abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_661179
Maar weer eens een gouwe ouwe topic openen.

Door het topic over 'beste comedy ooit' oid kwam ik weer op deze serie, maar aan de reacties van alle anderen merk ik dat ze deze seriie kennelijk helemaal niet kennen. Sowieso lijkt het erop als men alleen de simpele dingen kent, de algemene dingen en verder niet, maar goed.

Dit topic dus ff om meerdere redenen: Om te kijken of andere mensen ze kennen, het leuk vinden en ook om anderen dan maar eens met ze kennis te laten maken.

Van links naar rechts: Rob Newman, David Baddiel, Steve Punt en Hugh Dennis.

Ze begonnen op BBC Radio 1 en dat sloeg zo aan dat ze uiteindelijk ook TV programma's gemaakt hebben (in 1991 en 1992 op de BBC). Ze namen een deel daarvoor op (Sketches buiten) en de rest deden en speelden ze live. De show begon altijd met het keihard draaien van een stuk van 'Jack to the sound of the underground' van Hithouse en de woorden "Picture this, In a studio far, far away..." met ondertussen rare fragmenten en gescratch er doorheen.

Voor wie wat horen wil van ze (Opnames van radioshows), klik dan even op Deze link, daar staan 2 volledige radioshows in mp3 van ze (kleine 30 minuten per show) plus nog wat losse wav files.

In de shows hadden ze een aantal vaste personages die ze speelden, mensen die het kennen zullen het zeker herkennen. Zo was er 'History Today, with Newman & Baddiels child-imitating professors'

Ze begonnen altijd een 'serieuze' discussie over een bepaald geschiedkundig iets wat altijd uitmonde in ruzie en beschuldigingen over en weer: "You see that guy being nailed to the cross? That's you that is" "See that Peter Beardsley? That's you, that is."

Ook was er M. Khan, The Titchmarshesque stressed tv host, en Ray, the man with a sarcastic tone of voice"Oh, boo-hoo! I've been run over! What a personal disaster!" Een man die altijd het slachtofffer van een ongeluk werd en dan op een uitermate slappe doch sarcastische toon dat 'o my god, what a personal disaster' uitriep, zodanig dat iedere voorbijganger hem links liet liggen

Op Deze site Zijn een heleboel scripts van de shows te lezen, ook erg geestig.

Hier even de tekst van de 1e 'History today' sketch:

Prof: Welcome to History Today, with me in the chair today is Professor F.J. Lewis, Emeritus professor of History at All Souls College, Oxford, and we will be talking about British History between 1931 and 37, the Austerity Years, and principally the effect that rationing had on changes in government at that time. Professor Lewis, I wonder what you feel the nexus of cause and effect could be here?
Lewis: You see that Eddie The Eagle Edwards?
Prof: Yes..
Lewis: That's you that is. That's your mum.
Prof: See that Peter Beardsley?
Lewis: I am aware of him.
Prof: That's your girlfriend, that is.
Lewis: Oh, ha ha ha. You see that old lady over there?
Prof: Yes.
Lewis: You love her.
Prof: I don't.
Lewis: Psst! Oi! Excuse me! He fancies you!
Prof: You see that Thora Hird?
Lewis: I am aware of her work.
Prof: You fancy her.
Lewis: Oh. You are her.
Prof: I'm not. I'm bloody not.
Lewis: Ah well.
Prof: How could you say that?
Lewis: You are her. Everyone thinks you are. She's like your best friend.
Prof: Well, thank you, Professor Lewis..
Lewis: You're gay, you are.
Prof: Just as a postscript to what we've been saying, Professor Lewis, I'd like to say..
Lewis: I saw your mum coming out of the VD clinic.
Prof: I'd like to say that anyone with AIDS, that's you that is, that's your girlfriend, and your mum, and your dad. You know like a pair of pants with some cack in it? That's you that is.
Lewis: Well I haven't come on this programme to be insulted. Goodnight.

Zie ook deze links: Link 1 en Link 2 en Link 3

Ben benieuwd wat mensen er van vinden die de naam nu voor het eerst horen, als mede wat mensen die The Mary Whitehouse Experience wel kennen er van vinden. Mocht iemand overigens nog audio/video fragmenten hebben van ze, dan zou ik die graag willen hebben. Ik vind het iig 1 van de beste Britse comedy's ooit.

[Dit bericht is gewijzigd door DIGGER op 17-01-2001 02:42]

O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammą, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
pi_661399
The Mary Whitehous Experience!
Leuk programma!

Was altijd op donderdag om een uurtje of half 11 ofzo. Moest ik altijd kijken van mezelf!

Ik kon een grote glimlach dan ook niet onderdrukken toen ik het bovenstaande verhaal las!

Helaas kan ik geen voorbeelden geven van sketches ofzo, maar dit programma mogen ze van mij wel eens herhalen!

pi_663157
Dan zal je dit vast ook wel leuk vinden: http://www.angelfire.com/ok/marywhitehouse/encyclo.html

Kwam ik zojuist tegen

pi_664312
Briljant.
Baddiel in de rij voor de bioscoop, met vriendin. Newman loopt naar die meid: "You could do so much better". Aan het eind die meid mee met Newman.
Utah Saints unplugged. Ook goed. Al weet waarschijnlijk niemand in Nederland wie de Utah Saints zijn.
Elke week The Cure afzeiken, en dan komt in de laatste aflevering Robert Smith langs, om Rob Newman voor zijn bek te slaan.
Als mijn kabelmodem weer werkt zal ik die links even afgaan.
Bedankt Digger!
I intend to live forever, or die trying.
pi_664734
Mocht ik ooit van me leven nog een kerstkaart sturen, dan vind ik dit wel een leuke tekst:

Greetings to your Family at this joyous time,
Noel to all men with this happy Christmas rhyme!
Here's a card to wish you every Yuletide cheer,
Though I couldn't give a fuck about you
All the rest of the year!

pi_1146080
Haha sorry hoor maar zo leuk om weer eens te horen en door te lezen...zeker die 'history today' sketches
  donderdag 5 juli 2001 @ 12:10:27 #7
10785 Smots
The Angriest Dog In The World
pi_1148130
M.W.E. was vroeger iets waar ik heel graag naar keek
HERHALEN DIE SERIE!!!!
The dog who is so angry he cannot move. He cannot eat. He cannot sleep. He can just barely growl. ...Bound so tightly with tension and anger, he approaches the state of rigor mortis.
pi_1153088
Old skool !!!
Geweldige show (met een verknipte versie van "Jack to the sound of the underground" als intro)
Met geweldige vervolgseries zoals o.a. "The story of a man inflicted with a sarcastic tone of voice"; echt het betere in-je-broek-piesen-van-het-lachen werk.

p.s. Mary Whitehouse was een indertijd beruchte Torie politica van den alouden reactionaire stempel.
p.p.s. Is het echt zo dat Steve Punt goed een zoon zou kunnen zijn van Monty Python's Eric Idle, of ben ik nou echt de enige die er zo tegenaan kijkt ?

vrijdag 6 juli 2001 @ 08:38:02 #9
12762 IllOgical
Not yet defenestrated
pi_1154439
Steve Punt als vieze man: "Milky Milky".

Of Steve die op een regenachtige zondagmiddag de zolder opruimt en hem weer ziet: "Teddy!!!!", zijn oude teddy-beer... heel blabla verhaal, waarin Punt de hele tijd ontzettend kinderlijk naar zijn teddy lonkt "I'll never leave you again Teddy" en "Look everyone, it's Teddy". Uiteindelijk wordt ###################### (sorry, spoiler). Typische Engelse humor

PS Treinhomo (what's in a name), Mary Whitehouse was ook de persoon die over rating van TV-programma's en impliciet dus censuur ging

[Dit bericht is gewijzigd door IllOgical op 06-07-2001 13:16]

What you don't know won't hurt you, but it will certainly amuse a lot of people.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')