Wordt dit jaar een Gronholm of een Burns jaar, dat lijkt de vraag na de 1-2 voor Peugeot in Nieuiw-Zeeland.
Begin Mei gaan de deelnemers aan de rally van Argentinie beginnen. Daar zal de concurrentie groter moeten zijn, anders denk ik echt dat Marcus en Richard het onderling mogen gaan uitmaken.
1. sainz
2. rovanpera
3. loeb
4. burns
5. martin
6. grönholm
7. solberg
colin z'n citroen geeft het op weer geen punten
quote:Colin's Citroën on fire
Op vrijdag 9 mei 2003 20:20 schreef Bunzing het volgende:colin z'n citroen geeft het op weer geen punten
1.Carlos Sainz
2.Markko Märtin
3.Richard Burns
4.Harri Rovanperrä
5.Sébastien Loeb
6.Marcus Grönholm
7.Toni Gardemeister
8. Francois Duval
Al jaren.
quote:Ja al sinds de Celica, al had ik ook een zwak voor Lancia's Martini-kleuren.
Op vrijdag 9 mei 2003 23:15 schreef mitt het volgende:
Carlos Sainz is mijn favorietAl jaren.
Sainz blijft maar doorgaan en doet het heel verdienstelijk.
[..]
Ja al sinds de Celica, al had ik ook een zwak voor Lancia's Martini-kleuren.
DELTA
Burns en Grönholm staan beiden op grote achterstand.
quote:En Markko Martin heeft de Acropolis Rally ook gewonnen. Zijn eerste overwinning in een WK Rally.
Op vrijdag 6 juni 2003 21:07 schreef Leatherface het volgende:
Momenteel vind in Griekenland de Acropolis Rally plaats en de Est Markko Martin (Ford) gaat na 7 van de 22 proeven aan de leiding..
Tweede werd Carlos Sainz, derde Petter Solberg, vierde Richard Burns, vijfde Tommi Makinen, zesde Harri Rovanpera en zevende Gilles Panizzi.
Richard Burns heeft zijn voorsprong in het WK - klassement vergroot. De Brit heeft nu 5 punten voorsprong op Carlos Sainz en 7 op Marcus Gronholm.
De topictitel dekt overigens niet meer helemaal de lading aangezien Carlos Sainz ook nog een grote kans op de wereldtitel maakt
Er zijn ondertussen 12 proeven verreden.
Even terug komend op dit topic, als ik tussen Gronholm en Burns moest kiezen, zeg ik absoluut Gronholm. Burns probeert Gronholm steeds te verslaan, maar tot nu toe is hem dat niet gelukt.
quote:Burns heeft dit seizoen nog geen rally gewonnen, maar staat wel aan de leiding in het klassement.
Op zaterdag 21 juni 2003 20:09 schreef whosvegas het volgende:
Eindelijk een rally topic! De laatste tijd heb ik het niet meer zo gevolgd, maar wat ik de laatste tijd opvallend vind, is dat Ford met een ijzersterke wagen is gekomen. Dus Marco Martin gaat mee knokken om de wereld titel!Even terug komend op dit topic, als ik tussen Gronholm en Burns moest kiezen, zeg ik absoluut Gronholm. Burns probeert Gronholm steeds te verslaan, maar tot nu toe is hem dat niet gelukt.
Ik denk dat ik me ook maar eens wat meer ga verdiepen in de Rallyracerij. Ik vind dit persoonlijk een mooiere tak van de autosport dan F1.
Elke zondagmiddag toch Rallyreport op RTL5?
quote:Dat boeit niet, Burns heeft Cronholm nog nooit (voor zover ik het gezien heb) rechtstreeks verslagen.
Op zaterdag 21 juni 2003 20:17 schreef Leatherface het volgende:[..]
Burns heeft dit seizoen nog geen rally gewonnen, maar staat wel aan de leiding in het klassement.
quote:We'll see.
Op zaterdag 21 juni 2003 20:51 schreef whosvegas het volgende:[..]
Dat boeit niet, Burns heeft Cronholm nog nooit (voor zover ik het gezien heb) rechtstreeks verslagen.
Maar Markko Martin gaat iig niet winnen in Cyprus. Die staat ver achter.
Ik denk dat het gewoon Solberg word.
quote:Ik heb gister niet gekeken (eurosport) dus ik weet er niks van. Van mij mag Solberg hem winnen, ik vind het een goede rijder. Terwijl hij in een wat mindere auto (vergeleken met pegeot en citroen), rijd hij toch vaak mee aan de kop.
Op zaterdag 21 juni 2003 20:57 schreef Leatherface het volgende:[..]
We'll see.
Maar Markko Martin gaat iig niet winnen in Cyprus. Die staat ver achter.
Ik denk dat het gewoon Solberg word.
