abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_9900551
Het is alweer een tijdje geleden dat ik begon te werken in een klein bedrijfje in het centrum van Rotterdam. Rotterdam is een stad vol cultuur, vol met verschillende etniciteiten en de daarmee gepaarde gevolgen. De voornaamste gevolgen voor mij zijn de activiteiten, dat er een Seedorf en een Kluivert in het Nederlands elftal zit, dat ik ook eens iets anders hoef te eten dan stamppot.
Nu weer terug naar waar ik werk, het is een klein bedrijfje dat zorgt voor projecten ter bevordering van de integratie, maar ook om kinderen met een taalachterstand te helpen. Bij dat bedrijfje doe ik de bibliotheek, en af en toe blader ik wat door de boeken, en laatst stond er een heel interessant artikeltje in Contrast geloof ik. Het ging over integratie. In het kort kwam het hier op neer:

Nederlanders hebben een verkeerd beeld van de integratie, men roept vooral dat Marokkanen zich moeten integreren.
Nu is mijn vraag, waarom Marokkanen? Omdat ze zo overduidelijk in het straatbeeld te zien zijn? Omdat ze altijd negatief in het nieuws komen? Omdat ze het hardst te horen zijn in onze maatschappij? Ik weet het niet, maar als we ze horen, is dat dan niet integratie? Streven we daar niet naar, dat elke persoon met een etnische achtergrond in het straatbeeld te zien moet zijn, en zich gedragen naar de Nederlandse normen en waarden? Nou, zijn daar ook nog eens verschillende opvattingen over, maar laat ik het daar even niet over hebben.
Verder nog iets nieuws;
Chinezen zijn het minst geintegreerd

Schrik je van, niet? Wie heeft er last van Chinezen? Niemand toch? Betekent dat dat er geen criminaliteit bestaat onder Chinezen, integendeel, herinneren jullie je nog de 52 chinezen van Dover?
Maar hadden we daar last van, nee toch, dus mijn conclusie is dat Nederlanders onder integratie verstaan:
Ze mogen hun ding doen, zolang wij er maar geen last van hebben.

Jullie meningen graag.

Redactie Frontpage zondag 20 april 2003 @ 19:34:56 #2
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_9900579
quote:
Op zondag 20 april 2003 19:33 schreef Cajun het volgende:
Jullie meningen graag.
Die staan hier!
Discussie over integreren gaat nooit over Chinezen
pi_9900599
Eens, en ik ben het ook een met 'als ik dr geen last van heb', want zo is het toch ook? Het zal me werkelijk worst wezen dat een chinees 50 jaar een toko runt in Nederland en nog steeds alleen dankjewel kan zeggen.

Verschil is met (zo'n beetje alle) andere etnische minderheden, dat zij niet elke week in de krant staan op een of andere negatieve manier.

Just because you're paranoid, doesn't mean they're not after you..
pi_9900702
Wij zijn niet tolerant maar onverschillig...zo lang we er geen last van hebben dan maakt het ons niets uit. Maar het probleem met vooral Marokanen is dat ze ons wel lastig vallen en met agressie onze onverschilligheid vernielen.
Ik ben ook zo'n onverschillige...laat me met rust met je geitenbek of ik ga je redeloos haten totdat je of weg bent of ik geen last meer van je hebt. Helemaal als ik bedreigd wordt omdat ik hun niet snap en ze maar wel 'respect' moet geven anders maken ze me af. Lekker volk hoor.....blegh...
Geloven is zeker weten dat je het niet weet.
Geloven maakt meer kapot dan je lief is.
Vloeken is aangeleerd...geloven ook.
  zondag 20 april 2003 @ 19:43:06 #5
44314 syracuse
write erase and reload !!
pi_9900729
Integratie is pas bereikt wanneer een bepaalde doelgroep niet meer opvalt in de maatschappij. Dit zou een ideale situatie zijn, maar omdat een bevolkingsgroep toch zijn culturere achtergrond wilt behouden moeten alleen positieve aspecten van een bevolkingsgroep wel opvallen.

Naar mijn mening zijn Indonesiers, Molukken en Surinamers (Creolen en Hindoestanen) de best geintegreerde bevolkingsgroepen in Nederland.

Wanneer de dit gegeven uitzet tegenover andere bevolkingsgroepen zoals Turken, Marokkanen of Somaliers dan valt vooral op dat deze laatste bevolkingsgroepen een islamitische identiteit hebben.

Naar mijn mening mislukt de integratie voor bevolingsgroepen met een islamatische achtergrond doordat het onmogelijk voor hen is zich aan te passen aan de westerse samenleving met behoud van de eigen identiteit. Denk hierbij aan zoals zoals vrouwenemancipatie en de opvattingen over homo's.

Deze islamische bevolkingsgroepen kunnen alleen integreren naar mijn mening indien deze bepaalde elementen uit hun geloof uitsluiten. Helaas hebben islamische geestelijke (imams) een zeer grote invloed op hun volgelingen dus dit zal helaas een moeizaam proces worden.

who | grep -i blonde | talk; cd ~; wine; talk; touch; unzip; touch; strip; gasp; finger; gasp; mount; fsck; more; yes; gasp; unmount; make clean; sleep
pi_9902830
quote:
Op zondag 20 april 2003 19:43 schreef syracuse het volgende:
Integratie is pas bereikt wanneer een bepaalde doelgroep niet meer opvalt in de maatschappij. Dit zou een ideale situatie zijn, maar omdat een bevolkingsgroep toch zijn culturere achtergrond wilt behouden moeten alleen positieve aspecten van een bevolkingsgroep wel opvallen.

Naar mijn mening zijn Indonesiers, Molukken en Surinamers (Creolen en Hindoestanen) de best geintegreerde bevolkingsgroepen in Nederland.

Wanneer de dit gegeven uitzet tegenover andere bevolkingsgroepen zoals Turken, Marokkanen of Somaliers dan valt vooral op dat deze laatste bevolkingsgroepen een islamitische identiteit hebben.

Naar mijn mening mislukt de integratie voor bevolingsgroepen met een islamatische achtergrond doordat het onmogelijk voor hen is zich aan te passen aan de westerse samenleving met behoud van de eigen identiteit. Denk hierbij aan zoals zoals vrouwenemancipatie en de opvattingen over homo's.

Deze islamische bevolkingsgroepen kunnen alleen integreren naar mijn mening indien deze bepaalde elementen uit hun geloof uitsluiten. Helaas hebben islamische geestelijke (imams) een zeer grote invloed op hun volgelingen dus dit zal helaas een moeizaam proces worden.

Wat een gelul zeg. Surinamers zijn goed geintegreerd? Antillianen ook zeker? Kom eens hier in de Bijlmer kijken en dan wil ik wel eens weten of je er nog zo over denkt. Het heeft helemaal niks met religie te maken. Veel allochtonen in de bijlmer zijn ook niet geintegreerd en zijn gewoon christelijk. Wat is dat toch met mensen dat ze tegenwoordig alles op de Islam af schuiven. Vroeger waren ze allemaal tegen allochtonen en nu opeens zijn we allemaal tegen islamieten. Wat een paar vliegtuigjes al niet voor een paranoia kunnen veroorzaken.
pi_9905946
Schopje C&H.
Unox, the worst operating system.
  maandag 21 april 2003 @ 13:57:40 #8
34488 Piro
Eikichi Onizuka
pi_9914269
Ik word nooit lastig gevallen door een chinees of een indonesier, wel door surinamers en noord afrikanen.
En chinezen zijn goed geintegreerd in de zin van dat ze ons respecteren en hier zo legitiem mogelijk een bestaan proberen op te bouwen, en geen rotzooi trappen.
Bij tweakers zitten er constant 20 kutnerds hun vinger blauw te hengsten aan de F5 knop, om vervolgens alleen maar binnen 30 seconden "deze vraag is ooit al gesteld, UTFS, slotje" te kunnen antwoorden... - Creativemind
  maandag 21 april 2003 @ 13:59:22 #9
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_9914292
maakt niet uit dat die chinezen niet integreren, niemand heeft er last van.
  maandag 21 april 2003 @ 14:01:29 #10
36959 Furby
Geile neuk Harrie
pi_9914315
Ik moet er niet aan denken dat chinezen integreren. Hutspot bij de afhaalchinees
Op zaterdag 22 april 2006 21:20 schreef Zweefvliegje het volgende:
Bij een stoplicht mag je gewoon achter elkaar staan, zonder 2 seconden afstand! :(
  maandag 21 april 2003 @ 14:10:04 #11
34488 Piro
Eikichi Onizuka
pi_9914428
quote:
Op maandag 21 april 2003 14:01 schreef Furby het volgende:
Ik moet er niet aan denken dat chinezen integreren. Hutspot bij de afhaalchinees
Sambalbij?
Bij tweakers zitten er constant 20 kutnerds hun vinger blauw te hengsten aan de F5 knop, om vervolgens alleen maar binnen 30 seconden "deze vraag is ooit al gesteld, UTFS, slotje" te kunnen antwoorden... - Creativemind
pi_9936560
Hmmm, jullie helpen alleen om mijn mening te bewijzen dat integratie werkelijk gaat om: 'Zolang ik er geen last van heb', is dat de Nederlandse mentaliteit van tegenwoordig? Moet ik een onderdeel zijn van zo'n achterlijke cultuur?
pi_9936789
quote:
Op dinsdag 22 april 2003 15:31 schreef Cajun het volgende:
'Zolang ik er geen last van heb',
Dus assimileren i.p.v integreren. Volledig opgaan in de Nederlandse maatschappij zodat er (misschien op huidskleur na) geen verschillen meer zijn tussen allochtoon en autochtoon waar gezeik over kan komen.
Dus niet integreren met behoud van eigen identiteit, maar gewoon de Nederlandse identiteit aannemen zoals dat hier al honderden jaren gebeurt.
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
  dinsdag 22 april 2003 @ 15:42:53 #14
34488 Piro
Eikichi Onizuka
pi_9936838
quote:
Op dinsdag 22 april 2003 15:31 schreef Cajun het volgende:
Hmmm, jullie helpen alleen om mijn mening te bewijzen dat integratie werkelijk gaat om: 'Zolang ik er geen last van heb', is dat de Nederlandse mentaliteit van tegenwoordig? Moet ik een onderdeel zijn van zo'n achterlijke cultuur?
Als je het niet leuk vindt tief je toch lekker weer op?
Niemand slaapt er minder om hoor...

nofi

dinsdag 22 april 2003 @ 15:43:53 #15
50807 the_predator
the man with a plan!
pi_9936860
http://www.midlandfm.nl/column/column86.html

lees, huil en huiver!!!

[Dit bericht is gewijzigd door the_predator op 22-04-2003 15:52]

kijk, dan ben je sapdrinkerdewijs goed bezig!!
pi_9937032
quote:
Op maandag 21 april 2003 13:59 schreef Fliepke het volgende:
maakt niet uit dat die chinezen niet integreren, niemand heeft er last van.
Inderdaad. Als een Chinees crimineel is is dat meestal in de 'onderwereld'. De Chinese mafia dus. Als een Marokkaan crimineel is zijn dat meestal 'kleine' vergrijpen; fietsen jatten, winkels overvallen, zinloos geweld op straat. Dat zijn de dingen die de meeste mensen irriteren. Want zeg nou zelf, wie heeft er wel eens last van de Chinese mafia? Toch is die er namelijk.

Daar komt nog bij dat Marokkanen de meest criminele bevolkingsgroep onder de allochtonen in Nederland zijn. Daarom gaat het daar dus 'altijd over'.

Carolyn Burnham: Uh, who's car is that out front?
Lester Burnham: Mine. 1970 Pontiac Firebird. The car I've always wanted and now I have it. I rule!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')