quote:En daar was mijn reactie nou net op. Iemand die riep dat de spreekbuis van miljoenen weg was. Een partij is meer dan zijn voorman, als het goed is. Is dat niet het geval en gebeurt zoiets, dan klopt de partij neit. Dat kun je niet het systeem aanrekenen.
Op dinsdag 15 april 2003 12:01 schreef realist_ik het volgende:[..]
dat was in het begin toch al duidelijk, dat Pim de LPF was ...
Hij heeft de kans niet gekregen om er een volwaardige partij van te maken ...
en natuurlijk stemde iedereen op Fortuyn, en niet op het zooitje wat er bij liep ...
Ze hadden het meteen op moeten heffen? Omdat één eikel het nodig vond om Fortuyn te vermoorden? De mening van de honderduizenden die hun stem aan Fortuyn wilden geven en rekenden op zijn persoon om een ommekeer te veroorzaken in de politiek, die mening doet er dus niet toe?
quote:Er is geen enkele straf hoog genoeg om er voor te zorgen dat alle mensen het wel uit hun hoofd laten. Er zijn wel straffen denkbaar die er voor zorgen dat de meeste het uit hun hoofd laten.
Jammer dat je mijn laatste stukje niet quote. Dat geeft de kern weer of een straf hoog genoeg is om mensen af te schrikken.
quote:net of het iets uitmaakt wat Jan Modaal te melden heeft ...
Op dinsdag 15 april 2003 12:03 schreef sweek het volgende:[..]
Die mening doet er wel toe... maar die mensen zijn dus niet bekwaam genoeg die mening zelf te uiten volgens jou? Alleen Fortuyn kon dat?
quote:Dan probeer je dat systeem op democratische wijze te veranderen. Niet door uitzonderingen (die niet gevat kunnen worden in juridische uitspraken) toe te staan binnen een rechtsorde.
Op dinsdag 15 april 2003 12:04 schreef realist_ik het volgende:[..]
ik vind niet dat je in een democratie genoegen moet nemen met een systeem dat niet werkt zoals de meerderheid van de bevolking dat wenst...
quote:Het is toch allemaal van dat volk dat of in een achterstandswijk woont en met z'n uitkering fraudeert of van die types als Maas, van de witte boorden criminaliteit. Ik denk dat het PF aanhang gehalte in de gevangenis toch vrij hoog is.
Op dinsdag 15 april 2003 12:03 schreef Ulx het volgende:[..]
Laag natuurlijk. Pim stemmers hebben normen en waarden, dus die komen niet in de gevangenis.
quote:Zoals Jarno al eerder zei we hebben het niet over hoe het rechtssysteem in elkaar steekt maar over de straf die Volkert heeft gekregen..
Op dinsdag 15 april 2003 12:03 schreef err het volgende:[..]
complete bullshit. 18 jaar is geen 11 jaar, dat weet een kind. Eis dan gewoon 11 jaar zonder aftrek ofzo.
quote:Dat kan niet, die aftrek geldt voor alle tijdelijke straffen, met een minimum van 1 jaar...
Op dinsdag 15 april 2003 12:03 schreef err het volgende:[..]
complete bullshit. 18 jaar is geen 11 jaar, dat weet een kind. Eis dan gewoon 11 jaar zonder aftrek ofzo.
quote:Ferry Hoogendijk heeft al gedreigd Volkert iets aan te doen, mocht hij hem tegenkomen na vrijlating. Is dat eigenlijk ook strafbaar, dat dreigen dan?
Op dinsdag 15 april 2003 12:04 schreef Roel_Jewel het volgende:
2e-kamer-fractie LPF heeft geschokt gereageerd. hadden levenslang verwacht.
quote:
Op dinsdag 15 april 2003 12:06 schreef realist_ik het volgende:[..]
net of het iets uitmaakt wat Jan Modaal te melden heeft ...
er was een spreekbuis voor deze mensen, die spreekbuis is ze ontnomen... misschien zijn ze idd niet in staat om hun mening op een andere manier naar voren te brengen, maar maakt dat die mening dan minder belangrijk??
quote:Hier ben ik het helemaal mee eens... je kunt ook gewoon leren je eigen mening naar voren te brengen, daar aan werken... als je echt overtuigd bent van je politieke standpunt, lukt het je ook wel om die mening te uiten... het is niet altijd even gemakkelijk en je zult moeten leren hoe het werkt in de politiek etc... maar het is zeker mogelijk.
Op dinsdag 15 april 2003 12:05 schreef Wile_E_Coyote het volgende:[..]
En daar was mijn reactie nou net op. Iemand die riep dat de spreekbuis van miljoenen weg was. Een partij is meer dan zijn voorman, als het goed is. Is dat niet het geval en gebeurt zoiets, dan klopt de partij neit. Dat kun je niet het systeem aanrekenen.
quote:misschien dat ie een ban krijgt ... ownee tis geen fok
Op dinsdag 15 april 2003 12:07 schreef Kozzmic het volgende:[..]
Ferry Hoogendijk heeft al gedreigd Volkert iets aan te doen, mocht hij hem tegenkomen na vrijlating. Is dat eigenlijk ook strafbaar, dat dreigen dan?
geen idee eik ... kweet niet of die bedreiging zwaar genoeg is om straf voor te krijgen ...
quote:Nee, ik geloof het niet..
Ferry Hoogendijk heeft al gedreigd Volkert iets aan te doen, mocht hij hem tegenkomen na vrijlating. Is dat eigenlijk ook strafbaar, dat dreigen dan?
quote:Ja. Bedreiging is strafbaar.
quote:Het zou het moeten zijn vind ik... als je ze in de rechtzaal al hoort roepen van "wacht maar tot ik je tegenkom over 18 jaar", dan begrijp ik dat ook wel ergens, hij is gefrustreerd etc.. maar om dan te dreigen met moord...
Eigenlijk doe je dan hetzelfde als Volkert, als je het ook echt zou doen...
quote:Ik weet wel zeker van niet..
Op dinsdag 15 april 2003 12:08 schreef Lafayette het volgende:
Degene die Volkert vermoordt krijgt levenslang.
Het zou me niets verbazen.
quote:Overdrijving.
Op dinsdag 15 april 2003 12:08 schreef Lafayette het volgende:
Degene die Volkert vermoordt krijgt levenslang.
Het zou me niets verbazen.
Degene die zoiets doet, krijgt een straf die binnen de strafmaat past. Een enkelvoudige moord past daar NIET in.
quote:Dat zegt dan genoeg over Ferry Hoogendijk....
Ferry Hoogendijk heeft al gedreigd Volkert iets aan te doen
quote:
Op dinsdag 15 april 2003 12:11 schreef Jarno het volgende:
Een enkelvoudige moord past daar NIET in.
Bij een verkeersboete staat ook vantevoren vast wat het kost ... en daar kan ik ook geen verzachtende omstandigheden aanvoeren .......
quote:Sommigen denken wellicht dat een rechtbank iets als emotie mee mag laten spelen.
Op dinsdag 15 april 2003 12:12 schreef Dr.Daggla het volgende:[..]
.
En om die reden heeft Volkert geen levenslang gekregen..
Ik begrijp niet dat zoveel mensen moeite hebben om dat te begrijpen..
quote:Het zou wel bruut zijn als Hoogendijk een aanklacht aan z'n broek krijgt wegens die uitspraak. Ik ben benieuwd of hij op de linkse geitenwollen toer gaat en gaat jammeren over verzachtende omstandigheden en zo.
Op dinsdag 15 april 2003 12:11 schreef Jarno het volgende:[..]
Dat zegt dan genoeg over Ferry Hoogendijk....
quote:Niet iedere moord is nu eenmaal hetzelfde...
Op dinsdag 15 april 2003 12:12 schreef Roel_Jewel het volgende:
kunnen we niet gewoon eenheidsstraffen invoeren ... voor moord levenslang enzow ...Bij een verkeersboete staat ook vantevoren vast wat het kost ... en daar kan ik ook geen verzachtende omstandigheden aanvoeren .......
quote:Ik overdrijf zeker. Met plezier overigens.
Op dinsdag 15 april 2003 12:11 schreef Jarno het volgende:[..]
Overdrijving.
Degene die zoiets doet, krijgt een straf die binnen de strafmaat past. Een enkelvoudige moord past daar NIET in.
Okay, hoe lang zou de moordenaar van Volkert moeten krijgen dan? Ook 18 jaar? Ja eigenlijk wel. Maar dat is in Nederland nooit zeker, kan ook 20 zijn, kan ook 10 zijn. Met 18 jaar behoort Volkert zeker tot de zwaarst gestraften. 12/14 jaar zitten is in Nederland eigenlijk de zwaarste straf die je kan krijgen. Lang, maar op een mensenleven, niets.
Nee, bij dergelijke delicten hebben alleen de nabestaanden levenslang.
quote:Op zich is het wel te begrijpen, al die emotie..
Op dinsdag 15 april 2003 12:13 schreef Jarno het volgende:[..]
Sommigen denken wellicht dat een rechtbank iets als emotie mee mag laten spelen.
quote:Daar ben ik het niet mee eens. In de huidige maatschappij geldt de regel "money talks". Je moet rijk zijn ( en dus de juiste connecties leggen ) om iets te kunnen zeggen anders kom je nergens.
Op dinsdag 15 april 2003 12:08 schreef sweek het volgende:[..]
[..]Hier ben ik het helemaal mee eens... je kunt ook gewoon leren je eigen mening naar voren te brengen, daar aan werken... als je echt overtuigd bent van je politieke standpunt, lukt het je ook wel om die mening te uiten... het is niet altijd even gemakkelijk en je zult moeten leren hoe het werkt in de politiek etc... maar het is zeker mogelijk.
Daarom kan ik ook begrijpen (NIET GOEDKEUREN) dat V. vd. G. dacht dat moord de enige redmiddel was.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |