Om jullie te helpen heb ik een link naar het beklade kunstwerk.
http://www.geocities.com/nederlek/ , deze werkt niet meer maar de volgende wel:
[Dit bericht is gewijzigd door berkenwoude op 15-04-2003 11:48]
quote:Dat ging niet goed
8)78)78)78)78)78)78)78)78)78)78)78)78)78)78)78)78)78)78)7
quote:Nee hoor bekijk de onderste foto maar, het achterste stuk staat scheef
Op dinsdag 15 april 2003 09:13 schreef vosss het volgende:
Volgens mij is het enige scheve aan dat 'pishok' de tekst die erop gekalkt is
quote:verzakt? Of heeft dat met de betekenis v/h kunstwerk te maken
Op dinsdag 15 april 2003 09:15 schreef berkenwoude het volgende:[..]
Nee hoor bekijk de onderste foto maar, het achterste stuk staat scheef
quote:..dat is kunst
Op dinsdag 15 april 2003 09:15 schreef berkenwoude het volgende:[..]
Nee hoor bekijk de onderste foto maar, het achterste stuk staat scheef
wat gebeurd er na 2 maaanden ????
koe af gezaagd vanaf de poten en hoppa de sloot in 10 m lager
[Dit bericht is gewijzigd door Thedoctor op 15-04-2003 09:29]
quote:Net zo'n fruit joy kunstwerk!!
Op dinsdag 15 april 2003 09:26 schreef Thedoctor het volgende:
dus nu is tie weer mooi rood.
quote:Ik was de niet de enige
Op dinsdag 15 april 2003 09:29 schreef blup het volgende:
The web site you are trying to access has exceeded its allocated data transfer. Visit our help area for more information.
quote:ik ook..
The web site you are trying to access has exceeded its allocated data transfer. Visit our help area for more information.
quote:Ik denk dat de gemeente dat ook heeft gelezen dat het op fok staat dus hebben ze die foto's maar weg gehaald, ach het blijven ambtenaren
quote:Nee, dankzij Fok heeft die pagina ineens heel veel bezoekers opgeleverd.
Op dinsdag 15 april 2003 09:33 schreef berkenwoude het volgende:[..]
Ik denk dat de gemeente dat ook heeft gelezen dat het op fok staat dus hebben ze die foto's maar weg gehaald, ach het blijven ambtenaren
quote:ik denk dat je gelijk had want nu doet hij het weer
Op dinsdag 15 april 2003 09:37 schreef MrTorture het volgende:[..]
Nee, dankzij Fok heeft die pagina ineens heel veel bezoekers opgeleverd.
quote:not here.. denk dat ie nog in je cache staat
Op dinsdag 15 april 2003 09:44 schreef berkenwoude het volgende:[..]
ik denk dat je gelijk had want nu doet hij het weer
quote:Dit zegt meer over jou dan over die ambtenaren
Op dinsdag 15 april 2003 09:33 schreef berkenwoude het volgende:[..]
Ik denk dat de gemeente dat ook heeft gelezen dat het op fok staat dus hebben ze die foto's maar weg gehaald, ach het blijven ambtenaren
*zucht*
quote:
Op dinsdag 15 april 2003 10:20 schreef Isabeau het volgende:
En weer denkt een stel jongeren te begrijpen wat kunst is en dit is het volgens die jongeren niet en dus mag je het bekladden/kapot maken etc. Nee, dat "scheve pishok"is zonde van het geld, de vandalisme is een applausje waard.
*zucht*
quote:*mee eens is*
En weer denkt een stel jongeren te begrijpen wat kunst is en dit is het volgens die jongeren niet en dus mag je het bekladden/kapot maken etc. Nee, dat "scheve pishok"is zonde van het geld, de vandalisme is een applausje waard.
*zucht*
Als het toevallig de bedoeling was dat dit werk op 'n pishok leek, moet de kunstenaar iets minder goed z'n best doen om de werkelijkheid na te bootsen.
[Dit bericht is gewijzigd door Jordy-B op 15-04-2003 10:29]
quote:En waarom moeten we toegeven aan dommigheid?
