abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_9828752
Wie is er weleens door de douane van Zwitserland gegaan?

Ik heb namelijk veel klanten (Nepalisten) tevreden te stellen daar.

Nepaliseren is alleen bestemd voor de uitverkorenen
pi_9828779
Ik
pi_9828837
Ik..
Ze staan er wel en meestal wordt je gewoon "doorgewuifd" maar soms pikken ze er "random" iemand uit.. Zorg wel voor een autobaan vignet en plak het ook op een van de JUISTE plaatsen.
  woensdag 16 april 2003 @ 23:08:49 #4
21484 dom_blontje
Ga weg, engerd!
pi_9828878
streng!

veel drugshonden enzo aan de grens...

good luck (you'll need it )

woensdag 16 april 2003 @ 23:10:06 #5
23549 ClubRubie
NOS Teletekst op MSN
pi_9828913
Met Nederlands nummerbord rij je redelijk gemakkelijk door, als je een of ander oosters nummerbord gebruikt het je 't een stuk moeilijker
NOS Teletekst op MSN => bot9@clubr.nl
pi_9828949
helemaal niks aan handje als je je vignet maar op je raampje hebt geplakt. ben er nu al 4 keer geweest altijd doorrijden

veel succes

pi_9828977
quote:
Op woensdag 16 april 2003 23:07 schreef B03S het volgende:
Ik..
Ze staan er wel en meestal wordt je gewoon "doorgewuifd" maar soms pikken ze er "random" iemand uit.. Zorg wel voor een autobaan vignet en plak het ook op een van de JUISTE plaatsen.
ja, ik heb al een zo'n vignet. Ik hoop dat ik er niet uitgekozen wordt, ben met een ander 20+ passagier, dus.....
Ik dacht dat ze in Zwitserland niet zo moeilijk deden over hasj. Ervaring mee?
pi_9828999
quote:
Op woensdag 16 april 2003 23:11 schreef raffellos het volgende:
helemaal niks aan handje als je je vignet maar op je raampje hebt geplakt. ben er nu al 4 keer geweest altijd doorrijden

veel succes

Mooi! Zie je er gevaarlijk uit?
pi_9829016
Ze zijn er vrij streng.
https://gulden.com/nl/ - Hoe gulden jouw vermogen laat groeien!
pi_9829020
quote:
Op woensdag 16 april 2003 23:08 schreef dom_blontje het volgende:
streng!

veel drugshonden enzo aan de grens...

good luck (you'll need it )

Een domblondje heeft nooit gelijk, hoop ik...
pi_9829067
quote:
Op woensdag 16 april 2003 23:13 schreef D-Devil het volgende:
Ze zijn er vrij streng.
ja? Je kunt er wel legaal paddo's kopen volgens mij. Ben je daar dan aangepakt ofzo?
pi_9829080
quote:
Op woensdag 16 april 2003 23:12 schreef Nepalist het volgende:

[..]

ja, ik heb al een zo'n vignet. Ik hoop dat ik er niet uitgekozen wordt, ben met een ander 20+ passagier, dus.....
Ik dacht dat ze in Zwitserland niet zo moeilijk deden over hasj. Ervaring mee?

Nee geen ervaring mee, al heb ik geen honden o.i.d. gezien..
Zie eruit als een toerist leg een landkaart o.i.d. op het dashbord etc.
pi_9829087
aantal jaren daar wezen skieen, nooit aangehouden
pi_9829122
quote:
Op woensdag 16 april 2003 23:15 schreef Nepalist het volgende:

[..]

ja? Je kunt er wel legaal paddo's kopen volgens mij. Ben je daar dan aangepakt ofzo?

Je kan er "volgens mij" niks legaal kopen. Volgens de lokale jongeren is het bezit van weed/hasj wel strafbaar.
  woensdag 16 april 2003 @ 23:18:21 #15
3878 Vork
Manisch creatief
pi_9829161
Ja ze controleren er best veel en ondanks dat zijn we toen ik nog met m'n ouders op vakantie ging naar Zwitserland al die jaren daar maar een keer aan de kant gehouden. toen keken ze even in de achterbak, vroegen ze hoeveel flessen drank we bij ons hadden (was aan de grens met een taxfree dorp, dus dan mag je maar een maximale hoeveelheid drank over de grens meenemen), wij zeiden 1 en we konden doorrijden.

Niet echt boeiend, maar voor t zelfde geldt, zoeken ze de hele boel door als ze t net vertrouwen. er is iig altijd wel man aanwezig en je bent mooi de lul als ze toevallig net wat strenger controleren (mits je 'verboden' waren bij je hebt natuurlijk).

Volgens mij wordt softdrugs daar overgens gedoogd, net als in Nederlan, maar dat wil nog niet zeggen dat je het zelf mee de grens over mag nemen.

[Dit bericht is gewijzigd door Vork op 16-04-2003 23:19]

woensdag 16 april 2003 @ 23:18:54 #16
38316 BoomSmurf
pi_9829173
Je komt er makkelijk door (let op je vignet!). Ze ogen hard en zo maar ze zijn vaak heel aardig en doen zelden moeilijk (ze helpen je de auto ook weer inladen als ze hem uitgeladen hebben en er niks gevonden is).

En als ze wel moeilijk doen kan je altijd nog zeggen dat je familie bent van een nogal bekende arts daar (een oom van me... op de een of andere manier kent iedere douanier die ik ooit in zwitserland tegengekomen ben hem ). Behalve een andere oom van me dan, maar ja, die ziet er ook gewoon crimineel uit

Am-Ende! | Tree huggin' hippiesmurf | Ik doe niet aan zelf avatars maken, dus ik jat de jouwe! Elke refresh een andere.
BoomSmurf's Avatar Plagiaat Pleger Pagina Gallery Dinges v1.0!
pi_9829203
quote:
Op woensdag 16 april 2003 23:16 schreef B03S het volgende:

[..]

Je kan er "volgens mij" niks legaal kopen. Volgens de lokale jongeren is het bezit van weed/hasj wel strafbaar.

Ik ben overtuigd! Het plannetje gaat door! Morgennacht lekker doorrijden en dan ben ik 7 a 8 uurtjes later een jointje in Zurich aan het roken. tnx
pi_9829256
quote:
Op woensdag 16 april 2003 23:18 schreef Vork het volgende:
Ja ze controleren er best veel en ondanks dat zijn we toen ik nog met m'n ouders op vakantie ging naar Zwitserland al die jaren daar maar een keer aan de kant gehouden. toen keken ze even in de achterbak, vroegen ze hoeveel flessen drank we bij ons hadden (was aan de grens met een taxfree dorp, dus dan mag je maar een maximale hoeveelheid drank over de grens meenemen), wij zeiden 1 en we konden doorrijden.

Niet echt boeiend, maar voor t zelfde geldt, zoeken ze de hele boel door als ze t net vertrouwen. er is iig altijd wel man aanwezig en je bent mooi de lul als ze toevallig net wat strenger controleren (mits je 'verboden' waren bij je hebt natuurlijk).

Volgens mij wordt softdrugs daar overgens gedoogd, net als in Nederlan, maar dat wil nog niet zeggen dat je het zelf mee de grens over mag nemen.

Ja, ik ga ervoor!
  woensdag 16 april 2003 @ 23:23:27 #19
3878 Vork
Manisch creatief
pi_9829308
Als je gepakt wordt ben je volgens mij alleen wel zwaar de lul, maargoed, dat moet je helemaal zelf weten natuurlijk.
pi_9829337
Als je geen vignet hebt wordt je op een erg onvriendelijke manier naar de kant gehaald, maar verder doen ze nooit echt moeilijk. Let er inderdaad wel op dat je vignet op de juiste plaats zit anders worden ze wel pissed

* Bigs wil nog wel een keer naar Geneve.. mooie stad

pi_9829352
quote:
Op woensdag 16 april 2003 23:18 schreef Vork het volgende:

Kut, niet aan gedacht. Heb vandaag nog 24 halve liters ingeslagen...
Ach ja, als ik er uitgekozen wordt dan is de aandacht mooi op die blikken bier gericht. Ik stop het spul wel tussen het eten ofzo, lekker tussen de dropjes hahaha
pi_9829357
quote:
Op woensdag 16 april 2003 23:19 schreef Nepalist het volgende:

[..]

Ik ben overtuigd! Het plannetje gaat door! Morgennacht lekker doorrijden en dan ben ik 7 a 8 uurtjes later een jointje in Zurich aan het roken. tnx

Hoe lang blijf je weg?
pi_9829397
quote:
Op woensdag 16 april 2003 23:23 schreef Vork het volgende:
Als je gepakt wordt ben je volgens mij alleen wel zwaar de lul, maargoed, dat moet je helemaal zelf weten natuurlijk.
Ik laat het nog wel weten of het lukt, Topic 'Zwitserland in hogere sferen' hahaha
pi_9829434
quote:
Op woensdag 16 april 2003 23:25 schreef Light het volgende:

[..]

Hoe lang blijf je weg?

tot en met 2epaasdag. Moet dinsdag weer naar school
  woensdag 16 april 2003 @ 23:29:45 #25
3878 Vork
Manisch creatief
pi_9829456
Je kunt er iig vanuit gaan dat je een IDkaart/paspoort controle voor je snuffert krijgt en mochten ze je niet vertrouwen dan wordt je aan de kant gehaald. Nu zal een simpel gezinnetje minder kans daartoe lopen dan een groep jongeren, maar eigenlijk heb ik om eerlijk te zijn natuurlijk geen flauw idee, het is alweer een paar jaar geleden dat ik daar voor 't laatst ben geweest.
pi_9829476
quote:
Op woensdag 16 april 2003 23:24 schreef Bigs het volgende:
Als je geen vignet hebt wordt je op een erg onvriendelijke manier naar de kant gehaald, maar verder doen ze nooit echt moeilijk. Let er inderdaad wel op dat je vignet op de juiste plaats zit anders worden ze wel pissed

Mijn ouders zijn een keer zonder fignet toch Zwitserland ingekomen. Het fignet is alleen nodig voor de autobahn daar, en we gingen naar Schaffhausen, het eerste dorpje over de grens. Dorpje aan de Rijn, met een grote waterval.
pi_9829478
quote:
Op woensdag 16 april 2003 23:24 schreef Bigs het volgende:

De juiste plaats van de vignet staat neem ik aan op dat ding?
( mijn vriend heeft het)
pi_9829536
quote:
Op woensdag 16 april 2003 23:28 schreef Nepalist het volgende:

[..]

tot en met 2epaasdag. Moet dinsdag weer naar school

Dus we moeten komend weekend en meteen na de Pasen de kranten wat extra in de gaten houden.

Owja, best kans dat die douaniers zwitserduits spreken, da's niet te volgen

pi_9829539
quote:
Op woensdag 16 april 2003 23:30 schreef Light het volgende:

[..]

Mijn ouders zijn een keer zonder fignet toch Zwitserland ingekomen. Het fignet is alleen nodig voor de autobahn daar, en we gingen naar Schaffhausen, het eerste dorpje over de grens. Dorpje aan de Rijn, met een grote waterval.

Ik ga naar Zurich over de autobahn. Zo'n vignet is toch voor een jaar of niet?
pi_9829564
quote:
Op woensdag 16 april 2003 23:33 schreef Nepalist het volgende:

[..]

Ik ga naar Zurich over de autobahn. Zo'n vignet is toch voor een jaar of niet?

Ja, voor zover ik weet wel.
pi_9829664
Je kan ook een vignet direct aan de grens kopen, bij Basel bijvoorbeeld. In drukke tijden ben je dan nog sneller ook omdat de meeste mensen al een vignet hebben en in de lange rij moeten aansluiten in plaats van de korte 'ik-moet-nog-een-vignet-kopen' rij.

Daarnaast win je vertrouwen omdat je confrontatie aangaat als je bij de douane zo'n vignet koopt, tenzij heel de auto naar de hasj ruikt natuurlijk...

Vignet aan de grens kopen gaat gewoon simpel. Douane staat klaar met vignetten en wisselgeld en hij/zij plakt het vignet zo op de ruit, afrekenen en klaar.

Succes.

pi_9829673
quote:
Op woensdag 16 april 2003 23:32 schreef Light het volgende:

[..]

Dus we moeten komend weekend en meteen na de Pasen de kranten wat extra in de gaten houden.

Owja, best kans dat die douaniers zwitserduits spreken, da's niet te volgen

Ich mochte gern Deutsch spreche! hahaha, altijd lache dat taaltje. Dat zwitsersDuits lijkt me helemaal trippen.
De krant?, ik denk dat Bush een nieuwe terrorist op zijn lijstje moet zetten, hahahaha. Nee, valt wel mee, de hoeveelheid dan. Zo'n risico wil ik ook weer niet lopen, mijn doel is het bezoeken van een vriend in eerste instantie.

pi_9829725
quote:
Op woensdag 16 april 2003 23:37 schreef martinweb.nl het volgende:
Je kan ook een vignet direct aan de grens kopen, bij Basel bijvoorbeeld. In drukke tijden ben je dan nog sneller ook omdat de meeste mensen al een vignet hebben en in de lange rij moeten aansluiten in plaats van de korte 'ik-moet-nog-een-vignet-kopen' rij.

Daarnaast win je vertrouwen omdat je confrontatie aangaat als je bij de douane zo'n vignet koopt, tenzij heel de auto naar de hasj ruikt natuurlijk...

Vignet aan de grens kopen gaat gewoon simpel. Douane staat klaar met vignetten en wisselgeld en hij/zij plakt het vignet zo op de ruit, afrekenen en klaar.

Succes.

inderdaad goed idee dat 'last minute'. Ik heb er helaas al 30 euro voor neergelegd.
pi_9829867
Misschien kun je ook nog aan een vignet van vorig jaar komen ? Als je die eronder plakt, lijkt het alsof je een 'regular' bent en laten ze je ook eerder passeren . Wellicht ook nog een sticker van een Zwitsers ski-paradijs ernaast en je bent helemaal good to go

-edit:taal-

Fearlessly the idiot faced the crowd, smiling.
WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure
pi_9830125
quote:
Op woensdag 16 april 2003 23:47 schreef nuffniet het volgende:
Misschien kun je ook nog aan een vignet van vorig jaar komen ? Als je die eronder plakt, lijkt het alsof je een 'regular' bent en laten ze je ook eerder passeren . Wellicht ook nog een sticker van een Zwitsers ski-paradijs ernaast en je bent helemaal good to go

-edit:taal-

nee, ik denk het niet, is wel weer een goed idee. Mischien scannen, verkreukelen en voila!
  Overall beste user 2022 donderdag 17 april 2003 @ 10:44:02 #36
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_9833757
Tip:

elke duitser die naar het zuiden wil (ppassweekend betekent veel duitsers) gaat via Basel. Je kunt denk ik beter via Schaffhausen het land in gaan. Maakt voor Zürich weinig uit.

De plek voor het vignet is bij de binnenspiegel (daar hebben de zwitser 'm meestal)

Verder woon ik in Zürich, en vraag ik je waarom je niet gewoon hier je wietje koopt in een winkeltje in Zürich? D'r zijn d'r genoeg van.

I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_9834081
quote:
Op donderdag 17 april 2003 10:44 schreef Ulx het volgende:
Tip:

elke duitser die naar het zuiden wil (ppassweekend betekent veel duitsers) gaat via Basel. Je kunt denk ik beter via Schaffhausen het land in gaan. Maakt voor Zürich weinig uit.

De plek voor het vignet is bij de binnenspiegel (daar hebben de zwitser 'm meestal)

Verder woon ik in Zürich, en vraag ik je waarom je niet gewoon hier je wietje koopt in een winkeltje in Zürich? D'r zijn d'r genoeg van.

Op teletekst stond ook dat het druk werd, maar ik ben al vroeg bij de grens dus ik hoop dat het meevalt met de drukte. ( Ik wil Basel ook even zien). Wietje is geen probleem om te krijgen daar nee, maar hasj daarentegen is heel moeilijk en duur. Vandaar...

Mag je trouwens wel gewoon zoveel eten meenemen als je wilt?

pi_9836267
quote:
Op woensdag 16 april 2003 23:30 schreef Nepalist het volgende:

[..]

De juiste plaats van de vignet staat neem ik aan op dat ding?
( mijn vriend heeft het)

Ja er staan duidelijke instructies op O.a. dat je hem ook helemaal moet vastplakken en niet alleen aan de hoeken (dan zou je hem nl daarna nog aan iemand anders kunnen geven). Het valt allemaal wel mee
  Overall beste user 2022 donderdag 17 april 2003 @ 13:50:58 #39
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_9837444
quote:
Op donderdag 17 april 2003 11:00 schreef Nepalist het volgende:

[..]

Op teletekst stond ook dat het druk werd, maar ik ben al vroeg bij de grens dus ik hoop dat het meevalt met de drukte. ( Ik wil Basel ook even zien). Wietje is geen probleem om te krijgen daar nee, maar hasj daarentegen is heel moeilijk en duur. Vandaar...

Mag je trouwens wel gewoon zoveel eten meenemen als je wilt?

Mmmm,

hasj regelen vond ik ook wel makkelijk. En ik kreeg het meestal gratis. Maar ja, zovaak rook ik ook niet meer.

Eten is geen probleem, alleen vlees heeft dacht ik een maximum van zoveel kg per persoon. Bel anders even het consulaat op, die weten dat wel.

I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_9842919
quote:
Op donderdag 17 april 2003 13:50 schreef Ulx het volgende:

[..]

Mmmm,

hasj regelen vond ik ook wel makkelijk. En ik kreeg het meestal gratis. Maar ja, zovaak rook ik ook niet meer.

Eten is geen probleem, alleen vlees heeft dacht ik een maximum van zoveel kg per persoon. Bel anders even het consulaat op, die weten dat wel.

Bedankt voor de tips! En weg ben ik....
  zaterdag 19 april 2003 @ 18:39:16 #41
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_9883488
quote:
Op woensdag 16 april 2003 23:04 schreef Nepalist het volgende:
Wie is er weleens door de douane van Zwitserland gegaan?

Ik heb namelijk veel klanten (Nepalisten) tevreden te stellen daar.

ik ben er 3 x geweest ze zijn heel erg streng daar bij een belasting vrije zone mag je niet meer dan 1 liter rum meenemen per persoon boven de 18 en 5 pakjes shag ( dacht ik zo uit me hoofd )
Xbox Live Gamertag : ThaD16
pi_9968008

Check het pakje lange vloei (om jointjes de draaien dus) tussen het snoep staan in een automaat op het station van Zurich!

3 Zwitserse franken is 2 euro.

pi_9968375
Zwitsers groene gras

Zonsondergang in Zurich

pi_14968726
Dikke vette kick!
En we gaan wieder naar Zurich! Morgenvroeg vertrekken! Deze keer laten we de verboden middelen thuis en zijn met 5 man.
Zaterdag lekker skieen en mijn videocamera gaat mee! Dat wordt non-stop valpartijen zien, binnekort wellicht downteloaden
  dinsdag 13 februari 2007 @ 09:04:10 #45
165985 michez
Don't worry, be happy
pi_46253117
Hoe zit t eigenlijk met oostenrijk. Ik ga met wat vrienden op vakantie en die willen een aardige hoeveelheid wiet meenemen in de bus. Controleren ze daar streng?
  dinsdag 13 februari 2007 @ 11:24:33 #46
167723 sanni
Acima de seu
pi_46254770
Een van mijn lievelingslanden waar ik met enige regelmaat kom en ik merk
weinig van een strenge douane bij controles.
  dinsdag 13 februari 2007 @ 15:51:32 #47
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_46260786
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 09:04 schreef michez het volgende:
Hoe zit t eigenlijk met oostenrijk. Ik ga met wat vrienden op vakantie en die willen een aardige hoeveelheid wiet meenemen in de bus. Controleren ze daar streng?
Oostenrijk (en Duitsland) zijn Schengenlanden. Er zijn geen vaste grenscontroles, maar steekproefsgewijs wordt er wel gecontroleerd. Maar dat zullen paspoortcontroles zijn, tenzij men echt aanwijzingen heeft dat er bv drugs gesmokkeld worden.

Maar als je gepakt wordt met een flinke hoeveelheid wiet, dan ben je wel de lul. Aan jou de keuze... .
  vrijdag 2 maart 2007 @ 13:44:46 #48
171089 Alto
Durch Den Monsun !
pi_46844342
Nah Opzich niet streng alleen,,Nederlands nummerbord word vaak wel tegengehouden. LOL.
(Me pa kreeg van zn vriend uit zwitzerland zo;'n haaienmes hehe) Aangehouden.

Ik was blond dus iedereen echt so kijken.. waha
Instant Karma is gonna get yah ;-)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')