ik zelf rijd op een Gazelle Bahia
of op (en dit is toch wel mijn favoriet) mijn gazelle ScooterBike
quote:Awsome!!!
Op donderdag 17 april 2003 13:02 schreef Xilantof het volgende:
plaats hier op welke fiets je rijd...ik zelf rijd op een Gazelle Bahia
of op (en dit is toch wel mijn favoriet) mijn gazelle ScooterBike
en ik heb een gazelle orange, bijna 3 jaartjes al. Uiterst tevreden!
[Dit bericht is gewijzigd door jobosrulez op 17-04-2003 13:08]
quote:Schijfremmen.
Op donderdag 17 april 2003 13:02 schreef Xilantof het volgende:
plaats hier op welke fiets je rijd...ik zelf rijd op een Gazelle Bahia
of op (en dit is toch wel mijn favoriet) mijn gazelle ScooterBike
alleen zijn er 2 kleine aanpassinkjes nodig om niet nat te worden (kijk maar geen (of hele kleine) spatboorden) maar gelukkig zijn die rubber lapjes niet zo duur hooguit 3 euro.... en het doet gelukkig ook niets af van het uiterlijk...
wees gegroet
ik zie nu dat dat plaatje al de nieuwe versie is van de Scooterbike.. dus die extra uitgiften zijn dus niet nodig.. ze hebben het hier al aangepast
ik heb het eerste model blijkt nu dus
heb waarschijnlijk niet op zitten letten, wist niet dat hij al aangepast was :S
wees gegroet
quote:Slechte schrijfremmen.
Op donderdag 17 april 2003 13:06 schreef blup het volgende:[..]
Schijfremmen.
.
Maar dan zonder al die poespas van handremmen enzo, en wat meer roest...
Hij schakelt alleen automatisch terug
Jubileum model uit 1984, bijna 20 jaar oud dus.
The 80's rule
quote:Heej ik fiets ook op een ouwe empo, mijne is zelfs 4 keer gestolen in 2 jaar tijd en ik heb hem telkens weer terug "gekregen"
Op donderdag 17 april 2003 13:13 schreef BladE-l----- het volgende:
Een hele ouwe Empo, maar dan in nieuwstaat!
(Is gejat geweest, maar weer persoonlijk door mij teruggevorderd bij de dief!)
[Dit bericht is gewijzigd door slashyou op 17-04-2003 16:25]
[Dit bericht is gewijzigd door nossio op 17-04-2003 14:21]
quote:Die ga ik morgen halen:
Op donderdag 17 april 2003 13:24 schreef Kreator het volgende:
Deze, maar dan compleet aluminium kleur.Giant Terrago.
quote:Hahaha
Op donderdag 17 april 2003 13:18 schreef j22flyingdownwind het volgende:
Ik reed een Gazelle Cayo maar dies gejat
quote:Stoer. Voor dat soort fietsen werk ik me helemaal suf
Op donderdag 17 april 2003 15:35 schreef Beurlap het volgende:[..]
Hahaha
En zulk soort fietsen koop ik nou bij de junk
zo... met twee ptt-posttassen achterop. GJ 991
ik heb een brommer , maar ik sta altijd in panne
KUTBROMMER !
ik heb een brommer , maar ik sta altijd in panne Voor een komma hoeft geen spatie. En "ik sta altijd in panne" is geen Nederlands.
KUTBROMMER ! Voor een uitroepteken hoeft geen spatie. En het woord "kut" kwetst mij.
27 Versnellingen Shimano Deore/Deore XT en Deore mechanische schijfremmen Gewicht: 14,6 kg adviesprijs: € 1539,-
En als ik naar het cafe ga, rijd ik op een omafiets gespoten in zwart en geel met een paar stickers.
mijn pa werkt bij de gazelle dus ik heb de fiets niet zelf betaald
wat nieuwere, bijna afgeragde fiets in Tburg...
Beide van Gazelle
quote:Jeetje jij durft zeg, krijg spontaan hoofdpijn
Op donderdag 17 april 2003 17:35 schreef Barb het volgende:
[afbeelding]
Gazelle Ultimate
De onderste is btw te koop.Moet je alleen wel bijna alles nieuw kopen want alleen het frame is nog goed!
quote:Don't mess with Empo-riders...
Op donderdag 17 april 2003 13:22 schreef Prowl het volgende:[..]
Heej ik fiets ook op een ouwe empo, mijne is zelfs 4 keer gestolen in 2 jaar tijd en ik heb hem telkens weer terug "gekregen"
Zoiets is het...
een Giant 830 atx:
maar dan een 23" Xl frame
en een 24 bicycles Le toy III, custom:
quote:Tis 100% belgisch
Op donderdag 17 april 2003 18:07 schreef CreativeMind het volgende:
ik heb een brommer , maar ik sta altijd in panne Voor een komma hoeft geen spatie. En "ik sta altijd in panne" is geen Nederlands.
quote:Een echte BreezaH Fiets!!!
Op donderdag 17 april 2003 17:35 schreef Barb het volgende:
[afbeelding]
verder heb ik nog een Gazelle Trendy van voor de oorlog voor het dagelijkse station werk.
quote:Ik ben dan ook een echte 28-jarige BreezaH Chick,
Op vrijdag 18 april 2003 13:42 schreef Engelaartje het volgende:
Een echte BreezaH Fiets!!!
Batavus Soccoro
Voor recreatief gebruik, toertochten, etc
Trek 5200
of per auto, als ik niet ga zuipen
quote:Gaaf ding! Hoe eh...rijdt hij?
Op zaterdag 19 april 2003 10:55 schreef _asterix_ het volgende:
http://www.grimpeurwielersport.nl/bikes/nishiki/accelerator.htm
quote:Geen idee...kan wel een keer aan de dealer vragen. Hij rijdt erg fijn, is wel even wennen aangezien de geometrie anders is dan van mijn oude fiets en daar heb ik toch lang op gefietst. Ik moet dus even aan het andere zwaartepunt wennen
Op zaterdag 19 april 2003 11:22 schreef Mes het volgende:[..]
Gaaf ding! Hoe eh...rijdt hij?
Ik had vorig jaar mee gedaan aan die ontwerp wedstrijd. Niks gehoord.
Weet jij de uitslag?
Voor die prijs...zeker een top fiets....heb je het ontwerp nog....post het anders hier...zou het wel willen zien
Goed onderhouden, dat is heel belangrijk ! De ketting goed smeren, de derailleur schoon houden en de vork vaker van nieuw vet voorzien. Je kunt hem natuurlijk ook een keer of 2 keer per jaar voor onderhoud naar de dealer brengen.
Als je er een beetje op let gaat ie lang mee
quote:Aha, daar gaan we weer.
Goed onderhouden, dat is heel belangrijk ! De ketting goed smeren....
Op dit moment gebruik ik Krytech Wax Lubricant van Finish Line. Dat breng je een keer of twee aan, schakel voor schakel. Het voordeel hiervan is, dat het droog blijft en toch smeert. Er hecht zich dus geen vuil aan je ketting of tandwielen en je kunt je ketting daarna gewoon met water afspoelen en spoelt het vuil er zo af. Is echt goed vind ik. Maar als je ketting gaat roesten is het al fout, zeker in de winter met al die pekel. Smeren moet je zeker...doe je toch ook bij een auto.
Dit is ingeveer mijn fiets alleen zitten er wat andere onderdelen op:
ik heb nog een oude fiets, die gebruik ik voor in de stad.
quote:Ja, daar helpt die wax ook tegen. Voor zover ik weet is ie alleen in flacon te krijgen, je moet dan elk scharniertje van een druppel voorzien.
Op zondag 20 april 2003 23:36 schreef Mes het volgende:
Ik spuit er eerst kruipolie op en daarna maak ik hem met een lap schoon.
Dan een spray van Bardahl, Foamy lube spray. Nu je het zegt is dat spul wel vettig en trek zand en vuil aan.
Die wax is dat ook in spuitbussen verkrijgbaar?
Zelf woon ik aan zee dus de zoute lucht helpt ook een handje mee.
Werkt die wax ook tegen dergelijke omstandigheden?
quote:Ok, bedankt voor de tip.
Op maandag 21 april 2003 00:24 schreef _asterix_ het volgende:[..]
Ja, daar helpt die wax ook tegen. Voor zover ik weet is ie alleen in flacon te krijgen, je moet dan elk scharniertje van een druppel voorzien.
Dat jij kruipolie gebruikt ??? Dat gebruik je toch alleen voor het los krijgen van roestige gedeeltes, maar nooit voor je ketting. Voor de derailleur heb je ook speciale olie.
Probeer die wax eens, eerst je ketting goed schoon maken en vetvrij maken en dan waxen maar.
quote:Bier
Op maandag 21 april 2003 11:31 schreef Citroentje het volgende:
[afbeelding]
Ik heb een beetje bruin/beige fongers fiets.
Net een half uurtje terug van de fietsenmaker
De Merida Freeway Sport 7... misschien wel de enige in Nederland want volgens de site van Merida is deze alleen verkrijgbaar in Belgie..
Ouders van mijn vriendin hadden hem gewonnen en ik heb hem overgekocht voor een leuk (lees: ) prijsje...
Cannondale F700 (kon ff geen foto vinden)
Specialized FSR XC (wel beetje verbouwd):
(dit is een oude foto, al paar dingen vervangen enzo, zoals zadel, banden, mooie riserbar erop)
een 12 jaar oude Sparta 400, en nog 2 fietsen waarvan merk en type in een grijs verleden verloren zijn gegaan.
quote:Die 24 is stoer, maar waar rijd jij daarmee in NL? Gewoon een beetje free-riden in de stad, of ga je wel 's naar Bergschenhoek (da's de enige dual baan in NL die ik zo gauw weet)?
en een 24 bicycles Le toy III, custom:
[afbeelding]
Mountainbike: Be-one, maar het enige wat daar nog origineel aan is is het zadel en het frame, de rest is allemaal al eens vervangen.
Met mijn gazelle trendy
quote:
Op donderdag 17 april 2003 17:43 schreef Jordy-B het volgende:
ptt-posttassen achterop
quote:meestal een beetje ua-en in de stad of af en toe naar bergschenhoek, hoezo
Op donderdag 1 mei 2003 22:02 schreef FHR het volgende:[..]
Die 24 is stoer, maar waar rijd jij daarmee in NL? Gewoon een beetje free-riden in de stad, of ga je wel 's naar Bergschenhoek (da's de enige dual baan in NL die ik zo gauw weet)?
=edit= ik heb nu trouwens een ander, dabomb molotov met een marzocchi Z1
[Dit bericht is gewijzigd door flippie_flink op 02-05-2003 19:04]
quote:Ow, was gewoon benieuwd, misschien kende je nog meer leuke plekjes in NL
meestal een beetje ua-en in de stad of af en toe naar bergschenhoek, hoezo
Racefiets: '03 Trek 2300, Ultegra, Mavic Cosmos, SPD-R, San Marco Era K, Conti GP 3000, oversized stuurtje, Flightdeck, Pazzaz carbon zadelpen, Tacx Tao, etc
Mountainbike: '03 GT Avalanche 1.0 Disc (Judy TT, Deore, Truvativ 5D) + Flite + Time Z control.
En in de schuur op de rollenbank staat mijn oude racefiets: Concorde Aquila (Columbus SLX staal), mix van 105, Ultegra 600, RX 100 (8 speed), Fir SRG 30 enz.
quote:F*ck jij hebt een goede smaak zeg......
Op vrijdag 2 januari 2004 15:06 schreef Aernout het volgende:
[afbeelding]Trek 5500 frame (Project One), Bontrager race-X-Lite wielen, Shimano Ultegra groupo.
quote:Moet ik idd nog doen, maar dan moet er ook een stukje van de voorvork buis afgezaagd worden en ik zoek nog iemand hier in Taiwan die dat netjes voor me kan doen.
Op vrijdag 2 januari 2004 22:03 schreef MartinusMagnus het volgende:
Alleen ff 2 cm spacers onder je stuurpen uit gooien.
quote:Gewoon bij het Taiwanese equivalent van de Gamma, Karwei, Praxis etc een pijpensnijder halen. Wel even erop letten dat 'ie buizen van die diameter kan hebben. Kost een paar euro (Taiwenese euro
Op zaterdag 3 januari 2004 04:23 schreef Aernout het volgende:[..]
Moet ik idd nog doen, maar dan moet er ook een stukje van de voorvork buis afgezaagd worden en ik zoek nog iemand hier in Taiwan die dat netjes voor me kan doen.
quote:Die Trek Triple X Lite vork (heb je die als optie genomen, standaard heeft een 5500 toch een 500 grams OCLV 110 vork) heeft een alu vorkpijp.... is dus te snijden. Maar dan moet je nog steeds een tooltje hebben om de ster er verder in te slaan. Ik weet zeker dat dat soort dingen ook in Taiwan gemaakt worden. Of ze er ook verkocht worden in iets anders....
Op zaterdag 3 januari 2004 09:21 schreef FHR het volgende:[..]
Gewoon bij het Taiwanese equivalent van de Gamma, Karwei, Praxis etc een pijpensnijder halen. Wel even erop letten dat 'ie buizen van die diameter kan hebben. Kost een paar euro (Taiwenese euro
), werkt perfect, je hoeft niet eens de vork uit het frame te halen. En niet te veel afsnijden, dan heb je een probleem.
Als je een carbon stuurpen hebt, tja dan moet je gewoon met de zaag aan de slag (is alleen lastig met vast klemmen en zorgen dat 't een beetje recht is).
quote:Om de ster er verder in te slaan heb je gewoon een hamer nodig. Schroef erin draaien en daar een paar tikjes bovenop. Zo'n tooltje is volgens mij alleen nodig als je er een nieuwe ster in slaat, omdat je 'em anders scheef zou kunnen slaan ofzo en zorgt ervoor dat je 'em niet te diep slaat. Het is dus handig, maar niet echt nodig volgens mij. Een paar vrienden van mij hebben 't iig gewoon met een hamer gedaan en dat ging goed.
Op zaterdag 3 januari 2004 11:17 schreef MartinusMagnus het volgende:[..]
Die Trek Triple X Lite vork (heb je die als optie genomen, standaard heeft een 5500 toch een 500 grams OCLV 110 vork) heeft een alu vorkpijp.... is dus te snijden. Maar dan moet je nog steeds een tooltje hebben om de ster er verder in te slaan. Ik weet zeker dat dat soort dingen ook in Taiwan gemaakt worden. Of ze er ook verkocht worden in iets anders....
Ik heb in m'n mountainbike een plug van FSA, die heeft geen ster nodig, maar klemt zich aan de binnenkant vast. Is vooral bedoeld voor carbon stuurpennen, maar in alu werkt het ook.
Succes!
Nu we het er toch over hebben, weet iemand hoe de remblokken van deze fiets vervangen moeten worden
quote:Dat al dat het op zo'n manier vast zat, heb al eens een gekeken maar durfde niet al teveel te doen voordat ik het zeker wist.
Op zondag 4 januari 2004 20:40 schreef MartinusMagnus het volgende:
Eerst wieltjes eruit. Vervolgens ff kijken of het remblokje met een borgpennentje of schroefje vast zit. Die los halen, en dan pak je het blokje er zo uit (het zit vast met een magneetje)
Thanks
Als echte yup maak ik uiteraard gebruik van een tweede model, een van voor de oorlog, het merk is niet meer te herkennen
3 jaar lang mee naar school gefietst (16,5Km. per dag) en nog nooit problemen mee gehad, terwijl anderen vaak last hadden van bevroren versnellingen/handremmen 's winters
3 jaar lang mee naar school gefietst (16,5Km. per dag) en nog nooit problemen mee gehad, terwijl anderen vaak last hadden van bevroren versnellingen/handremmen 's winters
oh..oh, dubbelpost, moest Sparta zijn, maar is iets verkeerd gegaan
[Dit bericht is gewijzigd door MaPo op 06-01-2004 19:27]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |