Andersom mag ook. Dikke wielen, onwijs snelle snuit, en dan als een 800cc panda er een half uur over doen voordat je 80 rijdt
Ik trap af (liefst met bewijsmateriaal (pics) natuurlijk
Audi S6 (en de RS in mindere mate)
Golf R32, zo'n klein karretje, en toch zooo snel
Andersom: Seat Arosa dit is een 1.4
BMW 316 coupe, lachwekkend gewoon, zo'n auto met zo'n pokke motortje, en het liefts nog de beruchte M3 sticker erop
Nou jullie
quote:Is toch een 1800 cc hoor
BMW 316 coupe, lachwekkend gewoon, zo'n auto met zo'n pokke motortje, en het liefts nog de beruchte M3 sticker erop
[Dit bericht is gewijzigd door Yorout op 18-04-2003 10:30]
Bmw M5 (alleen als je hem van voren/zijkant ziet, want die 4 pijpen achter maken hem wel bruut)
[Dit bericht is gewijzigd door RaTz op 18-04-2003 10:31]
[Dit bericht is gewijzigd door Peewee op 18-04-2003 10:31]
alleen was de motor onderhanden genomen
haha, heb heel wat verbaasde gezichten gezien bij het stoplicht (eigenlijk daarna) dikke pret soms. alleen jammer dat ie weg moest, had een grotere auto nodig en een dieseltje omdat ik redelijk veel km's rij
1,6 liter maar wel in 5,6 sec aan de 100
[Dit bericht is gewijzigd door Jipje op 18-04-2003 10:34]
heb er een keer met een aanhanger achter een golf gti uitgetrokken tot de 120
quote:Nee, als je zo'n wagen ziet rijden weet je gewoon altijd dat het een snelle is, met 200+ pk. Dat is bij zo'n S6 Avant bijvoorbeeld niet het geval. todat je dichterbij komt en het S-logo ziet
Op vrijdag 18 april 2003 10:30 schreef Peewee het volgende:
schaapskleren,..
[afbeelding]
Subaru Impreza
quote:eummm model op de foto lijkt me voor 2000
Op vrijdag 18 april 2003 10:27 schreef Yorout het volgende:[..]
Is toch een 1800 cc hoor
(vanaf 2000 dan....)
quote:6 cilinder
Op vrijdag 18 april 2003 10:32 schreef -_Tommy_- het volgende:
ik heb er geen foto van, maar mijn oude baas had een Volvo 960 Estate (zo'n slagschip) en die was TWR getuned... Van buiten alleen te zien aan de achterspoiler en de uitlaat, maar die bak liep 270 en trok van 0-100 in 6,5 sec ongeveer, was echt heerlijke wagen, automaat en echt een wolf in schaapsklerenheb er een keer met een aanhanger achter een golf gti uitgetrokken tot de 120
quote:yep en heerlijk om mee te powerdriften
Op vrijdag 18 april 2003 10:34 schreef Yorout het volgende:[..]
6 cilinder
Zeker al TWR ermee bezig is geweest wil dat wel
op droog, maar zeker op nat en dat was dan ook goedkoper
quote:http://www.rtl.nl/automotor/carsandbikes/multimedia/ <<-- daar staat een filmpje op
Op vrijdag 18 april 2003 10:39 schreef Yorout het volgende:
Iemand een fotootje van Menno Buch's Volvo s80 T6 tuned bij TWR ?????
quote:Die heb ik al staan maar een degelijk fotootje zou ook niet weg zijn....
Op vrijdag 18 april 2003 10:43 schreef LiQuiD_007 het volgende:[..]
http://www.rtl.nl/automotor/carsandbikes/multimedia/ <<-- daar staat een filmpje op
maar dan ligt er stiekum wel een getuned 1.9 blok in
*evil grin*
quote:Mwah, dit een geen T uitvoering, dus ook geen wolf in schaapskleren
Op vrijdag 18 april 2003 10:46 schreef sjun het volgende:
[afbeelding]
Prima auto, rijdt goed en maakt weinig lawaai. Het belangrijkste is wel dat ik mijn benen erin kwijt kan en gewoon rechtop kan blijven zitten zonder meteen een bus te moeten aanschaffen.
Zelf heb ik de mijne een beetje gekieteld waardoor hij het in 7.8 seconden doet en dat valt er echt niet aan af te zien hoor, er zitten geen spoilers, geen kippegaas in de gril en geen m3 spiegels en toch geef ik de golf gti'tjes iedere keer het nakijken. Tegen de R32 zou trouwens wel een ander verhaal zijn
quote:Was te verwachten bij jou
Op vrijdag 18 april 2003 10:48 schreef GizartFRL het volgende:
Een Peugeot 205 met 1.6 embleempjes op de zijkant en verder alle kenmerken van een 1.6.maar dan ligt er stiekum wel een getuned 1.9 blok in
*evil grin*
Nu denk je wat is daar nu bijzonder aan ?
Wel het was dus uiterlijk een standaard fordje maar,
Er lag dus een motorblok in uit een Formule Ford 2000
jazeker gaan dat die kar deed en een kelere herrie
*wel even een triest bericht erbij die gozer heeft zich wel inmiddels doodgereden
Ziet er niet zo gek snel uit, maar 2.0i Turbo 185PK laat 'm toch aardig trekken.
quote:
Op vrijdag 18 april 2003 11:10 schreef Kogando het volgende:
[afbeelding]Ziet er niet zo gek snel uit, maar 2.0i Turbo 185PK laat 'm toch aardig trekken.
En zeer ontopic die gaan idd als een raket met die 2 liter turbo's
( een collega van me heeft er ook een met high presure turbo
)
quote:Wavvoor 205je was dat?
Op vrijdag 18 april 2003 10:53 schreef LiQuiD_007 het volgende:[..]
Was te verwachten bij jou
maar da's idd wel gaaf. Khad laatst een Astra (2.2 DTI) van een collega mee. Ik bij stoplicht naast 205 met quintezzje, gewone bandjes, geen gekke dingen. Hij Vroem vroem,.. ik vroem... *groen* .............ik gas.......... 4 sec later had ik een achterstand van 200 m
Kleur kenteken etc etc.
misschien kan ik je meer vertellen over het blok.
quote:Dat kon k helaas niet meer zien
Op vrijdag 18 april 2003 11:20 schreef GizartFRL het volgende:[..]
Wavvoor 205je was dat?
Kleur kenteken etc etc.
misschien kan ik je meer vertellen over het blok.
quote:http://www.student.kun.nl/p.oonincx/205XS.html
Op vrijdag 18 april 2003 11:25 schreef LiQuiD_007 het volgende:[..]
Dat kon k helaas niet meer zien
, ook niet op gelet moet ik eerlijk zeggen. was in omgeving Raalte/Zwolle
Deze toevallig?
1.4 turbo.
quote:Die komt me bekent voor
Op vrijdag 18 april 2003 11:49 schreef GizartFRL het volgende:[..]
http://www.student.kun.nl/p.oonincx/205XS.html
Deze toevallig?
1.4 turbo.
quote:of een 1.9 GTI blok inbouwen in een 309 1.4 schijnt ook voor verbazing te zorgen bij diverse stoplichten
Op vrijdag 18 april 2003 12:26 schreef killerb het volgende:[..]
Die komt me bekent voor
. Volgens mij moet ik ook maar eens een turbo op me XS schroeven
Maar turbo is OK.
quote:mwa... heb ik ooit ook in gereden en t viel me een beetje tegen, had aan de hand van saabs reputatie wel wat meer verwacht....
Op vrijdag 18 april 2003 11:10 schreef Kogando het volgende:
[afbeelding]Ziet er niet zo gek snel uit, maar 2.0i Turbo 185PK laat 'm toch aardig trekken.
t was zon 185pk 5 deurs uit 2000 of 2001
andersom had je ook van die 1.4tjes met HGT aankleding....
VW Phaeton (alleen de naam al )
W12 4Motion 309 kW/420 pk 5-traps Tiptronic
172.420,= Euri
Yamaha V-Max
Geen flitsende vormen, felgekleurde kuip of sportief-oogend frame, maar wint wel elke stoplichtsprint van alles dat legaal mag rondrijden. Wordt door liefhebbers vaak behoorlijk getuned.
Harley-Davidson VRSCA V-Rod
Ziet eruit als 'n pronk-chopper, is dat ook, maar trekt met 115pk en 100Nm over 'n breed toerenbereik toch verbazend hard op.
Suzuki GSX1400
Ziet er misschien uit als 'n flauwe anonieme naked, geschikt voor beginners met 'n half litertje inhoud ofzo. In werkelijkheid is dit de grootste 4-cilinder in lijn op de markt, met 1402cc.
.
En in de categorie 'schaap in wolfskleren'
Cagiva Mito 125
Qua uiterlijk 'n kopie van de legendarische Ducati 916, maar onder 't plastic schuilt 'n 125cc motortje dat er slechts 15pk uitperst (volgens de Europese normen voor lichte rijbewijzen, die gelukkig nog niet in Nederland ingevoerd zijn).
quote:
Op vrijdag 18 april 2003 13:56 schreef Peewee het volgende:
[afbeelding]VW Phaeton (alleen de naam al
)
W12 4Motion 309 kW/420 pk 5-traps Tiptronic
172.420,= Euri
quote:De snelste Laguna II is de 3.0 V6, die gaat van 0-100 in 8,1 sec.
Op vrijdag 18 april 2003 18:48 schreef ToXiCitY het volgende:
volgens mij gaat de Renault Laguna II ook als de brandweer
Niet langzaam natuurlijk, maar wereldschokkend snel? Nou nee
Kan iemand zich nog de Lancia Thema herinneren met Ferrari (!) motor?
quote:Wat voor motor is dat? Er kan natuurlijk wel leuk ferrari op staan maar als het dan nog steeds een 2.0 4-cylinder is heb je er niet veel aan
Op vrijdag 18 april 2003 19:15 schreef wh00t het volgende:
Niet speciaal supersnel maar o zo gaaf:Kan iemand zich nog de Lancia Thema herinneren met Ferrari (!) motor?
http://www.carclassic.com/images8/DH09/DH09-9.jpg
quote:Harley.....
Op vrijdag 18 april 2003 14:12 schreef MacBeth het volgende:
Wolf in schaapskleren:Harley-Davidson VRSCA V-Rod
[afbeelding]Ziet eruit als 'n pronk-chopper, is dat ook, maar trekt met 115pk en 100Nm over 'n breed toerenbereik toch verbazend hard op.
quote:Net als de Audi A8 schrik ik me elke keer rot als ik ingehaald word door zo'n machine, jemig wat groot. Dat volkswagenlogo is groter dan mijn slaapkamerraam!!!
Op vrijdag 18 april 2003 13:56 schreef Peewee het volgende:
[afbeelding]VW Phaeton (alleen de naam al
)
W12 4Motion 309 kW/420 pk 5-traps Tiptronic
172.420,= Euri
Voor de rest kan ik me geen auto,s indenken. Maar ik weet ongeveer wel hoe snel een auto is.
quote:Ja, was er ooit (paar jaar terug) één in Blik op de Weg ofzo.. iemand in een Thema met een vreselijk dik geluid, hoorde ik later dat er een Ferrari blok in lag. That explains.. hij trok alles eruit!
Op vrijdag 18 april 2003 19:15 schreef wh00t het volgende:
Niet speciaal supersnel maar o zo gaaf:Kan iemand zich nog de Lancia Thema herinneren met Ferrari (!) motor?
http://www.carclassic.com/images8/DH09/DH09-9.jpg
quote:Voor zo'n schoonheid zou ik zelfs nog overwegen om m'n motorrijbewijs te gaan halen
Terwijl ik niks maar dan ook helemaal niks met motors heb.. Met auto's wel daarintegen.
quote:Welke Lancia is dat dan??? Ik wil die wel hebben
Op vrijdag 18 april 2003 20:20 schreef Draz het volgende:[..]
Ja, was er ooit (paar jaar terug) één in Blik op de Weg ofzo.. iemand in een Thema met een vreselijk dik geluid, hoorde ik later dat er een Ferrari blok in lag. That explains.. hij trok alles eruit!
quote:Fully loaded from new with a proper V8 3 Litera and 32 Valves Ferrari engine deviated from the 308 Quattrovalvole
Op vrijdag 18 april 2003 19:18 schreef Threepio het volgende:[..]
Wat voor motor is dat? Er kan natuurlijk wel leuk ferrari op staan maar als het dan nog steeds een 2.0 4-cylinder is heb je er niet veel aan
Dat zal er in moeten zitten. Lijkt me niet verkeerd!!!!!
Ik wil zo een auto. Ik moet het type weten. Die wil ik wel kopen
quote:Dat zegt ie toch O_o... Een Thema.. een Thema 8.32 om precies te zijn. Op autotrader zullen er wel wat staan.
Dat zal er in moeten zitten. Lijkt me niet verkeerd!!!!!
Ik wil zo een auto. Ik moet het type weten. Die wil ik wel kopen
quote:Zitten er in alle lancia thema een Ferrari motor?? Of alleen in die 8.32??
Op vrijdag 18 april 2003 21:33 schreef DIJK het volgende:[..]
Dat zegt ie toch O_o... Een Thema.. een Thema 8.32 om precies te zijn. Op autotrader zullen er wel wat staan.
iig is die 8.32 zeker geen standaard thema
[Dit bericht is gewijzigd door Dr_Flash op 18-04-2003 23:28]
quote:Ja cool man!!! En er ligt een Ferrari motor in. Ik heb hem voor 6600 euro gezien. Dus echt duur is het niet .Ik moet zo een theme ding hebben met Ferrari motor
Op vrijdag 18 april 2003 23:21 schreef Dr_Flash het volgende:
Is idd een vet ding, de Thema 8.32. 240 km/h, 0-100 in 6.8 s. 158 kw (215 pk). Heb hier nog wat mooie folders van dat ding liggen (uit de tijd dat ik autofolders verzamelde). Ik heb geen FTP maar ik kan weleens een scannetje mailen of zo...... Wel die vette spoiler die in de achterklep wegzinkt als je niet hard genoeg rijdt
Waar ik zelf me een keer in vergist heb was een Maserati Quatroporte , stond een lelijke vierkante bak naast me, maar die ging me toch ff hard, damn
....
quote:Nee man, kheb sinds 3 dagen een Seat Leon Cupra
Op zaterdag 19 april 2003 00:05 schreef InsomnianDancer het volgende:
[afbeelding]Seat Ibiza Cupra R
![]()
![]()
GTi-rijders say 'Hello'
Top snelheid: 312 km/u
Acceleratie: 0-96km/u: 2.8 sec! (0-200 kph in 6.9 seconds)
Edit: extra info, ander plaatje
[Dit bericht is gewijzigd door generalist op 19-04-2003 00:23]
quote:1) lycos accepteert doorlinken niet
Op zaterdag 19 april 2003 00:20 schreef generalist het volgende:
De Renault Espace F1Top snelheid: 312 km/u
Acceleratie: 0-96km/u: 2.8 sec!
quote:1- moet nu werken
Op zaterdag 19 april 2003 00:21 schreef Xtreem het volgende:[..]
1) lycos accepteert doorlinken niet
2) niet echt schaapskleren.....
quote:Baas boven baas
Op zaterdag 19 april 2003 00:18 schreef LiQuiD_007 het volgende:[..]
Nee man, kheb sinds 3 dagen een Seat Leon Cupra
BTW: hoop volgend jaar een Ibiza 100PK Sport uit 2000 te rijden Cupra moet nog effe wachten: ben (helaas) nog student
quote:Je hebt subtiel en subtiel.....
Op zaterdag 19 april 2003 00:24 schreef generalist het volgende:[..]
1- moet nu werken
2- had jij verwacht dat een Renault familie-wagen over de 300 km/u zou rijden
quote:Als er zoon aerodynamisch lelijk brik in mijn achteruitkijkspiegel hangt dan verwacht ik wel dattie 300 rijd ja
Op zaterdag 19 april 2003 00:24 schreef generalist het volgende:[..]
1- moet nu werken
2- had jij verwacht dat een Renault familie-wagen over de 300 km/u zou rijden
quote:offtopic
Op zaterdag 19 april 2003 00:31 schreef blieblie het volgende:[..]
Als er zoon aerodynamisch lelijk brik in mijn achteruitkijkspiegel hangt dan verwacht ik wel dattie 300 rijd ja
...
Noem mij dan maar raar, ik viel bijna van mijn stoel toen ik het zag op TV en de specs hoorde
/offtopic
quote:Met recht een brute wagen en wolf in schaapskleren
Op vrijdag 18 april 2003 23:55 schreef blieblie het volgende:
Waar ik zelf me een keer in vergist heb was een Maserati Quatroporte, stond een lelijke vierkante bak naast me, maar die ging me toch ff hard, damn
....
Vermogen 335 bhp / 249.9 kW @ 6400 rpm
Koppel 450 Nm @ 4400 rpm
Topsnelheid 270.0 km/h
0-100 in 5.80 s
foto zie post boven mij......die van mij doet het op een of andere manier niet
quote:Ja, rijden er ongeveer 10 á 12 rond in Nederland... Is errug heftig speelgoed
Op zaterdag 19 april 2003 01:33 schreef Ultimora het volgende:
Deze is ook leip.. Dit apparaat laat mijn hartje n ieder geval flink harder bonken.. de Alfa Romeo 155 Q4 met Lancia Delta HF intergrale motor bak, en aandrijving (dus 4wd)
hij ziet er standaard als elke 155 uit (niet boeiend)
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Kwam onlangs in de AutoVisie een artikeltje tegen over het Festival of Speed op Zandvoort; had iemand een Lada 2105; maar wel met een V8 uit een Ford Mustang, opgeboord tot 5 liter
En deze vind ik zelf ook wel heftig:
quote:En waarom is de Lancia Delta HF Integrale zelf dan niet MINSTENS net zo cool?
Op zaterdag 19 april 2003 01:33 schreef Ultimora het volgende:
Alfa Romeo 155 Q4 met Lancia Delta HF intergrale motor bak, en aandrijving (dus 4wd)
quote:OT --> Je hebt volgens mij 2 versies Thema 8.32.. En dit zijn de specs van de ouwe versie (tot 89). Die nieuwere versie (vanaf 89) is ietsie trager met 205PK (7.2 sec naar de 100). Maar die nieuwere had dan bijvoorbeeld wel een katalysator.
Is idd een vet ding, de Thema 8.32. 240 km/h, 0-100 in 6.8 s. 158 kw (215 pk). Heb hier nog wat mooie folders van dat ding liggen (uit de tijd dat ik autofolders verzamelde). Ik heb geen FTP maar ik kan weleens een scannetje mailen of zo...... Wel die vette spoiler die in de achterklep wegzinkt als je niet hard genoeg rijdt
auto van een collega van me pa: Citroen Xsantia V6.
Bewust gedaan: geen enkel teken dat het een V6 is behalve de dubbele pijpen na dan. Ziet er uit als een slome bak --> is het absoluut niet.
quote:Wat ze tegenwoordig al niet Sport noemen...
Op zaterdag 19 april 2003 00:24 schreef InsomnianDancer het volgende:
Ibiza 100PK Sport
quote:Hehe, wat zijn we grappig
Op zaterdag 19 april 2003 12:10 schreef Kreator het volgende:[..]
Wat ze tegenwoordig al niet Sport noemen...
.
Je kon het niet laten hé
quote:En terecht dat noemen we geen sport wagen, kijk men neme een volvo 340...
Op zaterdag 19 april 2003 12:19 schreef InsomnianDancer het volgende:[..]
Hehe, wat zijn we grappig
Je kon het niet laten hé
quote:Volvo 340 tsssk
Op zaterdag 19 april 2003 15:34 schreef jozef444 het volgende:[..]
En terecht dat noemen we geen sport wagen, kijk men neme een volvo 340...
ff ontopic de skoda octavia's met de dikke tdi motoren derin zijn ook gruwelijk snel * jozef444 spreekt uit ervaring
quote:(snelste SKooodaa TDI 130pk)
Op zaterdag 19 april 2003 15:34 schreef jozef444 het volgende:[..]
En terecht dat noemen we geen sport wagen, kijk men neme een volvo 340...
ff ontopic de skoda octavia's met de dikke tdi motoren derin zijn ook gruwelijk snel * jozef444 spreekt uit ervaring
Snel heet hier vlot, maar gruwelijk snel? no way
quote:Die vind ik wel stoer!
Op zaterdag 19 april 2003 12:14 schreef ralphk het volgende:
De Renault Safrane Biturbo:
268 pk
250 km/uur
0-100 in 7.2sec
quote:[mod mode]
Op zaterdag 19 april 2003 09:13 schreef Dr_Flash het volgende:[..]
En waarom is de Lancia Delta HF Integrale zelf dan niet MINSTENS net zo cool?
![]()
topicopener vraagt om grote wolf en geen compacte
quote:`
Op zaterdag 19 april 2003 17:46 schreef ThaFreak het volgende:[..]
[mod mode]
Ontopic graag
[/mod mode]topicopener vraagt om grote wolf en geen compacte
Mwah, maakt me niet zoveel uit als het maar extreem onzichtbaar is
quote:Uh? Dat grote sloeg toch op "topic" ?
Op zaterdag 19 april 2003 17:46 schreef ThaFreak het volgende:[..]
[mod mode]
Ontopic graag
[/mod mode]topicopener vraagt om grote wolf en geen compacte
quote:Try me (de eerste 50 meter
Op zaterdag 19 april 2003 17:02 schreef InsomnianDancer het volgende:[..]
Volvo 340 tsssk
Da's geen auto, da's 'n boot
quote:Dat is volgens mij de duurste Lada die er is ter wereld en de snelste
Op zondag 20 april 2003 16:00 schreef jozef444 het volgende:[..]
Try me (de eerste 50 meter
) maar euh nog ff 1tje voor int rijtje wel niet groot maar wel wolf in schaapskleren
de lada die werd omgebouwd door topgear (met dank aan lotus engineering
) [afbeelding]
Ook wel wolferig:
Maseratie Ghilbi
quote:een mini met een swiftune 1380 motor. das pas een wolf in schaapskleren.
Op vrijdag 18 april 2003 10:20 schreef LiQuiD_007 het volgende:
Wat vind jij nou een auto waarvan je denkt als je hem ziet:"mwoah,...." en als het ding eenmaal begint te trekken:"wooooooooooot", dus een "wolf in schaapskleren"
en dan heb ik het niet over die bmw meuk
BMW Z3 1.8
quote:Mja hij is ook voor iets van 20 tot 40.000 pond verbouwd, maarja dan heb je ook terecht een mooi klein plaatje van lotus engineering op je auto hangen
Op zondag 20 april 2003 16:11 schreef _Arthur het volgende:[..]
Dat is volgens mij de duurste Lada die er is ter wereld en de snelste
Ook wel wolferig:
Maseratie Ghilbi [afbeelding]
quote:De Cagiva Mito is in NL wel gewoon te koop als 125cc 25kW motor.
Op vrijdag 18 april 2003 14:12 schreef MacBeth het volgende:
Cagiva Mito 125
[afbeelding]Qua uiterlijk 'n kopie van de legendarische Ducati 916, maar onder 't plastic schuilt 'n 125cc motortje dat er slechts 15pk uitperst (volgens de Europese normen voor lichte rijbewijzen, die gelukkig nog niet in Nederland ingevoerd zijn).
Nog een wolf in schaapskleren, helaas nooit in NL geleverd:
Nissan/Nismo Stagea RS Four
Gebaseerd op een gewone station, met 300+ pk...
quote:Inderdaad een lullige moter voor zo een auto.
Op zondag 20 april 2003 17:34 schreef Chilly_Willy het volgende:
ff het tegenover gestelde.BMW Z3 1.8
quote:Dat zegt ie toch ook, een klein pokkemotortje....
Op vrijdag 18 april 2003 10:27 schreef Yorout het volgende:[..]
Is toch een 1800 cc hoor
(vanaf 2000 dan....)
quote:doet me enigszins denken aan rs4/6
Op zondag 20 april 2003 20:48 schreef MaartenGrendel het volgende:Nog een wolf in schaapskleren, helaas nooit in NL geleverd:
Nissan/Nismo Stagea RS Four
Gebaseerd op een gewone station, met 300+ pk...
Lotus Elise met turbo-paket: 260pk en 700 kg
Binnen de 4 sec naar de 100 en hij ziet er volgens een aantal vrienden van mij uit als een speelgoedauto. Ik weet gelukkig wel beter
quote:.....dan vallen die vrienden van je me een beetje tegen
Op maandag 21 april 2003 02:26 schreef universal-creations het volgende:
Wolf in schaapskleren:Lotus Elise met turbo-paket: 260pk en 700 kg
Binnen de 4 sec naar de 100 en hij ziet er volgens een aantal vrienden van mij uit als een speelgoedauto. Ik weet gelukkig wel beter
dan bedoelen ze zeker de oude ofzo
en niet de nieuwere types
en zeker niet de gt1!
sow dit zijn nog es 56k vriendelijke pics
quote:Als ik een elise zie dan denk ik dus echt wel, whaaaaaaaaaaaah, die gaat hard
Op maandag 21 april 2003 02:26 schreef universal-creations het volgende:
Wolf in schaapskleren:Lotus Elise met turbo-paket: 260pk en 700 kg
Binnen de 4 sec naar de 100 en hij ziet er volgens een aantal vrienden van mij uit als een speelgoedauto. Ik weet gelukkig wel beter
Zoon ding heeft gewoon een leip-snelle motor derin liggen.
Geen schaapskleren dus.
quote:Idd erg coole car een klant van een van m'n ex werkgevers had er een (tandarts)
Op vrijdag 18 april 2003 19:15 schreef wh00t het volgende:
Niet speciaal supersnel maar o zo gaaf:Kan iemand zich nog de Lancia Thema herinneren met Ferrari (!) motor?
http://www.carclassic.com/images8/DH09/DH09-9.jpg
ps nu zijn ze dus +/- 10.000,- pleuro's*
Maar vergis je niet in de onderhoudskosten ed
3.2 liter V6
250 pk
top 250 km/h
0-100 6.3 sec
[Dit bericht is gewijzigd door Subtitle op 21-04-2003 18:25]
quote:ps nu zijn ze dus +/- 10.000,- pleuro's*
Op maandag 21 april 2003 17:22 schreef Flying_Vee het volgende:[..]
Idd erg coole car een klant van een van m'n ex werkgevers had er een (tandarts)
Maar vergis je niet in de onderhoudskosten ed
![]()
Ik wil echt wel zo een bak hebben. Wat kost het onderhoud dan
quote:ik vond 7,3 al zo langzaam
Op maandag 21 april 2003 17:46 schreef Subtitle het volgende:
Wolf in schaapskleren: Alfa Romeo 156 SW GTA3.2 liter V6
250 pk
top 250 km/h
0-100 6.3 sec
quote:mja ...van die gas gas stoplicht geluiden krijg ik nou niet echt stijve kontharen
Op maandag 21 april 2003 18:00 schreef Subtitle het volgende:
Alfa Romeo 147 GTA3.2 liter V6
250 pk
top 246 km/h
0-100 6.3 sec.Met een heerlijk geluidje
quote:Oeps foutje
Op maandag 21 april 2003 18:08 schreef Threepio het volgende:[..]
ik vond 7,3 al zo langzaam
quote:Ach ik vind het wel mooi klinken, iig geen geluid wat je uit zo'n auto verwacht te horen.
Op maandag 21 april 2003 18:22 schreef VanDread het volgende:[..]
mja ...van die gas gas stoplicht geluiden krijg ik nou niet echt stijve kontharen
klinkt toch veel bruter als je "stevig doorrijd" met schakelen enzo
........flink terugschakelen voor een bocht ofzo
Nissan Sunny GTi-R
aantal cilinders 4
kleppen per cilinder 4
cilinderinhoud 1998cm3
boring x slag 86,0x86,0 mm
compressieverh. 8,3:1
max. vermogen 162 kW (220 pk)/6400tpm
max. koppel 267 Nm/4800tpm
brandstofsysteem multipoint injectie
turbo ja
katalysator geregeld
topsnelheid 223 km/h
acceleratie 0-100 km/h 6,4 s
quote:kewl
Op maandag 21 april 2003 18:33 schreef VanDread het volgende:
.......is ook een of andere engelsman met een blauwe nissan sunny die em ongelofelijk heeft opgefokt en in Topgear een viper der ff uitblaast
quote:Was laatst ook op rtl5 als ik mij niet vergis. Maar dan heb je het dus over een getunede Nissan en het gaat hier om stnadaard wagens die er gaar uitzien maar verschrikkelijk hard gaan.
Op maandag 21 april 2003 18:33 schreef VanDread het volgende:
.......is ook een of andere engelsman met een blauwe nissan sunny die em ongelofelijk heeft opgefokt en in Topgear een viper der ff uitblaast
see ya
quote:ff gecheckt sowwy tis uit 5thgear niet uit topgear, met die blonde griet waar ik wel eindje mee wil rijden ............ze kan gewoon tof rijden
Op maandag 21 april 2003 18:35 schreef LAAF het volgende:[..]
kewl
filmpje iemand ?
quote:Hmmm lekkere chick idd
Op maandag 21 april 2003 18:44 schreef VanDread het volgende:[..]
ff gecheckt sowwy tis uit 5thgear niet uit topgear, met die blonde griet waar ik wel eindje mee wil rijden ............ze kan gewoon tof rijden
die nissan heeft trouwes 400 pk!!!!!!
filmpje is 32.4 MB heet 5thGear_Sunny_vs_Viper.avi en is vast wel op kazaa te vinden
thx voor de filename
*zoekt*
quote:die is heftig
Op zondag 20 april 2003 20:48 schreef MaartenGrendel het volgende:[..]
De Cagiva Mito is in NL wel gewoon te koop als 125cc 25kW motor.
Dan heeft 'ie gewoon 36 pk en dat wil nog best vlot vooruit.Nog een wolf in schaapskleren, helaas nooit in NL geleverd:
Nissan/Nismo Stagea RS Four
Gebaseerd op een gewone station, met 300+ pk...
[afbeelding]
wij rijden thuis hier de burgerl*llen versie van 2.0 4 cill lijn 125 pk 0 tot 100 in 9,25 sec [een beetje wolfs in schaapskleren]
quote:haal alsjeblieft weg
Op maandag 21 april 2003 22:29 schreef Subtitle het volgende:
Schaap in wolfskleren:Pontiac Fiero in Ferrari outfit
nee laten we er niet weer over beginnen
[Dit bericht is gewijzigd door VanDread op 22-04-2003 00:42]
quote:please haal weg.
Op maandag 21 april 2003 22:29 schreef Subtitle het volgende:
Schaap in wolfskleren:Pontiac Fiero in Ferrari outfit
Maar onderdeel zelf maar:
Nu +/- 230 pk en slechts 30kg zwaarder dan een standaard GTT.
quote:Specs klinken goed.
Op donderdag 24 april 2003 16:27 schreef VTec555 het volgende:
Ik ben zelf in het bezit van een Grote Wolf in schaapskleren. Van achteren ziet hij er niet echt snel uit, echter wanneer je hem van voren ziet, dan zie je dat dat wel anders isTenminste, dat vind ik maar dit wordt vaak ook geroepen door anderen
Maar onderdeel zelf maar:
Nu +/- 230 pk en slechts 30kg zwaarder dan een standaard GTT.
quote:Tja, niet iedereen vind het een even mooie auto
Maar ik zal er niet in willen rijden
quote:je ziet ze vaak genoeg... het blijft een ordinaire japanner
Op donderdag 24 april 2003 23:39 schreef VTec555 het volgende:[..]
Tja, niet iedereen vind het een even mooie auto
Komt misschien ook omdat je ze gewoon erg weinig ziet en er dus maar niet aan kunt wennen. Of hij is gewoon lelijk alleen vind niet iedereen dat gelukkig
quote:Vicky Butler-Henderson heeft ook voor TopGear toendertijd een keer een vergelijking gemaakt tussen een Merc SLK-AMG en een BMW M-Roadster.. Was ook het betere gooi en smijtwerk..
Op maandag 21 april 2003 18:54 schreef LAAF het volgende:[..]
Hmmm lekkere chick idd
thx voor de filename
*zoekt*
quote:mooie auto, ik vind alleen de achterkant wat minder geslaagd... maar verder
Op donderdag 24 april 2003 16:27 schreef VTec555 het volgende:
Ik ben zelf in het bezit van een Grote Wolf in schaapskleren. Van achteren ziet hij er niet echt snel uit, echter wanneer je hem van voren ziet, dan zie je dat dat wel anders isTenminste, dat vind ik maar dit wordt vaak ook geroepen door anderen
Maar onderdeel zelf maar:
Nu +/- 230 pk en slechts 30kg zwaarder dan een standaard GTT.
quote:Nou, dan mag je mij vertellen hoe vaak je zo'n model ziet rijden !?!?! Ik heb het dus niet over de sedan model maar over de Plus GTT model. Zelf heb ik er nooit één in het wild zien rijden
Op zondag 27 april 2003 18:44 schreef Threepio het volgende:[..]
je ziet ze vaak genoeg... het blijft een ordinaire japanner
quote:ohja je hebt een plusversie.. kweenie of ik die welles gezien heb, maar die sedan zie je gewoon best vaak (met opgeschoten yup achter het stuur). ik vind em gewoon niet mooi
Op dinsdag 29 april 2003 11:17 schreef VTec555 het volgende:[..]
Nou, dan mag je mij vertellen hoe vaak je zo'n model ziet rijden !?!?! Ik heb het dus niet over de sedan model maar over de Plus GTT model. Zelf heb ik er nooit één in het wild zien rijden
Maar ik woon in het Noorden en daar zie je sowieso relatief weinig GTT's rijden in vergelijking met het Westen. Maar iemand die het een ordinaire japanner noemt, neem ik sowieso niet helemaal serieus
quote:De sedan versie zie je id erg veel rijden en je moet id van het model houden. Ik denk ook niet dat iemand die zo'n auto koopt hem echt voor de looks koopt, maar meer voor de prijs en de geleverde prestaties. Tuurlijk, wanneer je het een lelijke auto vindt dan koop je 'm niet, maar er zijn mooiere modellen op de markt
Op dinsdag 29 april 2003 11:41 schreef Threepio het volgende:[..]
ohja je hebt een plusversie.. kweenie of ik die welles gezien heb, maar die sedan zie je gewoon best vaak (met opgeschoten yup achter het stuur). ik vind em gewoon niet mooi
quote:Ik vindt hem persoonlijk wel wat hebben, hij ziet er simpel en bruut uit.maar inderdaad, als hij niet de specs zou hebben waar wij over praten (2.0i turbo AWD enzo), zou hij waarschijnlijk direct minder bruut overkomen.
Op dinsdag 29 april 2003 12:06 schreef VTec555 het volgende:[..]
De sedan versie zie je id erg veel rijden en je moet id van het model houden. Ik denk ook niet dat iemand die zo'n auto koopt hem echt voor de looks koopt, maar meer voor de prijs en de geleverde prestaties. Tuurlijk, wanneer je het een lelijke auto vindt dan koop je 'm niet, maar er zijn mooiere modellen op de markt
quote:Het is gewoon een beest en van de auto's die ik ondertussen heb gehad (o.a. Honda Civic VTi en VW Golf IV GTi met 200pk) het meest snelle en tzt nog sneller
Op dinsdag 29 april 2003 12:14 schreef Tjabbo het volgende:[..]
Ik vindt hem persoonlijk wel wat hebben, hij ziet er simpel en bruut uit.maar inderdaad, als hij niet de specs zou hebben waar wij over praten (2.0i turbo AWD enzo), zou hij waarschijnlijk direct minder bruut overkomen.
6.9L V8 met 286pk, als dit geen shaapje is weet ik het niet meer
Zal ff de Specs opzoeken (als ik ze kan vinden)
EDIT: De Specs
0-100 in 7 seconden (niet zo denderend snel, maar toch snel voor een auto van 1935 kilo en meer als 5 meter lang )
6.9L V8 286 PK
Top : 230Km/u (dit met een 4 traps automaat:9~)
[Dit bericht is gewijzigd door Darknezz op 30-04-2003 00:31]
MOTOR
aantal cilinders 4
kleppen per cilinder 4
cilinderinhoud 1834cm3
boring x slag 81,0x89,0 mm
compressieverh. 10,5:1
max. vermogen 103 kW (140 pk)/6500tpm
max. koppel 167 Nm/5500tpm
brandstofsysteem multipoint injectie
turbo nee
katalysator geregeld
PRESTATIES
topsnelheid 210 km/h
acceleratie 0-100 km/h 7,6 s
verbruik binnen b.k. - l/100km
verbruik buiten b.k. - l/100km
verbruik gecombineerd 7,9 l/100km
quote:Had ik id gelezen
Op dinsdag 29 april 2003 19:50 schreef Threepio het volgende:
Saab gaat btw een nieuw model uitbrengen gebaseerd op de impreza (subaru en saab allebei GM) en dat gaat wel een vette bak worden: techniek (motor & onderstel) van subaru en looks van saab:
dit en nog veel meer was te zien op de kever pinkster dagen
tís wel een Bi-turbo !
dat maakt het verschil
quote:6 cil lijn
Op vrijdag 9 mei 2003 21:34 schreef dumb_8 het volgende:
Ik heb er nog 1: De Opel Omega Lotus, opeltje met V6 motor:
quote:Corectie het gaat hier om een LOTUS omega geen opel !!
Op vrijdag 9 mei 2003 21:34 schreef dumb_8 het volgende:
Ik heb er nog 1: De Opel Omega Lotus, opeltje met V6 motor:
quote:Tis niet eens een Opel.
Op zondag 11 mei 2003 19:29 schreef Bogusje het volgende:
En bijna niet te vinden in goede staat. (helaas, het is de enigste opel waar ik een uitzondering voor wil maken..)
Staat op kenteken als Lotus dus maak je niet druk .
quote:juist
Op zondag 11 mei 2003 19:31 schreef Pushit het volgende:[..]
Tis niet eens een Opel.
Staat op kenteken als Lotus dus maak je niet druk
.
quote:Oh jij was al eerder zag ik hehe. Ze hebben alleen carrosserie en interieur gebruikt. De rest is allemaal Lotus.
Op zondag 11 mei 2003 19:33 schreef Rancor het volgende:[..]
juist
quote:Als ik heel eerlijk moet zijn is dat dan meer het probleem van die mensen dan een probleem van mij. Je rijd een auto toch voor jezelf en niet voor anderen of zie ik dat verkeerd
Op zondag 11 mei 2003 19:43 schreef Bogusje het volgende:
ja maar toch, bij het stoplicht herken de meeste mensen toch een (sl)opel. Tot je het gas intrapt en van ze weg rijdt...
maar dan sta je er achter en begin je te lachen als een gek (dit was de eerste foto die ik van dat apparaat zag)
en dan toch
dan deze Volvo
het lijkt gewoon een 960 Estate, niks bijzonders...
maar dan ligt er toch een niet al te misselijke 5.0 V8 in en die hebben ze ook nog eens gesupercharged
kijk dan schiet het iig lekker op! hij produceert zo'n 380PK, en met het koppel is het vast ook niet mis...
quote:eej, jou ken ik van het EM Forum
Op donderdag 24 april 2003 23:39 schreef VTec555 het volgende:[..]
Tja, niet iedereen vind het een even mooie auto
Komt misschien ook omdat je ze gewoon erg weinig ziet en er dus maar niet aan kunt wennen. Of hij is gewoon lelijk alleen vind niet iedereen dat gelukkig
quote:Doe mij die Volvo maar, denken de ouders van mn vriendin dat ik een ouwe lul geworden ben
Op woensdag 4 juni 2003 21:09 schreef Ultimora het volgende:
BMW die er niet opvallend uitziet..
[afbeelding]
maar dan sta je er achter en begin je te lachen als een gek (dit was de eerste foto die ik van dat apparaat zag)
en dan toch![]()
![]()
[afbeelding]
[afbeelding]dan deze Volvo
[afbeelding]
het lijkt gewoon een 960 Estate, niks bijzonders...maar dan ligt er toch een niet al te misselijke 5.0 V8 in
en die hebben ze ook nog eens gesupercharged
kijk dan schiet het iig lekker op! hij produceert zo'n 380PK, en met het koppel is het vast ook niet mis...
[afbeelding]
[afbeelding]
-edit- heb je ook foto's van de binnenkant van die Bmw? en spec?
quote:Ze zullen het denk ik wel horen als je aan komt rijden met die V8
Op dinsdag 10 juni 2003 22:39 schreef PeuRac het volgende:[..]
Doe mij die Volvo maar, denken de ouders van mn vriendin dat ik een ouwe lul geworden ben
, maar mn vriedin weet wel beter dan
-edit- heb je ook foto's van de binnenkant van die Bmw? en spec?
quote:ach die zijn zo naief als de pest, ik heb ze wijs gemaakt dat mijn auto niet harder gaat als 140, dat terwijl hij de 190 makkelijk haalt (op de teller dan he) en ze er zelf 3 hebben gehad.
Op dinsdag 10 juni 2003 22:48 schreef Threepio het volgende:[..]
Ze zullen het denk ik wel horen als je aan komt rijden met die V8
Ach, haar vader heeft de 140 nog nooit gezien op de teller. Keb em een keertje bijna vd weg gedrukt (zag niet dat hij t was) toen hij met 82 km/h een vrachtauto aan t inhalen was op de snelweg toe ik haast had. Gelukkig was dat met de auto van mn baas en herkende hij me niet, want daarna trapte ik hem door tot de 160 ('s avonds laat op een vrijwel verlaten snelweg)
Geproduceerd tussen 1970 en 1975
Aantal: 12.920 (bij benadering)
Ontwerp: Robert Opron (Citroën)
Kenmerken
Vermogen:
178 DIN pk bij 5500 omw/min. (carburateurmotor)
188 SAE pk bij 6250 omw/min. (inspuitmotor)
Motoren:
Maserati type C 114,6 cilinders in V vorm op 90 graden
Boring: 87 mm.
Slag: 75 mm.
Cilinder inhoud: 2670 cc
Compressieverhouding: 9 (superbrandstof)
2 x 2 bovenliggende nokkenassen, aangedreven door twee kettingen
Cilinderkoppen en blok in lichtmetaal (aluminium)
Verwisselbare cilindervoeringen
Olieradiateur van lichtmetaal.
3 dubbele Weber-carburateurs of Electronische benzine-inspuiting (Bosch) (vanaf september '72)
Electronische Bendix benzinepomp
NB. Zelfde motor met inhoud van bijna 3 liter in combinatie met automatische Borg-Warner versnellingsbak vanaf mei '73.
Prestaties
Maximumsnelheid:
220 km/uur (carburateurversie),
228 km/uur (injectieversie), 205 km/uur (automaat).
Acceleratie met alleen de bestuurder aan boord:
400 m met staande start: 16,2 sec.
1000 m met staande start: 29,9 sec.
0 tot 100 km/uur in 8,9 sec.
DIN benzineverbruik: 11,22 l.
Niet slecht voor een auto die eruitziet als een snoek en 30 jaar oud
quote:
Op vrijdag 13 juni 2003 17:02 schreef Wokschotel het volgende:
Citroen BX 1.9 GTi 16v
gewicht 1050 kg, 160 pk
0-100 7,9 sec top 218 km/h
"Dat brengt ons op de prestaties. Van 0-100 duurt vier tot vijf seconden. De maximum snelheid ligt wat moeilijker. Boven de 180 dreigt het linnen dak namelijk uit eigen beweging op te gaan en vervolgens het luchtruim te keizen. Harder dan ongeveer 185 is Marco daarom voor alle veiligheid niet geweest, maar volgens zijn berekeningen licht het theoretisch maximum tussen de 230 en 240 kilometer per uur. Maar de grootste sensatie is het toch om op de snelweg even achter een 140 rijdende voorganger te blijven hangen, om deze vervolgens loeihard voorbij te gaan..."
http://www.2cv.nl/publicaties/v8/
Is een speciale uitvoering met een 3.8 liter Ferrari V8.
Tweede hands vind je 'em soms voor rond de 3000 euro.
quote:
Op vrijdag 13 juni 2003 17:36 schreef R2racing het volgende:
Of de Alfa 75 3 liter v6. Heb er een en iedereen die naast me staat denk van HAHAAHAH gaan we even wegrijdenis er nog maar 1 gelukt dat was een passat w8 :S waarvan ik dacht die rij ik ff weg
. hier nog foto ervan ziet er niet echt indrukwekkend uit. Klein uitlaatje/standaard 14' velgen.
quote:Jij hebt zeker nooit tegenover (lees: langs) een echte auto gestaan wel?
PRESTATIES
topsnelheid 222 km/h
acceleratie 0-100 km/h 7,5 s
bron: http://www.autoweek.nl
quote:Je bedoelt denk ik 8.32
Op vrijdag 13 juni 2003 19:15 schreef Dr_Gonzo het volgende:
Lancia Thema 8.38Is een speciale uitvoering met een 3.8 liter Ferrari V8.
Tweede hands vind je 'em soms voor rond de 3000 euro.
En om heel eerlijk te zijn, ik heb hem nog nergens voor rond de 3000 euro gezien... Op één van de vorige pagina's staat hij trouwens ook al, met een link naar Autotrader. Het getoonde model kost daar oveirgens 10.000 euro...
quote:Heb 'em onlangs zien staan bij een dealer in Sittard.
Op vrijdag 13 juni 2003 19:47 schreef astra het volgende:[..]
Je bedoelt denk ik 8.32
En om heel eerlijk te zijn, ik heb hem nog nergens voor rond de 3000 euro gezien... Op één van de vorige pagina's staat hij trouwens ook al, met een link naar Autotrader. Het getoonde model kost daar oveirgens 10.000 euro...
quote:
Op vrijdag 13 juni 2003 17:11 schreef LiQuiD_007 het volgende:[..]
...........
Lotus Sunbeam 2.2 Liter
Audi Quattro Sport (Slechts 306 pk)
Nissan Sunny GTI-R
Eerder zag ik al een gti staan..Echt schaapskleren is het inderdaad niet,maar ik denk dat maar weinig mensen beseffen dat dat dingetje wel heel erg snel is..
Mazda 323 GT-R...hetzelde verhaal..
VW Golf V6 4Motion...vind ik toch wel schaapskleren..en natuurlijk de 150 pk TDI!!
En dan natuurlijk deze lamborghini....
quote:
Op vrijdag 13 juni 2003 17:02 schreef Wokschotel het volgende:
Citroen BX 1.9 GTi 16v
gewicht 1050 kg, 160 pk
0-100 7,9 sec top 218 km/h
quote:Mooi stom dan, 300pk en verder geen aanpassingen qua remgedrag. gewoon een rijdende doodskist dus.
Op vrijdag 31 oktober 2003 13:10 schreef Elgigante het volgende:
Mooi is dat ja die ogenschijnlijk normale auto's die menig porsche doen zweten..
Kennis van me had een renaultje 5, op zich niets speciaals, maar had er na lang passen en meten een dikke v6 ingelegd a 300 pk, gind als de wind, enorme herrie, je zag er niets aan, was modelletje standaard renault 5, dus kleine bandjes, standaard remmen, standaard uitlaat, geen spoilers blablabla.
Tot ineens volledig de motorkap openbarstte, de auto kon het simpelweg niet aan zo'n vermogen, maar leuk was het wel!
en hoe de neuk krijg je een motorkap aan het openbarsten van vermogen. Ik heb wel eens een supra met 1300pk een motorkap zien kromtrekken, maar openbarsten zul je me even moeten uitleggen.
Hij ziet eruit als een renault 19 1.8 16v williams (op de goudkleurige velgen na), dus helemaal gespoilerd en in williams blauw K heb zo geen foto's maar hij ziet er wel leuk uit...
quote:Haha, helemaal mee eens
Op vrijdag 18 april 2003 10:25 schreef Yorout het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
jah die V70R en S60R worden standaart gelevert met 300 pk
quote:Alfa 75 3 liter V6:
Op vrijdag 13 juni 2003 17:36 schreef R2racing het volgende:
Of de Alfa 75 3 liter v6. Heb er een en iedereen die naast me staat denk van HAHAAHAH gaan we even wegrijdenis er nog maar 1 gelukt dat was een passat w8 :S waarvan ik dacht die rij ik ff weg
. hier nog foto ervan ziet er niet echt indrukwekkend uit. Klein uitlaatje/standaard 14' velgen.
Die specs haal ik met m'n 1.6i 16V ook:
PRESTATIES
topsnelheid 220 km/h
acceleratie 0-100 km/h 7,5 s
en da's een crx (nog niet eens een VTEC). Valt wel erg tegen voor zo'n enorm blok vergeleken met die van mij.
2005 Maserati Quattroporte Compact Sedan (verkrijgbaar in 2004)
Engine
double overhead cam (DOHC) V8 cylinder configuration
gas engine 32 valves
variable valve timing 400 hp @ 7000 rpm
6-speed shiftable automatic transmission, rear wheel drive
quote:dat is er zeer zeker 1, 400pk dat gaat als de brandweer
Op dinsdag 4 november 2003 20:47 schreef Googolplexian het volgende:
[afbeelding]
2005 Maserati Quattroporte Compact Sedan (verkrijgbaar in 2004)Engine
double overhead cam (DOHC) V8 cylinder configuration
gas engine 32 valves
variable valve timing 400 hp @ 7000 rpm6-speed shiftable automatic transmission, rear wheel drive
quote:EN gewoon relaxed met z'n vijfen erin passen EN een soort van VTEC EN Multi-luxe (voorstoelen met 16 motorfunkties, DVD/Navigatie, etc. etc. etc.)
Op dinsdag 4 november 2003 20:55 schreef Party_P het volgende:[..]
dat is er zeer zeker 1, 400pk dat gaat als de brandweer
Leuk aparaatje waarvan niemand verwacht dat het zo snel gaat (of zo duur is?... geen idee wat íe moet gaan opleveren)
quote:EN gewoon relaxed met z'n vijfen erin passen EN een soort van VTEC EN Multi-luxe (voorstoelen met 16 motorfunkties, DVD/Navigatie, etc. etc. etc.)
Op dinsdag 4 november 2003 20:55 schreef Party_P het volgende:[..]
dat is er zeer zeker 1, 400pk dat gaat als de brandweer
Leuk aparaatje waarvan niemand verwacht dat het zo snel gaat (of zo duur is?... geen idee wat íe moet gaan opleveren)
quote:Whahaha Ik heb een GTV6 met de 3.0 V6 van de 75 erin.
Op vrijdag 13 juni 2003 17:36 schreef R2racing het volgende:
Of de Alfa 75 3 liter v6. Heb er een en iedereen die naast me staat denk van HAHAAHAH gaan we even wegrijdenis er nog maar 1 gelukt dat was een passat w8 :S waarvan ik dacht die rij ik ff weg
. hier nog foto ervan ziet er niet echt indrukwekkend uit. Klein uitlaatje/standaard 14' velgen.
Heerlijk die mensen met vooroordelen over Alfa en dan zoek gereden worden door een Alfa.
quote:
Op vrijdag 18 april 2003 10:48 schreef GizartFRL het volgende:
Een Peugeot 205 met 1.6 embleempjes op de zijkant en verder alle kenmerken van een 1.6.maar dan ligt er stiekum wel een getuned 1.9 blok in
*evil grin*
quote:Dit is de bedoeling!!!
Op vrijdag 18 april 2003 10:53 schreef LiQuiD_007 het volgende:[..]
Was te verwachten bij jou
maar da's idd wel gaaf. Khad laatst een Astra (2.2 DTI) van een collega mee. Ik bij stoplicht naast 205 met quintezzje, gewone bandjes, geen gekke dingen. Hij Vroem vroem,.. ik vroem... *groen* .............ik gas.......... 4 sec later had ik een achterstand van 200 m
quote:En dit!!!!
Op vrijdag 13 juni 2003 18:15 schreef Manson het volgende:
Citroen 2cv6 (eend) V8"Dat brengt ons op de prestaties. Van 0-100 duurt vier tot vijf seconden. De maximum snelheid ligt wat moeilijker. Boven de 180 dreigt het linnen dak namelijk uit eigen beweging op te gaan en vervolgens het luchtruim te keizen. Harder dan ongeveer 185 is Marco daarom voor alle veiligheid niet geweest, maar volgens zijn berekeningen licht het theoretisch maximum tussen de 230 en 240 kilometer per uur. Maar de grootste sensatie is het toch om op de snelweg even achter een 140 rijdende voorganger te blijven hangen, om deze vervolgens loeihard voorbij te gaan..."
http://www.2cv.nl/publicaties/v8/
quote:Gizart, ff offtopic, maar als je er een hoop kent, kun je me dan meer vertellen over een gigantisch showgetunede 205 in bilthoven e.o.?
Op vrijdag 18 april 2003 11:20 schreef GizartFRL het volgende:[..]
Wavvoor 205je was dat?
Kleur kenteken etc etc.
misschien kan ik je meer vertellen over het blok.
Blauw/wit, extreem verlaagd, geloof ook blauwgetint glas.
quote:Erg gaaf!
V8 voor Ford Focus
7 november 2003 · Tekst Henny Hemmes
Een Ford Focus met een dikke V8 onder de kap met niet minder dan 420 pk? Dat 't kan, laat Ford Racing Performance Parts in Las Vegas op de Sema Show zien met de Focus RS8.
Ford Racing Performance Parts (FRPP) heeft in Las Vegas drie hot rods ten tonele gevoerd die allemaal zijn uitgerust met de nieuwe 5-liter 'Cammer' V8-motor. Dat is een zogenaamde crate engine, een motor die je los kunst bestellen en geleverd wordt in een crate, ofwel krat.
Naast de 60 pk supercharged FR100 Panel Truck, zagen we in Las Vegas ook een 1965 Mustang Fastback met de Cammer V8. Die auto is compleet gerestaureerd en heeft nu met de Crammer V8 420 pk in het vooronder. Ford wil met de Mustang laten zien dat de motor geschikt is voor een historische liefhebbersauto.
Verder heeft FRPP een Europese Focus RS omgebouwd naar achterwielaandrijving en daarbij het complete onderstel gewijzigd. Bovendien is deze RS8 voorzien van een sportdifferentieel. Lichtmetalen 18-inch wielen met Michelins Pilot Sport in de maat 225/40 vóór en 225/45 achter moeten het vermogen van de 5-liter V8 aan de weg brengen. De V8 stamt uit de SVT Mustang Cobra, die met 4,6-liter cilinderinhoud een vermogen levert van 360 pk. De Cammer heeft overigens een maximum koppel van 500 Nm bij 5000 tpm. FRPP heeft de motor gecombineerd met een Tremec vijfbak en een Rod Racing koppeling en een prototype-pook.
De Focus RS8 is niet te koop, maar de motor is te bestellen uit de 2004-catalogus en kost $ 14.995, ofwel een dikke 13.000 euro.bron: autoweek
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |