abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_9930665
Volgens mij is iedereen, 'links' en 'rechts' het er wel over eens dat Marijnissen hier doordraaft?

Een unicum! .

dinsdag 22 april 2003 @ 11:38:29 #77
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_9930726
quote:
Op dinsdag 22 april 2003 11:35 schreef DennisMoore het volgende:
Volgens mij is iedereen, 'links' en 'rechts' het er wel over eens dat Marijnissen hier doordraaft?

Een unicum! .

Dat komt vooral omdat 'links' altijd kritisch blijft ook al komt het plan van politici die 'goed' zijn.
In tegenstelling tot de LPF-rotzooi die altijd wordt verdedigd door bepaalde lieden.

A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_9930819
quote:
Op dinsdag 22 april 2003 11:38 schreef Sidekick het volgende:

Dat komt vooral omdat 'links' altijd kritisch blijft ook al komt het plan van politici die 'goed' zijn.
In tegenstelling tot de LPF-rotzooi die altijd wordt verdedigd door bepaalde lieden.

.

Grapjas.

dinsdag 22 april 2003 @ 11:48:04 #79
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_9930916
quote:
Op dinsdag 22 april 2003 11:43 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

.

Grapjas.

Ik ben heel serieus.

Hoewel ik eigenlijk niet links bedoelde, maar politiek correct (dus zowel bij links als bij rechts).
Politiek incorrecte mensen (links en rechts) hebben vaak geen zelf-reflectie. Altijd schoppen tegen de tegenpartij, en altijd hun eigen partij steunen. Komt mijn inziens door het gebrek van nuance.

pi_9930956
quote:
Op dinsdag 22 april 2003 11:43 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

.

Grapjas.

Ik dacht dat je een discussie wilde. Dit bedoel ik nou. Grow up. Als je het niet meer weet ga je flamen terwijl het wel degelijk een punt is. De zelfkritiek bij linkse partijen is vele malen groter, de kritiek vanuit de media is er ook volop. Kijk maar eens als er een crisis bij links is, bijvoorbeeld rond Melkert. Dat kan meer en beter, maar omdat met zo'n opmerking als grapjas af te doen, slaat nergens op. Wat denk je daar mee aan te tonen?
pi_9931022
quote:
Op dinsdag 22 april 2003 11:35 schreef DennisMoore het volgende:

Een unicum! .

Nou - ik vind dat hij wel zinnige dingen zegt. Bijvoorbeeld over D66. De achterban daar voelt zich toch redelijk in de zeik genomen. Ze dachten op een progressieve partij te hebben gestemd en die zelfde partij gaat nu wellicht in zee met conservatieve partners. Vanuit die achtergrond is het niet zo'n gekke gedachtengang.
  dinsdag 22 april 2003 @ 11:54:04 #82
41223 Wile_E_Coyote
Thank God I'm an atheist
pi_9931034
quote:
Op dinsdag 22 april 2003 11:49 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik dacht dat je een discussie wilde. Dit bedoel ik nou. Grow up. Als je het niet meer weet ga je flamen terwijl het wel degelijk een punt is. De zelfkritiek bij linkse partijen is vele malen groter, de kritiek vanuit de media is er ook volop. Kijk maar eens als er een crisis bij links is, bijvoorbeeld rond Melkert. Dat kan meer en beter, maar omdat met zo'n opmerking als grapjas af te doen, slaat nergens op. Wat denk je daar mee aan te tonen?

Hum. Kuch. Ik dacht dat we een afspraak hadden?
Art is long and time is fleeting
And our hearts, though stout and brave
Still, like muffled drums are beating
Funeral marches to the grave
pi_9931056
quote:
Op dinsdag 22 april 2003 11:54 schreef Wile_E_Coyote het volgende:

[..]

Hum. Kuch. Ik dacht dat we een afspraak hadden?

Wat is het probleem? Je moet 1 reactie eerder zijn bij de meneer die een lachend mondje en 'grapjas' een adequaat antwoord vindt op een serieuze reactie.
  dinsdag 22 april 2003 @ 11:57:14 #84
41223 Wile_E_Coyote
Thank God I'm an atheist
pi_9931108
quote:
Op dinsdag 22 april 2003 11:55 schreef SCH het volgende:

[..]

Wat is het probleem? Je moet 1 reactie eerder zijn bij de meneer die een lachend mondje en 'grapjas' een adequaat antwoord vindt op een serieuze reactie.

Dat is zijn mening. Daarop te gaan roepen 'grow up'.. Bovendien kan ik me de reactie wel voorstellen, omdat degene waar hij op reageerde zelf ook een smiley gebruikte. later is de post genuanceerd, maar mijn eerste reactie was ook 'humor, wel'.
Art is long and time is fleeting
And our hearts, though stout and brave
Still, like muffled drums are beating
Funeral marches to the grave
pi_9931218
quote:
Op dinsdag 22 april 2003 11:57 schreef Wile_E_Coyote het volgende:

[..]

Dat is zijn mening. Daarop te gaan roepen 'grow up'.. Bovendien kan ik me de reactie wel voorstellen, omdat degene waar hij op reageerde zelf ook een smiley gebruikte. later is de post genuanceerd, maar mijn eerste reactie was ook 'humor, wel'.

Okay - ik zag de latere versie alleen.
  dinsdag 22 april 2003 @ 13:28:59 #86
27459 MiepMuts
Gek??? Prettig gestoord!!
pi_9933250
quote:
Op dinsdag 22 april 2003 11:53 schreef SCH het volgende:

[..]

Nou - ik vind dat hij wel zinnige dingen zegt. Bijvoorbeeld over D66. De achterban daar voelt zich toch redelijk in de zeik genomen. Ze dachten op een progressieve partij te hebben gestemd en die zelfde partij gaat nu wellicht in zee met conservatieve partners. Vanuit die achtergrond is het niet zo'n gekke gedachtengang.

Ik vindt inderdaad dat de d66 daar een behoorlijke fout mee maakt.
Ik denk alleen niet dat zo'n voorstel zin heeft:
- Het lijkt te veel op een twee partijen politiek, wat ik absoluut niet ondersteun.
- De formaties kunnen hierdoor een stuk langer duren, of zelfs mislukken, zodat er steeds meer verkiezingen komen.

Ik vindt ook dat er een aantal duidelijke voordelen heeft:
- De kiezer weet zo van te voren goed waarop hij/zij kiest. En kan de partij na afloop ook "beschuldigen" van kiezersbedrog.
- Politieke partijen onderling weten goed wat ze aan elkaar hebben. Ze weten precies wie ze "te vriend" moeten houden, en geen kiezers moeten willen winnen.

Ik weet niet goed wat ik van het verslag moet denken (komt recht van de sp-pagina) dus zal wel kloppen, maar ik heb het idee dat het niet helemaal af is.

[url]http://www.cmcm.tk[/url]
pi_9935815
quote:
Op dinsdag 22 april 2003 11:48 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Ik ben heel serieus.

Hoewel ik eigenlijk niet links bedoelde, maar politiek correct (dus zowel bij links als bij rechts).
Politiek incorrecte mensen (links en rechts) hebben vaak geen zelf-reflectie. Altijd schoppen tegen de tegenpartij, en altijd hun eigen partij steunen. Komt mijn inziens door het gebrek van nuance.

Juist! Er staat vandaag een hele goede ingezonden brief in de Metro over dit onderwerp.
  dinsdag 22 april 2003 @ 15:17:32 #88
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_9936193
quote:
Op dinsdag 22 april 2003 15:03 schreef thulsen het volgende:

[..]

Juist! Er staat vandaag een hele goede ingezonden brief in de Metro over dit onderwerp.

Ja, en daarna staat er een ongelovelijk foute brief:
quote:
Het hypocriete racisme
van de linkse politici
ª Moslims zijn verwend in Nederland.
Ze hebben meer rechten dan
andere culturen. Door het linkse
racisme worden alle rassen en culturen
onder het matje geveegd en
opzij gezet behalve moslims, die
zelfs voorrang krijgen.
Er is een speciaal wetsartikel
(artikel 6 van de grondwet) dat
het mogelijk maakt voor moslims
om dieren onverdoofd te slachten,
iets wat eigenlijk illegaal is in
Nederland. Maar voor de moslims
hebben ze een uitzondering gemaakt.
En dit gebeurt niet echt
alleen op het offerfeest.
Ik vind dit bijzonder vreemd
en hypocriet van de linkse partijen,
links is toch heel erg pro dierenrechten?
Ik als voormalig
Groenlinks- en SP-stemmer heb
daar niks van gemerkt, mijn stem
voor een beter milieubeleid en
meer dierenrechten werd misbruikt
om het ja-woord te geven
aan de zoveelste nieuwe moskee.
Dit is ook een reden waarom ik
links behoorlijk hypocriete racisten
vind, ik moet hierbij uiteraard
zeggen dat ik rechts ook afkeur,
waarbij ik gelijk kan zeggen dat
de islam zelf extreemrechts is.
Als links altijd zo zeurt om
gelijke rechten, waarom gaan zij
er dan niet eens voor zorgen dat
daar ook echt sprake van is ?
http://www.clubmetro.nl/content/acrobat/amsterdam/NLAMS_20030422_A_Metro.pdf?PHPSESSID=7afea5ebc1e1325f48eb51778b927830

Geweldig

Dit geeft goed aan waarom de politiek niet moet worden opgesplitst in 2 kanten: links en rechts.

Offtopic:
Jammer dat dit figuur eigenlijk niet het CDA vervloekt, deze partij zorgt voor de instandhouding van artikel 6. Misschien ga ik wel een brief sturen om dat uit te leggen.

Linkse politici zijn racisten omdat ze het niet erg vinden dat beesten onverdoofd worden afgemaakt.
Dit is toch te erg voor woorden, dat dit de strekking van het verhaal is. Als je niet begijpt hoe ongelovelijk dom dit is...

dinsdag 22 april 2003 @ 15:52:05 #89
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_9937057
quote:
Op dinsdag 22 april 2003 15:17 schreef Sidekick het volgende:
Ja, en daarna staat er een ongelovelijk foute brief:
die niets met dit topic te maken heeft.

Wat een quatsch trouwens van Jantje, maar ja hij slaat wel vaker de plank mis.

Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
pi_9937071
quote:
Op dinsdag 22 april 2003 15:17 schreef Sidekick het volgende:

Linkse politici zijn racisten omdat ze het niet erg vinden dat beesten onverdoofd worden afgemaakt.
Dit is toch te erg voor woorden, dat dit de strekking van het verhaal is. Als je niet begijpt hoe ongelovelijk dom dit is...

'k Denk dat zijn redenering als volgt is:

"Er zijn wettelijke uitzonderingen gemaakt speciaal voor moslims, bijvoorbeeld het mogen slachten van dieren. En dat is 'positieve discriminatie' door de (linkse) politici. En positieve discriminatie is fout."

Meneer weet het verschil niet zo tussen (positief) discrimineren (onderscheid maken, groepen anders behandelen) en racisme.

Maar dat verschil kennen wel meer mensen niet.

vrijdag 25 april 2003 @ 08:05:27 #91
52589 sjun
uit solidariteit
pi_9999249
quote:
Op zondag 20 april 2003 19:02 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Is dit wat? Ik vind het eigenlijk een beetje rare gedachtenkronkel, het gaat teveel uit van de gedachte dat er maar 2 stromingen zijn, links versus rechts, oftewel progressief versus conservatief. Juist in de Nederlandse situatie gaat dit idee helemaal niet op. De gedachte gaat voorbij aan het feit dat een groot aantal partijen helemaal niet uitgesproken links of rechts zijn en maakt bemoeilijkt coalities van partijen uit verschillende 'kampen'.

Als PvdA-aanhanger sta ik ook niet zo te springen om indeling in een links kamp danwel een rechts kamp. De partij is wat mij betreft eerder links dan rechts, maar inhoudelijk zijn de verschillen met het CDA uit het 'conservatieve' kamp kleiner dan met de SP, en in Paars werd tenslotte ook zeer goed samengewerkt met het nog rechtsere VVD. Op een puur linkse coalitie zit ik in ieder geval niet te wachten.

Ik ben geen vvoorstander van Jan's politieke versimpeling van de plitiek tot twee kampen. Juist uit ons gedifferentieerde politieke aanbod blijkt voor mij dat er behoefte is aan een andere nuancernig bij de Nederlandse bevolking. Voor Jan zou het misschien wat gemakkelijker zijn een grotere schare volgelingen te verwerven als het leven slechts bestond uit het conservatieve in zijn ogen foute kamp en het progressieve kamp waartoe hij zijn eigen lijst rekent.

Voor Jan zullen de druiven nog wat zuurder woren daar er zich intussen andere tegenstellingen beginnen aft te tekenen in ons politieke landschap. Communitaire versus individueele inspiratie komt in Jan's betoog helaas niet naar voren. Tot de communitaire stromingen zou je o.a. deeltje PvdA, CDA, Groen Links en CU kunnen rekenen. Bij de andere club komen o.a VVD D'66, deeltje PvdA aan bod.

Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
pi_10001847
De brief in SP!TS vandaag, "Rechts of links", echt goed!

vrijdag 25 april 2003 @ 10:54:00 #93
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_10001919
quote:
Op vrijdag 25 april 2003 10:50 schreef thulsen het volgende:

Bron, text, link, url, whatever?
quote:
De website van SP!TS is enkele minuten niet bereikbaar vanwege een storing. Excuses voor het ongemak.

http://spitsnet.nl/

pi_10001960
Dat is het stomme van spits, die kun je niet online lezen. Metro wel.
  vrijdag 25 april 2003 @ 10:58:01 #95
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_10001999
quote:
Op vrijdag 25 april 2003 10:55 schreef thulsen het volgende:
Dat is het stomme van spits, die kun je niet online lezen. Metro wel.
Waar gaat het dan over?
Het hele verhaal overtypen hoeft niet, maar wat is de strekking?
pi_10002002
quote:
Op vrijdag 25 april 2003 10:50 schreef thulsen het volgende:

Is die van jou? Dan heb je 'm vast nog wel ergens als Word-doc toch?
pi_10002049
Hmm nee, staat thuis nog in de sent-box van Outlook.

Zelfde brief stond dinsdag in metro, maar dan iets ingekort... denk dat jullie je er wel in kunnen vinden!

pi_10002056
Beetje z'n eigen brief lopen spammen.

Over Spits/Metro-brieven gesproken... de persoon achter K. Stabelse (degene die een standbeeld wilde voor Volkert) is bekend geworden!

FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_10002057
quote:
Op vrijdag 25 april 2003 10:58 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Waar gaat het dan over?
Het hele verhaal overtypen hoeft niet, maar wat is de strekking?

"Links versus rechts is min of meer achterhaald en leidt tot onnodig gepolariseer."
pi_10002117
quote:
Op vrijdag 25 april 2003 11:01 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Beetje z'n eigen brief lopen spammen.
Een beetje egotripperij ja...

Ik schaam me diep

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')