Op dinsdag 15 april 2003 10:28 schreef Jordy-B het volgende:
Wanneer leren gemeentes en kunstenaars nou 'ns dat je bij kunst in de stad moet kunnen zien wat het voorstelt, omdat 't anders in no-time wordt vernield. Abstracte kunst is aan het klootjesvolk niet besteed enzo.
quote:omdat het klauwen vol geld kost. Geld wat beter aan andere zaken besteed kan worden.
Op dinsdag 15 april 2003 10:29 schreef Parabola het volgende:[..]
En waarom moeten we toegeven aan dommigheid?
Als je moeilijke kunst wil zien, ga je maar naar 'n museum.
quote:Ja de vandalisme is niet echt oke maar de inwoners van die gemeente zijn wel erg blij dat het gebeurt is. even laten zien wat we er van vinden. want er zijn veel andere dingen waar ze het geld aan hadden MOETEN bestenden en dan kopen ze kunst werk, nee dat is fout
*zucht*
quote:Zie ook hier
Op dinsdag 15 april 2003 11:01 schreef notnajja het volgende:
Het spreekt me ook totaal niet aan, het is een somber werk dat je moedeloos stemt. Maar vernielen, nee. Ik denk aan Jan Wolkers, zijn Auschwitz monument van glas is al meerdere malen vernield, misschien ook wel omdat sommige mensen het niet aanspreekt en het zonde van het geld vinden. Ik zou weleens die commissie willen horen die het kunstwerk hebben aangeschaft en wat de overwegingen daarbij waren. En ik zou ook willen weten wat de kunstenaar met het werk bedoelt, misschien er iets bijzonders mee wat je niet ziet.
Hier vind je vast een aantal antwoorden op je vragen wat het moet voorstellen etc.
[Dit bericht is gewijzigd door berkenwoude op 15-04-2003 11:52]
quote:2 obeserveringen:
Op dinsdag 15 april 2003 10:42 schreef berkenwoude het volgende:[..]
Ja de vandalisme is niet echt oke maar de inwoners van die gemeente zijn wel erg blij dat het gebeurt is. even laten zien wat we er van vinden. want er zijn veel andere dingen waar ze het geld aan hadden MOETEN bestenden en dan kopen ze kunst werk, nee dat is fout
-Een beklad lelijk kunstwerk is nog lelijker dan een onbeklad lelijk kunstwerk
-het bekladde kunstewerk wordt weer schoongenmaakt en dat kost geld
en daar zijn de inwoners van die gemeente blij mee?
Maar kijk, het is het kunstwerk, ik hoeverre ik het zelf kunst vind, daar laat ik me niet over uit, maar aangezien het ding aandacht geniet, men het erover heeft, iedereen in de buurt schijnbaar weet wat het is, wat het volgens hun moet voorstellen en ook iedereen er een mening over heeft, valt het wel op, mooi of lelijk, het werkt kennerlijk op een of andere manier wel dus
quote:Ze hoeven het niet schoon te maken ze moeten alleen nog 1 keer investeren om het af tebreken, of iemand er wat moois op laten painten dan gebeurt dat bekladen ook niet meer.
Op dinsdag 15 april 2003 11:13 schreef Parabola het volgende:[..]
2 obeserveringen:
-Een beklad lelijk kunstwerk is nog lelijker dan een onbeklad lelijk kunstwerk
-het bekladde kunstewerk wordt weer schoongenmaakt en dat kost gelden daar zijn de inwoners van die gemeente blij mee?
quote:jij komt vast en zeker uit de buurt. maar behalve uit de wind staan heeft het echt geen veder nut dat kunst werk.
Op dinsdag 15 april 2003 12:01 schreef Oy het volgende:
Het is toch wel makkelijk als je daar 's avonds laat met de bus aankomt uit Rdam en je moet nodig naar de wc. Kun je mooi dat hok gebruiken, sta je nog een beetje uit de wind...>:)
quote:En sinds wanneer moet kunst nut hebben?
Op dinsdag 15 april 2003 12:04 schreef berkenwoude het volgende:
maar behalve uit de wind staan heeft het echt geen veder nut dat kunst werk.
Ach, zoals Vork al aangaf: er wordt over gepraat, mensen maken zich er druk over, iemand maakt er een website voor, iemand opent er een topic op Fok over, het staat in de krant etc. Deze vorm van kunst is dus zeker spraakmakend.
quote:Alleen had de gemeente aan de ene kant misschien beter eerst een draagvlakmeting gehouden onder de bevolking... aan de andere kant was het kunstwerk dan misschien weer niet zo spraakmakend geweest.
Op dinsdag 15 april 2003 12:10 schreef Isabeau het volgende:[..]
En sinds wanneer moet kunst nut hebben?
Ach, zoals Vork al aangaf: er wordt over gepraat, mensen maken zich er druk over, iemand maakt er een website voor, iemand opent er een topic op Fok over, het staat in de krant etc. Deze vorm van kunst is dus zeker spraakmakend.
quote:Dan had het met 90% worden weg gestemd.
Op dinsdag 15 april 2003 12:16 schreef Oy het volgende:[..]
Alleen had de gemeente aan de ene kant misschien beter eerst een draagvlakmeting gehouden onder de bevolking... aan de andere kant was het kunstwerk dan misschien weer niet zo spraakmakend geweest.
Hoop dat jullie toch nog op de site kunnen komen indien nodig, en Berkenwoude heeft gelukkig nog een goed alternatief voor handen!
Veel plezier!
Mister Lekkerkerk
quote:Maar een hoop roest kan wel mooi zijn, en ik denk dat het dan minder snel op een pisbak lijkt. Jullie moeten er eigenlijk een keer langs gaan dan zullen vele mede fokkers toch wel zeggen dat het erg misplaatst is.
Op woensdag 16 april 2003 17:15 schreef Claudia_x het volgende:
Wees blij dat de gemeente er niet een hoop roest neerzet onder de noemer kunst.
quote:Ja daar heb je misschien wel gelijk in dat over dali,
Op vrijdag 25 april 2003 11:33 schreef Natrix het volgende:
Waarschijnlijk in elkaar geflanst door een vijftigjarige part-time kunstenares , daar komt nooit iets van. Ik vind het eigenlijk niet de moeite waard om hier nu zo lang over door te praten en ook een beetje kinderachtig dat het meteen ondergespoten en waarschijnlijk ook ondergepist wordt. Maar toch antwoord op je vraag : Als je Dalí kunst mag noemen , dan is dit ook kunst.
ik ben in zijn huis geweest maar af entoe denk ik ook van moet ik dit mooi vinden, terwijl andere mensen staan te ohe en te ahe.
maar van dat kunst werk bij ons heb ik nog nooit iemand zien ohe en ahe
quote:Ja hoor. Sorry, maar ik vind een groot kunstenaar als Dalí niet te vergelijken met dit door een vijftigjarige part-time kunstenares in elkaar geflanst kunstwerk!
Waarschijnlijk in elkaar geflanst door een vijftigjarige part-time kunstenares , daar komt nooit iets van. Ik vind het eigenlijk niet de moeite waard om hier nu zo lang over door te praten en ook een beetje kinderachtig dat het meteen ondergespoten en waarschijnlijk ook ondergepist wordt. Maar toch antwoord op je vraag : Als je Dalí kunst mag noemen , dan is dit ook kunst.
quote:Wat vind jij wel mooi qua kunst?
Op vrijdag 25 april 2003 14:31 schreef berkenwoude het volgende:[..]
Ja daar heb je misschien wel gelijk in dat over dali,
ik ben in zijn huis geweest maar af entoe denk ik ook van moet ik dit mooi vinden, terwijl andere mensen staan te ohe en te ahe.
maar van dat kunst werk bij ons heb ik nog nooit iemand zien ohe en ahe
quote:Ik weet niet of jij wel eens in de buurt van Gouda komt maar daar heb je een rotonde waar ze hebben geknutseld met de vangrail, en dat is wel aardig om te zien. Veder vind ik een schilderij van vroeger wel gaaf zoals de nachtwacht dat zijn toch echt de meesterwerken waar je lang van genieten kan.
Op zaterdag 26 april 2003 13:36 schreef k_man het volgende:[..]
