Ikzelf zeg altijd "Ik wil gee kinderen". Knderen kosten tijd, geld, nachtrust.. Iets dat ik beter aan mezelf of aan mijn vriendin kan besteden. Logisch gezien zijn kinderen helemaal niet fijn, maa tochmerk ik tegenwoordig dat ik stiekum al begin te denken.. "Nou misschien 2 ofzo... " Echt vaag...
niet alleen aan nu denken, ook aan later
en er zijn nog andere redenen hoor
[Dit bericht is gewijzigd door Rieuwert op 20-04-2003 20:42]
Je neemt aanstoot, iemand serieus, de buurvrouw, een aspirine.
kinderen komen van de ooievaar.
Die krijg je.
quote:Want? Je bent te sociaal gestoord om contact te leggen met onbekenden? Zelfs ik ben zo erg niet....
Op zondag 20 april 2003 20:40 schreef Virus3000 het volgende:
en wat als jij later oud bent?
maar dan is het prettig als je veel kinderen hebt
quote:en die onbekende zullen je zeker echt helpen op je oude dag (wie weet zelf financieel), erg leuk lijkt me...
Op zondag 20 april 2003 20:45 schreef ThE_ED het volgende:[..]
Want? Je bent te sociaal gestoord om contact te leggen met onbekenden? Zelfs ik ben zo erg niet....
quote:Ik mag toch hopen dat mijn kinderen mij niet financieel hoeven te ondersteunen, dat is een beetje een 3e wereld gedachte. Verder is het feit om kinderen te nemen zodat ze je later kunnen helpen wel een beetje een egoistische gedachte...
Op zondag 20 april 2003 20:47 schreef Virus3000 het volgende:[..]
en die onbekende zullen je zeker echt helpen op je oude dag (wie weet zelf financieel), erg leuk lijkt me...
De beslissing van mij om de pil uit het raam te gooien is genomen vanwege een enorm oergevoel. Moeilijk te omschrijven. Eva was net geboren, ik zag haar en heb dezelfde avond de pil weggegooid. Natuurlijk wel in overleg met Peet maar die was er al maanden klaar voor.
quote:Jah, dat zei ik al zoŽn beetje, en toch hebben heelveel mensen kinderen. daar moet toch een reden voor zijn. (Het neemt wel iets af, aangezien er ook steeds meer singles zijn, maar zelfs die hebben soms nog kinderen...) Het aantal kinderen neemt ook wel af, maar dat doet natuurlijk niets af aan het feit dat mensen blijkbaar wel graag een kind of 2 hebben.
Op zondag 20 april 2003 20:50 schreef fokje het volgende:
Wellicht is hier geen rationeel antwoord op te geven, aangezien er _wat mij betreft_ helemaal geen reden toe is om voor kinderen te kiezen. Sterker nog: rationeel gezien zijn er juist redenen om niet voor kinderen te kiezen.
quote:Als je condoom of pil niet werk krijg je ze, anders is het zoŽn beslissing dta ik vind dat je wel kunt spreken over nemen. Er zijn natuurlijk wel mensen die geen kinderen kunnen krijgen, maar zelfs die zouden evt kunnen adopteren. Maar goed dat is een andere discussie...
Op zondag 20 april 2003 20:52 schreef Karin het volgende:
Kinderen neem je niet inderdaad, als je mazzel hebt krijg je ze.
quote:
De beslissing van mij om de pil uit het raam te gooien is genomen vanwege een enorm oergevoel. Moeilijk te omschrijven. Eva was net geboren, ik zag haar en heb dezelfde avond de pil weggegooid.
quote:Nou ja, dat "oergevoel" dus. Lullig is wel dat er wel aan je gevraagt wordt waarom je niet voor kinderen kiest, alsof je dan gestoort bent ofzo.
Op zondag 20 april 2003 20:52 schreef ThE_ED het volgende:[..]
Jah, dat zei ik al zoŽn beetje, en toch hebben heelveel mensen kinderen. daar moet toch een reden voor zijn. (Het neemt wel iets af, aangezien er ook steeds meer singles zijn, maar zelfs die hebben soms nog kinderen...) Het aantal kinderen neemt ook wel af, maar dat doet natuurlijk niets af aan het feit dat mensen blijkbaar wel graag een kind of 2 hebben.
quote:Dat is inderdaad een hele andere discussie. Ik vind dat je echt mazzel hebt als je ze kan krijgen.
Op zondag 20 april 2003 20:55 schreef ThE_ED het volgende:[..]
Als je condoom of pil niet werk krijg je ze, anders is het zoŽn beslissing dta ik vind dat je wel kunt spreken over nemen. Er zijn natuurlijk wel mensen die geen kinderen kunnen krijgen, maar zelfs die zouden evt kunnen adopteren. Maar goed dat is een andere discussie...
quote:Sorry, dacht dat het algemeen bekend was. Eva is de dochter van Lois, mijn nichtje dus.
Dat van dat oergvoel is welvaag maar wel nog enigzins duidelijk. Wat ik niet snap is dat je kind geboren wordt en dat je daarna de pil weggooitOf spreek je nu over iemand anders...
quote:kinderen neem je toch zeker wel? je krijgt hem als je zwanger ja...maar van tevoren beslis je of je een kind neemt of niet, dus neem je hem/haar
Op zondag 20 april 2003 20:52 schreef Karin het volgende:
Kinderen neem je niet inderdaad, als je mazzel hebt krijg je ze.De beslissing van mij om de pil uit het raam te gooien is genomen vanwege een enorm oergevoel. Moeilijk te omschrijven. Eva was net geboren, ik zag haar en heb dezelfde avond de pil weggegooid. Natuurlijk wel in overleg met Peet maar die was er al maanden klaar voor.
quote:Nee je beslist van tevoren dat je graag een kind wil, dan moet je mazzel hebben en ze ook nog kunnen krijgen.
Op zondag 20 april 2003 21:01 schreef big fan het volgende:[..]
kinderen neem je toch zeker wel? je krijgt hem als je zwanger ja...maar van tevoren beslis je of je een kind neemt of niet, dus neem je hem/haar
quote:daar ben ik het niet mee eens, maar ik ga geen zinloze discussie aan
Op zondag 20 april 2003 21:02 schreef Lois het volgende:[..]
Nee je beslist van tevoren dat je graag een kind wil, dan moet je mazzel hebben en ze ook nog kunnen krijgen.
Nemen doe je niet.
ik neem later in iedergeval geen kinderen
quote:Volgens mij is statistisch gezien de kans dat je kinderen knt krijgen hoger dan dat je ze niet kunt krijge. als je ze niet kunt krijgen heb je dus pech, als je ze wel kunt krijgen is dat dus niet echt een "geluk" in de zin van "ik heb echt die kleine kans te pakken".
Op zondag 20 april 2003 20:58 schreef Karin het volgende:
Dat is inderdaad een hele andere discussie. Ik vind dat je echt mazzel hebt als je ze kan krijgen.
quote:Aha, dus dat werkt dan als een soort trigger
Sorry, dacht dat het algemeen bekend was. Eva is de dochter van Lois, mijn nichtje dus.
-- Excuses voor de zelfs voor mij vele tikfouten, maar de toetsen op dit keyboard blijven weleens hangen geloof ik..
quote:Ik snap dat het voor sommigen gevoelig ligt, daarom heb ik het ook over kiezen. Maar ik vind het eigenlijk wel in zekere zin "nemen" hoor, daar je er dus voor kan kiezen. Een adoptiekind "neem" je dus zeer zeker wel.
Op zondag 20 april 2003 21:02 schreef Lois het volgende:[..]
Nee je beslist van tevoren dat je graag een kind wil, dan moet je mazzel hebben en ze ook nog kunnen krijgen.
Nemen doe je niet.
quote:bij 1 op de 4 stellen lukt 't niet binnen een half jaar, bij 1 op de 6 stellen is medisch ingrijpen nodig.. 1 op de 8 blijft ongewild kinderloos..
Op zondag 20 april 2003 21:04 schreef ThE_ED het volgende:[..]
Volgens mij is statistisch gezien de kans dat je kinderen knt krijgen hoger dan dat je ze niet kunt krijge. als je ze niet kunt krijgen heb je dus pech, als je ze wel kunt krijgen is dat dus niet echt een "geluk" in de zin van "ik heb echt die kleine kans te pakken".
zo vanzelfsprekend is 't dus allemaal niet
quote:Met zoŽn hoog percentage kans hebben om te winnen noem ik geen geluk, maar goed laten we daar maar over ophouden, want dat is volgens mij een erg gevoelig punt
Op zondag 20 april 2003 21:07 schreef E.T. het volgende:[..]
bij 1 op de 4 stellen lukt 't niet binnen een half jaar, bij 1 op de 6 stellen is medisch ingrijpen nodig.. 1 op de 8 blijft ongewild kinderloos..
zo vanzelfsprekend is 't dus allemaal niet
Ontopic: Ik ben toch wel erg benieuwd wat voor soort gevoel mensen er toe drijft iig de beslissing te nemen het te gaan proberen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |