quote:Dat hoort wel zo he?
Op maandag 14 april 2003 23:36 schreef Furby het volgende:
Steken jullie je hand uit ?
quote:ik steek nooit mijn hand uit
Op maandag 14 april 2003 23:36 schreef Furby het volgende:
Steken jullie je hand uit ?
quote:Jij ook al
Op maandag 14 april 2003 23:41 schreef CAZZO het volgende:[..]
ik steek nooit mijn hand uit
ben ook een gevaar op de weg
En dit jaar ga ik rijden.... ehm.... Engeland is niet zo'n fiets land ![]()
Misschien ga ik London-Brighton doen, dat is wel een beetje een klassieker.
quote:Lijkt me idd wel leuk ja
Op maandag 14 april 2003 23:50 schreef Aernout het volgende:
Okee, vorig jaar heb ik de volgende toertochten gereden:Luik-Bastenaken-Luik 125km (mietjesroute )
Ride for the Roses 100 (?) km in Limburg (coole sfeer, licht parcours) Amstel Goldrace toerversie 150km En dit jaar ga ik rijden.... ehm.... Engeland is niet zo'n fiets land
Misschien ga ik London-Brighton doen, dat is wel een beetje een klassieker.
quote:A.s. zondag ga ik waarschijnlijk de 'Test Valley Ride' doen (100km). Het wordt perfect weer, dus....
Op maandag 14 april 2003 23:53 schreef Bartoli het volgende:[..]
Lijkt me idd wel leuk ja
London-Brighton is een massa evenement met 27.000 fietsers over 90km op 15 juni.
quote:Ik elke zaterdag een kilometertje of 20.
Op maandag 14 april 2003 23:36 schreef CAZZO het volgende:
Cazzo fietst iedere werkdag recreatief een kilometertje of 7
volgens mij haal je dat wel met een dubbel blad. ik heb zelf over de pyrineeen (of hoe je dat ook schrijft) gefietst met een bubbel blad. was ook zat te doen. ik heb geen amateur-conditie maar ik ben toch nog wel redelijk met de rest meegekomen.
quote:lekker chillen met een bubbel blad?
Op maandag 21 april 2003 17:15 schreef B4ron het volgende:
ik heb zelf over de pyrineeen (of hoe je dat ook schrijft) gefietst met een bubbel blad.
[Dit bericht is gewijzigd door Fulton op 21-04-2003 18:56]
quote:Ik heb dus de LBL mietjuhs variant gedaan (van 125km) met 52-39 voor en max 25 achter. Dat was te doen, ik kwam overal fietsend boven.
Op maandag 21 april 2003 17:03 schreef Mr.KleZe het volgende:
Hallo, ik wil 250 km luik-bastenaken-luik fietsen, ik heb momenteel 2 bladen voor, 52-40 , en achter is de grootste 23 putjes, dus 24 tandjes. Ik ben 20 jaar, heb een goede conditie, maar lukt het mij met deze tandwielen de bergen te bedwingen, want anders heb ik een groot probleem. Ik heb ook gehoord dat je een andere crank erop kan zetten en zo een 3e blad voor compenseert. Kan iemand mij helpen ? BvD !
Ik heb wel 2 weken geleden een andere cassette gemonteerd met max 27 tandjes (tevens het maximum dat kan met een Ultegra groep). Die 2 extra tandjes scheelt een slok op een borrel als het heel stijl wordt, dus ik ben blij dat ik het gedaan hebt.
Misschien voor jou ook een idee? Cassette vervangen (de laatste 3 tandwielen) is zo gebeurd en kost weinig.
quote:Het beste is om de hele cassette + ketting te vervangen, dan zit je altijd goed (voorbladen slijten bijna niet, ketting en cassette slijten op elkaar in).
Op maandag 21 april 2003 19:35 schreef Mr.KleZe het volgende:
ja, maar moet ik dan niet meteen alles vervangen. Ik weet niet of het zo hoort, maar 1 of 2 tandjes zijn erg versleten van de cassette, volgens mij hoort dit zo, als dat zo is, is het nog nieuw (volgens de vorige eigenaar) en kan ik zonder problemen met andere cassette fietsen
quote:Ik weet niet wat voor groep je hebt. Bestaat er een 35 ???
Op maandag 21 april 2003 19:44 schreef Mr.KleZe het volgende:
kan ik dan niet beter voor 35 monteren ipv de 39 die ik nu heb (Staat 40 op, neem aan dat dat 39 is)
[Dit bericht is gewijzigd door Mr.KleZe op 21-04-2003 21:01]
quote:Amstel Gold Race toerversie in augustus denk ik
Op maandag 21 april 2003 21:52 schreef Mr.KleZe het volgende:
Wie gaat trouwens ook een klassieker rijden of heeft 1 gereden en wil zijn ervaringen/tips kwijt ? Ben zeer benieuwd !!
quote:Ik met 39 - 25
Op dinsdag 22 april 2003 14:47 schreef Koos_26 het volgende:
Heb de Redoute bedwongen met 39 - 26!
quote:
Op dinsdag 22 april 2003 22:47 schreef Bartoli het volgende:
ik heb alpe d'huez bedwongen met 39x28
quote:danku danku de limburgse heuvels rij ik natuurlijk niet op met de 28'er achter en sommige rij ik niet eens met de 39'er voor op.
Op dinsdag 22 april 2003 22:50 schreef Aernout het volgende:[..]
en ik heb ook 3x diekirch-valkenswaard gereden voor het eerst op mijn 14e.
Licht fietsje is ook wel fijn bergop...ik heb bijvoorbeeld een giant TCR afgemonteerd met Dura-ace en Mavic ksyrium wielen...
hier een voorbeeldje
quote:Ik heb nu een concorde met shimano 600 (ultegra) groep erop, is 11 kilo, scheelt weer
Op zaterdag 26 april 2003 19:32 schreef WJ het volgende:
Dan weet je iig zeker dat je hard berg af gaat[edit typo]
9033182~13-30/eigen: CASSETTE HG70 7-SP HG70 7-speed Cassette (diverse uitvoeringen)
Want ik krijg die cassette er maar niet af. BvD !!!
Heb gister met een collega racefietser zitten babbelen. Op zijn aanraden ben ik mijn fiets opnieuw aan het afstellen.
Zo stond mijn zadel een tikje te hoog en zat onder mijn linker schoen de look clip niet meer op zijn plaats (uh vandaar dus de last in van knie...)
Ik kan dus heel weinig vinden over hoe hoog het stuur nu eigenlijk moet staan. Bij de meeste fiets fabriekanten staat het stuur stevast bijna op het laagste punt op de foto.
Op dit moment ben ik vooral bezich met langere ritten rijden. Snelheid trainen doe ik nog niet echt. Tja en er moet eigenlijk ook nog wat gewicht bij de wielrenner zelf verdwijnen...
Ik ga morgen met school een "fietssurvival ondernemen", dwz bijna 400 km fietsen in 4 dagen, heel leuk met goede vrienden enzo .
Daarvoor heb ik een mountainbike (ja, ik weet dat die niet optimaal zijn voor lange afstanden op de weg) met een mountainbikezadel + fietsbroek met zeemleer in het kruis.
Aangezien de eerste etappe al 106 km is ben ik bang last te krijgen van spierpijn aangezien ik bijna nooit lange afstanden fiets (heb als oefening 75 km gefietst, en dat stelde echt geen ene moer voor ), maar nu ben ik bang spierpijn te krijgen, en dat is vervelend als je de dag erna weer moet fietsen!
Zijn er dus misschien oefeningen die ik kan doen om m'n spieren los/warm te krijgen ofzo voor/na het fietsen
Liefst met tekeningetjes zodat ik het snap ![]()
Alvast bedankt
quote:http://www.mountainbike.nl/ned/p_tr_wu.htm
Op dinsdag 27 mei 2003 20:58 schreef Solomon het volgende:
ff een copy/paste uit een gesloten draadjeZijn er dus misschien oefeningen die ik kan doen om m'n spieren los/warm te krijgen ofzo voor/na het fietsen
Liefst met tekeningetjes zodat ik het snapAlvast bedankt
Ongelooflijk, maar ook ik wil wat aan sport gaan doen. In ieder geval, bewegen enzo. Nu had ik het vreselijke idee opgevat om te gaan fietsen. Ik heb een (goede) ATB die ik wil gaan misbruiken om lekker mee op de weg te gaan fietsen. En ja, ik weet dat je dan eigenlijk een gewone of race-fiets moet hebben, maar laat me nou even.
. Dus: fietspaden werk enzo.
Mijn vraag is, hoe bouw je zoiets op? Ik heb 0,0 conditie op dit moment, maar wil dat graag gaan verbeteren. Tips? Hoeveel km doe je in het begin?
quote:Stormloop
Op donderdag 5 juni 2003 09:57 schreef Jarno het volgende:
Niet allemaal tegelijk.
Als je geen beste conditie hebt zou ik zeker in het begin geen al te grote afstanden afleggen, begin maar eens met een kilometertje of 25 of 30 om te wennen
M'n tong lag na 15km al op 't asfalt. Maar dan heb ik ook aardig doorgetrapt, en ben ik veeeeels te hard van start gegaan. Morgenavond wil ik weer een tochtje maken, van 20km. Eens kijken hoe het dan gaat.
Ik ging net keihard een heuvel af op een smal Engels landweggetje. Ik weet niet waar ik doorheen ben gereden maar er zat een scheur van 1cm midden in het loopvlak
.
Dat wordt dus een nieuwe band kopen
.
Gelukkig zat ik nog maar 8km van het eindpunt. Verder was het trouwens een prachtige tocht
quote:Van 't weekend heb ik er (min of meer) gladde banden onder laten zetten, dat scheelt idd de helft.
Op zondag 8 juni 2003 19:02 schreef Aernout het volgende:
En monteer even banden zonder noppen, dat rijdt een stuk lichter.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |