abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_9898296
De interland tegen Portugal is geschikt voor het experiment. Wat moet Dick gaan doen?

Enkele delicate kwesties.

Wie wordt de 2e keeper in de selectie, nu van der Sar en Waterreus out is en Westerveld dus waarschijnlijk zal keepen. Dick moet toch een nieuweling kiezen, aangezien die andere keeper uit ons land met interlands, Moens, ook out is. Wie gaat dit worden?? Wapenaar, Lodewijks wellicht? Boschker? Van Duijnhoven??

Bovendien zal Dick toch wel een paar spelers moeten gaan proberen, vooral op links. Wat mij betreft krijgen Kiki Musampa en Arjen Robben een kans.

Verder moet Kluivert voorin gewoon eens op de bank en moet Dick eens proberen hoe een combinatie van Nistelrooij / Makaay of van Nistelrooij / van der Vaart loopt. Of niet?

Post je suggesties aan Dick allemaal hier, want hij heeft nog maar een paar dagen om te denken. De 30e spelen we al!

ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_9898342
Ik vind dat Lodewijs iig 2e (of 1e) keeper moet zijn.

Robben mag er idd wel een keer in.

En Kluivert mag op de bank blijven.

.

zondag 20 april 2003 @ 17:12:04 #3
9105 CAZZO
Povera vaffanculo
pi_9898345
omg westerveld op de goal gelukkig gaat het nergens om
en zet ed de goey maar op de bank die is wel gewend om 90 minuten op de bank te zitten
May the seed of your loins be fruitfull in the belly of your woman
pi_9898374
Kiki Musampa????

Een van mijn favoriete spelers maar absoluut niet op Oranje-nivo. Niet alles wat in het buitenland speelt is geschikt. Robben is zeker een goed idee, gewoon jonge jongens voor de toekomst uitproberen. Nigel de Jong, Robben enz.

Als tweede keeper geen ouwe rups maar een jongere vent die ervaring op kan doen.

pi_9898396
Gentenaar op de bank neer zetten als beloning voor zijn uitstekende prestaties bij NEC de laatste periode.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_9898405
SuperMario i.p.v. Ricksen
Winnaar Fok Europacup toto 2003/2004
http://home.wanadoo.nl/fside/geluiden/superjoden.mp3
pi_9898437
quote:
Op zondag 20 april 2003 17:14 schreef Da_Sandman het volgende:
Gentenaar op de bank neer zetten als beloning voor zijn uitstekende prestaties bij NEC de laatste periode.
Hoezo beloning? Oranje is niet de winnende prijs voor spelers die het bij hun club goed gedaan hebben. Ze moeten op termijn goed zijn voor Oranje. Stekelenburg zou een goede optie zijn, als ie fit was. Lodewijks heb je op termijn niks aan, net als Gentenaar, Moens en Boschker. Dan maar Boy Waterman bv.
  zondag 20 april 2003 @ 17:23:42 #8
39775 Sock0
Van 12 tot 2
pi_9898529
Keeper : westerveld

aanval : vd Vaart , v.Nistelrooij en van hooydonk

En overmars MOET mee

*| Say no to TCPA - Don't let them take YOUR rights ! www.againsttcpa.com |*
  zondag 20 april 2003 @ 17:25:35 #9
42940 Kang-He
Sklansky $$$ Millionaire
pi_9898575
Leeft Bogarde nog?
pi_9898617
quote:
Op zondag 20 april 2003 17:18 schreef SCH het volgende:

[..]

Hoezo beloning? Oranje is niet de winnende prijs voor spelers die het bij hun club goed gedaan hebben. Ze moeten op termijn goed zijn voor Oranje. Stekelenburg zou een goede optie zijn, als ie fit was. Lodewijks heb je op termijn niks aan, net als Gentenaar, Moens en Boschker. Dan maar Boy Waterman bv.

Boy Waterman???? Dies grappig!

Musampa verdient m.i. een kans, zeker omdat hij bij Málaga is uitgegroeid tot een belangrijke en bepalende speler. Als je dat kan, in de sterkste competitie ter wereld, moet je het in Oranje toch ook kunnen of in ieder geval een kans krijgen dat te laten zien?

www.thuisuiteten.nl
  zondag 20 april 2003 @ 17:29:14 #11
9105 CAZZO
Povera vaffanculo
pi_9898651
quote:
Op zondag 20 april 2003 17:25 schreef Kang-He het volgende:
Leeft Bogarde nog?
ja die probeert nog steeds een plekje in chelsea 1 te veroveren
  zondag 20 april 2003 @ 17:29:27 #12
23186 FrankyMcG
I'd rather have the scar
pi_9898655
Dick moet gewoon al die over het paard getilde vedettes uit het NL elftal trappen.

Ik noem een Kluivert, Davids, De Boer etc.

Pak gewoon een basis met jonge(re) spelers die het nog een eer vinden om voor Oranje uit te komen:

Ik noem een Van der Vaart, Van Persie, Van Nistelrooij, Robben etc.

[b]It doesn't take a big man to knock somebody down. Just a little courage to lift him off the ground[/b]
  zondag 20 april 2003 @ 17:29:38 #13
39775 Sock0
Van 12 tot 2
pi_9898658
quote:
Op zondag 20 april 2003 17:27 schreef methodmich het volgende:
Musampa verdient m.i. een kans, zeker omdat hij bij Málaga is uitgegroeid tot een belangrijke en bepalende speler. Als je dat kan, in de sterkste competitie ter wereld, moet je het in Oranje toch ook kunnen of in ieder geval een kans krijgen dat te laten zien?
Goed punt!
*| Say no to TCPA - Don't let them take YOUR rights ! www.againsttcpa.com |*
pi_9898666
Voor zo'n salaris zijn er veel die blijven proberen denk ik... Bogarde gaat dit dus over.

[Dit bericht is gewijzigd door methodmich op 20-04-2003 17:30]

www.thuisuiteten.nl
pi_9898668
vd vaart is voorlopig weer ffies geblesseerd....
Bij Disneykand sluit alles, behalve de souvenirwinkels
  zondag 20 april 2003 @ 17:31:16 #16
42940 Kang-He
Sklansky $$$ Millionaire
pi_9898699
quote:
Op zondag 20 april 2003 17:29 schreef CAZZO het volgende:

[..]

ja die probeert nog steeds een plekje in chelsea 1 te veroveren

Boogie Woogie was een paar jaartjes geleden nog toppie. Jammer dat hij zijn kuit (?) brak bij het WK waardoor Cocu linksback moest spelen tegen Brazilie.
pi_9898924
quote:
Op zondag 20 april 2003 17:27 schreef methodmich het volgende:

[..]

Boy Waterman???? Dies grappig!

Boy was maar een voorbeeld, gewoon een jonge keeper. Om Lodewijks te noemen, vind ik nog veel grappiger.

Musampa zou echt een heel domme keuze zijn. Nogmaals: Oranje is geen beloning. Of je ergens topscorer of man van het land bent, is geen garantie voor Oranje. Het is juist de fout geweest dat we teveel van dat soort types hebben. Makaay, Davids, Hasselbaink etc. die het bij hun club aardig doen maar in Oranje een wanprestatie leveren. Ik ben voor veel jonge aanwas uit eigen land.

zondag 20 april 2003 @ 17:49:30 #18
9105 CAZZO
Povera vaffanculo
pi_9898977
quote:
Op zondag 20 april 2003 17:46 schreef SCH het volgende:

Ik ben voor veel jonge aanwas uit eigen land.

laatste tijd ook jong oranje gevolgd?
pi_9899007
quote:
Op zondag 20 april 2003 17:49 schreef CAZZO het volgende:

[..]

laatste tijd ook jong oranje gevolgd?

Ja en? Moet je ze daarom niet vragen en klaarstomen?
  zondag 20 april 2003 @ 17:53:05 #20
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_9899044
quote:
Op zondag 20 april 2003 17:29 schreef FrankyMcG het volgende:
Dick moet gewoon al die over het paard getilde vedettes uit het NL elftal trappen.

Ik noem een Kluivert, Davids, De Boer etc.

Pak gewoon een basis met jonge(re) spelers die het nog een eer vinden om voor Oranje uit te komen:

Ik noem een Van der Vaart, Van Persie, Van Nistelrooij, Robben etc.

Sorry, maar Kluivert is echt veel beter dan v. Nistelrooy ooit zal worden..
-
pi_9899052
quote:
Op zondag 20 april 2003 17:46 schreef SCH het volgende:

[..]

Boy was maar een voorbeeld, gewoon een jonge keeper. Om Lodewijks te noemen, vind ik nog veel grappiger.

Musampa zou echt een heel domme keuze zijn. Nogmaals: Oranje is geen beloning. Of je ergens topscorer of man van het land bent, is geen garantie voor Oranje. Het is juist de fout geweest dat we teveel van dat soort types hebben. Makaay, Davids, Hasselbaink etc. die het bij hun club aardig doen maar in Oranje een wanprestatie leveren. Ik ben voor veel jonge aanwas uit eigen land.

Jeugd inpassen moet geen doel zijn, maar een middel. Je moet dus alleen selecteren als er niets beters voor handen is en dat is er wel, in de meeste gevallen.
www.thuisuiteten.nl
  zondag 20 april 2003 @ 17:54:06 #22
9105 CAZZO
Povera vaffanculo
pi_9899065
quote:
Op zondag 20 april 2003 17:50 schreef SCH het volgende:

[..]

Ja en? Moet je ze daarom niet vragen en klaarstomen?

ja en? en daarom musampa geen kans geven?
pi_9899078
quote:
Op zondag 20 april 2003 17:53 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Sorry, maar Kluivert is echt veel beter dan v. Nistelrooy ooit zal worden..

Dat dacht ik ook altijd, maar ik begin te twijfelen, als je ziet hoe Ruud zich nog steeds ontwikkelt bij Man Utd en hoe Kluivert toch redelijk stil lijkt te staan...
www.thuisuiteten.nl
pi_9899107
quote:
Op zondag 20 april 2003 17:54 schreef CAZZO het volgende:

[..]

ja en? en daarom musampa geen kans geven?

Musampa zit allang niet meer aan het begin - dat hij toevallig leuk meedoet in Spanje nu eindelijk, hoeft toch niet meteen een Oranjeplaats te betekenen. Dan kan je net zo goed Dennis de Nooijer inzetten.
  zondag 20 april 2003 @ 17:56:55 #25
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_9899113
quote:
Op zondag 20 april 2003 17:54 schreef methodmich het volgende:

[..]

Dat dacht ik ook altijd, maar ik begin te twijfelen, als je ziet hoe Ruud zich nog steeds ontwikkelt bij Man Utd en hoe Kluivert toch redelijk stil lijkt te staan...

Nou loopt het bij ManU op dit moment een stuk beter dan bij Barca..
Dan valt zoiets eerder op, me dunkt..
Maar of het ook echt zo is durf ik te betwijfelen.
-
pi_9899125
quote:
Op zondag 20 april 2003 17:53 schreef methodmich het volgende:

[..]

Jeugd inpassen moet geen doel zijn, maar een middel. Je moet dus alleen selecteren als er niets beters voor handen is en dat is er wel, in de meeste gevallen.

Nou ja, je hoeft ook geen jongens van 16 te selecteren. Maar liever een wat onervaren speler van 19 dan iemand die op zijn 33e nog even een opleving heeft.
pi_9899162
Dat laatste ben ik met je eens, maar ik vind dat Kiki daar niet onder valt. Sowieso qua leeftijd niet. Bovendien komt Kiki ook voort uit Jong Oranje.
www.thuisuiteten.nl
  zondag 20 april 2003 @ 17:59:49 #28
9105 CAZZO
Povera vaffanculo
pi_9899167
quote:
Op zondag 20 april 2003 17:56 schreef SCH het volgende:

[..]

Musampa zit allang niet meer aan het begin - dat hij toevallig leuk meedoet in Spanje nu eindelijk, hoeft toch niet meteen een Oranjeplaats te betekenen. Dan kan je net zo goed Dennis de Nooijer inzetten.

musampa is 25 die kan nog jaren mee
de nooyer is 34 dus die vergelijking gaat niet op
pi_9899185
quote:
Op zondag 20 april 2003 17:59 schreef methodmich het volgende:
Dat laatste ben ik met je eens, maar ik vind dat Kiki daar niet onder valt. Sowieso qua leeftijd niet. Bovendien komt Kiki ook voort uit Jong Oranje.
Ik een grote fan van Kiki, altijd al geweest. Maar hij haalt het niveau van Oranje niet. Toen niet en nu niet. Het is prachtig dat hij het in een goede competitie nu vrij aardig doet maar de fout is juist geweest dat we daarvan een selectiecriterium zijn gaan maken. Je kan het natuurlijk best een keer met kiki proberen, maar dan louter omdat hij voor een bepaalde positie toegevoegde kwaliteiten heeft. En niet omdat hij in Spanje leuk meebalt.
  zondag 20 april 2003 @ 18:01:33 #30
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_9899188
Zullen we Jan-Willem van Ede maar weer eens terugroepen?
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  zondag 20 april 2003 @ 18:03:17 #31
9105 CAZZO
Povera vaffanculo
pi_9899214
quote:
Op zondag 20 april 2003 18:01 schreef I.R.Baboon het volgende:
Zullen we Jan-Willem van Ede maar weer eens terugroepen?
als wat? als vervanger van frans hoek de keeperstrainer?
pi_9899340
lodewijks? wapenaar? flikker op het wordt tijd om naar de toekomst te kijken er moet een beetje jeugdige keeper worden opgeroepen naast westerveld

zelfde voor de selectie na het EK 2004 zal een groot deel van de selectie toch wel stoppen met interlands en dan is het wel handig als we al wt jongere spelers hebben die internationale ervaring hebben dus wat jeugdige spelers oproepen kan geen kwaad

pi_9899535
Wevers
  zondag 20 april 2003 @ 19:34:14 #34
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_9900570
Jezus man wat een opties.

Kiki is een leuke voetballer maar als je een bepalende speler bent bij Malaga wil dat nog lang niet zeggen dat je ook met het NL11Tal mee kunt.

Robben kan nog niet eens een goeie wedstrijd spelen bij jong-oranje dus die is daar nog niet aan toe. Ontwikkelt zich wel goed dus over een jaar of 2, 3 misschien.

Van Persie...... ohw man, dat jochie speelt een paar goeie wedstrijdjes in Feyenoord tegen een paar middenmoters in de nederlandse competitie en hij moet gelijk in het NL11Tal
Lijkt me niet. Laat die eerst maar eens een jaar voetballen zonder een grote bek te hebben. Dan kijken we wel weer verder.

Van der Sar is al weer zo goed als fit dus die kan gewoon weer op de goal.

Kluivert, Davids en de Boer moeten gewoon erbij blijven. Kluivert is 1 van de betere aanvallers in Europa, Davids is de grootste pitbull van Europa en we hebben nog altijd niets beters in de verdediging dus laat De Boer nog maar ff staan.

Kluivert mag van mij wel eens op de bank beginnen. Kunnen we mooi Makaay ff uitproberen. Ben wel benieuwd hoe dat zou lopen..... Makaay en Van Nistelrooy..... het zou kunnen maar het kan ook helemaal mislopen.

Overmars mag er wel weer bij komen. Die bewijst wekelijks dat het een hele goeie voetballer is.

Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  maandag 21 april 2003 @ 11:16:47 #35
37392 ultra
Lega Nord
pi_9911795
Gentenaar! Die verdient gewoon een kans. Ik zou niet weten waarom de beste keeper van de Eredivisie geen kans zou mogen krijgen??

Verder mag er van mij wel een keertje een hele wedstrijd met het koppel Makaay - Van Nistelrooy worden gespeeld.

pi_9911817
Volgens mij is Sar tegen die tijd weer fit.
Heeft afgelopen weekend met het tweede van Fulham meegedaan.
Dus het keepersprobleem is opgelost.
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_9912015
quote:
Op zondag 20 april 2003 19:34 schreef Komakie het volgende:
Kluivert mag van mij wel eens op de bank beginnen. Kunnen we mooi Makaay ff uitproberen. Ben wel benieuwd hoe dat zou lopen..... Makaay en Van Nistelrooy..... het zou kunnen maar het kan ook helemaal mislopen.
Of we kunnen Kluivert na 2 jaar eindelijk weer eens in de spits zetten.
pi_9912031
Ik zou zeggen van Nistelrooy op de bank en Makaay erin. Ruud laat helemaal niets zien in Oranje. Laat Kluivert het maar eens met Roy proberen.
I didn't lose my mind, it was mine to give away.
  maandag 21 april 2003 @ 11:41:19 #39
9105 CAZZO
Povera vaffanculo
pi_9912136
quote:
Op maandag 21 april 2003 11:34 schreef aldostuta het volgende:
Ik zou zeggen van Nistelrooy op de bank en Makaay erin. Ruud laat helemaal niets zien in Oranje. Laat Kluivert het maar eens met Roy proberen.
typisch geval van enorme blindheid
ruud scoort tenminste nog tegen tsjechie en moldavie
kluivert laat de laatste tijd alleen maar de bal van zijn schoen afspringen
  maandag 21 april 2003 @ 11:42:08 #40
10197 Zapper
Zapperdeflap
pi_9912143
quote:
Op maandag 21 april 2003 11:34 schreef aldostuta het volgende:
Makaay laat ook nix zien in Oranje. En kom nou niet ook nog met Hasselbaink aan...
Damn dude that sucks goat balls. I wonder if you'll ever be able to look at your mom in the face again, lol
  maandag 21 april 2003 @ 11:45:23 #41
37392 ultra
Lega Nord
pi_9912200
quote:
Op maandag 21 april 2003 11:42 schreef Zapper het volgende:

[..]

Makaay laat ook nix zien in Oranje. En kom nou niet ook nog met Hasselbaink aan...

Maar Makaay krijgt ook steeds maar 10 minuutjes speeltijd. Geef die jongen nou eens een hele wedstrijd. Als je 24 goals in 30 wedstrijden maakt in de Primera Division en ook een stuk of 9 (in 12 wedstrijden) in de CL, dan ben je gewoon een wereldspits!
pi_9912299
quote:
Op maandag 21 april 2003 11:41 schreef CAZZO het volgende:

[..]

typisch geval van enorme blindheid
ruud scoort tenminste nog tegen tsjechie en moldavie
kluivert laat de laatste tijd alleen maar de bal van zijn schoen afspringen

Ja, van die verschrikkelijk moeilijke intikkers, dat kan elke redelijke spits (en zeg nu niet dat op de goede plek staan een kwaliteit is).
Kluivert heeft veel en veel meer klasse. Het werkt niet tussen die twee, en daar komt dan nog bij dat Makaay een betere spits is dan onze Ruud.
Makkelijke keuze lijkt mij.
  maandag 21 april 2003 @ 11:59:57 #43
9105 CAZZO
Povera vaffanculo
pi_9912419
quote:
Op maandag 21 april 2003 11:51 schreef aldostuta het volgende:

[..]

Ja, van die verschrikkelijk moeilijke intikkers, dat kan elke redelijke spits (en zeg nu niet dat op de goede plek staan een kwaliteit is).
Kluivert heeft veel en veel meer klasse. Het werkt niet tussen die twee, en daar komt dan nog bij dat Makaay een betere spits is dan onze Ruud.
Makkelijke keuze lijkt mij.

op de goede plek staan is zeker een kwaliteit
en kluivert kan dan wel meer klasse hebben maar waarom zien we er de laatste tijd dan zo verdomd weinig van?
nee het lijkt er wel op dat rudeboy patje de laatste tijd op alle fronten voorbijstreeft
dat wordt dus gewoon zitten voor kluivert
pi_9912446
Musampa? Dat is een linkshalf, wat moet je met 5 linkshalven. Davids, Bronkhorst, Zenden (inmiddels ook veredelde middenvelder/verdediger) en toch ook Seedorf (die bij Milan ook op links speelt) zijn toch de vaste keuzes. Maar proberen kan natuurlijk altijd ja.

Perzik en Robber moeten een kansje krijgen op linksvoor. Wijzen naar Jong Oranje is flauw, dat is een baggerig onsamenhangend team waar dat soort spelers niet in renderen omdat er teveel middelmaat in speelt. Zij zijn nu eenmaal niet dragend en moeten spelen in een goed draaiend team. Niet zeiken dus, gooi die gasten er es in. Zeker als het vriendschappelijk is en je vantevoren weet dat de gevestigde orde minder scherp en minder geldingddrang heeft om zich te bewijzen.

En verder moet Kluivert niet op de bank maar juist erin met Rafael, zonder die wildebras van Ruud erbij die alles dichtloopt en het niet snapt. Pas als Kluivert prutst of uit vorm is dan pas met Ruud/Makaay gaan testen. Kluivert functioneert gewoon niet door Ruud en Dick's systeempie. Flikker nou eens op met 442 en ga voor 424 met vaste buitenspelers. Portugal is de ideale testcase.

"When the last tree is cut, the last river poisoned, and the last fish dead, we will discover that we can't eat money."
pi_9912530
quote:
Op maandag 21 april 2003 11:59 schreef CAZZO het volgende:

[..]

op de goede plek staan is zeker een kwaliteit
en kluivert kan dan wel meer klasse hebben maar waarom zien we er de laatste tijd dan zo verdomd weinig van?
nee het lijkt er wel op dat rudeboy patje de laatste tijd op alle fronten voorbijstreeft
dat wordt dus gewoon zitten voor kluivert

Nou ja, over op de goede plek staan heb ik de laatste tijd al genoeg gezegd, dus daar begin ik niet meer over. Ik ben de eerste om toe te geven dan Kluivert slecht speelt de laatste tijd, maar Ruud is minimaal zo slecht bezig. Dat hij dan een intikker maakt hier en daar, doet daar niets aan af, die had elke spits gemaakt. Punt is dat er op de positie van Ruud een veel betere rondloopt, die waarschijnlijk WEL intelligent genoeg is om Kluivert te snappen.
  maandag 21 april 2003 @ 12:08:25 #46
9105 CAZZO
Povera vaffanculo
pi_9912565
quote:
Op maandag 21 april 2003 12:02 schreef michelos het volgende:

En verder moet Kluivert niet op de bank maar juist erin met Rafael, zonder die wildebras van Ruud erbij die alles dichtloopt en het niet snapt. Pas als Kluivert prutst of uit vorm is dan pas met Ruud/Makaay gaan testen. Kluivert functioneert gewoon niet door Ruud en Dick's systeempie. Flikker nou eens op met 442 en ga voor 424 met vaste buitenspelers. Portugal is de ideale testcase.

of kluivert de laatste tijd zo goed funcioneert bij barca
probeer het danmaar met een helft kluivert/vandervaart en een helft met ruud/roy
pi_9912759
quote:
Op maandag 21 april 2003 12:08 schreef CAZZO het volgende:

[..]

of kluivert de laatste tijd zo goed funcioneert bij barca
probeer het danmaar met een helft kluivert/vandervaart en een helft met ruud/roy

Dat is op zich een goeie deal, maar Dick snapt dat toch niet. Kluivert speelt inderdaad even minder maar is nog steeds de spits die op het punt staat oranje topscoorder allertijden te worden op pas 26 jarige leeftijd.

Even heel puur gekeken naar de kwaliteiten van Ruud en hem, beide in vorm, heeft Kluivert meer in huis. En vorm is zo'n vaag begrip, de ene dag kan het er zijn andere dag niet, dus moet je vooral kijken naar de wedstrijd of die er is en anders hem meteen eruit knikkeren.

En je kan echt niet volhouden op basis van die 2 goals tegen Moldavie en Tsjechie dat Ruud goeie prestaties leverde want ik heb zelden zoveel ballen van de voeten zien springen van een oranje spits als van Ruud toen, dat was echt een drama, net als Kluivert. Goals verbloemen die wanprestatie niet. Ruud is geen spits die met de rug naar de goal met een muur aan verdedigers achter zich raad weet. Dat is geen schande, hij heeft andere kwaliteiten, maar je moet kijken wat je nodig hebt in Oranje.

"When the last tree is cut, the last river poisoned, and the last fish dead, we will discover that we can't eat money."
  maandag 21 april 2003 @ 12:23:00 #48
26059 Els_saai
Altijd saai...
pi_9912816
quote:
Op zondag 20 april 2003 19:34 schreef Komakie het volgende:
Van der Sar is al weer zo goed als fit dus die kan gewoon weer op de goal.
Oh nee, niet weer Van der Sar.

Wanneer heeft men nou eens door dat dit een niet meer dan middelmatige keeper is.
De 'grote' clubs iig wel, gezien het feit dat hij bij een club als Fulham in het doel staat.

...is toch ook opwindend?
pi_9912850
quote:
Op maandag 21 april 2003 12:23 schreef Els_saai het volgende:

[..]

Oh nee, niet weer Van der Sar.

Wanneer heeft men nou eens door dat dit een niet meer dan middelmatige keeper is.
De 'grote' clubs iig wel, gezien het feit dat hij bij een club als Fulham in het doel staat.

Heeft dat niet misschien iets met blessures te maken?
  maandag 21 april 2003 @ 12:26:02 #50
26059 Els_saai
Altijd saai...
pi_9912859
quote:
Op maandag 21 april 2003 12:25 schreef aldostuta het volgende:
Heeft dat niet misschien iets met blessures te maken?
Wat?
...is toch ook opwindend?
pi_9913135
quote:
Op maandag 21 april 2003 12:26 schreef Els_saai het volgende:

[..]

Wat?

Nee niks - je hebt helemaal gelijkj. Van der Sar is zoooooooo ontzettend jaren negentig
  maandag 21 april 2003 @ 12:48:59 #52
9105 CAZZO
Povera vaffanculo
pi_9913211
quote:
Op maandag 21 april 2003 12:06 schreef aldostuta het volgende:
maar Ruud is minimaal zo slecht bezig. Dat hij dan een intikker maakt hier en daar, doet daar niets aan af, die had elke spits gemaakt.
laatste tijd zeker veel premier league voetbal gezien
  maandag 21 april 2003 @ 12:55:13 #53
37392 ultra
Lega Nord
pi_9913319
quote:
Op maandag 21 april 2003 12:48 schreef CAZZO het volgende:

[..]

laatste tijd zeker veel premier league voetbal gezien

Joh, die goal tegen Arsenal was toch echt een intikkertje
pi_9913347
quote:
Op maandag 21 april 2003 12:55 schreef ultra het volgende:

[..]

Joh, die goal tegen Arsenal was toch echt een intikkertje

Maar hij tikte hem wel heel moooooooooi in

Ben je nu ineens alleen een goede spits als je alleen maar met briljante omhalen goals maakt? Een spits is dreigend, aanwezig en agressief: dat is Ruud allemaal. En Patrick trouwens ook wel, waarom zou je die twee tegen elkaar afbranden?

maandag 21 april 2003 @ 13:56:14 #55
1078 Machiel
Ookwel Machielovic
pi_9914250
quote:
Op zondag 20 april 2003 17:15 schreef superjoden het volgende:
SuperMario i.p.v. Ricksen
Helemaal me eens maarja Ricksen en Advocaatje is 2 handen op een buik Dus zal wel niet gebeuren.
quote:
Op zondag 20 april 2003 17:30 schreef mabit het volgende:
vd vaart is voorlopig weer ffies geblesseerd....
Hallo hij heeft nou ookweer niet zo'n zware hersenschudding gehad Als er zelfs nog een hele kleine kans is dat hij woensdag in Milan kan spelen dan is de 30ste echt geen probleem. Sterker nog hoor net dat hij alweer meegetraind heeft en gewoon kan spelen maar dat terzijde

Was deze oefenpot alweer haast vergeten, zul je zien dat Oranje deze wel gewoon wint ipv well you know

vd. Sar is neem ik aan wel inzetbaar dan en die is nogsteeds geen middelmatige keeper ookal is hij denk ik wel over z'n absolute top heen. Als Edje dan nog niet zoveel gespeeld heeft zou ik Westerveld gewoon in de basis zetten.

Kluivert heeft idd een heel iets mindere periode maar dat kan ineens weer over zijn dat lijkt me even afwachten, ondanks dit ben ik er toch gewoon voor om hem nu idd gewoon op de plek te zetten waar hij hoort als allerdiepste spits. Met Mackaay daar kort achter want heb het gevoel dat die elkaar toch beter liggen, of het iets temaken heeft met het feit dat ze beiden al tijden in Spanje veel scoren weet ik niet is maar een brainstorm.

Verder zou ik niet al teveel veranderen, waar spelen we eigenlijk

[Dit bericht is gewijzigd door Machiel op 21-04-2003 15:05]

It's my life.. It's now or never! I aint gonna live forever...
  maandag 21 april 2003 @ 14:23:13 #56
9105 CAZZO
Povera vaffanculo
pi_9914597
quote:
Op maandag 21 april 2003 13:56 schreef Machiel het volgende:

Verder zou ik niet al teveel veranderen, waar spelen we eigenlijk

dick kennende zal hij ook wel niet veel veranderen
en dit moois gaat plaatsvinden in het Philips Stadion
  maandag 21 april 2003 @ 14:58:01 #57
38070 Kabouter_Krulleput
Kabouter_Krulleput
pi_9915184
Als er echt nog een keeper opgeroepen moet worden, dan moet dat gewoon Gentenaar worden.
Momenteel de beste keeper in de eredivisie, en nog jong voor een keeper (27). Dus dat 'lange termijn' verhaal kan nog best op hem slaan.
I don't really come from outer space || Last.fm
pi_9916314
quote:
Op maandag 21 april 2003 12:56 schreef SCH het volgende:

[..]

Maar hij tikte hem wel heel moooooooooi in

Ben je nu ineens alleen een goede spits als je alleen maar met briljante omhalen goals maakt? Een spits is dreigend, aanwezig en agressief: dat is Ruud allemaal. En Patrick trouwens ook wel, waarom zou je die twee tegen elkaar afbranden?

Ik bedoel precies het tegenovergestelde: een spits die voor 90% intikkers maakt, is gewoon geen wereldspits.
pi_9916582
quote:
Op maandag 21 april 2003 12:02 schreef michelos het volgende:
Musampa? Dat is een linkshalf, wat moet je met 5 linkshalven. Davids, Bronkhorst, Zenden (inmiddels ook veredelde middenvelder/verdediger) en toch ook Seedorf (die bij Milan ook op links speelt) zijn toch de vaste keuzes. Maar proberen kan natuurlijk altijd ja.
Zenden kan je niet meer handhaven....
quote:
Ruud loopt niks dicht. Er komt niks door op de vleugels en Ruud probeert tenminste nog uit te wijken. Kluivert verliest zichzelf veel te snel in galleryplay de laatste tijd, helemaal als zijn maatjes Clarence en Edgar vlak bij hem lopen. Van Nistelrooij rendeert prima met een spits in zijn rug bij Man Utd (met Scholes) en aanvallende mensen op de flanken. Dus dat systeem snapt ie heus wel.
www.thuisuiteten.nl
pi_9916610
quote:
Op maandag 21 april 2003 16:07 schreef aldostuta het volgende:

[..]

Ik bedoel precies het tegenovergestelde: een spits die voor 90% intikkers maakt, is gewoon geen wereldspits.

Zo gaan ze echter wel de geschiedenisboeken in.... Gerd Müller, Batistuta in feite ook. Bovendien kan van Nistelrooij echt wel meer dan alleen intikkers maken...
www.thuisuiteten.nl
pi_9917149
Ze moeten Dickie lekker thuis laten.

En je kan beter zeggen wie hij nu eens niet op moet roepen. Ik noem een Zenden, een Seedorf en een Ricksen.

Haal idd Mario Melchiot er weer eens bij of wat gasten die in Duitsland spelen (Oude Kamphuis).

En in de spits natuurlijk Mark de Vries .

Die Welt ist alles was der Fall ist.
pi_9917365
quote:
Op maandag 21 april 2003 16:25 schreef methodmich het volgende:

Zenden kan je niet meer handhaven....

Nou vooruit, ik ben ook niet zo kapot meer van BZ, en Seedorf ligt er voorlopig ook uit. Op zich is er niks mee om KM een paar keer te testen nee. In principe is ie hetzelfde soort speler als Davids, alleen is Edje beter.
quote:
Ruud loopt niks dicht. Er komt niks door op de vleugels en Ruud probeert tenminste nog uit te wijken.
Ruud loopt alles dicht in Oranje. Het is helemaal niet de bedoeling dat ie gaat uitwijken naar de vleugels, zelfs niet echt als we met aanvallende middenvelders spelen. Ruudje zat laatst ook te zaniken dat ie teveel in een keurslijf zit in Oranje. Dan denk ik, wat een kolder, we spelen niet meer in de F'jes Ruudie. Als hij zonodig wil sleuren van links naar rechts en zoals tegen Fullham vanaf de middenlijn op snelheid 4 zwakke verdedigers wil voorbij sprinten dan moet ie fijn in Engeland blijven want op het hoogste niveau is daar echt geen tijd en ruimte voor. En hij moet niet denken dat heel Oranje zich aan hem gaat aanpassen omdat ie in een tactisch zwakke competitie zoveel goals kan maken. Het is heel simpel, Ruud ziet het spelletje niet zo heel goed en is vrij zwak in de combinatie. Bij overmatige drukte voorin (en daar heeft Oranje altijd mee te maken omdat iedereen altijd achterin kruipt) ziet ie zijn medespelers niet staan, met name Kluivert. Althans, allemaal net te langzaam, en dan gaat het juist om snel handelen op dat niveau. ( sja, geen Ajax achtergrond, merk je meteen )
quote:
Kluivert verliest zichzelf veel te snel in galleryplay de laatste tijd, helemaal als zijn maatjes Clarence en Edgar vlak bij hem lopen.
Ja maar bijna niemand haalde het niveau de laatste 2 wedstrijden, en Kluivert was afhankelijk van hoe het om hem heen liep. Daarvoor deed Kluivert juist hele goeie dingen tegen Duitsland en zo.
quote:
Van Nistelrooij rendeert prima met een spits in zijn rug bij Man Utd (met Scholes) en aanvallende mensen op de flanken. Dus dat systeem snapt ie heus wel.
Ten eerste zijn 90% van de engelse Premier League clubs nog steeds vrij achterlijk qua verdedigen. Nog altijd op 1 lijn achterin. Dat is gewoon lekker voetballen voor zijn type spel, want Ruud heeft natuurlijk best wel kwaliteiten. Man. U. speelt helemaal niet zoals Oranje, Ruud mag daar alle kanten op sleuren en de buitenkanten komen vanuit het middenveld op. Op zich speelt Man U. ook vrij behoudend vanuit de eigen helft, een beetje op de counter. Niet zoals Oranje in ieder geval, met pressen op de helft van de tegenstander. De meeste goals maakt ie niet door een flitsende combinatie maar juist door in de 16 explosief wat te draaien en schieten of op de juiste plaats te staan, en af en toe een leuke rush. Hij snapt het gewoon niet in Oranje. Daar kan ie ook niks aan doen, maar dan moet je hem ook niet misbruiken daarvoor. Dus Ruud op de bank mits PK niet faalt.

[Dit bericht is gewijzigd door michelos op 21-04-2003 17:16]

pi_9917574
Het is toch echt een beetje onzin om te stellen dat iemand, die als één van de betere spitsen ter wereld wordt gezien, het spel van Oranje niet goed genoeg begrijpt. Misschien moet Oranje eens af van dat eeuwige gebrei en dat zogenaamde combinatievoetbal en wat meer opportunisme in de strijd gooien. Het is nu vaak zo enorm voorspelbaar wat Oranje gaat doen, dat zelfs een stelletje amateurs uit Moldavië weinig moeite kennen om Oranje lam te leggen.

Dat starre systeemdenken is hopeloos uit de tijd. Alle succesvolle elftallen spelen op het oog ongedisciplineerd, maar houden ondertussen alle posities bezet. Zie Real Madrid, met die heerlijke tombola voorin van Figo, Zidane, Raúl en Ronaldo. Figo en Zidane komen in principe van de flanken, maar staan ook dikwijls ergens anders. Ook landenteams als Argentinië en Frankrijk spelen op zo'n wijze.

Het is juist goed als Ruud af en toe naar de flanken trekt. Vanaf daar kan hij ook voor gevaar zorgen en anderen kunnen de ruimte in lopen die hij dan creëert. Zeker met mensen als Seedorf, Ronald de Boer en van der Vaart op de flanken kan dat, want die houden het veld niet altijd even breed.

www.thuisuiteten.nl
pi_9918263
quote:
Op maandag 21 april 2003 17:22 schreef methodmich het volgende:
Het is toch echt een beetje onzin om te stellen dat iemand, die als één van de betere spitsen ter wereld wordt gezien, het spel van Oranje niet goed genoeg begrijpt.
Nee hoor dat is geen onzin, het is dacht ik nu onderhand wel duidelijk na zoveel kansen die ie kreeg. Romario was ook een goeie spits, die zag echter al helemaal geen hond staan maar maakte wel zijn goals. Ik zeg ook niet dat Ruud slecht is, ik zeg dat Ruud slecht is voor datgene wat Dick totnutoe wilde met hem in het team. En ik zet vraagtekens bij hem een vrije rol te geven.
quote:
Misschien moet Oranje eens af van dat eeuwige gebrei en dat zogenaamde combinatievoetbal en wat meer opportunisme in de strijd gooien.
Dat kan ook allebei en gebeurt nu ook, maar Ruud kan nog 454 keer in wedstrijd gaan sleuren naar alle kanten, als er 8 verdedigend ingestelde spelers voor hem staan in een betonnen muur dan komt ie er echt niet doorheen. Het zal toch samen moeten. Je vergelijkt teveel met de Premier League waar ie leuk kan stoeien met enkele verdedigers omdat ze nu eenmaal lekker naief opportunistisch spelen daar. Maar Oranje loopt niet vaak tegen dat soort elftallen aan.
quote:
Het is nu vaak zo enorm voorspelbaar wat Oranje gaat doen, dat zelfs een stelletje amateurs uit Moldavië weinig moeite kennen om Oranje lam te leggen.
Het is zo voorspelbaar omdat het voor geen meter liep. Het is totaal niet meer voorspelbaar als alle spelers doen wat ze moeten doen, lopen waar ze moeten lopen, de duo's die moeten samenwerken met elkaar klikken en de bal snel rondgaat.
quote:
Dat starre systeemdenken is hopeloos uit de tijd. Alle succesvolle elftallen spelen op het oog ongedisciplineerd, maar houden ondertussen alle posities bezet. Zie Real Madrid, met die heerlijke tombola voorin van Figo, Zidane, Raúl en Ronaldo. Figo en Zidane komen in principe van de flanken, maar staan ook dikwijls ergens anders. Ook landenteams als Argentinië en Frankrijk spelen op zo'n wijze.
Het gaat niet zozeer alleen om het systeem, het gaat principieel over of je je terug wil laten zakken en opportunistisch wil voetballen of wil pressen in de kleine ruimte en het daarmee gooit op techniek en combineren. Jouw Argentinie en Spanje hebben toch wel weer mooi verloren van 'ons' systeempje vorig jaar. Volgens mij heeft Ajax tegen Milan ook weer goed laten zien dat het eigen gezicht, het snelle combineren, nog steeds de manier is om een wedstrijd te te controleren en een tegenstander compleet lam te leggen. Als je zo speelt komt ook Real of Barca niet aan de bak hoor. Die spelers weten blind waar ze moeten staan en passen omdat het erin geramd is sinds de jeugd, iemand die die achtergond niet heeft krijgt problemen daarmee. En dat is soms te merken in Oranje. Dat wil niet zeggen dat er alleen Ajax spelers in moeten, maar vooral centraal voorin waar het om kleine details gaat en snelheid van handelen gevraagd is ben ik wel geneigd die kant op te denken tenzij je dus alles omgooit qua stijl.
quote:
Het is juist goed als Ruud af en toe naar de flanken trekt. Vanaf daar kan hij ook voor gevaar zorgen en anderen kunnen de ruimte in lopen die hij dan creëert. Zeker met mensen als Seedorf, Ronald de Boer en van der Vaart op de flanken kan dat, want die houden het veld niet altijd even breed.
Wat jij wil is het hele systeem omgooien omdat een op zich goeie speler er niet helemaal in meekan. Wij zijn nog nooit goed geweest in puur opportunistisch voetbal, als je die kant op gaat verlies je je gezicht en laat je veel spelers iets doen waar ze niet voor gemaakt zijn. Jij wil behoudender spelen, maar Nederland krijgt zelf ook standaard behoudende elftallen tegenover zich met onevenredig veel verdedigers. Dus wat krijg je met 2 behoudende elftallen : 0-0 wedstrijden. Tegen Tsjechie zag je al een voorproefje.

[Dit bericht is gewijzigd door michelos op 21-04-2003 18:06]

pi_9923671
quote:
Op maandag 21 april 2003 17:59 schreef michelos het volgende:
Nee hoor dat is geen onzin, het is dacht ik nu onderhand wel duidelijk na zoveel kansen die ie kreeg. Romario was ook een goeie spits, die zag echter al helemaal geen hond staan maar maakte wel zijn goals. Ik zeg ook niet dat Ruud slecht is, ik zeg dat Ruud slecht is voor datgene wat Dick totnutoe wilde met hem in het team. En ik zet vraagtekens bij hem een vrije rol te geven.
Dit is wel degelijk onzin. Ruud past prima in het systeem, alleen gaat het niet lekker met Kluivert samen. Kluivert presteert de laatste tijd zeer matig, zowel in het Nederlands elftal als bij Barcelona, en daarom is de oplossing snel gevonden: Patrick Kluivert eruit, Roy Makaay erin.
quote:
Dat kan ook allebei en gebeurt nu ook, maar Ruud kan nog 454 keer in wedstrijd gaan sleuren naar alle kanten, als er 8 verdedigend ingestelde spelers voor hem staan in een betonnen muur dan komt ie er echt niet doorheen. Het zal toch samen moeten. Je vergelijkt teveel met de Premier League waar ie leuk kan stoeien met enkele verdedigers omdat ze nu eenmaal lekker naief opportunistisch spelen daar. Maar Oranje loopt niet vaak tegen dat soort elftallen aan.
Je onderschat Van Nistelrooy enorm. Hij kan in de Premier League inderdaad relatief vrij spelen, en daar doet hij het ook prima, maar hij speelt in de Champions League ook uitstekend. Vorig seizoen Champions League topscorer met 10 doelpunten, en dit jaar staat hij wederom op kop met 11 doelpunten (overigens een record). Het is dus onzin om te stellen dat Van Nistelrooy alleen in de Premier League goed uit de voeten kan, want hij bewijst in de CL steeds het tegendeel.
quote:
Het is zo voorspelbaar omdat het voor geen meter liep. Het is totaal niet meer voorspelbaar als alle spelers doen wat ze moeten doen, lopen waar ze moeten lopen, de duo's die moeten samenwerken met elkaar klikken en de bal snel rondgaat.
Dit is een belangrijke zin, en daar ontstaan de grootste problemen. De oplossing is Patrick Kluivert eruit, Roy Makaay erin. Als Makaay het over een tijdje weer wat minder doet, of Van Nistelrooy, en Patrick heeft zijn vorm weer wat terug mag hij wat mij betreft er weer in.
quote:
Wat jij wil is het hele systeem omgooien omdat een op zich goeie speler er niet helemaal in meekan.
Dit is, nogmaals, grote onzin. Van Nistelrooy kan prima in het systeem spelen, het probleem ligt in de samenwerking tussen Kluivert en Van Nistelrooy. Je kunt twee dingen doen, Patrick eruit of Ruud eruit, en als je op dit moment kijkt wie er in vorm is moet Kluivert op de bank plaats nemen.
pi_9923784
quote:
Op maandag 21 april 2003 16:07 schreef aldostuta het volgende:

[..]

Als hij er tientallen mee scoort, hoor ik niemand piepenb. Maar heb je Ruud wel eens zien voetballen?
pi_9927811
quote:
Op maandag 21 april 2003 22:09 schreef Qi het volgende:

Dit is wel degelijk onzin. Ruud past prima in het systeem, alleen gaat het niet lekker met Kluivert samen. Kluivert presteert de laatste tijd zeer matig, zowel in het Nederlands elftal als bij Barcelona, en daarom is de oplossing snel gevonden: Patrick Kluivert eruit, Roy Makaay erin.

Dat ie niet met Kluivert kan samenwerken ben ik dus zoals ik al zei met je eens. Over Kluiverts mindere vorm in Spanje valt ook niet echt te twisten. Maar wat jou te denken moet geven is dat Ruud al sinds een heel lange tijd goed boert bij Man U. en de vorm daar heeft maar nog steeds niet echt een fatsoendelijke wedstrijd afleverde in oranje. Als je daar alleen Kluivert voor als zondebok wil aanwijzen zeg ik : poeppraat.

Hij is dus allang in vorm maar ondanks dat komt het maar niet uit de verf hier. Puur gekeken hoe ie presteerde in die wedstrijden kun je een aantal zaken afwentelen op de samenwerking met PK, maar een hele hoop was gewoon zijn eigen zwakte en domme fouten en had weinig tot niks met Kluivert te maken. En aangezien hij telkens diepste spits was op zijn eigen stekkie moet je keihard concluderen dat ie met een verdedigende overmacht en kleine ruimte geen raad weet, totnutoe althans.

Als jij denkt dat Ruud een diepste spits is met hetzelfde spelinzicht als Kluivert dan heb je het toch niet helemaal begrepen. Kluivert is een speler die in de spits en erachter kan spelen, die ziet het spel goed, kan als diepste spits de bal met de rug naar de goal aannemen en kan het spel van daaruit verleggen naar de vleugels of de opkomende middenvelders. Dat heeft Ruud gewoon in veel mindere mate in zich. En aangezien Kluivert zonder van Nistelrooy wel functioneerde in Oranje en Ruud totnutoe nog niet vind ik dat 'Rudie' geslachtoffert dient te worden. Barca draait bovendien minder dus Kluivert dan logischerwijs ook, dan kan ie in Oranje nog steeds goed zijn, dat soort dingen heb ik al zo vaak gezien.

quote:
Je onderschat Van Nistelrooy enorm. Hij kan in de Premier League inderdaad relatief vrij spelen, en daar doet hij het ook prima, maar hij speelt in de Champions League ook uitstekend. Vorig seizoen Champions League topscorer met 10 doelpunten, en dit jaar staat hij wederom op kop met 11 doelpunten (overigens een record). Het is dus onzin om te stellen dat Van Nistelrooy alleen in de Premier League goed uit de voeten kan, want hij bewijst in de CL steeds het tegendeel.
Ik onderschat de kwaliteiten die ie heeft niet, ik stip alleen even aan wat ie niet kan en trek daar conclusies uit voor wat in oranje nodig is. Je doet het voorkomen of het een alleskunner is en dat is gewoon niet zo, Ruud heeft een aantal specifieke kwaliteiten maar is geen allround spits met super overzicht, spelinzicht en een uber-techniek. Er zaten trouwens wel wat CL-penals bij dus het vertekent wat met die goals van je. Bottomline is dat ie daar alles kan doen in een goed elftal die hem laat spelen zoals hij graag speelt. Maar je kunt Oranje echt niet vergelijken met United's speelstijl.
quote:
Dit is een belangrijke zin, en daar ontstaan de grootste problemen. De oplossing is Patrick Kluivert eruit, Roy Makaay erin. Als Makaay het over een tijdje weer wat minder doet, of Van Nistelrooy, en Patrick heeft zijn vorm weer wat terug mag hij wat mij betreft er weer in.
Ik heb geen moeite met dat PK eruit gezet wordt als ie echt uit vorm is, zoals afgelopen wedstrijd, ik vind dat dat voor iedereen moet gelden, zelfs voor de Boer achterin en Davids. Maar aangezien dat zo ontzettend fluctueert en een vaag begrip is, en meestal pas op de laatste training en in de wedstrijd zelf blijkt hoe de vlag erbij hangt, moet je dan pas kijken wat je ermee doet en het niet nu al vooraf zeggen.
quote:
Dit is, nogmaals, grote onzin. Van Nistelrooy kan prima in het systeem spelen, het probleem ligt in de samenwerking tussen Kluivert en Van Nistelrooy. Je kunt twee dingen doen, Patrick eruit of Ruud eruit, en als je op dit moment kijkt wie er in vorm is moet Kluivert op de bank plaats nemen.
Ruud eruit omdat die ondanks zijn paar goaltjes nog maar bar weinig liet zien in hetr oranje shirt en Rafael/Kluivert eens de kans geven valt net zoveel voor te zeggen, en dat vind ik een belangrijker criteria dan clubniveau. Hasselbaink speelt ook al jaren goed in Engeland maar past ook totaal niet in dit oranje omdat ie het niet ziet. I.p.v. tegen Moldavie Ruud en Kluivert naast elkaar te zetten met daarachter nog eens v.d. Vaart wordt het tijd voor andere opties. Dat werkte totaal niet. Maar Advocaat heeft zichzelf vastgepind op dat beide samen moeten en kunnen spelen en ik ben benieuwd of ie nog de ballen heeft daar op terug te komen want hij is vrij koppig en eigenwijs.

Makaay en Ruud een helft voluit laten gaan met alle vrijheden in een tweespitsen-systeem en de tweede helft met diepste spits Kluivert en schaduwspits v.d. Vaart met vaste vleugelspelers zou ik wel goed vinden als vergelijk. Al zou ik ook best Rafael/Ruud Rafael/Roy eens willen zien als probeersels.

[Dit bericht is gewijzigd door michelos op 22-04-2003 05:16]

pi_9929615
quote:
Op dinsdag 22 april 2003 04:30 schreef michelos het volgende:
Dat ie niet met Kluivert kan samenwerken ben ik dus zoals ik al zei met je eens. Over Kluiverts mindere vorm in Spanje valt ook niet echt te twisten. Maar wat jou te denken moet geven is dat Ruud al sinds een heel lange tijd goed boert bij Man U. en de vorm daar heeft maar nog steeds niet echt een fatsoendelijke wedstrijd afleverde in oranje. Als je daar alleen Kluivert voor als zondebok wil aanwijzen zeg ik : poeppraat.
Ruud heeft misschien nog geen fatsoenlijke wedstrijd gespeeld, maar dit geldt (misschien zelfs wel in grotere mate) ook voor Patrick. Sinds die twee samen spelen loopt het niet voorin. Daarom zeg ik, haal de mindere eruit, en die mindere is op dit moment Kluivert. Zeker als je ziet hoe Makaay de laatste tijd speelt lijkt me dit een makkelijke keus.
quote:
Hij is dus allang in vorm maar ondanks dat komt het maar niet uit de verf hier. Puur gekeken hoe ie presteerde in die wedstrijden kun je een aantal zaken afwentelen op de samenwerking met PK, maar een hele hoop was gewoon zijn eigen zwakte en domme fouten en had weinig tot niks met Kluivert te maken. En aangezien hij telkens diepste spits was op zijn eigen stekkie moet je keihard concluderen dat ie met een verdedigende overmacht en kleine ruimte geen raad weet, totnutoe althans.
Ik zal niet ontkennen dat Van Nistelrooy fouten heeft gemaakt, het is alleen een beetje jammer dat je zo de nadruk legt op die foutjes van hem. Je kunt iedere speler uit het Nederlands elftal eruit pikken, en dan grote fouten constateren. En je argument dat hij met een overmacht aan verdedigers niet uit de voeten kan is makkelijk weerlegd, hij bewijst in de CL en soms in de PL steeds het tegendeel.
quote:
Als jij denkt dat Ruud een diepste spits is met hetzelfde spelinzicht als Kluivert dan heb je het toch niet helemaal begrepen. Kluivert is een speler die in de spits en erachter kan spelen, die ziet het spel goed, kan als diepste spits de bal met de rug naar de goal aannemen en kan het spel van daaruit verleggen naar de vleugels of de opkomende middenvelders. Dat heeft Ruud gewoon in veel mindere mate in zich.
Maar hier ga je de fout in, je doet het overkomen alsof Kluivert in alles beter is t.o.v. Van Nistelrooy. Kluivert is technisch beter en hij heeft iets meer spelinzicht, maar in het afmaken van goals moet hij toch zijn meerdere erkennen in Van Nistelrooy. Ook kan Ruud een bal beter vasthouden, zodat de rest van het team kan aansluiten. Daarnaast is Van Nistelrooy een echt 'werkpaard', hij speelt de volle 90 minuten op volle toeren.
quote:
En aangezien Kluivert zonder van Nistelrooy wel functioneerde in Oranje en Ruud totnutoe nog niet vind ik dat 'Rudie' geslachtoffert dient te worden. Barca draait bovendien minder dus Kluivert dan logischerwijs ook, dan kan ie in Oranje nog steeds goed zijn, dat soort dingen heb ik al zo vaak gezien.
Het verleden zegt mij niet zoveel, het gaat om het heden. Vandaag de dag zie ik dat Kluivert en Van Nistelrooy samen matig presteren, en daarom vind ik dat of de minste eruit moet, of dat ze allebei eruit moeten. Die laatste optie lijkt me wat drastisch, en ook, als je kijkt wat we voor de rest op de bank hebben zitten onwenselijk, dus blijft de eerste optie over. Als je Van Nistelrooy met Kluivert vergelijkt dan kom je snel tot de conclusie dat Patrick op dit moment de mindere is. En je moet Van Nistelrooy één ding in ieder geval nageven, ondanks zijn slechte prestatie, hij heeft wel z'n doelpunten gemaakt i.t.t. Kluivert.
quote:
Ik onderschat de kwaliteiten die ie heeft niet, ik stip alleen even aan wat ie niet kan en trek daar conclusies uit voor wat in oranje nodig is. Je doet het voorkomen of het een alleskunner is en dat is gewoon niet zo, Ruud heeft een aantal specifieke kwaliteiten maar is geen allround spits met super overzicht, spelinzicht en een uber-techniek.
Oranje heeft op dit moment voorin een wissel nodig, en Makaay voor Kluivert lijkt mij helemaal niet onlogisch. En Kluivert is ook geen allround spits met super overzicht, spelinzicht en een uber-techniek, net zoals Van Nistelrooy dat ook niet is. Kluivert heeft andere kwaliteiten, en heeft misschien een mooiere speelstijl, maar als voetballers zijn Patrick & Ruud eigenlijk onvergelijkbaar. In grote lijnen zou je kunnen zeggen dat Kluivert technisch beter is, en dat Van Nistelrooy beter is in het afmaken van goals.
quote:
Er zaten trouwens wel wat CL-penals bij dus het vertekent wat met die goals van je. Bottomline is dat ie daar alles kan doen in een goed elftal die hem laat spelen zoals hij graag speelt. Maar je kunt Oranje echt niet vergelijken met United's speelstijl.
Van de 21 Champions League doelpunten in twee seizoenen waren er maar een paar penalties bij, en eigenlijk heb ik daar ook niet zo'n boodschap aan, een goal is een goal. Verder is Van Nistelrooy is niet de enige spits in de CL die uit penalties scoort, dat doen ze bijna allemaal. Dat ManUtd. anders speelt dan Oranje spreekt eigenlijk voorzich, net zoals Barcelona, Deportivo, Chelsea & Feyenoord anders spelen.
quote:
Ik heb geen moeite met dat PK eruit gezet wordt als ie echt uit vorm is, zoals afgelopen wedstrijd, ik vind dat dat voor iedereen moet gelden, zelfs voor de Boer achterin en Davids. Maar aangezien dat zo ontzettend fluctueert en een vaag begrip is, en meestal pas op de laatste training en in de wedstrijd zelf blijkt hoe de vlag erbij hangt, moet je dan pas kijken wat je ermee doet en het niet nu al vooraf zeggen.
Als iemand echt bar slecht presteert, dan moet hij er gewoon uit. Advocaat & Van Hanegem maken op dit moment de grote fout dat ze slecht spelende spelers gewoon laten staan, omdat ze in het verleden goed hebben gespeeld. Ze moeten wat meer naar het heden kijken, en gewoon eens wat basisspelers (Kluivert, e.a.) eruit durven halen. En vorm is inderdaad een vaag begrip, maar dat betekent niet dat het niet bestaat. Kluivert speelt al weken matig, en Van Nistelrooy speelt al weken prima. Als je Kluivert opstelt is de kans groot dat hij weer een matige wedstrijd speelt, en voor Van Nistelrooy is de kans groter dat hij een goede wedstrijd speelt.
quote:
Ruud eruit omdat die ondanks zijn paar goaltjes nog maar bar weinig liet zien in hetr oranje shirt en Rafael/Kluivert eens de kans geven valt net zoveel voor te zeggen, en dat vind ik een belangrijker criteria dan clubniveau.
Kluivert eruit valt meer voor te zeggen. Kluivert speelt nog matiger dan Van Nistelrooy, en Kluivert is al weken niet in vorm. De goals van Ruud moeten ook niet gebagataliseerd worden, dankzij die doelpunten hebben we nog uitzicht op Euro 2004. En ik vind juist dat het presteren bij club wel een belangrijk criterium moet zijn, omdat je in die paar dagen dat spelers bij Oranje aanwezig zijn onmogelijk kunt beoordelen of ze goed in vorm zijn.
quote:
Hasselbaink speelt ook al jaren goed in Engeland maar past ook totaal niet in dit oranje omdat ie het niet ziet. I.p.v. tegen Moldavie Ruud en Kluivert naast elkaar te zetten met daarachter nog eens v.d. Vaart wordt het tijd voor andere opties. Dat werkte totaal niet. Maar Advocaat heeft zichzelf vastgepind op dat beide samen moeten en kunnen spelen en ik ben benieuwd of ie nog de ballen heeft daar op terug te komen want hij is vrij koppig en eigenwijs.
Ik hoop ook dat Advocaat dit eens gaat inzien. Ze spelen al zolang matig met elkaar, daar moet onderhand eens wat aan gedaan worden. De oefenwedstrijd tegen Portugal geeft een mooie gelegenheid om eens wat opstellingen te testen. Van Nistelrooy - Makaay heeft mijn voorkeur, Van Nistelrooy - Van der Vaart vind ik ook prima. En eigenlijk ben ik ook wel benieuwd hoe Kluivert het zou doen met Makaay of Van der Vaart. Hasselbaink en Van Hooijdonck moeten geen basisplaats krijgen vind ik.
quote:
Makaay en Ruud een helft voluit laten gaan met alle vrijheden in een tweespitsen-systeem en de tweede helft met diepste spits Kluivert en schaduwspits v.d. Vaart met vaste vleugelspelers zou ik wel goed vinden als vergelijk. Al zou ik ook best Rafael/Ruud Rafael/Roy eens willen zien als probeersels.
Lijkt me ook wel leuk, ik ben erg benieuwd hoe dit gaat lopen. Ik word wel gek als ik straks zie dat Advocaat weer Kluivert - Van Nistelrooy gaat proberen, en die kans zit er zeker in....
pi_9929656
quote:
Op maandag 21 april 2003 22:13 schreef SCH het volgende:

[..]

Als hij er tientallen mee scoort, hoor ik niemand piepenb. Maar heb je Ruud wel eens zien voetballen?

Als hij er tientallen op die manier scoort, hoor je mij nog steeds piepen . En ja, ik heb hem wel eens zien spelen.
Voor alle duidelijkheid, ik zeg niet dat Ruud een slechte spits is, ik zeg dat hij geen wereldklasse is (inzet maakt je geen wereldspits).
pi_9929736
quote:
Op dinsdag 22 april 2003 10:42 schreef aldostuta het volgende:

[..]

Als hij er tientallen op die manier scoort, hoor je mij nog steeds piepen . En ja, ik heb hem wel eens zien spelen.
Voor alle duidelijkheid, ik zeg niet dat Ruud een slechte spits is, ik zeg dat hij geen wereldklasse is (inzet maakt je geen wereldspits).

Je moet een spits beoordelen op z'n doelpunten, en daar is hij meester in. Ruud van Nistelrooy is op dit moment 6e van Europa als het gaat om het maken van doelpunten in eigen competitie. En hij staat 1e van Europa als het gaat om het maken van doelpunten in de Champions League.
pi_9930270
Ik wil wel eens een volledige helft Kluivert / Makaay en een helft Nistelrooy / vd Vaart zien. Zo zijn de trainers blij (spelers spelen maar 1 helft) en kunnen we de potentie van deze combinaties eens zien.

voor de rest moet Dick z'n eigen protegees er eens uithalen. Zenden, Ricksen moet er echt uit. Probeer Nigel de Jong eens rechtsachterin of misschien juist wel linksachterin. En dan Melchiot rechts. De Jong misschien weinig ervaring, maar hij doet het toch goed bij Ajax en is multifunctioneel. Melchiot ook niet echt kapot van, maar ik weet zo snel niets beters. En linksachterin???? Tja, wie kan daar?

Gelukkig is Seedorf geblesseerd. Overmars voor hem er in. Of Robben, die lijkt me gevaarlijker en beter dan Van Persie.

2e keep: Gentenaar mag. Mogelijk Wapenaar. Er is te weinig jong talent dat daar nu al kan staan. Stekelenburg en die 2 van PSV, die ene die nu bij Groningen zit en Coutinho (?) etc hebben nog te weinig ervaring op enig niveau.

House is a feeling. And if you don't feel it, it can't be house
Nu ook Zuid Afrika
pi_9930892
quote:
Op maandag 21 april 2003 17:59 schreef michelos het volgende:

[..]

[..]

Ruud krijgt ook geen vrije rol, hij gaat gewoon in de spits en heeft de ruimte om af en toe eens naar de vleugels te gaan, zoals alle spitsen dat zo'n beetje mogen.
quote:
[..]
Thierry Henry is zeker ook een matige spits die alleen in de Premier League kan scoren??? Dat naieve in de PL is behoorlijk achterhaald hoor. Heb je Liverpool wel eens zien voetballen??
quote:
[..]
Dat kan de ploeg dus niet meer en dus moet je opportunistischer worden.
quote:
Het gaat niet zozeer alleen om het systeem, het gaat principieel over of je je terug wil laten zakken en opportunistisch wil voetballen of wil pressen in de kleine ruimte en het daarmee gooit op techniek en combineren. Jouw Argentinie en Spanje hebben toch wel weer mooi verloren van 'ons' systeempje vorig jaar. Volgens mij heeft Ajax tegen Milan ook weer goed laten zien dat het eigen gezicht, het snelle combineren, nog steeds de manier is om een wedstrijd te te controleren en een tegenstander compleet lam te leggen. Als je zo speelt komt ook Real of Barca niet aan de bak hoor. Die spelers weten blind waar ze moeten staan en passen omdat het erin geramd is sinds de jeugd, iemand die die achtergond niet heeft krijgt problemen daarmee. En dat is soms te merken in Oranje. Dat wil niet zeggen dat er alleen Ajax spelers in moeten, maar vooral centraal voorin waar het om kleine details gaat en snelheid van handelen gevraagd is ben ik wel geneigd die kant op te denken tenzij je dus alles omgooit qua stijl.
[..]
Opportunisme hoeft niet in te houden dat je verdedigend speelt. Overigens ben ik het niet met je eens dat Ajax dit jaar in de CL zoveel successen behaalt, omdat de ploeg zo lekker combineert. Chivu zei zelf nog dat hij tegen Milan bewust 99 van de 100 ballen risicoloos gaf, omdat Ajax kwalitatief minder is dan de tegenstander. Want Ajax heeft in die wedstrijden verdraaid weinig kansen gekregen, terwijl ze die in de competitie wel krijgen door aanvallender spel. Daarbij is het onzin om te stellen dat de Nederlandse Ajax-aanvallers meer kwaliteit hebben dan de rest van onze aanvallers. De technische en tactische vaardigheden van een van Nistelrooij of een Makaay zijn m.i. groter dan die van van der Meyde.
quote:
Wat jij wil is het hele systeem omgooien omdat een op zich goeie speler er niet helemaal in meekan. Wij zijn nog nooit goed geweest in puur opportunistisch voetbal, als je die kant op gaat verlies je je gezicht en laat je veel spelers iets doen waar ze niet voor gemaakt zijn. Jij wil behoudender spelen, maar Nederland krijgt zelf ook standaard behoudende elftallen tegenover zich met onevenredig veel verdedigers. Dus wat krijg je met 2 behoudende elftallen : 0-0 wedstrijden. Tegen Tsjechie zag je al een voorproefje.
Ik wil het systeem niet omgooien, ik zeg dat we 4-4-2 moeten blijven spelen, maar met meer ruimte voor de individuele spelers. Dus niet te star eerst willen opbouwen met korte combinaties en driehoekjes en dan iemand de achterlijn laten halen om voor te geven.
www.thuisuiteten.nl
  dinsdag 22 april 2003 @ 11:56:02 #73
14477 kaio
348 best club in town
pi_9931080
Makaay - Nistelrooij
hasselbaink
overmars-v.d veart-seedorf
cocu-davids--stam-reiziger

westerveld

maja
volgens zal deze formatie nooit gespeeld worden

Surfing with P266mhz,256mg,Radeon7000,Voodoo2SLI, SbLive
pi_9934178
quote:
Op dinsdag 22 april 2003 10:47 schreef Qi het volgende:

[..]

Je moet een spits beoordelen op z'n doelpunten, en daar is hij meester in. Ruud van Nistelrooy is op dit moment 6e van Europa als het gaat om het maken van doelpunten in eigen competitie. En hij staat 1e van Europa als het gaat om het maken van doelpunten in de Champions League.

Dit is nou precies de kern van ons meningsverschil; ik vind niet dat je een spits puur op zn doelpunten kan beoordelen.
pi_9934194
quote:
Op dinsdag 22 april 2003 11:56 schreef kaio het volgende:
Makaay - Nistelrooij
hasselbaink
overmars-v.d veart-seedorf
cocu-davids--stam-reiziger

westerveld

maja

Me dunkt ja.
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_9934397
Gewoon 4-4-2 met 2 echte spitsen

welke 2 spitsen weet ik niet omdat ik niet kan kiezen

pi_9934566
quote:
Op dinsdag 22 april 2003 14:05 schreef aldostuta het volgende:

[..]

Dit is nou precies de kern van ons meningsverschil; ik vind niet dat je een spits puur op zn doelpunten kan beoordelen.

Een spits staat er om doelpunten te maken, niet om mooie assists te geven, of om goed mee te verdedigen. Natuurlijk is het mooi meegenomen als een spits dat doet, en kan, maar je kan een spits alleen beoordelen op zijn doelpunten. Overigens wil ik hier niet mee zeggen dat Ruud niets anders doet dan scoren, het was maar een voorbeeld. En trouwens, een verdediger ga je toch ook niet beoordelen op het aantal doelpunten dat hij heeft gemaakt?
pi_9934704
quote:
Op dinsdag 22 april 2003 11:47 schreef methodmich het volgende:

Thierry Henry is zeker ook een matige spits die alleen in de Premier League kan scoren??? Dat naieve in de PL is behoorlijk achterhaald hoor. Heb je Liverpool wel eens zien voetballen??
[..]

Dat kan de ploeg dus niet meer en dus moet je opportunistischer worden.
[..]

Opportunisme hoeft niet in te houden dat je verdedigend speelt. Overigens ben ik het niet met je eens dat Ajax dit jaar in de CL zoveel successen behaalt, omdat de ploeg zo lekker combineert. Chivu zei zelf nog dat hij tegen Milan bewust 99 van de 100 ballen risicoloos gaf, omdat Ajax kwalitatief minder is dan de tegenstander. Want Ajax heeft in die wedstrijden verdraaid weinig kansen gekregen, terwijl ze die in de competitie wel krijgen door aanvallender spel. Daarbij is het onzin om te stellen dat de Nederlandse Ajax-aanvallers meer kwaliteit hebben dan de rest van onze aanvallers. De technische en tactische vaardigheden van een van Nistelrooij of een Makaay zijn m.i. groter dan die van van der Meyde.
[..]

Ik heb geen idee hoe je de verschillende alineatjes netjes van commentaar kan voorzien, dus ik doe het maar op deze manier.

Het feit dat Liverpool degelijk voetbal speelt, doet niets af aan het feit dat het overgrote deel in de EPL nog steeds blind en opportunistisch aanvalt. Dit zie je ook aan de matige resultaten van Arsenal in de CL

De ploeg zou geen combinatievoetbal meer kunnen spelen? Zijn ze dat verleerd ofzo? Het feit dat het tegen Moldavie slecht liep, betekent niet dat we het dan maar meteen over de opportunistische boeg moeten gooien. Vergeet niet dat moldavie een redelijke ploeg heeft, aangezien er ook meer dan genoeg moeite me had.

Over Ajax heb je grotendeels gelijk, behalve dan dat je van der Meyde schromelijk onderschat.

pi_9934763
quote:
Op dinsdag 22 april 2003 14:19 schreef Qi het volgende:

[..]

Een spits staat er om doelpunten te maken, niet om mooie assists te geven, of om goed mee te verdedigen. Natuurlijk is het mooi meegenomen als een spits dat doet, en kan, maar je kan een spits alleen beoordelen op zijn doelpunten. Overigens wil ik hier niet mee zeggen dat Ruud niets anders doet dan scoren, het was maar een voorbeeld. En trouwens, een verdediger ga je toch ook niet beoordelen op het aantal doelpunten dat hij heeft gemaakt?

Een speler, en dus ook een spits, beoordeel je op zn waarde voor het team. En die waarde bestaat zeker niet alleen maar uit doelpunten maken. Een verdediger wordt volgens mij in Nederland (geheel terecht) ook niet alleen beoordeeld op zn verdedigende kwaliteiten; hij moet ook kunnen opbouwen en aanvallen.
pi_9934872
je moet gewoon de spelers in het nederlands eftal zetten die ook daadwerkeliijk in vorm zijn. dus geen barcelona spelers met uitzondering van overmars. maar bijvoorbeeld makaay en van nistelrooy beste spitsen van europa op dit moment. Je moet niet blijven kijken naar de gevestigde namen, er moet van een paar spelers afscheid genomen worden. Ze denken nog steeds dat ze beste zijn, maar dit is precies hetzelfde team dat het wk heeft gemist
pi_9934915
quote:
Op dinsdag 22 april 2003 14:30 schreef hankie het volgende:
je moet gewoon de spelers in het nederlands eftal zetten die ook daadwerkeliijk in vorm zijn. dus geen barcelona spelers met uitzondering van overmars. maar bijvoorbeeld makaay en van nistelrooy beste spitsen van europa op dit moment. Je moet niet blijven kijken naar de gevestigde namen, er moet van een paar spelers afscheid genomen worden. Ze denken nog steeds dat ze beste zijn, maar dit is precies hetzelfde team dat het wk heeft gemist
op zich mee eens, maar vervangers? noem ze eens!
Nu ook Zuid Afrika
pi_9935002
voor kluivert geen er zijn al genoeg spitsen ( of dan eventueel overmars) voor reiziger ooijer, jaap stam in het centrum met kees van wonderen bijv. ipv frank de boer. Tevens robben oproepen ipv zenden ( want die speelt maar heel weinig voor chelsea. Of als een verdediger een van de twee van utrecht zwaanswijk of schut zijn jonge gasten en ik vind ze persoonlijk heel goed.
  dinsdag 22 april 2003 @ 14:46:10 #83
44679 Leshy
Held met sokken.
pi_9935295
quote:
Op dinsdag 22 april 2003 11:56 schreef kaio het volgende:
Ik mag hopen van niet nee
pi_9935609
quote:
Op dinsdag 22 april 2003 14:35 schreef hankie het volgende:
voor kluivert geen er zijn al genoeg spitsen ( of dan eventueel overmars) voor reiziger ooijer, jaap stam in het centrum met kees van wonderen bijv. ipv frank de boer. Tevens robben oproepen ipv zenden ( want die speelt maar heel weinig voor chelsea. Of als een verdediger een van de twee van utrecht zwaanswijk of schut zijn jonge gasten en ik vind ze persoonlijk heel goed.
Van mij hoeft Kluivert er niet uit. Hij moet alleen eens weer spits gaan spelen, of op z'n minst aanvaller. Niet aanvallende middenvelder.
van Wonderen is veel te oud, daar kan je geen tijd meer mee verder. Er moet verjonging komen. Robben vind ik daarom een goede optie.
Die 2 van Utrecht: ik volg utrecht niet genoeg om daar iets zinnigs over te zeggen. Het feit dat ze bij Utrecht ballen en er weinig belangstelling is voor de 2, vooral Schut, lijkt tegen ze te spreken
Ooijer spreekt mij niet aan, maar Reiziger ook niet. Die speelt trouwens niet zoveel meer. Ricksen staat er voornamelijk.
Nu ook Zuid Afrika
pi_9935689
quote:
Op dinsdag 22 april 2003 14:57 schreef ChAoZ het volgende:

[..]
.
Die 2 van Utrecht: ik volg utrecht niet genoeg om daar iets zinnigs over te zeggen. Het feit dat ze bij Utrecht ballen en er weinig belangstelling is voor de 2, vooral Schut, lijkt tegen ze te spreken

die twee zijn naar mijn inziens goed genoeg om bij een topclub te spelen vooral schut omdat hij pas 22 jaar is en al een basisplaats heeft als centrale verdediger in de eredivisie en dat zijn er niet veel, want het zijn meer jonge aanvallers
pi_9936136
quote:
Op dinsdag 22 april 2003 14:26 schreef aldostuta het volgende:

[..]

Een speler, en dus ook een spits, beoordeel je op zn waarde voor het team. En die waarde bestaat zeker niet alleen maar uit doelpunten maken. Een verdediger wordt volgens mij in Nederland (geheel terecht) ook niet alleen beoordeeld op zn verdedigende kwaliteiten; hij moet ook kunnen opbouwen en aanvallen.

Laat ik het dan anders zeggen, een spits beoordeel je voor het grootste gedeelte op zijn doelpunten, net zoals je een verdediger voornamelijk beoordeelt op zijn verdedigende kwaliteiten. Een spits staat er om te scoren, en een verdediger staat er om het scoren van de tegenstander te beletten. De rest is mooi meegenomen, maar niet vereist.

Ik heb het idee dat je Van Nistelrooy zwaar onderschat, die gozer kan echt veel meer dan je denkt. Hij houdt de bal enorm sterk vast, maakt enorm veel doelpunten, werkt iedere wedstrijd keihard, en geeft de laatste tijd behoorlijk wat assists. Ik vind het nog steeds onbegrijpelijk dat je Van Nistelrooy geen wereldklasse spits vind. Vraagje: kijk je veel Premier League voetbal?

pi_9938283
quote:
Op dinsdag 22 april 2003 15:15 schreef Qi het volgende:

[..]

Laat ik het dan anders zeggen, een spits beoordeel je voor het grootste gedeelte op zijn doelpunten, net zoals je een verdediger voornamelijk beoordeelt op zijn verdedigende kwaliteiten. Een spits staat er om te scoren, en een verdediger staat er om het scoren van de tegenstander te beletten. De rest is mooi meegenomen, maar niet vereist.

Ik heb het idee dat je Van Nistelrooy zwaar onderschat, die gozer kan echt veel meer dan je denkt. Hij houdt de bal enorm sterk vast, maakt enorm veel doelpunten, werkt iedere wedstrijd keihard, en geeft de laatste tijd behoorlijk wat assists. Ik vind het nog steeds onbegrijpelijk dat je Van Nistelrooy geen wereldklasse spits vind. Vraagje: kijk je veel Premier League voetbal?

Haha, ik denk niet dat wij het ooit eens zullen worden
Nogmaals, van Nistelrooy is een goede spits, maar imo geen wereldspits nee. Daarvoor is hij te egoistisch, technisch te beperkt en maakt hij te weinig 'onmogelijke' doelpunten.
En als antwoord op je vraagje: ja ik kijk veel PL voetbal.
pi_9938702
quote:
Op dinsdag 22 april 2003 16:34 schreef aldostuta het volgende:

[..]

Nogmaals, van Nistelrooy is een goede spits, maar imo geen wereldspits nee. Daarvoor is hij te egoistisch, technisch te beperkt en maakt hij te weinig 'onmogelijke' doelpunten.

Ik denk inderdaad dat we het niet eens worden
pi_9938760
quote:
Op dinsdag 22 april 2003 14:24 schreef aldostuta het volgende:

[..]

Ik heb geen idee hoe je de verschillende alineatjes netjes van commentaar kan voorzien, dus ik doe het maar op deze manier.

Gewoon de quote afbreken eronder en daarna weer opzetten.
quote:
Het feit dat Liverpool degelijk voetbal speelt, doet niets af aan het feit dat het overgrote deel in de EPL nog steeds blind en opportunistisch aanvalt. Dit zie je ook aan de matige resultaten van Arsenal in de CL
Arsenal speelt niet echt blind op de aanval, vind ik. Die ploeg heeft alleen altijd last van stress of vermoeidheid op beslissende momenten lijkt het. Aan het begin v/h seizoen waren ze geweldig. Kijk hoe ze PSV in de pan hakten...
quote:
De ploeg zou geen combinatievoetbal meer kunnen spelen? Zijn ze dat verleerd ofzo? Het feit dat het tegen Moldavie slecht liep, betekent niet dat we het dan maar meteen over de opportunistische boeg moeten gooien. Vergeet niet dat moldavie een redelijke ploeg heeft, aangezien er ook meer dan genoeg moeite me had.
Het is natuurlijk niet alleen tegen de Moldaven. Met dit starre systeem heeft Oranje ook het WK van 2002 gemist. Meer opportunisme had zeker in de duels tegen de Ieren niet misstaan. Ik bedoel met opportunisme overigens ook dat je de spelers meer individuele vrijheid moet geven en af en toe gewoon eens een bal direct naar voren moet spelen ipv netjes opbouwen.
quote:
Over Ajax heb je grotendeels gelijk, behalve dan dat je van der Meyde schromelijk onderschat.
Nee hoor, ik ben zelf een Ajax-fan en vind Andy best een goede speler, maar hij kan toch niet in de schaduw staan van mannen als Makaay en van Nistelrooij. Andy zit bij Ajax aan zijn top, die zal waarschijnlijk nooit een grote meneer worden in een buitenlandse topcompetitie.
www.thuisuiteten.nl
pi_9938789
quote:
Op dinsdag 22 april 2003 16:34 schreef aldostuta het volgende:

[..]

Wie zijn dan in jouw ogen de beste 5 spitsen ter wereld op dit moment?
www.thuisuiteten.nl
  dinsdag 22 april 2003 @ 16:57:37 #91
9105 CAZZO
Povera vaffanculo
pi_9938862
quote:
Op dinsdag 22 april 2003 16:55 schreef methodmich het volgende:

[..]

Wie zijn dan in jouw ogen de beste 5 spitsen ter wereld op dit moment?

nou euh kluivert,zlatan,mido,raffie en euh ....toen werd het stil
pi_9938997
quote:
Op dinsdag 22 april 2003 16:57 schreef CAZZO het volgende:

[..]

Akachar?
www.thuisuiteten.nl
  dinsdag 22 april 2003 @ 17:15:33 #93
44679 Leshy
Held met sokken.
pi_9939297
quote:
Op dinsdag 22 april 2003 17:02 schreef methodmich het volgende:
Akachar?
Wamberto
pi_9939555
quote:
Op dinsdag 22 april 2003 16:57 schreef CAZZO het volgende:

[..]

Je vergeet Boukhari
pi_9952647
quote:
Op dinsdag 22 april 2003 10:40 schreef Qi het volgende:

Ruud heeft misschien nog geen fatsoenlijke wedstrijd gespeeld, maar dit geldt (misschien zelfs wel in grotere mate) ook voor Patrick.

Beetje aan de drank denk ik of teveel in de zon gezeten. Kluivert heeft beregoeie wedstrijden gevoetbald in het oranje shirt zonder Ruud en wordt natuurlijk niet voor niks topcoorder aller tijden, terwijl ie amper penals neemt.

quote:
Sinds die twee samen spelen loopt het niet voorin. Daarom zeg ik, haal de mindere eruit, en die mindere is op dit moment Kluivert.
De mindere in oranje is op zeker Ruud, de mindere op clubniveau Kluivert, op dit moment. Dat kan echter het volgende moment al weer achterhaald zijn.
quote:
En je argument dat hij met een overmacht aan verdedigers niet uit de voeten kan is makkelijk weerlegd, hij bewijst in de CL en soms in de PL steeds het tegendeel.
Nogmaals, United's speelstijl vergelijken met Oranje is appels met peren.
quote:
Kluivert is technisch beter en hij heeft iets veel meer spelinzicht,
quote:
Ook kan Ruud een bal beter vasthouden, zodat de rest van het team kan aansluiten.

* twijfelt nu ernstig aan kenner-gehalte hier *

quote:
Daarnaast is Van Nistelrooy een echt 'werkpaard', hij speelt de volle 90 minuten op volle toeren.
Alleen hier en op trefzekerheid is ie wat beter.
quote:
En Kluivert is ook geen allround spits met super overzicht, spelinzicht en een uber-techniek,
Wellus
quote:
Als iemand echt bar slecht presteert, dan moet hij er gewoon uit.
Precies, Ruudje eruit.
quote:
En ik vind juist dat het presteren bij club wel een belangrijk criterium moet zijn, omdat je in die paar dagen dat spelers bij Oranje aanwezig zijn onmogelijk kunt beoordelen of ze goed in vorm zijn.
Presteren bij de club is samen met de individuele kwaliteiten het selectie-criterium, maar daadwerkelijk spelen in de oranje-basis hangt af van wat je wil met het team en welke spelers je daarbij nodig hebt. Het functioneren van Kluivert in Oranje zonder Nistelrooy staat buiten kijf en is onweerlegbaar als je de videobanden erin gooit. Het functioneren van Ruud daarentegen staat nog steeds ter discussie. Weinig oranjekrediet opgebouwd totnutoe. Niettemin, ik schrijf hem zeker niet af en gun hem best zijn wedstrijdjes, alleen niet met PK.

Voor de rest zal ik niet meer zeuren en sluit ik me bij je aan.

quote:
Op dinsdag 22 april 2003 11:47 schreef methodmich het volgende:

Dat naieve in de PL is behoorlijk achterhaald hoor. Heb je Liverpool wel eens zien voetballen??

Ja, zelfs live recentelijk, wat een amateurs zijn dat he.

Wel leuk schouwspel. Beetje dommig alleen. Ze kregen meen ik ook nog met 3-1 klop van Ajax in july 2002.

Serieus, Liverpool hoort bij die 10% die wel nog een beetje nadenkt in de PL ja.

quote:
Chivu zei zelf nog dat hij tegen Milan bewust 99 van de 100 ballen risicoloos gaf, omdat Ajax kwalitatief minder is dan de tegenstander.
Tuurlijk is Ajax kwalitatief soms wat minder, hun dartele onervaren jeugdspelertjes moeten het altijd al hebben van de collectieve team-prestaties . 1 +1 + 1 = 4.
quote:
Daarbij is het onzin om te stellen dat de Nederlandse Ajax-aanvallers meer kwaliteit hebben dan de rest van onze aanvallers. De technische en tactische vaardigheden van een van Nistelrooij of een Makaay zijn m.i. groter dan die van van der Meyde.
Wie heeft het over vd. Meyden, die staat fijn op rechtsbuiten en is helemaal (nog) niet geschikt voor een centrale rol op het hoogste niveau. Ik heb het over spelers als Bergkamp en van Basten, en nu dus Kluivert en v.d. Vaart. Qua spelinzicht en daarbijhorende snelheid van handelen kan Ruud totaal niet tippen aan hen. En dat bewijst ie al jaren. Accepteer nou eens dat ie lang niet alles in huis heeft maar daarom nog steeds best een goeie spits kan zijn. Op zijn manier.
quote:
Ik wil het systeem niet omgooien, ik zeg dat we 4-4-2 moeten blijven spelen, maar met meer ruimte voor de individuele spelers. Dus niet te star eerst willen opbouwen met korte combinaties en driehoekjes en dan iemand de achterlijn laten halen om voor te geven.
Nou pas als 424 niet lukt en draait ben ik daar ook voor, maar dan geef je dus wel een hoop initiatief weg. Tegenstanders van oranje zijn 9 van de 10 keer tevreden met 0-0 en stellen zich ook zo op. Dan moet je dus creatieve voetballers hebben die voorin de zaak scheel tikken, dat rennen van 'hot naar haar' is het wat mij betreft echt niet.

Zo, over deze antwoorden kan waarschijnlijk niet meer verder gecorrespondeert worden, ik moet me concentreren op het duel van vanavond en jullie hebben nu wel genoeg gepoept hier op Patje Pettamientje, alsof ie nog niet bruin genoeg is.

[Dit bericht is gewijzigd door michelos op 23-04-2003 05:50]

pi_9954536
quote:
Op woensdag 23 april 2003 04:47 schreef michelos het volgende:

Beetje aan de drank denk ik of teveel in de zon gezeten. Kluivert heeft beregoeie wedstrijden gevoetbald in het oranje shirt zonder Ruud en wordt natuurlijk niet voor niks topcoorder aller tijden, terwijl ie amper penals neemt.

Ik heb het natuurlijk over de recente wedstrijden
quote:
De mindere in oranje is op zeker Ruud, de mindere op clubniveau Kluivert, op dit moment. Dat kan echter het volgende moment al weer achterhaald zijn.
Tja, dan hebben we een meningsverschil op dit punt. Ik vermoed dat we er niet uit gaan komen.
quote:
Nogmaals, United's speelstijl vergelijken met Oranje is appels met peren.
Ik vergelijk United's speelstijl niet met de speelstijl van Oranje, ik zeg slechts dat Ruud bij ManUtd. in vorm is, en dat Patrick bij Barcelona uit vorm is. Bewees hij tegen Juventus gisteren opnieuw.
quote:

* twijfelt nu ernstig aan kenner-gehalte hier *

En ik twijfel of jij wel genoeg Premier League, Primera Division en Champions League voetbal kijkt. Van Nistelrooy is in z'n eentje voorin bijna niet van de bal te zetten, waardoor de rest goed kan aansluiten. Ruud is fysiek erg krachtig, dat verklaart voor een groot deel deze kwaliteit. Ik zeg niet dat Kluivert dit niet kan, alleen is Ruud hier zeker beter in.
quote:
Alleen hier en op trefzekerheid is ie wat veel beter.
quote:
Wellus
Kom nou, nu twijfel ik aan jouw kennis. Kluivert is een uitstekende speler, die zowel als aanvallende middenvelder en als (schaduw)spits goed uit de voeten kan, hij heeft zelfs beperkte verdedigende kwaliteiten, maar hij heeft echt geen super overzicht, spelinzicht en een uber-techniek. Kijk, als je dit over Raul zegt, of Ronaldo in z'n goede tijd, dan wil ik er wel in meegaan, maar niet als je over Kluivert spreekt. Begrijp me niet verkeerd, ik vind Kluivert een uitstekende speler, maar ik heb bijv. Raul toch wat hoger zitten.
quote:
Precies, Ruudje eruit.
Nogmaals, dan hebben we een meningsverschil, en ik denk dat we er niet uit gaan komen. Je kan onder één ding in ieder geval niet uit, en dat is dat Van Nistelrooy ondanks zijn slechte prestatie tenminste nog wat belangrijke doelpunten heeft gemaakt i.t.t. Kluivert.
quote:
Presteren bij de club is samen met de individuele kwaliteiten het selectie-criterium, maar daadwerkelijk spelen in de oranje-basis hangt af van wat je wil met het team en welke spelers je daarbij nodig hebt. Het functioneren van Kluivert in Oranje zonder Nistelrooy staat buiten kijf en is onweerlegbaar als je de videobanden erin gooit. Het functioneren van Ruud daarentegen staat nog steeds ter discussie. Weinig oranjekrediet opgebouwd totnutoe. Niettemin, ik schrijf hem zeker niet af en gun hem best zijn wedstrijdjes, alleen niet met PK.
Het functioneren van Kluivert in het verleden interesseert mij niet zoveel, het gaat om het heden, en vandaag de dag zie ik dat Kluivert slecht speelt. Van Nistelrooy ook, maar die heeft ondanks zijn matige prestatie toch doelpunten gemaakt. Daarnaast is Kluivert gigantisch uit vorm, en schiet Van Nistelrooy de ballen er wekelijks in bij ManUtd. Het krediet gaat een keer op voor Kluivert. Daarom zeg ik:

Kluivert --->

pi_9954649
Na gisteren lijkt het me wel duidelijk dat Kluivert het beste op de bank kan beginnen.
pi_9954741
quote:
Op woensdag 23 april 2003 10:23 schreef zjroentje het volgende:
Na gisteren lijkt het me wel duidelijk dat Kluivert het beste op de bank kan beginnen.
Precies, en zo speelt hij al weken. Als je ziet hoe Van Nistelrooy en Makaay wekelijks spelen lijkt het me een duidelijke zaak. Kluivert eruit, en de Makaay - Van Nistelrooy combinatie proberen.
pi_9954927
quote:
Op woensdag 23 april 2003 10:27 schreef Qi het volgende:

[..]

Precies, en zo speelt hij al weken. Als je ziet hoe Van Nistelrooy en Makaay wekelijks spelen lijkt het me een duidelijke zaak. Kluivert eruit, en de Makaay - Van Nistelrooy combinatie proberen.

Kluivert heeft de laatste 7 wedstrijden niet gescoord.
pi_9955131
quote:
Op woensdag 23 april 2003 10:37 schreef zjroentje het volgende:

[..]

Kluivert heeft de laatste 7 wedstrijden niet gescoord.

pi_9955686
Kluivert kan goed voetballen, maar hij vergeet 1 ding: scoren. Zijn doelpuntenproductie steekt gewoon te schril af bij die van de echte topspitsen!!!

Bovendien was hij gisteren niet sterk...

Nog even over dat systeem. Michelos, jij pleit voor 4-2-4. Dat is een leuk zelfmoordsysteem in het hedendaagse voetbal. Noem eens één ploeg die ooit succesvol is geweest met 4-2-4???

www.thuisuiteten.nl
pi_9957448
Selectie voor wedstrijd tegen Portugal:

doel:

- Westerveld (logische vervanger Waterreus)

- Wapenaar of Lodewijks (ik kies voor Wapenaar, volgend jaar 1e keeper Ajax, zeker weten)

verdediging:

- Stam (beste verdediger van de wereld)

- F. de Boer (naast Stam de beste linker-centrale verdediger van de wereld)

- van Bronckhorst (linksback voor de komende 5 jaar van oranje)

- van Burik (ijzersterke stand-in Stam of F. de Boer, veel en veel beter als Reiziger centraal)

- Melchiot (beter als Ricksen, Reiziger en op dit moment wie dan ook op de rechtsback postitei, bewijst dit wekelijks bij Chelsea)

Middenveld:

- Davids (zonder hem is oranje geen oranje)

- van Bommel (op dit moment geen basis voor oranje, hij is uit vorm, toch selectie)

- van Persie (DE man voor de toekomst, voetballend het grootste talent)

- van der Vaart (spreekt op dit moment voor zich)

- Sneijder (grote toekomst, ik denk een grotere toekomst als v.d. Vaart)

- Robben (moet nog veel leren, maar hij verdient een selectie)

- R. de Boer (hij is geen wisselspeler, of hij speelt in de basis of helemaal niet, vind hem beter als Seedorf ondanks zijn 'opleving')

Aanval:

- van Nistelrooy ( beste afmaker van de wereld, speelt in dienst ploeg)

- Kuijt (op dit moment na Ruud de beste van Nederland)

- van Hooijdonk ( niet ALLEEN de vrije trappen, heeft enorm kopkracht is ontzettend balvast en is een ongelooflijk goede persoonlijkheid)

- Makaay (niet om zijn spel, wel om zijn scorings moyenne in Spanje, sluipmoordenaar bij uitstek!)

Afvallers:

- Kluivert (komt niet boven het niveau Rene van Rijswijk((NEC, minst scorende aanvaller op dit moment actief in de eredivisie)) uit).
- Zenden (overschatte 100 meter loper)
- Hasselbaink (uitgefloten bij Chelsea, zegt genoeg, hij is minder dan alle spitsen die de laatste tijd geselecteerd zijn)
- Ooijer (drama.nl)
- Ricksen (zie Ooijer)
- Seedorf (Ook als hij wel fit zou zijn, hij mist niveau, simpelweg)

pi_9957876
Advocaat moet, rekening houdend met blessures van spelers, dit opstellen:

-GOAL:

Sander Westerveld

-VERDEDIGING:

Mario Melchiot, Jaap Stam, Frank de Boer, Michael Reiziger

-MIDDENVELD:

Ronald de Boer, Mark van Bommel, Edgar Davids, Marc Overmars

-AANVAL:

Roy Makaay, Ruud van Nistelrooy

Ik denk dat het heel moeilijk gaat worden tegen Portugal, die ploeg rol je niet zomaar op, dat bleek wel uit onze vorige WK kwalificatie. Daarnaast heb ik ze laatst een fantastische wedstrijd zien spelen tegen Brazilië.

pi_9958025
Goal

Westerveld

Verdediging
Reiziger, F. de Boer, Stam , Melchiot

Middenveld

Zenden, Davids, Seedorf, Overmars

Aanval:

Kluivert, v. Nistelrooy (maar deze 2 naast elkar en neit kluivert als aanvallende midenvelder opstellen.)

Reserves:
v/d Vaart, v. Persie, Nigel de Jong, ricksen, reiziger, lodewijks, hasselbaink, v. Hooydonk.

pi_9958185
quote:
Op woensdag 23 april 2003 13:04 schreef erikh het volgende:
Goal

Westerveld

Verdediging

Middenveld

Aanval:

Kluivert, v. Nistelrooy (maar deze 2 naast elkar en neit kluivert als aanvallende midenvelder opstellen.)

Reserves:
v/d Vaart, v. Persie, Nigel de Jong, ricksen, reiziger, lodewijks, hasselbaink, v. Hooydonk.

Melchiot kan niet op rechts, Zenden speelt te matig voor Oranje, Seedorf is geblesseerd en de combinatie Kluivert - Van Nistelrooy werkt niet.
pi_9958571
quote:
Op woensdag 23 april 2003 13:10 schreef Qi het volgende:

[..]

Melchiot kan niet op rechts, Zenden speelt te matig voor Oranje, Seedorf is geblesseerd en de combinatie Kluivert - Van Nistelrooy werkt niet.

Was ook niet mijn bedoeling om hem op rechts te zetten, maar goed wat dan nog.

Zende speelt echt wel goed genoeg voor oraje, in oranje speelt hij beter dan bij chelseavind ik. Kluivert en v. Nistelrooy hebben steeds achter elkaar gespeeld, ik wil ze wel eens naast elkaar zien en anders gooi je makaay erin voor v. Nistelrooy, 2 van die spitsen die zo ver vooruit spelen tegelijk heb je niks aan

oh ja, voor seedorf dan v/d vaart, ik was ff vergeten dat hij geblesseerd was.

woensdag 23 april 2003 @ 13:28:11 #107
2365 Frenkie
ALLES GOED?
pi_9958649
quote:
Op woensdag 23 april 2003 13:04 schreef erikh het volgende:
Goal

Westerveld

Verdediging

Middenveld

Aanval:

Reserves:

speelt reiziger nou wel of niet..??

En daar bij is het een domme opstelling wie mot de steekpass op de buitenspelers geven..??
Nede hoor gewoon Van der Vaart en Van Bommel centraal op het Middenveld. En Van Persie en Robben als Reserves mee!

pi_9958730
Gaat toch om de kat z'n kut, dus laat Dickie maar lekker experimenteren.
pi_9958787
quote:
Op woensdag 23 april 2003 13:31 schreef zjroentje het volgende:
Gaat toch om de kat z'n kut, dus laat Dickie maar lekker experimenteren.
Nou, ik zou het wel fijn vinden als we die wedstrijd winnen. Dan halen we Duitsland in op de FIFA ranking, en dan staan we 4e.
pi_9958810
quote:
Op woensdag 23 april 2003 13:34 schreef Qi het volgende:

[..]

Nou, ik zou het wel fijn vinden als we die wedstrijd winnen. Dan halen we Duitsland in op de FIFA ranking, en dan staan we 4e.

Zal we dus echt geen bal uitmaken.

Als we ons maar kwalificeren.

pi_9958932
quote:
Op woensdag 23 april 2003 13:28 schreef Frenkie het volgende:

[..]

speelt reiziger nou wel of niet..??

En daar bij is het een domme opstelling wie mot de steekpass op de buitenspelers geven..??
Nede hoor gewoon Van der Vaart en Van Bommel centraal op het Middenveld. En Van Persie en Robben als Reserves mee!

Jaja, reiziger staat er ook bij de reserves bij, foutje.

Maar ik denk dat dit elftal het wel ens heelgoed zou kunnen doen, post gewoon je eigen favo elftal hier neer ipv die van anderen afzeiken

pi_9958956
quote:
Op woensdag 23 april 2003 13:34 schreef zjroentje het volgende:

[..]

Zal we dus echt geen bal uitmaken.

Als we ons maar kwalificeren.

Ach, kwalificatie is natuurlijk belangrijker, maar ik vind het ook wel leuk als we hoog staan op de FIFA ranking. Steeds als de nieuwe FIFA ranking bekend wordt gemaakt gaat dat de hele wereld over, en het is dan goede reclame voor Oranje als ze een beetje hoog staan. Daarnaast vind ik dat we boven Duitsland moeten staan, die hebben vergeleken bij ons gewoon een minder team.
pi_9959172
quote:
Op woensdag 23 april 2003 13:40 schreef Qi het volgende:

[..]

Ach, kwalificatie is natuurlijk belangrijker, maar ik vind het ook wel leuk als we hoog staan op de FIFA ranking. Steeds als de nieuwe FIFA ranking bekend wordt gemaakt gaat dat de hele wereld over, en het is dan goede reclame voor Oranje als ze een beetje hoog staan. Daarnaast vind ik dat we boven Duitsland moeten staan, die hebben vergeleken bij ons gewoon een minder team.

Maar halen betere resulaten, helaas.
Nu ook Zuid Afrika
pi_9959557
quote:
Op woensdag 23 april 2003 13:49 schreef ChAoZ het volgende:

[..]

Maar halen betere resulaten, helaas.

Neuh, ze teren nog steeds op hun WK finale plaats, voor de rest doen ze het helemaal niet zo goed. In de EURO 2004 kwalificatie magere overwinningen op slechte landen.
pi_9960092
quote:
Op woensdag 23 april 2003 14:05 schreef Qi het volgende:

[..]

Neuh, ze teren nog steeds op hun WK finale plaats, voor de rest doen ze het helemaal niet zo goed. In de EURO 2004 kwalificatie magere overwinningen op slechte landen.

De ranking is over de afgelopen 8 jaar, dus niet alleen dat WK.
Daarnaast wat voor een geweldige opponenten hebben wij in de EURO 2004 kwalificatie ook al weer met grote cijfers naar huis gestuurd?
Nu ook Zuid Afrika
pi_9960291
quote:
Op woensdag 23 april 2003 14:26 schreef ChAoZ het volgende:

[..]

De ranking is over de afgelopen 8 jaar, dus niet alleen dat WK.

Dat lijkt me toch wel bijzonder sterk. Als de ranking gebaseerd is op de afgelopen 8 jaar hoe verklaar je dan dat wij zo snel kunnen stijgen na een paar winst partijen? Dat zou dan een minimale invloed moeten hebben.
quote:
Daarnaast wat voor een geweldige opponenten hebben wij in de EURO 2004 kwalificatie ook al weer met grote cijfers naar huis gestuurd?
Oostenrijk en Wit-Rusland schat ik beide hoger in dan Litouwen of de Faroe Islands. Deze twee opponenten hebben we overigens beide met 3-0 verslagen
pi_9960373
quote:
Op woensdag 23 april 2003 14:34 schreef Qi het volgende:

[..]

Dat lijkt me toch wel bijzonder sterk. Als de ranking gebaseerd is op de afgelopen 8 jaar hoe verklaar je dan dat wij zo snel kunnen stijgen na een paar winst partijen? Dat zou dan een minimale invloed moeten hebben.

afgelopen jaar telt voor 100% mee. 8 jaar geleden voor 10% of zo.
Nu ook Zuid Afrika
pi_9960472
quote:
Op woensdag 23 april 2003 14:37 schreef ChAoZ het volgende:

[..]

afgelopen jaar telt voor 100% mee. 8 jaar geleden voor 10% of zo.

Dan teren ze juist op hun WK finale plaats, want dat heeft ze afgelopen jaar enorm veel punten opgeleverd. Ik geloof iets van 70 ofzo.
pi_9960505
quote:
Op woensdag 23 april 2003 14:41 schreef Qi het volgende:

[..]

Dan teren ze juist op hun WK finale plaats, want dat heeft ze afgelopen jaar enorm veel punten opgeleverd. Ik geloof iets van 70 ofzo.

Ja, en dat WK hebben ze gehaald en wij niet. Ook daar hebben ze dus punten gewonnen.
Nu ook Zuid Afrika
pi_9960608
quote:
Op woensdag 23 april 2003 14:43 schreef ChAoZ het volgende:

[..]

Ja, en dat WK hebben ze gehaald en wij niet. Ook daar hebben ze dus punten gewonnen.

Nou, dan heb ik toch gelijk?
pi_9960730
quote:
Op woensdag 23 april 2003 14:48 schreef Qi het volgende:

[..]

Nou, dan heb ik toch gelijk? Je zei dat ze niet op hun WK punten teren, maar dat is wel zo. Voor de rest spelen ze niet geweldig.

ik doelde op de voorbereiding / kwalificatie. Waarin wij wisten de winnen van de 3 dwergjes (en dus weinig punten) en zo goed als geen (je krijgt tenslotte ook nog punten bij een klein verlies tegen een niet al te zwak land) punten tegen de 2 sterkere tegenstanders.

Daarnaast stonden de twee landen in de aanloop naar het WK toe afwisselend boven of onder elkaar, dus blijkbaar ook de tijd ervoor Duitsland genoeg gepakt.

Nu ook Zuid Afrika
pi_9961659
quote:
Op woensdag 23 april 2003 14:54 schreef ChAoZ het volgende:

[..]

ik doelde op de voorbereiding / kwalificatie. Waarin wij wisten de winnen van de 3 dwergjes (en dus weinig punten) en zo goed als geen (je krijgt tenslotte ook nog punten bij een klein verlies tegen een niet al te zwak land) punten tegen de 2 sterkere tegenstanders.

Het lijkt me logisch dat je tegen betere tegenstanders moeilijker tot een goed resultaat kan komen?
quote:
Daarnaast stonden de twee landen in de aanloop naar het WK toe afwisselend boven of onder elkaar, dus blijkbaar ook de tijd ervoor Duitsland genoeg gepakt.
Dit is niet waar, en ik zal dit hieronder illustreren met een lijstje. Dit toont ook meteen aan dat Duitsland alleen door hun WK succes boven Nederland staat, en niet door eerdere resultaten.
quote:
September 2001:

Nederland 8e
Duitsland 12e

Oktober 2001:

Nederland 7e
Duitsland 14e

November 2001:

Nederland 8e
Duitsland 11e

December 2001:

Nederland 8e
Duitsland 12e

Januari 2002:

Nederland 8e
Duitsland 12e

Februari 2002:

Nederland 8e
Duitsland 12e

Maart 2002:

Nederland 9e
Duitsland 10e

April 2002:

Nederland 9e
Duitsland 12e

Mei 2002:

Nederland 9e
Duitsland 11e

Juni 2002:

Geen ranking i.v.m. de WK

Juli 2002 (na de WK):

Nederland 15e
Duitsland 5e

pi_9961675
quote:
Op dinsdag 22 april 2003 16:53 schreef methodmich het volgende:

[..]

Gewoon de quote afbreken eronder en daarna weer opzetten.
[..]

Ben benieuwd of ik het goed begrepen heb.................

Arsenal speelt niet echt blind op de aanval, vind ik. Die ploeg heeft alleen altijd last van stress of vermoeidheid op beslissende momenten lijkt het. Aan het begin v/h seizoen waren ze geweldig. Kijk hoe ze PSV in de pan hakten...
[..]

Ze spelen weliswaar niet blind op de aanval (een uitzondering in Engeland), maar alle spelers waar het om draait, zijn wel aanvallend ingesteld. Ik heb Arsenal nog nooit of zeer sporadisch een wedstrijd gecontroleerd uit zien voetballen, dit is dan ook de reden dat ze nooit echt ver komen in de CL (grappig is dat ze in de goede periode juist wat minder offensief speelden). Dat ze PSV in de pan hakten, kwam juist door het feit dat PSV besloten had om maar eens lekker naief vol op de aanval te gaan spelen.

Het is natuurlijk niet alleen tegen de Moldaven. Met dit starre systeem heeft Oranje ook het WK van 2002 gemist. Meer opportunisme had zeker in de duels tegen de Ieren niet misstaan. Ik bedoel met opportunisme overigens ook dat je de spelers meer individuele vrijheid moet geven en af en toe gewoon eens een bal direct naar voren moet spelen ipv netjes opbouwen.
[..]

De oorzaak voor het missen van het WK waren individuele blunders, had niets te maken met een star systeem. Volgens mij is bedoeling van het voetballende systeem de bal naar voren in te spelen wanneer dit kan, direct naar voren zou de lange bal betekenen, hetgeen vooral tegen de Ieren een domme strategie is.

Nee hoor, ik ben zelf een Ajax-fan en vind Andy best een goede speler, maar hij kan toch niet in de schaduw staan van mannen als Makaay en van Nistelrooij. Andy zit bij Ajax aan zijn top, die zal waarschijnlijk nooit een grote meneer worden in een buitenlandse topcompetitie.

Je kan van der Meyde niet vergelijken met een centrumspits. Trouwens, het feit dat hij bij Ajax aan zijn top zit is volgens mij niet zo heel slecht, als het een beetje meezit, is Andy de enige van de drie in de halve finale CL
pi_9961698
Hmmmmmmmmmmm niet goed begrepen dus
pi_9962734
quote:
Op woensdag 23 april 2003 15:35 schreef Qi het volgende:
Dit is niet waar, en ik zal dit hieronder illustreren met een lijstje. Dit toont ook meteen aan dat Duitsland alleen door hun WK succes boven Nederland staat, en niet door eerdere resultaten.
Hmm, ik had er een paar geselecteerd op de site, waarvan bij eentje Duitsland hoger stond, dat zal dan een verkeerd jaar per ongeluk zijn geweest (jun 2000 ipv jun 2001 of zo).
vroeger had je op de fifa site zo'n mooi tooltje waarmee je 2 landen kon vergelijken, dat kon ik niet meer vinden
Tja, als ze het dan wel daaraan te danken hebben, zullen we het gooien op pieken op het juiste moment, niet? Brazilie dat zo hoog staat slaat toch ook nergens op. Onlangs verlies tegen Portugal en gelijk tegen China. De ranking is nou eenmaal zo dat de (12 beste resultaten per jaar van de ) afgelopen 8 jaar tellen en daarin scoort Duitsland blijkbaar door het afgelopen WK en door resultaten verder uit het verleden beter dan Nederland (NL stond bijv. juni 2000 21e, waar Duitsland 6e stond en ook eind 2000 stond Duitsland hoger)
Nu ook Zuid Afrika
pi_9963290
Ik zie hier van Burik langskomen als alternatief. Dat lijkt me niet verstandig.

Maar Qi, die FIFA-ranking is zo iets nutteloos, daar moet je niet eens naar kijken....

www.thuisuiteten.nl
pi_9964130
quote:
Op woensdag 23 april 2003 16:33 schreef methodmich het volgende:
Ik zie hier van Burik langskomen als alternatief. Dat lijkt me niet verstandig.

Maar Qi, die FIFA-ranking is zo iets nutteloos, daar moet je niet eens naar kijken....

Tja, zolang ze de wedstrijden van 8 jaar geleden nog meenemen, dan wordt het niet wat. Gewoon het gemiddelde van de resultaten van afgelopen jaar.
Nu ook Zuid Afrika
pi_9965745
Dick kan het nu niet maken om Makaay op de bank te zetten.

Ik ben benieuwd of hij het durft Kluivert uit de basis te laten.

pi_9981756
hij moet Johan cruijf oproepen
Borsato!! ♪♥
AC Sparta Praha!
pi_9986354
quote:
Op woensdag 23 april 2003 17:05 schreef ChAoZ het volgende:

[..]

Tja, zolang ze de wedstrijden van 8 jaar geleden nog meenemen, dan wordt het niet wat. Gewoon het gemiddelde van de resultaten van afgelopen jaar.

Dan nog is het nietszeggende onzin...
www.thuisuiteten.nl
pi_10009415
Wesley Sneijder en Dirk Kuijt zijn verrassend opgeroepen voor de selectie van het Nederlands Elftal. Bondscoach Dick Advocaat maakte vrijdagmiddag zijn selectie bekend voor het duel met Portugal, woensdag 30 april.
Advocaat en assistent Willem van Hanegem selecteerden 22 spelers voor de vriendschappelijke interland. In die spelersgroep zijn vijf opvallende namen. Zo keren Edwin van der Sar, Phillip Cocu en Marc Overmars terug. Van der Sar is amper hersteld van een voetblessure. Afgelopen woensdag maakte hij zijn eerste minuten na vier maanden blessureleed. Hij deed dat wel in het tweede elftal van Fulham.

Overmars werd de laatste interlands gepasseerd, nadat hij daarvoor enkele maanden was uitgeschakeld. 'Na een langdurige blessure heeft Marc op het veld laten zien dat hij graag wil terugkeren in het Nederlands Elftal. Vandaar dat ik hem weer heb opgeroepen', verklaarde bondscoach Advocaat. Net als Van der Sar is ook Cocu net hersteld van een blessure. Hij was een dikke maand 'out' met een pijnlijke knie. Komend weekeinde zal hij waarschijnlijk voor het eerst weer deel uitmaken van de selectie van Barcelona.

Nog opvallender zijn de selecties van Kuijt en Sneijder. 'Kuijt en Sneijder zijn jonge, veelbelovende spelers van Nederlandse clubs', motiveert Advocaat zijn keuze. 'Door hun optreden bij hun club hebben ze hun selectie verdiend. Dat kan andere spelers die zich onderscheiden ook gebeuren. Kuijt en Sneijder kunnen nu een paar dagen meedraaien met het Nederlands elftal.'

Rafael van der Vaart is opgeroepen ondanks zijn hersenschudding. Afwezig zijn Clarence Seedorf (knie), Giovanni van Bronckhorst (enkel), Jaap Stam (hamstring) en Ronald Waterreus (lies).

pi_10009625
Sneijder???
  vrijdag 25 april 2003 @ 16:04:07 #133
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_10009676
quote:
Op zondag 20 april 2003 17:12 schreef LoekB het volgende:
Ik vind dat Lodewijs iig 2e (of 1e) keeper moet zijn.

Robben mag er idd wel een keer in.

En Kluivert mag op de bank blijven.

.

Van Persie mag er wat mij betreft ook proberen, die jongen heeft laten zien dat ie 't kan. Hij is al weken op dreef !

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_10009857
Beetje rare selectie. Verdediging is uitermate slecht, veel te veel aanvallers, en raar dat ze Van der Sar & Van der Vaart hebben opgeroepen als ze toch niet kunnen spelen. Ik wil dit weleens zien spelen:

-Goal:

Sander Westerveld

-Verdediging:

Michael Reiziger, Paul Bosvelt, Frank de Boer, Boudewijn Zenden

-Middenveld:

Ronald de Boer, Mark van Bommel, Edgar Davids, Marc Overmars

-Aanval:

pi_10010021
quote:
Op vrijdag 25 april 2003 16:04 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Van Persie mag er wat mij betreft ook proberen, die jongen heeft laten zien dat ie 't kan. Hij is al weken op dreef !

Proberen?? Ik denk dat je in zo'n belangrijke wedstrijd niet moet gokken op een talent die wat goede wedstrijdjes heeft gespeeld.

De selectie van Kuijt is overbodig Sneijder zou eventueel op de rechterkant uit de voeten kunnen. Al weet ik niet of Sneijder toe is aan het Nederlands Elftal.

pi_10010029
Sneijder? Goede speler maar ene beetje overdreven om hem nu al op te roepen.
What we do in life echoes in eternity
Just relax - It's what Jesus would do
Wat een vrouw!
spits!
pi_10010101
quote:
Op vrijdag 25 april 2003 16:17 schreef Dylan Dog het volgende:
Sneijder? Goede speler maar ene beetje overdreven om hem nu al op te roepen.
Precies, en Kuijt vind ik ook behoorlijk overbodig. Hij heeft Van Nistelrooy, Kluivert, Makaay, Hasselbaink & Van Hooijdonk voor hem.
pi_10010135
Doel:
Edwin van der Sar (Fulham)
Sander Westerveld (Real Sociedad).

Verdediging:
Frank de Boer (Barcelona)
André Ooijer (PSV)
Michael Reiziger (Barcelona)
Fernando Ricksen (Glasgow Rangers).

Middenveld:
Ronald de Boer (Glasgow Rangers)
Mark van Bommel (PSV)
Paul Bosvelt (Feyenoord)
Phillip Cocu (Barcelona)
Edgar Davids (Juventus)
Andy van der Meyde (Ajax)
Marc Overmars (Barcelona)
Wesley Sneijder (Ajax)
Rafael van der Vaart (Ajax).

Aanval: Jerrel Hasselbaink (Chelsea)
Pierre van Hooijdonk (Feyenoord)
Patrick Kluivert (Barcelona)
Dirk Kuijt (FC Utrecht)
Roy Makaay (Deportivo la Coruna)
Ruud van Nistelrooy (Manchester United)
Boudewijn Zenden (Chelsea)

pi_10010164
quote:
Op vrijdag 25 april 2003 16:20 schreef Qi het volgende:

[..]

Precies, en Kuijt vind ik ook behoorlijk overbodig. Hij heeft Van Nistelrooy, Kluivert, Makaay, Hasselbaink & Van Hooijdonk voor hem.

Maar het is voor deze jongens natuurlijk een goede ervaring
  vrijdag 25 april 2003 @ 16:24:55 #140
9105 CAZZO
Povera vaffanculo
pi_10010217
maakt niet uit wie dick oproept
het is nooit goed
er staat toch dat die jongens zijn opgeroepen om ervaring te kunnen opdoen,altijd handig voor later lijkt me zo
pi_10010239
quote:
Op vrijdag 25 april 2003 16:10 schreef Qi het volgende:
Beetje rare selectie. Verdediging is uitermate slecht, veel te veel aanvallers, en raar dat ze Van der Sar & Van der Vaart hebben opgeroepen als ze toch niet kunnen spelen. Ik wil dit weleens zien spelen:

-Goal:

Sander Westerveld

-Verdediging:

Michael Reiziger, Philip Cocu, Frank de Boer, Boudewijn Zenden

-Middenveld:

van der Meyde , vd Vaart, Edgar Davids, Marc Overmars

-Aanval:

IMO
pi_10010306
quote:
Op vrijdag 25 april 2003 16:24 schreef CAZZO het volgende:
het is nooit goed
er staat toch dat die jongens zijn opgeroepen om ervaring te kunnen opdoen,altijd handig voor later lijkt me zo
Zolang hij Ricksen oproept neem ik hem niet serieus
pi_10010394
quote:
Op vrijdag 25 april 2003 16:27 schreef Duiveltja het volgende:

[..]

Ricksen moet weg, en daarvoor in de plaats moet hij Melchiot oproepen. Speelt iedere week een goede wedstrijd bij Chelsea, en staat ook iedere week in de basis.
  vrijdag 25 april 2003 @ 16:35:48 #144
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_10010492
quote:
Op vrijdag 25 april 2003 16:31 schreef Qi het volgende:

[..]

Ricksen moet weg, en daarvoor in de plaats moet hij Melchiot oproepen. Speelt iedere week een goede wedstrijd bij Chelsea, en staat ook iedere week in de basis.

Helemaal mee eens. Ik vind Melchiot een sterke speler en beter dan lassiehond Ricksen...

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_10010683
quote:
Op vrijdag 25 april 2003 16:22 schreef Duiveltja het volgende:

[..]

Maar het is voor deze jongens natuurlijk een goede ervaring

Dat is wel waar, maar ik vind dat je een speler alleen moet oproepen als die speler ook daadwerkelijk een kans heeft om erin te komen. Kuijt heeft gewoon zoveel spelers voor zich, hij zal er nooit inkomen.
quote:
Op vrijdag 25 april 2003 16:35 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Helemaal mee eens. Ik vind Melchiot een sterke speler en beter dan lassiehond Ricksen...

Moet je maar eens de afgelopen wedstrijden van het Nederlands elftal bekijken, dan zul je echt zien dat Ricksen het niveau niet aankan. Hij maakt keer op keer fouten op zijn positie, en die moeten dan vaak door de centrale verdedigers opgelost worden. Ik zeg trouwens niet dat Melchiot een wereldspeler is, maar in ieder geval een stuk beter dan Ricksen.
pi_10010728
quote:
Op vrijdag 25 april 2003 16:31 schreef Qi het volgende:

[..]

Chelsea heeft dan ook niet echt een betere rechtsback in de selectie, maar Melchiot en Ricksen zijn van vergelijkbare middelmaat.

Ik vind de selectie van Sneijder erg leuk. Die jongen kan dat wel aan ook, maar ik vraag me af of hij speeltijd krijgt. Kuyt is ook leuk, die mag ook wel eens wat proberen tegen die Portugezen.

www.thuisuiteten.nl
pi_10010826
quote:
Op vrijdag 25 april 2003 16:43 schreef Qi het volgende:

Moet je maar eens de afgelopen wedstrijden van het Nederlands elftal bekijken, dan zul je echt zien dat Ricksen het niveau niet aankan. Hij maakt keer op keer fouten op zijn positie, en die moeten dan vaak door de centrale verdedigers opgelost worden. Ik zeg trouwens niet dat Melchiot een wereldspeler is, maar in ieder geval een stuk beter dan Ricksen.

Idd hij is de zwakste schakel. Dat is ook duidelijk bij de tegenstanders hij word bijna altijd vrijgelaten. Hij moet dan dus voor de opbouw zorgen wat bijna altijd in balverlies resulteerde.
pi_10010992
Selectie Portugal:

Doel: Ricardo Pereira (Boavista), Quim (Sporting Braga)

Verdediging: Fernando Couto (Lazio Roma, Ita), Rui Jorge (Sporting Lissabon), Beto Severo (Sporting Lissabon), Miguel (Benfica), Fernando Meira (VfB Stuttgart), Rogério Matias (Vitoria Guimarães)

Middenveld: Rui Costa (AC Milan, Ita) , Deco (FC Porto), Maniche (FC Porto), Hugo Viana (Newcastle United, Eng), Luis Loureira (Gil Vicente), Tiago (Benfica)

Aanval: Sergio Conceição (Internazionale, Ita), Pauleta (Girondins Bordeaux, Fra), Luis Figo (Real Madrid, Spa), Nuno Gomes (Benfica) en Simão (Benfica)

Jammer dat enkele van die Porto-jongens ontbreken.

www.thuisuiteten.nl
pi_10011109
quote:
Op vrijdag 25 april 2003 16:45 schreef methodmich het volgende:

[..]

Chelsea heeft dan ook niet echt een betere rechtsback in de selectie, maar Melchiot en Ricksen zijn van vergelijkbare middelmaat.

Chelsea is tevreden met Melchiot, ze hoeven geen nieuwe rechtsback. Het is dus niet zo dat ze hem bij gebrek aan beter maar opstellen. En Melchiot schat ik zeker wel hoger in dan Ricksen, dat blijkt duidelijk uit zijn spel. Melchiot speelt in de Engelse Premier League iedere week een degelijke wedstrijd, en heeft altijd een basisplaats. Ricksen speelt ook iedere week een degelijke wedstrijd in de Schotse Premier League, en heeft ook altijd een basisplaats, maar het verschil in competitie lijkt me duidelijk. In Engeland ligt het niveau vele malen hoger dan in Schotland, en ik durf zelfs te stellen dat de Schotse competitie slechter is dan de Nederlandse competitie.
pi_10011154
quote:
Op vrijdag 25 april 2003 16:24 schreef CAZZO het volgende:
het is nooit goed
Als ze de potentie hebben wel ja, maar Kuijt heeft bij lange na niet genoeg talent voor Oranje
  vrijdag 25 april 2003 @ 17:05:51 #151
9105 CAZZO
Povera vaffanculo
pi_10011173
quote:
Op vrijdag 25 april 2003 16:27 schreef Duiveltja het volgende:

[..]

dickie heeft hem naar de rangers gehaalt en naar oranje
van ricksen in oranje komen we dus niet af zo lang dick de bc is of hij moet zijn been breken
pi_10011223
quote:
Op vrijdag 25 april 2003 17:05 schreef CAZZO het volgende:

[..]

dickie heeft hem naar de rangers gehaalt en naar oranje
van ricksen in oranje komen we dus niet af zo lang dick de bc is of hij moet zijn been breken

Ja dat weet ik. Tegenover de Rangerfans kan hij het natuurlijk niet maken hem niet te selecteren.
pi_10011591
quote:
Op vrijdag 25 april 2003 17:02 schreef Qi het volgende:

[..]

Chelsea is tevreden met Melchiot, ze hoeven geen nieuwe rechtsback. Het is dus niet zo dat ze hem bij gebrek aan beter maar opstellen. En Melchiot schat ik zeker wel hoger in dan Ricksen, dat blijkt duidelijk uit zijn spel. Melchiot speelt in de Engelse Premier League iedere week een degelijke wedstrijd, en heeft altijd een basisplaats. Ricksen speelt ook iedere week een degelijke wedstrijd in de Schotse Premier League, en heeft ook altijd een basisplaats, maar het verschil in competitie lijkt me duidelijk. In Engeland ligt het niveau vele malen hoger dan in Schotland, en ik durf zelfs te stellen dat de Schotse competitie slechter is dan de Nederlandse competitie.

Zo blij zijn ze ook weer niet met Mario hoor... De Engelsen zien hem ook als middelmaat. Het beste alternatief voor Oranje als rechtsback is nog altijd een fitte en ingespeelde Reiziger, maar die speelt ook niet veel...
www.thuisuiteten.nl
pi_10011692
quote:
Op vrijdag 25 april 2003 17:24 schreef methodmich het volgende:

[..]

Zo blij zijn ze ook weer niet met Mario hoor... De Engelsen zien hem ook als middelmaat. Het beste alternatief voor Oranje als rechtsback is nog altijd een fitte en ingespeelde Reiziger, maar die speelt ook niet veel...

Melchiot is ook geen wereldspeler, maar beter dan Ricksen, en daarom moet hij i.p.v. Ricksen opgeroepen worden. Ik ben het wel met je eens dat de basisplaats op die positie naar een fitte Reiziger hoort te gaan, Melchiot als backup.
pi_10011785
Okee. Mij is het om het even, ik vind het niveau van Ricksen en Melchiot volstrekt gelijk, dus of Dick nou Mario of Fernando neerzet...
www.thuisuiteten.nl
pi_10012130
quote:
Op vrijdag 25 april 2003 17:33 schreef methodmich het volgende:
Okee. Mij is het om het even, ik vind het niveau van Ricksen en Melchiot volstrekt gelijk, dus of Dick nou Mario of Fernando neerzet...
Zelfs als ze gelijk zouden zijn qua spel, dan nog zou ik Melchiot kiezen. Melchiot heeft meer ervaring, omdat hij in een betere competitie speelt. Daarnaast is Melchiot 3 maanden jonger dan Ricksen

vooral dat laatste is doorslaggevend natuurlijk

pi_10012195
Karakterologisch gezien kies ik voor Ricksen.... Maar goed, Melchiot kan beter zingen.
www.thuisuiteten.nl
pi_10012213
quote:
Op vrijdag 25 april 2003 17:49 schreef methodmich het volgende:
Karakterologisch gezien kies ik voor Ricksen.... Maar goed, Melchiot kan beter zingen.
pi_10012277
Legendarische single was dat... The Midas Touch van Benni, Mario en Dean.
www.thuisuiteten.nl
pi_10012423
quote:
Op vrijdag 25 april 2003 17:52 schreef methodmich het volgende:
Legendarische single was dat... The Midas Touch van Benni, Mario en Dean.
Nou moe, bestaat nog echt ook, dat wist ik helemaal niet
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 25 april 2003 @ 18:14:17 #161
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_10012703
quote:
Op vrijdag 25 april 2003 16:59 schreef TimmyAsd het volgende:
Wesley Sneijder is opgeroepen door bondscoach Advocaat voor de oefeninterlands tegen portugal op 30 april! Ook Dirk Kuyt is voor het eerst door Advocaat opgeroepen.

De volledige selectie:

doel: Edwin van der Sar (Fulham) en Sander Westerveld (Real Sociedad)

Verdediging: Frank de Boer (Barcelona), André Ooijer (PSV), Michael Reiziger (Barcelona) en Fernando Ricksen (Glasgow Rangers)

middenveld: Ronald de Boer (Glasgow Rangers), Mark van Bommel (PSV), Paul Bosvelt (Feyenoord), Phillip Cocu (Barcelona), Edgar Davids (Juventus), Andy van der Meyde (Ajax), Marc Overmars (Barcelona), Wesley Sneijder (Ajax) en Rafael van der Vaart (Ajax)

aanval: Jerrel Hasselbaink (Chelsea), Pierre van Hooijdonk (Feyenoord), Patrick Kluivert (Barcelona) Dirk Kuijt (FC Utrecht), Roy Makaay (Deportivo la Coruna), Ruud van Nistelrooy (Manchester United) en Boudewijn Zenden (Chelsea).

OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
pi_10014149
Overmars zit er weer bij

ook leuk voor sneijder en Kuyt dat ze erbij zitten. Ik hoop dat dat we aangenaam verrast worden door die 2

pi_10014215
quote:
Op vrijdag 25 april 2003 17:59 schreef Qi het volgende:

[..]

Nou moe, bestaat nog echt ook, dat wist ik helemaal niet

Jaja. Dat was ook de reden dat Jan Wouters ze destijds één voor één liet vertrekken... Niet professioneel genoeg, vond ie.
www.thuisuiteten.nl
  Trouwste user 2022 vrijdag 25 april 2003 @ 19:49:33 #164
7889 tong80
Spleenheup
pi_10014545
Kuijt.

vd Vaart moest een jaar wachten op z'n selectie.

Alsof we nog niet genoeg spitsen hebben wordt er nog één van een middenmoter geselecteerd.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_10018985
Ik ben net binnen en lees niet alles door maar hoorde ik dat nou goed op de radio dat Sneijder is opgeroepen??

En Arjan Robben niet?

Heeft Advocaat daar een verklaring voor gegeven. Is niet zo'n hele logische keus toch?

Kuyt lijkt me wel prima, al is het mijn speler (nog) niet maar we moeten toch een beetje aanwas hebben voor volgende zomer. In dat verband denk ik ook eerder aan Robben dan aan Sneider. Maar misschien val ik giga in herhalingen, jammer dan

Moderator zaterdag 26 april 2003 @ 00:11:19 #166
42184 crew  DaMart
pi_10020593
Ik snap echt niet wat die Snijder nu al te zoeken heeft bij oranje. Heeft pas een paar keer meegspeeld bij de Amsterdammers, terwijl een Robben of van Persie zich al veel meer bewezen hebben... erg onlogisch IMO om dan Snijder te selecteren... die gast moet zich nog bewijzen
pi_10025429
quote:
Op zaterdag 26 april 2003 00:11 schreef DaMart het volgende:
Ik snap echt niet wat die Snijder nu al te zoeken heeft bij oranje. Heeft pas een paar keer meegspeeld bij de Amsterdammers, terwijl een Robben of van Persie zich al veel meer bewezen hebben... erg onlogisch IMO om dan Snijder te selecteren... die gast moet zich nog bewijzen
als je nou eens goed oplet op de enorme groei die sneijder doormaakt begrijp je het wel. Van persie verdient wel een plek in oranje maar robben nog echt niet
pi_10025497
Mijn prono : 2-0 voor Nederland.
  † In Memoriam † zaterdag 26 april 2003 @ 12:22:38 #169
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_10025521
quote:
Op vrijdag 25 april 2003 19:49 schreef tong80 het volgende:

tong80 weebee

* just me gaat met 30 kids en wat begeleiders naar de wedstrijd toe!!

Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
pi_10025559
quote:
Sneijder heeft bewezen zich staande te kunnen houden in de Champions League. Robben had hij ook wel kunnen selecteren die is goed bezig bij psv.

De uitverkiezing van kuyt is onbegrijpelijk en lachwekkend

pi_10026266
quote:
Op zaterdag 26 april 2003 12:25 schreef Duiveltja het volgende:

[..]

Sneijder heeft bewezen zich staande te kunnen houden in de Champions League. Robben had hij ook wel kunnen selecteren die is goed bezig bij psv.

De uitverkiezing van kuyt is onbegrijpelijk en lachwekkend

Ik heb er nog eens over na zitten denken, en ik kan me het nu eigenlijk wel voorstellen waarom Advocaat Kuijt heeft geselecteerd. Op dit moment hebben we een overvloed aan spitsen, maar denk je eens in wat er na het EK gaat gebeuren. Van Hooijdonk (33 jaar) en Hasselbaink (31 jaar) vallen na het EK zeer waarschijnlijk af, en is dus verstandig om alvast wat spitsen in te lijven voordat die twee er niet meer zijn. Met het oog op de toekomst is het dus best verstandig om jonge spelers zoals Van der Vaart, Sneijder & Kuijt te selecteren. Later zouden Robben, Van Persie en De Jong nog kunnen volgen.
  zaterdag 26 april 2003 @ 13:13:57 #172
1078 Machiel
Ookwel Machielovic
pi_10026325
Nou daar ben ik het niet helemaal mee eens Duiveltje toch een aantal keer heel knullig balverlies tegen AC Milan, vind dus niet dat Sneijder ondanks zeker een flinke ontwikkeling bewezen heeft op het allerhoogste niveau te zitten. Vind het wel heel leuk voor hem en het is en blijft een oefenpotje dus moet kunnen opzich. Toen ik hoorde dat eindelijk Overmars opgeroepen was dacht ik wel 'HEHEEEH dat werdt GVD tijd' en 'Ja nou wel in een oefenpotje pfffff'. Hoop dat we ze pakken maar lig er verder niet zo wakker van.
It's my life.. It's now or never! I aint gonna live forever...
pi_10026391
quote:
Op zaterdag 26 april 2003 13:13 schreef Machiel het volgende:
Nou daar ben ik het niet helemaal mee eens Duiveltje toch een aantal keer heel knullig balverlies tegen AC Milan, vind dus niet dat Sneijder ondanks zeker een flinke ontwikkeling bewezen heeft op het allerhoogste niveau te zitten. Vind het wel heel leuk voor hem en het is en blijft een oefenpotje dus moet kunnen opzich. Toen ik hoorde dat eindelijk Overmars opgeroepen was dacht ik wel 'HEHEEEH dat werdt GVD tijd' en 'Ja nou wel in een oefenpotje pfffff'. Hoop dat we ze pakken maar lig er verder niet zo wakker van.
Ik vond Sneijder tegen AC Milan ook niet al te sterk spelen, maar die jongen heeft wel potentie. Tweebenig, jong, technisch en kan op meerdere posities spelen. In de eredivisie doet hij het goed, en ondanks zijn niet al te sterke wedstrijd tegen AC Milan zag je af en toe wel wat mooie acties van hem. Met het oog op de toekomst zijn deze selecties denk ik wel terecht, alleen zit een basisplaats er nog niet voor ze in naar mijn mening.
pi_10027340
quote:
Op zaterdag 26 april 2003 13:08 schreef Qi het volgende:

[..]

Ik heb er nog eens over na zitten denken, en ik kan me het nu eigenlijk wel voorstellen waarom Advocaat Kuijt heeft geselecteerd. Op dit moment hebben we een overvloed aan spitsen, maar denk je eens in wat er na het EK gaat gebeuren. Van Hooijdonk (33 jaar) en Hasselbaink (31 jaar) vallen na het EK zeer waarschijnlijk af, en is dus verstandig om alvast wat spitsen in te lijven voordat die twee er niet meer zijn. Met het oog op de toekomst is het dus best verstandig om jonge spelers zoals Van der Vaart, Sneijder & Kuijt te selecteren. Later zouden Robben, Van Persie en De Jong nog kunnen volgen.

Maar de toekomst is nog geen reden om dan zomaar een jonge spits te selecteren. Die jongen heeft simpelweg niet genoeg talent voor Oranje.
pi_10027480
quote:
Op zaterdag 26 april 2003 14:23 schreef aldostuta het volgende:

[..]

Maar de toekomst is nog geen reden om dan zomaar een jonge spits te selecteren.

Dit vind ik juist wel een reden? Als Van Hooijdonk en Hasselbaink straks afvallen is het goed om meteen iemand achter de hand te hebben. Op dit moment zie ik Kuijt als toekomstig alternatief voor een van die twee.
quote:
Die jongen heeft simpelweg niet genoeg talent voor Oranje.
Hij is pas 22 jaar, en ik zie hem met het jaar groeien. Zijn overstap naar Feyenoord zal zijn groei alleen maar versnellen, en ik denk dat Kuijt in de toekomst best Oranje waardig kan worden. Je moet hem ook niet selecteren voor een basisplaats, hij heeft Van Nistelrooy, Kluivert, Makaay, Van Hooijdonk en Hasselbaink voor hem, maar gewoon voor de ervaring kan dit geen kwaad.
pi_10027617
quote:
Op zaterdag 26 april 2003 14:32 schreef Qi het volgende:

[..]

Dit vind ik juist wel een reden? Als Van Hooijdonk en Hasselbaink straks afvallen is het goed om meteen iemand achter de hand te hebben. Op dit moment zie ik Kuijt als toekomstig alternatief voor een van die twee.
[..]

Als hij zou kunnen uitgroeien tot een volwardig Oranje speler wel ja.

Hij is pas 22 jaar, en ik zie hem met het jaar groeien. Zijn overstap naar Feyenoord zal zijn groei alleen maar versnellen, en ik denk dat Kuijt in de toekomst best Oranje waardig kan worden. Je moet hem ook niet selecteren voor een basisplaats, hij heeft Van Nistelrooy, Kluivert, Makaay, Van Hooijdonk en Hasselbaink voor hem, maar gewoon voor de ervaring kan dit geen kwaad.

Hij is veel te opportunistisch om een goede Oranje spits te worden, die moeten toch net iets meer kunnen. Trouwens, hij zal het bij Feyenoord niet redden, dus volgend jaar is deze discussie niet meer nodig.
pi_10027715
quote:
Op zaterdag 26 april 2003 14:42 schreef aldostuta het volgende:

[..]

Hij is veel te opportunistisch om een goede Oranje spits te worden, die moeten toch net iets meer kunnen. Trouwens, hij zal het bij Feyenoord niet redden, dus volgend jaar is deze discussie niet meer nodig.

Ik denk dat Kuijt het juist wel goed zal doen bij Feyenoord, hij past echt goed bij het type spel dat Feyenoord speelt. En het zou kunnen dat Kuijt geen Oranje speler wordt voor de toekomst, maar op dit moment zie ik geen ander alternatief. Zie jij op dit moment dan een andere jonge spits lopen die mogelijk Oranje waardig kan worden in de toekomst?
pi_10028530
quote:
Van Persie heeft zich echt niet meer bewezen dan Sneijder. Sneijder speelt al vanaf de winterstop met een zeer grote regelmaat in de basis bij Ajax en bewijst dan zelfs een sturende speler te kunnen zijn. Van Persie is pas sinds kort opgebloeid en heeft slechts aardige momenten gekend, geen aardige wedstrijden. Robben had wel een kans moeten krijgen ipv de ex van Gordon.
www.thuisuiteten.nl
  zaterdag 26 april 2003 @ 15:55:27 #179
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_10028588
Portugal
A.M.A.B
pi_10028737
Waarom Kluivert en die flapoor nog opgeroepen worden, snap ik niet. .
pi_10029917
quote:
Op zaterdag 26 april 2003 14:49 schreef Qi het volgende:

[..]

Ik denk dat Kuijt het juist wel goed zal doen bij Feyenoord, hij past echt goed bij het type spel dat Feyenoord speelt. En het zou kunnen dat Kuijt geen Oranje speler wordt voor de toekomst, maar op dit moment zie ik geen ander alternatief. Zie jij op dit moment dan een andere jonge spits lopen die mogelijk Oranje waardig kan worden in de toekomst?

Dus bij gebrek aan beter dan maar iemand selecteren waarvan je weet dat hij het niet haalt? Laat hem dan lekker thuis. Je moet niet jongeren selecteren om het jongeren selecteren.
pi_10029946
quote:
Op zaterdag 26 april 2003 15:50 schreef methodmich het volgende:

[..]

Van Persie heeft zich echt niet meer bewezen dan Sneijder. Sneijder speelt al vanaf de winterstop met een zeer grote regelmaat in de basis bij Ajax en bewijst dan zelfs een sturende speler te kunnen zijn. Van Persie is pas sinds kort opgebloeid en heeft slechts aardige momenten gekend, geen aardige wedstrijden. Robben had wel een kans moeten krijgen ipv de ex van Gordon.

Helemaal mee eens, van Persie is zwaar overschat.
pi_10029969
quote:
Op zaterdag 26 april 2003 17:39 schreef aldostuta het volgende:

[..]

Helemaal mee eens, van Persie is zwaar overschat.

Wat Sneijder doet, wil ik ook nog wel is zien...
pi_10029992
quote:
Op zaterdag 26 april 2003 17:40 schreef LoekB het volgende:

[..]

Wat Sneijder doet, wil ik ook nog wel is zien...

En dat gaat ook gebeuren
pi_10030002
quote:
Op zaterdag 26 april 2003 17:42 schreef aldostuta het volgende:

[..]

En dat gaat ook gebeuren

Bij Robin ook. .
pi_10030032
quote:
Op zaterdag 26 april 2003 17:42 schreef LoekB het volgende:

[..]

Bij Robin ook. .

Haha dat is waar
Maar Robin heeft al een aardige tijd gehad om zich te bewijzen, en heeft nog niet een overweldigende indruk gemaakt.
  zaterdag 26 april 2003 @ 17:49:54 #187
9105 CAZZO
Povera vaffanculo
pi_10030130
quote:
Op zaterdag 26 april 2003 15:50 schreef methodmich het volgende:
Sneijder heeft zich echt niet meer bewezen dan Van Persie.Van Persie speelt al vanaf de winterstop met een zeer grote regelmaat in de basis bij Feijenoord en bewijst dan zelfs een sturende speler te kunnen zijn. Sneijder is pas sinds kort opgebloeid en heeft slechts aardige momenten gekend, geen aardige wedstrijden.

pi_10030472
quote:
Op zaterdag 26 april 2003 17:37 schreef aldostuta het volgende:

[..]

Dus bij gebrek aan beter dan maar iemand selecteren waarvan je weet dat hij het niet haalt? Laat hem dan lekker thuis. Je moet niet jongeren selecteren om het jongeren selecteren.

Je verdraait mijn woorden, ik zei helemaal niet dat Kuijt nooit een Oranje speler kan worden, ik zei dat hij mogelijk een Oranje speler kan worden. Als Kuijt gewoon blijft groeien zoals hij nu ieder jaar doet, dan staat hij in de toekomst in Oranje, daar ben ik zeker van. En nogmaals, zie jij een andere jonge spits die mogelijk in de toekomst Oranje kan halen? Ik niet hoor, en met het oog op de toekomst is het helemaal niet verkeerd om er nu alvast wat jonge gasten bij te halen. Het Nederlands elftal is oud, kijk maar:

Paul Bosvelt (33 jaar)
Phillip Cocu (32 jaar)
Edgar Davids (30 jaar)
Frank de Boer (32 jaar)
Jerrel Hasselbaink (30 jaar)
Marc Overmars (30 jaar)
Michael Reiziger (30 jaar)
Ronald de Boer (32 jaar)
Edwin van der Sar (33 jaar)
Pierre van Hooijdonk (34 jaar)
Jaap Stam (30 jaar)

Als we niet snel wat doen aan het ouder wordend Nederlands elftal krijgen we grote problemen in de toekomst, en ik ben blij dat Advocaat en Van Hanegem dit probleem aanpakken door wat jonge gasten erbij te halen.

pi_10031814
quote:
Op zaterdag 26 april 2003 17:49 schreef CAZZO het volgende:

[..]

Ach jee, te lui om zelf iets neer te zetten?? Je slaat de flank nog finaal mis ook, maar goed...
www.thuisuiteten.nl
pi_10032649
quote:
Op zaterdag 26 april 2003 18:11 schreef Qi het volgende:

[..]

Je verdraait mijn woorden, ik zei helemaal niet dat Kuijt nooit een Oranje speler kan worden, ik zei dat hij mogelijk een Oranje speler kan worden. Als Kuijt gewoon blijft groeien zoals hij nu ieder jaar doet, dan staat hij in de toekomst in Oranje, daar ben ik zeker van. En nogmaals, zie jij een andere jonge spits die mogelijk in de toekomst Oranje kan halen? Ik niet hoor, en met het oog op de toekomst is het helemaal niet verkeerd om er nu alvast wat jonge gasten bij te halen. Het Nederlands elftal is oud, kijk maar:

Paul Bosvelt (33 jaar)
Phillip Cocu (32 jaar)
Edgar Davids (30 jaar)
Frank de Boer (32 jaar)
Jerrel Hasselbaink (30 jaar)
Marc Overmars (30 jaar)
Michael Reiziger (30 jaar)
Ronald de Boer (32 jaar)
Edwin van der Sar (33 jaar)
Pierre van Hooijdonk (34 jaar)
Jaap Stam (30 jaar)

Als we niet snel wat doen aan het ouder wordend Nederlands elftal krijgen we grote problemen in de toekomst, en ik ben blij dat Advocaat en Van Hanegem dit probleem aanpakken door wat jonge gasten erbij te halen.

Ik verdraaide je woorden niet, dat over het feit dat hij nooit Oranje waardig zal worden is mijn mening (ik quotte je niet). Ik ben het volledig met je eens als je stelt dat verjonging welkom is, al kunnen Kluivert, Ruud en Makaay nog wel even mee. Mijn punt is dat je die verjonging niet koste wat het kost moet proberen te introduceren.
pi_10032838
quote:
Op zaterdag 26 april 2003 20:02 schreef aldostuta het volgende:

[..]

Ik verdraaide je woorden niet, dat over het feit dat hij nooit Oranje waardig zal worden is mijn mening (ik quotte je niet). Ik ben het volledig met je eens als je stelt dat verjonging welkom is, al kunnen Kluivert, Ruud en Makaay nog wel even mee. Mijn punt is dat je die verjonging niet koste wat het kost moet proberen te introduceren.

Ok, dan begreep ik je verkeerd. Wij zijn trouwens behoorlijk tegengesteld aan elkaar he? Eerst het meningsverschil over Van Nistelrooy en nu weer over het verjongen van het Nederlands elftal en Kuijt
  zaterdag 26 april 2003 @ 20:21:00 #192
52513 whosvegas
The Trickster
pi_10032981
Welke idioot gaat er nu binnen zitten terwijl er in het hele land feest is? Maar ja, ik houd dan ook niet van voetbal (soms vind ik het nederlands elftal wel leuk om naar te kijken)

Ik ben meer een formule 1 kijker. als er een gp zou zijn, zou ik m'n video recorder instellen! en natuurlijk iedereen in elkaar meppen die iets over de uitslag vertelt.

Are you nuts??
pi_10033123
quote:
Op zaterdag 26 april 2003 20:21 schreef whosvegas het volgende:
Welke idioot gaat er nu binnen zitten terwijl er in het hele land feest is? Maar ja, ik houd dan ook niet van voetbal (soms vind ik het nederlands elftal wel leuk om naar te kijken)

Ik ben meer een formule 1 kijker. als er een gp zou zijn, zou ik m'n video recorder instellen! en natuurlijk iedereen in elkaar meppen die iets over de uitslag vertelt.

Ksssst.....scheer je weg....

pi_10041550
quote:
Op zaterdag 26 april 2003 20:11 schreef Qi het volgende:

[..]

Ok, dan begreep ik je verkeerd. Wij zijn trouwens behoorlijk tegengesteld aan elkaar he? Eerst het meningsverschil over Van Nistelrooy en nu weer over het verjongen van het Nederlands elftal en Kuijt

Haha wij zijn zeker tegenovergesteld aan elkaar. Het levert voer tot discussie op, dan ben ik dus tevreden
  zondag 27 april 2003 @ 11:21:12 #195
24339 amnesiac
mooi was die tijd
pi_10041584
Maar hoe zal Nederland nu moeten gaan spelen tegen Portugal, ik hoop iig dat ze eens de volgende opstelling proberen.

Westerveld
Reiziger, Ooijer, De Boer
Van Bommel, Bosvelt, Van der Vaart, Davids
Van der Meyde, Makaay, Overmars

er is een tijd van komen en gaan, en de tijd van gaan is nu gekomen :+
pi_10041710
quote:
Op zondag 27 april 2003 11:21 schreef amnesiac het volgende:
Maar hoe zal Nederland nu moeten gaan spelen tegen Portugal, ik hoop iig dat ze eens de volgende opstelling proberen.

Westerveld
Reiziger, Ooijer, De Boer
Van Bommel, Bosvelt, Van der Vaart, Davids
Van der Meyde, Makaay, Overmars

Ziet er, behalve Bosvelt, aardig uit.
pi_10042062
quote:
Op zondag 27 april 2003 11:32 schreef aldostuta het volgende:

[..]

Ziet er, behalve Bosvelt, aardig uit.

3 verdedigers tegen de toch redelijk snelle Portugese spitsen lijkt me niet slim. Zeker niet de toch niet al te snelle André en Frank...
www.thuisuiteten.nl
  zondag 27 april 2003 @ 12:06:38 #198
24339 amnesiac
mooi was die tijd
pi_10042096
quote:
Op zondag 27 april 2003 12:03 schreef methodmich het volgende:

[..]

3 verdedigers tegen de toch redelijk snelle Portugese spitsen lijkt me niet slim. Zeker niet de toch niet al te snelle André en Frank...

Bosvelt en Davids moeten tijdens de moeilijkere momenten de verdediging maar steunen
pi_10045322
quote:
Op zondag 27 april 2003 12:06 schreef amnesiac het volgende:

[..]

Bosvelt en Davids moeten tijdens de moeilijkere momenten de verdediging maar steunen

Risicovol hoor....
www.thuisuiteten.nl
pi_10061330
Helaas zie ik hier maar zeer weinig mensen die over Oranje iets zinnigs te zeggen hebben. Ik zie heel erg veel mensen posts plaatsen over hoe vreemd ze het wel niet vinden dat Dirk Kuyt is opgeroepen voor Oranje. Ik zal jullie even duidelijk maken:

- Kluivert is op dit moment minder alsKuyt
- Hasselbaink IS minder als Kuyt
- Makaay is op dit moment minder als Kuyt
- van Hooijdonk is op dit moment minder als Kuyt

conclusie:

Nederland speelt tegen Portugal met Van Nisterooy en Kuyt in de spits.

verder:

- Zie ik bij een aantal mensen Zenden steeds weer terugkomen. Onbegrijpelijk, deze jongen speelt 9 van de 10 inspeelpasses in de voeten van de tegenstander. Staat constant aan de buitenkant te dekken. Heeft geen voorzet. Is gewoon een heel beperkte voetballer.

- Ook zie ik een aantal mensen Dick Advocaat veroordelen op de selectie van Sneijder. Wederom onbegrijpelijk. Dit zijn vaak genoeg mensen die het liefst Hans van Breukelen nog oproepen. Als speler welterverstaan. Sneijder heeft het. Sneijder heeft dat laten zien, en zal dat ook in Oranje laten zien.

En verder wil ik even vragen vooruit te denken...WK 2006 Finale: Nederland - Frankrijk

Basiselftal Finale WK 2006:

---------------------Westerveld----------------------
---------------Stam---------Cocu--------------------
N.de Jong----------------------van Bronckhorst
------------------------------------------------------------
-----------------------Davids----------------------------
------------Sneijder-------van Persie--------------
---------------------v.d. Vaart-------------------------
------------------------------------------------------------
---------v. Nistelrooy-------Kuyt--------------------

Wen er maar vast aan...

maandag 28 april 2003 @ 10:10:51 #201
46898 Marla_Singer
Zachte G... Dikke L
pi_10062149
quote:
Op maandag 28 april 2003 09:14 schreef Esteban het volgende:

????????

Oké, Kuyt doet het goed...

Maar je kunt het ook overdrijven !!!

Vrouwen zijn net stoelen, als je er niet op zit staan ze in de weg...
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 28 april 2003 @ 11:42:51 #202
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_10064100
quote:

Dit is wel de grappigste opmerking

( Makaay heeft inderdaad op dit moment echt een heel matig seizoen, jahaa : Maakay boven in de lijst van Europees topscorers )

pi_10064481
quote:
Op maandag 28 april 2003 11:42 schreef Doc het volgende:

[..]

Dit is wel de grappigste opmerking

( Makaay heeft inderdaad op dit moment echt een heel matig seizoen, jahaa : Maakay boven in de lijst van Europees topscorers )

In het nederlands elftal is ie ook zoooo goed die Makaay...heeft al 1 'goede' interlandS gespeeld tegen Oostenrijk...knap hoor....en over Kluivert...vraag dat maar aan een aantal Moldavische slagers en bakkers...eehhhh ik bedoel part-time verdedigers die hem 90 minuten lang in hun broekzakkie stopten...puur en alleen omdat hij niet WIL WINNEN...DIRK KUYT WIL ALTIJD WINNEN...daar gaat het allemaal om!!!
pi_10064525
Ach rot toch op met je Dirk Kuijt!!! MAkaay moet maar eens voor Kluivert in de spits komen klaar uit. Dan moet ie een wedstrijd of 3 a 4 de kans krijgen en pas daarna mogen we met zn allen oordelen. Dirk Kuijt, kom zeg...
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_10066194
quote:
Op maandag 28 april 2003 11:57 schreef Esteban het volgende:

[..]

In het nederlands elftal is ie ook zoooo goed die Makaay...heeft al 1 'goede' interlandS gespeeld tegen Oostenrijk...knap hoor....en over Kluivert...vraag dat maar aan een aantal Moldavische slagers en bakkers...eehhhh ik bedoel part-time verdedigers die hem 90 minuten lang in hun broekzakkie stopten...puur en alleen omdat hij niet WIL WINNEN...DIRK KUYT WIL ALTIJD WINNEN...daar gaat het allemaal om!!!

En dat hij niet kan voetballen doet er niet toe?
pi_10066453
quote:

[..]

En hoeveel wedstrijden heeft Kuijt in het Nederlands elftal gespeeld? Precies! NUL! Dat je de vergelijking tussen een Makaay in topvorm, en een Kuijt uberhaupt durft te maken man...

Begrijp me trouwens niet verkeerd, ik heb niets tegen Kuijt, ik denk dat hij zelfs mogelijk een Oranje speler kan zijn in de toekomst, maar je moet realistisch zijn, en erkennen dat hij op dit moment nog vijf spitsen voor zich heeft.

FOK!-Schrikkelbaas maandag 28 april 2003 @ 13:57:04 #207
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_10067758
quote:

[..]

Kijk, Makaay is in het NLs elftal inderdaad anders dan in Spanje, maar om te zeggen dat-ie op het moment minder is dan Kuyt lijkt me toch echt in tegenspraak met de realiteit. Of Kuyt op z'n plek is in het NLs elftal moet ook maar blijken.
pi_10067830
quote:
Op maandag 28 april 2003 13:01 schreef aldostuta het volgende:

[..]

En dat hij niet kan voetballen doet er niet toe?

Dan weet ik ook gelijk op welk niveau jij voetbalt...en denkt...Je moet eens een wedstrijdje van FC Utrecht komen bekijken in het stadion met de beste supporters van Nederland...Dan kun je zien dat Dirk Kuyt op dit moment de beste spits IN Nederland is..
pi_10067975
quote:
Op maandag 28 april 2003 13:09 schreef Qi het volgende:

[..]

En hoeveel wedstrijden heeft Kuijt in het Nederlands elftal gespeeld? Precies! NUL! Dat je de vergelijking tussen een Makaay in topvorm, en een Kuijt uberhaupt durft te maken man...

Begrijp me trouwens niet verkeerd, ik heb niets tegen Kuijt, ik denk dat hij zelfs mogelijk een Oranje speler kan zijn in de toekomst, maar je moet realistisch zijn, en erkennen dat hij op dit moment nog vijf spitsen voor zich heeft.

Tuurlijk heeft hij spitsen voor zich.....Maar dat komt alleen maar omdat bepaalde spelers een handje boven het hoofd word gehouden..Dirk Kuyt heeft Patrick Kluivert (in normale vorm!!!!!! lees dan allemaal is goed...ik heb het over op DIT moment), Ruud van Nistelrooy (beste spits van de wereld) en Pierre van Hooijdonk (fenomeen) voor zich...maar qua vorm is Kuyt op dit moment gewoon de man die MOET spelen.

En Makaay heeft al 20 kansen gehad en ze gewoon niet gegrepen...presteren bij je club is leuk, maar als je in Oranje niets laat zien (zie Kluivert) dan is het de beurt aan DE MAN op dit moment. Klaar. Punt. Kluivert zit in een vormcrisis. Makaay is te licht bevonden. Pierre is iemand voor de tweede helft, Hasselbaink is het net niet....

Kuyt in de basis!!!

pi_10068108
quote:
Op maandag 28 april 2003 11:59 schreef Da_Sandman het volgende:
Ach rot toch op met je Dirk Kuijt!!! MAkaay moet maar eens voor Kluivert in de spits komen klaar uit. Dan moet ie een wedstrijd of 3 a 4 de kans krijgen en pas daarna mogen we met zn allen oordelen. Dirk Kuijt, kom zeg...
En dat zegt iemand die fan is van de club met zo'n beetje de slechtste centrumspits van midden Europa in de gelederen.....
Ajax word 3e...geen halve finale Champions League....en GEEN GESCHONKEN BEKER dit jaar...Wat een verloren seizoen zeg!!! hahaha!!!

Als jullie Dirk Kuyt dit jaar in de ploeg hadden waren jullie gewoon kampioen geworden....maar helaas Feyenoord is net iets slimmer als Ajax.... En koopt een toekomstig international voor een prikkie...En Ajax?

maandag 28 april 2003 @ 14:10:56 #211
21878 Speed1971
Zoon van God
pi_10068116
quote:

conclusie:

Je bent geflipt! Erg lagwekkend dat rijtje van jou. Laat Kuyt nou eerst maar eens zien wat hij tegen echte topclubs kan klaar spelen en ook op dat zelfde niveau een tijdje meedraaien. Dan gaan we eens verder praten over Kuyt.
Let yourself go and enjoy the bassline...
pi_10068454
quote:
Op maandag 28 april 2003 14:05 schreef Esteban het volgende:

[..]

Tuurlijk heeft hij spitsen voor zich.....Maar dat komt alleen maar omdat bepaalde spelers een handje boven het hoofd word gehouden..Dirk Kuyt heeft Patrick Kluivert (in normale vorm!!!!!! lees dan allemaal is goed...ik heb het over op DIT moment), Ruud van Nistelrooy (beste spits van de wereld) en Pierre van Hooijdonk (fenomeen) voor zich...maar qua vorm is Kuyt op dit moment gewoon de man die MOET spelen.

Als we naar vorm gaan kijken dan moeten Ruud van Nistelrooy en Roy Makaay spelen. Leuk hoor dat Kuijt het goed doet in de HC Eredivisie, maar ik schat de Premier League en de Primera Division toch wat hoger in.
quote:
En Makaay heeft al 20 kansen gehad en ze gewoon niet gegrepen...presteren bij je club is leuk, maar als je in Oranje niets laat zien (zie Kluivert) dan is het de beurt aan DE MAN op dit moment. Klaar. Punt. Kluivert zit in een vormcrisis. Makaay is te licht bevonden. Pierre is iemand voor de tweede helft, Hasselbaink is het net niet....
Makaay heeft juist nog steeds geen fatsoenlijke kans gekregen, dat is nu juist het probleem. Advocaat blijft maar vast houden aan een niet werkend Kluivert - Van Nistelrooy koppel.
quote:
Kuyt in de basis!!!
Nu nog niet, misschien over een paar jaar. Laat hem nou eerst maar eens wat bewijzen bij Feyenoord, en eventueel in de toekomst bij een leuke club in het buitenland.
pi_10068911
quote:
Op maandag 28 april 2003 14:00 schreef Esteban het volgende:

[..]

Dan weet ik ook gelijk op welk niveau jij voetbalt...en denkt...Je moet eens een wedstrijdje van FC Utrecht komen bekijken in het stadion met de beste supporters van Nederland...Dan kun je zien dat Dirk Kuyt op dit moment de beste spits IN Nederland is..

De objectiviteit is weer eens ver te zoeken....................................
pi_10069755
quote:
Op maandag 28 april 2003 14:10 schreef Esteban het volgende:

[..]

En dat zegt iemand die fan is van de club met zo'n beetje de slechtste centrumspits van midden Europa in de gelederen.....
Ajax word 3e...geen halve finale Champions League....en GEEN GESCHONKEN BEKER dit jaar...Wat een verloren seizoen zeg!!! hahaha!!!

Als jullie Dirk Kuyt dit jaar in de ploeg hadden waren jullie gewoon kampioen geworden....maar helaas Feyenoord is net iets slimmer als Ajax.... En koopt een toekomstig international voor een prikkie...En Ajax?

Deze man moet je niet serieus nemen, die stelt op het muziekforum ook dat Blof de beste band ter wereld is en wie dat niet vond, was niet tekstueel aangelegd. Vervang Blof hier door Dirk Kuyt en tekstueel door voetbaltactisch en je hebt hetzelfde verhaal.

Natuurlijk is Kuyt niet beter dan de 5 normale Oranjespitsen. Dat hij een keer een kans krijgt om mee te trainen met de grote mannen is leuk voor hem, maar het is erg onwaarschijnlijk dat Sneijder en hij meer zullen doen dan trainen.

www.thuisuiteten.nl
  maandag 28 april 2003 @ 16:09:40 #215
42845 Bobu
PSV KAMPIOENEN
pi_10071643
Daarom is het ook zo jammer dat Robben niet geselecteerd is...dan had je iig nog kunnen kijken hoe het elftal zou draaien met Robben vanaf links en Overmars vanaf rechts.

De discussie zal al gevoerd zijn en ik heb me er niet in gemengd, maar ik vind het dus ONbegrijpelijk dat bijv. Kuijt wel geselecteerd wordt en Robben niet...spitsen zat, terwijl je met Robben echt nog wat kunt experimenteren in het elftal.

pi_10076671
Ik vind het ook wel raar dat Sneijder AL geselecteerd is en Robben niet...
Robben heeft bijna een goede seizoen achter de rug
Pikt ook af en toe zijn goaltje mee, wat wil je nog meer ?

--------------------------------------------------------------------------------------

Zou het niet mogelijk zijn om 3 spitsen op te stellen en Kluivert achter hun

Kluivert en Van Nistelrooij verdedigen vaak mee

Dus Davids en Cocu de verdedigers gaan helpen als het nodig is terwijl dan Kluivert en Van Nistelrooij naar het middenveld opschuiven om Van der Vaart te assisteren en om een bal aan te pakken om daarna Makaay en Haisselbank in stelling brengen tot scoren

-------------Westerveld-----------------
---Ricksen------De Boer------Reiziger---
--Davids--------Cocu--------Van der Vaart
--------------Kluivert------------------
--Makaay--Haisselbank--Van Nistelrooij--

Het ultieme spitsen-team
Zal em es mailen naar Dickie

Ik pleit nog altijd voor aanvallend voetbal, maart dan toch een andere manier dan deze

pi_10077758
WTF!? Gaat lekker zo:
quote:
Van Bommel, De Boer en Reiziger melden zich af voor Oranje

NOORDWIJK, 28 april 2003 20:02 - De selectie van het Nederlands elftal heeft enkele dagen voor de vriendschappelijke interland tegen Portugal te kampen met de nodige blessures Mark van Bommel, Michael Reiziger en Ronald de Boer meldden zich vandaag namelijk geblesseerd af. Advocaat weet ook nog niet of hij een beroep op de lichtgeblesseerde Dirk Kuijt (enkel) en Jerrel Hasselbaink (kuit) kan doen.
Ronald de Boer, gisteren nog scorend voor Rangers in de verloren wedstrijd tegen Celtic), meldde zich wegens een kuitblessure helemaal niet in Noordwijk. Mark van Bommel (scheenbeen) en Michael Reiziger (knie) verlieten het trainingskamp van Oranje kort na aankomst.

Bron: www.voetbalonline.nl

Gelukkig is het maar een vriendschappelijke wedstrijd, anders hadden we toch wel wat probleempjes gehad. Dan moet Advocaat dit maar opstellen:

-DOEL:

Westerveld

-VERDEDIGING:

Ricksen, Bosvelt, De Boer, Van Bronckhorst

-MIDDENVELD:

Sneijder, Cocu, Davids, Overmars

-AANVAL:

Makaay, Van Nistelrooy

maandag 28 april 2003 @ 20:25:36 #218
24339 amnesiac
mooi was die tijd
pi_10077778
quote:
Van Bommel, Reiziger en Ronald de Boer zeggen af

28/4/2003 18:19

Drie internationals hebben zich maandag afgemeld bij bondscoach Dick Advocaat. Ronald de Boer, Mark van Bommel en Michael Reiziger kampen allen met blessures. Komende woensdag oefent het Nederlands Elftal tegen Portugal in het Eindhovense Philips Stadion.
Ronald de Boer kampt al enige tijd met een kuitblessure. Hij was net op tijd hersteld om afgelopen zondag met Glasgow Rangers te spelen tegen Celtic. Hij scoorde zelfs tijdens de 2-1 nederlaag van zijn ploeg. Maar manager Alex McLeish maakte na het duel al bekend dat De Boer niet met Oranje mee zou spelen.

De Boer meldde zich niet in Noordwijk, Van Bommel (scheenbeen) en Reiziger (knie) haakten dáár pas af. Het is nog niet bekend of bondscoach Advocaat vervangers oproept. Onzeker is ook nog of Dirk Kuijt en Jerrel Hasselbaink mee kunnen spelen tegen de Portugezen. Kuijt heeft last van een enkel, Hasselbaink van een kuit.

bron: www.vi.nl

En zo houdt Nederland geen verdedigers over

pi_10077854
quote:
Op maandag 28 april 2003 20:25 schreef amnesiac het volgende:

[..]

bron: www.vi.nl

En zo houdt Nederland geen verdedigers over

Ik was lekker sneller
  maandag 28 april 2003 @ 20:29:07 #220
24339 amnesiac
mooi was die tijd
pi_10077875
quote:
Op maandag 28 april 2003 20:28 schreef Qi het volgende:

[..]

Ik was lekker sneller

maandag 28 april 2003 @ 23:21:26 #221
30919 mitt
Michael Corleone
pi_10082161
Robben toegevoegd aan de selectie.

hoorde ik op Ned.2

een verdediger derbij was ook wel handig geweest.

Op dinsdag 9 september 2003 13:57 schreef Dr.Daggla het volgende:
[13:57:43] <@Daggla> ik weet ei'k ook niet wie corleone is.. Uit ER ofzo?
pi_10082648
quote:
Op maandag 28 april 2003 23:21 schreef mitt het volgende:

hoorde ik op Ned.2

Een verdediger erbij was inderdaad handiger geweest, maar Robben gun ik het ook wel. En we moeten niet vergeten dat het maar een vriendschappelijke wedstrijd is, Advocaat en Van Hanegem willen vast wat experimenteren.
  maandag 28 april 2003 @ 23:57:58 #223
42845 Bobu
PSV KAMPIOENEN
pi_10083126
quote:
Bondscoach Dick Advocaat heeft Arjen Robben maandagavond alsnog toegevoegd aan de uitgedunde selectie van het Nederlands elftal omdat zowel Van Bommel, Ronald de Boer als Reiziger zich met blessures hebben moeten afmelden. Voor de 19-jarige middenvelder van PSV is het de eerste keer dat hij voor Oranje wordt uitgenodigd. Advocaat roept dinsdag wellicht ook nog een extra verdediger op. Na het wegvallen van Reiziger heeft de bondscoach in Frank de Boer, André Ooijer en Fernando Ricksen nog maar drie verdedigers.
Robben toegevoegd Verdiende die ook wel na zo een seizoen...denk zelf ook dat ie eerder minuten krijgt dan Sneijder en Kuijt.
pi_10083218
Laten we eens voor de lol een elftal maken met allemaal jonkies:

-GOAL:

Stekelenburg

-VERDEDIGING:

Heitinga, De Jong, Hofland, Van der Meyde*

-MIDDENVELD:

Sneijder, Van der Vaart, Robben, Van Persie

-AANVAL:

Kuijt, De Ridder**

In de toekomst zit het wel goed

* = Van der Meyde valt vast om te turnen in een linksback zoals bijv. Zenden of Van Bronckhorst
** = Daniel de Ridder een groot Ajax talent, maar nog niet doorgebroken vanwege zijn leeftijd

pi_10084255
v. Bommel weg. . Kan die de rest van z'n 'carriere' ook blijven doen. Bosvelt hoort gewoon op die plek. .
pi_10084376
quote:
Op dinsdag 29 april 2003 01:15 schreef LoekB het volgende:
v. Bommel weg. . Kan die de rest van z'n 'carriere' ook blijven doen. Bosvelt hoort gewoon op die plek. .
Wat een leuke grap . Bosvelt is al 33 jaar oud en Van Bommel is pas 26 jaar jong. Bosvelt is dus niet iemand voor de toekomst, en eerlijk gezegd schat ik Van Bommel ook wat hoger in. Bosvelt is een prima speler, maar je moet niet gaan zeggen dat Bosvelt beter is dan Van Bommel.
  dinsdag 29 april 2003 @ 05:25:28 #227
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_10085592
quote:

Kuyt is god?
NAAR HET ANDERE FORUM!
  dinsdag 29 april 2003 @ 07:25:43 #228
24339 amnesiac
mooi was die tijd
pi_10085645
quote:
Op maandag 28 april 2003 23:21 schreef mitt het volgende:

hoorde ik op Ned.2

Leuk voor Robben

Maar een verdediger erbij was veel beter geweest

Wazig selectiebeleid van de bondscoach

dinsdag 29 april 2003 @ 08:04:58 #229
45017 GerardVanAs
LijstPimFortuyn.nl
pi_10085748
quote:
Op maandag 28 april 2003 23:57 schreef Bobu het volgende:

[..]

Robben toegevoegd Verdiende die ook wel na zo een seizoen...denk zelf ook dat ie eerder minuten krijgt dan Sneijder en Kuijt.

Hoezo? Het is een aanvaller, en die hebben we al genoeg. En hij is niet eerder geselecteerd dan Sneijder, dus waarom jij ervan uitgaat dat die eerder minuten krijgt is mij een raadsel
[i]'De grootste kwal uit de voetballerij? Dan blijf ik bij mezelf. Ik bén een irritante speler.'[/i] - [b]Mark von Bommel[/b]
pi_10086145
quote:
Op dinsdag 29 april 2003 08:04 schreef GerardVanAs het volgende:

[..]

Hoezo? Het is een aanvaller, en die hebben we al genoeg. En hij is niet eerder geselecteerd dan Sneijder, dus waarom jij ervan uitgaat dat die eerder minuten krijgt is mij een raadsel

Omdat ie beter is...
What we do in life echoes in eternity
Just relax - It's what Jesus would do
Wat een vrouw!
spits!
  dinsdag 29 april 2003 @ 11:04:41 #231
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_10088253
Gaan er nog mensen naar de match toe, overigens? Ik ben er over aan het denken om dadelijk kaartjes te halen.......
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
pi_10089718
weg speculaties, de slechtse keus denkbaar:
Melchiot bij Oranje

NOORDWIJK (ANP) - Bondscoach Dick Advocaat van het Nederlands voetbalelftal heeft Mario Melchiot aan zijn selectie voor de oefeninterland van woensdagavond tegen Portugal toegevoegd. De verdediger van Chelsea vervangt Michael Reiziger die maandagmiddag geblesseerd het trainingskamp in Noordwijk verliet.

Na het wegvallen van de speler van Barcelona telde de selectie van Oranje met Frank de Boer, Fernando Ricksen en Andre Ooijer nog maar drie verdedigers. Ronald de Boer en Mark van Bommel haakten eveneens geblesseerd af. Advocaat haalde maandagavond al debutant Arjan Robben naar het trainingskamp van het Nederlands elftal in Noordwijk. Hij is samen met Wesley Sneijder en Dirk Kuijt een van de drie debutanten in de selectie van Advocaat.

pi_10089773
quote:
Op dinsdag 29 april 2003 12:26 schreef SCH het volgende:
weg speculaties, de slechtse keus denkbaar:
Melchiot bij Oranje

NOORDWIJK (ANP) - Bondscoach Dick Advocaat van het Nederlands voetbalelftal heeft Mario Melchiot aan zijn selectie voor de oefeninterland van woensdagavond tegen Portugal toegevoegd. De verdediger van Chelsea vervangt Michael Reiziger die maandagmiddag geblesseerd het trainingskamp in Noordwijk verliet.

Na het wegvallen van de speler van Barcelona telde de selectie van Oranje met Frank de Boer, Fernando Ricksen en Andre Ooijer nog maar drie verdedigers. Ronald de Boer en Mark van Bommel haakten eveneens geblesseerd af. Advocaat haalde maandagavond al debutant Arjan Robben naar het trainingskamp van het Nederlands elftal in Noordwijk. Hij is samen met Wesley Sneijder en Dirk Kuijt een van de drie debutanten in de selectie van Advocaat.

Niks slechte keus, dit is prima!
  dinsdag 29 april 2003 @ 12:33:21 #234
42845 Bobu
PSV KAMPIOENEN
pi_10089817
quote:
Op dinsdag 29 april 2003 08:04 schreef GerardVanAs het volgende:

[..]

Robben is een, kijkend naar zijn positie bij PSV, linkshalf, die natuurlijk wel aanvallend is ingesteld. Aangezien nu Overmars (die bij Barca vaak hetzelfde speelt als Robben maar dan vanaf rechts) en Robben geselecteerd zijn, lijkt me dit voor Advocaat de uitgelezen mogelijkheid eens te kijken hoe het NL elftal functioneert met deze "buitenspelers"

Overigens heeft Sneijder toch ook wel aardig wat kans om te spelen, nu van Bommel afgehaakt is. Dat was ik wat vergeten, waardoor de kans op spelen van Sneijder en Robben ongeveer even groot is denk ik

dinsdag 29 april 2003 @ 12:34:18 #235
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_10089833
quote:
Op dinsdag 29 april 2003 12:30 schreef Qi het volgende:
Niks slechte keus, dit is prima!
IDD...een beetje snelheid achterin is altijd prettig.
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
  dinsdag 29 april 2003 @ 14:03:37 #236
30919 mitt
Michael Corleone
pi_10092126
Melchiot der ook meteen in voor die Ricksen.
pi_10092308
quote:
Op dinsdag 29 april 2003 14:03 schreef mitt het volgende:
Melchiot der ook meteen in voor die Ricksen.
Daar pleit ik al tijden voor.

Ricksen -->

pi_10094299
tja is die ricksen nou gewoon alleen maar er bij omdat Advocaat zo goed met em overweg kan?! ik heb em nog nooit uit zien blinken eerlijkgezegt...
pi_10095955
Ricksen is een matige, doch hardwerkende vleugelverdediger. Melchiot is een matige vleugelverdediger... Dat is de reden, denk ik.

Overigens is Mario dus pas geselecteerd nadat Dick van Wonderen had gebeld. Die heeft nu dus officieel bedankt voor Oranje.

www.thuisuiteten.nl
pi_10096069
Portugal ole ole ole
Hattrick --> Fc Kaat (508888) VI.364
pi_10097241
quote:
Op dinsdag 29 april 2003 16:35 schreef kaat17 het volgende:
Portugal ole ole ole
  dinsdag 29 april 2003 @ 17:25:55 #242
30919 mitt
Michael Corleone
pi_10097269
opstelling

van der Sar, Melchiot, de Boer, Cocu, Zenden,
Overmars, van der Vaart, Davids, Kluivert, Makaay, van Nistelrooy

dinsdag 29 april 2003 @ 17:36:33 #243
2753 olavski
Fetchez la vache
pi_10097452
Hm, geinig die opstelling.
You must be out of your brilliant mind.
  dinsdag 29 april 2003 @ 18:56:19 #244
42940 Kang-He
Sklansky $$$ Millionaire
pi_10098877
Robben is toch geschorst voor de wedstrijd tegen Wit Rusland?
pi_10100512
quote:
Op dinsdag 29 april 2003 16:32 schreef methodmich het volgende:
Ricksen is een matige, doch hardwerkende vleugelverdediger. Melchiot is een matige vleugelverdediger... Dat is de reden, denk ik.

Overigens is Mario dus pas geselecteerd nadat Dick van Wonderen had gebeld. Die heeft nu dus officieel bedankt voor Oranje.

Keuze tussen Melchiot en Ricksen is een lastige, beide vind ik het maar matige spelers. Zou dan toch kiezen voor Melchiot die in de Premier League vaak aan de aftrap verschijnt, terwijl Ricksen z'n wedstrijdjes afwerkt bij één van de twee teams die er in de matige Schotse competitie met kop en schouders bovenuit steken.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  Trouwste user 2022 dinsdag 29 april 2003 @ 20:23:09 #246
7889 tong80
Spleenheup
pi_10100540
Deze wedstrijd interesseert me eigenlijk geen ruk.

Wie zit hier nu op te wachten aan het einde van een seizoen?

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  dinsdag 29 april 2003 @ 21:15:35 #247
45017 GerardVanAs
LijstPimFortuyn.nl
pi_10101424
vd Meyde en Overmars beginnen in de basis las ik net op Telegraaf.nl, beter

Oranje weer met buitenspelers.

[i]'De grootste kwal uit de voetballerij? Dan blijf ik bij mezelf. Ik bén een irritante speler.'[/i] - [b]Mark von Bommel[/b]
  dinsdag 29 april 2003 @ 21:17:27 #248
24339 amnesiac
mooi was die tijd
pi_10101455
De vermoedelijke opstelling:

Van der Sar; Ricksen, Ooijer, Frank de Boer en Zenden; Van der Meyde, Bosvelt, Cocu en Overmars; Kluivert en Van Nistelrooij.

Weer een opstelling om van te huilen

dinsdag 29 april 2003 @ 21:31:27 #249
30919 mitt
Michael Corleone
pi_10101759
quote:
Op dinsdag 29 april 2003 21:17 schreef amnesiac het volgende:

Van der Sar; Ricksen, Ooijer, Frank de Boer en Zenden; Van der Meyde, Bosvelt, Cocu en Overmars; Kluivert en Van Nistelrooij.

Ricksen
Ooijer
Zenden

Enige positieve is van der Sar en Overmars.

pi_10101795
quote:
Op dinsdag 29 april 2003 21:17 schreef amnesiac het volgende:

Ik hoop het niet. Denk dat we geen schijn van kans maken met bovenstaande opstelling. Waarom geen Davids? En waarom weer met Van Nistelrooy en Kluivert voorin? Als dit echt de opstelling wordt, dan ga ik vanaf nu serieus twijfelen aan Advocaat en Van Hanegems kwaliteiten om Oranje te runnen.
  dinsdag 29 april 2003 @ 22:36:08 #251
45017 GerardVanAs
LijstPimFortuyn.nl
pi_10102994
quote:
Op dinsdag 29 april 2003 21:33 schreef Qi het volgende:

[..]

Ik hoop het niet. Denk dat we geen schijn van kans maken met bovenstaande opstelling. Waarom geen Davids? En waarom weer met Van Nistelrooy en Kluivert voorin? Als dit echt de opstelling wordt, dan ga ik vanaf nu serieus twijfelen aan Advocaat en Van Hanegems kwaliteiten om Oranje te runnen.

Het is een oefenwedstrijd, die gebruiken ze nu dus om te expirimenteren.
pi_10103250
quote:
Op dinsdag 29 april 2003 22:36 schreef GerardVanAs het volgende:

[..]

Het is een oefenwedstrijd, die gebruiken ze nu dus om te expirimenteren.

Jawel, maar ik zie toch liever dat ze winnen. Davids kan je eigenlijk niet op de bank zetten voor een Bosvelt, dat ben je toch wel met me eens? Niks ten nadele van Bosvelt overigens, want dat is een prima speler. En Kluivert en Van Nistelrooy wederom voorin, dat begrijp ik ook niet echt. Zoals je zelf al aangaf moet je nu juist gaan experimenteren, en Makaay en Van Nistelrooy voorin had ik weleens willen zien.
  dinsdag 29 april 2003 @ 23:02:15 #253
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_10103632
quote:
Op dinsdag 29 april 2003 22:46 schreef Qi het volgende:

[..]

Jawel, maar ik zie toch liever dat ze winnen. Davids kan je eigenlijk niet op de bank zetten voor een Bosvelt, dat ben je toch wel met me eens? Niks ten nadele van Bosvelt overigens, want dat is een prima speler. En Kluivert en Van Nistelrooy wederom voorin, dat begrijp ik ook niet echt. Zoals je zelf al aangaf moet je nu juist gaan experimenteren, en Makaay en Van Nistelrooy voorin had ik weleens willen zien.

hmm 4-3-3 met vd vaart op de 11,ruud op de 9, overmars op de 7, davids op de 8, patrick op de 10, cocu op de 6, zenden(cq bronckhorst) op de 5, boer op de 4, stam op de 3 en melchiot op de 2 lijkt me ook niet slecht. Als Patje voldoende zakt heeft Ruud ook zn ruimte.......eens kijken of er morgen trouwens nog goedkope kaarten (e20-e27,50) te krijgen zijn. Dan ga ik wel ff kijken.......
pi_10103818
quote:
Op dinsdag 29 april 2003 18:56 schreef Kang-He het volgende:
Robben is toch geschorst voor de wedstrijd tegen Wit Rusland?
lijkt me nogal sterk
want voorzover ik het weet kan je niet geschorst zijn als je nog nooit een wedstrijd voor oranje hebt gespeeld of telt jong oranje dan ?
pi_10104837
quote:
Op dinsdag 29 april 2003 23:10 schreef ASSpirine het volgende:

[..]

lijkt me nogal sterk
want voorzover ik het weet kan je niet geschorst zijn als je nog nooit een wedstrijd voor oranje hebt gespeeld of telt jong oranje dan ?

jong oranje telt idd mee
pi_10104856
vol
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')