Wat vind jij wel mooi qua kunst?
quote:
Op woensdag 30 april 2003 16:42 schreef OtherOther het volgende:
En als alles van Picasso kunst heet, heet 'n kindertekening dat ook.
of wat denk je van mondriaan dan???
quote:Aha.
Op vrijdag 2 mei 2003 10:09 schreef berkenwoude het volgende:
Ik weet niet of jij wel eens in de buurt van Gouda komt maar daar heb je een rotonde waar ze hebben geknutseld met de vangrail, en dat is wel aardig om te zien. Veder vind ik een schilderij van vroeger wel gaaf zoals de nachtwacht dat zijn toch echt de meesterwerken waar je lang van genieten kan.
quote:Ja nog zo'n voorbeelt!! Daar geven ze dan miljoenen aan uit voor een schilderij met blokjes en stukjes pakband die niet eens klaar is!!
Op vrijdag 2 mei 2003 10:12 schreef berkenwoude het volgende:[..]
of wat denk je van mondriaan dan???
quote:En in het geval van de Nachtwacht is de uitbetaling geweigerd, omdat de opdrachtgever (de stadsmilitie van amsterdam) niet terveden was met de ordening:
Op vrijdag 2 mei 2003 10:09 schreef berkenwoude het volgende:[..]
Ik weet niet of jij wel eens in de buurt van Gouda komt maar daar heb je een rotonde waar ze hebben geknutseld met de vangrail, en dat is wel aardig om te zien. Veder vind ik een schilderij van vroeger wel gaaf zoals de nachtwacht dat zijn toch echt de meesterwerken waar je lang van genieten kan.
ietwat later is een halve meter van het doek afgesneden om hem beter te laten passen in een hal waar hij gehangen is (in het amsterdamse stadhuis).
Misschien kun je begrijpen dat te snel een oordeel vellen over een kunstwerk, en zeker op een subjectief punt als 'vinden we dit mooi?' soms dom kan zijn:
het vernielen van het beeld leidt niet tot het verdwijnen, eerlijk gezegd kost het enkel duurder, het reinigen; de bewoners van lekkerkerk kunnen meer tijd besteden aan het kiezen van de juiste volksvertegenwoordigers, en misschien met inspraak (juist voor zo'n publiek kunstwerk bestaan er meerdere inspraak-rondes, meestal blijken dan juist de omwoners niet de minste interese te tonen om de plannen te bekijken en hun mening te geven als hij gevraagd is, achteraf klagen is nogal dom, als men vooraf zich er niet mee bemoeit heeft).
quote:Mag ik dan ook jouw spullen bekladden als ik ze lelijk vind?
Op zaterdag 3 mei 2003 19:43 schreef FluxC5 het volgende:
Dat is echt een lelijk kunstwerk, het waard om te bekladden!
Die omwonenden: "in principe hebben we niks tegen kunst hoor, maar niet hier". Stelletje sufkutten. Net alsof ze het over een asielzoekerscentrum hebben of zo.
quote:
Buurt weert ´obsceen´ beeldDEN HAAG, dinsdag
De bewoners van de Haagse nieuwbouwwijk Leidschenveen hebben er een stokje voor gestoken dat er midden in hun wijk een ´obsceen´ kunstwerk verrijst.
Het drie meter hoge beeld, dat door de bewoners gekscherend ´Het Dildohuis´ wordt genoemd, is een cadeau van het Ontwikkelingsbedrijf Leidschenveen (OBL), maar staat nu in een opslagplaats te verpieteren.
BEELD
De gemeente Den Haag geeft vanwege het verzet van de buurt namelijk geen vergunning voor de 100.000 euro kostende creatie. Het is in strijd met het bestemmingsplan, geeft een woordvoerster als officiële reden op. Het werk, dat ´Perception´ heet, is gemaakt door de Amsterdamse kunstenares Patricia Fijneman. Het stelt een huis voor met allemaal poliepen erin. Toen de buurtbewoners het op een foto zagen, sloegen ze meteen alarm.
De teleurgestelde beeldhouwster ziet echter niets obsceens in haar schepping. Wat mensen allemaal in hun hoofd halen bij het zien van het kunstwerk, kan ik ook niet helpen, verzucht ze. Het heet niet voor niets Perception.