WK - Stand na 7 van de 14 Rally's:
1. Richard Burns, GB, Peugeot, 37 punten
2. Carlos Sainz, Spa, Citroën, 36 punten
3. Marcus Grönholm, Fin, Peugeot, 30 punten
4. Petter Solberg, Noo, Subaru, 29 punten
5. Sebastien Loeb, Fra, Citroën, 23 punten
6. Markko Martin, Est, Ford, 23 punten
1. P SOLBERG 5:09:12.6
2. H ROVANPERÄ +4:14.0
3. S LOEB +4:16.8
4. C MCRAE +4:45.3
5. C SAINZ +5:42.2
6. M HIRVONEN +8:58.7
7. A SCHWARZ +13:29.0
8. A GINLEY +23:57.3
9. T ARAI +30:01.1
10. M ROWE +33:44.1
Klassement tot nu toe:
1. Richard BURNS (GB) 37 Pts
2. Carlos SAINZ (E) 36 Pts
3. Marcus GRÖNHOLM (FIN) 30 Pts
4. Petter SOLBERG (N) 29 Pts
5. Markko MÄRTIN (EE) 23 Pts
6. Sébastien LOEB (F) 23 Pts
7. Colin MCRAE (GB) 23 Pts
8. Harri ROVANPERÄ (FIN) 16 Pts
9. Tommi MÄKINEN (FIN) 15 Pts
10. Francois DUVAL (B) 9 Pts
11. Toni GARDEMEISTER (FIN) 9 Pts
12. Gilles PANIZZI (F) 6 Pts
13. Didier AURIOL (F) 4 Pts
14. Mikko HIRVONEN (FIN) 3 Pts
15. Alister MCRAE (GB) 3 Pts
16. Cédric ROBERT (F) 3 Pts
17. Armin SCHWARZ (D) 3 Pts
18. Alistair GINLEY (GB) 1 Pts
19. Freddy LOIX (B) 0 Pts
Stand constructeurs
1. Peugeot 81 Pts
2. Citroën 73 Pts
3. Subaru 47 Pts
4. Ford 43 Pts
5. Skoda 20 Pts
6. Hyundai 6 Pts
quote:
1. Sebastien Loeb (France) Citroen three hours 46 minutes 50.4 seconds
2. Marcus Gronholm (Finland) Peugeot 3.6 seconds behind
3. Richard Burns (Britain) Peugeot 19.7
4. Colin McRae (Britain) Citroen 31.4
5. Markko Martin (Estonia) Ford 57.9
6. Carlos Sainz (Spain) Citroen 1:38.6
7. Francois Duval (Belgium) Ford 1:48.1
8. Petter Solberg (Norway) Subaru 2:30.2
9. Cedric Robert (France) Peugeot 3:12.8
10. Gilles Panizzi (France) Peugeot 3:39.6Bron: http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/motorsport/default.stm
quote:
1. Markko Martin (Est) Ford 3hrs 21 mins 51.7secs
2. Petter Solberg (Nor) Subaru 58.9 behind
3. Richard Burns (GB) Peugeot 1:00.1
4. Carlos Sainz (Spa) Citroen 1:59.0
5. Sebastien Loeb (Fra) Citroen 2:48.7
6. Tommi Makinen (Fin) Subaru 3.25.2
7. Janne Tuohino (Fin) Ford 4:22.9
8. Sebastian Lindholm (Fin) Peugeot 4:39.5
9. Juuso Pykalisto (Fin) Peugeot 6:23.4
10. Freddy Loix (Bel) Hyundai 8:19.9
De WK Stand is nu als volgt:
quote:
1. Richard Burns - 49 pts
2. Carlos Sainz - 44 pts
3. Marcus Gronholm - 38 pts
Petter Solberg - 38 pts
5. Markko Martin - 37 pts
Sebastien Loeb - 37 pts
Dadelijk word ie wereldkampioen zonder een enkele manche te hebben gewonnen. Zou wel leip zijn.
sainz is een gevaarljke outsider, als hij niemand doodrijdt
quote:Sainz is heel constant. Staat al jaren aan de top.
Op zondag 10 augustus 2003 20:31 schreef dolle_hond het volgende:
topictitel mag inmiddels wel aangepast tot iets als rally-algemeensainz is een gevaarljke outsider, als hij niemand doodrijdt
quote:Je bedoelt rally denk ik. Hij heeft wel hier en daar een stage gewonnen.....toch?
Op zondag 10 augustus 2003 20:27 schreef Leatherface het volgende:
Die Burns heeft nog geen enkele manche gewonnen zeg.Dadelijk word ie wereldkampioen zonder een enkele manche te hebben gewonnen. Zou wel leip zijn.
quote:
Op zaterdag 21 juni 2003 20:17 schreef Leatherface het volgende:Elke zondagmiddag toch Rallyreport op RTL5?
quote:Je hebt gelijk, ik bedoelde rally in zijn geheel ipv proef, mijn fout
Op maandag 11 augustus 2003 14:41 schreef Riert het volgende:[..]
Je bedoelt rally denk ik. Hij heeft wel hier en daar een stage gewonnen.....toch?
[..]
Zaterdagmiddag iig. Voor de F1 kwalificatie zie ik het wel eens.
Maar heb je geen Eurosport? Tijdens een rally elke avond een half uur verslag van die dag.
En wat een mooie beelden in Finland. Buitenaards die rally, wat een jumpfestijn
Burns heeft dit seizoen iig nog geen rally gewonnen.
quote:t zou s tijd worden.
Op maandag 18 augustus 2003 15:30 schreef Leatherface het volgende:
Tommi Makinen stopt aan het eind van dit seizoen, zie http://teletekst.nos.nl/gif/609-01.html
veel te laat, na jaren top is hij de laatste jaren echt overbodig bezig met ehm, zakkenvullen en toerritten maken.
Magic Marcus komt niet in de top 8 voor, is ie soms weer uitgevallen?
En zou een modje de titel kunnen wijzigen in [Rally] WK 2003? Bij voorbaat dank
quote:Iig een stuk vrolijker dan die chagrijnige Burns idd.
Op zaterdag 13 september 2003 13:25 schreef jantje_uit_s het volgende:
Solberg en Subaru gaan het helemaal maken denk ik, en ik hoop t ook. In al die jaren nog nooit zo'n sympatieke rallycoureur gezien.
Maar op zich maakt het mij niet zo uit wie er Weltmeister gaat worden.
quote:Ik denk idd een van die 2 Fransen, aangezien Sanremo een asfalt - rally is.
Op donderdag 2 oktober 2003 14:13 schreef jantje_uit_s het volgende:
Komend weekend eindelijk weer actie in het WK. Wat zijn de verwachtingen? Wordt het weer Loeb of pakt net als vorig jaar Panizzi de eindoverwinnig in San Remo? Of wordt het wellicht toch een verrassing van één van de oud gedienden?
Loeb kan hier iig een heel goede zaak doen in de strijd om de wereldtitel.
quote:Loeb aan de leiding, een goed begin om de wereldtitelstrijd naar zijn hand te zetten.
RALLY SANREMO, Italy
Leaderboard after 2 stages:mins secs
1 S Loeb Fr Citroen 32:01.7
2 M Gronholm Fin Peugeot 32:17.7
3 F Duval Bel Ford 32:22.3
4 C Sainz Sp Citroen 32.28.8
5 M Martin Est Ford 32:29.4
6 G Panizzi Fr Peugeot 32:34.9
7 C McRae GB Citroen 32:36.8
8 P Solberg Nor Subaru 32:46.2
9 T Makinen Fin Subaru 32.59.9
10 C Robert Fr Peugeot 33:05.412 R Burns GB Peugeot 33:17.3
http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/motorsport/3161184.stm
Voor regerend kampioen Gronholm wellicht zijn laatste kans om nog in aanmerking te komen voor titelprolongatie.
En Burns al op een aardige achterstand, die zal flink moeten inhalen om geen kostbare WK - punten te verliezen.
Maar het is uiteraard nog ver tot het einde.
quote:Poeh, even mn broek weer ophijsen.
Op zaterdag 13 september 2003 13:25 schreef jantje_uit_s het volgende:
Solberg en Subaru gaan het helemaal maken denk ik, en ik hoop t ook. In al die jaren nog nooit zo'n sympatieke rallycoureur gezien.
Solberg sympathiek? Smerig arrogant ventje is het zonder respect voor zn collega's!
Altijd heeft hij nog wat over...haal dat er dan eens uit! Als hij niet de snelste is dan was er wel iets mis wat niet aan hemzelf lag.
Hij brengt het altijd met een uiterst vroendelijk glimlach maar luister maar eens naar wat hij echt zegt.
Geef mij maar ultrarealist Gronholm. Dat is sympatiek en respect voor de sport.
quote:Zeer te spreken over het begin van de rally. Go Loeb!!!
Op vrijdag 3 oktober 2003 12:37 schreef Leatherface het volgende:[..]
Loeb aan de leiding, een goed begin om de wereldtitelstrijd naar zijn hand te zetten.
Voor regerend kampioen Gronholm wellicht zijn laatste kans om nog in aanmerking te komen voor titelprolongatie.
En Burns al op een aardige achterstand, die zal flink moeten inhalen om geen kostbare WK - punten te verliezen.
Maar het is uiteraard nog ver tot het einde.
quote:als er nou 1 kerel is die arrogant overkant dan vin ik t wel loeb spuitelf die net komt kijken in de rally, en alleen omdat ie citroen eigenlijk asl soort van prive sponsor heeft denkt dat ie veel kan maken (zonder benzine komen te staan op een proef vind ik gewoon een grote beginnersfout) oja en over solberg hij mag misschien arogant zijn hij brengt tenminste wel weer leven in het spelletje (kunnen we van droogkloten zoals burns en gronholm niet zeggen)
Op vrijdag 3 oktober 2003 16:02 schreef Riert het volgende:[..]
Zeer te spreken over het begin van de rally. Go Loeb!!!
pfft, das een hele lap tekst maar voor de rest vind ik t best een leuk spelletje om nar te kijken hoor t wrc
quote:Ik zeg verder ook niet dat ik consequent ben ik wie ik support
Op vrijdag 3 oktober 2003 16:16 schreef jozef444 het volgende:[..]
als er nou 1 kerel is die arrogant overkant dan vin ik t wel loeb spuitelf die net komt kijken in de rally, en alleen omdat ie citroen eigenlijk asl soort van prive sponsor heeft denkt dat ie veel kan maken (zonder benzine komen te staan op een proef vind ik gewoon een grote beginnersfout) oja en over solberg hij mag misschien arogant zijn hij brengt tenminste wel weer leven in het spelletje (kunnen we van droogkloten zoals burns en gronholm niet zeggen)
pfft, das een hele lap tekst maar voor de rest vind ik t best een leuk spelletje om nar te kijken hoor t wrc
Maar ik vind Loeb ook wel meevallen eigenlijk. Hij heeft een arrogante kop, maar wat hij zegt is wel gewoon waar meestal.
En hij is verschrikkelijk goed...begin van het jaar kon hij nog alleen maar op asfalt hard rijden. Besef hoe die nu op gravel rijdt.
Is dit weekend een gravelrally eigenlijk?
Nog even over Solberg. Waar ik niet tegen kan is dat als hij close is met iemand nooit eens zegt dat het een leuke spannende strijd is en we moeten zien hoe het afloopt, maar altijd dat hij nog niet alles gegeven heeft enz.
En Gronholm saai ben ik helemaaaaaaal niet met je eens...maar goed
Organiseert er feesten voor enzo, en maakt tussen de proeven door een praatje met ze als ie tijd heeft.
Vind ik wel iets hebben.
quote:Yep, da's wel vrij stoer. Wist ik niet, ik ging enkel af op interview die ik gezien heb.
Op vrijdag 3 oktober 2003 16:34 schreef Leatherface het volgende:
Solberg kan wel arrogant zijn, hij is iig wel heel goed voor zijn trouwe supportersschare.Organiseert er feesten voor enzo, en maakt tussen de proeven door een praatje met ze als ie tijd heeft.
Vind ik wel iets hebben.
quote:Dat vind ik dan weer een beetje een nerd
Op vrijdag 3 oktober 2003 16:52 schreef Leatherface het volgende:
Ik vind trouwens Markko Martin ook erg sympathiek overkomen.
quote:T'is maar wat je onder nerd verstaat.
Op vrijdag 3 oktober 2003 17:20 schreef Riert het volgende:[..]
Dat vind ik dan weer een beetje een nerd
quote:Helemaal waar. Die vind ik als hij niet in een auto zit en een interview geeft een beetje nerderig overkomen, bedoel ik naturlijk
Op vrijdag 3 oktober 2003 17:22 schreef Leatherface het volgende:[..]
T'is maar wat je onder nerd verstaat.
[edit]Overigens helemaal geen onaardige gosor. Ik bedoel het niet zo negatief.
Oja en nog ff over gronholm zen rijstijl enzo vin ik zeker niet saai, maar zen gesprekstempo ligt op dezelfde hoogte als dat van de heer raikonnen en hakinnen. Met andere woorden t'is goed om naar te luisteren als je niet in slaap kunt vallen
quote:Indeed. En ze willen gvd-de-gvd alles inkrimpen. Twee auto's per team, de.....uuuuhhhhh...privateers (?) gaan ze afschaffen. Privateers kan ook de jeugdklasse heten.
Op vrijdag 3 oktober 2003 17:28 schreef jozef444 het volgende:
hehe martin vin ik knap hoe ze die klaar hebben gestoomd (naar mijn mening zoals t hoort) eerst een paar jaar als 3e rijder achter de grote jongens aan rijden en ervaring opdoen en dan gelijk goed gaan rijden.
quote:
Oja en nog ff over gronholm zen rijstijl enzo vin ik zeker niet saai, maar zen gesprekstempo ligt op dezelfde hoogte als dat van de heer raikonnen en hakinnen. Met andere woorden t'is goed om naar te luisteren als je niet in slaap kunt vallen
quote:Gronholm vind ik echt zo'n typische Fin. Rustig, bedeesd. Weinig poespas.
Op vrijdag 3 oktober 2003 17:28 schreef jozef444 het volgende:
hehe martin vin ik knap hoe ze die klaar hebben gestoomd (naar mijn mening zoals t hoort) eerst een paar jaar als 3e rijder achter de grote jongens aan rijden en ervaring opdoen en dan gelijk goed gaan rijden.
Oja en nog ff over gronholm zen rijstijl enzo vin ik zeker niet saai, maar zen gesprekstempo ligt op dezelfde hoogte als dat van de heer raikonnen en hakinnen. Met andere woorden t'is goed om naar te luisteren als je niet in slaap kunt vallen
Heeft dit jaar wel veel pech gehad.
Burns heb ik eerder in dit topic chagrijnig genoemd, maar misschien moet ik deze woorden terugnemen. Heb hem pas geleden nog eens in een interview gezien, en hij lijkt mij toch best okay.
quote:Yep, oudgedienden als McRae moeten nog maar zien of ze volgend jaar weer aan de bak kunnen.
Op vrijdag 3 oktober 2003 17:35 schreef Riert het volgende:[..]
Indeed. En ze willen gvd-de-gvd alles inkrimpen. Twee auto's per team, de.....uuuuhhhhh...privateers (?) gaan ze afschaffen. Privateers kan ook de jeugdklasse heten.
Kalender word wel uitgebreid van 14 tot 16 WK - rallies. Er komt volgend jaar een Rally van Mexico en nog een.
Burns al op meer dan 3 minuten achterstand, terwijl Solberg met een kapotte oliepomp uitviel.
http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/motorsport/world_rally/3162788.stm
quote:De rally van Japan komt er ook bij. Moet echt een kutrally zijn, maar is commercieel natuurlijk wel errug aantrekkelijk met merken als Subaru en Mitshubishi.
Op vrijdag 3 oktober 2003 17:41 schreef Leatherface het volgende:[..]
Yep, oudgedienden als McRae moeten nog maar zien of ze volgend jaar weer aan de bak kunnen.
Kalender word wel uitgebreid van 14 tot 16 WK - rallies. Er komt volgend jaar een Rally van Mexico en nog een.
Marcus Gronholm was, nota bene in 2e positie, uitgevallen in de slotproef. De Fin kan titelprolongatie nu wel definitief op zijn buik schrijven.
WK Stand na 11 van de 14 Rallies:
1. Burns - 57 pts
2. Loeb - 55 pts
3. Sainz - 53 pts
4. Solberg - 48 pts
5. Martin - 43 pts
6. Gronholm - 38 pts
De volgende rally is op Corsica, en dat is volgend mij ook weer een asfaltrally.
Sebastien Loeb gaat volgens mij dit jaar wereldkampioen worden. Burns zal echt toch zeker 1 Rally moeten winnen, om zijn voorsprong aan het eind van de rit te behouden. En ik denk niet dat hem dat gaat lukken.
Jammer dat Solberg is uitgevallen. Hij maakt nog een kleine kans. Volgende 2 rally's weer asfalt dus zal wel weer een Loeb show worden
quote:Ik weet niet zeker maar volgens mij is het regelmatig de opening van een rallyweekend zo'n head to head.
Op zaterdag 4 oktober 2003 14:16 schreef Sloggi het volgende:
in de colin mcrae spellen is de laatste stage altijd head to head op een circuitje. is dit in de echte rallysport ook?
quote:Het verschild per rally. Zo is er in Duitsland een speciale publieksproef aan het eind van de eerste en tweede dag. Wanneer er een rally is met een head to head proef is dat meestal als opening van de rally op de donderdag avond en nog eens als afsluiting van de eerste rally-dag. Maar dat is dus niet bij elke rally zo.
Op maandag 6 oktober 2003 11:41 schreef Riert het volgende:[..]
Ik weet niet zeker maar volgens mij is het regelmatig de opening van een rallyweekend zo'n head to head.
WK - leider Burns staat voorlopig 6e op 19,5, Colin McRae 7e op 29,4 en Petter Solberg 8e op 43,8.
http://teletekst.nos.nl/gif/609-01.html
Als het zo doorgaat word de Fransman dit jaar dus wereldkampioen.
quote:duitser toch ?
Op zaterdag 18 oktober 2003 10:28 schreef Leatherface het volgende:
Sebastien Loeb na dag 1 aan de leiding in de Rally van Corsica, op 3,9 seconden gevolgd door de wederom erg sterke Francois Duval, op 5,3 seconden gevolgd door Marcus Gronholm, op 10,2 seconden gevolgd door Carlos Sainz en op 18,5 seconden gevolgd door Markko Martin..WK - leider Burns staat voorlopig 6e op 19,5, Colin McRae 7e op 29,4 en Petter Solberg 8e op 43,8.
http://teletekst.nos.nl/gif/609-01.html
Als het zo doorgaat word de Fransman dit jaar dus wereldkampioen.
quote:Nope, is een Fransman. Check de link, daar staat het
Op zaterdag 18 oktober 2003 11:30 schreef GotenSSJ het volgende:[..]
duitser toch ?
Misschien is de naam van oorsprong wel Duits. Zou kunnen dat ie uit Lotharingen komt.
quote:Lijkt er op dat die het wel gaat winnen, ja.
Op zaterdag 18 oktober 2003 13:02 schreef dolle_hond het volgende:
asjeblieft niet Loeb![]()
quote:ach
Op zaterdag 18 oktober 2003 13:04 schreef Leatherface het volgende:[..]
Lijkt er op dat die het wel gaat winnen, ja.
hij kan nog pech krijgen
quote:Je hebt je zin gekregen. Loeb heeft namelijk 10 minuten verloren toen hij een bocht mistte en daardoor een band verloor.
Op zaterdag 18 oktober 2003 13:06 schreef dolle_hond het volgende:[..]
ach
hij kan nog pech krijgen
Francois Duval nu aan de leiding.
quote:Don't count Carlos Sainz out.
Op zaterdag 18 oktober 2003 16:38 schreef jantje_uit_s het volgende:
Jaja, en Solberg op 3. Als 't zo blijft komt ie weer een stukje dichterbij de wereldtitel.
quote:Je hebt gelijk, tussen de jonge honden staat hij er nog hartstikke goed voor.
Op zaterdag 18 oktober 2003 16:39 schreef Leatherface het volgende:[..]
Don't count Carlos Sainz out.
quote:Kan hier in Corsica een heel goede zaak doen.
Op zaterdag 18 oktober 2003 17:01 schreef jantje_uit_s het volgende:[..]
Je hebt gelijk, tussen de jonge honden staat hij er nog hartstikke goed voor.
quote:das mooi
Op zaterdag 18 oktober 2003 15:05 schreef Leatherface het volgende:[..]
Je hebt je zin gekregen. Loeb heeft namelijk 10 minuten verloren toen hij een bocht mistte en daardoor een band verloor.
Francois Duval nu aan de leiding.
http://193.121.55.225/tt/tt.php?p=441&g=1&s=0&r=0&x=1
als solberg nou wint, wordt t helemaal spannend
Ik vind hem veel beter als de oude garde zoals mc rea, burns, sainz, makinnen. Trouwens martin en solberg mogen ook wel kampioen worden. Maar loeb staat op de 2de plek.
Ik lees net dat Loeb uit de bocht is gevlogen en 10 minueten heeft verloren, dat kan hij nooit meer goed maken. Jammer is dat altijd als je zo een rally of een race verliest. Maar dat worden weer gave beelden op eurosport vanavond. Wel cool voor Duval, want volgens mij heeft hij nog nooit een rally gewonnen.
quote:En daar kan die oude garde van profiteren
Op zaterdag 18 oktober 2003 20:10 schreef whosvegas het volgende:
Damn!!Ik lees net dat Loeb uit de bocht is gevlogen en 10 minueten heeft verloren, dat kan hij nooit meer goed maken
2 totaal verschillende rallies. Kan feitelijk dus nog alle kanten op.
De Spanjaard gaat nu aan de leiding in de WK stand.
Meer info volgt later.
http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/motorsport/world_rally/3204718.stm
Stand is nu zo Sainz 1e met 63 punten, 2e Solberg 58 pnt, 3e Burns 58pnt, 4e Loeb 55 punt
1. P SOLBERG 4:20:15.3
2. C SAINZ +36.6
3. F DUVAL +41.7
4. M GRÖNHOLM +1:09.2
5. C MCRAE +1:26.0
6. G PANIZZI +1:58.7
7. T MÄKINEN +2:25.8
8. R BURNS +2:36.7
9. P BUGALSKI +2:46.8
10. M HIRVONEN +3:55.4
Solberg en Sainz dus een goede zaak gedaan, waar Burns, Loeb en Martin zichzelf geen dienst hebben bewezen.
quote:Inderdaad Solberg of Loeb moet het WK pakken. Die hebben zich dit jaar echt voor 100% bewezen.
Op zondag 19 oktober 2003 15:21 schreef jantje_uit_s het volgende:
En toch weer die Sainz aan kop in het WK. Zo zie je maar weer dat de oude garde nog niet afgeschreven kan en mag worden. Al hoop ik nog steeds dat Solberg het WK gaat pakken.
quote:Ik denk persoonlijk dat Solberg kampioen gaat worden, mits hij niet in een van de komende 2 rallies uitvalt.
Op maandag 20 oktober 2003 18:44 schreef ik_hier het volgende:
wel gaaf dat de eerste drie rijders van verschillende fabrieksteams zijn. Ik denk trouwens dat Sainz wel een goede kans maakt, met eerst een "thuis"rally en dan iets op de niet favoriete ondergrond van Loeb. Maar iedereen heeft nog goede kansen, dus het wordt spannend.
quote:Ik denk persoonlijk dat het zover niet komt.
Op maandag 20 oktober 2003 18:52 schreef jantje_uit_s het volgende:
Het mooiste senario: Met alleen de rally van Engeland te gaan staat Solberg 1 punt voor op Sainz in de WK stand. Solberg vliegt op de eerste dag van de proef af en valt uit. Sainz ligt dus op koers voor de wereldtitel maar 500 meter voor de finish vliegt zijn auto in brand. Op 150 meter van de streep moet hij zijn citroën aan de kant zetten en de wereldtitel gaat alsnog naar Petter Solberg![]()
Solberg is de laatste weken behoorlijk in de winning mood. Op asfalt is hij super rap, bleek wel op Corsica, en die Rally van GB zou helemaal een kolfje naar zijn hand moeten zijn.
Sainz kan dan wel heel ervaren zijn, maar 3 punten is niet veel en als het er echt op aankomt is Solberg gewoon de rapste. Van Burns dacht ik halverwege het seizoen ook dat hij zo wel wereldkampioen kan worden, maar dat lijkt er dus niet op.
quote:Ik denk ook niet dat het zover komt. Maar het zou wel leuk zijn. In ik denk 1998, was ik het live verslag van de laatste proef aan het kijken op de BBC en gebeurde dit. Toen was het Makkinen die alsnog de wereldtitel pakte. Erg leuk om te zien hoe Luis Moya, toen de navigator van Sainz, zijn helm dwars door het achterraam van de corolla heen smeet.
Op maandag 20 oktober 2003 18:59 schreef Leatherface het volgende:[..]
Ik denk persoonlijk dat het zover niet komt.
Solberg is de laatste weken behoorlijk in de winning mood. Op asfalt is hij super rap, bleek wel op Corsica, en die Rally van GB zou helemaal een kolfje naar zijn hand moeten zijn.
Sainz kan dan wel heel ervaren zijn, maar 3 punten is niet veel en als het er echt op aankomt is Solberg gewoon de rapste. Van Burns dacht ik halverwege het seizoen ook dat hij zo wel wereldkampioen kan worden, maar dat lijkt er dus niet op.
quote:Dat wist ik niet, dat het WK in 1998 zo eindigde. Maar volg het WRC pas sinds enkele weken.
Op maandag 20 oktober 2003 19:03 schreef jantje_uit_s het volgende:[..]
Ik denk ook niet dat het zover komt. Maar het zou wel leuk zijn. In ik denk 1998, was ik het live verslag van de laatste proef aan het kijken op de BBC en gebeurde dit. Toen was het Makkinen die alsnog de wereldtitel pakte. Erg leuk om te zien hoe Luis Moya, toen de navigator van Sainz, zijn helm dwars door het achterraam van de corolla heen smeet.
Ik vind het een erg mooie tak van autosport. Leuker dan F1, omdat het niet op een gesloten circuit is en de omstandigheden zo variabel zijn.
quote:Je bent ook veel dichterbij de sport. Ga je wel eens naar Nederlandse rally's toe om te kijken? Ik raad je echt aan om volgend jaar eens het WK in Duitsland te gaan bekijken. Ik ben nu in totaal 4 keer bij die rally geweest (waarvan 2 keer WK) en het is telkens weer mooi om daar te komen. Vooral een keer naar een WK rally is een aanrader.
Op maandag 20 oktober 2003 19:09 schreef Leatherface het volgende:[..]
Dat wist ik niet, dat het WK in 1998 zo eindigde. Maar volg het WRC pas sinds enkele weken.
Ik vind het een erg mooie tak van autosport. Leuker dan F1, omdat het niet op een gesloten circuit is en de omstandigheden zo variabel zijn.
quote:In Zuid - Oost Brabant is er dacht ik toch ook een rally in het Nederlands Kampioenschap?
Op maandag 20 oktober 2003 19:14 schreef jantje_uit_s het volgende:[..]
Je bent ook veel dichterbij de sport. Ga je wel eens naar Nederlandse rally's toe om te kijken? Ik raad je echt aan om volgend jaar eens het WK in Duitsland te gaan bekijken. Ik ben nu in totaal 4 keer bij die rally geweest (waarvan 2 keer WK) en het is telkens weer mooi om daar te komen. Vooral een keer naar een WK rally is een aanrader.
quote:Ik denk dat je de ELE rally rondom Eindhoven bedoeld. Ook een leuke rally.
Op maandag 20 oktober 2003 19:15 schreef Leatherface het volgende:[..]
In Zuid - Oost Brabant is er dacht ik toch ook een rally in het Nederlands Kampioenschap?
quote:Ow, ja. Kan Kloppen.
Op maandag 20 oktober 2003 19:17 schreef jantje_uit_s het volgende:[..]
Ik denk dat je de ELE rally rondom Eindhoven bedoeld. Ook een leuke rally.
Bedankt voor de tip. daar ga ik eens wat info over opzoeken
quote:http://www.paradigit-elerally.nl/
Op maandag 20 oktober 2003 19:18 schreef Leatherface het volgende:[..]
Ow, ja. Kan Kloppen.
Bedankt voor de tip. daar ga ik eens wat info over opzoeken
quote:Site, had ik al gevonden
Op maandag 20 oktober 2003 19:25 schreef jantje_uit_s het volgende:[..]
http://www.paradigit-elerally.nl/
Maar toch bedankt voor de tip. Lijkt me zeer aardig om eens te gaan bekijken, is immers bij mij in de buurt
quote:Het duurt alleen nog ff. Dit jaar was ie het een na laatste weekend van Juni volgens mij. Denk dat ie volgend jaar rond dezelfde tijd zit. Wat wel misschien nog een optie is is de Condroz rally in Huy (Belgie) Die is volgens mij het tweede weekend van November en is qua deelnemersveld zeker het aanschouwen waard. Ik kan zo ff niet de website van de rally vinden. Volgens mij is dat ook niet zover bij eindhoven vandaan.
Op maandag 20 oktober 2003 19:30 schreef Leatherface het volgende:[..]
Site, had ik al gevonden
Maar toch bedankt voor de tip. Lijkt me zeer aardig om eens te gaan bekijken, is immers bij mij in de buurt
quote:nee, tenminste niet volgens www.wrc.com en dat lijkt de officiële pagina te zijn. Zat desalniettemin nog een foutje in de stand van dolle_hond dus hier nog een keer (van diezelfde pagina):
Op maandag 20 oktober 2003 19:51 schreef GotenSSJ het volgende:
Sainz had toch 63 punten ?
quote:
1. Carlos SAINZ (E)......................61 Pts
2. Petter SOLBERG (N)................58 Pts
3. Richard BURNS (GB)................58 Pts
4. Sébastien LOEB (F)..................55 Pts
5. Marcus GRÖNHOLM (FIN).........43 Pts
6. Markko MÄRTIN (EE)................43 Pts
7. Colin MCRAE (GB)....................40 Pts
8. Tommi MÄKINEN (FIN)..............23 Pts
9. Francois DUVAL (B)..................21 Pts
10. Harri ROVANPERÄ (FIN).........18 Pts
11. Gilles PANIZZI (F)...................17 Pts
12. Toni GARDEMEISTER (FIN)......9 Pts
13. Didier AURIOL (F).....................4 Pts
14. Mikko HIRVONEN (FIN)............3 Pts
15. Alister MCRAE (GB).................3 Pts
16. Cédric ROBERT (F)..................3 Pts
17. Armin SCHWARZ (D)................3 Pts
18. Janne TUOHINI (FIN).................2 Pts
19. Philippe BUGALSKI (F).............1 Pts
20. Alistair GINLEY (GB)................1 Pts
21. Sebastian LINDHOLM (FIN).......1 Pts
22. Freddy LOIX (B)........................1 Pts
RALLY VAN CATALONIË LLORET DE MAR
***************************************
Stand na de tiende proef:
1. Sébastien Loeb,Fra,Citroën 1.59.45,8
2. Markko Martin,Est,Ford + 26,2
3. Gilles Panizzi,Fra,Peugeot + 30,4
4. Carlos Sainz,Spa,Citroën + 46,4
5. François Duval,Bel,Ford + 57,4
6. Richard Burns,GB,Peugeot + 1.23,3
7. Colin McRae,GB,Citroën + 1.44,9
8. Philippe Bugalski,Fra,Cit. + 2.05,
quote:Solberg ligt 10e.
Op zaterdag 25 oktober 2003 20:46 schreef dolle_hond het volgende:
waar is solberg gebleven?zag m vanochtend in de samenvatting ook al niet
Schijnt dat die een tijdstraf had.
en dat al jaren
1. loeb
2. panizzi
3. martin
4. sainz
5. duval
6. solberg
7. makinnen
8. gronholm
Stand WK is nu als volgt:
Loeb 63 punten.
Sainz 63 punten
Solberg 62 punten
Burns 58 punten
4 coureurs kunnen nog wereldkampioen worden. Dat word dus ontzettend spannend in de Rally van GB
quote:
Op zondag 26 oktober 2003 14:55 schreef Leatherface het volgende:
Panizzi heeft de Rally van Catalonie gewonnen, voor Loeb en Martin. Solberg 5e en Sainz 7e.Stand WK is nu als volgt:
Loeb 63 65 punten.
Sainz 63 punten
Solberg 62 punten
Burns 58 punten4 coureurs kunnen nog wereldkampioen worden. Dat word dus ontzettend spannend in de Rally van GB
quote:Dan heeft NOS TT het waarschijnlijk fout. http://teletekst.nos.nl/gif/609-01.html
Op zondag 26 oktober 2003 17:16 schreef dolle_hond het volgende:[..]
Ik ga er dus van uit dat mijn informatie, die van NOS dus, toch correct was
Moet nu toch toegeven dat ik de kansen voor Peter Solberg toch flink zijn gestegen met deze stand, en dat ik dan nu toch denk dat hij wereldkampioen wordt.
http://teletekst.nos.nl/gif/609-01.html
Toch wel jammer. Ik gaf hem sowieso weinig kansen op de wereldtitel, maar toch sneu dat zijn seizoen zo in mineur eindigt.
quote:Daar kan ik het alleen maar mee eens zijn.
Op maandag 3 november 2003 14:57 schreef Leatherface het volgende:Toch wel jammer. Ik gaf hem sowieso weinig kansen op de wereldtitel, maar toch sneu dat zijn seizoen zo in mineur eindigt.
http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/motorsport/world_rally/3249747.stm
Solberg all the way.
I`ll keep you informed
quote:Thanks
Op vrijdag 7 november 2003 14:20 schreef Predemius het volgende:
SS5 is voorbij voor Loeb en Solberg, Solberg pakt opnieuw ruim 3 seconden en heeft nu een voorsprong van 7.8 seconden.
Volgende proef is Rheola voor de 2de keer, ik verwacht een gigantische voorsprong van Solberg aan het einde van SS6.
Mcrea volgt op de 3de plek met een achterstand van +1:41.2 (!!!) dus het is tussen Loeb en Solberg.I`ll keep you informed
quote:Overwinning is 10 punten, 2e plaats 8 punten.
Op vrijdag 7 november 2003 15:33 schreef ik_hier het volgende:
Geeft de eerste plaats een of twee punten meer dan de tweede?
Oftewel hoe is de puntentelling
Loeb of Solberg, degene die wint word dus wereldkampioen
Toch niet echt een sterke voorkeur (helaas, kost me fanatisme ).
Tijdje geleden hier nogal wat negatieve dingen over Solberg geroepen, maar ik denk dat ik hem net in een paar 'foute' interviews gezien had. (veel te weinig rally gezien dit jaar)
Gewoon best een toffe gast.
Het zouden allebij goede kampioenen zijn. Lullig van hoe het nu gelopen is, maar ik ben erg blij dat Burns het niet wordt zonder overwinningen
1. 7 SOLBERG-MILLS Subaru Impr A8 2h46'50"300 108.1 km/h 1 1
2. 18 LOEB-ELENA Citroen Xsa A8 2h47'31"100 + 00'40"80 2 2
3. 8 MAKINEN-LINDSTR Subaru Impr A8 2h49'14"000 + 02'23"70 3 3
4. 17 McRAE-RINGER Citroen Xsa A8 2h49'20"400 + 02'30"10 4 4
5. 3 ROVANPERA-PIETI Peugeot 206 A8 2h51'20"900 + 04'30"60 5 5
6. 5 DUVAL-PREVOT Ford Focus A8 2h52'42"300 + 05'52"00 6 6
7. 2 LOIX-SMEETS Peugeot 206 A8 2h53'16"900 + 06'26"60 7 7
8. 22 KRESTA-TOMANEK Peugeot 206 A8 2h54'22"600 + 07'32"30 8 8
9. 34 STOHL-MINOR Peugeot 206 A8 2h54'22"700 + 07'32"40 9 9
10. 24 PYKALISTO-MANNI Peugeot 206 A8 2h54'49"600 + 07'59"30 10 10
11. 20 LATVALA-ANTILLA Ford Focus A8 2h56'45"100 + 09'54"80 11 11
12. 14 AURIOL-GIRAUDET Skoda Fabia A8 3h00'04"600 + 13'14"30 12 12
13. 23 WARMBOLD-PRICE Ford Focus A8 3h00'45"100 + 13'54"80 13 13
14. 35 JOHANSSON-CARLS Toyota Coro A8 3h00'50"400 + 14'00"10 14 14
15. 15 GARDEMEISTER-LU Skoda Fabia A8 3h08'09"400 + 21'19"10 15 15
16. 52 CARLSSON-ANDERS Suzuki Igni A6 3h10'03"000 + 23'12"70 16 1
17. 74 MEEKE-PATTERSON Opel Corsa A6 3h10'29"300 + 23'39"00 17 2
18. 51 BALDACCI-BERNAC Fiat Punto A6 3h11'05"400 + 24'15"10 18 3
19. 26 KOPECKY-SCHOVAN Skoda Octav A8 3h11'24"600 + 24'34"30 19 16
20.110 JEAN JOSEPH-BOY Renault Cli A6 3h12'33"400 + 25'43"10 20 4
21.106 J.MCRAE-GULLICK Subaru Impr A8 3h13'05"900 + 26'15"60 21 17
22.113 JONES-LEWIS Subaru Impr N4 3h13'47"600 + 26'57"30 1 1
23.115 COX-HOBBS Mitsubishi N4 3h14'58"100 + 28'07"80 2 2
24. 64 TEURONEN-MARKKU Suzuki Igni A6 3h15'20"100 + 28'29"80 22 5
25. 71 AAVA-SIKK Suzuki Igni A6 3h15'24"100 + 28'33"80 23 6
26.116 ELSMORE-SIMMONS Mitsubishi N4 3h15'25"500 + 28'35"20 3 3
27.108 BIJVELDS-BIJVEL Mitsubishi N4 3h15'54"900 + 29'04"60 4 4
28.103 BOLAND-REGAN Subaru Impr A8 3h15'57"600 + 29'07"30 24 18
29. 27 PEREZ-BOLSOVER Ford Focus A8 3h16'30"000 + 29'39"70 25 19
30.109 PONS-JULIA Mitsubishi N4 3h16'31"000 + 29'40"70 5 5
31. 69 CANELLAS-AMIGO Suzuki Igni A6 3h23'04"300 + 36'14"00 26 7
32.111 EVANS-MOLE MG ZR N3 3h23'41"600 + 36'51"30 6 1
33.119 OHBA-TAKAHASHI Mitsubishi N4 3h23'55"700 + 37'05"40 7 6
34. 62 SVEDLUND-NILSSO VW Polo A6 3h26'40"000 + 39'49"70 27 8
35. 67 BROCCOLI-AGNESE Opel Corsa A6 3h28'24"800 + 41'34"50 28 9
36.112 ANDERSSON-ANDER Renault Cli A6 3h29'27"500 + 42'37"20 29 10
37.130 LISKA-JUGAS Mitsubishi N4 3h31'08"900 + 44'18"60 8 7
38. 63 CECCATO-DOTTA Fiat Punto A6 3h31'22"500 + 44'32"20 30 11
39. 76 CECCHETTINI-MUZ Fiat Punto A6 3h32'24"500 + 45'34"20 31 12
40.132 REES-REES Subaru Impr N4 3h32'27"700 + 45'37"40 9 8
41.128 DE KONING-OUWEK Mitsubishi N4 3h33'16"900 + 46'26"60 10 9
42.131 GILL-TAYLOR Subaru Impr N4 3h38'53"900 + 52'03"60 11 10
43.124 JONES-BARGERY Renault Cli A6 3h40'37"200 + 53'46"90 32 13
44.135 JARDINE-EASON MG ZR N3 3h43'32"700 + 56'42"40 12 2
45.127 O LEARY-COLEMAN Mitsubishi N4 3h45'03"400 + 58'13"10 13 11
46.129 HARRIS-JONES Mitsubishi N4 3h57'19"800 + 1h10'29" 14 12
47.136 BURGESS-HOLDER Rover Mini A5 5h08'15"200 + 2h21'24" 33 1
Special stage commentary :
Sola retires after his Xsara catches on fire.
Makinen's Impreza is damaged.
Solberg's Impreza has steering and suspension damage after hitting a hole.
quote:Wow cool rover mini rally, zijn daar ook pics van ?
Op zaterdag 8 november 2003 19:43 schreef jantje_uit_s het volgende:47.136 BURGESS-HOLDER Rover Mini A5 5h08'15"200 + 2h21'24" 33 1
quote:Een veel en veel waardiger opvolger!!! Meer contact met fans, en ik weet niet waarom, maar hij krijgt van mij meer respect dan Gronnie.
Op zondag 9 november 2003 18:17 schreef Leatherface het volgende:
Solberg kampioen.Een waardig opvolger van Gronholm, naar mijn bescheiden mening.
quote:
Op zaterdag 8 november 2003 22:22 schreef socko het volgende:[..]
Wow cool rover mini rally, zijn daar ook pics van ?
quote:Magic Marcus heeft de voorbije 4 jaar toch een indrukwekkend palmares opgebouwd
Op zondag 9 november 2003 19:24 schreef jogie het volgende:[..]
Een veel en veel waardiger opvolger!!! Meer contact met fans, en ik weet niet waarom, maar hij krijgt van mij meer respect dan Gronnie.
Ik kijk uit naar het volgende jaar. Hoop dat het dan weer net zo'n spannende strijd word als dit jaar.
Overigens heeft Carlos Sainz aangekondigd aan het eind van het volgend seizoen een punt achter zijn loopbaan te zetten.
Op eurosport was te zien hoe die gast uit z'n dak ging, echt cool om te zien.
damn, wat ben ik flauw!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |