Mijn vriend gaat soms wel een paar keer per week voetballen of karten of na het werk een pilsje pakken en dan stapt ie daarna dronken in de auto en gaat gewoon naar huis rijden. Hij kan best wel wat hebben, maar hij drinkt zonder uitzondering altijd teveel. 5, 6 flesjes bier of meer. Achteraf kan ie dan zeggen 'maar ik maak toch geen ongelukken' maar volgens mij is dat altijd achteraf.
Ik doe hier al jaren moeilijk over en hij is gewoon niet voor rede vatbaar. Vanavond hebben we weer ruzie gemaakt hierover. Hij vindt mij dan een zeur en hij is zelfs zijn eten boven op gaan eten! (weg bij mij omdat ik zo zeurde). Hij zei dat ik maar weg moest gaan als ik het er niet mee eens was. Of dat ik hem dan maar aan moest geven bij de politie.
Ik kan van alles doen, ik kan op mijn kop gaan staan. Maar hij trekt zich er niks van aan en stapt gewoon met alcohol op de auto in ...
Heeft iemand een idee hoe ik tot hem door kan dringen???
Zeggen dat er nog nooit iets is gebeurd is het negeren van het verhoogde risico van de toch al gevaarlijke deelname aan het verkeer.
Samenvatting: onverantwoord
Ofwel er moet eerst eens een keer iets ergs gebeuren voordat hij na gaat denken.
Hoop trouwens voor je dat hij er eerder aan gaat denken hoe jij je voelt.
Dan is die in ieder geval nog beter af dan wanneer hij onder invloed iemand doodrijdt.
Verder weet ik ook niet hoe je tot hem door kan dringen
Ziet ie niet dat het voor jou gewoon een angst is?
In elk geval nooit bij hem instappen....
wel jammer zulke mensen..
quote:Dreigen met weggaan? Gewoon weggaan. Iemand die op zo'n manier bezig moet gewoon opzouten.
Op woensdag 16 april 2003 19:33 schreef Ker_Plunk het volgende:
Dreigen met weggaan
quote:
Op woensdag 16 april 2003 19:35 schreef Lex_de_OD-OK-Man het volgende:[..]
Dreigen met weggaan? Gewoon weggaan. Iemand die op zo'n manier bezig moet gewoon opzouten.
[Dit bericht is gewijzigd door chocolatemoeze op 16-04-2003 19:36]
Of laat hem zo'n video kijken die ook wordt getoond aan veroordeelden (voor dronken rijden). Kun je wellicht bij de politie informeren.
quote:Dat kan je niet , denk gewoon dat diegeen een probleem heeft met alcohol en daardoor zelf anderen in gevaar brengt , maar het probleem is vaak dat zo iemand zelf moet in gaan zien wat voor gevolgen het kan hebben. Jij bent niet verantwoordelijk voor zijn acties , maar je moet eerder bij jezelf na gaan denken of jij dit wel wil , die ruzies over deze zaken .
Op woensdag 16 april 2003 19:30 schreef Mano het volgende:
Hallo,Mijn vriend gaat soms wel een paar keer per week voetballen of karten of na het werk een pilsje pakken en dan stapt ie daarna dronken in de auto en gaat gewoon naar huis rijden. Hij kan best wel wat hebben, maar hij drinkt zonder uitzondering altijd teveel. 5, 6 flesjes bier of meer. Achteraf kan ie dan zeggen 'maar ik maak toch geen ongelukken' maar volgens mij is dat altijd achteraf.
Ik doe hier al jaren moeilijk over en hij is gewoon niet voor rede vatbaar. Vanavond hebben we weer ruzie gemaakt hierover. Hij vindt mij dan een zeur en hij is zelfs zijn eten boven op gaan eten! (weg bij mij omdat ik zo zeurde). Hij zei dat ik maar weg moest gaan als ik het er niet mee eens was. Of dat ik hem dan maar aan moest geven bij de politie.
Ik kan van alles doen, ik kan op mijn kop gaan staan. Maar hij trekt zich er niks van aan en stapt gewoon met alcohol op de auto in ...Heeft iemand een idee hoe ik tot hem door kan dringen???
Als jij weet dat hij met alcohol op achter het stuur gaat zitten simpelweg de politie bellen. Hopelijk dringt het dan tot hem door dat het onacceptabel is om te drinken én te rijden...
Hij heeft tot nu toe blijkbaar nog de mazzel gehad heelhuids thuis te komen en anderen geen schade te berokkenen. Je moet er toch niet aan denken dat hij een keer bij een ongeluk betrokken raakt en dat die ander voor z'n leven invalide raakt of nog erger... dat vergeef je jezelf nooit meer!
quote:ik ga er maar vanuit dat je dat als geintje bedoelt ..
Op woensdag 16 april 2003 19:37 schreef Henk_van_Dorp het volgende:
je moet gewoon niet zeuren
Laat je hem foto's/plaatjes zien van mensen die een autocrash hebben gehad omdat ze dronken reden.
Sterker nog, zo'n foto heb ik dus ooit eens via de mail gehad (in het kader van waarschuwing).
Maar die is echt te hard om hier op FOK te plaatsen (zelfs voor rotten.com standaarden
)
quote:Ik vind dat je ergens wel verantwoordelijk bent hoor. Je kunt zoiets gewoon niet door de beugel laten gaan!
Op woensdag 16 april 2003 19:37 schreef addicted_to_jellybeans het volgende:
Je bent niet verantwoordelijk voor zijn acties maar je eigen beslissingen heb je nog wel in de hand.
quote:Wel naar de politie gaan, maar niet gelijk een aangifte of zo. Zoals Moonah al zei ff bij de politie informeren naar de mogelijkheden.
Op woensdag 16 april 2003 19:35 schreef Moonah het volgende:
Het is nogal drastisch, maar idd, naar de politie gaan...
Hoewel dat mss wel makkelijker gezegd is dan gedaan.Of laat hem zo'n video kijken die ook wordt getoond aan veroordeelden (voor dronken rijden). Kun je wellicht bij de politie informeren.
Maar drank en rijden is echt NOT DONE!
Tegen de muur zetten gaat misschien een beetje ver, maar altijd beter dan iemand (een kind?) dood rijden.
quote:O? Je mag hem mij sturen, graag zelfs .. mano@isblond.nl
Op woensdag 16 april 2003 19:38 schreef MarkzMan_X het volgende:
Sterker nog, zo'n foto heb ik dus ooit eens via de mail gehad (in het kader van waarschuwing).
Maar die is echt te hard om hier op FOK te plaatsen (zelfs voor rotten.com standaarden![]()
)
quote:Okido, 'k heb zelf de email verwijderd, maar misschien dat een vriend van me de mail nog heeft (is echt superhard, ik kan tegen veel dingen - maar dit was me echt te grof.. zit ook een heel echt gebeurd verhaal bij).
Op woensdag 16 april 2003 19:40 schreef Mano het volgende:[..]
O? Je mag hem mij sturen, graag zelfs .. mano@isblond.nl
[Dit bericht is gewijzigd door MarkzMan_X op 16-04-2003 19:42]
Met 1 of 2 glazen bier heb ik echt geen moeite.. 1 of 2 flesjes, moet nog kunnen.. Maar als ie na 5 of 6 nog in de auto stapt, is dat echt zò onverantwoord.
Kijk maar eens samen met hem naar 112 weekend ofzo.. Echt 3 van de 4 ongelukken die daar op zijn, wordt onderhand wel een chauffeur verdacht van een overmatig alcoholgebruik..
Je vriend is zò de lul als hij daar op betrapt wordt. Niet alleen door de maatregelen van de politie, maar ook door de reactie van zijn omgeving erop..
quote:Zolang het binnen het beleid van Fok! past gewoon doen...
Op woensdag 16 april 2003 19:38 schreef MarkzMan_X het volgende:
... of misschien confronterender:Laat je hem foto's/plaatjes zien van mensen die een autocrash hebben gehad omdat ze dronken reden.
Maar die is echt te hard om hier op FOK te plaatsen (zelfs voor rotten.com standaarden![]()
)
O ja, ik ken een vrouw die heeft haar vriend verloren door de drank: Hij was zelf dronken en kwam om bij een eenzijdig ongeval. Zij en haar kinderen missen hem nog vaak...
Mav out
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |