abonnement Unibet Coolblue
pi_10010175
Een voortzetting van de vorige twee delen:

Het Grote Ik Zoek Een Digitale Camera Topic
Het Grote Ik Zoek Een Digitale Camera Topic deel 2

Lees zoals altijd eerst weer de FAQ om dubbele vragen te voorkomen.

pi_10010450
groot is het anders nog niet nu
Hatseflats
pi_10013687
Ik zoek een Canon EOS 10D (nieuw) maar dan te betalen in september. Ik heb nu wel geld maar heb het nodig voor vakantie. In september krijg ik genoeg geld om de 10D te betalen. Ik kan dit schriftelijk bewijzen (contract). Ik kan het natuurlijk in september kopen, maar heb het nodig tijdens de vakantie.

Iemand enig idee?

P.S. Kredietinstellingen zoals Primeline e.d. hoef ik niet.

  vrijdag 25 april 2003 @ 21:56:44 #4
749 TheMarco
www.i-marco.nl/weblog/
pi_10017159
quote:
Op vrijdag 25 april 2003 19:02 schreef delapoko het volgende:
Ik zoek een Canon EOS 10D (nieuw) maar dan te betalen in september. Ik heb nu wel geld maar heb het nodig voor vakantie. In september krijg ik genoeg geld om de 10D te betalen. Ik kan dit schriftelijk bewijzen (contract). Ik kan het natuurlijk in september kopen, maar heb het nodig tijdens de vakantie.

Iemand enig idee?

P.S. Kredietinstellingen zoals Primeline e.d. hoef ik niet.


Primeline werkt anders prima. 1 jaar uitgestelde betaling. In september betaal je gewoon de volle mep boete-loos af en klaar is kees.
I'm definitely caught up in the wrong universe.
Oh, and The Net is Dead too...
pi_10023142
Je kunt er eventueel ook eerst een huren...
Als je er dan toch niet tevreden mee bent, zit je er ook niet meer aan vast.
pi_10027080
quote:
Op zaterdag 26 april 2003 05:13 schreef intro het volgende:
Je kunt er eventueel ook eerst een huren...
Als je er dan toch niet tevreden mee bent, zit je er ook niet meer aan vast.
Tja ik ga voor 3 maanden. 3 maanden huur is volgens mij net zo duur als het kopen zelf
pi_10030001
quote:
Op zaterdag 26 april 2003 14:07 schreef delapoko het volgende:

[..]
Tja ik ga voor 3 maanden. 3 maanden huur is volgens mij net zo duur als het kopen zelf


Uhm... Daar zit wat in...
pi_10041621
quote:
Op zaterdag 26 april 2003 14:07 schreef delapoko het volgende:
Tja ik ga voor 3 maanden. 3 maanden huur is volgens mij net zo duur als het kopen zelf
Dat dacht ik wel ja, kijk maar eens in deze thread.
quote:
Op donderdag 10 april 2003 20:44 schreef JeroenH het volgende:

[..]

Die jongens zijn wel professioneel, maar DUUR , echt niet gewoon. Ik heb een keer opgevraagd wat het huren van een Nikon D100 met een objectief, Microdrive, flitser en een extra accu zou kosten. Het ging om 4 dagen: kostte meer dan 400 euro. Ja daahaag!! Als je deze set een maand huurt kun je hem beter kopen.


pi_10059025
Ik ben van plan om binnenkort een digitale camera te gaan kopen. Ik heb mijn oog laten vallen op de Fuji Finepix S304 en de Canon Digital Ixus v3. Welke kan ik beter aanschaffen? Iemand ervaringen met deze camera's en die me kan zeggen welke ik juist wel of juist niet zou moeten nemen.

Ik ben van plan deze camera echt vaak te gebruiken ook voor snowboard/ surf foto's. En zal de camera dan ook vaak overal mee naar toe nemen waar het maar kan.

if cows could fly i would run like hell
pi_10062471
quote:
Op maandag 28 april 2003 01:05 schreef Angelboy het volgende:
Ik ben van plan om binnenkort een digitale camera te gaan kopen. Ik heb mijn oog laten vallen op de Fuji Finepix S304 en de Canon Digital Ixus v3. Welke kan ik beter aanschaffen? Iemand ervaringen met deze camera's en die me kan zeggen welke ik juist wel of juist niet zou moeten nemen.
Het zijn allebei goede camera's zonder grote gebreken. Dit zijn de verschillen:

Zoombereik:
- Canon: 35-70mm (2x)
- FujiFilm: 38-228mm (6x)

Instelbare ISO-waarde:
- Canon: Auto, 50, 100, 200, 400
- FujFilm: 100

Langste sluitertijd:
- Canon: 15 sec
- FujiFilm: 3 sec

Geheugensysteem:
- Canon: CompactFlash
- FujiFilm: xD

Zoeker:
- Canon: optisch
- FujiFilm: EVF (kleine LCD-schermpje achter een lens)

LCD:
- Canon: 1.5"
- FujiFilm: 1.8"

Voeding:
- Canon: Li-Ion accu
- FujiFilm: 4 NiMH AA-accu's

Gewicht:
- Canon: 250 g
- FujiFilm: 400 g

Grootte:
- Canon: 87 x 57 x 27 mm
- Fujifilm: 100 x 77 x 69 mm

Maar dit zijn maar getallen. Je zult voor jezelf je eisen en je budget op een rijtje moeten zetten en op basis daarvan je keuze maken. Ga naar een fotozaak bij je in de buurt en probeer beide camera's ook uit, alleen dan weet je welke van de twee je qua bediening en zo ook echt 'ligt'.

De ene of de andere camera is niet 'beter', het is maar dat ze allebei andere eigenschappen hebben, en het hangt maar van jou wensen af welke het beste bij jou past.

quote:
Ik ben van plan deze camera echt vaak te gebruiken ook voor snowboard/ surf foto's.
Hou er rekening mee dat:
a) camera's in deze klasse niet tot de snelste behoren, het zal wat oefening vergen voordat je actie-foto's kunt nemen.
b) vocht een ramp is met digitale camera's.
quote:
En zal de camera dan ook vaak overal mee naar toe nemen waar het maar kan.
Sja, dan is de zaak al bekeken he? De Canon is de kleinste en lichtste van de twee. Maar vooral voor die surf-foto's zal die langere lens van de FujiFilm goed van pas komen...

Suc6 met kiezen.

pi_10063435
hey super bedankt aan deze info heb ik wat. Maar die sluitertijd van canon van 15 sec. Dat is toch vrij lang voor zo'n camera niet? En daar kan ik dan toch goede nachtshots maken of niet?
if cows could fly i would run like hell
pi_10063491
quote:
Op maandag 28 april 2003 11:16 schreef Angelboy het volgende:
Maar die sluitertijd van canon van 15 sec. Dat is toch vrij lang voor zo'n camera niet?
Ja.
quote:
En daar kan ik dan toch goede nachtshots maken of niet?
De camera biedt de mogelijkheid. Of jij het kan moet nog maar blijken
pi_10063504
Ik fotografeer nu met een spiegelreflex en dmv. statief maak ik vaak nachtshots. Dus de canon is het overwegen waard idd.
if cows could fly i would run like hell
  dinsdag 29 april 2003 @ 21:51:55 #14
42940 Kang-He
Sklansky $$$ Millionaire
pi_10102128
Ik heb een vraagje over de Fuji FinePix A203.. kan je deze camera ook gewoon via USB aansluiten op je PC voor datatransfer? Of heb ik daar zo'n xD-Picture Card reader voor nodig?
  dinsdag 29 april 2003 @ 21:54:30 #15
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_10102164
Vraagje..
Ik heb nu dus de a60.. Maar daar gaan 4 penlites in..
Heb je nog een tip mbt oplaadbare batterijen?
Moeten die nog voldoen aan "speciale eisen"?
-
pi_10102309
quote:
Op dinsdag 29 april 2003 21:54 schreef Dr.Daggla het volgende:
Vraagje..
Ik heb nu dus de a60.. Maar daar gaan 4 penlites in..
Heb je nog een tip mbt oplaadbare batterijen?
Moeten die nog voldoen aan "speciale eisen"?
Eigenlijk maar één: zo hoog mogelijke capaciteit. 1800mAh is mooi, 2000mAh wordt al steeds gangbaarder en ik heb gisteren AA-penlites van 2100mAh vasgehouden.

Heel simpel: meer energie-inhoud = langer met je camera doen = meer foto's

Merk is niet heel belangrijk, verreweg de meeste cellen zijn toch van Panasonic of Sanyo, wat er ook op de buitenkant staat.

Zorg dat je lader ook overweg kan met deze NiMH-cellen met hoge capaciteit. Een nachtlader moet gewoon wat meer stroom leveren (1/10C = 200mA), anders duurt het opladen een eeuwigheid. Een snellader moet geschikt zijn voor NiMH-cellen anders werkt het afslag-mechanisme niet goed en blaas je je cellen op. Het beste kun je een set van lader + cellen kopen (als je nog geen geschikte lader hebt).

Tip: zorg dat je de eerste drie keer je cellen helemaal oplaadt en ook weer helemaal ontlaadt. Daarna maakt het met moderne cellen niet zoveel meer uit, het zgn. 'geheugeneffect' treedt alleen op als je de cellen bij elke laad-/ontlaadcyclus tot hetzelfde niveau ontlaadt. Het kan soms nuttig zijn elke paar maanden de cellen weer een keer helemaal te ontladen en weer helemaal op te laden.

Terzijde: De eerste AA-penlites die ik vasthield (ik denk wel 20 jaar terug) waren NiCd-cellen van wel 450 mAh... het geheugeneffect had je zo te pakken en je moest echt mazzel hebben wilde je er 200 cycli uitpersen. Op zich gaat het de goede kant op maar het gaat lang niet hard genoeg, de ontwikkeling van veel mobiele apparaten wordt tegengehouden door voedingsproblemen. Een factor 4 in 20 jaar is niet genoeg.....

[Dit bericht is gewijzigd door JeroenH op 29-04-2003 22:08]

  dinsdag 29 april 2003 @ 22:05:35 #17
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_10102358
quote:
Op dinsdag 29 april 2003 22:02 schreef JeroenH het volgende:

[..]

Eigenlijk maar één: zo hoog mogelijke capaciteit. 1800mAh is mooi, 2000mAh wordt al steeds gangbaarder en ik heb gisteren AA-penlites van 2100mAh vasgehouden.

Heel simpel: meer energie-inhoud = langer met je camera doen = meer foto's

Merk is niet heel belangrijk, verreweg de meeste cellen zijn toch van Panasonic of Sanyo, wat er ok op de buitenkant staat.

Zorg dat je lader ook overweg kan met deze NiMH-cellen met hoge capaciteit. Een nachtlader moet gewoon wat meer stroom leveren (1/10C = 200mA), anders duurt het opladen een eeuwigheid. Een snellader moet geschikt zijn voor NiMH-cellen anders werkt het afslag-mechanisme niet goed en blaas je je batterijen op.


Dank, dank!!
.
quote:
Het beste kun je een set van lader + cellen kopen (als je nog geen geschikte lader hebt).
Nee, ik heb nu slechts de batterijen die er bij zitten..
Heb je misschien nog een goede tip voor een goed setje?
-
pi_10102478
quote:
Op dinsdag 29 april 2003 22:05 schreef Dr.Daggla het volgende:
Nee, ik heb nu slechts de batterijen die er bij zitten..
Heb je misschien nog een goede tip voor een goed setje?
Sja, zoals ik al zei maakt merk niet zoveel uit....
In de fotozaak waar ik werkte verkochten we zowel Varta als GP en met allebei waren onze klanten erg blij. De GP 2000mAh is erg populair bij digitale camera bezitters. GP maakt ook laders, zowel nachtladers als snelladers (4-, 2- en 1-uurs). De snelladers zijn wat pittig geprijsd, maar ik heb er eentje voor de A30 van mijn moeder gekocht en ze is daar zeer blij mee. Slaat automatisch af, geen omkijken naar.

GP:

  dinsdag 29 april 2003 @ 22:14:10 #19
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_10102522
quote:
Op dinsdag 29 april 2003 22:11 schreef JeroenH het volgende:

[..]

Sja, zoals ik al zei maakt merk niet zoveel uit....
In de fotozaak waar ik werkte verkochten we zowel Varta als GP en met allebei waren onze klanten erg blij. De GP 2000mAh is erg populair bij digitale camera bezitters. GP maakt ook laders, zowel nachtladers als snelladers (4-, 2- en 1-uurs). De snelladers zijn wat pittig geprijsd, maar ik heb er eentje voor de A30 van mijn moeder gekocht en ze is daar zeer blij mee. Slaat automatisch af, geen omkijken naar.

GP:

[afbeelding]


.
In welke prijsklasse moet ik dan denken? Richting de 100? Of zit ik dan veel te hoog?
(voor een normale lader + batterijen)
-
pi_10102574
quote:
Op dinsdag 29 april 2003 22:14 schreef Dr.Daggla het volgende:
In welke prijsklasse moet ik dan denken? Richting de 100? Of zit ik dan veel te hoog?
(voor een normale lader + batterijen)
Welnee. Een nachtlader (± 6 uur opladen bij volledig ontladen cellen) van GP gaat de deur uit voor ongeveer ¤ 25 - 30. De snelladers gaan voor ¤ 40 - 60, afhankelijk van hoe snel je wilt. Deze prijzen zijn inclusief een set van 4 1800mAh AA-cellen.
Voor laders+cellen van andere merken zit je misschien 10% lager.
  dinsdag 29 april 2003 @ 22:18:37 #21
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_10102617
quote:
Op dinsdag 29 april 2003 22:16 schreef JeroenH het volgende:

[..]

Welnee. Een nachtlader (± 6 uur opladen bij volledig ontladen cellen) van GP gaat de deur uit voor ongeveer ¤ 25 - 30. De snelladers gaan voor ¤ 40 - 60, afhankelijk van hoe snel je wilt. Deze prijzen zijn inclusief een set van 4 1800mAh AA-cellen.
Voor laders+cellen van andere merken zit je misschien 10% lager.


En verkrijgbaar bij de betere electronica/fotozaak neem ik aan?
Prijs valt iig behoorlijk mee. .
1000x dank voor je nuttige en heldere uitleg..
-
pi_10102649
quote:
Op dinsdag 29 april 2003 22:18 schreef Dr.Daggla het volgende:
En verkrijgbaar bij de betere electronica/fotozaak neem ik aan?
Prijs valt iig behoorlijk mee. .
Yep. Zeker bij fotozaken, maar kijk vooral naar aanbiedingen bij electronicazaken. Dat scheelt vaak wel wat euro's.
quote:
1000x dank voor je nuttige en heldere uitleg..
Geen probleem Veel suc6 met je cam! En foto's posten he! We moeten FOT in stand houden
  zaterdag 3 mei 2003 @ 15:51:52 #23
20641 portier
Parkeer binnen de vakken!
pi_10179827
Good. Ik zal het maar gewoon neergooien...

Ik zoek dus een digitale camera, maar ik heb niet echt een groot budget. Ik zoek dus iets goedkoops.
Het is voornamelijk bedoeld om gewoon vakantiefoto's mee te maken, misschien hier en daar ook wat amateurfototjes enzo
Optische zoom is dus geen must, grootte van de foto's die hij uitpoept hoeft ook niet bizar te zijn.

Belangrijk vind ik beetje kwaliteit, geen foto's waar een groene waas overheen zit of waarop je de buurvrouw niet van je vriendin kan onderscheiden, maar het hoeft geen professioneel gebeuren te zijn. En een klein prijsje dus...

Iemand ideeen?

GEILE VROUWPERSONEN!
Als je je doelen hebt bereikt heb je de lat te laag gelegd.
If a butterfly flaps its wings on one side of the world, the ripple effect could cause a tempest on the other --Chaos theory
pi_10179889
yow peeps

euhmz ik was net in de stad en toen zag ik dit prachtstukkie

heeft iemand hier ervaring mee??

Oldenzaaltjuh en HeaRt_woRm's weblog!:KLIK!
FAN VAN DE RED HOT CHILI PEPPERS??? Klik hier!!!!!
pi_10179924
quote:
Op zaterdag 3 mei 2003 15:51 schreef portier het volgende:
Iemand ideeen?
Overweeg eens de Canon A100 of A200. Een 1.2 resp. 2 megapixel camera zonder optische zoom die allebei mooie foto's nemen. Prijzen en verkooplocaties staan uiteraard in de pricewatch.

Met 1.2MP kun je foto's afdrukken van 9x13 en 10x15cm, met 2MP kun je net een stapje verder gaan en is 13x18cm ook nog goed mogelijk.

abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')