Er ging ook maar matige verdediger van een matig clubje dood, dus lekker boeiend inderdaad.quote:Op donderdag 16 april 2009 11:34 schreef sezten het volgende:
Nee, waarom gaan die teams omdat het die dag gebeurde met rouwbanden spelen?
Ik zeg toch ook dat de gebeurtenis erg is.
Als Sevilla op de dag dat Puerta stierf moet spelen, wil ik ook niet dat heel spanje met rouwbanden speelt.![]()
Huil gedrag
Wat een triest figuur ben jij.quote:Op donderdag 16 april 2009 11:34 schreef sezten het volgende:
Als Sevilla op de dag dat Puerta stierf moet spelen, wil ik ook niet dat heel spanje met rouwbanden speelt.![]()
Huil gedrag
iddquote:Op donderdag 16 april 2009 11:29 schreef gitaarsnaar het volgende:
jammer dat opeens dit topic naar de klote is
Zal ik het dan maar proberen je uit te leggen±quote:Op donderdag 16 april 2009 11:34 schreef sezten het volgende:
Huil gedrag
Het onderwijs in Nederland is niet meer wat het is geweestquote:Op donderdag 16 april 2009 12:50 schreef Riro het volgende:
Dit soort dingen zouden niet uitgelegd hoeven worden.![]()
Zo zeg, wat een klasse.quote:Op donderdag 16 april 2009 11:38 schreef Prosac het volgende:
[..]
Er ging ook maar matige verdediger van een matig clubje dood, dus lekker boeiend inderdaad.
Bedankt voor je post, maar sorry. Ik snap er nog steeds weinig van.quote:Op donderdag 16 april 2009 12:42 schreef SCH het volgende:
[..]
Zal ik het dan maar proberen je uit te leggen±
Je hebt gelijk dat er soms misschien wel wat snel met rouwbanden wordt gespeeld, dat is een discussie op zich. Maar hier gaat het om een gebeurtenis waarbij 96 doden zijn gevallen. Nu precies 20 jaar geleden. Een drama dat een enorme impact op de voetbalhistorie heeft gehad. 96 doden om een voetbalwedstrijdje, stel je dat eens voor. Het is relatief nog maar kort geleden: heel veel mensen kunnen het zich nog enorm goed heugen, de nabestaanden leven er nog iedere dag mee en voor het engelse voetbal is het een omkeerpunt geweest. Ik weet niet of je gisteren weer iets van de beelden hebt terug gezien maar het blijft gruwelijk om naar te kijken. Ik heb het destijd ook bewust meegemaakt, zat gewoon naar die wedstrijd te kijken toen het horrorscenario zich ontrolde. 96 doden setzen. En heel veel gewonden. En nog veel meer nabestaanden, mensen met trauma's voor het leven enz.
Dan kan het niet anders dan dat je blijft gedenken. Met een rouwband spelen is een mooi symbool. Net als het verzoek van Liverpool om niet op die dag te hoeven spelen.
Als je nu van mening bent verandert, zou het je sieren om dat hier ook toe te geven en terug te komen op je eerdere post. Dan behoud je misschien nog een beetje credits bij sommige users.
Nani was drie toen de ramp gebeurde, hij zal het niet bewust hebben meegemaakt. Maar ik kan me niet voorstellen dat een profspeler in de Premier League onwetend is van deze ramp. Je realiseert je nog steeds de omvang niet, denk ik. Bovendien, wat is er mis met het dragen van een rouwband. Het is een vorm van gedenkenquote:Op donderdag 16 april 2009 13:01 schreef sezten het volgende:
[..]
Bedankt voor je post, maar sorry. Ik snap er nog steeds weinig van.
Heb de beelden overigens wel gezien bij SS laatst, maar daar snapte ik ook al niks van.
Zal vast erg zijn geweest, daar twijfel ik niet aan. EN OOK IK heb respect.
Maar stel, ik zou bij Man Utd in de basis hebben gestaan gister en ik werd gevraagd om een rouwband te dragen. Had ik dat geweigerd.
Ik betwijfel of een Nani o.i.d. ook maar einig idee heeft waar hij zijn respect voor toont met zijn rouwband.
Ik zal mij van verder commentaar weerhouden, want alleen maar gezeik zit ik niet op te wachten.
Ja, of niet. De vergelijking slaat überhaupt nergens op.quote:Op donderdag 16 april 2009 12:57 schreef sjimz het volgende:
[..]
Misschien moet je het even in de context lezen.
Hoe kan je nou weigeren een rouwband te dragen wanneer je zegt respect te hebben? Ik vat het echt niet.quote:Op donderdag 16 april 2009 13:01 schreef sezten het volgende:
[..]
Bedankt voor je post, maar sorry. Ik snap er nog steeds weinig van.
Heb de beelden overigens wel gezien bij SS laatst, maar daar snapte ik ook al niks van.
Zal vast erg zijn geweest, daar twijfel ik niet aan. EN OOK IK heb respect.
Maar stel, ik zou bij Man Utd in de basis hebben gestaan gister en ik werd gevraagd om een rouwband te dragen. Had ik dat geweigerd.
Ik betwijfel of een Nani o.i.d. ook maar einig idee heeft waar hij zijn respect voor toont met zijn rouwband.
Ik zal mij van verder commentaar weerhouden, want alleen maar gezeik zit ik niet op te wachten.
Volgens mij ook niet.quote:Op donderdag 16 april 2009 13:05 schreef SCH het volgende:
Je realiseert je nog steeds de omvang niet, denk ik.
En als ik dan jouw coach was geweest had ik je na die weigering uit de selectie gezet voor de rest van het seizoen.quote:Op donderdag 16 april 2009 13:01 schreef sezten het volgende:
Deze discussie wordt in hools (ja ik weet het...) gevoerd, dan blijft dit topic ervan gevrijwaard.quote:Op donderdag 16 april 2009 14:28 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
En als ik dan jouw coach was geweest had ik je na die weigering uit de selectie gezet voor de rest van het seizoen.
At Villa, afgelopen weekendquote:Op donderdag 16 april 2009 13:17 schreef EvertonPride het volgende:
Ik was 3 jaar toen het gebeurde dus ik heb het ook pas later vernomen via video en verhalen.
Ik weet dat de haat tussen Liverpool en Everton er altijd zal zijn alleen de laatste jaren ergeren veel supporters zich aan het gedrag van vele in het stadion. Grove verwensingen worden naar elkaar geroepen.
Gisteren waren Moyes, Baines en Osman met nog honderden Everton supporters aanwezig bij de herdenking. Ik heb het gevoel dat er over en weer dezer dagen meer respect voor elkaar is gekomen. Everton had een justice 96 vlag bij Villa away en zal waarschijnlijk zondag op Wembley tegen Manu waarschijnlijk nog een grotere versie hebben. Men zegt zelfs dat er zondag in het stadion 'Merseyside!' zal gaan klinken in de Everton-gedeeltes. Ook lees ik op de LFC forums dat niemand vergeet hoe geweldig de club en de supporters van Everton waren direct na de verschrikkelijke ramp.
Hopelijk maak het de stad sterker en kunnen we iets beter met elkaar overweg dan de afgelopen jaren, maar gezonde rivaliteit moet natuurlijk blijven bestaan.
ps: 95 % van Liverpool steunt Everton zondag ook, niet alleen omdat ze tegen Manu moeten, toch wel mooi![]()
Inderdaad, goddank zijn die afschuwelijke hekken vrijwel uit alle stadions verdwenen.quote:
Nogmaalsquote:Op donderdag 16 april 2009 13:17 schreef EvertonPride het volgende:
Ik was 3 jaar toen het gebeurde dus ik heb het ook pas later vernomen via video en verhalen.
Ik weet dat de haat tussen Liverpool en Everton er altijd zal zijn alleen de laatste jaren ergeren veel supporters zich aan het gedrag van vele in het stadion. Grove verwensingen worden naar elkaar geroepen.
Gisteren waren Moyes, Baines en Osman met nog honderden Everton supporters aanwezig bij de herdenking. Ik heb het gevoel dat er over en weer dezer dagen meer respect voor elkaar is gekomen. Everton had een justice 96 vlag bij Villa away en zal waarschijnlijk zondag op Wembley tegen Manu waarschijnlijk nog een grotere versie hebben. Men zegt zelfs dat er zondag in het stadion 'Merseyside!' zal gaan klinken in de Everton-gedeeltes. Ook lees ik op de LFC forums dat niemand vergeet hoe geweldig de club en de supporters van Everton waren direct na de verschrikkelijke ramp.
Hopelijk maak het de stad sterker en kunnen we iets beter met elkaar overweg dan de afgelopen jaren, maar gezonde rivaliteit moet natuurlijk blijven bestaan.
ps: 95 % van Liverpool steunt Everton zondag ook, niet alleen omdat ze tegen Manu moeten, toch wel mooi![]()
Nope eerder omgekeerdquote:Op donderdag 16 april 2009 12:17 schreef Prosac het volgende:
Even wat anders.. hoe is momenteel de stand van zaken, gaan de nabestaanden al naar het Europees hof of moeten ze eerst nog wat zaken voeren in Engeland?
Ergens op het einde:quote:Liverpool heeft zijn tweede doelman Charles Itandje voor 14 dagen geschorst nadat hij zich had misdragen tijdens de herdenking van Hillsborough.
Tijdens die ramp in het stadion van Sheffield kwamen 20 jaar geleden 96 mensen om.
Tv-beelden toonden dat Itandje zat te lachen tijdens de herdenkingsdienst.
"Ik heb er heel veel spijt van", zegt hij. "Ik excuseer me bij de club, de fans en bij de nabestaanden van de slachtoffers."
Een beetje minder overgewicht op de voorste rij had ...quote:
Wat betreft de kaarten - het waren staanplaatsen dus er was veel vrijheid waar je wilde staan, en dat gecombineerd met bijzonder slechte " crowd control" leverde dus ellende. Meer daarover inclusief een schematische animatie van hoe het zo kon komen en de minimale gevolgen voor de politie staat in How the Hillsborough disaster happened goed uitgelegd.quote:Op maandag 20 april 2009 12:28 schreef DeVinger het volgende:
[..]
Een beetje minder overgewicht op de voorste rij had ...![]()
OMG, 96 doden. De teringDat is toch haast ondenkbaar gewoon, wat waren de consequenties voor de politie enzo? Was het toentertijd gewoon kaarten kopen en dan wie het eerst komt weer het eerst maalt ofzo
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |