- Als je in de zon hebt gelegen, de eerste 2 uur niet douchen, anders spoel je de huidkleur zo beetje af voordat hij echt inwerkt. (volgens anderen)
- Hoe donkerder je haar hebt, hoe sneller bruin je wordt. Jammer dus voor blondies (ik dus )
- Penissen worden veel sneller bruin dan de rest van het lichaam (ja echt waar, dat is bevestigd!)
- Citroensappen laten je sneller bruin worden....
- Wie volgt?
Tip nog voor als je iets te lang hebt liggen bakken: koude yoghurt erop en ff laten liggen ...
quote:En zijn dit volgens jou fabels, tips of waarschuwingen?
Op donderdag 17 april 2003 15:01 schreef Scepsis het volgende:
Vrijwel bijna iedereen (behalve Jackson/Manison) wil wel graag een lekker kleurtje hebben. Dus hierbij verklaar ik dit Bruin worden Topic voor geopend. Hier komen alle fabels, tips, waarschuwingen, enzovoort over bruin worden/zijn.
Alvast een voorproefje:- Als je in de zon hebt gelegen, de eerste 2 uur niet douchen, anders spoel je de huidkleur zo beetje af voordat hij echt inwerkt. (volgens anderen)
- Hoe donkerder je haar hebt, hoe sneller bruin je wordt. Jammer dus voor blondies (ik dus
)
- Penissen worden veel sneller bruin dan de rest van het lichaam (ja echt waar, dat is bevestigd!)
- Citroensappen laten je sneller bruin worden....
- Wie volgt?
Zo dat was mijn input
*nu ff lekker aan mijn stage werken terwijl buiten de zon schijnt *
quote:
Op donderdag 17 april 2003 15:12 schreef B1tchwax het volgende:
Goede tip: Als je de hele dag in de zon gaat liggen krijg je kanker en zie je er uit als een homo.
Trouwens is het niet Het grote bruin-worden topic ... ?
Maar goed, zonnebankie in de herfst en winter, natuurlijke zon in de lente en zomer, goed genoeg
En JA, ze werken echt 2 weken opbouwen (2 tabletjes per dag) daarna overgaan op 1 per dag, tot de pot op is. Na een week of drie kun je lekker de zon in (of zonnebank) en wordt je sneller bruin.
quote:Of het werkt weet ik niet maar ik zat zelf te kijken naar bijwerkingen van dit medicijn, het bevat voornamelijk carotenoïden.
Op donderdag 17 april 2003 15:16 schreef Syrena het volgende:
Http://www.zonnebruin.nlEn JA, ze werken echt
2 weken opbouwen (2 tabletjes per dag) daarna overgaan op 1 per dag, tot de pot op is. Na een week of drie kun je lekker de zon in (of zonnebank) en wordt je sneller bruin.
Carotenoïden zijn de kleurstoffen in oranjerode vruchten en groenten. Ze zijn vetoplosbaar en stapelen in de huid. Ze geven de huid een lichte teint en helpen haar beschermen tegen zonnestralen.
Oftewel ze zijn niet schadelijk voor de mens, maar mischien krijg je er wel sneller huid veroudering door want wij als nederlanders zijn niks voor niks wit.
Het blijkt zelfs dat door die carotenoiden de longfunctie er door verbeterd http://www.soe.nl/ord/nieuws_nutr.htm
quote:*check*
Op donderdag 17 april 2003 15:13 schreef qwerty_x het volgende:
tip: ga in een warm land wonen
* -roys- geen moeite hoeft te doen om bruin te worden
quote:ja echt? kan je ze ook gewoon in de winkel kopen? ja toch? oh dat moet ik hebben dan
2 weken opbouwen (2 tabletjes per dag) daarna overgaan op 1 per dag, tot de pot op is. Na een week of drie kun je lekker de zon in (of zonnebank) en wordt je sneller bruin.
ik kan echt smeren wat ik wil en uren, dagen, weken in de zon gaan liggen maar verder dan een heel klein rood/bruinig laagje kom ik niet
oh en dat citroensap? gewoon op je huid smeren ofzo? ik heb er echt geen verstand van hoor
quote:Dat geldt niet voor douce/bad voor zonnen, je moet eerst in een rivier/zee/meer gaan zwemmen, doe ik ook steeds. En ik kan je zeggen, je wordt inderdaad bruiner van.
Op donderdag 17 april 2003 15:12 schreef MaTriCX het volgende:* je wordt sneller bruin als je in het water bent.
quote:Hahaha, gelul! Er zit een jongen bij mij in de klas met zwart haar en lichtblauwe ogen, en hij ziet zooo bruin uit (nee, is geen marokkaan) Dus het ligt aan de haar.
Op donderdag 17 april 2003 15:16 schreef roze-meisje het volgende:
Het is toch ook zo dat hoe donkerder je ogen zijn hoe bruiner je word?
Tenminste dit vertelde m'n biologie lerares.
quote:*Checkt de fotoboek..
Op donderdag 17 april 2003 15:12 schreef B1tchwax het volgende:
Goede tip: Als je de hele dag in de zon gaat liggen krijg je kanker en zie je er uit als een homo.
Dus jij ziet uit als een kankerende homo?
quote:Ach, dat waarschuwing geldt toch alleen voor vrouwen.... Beter een verouderde bruine huid dan een rimpelloze witte huid.
Op donderdag 17 april 2003 16:40 schreef Aventura het volgende:
Tip: als je wilt dat je huid 10x zo snel veroudert en over 10 jaar met een enorme rimpelkop wilt rondlopen, ga dan vooral elke dag minstens 3 uur in de zon lopen en ga op strandvakantie naar Turkije of Griekenland. Succes verzekerd. Lekker gezond,zo'n kleurtje..
quote:heeft alleen te maken met het feit dat de zonnestralen weerkaatsen hoor. Dat water werkt gewoon als een spiegel. Dus als je ERIN zit gebeurt er weinig, steken je schouders erboven uit voor een uurtje en ben je niet ingesmeerd, dan zal je heel lekker slapen 's avonds
Op donderdag 17 april 2003 16:33 schreef Scepsis het volgende:
Tja dat DE moet eigenlijk HET zijn, vast teveel in zon gelegen. En nog iets:
[..]Dat geldt niet voor douce/bad voor zonnen, je moet eerst in een rivier/zee/meer gaan zwemmen, doe ik ook steeds. En ik kan je zeggen, je wordt inderdaad bruiner van.
[..]
quote:Oef pijnlijk als het te lang in de zon heeft gelegen...vooral douchen enzo
Op donderdag 17 april 2003 15:01 schreef Scepsis het volgende:- Penissen worden veel sneller bruin dan de rest van het lichaam (ja echt waar, dat is bevestigd!)
quote:Iemand met bruine ogen heeft wel degelijk meer pigment (vaak) en wordt veel sneller en donkerder bruin dan iemand met lichte ogen.
Op donderdag 17 april 2003 16:33 schreef Scepsis het volgende:
Tja dat DE moet eigenlijk HET zijn, vast teveel in zon gelegen. En nog iets:Hahaha, gelul! Er zit een jongen bij mij in de klas met zwart haar en lichtblauwe ogen, en hij ziet zooo bruin uit (nee, is geen marokkaan) Dus het ligt aan de haar.
Een vriendin van me heeft een lichtere kleur haar dan ik, maar bruine ogen (ik groen) en word zo donker als het maar kan.
Ik kan wel bruin worden, maar zo extreem donker als haar niet, zeker niet zo snel.
En tja als je zwart haar hebt, word je volgens mij ook wel snel en behoorlijk bruin.
quote:Wil dit ook wel graag weten
Op donderdag 17 april 2003 16:08 schreef sassa het volgende:[..]
ja echt? kan je ze ook gewoon in de winkel kopen? ja toch? oh dat moet ik hebben dan
ik kan echt smeren wat ik wil en uren, dagen, weken in de zon gaan liggen maar verder dan een heel klein rood/bruinig laagje kom ik niet
![]()
oh en dat citroensap? gewoon op je huid smeren ofzo? ik heb er echt geen verstand van hoor
En ook nog meer tips voor als je al verbrand bent auw
quote:Dus jij vindt het niet erg als je vriendin van 20 er over 10 jaar uitziet als iemand van 50?
Op donderdag 17 april 2003 16:45 schreef Scepsis het volgende:[..]
Ach, dat waarschuwing geldt toch alleen voor vrouwen.... Beter een verouderde bruine huid dan een rimpelloze witte huid.
quote:dit is toch wel de intelligenste reply die ik in een week op fok ben tegen gekomen. en dat zegt wat!!
Op donderdag 17 april 2003 16:45 schreef Scepsis het volgende:[..]
Ach, dat waarschuwing geldt toch alleen voor vrouwen.... Beter een verouderde bruine huid dan een rimpelloze witte huid.
quote:
quote:Zoiets als Curaçao?
Elke Dag weer Mooi Weer.
quote:Ikke wil ook niet bruin worden
Vrijwel bijna iedereen (behalve Jackson/Manison) wil wel graag een lekker kleurtje hebben.
quote:Ha ha, nog een bleekneusje. Ik roep altijd erg hard hoe ongezond het wel niet is om te bakken. (Dit om het mode-ideaal van bruin te verschuiven naar roomblank, zoals ik, hehe). Ik wordt dus absoluut niet bruin en leed daar vroeger onder. Nu denk ik: wacht maar, jullie straks een rimpelkop en huidkanker en ik strax een sappig, jong glad huidje. Het is maar hoe je het bekijkt.
Op donderdag 17 april 2003 19:51 schreef NemesisDivina het volgende:[..]
Ikke wil ook niet bruin worden
quote:Ja dat werkt bij mij ook helemaal niet!! Weet iemand hoe dat komt, want t is toch een hele industrie, en ik eet worteltjes en smeer bruinspul en zit in de zon, dus daar kan t niet aan liggen
Op donderdag 17 april 2003 18:30 schreef Doctor_Bara het volgende:
ik ben een freak, ik heb een getinte huid en lichte ogen. Idd, penissen bakken sneller aan. En die cremes die bruin maken of sprays zijn nep. Triest is dat.
quote:Ja ik vind een roomblank huidje ook prachtig, maar ertussenin vind ik zo saai. Chocoladebruin, en superzwart en zonnebruin en roomblank vink allemaal mooi, maar gewoon blank neeeh
Op donderdag 17 april 2003 19:57 schreef Aventura het volgende:[..]
Ha ha, nog een bleekneusje. Ik roep altijd erg hard hoe ongezond het wel niet is om te bakken. (Dit om het mode-ideaal van bruin te verschuiven naar roomblank, zoals ik, hehe). Ik wordt dus absoluut niet bruin en leed daar vroeger onder. Nu denk ik: wacht maar, jullie straks een rimpelkop en huidkanker en ik strax een sappig, jong glad huidje. Het is maar hoe je het bekijkt.
quote:Ik heb een bruinings spray van Nivea ( bruin achtig flesje ) en die helpt wel
Op donderdag 17 april 2003 21:13 schreef Yamyam het volgende:[..]
Ja dat werkt bij mij ook helemaal niet!! Weet iemand hoe dat komt, want t is toch een hele industrie, en ik eet worteltjes en smeer bruinspul en zit in de zon, dus daar kan t niet aan liggen
Het is misschien ook een kwestie van opbouwen van pigment oid, denk ik, aangezien ik tot een paar jaar geleden ook nooit bruin werdt, met mijn engelse huidje
Tegenwoordig gaat het wat beter gelukkig, ook zonder die spray
quote:Was na ruim twee weken Griekenland, en ik ben daar niet wezen zonnen... als je daar buiten loopt word je vreemd genoeg ook bruin
Op donderdag 17 april 2003 16:33 schreef Scepsis het volgende:*Checkt de fotoboek..
quote:Ik ga hem bestellen en hem meteen uitproberen, ben benieuwd....
quote:www.vandale.nl
Op donderdag 17 april 2003 15:29 schreef halleekes het volgende:
DE grote bruin worden topic
quote:Ik wil alleen maar zeggen dat het WEL goed was
Op vrijdag 18 april 2003 00:00 schreef Scepsis het volgende:[..]
Is al aangepast, zeur
Iemand tips?
quote:Nee, ik bedoel een ècht land, interessant enzo, geen dorp.
Op donderdag 17 april 2003 19:50 schreef Diederik-Jan het volgende:[..]
Zoiets als Curaçao?
(..)
quote:Mooi rood is niet lelijk
Op donderdag 17 april 2003 16:00 schreef Yvonnetje het volgende:
Als je van 10.30u tot 11.45u en van 12.30u tot 13.30u in de volle zon gaat zitten, ben je rood
.
Ik blijf liever bleek dan dat ik er over 20 jaar oud zie als een vies bruin gerimpeld appeltje met een verhoogde kans op huidkanker
Tevens heb ik nogal snel last van zonneallergie dus als ik al zou willen kan het toch niet
quote:www.zonnebruin.nl
Op vrijdag 18 april 2003 00:11 schreef Nyame het volgende:
Ik doe zeer heftig mijn best om een beetje bruin te worden (vergeefse moeite), maar ik heb een paar fikse littekens die dan als de duvel verbranden.
Factor 30 ieder uur helpt niet, na even staan de blaren er weer op. Enige optie blijft dus lange kleding aan, maar dan word ik weer niet bruin he!Iemand tips?
quote:Was dat maar waar..mijn haar is heel donkerbruin, maar mijn huid is zo gevoelig voor zon als een baby.. (en veel roodharigen), pijn lijden dus als ik te lang zonder bescherming in de zon heb gezeten...
Op donderdag 17 april 2003 15:01 schreef Scepsis het volgende:- Hoe donkerder je haar hebt, hoe sneller bruin je wordt. Jammer dus voor blondies
quote:* Elegy hoeft daar niet zoveel moeite voor te doen
...bruin worden...
quote:*naar beneden kijkt*
Verrek, 't is nog waar ook
quote:Ach, het kleurt vanzelf wel een beetje fatsoenlijk bij
Op vrijdag 18 april 2003 12:54 schreef -Mk- het volgende:[..]
Mooi rood is niet lelijk
.
quote:Alle mensen die ik ken met bruine ogen, worden supersnel bruin en ook veel bruiner.
Op vrijdag 18 april 2003 14:13 schreef Ole het volgende:Nu heb ik wel lichte ogen... zou het zo zijn, dat hoe donderder je ogen, hoe sneller bruin je wordt???
btw.. ik ben 1/3 Indisch en bruin word ik niet. Nooit geweest ook..
quote:Men lult maar wat, hoe donkerder je haar is, hoe bruiner je wordt. Dat is voor het contrast van het gezicht. En trouwens... 1/3? Heb je dan 2 moeders, of 2 pa's?
Op vrijdag 18 april 2003 16:18 schreef Natalie het volgende:
Zeggen ze ook niet altijd dat mensen met rood haar niet bruin worden en snel verbranden?
Aan de andere word je juist snel bruin (zegt men) als je donkere ogen hebt..
Mijn nichtje heeft rood haar en bruine ogen.. Ik zal eens vragen hoe bruin zij wordt in de zomerbtw.. ik ben 1/3 Indisch en bruin word ik niet. Nooit geweest ook..
*Snapt het niet*
quote:Mijn grootvader is een halfbloedje (Ned/Indisch), M'n grootmoeder is Indisch. M'n moeder is dus 3/4 Indisch en 1/4 Nederlands (qua bloed)
Op vrijdag 18 april 2003 16:52 schreef Scepsis het volgende:Men lult maar wat, hoe donkerder je haar is, hoe bruiner je wordt. Dat is voor het contrast van het gezicht. En trouwens... 1/3? Heb je dan 2 moeders, of 2 pa's?
*Snapt het niet*
Mijn vader is volbloed Hollander.. & daar mijn moeder 3 kwart Indisch is.. Maakt mij dat 2/3 Ned. en 1/3 Indisch.
Maar goed.. haar pigment heb ik iig niet meegekregen
Dus ja.. volgensmij kun je mensen niet in 3-4 categoriën indelen.
quote:1- Bleekscheet (heeft rood haar en sproeten)
Op vrijdag 18 april 2003 18:23 schreef Yamyam het volgende:
Ja ze ('deskundigen' ed) trekken ook altijd de conclusie dat als je een lichte huid hebt (met evt lichte ogen, blond-bruin haar) je het snelst of i.i.g sneller verbrand en niet snel bruin wordt,
Maar ik... verbrand nooit, heb een lichte huid, en wordt ook niet snel bruin.Dus ja.. volgensmij kun je mensen niet in 3-4 categoriën indelen.
quote:Bedoelde ze niet hoe mensen bruin worden?
Op vrijdag 18 april 2003 18:42 schreef Scepsis het volgende:[..]
1- Bleekscheet (heeft rood haar en sproeten)
2- Normale trendsetter (heeft bruin haar/ogen)
3- Neger (nooit zonnen en toch goed kleurtje)
En trouwens, voor je gaat zonnen, ga zwemmen, dan wordt je 3x sneller bruin.
Succes garandeerd!!!! (Mijn eigen ervaring)
quote:Sommige stoffen van planten zorgen nou juist ervoor dat je minder bruin wordt... dit is onbruikbaar
Op vrijdag 18 april 2003 22:45 schreef DrukVout het volgende:
ff lekker insmeren en daarna met een plantenspuit je ff onderspuiten.
Het water werkt als een vergrootglas.
Tada je verbrand 2x zo snel.
quote:Ze kunnen werken, maar het is niet echt heel gezond voor je...
Op zondag 20 april 2003 12:23 schreef the_contract_killer het volgende:
maar nog even over die pillen,werken die nu echt....of heeft het dezelfde werking als afslankpillen die ze op het homeshopping kanaal verkopen?
quote:De/Het/Een grote Leer-Nederlands topicje dan maar?
Hahaha, gelul! Er zit een jongen bij mij in de klas met zwart haar en lichtblauwe ogen, en hij ziet zooo bruin uit (nee, is geen marokkaan) Dus het ligt aan de haar.
[..]*Checkt de fotoboek..
quote:*anders ben je ff dom*
Op donderdag 17 april 2003 21:43 schreef B1tchwax het volgende:[..]
Was na ruim twee weken Griekenland, en ik ben daar niet wezen zonnen... als je daar buiten loopt word je vreemd genoeg ook bruin
als je in de zon ligt wordt je bruin en als je 2 weken in griekenland loopt wordt je bruin.. in beide gevallen wordt je bruin, niemand ziet het verschil, alleen het bruine.. in beide gevallen krijg je kanker, sterker nog, tegenwoordig krijg je overal kanker van! als mensen die in de zon hebben gelegen om te bruinen eruit zien als een homo dan jij daar ook..
quote:Wat heeft bruinen nou met homo's te maken? Overigens denk ik dat als je speciaal in de zon gaat liggen in je nakie je bruiner wordt dan als je rondloopt dus ik vind het helemaal niet zo'n domme opmerking van B1tchwax, die van jou daarentegen wel.
Op zondag 20 april 2003 23:45 schreef Raz0r81 het volgende:[..]
*anders ben je ff dom*
als je in de zon ligt wordt je bruin en als je 2 weken in griekenland loopt wordt je bruin.. in beide gevallen wordt je bruin, niemand ziet het verschil, alleen het bruine.. in beide gevallen krijg je kanker, sterker nog, tegenwoordig krijg je overal kanker van! als mensen die in de zon hebben gelegen om te bruinen eruit zien als een homo dan jij daar ook..
Zonnebankje proberen?
Heb ik ooit geprobeerd. Dagenlang heb ik er eronder gelegen. Het verschil met aan het begin was daarna zo minimaal dat ik er maar mee gekapt ben.
En dan gaat je omgeving na de zomervakantie ook nog zitten zieken: 'He, jij bent zeker ook niet veel in de zon geweest, he!'
Het zijn ook altijd mensen die poepbruin zijn geworden die dat zeggen.
Maar als je té lang in de zon hebt gelegen en je bent zo rood als een kreeft.. (had ik paar jaar terug in Mallorca, hele rug naar de tyfus, verbrandt dus )
Pak dan een komkommer en snij hem aan plakjes (niet té dunne) en leg het op het verbrande stuk. Leg d'r een stuk natte handdoek overheen en laat het een paar uur werken (slimste is om ff te gaan slapen) en ziedaar na je tukje is de pijn weg.. (natuurlijk doet nog wel iets zeer ) maar het is schrikbarend minder geworden dan eerst...
Dat is echt dé tip die ik alle jongelui (ik ben d'r zelf ook 1 maargoed ) kan geven. Want die denken, ach boeit mij dat insmeren, fuck dat hele insmeren..
Zo was ik in Mallorca toen dus ook, errug achteraf, dus ik heb d'r van geleerd
Have phun met me tip
Maar nu heb ik ff een vraagje
Hoe vaak moet je tattoo insmeren, heb sinds 2 weken een tattoo en ze heb wel gezegd, goed insmeren, maar wat is goed ik ga in juni op vakantie, dus meteen factor 20 d'r opsmeren in Spanje.. of... tell me
Koop een luchtbedje en goede zonnebrand creme (factor 20)
Ga naar het strand en ga een paar uur op het water liggen drijven/slapen
Maar let op dat je jezelf regelmatig omdraait..(je verbrand snel op het water) Dit werkt echt goed!!zelfs voor witjes als ik..
succes!!en blijve smeren he!!
Toch maar m'n mouwen oprollen.
Een mengsel van citroen en zonnebloem olie helpt ook goed bij het bruinen, nadelen, het gaat wel errug hard en geen bescherming en het plakt enorm ( zand ed)
Ik heb het zelf nog nooit gebruikt trouwens.
quote:Vraag me niet waarom ik dit nog weet, maar hij gebruikte olijfolie en azijn gemengd, en tegen de geur deed hij er dan citroensap in, ofzoiets.
Op donderdag 17 april 2003 15:10 schreef michiel- het volgende:
Ja, hoe zit dat met die citroensappen? Mental Theo (de mafkees) had toch altijd een eigen recept met o.a. citroen om snel bruin te worden?
quote:Mental Theo
Op donderdag 24 april 2003 12:10 schreef Guppi het volgende:[..]
Vraag me niet waarom ik dit nog weet, maar hij gebruikte olijfolie en azijn gemengd, en tegen de geur deed hij er dan citroensap in, ofzoiets.
Maar knapper werd ie er niet op
quote:Volgens mij heb je dan echt binnen een paar jaar huidkanker.
Op donderdag 24 april 2003 12:10 schreef Guppi het volgende:Vraag me niet waarom ik dit nog weet, maar hij gebruikte olijfolie en azijn gemengd, en tegen de geur deed hij er dan citroensap in, ofzoiets.
Maar knapper werd ie er niet op
Mijn huisgenote met sproetjes kan dat beter niet doen, maar mijn beste vriend die uit singapore komt kan het wel hebben denk ik.
Als je maar zorgt dat je eerst met een behoorlijke factor een onderlaag creëert, heb je al minder kans op huidkanker, omdat het bruin ook weer een beschermlaagje is voor het volgende bruin (toch?)
quote:NATHALIE UIT DEN HAAG ?!!!!! ... *SCHEVENINGEN* ?
Op vrijdag 18 april 2003 17:21 schreef Natalie het volgende:[..]
Mijn grootvader is een halfbloedje (Ned/Indisch), M'n grootmoeder is Indisch. M'n moeder is dus 3/4 Indisch en 1/4 Nederlands (qua bloed)
Mijn vader is volbloed Hollander.. & daar mijn moeder 3 kwart Indisch is.. Maakt mij dat 2/3 Ned. en 1/3 Indisch.
Maar goed.. haar pigment heb ik iig niet meegekregen
quote:
Op donderdag 17 april 2003 15:25 schreef djexplo het volgende:
want wij als nederlanders zijn niks voor niks wit.
Speak for yourself !!!
Ik moet ook weer eens goed in de zon. Want in de winter komt er meestal een wat grijzige tint over m'n huid. Effe een dagje lekker in de zon (geen zonnebrand nodig) en dan kleur ik weer helemaal bij !
quote:Ja, olijfolie met citroen. Ik heb met altijd afgevraagd of het nou serieus was of een geintje.
Op donderdag 17 april 2003 15:10 schreef michiel- het volgende:
Ja, hoe zit dat met die citroensappen? Mental Theo (de mafkees) had toch altijd een eigen recept met o.a. citroen om snel bruin te worden?
quote:Die dingen zijn verder niet echt gezond voor je
Op dinsdag 13 mei 2003 08:21 schreef Yamyam het volgende:
Ik heb nu ook zonnebruinpilletjes en volgensmij werken ze want vandaag hebben al 2 (!) mensen opgemerkt dat ik zo bruin was.
Zonnebruin =
ben van nature bruin , ik blijf uit de zon anders word ik dadelijk een neger
quote:kijk, dat snap ik dus ook niet, ik vind sommige mensen met een witte huid trouwens ook gewoon veel mooier in het wit, dan dat ze bruin gevlekt zijn (dat komt toch nogal belachelijk over als zo'n bruine meid haar bikini afdoet en je op twee melkwitte borsten kijkt
Op donderdag 8 mei 2003 01:31 schreef ilona-scuderia het volgende:
Waarom worden sommige mensen zó bruin, dat het gewoon heel eng en afstotelijk wordt?
Poepbruin noem je die mensen ook wel
Ik snap die mensen niet en sowieso snap ik niet waarom blanken bruin willen worden
Kijk mij eens met m'n mooie bruine gezichtje,ik heb er zoveel voor moeten doen,kijk nou even naar mijn nepkleurtje...
quote:klopt, het is ook niet zo leuk dat mensen je beginnen uit te schelden voor marokkaan of zo
Op dinsdag 3 juni 2003 21:27 schreef Trance4Ever het volgende:
Bruine mensenben van nature bruin
, ik blijf uit de zon anders word ik dadelijk een neger
quote:En dat ondanks je nickname!
Op dinsdag 3 juni 2003 20:24 schreef Scepsis het volgende:
Jemig, ik heb zonnebruin 15 al 5 weken, en ook 5 weken lang elke dag. Nu in de weekend ben ik super-de-super bruinst geworden terwijl ik blond ben, ik zal straks wel ff een foto posten.Zonnebruin =
![]()
![]()
![]()
gernier, ambre solaire, tropische zonneolie gekocht....
net ingesmeerd, en ga zo ff in het zonnetje leren
op achterkant:
het is geschikt als de huid reeds aan de zon is gewend.
niet op kinderen, en regelmatig verversen...
ben benieuwd... keep u posted
//
pfff, werd me ff te warm...
wat meteen opvalt als je je insmeerd met dat goedje is dat het ruikt naar kokosnoot (best lekker trouwens) en dat het een beetje lichtrode kleur heeft...
nu anderhalf uur in het zonnetje zitten leren, en volgens mij wel iets bruiner geworden.
ben benieuwd hoe het is na een keertje douchen
[Dit bericht is gewijzigd door cs-Blade op 04-06-2003 14:58]
quote:Wat zijn dat eigenlijk voor pilletjes, en wat doen ze?
Op dinsdag 13 mei 2003 08:21 schreef Yamyam het volgende:
Ik heb nu ook zonnebruinpilletjes en volgensmij werken ze want vandaag hebben al 2 (!) mensen opgemerkt dat ik zo bruin was.
quote:
Op woensdag 4 juni 2003 21:16 schreef Soldier2000 het volgende:[..]
Wat zijn dat eigenlijk voor pilletjes, en wat doen ze?
quote:bron: www.zonnebruin.nl
Zonnebruin capsules bevat carotenoïden die van nature voorkomen in groente en fruit. Als u deze capsules ongeveer vier weken gebruikt, wordt het overschot aan carotenoïden naar de bovenste huidlagen getransporteerd. Daar kleuren ze de huid en verhogen ze bovendien de aanmaak van pigment. Zo zorgen deze gezonde voedingsstoffen voor een mooie bruine teint. Het bruiningsproces wordt versneld waardoor u met minder zonuren (of zonnebanksessies) dieper bruin wordt. Dit resultaat werd bevestigd door S. CepsisOok zonder zon treedt enig effect op. Met zonnebruin is een zomers uiterlijk voor iedereen weggelegd!
quote:Okee, maar waarom zijn ze dan ongezond, kun je dat toelichten?
Op dinsdag 13 mei 2003 14:18 schreef sundae het volgende:[..]
Die dingen zijn verder niet echt gezond voor je
Net als helemaal verbranden in de zon, ook niet goed voor je...
* shmoopy neemt overigens nooit van dat soort 'wondermiddeltjes', omdat ik ze van nature wantrouw.
quote:Zijn dit nou recepten voor je zelf op de bbq te gooien???
Op maandag 12 mei 2003 11:50 schreef Sneeuwwitje79 het volgende:
insmeren met olijfolie schijnt ook erg hard te gaan...(zelf nooit geprobeerd) of anders gewoon zelfbruinertje van biotherm of l'oreal
quote:Zo klinkt het wel, maar ze werken echt!
Op woensdag 4 juni 2003 22:50 schreef martinensonja het volgende:[..]
Zijn dit nou recepten voor je zelf op de bbq te gooien???
* Scepsis heeft ze uitgeprobeerd, en het werkt!
quote:Ik ben zelf geen dokter ofzo, had het er met m'n moeder over (die is "arts") en die verbood me dus zowat die dingen te gebruiken, iets met celdeling, en dus verhoogde kans op kanker net als wanneer je teveel in de zon gaat..
Op woensdag 4 juni 2003 22:38 schreef shmoopy het volgende:[..]
Okee, maar waarom zijn ze dan ongezond, kun je dat toelichten?
* shmoopy neemt overigens nooit van dat soort 'wondermiddeltjes', omdat ik ze van nature wantrouw.
Pin me er niet op vast, ik ben geen dokter ofzo.. Maar tis voor mij wel genoeg reden om die dingen niet te nemen
quote:Er is niets mis met die formules met carotenoïden. Je kan er hoogstens een beetje geel/oranje van worden als je te veel binnen krijgt.
Op zaterdag 7 juni 2003 19:09 schreef sundae het volgende:[..]
Ik ben zelf geen dokter ofzo, had het er met m'n moeder over (die is "arts") en die verbood me dus zowat die dingen te gebruiken, iets met celdeling, en dus verhoogde kans op kanker net als wanneer je teveel in de zon gaat..
Pin me er niet op vast, ik ben geen dokter ofzo.. Maar tis voor mij wel genoeg reden om die dingen niet te nemen
Carotenoïden komen ook in gezonde voeding voor, maar je moet er flink wat groenten naar binnen werken. Het liefst met wat vet, want ze zijn namelijk vetoplosbaar en zo worden ze beter op genomen. Koken van groenten helpt ook flink, want daarmee gaan de celwanden kapot en komen de carotenoïden vrij.
Carotenoïden zijn er in de eerste plaats om de plant te beschermen tegen oxidatieve schade die door zonlicht wordt veroorzaakt. Het zelfde blijken ze ook te doen voor de mens.
quote:Carotenoïden kleuren onze wereld. Meer dan zeshonderd carotenoïden zijn er tot nu toe geïdentificeerd, waarvan er ten minste vijftig voorkomen in groenten en vis die door de mens worden gegeten. De carotenoïden met provitamine A-activiteit - de carotenen - worden van oudsher gezien als belangrijke voedingsstoffen. In de laatste decennia zijn bovendien nieuwe functies van carotenoïden opgehelderd. Zo spelen zij niet alleen een rol als anti-oxidant, maar tevens als stimulator van het immuunsysteem, en in de communicatie tussen cellen/
Op zaterdag 7 juni 2003 21:17 schreef Mexoryl het volgende:[..]
Er is niets mis met die formules met carotenoïden. Je kan er hoogstens een beetje geel/oranje van worden als je te veel binnen krijgt.
Carotenoïden komen ook in gezonde voeding voor, maar je moet er flink wat groenten naar binnen werken. Het liefst met wat vet, want ze zijn namelijk vetoplosbaar en zo worden ze beter op genomen. Koken van groenten helpt ook flink, want daarmee gaan de celwanden kapot en komen de carotenoïden vrij.
Carotenoïden zijn er in de eerste plaats om de plant te beschermen tegen oxidatieve schade die door zonlicht wordt veroorzaakt. Het zelfde blijken ze ook te doen voor de mens.
Niet alle carotenoïden worden geabsorbeerd en in het lichaam vastgehouden. De belangrijkste carotenoïden die in het serum bij de mens worden teruggevonden, zijn alfa- en bèta-caroteen, lycopeen, luteïne, zeaxanthine en bèta-cryptoxanthine. Dit zitten allemaal in de product Zonnebruin die ik gebruik, en zelfs als ik weinig in de zon zit, (paar uur of zo) dan lijkt het wel alsof ik terugkom van 4 weken Spanje!
Geweldig product trouwens.
quote:Dat ook, en ook geel, het ligt aan op welke manier je het gebruikt. En dat kan soms voor problemen zorgen.
Op dinsdag 10 juni 2003 07:47 schreef -bart- het volgende:
En word je van die zonnebruin-pillen niet oranje dan?
Heb een redelijk lichte huid van mezelf, en eigenlijk wil ik niet al te veel uit de toon vallen straks op het strand daar in Griekenland... heeft het dan zin om vast een paar x naar de zonnebank te gaan hier in Nederland, went m'n huid dan een beetje?
Iemand? Of andere tips ofzo... ben niet zo'n beste zonner geloof ik
na 10 dagen Spanje geweest te zijn (Costa Brava -> Platja D'aro ) ennem, net toen ik beetje bruin begon te worden.. moest ik alweer weg
maarjah, hier kun je het resultaat zien.. van spierwit naar dit:
[foto gemaakt op Barcelona Airport]
En best wel coole tijd gehad daar.. 1e dag helemaal niet verbrand, 2e dag iets me schouders verbrandt, maar met aftersun is het na uurtje wel weer over (het prikken dan) maar me benen helemaal verbrand.. vergeten in te smeren
Anyway, nu lekker bruin en ga af en toe de zonnebank hier thuis maar eens een bezoekje geven om de bruinheid vast te houden
Smeer je citroensap op je huid, dan wordt het bruin door de zon.
quote:En dat noem jij een mooie teint.......
Op vrijdag 4 juli 2003 15:51 schreef Biglebowski het volgende:
Ik heb wel een lichte tint, gezien het feit dat ik een halve antiliaan ben, dus als ik in de zon ga liggen gaat het hard. Maar ik merk ook dat het kleurtje ook snel weer verdwijnt. Mischien moet ik toch maar eens beter smeren met after-sun of andere creme's om die mooie teint wat langer te behouden.
quote:Onzin. Mijn haar is tegen het zwarte aan, maar heb een hele lichte huid. (groene ogen) En ik word dus NIET bruin
Op donderdag 17 april 2003 15:01 schreef Scepsis het volgende:*knip*
-- Hoe donkerder je haar hebt, hoe sneller bruin je wordt. Jammer dus voor blondies (ik dus
)
*knip*
quote:Weet je eigenlijk wel wat je zegt? Beetje een domme opmerking, maarja.
Vrijwel bijna iedereen (behalve Jackson/Manison) wil wel graag een lekker kleurtje hebben.
Before you judge me, try hard to love me,
Look within your heart then ask,
Have you seen my Childhood?...
- Michael Jackson - Childhood
[Dit bericht is gewijzigd door ForeverEternalFreak op 14-07-2003 12:15]
geheim....je lekker laten insmeren door vakantievriendje/innetje
quote:ik weet wat je bedoelt,ik heb zelf bruin haar en bruine ogen maar ik word super langzaam bruin.
Op maandag 14 juli 2003 08:56 schreef XcUZ_Me het volgende:[..]
Onzin. Mijn haar is tegen het zwarte aan, maar heb een hele lichte huid. (groene ogen) En ik word dus NIET bruin
Kan bakken wat ik wil, zelfs solarium heeft bij mij weinig effect, met t gevolg dat mensen me de hele tijd vragen of ik ziek ben omdat ik zo bleek zie.
als ik een week naar spanje ben geweest zou je het eigenlijk niet zien aan mij.
best wel frustrerend
quote:[offtopic] Is playa d'aro een beetje een toffe vakantieplek? ik ga er eind augustus naartoe en ben wel benieuwd of er daar een hoop te doen is
Op donderdag 3 juli 2003 17:36 schreef Deva het volgende:
Jaaaha, ik ben d'r weerna 10 dagen Spanje geweest te zijn (Costa Brava -> Platja D'aro ) ennem, net toen ik beetje bruin begon te worden.. moest ik alweer weg
maarjah, hier kun je het resultaat zien.. van spierwit naar dit:
[afbeelding]
[foto gemaakt op Barcelona Airport]En best wel coole tijd gehad daar.. 1e dag helemaal niet verbrand, 2e dag iets me schouders verbrandt, maar met aftersun is het na uurtje wel weer over (het prikken dan) maar me benen helemaal verbrand.. vergeten in te smeren
![]()
Anyway, nu lekker bruin en ga af en toe de zonnebank hier thuis maar eens een bezoekje geven om de bruinheid vast te houden
Ik weet niet of t waar is hoor, ik word zowieso redelijk snel bruin, heb alleen nooit tijd om in de zon te liggen.
quote:Ik heb zondag nog een uurtje of 2 in de zon gelegen in Drenthe, ben er toch wel bruin meegeworden
Op maandag 14 juli 2003 12:07 schreef mat_herben het volgende:
ik ga na drenthe, daar word je niet bruin
Heb zelf iets van 5 verschillende zonnebrand cremes (factor 2-5) en ja heb donker haar en donkere ogen...delight exclusive superbruiner werkt toch wel het beste
Lancaster Tan Maximizer optimaliseert de bruine kleur.quote:Op woensdag 17 maart 2004 17:16 schreef RobinDeRobot het volgende:
Ik heb nou een tijdje gebruik gemaakt van de zonnebank en sinds vandaag heb ik even een half uurtje in de zon gelegen. Nu merk ik dat ik van dat half uurtje bruiner ben geworden dan al die keren zonnebank bij elkaar (ik word daar alleen maar knalrood van).
Kan het dus zo zijn dat een zonnebank voor mij gewoon niet werkt ? :s
Waar kan je trouwens die Zonnebruin kopen (Welke drogist ?).
Ik wil het wel eens proberen want echt bruin blijven lukt niet, vaak blijft het bij knalrood![]()
ben benieuwd of dit product beter werkt dan de zo velequote:Have A Sunny Day® is "bruin worden zonder UV-Licht". Dus zonder zon of zonnebank. In Amerika doen de grote sterren niet anders ! Tot nu toe kon men dit principe alleen ondergaan in een soort van "Spray-Cabine" ( duur en je moet de deur weer uit ) of je met een compressor laten sprayen.
Wij hebben deze vloeistof ( DHA ) zo gemodificeerd dat het in een spuitbus gaat.
DEZE DHA is trouwens in Amerika FDA-goedgekeurd, en bevat GEEN ALCOHOL-
DROOGT DE HUID DUS OOK NIET UIT !
Verder is dit een spuitbus zonder drijfgassen, maar het is géén pompflesje. Uniek en ook nog eens milieuvriendelijk ! Have A Sunny Day® zit namelijk in een fles die onder druk staat en daardoor komt de vloeistof er heel mooi uit. Dat is genoeg voor zo'n 30 keer je gezicht en/of benen bruin te laten worden. 's Avonds een feestje, of je hebt van die witte benen en het mooie weer komt er aan........... 's Ochtends sprayen, even laten drogen en je hebt een mooie, egale en bruine ( niet oranje ) kleur. Die kleur blijft één week tot 10 dagen zitten. Kortom, ook ideaal voor mensen met huidtype 1 (rood haar en sproeten), mensen die weinig tijd hebben om naar de zonnestudio te gaan of dit laatste "eng" vinden.
Gebruiksaanwijzing
Douche en/ of scrub de huid voor een beter resultaat en droog u af.
Houd de spuitbus op een afstand van ca. 20 cm van de huid.
Druk de knop in en spuit langzaam in een heen en weer gaande beweging, altijd vanaf de voeten naar boven.
Niet overdoseren om een egale bruining te verkrijgen.
Veeg niets af, concentraties van de nevel zullen snel opdrogen en worden opgenomen door de huid. Ook zogenaamde "druipers" zullen volledig verdwijnen, en resulteren in een egale kleur.
Laat de spray ongeveer vijftien minuten drogen. De nu verkregen kleur zal enigszins verdwijnen en binnen ongeveer 4 uur ontstaat er een natuurlijke, bruine kleur. Let op; tijdens de eerste uren na het aanbrengen, kan de spray afgeven op kleding. Gebruik daarom oude, liefst donkere kleding.
Voor het beste resultaat, vermijd de eerste zes uur contact met water en herhaal bovenstaande handelingen binnen drie dagen.
Have A Sunny Day® zit in een spuitbus zonder drijfgassen. Maar het is een gewone spuitbus en GEEN pompflesje. De "Tanning Spray" komt er dus uit met een constante hoeveelheid.
Meest gestelde vragen
V: Is het slecht voor mijn huid?
A: Nee, Have A Sunny Day® is gebaseerd op natuurlijke ingrediënten.
V: Droogt mijn huid er van uit?
A: Nee, er zit GEEN alcohol in. Je huid droogt er NIET van uit.
V: Geeft 't vlekken op kleding?
A: De vlekken die op kleding komen, gaan er in de was helemaal uit.
V: Mag ik wel in de echte zon of op de zonnebank?
A: Geen enkel probleem.
V: Kunnen mensen met huidtype 1 (rood haar en sproeten) ook bruin worden?
A: Absoluut.
V: Is het op dieren getest?
A: Nee.
V: Hoe vaak mag ik het gebruiken?
A: Het is een natuur-produkt; dus zo vaak als u wilt.
V: Hoe lang doe ik met één fles?
A: De inhoud is goed voor twee behandelingen van het hele lichaam; gebruikt u de spray alleen voor het gezicht en decolleté, dan doet u er veel langer mee.
V: Wat zit er in Have A Sunny Day®?
A: Het heeft als belangrijkste ingrediënt Dehydroxyaceton (DHA). Verder is het op waterbasis en bevat het geen schadelijke ingrediënten.
V: Verdikt mijn huid van Have A Sunny Day®?
A: Uw huid verdikt alleen van de zon of de zonnebank.
die jij bedoelt is volgens mij deze:quote:Op woensdag 24 maart 2004 11:39 schreef Syrena het volgende:
Owja, ik krijg steeds meer zin om eens dat spuitbusje met bruin-zonder-zon van ??? te proberen. Reclame is met *uiteraard* een prachtig egaal bruin meisje met wit ondergoed aan. Flesje heeft ook al zo'n mooi bruin kleurtje. Je kunt het ondersteboven houden en dan nog mee spuiten !!
Heeft iemand die al eens geprobeerd? Ik heb alleen de el-cheapo stuff geprobeerd (creme van de Hema en de Kruidvat) ze bruinden wel (n beetje) maar ze stinken zo.
Jaaaaa die bedoel ik. Ik denk dat ik eerdaags toch maar bezwijk voor zo'n flesje. En dan ook maar weer es naar de fitness *denkt aan benen en buik van meisje in reclame*... *sugt*quote:Op woensdag 24 maart 2004 13:54 schreef Adelante het volgende:
[..]
die jij bedoelt is volgens mij deze:
[afbeelding]
maar dat meisje uit de reclame kun je volgens mij met alles inspuiten,
en dan ziet ze er nog steedsuit
![]()
ik kwam het toevallig tegen op www.drogisterij.netquote:Op woensdag 24 maart 2004 16:18 schreef Syrena het volgende:
Wat kost die Sunny Day eigenlijk??
Ik neem idd de eerste 2 weken 2 capsules, op de allereerste zonnebruin stond dat nl. zo aangegeven, nu niet meer geloof ik. Het nut van innemen na de 4 weken is dat je bruin langer blijft, stond ook uitgelegd in de gebruiksaanwijzing van de eerdere potten Zonnebruin. Geen idee waarom ze dat weg hebben gehaald. Daar stond ook op dat je het een jaar lang kon gebruiken, etc. Maar ik kan het dus niet precies weergeven, ik heb die gebruiksaanwijzing niet meer.quote:Op maandag 29 maart 2004 14:16 schreef RobinDeRobot het volgende:
Ik heb ondertussen ook een flinke pot zonnebruin aangeschaft maar ik lees dat er veel mensen de eerste 2 weken 2 capsules nemen en dan afbouwen tot 1... Hoe zit dit ?
En zie je snel resultaat ? Ik merk dat m'n huid al iets bruiner wordtna een klein weekje..
Verder snap ik de kuur niet echt, je moet het 4 weken gebruiken voor een zonnekuur, wat is het nut van het nemen van deze capsules na 4 weken dan ?
Iemand ervaring met dit spul? Of ander egaal bruin uit een flesje...?quote:Op woensdag 24 maart 2004 13:54 schreef Adelante het volgende:
[afbeelding]
maar dat meisje uit de reclame kun je volgens mij met alles inspuiten,
en dan ziet ze er nog steedsuit
![]()
Kijk eens in dit topic: Slechts in zes seconden streeploos bruin Misschien is het iets voor jequote:Op maandag 29 maart 2004 16:09 schreef Nijna het volgende:
[..]
Iemand ervaring met dit spul? Of ander egaal bruin uit een flesje...?
Ik ga over een paar weken trouwen en zou eigenlijk nog wel wat kleur willen krijgen. Ben al aantal keer onder de zonnebank geweest en het lijkt of er een klein beetje kleur bij komt.
Maar het schiet gewoon niet op, buiten dat heb ik een hekel aan het liggen onder dat aparaat.
Buiten zitten is momenteel niet echt een optie, want dan moet ik er nogal zomers gekleed bij gaan zitten...(anders blijven mn armen nog steeds wit...)
tnx, ga ik gelijk ff doenquote:Op maandag 29 maart 2004 16:21 schreef schatje het volgende:
[..]
Kijk eens in dit topic: Slechts in zes seconden streeploos bruin Misschien is het iets voor je.
ik word niet of nauwelijks bruin,terwijl ik gewoon toch bruin haar en bruine ogen heb,heel vreemd.quote:Op maandag 29 maart 2004 14:16 schreef RobinDeRobot het volgende:
Ik heb ondertussen ook een flinke pot zonnebruin aangeschaft maar ik lees dat er veel mensen de eerste 2 weken 2 capsules nemen en dan afbouwen tot 1... Hoe zit dit ?
En zie je snel resultaat ? Ik merk dat m'n huid al iets bruiner wordtna een klein weekje..
Verder snap ik de kuur niet echt, je moet het 4 weken gebruiken voor een zonnekuur, wat is het nut van het nemen van deze capsules na 4 weken dan ?
Ik heb ze bij Etos vandaan in Rotterdam, niet elke etos heeft ze volgens mij, weet het alleen niet zeker. Kon het iig nie vinden bij Trekpleister Kruidvatquote:Op dinsdag 30 maart 2004 16:50 schreef the_contract_killer het volgende:
[..]
ik word niet of nauwelijks bruin,terwijl ik gewoon toch bruin haar en bruine ogen heb,heel vreemd.
waar koop je zo'n potje precies?
trekpleister?
etos ofzo?
ben best heel vaak in rotterdam te vinden,waar precies,op zuid?quote:Op dinsdag 30 maart 2004 18:29 schreef RobinDeRobot het volgende:
[..]
Ik heb ze bij Etos vandaan in Rotterdam, niet elke etos heeft ze volgens mij, weet het alleen niet zeker. Kon het iig nie vinden bij Trekpleister Kruidvat
Bij mij is het juist andersom....... zonder zonnebank krijg ik vooral op handen last van zonneallergie na een paar uurtjes zon. Nu met voorbruinen niet meerquote:Op woensdag 31 maart 2004 10:44 schreef Syrena het volgende:
Oj, ik zonnebank nu maximaal 20 minuten per kant. Ik deed eerst altijd 30, maar als ik dan een paar dagen later weer ging kreeg ik last van zonneallergie tussen mn borsten (en dat is dus NIET fijn, pijn en jeuk en jeuk en pijn). Voor de bruining maakt het bij mij niks uit, raar maar waar.
Weena, gebrouw waar ook holland casino zit, tegen over centraal stationquote:Op dinsdag 30 maart 2004 21:21 schreef the_contract_killer het volgende:
[..]
ben best heel vaak in rotterdam te vinden,waar precies,op zuid?
Ik heb nu ook die van de etos op. Eerst getest op een klein stukje en het wordt echt bruin!!! Best mooi bruin ook vinnik zelfquote:Op dinsdag 30 maart 2004 18:29 schreef RobinDeRobot het volgende:
[..]
Ik heb ze bij Etos vandaan in Rotterdam, niet elke etos heeft ze volgens mij, weet het alleen niet zeker. Kon het iig nie vinden bij Trekpleister Kruidvat
dus die pillen werken echt?quote:Op maandag 5 april 2004 14:30 schreef strakkepoes het volgende:
[..]
Ik heb nu ook die van de etos op. Eerst getest op een klein stukje en het wordt echt bruin!!! Best mooi bruin ook vinnik zelfIk heb zelf ook een hele lichte huid (inclusief sproeten) en blond haar, dit is echt ideaal. Ik kan niet dromen dat ik van de zon zo bruin wordt! Het stinkt wel trouwens.
ehh, wat heb je gekocht dan? Die Zonnebruin-tabletten moet je nl. doorslikkenquote:Op maandag 5 april 2004 14:30 schreef strakkepoes het volgende:
[..]
Ik heb nu ook die van de etos op. Eerst getest op een klein stukje en het wordt echt bruin!!! Best mooi bruin ook vinnik zelfIk heb zelf ook een hele lichte huid (inclusief sproeten) en blond haar, dit is echt ideaal. Ik kan niet dromen dat ik van de zon zo bruin wordt! Het stinkt wel trouwens.
quote:Op dinsdag 6 april 2004 19:47 schreef Syrena het volgende:
[..]
ehh, wat heb je gekocht dan? Die Zonnebruin-tabletten moet je nl. doorslikken
Ik heb vandaag de Ambre-Solaire spray gekocht. Nog niet geprobeerd, want ik wil voor en na foto's maken
heb het net op de bovenkant van mn hand gespoten, daarna moet je het nog uitvegen. Het ruikt erg vreemd, beetje zoet caramelachtig en naar koffie ofzo?? Abrikozenextract jaja..![]()
Haha. ik dacht al! (ik was al bijna op weg om een capsule open te slopen, hehehehe)quote:Op dinsdag 6 april 2004 19:54 schreef strakkepoes het volgende:
[..]
neeeeeeee, de bruiningscreme natuurlijk!!!!![]()
Geen lekkere koffie, meer zo'n vieze ouwe koffie-vermengd-met-abrikozen-geurquote:Op zaterdag 17 april 2004 20:02 schreef Kebab het volgende:
Heb het zojuist op mijn gezicht en hoofd gebruikt (ben kaal). De eerste dagen ziet er wel wat lelijk geel/oranje uit maar na een aantal maal gebruik verandert dat in bruin.
En Syrena koffie ruikt toch beter dan chloor
Zo heb ik al een aantal leuke zomerse feestjes gemistquote:Op donderdag 8 april 2004 08:51 schreef Syrena het volgende:
Ik ontdekte gisteren ineens een bruine plek op mijn pols, had ik kennelijk die Ambr-dinges niet goed uitgesmeerd... hahaha. Dus even opletten als ik het ergens anders ga smeren.
ja uiteindelijk viel het toch best wel meequote:Op woensdag 16 juli 2003 00:30 schreef _wie het volgende:
Ik heb zondag nog een uurtje of 2 in de zon gelegen in Drenthe, ben er toch wel bruin meegeworden
1. Als je er zo mee zit, wat kom je dan in dit topic doen?? Als je ziek wordt van bepaalde topics dan blijf gewoon weg. Het kan je niet eens schelen, schrijf je, dus dan denk ik wat kom je commentaar leveren dan?? Dan hoef je ook niks "over je heen te laten komen". We zeggen nergens GATVERDAMME, wat is die KimBoggs een witte melkfles! Zou niet eens kunnen want we hebben je nooit gezien. En dan zou ik het nog niet zeggen.quote:Op donderdag 22 april 2004 08:36 schreef KimBoggs het volgende:
*knip* Heel verhaal
Ik ging dus naar de fitness met twee bruine okselstrepen, hahahaha! Het gaat wel weg als je een scrub gebruikt (bodyscrub of die voor het gezicht). Ik had alleen weer te hard gewreven, dus was ik rood. Dat trok wel snel weg, maar heb de spray toch maar even in de kast gelaten. Je mag het ook niet op je gezicht doen, ik stond even in de verleiding om het eens te proberen, maarrrrr toch maar niet.quote:Op woensdag 21 april 2004 22:56 schreef Aventura het volgende:
[..]
Zo heb ik al een aantal leuke zomerse feestjes gemist![]()
Ik ben zo'n dompie die enthousiast smeert, het resultaat prima vind en dan de day after merkt dat ze compleet voor paal loopt en zich niet in het openbaar kan vertonen met al die strepen en vlekken![]()
Jammer, want ik vind een licht tintje toch wel mooi in de zomer. Zonnen is echter voor mij uit den boze - als je door de zon verkleurt dan is de schade al berokkend, bruin is GEEN 'gezond' kleurtje, maar een kankerkleurtje - maar ik vind melkwit ook weer niet zo mooi.
Ik ben zo blank dat ik lichtgeef en vooral in de zomer valt het op. Dusseh, die pillen, werken die een beetje?
15 lijkt mequote:Op maandag 26 april 2004 14:53 schreef Pumatje het volgende:
ik heb donkerblond haar, verbrand niet snel, maar bruin ook niet snel, welke fucking factor moet ik nemen bij www.zonnebruin.nl ??
6 15 of 25.
damnit zeg, wat een gezeik.
ik wil het wel proberen maar je mag maar bestellen vanaf 20 euro toch? Nou dat is mooi, ben je verplicht perse een 2e product aan te schaffen
als ik niet onder de zonnebank ga voor dat de zomer begint heb ik ook last van zonneallergie,dus van te voren pak ik een paar keer de zonnebank en dan heb ik er zomers geen last van.quote:Op woensdag 31 maart 2004 12:33 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Bij mij is het juist andersom....... zonder zonnebank krijg ik vooral op handen last van zonneallergie na een paar uurtjes zon. Nu met voorbruinen niet meer
wat wel vaak is dat je van die capsules geel wordquote:Op maandag 26 april 2004 14:53 schreef Pumatje het volgende:
ik heb donkerblond haar, verbrand niet snel, maar bruin ook niet snel, welke fucking factor moet ik nemen bij www.zonnebruin.nl ??
6 15 of 25.
ik wil het wel proberen maar je mag maar bestellen vanaf 20 euro toch? Nou dat is mooi, ben je verplicht perse een 2e product aan te schaffen
Factor 25, want daar zit de hoogste concentratie werkzame stof in. Goedkoper als je even naar een Kruidvat gaat en het daar haalt, dan kost het je max. 13 nog wat, hoef je ook niet perse een tweede pot te nemen (wat achterlijk van die site trouwens).quote:Op maandag 26 april 2004 14:53 schreef Pumatje het volgende:
6 15 of 25.
Ik niet, maar ik ben wel iets gelig van mezelf.quote:Op maandag 26 april 2004 15:23 schreef glossy het volgende:
[..]
wat wel vaak is dat je van die capsules geel word
ik heb heel donker bruin haar bijna tegen zwart aan en heb blauwe ogenquote:Op woensdag 28 april 2004 16:12 schreef PLAE@ het volgende:
Wat een onzin over die bruine ogen en donker haar.
Ik ben blond en heb bruine ogen. Maar ben harstikke snel bruin.
quote:Op zondag 2 mei 2004 15:13 schreef KimBoggs het volgende:
Syrena ikwil even mijn excuses aan bieden.
Dat jullie graag bruin willen worden is natuurlijk jullie eigen keuze en dat moet ik respecteren. Ik was gewoon heel kwaad omdat iedereen hier tegen me aanzeikte dat ik bruin moest worden en toen ik dit topic zag werd ik gewoon woedendmaare sorry dus. Jullie doen in ieder geval niets verkeerd ik was verkeerd.
Aaahh, ga je meedoen aan die fietstocht voor naturisten?quote:Op zondag 2 mei 2004 15:14 schreef skiczukie het volgende:
lekker fietsen, word je egaal bruin van
quote:Op zondag 2 mei 2004 15:45 schreef Syrena het volgende:
[..]
Aaahh, ga je meedoen aan die fietstocht voor naturisten?![]()
Het lijkt me echt rottig zitten, zo met je naakte onderkant op zo'n rubberen fietszadel.
Nee ik ga voor de 8-seconden-bruin-verf-cabine, hahaha. Stel je voor dat je net in die tijd op je plaat gaat, word je nog gekleurd op onverwachte plekken...*gnihihi*
hihi dan zit je te fokken ofzo in de je goed geisoleerde huisje??quote:Op zondag 2 mei 2004 16:51 schreef Natalie het volgende:
Ik ga deze zomer eens lekker veel buiten doorbrengen. Fietsen, wandelen e.d. *goed voornemen*
Met temperaturen boven de 30 graden heb ik vaak het idee dat ik zo ongeveer verdamp en zoek de verkoeling van ons goed geïsoleerde huisje.
Maar dit jaar ga ik toch echt eens bruin worden. Al is het alleen maar mijn gezicht. Dat staat zo lekker gezond
Dankje,ik ben ook opgeluchtquote:Op zondag 2 mei 2004 15:42 schreef Syrena het volgende:
[..]
Geeft niks, ik had ook niet meteen zo zeikerig moeten doen, ik kan me echt wel voorstellen dat het niet leuk is als mensen zulke dingen tegen je zeggen. Heh, ben helemaal opgelucht!
Onder andere. Boekje lezen, tv kijken, spelletje doen. Je kan zoveel doen.quote:Op zondag 2 mei 2004 16:53 schreef skiczukie het volgende:
hihi dan zit je te fokken ofzo in de je goed geisoleerde huisje??
Toch niet alleen??!quote:Op zondag 2 mei 2004 17:32 schreef Natalie het volgende:
[..]
Onder andere. Boekje lezen, tv kijken, spelletje doen. Je kan zoveel doen.
quote:Op vrijdag 14 mei 2004 09:03 schreef xman het volgende:
Zag net bij rtl4shop een item over zelfbruiningcremes. Creme op je huid en je wordt een paar tinten bruiner.
Werken die echt of krijg je daar een wortelkleur van?
Iemand ervaring hiermee?
Heerlijk 30 graden was het dat nu maarquote:Op zondag 2 mei 2004 16:51 schreef Natalie het volgende:
Ik ga deze zomer eens lekker veel buiten doorbrengen. Fietsen, wandelen e.d. *goed voornemen*
Met temperaturen boven de 30 graden heb ik vaak het idee dat ik zo ongeveer verdamp en zoek de verkoeling van ons goed geïsoleerde huisje.
Maar dit jaar ga ik toch echt eens bruin worden. Al is het alleen maar mijn gezicht. Dat staat zo lekker gezond
quote:Op vrijdag 14 mei 2004 15:03 schreef teknomist het volgende:
Welke merk is aan te bevelen als je je zelf door middel van creme wilt laten bruinen - gelet op of je een mooie egale donkere tint krijgt en hoe lang het op je huid blijft zitten.
Ik heb er namelijk niet zo veel verstand van maar wil het graag een keer proberen...
quote:Op woensdag 19 mei 2004 14:23 schreef Markster het volgende:
Helpt dat echt, zonder nadelen?
Goeie shit, dat doe ik dus ookquote:Op woensdag 19 mei 2004 14:43 schreef Markster het volgende:
olijfolie niet dus
wil wel bruin worden, maar risico om kanker te krijgen, hmm nee.
Wat ik meestal doe is mezelf nat spuiten met een plantenspuitje
Hebben meer mensen last van, en ik heb me laten vertellen dat het komt door de gezichtscreme (waar meestal een uv-filter in zit) die we elke dag op onze gezicht smeren. Of het waar is weet ik niet.quote:Op woensdag 19 mei 2004 20:54 schreef Silvermoon het volgende:
hee mensen even n vraagje: hoe komt het dat mijn gezicht altijd minder snel bruin wordt dan de rest van mn lijf (heb 2 middagen in de zon gelegen en ben behoorlijk verkleurd, alleen mn gezicht blijft nogal achter op de rest zeg maar..
wel iets verkleurd maar niet veel..) kweet niet of dit aan mijn gezicht ligt ofzo, maar iemand enig idee hoe dit komt? (en hoe mn gezicht sneller bruin kan worden?)
bij mij is het net andersom...mijn gezicht is altijd veel bruiner dan de rest van mijn lichaamquote:Op woensdag 19 mei 2004 20:54 schreef Silvermoon het volgende:
hee mensen even n vraagje: hoe komt het dat mijn gezicht altijd minder snel bruin wordt dan de rest van mn lijf (heb 2 middagen in de zon gelegen en ben behoorlijk verkleurd, alleen mn gezicht blijft nogal achter op de rest zeg maar..
wel iets verkleurd maar niet veel..) Iemand enig idee hoe dit komt? (en hoe mn gezicht sneller bruin kan worden?)
Alsof we dat nog niet wisten.quote:Op donderdag 17 april 2003 15:01 schreef Scepsis het volgende:
Doe het toch wat vakerquote:Op maandag 31 mei 2004 01:24 schreef Aventura het volgende:
Dan reageer ik maar weer, ben eergisteren geweest, kwartier eronder en ben nu best wel bruin, dat had ik nooit gedacht. Hiervoor was ik nog nooit op een zonnebank geweest dus ik wist niet wat ik moest verwachten. Ik weet nu dat ik dus best een kleurtje kan krijgen(Nooit geweten, meestal verbrand ik binnen 5-10 minuten al en haast ik me daarna in de schaduw). Volgende week nog maar een keertje en dan kan ik hopleijk ook wat langer de 'echte' zon in. Niet dat ik ooit zal gaan liggen 'bakken' want dat verafschuw ik. Maar ietsjes langer in dezon kunnen rondlopen is voor mij al super. Dat kleurtje is een bonus...Hoewl ik mijn blanke huid zo ook al mooi vind.
quote:Op dinsdag 1 juni 2004 08:34 schreef Miss_mini het volgende:
Van welk smeersel word je het snelst bruin eigenlijk,moet wel een goede factor in zitten,niet dat ik me dan verbrand![]()
Van Biodermal, maar daar zit dus GEEN factor in. Een bruiningsfactor wil volgens mij zeggen dat je juist NIET sneller bruint (vandaar de factor).quote:Op dinsdag 1 juni 2004 11:08 schreef schatje het volgende:
Uit gesloten topic:
[..]
yeah same here, alleen was de zon zo af en toe wat slapjes maar blijft relax. Al woon ik aan een redelijk grote straat met een basisschool op de hoek, dus om 1 en 3 uur hoef je niet te proberen te gaan lerenquote:Op dinsdag 1 juni 2004 17:21 schreef CEx het volgende:
Heerlijk die zomer, lekker buiten in de zon studeren
Denk je dat ik 1x per week moet gaan? Vaker lijkt me niet best. Ik was de eerste keer 18 minuten gegaan, maar op mijn schenen en op borsthoogte was ik vrij rood en dat lijkt me niet zo goed. Volgende keer toch maar iets korter. Het is volgens mij wel zo dat je een bepaald quotum aan zonne-uren mag hebben per jaar. Met mijn huid kan ik echt echt maar beter niet al te vaak doen lijkt me. Ook als het buiten al zonnig is moet ik het niet doen, dan krijg ik echt teveel zon.quote:Op maandag 31 mei 2004 19:36 schreef Thermo het volgende:
[..]
Doe het toch wat vakerJe huid is door 2 x zonnebanken niet zo goed beschermd als je denkt, plus het feit dat dit erg snel verdwijnt mocht je het niet bijhouden.
Zeker als je een huid heb die normaal altijd wit blijft zal dit ook zeer snel weer verdwijnen, bijhouden dus
Wat ik me kan herinneren van de eerste keer zonnebank is dat je maar 2x 10 minuten ( 1x 10 minuten als het zo'n dubbelzijdig geval isquote:Op dinsdag 1 juni 2004 23:28 schreef Aventura het volgende:
[..]
Denk je dat ik 1x per week moet gaan? Vaker lijkt me niet best. Ik was de eerste keer 18 minuten gegaan, maar op mijn schenen en op borsthoogte was ik vrij rood en dat lijkt me niet zo goed. Volgende keer toch maar iets korter. Het is volgens mij wel zo dat je een bepaald quotum aan zonne-uren mag hebben per jaar. Met mijn huid kan ik echt echt maar beter niet al te vaak doen lijkt me. Ook als het buiten al zonnig is moet ik het niet doen, dan krijg ik echt teveel zon.
Fout! De factor vermenigvuldigd de tijd dat je erytheem (rood worden van de huid) krijgt. En slaat uitsluitend op de UVB bescherming. Van UVA kan je ook bruin worden, de bescherming daar tegen varieert nogal van product tot product.quote:Op dinsdag 1 juni 2004 11:15 schreef Syrena het volgende:
[..]
Van Biodermal, maar daar zit dus GEEN factor in. Een bruiningsfactor wil volgens mij zeggen dat je juist NIET sneller bruint (vandaar de factor).
Inderdaad een hoop geblaat. Het is trouwens melanine. Naar mijn weten is het onzin om melanine te activeren met tyrosine en/of derivaten daarvan.quote:Ondertussen in een kastje nog een fles ontdekt van Mylene (belgisch cosmeticamerk, te verkrijgen via zo'n thuisparty) en daar staat op:
PreSun, voorbereiding op de zon. Hoop blaat, er zit gist in en vitamine E en een melamineactivator.
Wapent gevoelige huid, gaat veroudering tegen en versnelt het bruiningsproces.
Geen zonnefilters, en drie weken voor zonnebad of bank gebruiken.
Ik ga er eens mee smeren. Het ruikt tenminste niet smerig. Tot over drie weken![]()
Nam je die 2 tabletten tegelijk in, of verspreid over de dag?quote:Op maandag 26 april 2004 16:00 schreef Syrena het volgende:
beginnen met 2 weken 2 tabletten per dag, en daarna 1 tablet per dag.
Het zijn capsules als ik het plaatje moet geloven. Het maakt niet uit of je die capsules tegelijk inneemt. Je kan die capsules het beste innemen met een maaltijd dat vet bevat. Carotenoïden in de capsules zijn vetoplosbaar en zo kunnen ze "meeliften" om beter te worden opgenomen. Er zit ook olie in dit soort capsules om die reden.quote:Op dinsdag 8 juni 2004 11:43 schreef Double_B het volgende:
[..]
Nam je die 2 tabletten tegelijk in, of verspreid over de dag?
quote:Op dinsdag 8 juni 2004 14:15 schreef humplik het volgende:
Het is hier weer lekker weer... en ik wil ff goed bruin worden vanmiddag!!
maar uh... wat moest je ook al weer op je huid smeren waar je supersnel bruin van werd (heeft mental theo) toen ook gedaan!!
??zonnebloem olie met citroen ofzo??
heeft iemand tips??
Ik hoef me nooit in te smeren, verbrand ook nooit, heb dan ook niet voor niks zwart haar en bruine ogen... zolang je maar niet tussen 12 en 3 in de zon gaat liggen valt het meestal wel mee, maar de meeste mensen zijn daar te dom voor en willen eigenwijs bruin worden waardoor het 's avonds huilen en smeren geblazen isquote:Op dinsdag 8 juni 2004 19:10 schreef Pumatje het volgende:
wheheh, tilburg is er goed in daar ja .
ik vanmiddag lekker zuiderplas gelegen, heerlijk. wel mijn rug verbrand, achja morgen insmeren met zonnebrand en dan word ik bruiiinn 8)
Jij wil huidkankerquote:Op dinsdag 8 juni 2004 20:18 schreef koning_leeuw het volgende:
Ik heb vanmiddag lekker in de zon gelegen met olijfolie op mijn armen, het is allemaal wel wat bruiner geworden. Maar of dat ook door de olijfolie komt?
dit zijn lelijke mensenquote:Op dinsdag 8 juni 2004 22:18 schreef Intergalactrick het volgende:
hij is echt lelijk
dat heb ik ook gedaan, is het een dag 20/21 graden,quote:Op dinsdag 8 juni 2004 22:19 schreef lovegrrl het volgende:
afgelopen week een paar uurtjes in de tuin gelegen, klein beetje verkleurd
vanmiddag nog geen half uur gefietst en mn ringen staan in mn vingers, horloge zie je op mn pols, mn hele gezicht is verkleurd en mn armen ookvan rustig opbouwen (het in de zon liggen dus) blijf je langer bruin, dus dat is wel een aanrader
ik ga naar het strand voor de zee...quote:Op dinsdag 8 juni 2004 22:37 schreef Modus het volgende:
Wat ik nooit snap he... Mensen gaan naar het strand om te zonnen = bruin te worden. Maar eik is het 'not done' om op het strand te komen als je nog niet bruin bent.. (Althans, sommigen zeggen dat). Maar je moet toch èrgens beginnen? Als je van tevoren al bruin bent door allerlei kunstmatig licht
, hoef je iig niet meer naar het strand te gaan om bruin te worden, dan kan je er om een andere reden heen gaan.
Zal wel weer aan mij liggen hoor. [afbeelding].
heheh hoe ist nou Daasklaasquote:Op dinsdag 8 juni 2004 19:08 schreef Miguel het volgende:
Heerlijk, kon de hele dag binnen aan me take-home tentamen werken (vanmorgen maar zo'n ventilator op standaard gehaald, echt een uitkomst zo'n ding, heerlijk koel) en om vier uur (dus niet in de volste zon) lekker naar pleintje gegaan om wat hoops te schieten, na 1,5 uur en veel gezweet later ben ik toch nog best bruiner geworden (en ook nog eens mooi egaal)
Ik ben meestal wel wat bruiner dan de meeste mensen, ieder weekend 10 minuutjes onder de zonnebank als ik bij me ouders thuis ben, gewoon een lekker gezond kleurtje, niks mis mee, maar in de zomer wil ik toch een beetje blenden tussen de andere negers hier in Tilburg-noord
quote:Op dinsdag 8 juni 2004 20:10 schreef So_Addictive het volgende:
heeft iemand ervaring met een zonnekanon??
Je kunt het een dagje laten rusten, of idd een goede zonnebrandcreme ( hoge factor)quote:Op woensdag 9 juni 2004 11:15 schreef Pumatje het volgende:
neen...
mijn schouderbladen zijn verbrand gisteren, mag ik vandaag hele dag niet meer in de zon of juist wel maar dan met goede zonnebrand creme op?
quote:Op vrijdag 11 juni 2004 12:30 schreef TKS het volgende:
Ik weet dat t redelijk idioot is om nu te gaan lopen zonnebanken net nu het een beetje lekker weer word, maar goedIk ga over een tijdje op vakantie en t lijkt me wel leuk als ik kan stranden en er al leuk bruin uit kan zien ipv (nog steeds!) zo verschrikkelijk wit.. heh
Plus t lijkt me eigenlijk wel heerlijk relaxt
![]()
Anyway.. ik vroeg me dus een paar dingentjes af.. als jullie zouden kunnen helpen zou ik het heel erg op prijs stellen
1) Hoe duur is t ongeveer?
2) Hoe vaak zou ik moeten gaan?
3) Ik heb gehoort dat je pas na 3 keer ongeveer een verschil gaat zien, is dat zo? (Niet dat t uitmaakt gewoon handig om te weten)
4) Word je er een beetje een mooie kleur bruin van, of is t echt zon heel erg neppe kleur?
5) Je moet er gewoon naakt onder toch? En kan je nou gewoon je ogen dicht doen of moet je echt zon brilletje? (Heb verschillende dingen gehoort)
6) Waar kan ik zo'n zonnestudio vinden of hoe het ook heet? Ik woon in Meppel, weet iemand toevallig of er hier ergens in de buurt een is?
Niet echt slim om onbeschermd in de zon te gaan. Een standaard T-shirt geeft te weinig UV bescherming. Je had je beter kunnen insmeren met een factor 15 of hoger. Voorkomen is beter dan genezen in zo'n geval.quote:Op zondag 13 juni 2004 14:07 schreef Dromenvanger het volgende:
Ik zat dus op een gegeven moment met de rug naar de zon toe, kreeg ik ineens een gigantische steek op 1 bepaalde plek. Direct t-shirt aangedaan maar het was te laat
Klopt, maar dat gedoe met insmeren is ook niet ideaal. Meestal verbrand ik maar 1 keer en dan de hele zomer niet meer. Ergste zit er dus op nu.quote:Op zondag 13 juni 2004 14:29 schreef Mexoryl het volgende:
[..]
Niet echt slim om onbeschermd in de zon te gaan. Een standaard T-shirt geeft te weinig UV bescherming. Je had je beter kunnen insmeren met een factor 15 of hoger. Voorkomen is beter dan genezen in zo'n geval.
Ik dacht dat de zon nu juist wel sterk was.quote:Op zondag 13 juni 2004 14:07 schreef Dromenvanger het volgende:
Ben al verbrand geweest en de zon is niet eens sterk op dit moment.
Weet het niet zeker, maar in Juli is de zon geloof ik stukken sterker. Op het zwembad voelde ik de zon niet zo goed.quote:Op zondag 13 juni 2004 14:44 schreef sundae het volgende:
[..]
Ik dacht dat de zon nu juist wel sterk was.
Als het waait voel je de zon ook niet zo goed, maar kan de zon nog wel sterk zijn en kun je flink verbranden (zonder dat je het in de gaten hebt). Altijd goed uitkijken (en insmeren)quote:Op zondag 13 juni 2004 14:51 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Weet het niet zeker, maar in Juli is de zon geloof ik stukken sterker. Op het zwembad voelde ik de zon niet zo goed.
Zon is het sterkst om en rond 21 juni.quote:Op zondag 13 juni 2004 14:51 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Weet het niet zeker, maar in Juli is de zon geloof ik stukken sterker. Op het zwembad voelde ik de zon niet zo goed.
Wacht ff, dus zelfs met een t-shirt aan kun je nog verbranden?!quote:Op zondag 13 juni 2004 14:29 schreef Mexoryl het volgende:
[..]
Niet echt slim om onbeschermd in de zon te gaan. Een standaard T-shirt geeft te weinig UV bescherming. Je had je beter kunnen insmeren met een factor 15 of hoger. Voorkomen is beter dan genezen in zo'n geval.
Ja, wel minder snel afhankelijk van het materiaal, dikte, etc.quote:Op zondag 13 juni 2004 19:13 schreef Aventura het volgende:
[..]
Wacht ff, dus zelfs met een t-shirt aan kun je nog verbranden?!
bronquote:A typical white t-shirt has a SPF of 3.
bronquote:An average weight cotton T shirt gives only a sun protection factor (SPF) of 7.
quote:Op vrijdag 9 juli 2004 11:36 schreef Chandler het volgende:
Is echt vervelend... vooral als't bij je vingers begint
quote:Op vrijdag 9 juli 2004 15:12 schreef RoelvanderLek het volgende:
Weet iemand toevallig wat aanbevolen is als het gaat om de zonnebank?
En of er ook een soort van kuren bestaan?
Kon zowel op dit forum als op google niet echt iets nuttigs vinden.
Alvast bedankt.
Mbt 'kuren' onder de zonnebank stonden er bij ons ook aanbevolen tijden in de gebruiksaanwijzing van de zonnehemel. Het belangrijkste is gewoon rustig beginnen (bv. 5 minuutjes) en zo langzaam aan opbouwen, op die manier kun je bv. 7 keer onder de zonnebank in 10 dagen en zo een mooi kleurtje opbouwen...quote:Op vrijdag 9 juli 2004 17:33 schreef Brennie het volgende:
Uit gesloten topic:
Zonnebanken zijn inderdaad relaxed!!quote:Op vrijdag 16 juli 2004 10:06 schreef Miguel het volgende:
Mbt 'kuren' onder de zonnebank stonden er bij ons ook aanbevolen tijden in de gebruiksaanwijzing van de zonnehemel. Het belangrijkste is gewoon rustig beginnen (bv. 5 minuutjes) en zo langzaam aan opbouwen, op die manier kun je bv. 7 keer onder de zonnebank in 10 dagen en zo een mooi kleurtje opbouwen...
onder een zonnebank is het lekkerste wat er is
![]()
quote:Op dinsdag 20 juli 2004 15:21 schreef F33L3R het volgende:
Ik vroeg me af of er hier iemand ervaring heeft met snelbruiners, een creme om sneller bruin te worden in de zon. Ik wordt van de zon niet erg snel bruin, dus een creme om sneller te bruinen in de zon zou een oplossing zijn. Nog een aantal vragen: is het schadelijk? Waar kun je het kopen (beste merk?)
...Alleen is dat de slechtste straling die je je huid kunt toewensenquote:Op dinsdag 8 juni 2004 22:44 schreef Gianluca het volgende:
zonenbank voor bruinen
Heb es ff zitten rondneuzen hier in huis, met resultaatquote:Ik vroeg me af of er hier iemand ervaring heeft met snelbruiners, een creme om sneller bruin te worden in de zon. Ik wordt van de zon niet erg snel bruin, dus een creme om sneller te bruinen in de zon zou een oplossing zijn. Nog een aantal vragen: is het schadelijk? Waar kun je het kopen (beste merk?)
Die heb ik ook! Hij smeert trouwens ook niet supergoed uit (al twee keer enorme vlekken op m'n bovenarmen gehadquote:Op zaterdag 24 juli 2004 20:30 schreef stijn_ het volgende:
[..]
Heb es ff zitten rondneuzen hier in huis, met resultaat
Wij hebben hier Ambre Solaire van Garnier staan, heb het zelf ook geprobeerd
Om echt lekker bruin te worden moet je dit een aantal keer op je huid spuiten (is namelijk een spray, handig voor moeilijk bereikbare plekken zoals rug!)
Hoe je het precies moet doen staat duidelijk op de achterkant uitgelegd.
Handig om te weten, deze spray beschermt de huid niet tegen zonnestralen!
Edit: ik niet oplettend, dit is een ZELFbruiner, geen SNELbruiner
Maar opzich zou je dit wel kunnen proberen...
hehe, van die geur heb je gelijk, abrikoos is het geloof ik, van vlekken heb ik niet echt veel gemerkt, nouja, ik heb het wel, maar dat komt omdat ik maar 1 keer heb gespray'd op mijn buik, was niet echt slim van mequote:Op zaterdag 24 juli 2004 21:06 schreef Syrena het volgende:
[..]
Die heb ik ook! Hij smeert trouwens ook niet supergoed uit (al twee keer enorme vlekken op m'n bovenarmen gehad).
Ik vind alleen dat het echt heel erg stinkt, beetje zoetige doordringende koffiemeur. Ik word er misselijk van helaas, net zoals van de bruin-zonder-zon van de Kruidvat en die van de Hema
(die werken ook goed, en smeren beter uit).
Ik dacht de eerste keer ook dat het aan mij lag (vlekken) dus de tweede keer echt goed opgelet....quote:Op zaterdag 24 juli 2004 21:40 schreef stijn_ het volgende:
[..]
hehe, van die geur heb je gelijk, abrikoos is het geloof ik, van vlekken heb ik niet echt veel gemerkt, nouja, ik heb het wel, maar dat komt omdat ik maar 1 keer heb gespray'd op mijn buik, was niet echt slim van me![]()
Lauw douchen..quote:Op zondag 25 juli 2004 17:55 schreef Syrena het volgende:
aaaaaaaahhh ik heb zo'n JEUK JEUK JEUK....
Tussen m'n borsten.....ahh ahhh aaaaahhh... Ik moet er vanaf blijven want dan doet het pijn.
Ik ben niet eens verbrand gisteren, was alleen een klein beetje roze. En ik heb gesmeerd met Cooling Gel van Trekpleister gisteren.
Misschien toch nog maar even doen, en m'n BH af (run free little titties, run freeeeee...)
Nog iemand tips? Het is dat we geen komkommer meer hebben, anders had ik er al lang 1 aan eh tussen m'n boezem gedrukt.
Gister had ik nergens last van.....quote:Op zondag 25 juli 2004 20:13 schreef sundae het volgende:
Als je verbrand bent gewoon lekker koel douchen, insmeren met bodycreme (zorgen dat je huid niet droog wordt) en dan gaan slapen.
Volgende dag is het al een stuk minder (en anders herhalen)
Zozo, wist niet dat prijzen goedkoop konden zijnquote:bovendien is de prijs het goedkoopst: maar 11,99!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |