abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 20 april 2003 @ 20:38:45 #1
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_9901820
Nee ik heb er geen, ik ben ook nog een beetje jong, en ik zou ook niet weten waar ik ze zo snel ff vandaan haal Maar toch deze vraag: waarom neem je kinderen? Omdat het erbij hoort? Of is het soms toch een vaag ondefenieerbaar gevoel?

Ikzelf zeg altijd "Ik wil gee kinderen". Knderen kosten tijd, geld, nachtrust.. Iets dat ik beter aan mezelf of aan mijn vriendin kan besteden. Logisch gezien zijn kinderen helemaal niet fijn, maa tochmerk ik tegenwoordig dat ik stiekum al begin te denken.. "Nou misschien 2 ofzo... " Echt vaag...

[KNE]-Mod
  zondag 20 april 2003 @ 20:39:23 #2
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_9901835
Aanvulling: waarom post ik dit hier: ik neem aan dat jullie als ouders daar wel inzicht in hebben.
[KNE]-Mod
pi_9901860
en wat als jij later oud bent?
maar dan is het prettig als je veel kinderen hebt

niet alleen aan nu denken, ook aan later

en er zijn nog andere redenen hoor

** Uw tekst hier voor slechts 5 euro per maand **
pi_9901879
Wat beweegt iemand om kinderen te nemen? staat ook al wat in, oa "kinderen krijg je"

[Dit bericht is gewijzigd door Rieuwert op 20-04-2003 20:42]

Ook het woord 'cent' spreken wij eerbiedig uit - DD
  Trouwste user 2022 zondag 20 april 2003 @ 20:41:59 #5
7889 tong80
Spleenheup
pi_9901887
Je neemt geen kinderen.

Je neemt aanstoot, iemand serieus, de buurvrouw, een aspirine.

kinderen komen van de ooievaar.

Die krijg je.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  zondag 20 april 2003 @ 20:45:06 #6
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_9901961
quote:
Op zondag 20 april 2003 20:40 schreef Virus3000 het volgende:
en wat als jij later oud bent?
maar dan is het prettig als je veel kinderen hebt
Want? Je bent te sociaal gestoord om contact te leggen met onbekenden? Zelfs ik ben zo erg niet....
[KNE]-Mod
pi_9902013
quote:
Op zondag 20 april 2003 20:45 schreef ThE_ED het volgende:

[..]

Want? Je bent te sociaal gestoord om contact te leggen met onbekenden? Zelfs ik ben zo erg niet....

en die onbekende zullen je zeker echt helpen op je oude dag (wie weet zelf financieel), erg leuk lijkt me...
** Uw tekst hier voor slechts 5 euro per maand **
  zondag 20 april 2003 @ 20:48:26 #8
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_9902042
quote:
Op zondag 20 april 2003 20:47 schreef Virus3000 het volgende:

[..]

en die onbekende zullen je zeker echt helpen op je oude dag (wie weet zelf financieel), erg leuk lijkt me...

Ik mag toch hopen dat mijn kinderen mij niet financieel hoeven te ondersteunen, dat is een beetje een 3e wereld gedachte. Verder is het feit om kinderen te nemen zodat ze je later kunnen helpen wel een beetje een egoistische gedachte...
[KNE]-Mod
pi_9902079
Wellicht is hier geen rationeel antwoord op te geven, aangezien er _wat mij betreft_ helemaal geen reden toe is om voor kinderen te kiezen. Sterker nog: rationeel gezien zijn er juist redenen om niet voor kinderen te kiezen.
  FOK!fossiel zondag 20 april 2003 @ 20:52:05 #10
2628 Karin
pi_9902123
Kinderen neem je niet inderdaad, als je mazzel hebt krijg je ze.

De beslissing van mij om de pil uit het raam te gooien is genomen vanwege een enorm oergevoel. Moeilijk te omschrijven. Eva was net geboren, ik zag haar en heb dezelfde avond de pil weggegooid. Natuurlijk wel in overleg met Peet maar die was er al maanden klaar voor.

zondag 20 april 2003 @ 20:52:39 #11
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_9902137
quote:
Op zondag 20 april 2003 20:50 schreef fokje het volgende:
Wellicht is hier geen rationeel antwoord op te geven, aangezien er _wat mij betreft_ helemaal geen reden toe is om voor kinderen te kiezen. Sterker nog: rationeel gezien zijn er juist redenen om niet voor kinderen te kiezen.
Jah, dat zei ik al zoŽn beetje, en toch hebben heelveel mensen kinderen. daar moet toch een reden voor zijn. (Het neemt wel iets af, aangezien er ook steeds meer singles zijn, maar zelfs die hebben soms nog kinderen...) Het aantal kinderen neemt ook wel af, maar dat doet natuurlijk niets af aan het feit dat mensen blijkbaar wel graag een kind of 2 hebben.
[KNE]-Mod
  zondag 20 april 2003 @ 20:55:38 #12
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_9902191
quote:
Op zondag 20 april 2003 20:52 schreef Karin het volgende:
Als je condoom of pil niet werk krijg je ze, anders is het zoŽn beslissing dta ik vind dat je wel kunt spreken over nemen. Er zijn natuurlijk wel mensen die geen kinderen kunnen krijgen, maar zelfs die zouden evt kunnen adopteren. Maar goed dat is een andere discussie...
quote:
De beslissing van mij om de pil uit het raam te gooien is genomen vanwege een enorm oergevoel. Moeilijk te omschrijven. Eva was net geboren, ik zag haar en heb dezelfde avond de pil weggegooid.

Dat van dat oergvoel is welvaag maar wel nog enigzins duidelijk. Wat ik niet snap is dat je kind geboren wordt en dat je daarna de pil weggooit Of spreek je nu over iemand anders...
[KNE]-Mod
pi_9902202
quote:
Op zondag 20 april 2003 20:52 schreef ThE_ED het volgende:

[..]

Jah, dat zei ik al zoŽn beetje, en toch hebben heelveel mensen kinderen. daar moet toch een reden voor zijn. (Het neemt wel iets af, aangezien er ook steeds meer singles zijn, maar zelfs die hebben soms nog kinderen...) Het aantal kinderen neemt ook wel af, maar dat doet natuurlijk niets af aan het feit dat mensen blijkbaar wel graag een kind of 2 hebben.

Nou ja, dat "oergevoel" dus. Lullig is wel dat er wel aan je gevraagt wordt waarom je niet voor kinderen kiest, alsof je dan gestoort bent ofzo.
  FOK!fossiel zondag 20 april 2003 @ 20:58:50 #14
2628 Karin
pi_9902248
quote:
Op zondag 20 april 2003 20:55 schreef ThE_ED het volgende:

[..]

Als je condoom of pil niet werk krijg je ze, anders is het zoŽn beslissing dta ik vind dat je wel kunt spreken over nemen. Er zijn natuurlijk wel mensen die geen kinderen kunnen krijgen, maar zelfs die zouden evt kunnen adopteren. Maar goed dat is een andere discussie...

Dat is inderdaad een hele andere discussie. Ik vind dat je echt mazzel hebt als je ze kan krijgen.
quote:

Dat van dat oergvoel is welvaag maar wel nog enigzins duidelijk. Wat ik niet snap is dat je kind geboren wordt en dat je daarna de pil weggooit Of spreek je nu over iemand anders...
Sorry, dacht dat het algemeen bekend was. Eva is de dochter van Lois, mijn nichtje dus.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 20 april 2003 @ 21:00:27 #15
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_9902280
Een kind krijg je niet om een bepaalde reden, een kind krijg je uit een gevoel. Een gevoel dat hierboven al een oergevoel werd genoemd Op een gegeven moment wil je een kind. (Of niet, dan komt dat oergevoel dus nooit, maar dat is een andere discussie.) En als je er dan voor je gevoel echt aan toe bent, ga je proberen om die wens ook in vervulling te laten gaan
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_9902298
Tis gewoon de oer oude zorg behoefte van zeker de vrouwen!Laat een vrouw een baby zien en ze smelten meteen helemaal!Dat is gewoon het moeder gevoel,kunnen ze niks aan doen!Blijft de vraag,waarom nemen mannen een kind?? Ja nemen!Want er zijn zo veel manieren om het kinderen krijgen te voorkomen....
Als we nou alle geloven afschaffen is het eindelijk vrede op aarde!
pi_9902307
quote:
Op zondag 20 april 2003 20:52 schreef Karin het volgende:

De beslissing van mij om de pil uit het raam te gooien is genomen vanwege een enorm oergevoel. Moeilijk te omschrijven. Eva was net geboren, ik zag haar en heb dezelfde avond de pil weggegooid. Natuurlijk wel in overleg met Peet maar die was er al maanden klaar voor.

kinderen neem je toch zeker wel? je krijgt hem als je zwanger ja...maar van tevoren beslis je of je een kind neemt of niet, dus neem je hem/haar
*lurker*
  Jubileum moderator zondag 20 april 2003 @ 21:02:50 #18
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_9902340
quote:
Op zondag 20 april 2003 21:01 schreef big fan het volgende:

[..]

kinderen neem je toch zeker wel? je krijgt hem als je zwanger ja...maar van tevoren beslis je of je een kind neemt of niet, dus neem je hem/haar

Nee je beslist van tevoren dat je graag een kind wil, dan moet je mazzel hebben en ze ook nog kunnen krijgen.
Nemen doe je niet.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_9902375
quote:
Op zondag 20 april 2003 21:02 schreef Lois het volgende:

[..]

Nee je beslist van tevoren dat je graag een kind wil, dan moet je mazzel hebben en ze ook nog kunnen krijgen.
Nemen doe je niet.

daar ben ik het niet mee eens, maar ik ga geen zinloze discussie aan

ik neem later in iedergeval geen kinderen

*lurker*
  zondag 20 april 2003 @ 21:04:47 #20
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_9902383
quote:
Op zondag 20 april 2003 20:58 schreef Karin het volgende:

Dat is inderdaad een hele andere discussie. Ik vind dat je echt mazzel hebt als je ze kan krijgen.

Volgens mij is statistisch gezien de kans dat je kinderen knt krijgen hoger dan dat je ze niet kunt krijge. als je ze niet kunt krijgen heb je dus pech, als je ze wel kunt krijgen is dat dus niet echt een "geluk" in de zin van "ik heb echt die kleine kans te pakken".
quote:
Sorry, dacht dat het algemeen bekend was. Eva is de dochter van Lois, mijn nichtje dus.
Aha, dus dat werkt dan als een soort trigger
Ik ben zelf pas 23 maar ik mer toch wel dat ik nu soms denk van "Achja, vrouw, huisje, 2-3 kinderen... rustig en lief leven" dus dat ik dan de kinderen al wel in mijn gedachten meeneem, terwijl ik eigenlijk rationeel gezien meer nadelen zie.

-- Excuses voor de zelfs voor mij vele tikfouten, maar de toetsen op dit keyboard blijven weleens hangen geloof ik..

[KNE]-Mod
pi_9902419
quote:
Op zondag 20 april 2003 21:02 schreef Lois het volgende:

[..]

Nemen doe je niet.

Ik snap dat het voor sommigen gevoelig ligt, daarom heb ik het ook over kiezen. Maar ik vind het eigenlijk wel in zekere zin "nemen" hoor, daar je er dus voor kan kiezen. Een adoptiekind "neem" je dus zeer zeker wel.
  zondag 20 april 2003 @ 21:07:03 #22
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_9902432
quote:
Op zondag 20 april 2003 21:04 schreef ThE_ED het volgende:

[..]

Volgens mij is statistisch gezien de kans dat je kinderen knt krijgen hoger dan dat je ze niet kunt krijge. als je ze niet kunt krijgen heb je dus pech, als je ze wel kunt krijgen is dat dus niet echt een "geluk" in de zin van "ik heb echt die kleine kans te pakken".

bij 1 op de 4 stellen lukt 't niet binnen een half jaar, bij 1 op de 6 stellen is medisch ingrijpen nodig.. 1 op de 8 blijft ongewild kinderloos..

zo vanzelfsprekend is 't dus allemaal niet

I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  zondag 20 april 2003 @ 21:09:56 #23
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_9902492
quote:
Op zondag 20 april 2003 21:07 schreef E.T. het volgende:

[..]

bij 1 op de 4 stellen lukt 't niet binnen een half jaar, bij 1 op de 6 stellen is medisch ingrijpen nodig.. 1 op de 8 blijft ongewild kinderloos..

zo vanzelfsprekend is 't dus allemaal niet

Met zoŽn hoog percentage kans hebben om te winnen noem ik geen geluk, maar goed laten we daar maar over ophouden, want dat is volgens mij een erg gevoelig punt
[KNE]-Mod
pi_9902617
quote:
Op zondag 20 april 2003 21:15 schreef ReneMioch het volgende:
-niet leuk-
  zondag 20 april 2003 @ 21:17:59 #25
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_9902677
Offtopic: ben ik nou gek of wordt hier heel veel weggedit, iedere keer denk ik dat ik een neue post zie en dan klik ik en dan staat er niets, of ben ik scheel?

Ontopic: Ik ben toch wel erg benieuwd wat voor soort gevoel mensen er toe drijft iig de beslissing te nemen het te gaan proberen.

[KNE]-Mod
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')