OBL, verantwoordelijk voor de ontwikkeling van het straks 7000 huizen tellende Leidschenveen, zit met de affaire in haar maag. Ik ga met de gemeente praten wat er nu met het beeld moet gebeuren, aldus directeur David Louwerse.
quote:Wat is er nu weer mis met Dali
quote:van alles, ik kan het hem niet na doen maar hij heeft niet alleen geschildert, maar ook dingen gemaakt sorry maar die dingen zijn echt lelijk oke sommige dingen zijn wel leuk maar lang niet alles, en ik bijf erbij kunst is een mening van je zelf
Op woensdag 7 mei 2003 00:20 schreef jerney het volgende:[..]
Wat is er nu weer mis met Dali
Schilder het maar even na dan als het zo'n prutser is.
quote:helemaal mee eens, ik zeg het wel vaker veel nederlanders geven niet om kunst en toch geven ze er zoveel geld aan uit maar waarom? omdat de meeste mensen die kunst mooi vinden en hebben veel geld hebben?
Op vrijdag 2 mei 2003 16:13 schreef DeGemiddeldeNederlander het volgende:
Laten al die gesubsiedieerde mafketels eens wat nuttigs gaan doen!! in plaats van mijn belasingcenten alle rotondes vol te pleuren met artistiekerigheid!
netzoals met Dali en met dit werk wat ik ongelooflijk lelijk vind.
Jammer met dit soort dingen is dat er altijd een achterliggende reden bijzit waarom het zo gemaakt is. De gemeente weet dat aangezien zij een presentatie bij dit kunstwerk hebben gehad, maar de bewoners niet. Het is niet vanzelfsprekend genoeg om mooi gevonden te worden.
Ik vind het persoonlijk een hokje waar mensen kunnen pissen/hoereren of neuken. Afbreken die hap!
quote:Ja weet ik
Op woensdag 7 mei 2003 12:41 schreef berkenwoude het volgende:[..]
van alles, ik kan het hem niet na doen maar hij heeft niet alleen geschildert, maar ook dingen gemaakt sorry maar die dingen zijn echt lelijk oke sommige dingen zijn wel leuk maar lang niet alles, en ik bijf erbij kunst is een mening van je zelf
Ik vind dat er toch een heleboel mooie werken tussen zitten.
De bekendste vind ik trouwens blegh maar nog steeds goed gedaan..
quote:Hij heeft "dingen" gemaakt?
Op woensdag 7 mei 2003 12:41 schreef berkenwoude het volgende:[..]
van alles, ik kan het hem niet na doen maar hij heeft niet alleen geschildert, maar ook dingen gemaakt sorry maar die dingen zijn echt lelijk oke sommige dingen zijn wel leuk maar lang niet alles, en ik bijf erbij kunst is een mening van je zelf
Je blinkt niet uit in duidelijkheid.
quote:Ik weet niet of je ooit in zijn bent geweest, maar ik wel nou daar heeft hij echt vage dingen staan die ik niet mooi vind, zoals een opgezette beer als paraplubak of een opgezette zwaan. maar toch waren er daar ook zeer coole dingen in zijn huis zoals een hele ronde kamer als je daar minden instaat dat het dan je stem vervormd echt cool, maar goed de ene vind dali mooi de andere niet. nu moet ik wel zeggen idd dat hij veel beter is dan die workshop kunstenaar die dit kunst werk heeft gemaakt
Op woensdag 7 mei 2003 18:30 schreef k_man het volgende:[..]
Hij heeft "dingen" gemaakt?
Je blinkt niet uit in duidelijkheid.
quote:definieer eens 'is beter': Waarom is Dali beter dan degene die dat andere kunstwerk maakte?
Op vrijdag 9 mei 2003 11:12 schreef berkenwoude het volgende:[..]
Ik weet niet of je ooit in zijn bent geweest, maar ik wel nou daar heeft hij echt vage dingen staan die ik niet mooi vind, zoals een opgezette beer als paraplubak of een opgezette zwaan. maar toch waren er daar ook zeer coole dingen in zijn huis zoals een hele ronde kamer als je daar minden instaat dat het dan je stem vervormd echt cool, maar goed de ene vind dali mooi de andere niet . nu moet ik wel zeggen idd dat hij veel beter is dan die workshop kunstenaar die dit kunst werk heeft gemaakt
quote:1. Omdat de kunst van dali me meer aanspreekt dan zo'n kunstpishok vind ik dali beter puur omdat het meer aanspreekt, het doet meer met me.
Op vrijdag 9 mei 2003 11:38 schreef RM-rf het volgende:[..]
definieer eens 'is beter': Waarom is Dali beter dan degene die dat andere kunstwerk maakte?
Is dat enkel omdat jij 'iets mooi' vind?
Is de waarde van een kunstenaar en een kunstwerk te definieren aan de hand van wat _jij_ mooi vind?
2.nee kunst moet ook wat met je doen, dit kunstwerk doet wel wat met me maar dan negatief, als iets kunst is moet het positieve gevoelens bij me los brengen.
3. nee, ik denk dat je gelijk hebt maar ik denk dat mensen eerder zeggen dat dali beter is, omdat hij bekender is dan het pishok kunstenares.
quote:Wat een gelul.
Op maandag 12 mei 2003 11:14 schreef berkenwoude het volgende:
als iets kunst is moet het positieve gevoelens bij me los brengen.
Kunst die onaangenaam oogt, verontrust, je aan het denken zet of je gewoon een nieuwe kijk op iets geeft, kan erg goed zijn. Beelden die alleen esthetisch fraai zijn, zijn vaak veel minder boeiend.
quote:en een voorbeeld van een zeer boeiend kunstwerk (waaraan ik gedurende deze discussie steeds moet denken)
Op maandag 12 mei 2003 11:54 schreef k_man het volgende:Kunst die onaangenaam oogt, verontrust, je aan het denken zet of je gewoon een nieuwe kijk op iets geeft, kan erg goed zijn. Beelden die alleen esthetisch fraai zijn, zijn vaak veel minder boeiend.
Fountain door Marcel Duchamp, 1917
(overigens is dit exemplaar uit 1964, en bevind zich in een verzameling in Milaan, het origineel is helaas verloren gegaan)
voor berkenwoude, natuurlijk heb je volledig recht op je mening over een kunstwerk, zoals eenieder recht heeft om iets mooi of niet mooi te vinden, en ook het recht om dat 'mooi vinden' te gebruiken als maatstaf of een kunstwerk je bevalt.
zodra je echter algemene termen als 'is beter' gebruikt, ga je een algemeen waardeoordeel geven, dat niet past, net zomin als het past om een kunstwerk te gaan vernielen, voor enkele duizenden euro's schade eran toe te brengen, enkel omdat iemand het niet mooi vind (misschien vind ik de blauwe hyancinten in de voortuin van mn buurman ook niet mooi, maar mag ik ze dan gaan vertrappen?)
Ik keur het niet goed maar ergens vind ik het wel grappig. en als ik jouw was zou ik die blauwe bloempjes wel laten staan anders krijg je nog burenruzie.
quote:Dit is geen gelul dit is mijn mening!!!!!
Op maandag 12 mei 2003 11:54 schreef k_man het volgende:[..]
Wat een gelul.
Kunst die onaangenaam oogt, verontrust, je aan het denken zet of je gewoon een nieuwe kijk op iets geeft, kan erg goed zijn. Beelden die alleen esthetisch fraai zijn, zijn vaak veel minder boeiend.
Maar wat ik bedoel is dat ik kunst kijk in mijn vrije tijd, dan ga ik niet naar sombere kunst zitten kijken. maar goed een keertje een nieuwe kijk op iets kan ook wel goed zijn idd
quote:Het één sluit het ander niet uit.
Op maandag 12 mei 2003 13:43 schreef berkenwoude het volgende:
Dit is geen gelul dit is mijn mening!!!!!
quote:en die stomme vlieg van je is zeker ook kunst
Op maandag 12 mei 2003 19:43 schreef k_man het volgende:[..]
Het één sluit het ander niet uit.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |