abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 26 april 2003 @ 01:30:16 #126
53996 Tsjaikovski
Lekker swingen
pi_10021950
Als Irak onder de VN bestuurd gaat worden kan het een prima land zijn om politieke vluchtelingen uit die regio op te vangen. Pim's idee om die mensen in hun eigen regio op te vangen was zo gek nog niet.
  Moderator zaterdag 26 april 2003 @ 11:15:06 #127
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_10024590
quote:
Op vrijdag 25 april 2003 18:34 schreef Strijder het volgende:

[..]

Mijn vergelijking sloeg meer op de Amerikaanse manier van handelen.
Dat Saddam fout was/is heb ik nooit tegengesproken, maar waar de hele discussie om draaide was of het nou wel of niet rechtvaardig was dat Amerika deze oorlog heeft gevoerd. En zo'n rechtvaardiging is tot nu toe nog steeds niet gevonden.

* Overigens zijn die agenten van jouw ook in overtreding.
* Het is soms nodig om een kleine overtreding te maken om iets anders fouts aan te pakken, maar een oorlog valt toch echt niet meer onder kleine overtreding. Zeker niet als je geen geldige reden hebt.

tuurlijk zijn die agenten fout dat zal je mij ook horen ontkennen

ik was voor de oorlog maar dan wel in VN verband maar de VN heeft zich zoals gewoonlijjk weer is onder zijn verantwoordelijkheden uit weten te wormen.

Het kan mij totaal niet schelen dat de US in principe fout zitten en het kan me ook geen ene fuck schelen als er een bepaald klimaat door word geschapen, van mij mag elk land zijn buurland aanvallen als daar grove rechten van de mensenrechten worden gepleegd ... zolang er maar een normale regering voor in de plaats komt vind ik dat de wereld er beter van is geworden

Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_10026720
Saddam may have destroyed WMDs: US
After months of insisting Iraq has weapons of mass destruction (WMDs), the White House has flagged the possibility that Saddam Hussein may have destroyed his banned weapons.

White House spokesman Ari Fleischer has speculated to journalists in Washington that the fear of being caught red-handed might have been enough to drive Saddam Hussein to have them destroyed.

But US President George W Bush has continued to express confidence that US forces will, in time, find evidence of the weapons programs.

http://www.abc.net.au/news/newsitems/s840646.htm

Dat gaat nog leuk worden.

zaterdag 26 april 2003 @ 17:14:43 #129
50671 Strijder
In Extremis
pi_10029569
quote:
Op zaterdag 26 april 2003 11:15 schreef sp3c het volgende:

[..]

tuurlijk zijn die agenten fout dat zal je mij ook horen ontkennen

ik was voor de oorlog maar dan wel in VN verband maar de VN heeft zich zoals gewoonlijjk weer is onder zijn verantwoordelijkheden uit weten te wormen.

Ik vind dat de VN wel en dat de VN eerder hadden moeten ingrijpen.
De reden dat de VN nog niets gedaan heeft was volgens mij niet dat ze die verantwoordelijkheid hebben ontlopen, maar dat ze er niet aan toe zijn gekomen ( dat duurt bijna altijd heel lang ( te lang ) ).
quote:
Het kan mij totaal niet schelen dat de US in principe fout zitten en het kan me ook geen ene fuck schelen als er een bepaald klimaat door word geschapen, van mij mag elk land zijn buurland aanvallen als daar grove rechten van de mensenrechten worden gepleegd ... zolang er maar een normale regering voor in de plaats komt vind ik dat de wereld er beter van is geworden
Quantanamo Bay ?

En wat is normaal ?

* Vind ik beetje extreem, als de wereld er beter van wordt, dan mag het.

[Dit bericht is gewijzigd door Strijder op 26-04-2003 17:26]

Untill I awake - / - Elu Elensar
  zaterdag 26 april 2003 @ 18:14:06 #130
24099 Tia_Tijger
Demonisator :)
pi_10030507
quote:
Op zaterdag 26 april 2003 13:43 schreef Chadi het volgende:
Saddam may have destroyed WMDs: US
After months of insisting Iraq has weapons of mass destruction (WMDs), the White House has flagged the possibility that Saddam Hussein may have destroyed his banned weapons.

White House spokesman Ari Fleischer has speculated to journalists in Washington that the fear of being caught red-handed might have been enough to drive Saddam Hussein to have them destroyed.

But US President George W Bush has continued to express confidence that US forces will, in time, find evidence of the weapons programs.

http://www.abc.net.au/news/newsitems/s840646.htm

Het is toch te gek voor woorden dat er nog mensen zijn die deze regering geloven.
Eerst voor de VN 'bewijs' presenteren wat vervalst blijkt te zijn ofwel overgeschreven uit een scriptie en op die basis een oorlog beginnen...en dan als men de wapens niet kan vinden komt dit verhaal?

Ongeloofwaardig is nog zeer zacht uitgedrukt.

You have the right to remain silent. Anything you say will be misquoted, then used against you.
pi_10040477
quote:
Op zaterdag 26 april 2003 13:43 schreef Chadi het volgende:

Het wel of niet aanwezig zijn van WMD zal niets uitmaken, iedereen weet dat het om hele andere dingen gaat - of misschien weten we helemaal niet waarom het gaat, maar iedereen voelt wel aan dat er heel andere zaken spelen.

"Het gaat nog leuk worden".

Bush heeft na 11 september al gezegd dat het een jarenlange oorlog zal worden. Niet een conventionele, maar een gefragmenteerde; op vele manieren en op verschillende slagvelden. Irak is maar 1 hoofdstuk van die oorlog ...ergens in het begin van het boek.

Thunder announces that the storm is coming
  zondag 27 april 2003 @ 10:24:10 #132
44699 err
Da Itchy Trigga Finga Niggaz
pi_10041242
quote:
The proof that Saddam worked with bin Laden

Iraqi intelligence documents discovered in Baghdad by The Telegraph have provided the first evidence of a direct link between Osama bin Laden's al-Qa'eda terrorist network and Saddam Hussein's regime.

Papers found yesterday in the bombed headquarters of the Mukhabarat, Iraq's intelligence service, reveal that an al-Qa'eda envoy was invited clandestinely to Baghdad in March 1998.

The documents show that the purpose of the meeting was to establish a relationship between Baghdad and al-Qa'eda based on their mutual hatred of America and Saudi Arabia. The meeting apparently went so well that it was extended by a week and ended with arrangements being discussed for bin Laden to visit Baghdad.

The papers will be seized on by Washington as the first proof of what the United States has long alleged - that, despite denials by both sides, Saddam's regime had a close relationship with al-Qa'eda.

The Telegraph found the file on bin Laden inside a folder lying in the rubble of one of the rooms of the destroyed intelligence HQ. There are three pages, stapled together; two are on paper headed with the insignia and lettering of the Mukhabarat.

They show correspondence between Mukhabarat agencies over preparations for the visit of al-Qa'eda's envoy, who travelled to Iraq from Sudan, where bin Laden had been based until 1996. They disclose what Baghdad hopes to achieve from the meeting, which took place less than five months before bin Laden was placed at the top of America's most wanted list following the bombing of two US embassies in east Africa.

Perhaps aware of the sensitivities of the subject matter, Iraqi agents at some point clumsily attempted to mask out all references to bin Laden, using white correcting fluid. The dried fluid was removed to reveal the clearly legible name three times in the documents.

One paper is marked "Top Secret and Urgent". It is signed "MDA", a codename believed to be the director of one of the intelligence sections within the Mukhabarat, and dated February 19, 1998. It refers to the planned trip from Sudan by bin Laden's unnamed envoy and refers to the arrangements for his visit.

A letter with this document says the envoy is a trusted confidant of bin Laden. It adds: "According to the above, we suggest permission to call the Khartoum station [Iraq's intelligence office in Sudan] to facilitate the travel arrangements for the above-mentioned person to Iraq. And that our body carry all the travel and hotel costs inside Iraq to gain the knowledge of the message from bin Laden and to convey to his envoy an oral message from us to bin Laden."

The letter refers to al-Qa'eda's leader as an opponent of the Saudi Arabian regime and says that the message to convey to him through the envoy "would relate to the future of our relationship with him, bin Laden, and to achieve a direct meeting with him."

According to handwritten notes at the bottom of the page, the letter was passed on through another director in the Mukhabarat and on to the deputy director general of the intelligence service.

It recommends that "the deputy director general bring the envoy to Iraq because we may find in this envoy a way to maintain contacts with bin Laden". The deputy director general has signed the document. All of the signatories use codenames.

The other documents then confirm that the envoy travelled from Khartoum to Baghdad in March 1998, staying at al-Mansour Melia, a first-class hotel. It mentions that his visit was extended by a week. In the notes in a margin, a name "Mohammed F. Mohammed Ahmed" is mentioned, but it is not clear whether this is the the envoy or an agent.

Intriguingly, the Iraqis talk about sending back an oral message to bin Laden, perhaps aware of the risk of a written message being intercepted. However, the documents do not mention if any meeting took place between bin Laden and Iraqi officials.

The file contradicts the claims of Baghdad, bin Laden and many critics of the coalition that there was no link between the Iraqi regime and al-Qa'eda. One Western intelligence official contacted last night described the file as "sensational", adding: "Baghdad clearly sought out the meeting. The regime would have wanted it to happen in the capital as it's only there they would feel safe from surveillance by Western intelligence."

Over the past three weeks, The Telegraph has discovered various other intelligence files in the wrecked Mukhabarat building, including documents revealing how Russia passed on to Iraq details of private conversations between Tony Blair and Silvio Berlusconi, the Italian prime minister, and how Germany held clandestine meetings with the regime.

A Downing Street spokesman said last night: "Since Saddam's fall a series of documents have come to light which will have to be fully assessed by the proper authorities over a period of time. We will certainly want to study these documents as part of that process to see if they shed new light on the relationship between Saddam's regime and al-Qa'eda.
bron

maandag 28 april 2003 @ 10:37:43 #133
41223 Wile_E_Coyote
Thank God I'm an atheist
pi_10062561
quote:
Irakezen wantrouwen democraten die vanuit buitenland neerstrijken
door Judit Neurink
2003-04-28

De Irakezen kunnen eindelijk vrij praten over politiek. Maar ze wantrouwen de uit het buitenland ingevlogen democraten, die zeggen dat ze het beste met het land voorhebben.

NAJAF - De imam bij de deur van de Moskee van Ali in Najaf is onverbiddelijk. Niemand mag dit heiligdom van sjiieten binnen zonder volgens de regels gekleed te zijn. Er wordt een abaja gehaald, de lange zwarte cape van sjiitische vrouwen. Dan leidt hij de weg naar het graf van Ali, de schoonzoon en opvolger van de profeet Mohammed, en reciteert een gebed over de strijd waarbij diens zonen in Karbala aan hun einde kwamen.

Het is druk in de moskee, een plek die eigenlijk verboden is voor niet-moslims, maar een doortastende Irakese heeft de westerse bezoekster meegetrokken. Ze kust de muren en het hekwerk rondom het graf, en prevelt gebeden terwijl ze er omheen loopt. Ze wordt opgestuwd door de zoveelste groep mannen die een houten kist, bedekt met een tapijt, de moskee ronddraagt, drie keer rond het graf.

Het zijn de lichamen van sjiitische Irakezen die buiten Najaf stierven, en onder Saddam Hoessein niet nabij hun geliefde Ali mochten worden begraven. In Najaf vinden dezer dagen tientallen van die herbegrafenissen per dag plaats. Sjiieten geven enthousiast blijk van hun geloof, na al die jaren onder het juk van door Saddam aangestelde geestelijken en strenge beperkingen. Een groep mannen slaat zich op de borst, Ali's zoon aanroepend, die de strijd in Karbala leidde. En de strijd tegen de onderdrukking, zeggen sjiieten dertien eeuwen later. Ook deze ritmische rouwzangen waren onder Saddam verboden. Nu lopen jongetjes van hooguit vijf op straat trots het gebaar na te apen.

Het is een paar dagen na het hoogtepunt van de jaarlijkse pelgrimstocht naar Ali's graf, en nog steeds lopen sjiieten naar Najaf. In het heiligdom vergapen ze zich aan de rijkdom van schitterend bewerkt glas, zilver en tegelwerk, glimmend in het licht uit de hoge koepels -in schril contrast met de armoede buiten.

Irakezen hebben geleden, zegt de imam, die buiten de moskee minder streng blijkt te zijn dan binnen. ,,Saddam heeft ons 35 jaar lang vermoord.'' Waar de graffiti tegen de Amerikanen vandaan komt, die overal in Najaf de muren siert, weet hij niet. ,,We zijn niet tegen de VS, we wilden Saddam kwijt. Sommigen van ons hebben zelfs militieleden van de Fedajien gedood, omdat die burgers doodden.'' Er is stevig gevochten in Najaf, waar Iraakse tanks in woonwijken stonden en zeker 150 burgers omkwamen.

Muren in Najaf en Karbala zijn beplakt met foto's van sjiietische geestelijken. ,,Ik hou van groot-ayatollah Sistani'', zegt fruitverkoper Said Amir, voor de moskee van Hoessein in Karbala. ,,Hij wil geen politieke macht, alleen religieuze.''

De mollahs moeten zich buiten de politiek houden, vindt hij, en hij meent dat velen in Najaf en Karbala dat met hem eens zijn. ,,Ik wil een gelovig leider voor Irak die geen onderscheid maakt tussen soennieten en sjiieten. We hebben dezelfde Koran.''

Amir zat met negentig anderen vast omdat hij onder Saddam het rouwbeklag voor Hoessein durfde te tonen. Hij wil dan ook dat de regering vooral religieuze vrijheid geeft. Hoe zo'n regering eruit moet zien, weet hij niet. En dat in Karbala een niet-gekozen gemeenteraad aan het werk gaat, vindt hij geen enkel probleem.

Dat is een algemeen beeld in Irak. Na vijfendertig jaar politiek monddood te zijn gemaakt, weten vele Irakezen niet wat een democratisch bestuur voorstelt. ,,We kennen de politici niet'', klagen ze, ,,wie is die Achmed Sjalabi van het Iraaks Nationaal Congres? Waar staat hij voor?'' Iemand zegt: ,,We hadden vijfendertig jaar maar één man op wie we mochten kiezen en dat deden we massaal. Want op onze voedselbonnen stond hetzelfde nummer als op het stembiljet.''

De een na de ander zegt dat de Amerikanen snel weer moeten vertrekken omdat ze geen door de Amerikanen gesteunde regering willen. Maar ze erkennen dat zonder de coalitietroepen alles dat bereikt is, snel teruggedraaid kan worden. De hoge Baath-functionarissen wonen nog in hun huizen, en Irakezen zeggen dat ze ,,pas geloven dat Saddam weg is, als we zien dat hij is opgepakt''.

Her en der in de Iraakse steden zijn de vroegere oppostiegroepen neergestreken. Niet alleen die van Sjalabi, ook de islamitische Scriri en de meer radicale Dawa. Ze worden gewantrouwd vanwege hun banden met Iran. ,,We willen geen tweede Iran hier in Irak'', zegt een jonge man in Nasirija.

Nieuwe partijen lijken er nauwelijks te zijn, want wie zou die moeten oprichten? Saddam liet iedereen die politiek initiatief toonde oppakken, of lijfde ze in en schakelde ze uit door ze medeplichtig aan zijn gruwelen te maken. De Irakezen talen er ook niet naar. Ze zijn nog veel te druk met hun nieuw gevonden vrijheid om te zeggen wat ze willen en geloof te belijden en om simpelweg te overleven. Salarissen zijn al maanden niet uitbetaald, de voedselrantsoenen bijna op, de stroom valt steeds weer uit en het is nog steeds onveilig. Democratie is voor later.

http://www.trouw.nl/nieuwsenachtergronden/irak/artikelen/1051506005894.html

Blije Irakezen, dus

Art is long and time is fleeting
And our hearts, though stout and brave
Still, like muffled drums are beating
Funeral marches to the grave
  maandag 28 april 2003 @ 10:40:54 #134
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_10062635
quote:
'Saddam leeft en heeft een bomvest om'
WASHINGTON - De verstoten Iraakse president Saddam Hussein is nog in leven en trekt door Irak met explosieven om zijn middel. Hij zou zichzelf willen opblazen als iemand hem gevangen probeert te nemen. Dat beweert de controversiële oppositieleider Ahmed Chalabi.

Chalabi, leider van het Iraaks Nationaal Congres, deed zijn uitspraken zondagavond op de Amerikaanse televisie. Volgens Chalabi heeft hij informatie over de schuilplaatsen van Saddam en zijn zonen Uday en Qusay, die ook nog in leven zouden zijn. Vorige week kwam Chalabi ook al met een dergelijke mededeling.

http://www.leeuwarder-courant.nl/Pagina/0,7103,23-1-2032--1326800-1373-496142-,00.html

A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  Moderator maandag 28 april 2003 @ 12:33:17 #135
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_10065441
quote:
Op zaterdag 26 april 2003 17:14 schreef Strijder het volgende:

[..]

Ik vind dat de VN wel en dat de VN eerder hadden moeten ingrijpen.
De reden dat de VN nog niets gedaan heeft was volgens mij niet dat ze die verantwoordelijkheid hebben ontlopen, maar dat ze er niet aan toe zijn gekomen ( dat duurt bijna altijd heel lang ( te lang ) ).

zei ik dat niet??

De VN had veel eerder in moeten grijpen ja (en niet alleen in Irak) en als zei het niet doen dan ben ik iig blij dat de Amerikanen (al dan niet vanwege duistere motieven) wel doen.

quote:
[..]

Quantanamo Bay ?

En wat is normaal ?

* Vind ik beetje extreem, als de wereld er beter van wordt, dan mag het.

mwah het moet maar, zolang de VN niet zijn verantwoordelijkheid neemt tov massamoorden en grensconflicten over de hele wereld vind ik dat de landen die hier wel toe bereid zijn dat maar moeten doen dan.

kan de VN zich met vluchtelingen en kindsoldaten en mijnenvelden ontruimen enzo bezighouden (daar doet de vn wel heel goed werk).

Het is al sinds de oprichting hetzelfde, de VN zegt 'doe dit' en geen hond die ernaar luisterd totdat er weer ergens een massamoord is gepleegd waarna heel de wereld doet als of het ze verbaasd. Om het vervolgens gelijk maar weer te vergeten (liefst zonder er wat aan te doen want het is toch al gebeurd)

maandag 28 april 2003 @ 14:36:43 #136
42963 El_Catalan
Visca Catalunya!
pi_10068816
Tariq Aziz bevestigt dat Saddam nog leeft

Uitgegeven: 28 april 2003 11:52
Laatst gewijzigd: 28 april 2003 14:12

WASHINGTON - De Iraakse vice-premier Tariq Aziz heeft tegen zijn ondervragers bevestigd dat Saddam Hussein en zijn twee zonen nog steeds in leven zijn. Dat meldde de Amerikaanse krant USA Today maandag op gezag van bronnen binnen het Amerikaanse ministerie van Defensie.

De voormalige bewindsman zou hebben verteld dat hij Saddam Hussein heeft gezien na de precisiebombardementen van 19 maart en 7 april die gericht waren op de dictator en zijn zonen. Onduidelijk is echter vooralsnog of de Amerikanen echt veel geloof hechten aan de uitspraken van Aziz.

Opperbevelhebber Franks van de Amerikaanse troepen in de regio verklaarde zondag dat Aziz "meewerkt en praat" bij zijn ondervraging. "Wat we niet weten is of het waar is. Het zal tijd kosten maar hij werkt nu mee", aldus de generaal.

Volgens USA Today spreekt de voormalige Iraakse minister van Buitenlandse Zaken met zekerheid niet in alle gevallen de waarheid. Dat hebben zijn ondervragers geconcludeerd, meldt de krant op gezag van de bronnen bij Defensie.

Totdat de Amerikanen Saddam Hussein hebben gevonden, zijn vrienden en vijanden van de verdreven dictator zeer op hun hoede uit angst dat hij misschien een comeback maakt en alsnog de rekening met hen vereffent. Bovendien zouden ze niet zomaar alle informatie die ze hebben prijs willen geven in de hoop er later mee te kunnen onderhandelen voor een mildere straf. De regering-Bush lijkt echter niet genegen de gevangen hoogwaardigheidsbekleders mild te willen behandelen.

L'Unic Equip Catala es El Barça! L'Espanyol a la merda ! No volem fatxas ,las volem lluny!El Barça Guanyará tot aquest any!
  dinsdag 29 april 2003 @ 00:50:46 #137
50671 Strijder
In Extremis
pi_10083949
quote:
Op maandag 28 april 2003 12:33 schreef sp3c het volgende:

[..]

zei ik dat niet??

De VN had veel eerder in moeten grijpen ja (en niet alleen in Irak) en als zei het niet doen dan ben ik iig blij dat de Amerikanen (al dan niet vanwege duistere motieven) wel doen.
[..]

mwah het moet maar, zolang de VN niet zijn verantwoordelijkheid neemt tov massamoorden en grensconflicten over de hele wereld vind ik dat de landen die hier wel toe bereid zijn dat maar moeten doen dan.

kan de VN zich met vluchtelingen en kindsoldaten en mijnenvelden ontruimen enzo bezighouden (daar doet de vn wel heel goed werk).

Het is al sinds de oprichting hetzelfde, de VN zegt 'doe dit' en geen hond die ernaar luisterd totdat er weer ergens een massamoord is gepleegd waarna heel de wereld doet als of het ze verbaasd. Om het vervolgens gelijk maar weer te vergeten (liefst zonder er wat aan te doen want het is toch al gebeurd)

Het is niet goed om het ene kwaad te vervangen door het andere, ook al is het minder kwaad. Want dat moet je dan ook aanvallen ( of uitroeien ), en op het moment is dat de VS....
Denk dat de Amerikanen daar stilletjes ook achter gaan komen in Irak, want dat ze niet geliefd zijn daar blijkt toch steeds duidelijker. Tis alleen jammer dat de simpele soldaat daar het slachtoffer van wordt, en niet iemand als Herr Rumsfeld ( alhoewel ik mij best kan voorstellen dat er een moord-commando op hem wordt afgestuurd ).

* Ik ben daar dus niet voor, maar dat sommige hooggeplaatste personen maar beter kunnen verdwijnen staat volgens mij buiten kijf.

Untill I awake - / - Elu Elensar
  dinsdag 29 april 2003 @ 09:02:34 #138
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_10086180
quote:
'Amerikaanse militairen schieten op menigte'

BAGDAD - Amerikaanse militairen hebben in de nacht van maandag op dinsdag het vuur geopend op een menigte mensen in de stad Falluja, 50 kilometer ten westen van Bagdad. Dat meldde dinsdag de Arabische televisiezender al-Jazeera. Tien mensen zouden om het leven zijn gekomen.

Zeventig mensen zijn volgens al-Jazeera gewond geraakt. Het Amerikaanse Centrale Commando in Qatar zei geen informatie over de schietpartij te hebben.

http://www.leeuwarder-courant.nl/Pagina/0,7103,23-1-2032--1328520-1373-496142-,00.html

dinsdag 29 april 2003 @ 09:04:00 #139
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_10086201
Wie zegt eigenlijk dat de oorlog over is?

Okee, Saddam heeft geen controle meer; maar er sterven daar nog iedere dag mensen.

dinsdag 29 april 2003 @ 09:11:59 #140
24099 Tia_Tijger
Demonisator :)
pi_10086334
quote:
Op dinsdag 29 april 2003 09:04 schreef Nyrem het volgende:
Wie zegt eigenlijk dat de oorlog over is?

Okee, Saddam heeft geen controle meer; maar er sterven daar nog iedere dag mensen.

Maar nu sterven ze als vrije mensen
You have the right to remain silent. Anything you say will be misquoted, then used against you.
  dinsdag 29 april 2003 @ 09:14:00 #141
19242 yavanna
Results may vary.
pi_10086373
quote:
Op maandag 28 april 2003 14:36 schreef El_Catalan het volgende:

Totdat de Amerikanen Saddam Hussein hebben gevonden, zijn vrienden en vijanden van de verdreven dictator zeer op hun hoede uit angst dat hij misschien een comeback maakt en alsnog de rekening met hen vereffent. Bovendien zouden ze niet zomaar alle informatie die ze hebben prijs willen geven in de hoop er later mee te kunnen onderhandelen voor een mildere straf.

De regering-Bush lijkt echter niet genegen de gevangen hoogwaardigheidsbekleders mild te willen behandelen.

Voor mij zeer de vraag in hoeverre hij de waarheid spreekt.

Ook opvallend, de laatste zin, zal iemand als Aziz ook naar die bay gestuurd worden, ik vermoed toch zo van niet.

~Cheer up, the worst is yet to come.~
  dinsdag 29 april 2003 @ 09:23:48 #142
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_10086511
quote:
Op dinsdag 29 april 2003 09:11 schreef Tia_Tijger het volgende:

[..]

Maar nu sterven ze als vrije mensen

dinsdag 29 april 2003 @ 09:37:24 #143
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_10086734
Syrië laat Britse commando's vrij 29-04-2003

Syrië heeft twee Britse commando's opgepakt en vijf dagen vastgehouden. Dat meldde het Britse persbureau PA maandag. De soldaten zijn tijdens gevechten in Irak van de rest van hun eenheid gescheiden geraakt en vervolgens in Syrië terechtgekomen.

PA beroept zich op een bron bij het ministerie van defensie, dat officieel geen commentaar heeft. Onbekend is wanneer Syrië de Britten heeft laten gaan en waarom zij de grens zijn overgestoken. Volgens het dagblad The Times wilden de soldaten zichzelf in veiligheid brengen en zijn zij door Syrische grenswachten opgepakt.

De soldaten hebben nooit als vermist te boek gestaan. Dat zij waren opgepakt werd pas duidelijk nadat zij alweer waren vrijgelaten.

[Copyright 2003, Novum Nieuws / Associated Press]

dinsdag 29 april 2003 @ 09:41:52 #144
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_10086813
quote:
Minister van Oliezaken Irak vast

Amerikaanse troepen hebben in Irak de voormalige minister van Oliezaken gevangengenomen. Amir Rashid Muhammed al-Ubaydi is nummer 47 op de lijst van 55 meest gezochte Irakezen. In totaal zitten nu 14 van de 55 personen vast.

Al-Ubaydi gaf zich gisteren over aan de Amerikanen. Hij begon zijn carrière in het leger, waar hij de rang van generaal bereikte. Al-Ubaydi gold als specialist op het gebied van raketten. Uiteindelijk werd hij minister van Oliezaken.

De 66-jarige oud-minister is getrouwd met de microbiologe Rihab Taha, die de ontwikkeling van biologische wapens zou hebben geleid.Zij is nog spoorloos.

http://www.omroep.nl/nos/pub/ticker/pregen/f10849.html

dinsdag 29 april 2003 @ 09:44:41 #145
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_10086864
Weet iemand ook een linkje naar het volledige kaartspel?
  dinsdag 29 april 2003 @ 10:02:40 #146
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_10087167
VS sturen 4.000 extra militairen naar Bagdad 29-04-2003

De Amerikaanse landmacht stationeert de komende zeven tot tien dagen 4.000 extra infanteristen en agenten van de militaire politie in Bagdad. Zij moeten een eind maken aan de voortdurende staat van wetteloosheid in de Iraakse hoofdstad. Generaal-majoor Glenn Webster, de onderbevelhebber van de Amerikaanse grondtroepen in Irak, heeft dat dinsdag gezegd.

De Arabische nieuwszender Al-Jazeera meldde intussen dat Amerikaanse militairen in de stad Fallujah, zo'n vijftig kilometer ten zuiden van Bagdad, maandagavond het vuur openden op demonstrerende Irakezen. Twaalf Irakezen kwamen daarbij om het leven en vijftig liepen verwondingen op, berichtte Al-Jazeera. Het Amerikaanse Central Command wilde het bericht niet bevestigen.

Het Amerikaanse leger probeert in Bagdad het oude politiekorps weer op poten te zetten. Deze week beginnen de Amerikanen met een trainingsprogramma voor Iraakse politieagenten die zich opnieuw aanmelden, zei Webster. Later dinsdag vindt in Bagdad een grote bijeenkomst plaats waarop de Amerikanen, onder wie Webster en generaal Jay Garner, de door de Verenigde Staten aangestelde hoogste bestuurder van Irak, met Iraakse bestuurders over veiligheidszaken praten.

Nog altijd wordt er veel geschoten in de straten van de hoofdstad. De inwoners van Bagdad die naar de radiozender van de coalitie luisteren, kregen dinsdag een aantal tips om de veiligheid te vergroten. Ze kregen onder meer te horen dat ze tussen 23.00 uur en 06.00 uur binnen moeten blijven, dat ambtenaren weer aan het werk moeten gaan, dat alle leden en bestuurders van Saddam Husseins Baath-partij zich bij coalitiesoldaten moeten melden en dat ziekenhuizen dag en nacht open moeten blijven. Wie de regels overtreedt, wordt gestraft, meldde de radio-omroeper, zonder duidelijk te maken hoe hoog de straffen kunnen zijn. De door de geallieerde strijdmacht opgezette radiozender meldde verder dat de scholen in Bagdad pas weer open zullen gaan als de coalitie heeft vastgesteld dat de kinderen geen gevaar meer lopen.

[Copyright 2003, Novum Nieuws / Associated Press]

Moderator dinsdag 29 april 2003 @ 10:28:52 #147
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_10087645
quote:
Op dinsdag 29 april 2003 09:44 schreef Sidekick het volgende:
Weet iemand ook een linkje naar het volledige kaartspel?
jah daar ben ik ook wel benieuwd naar ... dan kun je afvinken wie er al te grazen is genomen
  dinsdag 29 april 2003 @ 10:34:06 #148
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_10087748
quote:
Op dinsdag 29 april 2003 10:28 schreef sp3c het volgende:

[..]

jah daar ben ik ook wel benieuwd naar ... dan kun je afvinken wie er al te grazen is genomen

Hier is een incompleet overzicht van de gevangen genomen:
quote:
10): Muzahim Saab Hassan al-Tikriti, chef luchtafweer
18): Mohammed Hamza al-Zubeidi, regionaal commandant district Eufraat, ex-lid van de Revolutionaire Commandraad (RCC) en voormalig vice-premier.
21): Zuhayr Taleb Abdel al-Sattar al-Naqib, hoofd militaire inlichtingendienst
24): Samir Abdul Aziz al-Najim, regionaal partijleider Baath, district Oost-Bagdad
40): Jamal Mustafa Sultan al-Tikriti, privé secretaris van Saddam Hussein en familie van de president.
45); Hikmat Ibrahim al-Azzawi, minister van Economische Zaken en Financiën, vice-premier.
48): Mohammed Mehdi Saleh, minister van Handel
51): Watban Ibrahim Hassan al-Tikriti, halfbroer van Saddam Hussein en presidentieel adviseur.
52): Barzan Ibrahim Hassan al-Tikriti, zie '51'
54): Homam Abdul-Khaleq Abdul-Ghafur, minister van Hoger Onderwijs en Wetenschappen
55): Amer Hammoudi al-Saadi, wetenschappelijk adviseur van de president.

5): Voorts is Ali Hassan al-Majid, regionaal commandant Zuid-Irak en door gebruik van gifgas in jaren tachtig bijgenaamd Chemische Ali, bij een bombardement om het leven gekomen.

http://spitsnet.nl/cgi-script/csNews/csNews.cgi?database=iraknieuws%2edb&command=viewone&id=694&op=t

dinsdag 29 april 2003 @ 10:37:34 #149
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_10087791
http://www.defenselink.mil/news/Apr2003/pipc10042003.html

Hier is het, alleen staan er geen nummers bij.

Moderator dinsdag 29 april 2003 @ 11:21:04 #150
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_10088551
quote:
Op dinsdag 29 april 2003 10:37 schreef Sidekick het volgende:
http://www.defenselink.mil/news/Apr2003/pipc10042003.html

Hier is het, alleen staan er geen nummers bij.

thnx

er zitten zelfs vrouwen tussen ... best modern voor die regio

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')