Ik heb namelijk veel klanten (Nepalisten) tevreden te stellen daar.
veel succes
quote:ja, ik heb al een zo'n vignet. Ik hoop dat ik er niet uitgekozen wordt, ben met een ander 20+ passagier, dus.....
Op woensdag 16 april 2003 23:07 schreef B03S het volgende:
Ik..
Ze staan er wel en meestal wordt je gewoon "doorgewuifd" maar soms pikken ze er "random" iemand uit.. Zorg wel voor een autobaan vignet en plak het ook op een van de JUISTE plaatsen.
quote:Mooi! Zie je er gevaarlijk uit?
Op woensdag 16 april 2003 23:11 schreef raffellos het volgende:
helemaal niks aan handje als je je vignet maar op je raampje hebt geplakt. ben er nu al 4 keer geweest altijd doorrijdenveel succes
quote:Een domblondje heeft nooit gelijk, hoop ik...
Op woensdag 16 april 2003 23:08 schreef dom_blontje het volgende:
streng!veel drugshonden enzo aan de grens...
good luck (you'll need it
)
quote:ja? Je kunt er wel legaal paddo's kopen volgens mij. Ben je daar dan aangepakt ofzo?
Op woensdag 16 april 2003 23:13 schreef D-Devil het volgende:
Ze zijn er vrij streng.
quote:Nee geen ervaring mee, al heb ik geen honden o.i.d. gezien..
Op woensdag 16 april 2003 23:12 schreef Nepalist het volgende:[..]
ja, ik heb al een zo'n vignet. Ik hoop dat ik er niet uitgekozen wordt, ben met een ander 20+ passagier, dus.....
Ik dacht dat ze in Zwitserland niet zo moeilijk deden over hasj. Ervaring mee?
quote:Je kan er "volgens mij" niks legaal kopen. Volgens de lokale jongeren is het bezit van weed/hasj wel strafbaar.
Op woensdag 16 april 2003 23:15 schreef Nepalist het volgende:[..]
ja? Je kunt er wel legaal paddo's kopen volgens mij. Ben je daar dan aangepakt ofzo?
Niet echt boeiend, maar voor t zelfde geldt, zoeken ze de hele boel door als ze t net vertrouwen. er is iig altijd wel man aanwezig en je bent mooi de lul als ze toevallig net wat strenger controleren (mits je 'verboden' waren bij je hebt natuurlijk).
Volgens mij wordt softdrugs daar overgens gedoogd, net als in Nederlan, maar dat wil nog niet zeggen dat je het zelf mee de grens over mag nemen.
[Dit bericht is gewijzigd door Vork op 16-04-2003 23:19]
En als ze wel moeilijk doen kan je altijd nog zeggen dat je familie bent van een nogal bekende arts daar (een oom van me... op de een of andere manier kent iedere douanier die ik ooit in zwitserland tegengekomen ben hem ). Behalve een andere oom van me dan, maar ja, die ziet er ook gewoon crimineel uit
quote:Ik ben overtuigd! Het plannetje gaat door! Morgennacht lekker doorrijden en dan ben ik 7 a 8 uurtjes later een jointje in Zurich aan het roken. tnx
Op woensdag 16 april 2003 23:16 schreef B03S het volgende:[..]
Je kan er "volgens mij" niks legaal kopen. Volgens de lokale jongeren is het bezit van weed/hasj wel strafbaar.
quote:Ja, ik ga ervoor!
Op woensdag 16 april 2003 23:18 schreef Vork het volgende:
Ja ze controleren er best veel en ondanks dat zijn we toen ik nog met m'n ouders op vakantie ging naar Zwitserland al die jaren daar maar een keer aan de kant gehouden. toen keken ze even in de achterbak, vroegen ze hoeveel flessen drank we bij ons hadden (was aan de grens met een taxfree dorp, dus dan mag je maar een maximale hoeveelheid drank over de grens meenemen), wij zeiden 1 en we konden doorrijden.Niet echt boeiend, maar voor t zelfde geldt, zoeken ze de hele boel door als ze t net vertrouwen. er is iig altijd wel man aanwezig en je bent mooi de lul als ze toevallig net wat strenger controleren (mits je 'verboden' waren bij je hebt natuurlijk).
Volgens mij wordt softdrugs daar overgens gedoogd, net als in Nederlan, maar dat wil nog niet zeggen dat je het zelf mee de grens over mag nemen.
* Bigs wil nog wel een keer naar Geneve.. mooie stad
quote:Kut, niet aan gedacht. Heb vandaag nog 24 halve liters ingeslagen...
Op woensdag 16 april 2003 23:18 schreef Vork het volgende:
Ja ze controleren er best veel en ondanks dat zijn we toen ik nog met m'n ouders op vakantie ging naar Zwitserland al die jaren daar maar een keer aan de kant gehouden. toen keken ze even in de achterbak, vroegen ze hoeveel flessen drank we bij ons hadden (was aan de grens met een taxfree dorp, dus dan mag je maar een maximale hoeveelheid drank over de grens meenemen), wij zeiden 1 en we konden doorrijden.Niet echt boeiend, maar voor t zelfde geldt, zoeken ze de hele boel door als ze t net vertrouwen. er is iig altijd wel man aanwezig en je bent mooi de lul als ze toevallig net wat strenger controleren (mits je 'verboden' waren bij je hebt natuurlijk).
quote:Hoe lang blijf je weg?
Op woensdag 16 april 2003 23:19 schreef Nepalist het volgende:[..]
Ik ben overtuigd! Het plannetje gaat door! Morgennacht lekker doorrijden en dan ben ik 7 a 8 uurtjes later een jointje in Zurich aan het roken. tnx
quote:Ik laat het nog wel weten of het lukt, Topic 'Zwitserland in hogere sferen' hahaha
Op woensdag 16 april 2003 23:23 schreef Vork het volgende:
Als je gepakt wordt ben je volgens mij alleen wel zwaar de lul, maargoed, dat moet je helemaal zelf weten natuurlijk.
quote:tot en met 2epaasdag.
Op woensdag 16 april 2003 23:25 schreef Light het volgende:[..]
Hoe lang blijf je weg?
quote:Mijn ouders zijn een keer zonder fignet toch Zwitserland ingekomen. Het fignet is alleen nodig voor de autobahn daar, en we gingen naar Schaffhausen, het eerste dorpje over de grens. Dorpje aan de Rijn, met een grote waterval.
Op woensdag 16 april 2003 23:24 schreef Bigs het volgende:
Als je geen vignet hebt wordt je op een erg onvriendelijke manier naar de kant gehaald, maar verder doen ze nooit echt moeilijk. Let er inderdaad wel op dat je vignet op de juiste plaats zit anders worden ze wel pissed* Bigs wil nog wel een keer naar Geneve.. mooie stad
quote:De juiste plaats van de vignet staat neem ik aan op dat ding?
Op woensdag 16 april 2003 23:24 schreef Bigs het volgende:
Als je geen vignet hebt wordt je op een erg onvriendelijke manier naar de kant gehaald, maar verder doen ze nooit echt moeilijk. Let er inderdaad wel op dat je vignet op de juiste plaats zit anders worden ze wel pissed* Bigs wil nog wel een keer naar Geneve.. mooie stad
quote:Dus we moeten komend weekend en meteen na de Pasen de kranten wat extra in de gaten houden.
Op woensdag 16 april 2003 23:28 schreef Nepalist het volgende:[..]
tot en met 2epaasdag.
Moet dinsdag weer naar school
Owja, best kans dat die douaniers zwitserduits spreken, da's niet te volgen
quote:Ik ga naar Zurich over de autobahn. Zo'n vignet is toch voor een jaar of niet?
Op woensdag 16 april 2003 23:30 schreef Light het volgende:[..]
Mijn ouders zijn een keer zonder fignet toch Zwitserland ingekomen. Het fignet is alleen nodig voor de autobahn daar, en we gingen naar Schaffhausen, het eerste dorpje over de grens. Dorpje aan de Rijn, met een grote waterval.
quote:Ja, voor zover ik weet wel.
Op woensdag 16 april 2003 23:33 schreef Nepalist het volgende:[..]
Ik ga naar Zurich over de autobahn. Zo'n vignet is toch voor een jaar of niet?
Daarnaast win je vertrouwen omdat je confrontatie aangaat als je bij de douane zo'n vignet koopt, tenzij heel de auto naar de hasj ruikt natuurlijk...
Vignet aan de grens kopen gaat gewoon simpel. Douane staat klaar met vignetten en wisselgeld en hij/zij plakt het vignet zo op de ruit, afrekenen en klaar.
Succes.
quote:
Op woensdag 16 april 2003 23:32 schreef Light het volgende:[..]
Dus we moeten komend weekend en meteen na de Pasen de kranten wat extra in de gaten houden.
Owja, best kans dat die douaniers zwitserduits spreken, da's niet te volgen
Ich mochte gern Deutsch spreche! hahaha, altijd lache dat taaltje. Dat zwitsersDuits lijkt me helemaal trippen.
De krant?, ik denk dat Bush een nieuwe terrorist op zijn lijstje moet zetten, hahahaha. Nee, valt wel mee, de hoeveelheid dan. Zo'n risico wil ik ook weer niet lopen, mijn doel is het bezoeken van een vriend in eerste instantie.
quote:inderdaad goed idee dat 'last minute'. Ik heb er helaas al 30 euro voor neergelegd.
Op woensdag 16 april 2003 23:37 schreef martinweb.nl het volgende:
Je kan ook een vignet direct aan de grens kopen, bij Basel bijvoorbeeld. In drukke tijden ben je dan nog sneller ook omdat de meeste mensen al een vignet hebben en in de lange rij moeten aansluiten in plaats van de korte 'ik-moet-nog-een-vignet-kopen' rij.Daarnaast win je vertrouwen omdat je confrontatie aangaat als je bij de douane zo'n vignet koopt, tenzij heel de auto naar de hasj ruikt natuurlijk...
Vignet aan de grens kopen gaat gewoon simpel. Douane staat klaar met vignetten en wisselgeld en hij/zij plakt het vignet zo op de ruit, afrekenen en klaar.
Succes.
-edit:taal-
quote:nee, ik denk het niet, is wel weer een goed idee. Mischien scannen, verkreukelen en voila!
Op woensdag 16 april 2003 23:47 schreef nuffniet het volgende:
Misschien kun je ook nog aan een vignet van vorig jaar komen ? Als je die eronder plakt, lijkt het alsof je een 'regular' bent en laten ze je ook eerder passeren . Wellicht ook nog een sticker van een Zwitsers ski-paradijs ernaast en je bent helemaal good to go-edit:taal-
elke duitser die naar het zuiden wil (ppassweekend betekent veel duitsers) gaat via Basel. Je kunt denk ik beter via Schaffhausen het land in gaan. Maakt voor Zürich weinig uit.
De plek voor het vignet is bij de binnenspiegel (daar hebben de zwitser 'm meestal)
Verder woon ik in Zürich, en vraag ik je waarom je niet gewoon hier je wietje koopt in een winkeltje in Zürich? D'r zijn d'r genoeg van.
quote:Op teletekst stond ook dat het druk werd, maar ik ben al vroeg bij de grens dus ik hoop dat het meevalt met de drukte. ( Ik wil Basel ook even zien). Wietje is geen probleem om te krijgen daar nee, maar hasj daarentegen is heel moeilijk en duur. Vandaar...
Op donderdag 17 april 2003 10:44 schreef Ulx het volgende:
Tip:elke duitser die naar het zuiden wil (ppassweekend betekent veel duitsers) gaat via Basel. Je kunt denk ik beter via Schaffhausen het land in gaan. Maakt voor Zürich weinig uit.
De plek voor het vignet is bij de binnenspiegel (daar hebben de zwitser 'm meestal)
Verder woon ik in Zürich, en vraag ik je waarom je niet gewoon hier je wietje koopt in een winkeltje in Zürich? D'r zijn d'r genoeg van.
Mag je trouwens wel gewoon zoveel eten meenemen als je wilt?
quote:Ja er staan duidelijke instructies op
Op woensdag 16 april 2003 23:30 schreef Nepalist het volgende:[..]
De juiste plaats van de vignet staat neem ik aan op dat ding?
( mijn vriend heeft het)
quote:Mmmm,
Op donderdag 17 april 2003 11:00 schreef Nepalist het volgende:[..]
Op teletekst stond ook dat het druk werd, maar ik ben al vroeg bij de grens dus ik hoop dat het meevalt met de drukte. ( Ik wil Basel ook even zien). Wietje is geen probleem om te krijgen daar nee, maar hasj daarentegen is heel moeilijk en duur. Vandaar...
Mag je trouwens wel gewoon zoveel eten meenemen als je wilt?
hasj regelen vond ik ook wel makkelijk. En ik kreeg het meestal gratis. Maar ja, zovaak rook ik ook niet meer.
Eten is geen probleem, alleen vlees heeft dacht ik een maximum van zoveel kg per persoon. Bel anders even het consulaat op, die weten dat wel.
quote:Bedankt voor de tips! En weg ben ik....
Op donderdag 17 april 2003 13:50 schreef Ulx het volgende:[..]
Mmmm,
hasj regelen vond ik ook wel makkelijk. En ik kreeg het meestal gratis. Maar ja, zovaak rook ik ook niet meer.
Eten is geen probleem, alleen vlees heeft dacht ik een maximum van zoveel kg per persoon. Bel anders even het consulaat op, die weten dat wel.
quote:ik ben er 3 x geweest ze zijn heel erg streng daar bij een belasting vrije zone mag je niet meer dan 1 liter rum meenemen per persoon boven de 18 en 5 pakjes shag ( dacht ik zo uit me hoofd )
Op woensdag 16 april 2003 23:04 schreef Nepalist het volgende:
Wie is er weleens door de douane van Zwitserland gegaan?Ik heb namelijk veel klanten (Nepalisten) tevreden te stellen daar.
Check het pakje lange vloei (om jointjes de draaien dus) tussen het snoep staan in een automaat op het station van Zurich!
3 Zwitserse franken is 2 euro.
Oostenrijk (en Duitsland) zijn Schengenlanden. Er zijn geen vaste grenscontroles, maar steekproefsgewijs wordt er wel gecontroleerd. Maar dat zullen paspoortcontroles zijn, tenzij men echt aanwijzingen heeft dat er bv drugs gesmokkeld worden.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 09:04 schreef michez het volgende:
Hoe zit t eigenlijk met oostenrijk. Ik ga met wat vrienden op vakantie en die willen een aardige hoeveelheid wiet meenemen in de bus. Controleren ze daar streng?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |