Hoe zit het met anderen? Voel je soms haatgevoelens tegen over supporters van een andere club? Wanneer: altijd of alleen tijdens of vlak na een wedstrijd? Vind je het normaal? Wat doe je met die gevoelens?
Dinsdag zat ik samen met een maat van me een pilsje te drinken op het Centraal Station Utrecht , voor de wedstrijd tegen de Lampies , komt er godverd**** zo`n gast voorbij lopen in een Ajakkes shirt Waar haalt ie het gore lef vandaan !
En dan nog een beetje lopen provoceren en wijs doen ook met z`n gore smoel , kijk dan heb ik dus echt zwaar de behoefte om die gast een paar flinke stoten te geven om dat gedrag er eens uit te rammen
Opeens vond ik dat voetbalsupporters maar ontzettend paupers waren...
Tja, het zit diep
Gisteren viel het me eigenlijk pas echt op hoe vaak supporters lekker anoniem in de massa van een supportersvak spelers en andere supporters de meest verschrikkelijke dingen toewensen. Bah.
Ik woon in Den Haag, vind het erg cool dat ADO ws gaat promoveren, maar ik schaam de kapot als ik sisgeluidjes en toewensen van ziektes hoor schallen over tribunes. Een maat van mij die fanatiek ADO hoolie placht te zijn verheugd zich nu al op de rellen die volgend seizoen kunnen komen als ADO bv tegen Utrecht of Ajax moet spelen.
Ik vind het zum kotsen dat mensen zich zo kunnen degraderen om zoiets simpels als een leuk spelletje.
Zo, was dat zwart-wit genoeg gesteld?
quote:Uhm.... nou , heb jij wel eens een stenenregen naar je toe gegooid gekregen
Op donderdag 17 april 2003 09:04 schreef kasper het volgende:
Waarom zou je supporters van een andere club haten?
Da's verloren energie en totaal zinloos.
Begrijp me niet verkeerd , ik heb ook vrienden die voor Ajakkes zijn maar die jen ik alleen maar en dat gaat over en weer , het zijn gewoon die gasten die arrogant doen die me het bloed onder de nagels vandaan halen
quote:Juistem, en is dat representatief voor Ajax-supporters? Jemig, maak je niet zo druk man. Mensen beoordelen door een aantal mensen is niet goed. 1 slechte chinees maakt nog niet dat alle chinezen slecht zijn.
het zijn gewoon die gasten die arrogant doen die me het bloed onder de nagels vandaan halen
Wat een alleraardigste vergelijking tussen de hooligan en de holbewoner. Erg treffend.
Blijft natuurlijk het feit dat slechts een klein (nouja...klein) deel van de voetballiefhebbers als holbewoner mag worden aangemerkt. Jammer alleen dat holbewoners altijd zo duidelijk aanwezig zijn.
quote:Please !
Op donderdag 17 april 2003 09:17 schreef Captain_Chaos het volgende:
Overigens meent Captain_Chaos dan alleen in Heerenveen de mensen te lijken begrijpen waar het echt om gaat. Daggie uit, voetbal kijken, liedje zingen en een biertje drinken. Zou het het Thialf-effect kunnen heten?
quote:W II - NAC ???
Op donderdag 17 april 2003 09:10 schreef Neilza het volgende:
Wel eens gehoord van NEC - VitesseNergens in Nederland is de haat groter dan tussen die 2...
quote:Net als Atrimar kom ik uit Den Haag, ben ook elke thuiswedstrijd aanwezig. Wat mij gister tijdens ajax-feyenoord opviel waren inderdaad
Op donderdag 17 april 2003 09:06 schreef Atrimar het volgende:
ben er trouwens van overtuigd dat de haat tussen ajax & feyenoord en ado & ajax groter is dan tussen nec en vites
[Dit bericht is gewijzigd door Eibertje op 17-04-2003 09:31]
quote:Dit bericht is natuurlijk niet vrij van enige retoriek en heeft derhalve eigenlijk geen reactie nodig. Overigens had ik het niet treffender kunnen stellen als de geciteerde. Het eerder zo plastisch omschreven deel van de voetballiefhebbers heeft kennelijk geen behoefte aan gemoedelijkheid maar lijkt te teren op een sfeer van geweld en haat.
Op donderdag 17 april 2003 09:20 schreef Takemenow het volgende:[..]
Please !
Het Thialf sfeertje in het stadion ? Zoals met wedstrijden van het Nederlands Elftal
Ik gruwel bij de gedachte
![]()
Ik kan me herinneren dat er een of andere idioot was in de Galgenwaard die dacht leuk te zijn en die ging met z`n orkest zitten spelen , hij heeft het geloof ik 2 minuten uitgehouden , toen kreeg ie in de gaten dat de supporters dit niet waarderen
FC Kakkerlak is een heel ander verhaal, dit zit echt diep.
1: Lelijk werkvoetbal, in het verleden ook smerig voetbal (Wolf, Frasier, Gobbel)
2: Grote smoelen van de supporters over ons
3: Carlo
4: Gejank van de supporters over dat iedereen voor AJAX is (KNJB, Studio Neus etc)
p$v haat ik niet, die vind ik gewoon zielig
Maar even vraagje tussendoor, jij werkt bij de ME als ik het goed begrijp?
Mijn haat is permanent sluimerend aanwezig en kan op elk moment oplaaien.
Ik kan me dus goed voorstellen hoe haat ontstaat. (meer iets voor R&P). Alleen voel ik geen haat jegens Ajax- Feyenoord of zelfs PSV-supporters.
En rellen schoppen heeft weer niet veel met haat te maken, dat is "gewoon" agressie botvieren.
Ik heb wel eens met een Roda-supporter moeten samenwerken wat een onbetrouwbare lul (had ik ook van m gevonden als hij Fortuna-supporter was geweest). Maar die samenwerking verliep dus tamelijk desastreus, alhoewel ik al voor het einde van het project weer was vertrokken om geheel andere redenen. Dat was wel jammer want anders had ik m nog enorm genaaid.
quote:Dit verhaal had je geloof ik ook al eens gepost in voetbalclubs die elkaar haten , toch ? Komt me iig bekend voor.
Op donderdag 17 april 2003 09:33 schreef Doopy-X- het volgende:
Utrecht: Op zich heb ik tegen FC Utrecht nix, mijn haat wordt meer gevoed door de haat jegens ons.FC Kakkerlak is een heel ander verhaal, dit zit echt diep.
1: Lelijk werkvoetbal, in het verleden ook smerig voetbal (Wolf, Frasier, Gobbel)
4: Gejank van de supporters over dat iedereen voor Ajakkes is (KNJB, Studio Neus etc)p$v haat ik niet, die vind ik gewoon zielig
quote:Helder verhaal, maar je zegt niet wat je dan zou willen.
Op donderdag 17 april 2003 09:33 schreef Doopy-X- het volgende:
Utrecht: Op zich heb ik tegen FC Failliet nix, mijn haat wordt meer gevoed door de haat jegens ons.FC Kakkerlak is een heel ander verhaal, dit zit echt diep.
4: Gejank van de supporters over dat iedereen voor AJAX is (KNJB, Studio Neus etc)p$v haat ik niet, die vind ik gewoon zielig
1. Alle andere BVO's opheffen zodat Ajax elk jaar kampioen wordt.
2. Alleen de BVO's opheffen waar Ajax weleens een keer van zou kunnen gaan verliezen.
3. Alle supporters van andere clubs preventief ruimen.
4. ....
quote:klopt, heel goed geheugen!
Op donderdag 17 april 2003 09:47 schreef Takemenow het volgende:[..]
Dit verhaal had je geloof ik ook al eens gepost in voetbalclubs die elkaar haten , toch ? Komt me iig bekend voor.
quote:wat ik wil doet er niet toe.......
Op donderdag 17 april 2003 09:48 schreef kasper het volgende:[..]
Helder verhaal, maar je zegt niet wat je dan zou willen.
1. Alle andere BVO's opheffen zodat Ajax elk jaar kampioen wordt.
2. Alleen de BVO's opheffen waar Ajax weleens een keer van zou kunnen gaan verliezen.
3. Alle supporters van andere clubs preventief ruimen.
4. ....
quote:Wellicht is de vergelijking met een avondje schaatsen niet helemaal eerlijk. Om toch op de schaats te blijven de vergelijking met ijshockey dan. Ik kan me bij de Panda's geen torenhoge lexaanwanden en constantina's herinneren terwijl het spel grote parallellen vertoont en ieder 'kluppie' zijn eigen supporters meeneemt. Om van de bezoekersaantallen bij de NHL maar te zwijgen.
Op donderdag 17 april 2003 09:35 schreef EHV het volgende:
Nee Captain_Chaos, als jij het niveau van de Heerenveen supporters als voorbeeld neemt voor een sfeervolle wedstrijd, dan heb je geen verstand van voetbal en van de sfeer daarond. Voetbal is geen schaatsen!Maar even vraagje tussendoor, jij werkt bij de ME als ik het goed begrijp?
Overigens is het me wel een raadsel waarom de spelers elkaar met meer dan gote regelmaat aan puin slaan op het ijs.
Of ik bij de ME werk, gehaktballen op het voorplein verkoop, kaartjes scheur of steward ben lijkt me niet echt relevant.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |