Een kind is een kind en moet dus ook de vrijheid gegund worden om lekker kind te zijn.
[Dit bericht is gewijzigd door eXite op 18-04-2003 17:22]
quote:Hoe krijg je de topics verzonnen steeds
Op vrijdag 18 april 2003 17:19 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
om bij te dragen aan het huishoudboekje? Kinderen zijn duur, dat is duidelijk en omdat de kinderbijslag niet alle kosten dekt kun je kinderen vanaf een jaar of 5 best laten werken. Zo denk ik bijvoorbeeld het verkopen van sigaretten (kan ik evt goedkoop krijgen) op terassen , of een schoenpoetsset cadeau geven waarmee het kind in de stad wat kan verdienen voor de kost. Hoe zou jij je kinderen te werk stellen?
quote:Ik denk dat kinderen best wat kunnen bij verdienen voor het gezin. Zo leren ze al vroeg verantwoordelijkheid dragen en met geld omgaan.
Op vrijdag 18 april 2003 17:20 schreef Henkuzz het volgende:
Kinderen moet je kind laten zijn.... werken kunnen ze de rest van hun leven nog en dat weet je van te voren dat kinderen duur zijn...
quote:misschien is het dus beter om ze dat geld te laten houden en dus zelf zo laten leren sparen etc.
Op vrijdag 18 april 2003 17:23 schreef BloodhoundFromHell het volgende:[..]
Ik denk dat kinderen best wat kunnen bij verdienen voor het gezin. Zo leren ze al vroeg verantwoordelijkheid dragen en met geld omgaan.
quote:Dat lijkt me niet. Ik zou ze er wel wat van geven, maar het gaat erom het gezin te ontlasten, dus het geld wordt natuurlijk wel ingeleverd bij pa. . Bijkomend voordeel is dat het kind natuurlijk heel makkelijk contacten kan leggen ,hij leert ervan. Ook souvenirs verkopen aan touristen ,of zelfgemaakte beeldjes is natuurlijk een goed idee.
Op vrijdag 18 april 2003 17:27 schreef Fliepke het volgende:[..]
misschien is het dus beter om ze dat geld te laten houden en dus zelf zo laten leren sparen etc.
Ik heb het idee opgedaan in turkije, daar zie je dat ook vaak.
quote:Maar goed: ONTOPIC dan maar:
Op vrijdag 18 april 2003 17:29 schreef belsen het volgende:
Hoort dit niet thuis in onzin.
Je kunt ook nog een kind maken en die verkopen of het kind wat je hebt uitverhuren aan bepaalde personen of familieleden, die vrijgezelle oom ofzo?
quote:Joh, laat hem doodvallen..
Op vrijdag 18 april 2003 17:21 schreef pookiebear het volgende:
Hoe krijg je de topics verzonnen steeds
Ow fuk, een doodverwensing. Nahjah, ban dan maar..
quote:Ik krijg af en toe al medelijden met die vals spelende violisten kinders in het Vondelpark
Op vrijdag 18 april 2003 17:44 schreef Isabeau het volgende:
Ik denk dat je het niet verder moet laten gaan dan ranja verkopen op koninginnedag
quote:Alleen levert het geen klap op natuurlijk.
Op vrijdag 18 april 2003 17:30 schreef BloodhoundFromHell het volgende:[..]
Dat lijkt me niet. Ik zou ze er wel wat van geven, maar het gaat erom het gezin te ontlasten, dus het geld wordt natuurlijk wel ingeleverd bij pa. . Bijkomend voordeel is dat het kind natuurlijk heel makkelijk contacten kan leggen ,hij leert ervan. Ook souvenirs verkopen aan touristen ,of zelfgemaakte beeldjes is natuurlijk een goed idee.
quote:Oké, ontopic dan en serieus. Jij wilt je kind laten werken om bij te dragen aan het gezin. Dat is verboden, ufferd! Als een kind al werkt, dan zijn daar zeer beperkte mogelijkheden voor in een ontwikkeld land als Nederland. Het geld wat een kind dan zou verdienen gaat dan dus ook naar het kind en komt te staan op een rekening die jij mag beheren, maar je mag er geen geld voor eigen gebruik afhalen. Uberhaupt de term te werk stellen, roept bij mij al vreselijke weerstand op... Gek, niet? Is 't nu klaar?
Op vrijdag 18 april 2003 17:41 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
ontopic en serieus graag. Degene die klagen dat je een kind niet moet laten werken moet eens over de grens kijken. Werken hoeft niet slecht voor een kind te zijn, een beetje handelen over prijzen en mensen aanspreken om dingen verkopen is alleen maar goed voor zijn/haar ontwikkeling. Ik ben natuurlijk tegen zware en mensonterende kinderarbeid in slechte omstandigheden, dat bedoel ik dus ook niet.
quote:Goed idee, weg van de pc en tv; arbeid, reinheid en regelmaat zal m'n moeder wel zeggen.
Op vrijdag 18 april 2003 17:30 schreef BloodhoundFromHell het volgende:[..]
Dat lijkt me niet. Ik zou ze er wel wat van geven, maar het gaat erom het gezin te ontlasten, dus het geld wordt natuurlijk wel ingeleverd bij pa. . Bijkomend voordeel is dat het kind natuurlijk heel makkelijk contacten kan leggen ,hij leert ervan. Ook souvenirs verkopen aan touristen ,of zelfgemaakte beeldjes is natuurlijk een goed idee.
quote:down boy, down....
Op vrijdag 18 april 2003 17:53 schreef belsen het volgende:[..]
Oké, ontopic dan en serieus. Jij wilt je kind laten werken om bij te dragen aan het gezin. Dat is verboden, ufferd! Als een kind al werkt, dan zijn daar zeer beperkte mogelijkheden voor in een ontwikkeld land als Nederland. Het geld wat een kind dan zou verdienen gaat dan dus ook naar het kind en komt te staan op een rekening die jij mag beheren, maar je mag er geen geld voor eigen gebruik afhalen. Uberhaupt de term te werk stellen, roept bij mij al vreselijke weerstand op... Gek, niet? Is 't nu klaar?
het wordt ook steeds erger met sommige topics van jou he
En als je voornaamste reden is om je kind te laten werken, dat ze duur zijn, koop dan een pakje condooms! Die zijn goedkoper...
Maar waarom reageer ik nog? Popcorn is veel lekkerder
Schoenenpoetsen zit niet in onze cultuur... junior prostitutie is waarschijnlijk wel een markt voor
quote:bijdragen in het huishouden!?? dat wordt tegenwoordig juist weer gestimuleerd
Op vrijdag 18 april 2003 18:43 schreef schatje het volgende:
Never nooit niet zal ik mijn kinderen dat aandoen.En het is nog verboden ook.
quote:Hey!
Op vrijdag 18 april 2003 18:18 schreef Danny het volgende:
helemaal mee eens...
quote:Daar heeft ie niet veel aan als z'n vriendin altijd ergens in het oosten zit..
Op vrijdag 18 april 2003 18:22 schreef Pascalle27 het volgende:
koop dan een pakje condooms! Die zijn goedkoper...
hoewel, iemand als BHFH kan zelfs beter veilig rukken.. gewoon voor de zekerheid, je weet tenslotte maar nooit he?
quote:BHFH is dus een kloon van Danny om te zorgen dat er nog iets gepost word op deze mooie zomerse dag
Op vrijdag 18 april 2003 18:18 schreef Danny het volgende:
helemaal mee eens...
On-topic. Verhuis maar naar het Midden-oosten of Azië, daar is dat normaal. Hier niet, maar wij zijn dan ook beschaafd .
Je snapt natuurlijk wel dat je sociale acceptatie door de buren/wijk/school naar -100 zakt als zij weten dat je kinderen na school niet lekker buiten spelen, maar voor hun eigen avondeten schoenen staan te poetsen in het winkelcentrum.
Afgezien daarvan is 'het omgaan met geld' een nogal magere prijs voor alle dingen die het kind spelenderwijs leert.
quote:Ja! het is een schande!
Op vrijdag 18 april 2003 21:45 schreef dennisdotcom het volgende:
Met dit topic ga je nu echt te ver en ik walg ondertussen echt van je. Nog meer van dit soort topics en het is gewoon niet grappig meer en je zou gewoon gebant moeten worden. Ziek!
Help
Hij is weer heerlijk Coby BHFH
WANNEER zou een kind dit moeten doen ?
Een kind gaat vanaf 4 jaar naar school...
Zodra de school uit is hebben ze naar mijn idee recht op een uurtje eigen dingen, daarna is het al avondetenstijd... en dan al bijna bedtijd...
Weekenden en vakanties zijn er niet voor niets !
En ja een kind heeft baat bij het krijgen van discipline/ verantwoordelijkheid/zelfstandigheid... maar dit kan heel goed volgens het pappa en mamma thuis helpen princiepe.
Ik ga mijn erg jonge kind toch niet de straat opsturen ???
Wat krijg je dan ?
Hier in Nederland is niet genoeg toerisme om ieder kind op straat te zetten met beeldjes oid....
Nederlanders zijn te zuinig om hun schoenen op straat te laten poetsen, dat doen ze liever zelf.
Etc etc..etc...
Je stúúrt je kind dan dus telkens de straat op, terwijl het niets te doen heeft.. wat krijg je dan ? Vul zelf maar in....
Daarnaast pak je ze een deel " kindzijn " af, zodra je gaat eisen dat ze gaan WERKEN...
werken en zorgen voor je doen ze al als jij seniel en gezin kapotmakend als een oude zeikerd je bed niet meer uit kan komen..
Voor een gezin zorgen doen ze al als ze ZELF een gezinnetje stichten..
nee hoor... een kind heeft recht op een paar jaar de last van het zorgen voor een inkomen en dergelijke verantwoordelijkheden niet te hebben.
Een kind is zo al druk genoeg. Het heeft van alles te leren en te ontdekken...
Ze zijn net zoveel energie kwijt aan de dingen die ZIJ aan het doen zijn
( groeien ontwikkelen... andere kindverplichtingen etc) dan dat wij kwitj zijn met onze dagelijkse dingen...
waarom jezelf dan willen ontlasten en een kind juist extra druk geven ??
quote:daar zit wel wat in..
Op zondag 20 april 2003 09:17 schreef Mirage het volgende:
een vraagje tussendoor...WANNEER zou een kind dit moeten doen ?
Een kind gaat vanaf 4 jaar naar school...
Zodra de school uit is hebben ze naar mijn idee recht op een uurtje eigen dingen, daarna is het al avondetenstijd... en dan al bijna bedtijd...Weekenden en vakanties zijn er niet voor niets !
En ja een kind heeft baat bij het krijgen van discipline/ verantwoordelijkheid/zelfstandigheid... maar dit kan heel goed volgens het pappa en mamma thuis helpen princiepe.
Ik ga mijn erg jonge kind toch niet de straat opsturen ???Wat krijg je dan ?
Hier in Nederland is niet genoeg toerisme om ieder kind op straat te zetten met beeldjes oid....
Nederlanders zijn te zuinig om hun schoenen op straat te laten poetsen, dat doen ze liever zelf.
Etc etc..etc...
Je stúúrt je kind dan dus telkens de straat op, terwijl het niets te doen heeft.. wat krijg je dan ? Vul zelf maar in....Daarnaast pak je ze een deel " kindzijn " af, zodra je gaat eisen dat ze gaan WERKEN...
werken en zorgen voor je doen ze al als jij seniel en gezin kapotmakend als een oude zeikerd je bed niet meer uit kan komen..
Voor een gezin zorgen doen ze al als ze ZELF een gezinnetje stichten..nee hoor... een kind heeft recht op een paar jaar de last van het zorgen voor een inkomen en dergelijke verantwoordelijkheden niet te hebben.
Een kind is zo al druk genoeg. Het heeft van alles te leren en te ontdekken...
Ze zijn net zoveel energie kwijt aan de dingen die ZIJ aan het doen zijn
( groeien ontwikkelen... andere kindverplichtingen etc) dan dat wij kwitj zijn met onze dagelijkse dingen...
waarom jezelf dan willen ontlasten en een kind juist extra druk geven ??
Ja, BHFH gaat in de mijnen werken...quote:Op donderdag 5 januari 2006 22:38 schreef Tafkahs het volgende:
willen we dit niet eens herevalueren?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |