quote:die lagere straf is NOG belachelijker ...
Op dinsdag 15 april 2003 13:05 schreef Eightball het volgende:[..]
Knal jij vanmiddag je buurman effe af. Ik denk dat je dan met minder wegkomt..
quote:Mijn vader gooit me er ook dood mee. (ongepast?)
Op dinsdag 15 april 2003 13:01 schreef Maerycke het volgende:[..]
"As is verbrande turf" zoals mijn moeder mij altijd meldde.
quote:
In ieder geval zullen we nooit weten wat de impact had geweest van PF in de Nederlandse politiek. Of ik daar heel rouwig om ben, valt nog te bezien. Dat betekent echter niet dat PF vermoord had moeten worden door Volkert v/d G.
quote:
Op dinsdag 15 april 2003 13:05 schreef Roel_Jewel het volgende:
ferry hoogendijk ziet volkertje "nog niet re-integreren in de samenleving".
quote:ow ... dus eigenlijk ben je wel blij dat ie vermoord is?
Op dinsdag 15 april 2003 12:47 schreef du_ke het volgende:[..]
Deze moord is natuurlijk een slechte zaak maar met PF in het kabinet was Nederland nog slechter afgeweest
Toch blijk ik het vreemd vinden dat 18 jaar juridisch in praktijk dus 12 betekent. Waarom dan niet 12 jaar met aansluitende voorwaarden?
quote:Tsja, je buurman is niet zo'n groot verlies dan Fortuyn natuurlijk.
Op dinsdag 15 april 2003 13:06 schreef Roel_Jewel het volgende:[..]
die lagere straf is NOG belachelijker ...
quote:iemand die een moord pleegt omdat hij de persoon een bedreiging voor de samenleving vindt (althans sommige bevolkingsgroepen) is imo ook na zijn vrijlating een bedreiging voor de samenleving. Dan gaat reïntegreren wat lastig ...
Op dinsdag 15 april 2003 13:08 schreef Sidekick het volgende:
Ik denk juist wel dat ie kan re-integreren, daarom ben ik ook 'blij' dat ie niet levenslang heeft gekregen.
quote:Nogmaals: Als de LPF alleen bestaansrecht had vanwege Pim klopt er van die hele partij niks. Ze roepen zelf dat ze in de geest van Pim doorgaan, dus die spreekbuis is er nog steeds. Tenzij al die PF stemmers op zijn lekkere koppie stemden, natuurlijk..
Op dinsdag 15 april 2003 13:09 schreef realist_ik het volgende:[..]
ow ... dus eigenlijk ben je wel blij dat ie vermoord is?
als PF op een democratische wijze iets wou veranderen in NL was dat imho niet slechter dan een politieke moord die een groot deel van de bevolking hun spreekbuis ontnam ...
quote:ik ben het met het buitenland eens ...
Op dinsdag 15 april 2003 13:09 schreef Lafayette het volgende:
Voor zo ver het belangrijk is.
In het buitenland snappen ze hier dus niets van.
Dat deden ze ook al niet van het fenomeen Fortuyn.Toch blijk ik het vreemd vinden dat 18 jaar juridisch in praktijk dus 12 betekent. Waarom dan niet 12 jaar met aansluitende voorwaarden?
quote:
als PF op een democratische wijze iets wou veranderen in NL was dat imho niet slechter dan een politieke moord die een groot deel van de bevolking hun spreekbuis ontnam ...
Dit soort zwart-wit-denkers had ik het dus over...
quote:Er lopen hier genoeg kneuzen rond die ik liever in een kist zie.
Op dinsdag 15 april 2003 13:05 schreef Eightball het volgende:[..]
Knal jij vanmiddag je buurman effe af. Ik denk dat je dan met minder wegkomt..
Maar dan ga ik niet het padje op als laffe Volkert.
quote:het gaat erover dat hij (duke) stelt dat Nederland beter af is met een dode PF dan een PF in de regering...
Op dinsdag 15 april 2003 13:10 schreef Wile_E_Coyote het volgende:[..]
Nogmaals: Als de LPF alleen bestaansrecht had vanwege Pim klopt er van die hele partij niks. Ze roepen zelf dat ze in de geest van Pim doorgaan, dus die spreekbuis is er nog steeds. Tenzij al die PF stemmers op zijn lekkere koppie stemden, natuurlijk..
quote:Klopt, je staat na ongeveer een jaar of zes weer op straat.
Op dinsdag 15 april 2003 13:12 schreef toxi het volgende:
Maar dan ga ik niet het padje op als laffe Volkert.
quote:Je bent niet rouwig om het feit dat hij niet de politiek in kon, maar je vind dat hij niet vermoord had moeten worden. Okay, maar wel dubbel. Als je iets tegen Fortuyn had, had je juist moeten willen dat hij wel in de politiek kwam. Dan had het daar, in de politieke arena, uitgevochten moeten worden. De oppositie was compleet lamgeslagen na die moord. De invloed van de moord op het democratisch proces is vandaag en tot in jaren nog voelbaar in onze politiek.
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
In ieder geval zullen we nooit weten wat de impact had geweest van PF in de Nederlandse politiek. Of ik daar heel rouwig om ben, valt nog te bezien. Dat betekent echter niet dat PF vermoord had moeten worden door Volkert v/d G.
--------------------------------------------------------------------------------
quote:Tuurlijk niet, ik ben uitermate pacifistisch en uit principe tegen elke vorm van geweld. Ik vrees echter wel dat v.d. G. gelijk had toen hij dacht dat PF een gevaar voor de samenleving vormde. hij had dit compleet anders aan moeten pakken (in debat, of juridische procedures). Natuurlijk had PF alle recht om nederland op democratische wijze te veranderen maar ik kan niet zeggen dat ik alle vertrouwen had in zijn democratische capaciteiten.
quote:Ik reageer op het feit dat jij zegt dat met de moord op Fortuyn een deel van de bevolking haar spreekbuis ontnomen is. Zo moet je mijn reactie lezen.
Op dinsdag 15 april 2003 13:13 schreef realist_ik het volgende:[..]
het gaat erover dat hij (duke) stelt dat Nederland beter af is met een dode PF dan een PF in de regering...
en dan op mij lopen kankeren als ik levenslang wil voor een moordenaar...
quote:De rechtbank zegt iets anders, hoewel de precieze motivatie achterwege blijft.
Op dinsdag 15 april 2003 13:10 schreef Roel_Jewel het volgende:[..]
iemand die een moord pleegt omdat hij de persoon een bedreiging voor de samenleving vindt (althans sommige bevolkingsgroepen) is imo ook na zijn vrijlating een bedreiging voor de samenleving. Dan gaat reïntegreren wat lastig ...
quote:ja, dat had ik de vorige keer ook al gedaan...
Op dinsdag 15 april 2003 13:14 schreef Wile_E_Coyote het volgende:[..]
Ik reageer op het feit dat jij zegt dat met de moord op Fortuyn een deel van de bevolking haar spreekbuis ontnomen is. Zo moet je mijn reactie lezen.
quote:Er bestaat ook nog zoiets als hoger beroep en de motivatie komt nog, als ik het goed heb.
Op dinsdag 15 april 2003 13:14 schreef Sidekick het volgende:De rechtbank zegt iets anders, hoewel de precieze motivatie achterwege blijft.
quote:Duh, hij is solidair met de mensen die hij wou beschermen: oa. Islamieten.
Op dinsdag 15 april 2003 13:05 schreef Roel_Jewel het volgende:
ferry hoogendijk ziet volkertje "nog niet re-integreren in de samenleving".
quote:Volkert was ook pacifistisch.
Op dinsdag 15 april 2003 13:14 schreef du_ke het volgende:[..]
Tuurlijk niet, ik ben uitermate pacifistisch en uit principe tegen elke vorm van geweld. Ik vrees echter wel dat v.d. G. gelijk had toen hij dacht dat PF een gevaar voor de samenleving vormde. hij had dit compleet anders aan moeten pakken (in debat, of juridische procedures). Natuurlijk had PF alle recht om nederland op democratische wijze te veranderen maar ik kan niet zeggen dat ik alle vertrouwen had in zijn democratische capaciteiten.
quote:ik denk dat in hoger beroep geen hogere straf wordt opgelegd. Het is toch haast onmogelijk dat de rechtbank na zoveel onderzoek nog tot een andere conclusie komt .... zou ik erg raar vinden ...
Op dinsdag 15 april 2003 13:16 schreef Tia_Tijger het volgende:[..]
Er bestaat ook nog zoiets als hoger beroep en de motivatie komt nog, als ik het goed heb.
quote:Ach ja, dat soort figuren zijn er hier wel meer. Ik had in eerste instantie mijn laatste zin ook niet getikt, maar vond het toch wel een handige aanvulling.. *geen zin had in onzinnige flames*
Op dinsdag 15 april 2003 13:11 schreef Sidekick het volgende:[..]
Dit soort zwart-wit-denkers had ik het dus over...
Lijkt me ook moeilijk aangezien een politiek moord zo ongeveer eens in de 300 jaar voorkomt en moeilijk aangezien het me sterk lijkt dat Volkert en wij nog een Fortuyn in ons leven gaan meemaken.
quote:In hoger beroep is het mogelijk dat het maatschappelijk belang zwaarder gewogen wordt, ik vermoed dat het OM het iig zal proberen.
Op dinsdag 15 april 2003 13:18 schreef Roel_Jewel het volgende:ik denk dat in hoger beroep geen hogere straf wordt opgelegd. Het is toch haast onmogelijk dat de rechtbank na zoveel onderzoek nog tot een andere conclusie komt .... zou ik erg raar vinden ...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |