abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_9906548
quote:
Op zondag 20 april 2003 23:50 schreef SCH het volgende:

Ja hehe, wat dacht jij dan Ga je met droge ogen iets anders beweren. Wees realistisch.

Links/rechts is zó vorige eeuw. .
quote:
Maar jij bent zo langzamerhand wel erg manisch aan het worden in het verdedigen en goedpraten van alles wat het CDA aangaat, beetje zelfkritiek zou best prettig zijn in een gesprek.
Ik kan prima relativeren en nuanceren, maar tegen jouw fanatieke CDA-bashen is geen kruid gewassen.
quote:
Op zondag 20 april 2003 23:56 schreef SCH het volgende:

Wie zegt dat hij de laan uit moet dan? Ik citeerde een paar van zijn partijgenoten, o.a. een wethouder en de voorzitter van de KRO. Niet de laan uit maar de kamerbankjes in. Hij heeft te hoog ingezet met de VVD en misgekleund. Dat zou de PvdA eens geflikt moeten hebben, dan was de wereld te klein geweest.

Een wethouder! Die kun je alles laten zeggen! .
En wat heeft de voorzitter van de KRO hier nou weer mee te maken? Het is wel wat moeilijk zoeken geloof ik naar mensen die jouw mening verkondigen? Een wethouder en een KRO-voorzitter, poeh poeh... I'm impressed.

Als de PvdA 'zoiets geflikt' zou hebben, dan zou je er niets meer van hebben gehoord. De pers adoreert Woutertje Bos.

pi_9906562
Het CDA beschouwt de verkiezingen als een formaliteit, zei Jort Kelder bij Studio 2, en hij heeft gelijk. De kiezer snijdt ze de pas af, Balkenende baalt, doet 2 maanden alsof hij het probeert maar maakt continu duidelijk dat het wat hem betreft niet hoeft. Nu staat hij met moeite zijn vreugde te onderdrukken omdat hij met de VVD mag. Leuk dat de kiezer een ruime meerderheid aan een coalitie geeft, maar wij hoeven het niet, en gaan met pijn en moeite een 3e partij erbij zoeken om toch met de VVD te kunnen. De ultieme regentenpartij, dat is het CDA.

[Dit bericht is gewijzigd door Meneer_Aart op 21-04-2003 00:02]

It is much easier to be critical than to be correct.
  maandag 21 april 2003 @ 00:01:57 #28
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_9906576
quote:
Op zondag 20 april 2003 23:56 schreef SCH het volgende:

[..]

Wie zegt dat hij de laan uit moet dan? Ik citeerde een paar van zijn partijgenoten, o.a. een wethouder en de voorzitter van de KRO. Niet de laan uit maar de kamerbankjes in. Hij heeft te hoog ingezet met de VVD en misgekleund. Dat zou de PvdA eens geflikt moeten hebben, dan was de wereld te klein geweest.

Nah, vind ik niet. Hij kan er niets aan doen dat de VVD te weinig zetels kreeg. Natuurlijk, het was niet zo verstandig om zo duidelijk je voorkeur uit te spreken als je weet dat het wel eens niet zou kunnen lukken, maar als ie het niet had gedaan hadden er weer heel veel mensen om duidelijkheid gezeurd. Ik vind zo'n bijna noodzakelijke fout nog niet genoeg om hem meteen af te schrijven als leider. Ik heb inmiddels al heel wat betere argumenten langs zien komen om hem te laten vertrekken. .
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  maandag 21 april 2003 @ 00:05:36 #29
41223 Wile_E_Coyote
Thank God I'm an atheist
pi_9906683
quote:
Op maandag 21 april 2003 00:01 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

Nah, vind ik niet. Hij kan er niets aan doen dat de VVD te weinig zetels kreeg. Natuurlijk, het was niet zo verstandig om zo duidelijk je voorkeur uit te spreken als je weet dat het wel eens niet zou kunnen lukken, maar als ie het niet had gedaan hadden er weer heel veel mensen om duidelijkheid gezeurd. Ik vind zo'n bijna noodzakelijke fout nog niet genoeg om hem meteen af te schrijven als leider. Ik heb inmiddels al heel wat betere argumenten langs zien komen om hem te laten vertrekken. .

Maar in het kader van de discussie voel ik er wel wat voor. Hij heeft vooraf gezegd met VVD te willen en de kiezer heeft aangegeven daar niks in te zien door de VVD te weinig zetels te geven.

Misschien is een vertrek van B. naar de Kamer dan best een antwoord.

Art is long and time is fleeting
And our hearts, though stout and brave
Still, like muffled drums are beating
Funeral marches to the grave
pi_9906684
quote:
Op maandag 21 april 2003 00:00 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Links/rechts is zó vorige eeuw. .
[..]

Ik kan prima relativeren en nuanceren, maar tegen jouw fanatieke CDA-bashen is geen kruid gewassen.
[..]

Een wethouder! Die kun je alles laten zeggen! .
En wat heeft de voorzitter van de KRO hier nou weer mee te maken? Het is wel wat moeilijk zoeken geloof ik naar mensen die jouw mening verkondigen? Een wethouder en een KRO-voorzitter, poeh poeh... I'm impressed.

Als de PvdA 'zoiets geflikt' zou hebben, dan zou je er niets meer van hebben gehoord. De pers adoreert Woutertje Bos.

Jij neemt de mensen binnen het CDA niet serieus. Wat ben je toch een stakker. Je kunt echt geen kwaad woord horen over het CDA. De geciteerde wethouder uit Groningen en de voorzitter van de KRO zijn mensen uit de partijtop van het CDA, maar dat weet jij niet en dat wil je ook niet weten blijkbaar.

Links en rechts is niet van de vorige eeuw. Maar zelfs dat snap jij niet CDA-bashen? jongetje toch, jij snapt er werkelijk niks van. Kijk toch gewoon naar het politieke krachtenveld en beoordeel het van een afstand. Het CDA heeft het lang heel erg goed gedaan, maar dit CDA is daar geen schim van, dat is wat ik constateer.

Maar terug ontopic - het CDA heeft voor rechts gekozen, dat is mislukt, nu proberen ze het via een omweg nog te halen. Ik vind dat Slangen gelijk had toen hij zei dat Balkenende zijn conclusies moest trekken. Ja Slangen ja, DM weet niet wie dat is. Die denkt dat het CDA uit tien mensen bestaat

En nou weer een beetje normaal gaan doen. Ook als het over jouw knuffelpartij gaat, kan er toch kritisch gesproken worden.

pi_9906790
quote:
Op maandag 21 april 2003 00:01 schreef Meneer_Aart het volgende:
De ultieme regentenpartij, dat is het CDA.
En dat zou nog niet zo erg zijn als Balkenende niet zoveel nadruk had gelegd op het 'luisteren naar de kiezers' en 'wij geven de politiek terug'.
pi_9906793
Ik dacht altijd dat al die linkse politici zo zaten te zeiken op Bush toen hij zei 'If you're not with us, you're against us" en nu doet Jan precies hetzelfde.

Ik vind dat je als partij zijnde duidelijk moet maken welke coalitie je voorkeur heeft, maar je moet je niet gaan vastbinden op een bepaalde keuze. Overigens hebben VVD/CDA altijd duidelijk gezegd dat ze met elkaar wilden regeren.

[url=http://4aal.nl/muziek.php][Muziek collectie][/url] [url=http://www.democrates.net/index.php][Democrates][/url] [url=http://www.retecool.com][Retecool][/url] [url=http://4aal.nl/tv/tv.php][TV gids][/url]
pi_9906833
quote:
Op maandag 21 april 2003 00:09 schreef SCH het volgende:

[..]

En dat zou nog niet zo erg zijn als Balkenende niet zoveel nadruk had gelegd op het 'luisteren naar de kiezers' en 'wij geven de politiek terug'.

Balkenendes praatjes zijn niks waard. Nogmaals: wat heb ik me verkeken op die man.
pi_9906920
quote:
Op maandag 21 april 2003 00:10 schreef Meneer_Aart het volgende:

[..]

Balkenendes praatjes zijn niks waard. Nogmaals: wat heb ik me verkeken op die man.

Me too. Ik weet nog hoe verheugd ik reageerde dat hij naar voren werd geschoven als nieuwe leider. Hij is in no-time enorm veranderd. En niet ten goede helaas.
pi_9906978
quote:
Op maandag 21 april 2003 00:13 schreef SCH het volgende:

[..]

Me too. Ik weet nog hoe verheugd ik reageerde dat hij naar voren werd geschoven als nieuwe leider. Hij is in no-time enorm veranderd. En niet ten goede helaas.

Ik heb op Fok! zelfs nog geroepen dat ik op hem zou stemmen als hij niet van het CDA was, en dat ik het CDA een fris alternatief vond voor Paars. Nu mogen ze wat mij betreft weer een jaar of 8 in de oppositie.
  maandag 21 april 2003 @ 00:15:58 #36
53512 Samplonius
Op weg naar de Hemel
pi_9907008
quote:

[..]

Geef eens een voorbeeld, ik vind JP namelijk wel zeer correct richting zijn kiezers.
pi_9907058
quote:
Op maandag 21 april 2003 00:15 schreef Samplonius het volgende:

[..]

Geef eens een voorbeeld, ik vind JP namelijk wel zeer correct richting zijn kiezers.

Geef liever daar een voorbeeld van? Wat heeft hij goed gedaan en goed afgehandeld? Zijn kiezers verwachten een sociaal beleid - iets wat hij ook altijd heeft voorgestaan maar nu laat varen, daar zijn veel CDA-kiezers nu al over teleurgesteld.
pi_9907142
quote:
Op maandag 21 april 2003 00:05 schreef SCH het volgende:

Jij neemt de mensen binnen het CDA niet serieus. Wat ben je toch een stakker.

Er zijn nog veel meer mensen binnen het CDA die niét aan het woord komen in de Volkskrant. En gaan we schelden? .
quote:
Je kunt echt geen kwaad woord horen over het CDA.
Kwade woorden niet nee. Sommige mensen kunnen altijd wel een stok vinden om een hond te slaan.
quote:
De geciteerde wethouder uit Groningen en de voorzitter van de KRO zijn mensen uit de partijtop van het CDA, maar dat weet jij niet en dat wil je ook niet weten blijkbaar.
Partijtop, right. Da's ook maar een kwestie van definitie. En even zo goed zijn er mensen 'uit de partijtop' te vinden die het volledig eens zijn met de gevolgde koers. Je dacht toch niet dat Frans Slangen, en René Paas de enige CDA'ers zijn he?
quote:
Links en rechts is niet van de vorige eeuw. Maar zelfs dat snap jij niet
Wel als jij dat zo simplisitisch probeert in te delen. .
quote:
CDA-bashen? jongetje toch, jij snapt er werkelijk niks van.
.
quote:
Kijk toch gewoon naar het politieke krachtenveld en beoordeel het van een afstand. Het CDA heeft het lang heel erg goed gedaan, maar dit CDA is daar geen schim van, dat is wat ik constateer.
..zei meneer de objectieve journalist die absoluut geen afkeur van het CDA heeft. Mag ik er fijntjes op wijzen dat het CDA de afgelopen paar verkiezingen heeft gewonnen?
quote:
Maar terug ontopic - het CDA heeft voor rechts gekozen, dat is mislukt, nu proberen ze het via een omweg nog te halen.
CDA heeft aangegeven dat ze een voorkeur hebben voor de VVD, omdat daarmee het best het CDA-program is te realiseren. Sim-pel.
quote:
Ik vind dat Slangen gelijk had toen hij zei dat Balkenende zijn conclusies moest trekken. Ja Slangen ja
Frans Slangen kan wel meer zeggen.
quote:
DM weet niet wie dat is. Die denkt dat het CDA uit tien mensen bestaat
Nee, dat lijk jij te denken. Omdat je alleen maar aankomt met mensen uit de linkervleugel.
quote:
En nou weer een beetje normaal gaan doen.
Zou 't kunnen denk je?
quote:
Ook als het over jouw knuffelpartij gaat, kan er toch kritisch gesproken worden.
Tuurlijk, kritisch, kanttekeningen. Doe ik ook.
Jij wil meteen personen afserveren. Mits het uiteraard CDA'ers zijn.
pi_9907175
quote:
Op maandag 21 april 2003 00:13 schreef SCH het volgende:

Je hebt niet eens CDA gestemd. .
  maandag 21 april 2003 @ 00:21:49 #40
53512 Samplonius
Op weg naar de Hemel
pi_9907181
quote:
Op maandag 21 april 2003 00:17 schreef SCH het volgende:

[..]

Geef liever daar een voorbeeld van? Wat heeft hij goed gedaan en goed afgehandeld? Zijn kiezers verwachten een sociaal beleid - iets wat hij ook altijd heeft voorgestaan maar nu laat varen, daar zijn veel CDA-kiezers nu al over teleurgesteld.

CDA en VVD heeft hij altijd als grote wens gehad en ging daar ook voor. Die combinatie kan ook sociaal zijn hoor. Daar heb je niet perse een PvdA voor nodig. Nogmaals geef eens een voorbeeld van "praatjes die hij niet nakomt".
pi_9907208
quote:
Op maandag 21 april 2003 00:17 schreef SCH het volgende:

Onzin, 'zijn kiezers', complete kolder. Dat is een groep die nogal heterogeen is. Laat je toch niet zo verblinden door je eigen subjectieve mening, journalist .
  maandag 21 april 2003 @ 00:34:45 #42
9977 Vibromass
A Fistful of Boomstick
pi_9907530
quote:

[..]

Ik kan me nog goed herinneren hoe je JP hebt opgehemeld. Het is mooi als iemand een vergissing kan toegeven. Dat zouden meer mensen moeten doen
Zo kunt u gemasseerd worden terwijl u lekker TV kijkt.
pi_9913287
quote:
Op maandag 21 april 2003 00:22 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Onzin, 'zijn kiezers', complete kolder. Dat is een groep die nogal heterogeen is. Laat je toch niet zo verblinden door je eigen subjectieve mening, journalist .

Saai mannetje ben je eigenlijk. Je past heel goed bij het CDA. Jij hebt geen eigen subjectieve mening???
Het CDA stond vroeger voor een sociaal beleid en laat dat nu varen, dat is wel degelijk kiezersbedrog. Hij kiest nu voor een hele kleine rechtse subgroep in de partij. Maar dat ontken jij vast weer. Je weet er sowieso weinig van als je Rene Paas een linkse CDA-er noemt.
pi_9913321
Mmh, SCH, het is denk ik wel waar dat het CDA en haar voorgangers in het verleden altijd meer op hebben gehad met de VVD dan met de PvdA. Eigenlijk heeft het nooit echt geboterd tussen CDA en PvdA, in fact kun je misschien zelfs wel stellen dat de enige echt succesvolle en goede coalitie tussen die 2 de rooms-rode coalities van de jaren 50 en 60 waren.
pi_9913451
quote:
Op maandag 21 april 2003 12:55 schreef Meneer_Aart het volgende:
Mmh, SCH, het is denk ik wel waar dat het CDA en haar voorgangers in het verleden altijd meer op hebben gehad met de VVD dan met de PvdA. Eigenlijk heeft het nooit echt geboterd tussen CDA en PvdA, in fact kun je misschien zelfs wel stellen dat de enige echt succesvolle en goede coalitie tussen die 2 de rooms-rode coalities van de jaren 50 en 60 waren.
Oh zeker - maar toen was het CDA een veel socialere partij en had de sociale vleugel veel meer inbreng. Het CDA is nu feitelijk verlamd door de plotselinge winst van mei vorig jaar die op conto van de vrij extreme ideeen van Fortuyn wordt geschreven. Dat wordt door de conservatieve vleugel (Verhagen en co) aangegrepen om die kant sterk te benadrukken.

Terwijl de echte achterban, de mensen die al jaren CDA stemmen, veel meer in de kerkelijke hoek zitten. Dat is de sociale hoek waar veel contact is met vluchtelingen en illegalen en asielzoekers, waar veel verbinding met de armoedebeweging is, waar rechtvaardigheid en solidariteit hoog in het vaandel staan en waar voooral ook het milieu veel aandacht heeft. Het zijn de naweeen van het conciliair proces: vrede, gerechtigheid en heelheid van de schepping. Daar herkent de kern van de CDA-kiezers zich in en wat Balkenende cum suis voorstaan staat daar haaks op.

Dat zal vroeg of laat veel frictie geven. Je merkt dat nu al in de achterban. Dat zijn niet een paar linksen, zoals DennisM. ons steeds probeert voor te spiegelen. Die mensen zijn helemaal niet links. Maar het zijn mensen die vanuit hun geloof solidariteit en gerechtigheid voorstaan en zich daarom veel zorgen maken om de huidige koers van het CDA. Ze hadden gehoopt dat deze zaken in een kabinet met de PvdA volop aan bod zouden komen.

pi_9913493
quote:
Op maandag 21 april 2003 13:02 schreef SCH het volgende:
Terwijl de echte achterban, de mensen die al jaren CDA stemmen, veel meer in de kerkelijke hoek zitten. Dat is de sociale hoek waar veel contact is met vluchtelingen en illegalen en asielzoekers, waar veel verbinding met de armoedebeweging is, waar rechtvaardigheid en solidariteit hoog in het vaandel staan en waar voooral ook het milieu veel aandacht heeft. Het zijn de naweeen van het conciliair proces: vrede, gerechtigheid en heelheid van de schepping. Daar herkent de kern van de CDA-kiezers zich in en wat Balkenende cum suis voorstaan staat daar haaks op.
Klopt idd, grote groepen CDA'ers zijn christelijk-sociaal. Maar je hebt toch ook veel echt rechtse CDA'ers, christelijk-conservatieven. Hoe de verhouding ligt weet ik niet.
pi_9913514
quote:
Op maandag 21 april 2003 13:05 schreef Meneer_Aart het volgende:

[..]

Klopt idd, grote groepen CDA'ers zijn christelijk-sociaal. Maar je hebt toch ook veel echt rechtse CDA'ers, christelijk-conservatieven. Hoe de verhouding ligt weet ik niet.

Dat is moeilijk vast te stellen. In de actieve politiek wint de christelijke sociale kant het veruit. Het beleid dat het CDA nu voorstaat vertegenwoordigt in ieder geval die groep geenszins.
  maandag 21 april 2003 @ 21:39:40 #48
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_9922900
quote:
'Partijen moeten bij verkiezingen kant kiezen'
Marijnissen heeft zoals wel vaker een goed punt.

Maar dat leunt, zoals iemand anders zegt, ook idd aan tegen een 2 partijen stelsel.

Het is ook niet te realiseren, laat staan te handhaven.

Want wat let een partij om na de verkiezingen toch weer heel wat anders te doen?

Maar wel een goed punt, tho.

maandag 21 april 2003 @ 22:16:03 #49
34355 Farzin
Weg en opgetieft.
pi_9923835
quote:
Op maandag 21 april 2003 21:39 schreef ExTec het volgende:
Want wat let een partij om na de verkiezingen toch weer heel wat anders te doen?
De informateur en het staatshoofd, misschien?
pi_9924000
quote:
Op maandag 21 april 2003 12:53 schreef SCH het volgende:

Saai mannetje ben je eigenlijk.

Oeh! Dat doet pijn! .
quote:
Je past heel goed bij het CDA. Jij hebt geen eigen subjectieve mening???
Beweer ik dat? Leer eens lezen, dommie.
quote:
Het CDA stond vroeger voor een sociaal beleid en laat dat nu varen, dat is wel degelijk kiezersbedrog.
Jij VINDT dat het CDA dat nu laat varen. Méééning. .

Misschien is het wel zo dat het CDA van mening is een voldoende sociaal beleid te kunnen combineren met noodzakelijke bezuinigingen, zodat ook in de toekomst er een voldoende sociaal beleid kan worden gevoerd. Het CDA is al vóór de verkiezingen duidelijk geweest over deze koers, en de voorkeur voor de VVD.

Dus wanneer jij hierom 'kiezerbedrog' begint te gillen, dan ben je aan 't jokken, foei.

quote:
Hij kiest nu voor een hele kleine rechtse subgroep in de partij.
Hele kleine rechtse subgroep. Tuurlijk, dat wil je ons doen laten geloven. Bron?
quote:
Maar dat ontken jij vast weer. Je weet er sowieso weinig van als je Rene Paas een linkse CDA-er noemt.
Ik neem dat niet voetstoots van iemand als jij aan nee. Daarvoor ken ik je postgedrag te goed.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')