abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 17 april 2003 @ 08:52:03 #1
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_9832211
Naar aanleiding van het kijken naar een wedstrijd kunnen bij mij soms supporters van een ander team echt haten. Het duurt gelukkig meestal niet langer dan tijdens de wedstrijd en een uurtje daarna of zo. Ik vind dat namelijk echt niet de bedoeling van een voetbal wedstrijd kijken en dan besluit ik een stap terug te nemen. Even een realistische kijk op zaken te nemen. Want ik ken genoeg supporters van tegenstanders als individu die ik echt wel mag (sinds de laatste jaren onder hen ook personen die ik vrienden zou kunnen noemen). Het is voor mij een van de redenen om niet te veel in het stadion te komen omdat je dan steeds meer in die haat gaat geloven. Dat had ik zeker vroeger toen als 14-17 (hetgeen thuis zeker niet gewaardeerd werd).

Hoe zit het met anderen? Voel je soms haatgevoelens tegen over supporters van een andere club? Wanneer: altijd of alleen tijdens of vlak na een wedstrijd? Vind je het normaal? Wat doe je met die gevoelens?

OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
  donderdag 17 april 2003 @ 08:58:12 #2
40967 Takemenow
Freelance is good!
pi_9832277
Ik heb alleen maar haat tegenover Ajakkes En dit is niet alleen tijdens wedstrijden , ook gewoon als ik niet in het stadion zit , dan hoor je die gasten weer met die grote smoelen als ze gewonnen hebben en als ze verliezen ligt het aan de scheids of het veld of een of ander kutsmoesje

Dinsdag zat ik samen met een maat van me een pilsje te drinken op het Centraal Station Utrecht , voor de wedstrijd tegen de Lampies , komt er godverd**** zo`n gast voorbij lopen in een Ajakkes shirt Waar haalt ie het gore lef vandaan !
En dan nog een beetje lopen provoceren en wijs doen ook met z`n gore smoel , kijk dan heb ik dus echt zwaar de behoefte om die gast een paar flinke stoten te geven om dat gedrag er eens uit te rammen

pi_9832308
Ik snap nooit zo waarom er haat tussen supporters is. Ik ben ajacied, en in mijn vriendenkring zitten net zo goed feyenoorders en psv-ers. Altijd leuk om te jennen, maar erger dan dat wordt het bij mij niet. Het gaat ook andersom zo en dat moet kunnen.
Agressief worden naar elkaar toe, daar begint voor mij het naar het idioot nijgende. Wat is het nut ervan? Wordt je er beter van als je met elkaar op de vuist gaat?
House is a feeling. And if you don't feel it, it can't be house
Nu ook Zuid Afrika
  donderdag 17 april 2003 @ 09:02:01 #4
18335 djdano
Eet meer shoarma!!!
pi_9832317
Viel mij gisteren ook echt op. Ontzettend veel kansloze gasten die echt vol overgave hun middelvinger op aan het steken waren. Die gasten zagen er echt eng uit....

Opeens vond ik dat voetbalsupporters maar ontzettend paupers waren...

donderdag 17 april 2003 @ 09:02:37 #5
53299 EHV
With hope in your heart.
pi_9832324
Ik 'haat' de club en een groot gedeelte van de supporters van ajax ook. Die club staat voor mij, voor alles waar ik een hekel aan heb... vooral arrogantie.
Ik ben, voor de duidelijkheid, zelf voor PSV dus dat is prioriteit 1. Maar naast dat ik natuurlijk hoop dat PSV altijd wint, hoop ik altijd dat ajax verliest, zowel in nederland als in europa. Dus ook bij bijvoorbeeld Bayern Munchen - ajax ben ik voor de duitsers.

Tja, het zit diep

You'll never walk alone.
  donderdag 17 april 2003 @ 09:04:08 #6
4681 kasper
Pecunia non olet
pi_9832340
Waarom zou je supporters van een andere club haten?
Da's verloren energie en totaal zinloos.
Zwarte Piet, wie kent 'm niet?
pi_9832364
Hoe fanatiek ik mijn eigen favorieten kan supporteren, ik kan nooit zo agressief reageren op supporters van andere clubs. Ik vind het te zielig voor woorden dat volwassen kerels (en vrouwen natuurlijk) tijdens 90 minuten voetbal veranderen in opgefokte, scheldende, kinderen die schijnbaar liever op de vuist gaan dan naar de wedstrijd kijken.

Gisteren viel het me eigenlijk pas echt op hoe vaak supporters lekker anoniem in de massa van een supportersvak spelers en andere supporters de meest verschrikkelijke dingen toewensen. Bah.

Ik woon in Den Haag, vind het erg cool dat ADO ws gaat promoveren, maar ik schaam de kapot als ik sisgeluidjes en toewensen van ziektes hoor schallen over tribunes. Een maat van mij die fanatiek ADO hoolie placht te zijn verheugd zich nu al op de rellen die volgend seizoen kunnen komen als ADO bv tegen Utrecht of Ajax moet spelen.

Ik vind het zum kotsen dat mensen zich zo kunnen degraderen om zoiets simpels als een leuk spelletje.

Zo, was dat zwart-wit genoeg gesteld?

Als het je zoveel moeite kost om jezelf te worden, kun je net zo goed iemand anders blijven.
If you shake my hand better count your fingers ...
pi_9832369
Voetbalsupporters die andere supporters haten zijn enorme holbewoners in mijn ogen! Of je nou bouwvakker of advocaat bent, je bent een holbewoner! Als je nou jezelf wil uitleven ga dan naar de sportschool of zo!
  donderdag 17 april 2003 @ 09:08:18 #9
40967 Takemenow
Freelance is good!
pi_9832388
quote:
Op donderdag 17 april 2003 09:04 schreef kasper het volgende:
Waarom zou je supporters van een andere club haten?
Da's verloren energie en totaal zinloos.
Uhm.... nou , heb jij wel eens een stenenregen naar je toe gegooid gekregen Nee ? Nou ik wel dus , met die vuile Ajakkes gasten en dan ga je ze wel haten hoor , geloof mij !

Begrijp me niet verkeerd , ik heb ook vrienden die voor Ajakkes zijn maar die jen ik alleen maar en dat gaat over en weer , het zijn gewoon die gasten die arrogant doen die me het bloed onder de nagels vandaan halen

donderdag 17 april 2003 @ 09:09:15 #10
53283 Captain_Chaos
Aláááááááárm.....
pi_9832404
Captain_Chaos worstelt (nouja...worstelt...zo erg is het ook weer niet) met dezelfde vraag. Je vraagt je soms af waar die blinde haat vandaan komt. Ikzelf heb het 'genoegen' om wekelijks deze supporters, gescheiden in kooien als stromen vee, te mogen begeleiden. Eigenlijk best wel een regelrechte belediging van iedere poging tot beschaving die onze maatschappij rijk is. Het feit dat één van de schrijvers iemand anders zou willen vloeren vanwege zijn truitje zegt mij meer over over de schrijver als over het vermaledijde truitje. Gisteren met stijgende minachting weer de interactie tussen vak G en H bekeken in de Kuip. Aan de andere kant best wel prettig als het truitje van de opponent je grootste probleem is...... Ruilen?
Jawohl Herr Kaloin!
pi_9832420
Wel eens gehoord van NEC - Vitesse

Nergens in Nederland is de haat groter dan tussen die 2...

pi_9832421
quote:
het zijn gewoon die gasten die arrogant doen die me het bloed onder de nagels vandaan halen
Juistem, en is dat representatief voor Ajax-supporters? Jemig, maak je niet zo druk man. Mensen beoordelen door een aantal mensen is niet goed. 1 slechte chinees maakt nog niet dat alle chinezen slecht zijn.
  donderdag 17 april 2003 @ 09:17:12 #13
53283 Captain_Chaos
Aláááááááárm.....
pi_9832508
Overigens meent Captain_Chaos dan alleen in Heerenveen de mensen te lijken begrijpen waar het echt om gaat. Daggie uit, voetbal kijken, liedje zingen en een biertje drinken. Zou het het Thialf-effect kunnen heten?

Wat een alleraardigste vergelijking tussen de hooligan en de holbewoner. Erg treffend.

Blijft natuurlijk het feit dat slechts een klein (nouja...klein) deel van de voetballiefhebbers als holbewoner mag worden aangemerkt. Jammer alleen dat holbewoners altijd zo duidelijk aanwezig zijn.

Jawohl Herr Kaloin!
  donderdag 17 april 2003 @ 09:20:52 #14
40967 Takemenow
Freelance is good!
pi_9832541
quote:
Op donderdag 17 april 2003 09:17 schreef Captain_Chaos het volgende:
Overigens meent Captain_Chaos dan alleen in Heerenveen de mensen te lijken begrijpen waar het echt om gaat. Daggie uit, voetbal kijken, liedje zingen en een biertje drinken. Zou het het Thialf-effect kunnen heten?
Please ! Het Thialf sfeertje in het stadion ? Zoals met wedstrijden van het Nederlands Elftal Ik gruwel bij de gedachte
Ik kan me herinneren dat er een of andere idioot was in de Galgenwaard die dacht leuk te zijn en die ging met z`n orkest zitten spelen , hij heeft het geloof ik 2 minuten uitgehouden , toen kreeg ie in de gaten dat de supporters dit niet waarderen
pi_9832592
quote:
Op donderdag 17 april 2003 09:10 schreef Neilza het volgende:
Wel eens gehoord van NEC - Vitesse

Nergens in Nederland is de haat groter dan tussen die 2...

W II - NAC ???
hattrickteam >>> FC__Paniek (770160)
pi_9832677
quote:
Op donderdag 17 april 2003 09:06 schreef Atrimar het volgende:
Net als Atrimar kom ik uit Den Haag, ben ook elke thuiswedstrijd aanwezig. Wat mij gister tijdens ajax-feyenoord opviel waren inderdaad
die gefrustreerd supporters, ik zag een man in feyenoord shirt z'n hand langs z'n keel halen terwijl hij naar een speler van ajax wees die hem aankeek. Mensen zie voetbal toch eens als sport, hobby of vermaak en niet, zoals ik andere topics steeds zeg, als oorlog.

ben er trouwens van overtuigd dat de haat tussen ajax & feyenoord en ado & ajax groter is dan tussen nec en vites

[Dit bericht is gewijzigd door Eibertje op 17-04-2003 09:31]

donderdag 17 april 2003 @ 09:30:34 #17
53283 Captain_Chaos
Aláááááááárm.....
pi_9832682
quote:
Op donderdag 17 april 2003 09:20 schreef Takemenow het volgende:

[..]

Please ! Het Thialf sfeertje in het stadion ? Zoals met wedstrijden van het Nederlands Elftal Ik gruwel bij de gedachte
Ik kan me herinneren dat er een of andere idioot was in de Galgenwaard die dacht leuk te zijn en die ging met z`n orkest zitten spelen , hij heeft het geloof ik 2 minuten uitgehouden , toen kreeg ie in de gaten dat de supporters dit niet waarderen

Dit bericht is natuurlijk niet vrij van enige retoriek en heeft derhalve eigenlijk geen reactie nodig. Overigens had ik het niet treffender kunnen stellen als de geciteerde. Het eerder zo plastisch omschreven deel van de voetballiefhebbers heeft kennelijk geen behoefte aan gemoedelijkheid maar lijkt te teren op een sfeer van geweld en haat.
Jawohl Herr Kaloin!
  donderdag 17 april 2003 @ 09:33:37 #18
25041 Doopy-X-
Diener der burgers
pi_9832731
Utrecht: Op zich heb ik tegen FC Failliet nix, mijn haat wordt meer gevoed door de haat jegens ons.

FC Kakkerlak is een heel ander verhaal, dit zit echt diep.
1: Lelijk werkvoetbal, in het verleden ook smerig voetbal (Wolf, Frasier, Gobbel)
2: Grote smoelen van de supporters over ons
3: Carlo
4: Gejank van de supporters over dat iedereen voor AJAX is (KNJB, Studio Neus etc)

p$v haat ik niet, die vind ik gewoon zielig

donderdag 17 april 2003 @ 09:35:29 #19
53299 EHV
With hope in your heart.
pi_9832758
Nee Captain_Chaos, als jij het niveau van de Heerenveen supporters als voorbeeld neemt voor een sfeervolle wedstrijd, dan heb je geen verstand van voetbal en van de sfeer daarond. Voetbal is geen schaatsen!

Maar even vraagje tussendoor, jij werkt bij de ME als ik het goed begrijp?

You'll never walk alone.
pi_9832875
Als ik zeker weet dat ik er mee weg zou komen zou ik alle of zoveel mogelijk Roda-supporters vermoorden.

Mijn haat is permanent sluimerend aanwezig en kan op elk moment oplaaien.

Ik kan me dus goed voorstellen hoe haat ontstaat. (meer iets voor R&P). Alleen voel ik geen haat jegens Ajax- Feyenoord of zelfs PSV-supporters.
En rellen schoppen heeft weer niet veel met haat te maken, dat is "gewoon" agressie botvieren.

Ik heb wel eens met een Roda-supporter moeten samenwerken wat een onbetrouwbare lul (had ik ook van m gevonden als hij Fortuna-supporter was geweest). Maar die samenwerking verliep dus tamelijk desastreus, alhoewel ik al voor het einde van het project weer was vertrokken om geheel andere redenen. Dat was wel jammer want anders had ik m nog enorm genaaid.

donderdag 17 april 2003 @ 09:47:38 #21
40967 Takemenow
Freelance is good!
pi_9832940
quote:
Op donderdag 17 april 2003 09:33 schreef Doopy-X- het volgende:
Utrecht: Op zich heb ik tegen FC Utrecht nix, mijn haat wordt meer gevoed door de haat jegens ons.

1: Lelijk werkvoetbal, in het verleden ook smerig voetbal (Wolf, Frasier, Gobbel)
4: Gejank van de supporters over dat iedereen voor Ajakkes is (KNJB, Studio Neus etc)

Dit verhaal had je geloof ik ook al eens gepost in voetbalclubs die elkaar haten , toch ? Komt me iig bekend voor.
  donderdag 17 april 2003 @ 09:48:57 #22
4681 kasper
Pecunia non olet
pi_9832954
quote:
Op donderdag 17 april 2003 09:33 schreef Doopy-X- het volgende:
Utrecht: Op zich heb ik tegen FC Failliet nix, mijn haat wordt meer gevoed door de haat jegens ons.

4: Gejank van de supporters over dat iedereen voor AJAX is (KNJB, Studio Neus etc)

Helder verhaal, maar je zegt niet wat je dan zou willen.

1. Alle andere BVO's opheffen zodat Ajax elk jaar kampioen wordt.
2. Alleen de BVO's opheffen waar Ajax weleens een keer van zou kunnen gaan verliezen.
3. Alle supporters van andere clubs preventief ruimen.
4. ....

Zwarte Piet, wie kent 'm niet?
  donderdag 17 april 2003 @ 09:49:53 #23
25041 Doopy-X-
Diener der burgers
pi_9832972
quote:
Op donderdag 17 april 2003 09:47 schreef Takemenow het volgende:

[..]

Dit verhaal had je geloof ik ook al eens gepost in voetbalclubs die elkaar haten , toch ? Komt me iig bekend voor.

klopt, heel goed geheugen!
  donderdag 17 april 2003 @ 09:50:58 #24
25041 Doopy-X-
Diener der burgers
pi_9832994
quote:
Op donderdag 17 april 2003 09:48 schreef kasper het volgende:

[..]

Helder verhaal, maar je zegt niet wat je dan zou willen.

1. Alle andere BVO's opheffen zodat Ajax elk jaar kampioen wordt.
2. Alleen de BVO's opheffen waar Ajax weleens een keer van zou kunnen gaan verliezen.
3. Alle supporters van andere clubs preventief ruimen.
4. ....

wat ik wil doet er niet toe.......
  donderdag 17 april 2003 @ 09:54:13 #25
53283 Captain_Chaos
Aláááááááárm.....
pi_9833039
quote:
Op donderdag 17 april 2003 09:35 schreef EHV het volgende:
Nee Captain_Chaos, als jij het niveau van de Heerenveen supporters als voorbeeld neemt voor een sfeervolle wedstrijd, dan heb je geen verstand van voetbal en van de sfeer daarond. Voetbal is geen schaatsen!

Maar even vraagje tussendoor, jij werkt bij de ME als ik het goed begrijp?

Wellicht is de vergelijking met een avondje schaatsen niet helemaal eerlijk. Om toch op de schaats te blijven de vergelijking met ijshockey dan. Ik kan me bij de Panda's geen torenhoge lexaanwanden en constantina's herinneren terwijl het spel grote parallellen vertoont en ieder 'kluppie' zijn eigen supporters meeneemt. Om van de bezoekersaantallen bij de NHL maar te zwijgen.

Overigens is het me wel een raadsel waarom de spelers elkaar met meer dan gote regelmaat aan puin slaan op het ijs.

Of ik bij de ME werk, gehaktballen op het voorplein verkoop, kaartjes scheur of steward ben lijkt me niet echt relevant.

Jawohl Herr Kaloin!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')