abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_9783393
Aangezien het AGR - topic offtopic raakte en hier behoefte aan was: het centraal topic voor Recreatief fietsen & toertochten
  maandag 14 april 2003 @ 23:36:15 #2
36959 Furby
Geile neuk Harrie
pi_9783420
Steken jullie je hand uit ?
Op zaterdag 22 april 2006 21:20 schreef Zweefvliegje het volgende:
Bij een stoplicht mag je gewoon achter elkaar staan, zonder 2 seconden afstand! :(
  maandag 14 april 2003 @ 23:36:43 #3
9105 CAZZO
Povera vaffanculo
pi_9783429
Cazzo fietst iedere werkdag recreatief een kilometertje of 7
May the seed of your loins be fruitfull in the belly of your woman
pi_9783433
Ja je had idd gelijk dat het Gold Race topic offtopic raakte wat betreft de profwedstrijd.
pi_9783455
quote:
Op maandag 14 april 2003 23:36 schreef Furby het volgende:
Dat hoort wel zo he?
  maandag 14 april 2003 @ 23:41:42 #6
9105 CAZZO
Povera vaffanculo
pi_9783564
quote:
Op maandag 14 april 2003 23:36 schreef Furby het volgende:
ik steek nooit mijn hand uit
ben ook een gevaar op de weg
May the seed of your loins be fruitfull in the belly of your woman
pi_9783587
quote:
Op maandag 14 april 2003 23:41 schreef CAZZO het volgende:

[..]

ik steek nooit mijn hand uit
ben ook een gevaar op de weg

Jij ook al
pi_9783634
* Leatherface steekt wanneer het nodig is wel een hand uit
pi_9783747
Okee, vorig jaar heb ik de volgende toertochten gereden:
  • Luik-Bastenaken-Luik 125km (mietjesroute )
  • Ride for the Roses 100 (?) km in Limburg (coole sfeer, licht parcours)
  • Amstel Goldrace toerversie 150km
  • En dit jaar ga ik rijden.... ehm.... Engeland is niet zo'n fiets land
    Misschien ga ik London-Brighton doen, dat is wel een beetje een klassieker.

pi_9783797
    quote:
    Op maandag 14 april 2003 23:50 schreef Aernout het volgende:
    Okee, vorig jaar heb ik de volgende toertochten gereden:
  • Luik-Bastenaken-Luik 125km (mietjesroute )
  • Ride for the Roses 100 (?) km in Limburg (coole sfeer, licht parcours)
  • Amstel Goldrace toerversie 150km
  • En dit jaar ga ik rijden.... ehm.... Engeland is niet zo'n fiets land
    Misschien ga ik London-Brighton doen, dat is wel een beetje een klassieker.

Lijkt me idd wel leuk ja
    pi_9784044
    quote:
    Op maandag 14 april 2003 23:53 schreef Bartoli het volgende:

[..]

Lijkt me idd wel leuk ja

A.s. zondag ga ik waarschijnlijk de 'Test Valley Ride' doen (100km). Het wordt perfect weer, dus....

London-Brighton is een massa evenement met 27.000 fietsers over 90km op 15 juni.

pi_9787134
    quote:
    Op maandag 14 april 2003 23:36 schreef CAZZO het volgende:
    Cazzo fietst iedere werkdag recreatief een kilometertje of 7
    Ik elke zaterdag een kilometertje of 20.
    While we're living, the dreams we have as children fade away
    AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
    pi_9850920
    ik ree voorheen elke dag op de fiets naar school, trainen etc nu alleen nog in het weekend en vakanties.
      vrijdag 18 april 2003 @ 00:34:56 #14
    13913 Salah-al-Din
    Righteousness of the faith
    pi_9852476
    Vandaag weer een mooi tochtje gemaakt van 66km
    Wanneer een vrouw tegen u praat, glimlach haar dan toe maar luistert niet.
    pi_9856057
    vanmiddag weer lekker een stukje rijden... een rondje eindhoven - best -boxtel - schijndel - st. michielsgestel - boxtel - best - eindhoven staat in de planning... heel ver zal het niet zijn, een kilometer of 70, maar het is er wel perfect weer voor...
    pi_9917233
    Hallo, ik wil 250 km luik-bastenaken-luik fietsen, ik heb momenteel 2 bladen voor, 52-40 , en achter is de grootste 23 putjes, dus 24 tandjes. Ik ben 20 jaar, heb een goede conditie, maar lukt het mij met deze tandwielen de bergen te bedwingen, want anders heb ik een groot probleem. Ik heb ook gehoord dat je een andere crank erop kan zetten en zo een 3e blad voor compenseert. Kan iemand mij helpen ? BvD !
      maandag 21 april 2003 @ 17:15:26 #17
    27663 B4ron
    Kuala Lumpur
    pi_9917468
    als je een triple voor krijgt, moet je dan ook niet de derailleurs bijstellen

volgens mij haal je dat wel met een dubbel blad. ik heb zelf over de pyrineeen (of hoe je dat ook schrijft) gefietst met een bubbel blad. was ook zat te doen. ik heb geen amateur-conditie maar ik ben toch nog wel redelijk met de rest meegekomen.

Goedenmiddag, u kunt wel gaan
    pi_9919084
    quote:
    Op maandag 21 april 2003 17:15 schreef B4ron het volgende:
    ik heb zelf over de pyrineeen (of hoe je dat ook schrijft) gefietst met een bubbel blad.
    lekker chillen met een bubbel blad?

[Dit bericht is gewijzigd door Fulton op 21-04-2003 18:56]

pi_9919334
    quote:
    Op maandag 21 april 2003 17:03 schreef Mr.KleZe het volgende:
    Hallo, ik wil 250 km luik-bastenaken-luik fietsen, ik heb momenteel 2 bladen voor, 52-40 , en achter is de grootste 23 putjes, dus 24 tandjes. Ik ben 20 jaar, heb een goede conditie, maar lukt het mij met deze tandwielen de bergen te bedwingen, want anders heb ik een groot probleem. Ik heb ook gehoord dat je een andere crank erop kan zetten en zo een 3e blad voor compenseert. Kan iemand mij helpen ? BvD !
    Ik heb dus de LBL mietjuhs variant gedaan (van 125km) met 52-39 voor en max 25 achter. Dat was te doen, ik kwam overal fietsend boven.

Ik heb wel 2 weken geleden een andere cassette gemonteerd met max 27 tandjes (tevens het maximum dat kan met een Ultegra groep). Die 2 extra tandjes scheelt een slok op een borrel als het heel stijl wordt, dus ik ben blij dat ik het gedaan hebt.

Misschien voor jou ook een idee? Cassette vervangen (de laatste 3 tandwielen) is zo gebeurd en kost weinig.

pi_9919906
    ja, maar moet ik dan niet meteen alles vervangen. Ik weet niet of het zo hoort, maar 1 of 2 tandjes zijn erg versleten van de cassette, volgens mij hoort dit zo, als dat zo is, is het nog nieuw (volgens de vorige eigenaar) en kan ik zonder problemen met andere cassette fietsen. Kan ik dan niet beter voor een 35 ofzo monteren ?
    pi_9920041
    quote:
    Op maandag 21 april 2003 19:35 schreef Mr.KleZe het volgende:
    ja, maar moet ik dan niet meteen alles vervangen. Ik weet niet of het zo hoort, maar 1 of 2 tandjes zijn erg versleten van de cassette, volgens mij hoort dit zo, als dat zo is, is het nog nieuw (volgens de vorige eigenaar) en kan ik zonder problemen met andere cassette fietsen
    Het beste is om de hele cassette + ketting te vervangen, dan zit je altijd goed (voorbladen slijten bijna niet, ketting en cassette slijten op elkaar in).
    De cassette kun je meestal ook in stukjes vervangen, dus bijvoorbeeld alleen de grootste of de kleinste tandwielen. Dat kun je doen als delen pas vervangen zijn.
    pi_9920107
    kan ik dan niet beter voor 35 monteren ipv de 39 die ik nu heb (Staat 40 op, neem aan dat dat 39 is)
    pi_9920354
    quote:
    Op maandag 21 april 2003 19:44 schreef Mr.KleZe het volgende:
    kan ik dan niet beter voor 35 monteren ipv de 39 die ik nu heb (Staat 40 op, neem aan dat dat 39 is)
    Ik weet niet wat voor groep je hebt. Bestaat er een 35 ???
    Maar van 39 naar 35 dat scheelt 11%.
    Van 24 naar 27 scheelt 12,5% dus iets meer
    Ik zou gewoon gaan voor de grootste cassette. Dat lijkt me de meest makkelijke en standaard manier om het op te lossen.
    Maar vraag het eens aan een fietsenmaker ?
    pi_9920473
    ik heb 300ex van shimano (vroegere sora). Er bestaat wel 26-36-52 van RSX. Maar ik had ook al gedacht aan percentages, en cassette is idd het handigst. Ik heb zelfs al een ultegra 7 speed besteld voor 10 euro. Ideaal, bedankt voor de informatie !!

[Dit bericht is gewijzigd door Mr.KleZe op 21-04-2003 21:01]

pi_9923188
    Wie gaat trouwens ook een klassieker rijden of heeft 1 gereden en wil zijn ervaringen/tips kwijt ? Ben zeer benieuwd !!
      dinsdag 22 april 2003 @ 14:47:26 #26
    43634 Koos_26
    Chantal Janzen
    pi_9935330
    Heb de Redoute bedwongen met 39 - 26!
    Hamelen
    pi_9936200
    quote:
    Op maandag 21 april 2003 21:52 schreef Mr.KleZe het volgende:
    Wie gaat trouwens ook een klassieker rijden of heeft 1 gereden en wil zijn ervaringen/tips kwijt ? Ben zeer benieuwd !!
    Amstel Gold Race toerversie in augustus denk ik
    pi_9948407
    quote:
    Op dinsdag 22 april 2003 14:47 schreef Koos_26 het volgende:
    Heb de Redoute bedwongen met 39 - 26!
    Ik met 39 - 25
    pi_9948682
    ik heb alpe d'huez bedwongen met 39x28
    pi_9948813
    quote:
    Op dinsdag 22 april 2003 22:47 schreef Bartoli het volgende:
    ik heb alpe d'huez bedwongen met 39x28
    pi_9949042
    quote:
    Op dinsdag 22 april 2003 22:50 schreef Aernout het volgende:

[..]

danku danku de limburgse heuvels rij ik natuurlijk niet op met de 28'er achter en sommige rij ik niet eens met de 39'er voor op.
    pi_9952997
    Ik heb la plange bedwongen met 42*23 in 59 minuten 14 minuten langzamer dan Boogerd.

en ik heb ook 3x diekirch-valkenswaard gereden voor het eerst op mijn 14e.

dus...
    pi_10002093
    Ik rij binnen Nederland eigenlijk alles met 42x21..Wanneer ik een cyclo rij in bijvoorbeeld belgie monteer ik vaak wel een 39 voor....Minder heb ik nog nooit behoefte aan gehad. Nu ga ik wel voor de snelheid (mijn vaste trainingsmaatje is een wedstrijdrijder, A-amateur). Heb zelf ook wedstrijden gereden maar geen zin meer in die rondjes om de kerk.

Licht fietsje is ook wel fijn bergop...ik heb bijvoorbeeld een giant TCR afgemonteerd met Dura-ace en Mavic ksyrium wielen...

Wil jij ook zo graag maar kun je niet?
    pi_10002997
    rondjes om de kerk zijn ook niks maar die fiets wat je hebt Giant TCR met dura-ace is wel mooi fietsje.
    pi_10015712
    Ik heb een ridley icarus in clubkleuren afgemonteerd met dura-aars, ksyrium wielen spd-r pedalen en verder alles ridchy....

hier een voorbeeldje

dus...
    pi_10028819
    Ik heb een 12 kilo zware batavus middle weight frame uit de jaren 90 afgemonteerd met 300ex. En ik ga ook LBL doen, heerlijk
    pi_10031993
    Dan weet je iig zeker dat je hard berg af gaat

[edit typo]

dus...
    pi_10084717
    quote:
    Op zaterdag 26 april 2003 19:32 schreef WJ het volgende:
    Dan weet je iig zeker dat je hard berg af gaat

[edit typo]

Ik heb nu een concorde met shimano 600 (ultegra) groep erop, is 11 kilo, scheelt weer Maar ik zit nog steeds met tandwiel probleem, ik heb voor 39 en 52 en achter max 21. Cassette is 7 speed, maar kan ik nu gewoon een 7 speed cassette halen met een 30 max ? zoals deze

9033182~13-30/eigen: CASSETTE HG70 7-SP HG70 7-speed Cassette (diverse uitvoeringen)

Want ik krijg die cassette er maar niet af. BvD !!!

pi_10495790
    Ik ga over een 1 1/2 maand voor het eerst mee doen met een rit.
    Het word meteen een zware, het word de ijselmeer rit van een organisatie waar ik even niet op kom.
    Omdat ik zelf nog nooit in grote groepen op de racefiets gezetten heb ben ik een beetje opzoek naar tips.

Heb gister met een collega racefietser zitten babbelen. Op zijn aanraden ben ik mijn fiets opnieuw aan het afstellen.
    Zo stond mijn zadel een tikje te hoog en zat onder mijn linker schoen de look clip niet meer op zijn plaats (uh vandaar dus de last in van knie...)

Ik kan dus heel weinig vinden over hoe hoog het stuur nu eigenlijk moet staan. Bij de meeste fiets fabriekanten staat het stuur stevast bijna op het laagste punt op de foto.

Op dit moment ben ik vooral bezich met langere ritten rijden. Snelheid trainen doe ik nog niet echt. Tja en er moet eigenlijk ook nog wat gewicht bij de wielrenner zelf verdwijnen...

pi_10709239
    Iedereen die van plan is een fietsvakantie te doen, kijk even op mijn site.

http://www31.brinkster.com/fietstocht2003/

pi_10718729
    ff een copy/paste uit een gesloten draadje

Ik ga morgen met school een "fietssurvival ondernemen", dwz bijna 400 km fietsen in 4 dagen, heel leuk met goede vrienden enzo .

Daarvoor heb ik een mountainbike (ja, ik weet dat die niet optimaal zijn voor lange afstanden op de weg) met een mountainbikezadel + fietsbroek met zeemleer in het kruis.

Aangezien de eerste etappe al 106 km is ben ik bang last te krijgen van spierpijn aangezien ik bijna nooit lange afstanden fiets (heb als oefening 75 km gefietst, en dat stelde echt geen ene moer voor ), maar nu ben ik bang spierpijn te krijgen, en dat is vervelend als je de dag erna weer moet fietsen!

Zijn er dus misschien oefeningen die ik kan doen om m'n spieren los/warm te krijgen ofzo voor/na het fietsen
    Liefst met tekeningetjes zodat ik het snap

Alvast bedankt

pi_10733006
    quote:
    Op dinsdag 27 mei 2003 20:58 schreef Solomon het volgende:
    ff een copy/paste uit een gesloten draadje

Zijn er dus misschien oefeningen die ik kan doen om m'n spieren los/warm te krijgen ofzo voor/na het fietsen
    Liefst met tekeningetjes zodat ik het snap

Alvast bedankt

http://www.mountainbike.nl/ned/p_tr_wu.htm
    pi_10850201
    Ja, hallo.

Ongelooflijk, maar ook ik wil wat aan sport gaan doen. In ieder geval, bewegen enzo. Nu had ik het vreselijke idee opgevat om te gaan fietsen. Ik heb een (goede) ATB die ik wil gaan misbruiken om lekker mee op de weg te gaan fietsen. En ja, ik weet dat je dan eigenlijk een gewone of race-fiets moet hebben, maar laat me nou even. . Dus: fietspaden werk enzo.

Mijn vraag is, hoe bouw je zoiets op? Ik heb 0,0 conditie op dit moment, maar wil dat graag gaan verbeteren. Tips? Hoeveel km doe je in het begin?

"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
    It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
    pi_10898526
    Niet allemaal tegelijk.
    "I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
    pi_10899462
    quote:
    Op donderdag 5 juni 2003 09:57 schreef Jarno het volgende:
    Niet allemaal tegelijk.
    Stormloop

Als je geen beste conditie hebt zou ik zeker in het begin geen al te grote afstanden afleggen, begin maar eens met een kilometertje of 25 of 30 om te wennen

pi_10899494
    .

M'n tong lag na 15km al op 't asfalt. Maar dan heb ik ook aardig doorgetrapt, en ben ik veeeeels te hard van start gegaan. Morgenavond wil ik weer een tochtje maken, van 20km. Eens kijken hoe het dan gaat.

pi_10969019
    En monteer even banden zonder noppen, dat rijdt een stuk lichter.
    pi_10969349
    En vandaag heb ik een buitenband aan gort gereden

Ik ging net keihard een heuvel af op een smal Engels landweggetje. Ik weet niet waar ik doorheen ben gereden maar er zat een scheur van 1cm midden in het loopvlak .
    Dat wordt dus een nieuwe band kopen .
    Gelukkig zat ik nog maar 8km van het eindpunt. Verder was het trouwens een prachtige tocht

pi_11045910
    Het werd vanavond plotseling mooi zonnig en helder weer. In Engeland moet je dat soort momenten koesteren, dus na het werk een heerlijk rondje gefietst door The New Forest 62km@27,0km/u
    pi_11050380
    quote:
    Op zondag 8 juni 2003 19:02 schreef Aernout het volgende:
    En monteer even banden zonder noppen, dat rijdt een stuk lichter.
    Van 't weekend heb ik er (min of meer) gladde banden onder laten zetten, dat scheelt idd de helft. .
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')