quote:Het kan natuurlijk ook een oude vlam zijn, of zijn ex, waar hij nog steeds verliefd op is.
'Hello'Hi, is this Peter Carpenter?
'Speaking'
Hi, this is your cousin John, I'm in town for a few weeks, and I was wondering if we could get together soon?
'Yes - ?' (That would be great)
Shall I make dinner reservations at 'The golden crab' for tomorrow?
'Tomorrow is fine'
Okay, great, let's say 6 PM?
'Okay see you then'
Bye
Maar het is een mogelijkheid.
quote:een groene olifant?
Op woensdag 16 april 2003 17:07 schreef Chevron het volgende:
Het is groen en zit op een hek
quote:Nee joh idioot Verf!
Op woensdag 16 april 2003 17:13 schreef _GdR_ het volgende:[..]
een groene olifant?
quote:ha kut ik had m nog vaut ook...
Op woensdag 16 april 2003 17:24 schreef Chevron het volgende:[..]
Nee joh idioot Verf!
Is this the cabinet-maker? (of wat dan ook)
'Speaking'
I have something to discuss. Can we meet?
'Yes - (Is it important?)
en dan iets waar hij vrolijk van wordt, hij heeft bijvoorbeeld iemand aan de lijn die zegt dat z'n vermiste broer gevonden is ...
"covered in important invoices", lees ik dan even als 'fakturen van het bedrijf Important" (de naam van 't bedrijf uit 1.3). "Is it important?" heeft dan een dubbele betekenis.
Hij rent de trap op, bang dat het 't bedrijf is wat wacht op 't geld (die 'm platbellen en bedreigen, vandaar dat ie zo gestressd is tijdens z'n werk). Als 't een heel ander gesprek blijkt te zijn (hij vraagt het even na), z'n vermistte broer is terug wordt ie toch nog even vrolijk, tot ie beseft dat ie nog helemaal niet uit de penarie is ..
ofzo .. (heb ik tenminste IETS beredeneerd )
Maar goed, ik denk 't niet
quote:Stage 1.4 behandelt exact dezelfde man die een zwart paard berijdt. what appeared to be an almost completely black picture with some sort of vague animal outline just visible. Misschien is dit een verwijzing naar het eerdergenoemde raadsel.
Op woensdag 16 april 2003 17:51 schreef qyn het volgende:
"covered in important invoices", lees ik dan even als 'fakturen van het bedrijf Important" (de naam van 't bedrijf uit 1.3). "Is it important?" heeft dan een dubbele betekenis.
quote:Dat lijkt me dan wel ja
Op woensdag 16 april 2003 18:03 schreef Uncle_Sam het volgende:[..]
Stage 1.4 behandelt exact dezelfde man die een zwart paard berijdt. what appeared to be an almost completely black picture with some sort of vague animal outline just visible. Misschien is dit een verwijzing naar het eerdergenoemde raadsel.
Alhoewel het dan niet echt een raadsel is, maar toch.
quote:gestuurd
Op woensdag 16 april 2003 18:58 schreef Uncle_Sam het volgende:
Tja, Owen is wel een filmliefhebber, zo blijkt uit eerdere stages. Toch betwijfel ik dat in dit geval. Overigens, zou iemand een lijst met alle antwoorden van stage 1 naar de_demagoog@hotmail.com door kunnen mailen? Helaas heb ik met mijn onbenullige harses een groot aantal url's niet opgeslagen. Bij voorbaat dank.
quote:
Op woensdag 16 april 2003 19:02 schreef thabit het volgende:[..]
gestuurd
quote:Hmm, ik zie dit nergens staan bij stage 4, zouden ze het veranderd hebben?
Op woensdag 16 april 2003 18:03 schreef Uncle_Sam het volgende:[..]
Stage 1.4 behandelt exact dezelfde man die een zwart paard berijdt. what appeared to be an almost completely black picture with some sort of vague animal outline just visible. Misschien is dit een verwijzing naar het eerdergenoemde raadsel.
edit: thabit: 1 raadsel terug dus.
[Dit bericht is gewijzigd door FalconNL op 16-04-2003 19:36]
Ik ga nu lekker voetballen, en ik zal nog ff goed nadenken, met in het achterhoofd heel stage two. is er neit een zin te maken met de verschillende antwoorden??
en dan kan ik pas maandag of dinsdag weer achter de PC. Ga lekker een weekendje naar mijn nicht in rotterdam.
Niet dat jullie tot nu toe veel hulp van mijn kant hebben gehad.. maar goed!
Succes, en morgen zal ik nog ff achter de PC proberen te duiken!
Good luck!
Dat important-verhaal kan ik me overigens wel in vinden, enigzins...
Hij maakt ons gewoon helemaal gek!
(En Murphyz lijkt aan te geven dat ie 't antwoord denkt te weten, of niet? Gia, weet jij hier meer vanaf? )
[Dit bericht is gewijzigd door qyn op 16-04-2003 20:38]
quote:En nu pas snap ik hem
What do you call a woman juggling Budweiser?
Beatrix! (Beer tricks)What do you call a woman juggling Budweiser and making something from clay?
Beatrix Potter! (Beer tricks potter)
EDIT: BTW, wie van jullie is er ook actief op riddleplanet? Kennelijk wordt binnen nu en een uur of zes het antwoord op 4.10 gegeven. lig ik dus weer achter als ik morgen wakker wordt
[Dit bericht is gewijzigd door FalconNL op 16-04-2003 22:12]
quote:Als ik op "begin riddle" klik, kan ik wachten tot Sint Juttemes...
Op woensdag 16 april 2003 22:06 schreef FalconNL het volgende:
EDIT: BTW, wie van jullie is er ook actief op riddleplanet? Kennelijk wordt binnen nu en een uur of zes het antwoord op 4.10 gegeven. lig ik dus weer achter als ik morgen wakker wordt![]()
Lijkt niet echt te werken hier, die site (of is dat een raadsel op zich?)
EDIT: ik heb een bericht in het forum geplaatst. Hoop dat het snel opgelost wordt.
[Dit bericht is gewijzigd door FalconNL op 16-04-2003 23:01]
quote:Nee, ben gisteren niet meer op Murphyz geweest, maar hij kan wel zeker van zijn zaak zijn en het toch fout hebben, natuurlijk.
Op woensdag 16 april 2003 20:25 schreef qyn het volgende:
Er merkt nu iemand op dat 't adres waar je je antwoord heen kunt sturen, 222 bevat, en dat is precies het ontbrekende raadsel uit stage2 ..Dat important-verhaal kan ik me overigens wel in vinden, enigzins...
Hij maakt ons gewoon helemaal gek!
(En Murphyz lijkt aan te geven dat ie 't antwoord denkt te weten, of niet? Gia, weet jij hier meer vanaf?
)
Iedereen wist ook zeker dat het antwoord op de vorige gateway 'tree' of 'a tree' was. Stel dat we toen ook steeds 3 dagen moesten wachten tot de volgende gok.
Ik heb dus nog niets ingestuurd, omdat ik nog geen concreet idee heb. Behalve dan: Yes - That would be fun (nice)
Ga nog eerst wat nadenken en kijken of ik met google nog iets kan vinden, of in oude riddles.
Yes - It/he is missing!
Yes - Is it important?
(tja, en "Yes - I sell Furniture, workshop is open tomorrow")
Maar dat past toch weer niet 100% binnen alle feiten .. Ik heb wel 't gesprek dat ie in het gesprek te horen krijgt wie hij aan de lijn heeft, dus niet een bekende ... En dat het achteraf iets blijkt te zijn waar hij hard om moet lachen (of erg blij om is) ..
Maar waarom gaat hij weer gewoon aan het werk na dat telefoongesprek?
Hij springt de trap op; alsof hij een telefoontje verwacht .. ?
Oh kijk, de pictorial INFO is bijgewerkt, ik moet nog wat dieper nadenken ..
[Dit bericht is gewijzigd door qyn op 17-04-2003 08:30]
The Tale Of Ginger & Pickles door Beatrix Potter ....
Ginger is een kat
Pickles is een hond
En nog een paar overeenkomsten, maar ik ben niet overtuigd
Ik schrok alleen toen ik die naam "Beatrix Potter" zag, want daar was ik niet naar op zoek...
Ik vraag me af waar Murphyz en Mischa aan denken ... Mischa is 99% overtuigd, naar zeggen...
[Dit bericht is gewijzigd door qyn op 17-04-2003 11:33]
Net als die eerste zin. Veel mensen denken dat de man zich niet op zijn gemak voelt, maar er staat: Een man is het best op zijn gemak als hij werkt.
Of die 'sporting ginger beards'. Heeft niets met sport of sportief te maken. Ze pronken met hun rossige baarden.
Daarom denk ik dat een goede vertaling voor ons niet weg is. Daarbij, heb ik toch niks beters te doen.
quote:Tja, ik moet toegeven dat ik over die eerste zin echt struikel. Inderdaad, of hij zich nu wel of niet op zijn gemak voelt tijdens het werken. Ben blij dat ik daar nu uitsluitsel over heb
Op donderdag 17 april 2003 11:51 schreef Gia het volgende:
Daarom denk ik dat een goede vertaling voor ons niet weg is. Daarbij, heb ik toch niks beters te doen.
Vooralsnog heb ik nog niets ingestuurd...
Heb ook nog niets gevonden waarvan ik denk: "jah, het kan niets anders zijn"...
quote:Sommige zinnen zijn nogal lang, maar ik heb geprobeerd de tekst zo letterlijk mogelijk te vertalen. Je weet namelijk niet of sommige zinnen opzettelijk op die manier zijn opgebouwd.
Een man voelt zich pas op zijn gemak in de wereld als hij werkt, en dat is wat deze man aan 't doen is.
Terwijl hij door het raam naar buiten staart, naar de eerste vlokken van de winter, spitst hij zijn oren door het geluid van zijn rinkelende telefoon. Een paar houtkrullen uit zijn haar plukkend, springt hij de keldertrap op naar de keuken. Hij struikelt bijna op de laatste tree als hij een spin met een schijnbare doodswens ontwijkt. Terwijl hij door de hal gaat kijkt hij naar de foto's van zijn vader, zijn vaders vader en zijn vaders vaders vader, allemaal pronkend met een rossige baard. Hij bereikt de blauwe telefoon en pakt de hoorn op en zegt:"Hallo"
"Spreekt u mee."
"Ja - ?"
"Morgen is goed."
"Okay, zie ik u dan." (Okay tot dan!)
Aan het eind van het telefoongesprek lacht hij en straalt. Als hij de hoorn heeft teruggelegd kijkt hij naar de schoorsteenmantel een foto was gevallen. Hij zet de foto van zijn hond terug naast die van zijn kat en wat een bijna geheel zwarte foto lijkt te zijn met een min of meer vage dierlijke omtrek die nog net zichtbaar is. Hij kijkt naar zijn felgroene sofa en overweegt om wat tv te kijken en alleen wat te rusten maar bedenkt zich als hij zijn bureau in het oog krijgt dat bedekt is met belangrijke buitenlandse facturen. En besluit om terug te gaan naar zijn kelder die hij omgebouwd heeft tot een meubelmakerij.
Als er dingen in de vertaling zijn waarover je zelf een andere mening hebt, kunnen we daar over discussieren.
In het gesprek heb ik voor het gemak 'u' gebruikt, maar kan uiteraard ook 'je' zijn. Het Engels heeft hier geen apart woord voor.
Het zinnetje met 'laughing and smiling' heb ik op deze manier vertaalt omdat lachen en glimlachen een beetje raar zu zijn. Daarbij wordt 'smiling' ook wel vertaalt als 'er stralend uitzien'. Dus daar ga ik maar van uit.
Hopelijk hebben we hier wat aan en komen we tot een antwoord.
Snap alleen die hond en die kat niet. En hebben kabouters wel telefoon?
quote:Snap alleen die hond en die kat niet. En hebben kabouters wel telefoon? lijkt me wel hoe moeten ze anders communiceren met elkaar als ze ver weg wonen...
Op donderdag 17 april 2003 14:29 schreef Gia het volgende:
Ik zat te denken aan een kabouter.
Rossig haar. (Iers)
Alleen foto's van vader. (er bestaan geen vrouwelijke kabouters)
Harde werker.
Opgeruimd karakter.
Houdt van dieren.
Woont alleen.
quote:Kabouters heb ik ook aan gedacht, door de door jou genoemde karakteristieken. Er staat specifiek bij dat 't een raadsel is, en niet een letterlijk raadsel, dus hoe letterlijk moeten we de tekst nemen?
Op donderdag 17 april 2003 14:29 schreef Gia het volgende:
Ik zat te denken aan een kabouter.
Rossig haar. (Iers)
Alleen foto's van vader. (er bestaan geen vrouwelijke kabouters)
Harde werker.
Opgeruimd karakter.
Houdt van dieren.
Woont alleen.Snap alleen die hond en die kat niet. En hebben kabouters wel telefoon?
Dit zeg ik voornamelijk om de gesuggereerde verwijzing naar eerdere raadsels... Het vervelende is, er is niets wat ik momenteel kan bedenken (behalve gebruik maken van antwoorden op eerdere raadsels) wat me ervan doet overtuigen dat 't wat te maken heeft met dit stuk tekst.. Het wordt opengelaten wie het is (superman/gandalf), dus waarom geen kabouters en zo ja, WELKE kabouter
Dat 't Net Riddler zelf kan zijn, tja, zou kunnen... Vooral omdat die beredenatie ook maar één kant op werkt. Het telefoongesprek zou wat mij betreft dan gaan om 't feit dat hij het idee al had om NR te maken, alleen nog 'PHP or pearl coders' en 'webspace' nodig had... Vandaar dat hij zo blij en optimistisch was. En hij ging snel weer aan het werk, want hij wist dat hij meer raadsels moest maken ..
Verder dacht ik ook nog even aan de formulatie van het antwoord.. Neem 1.27, hier is het: "The .... is".
Stel nu, je komt bij de laatste stage, en het blijkt dat de vorige antwoorden een aangesloten zin moeten vormen, dus iets wat volgt op het antwoord van 1.27, 2.27 enz.?
Ben nog steeds nergens echt van overtuigd
Hulde aan zij die dat wel zijn!
ik zit dit nu een tijdje te volgen en ik begrijp een aantal dingen. De raadsels zijn vaak woordspelletjes in het Engels. Iets wat wij (dum dutch) minder goed begrijpen. Ik zie ook dat er veel verwijzingen zijn naar vorige raadsels. en er is een zin die mij bezig houdt:
his desk covered in important invoices from abroad
ook bij het derde raadsel uit stage 1 ging het om een woordspelletje. Als ik het zo lees heeft hij dus rekeningen liggen van het bedrijf important van overzee (Amerika). Wat als hij nu zijn meubels exporteert? Gecombineerd met een woordtrucje wordt dit misschien wel:
exportable
Alleen begrijp ik dan de laatste zin van het gesprek niet helemaal. Ach het is maar een gedachte...
Wat moeten we hiermee, van Micha ..
Ben erg benieuwd WAT het dan is waar ze zo zeker van is, want ik zie de connectie niet ...
Een nachtje later denk ik overigens dat ze het over 'the Who' heeft. "Yes - Who?"...
[Dit bericht is gewijzigd door qyn op 18-04-2003 08:28]
Ik heb trouwens een antwoord ingestuurd, omdat ik met pasen toch weinig tijd heb om te riddelen. Die drie dagen zijn dus zo om.
Ik ben ervan uitgegaan dat deze man vanwege zijn drukke werk geen tijd heeft om te gaan stappen en vrouwen te ontmoeten. Daarom heeft hij een contactadvertentie geplaatst, waar nu dus iemand op gereageerd heeft.
Daarom had hij ook zo'n haast om bij de telefoon te komen.
Hij kijkt naar de portretten van zijn voorvaders en denkt over nageslacht en dat zijn portret daar dan ook komt te hangen.
De telefoon en de sofa kleuren niet. Duidelijk gemis van een vrouw in huis.
Foto's van huisdieren op de schoorsteenmantel. Tja, wat anders?
Klopt dus vrij aardig met het hele verhaal.
quote:Dat zou wel kunnen ( ik doe ook pas net mee dankzij qyn )
Op vrijdag 18 april 2003 12:18 schreef Gia het volgende:
Ik denk niet dat het vraagteken staat voor een vragende zin, maar dat je moet bedenken wat in plaats van het vraagteken moet. Dat hoeft dus geen vraag te zijn.Ik heb trouwens een antwoord ingestuurd, omdat ik met pasen toch weinig tijd heb om te riddelen. Die drie dagen zijn dus zo om.
Ik ben ervan uitgegaan dat deze man vanwege zijn drukke werk geen tijd heeft om te gaan stappen en vrouwen te ontmoeten. Daarom heeft hij een contactadvertentie geplaatst, waar nu dus iemand op gereageerd heeft.
Daarom had hij ook zo'n haast om bij de telefoon te komen.
Hij kijkt naar de portretten van zijn voorvaders en denkt over nageslacht en dat zijn portret daar dan ook komt te hangen.
De telefoon en de sofa kleuren niet. Duidelijk gemis van een vrouw in huis.
Foto's van huisdieren op de schoorsteenmantel. Tja, wat anders?Klopt dus vrij aardig met het hele verhaal.
quote:Dat vraagteken weet ik
Op vrijdag 18 april 2003 12:18 schreef Gia het volgende:
Ik denk niet dat het vraagteken staat voor een vragende zin, maar dat je moet bedenken wat in plaats van het vraagteken moet. Dat hoeft dus geen vraag te zijn....
Klopt dus vrij aardig met het hele verhaal.
Klopt inderdaad vrij aardig met het hele verhaal! Alleen een 'flaw' en dat is dat je eigenlijk vrouw moet zijn om zoiets te kunnen bedenken en het dus onmogelijk zou zijn voor mannen als ik om 't antwoord goed te hebben
Hoe moet IK dat nou weten, dat een blauwe telefoon niet past bij een felgroene bank
(hehe)
Verder een van de mooiste verklaringen tot nu toe! *wil ook sturen*
quote:
I'm afraid your answer this time is incorrect. This is probably one of the
hardest riddles on stage one and two and it will be a hard task to solve it. I cannot say how near or close your answer was as this would give
you an advantage over the other riddlers. I can give you a couple of pointers for your next attempt. Before I do though I would warn
you or give you advice that only you and the others who have already supplied an answer have received these tips so you may wish to keep
them to yourselves as at the time of writing places in the HoF are still open to be won. Now onto the pointers, firstly not all the clues
are relevant this is more a fusion of a murder mystery and a riddle, not all the info you are given is relevant. So if you are following
a train of thought and think 'no wait this has got nothing to do with ... etc' do not worry some things are red herrings. Your second
pointer is that it is still a riddle which means when you have the right answer you should be able to re-read the riddle and some of the things
you thought were just parts of a sentence will stick out a mile to make you smile and know your answer is the right one, these 'checkers'
can only be used this way you can not look for the checkers and try to solve it back wards.Your last pointer is that as with many riddles this has steps to it, 1) Who
is the man? And how will this effect the
answer i.e. what he is saying. 2) What is the person ringing for, it might
be useful to work out a two way conversation some people have sent answers that would just not work. 3) Then just a combination of these
two, take a vague idea of what the man is saying and then influence this with who you believe the man is. At the moment people have
only run with the idea of one of these and failed to combine them either sending in the next line of the conversation (some actually getting
it spot on but wording has nothing to do with the man). Or they have an idea about who the man is and just send in anything about this
person like their name or just something about them (once again some have worked out correctly who it is just ignored the conversation).Sorry for the long mail this is a hard riddle, just a quick comment when you
hit upon the idea I am pretty sure you will know it is right
so please refrain from just posting on a forum like 'could the answer be
this : ?' and then half the forum will all see how it is right and then the HoF will be null and void. If you know it please wait the three
days for your reply before you post anything even remotely like a clue to anyone. For this I will be extremely grateful.Anyway time to get back to the riddle, this one only takes intelligent
thought that anyone can pass (even AmyLauren got this one without to much prompting ) you do not need to be a genius or great at Maths or know
ancient history.
Good Luck with your next attempt, the 'Congratulations' e-mail is waiting
for you.NR
P.S. Check www.languid.net/nr/ for latest news (has been updated recently)
and tips.
quote:Goed plan, loopt nu
Op vrijdag 18 april 2003 21:02 schreef SquidNunc het volgende:
en kun je niet zo'n force search doen op de directory na www.lanquid.net/nr/
stage 3 zal toch in een directory verder moeten gaan en waarschijnlijk is dat gewoon een engels woord. kan natuurlijk ook een code zijn ofzo, dan is t jammer
[Dit bericht is gewijzigd door thabit op 18-04-2003 23:17]
ok hier is mijn gesprek:
in verband met nightmare en de important invoices kun je aannemen dat dit de persoon is uit riddle 1.3, de eigenaar van important. als iemand hem belt wordt hem dus gevraagd: spreek ik met important?
hij blijkt dus de netriddler vaak te helpen aan en met riddles dus het is redelijk waarschijnlijk dat de net riddler aan de andere kant van de lijn zit. uit een vorig raadsel weten we dat zijn naam not important is.
ok het gesprek dus:
'Hello'
NR: Is this Important?
'Speaking'
NR: This is not important.
'Yes - ?' misschien: 'Yes it is!' of 'Yes, it is important' of 'Yes, not important?'
NR: Can i put this on net riddle tomorrow?
'Tomorrow is fine'
NR: ok, bye (and i'll see you next week)
'Okay see you then'
het not important/important lijkt me wel een reden om de man te laten lachen.
maar t is ook al laat, morgen zal dit wel nergens op blijken te slaan.
ik heb in ieder geval ook maar eens een mail naar nr222 gestuurd.
[Dit bericht is gewijzigd door SquidNunc op 19-04-2003 02:37]
Denk overigens dat het een woorspeling moet zijn .. of een zin uit een liedje wat begint met YES ofzo ...
quote:Ga je gang.
Op vrijdag 18 april 2003 19:18 schreef qyn het volgende:Verder een van de mooiste verklaringen tot nu toe! *wil ook sturen*
Dus als jij een iets ander telefoongesprek verzint, hebben we meer kans op een goede oplossing.
'WHERE IS NUMBER TWENTY TWO?'
Apart
"it is missing" en "is it important" zijn overigens niet goed.
quote:Erg vaag, ja en waarschijnlijk ook een hint voor volgende raadsels (of dit raadsel natuurlijk...). Ik vraag me af of Icarus ook een poging gaat wagen om de hiërogliefen uit stage twee te ontcijferen.
Op zondag 20 april 2003 17:46 schreef qyn het volgende:
Cool: de Egyptische tekens uit Stage 1 zijn vertaald. Het volgende komt daaruit:'WHERE IS NUMBER TWENTY TWO?'
Apart
"it is missing" en "is it important" zijn overigens niet goed.
Nog steeds geen antwoord verstuurd trouwens...
quote:Tjsa, in stage 2, vraag ik me af of de onderste reeks niet gewoon de 12 sterrenbeelden zijn... Die verticale: geen idee...
Op zondag 20 april 2003 18:01 schreef Uncle_Sam het volgende:[..]
Erg vaag, ja en waarschijnlijk ook een hint voor volgende raadsels (of dit raadsel natuurlijk...). Ik vraag me af of Icarus ook een poging gaat wagen om de hiërogliefen uit stage twee te ontcijferen.
Nog steeds geen antwoord verstuurd trouwens...
Ik ben benieuwd of, waarvoor en wanneer we deze info nodig hebben!
Zou er al iemand zijn met het goede antwoord?
quote:Jawel, want dit stond op Murphyz:
Op zondag 20 april 2003 18:41 schreef qyn het volgende:
Zou er al iemand zijn met het goede antwoord?
quote:Misschien ben ik dat wel. Heb namelijk nog steeds geen antwoord.
someone has solved Stage 2.27!Owen Norton wrote:
Biggest surprise (to me anyway) is someone has already passed 2.27, they do not yet know it. Out of roughly 450 entries only one person passed and from their very short e-mail message attached to the answer they did not seem very confident. This of course means 9 HoF places are still up for grabs.
quote:Ik help het je hopen!
Op maandag 21 april 2003 09:38 schreef Gia het volgende:
Misschien ben ik dat wel. Heb namelijk nog steeds geen antwoord.
ik weet nog steeds niet in welke richting ik het moet zoeken...
quote:Helpt ook hopen! Ik wacht overigens al 4 dagen op een antwoord (van 17-4, 's ochtends), waarvan ik eigenlijk weet dat 't fout is .. (I still need some webspace for my Net Riddle idea) .. (iets in die richting, meer letterlijk uit de introductiepagina van NR) ..
Op maandag 21 april 2003 09:38 schreef Gia het volgende:[..]
Jawel, want dit stond op Murphyz:
[..]Misschien ben ik dat wel. Heb namelijk nog steeds geen antwoord.
-edit- Die van 4 dagen terug was ook fout .. Net mailtje ontvangen ..
[Dit bericht is gewijzigd door qyn op 21-04-2003 16:18]
Vanavond maar weer gaan googlen of zo. Je moet dus de identiteit van die persoon weten om achter het antwoord te komen.
Maar wie weet heb jij het goed.
Laat dan even weten. Kunnen we dat allemaal insturen. Hollanders in de HoF.
quote:eeey, da's mijn mop
Op woensdag 16 april 2003 17:07 schreef Chevron het volgende:
Het is groen en zit op een hek
quote:Als je mij bedoelt, ik heb 't ook fout
Op maandag 21 april 2003 16:22 schreef Gia het volgende:
Heb net bericht gehad. Was dus fout. Grrrr.Vanavond maar weer gaan googlen of zo. Je moet dus de identiteit van die persoon weten om achter het antwoord te komen.
Maar wie weet heb jij het goed.
Laat dan even weten. Kunnen we dat allemaal insturen. Hollanders in de HoF.
Hij antwoord wel in bulk, blijkbaar, want ook ik heb 't antwoord pas net ontvangen .. Ben wel voorstander van Hollanders in de HoF, maar eerst zien te achterhalen wie het nu werkelijk is!
Laat ik google maar weer eens starten... Voor de zoveelste keer, to baldly google where no man has googled before
't Is maar een ideetje. We zijn toch weer terug bij af.
Ga eerst maar eens lekker badderen en vanavond weer zoeken.
Tot zo.
Ben nu aan het zoeken naar bekende Schotsmannen, die iets met dit verhaal te maken kunnen hebben... Als iemand toch eens een hint kon geven ...
Goatee, wispy, bristly en auburn beard zijn alternatieven voor a ginger beard.
quote:Prince Charles stond om die reden ook op m'n lijstje, alsmede het volgende: Prince Charles' Duchy Originals brand is launching a new range of garden furniture.
Op maandag 21 april 2003 18:13 schreef the.moderator het volgende:
Kan het iets met Prince Charles te maken hebben?Goatee, wispy, bristly en auburn beard zijn alternatieven voor a ginger beard.
The Prince set up Duchy Originals in 1990 to encourage more sustainable methods of farming and to raise money for The Prince of Wales's Charitable Foundation.
Meubels maken, oi!
quote:?
I translated the certical symbols on stage 2.27 and got a handful of letters that I did some crypto on and got either "of the rings" or "the rings of"
quote:In de pictorial info verwijst Owen naar 'Gandalf'. Uit de gecodeerde tekens blijkt iets zoals 'of the rings' te komen. Zou het niet kunnen gaan om een of andere hobbit uit Lord of the Rings? Dat verklaart ook het 'spitsen van de oren' wanneer de telefoon rinkelt en de vage kleuren in het huis.
Op maandag 21 april 2003 19:53 schreef SquidNunc het volgende:
(http://www.murphyz.co.uk/phpBB2/viewtopic.php?t=148):
[..]?
de horizontale tekst uit stage 1 is 'where is number twenty two?'
misschien geeft de horizontale tekst uit stage 2 (ook nog niet vertaald) hier dan wel een antwoord op.
dit zou best belangrijk kunnen zijn aangezien het email adres ook nr222 is.
edit: als er iemand mee wil helpen zoeken naar het font dat NR gebruikt heeft : http://lettertype.pagina.nl/
[Dit bericht is gewijzigd door SquidNunc op 22-04-2003 13:57]
Dedbob:
quote:dit wordt overigens ook bevestigd op netriddle: http://www.languid.net/nr/stage2hof.htm
As the only person who appears to have solved this riddle so far (see Hall of Fame), let me offer you all some advice.1. On this stage the Riddler is playing it absolutely straight with us. No tricks. You won't find the answer anywhere on the page, nor, as far as I remember, on any of the previous riddle pages, though I haven't checked. What you WILL find are his excellent suggestions on how to go about solving the riddle. Each sentence of these suggestions is important (no clue intended!)
2. This riddle is hard, yes. But hard does not necessarily mean complex. In fact it is relatively simple. The difficulty lies in the profusion of possible clues, some significant, others irrelevant, through which one has to sift before hitting on one that will lead somewhere. It is not easy to see the wood for the trees, so to speak. I've seen quite a few posts here going off on pretty obscure tracks involving rock groups, references to ancient Hebrew scriptures and the like. Forget all that - think simple!
3. In answer to somebody's question - I think one would almost certainly need to have gone through the previous stages in order to be equipped to solve this one. It is possible that somebody might get it without any Net Riddle experience, but as I remarked before, they would have to have a very weird mind.
At Riddler's request I'm not going to give you any "obvious" clues, so don't ask. Besides, I want you all to enjoy that feeling of elation when the penny suddenly drops, and you have worked it out for yourselves! Best of luck.....
quote:En een latere hint is dat het MOGELIJK is 't raadsel op te lossen zonder de identiteit van de man te kennen ..
Op dinsdag 22 april 2003 16:08 schreef SquidNunc het volgende:
iemand op murphyz zegt dat ie het raadsel heeft opgelost, ik zal het hier ook posten:Dedbob:
[..]dit wordt overigens ook bevestigd op netriddle: http://www.languid.net/nr/stage2hof.htm
Maar wat hebben we eraan
*het bblblblbl gevoel*
Alles is mogelijk!!! ik had zoiets van yes, ik heb raadsel 2.22 gevonden!
_Ow kan ik morgen langskomen zodat je hem me laat zien, uitlegt?
Ja morgen is goed...Blaaaat...
Hij zal toch niet: "Yes - terday" zeggen?
Heb het wel ingestuurd
quote:Hahaha You're the master!!
Op dinsdag 22 april 2003 23:08 schreef qyn het volgende:
Hij zal toch niet: "Yes - terday" zeggen?Heb het wel ingestuurd
En nu zijn jullie al veel verder... Ik heb het gewoon veel te druk, balen is dat... Ik hoop dat ik jullie nog in kan halen, en anders spijt het me dat ik die eerste post toen geplaatst heb, want jullie zijn zwaar verslaafd
quote:ik zat er ook weken op te wachten (was inmiddels al met stage2 bezig dankzij link), stuurde em onlangs opnieuw en kreeg binnen paar uur reactie.
Op woensdag 23 april 2003 00:52 schreef Troel het volgende:
Tj, ik heb dus NOG STEEDS geen mailtje om naar stage 2 te gaan...
quote:Ik overweeg je aan te klagen vanwege al die uren die ik verspild heb aan de raadsels, dankzij jouw link!
(...) en anders spijt het me dat ik die eerste post toen geplaatst heb, want jullie zijn zwaar verslaafd
There are 2 possible and logical tangents I've found to run with this one.
One involves a book (Or should I say a series)
And the other involves a repatni
(laatste is een anagram voor painter)
Harry potter? (schilder Potter ofzo?)
quote:Van Gogh kan het niet zijn. Want dan had er gestaan "his ear pricked up" i.p.v. "his ears pricked up".
Op donderdag 24 april 2003 09:28 schreef qyn het volgende:
Hmm, iemand die het denkt te weten geeft de volgende hint:There are 2 possible and logical tangents I've found to run with this one.
One involves a book (Or should I say a series)
And the other involves a repatni(laatste is een anagram voor painter)
Harry potter? (schilder Potter ofzo?)
Welke schilder heeft er nog meer een rooie baard?
quote:Hier wat over Judas en rode baarden.. moet 't nog lezen .. Vraag me wel af hoe letterlijk we de 'ginger' beards moeten nemen ..
Op donderdag 24 april 2003 10:15 schreef Gia het volgende:[..]
Van Gogh kan het niet zijn. Want dan had er gestaan "his ear pricked up" i.p.v. "his ears pricked up".
Welke schilder heeft er nog meer een rooie baard?
ARGH! Wat is het nu! In de HoF komen zou toch nog wel leuk zijn!
Edit: Troel, je kunt weer meedoen, hehe, je hoeft nl geen mailtje meer te sturen om langs 1.27 te komen; het antwoord kun je nu invullen, net als bij de andere raadsels
[Dit bericht is gewijzigd door qyn op 24-04-2003 12:10]
quote:Dit wou ik ff checken, maar ik kom niet meer voorbij die vraag met plaatjes van films. Terwijl ik alle filmtitels weet, en het werkte ook voordat de site werd aangepast. Wat is er veranderd?
Op donderdag 24 april 2003 11:24 schreef qyn het volgende:
Edit: Troel, je kunt weer meedoen, hehe, je hoeft nl geen mailtje meer te sturen om langs 1.27 te komen; het antwoord kun je nu invullen, net als bij de andere raadsels
Edit: ik heb t over 1.24
Raadsel 1.4: Sadly (in terms of comedy value) the very same man also rode a horse, but very strangely, only in the dark... I don't suppose you'd have any idea of its name?
Sadly the very same man .. De vriend heet Sadly?
Heb "Yes - Sadly I am" ingestuurd, voor de zekerheid
En 2.24 is inderdaad 't LSTSB (zonder AND) raadsel
Heb alle raadsels ff snel en slordig in een word documentje opgeslagen...
quote:en
Got it
ty Dedbob. i had given up that the guy was the word play guy but after you just about said it was kept trying everything with him. then as you put it 'the penny dropped'.guys Dedbob and net riddler is right do not go into this riddle to much it is for once actualy a riddle i solved it purely by knowing the guy liked word play and the clues the riddle gives you. i am 99.99% certain my answer is correct i have seen what i think are the 'checkers'
Dedbob can you register for the forum i am worried as there is two ways to input the answer i don't want to have sent in the wrong one and miss out on the all important place in HoF
i wont be giving out clues or answers in PMs. all you got to do is look at the riddle the clues are there once you know the guy is the 1.3 guy just look what the riddle is about and then what kind of phone converstation they are having. i'd suggest not looking at this forum just get a pad of paper and write down everything you think they could be talking about then try to convert it into word play. you will get a lot of answers that seem pretty solid but then as soon as you hit upon the right one you can re-read the riddle and suddenly you see the 'checkers'.
stage 3 here i come! (i hope)
quote:Voor het geval ze later verwijderd worden.
in answer to the guest's very nice comments.... the only thing i got off this forum is that the guy is the guy from 1.3.and yes as a clue. answer has nothing to do with ants. the whole spider and dark picture and invoices are to tell you who the guy is. the smile and laugh at the end show that he has just said something that makes him happy in other words something to do with word play or ants. in this case word play
Kan altijd nog van pas komen
ARGH! .. Net een spin van 5 cm doorsnede door m'n huiskamer zien lopen (en geplet) .. zou dat een teken zijn
Busje roept
Steekt al liftend twee duimen op!
Had trouwens net een mogelijkheid gepost op Murphy.
quote:LOL
Hello?!+Can I talk to the undertaker please?
Speaking!
+My aunt died yesterday, can you take care of the funeral?
Yes, I can take her under. (Or: undee)
+Shall I come by tomorrow to choose a coffin?
Tomorrow is fine.
+I can be there around 11 am.
Okay, see you then.
quote:Hehehe .. ALS dit goed is, is 't wel een heel slechte grap
Op donderdag 24 april 2003 23:19 schreef Gia het volgende:[..]
LOL
Dat LOL onder dedbob zijn posts, de man die 'uitbrult' na het telefoongesprek en dat HAHAHHHAHHAAA gedoe (als beginletters van de zinnen) doet me denken dat 't wel heel erg grappig moet zijn...
Grappig, dubbelzinnig?, vanzelfsprekend, zodra je het hebt en het raadsel terugleest denk je "EUREKA" .. D-ohh!!!
Dat wordt plaats 100 ben ik bang
hoe lang duurde het bij jullie??
I woodwork.
Dus:
Hello
-Hi is this mister x?
speaking
-I heard you are a woodworker
Yes, I woodwork. (would work if I weren't on the phone right now)
enz....
Zal wel fout zijn, maar ach, wie weet krijgen we dit keer andere aanwijzingen in de post. Omdat er al 3 in de HoF zijn.
Denk wel dat we er dicht bij zitten .. (hoopt op betere hints)
En ik heb steeds antwoord gehad na 3-4 dagen ongeveer, Sassefras, dus vandaag zou je wat moeten krijgen...
[Dit bericht is gewijzigd door qyn op 25-04-2003 16:23]
quote:* Sassefras heeft nog niets ontvangen....
Op vrijdag 25 april 2003 16:16 schreef qyn het volgende:
En ik heb steeds antwoord gehad na 3-4 dagen ongeveer, Sassefras, dus vandaag zou je wat moeten krijgen...
maar gewoon geduldig afwachten dan??
quote:Je hebt er toch geen twee of meer ingestuurd, hè? Want dan krijg je op geeneen antwoord.
Op zaterdag 26 april 2003 03:22 schreef Sassefras het volgende:[..]
* Sassefras heeft nog niets ontvangen....
maar gewoon geduldig afwachten dan??
4,5 dag dus... Het kan nog
quote:Nee ik heb heel braaf 1 iets ingestuurd. Het antwoord is niet goed, tenminste, ik heb niet het gevoel: JAAAAAAAAAAAAAAAAAA, wat volgens Owen toch zou moeten zijn..
Op zaterdag 26 april 2003 12:30 schreef Gia het volgende:[..]
Je hebt er toch geen twee of meer ingestuurd, hè? Want dan krijg je op geeneen antwoord.
Volgens NR is het ook niet een telefoon gesprek, maar echt een raadsel. Ik had zo iets ingestuurd van: Yes, I've found riddle 2.22
Het is dus echt z'on wordplay... en daar ben ik op zijn nederlands al niet goed in, laat staan in zijn engels....
quote:
What about:First, Woody would peg her.
Then, Woody would peck her.
And afterwards, Woody would pack her.Would be a nice murder scenario, wouldn't it?
Hahahaha, hahaha, hahahahahahahahah
quote:Briljant!!
Op zaterdag 26 april 2003 23:15 schreef Gia het volgende:
Had net een briljante ingeving, al zeg ik het zelf.
Heb em ook op Murphy gepost. Is wel leuk.
[..]
Maar zal 't antwoord toch niet zijn, wel? Verdient in ieder geval een originaliteitsprijs!
guest:
What kind of strange house has windows in the cellar?
stocky:
for me the bits that stand out are him bounding up the stairs and the spider incident but wat affect these would have on the question or response - i just dont have a clue
guest:
its so easy just to ignore stocky...
but hes only trying to help people (HELP)
Guest:
people say that stocky blokes 'the cleverest bloke i know! always bang on the money!' but i cant see it, i think hes just lucky...
'affects!'
Badgero:
I did just that [stared out the window for a fw minutes]. The suggestion from NR and HoFers, is that the situation offers a possible direction a phone conversation might take. Perhaps we need to play around with what condition the man is in when he picks up the phone.
Hello...[pant, pant]
Is this the Ant Man/
Speaking...[gasp, pant, cough]
Did I interrupt something?
Yes - a fast break (breakfast)
stocky:
what is guest on about, im not too happy about being made a fool out of lol
and badgero what didnt he interrupt i dont get it
guest:
im keeping a close eye on this thread until about 9pm people
it appears stocky has come up trumps again, never misses a trick that lad...
'well he missed the trick but at least he saw it'
guest:
would wearing mole skin trousers help someone to be closer to the answer? i doubt if that would help them!
look to stocky's posts for inspiration. a football/soccer analogy for stocky to help you focus > stocky would be looking in front of him for the goal when it was right behind him. he could almost touch it. he is asking the right questions, well almost!
and my posts have been slightly quirky, but do not dismiss them (any part of them) for each contains a clue; sometimes cryptic, sometimes misdirected.
Hmmmm *denkt*
-edit- deze posts zijn nu verwijderd .. waren blijkbaar door één en dezelfde persoon geplaatst .. hmmmpff (nog niet achter of 't nu wat kan betekenen )
-edit 2- wat ik nu denk is dat ie de spin die hij op de trap tegenkwam zocht, en hem dus EINDELIJK vond (toen hij dus omhoog liep om de telefoon op te pakken) .. En dat hij hier een opmerking over maakt in het telefoongesprek .. vooral als de hints hierboven echt zijn: 'well he missed the trick but at least he saw it' (hij miste de spin maar hij heeft hem tenminste gezien).. een woordspeling (misschien iemand voor wie hij die spin/spinnen levert) .. ARGH!
[Dit bericht is gewijzigd door qyn op 28-04-2003 00:35]
Alleen snap ik er nog steeds weining van!!!!
quote:Heb nog ff een edit toegevoegd, wat m'n idee er nu over is ..
Op maandag 28 april 2003 00:34 schreef borat het volgende:
Dat klinkt wel veelbelovend. Het zou best NR 'himself' kunnen zijn.Alleen snap ik er nog steeds weining van!!!!
Weet niet of het wat is, maar ga d'r eens een nachtje over slapen
Nou ja, we houden de verschillende fora in de smiezen en wie weet, geeft Mr. NR himself nog wel clues in de replies op de mailtjes. (Als de HoF vol is.)
In de HoF staan is natuurlijk leuk, maar daar gaat het mij in elk geval niet om. En ook niet om het geld.
Ik vind het puzzelen gewoon leuk.
't Is alleen een tikkeltje lastig dat wij als Nederlanders niet zo makkelijk in Engelse woordgrapjes denken.
quote:in het Duits gesteld werd. En aangezien het in deze laatste riddle over 'furniture' gaat, heeft het er misschien mee te maken...
Was hat 4 Beine, kann aber nicht laufen? Bitte in Englisch antworten.
quote:Ein Tisch auf Englisch
Op maandag 28 april 2003 01:41 schreef borat het volgende:
Geen idee of dit al vermeld is op Murphyz, maar het viel me destijds op dat riddle 1.23
[..]in het Duits gesteld werd. En aangezien het in deze laatste riddle over 'furniture' gaat, heeft het er misschien mee te maken...
Op murphy's staat nu dit:
Speaking of exams, I just had my mid session control theory exam... I am convinced my lecturer is really Owen in disguise....
To give everyone something to think about, I'll post the two best answer's I've seen so far on this forum - then again, this is in my opinion, probably wrong, do npt try this at home, yadda yadda
"The ants were"
"Patty O'Furniture"
Both of these double as a word play, and also an answer to the question 'What is the phone conversation about?'
Misschien kunnen jullie er wat mee?
Ik ben totally lost, en ben bang dat mijn riddle lust aan het wegzakken is, door dit in mijn ogen onmogelijk raadsel
quote:Er stond nog meer, maar da's allemaal herhaling.
So with these points in mind, I've been looking for a wordplay which consists of only one word that is formed from two smaller words. But how does point 3 about only one definition of the wordplay being relevant come into play? Dedbob has told us that we do not know what the person on the other side of the phone is saying. He has told us that we cannot guess what these two are talking about, and that we must look at this problem from another direction. I've been thinking that perhaps the phone conversation is irrelevant. That what these two are talking about, and who the person on the other end is, are things we can't know, and thus the meaning of the wordplay as it is directed to the person on the other end isn't important. Rather, the only part of the wordplay that is important to us is how it is relevant to what we've seen our man doing in this story(and probably before he picks up the phone). We've seen him looking out the window at snow, brushing wood chips out of his hair, bounding up stairs, avoiding a spider, looking at pictures of his ginger bearded ancestors, and picking up a blue phone. I think what we are looking for is a phrase that would sound generic to the person on the other end, but it has some meaning related to one of these activities.
Pulling a few wood chippings from his hair he bounded up the cellar stairs to the kitchen -> shipping
He almost tripped avoiding a spider on the last step which seemingly had a deathwish -> without incident
As he went through the hall he looked at the pictures of his fathers, and his father's father and his father's father's father all sporting ginger beards -> for generations
Ik dacht dus even aan iets met: "shipping without incident for generations" .. Weet niet of het goed is maar ikzelf vond 't goed passen, eigenlijk...
Aanvullingen?
[Dit bericht is gewijzigd door qyn op 28-04-2003 18:54]
Jouw antwoord is nogal specifiek. Ik zie ook de wordplay niet. Behalve dat het zinnetje in delen uit de tekst gehaald zou kunnen worden.
Wel goed gevonden, maar ik krijg er geen hartkloppingen van.
Tenzij je het al geverifieerd hebt met dedbob of icarus?
Was misschien iets te voorbarig met mijn blijdschap
Toch twijfel ik nog steeds of 't dan niet een beetje goed is
ik ben helemaal leeg...
wie is die persoon? geen ideeeee (fictief? riddle geschiedenis?)
wat doet hij?( hard werken, met facturen, )
ik heb echt geeeen ideeeeee.......GRRR
Ik heb ook geen ideeen, aanvullingen.... volgens mij zijn jij en Gia de enige die er uberhaupt iets van kunnen maken...
quote:Hij is ook: "Being snowed under" (letterlijk en in het werk, aan de stapels facturen te zien) ..
Op maandag 28 april 2003 20:24 schreef Sassefras het volgende:wat doet hij?( hard werken, met facturen, )
Ook apart: kreeg een PM van 'blondie' die iets wat er op leek (snowed under) postte op het forum (en deze is verwijderd) ...
Hmmmpfff, kunnen we hier wat mee?
Santa Ana = Sent a an a
Santa Claus = And a claus
Amadayus Motzart = Am a day us - mo hart
Steven Spielburg = He in - heel err (Has thorn in foot)
en zo heel veel namen en 'betekenissen'
Misschien hebben we er wat aan
http://jeeze1999.00sf.com/riddles-04.html
er zijn 5 pagina's met ik gok zo'n 500 word play riddles..
Gaat idd wel allemaal over tijd .. nu je het zegt ...
[Dit bericht is gewijzigd door qyn op 29-04-2003 19:45]
nou ja, alvast een leuke innedag toegewenst.......
quote:het is vrijwel zeker dat de persoon de kennis van de nr is, de eigenaar van important en het paard nightmare. dit is ook bevestigd door de mensen die 2.27 al gehaald hebben.
Op maandag 28 april 2003 20:24 schreef Sassefras het volgende:
wie is die persoon? geen ideeeee (fictief? riddle geschiedenis?)
Ik doe een stapje terug, kijk naar de lap tekst onder 'picked up the receiver and said:'.
En moet ineens zeggen dat het net een zeilboot is, als je dat stuk tekst eronder bekijkt.. ARGH!
* qyn gaat koffie drinken, want da's duidelijk nodig
Yes - Sailboat (of toch dat shipping) blblbl
Het zijn vier tekentjes die steeds terugkomen. Als je kijkt naast de lap tekst van NR, die als toevoeging is geplaatst dan zie je ze allevier goed.
Misschien staan die tekens voor letters?
Weet het niet.
Ow, heb trouwens nog steeds geen "sorry not correct" terug van mijn tweede antwoord.
A Santa Claus UFO elf furniture man sees name rut in ruffle of usual Cat NASA
of
Sadly I am
(je moet toch WAT proberen, lool )
quote:Ik geef mezelf niet zo'n grote kans dat ik 1 van die mensen ben..
owenbowin@hotmail.com wrote:
Sorry yes, we're preparing the site for a presentation so all work is really going toward that. About 20 people have so far got the correct answer [to Stage 2.27] but only 4 so far informed that they are correct. The reason for not a lot of news is that not much is happening, things seem to be finaly ticking over
quote:Ik dacht, toch ff checken... en ja hoor, twee afwijzingen
Op donderdag 1 mei 2003 23:25 schreef borat het volgende:
Ik geef mezelf niet zo'n grote kans dat ik 1 van die mensen ben..
ik wacht al bijna 7 dagen op een antwoord...
Het is dus niet:
- I wood
- I woodwork (had jij ook niet zoiets, Gia?)
quote:Ja, I woodwork, ook gisteren afgewezen!
Op donderdag 1 mei 2003 23:36 schreef borat het volgende:[..]
Ik dacht, toch ff checken... en ja hoor, twee afwijzingen
Het is dus niet:
- I wood
- I woodwork (had jij ook niet zoiets, Gia?)
Ik weet het niet meer. Denk da'k maar wacht tot het bekendgemaakt wordt.
Hoop dat we snel door kunnen met stage 3. Van al dat gewacht word je ook maar shaggy. Ik wel, iig.
quote:Nee! Verdorie!
Op vrijdag 2 mei 2003 16:02 schreef SquidNunc het volgende:
jij zat toch in zo'n groepje bij murphyz? hebben ze daar ook nog geen oplossing?
En dat Mirc-groepje reageert ook nergens op.
Verdeel en heers, we moeten in alle groepjes zien te komen.
Lurker:
if this guy is not at ease unless he is working,
then they guy that calls can be calling for to ask when he can
come and pick up a product.
what can he say that ties in being at ease and a woodworking/furniture product?
Blondie:
well the answer isn't "eye wood" or "i'm portable" or for that matter "eye saw wood
en Whatever:
Yes - I wood work as in would work.
We have the two checkers - wood chippings in his hair and furniture work shop.
It is taking a step back.
It is neat, but lame.
It doesn't over specify it being the important guy, which is important I believe[/i]
(alhoewel het bij de laatste duidelijk is dat "wood work of would work" fout is.)
Volgens Misha zitten Knoxville en 'guest' zéér dicht bij het juiste antwoord... we moeten dus wat met de volgende uitdrukkingen zien te doen.
Knoxville:
Yes I'm portable
notable
importable
I've come for the table
Patty O'Furniture
I saw.....
wouldnt I
I break furniture / I brake for nature
Guest:
i had ideas like yes, comfortable ( as in yes, come for the table).
Is dat 'm, denken jullie?
Misha zegt, "it's one word and it's three words'".
Comfortable is één woord en come for table zijn drie woorden.
Ik stuur 'm op.
quote:Ik zou 't in 3 woorden doen
Op zaterdag 3 mei 2003 19:44 schreef Uncle_Sam het volgende:
Comfortable!?Is dat 'm, denken jullie?
Misha zegt, "it's one word and it's three words'".
Comfortable is één woord en come for table zijn drie woorden.
Ik stuur 'm op.
Want je komt sites als deze tegen:
I have a table needing repairs; why must the cabinet-maker who comes for it be in good circumstances?
argh blblbl LANG LEVE E.A. Poe!! HOERA!
[Dit bericht is gewijzigd door qyn op 03-05-2003 20:52]
quote:Dat lijkt me niet, 'it's one word and it's three words'. Overigens zou dat ook afbreuk doen aan het ijzersterke (uhum...) woordgrapje.
Op zaterdag 3 mei 2003 23:42 schreef FalconNL het volgende:
Probeer ook eens "come for THE table". weet nog niet of het goed is, maar heb een zeer sterk vermoeden dankzij een van de teammaten van Misha, met wie ik aan Riddlepanet werk.
quote:Misha is één van de mensen die dit antwoord bevestigd heeft ..
Op zaterdag 3 mei 2003 23:42 schreef FalconNL het volgende:
Probeer ook eens "come for THE table". weet nog niet of het goed is, maar heb een zeer sterk vermoeden dankzij een van de teammaten van Misha, met wie ik aan Riddlepanet werk.
De 3 woorden dus...
quote:Wat je kan doen is een nieuw hotmailaccount aanmaken. Maar over enkele weken (ja, je weet het maar nooit met Net Riddle) heeft één van ons vast en zeker de link voor stage 3 in zijn of haar bezit, dus zal deze in dit topic wel verschijnen.
Op zondag 4 mei 2003 00:26 schreef FalconNL het volgende:net de verkeerde natuurlijk weer ingestuurd.
Zijn ook drie woorden.
Verdeel en heers! Een van ons zal het goed hebben en de link hier plaatsen. Als die link ooit bekend gemaakt wordt!
Op naar stage 3!
quote:Contact houden! Hoe dan ook! Al trouw je met haar!
Op zondag 4 mei 2003 15:27 schreef thabit het volgende:
Ik ben via icq iemand tegengekomen die vrijwel in haar eentje alles totaan 2.27 heel snel heeft weten op te lossen. Bij slechts een paar raadsels heb ik haar wat hints gegeven. Ik denk dat zij ons wel verder kan helpen.
Kreeg ook nog dit 'grapje' van iemand toegestuurd:
In 2017 Posh Spice and David Beckham are hounded out of the UK and set off to California to buy a ranch. Unfortunately, after just a few years, they are in financial trouble. Years of designer clothes and Brooklyn's drug habit has taken its toll. In order to keep the bank from repossessing the ranch, they need to purchase a bull so that they can breed their own stock. Posh looks at the bank balance then takes their last $600 out and heads west to another ranch where a man has a prize bull for sale. Upon leaving, she tells David "When I get there,if I decide to buy the bull, I'll contact you to drive out after me and bring it home."
Posh arrives at the man's ranch, inspects the bull, and decides she wants to buy it. The man tells her that he can sell it for $599,no less.
After paying him, she drives to the nearest town to send David a telegram to tell him the news. She walks into the telegraph office, and says, "I want to send a telegram to David Beckham telling him that I've bought a bull for our ranch. I need him to hitch the trailer to our pick-up truck and drive out here so we can take it home."
The telegraph operator explains that he'll be glad to help her, then adds, "It's just 99 cents a word." Well, after paying for the bull, Posh only has $1 left. She realises that she'll only be able to send David one word. After thinking for a few minutes, she nods, and says, "I want you to send him the word, 'comfortable'." The telegraph operator shakes his head. "How is he ever going to know that you want him to hitch the trailer to your pick-up truck and drive out here to haul that bull back to your ranch if you send him the word, comfortable'?" Posh explains, "David's stupid. He'll read it slow."
Wel grappig, in relatie tot het raadsel
Ehm, iemand al een antwoord op de laatste inzendingen?
Ik stuurde het zondag pas, dus kan nog wel een dagje of twee duren, vrees ik.
quote:Ik wacht ook nog steeds, had t zaterdag ingestuurd.
Op dinsdag 6 mei 2003 11:46 schreef Gia het volgende:
Ehm, iemand al een antwoord op de laatste inzendingen?Ik stuurde het zondag pas, dus kan nog wel een dagje of twee duren, vrees ik.
ik heb trouwens nog steeds geen reactie gehad op het antwoord dat ik zaterdag opgestuurd heb.
Afgelopen weekend zat m'n hotmail-account propvol; hopelijk is er niet net toen geprobeerd een reactie te sturen (heb vrijdag antwoord ingezonden) ..
Nog even afwachten! ARGH! (kan niet wachten op Stage 3, hehe) ..
En nu helpen!
Tekst bovenin de balk (waar in Stage 2 "where is number twenty two" staat) vertaalt volgens mij naar: "The twenty two answer you have seen it" (lettertype: Anglosaxon Runes) (weer LOTR lettertype?) .. Begint al goed
-edit- 3.2 nu, lool
[Dit bericht is gewijzigd door qyn op 08-05-2003 08:11]
Maar waar slaat het op?
Heb al teruggekeken naar de pagina met antwoord transformers, kan echter niks vinden.
Damn.
quote:1.1 was ...
Op donderdag 8 mei 2003 09:18 schreef Gia het volgende:
Ik had uit die rune tekens: two twenty two does exist I have seen it.Maar waar slaat het op?
Heb al teruggekeken naar de pagina met antwoord transformers, kan echter niks vinden.
Damn.
(patroon, weet je wel
3.2 zit ik nog vast, moet niet echt moeilijk zijn volgens mij .. helaas ff niet veel tijd nu...
Wel blij dat dat linkje m'n kant zo onverwachts toch nog op kwam
quote:Hoe kwam je daar nou aan dan?
Op donderdag 8 mei 2003 10:05 schreef qyn het volgende:
Wel blij dat dat linkje m'n kant zo onverwachts toch nog op kwam
En ik zit al een uur te staren naar 3.1... waar is dat patroon??
Edit: het zal er wel mee te maken hebben dat 1.1 en 2.1 erg letterlijk waren: "type in a word" en "enter it into the box". Maar iets in die trant staat niet in 3.1
[Dit bericht is gewijzigd door borat op 08-05-2003 10:43]
Waar is dat busje nou gebleven?
Ga morgen naar de kapper en laat mijn haar blond verven!
Heb al van alles geprobeerd:
a pattern
pattern
on
get on
this riddle
this riddle follows a pattern
2.22
3.1
Wèèèèèhhhhh
En 3.2 ook voor wie wil.
Kunnen we puzzelen op: BIO HX missing the word?
Spoiler
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
kingpin
quote:Jawel hoor, maar wel moeilijker:
Op donderdag 8 mei 2003 10:25 schreef borat het volgende:Maar iets in die trant staat niet in 3.1
quote:
Op donderdag 8 mei 2003 07:56 schreef qyn het volgende:
Wat zou er gebeuren als we terug gaan naar de root en daar 'amicus' invoeren?En nu helpen!
Tekst bovenin de balk (waar in Stage 2 "where is number twenty two" staat) vertaalt volgens mij naar: "The twenty two answer you have seen it" (lettertype: Anglosaxon Runes) (weer LOTR lettertype?) .. Begint al goed
-edit- 3.2 nu, lool
quote:Ik neem nog maar een kop koffie,
Op donderdag 8 mei 2003 11:16 schreef Gia het volgende:[..]
3.3 nu.
wat is de link van stage 3 dan? ik wil ook weer mee doen!!
edit- Laat maar, ik zie het al..
[Dit bericht is gewijzigd door Sassefras op 08-05-2003 13:03]
quote:Cool! Hij is goed!
Op donderdag 8 mei 2003 10:52 schreef Gia het volgende:
Hebbum.En 3.2 ook voor wie wil.
Spoiler
Tijdens m'n boterhammetje kwam de ingeving .. Maar jij was me al voor
Nou niet te snel gaan he, want ik heb vanavond pas weer tijd
Aan murphyz te zien had ik die link net op tijd .. Het begint weer goed op gang te raken! En over die link.. is het dan ZO onwaarschijnlijk dat ik het goede antwoord heb ingezonden EN er nog een reactie op gehad heb, ook?
quote:BIO HX
Op donderdag 8 mei 2003 13:11 schreef Gia het volgende:
Misschien kan iemand weer brute force doen op 3.3Heb werkelijk geen idee.
Die richting in?
Of zou het wat met de "Asahi Biomembran® High-Flux AM-BIO HX" te maken hebben?
Of een "Bio" moederbord met een Triton II (HX) chipset
quote:had ook al 'am' en 'wet' geprobeerd.
Op donderdag 8 mei 2003 14:13 schreef qyn het volgende:[..]
BIO HX
WHITE BOX (dat ding waar we steeds text invullen)
WTE ontbreken .. 'wet' is het niet ...Die richting in?
Of zou het wat met de "Asahi Biomembran® High-Flux AM-BIO HX" te maken hebben?
Of een "Bio" moederbord met een Triton II (HX) chipset
Werkt geen van beide.
Vervelend raadseltje.
quote:Hmm, had gehoopt jullie al bij 3.4 aan te treffen
Op donderdag 8 mei 2003 14:19 schreef Gia het volgende:[..]
had ook al 'am' en 'wet' geprobeerd.
Werkt geen van beide.
Vervelend raadseltje.
White box dr ho .. komt een of andere Mark ook nog aan met 'How much wood would a woodchuck etc...' .. dus ik denken: wood .. would .. -> who ..
maar of dat de juiste richting opdenken is, geen idee..
WOOD BIRTH HEX
nah.. (frustrerend, dat er al zoveel in Stage 3 zijn .. vooral omdat er een aantal WEL verder zijn!)
[Dit bericht is gewijzigd door qyn op 09-05-2003 00:12]
HEEL erg goed raadsel overigens (3.5 dan )
quote:Aaaaaah! Qyn, vertel op, nu, een hint, en snel een beetje!
Op donderdag 8 mei 2003 22:44 schreef qyn het volgende:
Oh, als je deze voorbij bent, ga je je afvragen waar nummer 3.4 is geblevenHEEL erg goed raadsel overigens (3.5 dan
)
[bemerk je m'n frustraties?]
quote:Ik zou zeggen, pak een spiegel.
Op donderdag 8 mei 2003 22:46 schreef Uncle_Sam het volgende:[..]
Aaaaaah! Qyn, vertel op, nu, een hint, en snel een beetje!
[bemerk je m'n frustraties?]
quote:Ja! Een spiegel! (of wat ruimtelijk inzicht
Op donderdag 8 mei 2003 23:09 schreef Gia het volgende:
Voor 3.3?
Een spiegel?
quote:Volgende is briljant! Help me bij 3.6!
Op donderdag 8 mei 2003 23:09 schreef Gia het volgende:
Voor 3.3?
Een spiegel?Lamaar, hebbem al.
[Dit bericht is gewijzigd door qyn op 09-05-2003 00:13]
Maar hoe ik het ook invoer, het is niet goed.
Heb ook al als antwoord 19 letters geprobeerd.
Busje!!!
quote:Feli
Op donderdag 8 mei 2003 23:32 schreef Gia het volgende:
Hebbum al.Ben je ook bij 3.6?
Ik ben al veel te lang bij 3.6, 't is niet voor niets dat ik hints ging geven (nah)
Dit voelt echt als HEO .. en ik haat HEO ..
Ingevingen graag
(thought about sea of tranquility again)
quote:Voor het gemak heb ik zowat alle woorden die kunnen beginnen met 'an' en die een beetje aannemelijk lijken, uit een standaard Engels woordenboekie doorgefietst .. (dus de aeiou woorden, met 6 letters) ..
Op donderdag 8 mei 2003 23:40 schreef Gia het volgende:
Eerste woord is of het lidwoord an of het is I'm.
Denk ik.
Geen resultaat, voorlopig ..
er wordt gepraat over 'a sea' en niet 'the sea' ... dat zou duiden op een enkele 'zee' maar niet allemaal? Misschien een woordspeling hierop?
St. Iffish? Al Obster? An Tilles?
nah
quote:Heb an indian en an asian geprobeerd. werkt niet.
Op donderdag 8 mei 2003 23:55 schreef FalconNL het volgende:
iemand al iets geprobeerd met I live in Asia? (als dit werkt, graag een hint)
Waarom, heb je die clue ergens vandaan?
je houdt dus over: "riddltwentytwo"
ik heb verder nog geprobeerd: riddle 22, riddle twentytwo, riddle twenty two, riddl twentytwo, riddl twenty two, riddl 22, 2.22
[Dit bericht is gewijzigd door SquidNunc op 09-05-2003 10:41]
quote:Toen ik het alfabet van A tot Z uittypte, vond ik het antwoord.
Op vrijdag 9 mei 2003 10:31 schreef SquidNunc het volgende:
huh wat is nou 3.3? wat doe ik met spiegels?
slaat dat ruimtelijk inzicht op HX? dat dat voor een ruimtelijke structuur staat?
ik kan wel wat woorden verzinnen maar nr vindt ze niet goed.
quote:Als je boven de letters BIO HX een spiegel zet, en je kijkt dan in de spiegel, dan zie je nog steeds BIO HX. De letters zijn a.h.w. naar boven omgeklapt en blijven dan toch hetzelfde.
Op vrijdag 9 mei 2003 10:31 schreef SquidNunc het volgende:
huh wat is nou 3.3? wat doe ik met spiegels?
slaat dat ruimtelijk inzicht op HX? dat dat voor een ruimtelijke structuur staat?
ik kan wel wat woorden verzinnen maar nr vindt ze niet goed.
Er zijn nog meer letters in het alfabet waar dat mee kan en die vormen samen een woord.
quote:Nog geen goed antwoord
Op vrijdag 9 mei 2003 18:08 schreef Gia het volgende:
Nog niemand iets voor 3.6?
"I live in a sea" (AC/Alternating Current)
"What am I" (Watt)
Ik vond hierop 'in charge' wel goed gevonden. Maar da's ook niet goed ..
Lijkt echt HEO wel .. Tijd voor Brute Force? *kuch* thabit *kuch*
quote:
Op vrijdag 9 mei 2003 10:27 schreef borat het volgende:
Hoe moet ik t antwoord van 3.5 formuleren?
quote:Niet op de onderste zin letten
Op zaterdag 10 mei 2003 18:11 schreef borat het volgende:
Ik zou jullie maar al te graag helpen, maarre...
[..]
quote:Vond een liedje van Alice in Chains - "Sea of sorrow"
Op zaterdag 10 mei 2003 17:42 schreef Gia het volgende:
Brute force zal wel lastig zijn, omdat je twee woorden hebt.
En het eerste woordje kan al vanalles zijn.
"of sorrow" en "in chains" is niet goed.
blijft zoeken en ja, dat eerste woordje kan dus vanalles zijn
(ik gok dat 3.7 er nog niet staat)
quote:Ik denk dat je gelijk hebt dat 3.7 nog niet online is, of dat er daar iets fout is gegaan. Afwachten dus maar weer...
Op dinsdag 13 mei 2003 21:17 schreef qyn het volgende:
Het nieuws op NR is wat vernieuwd.. Blijkbaar is 3.7 nog niet online? Of staat dat er niet?(ik gok dat 3.7 er nog niet staat)
quote:
Op donderdag 15 mei 2003 22:59 schreef qyn het volgende:
LOL! 85473 hits op 3.5 (linkje is aangepast) .. Riekt naar Brute Force
O ja, als ik op de [continue]-knop druk, ga ik niet verder naar het volgende scherm in verband met een 'fout op de pagina'. Weet iemand hoe ik dat kan verhelpen?
quote:Ik krijg hetzelfde. Gewoon even wachten, denk ik. Ze zijn er mee bezig om stage 3 te fixen.
Op donderdag 15 mei 2003 23:02 schreef Uncle_Sam het volgende:
O ja, als ik op de [continue]-knop druk, ga ik niet verder naar het volgende scherm in verband met een 'fout op de pagina'. Weet iemand hoe ik dat kan verhelpen?
, ik krijg nu niet bepaald een geniale ingeving aan de hand van de aanwijzingen.
Ik ben voor de gein 's begonnen en zie ineens wel erg veel overeenkomsten met de raadsels in NR... Voorbeeld:
1.1: Zelfde idee als NR
1.2: Welke Welke bolle wordt dikker als je een zevende van hem wegneemt?
1.4: lijkt verdacht veel op 't 'nightmare' raadsel...
En zo nog meer, .. 2.2 is zelfs het (hoeveel mijlen onder zee) + blabla raadsel .. En 3.2: "Klik op 'het plaatje' om verder te gaan", inclusief de afleidende pijltjes naar links.... Een raadsel: "1701, vreemde tijden, verre reizen, ik maakte het allemaal mee. doorstond menig zwaar gevecht. Een Schot sleepte me er steeds doorheen." .. Nu vraag ik me af.. Diefstal, of zijn dit allemaal welbekende raadsels?
Overigens, ontopic, raadsel 3.7 van NR is: "?klim ffo enog morf ???? is"
Kunnen we daar vast over nadenken
(si ???? from gone off milk?)
[Dit bericht is gewijzigd door qyn op 18-05-2003 05:04]
Die nieuwe is 3.6.
Alles is een plaatsje naar voren geschoven, zodat 3.4 niet meer kwijt is.
quote:Er was toch ergens: a boy called si?
Op zondag 18 mei 2003 03:15 schreef qyn het volgende:Overigens, ontopic, raadsel 3.7 van NR is: "?klim ffo enog morf ???? is"
Kunnen we daar vast over nadenken
(si ???? from gone off milk?)
Overigens vroeg ik op Murphyz of ik met 'I live in a C' op het juiste spoor zat en via PM kreeg ik een bevestiging op mijn vraag. Er werd ook gezegd dat je het moet visualiseren. Wat zit er in een C? 'A brokeno' of iets dergelijks...?
quote:1. een variant op: An anchor? (sea of hope/anchor of hope, een anker hangt in de zee, heeft de vorm van een C etc?)
Op zondag 18 mei 2003 13:30 schreef Uncle_Sam het volgende:
Overigens vroeg ik op Murphyz of ik met 'I live in a C' op het juiste spoor zat en via PM kreeg ik een bevestiging op mijn vraag. Er werd ook gezegd dat je het moet visualiseren. Wat zit er in een C? 'A brokeno' of iets dergelijks...?
[Dit bericht is gewijzigd door noob op 18-05-2003 18:14]
[Dit bericht is gewijzigd door Schorpioen op 18-05-2003 18:30]
quote:Ow jah, 3.6 bedoel ik .. 't was laat gister
Op zondag 18 mei 2003 07:54 schreef Gia het volgende:
Weet je toevallig ook nog een antwoord op 3.5?Die nieuwe is 3.6.
Alles is een plaatsje naar voren geschoven, zodat 3.4 niet meer kwijt is.
Ik heb 't antwoord op 3.5 ook nog niet. Iets gerelateerd aan "An Anchor" zat ik (net als noob neerzette) aan te denken ..
"What lives in a c"
Een anker, met een C-vorm, en daarin het Egyptische "Ankh" symbool? Dus dat symbool, of een kruis, 'leeft' in C?
Crucial? An Anchor? Werkt niet .. misschien varianten? Tot nu toe het congratulations-schermpje nog niet mogen zien...
Het antwoord is gewoon heel stom en wij, Nederlanders, zouder er nooit achter gekomen zijn.
C is een romeins cijfer en staat voor 100.
100 is een century.
Daar dus die c vanaf en je hebt entury.
An entury
Hoe idioot gaat dit nog worden???
Wat is an entury eigenlijk? Iemand enig idee?
Trouwens de volgende:
Ik weet niet of Si een foutje is of opzet, maar als je Made omdraait, krijg je Edam. Kaas dus. Gemaakt van gone off milk.
Dus Si (is) made from gone off milk? Edam.
Helaas kunnen we die nog niet proberen.
We zijn in elk geval bij.
Ow, en je moet dat an entury in de url invullen en niet in het witte hokje.
quote:Grmbl, inderdaad. Het moet niet veel gekker worden. Ik had 'm intussen ook, niet zelf gevonden, maar dankzij 't Murphyz-forum... Entury is volgens mij ook geen bestaand woord. Of komt er nog wat uit als je 't uitspreekt: an entury blbl .... Blij dat dit ook weer voorbij is
Op maandag 19 mei 2003 07:52 schreef Gia het volgende:
Het antwoord is gewoon heel stom en wij, Nederlanders, zouder er nooit achter gekomen zijn.Hoe idioot gaat dit nog worden???
Wat de volgende betreft, 'made'/edam' is een hele goede. Laten we die maar gaan proberen zodra 3.7 online is...
Oh, en in 3.6 is er een puntje linksboven bij gekomen. Zou dat wat (gaan) betekenen?
*zingt liedje van blijdschap*
Ik begrijp dus ook absoluut niet hoe SpikedAngel achter deze oplossing is gekomen.
Edit: vond net deze:
http://www.selfgrowth.com/articles/Casto1.html
21st entury
[Dit bericht is gewijzigd door Gia op 19-05-2003 09:49]
http://plink.sonic.net/brain-teasers/
Toch maar in de gaten houden voor de toekomst.
Hmzz, staat er dus wel bij, maar als opgave.
Entury
Long time no see = antwoord.
[Dit bericht is gewijzigd door Gia op 19-05-2003 10:05]
quote:Die site bookmark ik ook maar! Goeie site!
Op maandag 19 mei 2003 09:59 schreef Gia het volgende:
Ook een interessante link is deze, hoewel ik Entury er niet vond:http://plink.sonic.net/brain-teasers/
Toch maar in de gaten houden voor de toekomst.
Leuke signature overigens op Murphyz! Zoiets heeft volgens mij niemand door
Kent iemand verder nog een goed middeltje tegen NR? Graag iets om zonder pijn van de verslaving af te komen...
overigens is die spikedangel een van de oprichters/bedenkers van net riddle dus je weet nooit hoeveel zij al vantevoren weet.
quote:Is dat zo?
Op dinsdag 20 mei 2003 00:32 schreef SquidNunc het volgende:
an entury? ok dan, t is dat t werkt...overigens is die spikedangel een van de oprichters/bedenkers van net riddle dus je weet nooit hoeveel zij al vantevoren weet.
Maar inderdaad, dan kan zij al meer weten, natuurlijk.
quote:Was Spikedangel niet 'Riddle Queen' van 'Riddleplanet' en is ze daar niet mede-oprichtster/Global Moderator van? Of haal ik nu mensen door elkaar?
Op dinsdag 20 mei 2003 00:32 schreef SquidNunc het volgende:
an entury? ok dan, t is dat t werkt...overigens is die spikedangel een van de oprichters/bedenkers van net riddle dus je weet nooit hoeveel zij al vantevoren weet.
[Dit bericht is gewijzigd door qyn op 20-05-2003 10:14]
quote:Ach zo. Nou snap ik het.
Op dinsdag 20 mei 2003 08:18 schreef qyn het volgende:[..]
Was Spikedangel niet 'Riddle Queen' van 'Riddleplanet' en is ze daar niet mede-oprichtster/Global Moderator van? Of haal ik nu mensen door elkaar?
Begreep al niet waarom Remote haar SA/RQ noemde.
Iedereen nog steeds Edam in aan 't voeren, regelmatig.
Zou toch weer bijna moeten werken, eigenlijk.
quote:Ik doe niets anders
Op dinsdag 20 mei 2003 16:18 schreef Gia het volgende:[..]
Iedereen nog steeds Edam in aan 't voeren, regelmatig.
Zou toch weer bijna moeten werken, eigenlijk.
En, om inspiratie op te doen: The Cheese Shop - Monty Python maar weer 's opgezet
Ook Edam wordt genoemd ..
And I thought to myself, "a little fermented curd will do the trick," so, I curtailed my Walpoling activites, sallied forth, and infiltrated your place of purveyance to negotiate the vending of some cheesy comestibles!
Come again?
Wanneer kunnen we nou eens verder?
Zelfs op Murphy wordt bijna niet meer gepost.
Ow, trouwens, volgende week ben ik een weekje weg.
Van 29 mei tot 8 juni.
Houden jullie me op de hoogte?
Via Hotmail of PM op Murphy.
Mijn dank is verpletterend.
Zodra we verder kunnen met Net Riddle zou ik graag met jullie mee willen puzzelen. Ik ben inmiddels ook aanbeland bij vraag 3.6 en al behoorlijk 'hooked' aan NR!
Groeten, Hedwig
textveldje werkt niet, dus moet het met de hand invullen..
maar heb geen flauw idee wat ik in moet vullen!?
gewoon de letters met dezelfde eigenschappen in alfabetische volgorde, en moeten de letters die er dan staan er dan bij? Of moet ik met al die letters een woord vormen (en dan weer met of zonder die er al staan?)
quote:Hint: de letters die er al staan moeten er niet bij. Het is maar een kort woord, even husselen. Succes!
Op donderdag 5 juni 2003 10:32 schreef OxiMoron het volgende:
Ik zit vast bij 3-3..textveldje werkt niet, dus moet het met de hand invullen..
maar heb geen flauw idee wat ik in moet vullen!?
gewoon de letters met dezelfde eigenschappen in alfabetische volgorde, en moeten de letters die er dan staan er dan bij? Of moet ik met al die letters een woord vormen (en dan weer met of zonder die er al staan?)
Tjongejonge, ga straks nog met timehunt beginnen om de tijd te doden.
quote:nu jullie toch aan het wachten zijn.............
Op maandag 9 juni 2003 11:36 schreef Hadewych het volgende:
Iemand op Murphyz heeft vandaag een meeltje gehad van Owen. Naar het schijnt zijn ze vanochtend weer begonnen met werken aan de site. 3.6 doet het nog steeds niet trouwens.
quote:Kun je het antwoord invullen in de box of moet het in de URL? (ik weet het niet zo goed meer). Als het laatste het geval is, moet er wellicht nog .htm achter.
Op maandag 9 juni 2003 16:42 schreef Capaja het volgende:[..]
nu jullie toch aan het wachten zijn.............
kan iemand mijverder helpen met 1-8 ?
ik ben nog niet zo lang bezig dus en kom niet uit die rijtjes met getallen
in deel 1 kon ik alleen vinden wat ik al bedacht had, als je ze opelt klopt de laatste
MAAR dan krijg ik hem niet ingevoerd
quote:het gaat om deze opgave :
Op maandag 9 juni 2003 17:03 schreef Hadewych het volgende:[..]
Kun je het antwoord invullen in de box of moet het in de URL? (ik weet het niet zo goed meer). Als het laatste het geval is, moet er wellicht nog .htm achter.
als je de rijtjes van links naar rechts optelt EN van boven naar beneden dan kom je uit op 500
MAAR het antwoord zou moeten bestaan uit 6 cijfers van 2cijfers ieder ( lijkt mij !)
quote:S P A M a l e r t
Op maandag 9 juni 2003 21:13 schreef Capaja het volgende:
kennen jullie deze al ..............http://66.154.91.2/tests/colt/fire.html
quote:en waarom mag netriddler wel dan ?
Op maandag 9 juni 2003 21:28 schreef the.moderator het volgende:[..]
S P A M a l e r t
quote:Er staan toch echt verwijzingen naar PayPal op die site, dat lijkt mij tegen de FAQ. De gratis!!! Net Riddler werd allereerst getolereerd, omdat er nogal wat kennisvragen in bleken te zitten. Achteraf zijn de meeste antwoorden niet vanuit die kennis, maar juist vanuit echte puzzle-slimheid ook goed te beantwoorden.
Op maandag 9 juni 2003 21:31 schreef Capaja het volgende:[..]
en waarom mag netriddler wel dan ?
het is toch ook gewoon een puzzel ?
quote:hmmmmm
Op maandag 9 juni 2003 21:42 schreef the.moderator het volgende:[..]
Er staan toch echt verwijzingen naar PayPal op die site, dat lijkt mij tegen de FAQ. De gratis!!! Net Riddler werd allereerst getolereerd, omdat er nogal wat kennisvragen in bleken te zitten. Achteraf zijn de meeste antwoorden niet vanuit die kennis, maar juist vanuit echte puzzle-slimheid ook goed te beantwoorden.
quote:dat staat inderdaad al in de opgave
Op maandag 9 juni 2003 22:23 schreef Hadewych het volgende:
Het antwoord bestaat uit 3 cijfers. Succes!
Het antwoord op het laatste rijtje is gelijk aan de uitkomsten van de voorgaande rijtjes bij elkaar.
quote:Juste!
Op dinsdag 10 juni 2003 00:15 schreef Hadewych het volgende:
Het bestaat niet uit zes keer twee cijfers. Dat probeer ik te zeggen. Het antwoord is ook niet 500.Het antwoord op het laatste rijtje is gelijk aan de uitkomsten van de voorgaande rijtjes bij elkaar.
En het antwoord op het raadsel is de som van de antwoorden van alle rijtjes, inclusief het laatste.
Ik zit nu alleen vast bij 2.23 Die met die hond die een hotel binnen wandelt ..... kan 1 van jullie mij daar een hintje voor geven ....
RiVoW
quote:Lange poten, Plein, Kalverstraat, Coolsingel......
Op dinsdag 10 juni 2003 14:58 schreef RiVoW het volgende:
Dit Net Riddle gedoe is best leuk, ik had al wel wat op engelse fora rondgelopen, maar in je eigen taal tikken is toch weer net iets makkelijker![]()
Ik ben nu ruim een week bezig, en zie nu dat ik dit forum eens eerder had moeten bezoeken .... dat had me een hoop tijd bespaard![]()
Ik zit nu alleen vast bij 2.23 Die met die hond die een hotel binnen wandelt ..... kan 1 van jullie mij daar een hintje voor geven ....
RiVoW
Tja, waar het op slaat weet ik ook niet.
Jullie zijn met zn allen al druk met stage 3 bezig zie ik .... ik zal mn best doen jullie bij te halen en misschien ook ff wat hulp terug te kunnen bieden
RiVoW
quote:Hehe, ik had deze destijds best snel goed, aangezien ik vroeger altijd met dat hondje (of het autootje) speelde .. Maar als je het spel niet kent, kun je het schudden jah
Op dinsdag 10 juni 2003 16:56 schreef RiVoW het volgende:
Ik snap hm nu wel .... 1 van de standaard pionnen in dat spel is een hond ...... jeeeeeeetje daar kom je toch niet op ..... was ik net erg trots op mezelf dat ik die omega prime link door had loop je tegen zoiets aan
GRMBL! 3.7 nog steeds niet online, het duurt nu wel erg lang. Ben benieuwd, ik ga het wel weer in de gaten houden; aangezien ze blijkbaar weer begonnen zijn met het updaten van de site...
Wat borat zegt; de perfecte manier om van de NR verslaving af te komen!
[Dit bericht is gewijzigd door qyn op 10-06-2003 19:11]
quote:er zat wel een hondje bij
Op dinsdag 10 juni 2003 20:42 schreef Hadewych het volgende:
Dan was dat zeker op de computer, want wij hadden vroeger geen hondje bij het spel zitten.
ik ben uit die reksommen uit en ik ga nu 1-10 invullen
1
11
21
etc
dat had ik al, maar als ik dat in de adresbar invoer (het invoerveld werkt niet aangezien er in de source een script mist) kan ie de pagina niet vinden .......
iig wel bedankt voor de hulp
[Dit bericht is gewijzigd door RiVoW op 11-06-2003 01:34]
1-20
We are little creatures;
all of us have different features.
One of us in glass is set;
one of us you'll find in jet.
Another you may see in tin,
and the fourth is boxed within .
If the fifth you should pursue,
it can never fly from you.
What are we?
1 van ons bevindt zich in "glass"
een ander bevindt zich in .....
enz .......
quote:erges dacht ik al zoiets
Op donderdag 12 juni 2003 01:21 schreef RiVoW het volgende:
Probeer het eens een beetje krom in het Nederlands te vertalen ...1 van ons bevindt zich in "glass"
een ander bevindt zich in .....
enz .......
1 zit er in "glass"
1 in "jet"
1 in "tin"
ow dat woord creatures maar ff wegdenken
quote:HEBBES
Op donderdag 12 juni 2003 13:14 schreef RiVoW het volgende:
neej, je moet "letterlijker" denken1 zit er in "glass"
1 in "jet"
1 in "tin"ow dat woord creatures maar ff wegdenken
*zucht*
nu laat ik riddler even voor wat ie is en ga over 1 uur en 13 minuten beginnen aan Mysteriax II
quote:Grmbl, wel gemeen om dat om 00:00:01 te laten beginnen! Vooral nu ik zo gaar ben en alleen maar aan slaap kan denken ..
Op donderdag 12 juni 2003 22:48 schreef Capaja het volgende:[..]
HEBBES
*zucht*
nu laat ik riddler even voor wat ie is en ga over 1 uur en 13 minuten beginnen aan Mysteriax II
Ben ook benieuwd naar NR, wanneer dat weer begint .. eigenlijk jammer dat het zo lang duurt; veel mensen haken af of zijn al afgehaakt, lijkt me .. En meer zielen is toch wel meer vreugd
quote:Als iemand mij kan helpen doe ik ook mee.
Op donderdag 12 juni 2003 23:04 schreef qyn het volgende:
Ben ook benieuwd naar NR, wanneer dat weer begint .. eigenlijk jammer dat het zo lang duurt; veel mensen haken af of zijn al afgehaakt, lijkt me .. En meer zielen is toch wel meer vreugd
quote:Waarschijnlijk vind je in dit topic, en de voorgaande, wel alle antwoorden.
Op zaterdag 14 juni 2003 12:41 schreef stoopkind het volgende:[..]
Als iemand mij kan helpen doe ik ook mee.
Ben 3 weken terug gestopt bij 2.27, daar kwam ik niet uitIk zal deze topic ook ff doorlezen, misschien staat daar al iets handigs in.
quote:Zucht ..
Op woensdag 18 juni 2003 17:04 schreef SquidNunc het volgende:
oh oh
iedereen het nieuws al gelezen?
the death of net riddle:
http://www.languid.net/nr/news.htm
Dan ben je blij dat je zo ver bent..
quote:En tot nu toe merk ik geen verschil .. De eerste 4 raadsels zijn 't zelfde voor zover ik kan zien .. Maar goed, 't is vandaag pas ge-update ..
www.languid.net/nr/
Riddles posted so far : 1.1 -> 1.2
Dat wordt dus opnieuw beginnen .. pfff
Twee per dag? Gisteren nog niets. Zou het dan vandaag beginnen of......krijgen we over een week of 4 weer een nieuwe nieuwsbrief met excuses en uitvluchten?
Dit is toch niet leuk meer zo?
Tegen de tijd dat Netriddle weer compleet online is, zit ik voor 4 weken in de Pyreneeën.
Dus over 2 maanden kan ik pas weer verder.
Wat nu?
blblblblb.
Busje!!!!
quote:Bij deze heb ik mijn hoop opgegeven; dit is blijmaken met een dode koe
Op donderdag 19 juni 2003 07:58 schreef Gia het volgende:
Tjeez, ik heb het net gelezen.Dit is toch niet leuk meer zo?
nog steeds geen veranderingen op de site dus
Of course not, Net Riddle will never die, it's to good an idea to throw away and let rot. Okay sorry for the huge wait on the site and news updates. This site was being used as a degree project (of mine and the team's) which ment we could not edit it for the last, whatever it has been. We are now once again working on net riddle, but there is some news not many of you are going to like.
From now on Net Riddle is going to be re-done, riddle by riddle. Every day two new riddles are going to go 'live' on the site. One will be from the old net riddle, one will be completely new. This means if you have done net riddle before you will already know 50% of the answers. The reason for this is that Net Riddle is still yet to make money (we only go into profit when the pot reaches £500). While it's going to be annoying for all the old hands you have to see this from our point of view, we do not want to spend years of our lives creating these riddles and come out of it having to pay money rather than having any profit to make the new net riddle (NR.2).
Now the good news. Not only will 50% of the riddles be old ones so you know the answers but also all the gateways will be the same plus there is still £25 for the first to complete stage 3.
If you feel this is 'copping out' or we did this just to annoy everyone then so be it. We can't force you to continue playing, but those that did net riddle for the fun of it, this should actually be returning to the roots of net riddle, most of the new riddles will be easy at the start (the beginning was to hard) and more inventive + graphical.
Everyday 2 new riddles will be posted. If we fail to post two riddles on one day, like the ftp is refusing to work or we cannot gain access to a net connection we will post 4 riddles the following day. Not all the two posted riddles will be new, sometimes it will be two old riddles. The news will always contain which riddles are available.
quote:
Op zaterdag 21 juni 2003 22:02 schreef qyn het volgende:Bij deze heb ik mijn hoop opgegeven; dit is blijmaken met een dode koe
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |