abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_9823435
quote:
Tot 200 extremisten in Nederland

DEN HAAG In Nederland zijn mogelijk 100
tot 200 personen actief in islamitische
terroristische netwerken.Minister
Remkes van Binnenlandse Zaken heeft dat
aan de Tweede Kamer gemeld.

De VVD had Remkes opheldering gevraagd
over de gevaren van het islamitisch
terrorisme.Het is voor het eerst dat
schattingen van de AIVD,de voormalige
BVD,over radicale moslimextremisten
officieel naar buiten worden gebracht.

Eerder circuleerden aantallen van
enkele tientallen tot zo'n 100 radicale
moslims die terroristische activiteiten
ondersteunen.

Bron: TT

Ik hoop dat we hier in Nederland eens een beetje minder naief worden ("joh, dat gebeurt in Nederland toch helemaal niet"). Door het softe beleid is dit land inmiddels een vrijplaats voor terroristen geworden.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  woensdag 16 april 2003 @ 19:46:55 #2
29890 Graveworm
All is Silent
pi_9823462
die lui mag je niet aanpakken, dat is discriminatie
[b]De oorlog is voorbij, tijd voor het proces. Chirac, Schroder en Putin in de beklaagdenbank in Den Haag[/b]
  woensdag 16 april 2003 @ 19:47:19 #3
34355 Farzin
Weg en opgetieft.
pi_9823469
quote:
Op woensdag 16 april 2003 19:46 schreef Graveworm het volgende:
pi_9823504
quote:
Die lui moet je juist aanpakken, de rotte appels uit de korf halen. Door slap beleid wordt o.a. elke moslim als een potentiële terrorist gezien.
  woensdag 16 april 2003 @ 19:48:53 #5
12505 deGVR
Tussen schrijf en kramp..
pi_9823508
Vindt het een beetje een vreemde titel.

' 200 extremisten' en in het artikel gaat het over 'moslim-extremisten', dat betekend dus dat er meer dan 200 extremisten zijn in Nederland, want bij mijn weten is niet iedere extremist moslim.

Midden in dat bos woont een kleine, rode aap.
Kijk daar zit 'ie, in die boom. Hij doet een reuzegrote gaap.
http://www.chrishantzen.nl
http://www.onbeschreven.nl
  woensdag 16 april 2003 @ 19:49:02 #6
27138 rbman
Image the result
pi_9823516
AANPAKKEN DIE HANDEL
Homepage
AT YOUR SERVICE !
pi_9823533
tulluk mag je die lui wel aanpakken, dat ze buitenlands zijn betekend tog niet dat ze boven de wet staan.
pi_9823548
Hmm, als er in Nederland juridische gronden zouden zijn voor het oppakken van iedereen die bij een 'verdachte' groepering zat... Ik denk dat het goed is dat de AIVD dat soort groepen een beetje in de gaten houdt, zo kunnen ze ingrijpen op het moment dat het overgaat van vreedzame demonstraties en propaganda naar gewelddadige acties.

Je zou bijvoorbeeld ook kunnen stellen dat er "100en radicale christelijek groeperingen" in Nederland zijn, van die echt hechte zwarte-kousen-gemeenschappen. Die zijn op zich niet gevaarlijk, maar ze mochten het es op hun heupen krijgen

pi_9823604
quote:
Op woensdag 16 april 2003 19:50 schreef Tagnar het volgende:
Hmm, als er in Nederland juridische gronden zouden zijn voor het oppakken van iedereen die bij een 'verdachte' groepering zat... Ik denk dat het goed is dat de AIVD dat soort groepen een beetje in de gaten houdt, zo kunnen ze ingrijpen op het moment dat het overgaat van vreedzame demonstraties en propaganda naar gewelddadige acties.
Bewijzen die de AIVD aanlevert zijn niet rechtsgeldig. Tijdje geleden zijn er op die grond nog een paar terroristen vrijgelaten.
  woensdag 16 april 2003 @ 19:53:57 #10
14509 reem
Correspondent in Buenos Aires
pi_9823626
Zonder duidelijk bewijs zijn ze niet op te pakken (en terecht).
[b]@RemiLehmann[/b]
  woensdag 16 april 2003 @ 19:56:06 #11
29890 Graveworm
All is Silent
pi_9823679
quote:
Op woensdag 16 april 2003 19:50 schreef Luxxx het volgende:
tulluk mag je die lui wel aanpakken, dat ze buitenlands zijn betekend tog niet dat ze boven de wet staan.
welcome to holland kid
[b]De oorlog is voorbij, tijd voor het proces. Chirac, Schroder en Putin in de beklaagdenbank in Den Haag[/b]
  woensdag 16 april 2003 @ 19:58:43 #12
45511 TimmyAsd
Raise your hands motherfuckers
pi_9823743
quote:
Op woensdag 16 april 2003 19:53 schreef reem het volgende:
Zonder duidelijk bewijs zijn ze niet op te pakken (en terecht).
juist, niet iedere moslim is een extremist, en zonder bewijs kan je ze nix maken.
pi_9823752
Waren die WTC-piloten niet ook in Eindhoven op cursus geweest? Ik meen dat ergens gelezen te hebben.

Dan weet je een beetje waar de AIVD het over heeft....

[Dit bericht is gewijzigd door rroloff op 16-04-2003 20:08]

pi_9824067
quote:
Op woensdag 16 april 2003 19:46 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Ik hoop dat we hier in Nederland eens een beetje minder naief worden ("joh, dat gebeurt in Nederland toch helemaal niet"). Door het softe beleid is dit land inmiddels een vrijplaats voor terroristen geworden.

Ja, en wat is de constitutie van die terroristische avtiviteiten, op welke gronden worden ze gearresteerd?

Actieve deelname of financiële steun aan wapens voor Hamas (In welk geval men ook meteen alle ABN-AMRO klanten kan aanpakken).

woensdag 16 april 2003 @ 20:20:45 #15
262 Re
Kiss & Swallow
pi_9824379
100 - 200 dat is niet echt substantieel, ze mogen van mij best gemonitored worden en bij strafbare feiten worden opgepakt en via de juiste wegen worden berecht. Ik heb geen zin in stasi praktijken
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_9824498
quote:
Op woensdag 16 april 2003 20:20 schreef Re het volgende:
100 - 200 dat is niet echt substantieel, ze mogen van mij best gemonitored worden en bij strafbare feiten worden opgepakt en via de juiste wegen worden berecht. Ik heb geen zin in stasi praktijken
Daar kunnen heel goed 10 Mohammed Atta's tussen zitten.... En die wil jij oppakken omdat hij vlieglessen neemt en zijn vriendje een tapijtmes koopt? Dat lukt je niet.
  woensdag 16 april 2003 @ 20:29:00 #17
262 Re
Kiss & Swallow
pi_9824659
quote:
Op woensdag 16 april 2003 20:24 schreef rroloff het volgende:

[..]

Daar kunnen heel goed 10 Mohammed Atta's tussen zitten.... En die wil jij oppakken omdat hij vlieglessen neemt en zijn vriendje een tapijtmes koopt? Dat lukt je niet.

stond er in mijn reply iets wat je niet begreep ofzo?
pi_9824885
Gisteren kwam er een artikel in de Wall Street Journal over extremisten in Eindhoven. Ik had het hier gepost:

In welk opzicht is de islam een verrijking voor NL

Maar 't is een beetje lastig copy- en pasten, hier wat quotes:

quote:
In the bright, austere rooms of this city's Al-Furqaan Mosque, they heard sermons on the hell that awaits unbelievers and the benefits of resisting Western ways of living. The language was Dutch, but the message was imported from Saudi Arabia, via Saudi books and lecturers who taught a strict, orthodox interpretation of Islam. Mourat, an attendee who offered only his first name, said: "I don't want a separation of state and religion. I want Shariah [Islamic law] here and now."

(...)

The seminar's most famous graduates: half a dozen members of the group of young men from Hamburg, Germany, who plotted the Sept. 11 attacks.

(...)

Of these groups, Eindhoven's branch of the Al-Waqf foundation stands out. Its courses have been attended since the late 1980s by self-styled holy warriors from across Europe. Attendance has become a critical credential for those aspiring to jihad, according to terrorism investigators.

(...)

But another member of the Hamburg circle of young Muslim immigrants who also attended the 1999 seminar, Mohamed Raji, had a better memory. After coming under investigation 18 months ago for allegedly helping to handle logistics for the Sept. 11 hijackers, Mr. Raji returned to his native Morocco. At the request of German police, he was detained by Moroccan police and interrogated.

"The event [in Eindhoven] was organized by the Saudi Ministry for Islamic Affairs for five days. Invitations were sent from across Europe," Mr. Raji said in a sealed deposition taken by Moroccan police last year.

(...)

Mr. Raji placed Mr. Ragi, Mr. Motassadeq and Zakaria Essabar at the 1999 Ramadan seminar. Mr. Motassadeq was convicted in February in Germany for aiding the hijackers. He was sentenced to 15 years in prison. Mr. Essabar, who is wanted as a principal organizer of the attacks, is believed to be in Pakistan or Afghanistan. He left Germany shortly before the attacks.

Not long after attending the 1999 Ramadan seminar, Mr. Motassadeq traveled to Afghanistan to train in an al Qaeda-run camp, according to German court documents used to convict him. He later stayed in contact with clerics who spoke at the seminar, according to court records. And earlier that year, according to German investigators, alleged Sept. 11 pilots Mohamed Atta and Marwan al-Shehhi came to a conference in either Eindhoven or Amsterdam. They subsequently went to al Qaeda camps in Afghanistan.

Another man who attended an Al-Waqf seminar in Eindhoven was Ibrahim Diab, a regular at the Al-Quds mosque in Hamburg attended by Mr. Atta and his friends. Mr Diab left Germany the day before the Sept. 11 attacks, according to German court documents. He was detained about a month later at the Afghani border by Pakistani police.

Graduation Certificate

One of the few things he took with him on this trip: a graduation certificate from the 1999 seminar, according to a Pakistani police inventory. "It was like a credential that you have that shows you have the necessary knowledge of Islam in order to be a holy warrior," says another German investigator.

(...)

"He who understands what tawhid is will find a place in paradise," Mr. Cheppih told the young men, many of whom were taking notes. "All acts [supporting Islam] will be rewarded. All initiatives, even when they are bad, will be rewarded."

Er wordt in dit artikel wordt veel gesproken over de Cheppih-familie waar de nieuwe AEL-NL leider vandaan komt.
pi_9824933
quote:
Op woensdag 16 april 2003 20:29 schreef Re het volgende:
stond er in mijn reply iets wat je niet begreep ofzo?
Ik probeer het opnieuw.

"100 - 200 dat is niet echt substantieel"

Als daar 10 Mohammed Atta's tussen zitten vind ik dat wel substantieel. Maar dat is meer kwestie van smaak.

"ze mogen van mij best gemonitored worden en bij strafbare feiten worden opgepakt en via de juiste wegen worden berecht."

Mohammed Atta heeft geen strafbare feiten gepleegd tot het moment dat hij opdracht gaf de cockpit te bestormen. Ofwel, oppakken als men strafbare feiten pleegt voorkomt dit soort aanslagen niet.

"Ik heb geen zin in stasi praktijken"

Ik ben bereid heel wat privacy op te geven als daarmee terroristische aanslagen kunnen worden voorkomen en daarmee voorkomen kan worden dat de boel in NL tussen bevolkingsgroepen helemaal uit de hand loopt.

woensdag 16 april 2003 @ 20:41:30 #20
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_9825009
quote:
Op woensdag 16 april 2003 20:38 schreef rroloff het volgende:

Ik probeer het opnieuw.

"100 - 200 dat is niet echt substantieel"

Als daar 10 Mohammed Atta's tussen zitten vind ik dat wel substantieel. Maar dat is meer kwestie van smaak.

"ze mogen van mij best gemonitored worden en bij strafbare feiten worden opgepakt en via de juiste wegen worden berecht."

Mohammed Atta heeft geen strafbare feiten gepleegd tot het moment dat hij opdracht gaf de cockpit te bestormen. Ofwel, oppakken als men strafbare feiten pleegt voorkomt dit soort aanslagen niet.

"Ik heb geen zin in stasi praktijken"

Ik ben bereid heel wat privacy op te geven als daarmee terroristische aanslagen kunnen worden voorkomen en daarmee voorkomen kan worden dat de boel in NL tussen bevolkingsgroepen helemaal uit de hand loopt.

Hoe wil je het dan voorkomen? Gewoon in het wildeweg mensen oppakken?
Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_9825034
Volgens mij heeft de CD ooit een aantal zetels gehaald in de 2e kamer dit betekend dus al dat er 1-2% van de Nederlanders extreem is. Dat zijn er dus zeker 150.000-300.000. Dan vind ik 200 islamieten nog wel meevallen.
Verder kan ik me het ook maar lastig voorstellen want in dat geval zou er al veel meer voorgevallen moeten zijn terwijl ik me weinig aanslagen in Nederland kan herinneren.

Ach en Remkes heeft een flink deel van z'n geloofwaardigheid als minister gisteren verloren.

Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  woensdag 16 april 2003 @ 20:43:12 #22
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_9825054
quote:
Op woensdag 16 april 2003 20:36 schreef VAK het volgende:
Gisteren kwam er een artikel in de Wall Street Journal over extremisten in Eindhoven. Ik had het hier gepost:

In welk opzicht is de islam een verrijking voor NL

Maar 't is een beetje lastig copy- en pasten, hier wat quotes:

Aah van de moskee hier om de hoek zie ik
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
  woensdag 16 april 2003 @ 20:57:11 #23
262 Re
Kiss & Swallow
pi_9825393
quote:
Op woensdag 16 april 2003 20:38 schreef rroloff het volgende:

[..]

reply

waar komt die drang voor schijnveiligheid vandaan?
pi_9825444
quote:
Op woensdag 16 april 2003 20:41 schreef robh het volgende:Hoe wil je het dan voorkomen? Gewoon in het wildeweg mensen oppakken?
Nee, niet in het wilde weg oppakken. Eerst maar eens in het wilde weg afluisteren: steekproeven uit moskee- buurthuis- telefoon- huis- en straatgesprekken van alle redelijk tot goed opgeleide moslims onder de 40 die Saoudi Arabie of Afghanistan of Pakistan bezocht hebben. En bij geringe aanwijzingen voor voorbereidingen terreurdaden de hele levenswandel van deze persoon doorsnuffelen.

Een soort StaSi? Ja, de methoden zullen er niet veel van verschillen. Maar ik kan het niet genoeg benadrukken: het is om aanslagen te voorkomen en daarmee de naar mijn idee vreselijke gevolgen daarvan voor de moslimgemeenschap te voorkomen. En niet om een of andere partij aan de macht te houden.

Ik denk dat dit de enige manier is om een rampscenario in Nederland te voorkomen. Als iemand een beter idee heeft. Graag. Heel graag zelfs.

pi_9825457
niks aan de hand..

'Bovendien trekt de AIVD sinds enkele weken het land door om wijkagenten bekend te maken met terrorismebestrijding. '

woensdag 16 april 2003 @ 21:04:56 #26
16625 robh
pi_9825549
quote:
Op woensdag 16 april 2003 21:00 schreef rroloff het volgende:

Nee, niet in het wilde weg oppakken. Eerst maar eens in het wilde weg afluisteren: steekproeven uit moskee- buurthuis- telefoon- huis- en straatgesprekken van alle redelijk tot goed opgeleide moslims onder de 40 die Saoudi Arabie of Afghanistan of Pakistan bezocht hebben. En bij geringe aanwijzingen voor voorbereidingen terreurdaden de hele levenswandel van deze persoon doorsnuffelen.

Een soort StaSi? Ja, de methoden zullen er niet veel van verschillen. Maar ik kan het niet genoeg benadrukken: het is om aanslagen te voorkomen en daarmee de naar mijn idee vreselijke gevolgen daarvan voor de moslimgemeenschap te voorkomen. En niet om een of andere partij aan de macht te houden.

Ik denk dat dit de enige manier is om een rampscenario in Nederland te voorkomen. Als iemand een beter idee heeft. Graag. Heel graag zelfs.

Wat denk je dat de AIVD doet? Die trekken de antecedenten na van mogelijke verdachten, die luisteren de boel af, de hele mikmak. Hoe denk je anders dat ze aan die cijfers zijn gekomen? Dat is vast geen natte vingerwerk. Mochten ze een dreiging constateren dan grijpen ze zeker wel in.

Maar ik vertik het om mijn vrijheden op te geven omdat er 100/200 Ali "Jihad" Fatwa-gangers het proberen te verstieren. Dán hebben ze namelijk al gewonnen, nog voor er 1 slachtoffer is gevallen........

Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_9825575
quote:
Op woensdag 16 april 2003 20:42 schreef du_ke het volgende: Volgens mij heeft de CD ooit een aantal zetels gehaald in de 2e kamer dit betekend dus al dat er 1-2% van de Nederlanders extreem is. Dat zijn er dus zeker 150.000-300.000. Dan vind ik 200 islamieten nog wel meevallen.
quote:
DEN HAAG In Nederland zijn mogelijk 100
tot 200 personen actief in islamitische
terroristische netwerken.
Waren er in Nederland 100-200 personen actief in rechts-extremistische terroristische netwerken? Geloof ik niet.

Eerder in links-extremistische terroristische netwerken. Maar die hadden niet tot doel zoveel mogelijk slachtoffers te maken - zoals sommige islamitische terroristen. Hooguit een enkele politicus of IND ambtenaar op te blazen of een paar Macro's in de fik te steken.

Dat lijkt mij en groot verschil.

[Dit bericht is gewijzigd door rroloff op 16-04-2003 23:09]

pi_9825870
Ik heb het gevonden. Het was dit artikel:
quote:
AIVD onderzoekt rol moskee

'Al Qaeda op les in Eindhoven'

Woensdag 16 april, EINDHOVEN - De WTC-piloten Atta en Al-Shehhi zijn mogelijk in de Eindhovense Al Fourqaan-moskee klaargestoomd voor hun zelfmoordmissie op 11 september 2001. De Algemene Inlichtingen- en Veiligheidsdienst (AIVD) onderzoekt momenteel welke rol de moskee speelt in de opleiding van islamieten die zich voorbereiden op de gewapende jihad.

Lees hier verder.

[Dit bericht is gewijzigd door rroloff op 16-04-2003 21:23]

pi_9825891
quote:
Op woensdag 16 april 2003 21:04 schreef robh het volgende: Maar ik vertik het om mijn vrijheden op te geven omdat er 100/200 Ali "Jihad" Fatwa-gangers het proberen te verstieren. Dán hebben ze namelijk al gewonnen, nog voor er 1 slachtoffer is gevallen........
Dat is een heldere reactie.
  woensdag 16 april 2003 @ 21:34:40 #30
43784 Dr_Strangelove
We'll meet again
pi_9826178
quote:
Op woensdag 16 april 2003 21:00 schreef rroloff het volgende:

Vooralsnog vallen er volgens mij (wereldwijd) niet meer dodelijke slachtoffers van terroristische aanslagen per jaar als dodelijke slachtoffers van verkeersongelukken per dag.....

Ik zal niet zeggen dat je er niets aan moet doen, maar zomaar even lang bevochten burgerrechten opgeven om jouw angstgevoelens (tijdelijk) te stillen, lijkt me niet echt een goed plan.

Is er in je "angstencomplex" trouwens geen plaats voor de angst dat je met allerlei repressieve maatregelen juist meer voedingsbodem voor terrorisme kunt kweken?

"Patriotism is the last refuge of a scoundrel"
pi_9826697
Het hele artikel uit de Wall Street Journal is een stukje terug te vinden.
quote:
Op woensdag 16 april 2003 21:20 schreef rroloff het volgende:
[..]
pi_9827243
quote:
Op woensdag 16 april 2003 21:34 schreef Dr_Strangelove het volgende:Vooralsnog vallen er volgens mij (wereldwijd) niet meer dodelijke slachtoffers van terroristische aanslagen per jaar als dodelijke slachtoffers van verkeersongelukken per dag.....
Dr. Strangelove, ik probeerde hierboven duidelijk te maken dat ik niet zo zeer bang ben voor een aanslag (ach, laat er een paar honderd doden vallen - op de wachtlijsten van Paars stierf er een veelvoud hiervan per jaar) maar voor de geweldsspiraal die aanslagen tot gevolg kunnen hebben. En dan denk ik aan Joegoslavische toestanden - en de aantallen slachtoffers daarbij vallen zou ik toch wel als significant willen beschouwen.
quote:
Is er in je "angstencomplex" trouwens geen plaats voor de angst dat je met allerlei repressieve maatregelen juist meer voedingsbodem voor terrorisme kunt kweken?
Jawel. Ik denk echter dat ik heel goed kan uitleggen dat de door mij voorgestelde maatregelen in het belang zijn van alle goedwillenden.
  woensdag 16 april 2003 @ 22:55:20 #33
38042 Maerycke
Ja, wat nou weer?
pi_9828411
[ironiemode aan]
Woooooooowww.... 200 moslimextremisten in dit land.. Nou dit land gaat naar de verdoemenis hoor.. ik weet zeker dat er één dezer dagen een invasie plaatsvindt op het Binnenhof waarbij zij per direct het land overnemen. Allemaal aan de wapens! Verdedigt u! Vrouwen en kinderen in de schuilkelders!
[/ironiemode maar weer uitdoe]

Hou toch op zeg.. dit is echt pure stemmingmakerij. Natuurlijk zullen er tussen de honderdduizenden mensen in de moslimgemeenschap mensen zitten die er onfrisse ideeën op na houden. En dat betekent? Dat we de vrijheden van alle moslims (of misschien wel alle mensen in Nederland) moeten inperken om zo maar te voorkomen dat zij wellicht de macht grijpen ofzo?

Wellicht kunnen we dan ook die lui oppakken van die fundamentele Christelijke partijen, want die hebben toch een aanhang zeg.. daar moet je voor uit kijken...

Als de AIVD blijkbaar kan zeggen dat het er precies 200 zijn dan zal de kans op daadwerkelijke problemen wel niet zo groot zijn, want dan worden ze blijkbaar in de gaten gehouden, dunkt me zo.. (alhoewel.. we hebben het hier wel over de AIVD... )

woensdag 16 april 2003 @ 23:09:31 #34
43784 Dr_Strangelove
We'll meet again
pi_9828896
quote:
Op woensdag 16 april 2003 22:16 schreef rroloff het volgende:

[..]

Dr. Strangelove, ik probeerde hierboven duidelijk te maken dat ik niet zo zeer bang ben voor een aanslag (ach, laat er een paar honderd doden vallen - op de wachtlijsten van Paars stierf er een veelvoud hiervan per jaar) maar voor de geweldsspiraal die aanslagen tot gevolg kunnen hebben. En dan denk ik aan Joegoslavische toestanden - en de aantallen slachtoffers daarbij vallen zou ik toch wel als significant willen beschouwen.

Hell no! Een burgeroorlog?
quote:
Jawel. Ik denk echter dat ik heel goed kan uitleggen dat de door mij voorgestelde maatregelen in het belang zijn van alle goedwillenden.
Als je niks te verbergen hebt, dan heb je ook niets te vrezen....zoiets?
"Patriotism is the last refuge of a scoundrel"
  woensdag 16 april 2003 @ 23:10:19 #35
27439 tRiZzZ
Nederlander
pi_9828919
quote:
Op woensdag 16 april 2003 19:49 schreef rbman het volgende:
AANPAKKEN DIE HANDEL
EN SNEL !!!!!!!!!
God Made Grass Man Made Booze Who Do You Trust?
pi_9828946
quote:
Op woensdag 16 april 2003 23:10 schreef tRiZzZ het volgende:

EN SNEL !!!!!!!!!

Denk om je bloeddruk. Het is niet goed om je teveel op te winden. Ik spreek uit ervaring.
ziek
pi_9829374
quote:
Op woensdag 16 april 2003 23:09 schreef Dr_Strangelove het volgende: Hell no! Een burgeroorlog?
Inderdaad.

Het "Hell no!" in je reactie moedigt me niet aan een en nader te beargumenteren.

pi_9830713
quote:
Op woensdag 16 april 2003 22:55 schreef Maerycke het volgende:
[ironiemode aan]
Woooooooowww.... 200 moslimextremisten in dit land..
[...]
[/ironiemode maar weer uitdoe]
Of zijn het er 200 die zich er aktief mee bezighouden? Als die rare plannetjes gaan bedenken hebben ze zo een hoop steun van duizenden van die figuren die er minder aktief mee bezig zijn. Zo is het wel...
Bovendien zijn het er veel meer dan 200 omdat ze ook nogal regelmatig "collega's" uit het buitenland over de vloer krijgen, en die zijn hier niet meegeteld.
pi_9830843
quote:
Op woensdag 16 april 2003 20:43 schreef Kaalhei het volgende:

[..]

Aah van de moskee hier om de hoek zie ik

Volgens jouw profiel woon je in Kerkrade, niet echt "om de hoek"...
Maar ik woon dus wél letterlijk om de hoek bij die Al Fourqaan moskee, da's nog geen 100 meter van mijn flat vandaan. Geloof me of niet, noem me paranoia of whatever; ik kom er bijna dagelijks langs en ik vertrouw het voor geen meter als ik daar (best wel vaak!) auto's zie staan met een Belgisch of Duits kenteken. Of auto's die duidelijk van vér buiten Eindhoven vandaan komen, te zien aan bijv. parkeervergunningen en dergelijke uit andere plaatsen. Toevallige bezoekers/vakantiegangers die dan in deze moskee maar hun gebedjes komen doen? Me reet!

Ik ken ook mensen die de iman van die toko persoonlijk kennen (ikzelf gelukkig niet) en die ook zeggen dat die knakker alles bij elkaar liegt en regelmatig afreist naar Brussel, of een paar weken naar Marokko waar hij dan weer een heel verhaal omheen verzint...

Ik hoop maar dat ik niet de enige ben die dit ziet. Ik hoop dat de AIVD die gasten beter in de gaten houdt!

Ja, rroloff, ik had dat berichtje in het Eindhovens Dagblad vanmorgen al gevonden, jammer dat ik geen tijd had om het eerder te posten. Niet om je voor te zijn of zo, maar dat was wel zo handig geweest.

donderdag 17 april 2003 @ 07:40:09 #40
3542 Gia
User under construction
pi_9831838
quote:
Op woensdag 16 april 2003 20:42 schreef du_ke het volgende:
Volgens mij heeft de CD ooit een aantal zetels gehaald in de 2e kamer dit betekend dus al dat er 1-2% van de Nederlanders extreem is. Dat zijn er dus zeker 150.000-300.000. Dan vind ik 200 islamieten nog wel meevallen.
Verder kan ik me het ook maar lastig voorstellen want in dat geval zou er al veel meer voorgevallen moeten zijn terwijl ik me weinig aanslagen in Nederland kan herinneren.

Ach en Remkes heeft een flink deel van z'n geloofwaardigheid als minister gisteren verloren.

Dat waren mensen die achter de plannen van de CD stonden, maar niet actief waren. De stemmers. Niet iedereen die op het CDA stemt is ook lid van die partij!

In het geval van de 100 - 200 moslimextremisten gaat het eerder over diegenen die opgeleid zijn tot het uitvoeren van terroristische akties.
De duizenden Nederlandse moslims die de AEL steunen worden hier niet bedoeld.

FOK!fotograaf donderdag 17 april 2003 @ 09:18:22 #41
18921 freud
Who's John Galt?
pi_9832520
Worden nu ook de subsidies van die mensen ingetrokken? De stelling van nederland 'Ze hebben in ons land niets verkeerd gedaan, dus mogen ze hier wel dingen plannen' is triest.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
  donderdag 17 april 2003 @ 09:22:08 #42
16625 robh
pi_9832554
quote:
Op donderdag 17 april 2003 09:18 schreef freud het volgende:
Worden nu ook de subsidies van die mensen ingetrokken? De stelling van nederland 'Ze hebben in ons land niets verkeerd gedaan, dus mogen ze hier wel dingen plannen' is triest.
Waar haal je de info vandaan dat die mensen subsidie krijgen?

En trouwens, het plannen van een aanslag is ook strafbaar.

Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
  FOK!fotograaf donderdag 17 april 2003 @ 09:56:14 #43
18921 freud
Who's John Galt?
pi_9833070
quote:
Op donderdag 17 april 2003 09:22 schreef robh het volgende:

[..]

Waar haal je de info vandaan dat die mensen subsidie krijgen?

En trouwens, het plannen van een aanslag is ook strafbaar.

Een tijdje geleden was het met de organisatie van mullah Krekar toch zo dat ze subsidie ontvingen? Was als voetnoot genoemd bij zijn uitzetting dacht ik. Correct me if I'm wrong, ik ben ook maar mens.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
pi_9833123
quote:
Op donderdag 17 april 2003 09:56 schreef freud het volgende:

[..]

Een tijdje geleden was het met de organisatie van mullah Krekar toch zo dat ze subsidie ontvingen? Was als voetnoot genoemd bij zijn uitzetting dacht ik. Correct me if I'm wrong, ik ben ook maar mens.

Tja waarom zou een moslim organisatie geen subsidie kunnen krijgen. zolang niet bewezen is dat ze criminele actieviteiten ontplooien en de de subsidie met een duidelijk doel wordt gegeven heb ik er geen problemen mee.

En blijkbaar vonden ze Krekar in Noorwegen ook niet zo terroristisch als wij.

FOK!fotograaf donderdag 17 april 2003 @ 10:04:20 #45
18921 freud
Who's John Galt?
pi_9833204
quote:
Op donderdag 17 april 2003 09:59 schreef du_ke het volgende:

[..]

Tja waarom zou een moslim organisatie geen subsidie kunnen krijgen. zolang niet bewezen is dat ze criminele actieviteiten ontplooien en de de subsidie met een duidelijk doel wordt gegeven heb ik er geen problemen mee.

En blijkbaar vonden ze Krekar in Noorwegen ook niet zo terroristisch als wij.

Zijn organisatie was in het merendeel van de landen verboden wegens terroristische banden. Er was geen foto nee van Krekar met een bekende terrorist of zo als bewijs, maar als een groot aantal landen een organisatie als terroristisch bestempelen, dan vind ik dat nederland dat niet mag negeren. Hamas heeft in nederland ook niets gedaan, maar daarom is het wel een terroristische organisatie. Het feit dat de groep van Krekar in Irak is gelinkt met Al Queda is ook niet genoeg bewijs?
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
pi_9833208
quote:
Tot 200 extremisten in Nederland
dat zijn er net veel om een kaartspel van te maken he?
Too often, we lose sight of life's simple pleasures. Remember, when someone annoys you it takes 42 muscles in your face to frown, BUT, it only takes 4 muscles to extend your arm and bitch-slap that mother@#?!&! upside the head.
  donderdag 17 april 2003 @ 10:07:12 #47
16625 robh
pi_9833234
quote:
Op donderdag 17 april 2003 09:56 schreef freud het volgende:

Jij begint over subsidies. Dat de organisatie van Krekar subsidie ontvangen zou hebben wil natuurlijk niet zeggen dat deze 100/200 fanatici bij Krekar horen of zelf subsidie ontvangen.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
  FOK!fotograaf donderdag 17 april 2003 @ 10:08:08 #48
18921 freud
Who's John Galt?
pi_9833252
quote:
Op donderdag 17 april 2003 10:04 schreef extreme het volgende:

[..]

dat zijn er net veel om een kaartspel van te maken he?

Misschien Rummikub? Scoren met 3 uit dezelfde terrocel of met 3 die een aanslag hebben gepleegd in hetzelfde land .
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
  FOK!fotograaf donderdag 17 april 2003 @ 10:09:44 #49
18921 freud
Who's John Galt?
pi_9833266
quote:
Op donderdag 17 april 2003 10:07 schreef robh het volgende:

[..]

Jij begint over subsidies. Dat de organisatie van Krekar subsidie ontvangen zou hebben wil natuurlijk niet zeggen dat deze 100/200 fanatici bij Krekar horen of zelf subsidie ontvangen.

Nee, ok, dat denk ik zelf ook niet, de nederlandse regering is niet helemaal gek. Is er eigenlijk bekend welke terroristen het zijn en waar ze zich bevinden? Dan is uitlevering toch een mogelijkheid als er een uitleveringsverdrag bestaat?
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
  donderdag 17 april 2003 @ 10:10:42 #50
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_9833277
quote:
Jezus, wat een zeldzame kul. De CD had wel wat extreem gedachtengoed, maar dat betekent nog niet dat hun aanhangers of de mensen die erop stemden bereid zijn tot terroristische acties.

En hier gaat het om 200 moslimterroristen, dat is wel even wat anders.

De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
  donderdag 17 april 2003 @ 10:16:01 #51
16625 robh
pi_9833336
quote:
Op donderdag 17 april 2003 10:09 schreef freud het volgende:

Nee, ok, dat denk ik zelf ook niet, de nederlandse regering is niet helemaal gek. Is er eigenlijk bekend welke terroristen het zijn en waar ze zich bevinden? Dan is uitlevering toch een mogelijkheid als er een uitleveringsverdrag bestaat?

Dat de AIVD zegt dat er 100 tot 200 van dit soort figuren rondlopen in Nederland geeft eigenlijk al aan dat ze het niet zeker weten. Maar ik gok er voor het gemak maar op dat ze zeker wel verdenkingen hebben, en dus ook namen.

Aan wie wou je deze lieden eigenlijk uitleveren?

Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_9833456
quote:
Op donderdag 17 april 2003 10:04 schreef freud het volgende:

[..]

Zijn organisatie was in het merendeel van de landen verboden wegens terroristische banden. Er was geen foto nee van Krekar met een bekende terrorist of zo als bewijs, maar als een groot aantal landen een organisatie als terroristisch bestempelen, dan vind ik dat nederland dat niet mag negeren. Hamas heeft in nederland ook niets gedaan, maar daarom is het wel een terroristische organisatie. Het feit dat de groep van Krekar in Irak is gelinkt met Al Queda is ook niet genoeg bewijs?

Volgens mij wordt zijn organisatie in jordanie en de VS als terroristisch gezien. Dan heb ik persoonlijk iets meer vertrouwen in Noorwegen. Verder wordt de link met al-quaida ook geopperd door de koerden die zelf weer als terroristen worden gezien door turkije.

Verder verwacht ik overigens niet dat hij verantwoordelijk is voor het werven van nederlanders voor terroristische actieviteiten.

donderdag 17 april 2003 @ 10:26:57 #53
3647 B.R.Oekhoest
pi_9833477
quote:
Op donderdag 17 april 2003 10:16 schreef robh het volgende:

Aan wie wou je deze lieden eigenlijk uitleveren?

Jij stelt je beschikbaar?

dan kun je ze lekker vertroetelen

Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_9833483
quote:
Op donderdag 17 april 2003 10:10 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

Jezus, wat een zeldzame kul. De CD had wel wat extreem gedachtengoed, maar dat betekent nog niet dat hun aanhangers of de mensen die erop stemden bereid zijn tot terroristische acties.

Ik weet niet hoor maar ik vind 300.000 duizend mensen met een extreem rechts gedachte goed minstens net zo eng als 200 potentieel gevaarlijke moslims.
  donderdag 17 april 2003 @ 10:30:30 #55
3647 B.R.Oekhoest
pi_9833534
quote:
Op donderdag 17 april 2003 10:27 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ik weet niet hoor maar ik vind 300.000 duizend mensen met een extreem rechts gedachte goed minstens net zo eng als 200 potentieel gevaarlijke moslims.

[duke mode on]
Nu je het zegt....en dan vergeten we nog de enge extreem linkse GL en SP aanhangers! Mensen, NL is een kruitvat!!!!!
  donderdag 17 april 2003 @ 10:34:05 #56
16625 robh
pi_9833590
quote:
Op donderdag 17 april 2003 10:26 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

Jij stelt je beschikbaar?

Da's geen antwoord.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
  donderdag 17 april 2003 @ 10:40:35 #57
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_9833699
Goed dat de AIVD bepaalde mensen in het oog houden, anders kan je ook geen schattingen maken.

Aan de ene kant is die openheid ook goed, alleen wat moeten wij hiermee? Moeten we nu moslims harder aanpakken, of schande ervan spreken dat links Nederland het hele land heeft verneukt?

Voor de duidelijkheid: nee.

A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  donderdag 17 april 2003 @ 10:42:37 #58
38042 Maerycke
Ja, wat nou weer?
pi_9833737
De democratie betekent ineens voor sommige mensen heel wat minder als ze daarmee wat mensen met een ander tintje kunnen beschuldigen van "terroristische" activiteiten. Voorlopig kan de AIVD het verschil niet eens aangeven tussen 100 en 200 man. Lijkt me toch wel redelijk essentieel voordat je mensen gaat beschuldigen.
quote:
Op donderdag 17 april 2003 10:27 schreef du_ke het volgende:

[..]

Volledig mee eens. Als ik zie wat sommige mensen hier aan haat en geweld prediken, dan voel ik me daar persoonlijk een stuk minder veilig bij dan bij de zogenaamde 100 tot 200 moslim extremisten die er eventueel zouden kunnen zijn.
pi_9833777
quote:
Op donderdag 17 april 2003 10:30 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

[duke mode on]
Nu je het zegt....en dan vergeten we nog de enge extreem linkse GL en SP aanhangers! Mensen, NL is een kruitvat!!!!!

Die acht ik persoonlijk bij lange na niet zo gevaarlijk als de CD aanhangers. Dit zijn over het algemeen namelijk juist zeer vredelievende mensen.
echte linksextremisten (ja die zijn er in nederland) vinden deze partijen namelijk veel te soft en zullen zich er dan ook nooit bij vertonen.
  donderdag 17 april 2003 @ 11:00:52 #60
3647 B.R.Oekhoest
pi_9834083
quote:
Op donderdag 17 april 2003 10:42 schreef Maerycke het volgende:

Volledig mee eens. Als ik zie wat sommige mensen hier aan haat en geweld prediken, dan voel ik me daar persoonlijk een stuk minder veilig bij dan bij de zogenaamde 100 tot 200 moslim extremisten die er eventueel zouden kunnen zijn.

Het is dan ook een publiek geheim dat een aantal notoire Fok!kers snode plannen aan het smeden zijn om zich, volbehangen met explosief varkensvlees en 6 HEMAtenten, op te offeren op marktpleinen in ghetto's in de grote steden.
Het schijnt dat er daarna 75 klonen van vrouwelijke Fok!maagden op hun staan te wachten.
  donderdag 17 april 2003 @ 11:05:17 #61
38042 Maerycke
Ja, wat nou weer?
pi_9834159
quote:
Op donderdag 17 april 2003 11:00 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

Het is dan ook een publiek geheim dat een aantal notoire Fok!kers snode plannen aan het smeden zijn om zich, volbehangen met explosief varkensvlees en 6 HEMAtenten, op te offeren op marktpleinen in ghetto's in de grote steden.
Het schijnt dat er daarna 75 klonen van vrouwelijke Fok!maagden op hun staan te wachten.

Ik denk dat het vinden van Fok! maagden een illusie is..

Bovendien is het net zo'n kul om dit te roepen over de mensen over wie het in het bericht gaat. Mensen die bij Stormfront en aanverwante organisaties aangesloten zijn, zouden dan net zo'n gevaar voor de samenleving zijn, aangezien die samenleving niet alleen uit fijngebouwde, witte mensjes bestaat.

donderdag 17 april 2003 @ 11:13:54 #62
3647 B.R.Oekhoest
pi_9834301
quote:
Op donderdag 17 april 2003 11:05 schreef Maerycke het volgende:

[..]

Ik denk dat het vinden van Fok! maagden een illusie is..

Bovendien is het net zo'n kul om dit te roepen over de mensen over wie het in het bericht gaat. Mensen die bij Stormfront en aanverwante organisaties aangesloten zijn, zouden dan net zo'n gevaar voor de samenleving zijn, aangezien die samenleving niet alleen uit fijngebouwde, witte mensjes bestaat.

Ik ben het ten dele met je eens. Maar Stormfront valt toch een beetje in de categorie plaatselijke blaffende honden, terwijl extremistische moslims over hele andere internationale netwerken en financieringen beschikken, veel duisterder en dus moeilijker te controleren.
  donderdag 17 april 2003 @ 11:18:29 #63
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_9834405
quote:
Op donderdag 17 april 2003 11:13 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

Ik ben het ten dele met je eens. Maar Stormfront valt toch een beetje in de categorie plaatselijke blaffende honden, terwijl extremistische moslims over hele andere internationale netwerken en financieringen beschikken, veel duisterder en dus moeilijker te controleren.

En Imams vallen niet in de catagorie blaffende honden?
Opeens hebben moslimextremisten beschikking over netwerken ed. Misschien waar, maar anderen kunnen dat ook hebben.
  donderdag 17 april 2003 @ 11:27:58 #64
3647 B.R.Oekhoest
pi_9834579
quote:
Op donderdag 17 april 2003 11:18 schreef Sidekick het volgende:

[..]

En Imams vallen niet in de catagorie blaffende honden?
Opeens hebben moslimextremisten beschikking over netwerken ed. Misschien waar, maar anderen kunnen dat ook hebben.

Hoezo "opeens"? Moslims hebben per definitie een internationaler netwerk. Gek hè, gezien de landen waar ze vandaan komen?

[Louis mode on]
Ben ik nou zo slim, of ben jij nou zo dom?

donderdag 17 april 2003 @ 11:37:46 #65
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_9834767
quote:
Op donderdag 17 april 2003 11:27 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

Hoezo "opeens"? Moslims hebben per definitie een internationaler netwerk. Gek hè, gezien de landen waar ze vandaan komen?

Ok, internationaal gezien wel, is daar iets mis mee?
quote:
[Louis mode on]
Ben ik nou zo slim, of ben jij nou zo dom?
[Johan mode on]
Ieder nadeel heeft zijn voordeel.
  donderdag 17 april 2003 @ 11:51:45 #66
262 Re
Kiss & Swallow
pi_9835016
quote:
Op donderdag 17 april 2003 10:10 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

correctie : mogelijk

en inderdaad niet te vergelijken met een voormalig CD stemmer

donderdag 17 april 2003 @ 11:53:35 #67
38042 Maerycke
Ja, wat nou weer?
pi_9835062
quote:
Op donderdag 17 april 2003 11:13 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

Over dat gedeelte van die Fok! maagden bedoel je?

Enniewees.. De berichten spreken elkaar zo vaak tegen weet je. Het ene moment hebben alle moslims onterecht een uitkering en trekken ze allemaal steun en zijn ze dom.

Het volgende moment beschikken ze over riante netwerken en plannen ze tot in de puntjes terroristische aanslagen over de hele wereld.

Ook het feit dat de AIVD blijkbaar geen clue heeft (maar het zijn er in ieder geval niet veel) hoeveel mensen hierbij betrokken zijn, geeft al aan dat het eigenlijk niets voorstelt.

pi_9835078
quote:
Op donderdag 17 april 2003 10:44 schreef du_ke het volgende:
Die acht ik persoonlijk bij lange na niet zo gevaarlijk als de CD aanhangers. Dit zijn over het algemeen namelijk juist zeer vredelievende mensen.
Het meeste geweld van de afgelopen jaren kwam uit extreemlinkse hoek hoor.
  donderdag 17 april 2003 @ 11:56:14 #69
16625 robh
pi_9835117
Geen spelletje "welke debielen vernielen het meest: linkse of rechtse" in dit topic graag.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
  donderdag 17 april 2003 @ 11:57:26 #70
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_9835145
quote:
Op donderdag 17 april 2003 00:44 schreef hunky het volgende:Volgens jouw profiel woon je in Kerkrade, niet echt "om de hoek"...
Jaren geleden verhuist....nu Woensel
quote:
Maar ik woon dus wél letterlijk om de hoek bij die Al Fourqaan moskee, da's nog geen 100 meter van mijn flat vandaan. Geloof me of niet, noem me paranoia of whatever; ik kom er bijna dagelijks langs en ik vertrouw het voor geen meter als ik daar (best wel vaak!) auto's zie staan met een Belgisch of Duits kenteken. Of auto's die duidelijk van vér buiten Eindhoven vandaan komen, te zien aan bijv. parkeervergunningen en dergelijke uit andere plaatsen. Toevallige bezoekers/vakantiegangers die dan in deze moskee maar hun gebedjes komen doen? Me reet!

Ik ken ook mensen die de iman van die toko persoonlijk kennen (ikzelf gelukkig niet) en die ook zeggen dat die knakker alles bij elkaar liegt en regelmatig afreist naar Brussel, of een paar weken naar Marokko waar hij dan weer een heel verhaal omheen verzint...

Ik hoop maar dat ik niet de enige ben die dit ziet. Ik hoop dat de AIVD die gasten beter in de gaten houdt!

Ja, rroloff, ik had dat berichtje in het Eindhovens Dagblad vanmorgen al gevonden, jammer dat ik geen tijd had om het eerder te posten. Niet om je voor te zijn of zo, maar dat was wel zo handig geweest.

Klopt
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
pi_9835166
quote:
Op donderdag 17 april 2003 11:56 schreef robh het volgende:
Geen spelletje "welke debielen vernielen het meest: linkse of rechtse" in dit topic graag.
je hebt gelijk.
  donderdag 17 april 2003 @ 12:01:55 #72
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_9835238
quote:
Op donderdag 17 april 2003 11:58 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

je hebt gelijk.

Links heeft meer gelijk dan rechts.

Een vraagje:
Waarom wordt dit naar buiten gebracht? Het is maar een schatting...

donderdag 17 april 2003 @ 12:02:26 #73
16625 robh
pi_9835252
quote:
Op donderdag 17 april 2003 12:01 schreef Sidekick het volgende:

Een vraagje:
Waarom wordt dit naar buiten gebracht? Het is maar een schatting...

Omdat er kamervragen over werden gesteld.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
  donderdag 17 april 2003 @ 12:02:41 #74
3647 B.R.Oekhoest
pi_9835257
quote:
Op donderdag 17 april 2003 11:37 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Ok, internationaal gezien wel, is daar iets mis mee?
[..]

Mis mee op zich niet, maar Nederland heeft gelukkig nooit een traditie gehad van nationaal terrorisme vanuit extreemrechtse hoek, dan nog eerder vanuit extreemlinkse hoek (RaRa), dus er lijkt mij ook weinig reden tot zorg.
Internationaal moslimterrorisme zit daarentegen in de lift.
quote:
[Johan mode on]
Ieder nadeel heeft zijn voordeel.
[Renze de Vries mode on]
het zwaard van Damascus hangt boven ons hoofd
(let wel: deze ex-voorzitter van FC Grunn was varkenshandelaar, blijkbaar met profetische gaven voor de USA)
  donderdag 17 april 2003 @ 12:12:35 #75
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_9835459
quote:
Op donderdag 17 april 2003 12:02 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

Mis mee op zich niet, maar Nederland heeft gelukkig nooit een traditie gehad van nationaal terrorisme vanuit extreemrechtse hoek, dan nog eerder vanuit extreemlinkse hoek (RaRa), dus er lijkt mij ook weinig reden tot zorg.
Internationaal moslimterrorisme zit daarentegen in de lift.

Yep, dus daarom zijn de blaffende moslimhonden gevaarlijker dan anderen? Dat snap ik niet.
quote:
[..]

[Renze de Vries mode on]
het zwaard van Damascus hangt boven ons hoofd
(let wel: deze ex-voorzitter van FC Grunn was varkenshandelaar, blijkbaar met profetische gaven voor de USA)

[Johan mode nog aanstaan]
In zekere zin ben ik waarschijnlijk onsterfelijk.
  donderdag 17 april 2003 @ 12:13:10 #76
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_9835472
quote:
Op donderdag 17 april 2003 12:02 schreef robh het volgende:

[..]

Omdat er kamervragen over werden gesteld.

Dan is het goed. Wat gaat er nu gebeuren?
  donderdag 17 april 2003 @ 12:14:34 #77
16625 robh
pi_9835496
quote:
Op donderdag 17 april 2003 12:13 schreef Sidekick het volgende:

Wat gaat er nu gebeuren?

De 'terroristen' duiken nu nog verder onder de grond denk ik. En de AIVD gaat nog harder spitten.

Verder heb ik geen idee, volgens mij gebeurt er namelijk niets mee.

Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
  donderdag 17 april 2003 @ 12:19:16 #78
3647 B.R.Oekhoest
pi_9835577
quote:
Op donderdag 17 april 2003 12:14 schreef robh het volgende:

[..]

De 'terroristen' duiken nu nog verder onder de grond denk ik. En de AIVD gaat nog harder spitten.

Verder heb ik geen idee, volgens mij gebeurt er namelijk niets mee.

Bijna jammer dat jij vòòr 11/9 niet bij de Duitse veiligheidsdienst afdeling Hamburg hebt gewerkt. Dan had je die aanhalingstekens vast niet durven plaatsen.
  donderdag 17 april 2003 @ 12:21:58 #79
16625 robh
pi_9835636
quote:
Op donderdag 17 april 2003 12:19 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

Bijna jammer dat jij vòòr 11/9 niet bij de Duitse veiligheidsdienst afdeling Hamburg hebt gewerkt. Dan had je die aanhalingstekens vast niet durven plaatsen.

Als je wilt letterneuken, prima. Maar we praten nog steeds over een onbekend aantal mensen dat onder de loep wordt gehouden. Mogelijke terroristen dus, 'terroristen'. Die aanhalingstekens impliceren hier iig niet dat het niet om terroristen gaat.

Ik noem ze wel extremisten dan

Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_9837103
quote:
Op woensdag 16 april 2003 21:20 schreef rroloff het volgende:
[..]
Daar staat "mogelijk".

En wanneer houden we op kopteksten tussen aanhalingstekens voor 100% geloofwaardig te nemen.
De aanhalingstekens zegt al dat iemand dat zegt en dat het nog niet waar hoeft te zijn.

grrrr........

...
  donderdag 17 april 2003 @ 15:52:20 #81
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_9840337
quote:
* BansheeBoy is het er mee eens !

[Dit bericht is gewijzigd door BansheeBoy op 17-04-2003 16:31]

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  donderdag 17 april 2003 @ 16:05:38 #82
13462 BansheeBoy
pi_9840689
quote:
Op woensdag 16 april 2003 20:20 schreef Re het volgende:
Helemaal mee eens. IEDEREEN is onschuldig totdat tegendeel bewezen is !

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
  donderdag 17 april 2003 @ 16:07:36 #83
13462 BansheeBoy
pi_9840743
quote:
Prachtig !!! Helemaal met je eens...
quote:
Nooit 1 aanslaag meegemaakt uit de islamitische hoek, of is Pim Fortuyn ook een moslim ???
quote:
Zekers...
  donderdag 17 april 2003 @ 16:25:50 #84
44550 toxi
Hooray for the South
pi_9841229
quote:
Remkes: "zeker 100 tot 200 moslim terroristenhelpers in Nederland".
En dat moslim tuig loopt hier rond

Ze helpen terroristen dus ze zullen wel strafbaar zijn ergens.

[b]Hoe zal Nederland er over honderd jaar uitzien? Een bont geheel van etnische groepen die door elkaar heen wonen, allerhartelijkste betrekkingen onderhouden en zich verrijken met elkaars cultuur? Vergeet het maar. [/b]
  donderdag 17 april 2003 @ 16:31:17 #85
13462 BansheeBoy
pi_9841379
quote:
Op donderdag 17 april 2003 16:25 schreef toxi het volgende:

[..]

En dat moslim tuig loopt hier rond

Ze helpen terroristen dus ze zullen wel strafbaar zijn ergens.

Wie zegt dat??? Volkert van der G. was ook geen moslim en die opereerde ook alleen !

Overall beste user 2022 donderdag 17 april 2003 @ 16:46:02 #86
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_9841672
quote:
Op donderdag 17 april 2003 12:19 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

Of bij de CIA of FBI natuurlijk.

Die hadden het ook te druk met elkaar beconcurreren.

I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  donderdag 17 april 2003 @ 17:37:31 #87
34355 Farzin
Weg en opgetieft.
pi_9842900
quote:
Op donderdag 17 april 2003 16:31 schreef BansheeBoy het volgende:
Wie zegt dat??? Volkert van der G. was ook geen moslim en die opereerde ook alleen !
Nee, hij was ingehuurd door Al-Qaeda.

(Volgens Jim-Janssen van Raaij)

pi_9846236
quote:
Op donderdag 17 april 2003 17:37 schreef Farzin het volgende:

[..]

pi_9846832
quote:
Is het dan geen discriminatie om die gasten zichzelf op te laten blazen en dat ze zich dan beroepen op geloofsovertuiging???
pi_9846834
niet doen.

[Dit bericht is gewijzigd door Jernau.Morat.Gurgeh op 17-04-2003 20:57]

[url=http://www.schandknaapje.nl]Farzin[/url]
pi_9846877
quote:

[..]

Volkertellaoui van der G.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  donderdag 17 april 2003 @ 21:03:59 #92
13462 BansheeBoy
pi_9847082
quote:
Op donderdag 17 april 2003 20:54 schreef milagro het volgende:

[..]

Volkertellaoui van der G.

Muahahahahahahaha

pi_9849248
Ze leren al duiken... kunnen ze geen duiklessen krijgen bij Dodewaard in de buurt?
pi_9850122
quote:

[..]

Oh ja, dat heeft ie toen beweerd bij Jeroen Pauw.
pi_9882068
quote:
Op donderdag 17 april 2003 22:31 schreef Chadi het volgende:Ze leren al duiken... kunnen ze geen duiklessen krijgen bij Dodewaard in de buurt?
Inderdaad. Erg slim als je tot doel hebt veel slachtoffers te maken: gebruik maken van "potentiele" energie. Echter, het lijkt me tamelijk complex - een bom onder een volle veerboot leggen. Maar zou het moeilijker zijn dan op één dag drie passagiersvliegtuigen in een gebouw naar keuze sturen?
quote:
ROTTERDAM/AMSTERDAM - Het Openbaar Ministerie houdt een 31-jarige Arnhemmer voor de leider van een terroristische 'duikcel', waarvan donderdag het bestaan werd onthuld. De man, een van de twaalf vermeende terroristen die deze week verschenen voor de Rotterdamse rechtbank, zou in contact hebben gestaan met een instructeur die 150 moslims opleidde voor het plegen van aanslagen.

[...]

de eventuele betrokkenheid bij de duikopleidingen is niet ten laste gelegd en zal dus verder in het proces geen rol spelen.

Volgens een woordvoerder Wim de Bruin van het landelijk parket kan uit het ontbreken van dit feit op de dagvaarding niet worden afgeleid dat de informatie die eraan ten grondslag ligt, niet hard is.

Volgens De Bruin zijn alle mannen in kleine groepjes opgeleid en wisten ze niet van elkaars bestaan. Over identiteit en achtergrond van de instructeur laat het OM niets los, evenmin over de plaats waar een en ander plaatsvond. Maar volgens Hien Sien Ong, advocaat van een van de verdachten, blijkt uit het dossier dat het om een Eindhovense duikschool gaat.

Lees verder: http://www.volkskrant.nl/binnenland/1050642882919.html

pi_9882119
Ach ik vind het een beetje sensatie de AIVD moet ook aan de subsidies komen Zoals dat stukje uit de Volkskrant al zegt... recreatie duiken heeft geen zin... of je moet ergens anders een vervolg opleiding krijgen.
pi_9882434
quote:
Op zaterdag 19 april 2003 17:23 schreef Chadi het volgende: Ach ik vind het een beetje sensatie de AIVD moet ook aan de subsidies komen
Een inlichingendienst heeft inderdaad belang bij het overdrijven van de dreiging waarvoor zij het land dient te beschermen. Ik meen echter dat dit nieuws in de marge van een proces door het OM naar buiten is gebracht.
quote:
Zoals dat stukje uit de Volkskrant al zegt... recreatie duiken heeft geen zin... of je moet ergens anders een vervolg opleiding krijgen.
Recreatieduiken? Dit klinkt toch net iets anders:
quote:
Tijdens een rechtszaak tegen twaalf Noord-Afrikaanse extremisten in Rotterdam zei advocaat mr. M. Pestman dat een Arnhemse instructeur "150 moslims had opgeleid tot diepzeeduikende terroristen".

De Telegraaf, 19-4-2003

Als ik dat stuk in de Volkskrant lees zie ik dat de meningen verdeeld zijn over het gevaar dat er vanuit gaat. Maar als ik deze inschattingen er nog eens bij neem:
quote:
ROTTERDAM, zaterdag. Terroristische aanslagen plegen met behulp van kikvorsmannen is griezelig eenvoudig. Dat stellen gespecialiseerde bedrijven in de duikbranche unaniem nadat gisteren bekend werd dat in Nederland 150 moslimextremisten een duikcursus hebben gevolgd. Een zware opleiding is niet nodig om in havens en bij dijken, bruggen en tunnels aanslagen te plegen, zeggen duikbedrijven. Met een uurtje zwembadtraining kun je het land platleggen, aldus Arend Aalders, eigenaar van Nautic-Air Service uit Hasselt, [...] Intussen zeggen duikbedrijven dat ze vaak worden gevraagd om cruiseschepen in Amsterdam te inspecteren. We worden ingehuurd om het scheepsvlak op beschadigingen te bekijken, maar horen dan later dat de opdrachtgever de onderkant op explosieven wilde laten nakijken, aldus een duiker. [...]De schade van explosieven is onder water veel groter dan in de openlucht. De dichtheid van water is 25 keer groter dan van lucht, waardoor de drukgolf zich veel verder verplaatst. Zo kun je met weinig explosieven een tunnel verwoesten, aldus Aalders. De weinige duikbedrijven waar met explosieven wordt gewerkt, wijzen op de eenvoud waarmee duikers verwoestingen kunnen aanrichten. Een thermische lans overal te koop snijdt met 4200 graden Celsius ook onder water dwars door ijzer en beton, aldus een gespecialiseerd duiker. Een plastic zakje met gas en lucht dat onder water explodeert, is ook verwoestend. [...]

Bron: De Telegraaf, 19-4-2003.

dan lijkt mij dit nieuws afdoen met met 'een beetje sensatie' enigzins lichtzinnig.

[Dit bericht is gewijzigd door rroloff op 19-04-2003 18:03]

pi_9883546
quote:
Over de zin van een duikopleiding voor terroristische doeleinden lopen de meningen van deskundigen uiteen.

Woordvoerder Bart Visser van de Koninklijke Marine bevestigt dat duikers vooral in een haven gevaarlijk kunnen zijn. Ze kunnen bijvoorbeeld ongezien een explosief met een magneet op een scheepsromp bevestigen.

Maar daarbij loopt ook de duiker zelf groot gevaar, omdat juist in een haven het zicht slecht is. Om in zulke omstandigheden je weg te kunnen vinden, is een gedegen, professionele opleiding nodig en die wordt bij de gemiddelde duikschool niet gegeven.

Verder heeft de marine allerlei standaardmaatregelen om haar schepen te verdedigen tegen acties van duikers. 'Als je de schroef laat draaien, wordt het onmogelijk het schip onder water te benaderen', aldus Visser. 'Daarnaast hebben marineschepen antisabotagelading aan boord. Dat zijn blokjes explosieven van anderhalve kilo springstof die in het water worden gegooid en ontploffen.'

Een woordvoerster van duikschool Fata Aquana in Den Haag deelt de bedenkingen van de marine. 'Als je springladingen op een schip wilt aanbrengen, moet je lange afstanden afleggen en op grote diepte duiken. Cursisten leren hier recreatieve duikjes te maken van een halfuur, driekwartier. Jihad-strijders hebben niks aan zulke lessen.'

pi_9883794
ik zeg -> Ver.. oh euh... neej... mag niet..
a a n alles
pi_9886482
quote:
Op zaterdag 19 april 2003 18:52 schreef H3man het volgende:
ik zeg -> Ver.. oh euh... neej... mag niet..
Post dan ook gewoon niet.
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
  zondag 20 april 2003 @ 13:57:47 #101
44458 daimler
zonder wielen..
pi_9894957
He, sinds wanneer is Volkert een Allochtoon?
Of course, you may well ask, why then are these people so determined to have their war? The answer is because. Just because.
pi_9895374
Ik lees dit nu pas - valt me erg 100 tot 200. Daar kun je uit concluderen dat er nog vijftig serieuze gevallen bij zitten. NIet erg verontrurstend dus.
pi_9898583
Wat ik altijd een minpunt vind is dat je niet weet wie het zijn. Ik bedoel ze zullen zich sneaky in zo'n gemeenschap bewegen terwijl ze in je bek lachen enzo en achter je rug maken ze misbruik van je bereidheid om ze ergens bij te helpen enzo...voor je het weet heb je logestieke steun verleend aan Alqaida leden zonder dat je dat ooit gewild zou hebben.
pi_12140597
Remkes zal die 150 islamitische duikers wel bedoelen. Weet je nog een paar maanden terug gingen er ineens allemaal moslims duiklessen nemen, dat viel wel erg op.
pi_12142196
quote:
Op zondag 20 april 2003 14:22 schreef SCH het volgende:
Ik lees dit nu pas - valt me erg 100 tot 200. Daar kun je uit concluderen dat er nog vijftig serieuze gevallen bij zitten. NIet erg verontrurstend dus.
Totdat je bedenkt dat je maar twintig man nodig hebt om zo'n drieduizend burgers te doden.
Far better is it to dare mighty things, to win glorious triumphs, even though checkered by failure, than to take rank with those poor spirits who neither enjoy much nor suffer much.
pi_12147184
quote:
Op zondag 20 april 2003 14:22 schreef SCH het volgende:
Ik vind 1 al te veel eigenlijk.
[b]Op donderdag 25 september 2003 00:13 schreef beertje_ het volgende:[/b][br]Of het valt me pas de laatste weken op of het was altijd al zo, gelly je bent een nerd die ik nog nooit wat interessants heb horen zeggen.
pi_12147556
Goh wat zou het de belastingbetaler kosten om die 200 lafaards in te gaten te houden

Allemaal in 1 vliegtuig stoppen en een enkeltje naar Mekka alstublieft (is veel goedkoper). Landen is uiteraard niet nodig, ze weten blijkbaar wel hoe het moet.. routine

You have to realize that someday you will die. Until you know that you are useless.
pi_12204481
uit LA Times:
quote:
Two years after the Sept. 11 attacks, the Netherlands still lacks
strong anti-terrorism laws. Al Qaeda's fluid and elusive networks are
active in the Netherlands and neighboring Belgium, exploiting
traditions of political tolerance and old-fashioned court systems,
according to European and U.S. counter-terrorism officials.
pi_12204786
quote:
Op zondag 3 augustus 2003 22:27 schreef -Mk- het volgende:
uit LA Times:
[..]
Daar ben ik het eigenlijk wel mee eens. Wie heeft trouwens gisteravond die documentaire gezien over een undercover camera actie bij Franse moslimterroristen?
  zondag 3 augustus 2003 @ 22:44:54 #110
16625 robh
pi_12204891
quote:
Op zondag 3 augustus 2003 22:27 schreef -Mk- het volgende:
uit LA Times:
Wat zou er in die wetten zoal moeten staan en waar zouden ze in moeten voorzien?
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_12205290
quote:
Op zondag 3 augustus 2003 22:41 schreef Disorder het volgende:

[..]

Daar ben ik het eigenlijk wel mee eens. Wie heeft trouwens gisteravond die documentaire gezien over een undercover camera actie bij Franse moslimterroristen?

Ik, op NL2.

Het bevestigde wat ik al lang wist: de extreme slapheid vh systeem in de EU, en hoe daar massaal misbruik van gemaakt wordt onder het motto van socialisme, anti-discriminatie en zo... en dat wil wat zeggen aangezien Frankrijk 1 vd strengste is. En dan nog zulke netwerken hebben .

Hoe dat soort gasten denken over Europeanen (en alle niet-moslims) was wel weer fijn: lager dan varkens en ze moeten ALLEMAAL dood, want dat moet van allah.

.

Wat een verrijking .

[b]Op donderdag 25 september 2003 00:13 schreef beertje_ het volgende:[/b][br]Of het valt me pas de laatste weken op of het was altijd al zo, gelly je bent een nerd die ik nog nooit wat interessants heb horen zeggen.
pi_12205313
Je hebt een documentaire over extremisten gezien hoor.
pi_12205389
quote:
Op zondag 3 augustus 2003 23:04 schreef SCH het volgende:
Ja. Wat een verrijking.
  zondag 3 augustus 2003 @ 23:08:27 #114
16625 robh
pi_12205393
quote:
Op zondag 3 augustus 2003 23:04 schreef SCH het volgende:
Dat had je snel door!. Vanwaar dat duimpje omlaag?
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_12205428
quote:
Op zondag 3 augustus 2003 23:08 schreef robh het volgende:

[..]

Dat had je snel door!. Vanwaar dat duimpje omlaag?

Omdat Jeukaanmenaat weer suggereert dat het om alle moslims gaat.
  zondag 3 augustus 2003 @ 23:13:08 #116
16625 robh
pi_12205491
quote:
Op zondag 3 augustus 2003 23:10 schreef SCH het volgende:

Je ziet weer roze spoken.

Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_12205498
quote:
Op zondag 3 augustus 2003 23:10 schreef SCH het volgende:

[..]

Ja hoor knul.
pi_12205540
quote:
Op zondag 3 augustus 2003 23:13 schreef Jeukaanmenaat het volgende:

[..]

Ja hoor knul.

Wat heilig ineens We maken ineens vorderingen

Maar concluderend: we stellen hier samen vast dat het in Nederland om maximaal 200 mensen gaat die extreem zijn en dat soort uitspraken doen en denkbeelden hebben. En dat de uitspraken in die documentaire louter voor rekening van dat groepje mensen komt en niks zegt over andere moslims.

Signed?

pi_12205590
quote:
Op zondag 3 augustus 2003 23:15 schreef SCH het volgende:

[..]

Wat heilig ineens We maken ineens vorderingen

Maar concluderend: we stellen hier samen vast dat het in Nederland om maximaal 200 mensen gaat die extreem zijn en dat soort uitspraken doen en denkbeelden hebben. En dat de uitspraken in die documentaire louter voor rekening van dat groepje mensen komt en niks zegt over andere moslims.

Signed?

Nee, er zijn minimaal 200 mensen.
pi_12205624
quote:
Op zondag 3 augustus 2003 23:18 schreef Jeukaanmenaat het volgende:

[..]

Nee, er zijn minimaal 200 mensen.

Zie je wel, wat een opluchting. Het is toch zoals ik dacht. Generaliserend als vanouds maar gelukkig heb je een strijdbaar heteromodje aan je zijde.
pi_12205771
quote:
Op zondag 3 augustus 2003 23:19 schreef SCH het volgende:

[..]

Zie je wel, wat een opluchting. Het is toch zoals ik dacht. Generaliserend als vanouds maar gelukkig heb je een strijdbaar heteromodje aan je zijde.

Oh gut komt de heteronijd naar boven, meisje? .

Vergeet niet verontwaardigd te zijn om deze uiteraard hele gemene discriminatie he? .

Toch knap om in 1 zin te zeiken over generalisatie en het dan binnen 1 woord zelf te doen.

pi_12205827
quote:
Op zondag 3 augustus 2003 23:24 schreef Jeukaanmenaat het volgende:

[..]

Oh gut komt de heteronijd naar boven, meisje? .

Vergeet niet verontwaardigd te zijn om deze uiteraard hele gemene discriminatie he? .

Toch knap om in 1 zin te zeiken over generalisatie en het dan binnen 1 woord zelf te doen.

Zijn domme opmerking was je weer niet opgevallen he.
pi_12205880
quote:
Op zondag 3 augustus 2003 23:26 schreef SCH het volgende:

[..]

Zijn domme opmerking was je weer niet opgevallen he.

Die van jou zijn echter niet te missen .
pi_12206136
quote:
Op zondag 3 augustus 2003 23:28 schreef Jeukaanmenaat het volgende:

[..]

Die van jou zijn echter niet te missen .

Maar goed inhoudelijk, jij vindt dat je niet generaliseert over moslims?
  maandag 4 augustus 2003 @ 00:25:04 #125
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_12207240
quote:
Op zondag 3 augustus 2003 23:40 schreef SCH het volgende:
jij vindt dat je niet generaliseert over moslims?
Ik vind dat hij in die post geen generaliserende uitspraken over moslims heeft gedaan.

Maar ja, ik ben natuurlijk ook een extreem-rechtse moslimhater die slechts zijn angsten hier ventileert, hmm?

pi_12209706
quote:
Op maandag 4 augustus 2003 00:25 schreef Lithion het volgende:

[..]

Ik vind dat hij in die post geen generaliserende uitspraken over moslims heeft gedaan.

Maar ja, ik ben natuurlijk ook een extreem-rechtse moslimhater die slechts zijn angsten hier ventileert, hmm?

Zelfkennis wordt hier altijd op prijs gesteld

Het ging niet over die ene post alleen.

maandag 4 augustus 2003 @ 08:39:01 #127
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_12209730
quote:
Op dinsdag 29 juli 2003 14:06 schreef Lithion het volgende:

[..]

Einfach negieren. Ik reageer er vanaf nu gewoon niet meer op.

Wees sterk Lithion je kunt het. . Het topic gaat weer de SCH kant op.
pi_12209749
quote:
Op maandag 4 augustus 2003 08:39 schreef ShaoliN het volgende:

[..]

Wees sterk Lithion je kunt het. . Het topic gaat weer de SCH kant op.

Het word je weer te inhoudelijk? Niemand reageert serieus op de vraag wat er nou zo bedreigend is aan 200 extremisten en die paar mensen in die documentaire.
  maandag 4 augustus 2003 @ 08:58:37 #129
44699 err
Da Itchy Trigga Finga Niggaz
pi_12209836
quote:
Op maandag 4 augustus 2003 08:43 schreef SCH het volgende:

[..]

Het word je weer te inhoudelijk? Niemand reageert serieus op de vraag wat er nou zo bedreigend is aan 200 extremisten en die paar mensen in die documentaire.

tsja, wat is er toch bedreigend aan 200 extremisten en wat mensen in een -overigens gedateerde- documentaire die onder andere met ricine lopen te goochelen?
  maandag 4 augustus 2003 @ 11:14:38 #130
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_12211640
quote:
Op maandag 4 augustus 2003 08:43 schreef SCH het volgende:

[..]

Oh, ik vind 1 persoon die aan terrorisme denkt al veel.
Laat staan minstens 200.

Of ze het nu zelf uitvoeren, of andere laten doen, terroristische acties houd meestal in dat er mensen dood gaan. En daar houd ik niet zo van .

Don't Hold Me Back, This Is My Own Hell.
No keyboard found, press F1 to continue
pi_12213703
quote:
Op woensdag 16 april 2003 19:46 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

We worden in ons land pas minder naief als er slachtoffers te betreuren zijn. De uitdrukking "Als het kalf verzopen is, dempt met de put" MOET een Nederlandse vinding zijn. Kán gewoon niet anders. De bewijzen zijn er te over.
Heb je trouwens afgelopen weekend die docomentaire over die extremistische moslims in Parijs en Londen gezien? Word je niet vrolijk van. Ze lopen daar gewoon vrij rond en een aantal kent zelfs Bin Laden persoonlijk. Zulke fijne jongens lopen natuurlijk al een hele tijd ook in ons land rond. Maar zoals gewoonlijk vermoedden jij en ik dat al lang, maar de heren die dit lanfd runnen moeten daar weer bewijzen voor hebben, anders is 't niet waar. Zijn ze dom of zijn ze dom?
pi_12215221
quote:
Op maandag 4 augustus 2003 13:01 schreef luked45 het volgende:
Zijn ze dom of zijn ze dom?
Nee, ze zijn rustig en verstandig en niet hysterisch.
pi_12217014
quote:
Op maandag 4 augustus 2003 13:01 schreef luked45 het volgende:

[..]

We worden in ons land pas minder naief als er slachtoffers te betreuren zijn. De uitdrukking "Als het kalf verzopen is, dempt met de put" MOET een Nederlandse vinding zijn. Kán gewoon niet anders. De bewijzen zijn er te over.
Heb je trouwens afgelopen weekend die docomentaire over die extremistische moslims in Parijs en Londen gezien? Word je niet vrolijk van. Ze lopen daar gewoon vrij rond en een aantal kent zelfs Bin Laden persoonlijk. Zulke fijne jongens lopen natuurlijk al een hele tijd ook in ons land rond. Maar zoals gewoonlijk vermoedden jij en ik dat al lang, maar de heren die dit lanfd runnen moeten daar weer bewijzen voor hebben, anders is 't niet waar. Zijn ze dom of zijn ze dom?

Een bewijs lijkt mij essentieel als je iemand wilt oppakken. Met alleen een vermoeden kom je niet zo ver.

Trouwens, je stelt dat "ons" land zo naïef is, maar uit je post blijkt dat men in Engeland en Frankrijk kennelijk net zo naïef is. Anders lopen die vermeende extremisten daar niet net zo vrij rond als in Nederland.

Elke extremist is er één teveel, zeker als men dat extremisme met wapens i.p.v. woorden wil uitdragen. Het wordt wat dat betreft tijd dat de AIVD en justitie eens wat successen boeken met de aanpak van dit soort lieden. Maar kennelijk is dat allemaal echter wat makkelijker gezegd dan gedaan.

pi_12217706
De NLe wet is gewoon ouderwets en niet berekend op dit soort gevallen.

Men kruipt an masse door de mazen vd wet door en als men erachter komt is het al te laat.

NL denkt nog teveel in landen-confrontaties.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')