abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 17 april 2003 @ 18:43:29 #1
7010 Dagobert
I'm the Benjamin
pi_9844154
quote:
Op woensdag 16 april 2003 23:22 schreef Breuls het volgende in een MED-topic:
Zo is er bij een groeiend aantal users de behoefte om een eigen plek voor fantasyzaken te hebben, en we zagen in het eiland wel een geschikte plek. Afgesproken is dat pluisje dit gegeven, samen met Dagobert, invulling gaat geven. Hierbij valt onder andere te denken aan een lichte verandering van bijvoorbeeld de naam van het forum.
Daar het FOK!eiland forum een groep trouwe users kent, zal begonnen worden met hen te overleggen. Initiatieven voor dit overleg zullen spoedig vanuit de kant van pluisje en kersverse duomod (ja, u begreep het goed) Dagobert volgen.
Tadda Hier zijn we dan

Er staan een aantal open ideen en plannen:

Aangezien we wat meer richting Fantasy willen hangen zou een eventuele nieuwe naam welkom zijn. Die zal er echter alleen maar komen als we iets kunnen vinden wat de lading beter dekt dan de huidige.

En wat is dan "de lading"?: eiland moet nog meer een plek worden waar wat luchtigere verhaallijnen afgewisseld worden met fantasyposts, zowel in verhalen als in het babbeltopic. Met het babbeltopic willen we de Fantasy verder stimuleren, en hopen we meer geinteresseerden naar het eiland te trekken, wat ook de verhaallijnen ten goede zal komen.

De bedoeling van het Fantasybabbeltopic is dat het een Fantasybabbeltopic wordt Ander gezellig gepraat blijft dus in Prettig Gesprek.

Ondertussen willen we niet de indruk wekken dat het eiland alleen maar "serieuzer" moet worden: ook de wat luchtigere topics, met korte posts, blijven meer dan welkom. Zolang het niet irl is, zou het een plekje moeten kunnen hebben op het eiland.

In dit discussietopic kun je kwijt:
-suggesties over een eventuele nieuwe naam
-meningen over het Fantasytopic (meldt deze hier, en niet in het betreffende topic aub)
-suggesties over het eiland in het algemeen
-suggesties mbt het stimuleren van Fantasy

Alle suggesties, aanbevelingen en kritiek is welkom, zolang dit opbouwend gebeurt.

Het veranderen van het eiland is geen kwestie van een paar dagen, we willen er goed de tijd voor nemen, om zo tot iets te komen waar iedereen zich in kan vinden. Deze topics zijn een aanzet, maar de uiteindelijke invulling zal, zoals altijd op het eiland, bepaald worden door de users.

Ook voor ons is het nog een beetje kijken hoe het loopt en wat wel leuk is, en wat niet. Geef ons, jezelf en je medeposters even de tijd om aan alles te wennen.

Laat vooral wat van je horen, zodat wij weten welke kant jullie op willen.

Pluisje & Dagobert

Civielers uit Twente, wij zijn geniaal
pi_9844215
nog 1 kleine aanvulling: verwacht niet van ons dat we direct op alle hier geplaatste posts reageren. Het is een manier om verschillende meningen en suggesties te verzamelen, wij zullen hier dus vooral veel lezen en ideeen opdoen
  donderdag 17 april 2003 @ 18:48:28 #3
15069 Phoenixx
Handle with care
pi_9844256
Allereerst: mooi initiatief!!
Heel veel succes met de "reorganisatie".

En nog even een "inkoppertje" voor wat betreft de nieuwe naam van het eiland: "Fantasy Island".
Sow... hebben we die ook vast gehad!

The toes you step on today might be connected to the ass you’re going to kiss tomorrow...
  donderdag 17 april 2003 @ 18:53:06 #4
20641 portier
Parkeer binnen de vakken!
pi_9844334
quote:
Op donderdag 17 april 2003 18:43 schreef Dagobert het volgende:
In dit discussietopic kun je kwijt:
Ik denk dat deze naam de lading prima dekt, zowel omdat het op deze manier makkelijk een community kan zijn als een fantasy plek. Op het eiland kan vanalles zijn, zonder dat je last hebt van aangrenzende landen of plaatsen. Ik zie geen probleem waarom de naam zou moeten veranderen.
quote:
-meningen over het Fantasytopic (meldt deze hier, en niet in het betreffende topic aub)
Buiten de verhaallijnen is fantasy niet mijn ding. Ik zal daar niet gaan babbelen over het nieuwste boek van weet ik veel, maar ik denk dat als het in PG niet kan, het een prima oplossing is om meer mensen naar het Eiland te trekken. Mij zal je gewoon in PG vinden
quote:
Wat meer discussievrijheid. Dit kan, naar mijn mening, in PG wel af, maar pluis is het hier niet mee eens. Ik weet niet hoe jij ertegenover staat en zou dat graag horen.
Moeten daar nieuwe topics voor geopend worden of wat anders?

En verder vind ik het een moeilijk iets, dat fantasy en community samen, zeker als het zich moet mengen en er 2 kampen ontstaan. Mochten er 2 kampen ontstaan, doe dan ajb geen verwoedde pogingen om het te mengen, daar komt alleen maar ruzie van.

quote:
Dat babbeltopic dus en verder zal het vanzelf moeten komen. Mensen die graag fantasy schrijven zullen vanzelf aangetrokken worden door de draden die hier lopen.

Misschien moet de subtitel van het forum nog aangepast worden zodat duidelijk wordt dat fantasy hier ook mag?

Dat was het voor nu

GEILE VROUWPERSONEN!
Als je je doelen hebt bereikt heb je de lat te laag gelegd.
If a butterfly flaps its wings on one side of the world, the ripple effect could cause a tempest on the other --Chaos theory
pi_9844378
wat wordt hier met fantasy bedoeld?
  donderdag 17 april 2003 @ 18:59:17 #6
25889 Sitethief
Fulltime Flapdrol
pi_9844439
quote:
Op donderdag 17 april 2003 18:56 schreef funmaster het volgende:
Richting Tolkien (even heel kort door de bocht hé aschen )
Stroek: Sitethief, die is heel groot en sterk :Y.
Faat: *zucht* zoals gewoonlijk hoor Sitethief weer in de bocht >:)
  donderdag 17 april 2003 @ 19:01:17 #7
20641 portier
pi_9844468
quote:
Onderin de kerkers (sub - Het Kasteel van LD)
Araujo - Citadel der goden
Imloth Melui - De Rozenvalei

Dat soort topics

[Dit bericht is gewijzigd door portier op 17-04-2003 19:04]

GEILE VROUWPERSONEN!
If a butterfly flaps its wings on one side of the world, the ripple effect could cause a tempest on the other --Chaos theory
  donderdag 17 april 2003 @ 19:02:18 #8
7010 Dagobert
I'm the Benjamin
pi_9844485
quote:
quote:
`Kenmerkend voor fantasy,' zegt Jurgen Snoeren, `is dat de schrijver een eigen wereld bouwt, met een coherente taal, culturen en volkeren, naar voorbeeld van onze eigen wereld.'
http://utopia.knoware.nl/users/vanderwa/stukken/fantasy.htm

Zoiets Je zou eens topics kunnen lezen zoals deze:

Araujo - Citadel der goden
Onderin de kerkers (sub - Het Kasteel van LD)

pi_9844516
ik vind dat jullie wel gelijk hebben dat er meer fantasy moet komen
maar ik hoop datde rest van het eiland gewoon hetzelfde blijft en niet te groote veranderingen
  donderdag 17 april 2003 @ 19:05:52 #10
33169 Magneet
Magnetic Enhanced
pi_9844552
ik vind een fantasy babbel topic gewoon geweldig en als eventueel vervangende naam van het eiland wat ik eigenlijk al een supernaam vind maar toch : Het Fokniversum dat omdat een eiland vaak maar 1 soort ding gebeurd maar in het omniversum kunnen verschillende werelden ( planeten ) zijn waar men op een hele andere mnanier leeft dus waar fantasy ook zijn eigen plaats zou hebben.
  donderdag 17 april 2003 @ 19:06:37 #11
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_9844575
quote:
Op donderdag 17 april 2003 19:04 schreef Jan-jaap het volgende:
ik vind dat jullie wel gelijk hebben dat er meer fantasy moet komen
maar ik hoop datde rest van het eiland gewoon hetzelfde blijft en niet te groote veranderingen
dat wil ik meteen even benadrukken:
er zal geprobeerd worden om meer Fantasy te krijgen, maar aan het huidige geheel zal verder niets veranderen! Alle soorten verhaallijnen, die niet irl zijn, kunnen op het eiland, dus ook non-fantasy
  donderdag 17 april 2003 @ 19:07:38 #12
20641 portier
pi_9844592
quote:
Op donderdag 17 april 2003 19:05 schreef Magneet het volgende:
ik vind een fantasy babbel topic gewoon geweldig en als eventueel vervangende naam van het eiland wat ik eigenlijk al een supernaam vind maar toch : Het Fokniversum dat omdat een eiland vaak maar 1 soort ding gebeurd maar in het omniversum kunnen verschillende werelden ( planeten ) zijn waar men op een hele andere mnanier leeft dus waar fantasy ook zijn eigen plaats zou hebben.
GEILE VROUWPERSONEN!
pi_9844945
Hallo, Fok!eiland is een plaats waar je winkels en huizen maakt, geen triologieën
  donderdag 17 april 2003 @ 19:25:23 #14
7010 Dagobert
I'm the Benjamin
pi_9844974
quote:
Op donderdag 17 april 2003 19:24 schreef funmaster het volgende:
Hallo, Fok!eiland is een plaats waar je winkels en huizen maakt, geen triologieën
Bijna goed
  donderdag 17 april 2003 @ 19:26:30 #15
33169 Magneet
Magnetic Enhanced
pi_9845001
quote:
fout, op het fokeiland kan alles, niet alleen huisjes maken en zo maar ook echte complete verhalen zoals lotr
  donderdag 17 april 2003 @ 19:28:51 #16
29319 ninja-mod
Budo Taijutsu
pi_9845056
hmm ; nou ik waag een poging...
---
Ik heb al vaker horen langskomen dat fantasy een grotere rol zou moeten krijgen op het eiland ( de naam mag blijven trouwens , een eiland kan alles zijn.. )
Ik heb niets tegen fantasy ; in het dojo topic fantaseren we ook aardig wat af ( al zitten we af en toe eng dicht tegen de waarheid aan... ) maar het 'echte ' fantasy is heel wat anders.
Ik ben van mening dat de mensen die graag meer fantasy willen zien dat zelf moeten invullen.
Dus ; de behoefte zelf invullen.
---
Helaas zie ik dat er af en toe nog geflamed en gepest word ( om het maar even zo aan te geven ) ; ook jegens fantasy... jullie snappen wel wat ik bedoel.
Dit gegeven vind ik erg jammer ; op die manier houden noobs afstand en kijken ze meer de kat uit de boom ipv lekker mee te doen.
>>
Ik ben van mening dat er niet rigoreus in het eiland zou moeten worden veranderd ; ik heb het idee dat als er daadwerkelijk zoveel vraag is naar fatasy de 'behoeftigen' kennelijk even over een drempel heen geholpen moeten worden.
Uiteraard sta ik open voor nieuwe plannen en initiatieven
Ik ben erg benieuwd wat er gaat uitrollen!
> BTi <
Only the light called darkness can show who i really am...
  donderdag 17 april 2003 @ 19:29:53 #17
25889 Sitethief
Fulltime Flapdrol
pi_9845082
quote:
Op donderdag 17 april 2003 19:26 schreef Magneet het volgende:

[..]

fout, op het fokeiland kan alles, niet alleen huisjes maken en zo maar ook echte complete verhalen zoals lotr

ja dat topic was echt top!, lekker melig
  donderdag 17 april 2003 @ 19:30:04 #18
7010 Dagobert
I'm the Benjamin
pi_9845088
quote:
Op donderdag 17 april 2003 18:53 schreef portier het volgende:

[..]

Misschien moet de subtitel van het forum nog aangepast worden zodat duidelijk wordt dat fantasy hier ook mag?

*lichtelijk naar de index hint*
pi_9845132
quote:
Als LD dit leest ..

Vanuit mijn standpunt:

Het eiland is een plaats voor Trilogieën, met hier en daar wat "luchtigere" topics. In mijn ogen onzin.

Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
pi_9845145
quote:
daar ben ik het niet mee eens
het eiland (hoe het straks ook mag heten) is ook een plek voor fantasy , en als er noet zoveel fantasyverhalen op het eiland waren dan vind ik het meteen een stuk minder leuk.
en bovendien de plaats voor huizen en winkels zoals jij dat noemt is toch eigelijk toch ook zo beetje fantasy.
  donderdag 17 april 2003 @ 19:35:22 #21
33169 Magneet
Magnetic Enhanced
pi_9845189
quote:
Op donderdag 17 april 2003 19:30 schreef Dagobert het volgende:

[..]

ziet er goed uit, denk dat dit beter de lading dekt
  donderdag 17 april 2003 @ 19:58:28 #22
20641 portier
pi_9845662
quote:
Op donderdag 17 april 2003 19:28 schreef ninja-mod het volgende:
Helaas zie ik dat er af en toe nog geflamed en gepest word ( om het maar even zo aan te geven ) ; ook jegens fantasy... jullie snappen wel wat ik bedoel.
Dit gegeven vind ik erg jammer ; op die manier houden noobs afstand en kijken ze meer de kat uit de boom ipv lekker mee te doen.
Flamen toch niet?
En als er kritiek komt op een nieuw persoon dan is dat vaak omdat men niet wilt dat de verhaallijn in de soep loopt. Er zitten hier zat mensen die er lang op voorbereiden voordat ze een post maken. Ik denk ook dat het moeilijk is om de verhaallijn erg uit te breiden, omdat het op een gegeven moment bijna onmogelijk wordt om het nog bij te benen qua personages e.d.
Misschien zouden er meer verhaallijnen moeten komen die dan aangegeven kunnen worden met een klein tagje in de titel?
quote:
Op donderdag 17 april 2003 19:30 schreef Dagobert het volgende:

[..]

GEILE VROUWPERSONEN!
pi_9846721
Laat Fok!Eiland gewoon hetzelfde zijn, anders is het Fok!Eiland niet meer.

En als je over fantasy wilt discussieren, kan dat hier.

donderdag 17 april 2003 @ 20:49:13 #24
33169 Magneet
Magnetic Enhanced
pi_9846764
quote:
Op donderdag 17 april 2003 20:47 schreef funmaster het volgende:

laten wij 2 onze mond maar houden over wat het eiland nu precies is want daarvoor zijn we veels te kort hier ja ook een half jaar is te kort om te weten wat het eiland is
  donderdag 17 april 2003 @ 20:49:31 #25
20641 portier
pi_9846775
quote:

Ken je een schuilkelder in de buurt? Ga daar dan maar vast vertoeven want ik denk dat jij de komende 6 maanden hier niet meer gerespecteerd gaat worden
GEILE VROUWPERSONEN!
  donderdag 17 april 2003 @ 20:51:26 #26
7010 Dagobert
I'm the Benjamin
pi_9846816
quote:

Lieve jongen, lees nou es mijn eerste post
  donderdag 17 april 2003 @ 20:53:01 #27
20641 portier
pi_9846844
quote:
Op donderdag 17 april 2003 20:51 schreef Dagobert het volgende:

[..]

Lieve jongen, lees nou es wat meer topics op het eiland voordat je dom begint te blaten

Inderdaad
GEILE VROUWPERSONEN!
pi_9846972
quote:

.. lezen .. en begrijpen zijn moeilijke woorden. Veranderingen zullen zeker komen. En dat is goed. Meer fantasy is voor veel users aantrekkelijk. als je dat niet bevalt kijk je maar niet in die topics

[Dit bericht is gewijzigd door Asschen_sukar op 17-04-2003 21:33]

pi_9847570
quote:
Op donderdag 17 april 2003 20:59 schreef Asschen_sukar het volgende:

Meer fantasy is veel users aantrekkelijk.

Meer fantasy is veel users aantrekkelijk??? Er is al een fantasy-topic in het subforum Kunst&Lidratuur.

Straks zijn er helemaal geen winkels meer over op Fok!eiland, maar alleen kerkers, kastelen en grotten... DAT MAG NIET GEBEUREN! Pluisje en Dagobert, WAAROM doen jullie dit eigenlijk??? Ik snap er helemaal niets meer van!

donderdag 17 april 2003 @ 21:29:37 #30
33169 Magneet
Magnetic Enhanced
pi_9847664
quote:
Op donderdag 17 april 2003 21:25 schreef funmaster het volgende:

[..]

Meer fantasy is veel users aantrekkelijk??? Er is al een fantasy-topic in het subforum Kunst&Lidratuur.

Straks zijn er helemaal geen winkels meer over op Fok!eiland, maar alleen kerkers, kastelen en grotten... DAT MAG NIET GEBEUREN! Pluisje en Dagobert, WAAROM doen jullie dit eigenlijk??? Ik snap er helemaal niets meer van!

een verhaal is een verhaal of het nu een winkeltjes verhaal of een fantasy verhaal is het mag alleebei hiero
  donderdag 17 april 2003 @ 21:29:57 #31
7010 Dagobert
I'm the Benjamin
pi_9847672
quote:
Ondertussen willen we niet de indruk wekken dat het eiland alleen maar "serieuzer" moet worden: ook de wat luchtigere topics, met korte posts, blijven meer dan welkom. Zolang het niet irl is, zou het een plekje moeten kunnen hebben op het eiland.

Verder doen we het omdat er vraag naar is.

Nu gaan we hier weer verder met het bespreken van HOE we het gaan doen, niet WAAROM, danku

donderdag 17 april 2003 @ 21:30:07 #32
25889 Sitethief
Fulltime Flapdrol
pi_9847675
quote:

[..]

O jee, de tegenhanger van LD (no offnece to LD )
pi_9847778
quote:
Jij snapt het niet helemaal, of wel. Het eiland is voor "luchtigere topics" en Fantasy. Ze zullen elkaar niet verdrijven.

Lees a.u.b. eens wat discussies terug

[Dit bericht is gewijzigd door Asschen_sukar op 17-04-2003 21:37]

pi_9847799
quote:
Op donderdag 17 april 2003 21:35 schreef Asschen_sukar het volgende:

[..]

Jij snapt het niet helemaal, of wel. Het eiland is voor "onzin" en Fantasy. Ze zullen elkaar niet verdrijven.

Lees a.u.b. eens wat discussies terug

overigens vind ik "onzin" wel een erg foute benaming voor niet fantasy verhaallijnen
pi_9847821
is het ook .. maar misschien snapt ie het dan wat beter
  donderdag 17 april 2003 @ 21:38:27 #36
20641 portier
pi_9847836
quote:

[..]

En uw laatst genoten opleiding is? sorry, eerste ingeving

Doe eens normaal, je zit hier nog geen maand en nu ga jij de dienst uitmaken? Dit leeft al een paar maanden, ruim voordat ik hier kwam. En die winkels zijn er nog steeds, dus niets om je zorgen over te maken.

GEILE VROUWPERSONEN!
pi_9847885
-edit: ik zei dus nee!-

[Dit bericht is gewijzigd door Dagobert op 17-04-2003 21:41]

pi_9848111
quote:
Op donderdag 17 april 2003 21:37 schreef Asschen_sukar het volgende:
is het ook .. maar misschien snapt ie het dan wat beter
maar ach irl-gerelateerd is eik ook een rotterm , zolang iedereen maar van elkaar weet waar ze het over hebben
  donderdag 17 april 2003 @ 21:56:55 #39
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_9848240
Ik ben vóór Fokeiland

En ik ben gek op Dago

Meer heb ik niet toe te voegen aan deze discussie

Was it so hard Achilles
So very hard to die
Thou knowest and I know not
So much the happier I
  donderdag 17 april 2003 @ 22:41:20 #40
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_9849515
quote:
Op donderdag 17 april 2003 21:56 schreef Faat het volgende:
Ik ben vóór Fokeiland [afbeelding]

En ik ben gek op Dago [afbeelding]

Meer heb ik niet toe te voegen aan deze discussie

Je zou nog kunnen toevoegen dat je ook mij wel aardig vindt

Maar goed, laat het duidelijk zijn dat de Fantasy dan wel een grotere rol gaat spelen, maar niet de andere verhaallijnen zal verdrijven. Als dat wel het geval is dan eet ik mijn..mijn duomod op

donderdag 17 april 2003 @ 22:43:55 #41
7010 Dagobert
I'm the Benjamin
pi_9849588
quote:
Op donderdag 17 april 2003 22:41 schreef pluisje het volgende:

[..]

quote:
Maar goed, laat het duidelijk zijn dat de Fantasy dan wel een grotere rol gaat spelen, maar niet de andere verhaallijnen zal verdrijven. Als dat wel het geval is dan eet ik mijn..mijn duomod op
  donderdag 17 april 2003 @ 22:51:05 #42
20641 portier
pi_9849765
quote:
Hoe gaat het gebeuren? Meerdere verhaallijnen? Scheiden met tagjes? 1 groot warrig verhaal? Zelf laten evolueren?

Ow en pluis

.
.
.
.
.
.
.

GEILE VROUWPERSONEN!
  donderdag 17 april 2003 @ 22:52:49 #43
7010 Dagobert
I'm the Benjamin
pi_9849821
quote:
Op donderdag 17 april 2003 22:51 schreef portier het volgende:

[..]

Hoe gaat het gebeuren? Meerdere verhaallijnen?

Ik zie op dit moment niet echt dat het verkeerd gaat ofzo, als dat in de toekomst wel zo zou zijn kijken we er dan wel naar denk ik
  donderdag 17 april 2003 @ 22:52:57 #44
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_9849823
quote:
Op donderdag 17 april 2003 22:51 schreef portier het volgende:

[..]

Hoe gaat het gebeuren? Meerdere verhaallijnen? Scheiden met tagjes? 1 groot warrig verhaal? Zelf laten evolueren?

Eigenlijk is het idee om het te laten gaan zoals het nu gaat, dus gewoon verschillende topics met verschillende verhalen. Als er vraag naar is zou het wel mogelijk zijn om Fantasytopics een tagje mee te geven, maar ik vraag me af of dat echt nodig is.
  donderdag 17 april 2003 @ 22:53:46 #45
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_9849850
owja, ik heb nu een duomod, dus soms kan ik beter even wachten en kijken of hij al wat gekwekt heeft
pi_9849881
quote:
Op donderdag 17 april 2003 22:53 schreef pluisje het volgende:
owja, ik heb nu een duomod, dus soms kan ik beter even wachten en kijken of hij al wat gekwekt heeft
het komt allemaal goed pluisje
  donderdag 17 april 2003 @ 22:54:44 #47
7010 Dagobert
I'm the Benjamin
pi_9849891
quote:
Op donderdag 17 april 2003 22:52 schreef pluisje het volgende:

[..]

Eigenlijk is het idee om het te laten gaan zoals het nu gaat, dus gewoon verschillende topics met verschillende verhalen. Als er vraag naar is zou het wel mogelijk zijn om Fantasytopics een tagje mee te geven, maar ik vraag me af of dat echt nodig is.

donderdag 17 april 2003 @ 22:56:19 #48
7010 Dagobert
I'm the Benjamin
pi_9849935
quote:
Op donderdag 17 april 2003 22:53 schreef pluisje het volgende:
GMTA
  donderdag 17 april 2003 @ 22:56:32 #49
20641 portier
pi_9849942
quote:
Op donderdag 17 april 2003 22:54 schreef Asschen_sukar het volgende:

[..]

[afbeelding] het komt allemaal goed pluisje

Stom icoontje
GEILE VROUWPERSONEN!
  donderdag 17 april 2003 @ 23:04:14 #50
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_9850173
quote:
Ik heb eerst 2 1/2 jaar aan je moeten wennen, maar tis eindelijk gelukt, Pluisje is oké
Was it so hard Achilles
So very hard to die
So much the happier I
  vrijdag 18 april 2003 @ 09:29:24 #51
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_9854706
quote:
Op donderdag 17 april 2003 23:04 schreef Faat het volgende:

[..]

Ik heb eerst 2 1/2 jaar aan je moeten wennen, maar tis eindelijk gelukt, Pluisje is oké

En ik wil meteen een vraag in de groep gooien:
Voor we verder gaan denken over een nieuwe naam voor het eiland...willen jullie even aangeven of je daar voor of tegen bent? En het liefst ook waarom

vrijdag 18 april 2003 @ 09:31:01 #52
33169 Magneet
Magnetic Enhanced
pi_9854728
eigenlijk ben ik tegen want de naam fok!eiland is gewoon een klassieker en dekt de lading goed genoeg
  vrijdag 18 april 2003 @ 09:44:21 #53
9443 Nakur
De blauwe ruiter
pi_9854951
De naam fok!eiland is al een begrip op heel fok, ik denk niet dat je die naam zou moeten veranderen.

De naam fok!eiland dekt de landing erg goed, zowel fantasy als de irl virtuele verhalen kunnen zich onder de naam Fok!eiland bevinden zonder dat het vreemd lijkt.

De naam van fok!eiland als forum zou dus gewoon fok!eiland kunnen blijven. Ook al om det #fokeiland als irc kanaal bestaat, dan zou je weer verwarring kunnen krijgen.

Sinaasappel?
pi_9855079
Fok!eiland is een begrip op Fok! en ik vind dat we dat moeten behouden, ook al wordt de lading lichtelijk anders. In de tijd dat ik op Fok!eiland zit heb ik gemerkt dat Fok!eiland onnoemelijk groot is. Door die omvang kunnen fantasy en het huidige deel van het eiland prachtig naast elkaar bestaan. Diegenen die zich vol op de fantasy willen richten blijven in de fantasy-topics en komen niet in de overige topics. Diegenen die niets van fantasy (willen) weten die blijven uit de fantasy-topics. Het zal dus uiteindelijk gaan om de mentaliteit van de eilanders. Als die mentaliteit, dus respect voor een ieder, wordt nageleefd door iedere eilander, dan kunnen fantasy en het huidige eiland prachtig naast elkaar bestaan op één eiland: Fok!eiland.

dat is mijn bescheiden mening

pi_9855452
quote:
Op vrijdag 18 april 2003 09:53 schreef TheScienceMan het volgende:
Fok!eiland is een begrip op Fok! en ik vind dat we dat moeten behouden, ook al wordt de lading lichtelijk anders. In de tijd dat ik op Fok!eiland zit heb ik gemerkt dat Fok!eiland onnoemelijk groot is. Door die omvang kunnen fantasy en het huidige deel van het eiland prachtig naast elkaar bestaan. Diegenen die zich vol op de fantasy willen richten blijven in de fantasy-topics en komen niet in de overige topics. Diegenen die niets van fantasy (willen) weten die blijven uit de fantasy-topics. Het zal dus uiteindelijk gaan om de mentaliteit van de eilanders. Als die mentaliteit, dus respect voor een ieder, wordt nageleefd door iedere eilander, dan kunnen fantasy en het huidige eiland prachtig naast elkaar bestaan op één eiland: Fok!eiland.

dat is mijn bescheiden mening

Hier ben ik het wel mee eens.

Misschien is het wel een leuk idee als af en toe de verhaal lijnen met de winkeltjes en fantasy elkaar kunnen *doorkruisen* ofzo.

vrijdag 18 april 2003 @ 10:24:59 #56
33169 Magneet
Magnetic Enhanced
pi_9855517
quote:
Op vrijdag 18 april 2003 10:21 schreef joda het volgende:

[..]

Hier ben ik het wel mee eens.

Misschien is het wel een leuk idee als af en toe de verhaal lijnen met de winkeltjes en fantasy elkaar kunnen *doorkruisen* ofzo.

dat gebeurd ook alw el hoor, kijk bv maar naar het heksenwinkeltje en voorheen ook assie's fantasyshop
pi_9855543
hhmm dan heb ik die topic`s gemist
  vrijdag 18 april 2003 @ 10:30:41 #58
33169 Magneet
Magnetic Enhanced
pi_9855603
sorry heksen keteltje is het "Het HeksenKeteltje" wordt geopend... en die van assie is nu zijn taverne en ik meen me te herinneren dat er iemand van Fc Fok! wel eens een bal in een fantasy verhaal geschopt heeft ofzo
pi_9855638
quote:
Op vrijdag 18 april 2003 10:30 schreef Magneet het volgende:
sorry heksen keteltje is het "Het HeksenKeteltje" wordt geopend... en die van assie is nu zijn taverne en ik meen me te herinneren dat er iemand van Fc Fok! wel eens een bal in een fantasy verhaal geschopt heeft ofzo
klopt dat was bij lotr en degene die de bal schoot was gizart
  vrijdag 18 april 2003 @ 10:34:56 #60
33169 Magneet
Magnetic Enhanced
pi_9855661
quote:
Op vrijdag 18 april 2003 10:32 schreef joda het volgende:

[..]

klopt dat was bij lotr en degene die de bal schoot was gizart

dat bedoelde ik, zulke geintjes moeten blijven kunnen alleen sporadisch zodat ze ook leuk blijven, en het zal ook heus wel eens gebeuren dat er iemand uit een fantasy verhaal stapt om even iets te eten te halen of zo
  vrijdag 18 april 2003 @ 10:35:03 #61
9443 Nakur
De blauwe ruiter
pi_9855663
quote:
Op vrijdag 18 april 2003 10:21 schreef joda het volgende:

[..]

Er zijn heel veel voorbeelden uit het verleden waarin de fantasy verhalen zich vermengde met de irl verhalen. Ik weet nog dat een verhaal voor het laatste verhaal eindigde in het ontspannings centrum van Faat en Odulla. Als dat geen IRL verhalers dan worden mijn sinaasappeltjes spontaan zuur.

Het gebeurd dus veel, ook voor belegeringen van kastelen werden de materialen uit de diverse winkeltjes op Fok! gehaald en ook de inrichting van kastelen en gebouwen van fantasy mensen kwam uit winkels. Atrimar's smederij is/was een toeleverancier van veel smeedwerk in de IRL verhalen, Atrimar zelf is meer een fantasy verhaler. Maar zie hoe hij bv. gewoon meedoet in de Fok!Eiland voetbal ploeg.

En zo zijn er meer voorbeelden van mensen die en fantasy en irl verhalen schrijven en er in meedoen.

Sinaasappel?
pi_9855707
oke oke ik vat em al, was ook maar een idee.
  vrijdag 18 april 2003 @ 10:58:37 #63
33169 Magneet
Magnetic Enhanced
pi_9856054
quote:
Op vrijdag 18 april 2003 10:35 schreef Nakur het volgende:

[..]

Er zijn heel veel voorbeelden uit het verleden waarin de fantasy verhalen zich vermengde met de irl verhalen. Ik weet nog dat een verhaal voor het laatste verhaal eindigde in het ontspannings centrum van Faat en Odulla. Als dat geen IRL verhalers dan worden mijn sinaasappeltjes spontaan zuur.

Het gebeurd dus veel, ook voor belegeringen van kastelen werden de materialen uit de diverse winkeltjes op Fok! gehaald en ook de inrichting van kastelen en gebouwen van fantasy mensen kwam uit winkels. Atrimar's smederij is/was een toeleverancier van veel smeedwerk in de IRL verhalen, Atrimar zelf is meer een fantasy verhaler. Maar zie hoe hij bv. gewoon meedoet in de Fok!Eiland voetbal ploeg.

En zo zijn er meer voorbeelden van mensen die en fantasy en irl verhalen schrijven en er in meedoen.

[offtopic] van wie ben jij een kloon als je het allenmaal zo goed weet?[/offtopic]
  vrijdag 18 april 2003 @ 11:05:02 #64
9443 Nakur
De blauwe ruiter
pi_9856148
quote:
Op vrijdag 18 april 2003 10:58 schreef Magneet het volgende:

[..]

[offtopic] van wie ben jij een kloon als je het allenmaal zo goed weet?[/offtopic]

Eigenlijk ben ik een kloon van mezelf. Dit is natuurlijk een virtuele community dus eigenlijk zijn we allemaal klonen van ons zelf.

Als je veel leest, kom je veel te weten. Al post ik niet veel, lezen doe ik wel veel.

Sinaasappel?
  vrijdag 18 april 2003 @ 11:07:34 #65
33169 Magneet
Magnetic Enhanced
pi_9856200
quote:
Op vrijdag 18 april 2003 11:05 schreef Nakur het volgende:

[..]

Eigenlijk ben ik een kloon van mezelf. Dit is natuurlijk een virtuele community dus eigenlijk zijn we allemaal klonen van ons zelf.

Als je veel leest, kom je veel te weten. Al post ik niet veel, lezen doe ik wel veel.

je bent zie ik nu idd al lang geregistreerd, vind het wel leuk dat een paar mensen die eigenlijk al best lang geregged zijn nu mee komen posten. Hoop dat er nog meer komen want het kan allen nog maar beter worden ( niet dat het slecht is maar beter = goed )
  vrijdag 18 april 2003 @ 14:42:17 #66
25889 Sitethief
Fulltime Flapdrol
pi_9860718
Vraag me net naar aanleiding van dat fantasy babbeltopic af of je ook in ander europese talen mag posten qua verhaal (Duist, Engles, Frans)
Dan moet je er natuurlijk wel rekening mee houden dat je alleen met mensen samen post die die taal minstens kunne lezen (ik weet bijv. dat Indig dat ook eens heeft gedaan en dat PG ook eens in het Frans was)
  vrijdag 18 april 2003 @ 14:49:01 #67
33169 Magneet
Magnetic Enhanced
pi_9860840
ik denk dat bepaalde stukjes best in een andere taal moeten kunnen maar geen complete verhalen gewoon omdat er dan de kans bestaat dat er teveel mensen niet mee kunnen doen
  vrijdag 18 april 2003 @ 15:01:51 #68
20641 portier
pi_9861069
Ik denk dat dat verwarring kan scheppen omdat mensen de vertaling anders in kunnen vullen e.d.
En waarom zou je het in een andere taal doen? Het is toch een Nederlands forum
GEILE VROUWPERSONEN!
  vrijdag 18 april 2003 @ 15:04:31 #69
25889 Sitethief
Fulltime Flapdrol
pi_9861128
quote:
Op vrijdag 18 april 2003 15:01 schreef portier het volgende:
Ik denk dat dat verwarring kan scheppen omdat mensen de vertaling anders in kunnen vullen e.d.
En waarom zou je het in een andere taal doen? Het is toch een Nederlands forum
Waarom lezen mensen boeken in het Engels
  vrijdag 18 april 2003 @ 15:13:27 #70
9443 Nakur
De blauwe ruiter
pi_9861302
Verschillende talen in een fantasy verhaal, tja als je af en toe een paar vage woorden zinnen of een liedje/spreuk of versje er in zet dat moet kunnen.

Maar om nu een heel verhaal of grote delen in het Engels Frans of Duits te doen lijkt mij niets. Het is een nederlandstalig forum, dus de verhalen zouden ook gewoon in het nederlands moeten.

Sinaasappel?
pi_9861326
gewoon in het het nederlands bliijven posten met af en toe een stukje uit een andere taal mag kunnen maar niet hele verhalen
  vrijdag 18 april 2003 @ 15:21:21 #72
20641 portier
pi_9861437
quote:
Op vrijdag 18 april 2003 15:04 schreef Sitethief het volgende:

[..]

Waarom lezen mensen boeken in het Engels

Omdat de boeken niet in het Engels vertaald zijn, of omdat de boeken in het Engels geschreven zijn waardoor het verhaal beter is zonder de vertaling...

Maar om hele fantasyposts in een niet-eigen taal te gaan posten lijkt mij niets...

GEILE VROUWPERSONEN!
  vrijdag 18 april 2003 @ 15:23:54 #73
25889 Sitethief
Fulltime Flapdrol
pi_9861491
quote:
Op vrijdag 18 april 2003 15:21 schreef portier het volgende:

[..]

Omdat de boeken niet in het Engels vertaald zijn, of omdat de boeken in het Engels geschreven zijn waardoor het verhaal beter is zonder de vertaling...

Maar om hele fantasyposts in een niet-eigen taal te gaan posten lijkt mij niets...

Waarom schrijven die schrijvers niet in het Nederlands, das toch veel makkelijker? Dan hoeven ze het niet naar het Nederlands te laten vertalen.
  vrijdag 18 april 2003 @ 15:25:12 #74
20641 portier
pi_9861516
quote:
Op vrijdag 18 april 2003 15:23 schreef Sitethief het volgende:

[..]

Waarom schrijven die schrijvers niet in het Nederlands, das toch veel makkelijker? Dan hoeven ze het niet naar het Nederlands te laten vertalen.

En weer ontopic!

GEILE VROUWPERSONEN!
  vrijdag 18 april 2003 @ 15:52:10 #75
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_9862039
volgens mij is het het beste om het gewoon in het nederlands te houden....komt de leesbaarheid wel ten goede...en het dwingt mensen om goed na te denken over wat/hoe ze schrijven....allemaal talen door elkaar maakt het te 'los', alhoewel zo hier en daar een buitenlands woord wel zou moeten kunnen
Give a man a fire and he'll be warm for a day. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.
  vrijdag 18 april 2003 @ 19:27:15 #76
53296 nyphai
Fish go m00
pi_9866004
*kuch*offtopic*kuch* Het Fantasy Babbeltopic *kuch*
Too soon, too late I could not see[br]Perhaps in time you will return to me[br]And if you wont, I still won't be alone[br]Your touch lingers, giving me a small sense of being home
  vrijdag 18 april 2003 @ 19:30:20 #77
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_9866065
quote:
Op vrijdag 18 april 2003 19:27 schreef nyphai het volgende:
*kuch*offtopic*kuch* Het Fantasy Babbeltopic *kuch*
discussie over de invulling van het Fantasytopic mag ook gewoon hier plaatsvinden hoor, dan blijft het Fantasytopic zelf gewoon vrij om te praten over Fantasy

Liever zelfs de discussie hier voeren, dan doen er ook mensen mee die nu misschien niet in dat topic posten, maar wel wat zinnigs te melden kunnen hebben

pi_9870261
Ik denk niet dat er veel verandert moet worden.

Fantasy zou wat meer gepromoot mogen worden. En meerdere fantasy discussies zouden toegestaan moeten worden. En dus niet alles in 1 topic, zoals nu.

Ook zou het niet alleen fantasy moeten zijn, maar ook science fiction. Het lijkt wel wat op fantasy, maar is niet hetzelfde.
Science fiction fans zullen zich ook niet zo aangetrokken voelen tot de fantay topics. Dus misschien moet je voor hun ook iets verzinnen om in te discussieren.

Verder moet er niet heel veel veranderen. De "irl" topics als fcfok en de patatkramen zijn voor veel mensen leuke topics. En kunnen wat mij betreft blijven. Maar ze moeten zich dan niet gaan mengen in de fantasy verhaal lijnen. Dus niet stieken een balletje in mijn citafel trappen.
Die twee dingen moet je gescheiden houden. Misschien door de fantasy eentag te geven ... zoals portier? voorstelde. Of de irl topics een tag te geven. Of op een andere, betere manier.

Wat ik mij af vroeg. Mogen fantasy dicussies alleen in het babbel topic. Of kunnen voor grotere discussies ook aparte topics geopent worden?

zo ja,

zo nee, waarom niet

pi_9871071
zolang FC Fok! maar blijft bestaan vind ik alles goed
  vrijdag 18 april 2003 @ 23:08:27 #80
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_9871104
quote:
Op vrijdag 18 april 2003 22:37 schreef Asschen_sukar het volgende:

Wat ik mij af vroeg. Mogen fantasy dicussies alleen in het babbel topic. Of kunnen voor grotere discussies ook aparte topics geopent worden?

zo ja,

zo nee, waarom niet

Nee

Simpelweg omdat alle facetten van Fantasy gedekt zijn elders op Fok. Door de FA's is besloten om dat niet uit de andere fora weg te gaan trekken, maar wel op het eiland ruimte te gaan bieden voor de daar aanwezige mensen om erover te babbelen.

Door meerdere topics te gaan openen, loop je de kans dat bv zowel in K&L en op het eiland een topic loopt over een bepaald boek, en dat kan de bedoeling niet zijn.

Maar ik vind eigenlijk dat jullie niet mogen klagen, jullie mogen in principe oneindig veel verhaalijnen openen, en 1 topic helemaal vollullen over Fantasy. En als je nou echt iets heel specifieks hebt...dan ga je even op een ander subforum buurten.

Je moet wel begrijpen dat de FA's kijken naar Fok als 1 geheel, en dus kijken wat het beste is voo Fok in zijn geheel. Dat kan niet altijd zijn wat misschien het beste is voor elk forum op zich, kijkende naar bv postaantallen, maar waar zij voor willen zorgen is dat elk onderwerp een plekje heeft.
Door het eiland open te stellen voor Fantasygepraat en de verhaallijnen meer te promoten, hebben we denk ik al heel wat. Het kan altijd in de toekomst nog veranderen, maar voorlopig zullen jullie het hier mee moeten doen.

pi_9871896
Dus eigenlijk gaan we vooral fantasy promoten. althans de verhaal lijnen?

Jammer, ik had gehoopt dat er ook wat algemene fantasy topics konden worden geopent. En dat niet alles in het standaard topic hoeft.

vrijdag 18 april 2003 @ 23:44:29 #82
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_9872013
quote:
Op vrijdag 18 april 2003 23:40 schreef Asschen_sukar het volgende:
Dus eigenlijk gaan we vooral fantasy promoten. althans de verhaal lijnen?

Jammer, ik had gehoopt dat er ook wat algemene fantasy topics konden worden geopent. En dat niet alles in het standaard topic hoeft.

Ik zou toch maar proberen gewoon hier blij mee te zijn, ik vind het namelijk al heel wat dat een forum wat al sinds het begin van Fok bestaat aangepast wordt op een dergelijke manier.
Algemene Fantasy kun je kwijt in het topic, meer specifiek verwijzen we je door naar de betreffende fora. Niet om jou te pesten, maar simpelweg omdat het daar beter tot zijn recht komt, en het daar ook mensen trekt die niet op het eiland posten.

1 algemeen "slowchat topic", 1 fantasy babbeltopic en oneindig veel verhaalllijnen op beide gebieden....ik denk dat we op deze manier een zo groot mogelijke groep mensen een plezier doen

pi_9872220
Ow , maar ik ben ook zeker tevreden met wat er nu tot nu toe veranderd is.
  zaterdag 19 april 2003 @ 09:13:44 #84
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_9875643
quote:
Op vrijdag 18 april 2003 22:37 schreef Asschen_sukar het volgende:
........ Maar ze moeten zich dan niet gaan mengen in de fantasy verhaal lijnen. Dus niet stiekem een balletje in mijn citadel trappen.
Die twee dingen moet je gescheiden houden. Misschien door de fantasy een tag te geven of de irl topics een tag te geven......
Wat is een tag precies?

En volgens mij is het jouw citadel niet meer hoor Asschen

Stel nou dat die vrouw die "jouw" citadel heeft overgenomen mij (Faat, chefkok)
belt omdat ze honger heeft en zin in appeltaart, mooi wel dat ik dan met de trap
naar boven kom om die in haar citadel af te leveren, zaken zijn zaken

Was it so hard Achilles
So very hard to die
So much the happier I
  zaterdag 19 april 2003 @ 10:36:07 #85
33169 Magneet
Magnetic Enhanced
pi_9876219
een tag is iets als [irl] of [fan] voor een topictitel te zetten zodat het duidelijk is of het fantasy of irl is
pi_9876574
Vroegah hadden we geen tags nodig: dan zochten we gewoon sommige namen op of sloegen die juist over. Of iets leuk is kan namelijk per schrijver verschillen.En ook een topicopener kan garant staan voor grappige of stomme topics.
Als je bijvoorbeeld [dr kasper] ziet staan is het vast weer iets hillarisch maar lees je [ ] kan je dat zonder iets te missen overslaan.

Bovendien: hoe bepaal je van te voren in de topictitel waar je het gaat indelen en welke lading die 255 post zullen hebben? Het wordt hier wel erg ingewikkeld. Ik zou als poster met het labelen niet uit de voeten kunen. Heel simpel voorbeeld:
Virtuele sex is dat nou voortaan fantasie of irl?

zaterdag 19 april 2003 @ 11:15:20 #87
9443 Nakur
De blauwe ruiter
pi_9876627
quote:
Op zaterdag 19 april 2003 09:13 schreef Faat het volgende:

[..]

Stel nou dat die vrouw die "jouw" citadel heeft overgenomen mij (Faat, chefkok)
belt omdat ze honger heeft en zin in appeltaart, mooi wel dat ik dan met de trap
naar boven kom om die in haar citadel af te leveren, zaken zijn zaken

Een Tag is zoiets dat bv in Feedback wordt gebruikt om met [FP] Frontpage gerelateerde topics aan te geven .

En de interactie tussen irl verhalen en fantasy verhalen zijn gewoon goed. Het vroegere VTC was bv een uitgangspunt voor verhaallijnen, terwijl het een echt irl verhaal topic is.

Iets wat wel storend is dat een "studentenbal"uitbeeldend persoon, zich bruut bemoeit in een topic waar een nieuw aangekomen fantasyfiguur zich moeite doet om een leuk topic te maken. Dat soort post: het over het hoofd plassen en gewoon verzieken van een topic. mogen gewoon verwijderd worden uit de topics. En net zoals overal op het forum gebeurt zou de poster gewoon een waarschuwing moeten krijgen.

Sinaasappel?
  zaterdag 19 april 2003 @ 11:16:35 #88
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_9876649
Er zal op hele korte termijn ook niet gelabeld worden, de bedoeling is ook wel een beetje om het 1 geheel te houden hier, en ga je het heel strikt onderverdelen in fantasy en non-fantasy dan krijg je echt twee kampen.

Mocht er een keer een Fantasy post in een nonfantasy topic terecht komen, terwijl de topicopener daar geen prijs op stelt, dan is iedereen hopelijk inventief genoeg om daar mee om te gaan, en dat geldt andersom natuurlijk ook.

Maar goed, ik zou jullie hier je verhaal laten doen, en me niet overal mee bemoeien, dus ik ga weer in lurk-stand. Alles wat jullie hier zeggen, of we het er nou direct mee eens zijn of niet, wordt meegenomen in een evaluatie, dus praat gerust verder

zaterdag 19 april 2003 @ 11:22:17 #89
20641 portier
pi_9876730
quote:
Op zaterdag 19 april 2003 11:11 schreef Lurky het volgende:
Heel simpel voorbeeld:
Virtuele sex is dat nou voortaan fantasie of irl?
Dat is http://forum.fok.nl/listtopics.php/51
GEILE VROUWPERSONEN!
  zaterdag 19 april 2003 @ 11:25:02 #90
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_9876767
quote:
Op zaterdag 19 april 2003 11:15 schreef Nakur het volgende:

[..]

Iets wat wel storend is dat een "studentenbal"uitbeeldend persoon, zich bruut bemoeit in een topic waar een nieuw aangekomen fantasyfiguur zich moeite doet om een leuk topic te maken. Dat soort post: het over het hoofd plassen en gewoon verzieken van een topic. mogen gewoon verwijderd worden uit de topics. En net zoals overal op het forum gebeurt zou de poster gewoon een waarschuwing moeten krijgen.

idd....het eens een keertje onderbreken van een verhaallijn met een suffe opmerking ofzo moet wat mij betreft kunnen...zo serieus moet je het nou ook weer niet nemen...

maar daarom lijkt het me wel handig om met 'tags' te werken, zodat het tenminste voor iedereen duidelijk is met wat voor type topic hij/zij te maken heeft.....op die manier voorkom je 'misverstanden' en kun je makkelijker mensen aanspreken die zich, al dan niet systematisch, ongepast gedragen..

Give a man a fire and he'll be warm for a day. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.
  zaterdag 19 april 2003 @ 11:26:53 #91
44785 Bar_the_Grey
Questor & Servant
pi_9876801

Mijn mening is dat de naam van Fokeiland gewoon moet blijven, een nieuwe naam is toch niet nodig nu er gewoon meer ruimte komt voor fantasy.

Verder is het wel leuk en aardig, maar ik ben het met asschen eens dat een serieuze fantasy post niet om zeep dient te worden geholpen door een grappig bedoelde post. Maar gelukkig zijn pluisje en dago wijs genoeg om die eruit te editen indien nodig.

Wat het plannen van uitgebreide verhaallijnen enzo betreft. Dit is vrijwel onmogelijk te doen. Tenzij je een solo fantasytopic start. Je kunt wel zelf gebeurtenissen verzinnen, maar samenwerking is niet te coordineren. Het leuke is ook juist dat andere mensen jouw post vervolgen. Ik vertrouw dan op de goede intentie van die persoon om het een mooi vervolg te geven. En stel dat je aan iets groots werkt, dan kun je altijd via mail-icq-msn met anderen overleg voeren hoe en wat aan te pakken. Maar ga er maar vanuit dat bij komende fantasy posts de Questor alleen rekening houdt met de wensen van de Vrouwe en dus niet te volgen is

Ik kijk erg uit naar de uitbreiding van fantasy, maar gedenk vrijheid = blijheid.

Onrecht doen is een groter schande dan het te lijden. [br] Ook een wijze vergist zich wel eens, [br] maar alleen een dwaas volhardt in zijn vergissing. [br] (joodse wijsheden)
  zaterdag 19 april 2003 @ 11:33:22 #92
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_9876915
* Jojogirl vindt een nieuwe naam niet nodig. Een naam met fantasy/fantasie erin lijkt me onwenselijk omdat mensen die dan komen voor de fantasy ws. vreemd opkijken als ze ook niet-fantasy topics tegenkomen.
  zaterdag 19 april 2003 @ 11:36:47 #93
20641 portier
pi_9876969
quote:
Op zaterdag 19 april 2003 11:33 schreef Jojogirl het volgende:
* Jojogirl vindt een nieuwe naam niet nodig. Een naam met fantasy/fantasie erin lijkt me onwenselijk omdat mensen die dan komen voor de fantasy ws. vreemd opkijken als ze ook niet-fantasy topics tegenkomen.
Idd, Eiland omvat alles, maar dat zie je nu ook al. Het gaat prima zo
GEILE VROUWPERSONEN!
  zaterdag 19 april 2003 @ 11:48:10 #94
51871 Fedaykin
Doods Commando's
pi_9877137
Wij zijn erg blij met de komst van meer Fantasy, en hopelijk SF
Wij vinden wel dat de interactiviteit tussen de diverse stromingen in stand moet blijven.

De naamsverandering moet er NIET komen. Wij komen namelijk uit de ruimte en zijn dus meer SF gecombineerde Fantasy/IRL posters.

Onze vooraden moeten uit het dorp komen. Dus de supermarkt/ slager/ restaurants etc horen gewoon bij het eiland. En wij zijn dus voor interactie, voor een grote samenleving van SF / IRL / Fantasy posters. Dat moet toch kunnen.

Aangezien onze meester nog niet wil reageren bekijken wij het uit ons standpunt als Fedaykin. wij vinden het leuk als de IRL verhalen ook blijven.

Maar hopelijk zien IRL posters het niet als een leuk geintje om in elk fantasy topic een post te zetten, onder het mom van: Geintje, moet kunnen. En dat geldt andersom natuurlijk ook.

Onder de vlag van de zwart met gouden draken banier, strijden wij tot de dood ons bevrijdt.
  zaterdag 19 april 2003 @ 11:51:01 #95
20641 portier
pi_9877194
Ik betwijfel of SF en fantasy kunnen mengen.
GEILE VROUWPERSONEN!
  zaterdag 19 april 2003 @ 12:08:23 #96
25889 Sitethief
Fulltime Flapdrol
pi_9877450
quote:
Op zaterdag 19 april 2003 11:51 schreef portier het volgende:
Ik betwijfel of SF en fantasy kunnen mengen.
Hah, das al lng en breed gebeurd, kijk maar naar Indigo II, Robotech, Simon. Kerk vdUW, Dr_tekno, Timothay enz.
  zaterdag 19 april 2003 @ 12:11:07 #97
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_9877490
quote:
Op zaterdag 19 april 2003 12:08 schreef Sitethief het volgende:

[..]

Hah, das al lng en breed gebeurd, kijk maar naar Indigo II, Robotech, Simon. Kerk vdUW, Dr_tekno, Timothay enz.

het kan wel idd.....maar imho zijn de resultaten meestal niet heel erg geslaagd..
  zaterdag 19 april 2003 @ 12:14:13 #98
25889 Sitethief
Fulltime Flapdrol
pi_9877529
quote:
Op zaterdag 19 april 2003 12:11 schreef Abbadon het volgende:

[..]

het kan wel idd.....maar imho zijn de resultaten meestal niet heel erg geslaagd..

Zeg zulke dingen niet al te hard.....en zeker niet als je net nieuw bent...
Hier op t'Eiland zijn de resultaten soms best wel goed hoor, ik zal zo ff wat linkjes posten.
  zaterdag 19 april 2003 @ 12:16:14 #99
20641 portier
pi_9877562
quote:
Op zaterdag 19 april 2003 12:08 schreef Sitethief het volgende:

[..]

Maar neem nou die oorlog, daar werd al beetje geblaat toen LD het buskruit uit liet vinden, laat staan als we zij aan zij vechten met gasten met laserguns en plasmaguns ofzo..
GEILE VROUWPERSONEN!
  zaterdag 19 april 2003 @ 12:21:26 #100
25889 Sitethief
Fulltime Flapdrol
pi_9877646
quote:
Op zaterdag 19 april 2003 12:16 schreef portier het volgende:

[..]

Maar neem nou die oorlog, daar werd al beetje geblaat toen LD het buskruit uit liet vinden, laat staan als we zij aan zij vechten met gasten met laserguns en plasmaguns ofzo..

Indigo's thuis
De Kerk van de Universele Waarheid (is terug)
North Beach

Ik vind het zelf wel kunnen.

zaterdag 19 april 2003 @ 12:30:55 #101
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_9877800
quote:
Op zaterdag 19 april 2003 12:21 schreef Sitethief het volgende:

[..]

Indigo's thuis
De Kerk van de Universele Waarheid (is terug)
North Beach

Ik vind het zelf wel kunnen.

heb ff geskimmed.....ziet er idd best okee uit....beter dan ik verwachtte iig
  zaterdag 19 april 2003 @ 12:35:00 #102
25889 Sitethief
Fulltime Flapdrol
pi_9877856
quote:
Op zaterdag 19 april 2003 12:30 schreef Abbadon het volgende:

[..]

heb ff geskimmed.....ziet er idd best okee uit....beter dan ik verwachtte iig

Is een tip die eigenlijk iedere nieuweling moet volgen, probeer veel 'oude' (fantasy)topics door te lezen. Dan weet je hoe de boel hier vroeger werkte en dan zeg/ doe je ook geen stomme dingen (zoals ik wel eens deed toen ik net nieuw was)

Vooral de Topics van Phalanx, Indigo II, Lurky Equilan, Herne, Cairon, LD, Atrimar, Highlander, Phoenixx, Isa, enz.. (voeg er zelf ook wat aan toe want ik weet ook niet alles)

[Dit bericht is gewijzigd door Sitethief op 19-04-2003 12:44]

zaterdag 19 april 2003 @ 13:03:00 #103
46053 Fikkie
Eilandhond 4ever!
pi_9878296
Misschien moet je in de opsomming Lord Dreamer even voluit neerzetten Sitethief. Niet alle newbies zullen meteen doorhebben dat je deze user bedoelt. (Of zit ik nu heel erg te muggeziften?)
[I]Daar wassik weer![/I]
  zaterdag 19 april 2003 @ 13:04:22 #104
25889 Sitethief
Fulltime Flapdrol
pi_9878323
quote:
Op zaterdag 19 april 2003 13:03 schreef Fikkie het volgende:
Misschien moet je in de opsomming Lord Dreamer even voluit neerzetten Sitethief. Niet alle newbies zullen meteen doorhebben dat je deze user bedoelt. (Of zit ik nu heel erg te muggeziften?)
Dan leren ze iig dat ie ook wel eens LD wordt genoemd... zelfde als met Tara en Isa
  zaterdag 19 april 2003 @ 13:07:08 #105
53296 nyphai
Fish go m00
pi_9878365
Misschien is het een idee om een aantal van dat soort topics als voorbeeld te plaatsen bij de FAQ ?
Het is nogal euhm onoverzichtelijk als je de active topic lijst ziet. Ik wist ook niet zo goed waar ik moest beginnen

Ik had de mazzel dat my Lord Dreamer zo vriendelijk was om me te helpen en op irc kon ik ook nog wat vragen stellen of ik me in een topic zo kon mengen

Too soon, too late I could not see[br]Perhaps in time you will return to me[br]And if you wont, I still won't be alone[br]Your touch lingers, giving me a small sense of being home
  zaterdag 19 april 2003 @ 13:34:22 #106
25889 Sitethief
Fulltime Flapdrol
pi_9878798
quote:
Op zaterdag 19 april 2003 13:07 schreef nyphai het volgende:
Misschien is het een idee om een aantal van dat soort topics als voorbeeld te plaatsen bij de FAQ ?
Het is nogal euhm onoverzichtelijk als je de active topic lijst ziet. Ik wist ook niet zo goed waar ik moest beginnen

Ik had de mazzel dat my Lord Dreamer zo vriendelijk was om me te helpen en op irc kon ik ook nog wat vragen stellen of ik me in een topic zo kon mengen

Daarvoor waren dus ooit 'de Website' plannen bedoeld, om een soort factbook te maken zo dat het zoeken van bepaalde info beter gaat, daar zou dus ook een soort profiel van alle personages geplaatst moeten worden, liefst met een zelf-update mogelijkheid.
  zaterdag 19 april 2003 @ 13:59:13 #107
53296 nyphai
Fish go m00
pi_9879231
quote:
Op zaterdag 19 april 2003 13:34 schreef Sitethief het volgende:

[..]

Daarvoor waren dus ooit 'de Website' plannen bedoeld, om een soort factbook te maken zo dat het zoeken van bepaalde info beter gaat, daar zou dus ook een soort profiel van alle personages geplaatst moeten worden, liefst met een zelf-update mogelijkheid.

Ahh ic ic... leuk initiatief, maar lastig..
Overigens, is het misschien handig om Fokeiland ook onder te verdelen in bijvoorbeeld out-of character geklets zoals de PG en goedemorgen topcis en in-character zoals de verhaallijnen en winkels etc. etc.
Wellicht wat overzichterlijker?
pi_9879507
hoe wou je dat doen dan?
  zaterdag 19 april 2003 @ 14:18:50 #109
20641 portier
pi_9879532
quote:
Op zaterdag 19 april 2003 14:17 schreef Asschen_sukar het volgende:
hoe wou je dat doen dan?
Met tagjes, maar zoals gezegd, dat duurt nog wel ff voordat dat nodig is en het meeste spreekt voorlopig wel voor zich.
GEILE VROUWPERSONEN!
  zaterdag 19 april 2003 @ 14:22:28 #110
53296 nyphai
Fish go m00
pi_9879584
quote:
Op zaterdag 19 april 2003 14:18 schreef portier het volgende:

[..]

Met tagjes, maar zoals gezegd, dat duurt nog wel ff voordat dat nodig is en het meeste spreekt voorlopig wel voor zich.

geen idee wat een tag is, maar ik bedoelde gewoon zoals op de index pagina... en als dat dus een tag dingetje is dan bedoel ik dat
  zaterdag 19 april 2003 @ 14:24:42 #111
20641 portier
pi_9879611
Pluisje en Dagobert, er is een plan ontwikkelt in PG, kzal het hier ff uitleggen (ook namens LD )

Er komt een topic waarin iedereen die regelmatig op het eiland komt/zal komen een persoonsbeschrijving kan geven. Dit geld dus voor fantasy, SF en voor het gewone irl-gemeuk. Vervolgens worden de verhaaltjes die daar neergezet worden overzichtelijk op de site van LD en Phoenix geplaatst

Om te voorkomen dat het wegzakt en uiteindelijk niemand het leest zou er dan een stickie moeten komen waarin er verwezen wordt naar die url.

Op de site kan dan iedereen zijn verhaal vertellen, precies zeggen wie of wat hij/zij is. Dit kan voor verschillende verhaallijnen, dus je kan vertellen hoe je hier gekomen bent als user e.d. en OOK wie jij bent binnen het verhaal. Een kloonlijst zou ook erg makkelijk zijn ivm contact opnemen.

Wat vinden jullie van dit plan?

GEILE VROUWPERSONEN!
  zaterdag 19 april 2003 @ 14:25:59 #112
20641 portier
pi_9879627
quote:
Op zaterdag 19 april 2003 14:22 schreef nyphai het volgende:

[..]

geen idee wat een tag is, maar ik bedoelde gewoon zoals op de index pagina... en als dat dus een tag dingetje is dan bedoel ik dat

Nog meer subfora? Dat gaan de fa's en admins niet goed vinden hoor
GEILE VROUWPERSONEN!
  zaterdag 19 april 2003 @ 16:25:47 #113
25889 Sitethief
Fulltime Flapdrol
pi_9881203
quote:
Op zaterdag 19 april 2003 14:24 schreef portier het volgende:
Pluisje en Dagobert, er is een plan ontwikkelt in PG, kzal het hier ff uitleggen (ook namens LD )

Er komt een topic waarin iedereen die regelmatig op het eiland komt/zal komen een persoonsbeschrijving kan geven. Dit geld dus voor fantasy, SF en voor het gewone irl-gemeuk. Vervolgens worden de verhaaltjes die daar neergezet worden overzichtelijk op de site van LD en Phoenix geplaatst

Om te voorkomen dat het wegzakt en uiteindelijk niemand het leest zou er dan een stickie moeten komen waarin er verwezen wordt naar die url.

Op de site kan dan iedereen zijn verhaal vertellen, precies zeggen wie of wat hij/zij is. Dit kan voor verschillende verhaallijnen, dus je kan vertellen hoe je hier gekomen bent als user e.d. en OOK wie jij bent binnen het verhaal. Een kloonlijst zou ook erg makkelijk zijn ivm contact opnemen.

Heb jij database toegang tot mijn hersens ofzow, nou jou het is eik ook mijn eigen domme schuld
  zaterdag 19 april 2003 @ 18:43:30 #114
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_9883573
Reactie hierop komt dinsdag, wil ik eerst even met Dago overleggen

Maar eerst reactie is niet negatief, maar goed, effe met Dago bekijken

zaterdag 19 april 2003 @ 19:37:21 #115
7010 Dagobert
I'm the Benjamin
pi_9884787
quote:
Op zaterdag 19 april 2003 18:43 schreef pluisje het volgende:
Reactie hierop komt dinsdag, wil ik eerst even met Dago overleggen

Maar eerst reactie is niet negatief, maar goed, effe met Dago bekijken

Ware het niet dat ik er vandaag al was

*overleg overleg*

Leuk plan als er maar wel ruimte is voor verandering van karakters en het dus enigzins vrijblijvend is

------

verhaaltjes kunnen dus naar LD of Phoenixx

[Dit bericht is gewijzigd door Dagobert op 19-04-2003 19:45]

zaterdag 19 april 2003 @ 21:55:49 #116
51871 Fedaykin
Doods Commando's
pi_9887729
Onze meester is al druk bezig gegaan na de toestemming van Pluisje en Dagobert. Het eerste ontwerp heeft Dagobert al gezien, het wachten is op toestemingen van de admins voor het gebruik van de logo's.

Dus mijn meester en Phoenixx wachten met spanning af , hoe de admins reageren en op de (character) beschrijvingen van Eilanders en hun kloons met hun geschiedenis.

Onder de vlag van de zwart met gouden draken banier, strijden wij tot de dood ons bevrijdt.
  zondag 20 april 2003 @ 09:14:46 #117
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_9892091
quote:
Op zaterdag 19 april 2003 14:24 schreef portier het volgende:
Dit geld dus voor fantasy, SF en voor het gewone irl-gemeuk.
Wat omschrijf je dat laatste weer alleraardigst

Net als je verwijzing naar het sexualiteitforum, op een serieus gestelde vraag
waar virtuele sex dan precies thuishoort, ronduit belachelijk

quote:

Sticky topics vind ik helemaal niets, irriteert me mateloos die zogenaamd
gedwongen, dit moet je lezen topics bovenaan
quote:
Op de site kan dan iedereen zijn verhaal vertellen, precies zeggen wie of wat hij/zij is. Dit kan voor verschillende verhaallijnen, dus je kan vertellen hoe je hier gekomen bent als user e.d. en OOK wie jij bent binnen het verhaal.
Op de site van LD en Phoenix?
Vind ik ook nergens op slaan, we zijn fokeiland, we zijn niet LD en Phoenix eiland!

Als iemand niet begrijpt wie wie is in een verhaal heeft die persoon blijkbaar niet
de moeite genomen om dat verhaal goed te lezen dus vanwaar deze logica

Als je een boek haalt in de bieb vraag je er toch ook niet een uittreksel bij,
omdat je het anders niet snapt

Je zou de moeite die het kost om dat bij te houden beter kunnen steken
in een eilandverhaal of vervolgpost..
Straks is iedereen zoveel tijd kwijt aan posten wie hij of zij is in een verhaallijn,
wat de bedoeling van dat verhaal is, wie zijn of haar klonen zijn etc.
dat er van beetje normaal posten helemaal niets meer terechtkomt
Want tegen de tijd dat je alles bijgewerkt hebt ben je al zolang bezig dat de
inspiratie om ook nog een verhaal te maken alweer vervlogen is of je geen tijd meer hebt

Bovendien wat nou als je je eiland personage eens een totaal andere
wending wilt geven, dan zou die hele beschrijving nergens meer op slaan

quote:
Een kloonlijst zou ook erg makkelijk zijn ivm contact opnemen.
Nou moet je echt ophouden hoor!
quote:
Ik vind het waardeloos, maar zie dat ik tot nu toe de enige ben helaas

btw Nu ik weet wat Tags zijn, vind ik ook niets, zoals iemand al zei, je weet nooit
waar je met je verhaal naar toe wil, kan alle kanten op, voor mij geen Tags

En dan nog wat, het zou de fantasy posters sieren als ze niet zo'n houding aan willen
nemen van alles wat met fantasy te maken heeft is goed, daar gaat pas veel tijd in
zitten en dat zijn echt goedvoorbereide verhalen, het irl gedoe is maar gemeuk

Wat denken jullie nou dat verhalen en/of openingsposten
zoals die van het Restaurant, het Casino, de Tuinen, ontvoeringen,
het vervolg van de satanistenkerk etc. geen voorbereiding
nodig hadden, dat we die posten maar even 1,2,3, uit onze mouwtjes schudden?

Wat mij betreft is er ruimte voor alles, ik respecteer iedereen die moeite doet
om een verhaal te plaatsen, maar de arrogantie van sommigen fantasy liefhebbers
hier stuit me toch echt tegen de borst.

[Dit bericht is gewijzigd door Faat op 20-04-2003 09:24]

Was it so hard Achilles
So very hard to die
So much the happier I
  zondag 20 april 2003 @ 09:46:34 #118
25889 Sitethief
Fulltime Flapdrol
pi_9892208
Wees blij dat LD en Phoenixx tenminste bereid zijn er tijd in te steken. I
Dat jij als typisch eilander weer wars van veranderingen en nieuwe dingen bent daar kunnnen wij ook niks aan doen.

Ik liep zelf al een tijdje met dit plan in mijn hoofd, een soort factbook zodat je dingen makkelijk kunt opzoeken en niet eerst tientallen topics moet doorlezen. Natuurlijk prefereer ik dat mensen eerst de verhalen zelf lezen, maar daarna onthoud je echt niet alles wat er gebeurd is, zeker voor bepaalde familei verhoudingen of volgorde van dingen kan het heel handig zijn.

Ik bijvoorbeeld gebruik een aantal elfenwoorden in mijn verhalen die ik dan onder aan mijn post uit leg, als je dan later wilt opzoeken wat het ook al weermwas is een website veel handiger.

pi_9892331
Zoals ik al eerder zei. Voor sommige mensen die gelijk mee willen doen, of achtergrond info willen, is zo'n site wel handig.
Maar ik schrijf er niks voor. Omdat ik dit niet goed kan, maar ook omdat ik dan vast zit aan die beschrijving.

Zelf zal ik er ook geen gebruik van maken, omdat ik de verhalen toch meelees en de personage wel ken. Maar voor mensen die dat niet willen of kunnen, zou een site handig kunnen zijn.

zondag 20 april 2003 @ 10:26:44 #120
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_9892441
Ik wil even benadrukken dat Dago en ik de site van LD ook meer zien als iets naast het eiland. Iedereen is vrij om sites te maken wat hij/zij wil, dus we houden het zeker niet tegen, alleen moet wel duidelijk zijn dat dit niet iets verplichts is om aan mee te werken.

Aan een klonenlijst zullen wij niet meewerken, mochten de makers/meewerkers van de site zelf klonen ontdekken, of hun eigen klonen willen aangeven, dan kan ik niet tegenhouden dat ze gepubliceerd worden, maar zelf denk ik dat het niet echt heel erg wenselijk is. Mocht je contact willen met een user waarvan je vermoedt dat het een kloon is, kun je dat ook even ergens op het eiland vragen. Zelf vind ik het ook wel eens leuk om niet te weten wie er achter een bepaalde user zit

Tagjes...die komen er op korte termijn niet, redenen daarvoor heb ik al genoemd geloof ik.

Wat ik jammer vind is dat er, met name uit de kant van de Fantasyposters, een sterke tweedeling lijkt te komen tussen Fantasy en non-fantasy, zoals Faat ook al een beetje aangeeft. Daar ben ik absoluut niet blij mee.
Fantasy is niks beter of slechter dan de andere topics, en de houding dat er in Fantasytopics alleen door Fantasy mensen gepost mag worden, is er niet eentje die bij het eiland past. Probeer allemaal een beetje open te staan voor elkaar, en speel er zelf op in als iemand je verhaal binnenkomt op een manier waarop je niet zit te wachten. Gebruik je fantasie om het op te lossen, en vraag pas hulp van de mods als dat echt niet lukt.

Voorlopig komt er, zoals gezegd, geen apart Fantasy forum, maar wordt het deels geintegreerd in het eiland. Geintegreerd dus, en dat betekent dus ook rekening houden met mensen die geen Fantasy posten, en niet zo erg vasthouden aan de scheiding Fantasy/Non Fantasy.

Oh, en elkaar zeker niet gaan aanvallen hierover, dat is nergens voor nodig

pi_9892481
Dat je niet op een tweedeling zit te wachten snap ik. Maar ik vind het wel irritant als er iemand een fantasy verhaal inkomt met de boodschap dat hij zijn voetbal even komt ophalen, terwijl jij net tussen 500 orcs op een slagveld loopt.
Het kan vervelend zijn voor sommige fantasy schrijvers als hun verhaal op die manier onderbroken word, vooral als er zoveel voorbereiding in heeft gezeten.
Er kan dus best ingebroken worden in en verhaal lijn, als diegene zich maar een beetje aan het verhaal aanpast.
  zondag 20 april 2003 @ 10:37:16 #122
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_9892509
quote:
Op zondag 20 april 2003 09:46 schreef Sitethief het volgende:
Wees blij dat LD en Phoenixx tenminste bereid zijn er tijd in te steken. I
Dat jij als typisch eilander weer wars van veranderingen en nieuwe dingen bent daar kunnnen wij ook niks aan doen.

Ik liep zelf al een tijdje met dit plan in mijn hoofd, een soort factbook zodat je dingen makkelijk kunt opzoeken en niet eerst tientallen topics moet doorlezen. Natuurlijk prefereer ik dat mensen eerst de verhalen zelf lezen, maar daarna onthoud je echt niet alles wat er gebeurd is, zeker voor bepaalde familei verhoudingen of volgorde van dingen kan het heel handig zijn.

Ik bijvoorbeeld gebruik een aantal elfenwoorden in mijn verhalen die ik dan onder aan mijn post uit leg, als je dan later wilt opzoeken wat het ook al weermwas is een website veel handiger.

Waar ik wel en niet blij mee ben maak ik zelf wel uit Sitethief!

Gaat er ook helemaal niet om dat ik wars ben van veranderingen,
misschien moet je nog maar eens een keer lezen wat ik wél schrijf

[aanvalmodus]Dat jij zo'n sukkel bent dat je niet kunt onthouden wie wie is
en wat wat betekent, tja daaaaaar kunnen wij niets aan doen[/aanvalmodus]

Was it so hard Achilles
So very hard to die
So much the happier I
  zondag 20 april 2003 @ 10:39:37 #123
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_9892517
quote:
Op zondag 20 april 2003 10:32 schreef Asschen_sukar het volgende:
Dat je niet op een tweedeling zit te wachten snap ik. Maar ik vind het wel irritant als er iemand een fantasy verhaal inkomt met de boodschap dat hij zijn voetbal even komt ophalen, terwijl jij net tussen 500 orcs op een slagveld loopt.
Het kan vervelend zijn voor sommige fantasy schrijvers als hun verhaal op die manier onderbroken word, vooral als er zoveel voorbereiding in heeft gezeten.
Er kan dus best ingebroken worden in en verhaal lijn, als diegene zich maar een beetje aan het verhaal aanpast.
Wat je dus gewoon zegt Asschen is dat er geen onzin in de fantasypost tussendoor
geplaatst moet worden, dat is iets anders als dat irl en fantasy elkaar niet mogen kruizen

Zoals ik al eerder aangaf een normale post kan best een fantasyverhaallijn doorkruizen
als het maar in het verhaal past en leuk en gezellig blijft, zo simpel is dat!

Was it so hard Achilles
So very hard to die
So much the happier I
pi_9892787
Erg veel heb ik hier niet meer te zoeken.Als ik dit topic lees, met uitzondering van Faat's post, en Dago en Pluis buiten beschouwing houdend, heb ik hier helemaal niks meer te maken, lezen of zoeken. Dat Aschen nog enigzins tolerant is tegen de diverse groepen geeft alleen maar aan hoe ver de rest al is afgedwaald dat hij zijn houding nog moet benadrukken. Wat ik ooit opmerkte ga ik hier niet herhalen. Ik post hier nu om iets aan te vullen zodat er wat constructief gebeurd.

Natuurlijk kan iedereen van alles en nog wat op zijn of haar website maken zoals de kaart van Num of Breuls bevolkingsregister dat deden.
Portier heeft zijn PG-statistiekjes toch ook heel bescheiden en zonder vergaderingen gemaakt als handreiking maar dat schiep geen verplichtingen, geen precedent.

Ik heb wat van die fantasysites bekeken waar aan rollplaying en in caracter en out of caracter wordt gedaan en het heeft weinig met fokeiland te maken. Het lijkt nog het meest op een amateurtheatervereniging die eveneens de plaatselijke leesclub is. Op zich heel goed: plattelandsclubjes, inmiddels voorzien van internet, moeten kunnen blijven ontwikkelen en recreeeren in een bloeiend verenigingsleven.
Maar fokeiland was geen gebonden groep: het was werelds en van alle markten thuis, het had elke dicipline, iedere overtuiging en velerlei achtergonden in zich. Fokeiland was cosmopolitisch en mondain. Of, als je het wilt vergelijken met de kunsten: het was geen stroming maar een complete academie waar men alle kanten mee op kon en van alle diciplines gebruik mocht maken. Vrijheid was het wachtwoord.

Dat woord vrijheid, die betekenis daarvan, die zoete chaos of noem het een volmaakt geslaagd anarchisme wat hier heerste heeft mij destijds zo aangetrokken. Het eiland was een utopia. Om een voorbeeld te noemen was ik een gewoon tuinderpersoon een irl, werd Sf professor en deed als dode geest aan fantasy maar ik weiger daarvoor kitcherige theorien te moeten aanhangen of boeken van wie dan ook te moeten lezen. Boeken schrijven we zelf, althans vroegah, en al doende ontstaat er iets zonder handleiding.
Als irlpersoon hield ik het met met fantasyfiguren en bond de strijd aan met sf-karakters. Die op hun beurt ook weer onderling en met irlpersonen mixten. Dat utopia, die heerlijke mix kan het blijven zonder afbreuk te doen aan mensen hun ideeen. Als ze anderen maar niet dwingen in hun plan.
Als ik iets in mijn tuinen professorde met DNA en we middenin een fatasy zaten maar er kwam ineens een verliefd stelletje elkaar het hof maken dwars door onze zware verhaalposts heen kon, en kan, ik dat alleen maar toejuichen. Of iemand kwam ineens gokken in het Casino waar zich op dat moment een relatiedrama of sexscene afspeelde: zo is het leven!

Dat de ridders, elfen en robots waardig lid van FCfok mogen zijn en afentoe in de snackbar komen of een vriendschappelijke wedstrijd op hun kastelen toestaan: dat zou fokeiland waardig zijn.
Bovendien mag men elke nieuwbie verwelkomen en beter niet al te veel regels opleggen.

Vroegah hadden we geen afkeer van rare onaangepaste snuiters, die pasten zich gaandeweg wel aan of verdwenen vanzelf zonder dat daar een woord aan vuil werd gemaakt. Vroeger deden we niet aan newbiebashing en oldbie-ignoring. Vroeger waren er geen mods nodig om posts te veranderen anders dan waneer je echt een enorme fout had gemaakt, bvb de verkeerde lap tekst gepaste. Vroeger slowchatten we nergens behalve in de daarvoor bestemde topics en als we dat wel hadden gedaan waren we door schaad en schande wijs om dat bondig onderaan in kleine lettertjes te doen zodat we nu nog in gearchiveerde verhaallijnen kunnen lezen hoe bvb de elfengodin de was uit de wasmachine moest halen irl of Phalanx de deur uit moest oid.

Noem me sentimenteel. Ik had in mijn vuistje kunnen lachen maar meen, al ben ik het niet met haar manier van posten eens en is het ook op andere fronten uit tussen ons, dat Faat hier een goed punt heeft.
Zij heeft een prima postverleden en een zeer veelzijdige tolerante kijk op wat er allemaal kan.*
Dat hier een aantal leden van de fantasy-club nu menen dat er één manier van doen de juiste is onder aanvoering van hun Grote Roerganger lijkt me niet de alles zalig makende weg die het eiland moet inslaan.
Doen jullie dat wel, dan raad ik Pluisje aan haar moderatorschap neer te leggen en het om te dopen in Fantasy-eiland. Faat, Kasper, Jojo en Superbam etc vertrekken dan naar Onzin waar ik vast wel eens langs kom waaien om ongewilde een bepaalde dame weg te jagen
Voor mijn geile aan wetenschap,sf-en fantasygerelateerde met niets te vergelijken en nergens onder te brengen anarchistische esoterische reallifesoapverhalen zal ik wel een eigen forum maken. Mocht ik nog behoefte hebben aan zoveel gedoe wat het posten van leuke onverwachte gedachtenkronkels met elkaar blijkbaar met zich mee brengt.

Tot zover de paasgedachten van uw vergeten eilandheilige. Moge mijn zege op jullie rusten.

*Zolang ze niet haar buien heeft en die symptomen heeft ze op dit moment niet, en waren die buien er niet dan was ze al lang mod geweest. Haar stem moet in deze zaak zeker goed gehoord worden.

zondag 20 april 2003 @ 11:16:17 #125
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_9892874

Ik pas meteen mijn sig aan

Was it so hard Achilles
So very hard to die
So much the happier I
pi_9892876
quote:
Tot zover de paasgedachten van uw vergeten eilandheilige.

Ik vind het niet erg als er iemand een verhaallijn binnekomt. Maar dan moet er wel aan beetje mee gedaan worden aan de verhaal lijn.

quote:
Op zondag 20 april 2003 10:39 schreef Faat het volgende:

[..]

Wat je dus gewoon zegt Asschen is dat er geen onzin in de fantasypost tussendoor
geplaatst moet worden, dat is iets anders als dat irl en fantasy elkaar niet mogen kruizen
dat!

Ik zeg dat ik het vervelend vind als er iemand onzin in een goed opgebouwd fantasy verhaal zet. En al helemaal als het niets met het verhaal te maken heeft.
Sommige topics bevatten van het bgein af aan al irl en fantasy elementen, en daar zal het niet veel uitmaken. Maar in sommige topics is het voor de "fantasy schrijvers" vervelend als er iemand dwars door de verhaallijn heen komt denderen.

Ik zou het ook vervelend vinden als er nu in Araujo iemand van Fcfok een voetbal tegen mijn kop zou schieten en die vrolijk kwam ophalen om daarna weer te verdwijnen. Noem me een zeikerd maar daar irriteer ik me aan.
Als die persoon zich nu een beetje aan de verhaallijn hield had het me niks uitgemaakt. Zoals Airraid nu mee doet met een kloon, en zoals hij dat in het begin in het kasteel deed, vind ik weer wel leuk gedaan. Hij probeert zich dan ook gedeeltelijk aan te passen.

zondag 20 april 2003 @ 11:24:26 #127
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_9892931
Even iets heel anders: het voormalige Fantasybabbeltopic heeft nu een naam, die niet bij iedereen direct de associatie met Fantasy en babbelen oproept. Natuurlijk wordt het op het eiland snel genoeg bekend dat dit topic bedoeld is om over Fantasy te praten, maar voor buitenstaanders, en nieuwelingen niet.

Omdat het aanmaken van dit topic nou ook net als doel had om wat nieuwe mensen aan te trekken, zou ik liever een titel zien waarin iets duidelijker wordt wat de bedoeling is. Zodat mensen die het in de Active topics voorbij zien komen, weten dat ze daar terecht kunnen voor Fantasy. Kunnen jullie voor het volgende deel een andere naam verzinnen?

zondag 20 april 2003 @ 12:53:45 #128
20641 portier
pi_9894009
Bah, ik ben er even niet en ik krijg alweer vanalles naar mijn hoofd geslingerd.
quote:
Op zondag 20 april 2003 09:14 schreef Faat het volgende:

[..]

Wat omschrijf je dat laatste weer alleraardigst

Net als je verwijzing naar het sexualiteitforum, op een serieus gestelde vraag
waar virtuele sex dan precies thuishoort, ronduit belachelijk

Neem het niet zo serieus zeg! Dat eerste was gewoon spot en ik doe daar zelf ook aan mee dus ik heb mezelf ook...
Dat tweede was misschien niet slim, sorry dan.
quote:
[..]

Sticky topics vind ik helemaal niets, irriteert me mateloos die zogenaamd
gedwongen, dit moet je lezen topics bovenaan

Die zakken af, dat is het probleem. Als je nieuw op dit eiland binnenkomt en je ziet dat topic of het komt bijvoorbeeld in de FAQ dan kan je meteen zien hoe en wat.
quote:
[..]

Op de site van LD en Phoenix?
Vind ik ook nergens op slaan, we zijn fokeiland, we zijn niet LD en Phoenix eiland!

Het kan net zo goed op mijn site. Het gaat erom dat zij de ruimte op hun site aanbieden om de site neer te zetten, niet omdat het nou net hun site is...
quote:
Als iemand niet begrijpt wie wie is in een verhaal heeft die persoon blijkbaar niet
de moeite genomen om dat verhaal goed te lezen dus vanwaar deze logica
Omdat het zo ongelooflijk verweven en groot is. Als je dan als niewbie hier komt kan je jezelf sneller inlezen en is het voor buitenstaanders ook minder afstandelijk om hier te komen omdat je kan zien wie iemand is.
Je moet snappen dat je geen persoonsbeschrijving HOEFT te geven en het in eerste instantie is bedoeld voor de Fantasy en SF e.d. Bij de irl-meuk () is het vrij snel duidelijk en kan je zowiezo gewoon een eind aanlullen. En op zo'n site kan bijv. ook een overzicht van bedrijfjes e.d. die hier zitten (ik noem maar een dwarsstraat).
quote:
Je zou de moeite die het kost om dat bij te houden beter kunnen steken
in een eilandverhaal of vervolgpost..
Straks is iedereen zoveel tijd kwijt aan posten wie hij of zij is in een verhaallijn,
wat de bedoeling van dat verhaal is, wie zijn of haar klonen zijn etc.
dat er van beetje normaal posten helemaal niets meer terechtkomt
Want tegen de tijd dat je alles bijgewerkt hebt ben je al zolang bezig dat de
inspiratie om ook nog een verhaal te maken alweer vervlogen is of je geen tijd meer hebt
Worstcasescenario .
Een persoonsbeschrijving maken duurt niet zo lang en bovendien HOEF je het niet te doen als je het niet wilt..
quote:
Bovendien wat nou als je je eiland personage eens een totaal andere
wending wilt geven, dan zou die hele beschrijving nergens meer op slaan
Dat kan idd een probleem zijn waar bijv Asschen al mee zat.
quote:
[..]

Nou moet je echt ophouden hoor!

HET HOEFT NIET!!
Je mag ze vrijgeven, je moet niets.
quote:
[..]

Ik vind het waardeloos, maar zie dat ik tot nu toe de enige ben helaas

Iedere mening telt Faat
quote:
En dan nog wat, het zou de fantasy posters sieren als ze niet zo'n houding aan willen
nemen van alles wat met fantasy te maken heeft is goed, daar gaat pas veel tijd in
zitten en dat zijn echt goedvoorbereide verhalen, het irl gedoe is maar gemeuk

Wat denken jullie nou dat verhalen en/of openingsposten
zoals die van het Restaurant, het Casino, de Tuinen, ontvoeringen,
het vervolg van de satanistenkerk etc. geen voorbereiding
nodig hadden, dat we die posten maar even 1,2,3, uit onze mouwtjes schudden?

Wat mij betreft is er ruimte voor alles, ik respecteer iedereen die moeite doet
om een verhaal te plaatsen, maar de arrogantie van sommigen fantasy liefhebbers
hier stuit me toch echt tegen de borst.

Name one .
quote:
Op zondag 20 april 2003 11:06 schreef Lurky heel veel:
-knip-
.
Kwordt beetje depressief van jou post. Het is niet de bedoeling mensen weg te jagen, althans, de mijne iig niet. En als er dingen zijn die je dwarszitten kan je dat hier best kwijt. Het gaat hier om ideeen, niets definitiefs. Net als die site, ik stel het alleen voor, krijg kritiek, goede kritiek, ik ben er niet meer zo zeker van nu. Wat hier gepost wordt staat niet vast.
So don't leave .
GEILE VROUWPERSONEN!
  zondag 20 april 2003 @ 12:58:28 #129
15069 Phoenixx
Handle with care
pi_9894062
Graag zou ik het volgende op willen merken.

Kennelijk bestaat er bij een aantal Eilanders de behoefte om een soort voorstellingstopic te hebben. Daar waar je kan uitleggen wie je bent, wat je doet en wat je niet doet. Of om een kloon bekend te maken en voor te stellen. Om na te kunnen lezen wie wie is en wat die doet. Gewoon, om je beter een voorstelling te kunnen maken van wat die persoon zou kunnen gaan doen, of welke kant hij/zij waarschijnlijk níet op gaat. Er is al eens een topic voor geweest, maar dit zakt snel weg en is lastig aan te passen als je er iets in zou willen veranderen. Pluis en Dago hebben meer te doen dan steeds aanvullingen te maken.

De behoefte aan een soort van who's who was er nog steeds, zo merkten wij. Maar hier op het Eiland werkt dat gewoon niet. Lord Dreamer en ik beschikken over webruimte en zijn bereid tijd vrij te maken om een omgeving te bouwen waar de persoon die dat wil zich te laten voorstellen, en waar iemand die dat wil iets over de karakters en/of historie kan nalezen.

Helaas wordt dit direkt ontvangen als "een idee van die mod-wannabe met zijn veel te grote bek" en op alle mogelijke manieren afgebrand. En dat vind ik nou zo jammer. Ten eerste komt die idee helemaal niet van Lord Dreamer of van mij, en ten tweede zijn LD noch ik belust op een blauw kleurtje - en al helemaal niet het blauwe kleurtje van pluisje of Dagobert. Maar ja, als je eenmaal een etiket hebt opgeplakt gekregen is het verrekte lastig daar weer vanaf te komen.

En Lurky: "vroegah" was alles hier op het Eiland mooi en harmonieus, dat ben ik met je eens. Maar die tijd is voorbij. Laten we alsjeblieft niet krampachtig gaan proberen dat weer terug te krijgen. Er zijn nu andere users dan voorheen en die zullen een ander soort Eiland creëren. Niet beter, niet slechter, maar gewoon anders.

Phoenixx

The toes you step on today might be connected to the ass you’re going to kiss tomorrow...
  zondag 20 april 2003 @ 13:36:22 #130
53296 nyphai
Fish go m00
pi_9894637
Mensen mensen wat een gezelligheid hier op de paasochtend, vrede op aarde en dat soort dingen

Ik als nederige newbie met alle respect naar de oldbies, ben van mening dat de site voor een kleine korte karakteromschrijving toch wel uitermate handig is als je je in een verhaal wilt mengen.
Ik wil ook wel iedereen op m'n msn of icq toevoegen, maar please daar staan al belachelijk veel contacten op

Je hoeft je toch niet aan bepaalde karakter eigenschappen te houden? Het is hartstikke normaal dat karakters gaandeweg veranderen.
De site is er naar mijn idee niet om je vast te pinnen van, je hebt gesproken en klaar hou je er maar aan, maar gewoon als houvast voor newbies of oldbies die de draad even kwijt zijn... wat mij nog wel eens gebeurd

Natuurlijk is de topics lezen beter, maarruh hebbie wel es goed gekeken hoeveel en hoe lang die zijn?

En dan nog, wil je het niet dan doe je er toch gewoon niet aan mee? Nobody's holding a gun to your head

pi_9894699
quote:
Op zondag 20 april 2003 13:36 schreef nyphai het volgende:
Natuurlijk is de topics lezen beter, maarruh hebbie wel es goed gekeken hoeveel en hoe lang die zijn?
Als je echt mee wilt doen in een verhaal lijkt het me logisch dat je eerst weet waar het over gaat. En minstens een aantal voorgaande posts leest.
  zondag 20 april 2003 @ 13:45:26 #132
44785 Bar_the_Grey
Questor & Servant
pi_9894792
* yoga oefening voorsteld om de gemoederen tot bedaren te brengen.

Ik kan hier wel een ellenlange post neerknallen, maar ik denk dat het kort maar krachtig vel beter is:

- Vrijheid blijheid.
- Als je een topic start, of joint, weet je nooit wat er daarna gepost gaat worden of door wie. Dat is altijd zo geweest. Het is de verantwoording voor de poster om iets zinnigs neer te zetten. Heb je een serieuze fantasy topic lopen en iemand plaatst een post zonder de moeite te hebben genomen om door te lezen of grappig te willen zijn, dan negeer je die gewoon en de moderators halen die vanzelf weg of editten die.

Mijn persoonlijke mening is dat eenieder de vrijheid moet hebben om te posten, het maakt niet uit op welke manier. alleen dient er ten alle tijde respect te zijn voor de topiccreator.

Dat wilde ik even kwijt. ik hoop niet dat nieuwe veranderingen gaat inhouden dat er mensen weg gaan of niet meer posten, want in weze hoeft er niks te veranderen. Dat fantasy meer ruimte krijgt is gewoon fijn voor de fantasy liefhebbers, maar het is niet de bedoeling dat er een invasie plaatsvind die het hele eiland in rep en roer brengt.

oeps bij nader inzien is deze post weer langer dan bedoeld. Sorry
Ik ga nu maar autorace kijken

Onrecht doen is een groter schande dan het te lijden. [br] Ook een wijze vergist zich wel eens, [br] maar alleen een dwaas volhardt in zijn vergissing. [br] (joodse wijsheden)
  zondag 20 april 2003 @ 13:46:08 #133
53296 nyphai
Fish go m00
pi_9894799
quote:
Op zondag 20 april 2003 13:40 schreef Asschen_sukar het volgende:

[..]

Als je echt mee wilt doen in een verhaal lijkt het me logisch dat je eerst weet waar het over gaat. En minstens een aantal voorgaande posts leest.

Popje, ik had het niet over een topic waar je aan mee wilt doen, maar de voorgeschiedenis van sommige topics. Bijvoorbeeld portier z'n verhaal... die is geloof ik 4 of 5 topics, maar dan heb je de andere personages die ook weer in andere topics zitten enz enz. Dat bedoelde ik dus. Misschien had ik wat duidelijker moeten zijn, maar don't be so uptight
  zondag 20 april 2003 @ 13:50:38 #134
44785 Bar_the_Grey
Questor & Servant
pi_9894856
quote:
Op zondag 20 april 2003 13:46 schreef nyphai het volgende:

[..]

Popje, ik had het niet over een topic waar je aan mee wilt doen, maar de voorgeschiedenis van sommige topics. Bijvoorbeeld portier z'n verhaal... die is geloof ik 4 of 5 topics, maar dan heb je de andere personages die ook weer in andere topics zitten enz enz. Dat bedoelde ik dus. Misschien had ik wat duidelijker moeten zijn, maar don't be so uptight

aha, ja dat klopt, op een gegeven moment zijn de verhaallijnen van verschillende topics door elkaar gaan lopen. Maar gelukkig kwam phoenix toen met het briljante verzoek om voortaan als je van topic naar topic hopt, aangeeft waar je vandaan kwam. Zo kan iedereen het nog een beetje volgen. Vooral ikzelf heb nogal de neiging om weleens te hoppen. Maar tja de Questor is nu eenmaal een druk mannetje
pi_9894901
quote:
Op zondag 20 april 2003 13:46 schreef nyphai het volgende:

[..]

Popje,'

... alles best .. maar niet dat
quote:
ik had het niet over een topic waar je aan mee wilt doen, maar de voorgeschiedenis van sommige topics. Bijvoorbeeld portier z'n verhaal... die is geloof ik 4 of 5 topics, maar dan heb je de andere personages die ook weer in andere topics zitten enz enz. Dat bedoelde ik dus. Misschien had ik wat duidelijker moeten zijn, maar don't be so uptight
Het is wel eens lastig om een verhaal te volgen. Maar als je het nu leest zie je dat overal linkjes staan als je van topic naar topic gaat.

edit: te laat .. Bar was me voor

zondag 20 april 2003 @ 14:02:03 #136
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_9895017
quote:
Op zondag 20 april 2003 13:40 schreef Asschen_sukar het volgende:
Nou ja, dat is eigenlijk precies mijn punt ook op dat gebied
Als je echt geinteresseerd bent dan lees je toch alles?

Ik zal nog even toelichten waarom ik zo reageerde, het kwam op me over
alsof er een soort van half nieuw fok"fantasy"eiland op de site van LD en Phoenix
zou komen te staan compleet met samenvattingen van verhalen, uitleg van niet
bestaande woorden, omschrijvingen van karakters etc. etc.

Het kwam helemaal niet zo vrijblijvend over als dat er nu in de laatste posten
van een aantal wordt uitgelegd. Indien het zo is dat je er mag posten en als je
wilt niet, dan lijkt het mij verder niet zo'n probleem

Verder wil ik nog even benadrukken dat ik dus voor het door elkaar
lopen van fantasy, science-fiction en irl-lijkende-verhalen ben en niet tegen

En er bovendien voor ben dat "wij-eilanders" als begrip blijft bestaan
en dus niet wij-fantasy posters en wij-irl-lijkende verhalen posters

Wat betreft portier: ik ga ervanuit dat datgene je in het discussietopic plaatst
wel degelijk serieus genomen moet worden
Ga voor spot en grapjes alsjeblieft naar PG en laat beledigende teksten
als irl-meuk achterwege

Ik ga verder geen namen noemen zoals je vraagt en/of mensen aanwijzen,
maar het is al meerdere keren voorgevallen dat er gezegd wordt dat de
fantasy verhalen zoveel voorbereiding nodig hebben en dat er zoveel tijd in
gaat zitten en dat dat met de irl-lijkende verhalen niet zo zou zijn

Wederom mijn punt is dat is dus bij lange na niet altijd waar, ook irl-lijkende
verhalen vergen soms een uitgebreide voorbereiding terwijl ook fantasy posts
soms in een minuutje geplaatst kunnen worden, wat dat betreft verschilt het geen moer!

Was it so hard Achilles
So very hard to die
So much the happier I
  zondag 20 april 2003 @ 14:27:34 #137
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_9895443
wat bleek uit andere posts is dat bijv. Portier er moeite mee had dat 'zijn' verhaallijn aangetast werd door mensen die er in postten en voor hem essentiele dingen veranderen....

er moet dan dus een keuze gemaakt worden tussen vrijheid enerzijds en respect voor de topic-starter anderzijds...

wat mij betreft: ik hou van improvisatie en zie het als een uitdaging..maar ik kan me ook voorstellen dat je, als je veel tijd in een verhaallijn gestoken hebt, je daar af en toe niet zo'n zin in hebt...dat hoeft niet ten koste van de vrijheid te gaan...die vrijheid kan er ook voor zorgen dat de topicstarter bijv met behulp van een tag, kan aangeven dat zijn huidige topic alleen [fan] of [irl] is....het belangrijkste is lijkt mij dat er voor iedereen wat wils is...

zo'n site met wat algemene gegevens is dan handig om wat houvast te hebben...het gaat hier naar mijn idee niet om het inperken van vrijheid, maar meer om het aangeven van spelregels.

zondag 20 april 2003 @ 14:34:21 #138
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_9895547
Teveel spelregels beperken de vrijheid eerder dan dat ze deze bevorderd!
Was it so hard Achilles
So very hard to die
So much the happier I
  zondag 20 april 2003 @ 14:59:36 #139
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_9895990
quote:
Op zondag 20 april 2003 14:34 schreef Faat het volgende:
Teveel spelregels beperken de vrijheid eerder dan dat ze deze bevorderd!
maar wat als die spelregels alleen voor geTAGde topics zouden gelden?.op die manier kan de topicstarter zelf aangeven in hoeverre 'zijn' topic open is voor elke inbreng, of alleen voor [fan] danwel [irl]...

ik zeg maar wat hoor....

zondag 20 april 2003 @ 18:12:32 #140
20641 portier
pi_9899381
quote:
Op zondag 20 april 2003 14:27 schreef Abbadon het volgende:
wat bleek uit andere posts is dat bijv. Portier er moeite mee had dat 'zijn' verhaallijn aangetast werd door mensen die er in postten en voor hem essentiele dingen veranderen....
Ik vind het niet erg, maar tot op zekere hoogte... Maar daar is dit topic niet voor.

En ik ben niet echt voor tagjes. Iig niet nu, nu het aantal topics nog wel meevalt en duidelijk is of het een irl of fan topic is. Misschien later, maar er is nog niet echt behoefte aan. Zoals gezegd is het waarschijnlijk beter om het gewoon zo te laten zodat de topics beter kunnen verweven (waar ik erg voor ben) en als er offtopic gepost wordt dan kan dat gewoon genegeerd worden.

GEILE VROUWPERSONEN!
pi_9899556
quote:
Op zondag 20 april 2003 13:45 schreef Bar_the_Grey het volgende:
je een topic start, of joint, weet je nooit wat er daarna gepost gaat worden of door wie. Dat is altijd zo geweest. Het is de verantwoording voor de poster om iets zinnigs neer te zetten. Heb je een serieuze fantasy topic lopen en iemand plaatst een post zonder de moeite te hebben genomen om door te lezen of grappig te willen zijn, dan negeer je die gewoon en de moderators halen die vanzelf weg of editten die.
de topicstarter moet er rekening mee houden dat het verhaal een beetje kan gaan afwijken van wat hij in gedachten had omdat andere mensen er ook in gaan posten
daat dient deze maar rekening me te houden
natuurlijk moet het wel een serieuze post zijn
pi_9899585
quote:
Op zondag 20 april 2003 18:22 schreef AirRaid het volgende:
daar dient deze maar rekening me te houden
, jij snapt het.
  zondag 20 april 2003 @ 19:12:28 #143
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_9900227
quote:
Op zondag 20 april 2003 18:22 schreef AirRaid het volgende:

[..]

de topicstarter moet er rekening mee houden dat het verhaal een beetje kan gaan afwijken van wat hij in gedachten had omdat andere mensen er ook in gaan posten
daat dient deze maar rekening me te houden

Helemaal mee eens

Alleen..een serieuze post is in de ogen van Fantasyminded mensen misschien iets heel anders dan bij niet Fantasyminded mensen...

En ik wil nog even benadrukken dat we hier op een forum zitten, en dat het dus de bedoeling is om met elkaar te posten. Als je hier iets neerzet, kun je er dus op rekenen dat er op gereageerd gaat worden, en niet altijd op de manier die je gehoopt had.

Hoort erbij, en als je dat echt niet wil....dan ga je maar een boek schrijven ofzo

pi_9900806
quote:
Op zondag 20 april 2003 19:12 schreef pluisje het volgende:

[..]

Helemaal mee eens

Alleen..een serieuze post is in de ogen van Fantasyminded mensen misschien iets heel anders dan bij niet Fantasyminded mensen...

En ik wil nog even benadrukken dat we hier op een forum zitten, en dat het dus de bedoeling is om met elkaar te posten. Als je hier iets neerzet, kun je er dus op rekenen dat er op gereageerd gaat worden, en niet altijd op de manier die je gehoopt had.

Hoort erbij, en als je dat echt niet wil....dan ga je maar een boek schrijven ofzo

pluisje for president
pi_9901999
ik vind wel dat wel de fantasyverhalen en de ggewone foksamenleving escheiden moeten houden (altahns voor een groot deel)

dus niet dat je in een fantasy verhaal een frietje ofzo gaat eten bij mijn snackbar ofdat ze een film gaan huren bij jodof een wedstrijd bijwonen van fc fok

zondag 20 april 2003 @ 20:50:23 #146
20641 portier
pi_9902083
-edit-

Laat maar, verkeerd geïntrepeteerd

[Dit bericht is gewijzigd door portier op 20-04-2003 20:53]

GEILE VROUWPERSONEN!
pi_9902099
quote:
Op zondag 20 april 2003 20:46 schreef AirRaid het volgende:
ik vind wel dat wel de fantasyverhalen en de ggewone foksamenleving escheiden moeten houden (altahns voor een groot deel)

dus niet dat je in een fantasy verhaal een frietje ofzo gaat eten bij mijn snackbar ofdat ze een film gaan huren bij jodof een wedstrijd bijwonen van fc fok

Na alle spelfouten eruit gevist te hebben ..

Dit is wat ik al een tijdje zeg. En ik ben het dus met je eens

edit: Ik moet er wel bij zeggen dat als iemand van een Irl topic een serieuse poging doet om in een fantays verhaal te posten, dat het dan ook goed is. Dit geldt natuurlijk ook andersom

[Dit bericht is gewijzigd door Asschen_sukar op 20-04-2003 21:04]

zondag 20 april 2003 @ 20:55:19 #148
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_9902185
quote:
Op zondag 20 april 2003 20:50 schreef Asschen_sukar het volgende:

[..]

Na alle spelfouten eruit gevist te hebben ..

Dit is wat ik al een tijdje zeg. En ik ben het dus met je eens

* Abbadon het ook eens is
  zondag 20 april 2003 @ 21:00:02 #149
9443 Nakur
De blauwe ruiter
pi_9902270
quote:
Op zondag 20 april 2003 20:46 schreef AirRaid het volgende:

Dit geldt natuurlijk ook omgekeerd, het voorbeeld met de voetbal midden in een fantasy topic. Maar op zich vind ik het niet erg dat de fantasy bijvoordbeeld als startplaats een cafetaria heeft omdat men zich daar toevallig verzameld. Of dat men een drankje haalt bij Pluisjes ranja stalletje aan het eind van een verhaal.
Sinaasappel?
pi_9905041
het is natuurlijk wel zo dat de figuren uit de fantasy topics ook in de gewone topics voor kunnen komen zolang het dan maar los staat
  zondag 20 april 2003 @ 23:14:07 #151
33169 Magneet
Magnetic Enhanced
pi_9905127
quote:
Op zondag 20 april 2003 23:11 schreef AirRaid het volgende:
het is natuurlijk wel zo dat de figuren uit de fantasy topics ook in de gewone topics voor kunnen komen zolang het dan maar los staat
yups zo kunnen de smederij & mijn timmerwerkplaats voor beide werelden dienen
pi_9905886
spuit 11 moet ook effies wat zeggen hoor... al is het lang geleden dat ik uberhaupt een beetje meedeed hier....
Ik heb de afgelopen 2 weken het zaakie allemaal eens gelezen en aandachtig gevolgt, en ik begrijp echt niet waar dit nu over gaat...

blijkbaar zijn er een aantal mensen, die een verhaal bedacht hebben, en het niet kunnen hebben dat iemand een bepaalde reactie post waardoor het verhaal niet meer klopt... sja sorry hoor, dan moet je maar een boek gaan schrijven zoals meneer king dat ook doet, dan heb je het helemaal zelf in de hand...

Ik heb het zelf "vroeger" ook meegemaakt dat ik iets helemaal had uitgedacht, en dan komt er zo'n pippo aan met een kompleet onverwachte (voor mij dan) reactie, waardoor ik dus eventjes diep moest nadenken over wat nu weer te doen... Zo is dat IRL toch ook?? ik bedoel, als die auto van links zomaar ineens geen voorrang verleent, dan kan ik wel plannen millionair te worden later, maar het is dan zomaar ineens toch afgelopen...

Dan het gezeik over "fantasy", "irl alike", "whatever" topics.. waar gaat dit over... dat is toch altijd al zo??? het fokeiland is een grote fantasy, waarin er vroeger, nu, en in de toekomst verschillende avonturen zullen plaats vinden, waarbij er personen zijn die zich toeleggen op de elfjes en feeen, en personen die gewoon "normaal" zijn en lekker willen shoppen in de winkeltjes, en bij het ranja stalletje even wat willen drinken.

Ik kan mij nog verhalen herrineren waarbij mijn olie-tanker voor de kust van het eiland zonk, en dat de gehele bevolking onderste boven stond om het eiland te redden enzo... een geweldig leuke wending, die ik zelf compleet niet had voorzien, waarbij mijn personage ineens als een soort rand-crimineel naar voren kwam... oeps... en zo zijn er meer verhalen zowel fantasy als irl-alike waar ik vreselijk om heb moeten lachen...

Maargoed... again... als je online boeken wil schrijven, denk ik niet dat fok!eiland daar de plaats voor is.. En als je niet kan improviseren wat doe je dan in godsnaam in een "community", waar zeg maar improviseren ongeveer bovenaan het lijstje staat van "eisen om mee te kunnen doen"...

Blaat... ik zal het allemaal wel niet begrijpen...

maandag 21 april 2003 @ 00:07:58 #153
4178 Lord Dreamer
I Rule In Hell
pi_9906747
quote:
Op zondag 20 april 2003 22:14 schreef pluisje het volgende:
En LD, als je je mening kwijt wil, is het toch misschien beter om dat gewoon te doen, en niet te wachten tot eigenlijk iedereen zijn ideeen wel gepost heeft, en Dago en ik al plannen aan het maken zijn. We willen ieders mening meenemen, maar dan moet die natuurlijk wel gegeven worden. Het gaat nu voornamelijk over het al dan niet aanpassen van de naam van het forum, en het al dan niet aanbrengen van een scheiding tussen Fantasy en nonfantasy. Over een week gaat het misschien al weer ergens anders over, en dan is het niet zo handig om al lang besproken onderwerpen weer op te vissen.
Op verzoek dan maar

Aanpassen van de naam van het forum: NEE . Fok!eiland dekt de landing perfect. verandering van naam brengt alleen maar verwarring. Op een eiland kan namelijk gewoon alles. Een eiland zegt het al, Geen binding met het vasteland. Gewoon een Appart iets in de zee van gewone fora.

Het al dan niet aanbrengen van een scheiding tussen Fantasy en nonfantasy: Ik ben tegen een scheiding tussen fantasy en nonfantasy. De natuurlijke scheiding is leuk en perfect, je kan namelijk bv geen voetballende of patatetende mensen midden tussen een veldslag van orcs en ridders laten wandelen. Het is Monty Python niet

Wel ben ik van mening dat de normalen dagelijkse verhalen die er zijn interactief kunnen zijn tussen fantasy Sf en non fantasy posters, een ridder kan makkelijk met een aliën een biertje tappen en over voetbal babbel in de kroeg Alleen kan het niet als je midden in een verhaal zit. Verhalen is een appart verhaal die zijn gewoon gescheiden, waren ook al gescheiden, kijk maar de verhalen van de afgelopen tijd.

Maar voor de rest ben ik voor een gezellige interactiviteit tussen fantasy/fiction en nonfantasy/fiction. Een promoter van FC fok kan makkelijk bij m'n kasteel aankloppen (mits er geen belegering is of iets in die trand , dus niet in een verhaal hangt.) en vragen of z'n wanted voetballers poster opgehangen mag worden. zelfde geld voor bezoekers etc. het is gewoon een kwestie van lezen en een beetje aanvoelen of het wel of niet kan.

Ik ben erg blij dat de fantasy veel meer kans krijgt en dat de deur lekker open staat voor de fantasy. Maar laten we het niet overdrijven er komt geen splitsing tussen fantasy/fiction en non fiction. En ik wil het VTC terug na een dag lang hakken en slachten wil ik wel daar en biertje kunnen drinken

LD has spoken .

klein stukje over de site, het is dus helemaal geen moet, en Dagobert heeft het eerste ontwerp al kunnen aanschouwen. Het is helemaal niet uitgebreid, gewoon simpel voor de mensen die het willen
komt er niet meer op dan bv: Gebruikers / Kloon naam Character / Persoonlijkheid beschrijving Geschiedenis. en niets moet, het mag ..

It is a sad day, it is a red day. It is going to be a black day. When the sun rises........
Some day you shall flee, Panted and weak - Master, Passion, Greed.
  maandag 21 april 2003 @ 10:30:29 #154
44785 Bar_the_Grey
Questor & Servant
pi_9911312
quote:
Op zaterdag 19 april 2003 12:35 schreef Sitethief het volgende:

[..]

Is een tip die eigenlijk iedere nieuweling moet volgen, probeer veel 'oude' (fantasy)topics door te lezen. Dan weet je hoe de boel hier vroeger werkte en dan zeg/ doe je ook geen stomme dingen (zoals ik wel eens deed toen ik net nieuw was)

Vooral de Topics van Phalanx, Indigo II, Lurky Equilan, Herne, Cairon, LD, Atrimar, Highlander, Phoenixx, Isa, enz.. (voeg er zelf ook wat aan toe want ik weet ook niet alles)

Ik mis nog een paar namen
  maandag 21 april 2003 @ 10:37:12 #155
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_9911378
quote:
Op maandag 21 april 2003 10:30 schreef Bar_the_Grey het volgende:
Sitethief weet ook niet alles, die heeft maar een beperkt brein
Was it so hard Achilles
So very hard to die
So much the happier I
  maandag 21 april 2003 @ 10:46:04 #156
44785 Bar_the_Grey
Questor & Servant
pi_9911475
quote:
Op zondag 20 april 2003 23:38 schreef the-russian het volgende:
spuit 11 moet ook effies wat zeggen hoor... al is het lang geleden dat ik uberhaupt een beetje meedeed hier....
Ik heb de afgelopen 2 weken het zaakie allemaal eens gelezen en aandachtig gevolgt, en ik begrijp echt niet waar dit nu over gaat...

blijkbaar zijn er een aantal mensen, die een verhaal bedacht hebben, en het niet kunnen hebben dat iemand een bepaalde reactie post waardoor het verhaal niet meer klopt... sja sorry hoor, dan moet je maar een boek gaan schrijven zoals meneer king dat ook doet, dan heb je het helemaal zelf in de hand...

Ik heb het zelf "vroeger" ook meegemaakt dat ik iets helemaal had uitgedacht, en dan komt er zo'n pippo aan met een kompleet onverwachte (voor mij dan) reactie, waardoor ik dus eventjes diep moest nadenken over wat nu weer te doen... Zo is dat IRL toch ook?? ik bedoel, als die auto van links zomaar ineens geen voorrang verleent, dan kan ik wel plannen millionair te worden later, maar het is dan zomaar ineens toch afgelopen...

Blaat... ik zal het allemaal wel niet begrijpen...

Zeg die knakker die scharrelde met mamaloe en ruzie had met dikke deur die heet toch.....
Pipo de
en niet Pippo

Kom niet aan mijn no.1 fantasy hero

Maar even serieus(uniek geval van mij), tuurlijk weet je nooit hoe het verder gaat, improviseren, actie en reactie dat is juist ook hetgene wat het zo leuk maakt. Maar ik heb het gevoel dat als je aan een fantasy topic begint of meedoet, je vanzelf door hebt welke mensen serieus zijn en meewerken om het zo leuk mogelijk te maken. De spoilers worden er vanzelf uitgezeefd. Ten eerste zijn daar de moderators die een niet leuke lollige post weghalen, ten tweede je kunt altijd weer een post plaatsen waar je de inhoud zo maakt, dat de vorige post weer overruled wordt. Ach ik weet in ieder geval dat mijn posts oprecht bedoeld zijn en zo zijn eigenlijk alle fantasy posters hier.

maandag 21 april 2003 @ 18:41:41 #157
4178 Lord Dreamer
I Rule In Hell
pi_9918944
quote:
Op maandag 21 april 2003 10:46 schreef Bar_the_Grey het volgende:
[...]
Een post maken om de vorige te overulen is idd een mogelijkheid, maar wel eentje voor in het uiterste geval, post weghalen door moderatoren tja dat is moeilijker omdat moderatoren er niet zijn om een post op commando weg tehalen als die iemand niet zint in een verhaal.

Ze halen wel de leuk lollig bedoelde onzin posts weg , maar dat is puur omdat het topic vervuiling is, dat wil niemand. Zelf ben ik vrij serieus in de fantasy posts maar ja. ben over het algemeen vrij serieus in posts. Maar ik denk als je de afgelopen tijden vergelijkt dat de verhalen fictie en non fictie gewoon goed lopen.

Ach ik weet in ieder geval dat mijn posts oprecht bedoeld zijn en zo zijn eigenlijk alle fantasy posters hier. mooie uitspraak , sluit ik me bij aan.

It is a sad day, it is a red day. It is going to be a black day. When the sun rises........
  maandag 21 april 2003 @ 19:18:16 #158
7010 Dagobert
I'm the Benjamin
pi_9919585
quote:
Op zondag 20 april 2003 23:38 schreef the-russian het volgende:
.....

Ik zie inderdaad ook niet wat er mis is om een verhaallijn te kruisen. Het is imho niet zo dat er een aantal mensen de baas zijn over een topic. Het eiland is voor iedereen en als ik met mijn voetbal over het slagveld wil lopen dan doe ik dat. De mensen die daar dan aan het vechten zijn zorgen dan maar weer voor een leuke reactie. Je hebt nou eenmaal het leven niet in de hnad en dus imho het verhaal ook niet. Effin, je snapt het denk ik wel Het ging tot nu toe vaak erg leuk en er kwamen leuke dingen voor uit plotselinge posts. Zolang je het maar doet om gezellig mee te doen en niet om die verhaallijn om zeep te helpen.

En wat er verder ook nog even uit moet:
Ik zie de laatste tijd regelmatig zgn. fantasy mensen heel leuk offtopic gaan in andere topics met reacties als "onzin" of weet ik veel wat. Dat is imho net zo fout als het omzeep helpen van een 'heilig' fantasy topic.

En dit was dus mijn mening en verder niet overlegt met pluis enzo........En dit is dus geen vrijbrief dat het nu mag of niet mag, dit is puur mijn menig, denk mn kleurtje maar even weg bij deze post

[Dit bericht is gewijzigd door Dagobert op 21-04-2003 19:25]

maandag 21 april 2003 @ 19:24:32 #159
4178 Lord Dreamer
I Rule In Hell
pi_9919692
quote:
Op maandag 21 april 2003 19:18 schreef Dagobert het volgende:
Het eiland is voor iedereen en als ik met mijn voetbal over het slagveld wil lopen dan doe ik dat. De mensen die daar dan aan het vechten zijn zorgen dan maar weer voor een leuke reactie.
En bedankt voor de vrijbrief van topic verprutsen ..

monty python is niet het gene waar iedereen mee bezig is.

maandag 21 april 2003 @ 19:26:13 #160
7010 Dagobert
I'm the Benjamin
pi_9919726
quote:
Op maandag 21 april 2003 19:24 schreef Lord Dreamer het volgende:

[..]

En bedankt voor de vrijbrief van topic verprutsen ..

monty python is niet het gene waar iedereen mee bezig is.

Zie mn edit
  maandag 21 april 2003 @ 19:30:32 #161
4178 Lord Dreamer
I Rule In Hell
pi_9919803
quote:
Op maandag 21 april 2003 19:26 schreef Dagobert het volgende:

[..]

Zie mn edit

dank je Dago
  maandag 21 april 2003 @ 19:46:03 #162
53296 nyphai
Fish go m00
pi_9920146
Ik ben het met my Lord eens, maar ik snap ook wel dat je niet iedereen aan banden kan leggen.
Persoonlijk denk ik dat je heus wel kunt aanvoelen of iets kan of niet en als iemand het echt niet zint wat er gepost is kan je nog altijd die persoon aanspreken en vragen om het te editen.
Ik ga ervanuit dat de meeste mensen het heus wel kunnen begrijpen en een beetje respect kunnen tonen voor de topic-starter of de personen die op dat moment in een topic een verhaal aan het maken zijn

Vrede op aarde en lief zijn voor elkaar

maandag 21 april 2003 @ 19:51:23 #163
7010 Dagobert
I'm the Benjamin
pi_9920277
quote:
Op maandag 21 april 2003 19:46 schreef nyphai het volgende:
Ik ben het met my Lord eens, maar ik snap ook wel dat je niet iedereen aan banden kan leggen.
Persoonlijk denk ik dat je heus wel kunt aanvoelen of iets kan of niet en als iemand het echt niet zint wat er gepost is kan je nog altijd die persoon aanspreken en vragen om het te editen.
Ik ga ervanuit dat de meeste mensen het heus wel kunnen begrijpen en een beetje respect kunnen tonen voor de topic-starter of de personen die op dat moment in een topic een verhaal aan het maken zijn

Vrede op aarde en lief zijn voor elkaar

Doel van mijn post was nou ook niet direct om iedereen voor de kop te stoten en fantasy de deur uit te gooien, maar een poging om te zorgen dat de oplossing van twee kanten komt. Dat het dus niet zo is dat de een veel meer moet ingeven dan de ander zegmaar. We zijn hier nou eenmaal met zn allen en zitten met mekaar opgescheept dus het is ook wel zo leuk als we gewoon met zn allen gezellig samen kunnen posten toch?

dinsdag 22 april 2003 @ 07:20:54 #164
25889 Sitethief
Fulltime Flapdrol
pi_9927912
quote:
Op maandag 21 april 2003 10:30 schreef Bar_the_Grey het volgende:

[..]

Ik had het over de verhaalijnen (zowel de fantasy als de non-fantasy al is de scheidingslijn soms zoek) van voor dat ik op het eiland zat, en ik wou rebel_girl nog toevoegen.
  dinsdag 22 april 2003 @ 07:43:58 #165
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_9927969
quote:
Op dinsdag 22 april 2003 07:20 schreef Sitethief het volgende:
........en ik wou rebel_girl nog toevoegen.
Ja, die bedoelde Bar vast
Was it so hard Achilles
So very hard to die
So much the happier I
  dinsdag 22 april 2003 @ 10:08:50 #166
4178 Lord Dreamer
I Rule In Hell
pi_9929147
quote:
Op maandag 21 april 2003 19:51 schreef Dagobert het volgende:

[..]

Ben ik het helemaal mee eens, Al is het wel zo dat de mensen die fantasy verhalen maken
meestal niet de fantasy door een irl verhaal heen gooien , terwijl het andersom wel eens gebeurt.

Zolang het in de lijn van het verhaal past , kan het makkelijk. Want iedereen is vrij om
te gaan en staan waar die wil. Maar als je je bemoeit met een verhaal, mag er wel van je verwacht worden
dat je je een beetje hebt ingelezen. dat is mijn persoonlijke mening.

Zelf heb ik zoiets van na een verhaal dat ik lekker een biertje ga drinken in het VTC en daar
met ridders, Aliens, Pizzabakkers en een moderne supermarkt eigenaresse aan tafel zit lekker
te babbelen. Dus zo heb je ook een integratie van beide door elkaar.

dinsdag 22 april 2003 @ 10:15:15 #167
33169 Magneet
Magnetic Enhanced
pi_9929223
kort : interactie mag zolang er maar respect is voor elkaars verhalen.
  dinsdag 22 april 2003 @ 10:29:20 #168
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_9929443
Jajaja, duidelijk allemaal en volgens mij is iedereen het eens ook!

Hebben we nog een nieuw discussiepunt waar we over kunnen bekvechten?

Was it so hard Achilles
So very hard to die
So much the happier I
  dinsdag 22 april 2003 @ 10:38:47 #169
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_9929600
We wachten nog steeds op suggesties voor een nieuwe naam van het eiland...

Ja ik weet dat de huidige best de lading dekt, en dat iedereen er zo aan gewend is, en nee, het is helemaal nog niet zeker dat het veranderd zal worden..

We zijn, Dago, ik en de FA's, alleen zo benieuwd of er nou niemand is die een naam heeft die in een paar woorden nog net iets duidelijker maakt wat we hier uitspoken.
Er moet een referentie naar het eiland inzitten, en het moet duidelijk worden dat we hier ook aan Fantasy doen.

En nee... Fantasy Island hoeft niet nog een keer genoemd te worden, dat was ook zo ongeveer het beste waar we zelf mee kwamen....

dinsdag 22 april 2003 @ 10:47:31 #170
4178 Lord Dreamer
I Rule In Hell
pi_9929741
quote:
Op dinsdag 22 april 2003 10:38 schreef pluisje het volgende:
The Fan/Fiction/IRL Island

Tja ik weet niets beters hoor, Aangezein het Fantasy gedeelte al in de subtitel genoemd wordt lijkt me echt het eiland duidelijk genoeg.

fantasy island is geen optie, aangezien je dan suggereerd dat het alleen maar fantasy is. En dat is ook weer niet de bedoeling ?

dinsdag 22 april 2003 @ 10:56:15 #171
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_9929907
Er is gewoon geen betere naam dan Fokeiland

Zeker met de huidige ondertitel in de index is het perfect!

Dago, Pluisje, mods en FA's kunnen zich misschien beter met
andere dingen bezig houden dan het veranderen van ons naampje

Was it so hard Achilles
So very hard to die
So much the happier I
  dinsdag 22 april 2003 @ 10:59:45 #172
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_9929974
quote:
Op dinsdag 22 april 2003 10:47 schreef Lord Dreamer het volgende:
The Fan/Fiction/IRL Island
Daar kun je geen werkwoord van maken, dus dat werkt niet

Ik wil gewoon kunnen zeggen, ik ben effe aan het fokeilanderen hoor,
moet je eens proberen met ik ben aan het vanfikzioninriellaifeilanderen,
dat dekt de lading van geen kanten meer, ik zie nu al de verbaasde koppen hier

Was it so hard Achilles
So very hard to die
So much the happier I
  dinsdag 22 april 2003 @ 11:03:18 #173
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_9930038
De reden dat er gekeken wordt naar een eventuele verandering, komt voor uit het feit dat het eiland niet meer is hoe het ooit begon, maar de naam nog wel.

Toen het eiland begon was het redelijk reallifeachtig, er stonden alleen maar huisjes, men deed dagelijks boodschappen. Het was echt een stad, waar volgens de regels van toenmalige mod Broekie, een poging werd gedaan een soort van virtuele samenleving na te bootsen.

De invulling is in de loop der jaren veranderd, de vorm en invulling van het eiland staan niet zo erg meer vast, er zijn hier meer draken etc dan mensen, en Fantasy maakt inmiddels een groot deel uit van dit forum.

FokEiland dekt de lading dan wel voor de huidige posters, maar maakt nieuwelingen nou niet direct duidelijk wat we hier doen. Natuurlijk hebben we dat geprobeerd op te vangen door de omschrijving in de index aan te passen, maar juist nu, met al die veranderingen, leek het ons ook wel een goed moment om eens kritisch naar de naam te kijken, en te onderzoeken of er nou echt geen naam is die de lading beter dekt dan deze.

dinsdag 22 april 2003 @ 11:06:56 #174
4681 kasper
Pecunia non olet
pi_9930107
quote:
Op dinsdag 22 april 2003 10:38 schreef pluisje het volgende:
Kasper's eiland?
Zwarte Piet, wie kent 'm niet?
  dinsdag 22 april 2003 @ 11:13:06 #175
4178 Lord Dreamer
I Rule In Hell
pi_9930243
Ik ben slecht in het verzinnen van forum namen

- The Neverending story
- De verloren wereld / the lost worlds
- het eiland
- De zwevende wereld
- fantasy in beweging
- FIF world (fantasy / Irl / fiction world)
- De werkelijkheid aleen anders
- Past to present and beyond
- The world of imagination
- imagination island
- beleef je droomwereld

Ik zeg maar wat hoor

dinsdag 22 april 2003 @ 11:14:44 #176
33169 Magneet
Magnetic Enhanced
pi_9930277
quote:
Op donderdag 17 april 2003 19:05 schreef Magneet het volgende:
dat was 1 van mijn eerste replies hier en vind nog steeds een goede pluisje
  dinsdag 22 april 2003 @ 11:17:18 #177
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_9930332
alle namen zijn welkom, misschien zit er opeens wat leuks tussen, of zet het ons op een spoor naar iets goeds

Alles wordt in ieder geval genoteerd

pi_9930490
quote:
Op dinsdag 22 april 2003 11:03 schreef pluisje het volgende:
De reden dat er gekeken wordt naar een eventuele verandering, komt voor uit het feit dat het eiland niet meer is hoe het ooit begon, maar de naam nog wel.
helemaal mee eens: alles moet anders!
Fok! is ook niet meer wat het was---> andere naam is beter.
Internet is niet meer wat het was----> omschrijvender naam graag
Computers zijn ook niet meer zoals ze waren---> betere term please.

Ik begrijp het helemaal: dat die namen niet veranderen is behoudzucht.
Ooit was er een streek met Caninefaten, Batavieren en Friezen, dat werden de lage landen en toen provincies en toen republiek der zoveel provincies en toen Nederland... Sommige stomkoppen zeggen nog steeds Friesland en Holland. Ook al zit niemand nog in een berenvel op een hunebed in deze tijd van nylon en chips. Zo zullen er altijd mensen zijn die Fokeiland Eiland blijven noemen.

Anders krijg je nog jaren verwarring: was Dago nou ooit aangespoeld op een eiland en wat doet hij dan in de "rolspelsoap"? Maar aan de andere kant mooie afsluiting voor veel Eilanders die hun verhalen verwoven hebben met zeewind en het verre vaste land... Er is deze keer geen atoombom nodig: men sluit zelf een tijdperk af. Voor wat Eiland was raadplege men de archieven via de search. Zo is het ook met Carthago gegaan en met Atlantis dus waarom niet met Fokeiland?

dinsdag 22 april 2003 @ 11:30:55 #179
4681 kasper
Pecunia non olet
pi_9930593
Lurky!!
  dinsdag 22 april 2003 @ 11:31:05 #180
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_9930595
Misschien is het wel leuk om in de gaten te houden dat we dit doen om het leuker te maken, duidelijker, zodat er meer nieuwe mensen komen, iets waar de laatste tijd veel vraag naar is geweest. We steken vrij veel tijd in een "restyling" omdat er ook door de eilanders zelf om gevraagd werd.

Dat is misschien wel fijn om rekening mee te houden in de reacties.

dinsdag 22 april 2003 @ 11:39:14 #181
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_9930740
quote:
Op dinsdag 22 april 2003 11:31 schreef pluisje het volgende:
Misschien is het wel leuk om in de gaten te houden dat we dit doen om het leuker te maken, duidelijker, zodat er meer nieuwe mensen komen, iets waar de laatste tijd veel vraag naar is geweest. We steken vrij veel tijd in een "restyling" omdat er ook door de eilanders zelf om gevraagd werd.

Pluisje: Nobel en onbaatzuchtig!
  dinsdag 22 april 2003 @ 11:55:36 #182
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_9931067
quote:

Ik kan alleen voor mezelf spreken, maar het voelt niet oké om de naam Fokeiland te verwijderen

Misschien dat jullie daar ook naar willen luisteren?

Was it so hard Achilles
So very hard to die
So much the happier I
  dinsdag 22 april 2003 @ 11:57:38 #183
53296 nyphai
Fish go m00
pi_9931113
quote:
Op dinsdag 22 april 2003 11:55 schreef Faat het volgende:

[..]

Ik kan alleen voor mezelf spreken, maar het voelt niet oké om de naam Fokeiland te verwijderen

Vind iets met eiland eigenlijk ook wel leuk.... Kan je jezelf eilander noemen en iedereen snapt wat je bedoelt
  dinsdag 22 april 2003 @ 12:05:43 #184
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_9931265
quote:
Op dinsdag 22 april 2003 11:55 schreef Faat het volgende:

[..]

Tuurlijk luisteren we daar naar, Dago en ik hebben er ook moeite mee om die naam te zien verdwijnen, maar we vinden wel dat we, in het belang van het eiland, in ieder geval eens kunnen nadenken of een andere naam misschien beter is
  dinsdag 22 april 2003 @ 12:08:47 #185
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_9931335
quote:
Op dinsdag 22 april 2003 12:05 schreef pluisje het volgende:

......in het belang van het eiland......

Lijstje gaat maken en actie commité op gaat richten voor het behoud van de naam Fokeiland

Was it so hard Achilles
So very hard to die
So much the happier I
  dinsdag 22 april 2003 @ 12:11:07 #186
33169 Magneet
Magnetic Enhanced
pi_9931373
quote:
Op dinsdag 22 april 2003 12:08 schreef Faat het volgende:

[..]

Lijstje gaat maken en actie commité op gaat richten voor het behoud van de naam Fokeiland

ik denk dat ze er in het belang van het eiland achterkomen dat de naam gewoon goed is, iet dat verandering slecht is maar er is gewoon weinig wat een naam voor een forum zo byzonder kan maken als "het eiland", pluis misschien gewoon fok uit de naam halen?
  dinsdag 22 april 2003 @ 12:16:46 #187
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_9931485
Weet je, ik ga niet in mijn eentje over die naam, en nee, ik weet ook niet of ik een verandering wel leuk zal vinden.
Maar ja...een verandering van de inhoud van het forum, daar hoort vaak een nieuwe naam bij, die beter aansluit bij die nieuwe inhoud.

Maar zolang die naam er niet is blijft het gewoon FokEiland, en als er iets zal veranderen, zal er naar iets gezocht worden waar (wat mij betreft) de naam Eiland zeker in zal blijven.

Deze discussie is voor ons ook een manier om te zien hoe de users er over denken, en met wat voor namen zij komen. En ja, dat vinden we heel belangrijk, anders hadden we dit topic niet geopend

dinsdag 22 april 2003 @ 12:16:51 #188
51871 Fedaykin
Doods Commando's
pi_9931487
Wij vinden Het eiland of Fok!eiland een benaming die de lading genoeg dekt en waar oud en nieuw zich vast in kan vinden dat de naam gewoon zo moet blijven.
  dinsdag 22 april 2003 @ 12:19:47 #189
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_9931531
ik denk dat de huidige naam, met de tekst eronder, de lading voldoende dekt....
  dinsdag 22 april 2003 @ 12:29:04 #190
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_9931703
quote:
Op dinsdag 22 april 2003 12:16 schreef pluisje het volgende:
.....Maar ja...een verandering van de inhoud van het forum, daar hoort vaak
een nieuwe naam bij, die beter aansluit bij die nieuwe inhoud......
Ik maak het jullie even makkelijk en heb alle reacties op een rijtje gezet

Faat = vóór Fokeiland
Nyphai = vóór Fokeiland
Lurky = vóór Fokeiland
Bar = vóór Fokeiland
Jojogirl = vóór Fokeiland
Portier = vóór Fokeiland
Fedaykin = vóór Fokeiland
Nakur = vóór Fokeiland
TheScienceMan = vóór Fokeiland
Joda= vóór Fokeiland
Funmaster = vóór Fokeiland
Abbandon = vóór Fokeiland
Sitethief = vóór Fokeiland

LD = vóór Fokeiland, maar heeft desondanks een lijstje geplaatst,
waarop helaas geen enkele naam stond waar ik me in kon vinden

Magneet, was in eerste instantie tegen verandering van de naam Fokeiland,
maar kwam later met Fokniversum

Phoenix kwam met Fantasy Island

Jan Jaap had het over het eiland of hoe het straks ook mag heten

En Kasper kwam met Kasper's eiland

Ik denk dat mijn commité niet eens opgericht hoeft te worden, maar dit al boekdelen spreekt
Helemaal als jullie (Dago en Pluis) zelf ook niet staan te springen om naamsverandering!!

Wie blijven er dan nog over de FA's? Dat zijn Breuls, Yvonne en Cynix toch?
Zoals ik al eerder zei, kunnen die echt hun tijd niet beter besteden?

Ik wil niemand afkraken, maar als het maar om 3 mensen gaat, waarvan
er eentje het eiland heeft verlaten, eentje het eiland heeft verlaten en hier en
daar niet nalaat om te vertellen dat ze het eiland maar zozo vindt en de laatste
ik eigenlijk nog nooit of zelden op het eiland zie, ik niet vind dat zij zoiets mogen bepalen!

Tot zover mijn (voorlopige) bijdrage aan het behoud van de naam: fokeiland

[Dit bericht is gewijzigd door Faat op 22-04-2003 13:20]

Was it so hard Achilles
So very hard to die
So much the happier I
  dinsdag 22 april 2003 @ 12:36:16 #191
4681 kasper
Pecunia non olet
pi_9931866
quote:
Op dinsdag 22 april 2003 12:29 schreef Faat het volgende:

En Kasper kwam met Kasper's eiland

Ik wil niemand afkraken, maar als het maar om 3 mensen gaat, waarvan
er eentje het eiland heeft verlaten, eentje het eiland heeft verlaten en hier en
daar niet nalaat om te vertellen dat ze het eiland maar zozo vindt en de laatste
ik eigenlijk nog nooit of zelden op het eiland zie, ik niet vind dat zij zoiets mogen bepalen!

3 mensen? En ik dan?
  dinsdag 22 april 2003 @ 12:39:25 #192
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_9931935
quote:
Op dinsdag 22 april 2003 12:36 schreef kasper het volgende:
3 mensen? En ik dan?
Jij hebt hier niets te vertellen!!

En eigenlijk kan jouw bijdrage ook niet echt serieus genomen worden,
maar ik wilde je niet passeren, vandaar even melding gemaakt van jou
inspiratievolle, geheel belangeloze, briljante, nieuwe benaming van FOKEILAND

Was it so hard Achilles
So very hard to die
So much the happier I
  dinsdag 22 april 2003 @ 12:54:21 #193
4178 Lord Dreamer
I Rule In Hell
pi_9932261
quote:

[..]

LD = vóór Fokeiland, maar heeft desondanks een lijstje geplaatst,
waarop helaas geen enkele naam stond waar ik me in kon vinden

Tot zover mijn (voorlopige) bijdrage aan het behoud van de naam: fokeiland

Er werd om een lijstje gevraagt. Al ben ik voor het behoud van de naam, voldoe ik wel aan de wens van Pluisje om een lijstje te maken. Er staat helemaal niet vast dat de naam gaat of moet veranderen, alleen men wil opties hebben , dan geef je ze opties. Maar ik hoop zelf dat de naam Fok!Eiland blijft bestaan, ook al vanwege de geschiedenis van aanspoelingen etc..
  dinsdag 22 april 2003 @ 12:58:42 #194
33169 Magneet
Magnetic Enhanced
pi_9932375
quote:

[..]knip knap knop

Faat ik ben VOOR behoud van Fok!eiland nog steeds en blijf dan ook maar als het toch moet veranderen die 2 namen
  dinsdag 22 april 2003 @ 13:01:35 #195
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_9932440
Euhm heren er staat toch ook dat jullie voor zijn, maar ik wilde zo volledig mogelijk zijn

Magneet!! Ik heb nooit knip, knap, knop gezegd

Was it so hard Achilles
So very hard to die
So much the happier I
  dinsdag 22 april 2003 @ 13:03:21 #196
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_9932489
Trouwens ik ga ook echt niet weg hoor als de naam Fokeiland verdwijnt!!

Alleen blijf ik het wel stug volhouden om het fokeiland te blijven noemen
én ga ik jullie, de mod's en de FA's helemaal gek maken met zeuren

Was it so hard Achilles
So very hard to die
So much the happier I
  dinsdag 22 april 2003 @ 13:11:45 #197
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_9932712
rustig nou maar, en ga ook niet zeuren enzo, we vragen om jullie inbreng, we kunnen zelf ook tellen, en we weten heus wel dat het veranderen van de naam gevoelig ligt.

Maar erover praten kan toch geen kwaad? Er zijn een heleboel argumenten tegen, maar ook een aantal voor

En hou wel in de gaten dat een eigenaar van een site natuurlijk kan veranderen wat ie wil. Dat zal op Fok heus niet gebeuren, en we laten iedereen graag meepraten enzo, maar de eindbeslissing ligt niet bij jullie, en ook niet bij mij trouwens

dinsdag 22 april 2003 @ 13:18:12 #198
25889 Sitethief
Fulltime Flapdrol
pi_9932924
Faat, je hebt mijn steun
  dinsdag 22 april 2003 @ 13:19:05 #199
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_9932950
quote:
Op dinsdag 22 april 2003 13:11 schreef pluisje het volgende:
rustig nou maar, en ga ook niet zeuren enzo, we vragen om jullie inbreng, we kunnen zelf ook tellen, en we weten heus wel dat het veranderen van de naam gevoelig ligt.

Maar erover praten kan toch geen kwaad? Er zijn een heleboel argumenten tegen, maar ook een aantal voor

En hou wel in de gaten dat een eigenaar van een site natuurlijk kan veranderen wat ie wil. Dat zal op Fok heus niet gebeuren, en we laten iedereen graag meepraten enzo, maar de eindbeslissing ligt niet bij jullie, en ook niet bij mij trouwens

Ik was ook (nog) niet aan het zeuren

Dat jullie zelf kunnen tellen twijfel ik niet aan, maar zoals ik al schreef:
ik zal het jullie makkelijk maken

Maar het gaat dus om de eigenaar van de site die het wil veranderen? Niet de FA's dus??

Voor alle duidelijkheid, de eigenaar is Danny toch? Dan ga Ik Danny een mailtje sturen

Was it so hard Achilles
So very hard to die
So much the happier I
  dinsdag 22 april 2003 @ 13:20:21 #200
53296 nyphai
Fish go m00
pi_9932994
Zeg euhm misschien ff beetje offtopic.... ligt het nou aan mij of zijn het alleen maar dezelfde die hun mening ventileren?
Volgens mij zijn er toch meer actieve eilanders dan alleen dit groepje??
  dinsdag 22 april 2003 @ 13:23:15 #201
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_9933083
Je hebt in een groep altijd van die mensen die het grootste woord hebben
de zogenaamde schreeuwerds, en je hebt mensen die altijd wat op de achtergrond
blijven, de zogenaamde stillerds. Normaal gesproken ben ik ook heel stil,
maar ja, ik heb een vrije dag hè en ik voel me best wel blij, daarom hoor je mij zo
Was it so hard Achilles
So very hard to die
So much the happier I
  dinsdag 22 april 2003 @ 13:23:49 #202
33169 Magneet
Magnetic Enhanced
pi_9933100
ja maar de mensen die reageren zijn ook de op andere vlakken voo het eiland actieve mensen, zeg maar een soort van harde kern.
  dinsdag 22 april 2003 @ 13:27:18 #203
4681 kasper
Pecunia non olet
pi_9933202
quote:
Op dinsdag 22 april 2003 13:23 schreef Faat het volgende:
Normaal gesproken ben ik ook heel stil,
  dinsdag 22 april 2003 @ 13:28:14 #204
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_9933231
quote:
Op dinsdag 22 april 2003 13:23 schreef Faat het volgende:
.... Normaal gesproken ben ik ook heel stil...
Hier hoort natuurlijk nog achter, maar ik was de code kwijt
Was it so hard Achilles
So very hard to die
So much the happier I
  dinsdag 22 april 2003 @ 13:37:30 #205
4178 Lord Dreamer
I Rule In Hell
pi_9933474
Aangezien faat een vrije dag heeft en dus lekker actief is wil ik gaarne een verzoek tot haar richten. en het te maken heeft met het eiland

Lieve Faat , zou je het VTC weer kunnen heropenen en er nieuw leven in blazen Het was een centraal eiland ontmoetings punt.

dinsdag 22 april 2003 @ 13:46:38 #206
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_9933706
Faat, ik zeg niet dat Danny het wil veranderen, maar ik geef wel aan dat een internetsite nog altijd gewoon een eigendom is, en de eigenaar kan veranderen wat hij wil

Er is nog helemaal niks veranderd, we praten er alleen over, en gaan het alleen uitvoeren als we er van overtuigd zijn dat het goed is voor het eiland, en Fok in het geheel.
Dat ik niet meteen het topic sluit als jij je mening hebt gegeven, wil nog niet zeggen dat ik het niet met je eens ben, of dat ik je bezwaren niet begrijp. Ik wil alleen graag ieders mening horen, en probeer jullie ook de positieve kanten te laten inzien.

Want iets veranderen wat al jaren hetzelfde is, is niet leuk, en ik stond ook te steigeren toen ik het voorstel hoorde. Maar nu, na een tijdje, zie ik er ook positieve kanten aan, en ik wil niet dat jullie massaal "neeeeee" roepen, zonder het even te laten inwerken, en er met wat meer afstand naar kijken.

dinsdag 22 april 2003 @ 13:49:28 #207
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_9933770
quote:
Op dinsdag 22 april 2003 13:37 schreef Lord Dreamer het volgende:
Aangezien faat een vrije dag heeft en dus lekker actief is wil ik gaarne een verzoek tot haar richten. en het te maken heeft met het eiland

Lieve Faat , zou je het VTC weer kunnen heropenen en er nieuw leven in blazen Het was een centraal eiland ontmoetings punt.

Daar even over nadenkt en ondertussen boterhammetje oppeuzelt
Was it so hard Achilles
So very hard to die
So much the happier I
  dinsdag 22 april 2003 @ 13:53:22 #208
4178 Lord Dreamer
I Rule In Hell
pi_9933863
quote:
Op dinsdag 22 april 2003 13:49 schreef Faat het volgende:

[..]

Daar even over nadenkt en ondertussen boterhammetje oppeuzelt

Het zou mooi zijn.

Ook even heeft nagedacht character pagina
Ehm Voor iedereen dit is het eerste ontwerp, er moet vast nog aan gesleuteld worden. maar de opzet is vrij simpel lijkt me.
Kijk maar wat je er van vind en dat geld zeker ook voor Pluisje en Dagobert (Al heeft Dagobert hem al gezien en tips doorgegeven die al verwerkt zijn.)

dinsdag 22 april 2003 @ 13:55:58 #209
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_9933927
quote:
Op dinsdag 22 april 2003 13:46 schreef pluisje het volgende:
Faat, ik zeg niet dat Danny het wil veranderen, maar ik geef wel aan dat een internetsite nog altijd gewoon een eigendom is, en de eigenaar kan veranderen wat hij wil

Er is nog helemaal niks veranderd, we praten er alleen over, en gaan het alleen uitvoeren als we er van overtuigd zijn dat het goed is voor het eiland, en Fok in het geheel.
Dat ik niet meteen het topic sluit als jij je mening hebt gegeven, wil nog niet zeggen dat ik het niet met je eens ben, of dat ik je bezwaren niet begrijp. Ik wil alleen graag ieders mening horen, en probeer jullie ook de positieve kanten te laten inzien.

Want iets veranderen wat al jaren hetzelfde is, is niet leuk, en ik stond ook te steigeren toen ik het voorstel hoorde. Maar nu, na een tijdje, zie ik er ook positieve kanten aan, en ik wil niet dat jullie massaal "neeeeee" roepen, zonder het even te laten inwerken, en er met wat meer afstand naar kijken.

Sorry, ik raak je hier even helemaal kwijt, vanwaar dat voorbeeld dan van de
eigenaar als dat niet zo is? Bij wie komt het nou eigenlijk vandaan dan?
Blijkbaar hebben "ze" op jou aardig ingepraat als ik jouw teksten zo lees..

En waar haal je nou weer vandaan dat ik wil dat het topic gesloten wordt?

Ik zei zelfs dat ik helemaal nog niet aan het zeuren was, maar in een post
eerder vermeldde dat als de naam veranderd wordt ik wel ga lopen zeuren

En jij kunt wel willen dat wij niet allemaal massaal nee roepen,
maar je vraagt toch wat we ervan vinden?

Ik wil best een week erover ophouden en dan volgende week weer een post maken
met dat ik tegen ben, als dat je meer geruststeld, maar neem nou maar van mij
aan dat ik volgende week echt nog steeds zwaar tegen ben!

Was it so hard Achilles
So very hard to die
So much the happier I
  dinsdag 22 april 2003 @ 14:05:48 #210
4681 kasper
Pecunia non olet
pi_9934188
Voor de goede orde: ik ben ook voor het behouden van de naam Fok!eiland.

Alhoewel "Kasper's eiland" de lading natuurlijk beter dekt.

dinsdag 22 april 2003 @ 14:24:27 #211
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_9934710
quote:
Op dinsdag 22 april 2003 13:55 schreef Faat het volgende:

[..]

Sorry, ik raak je hier even helemaal kwijt, vanwaar dat voorbeeld dan van de
eigenaar als dat niet zo is? Bij wie komt het nou eigenlijk vandaan dan?
Blijkbaar hebben "ze" op jou aardig ingepraat als ik jouw teksten zo lees..

Dat was om even aan te geven dat wij hier wel allemaal heel leuk meepraten, maar dat deze site nog altijd iemands eigendom is, en dat die dus ook bepaalt hoe het er uit ziet.
Daarmee zeg ik niet dat Danny en de andere admins zo nodig de naam willen veranderen, maar wel dat zij dat recht hebben.
quote:
En waar haal je nou weer vandaan dat ik wil dat het topic gesloten wordt?
Tja, je zegt dat de naam niet veranderd mag worden, en dat dat wel duidelijk is, en je wekt de indruk het een beetje vervelend te vinden dat we er toch over verder praten.
quote:
Ik zei zelfs dat ik helemaal nog niet aan het zeuren was, maar in een post
eerder vermeldde dat als de naam veranderd wordt ik wel ga lopen zeuren

En jij kunt wel willen dat wij niet allemaal massaal nee roepen,
maar je vraagt toch wat we ervan vinden?

Inderdaad, maar 1 keer nee roepen maakt net zoveel indruk als 10 keer
Ik weet dat jij het niet wil, ik weet dat anderen het niet willen, en ik weet dat er mensen zijn die er niet zo'n moeite mee hebben. Die mogen allemaal hun zegje doen, net zoals ik graag wil uitleggen hoe dit idee is ontstaan.
quote:
Ik wil best een week erover ophouden en dan volgende week weer een post maken
met dat ik tegen ben, als dat je meer geruststeld, maar neem nou maar van mij
aan dat ik volgende week echt nog steeds zwaar tegen ben!
Dat weet ik, maar zoals ik zei, dat hoef je echt maar 1 keer te zeggen

Neem nou maar aan dat we alles wat in dit topic gezegd wordt meenemen, maar je kan niet verwachten dat ik nu meteen roep: "Oh, een stuk of 5 mensen willen het niet, nou, dan houden we erover op".

Dat zouden jullie misschien wel willen, maar ik wil ten eerste nog meer meningen horen, en ten tweede wil ik dat jullie gewoon even aan het idee wennen. Ik heb ook 2 weken heftig nee lopen schudden, en nog steeds weet ik niet of een verandering van naam wel zo goed is, maar ik zie er ook wel de voordelen van in. En dat zonder dat iemand op me ingepraat heeft overigens

dinsdag 22 april 2003 @ 14:27:06 #212
4178 Lord Dreamer
I Rule In Hell
pi_9934768
quote:
Op dinsdag 22 april 2003 14:24 schreef pluisje het volgende:

[..]
Dat zouden jullie misschien wel willen, maar ik wil ten eerste nog meer meningen horen, en ten tweede wil ik dat jullie gewoon even aan het idee wennen. Ik heb ook 2 weken heftig nee lopen schudden, en nog steeds weet ik niet of een verandering van naam wel zo goed is, maar ik zie er ook wel de voordelen van in. En dat zonder dat iemand op me ingepraat heeft overigens

2 weekjes maar Nu ja .. wat zijn nog meer discussie punten die je wil behandelen Pluisje behalve de naamsverandering ? Want ik kan me voorstellen dat er nog veel meer op je lijstje staat ?

Ik bedoel ik denk dat iedereen die de naam niet of wel wil veranderd hebben dat echt wel kenbaar gaat maken, maar zijn er meer dingen ?

dinsdag 22 april 2003 @ 14:28:49 #213
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_9934808
Momenteel hebben we de meeste dingen wel in de groep gegooid, en willen we ook even kijken hoe het Fantasytopic gaat lopen. Aan de hand daarvan komt er misschien wel meer, of misschien ook wel eerder als Dago en ik op onverklaarbare wijze opeens een brainwave krijgen
  dinsdag 22 april 2003 @ 14:34:12 #214
4178 Lord Dreamer
I Rule In Hell
pi_9934963
quote:
Op dinsdag 22 april 2003 14:28 schreef pluisje het volgende:
Momenteel hebben we de meeste dingen wel in de groep gegooid, en willen we ook even kijken hoe het Fantasytopic gaat lopen. Aan de hand daarvan komt er misschien wel meer, of misschien ook wel eerder als Dago en ik op onverklaarbare wijze opeens een brainwave krijgen
Het gaat nu voornamelijk over het al dan niet aanpassen van de naam van het forum, en het al dan niet aanbrengen van een scheiding tussen Fantasy en nonfantasy.

Dat zijn twee dingetjes ?? Is dat alles ?????

dinsdag 22 april 2003 @ 14:36:17 #215
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_9935022
quote:
Op dinsdag 22 april 2003 14:34 schreef Lord Dreamer het volgende:

[..]

Het gaat nu voornamelijk over het al dan niet aanpassen van de naam van het forum, en het al dan niet aanbrengen van een scheiding tussen Fantasy en nonfantasy.

Dat zijn twee dingetjes ?? Is dat alles ?????

Yep

Die 2 dingetjes leveren voorlopig al genoeg stof tot discussie op, en zijn de basis voor eventuele verdere veranderingen. Dus eerst daar maar eens goed uitkomen voor we verdere plannen gaan maken

dinsdag 22 april 2003 @ 14:38:23 #216
4178 Lord Dreamer
I Rule In Hell
pi_9935072
quote:
Op dinsdag 22 april 2003 14:36 schreef pluisje het volgende:

[..]

Yep

Lol samenvatting na het doorlezen en bestuderen van dit topic.

1. Men wil geen naamsverandering.
2. Men wil geen scheiding tussen IRL en Fantasy of Fiction (maar wel dat de verschilleden stromingen elkaar respecteren)

Sorrie kon het niet laten.

dinsdag 22 april 2003 @ 14:59:57 #217
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_9935686
Men wil dus eigenlijk dat er niets verandert

En dat is ook precies de reden dat we het even bij deze 2 punten laten, zoals ik altijd heb geroepen voor en achter de schermen: veranderingen zijn prima, zeker als die erop gericht zijn nieuwe mensen te trekken.

Maar....ze mogen niet ten koste gaan van huidige eilanders, en dus doen we het rustig aan en proberen we zo min mogelijk dingen op te dringen, behalve dan dat iedereen eens rustig nadenkt

dinsdag 22 april 2003 @ 15:03:00 #218
33169 Magneet
Magnetic Enhanced
pi_9935784
ik denk dat we ook meer eilanders kunnen trekkendoor wat prominenter op fok! aanwezig te zijn want zo onderaan in de forumindex worden we natuurlijk niet veel gezien alhoewel dat natuurlijk ook wel weer veel onzinposters weghoud ( dus niet onzinners)
  dinsdag 22 april 2003 @ 15:03:31 #219
4178 Lord Dreamer
I Rule In Hell
pi_9935801
quote:
Op dinsdag 22 april 2003 14:59 schreef pluisje het volgende:
Men wil dus eigenlijk dat er niets verandert

En dat is ook precies de reden dat we het even bij deze 2 punten laten, zoals ik altijd heb geroepen voor en achter de schermen: veranderingen zijn prima, zeker als die erop gericht zijn nieuwe mensen te trekken.

Dat is dus lullig, je krijgt twee vragen voor geschoteld waarvan je weet dat men het niet wil veranderen en dan zeggen "kijk niemand wil veranderingen "

Dat is denk ik niet de bedoeling van de integratie fantasy in het eiland. Sorrie hoor.

dinsdag 22 april 2003 @ 15:05:28 #220
33169 Magneet
Magnetic Enhanced
pi_9935862
Is het niet mogelijk om een link op de fp te zetten bij extra's en dan daarvandaan naar het eiland te linken?
  dinsdag 22 april 2003 @ 15:24:01 #221
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_9936370
quote:
Op dinsdag 22 april 2003 14:24 schreef pluisje het volgende:
Tja, je zegt dat de naam niet veranderd mag worden, en dat dat wel duidelijk is, en je wekt de indruk het een beetje vervelend te vinden dat we er toch over verder praten.
Mijn reactie op wat wel duidelijk is, sloeg op dat irl en fantasy door elkaar kunnen lopen

Nergens geef ik aan dat ik het vervelend vind om verder te praten

Misschien baseer je dat dan op het gene ik zei over FA's of ze niets
beters te doen hebben? Ik lees al ik weet niet hoe lang dat deze mensen
het zo druk hebben en hoor dan nu dat ze overleggen over iets wat in
mijn ogen zonde van de tijd is. Ik zou anders niet weten hoe je erbij komt.

Lijkt wel alsof je al mijn berichten van vandaag op een andere manier
interpreteert dan ik ze bedoel, terwijl ik toch altijd denk dat ik superduidelijk ben

quote:
Inderdaad, maar 1 keer nee roepen maakt net zoveel indruk als 10 keer
10 keer heb ik bij lange na nog niet gehaald, maar het scheelt natuurlijk als je goed leest wat ik schrijf
quote:
Ik weet dat jij het niet wil, ik weet dat anderen het niet willen, en ik weet dat er mensen zijn die er niet zo'n moeite mee hebben. Die mogen allemaal hun zegje doen, net zoals ik graag wil uitleggen hoe dit idee is ontstaan.
En ik zou andere mensen niet hun zegje laten doen?

Ik snap er anders helemaal niets van hoe het idee is ontstaan, eerst wek je de indruk
dat je het zelf ook allemaal maar zozo vind, vervolgens komt het bij de FA's vandaan,
vervolgens kom je met Danny op de proppen, maar dat was slechts een voorbeeld..

quote:
Dat weet ik, maar zoals ik zei, dat hoef je echt maar 1 keer te zeggen
Neem nou maar aan dat we alles wat in dit topic gezegd wordt meenemen, maar je kan niet verwachten dat ik nu meteen roep: "Oh, een stuk of 5 mensen willen het niet, nou, dan houden we erover op"..........
Heeft het nog zin om tegen de rest van je bericht in te gaan?
Jij trekt blijkbaar conclusies uit dingen die ik helemaal niet gezegd heb, lijkt me verder zinloos dit

Zullen we verder alleen nog maar de mensen aan het woord laten die vóór zijn?
Ohw wacht even dat is nog niemand......tenminste niet van de users, maar dat
zal dan wel komen omdat ik ze hun zegje niet heb laten doen

Was it so hard Achilles
So very hard to die
So much the happier I
  dinsdag 22 april 2003 @ 15:34:04 #222
4178 Lord Dreamer
I Rule In Hell
pi_9936614
quote:
Op dinsdag 22 april 2003 15:24 schreef Faat het volgende:

[..]

Faatje , doe nou niet .. het heeft geen nut je op te winden voor iets wat er duidelijk staat. Pluisje krijgt ook maar wat opgedragen lijkt het. En blijkbaar zijn de enige twee vraagjes door jou en door mij al beantwoord, nu de rest nog.
Meer vragen of ideeën komen er niet , de twee vragen zijn beantwoord met nee dat hoeft niet te veranderen, dus de conclusie werd al weer gemaakt door te zeggen Niemand wil veranderingen dus het eiland blijft zoals het is.

jammer maar helaas.

dinsdag 22 april 2003 @ 15:40:50 #223
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_9936778
quote:
Op dinsdag 22 april 2003 15:34 schreef Lord Dreamer het volgende:

Faatje , doe nou niet .. het heeft geen nut je op te winden voor iets wat er duidelijk staat. Pluisje krijgt ook maar wat opgedragen lijkt het....

Daar lijkt het idd op, maar ik zal best dingen doen die niet leuk of wat dan ook zijn,
maar om beticht te worden van dingen die in helemaal niet doe kan ik niet goed tegen
Was it so hard Achilles
So very hard to die
So much the happier I
  dinsdag 22 april 2003 @ 15:42:01 #224
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_9936815
quote:
Op dinsdag 22 april 2003 15:34 schreef Lord Dreamer het volgende:

....Niemand wil veranderingen dus het eiland blijft zoals het is.

jammer maar helaas.

Slik jij valium ofzo?
Was it so hard Achilles
So very hard to die
So much the happier I
  dinsdag 22 april 2003 @ 15:44:06 #225
4178 Lord Dreamer
I Rule In Hell
pi_9936867
quote:
Op dinsdag 22 april 2003 15:42 schreef Faat het volgende:

[..]

Slik jij valium ofzo?

Nee , Ik heb al m'n nagels opgevreten, ben aan m'n schoenveters begonnen, en als die op zijn weet ik het niet meer. valium slik ik niet, maar ben wel toe aan een driedubbele neut.
  dinsdag 22 april 2003 @ 16:05:27 #226
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_9937436
Als jullie nou gewoon eens even een beetje rustig blijven, niet alles persoonlijk aantrekken, en daarbij dus ook niet alles mij persoonlijk aanrekenen, dat zou al een boel schelen.

Zie het even als een internetpagina waar je vaak komt, en waarvan de makers overwegen er een enigszins andere naam aan te hangen, en aan jou vragen of je daar misschien wat over te zeggen hebt.

Niks persoonlijks, geen enkele reden om uit je dak te gaan en de "boodschapper" hierop niet al te vriendelijk te benaderen.

Oh, en LD, gewone smileys zijn toch wel te zien in de textonly versie? Dus ook die die ik plaatste na een korte samenvatting van jouw post die erboven stond?

En nog maar eens: alle dingen die hier gezegd worden, worden overwogen en besproken. Niet alles is mogelijk, niet iedereen kan het naar de zin gemaakt worden, maar we doen ons best en proberen het leuk te houden voor zoveel mogelijk mensen. Houden jullie het voor ons dan ook een beetje leuk aub

dinsdag 22 april 2003 @ 16:11:14 #227
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_9937609
Jezus Pluis, je doet echt een beetje eng kronkelig vandaag

Niemand viel jou persoonlijk aan totdat je dingen uit ging leggen.....
en dingen, naar mij toe, totaal verkeerd uitlegde..
En van wat ik er, vandaag althans, van lees klopt het gewoon van geen kanten wat je zegt

Nogmaals dan nog maar 1 enkele vraag: Wie wil er nou dat de naam verandert wordt?
Wie zijn die makers dan, geef daar eens gewoon antwoord op, zonder verder te
verzinnen wat ik waarmee bedoel en wat ik wel of niet gezegd zou hebben!!

-edit- even iets toegevoegd

[Dit bericht is gewijzigd door Faat op 22-04-2003 16:13]

Was it so hard Achilles
So very hard to die
So much the happier I
  dinsdag 22 april 2003 @ 16:13:02 #228
4178 Lord Dreamer
I Rule In Hell
pi_9937671
quote:
Op dinsdag 22 april 2003 16:05 schreef pluisje het volgende:
smiley of niet, ik vind persoonlijk gezien de post erg ongepast. Ik wacht dus op andere vragen.

ehm Wie overwegen de naamsveranderingen ??? FA's ?? Mods ?? Admins ?? heb je misschien namen .. Dat zou schelen met wie we aanmoeten spreken daarop.

Niet alles en niet iedereen kan het naar de zin gemaakt worden dat snap ik ook wel, maar buiten de twee vragen waarop een standaard nee antwoord te verwachten viel en die ook niets te maken hebben met een integratie van fantasy of wat, maar gewoon algehele vragen zijn die een paar maanden geleden ook hadden kunnen worden gesteld en waar naar ik denk dezelfde antwoorden op zouden zijn verkregen. Zie ik nog weinig.

Als je een discussie topic opend over de toekomst van het eiland. Dan lijkt me toch dat er andere vragen zijn dan alleen een vraag over de naamgeving en een vraag over afsplitsing ???

Je moet het niet als aanval op je persoon zien.

dinsdag 22 april 2003 @ 16:23:30 #229
5663 superbam
faatfanaat
pi_9937985
ik heb niet alles gelezen en zeg misschien iets dat al gezegd is, maar ik snap niet waarom niet alles gewoon door elkaar kan bestaan.....

ik vind het zo'n onzin dat alles zijn eigen aparte plekje moet hebben

en nu ga ik Faat een beurt geven

Faat zei: Nee hoor, ik heb áltijd roze borstjes
  dinsdag 22 april 2003 @ 16:31:41 #230
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_9938228
Er hoeft helemaal niemand persoonlijk aangesproken te worden, aangezien een eventuele verandering van de naam van dit forum is voortgekomen uit lang overleg binnen de gehele crew. Jullie hoeven niemand te mailen om te zeggen dat je dat echt belachelijk vindt, daar is dit topic namelijk voor. Maak er geen drama van, zeg gewoon wat je er van vindt en wacht af.

Faat, de dingen die je mij een beetje van beschuldigt doe je zelf net zo hard, ik lees misschien vooral de negatieve dingen in jouw posts, maar jij weet ook mijn posts wel flink te verdraaien vandaag. Nogmaals, er zijn plannen om de naam te veranderen, maar we willen eerst meningen van users. Toen jij aangaf het er niet mee eens te zijn, en wel even te zorgen dat het niet zover kwam, of te gaan klagen als het toch zou gebeuren, gaf ik aan dat je ook moet accepteren dat een site een priveeigendom is, en een eigenaar kan veranderen wat ie wil. Dat slaat niet alleen op het eiland, maar op heel fok.

LD, zoals je in de openingspost van Dago kan lezen, willen wij op dit moment praten over de volgende dingen:

Dat zijn de dingen waar we het in eerste instantie over willen hebben, en waar we jullie meningen over vragen. Of er nog meer zal gaan veranderen is nu nog niet bekend, voorlopig blijft het hierbij, zoals we al eerder hebben aangegeven.

Het zal allemaal wel niet snel genoeg gaan, en voor de een zal er te veel veranderen, en voor de ander weer te weinig. Het is echter geen enkele reden om zo fel te gaan reageren of boos te gaan mailen.

Er is nog niks besloten, op de reeds doorgevoede veranderingen na, en het enige punt wat momenteel concreet openstaat is een eventuele naamsverandering. Met nadruk op eventuele.

dinsdag 22 april 2003 @ 16:34:17 #231
4178 Lord Dreamer
I Rule In Hell
pi_9938294

Oke ga ik me hier op concentreren ..

dinsdag 22 april 2003 @ 16:39:24 #232
5663 superbam
faatfanaat
pi_9938420
dat kan dan toch alleen maar Fantasy Island worden!?

of denk ik nou weer te makkelijk

Faat zei: Nee hoor, ik heb áltijd roze borstjes
  dinsdag 22 april 2003 @ 16:40:31 #233
33169 Magneet
Magnetic Enhanced
pi_9938443
quote:
Op dinsdag 22 april 2003 16:39 schreef superbam het volgende:

ja want dan word het irl stuff wer buitengesloten wat ook weer niet goed is
  dinsdag 22 april 2003 @ 16:41:02 #234
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_9938451
quote:
Op dinsdag 22 april 2003 16:39 schreef superbam het volgende:

Fantasy Island, Fantasy Eiland, Fantasie Eiland....

Iets in die trant zoeken we wel ja

dinsdag 22 april 2003 @ 16:42:45 #235
33169 Magneet
Magnetic Enhanced
pi_9938489
quote:
Op dinsdag 22 april 2003 16:41 schreef pluisje het volgende:

[..]

Fantasy Island, Fantasy Eiland, Fantasie Eiland....

Iets in die trant zoeken we wel ja

dan zeg ik fantasie eiland want fantasy zou nieuwe irl posters af kunnen schrikken
  dinsdag 22 april 2003 @ 16:43:34 #236
4178 Lord Dreamer
I Rule In Hell
pi_9938512
quote:
Op dinsdag 22 april 2003 16:42 schreef Magneet het volgende:

[..]

dan zeg ik fantasie eiland want fantasy zou nieuwe irl posters af kunnen schrikken

Idd. maar voor mij blijft het gewoon Het Eiland
  dinsdag 22 april 2003 @ 16:43:44 #237
33169 Magneet
Magnetic Enhanced
pi_9938519
Maak er : EuJD van : Eiland uit je dromen
  dinsdag 22 april 2003 @ 16:50:34 #238
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_9938678
quote:
Op dinsdag 22 april 2003 16:31 schreef pluisje het volgende:
...... aangezien een eventuele verandering van de naam van dit forum is voortgekomen uit lang overleg binnen de gehele crew.......
de makers van fok is dus hetzelfde voor jou als de gehele crew?

de eindbeslissing ligt bij hen?

(ik pik nu even willekeurig wat namen uit de index, no offence voor de desbetreffende personen)

de mening van een Karin uit lifestyle, een Gurgeh uit Oog, een Smots uit Games,
I.R. Baboon uit school & studie en een Ripley uit R&P telt dus zwaarder dan de mening
van de eilanders zelf?

En hierbij verdraai ik helemaal niets, dit is wat je zelf gezegd hebt.
Ik kan echt bijna mijn ogen niet geloven Pluisje, ongelofelijk

Aangezien ik me voorgenomen heb me niet meer zo op te winden over fokeiland ga ik nu offline
Wat jij hier vandaag allemaal gepost hebt gaat mijn pet echt te boven

Lijkt me verder ook dat jij geen flikker te maken hebt met naar wie ik wel of
niet mailtjes stuur, maar ik zal jouw woorden wel weer verdraaien

Was it so hard Achilles
So very hard to die
So much the happier I
  dinsdag 22 april 2003 @ 16:53:37 #239
53296 nyphai
Fish go m00
pi_9938753
HoHo... lief blijven heh....

Als iedereen nou gewoon met leuke ideeen komt of van mening is dat het niet moet veranderen en dan democratisch een keus maken ofzow
Compromis sluiten en de gulden middenweg vinden en nog meer van dat soort geblaat

En trouwens, het is maar een naam....

Vrede op aarde enzow

dinsdag 22 april 2003 @ 17:06:43 #240
4178 Lord Dreamer
I Rule In Hell
pi_9939095
Nou zoals het er staat, zou je inderdaad kunnen denken dat de hele crew meebeslist over één forum onderdeel. En ook nog eens over de naamgeving.

Ik kan me het niet voorstellen aangezien er voorbeelden zijn dat fora de naam kregen die de users van het forum voorstelde. Als de users besluiten dat Fok Eiland fok Eiland moet blijven heten , dan kan ik me niet voorstellen dat de crew in één keer gaat bepalen dat het anders moet gaan heten.

Of je moet er een heel fantasy forum van willen maken , dan is The Fantasy Island een leuke naam (Utopie )

dinsdag 22 april 2003 @ 17:11:23 #241
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_9939197
Het maakt natuurlijk niet zo heel veel uit wie er op het idee zijn gekomen om het eiland eventueel van naam te veranderen, het gaat er nu om dat we graag input van jullie willen hebben.

Het is in dit geval niet zo dat we een stemronde ofzo gaan houden, we zijn simpelweg op zoek naar een naam die de lading beter dekt dan de huidige, en het leek ons slim om daarvoor aan te kloppen bij de mensen die het eiland het beste kennen, omdat we er zelf niet uitkwamen.

Hoe en wat verder, dat weten we zelf nog niet eens. Eerst eens afwachten of we hier, of ergens anders, op een idee worden gebracht voor dé naam

dinsdag 22 april 2003 @ 17:15:47 #242
4178 Lord Dreamer
I Rule In Hell
pi_9939303
quote:
Op dinsdag 22 april 2003 17:11 schreef pluisje het volgende:
Het maakt natuurlijk niet zo heel veel uit wie er op het idee zijn gekomen om het eiland eventueel van naam te veranderen, het gaat er nu om dat we graag input van jullie willen hebben.
En wat als er een naam komt en de eilanders vinden het niets ?? of zoals nu de meesten al zeggen dat ze geen naamsveranderingen willen ?

De ondertitel bij het forum zegt toch genoeg ???

Nou jah het maat wel een klein beetje uit wie op het idee is gekomen, Ik zie bv niet in wat een moderator van bv General Chat met de naamsverandering van het eiland te maken zou hebben Als Jij en Dagobert samen met de FA's op het idee zijn gekomen zou ik het me wel voor kunnen stellen. De direct betrokken moderatoren met de boven liggende Fa's bepalen wat er gebeurt en het liefst in samenspraak met de users.

dinsdag 22 april 2003 @ 17:25:33 #243
20641 portier
pi_9939522
Ik zal even mijn bescheiden mening geven alvorens weer uit dit beladen topic te verdwijnen.
quote:
Op dinsdag 22 april 2003 16:31 schreef pluisje het volgende:
FOK! Eiland, FOK! Eiland en uuuuuuh... FOK! Eiland
quote:
Prima! Mensen die zich in PG ergerden aan dit soort verhalen en berichten kunnen nu weer rustig hun gang. Andersom wordt de fantasy niet afgekat. Eerste succesnummer alvast
quote:
Buiten die site, none..
quote:
None...
Er zijn al paar users bijgekomen, het komt vanzelf wel.

Portier out

GEILE VROUWPERSONEN!
  dinsdag 22 april 2003 @ 18:12:44 #244
7010 Dagobert
I'm the Benjamin
pi_9940583
*lees lees*

Zeg, zit niet zo te ruzie-en, het komt allemaal wel goed hoor op de een of andere manier

pi_9944712
Ja spuit elf wil ook even zijn meing geven. Als je die niet waardeert, doei

Inderdaad. Ook ik vind dat de naam niet moet veranderen. Ik weet niet welke mafkees dit voorgesteld heeft binnen de crew, maar die mogen ze van mij even afstraffen. Elke fokker die iets met het eiland te maken heeft weet dat het een begrip is. Dat ga je niet zomaar veranderen.

Om lurky even te kwoten:

quote:
Op dinsdag 22 april 2003 11:25 schreef Lurky het volgende:

Ooit was er een streek met Caninefaten, Batavieren en Friezen, dat werden de lage landen en toen provincies en toen republiek der zoveel provincies en toen Nederland... Sommige stomkoppen zeggen nog steeds Friesland en Holland. Ook al zit niemand nog in een berenvel op een hunebed in deze tijd van nylon en chips. Zo zullen er altijd mensen zijn die Fokeiland Eiland blijven noemen.

Vrijwel iedereen is ervoor om de naam te behouden, waarom dan deze discussie nog voeren. Fok!eiland blijft als naam.
Stelletje gekken ... beetje de naam veranderen

Fok!eiland!

quote:
We zijn, Dago, ik en de FA's, alleen zo benieuwd of er nou niemand is die een naam heeft die in een paar woorden nog net iets duidelijker maakt wat we hier uitspoken.
Ik weet er 1 : Fok!eiland!!!
quote:
Er moet een referentie naar het eiland inzitten, en het moet duidelijk worden dat we hier ook aan Fantasy doen.
Is duidelijk .. kijk maar naar de nieuwe leden. Bekendheid moet je van mond op mond reclame krijgen. Niet door de naam te veranderen.

dinsdag 22 april 2003 @ 21:18:16 #246
4177 Jojogirl
pi_9945265
* Jojogirl denkt dat het zowat onmogelijk is een uniek iets als het Eiland een ladingdekkende naam te geven.

Dan krijg je waarschijnlijk een ontzettend lelijke naam, die meteen ook alweer vooroordelen oproept (bv. alles met fantasy en fiction erin).

dinsdag 22 april 2003 @ 21:25:32 #247
7010 Dagobert
I'm the Benjamin
pi_9945473

* Dagobert was al even in overleg met de FA's en zolang zal er iig niets veranderen

pi_9945501
quote:
Op dinsdag 22 april 2003 21:25 schreef Dagobert het volgende:

* Dagobert was al even in overleg met de FA's en zolang zal er iig niets veranderen

dinsdag 22 april 2003 @ 21:30:13 #249
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_9945615
Wat lees ik hier met een schuin oog, we blijven Fokeiland heten *blij is*

Wel enigszins zorgen heeft over het woordje zolang

Ik hoop niet dat het overleg zo ging, nou laat die naam maar even zo, totdat het zootje
ongeregeld weer helemaal afgekoeld is, daarna proberen we het gewoon opnieuw

Was it so hard Achilles
So very hard to die
So much the happier I
pi_9945640
quote:
Op dinsdag 22 april 2003 21:30 schreef Faat het volgende:

Ik hoop niet dat het overleg zo ging, nou laat die naam maar even zo, totdat het zootje

Dan gaat ik weer opnieuw rellen voor het fok hoofdkwartier.

*borden vast klaar zet

dinsdag 22 april 2003 @ 21:31:37 #251
4177 Jojogirl
pi_9945660
Verder denk ik dat het misschien handig is om fantasy topics te markeren als teken dat het daarin niet wenselijk is om posts te plaatsen die totaal afwijken qua stijl of te zeer ingrijpen in een verhaallijn.
  dinsdag 22 april 2003 @ 21:40:32 #252
7010 Dagobert
I'm the Benjamin
pi_9946049
quote:
Op dinsdag 22 april 2003 21:30 schreef Faat het volgende:

Beetje wel, maar ik ben redelijk positief Laar ik zeggen, zij zijn er nog niet uit, maar ik wel
  dinsdag 22 april 2003 @ 21:46:17 #253
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_9946292
quote:
Op dinsdag 22 april 2003 21:40 schreef Dagobert het volgende:

[..]

Beetje wel, maar ik ben redelijk positief Laar ik zeggen, zij zijn er nog niet uit, maar ik wel

Maar voor iedereen nu een polonaise begint:
Wij hebben de FA's verteld dat er op dit moment geen goede naam is, en het veranderen veel weerstand oproept, waarna besloten is het dan maar zo te laten.

Wat niet wil zeggen dat het onderwerp nooit meer ter sprake zal komen, maar zoals gezegd: voorlopig ziet het er naar uit dat het (iig op korte termijn) niet zal veranderen

woensdag 23 april 2003 @ 09:09:06 #254
4178 Lord Dreamer
I Rule In Hell
pi_9953483
quote:
Op dinsdag 22 april 2003 21:46 schreef pluisje het volgende:
Wij hebben de FA's verteld dat er op dit moment geen goede naam is, en het veranderen veel weerstand oproept, waarna besloten is het dan maar zo te laten.
Er is verdorie wel een goede naam . Fok! Eiland is een goede naam, samen met de ondertitel dekt het de lading goed !

Ik heb gesproken UCH !

pi_9953831
waarom moest de naam veranderen ik vindt Fok! Eiland goed genoeg
pi_9955094
Sorrie dat ik niet eerder reageerde maar mijn computer was buiten werking. Grappig om te zien hoe mijn statement bedoeld om de discussie op te porren geinterpreteerd wordt als 'tegen'.
quote:
Op dinsdag 22 april 2003 21:00 schreef Asschen_sukar het volgende:
Om lurky even te kwoten:
[stukje proza over hoe 'Nederland' door de eeuwen van naam veranderde]
quote:
Lurky = vóór Fokeiland
Waar in mijn tekst las je dat?
quote:

Dat deed ik met mijn stukje waarin ik filosofeerde over zaken die in de geschiedenis van de mensheid wel en die niet van naam veranderden. Ik bemoei mij, stom misschien, ermee omdat ik begreep dat het de bedoeling was dat er iets veranderde. Ik wou een bijdrage leveren die alles verwoorde en toch geen uitgesproken advies bevatte behalve door met een Nederlandstalige bijnaam aan te komen.
quote:
Op dinsdag 22 april 2003 11:25 schreef Lurky het volgende:

[..]

helemaal mee eens: alles moet anders!
...
...
Zo zullen er altijd mensen zijn die Fokeiland Eiland blijven noemen.

Anders krijg je nog jaren verwarring: was Dago nou ooit aangespoeld op een eiland en wat doet hij dan in de "rolspelsoap"?
...
Voor wat Eiland was raadplege men de archieven via de search. Zo is het ook met Carthago gegaan en met Atlantis dus waarom niet met Fokeiland?

Ik draag duidelijk de suggestie rolspelsoap aan. Een benaming die ik altijd gebruik voor mensen die het niet kennen.

Dat iedereen mijn woorden naar eigen inzicht interpreteert begrijp ik maar bij deze hoop ik met bovenstaande quotes toch ook een eigen standpunt te hebben gegeven.

Mijn bewoordingen zijn zo voorzichtig omdat ik geen eilander meer ben. Het gezegde is wel "eens een Eilander, altijd een Eilander" maar dat is dus relatief. Hoewel dat ook in een nieuwe titel kan beklijven: Rolspelsoap Fokeiland

Rest mijn beroepsmatige advies de Engelse taal zo veel mogenlijk te vermijden en de Nederlandse taal wat betreft rolspelen te verrijken met Nederlandse woorden. Herne zal hier, als irl rolspelbegeleider, beslist een heleboel mooie al sinds de vroege Middeleeuwen in gebruik zijnde woorden voor kunnen aandragen.
Zo las ik vaak het woord 'caracter' maar dat zou dan natuurlijk: 'type', 'figuur' of 'rol' zijn. Dit kan bijdragen aan het feit dat 'Rolspelsoap Eiland' zijn unieke karakter behoudt en geen afgeleide wordt van 'roleplaying' elders op internet.

Dat er iets moet veranderen zie ik, als voormalig rolspeler omdat mijn rol hier beter uitgespeeld kan blijven, ook wel. Het is gezellig voor een paar hele kleine clubjes die vrij ontoegankelijk zijn en toevloeld van een hele groep nieuwkomers tegelijk helemaal niet aan kunnen. Dit itt andere fora die in een tijdspanne van pakweg een uur een hele schoolklas nieuwkomers kunnen absorberen mits die zich een beetje gedragen. Het is hier eigenlijk erg dorps en de argwaan tegen elke vorm van verandering, plus het smoren van iedere heftige discussie leiden tot navelstaarderige gezapigheid waar men al als irlpersoon het juiste karakter voor moet hebben. De paar mensen met een uitgesproken mening en een temperamentvolle karakters vormen hier meteen 'hoofdrolspelers' van de postgroepjes en plaats voor meer expressieve figuren is er niet omdat dit sociaal-politieke wrijving oplevert. Zo zal er uiteindelijk, via natuurlijk verloop een leider overblijven die een stempel op dat wat 'Eiland' heet drukt. Daar is op zich, heb ik mij bedacht niks mis mee: ik signaleer dit en weet dat het altijd zo gaat.
Tenzij.... een groep zo groot wordt dat er zoveel clubjes zijn dat er een eeuwig onbeslist spanningsveld zal blijven hangen. Dus niet het mechanisme van een apenhorde maar die van een stel atomen die samen het 'ding' belichamen.

Ik hoop dat je mij nog kan volgen. Mijn vermoeden is dat de 'FA's dit op een of andere manier onder woorden hebben gebracht maar dat niet als praatje hebben geponeerd om te grote onrust in het kleine eilandclubje te voorkomen. Daarom waag ik visionair een poging in deze post, zonder weer fout te worden opgevat, de discussie opnieuw op te laaien.

Ik hoop dat jullie mij deze post met al mijn gedachten niet euvel zullen duiden en wens jullie een vruchtbare voortzetting.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')