Nog even toevoegend: ik kan me heel goed voorstellen dat je bang bent dat mannen verliefd op haar worden terwijl jij je oog op hem hebt laten vallen. Dat is een rotgevoel en dat gaat niet zomaar weg. Heb vertrouwen in jezelf, zie hoe fantastisch jij bent en besef dat er genoeg mannen zijn die jou leuker vinden dan haar. Succes! (dit was ook heel moeilijk voor mij, vooral nadat een ex van mij verliefd op haar was geworden )
[Dit bericht is gewijzigd door Isabeau op 14-04-2003 21:15]
En angst om een vriendje voor te stellen aan die vriendin is onzin, want die gast ziet heus wel vaker mooie meisjes..
Verder weet ik ook niet zo een, twee, drie een oplossing, behalve dan dat je sowieso tevreden moet zijn met wie je zelf bent zonder je te veel met anderen te vergelijken, er zijn altijd mensen op de wereld knapper en slimmer, je wordt er niet gelukkig van als je jezelf daardoor naar beneden haalt. Ik snap wel dat het niet zo makkelijk is als zo'n perfect iemand je beste vriendin is, maar er valt weinig aan haar perfectie te doen, jij zult er in je hoofd iets aan moeten veranderen. Die idiote opmerking van die vriend helpt je daar dus niet bij, zeg gerust dat je daar niet op zit te wachten.
komop, 13 jaar, das veel te lang.
zet je er overheen, accepteer wie je bent. maat 42 is lang niet zo erg. en als je een vriend hebt, is hij verliefd geworden op wie jij bent, en als hij dan voor je vriendin zou vallen (wat ik betwijfel, mannen van 26 en ouder zouden toch beter moeten weten) dan is hij het niet waard je vriend te zijn.
k weet verder niet zo veel te zeggen, maar ik hoop dat je je er overheen kan zetten. dat je vrienden, en jezelf je accepteren zoals je bent, en niet uitgaan van een 'schoonheids ideaal', want die bestaat gewoonweg niet,
ieder mens heeft zn eigen smaak,
komt wel goed.
quote:mee eens
Op maandag 14 april 2003 21:15 schreef boebiedoe het volgende:
iemand mooier dan jou?![]()
kan niet
marre de buitekant doet er niet toe.. It's the inside that matters....
Wat betreft die vriend van jou; ik vind persoonlijk dat hij het recht niet heeft haar zo openlijk met jou te "vergelijken". Ik denk dat je hem duidelijk zal moeten maken dat het jou kwetst, maar dat je hem opzich wel z'n mening gunt.
Vrienden kies je niet, die krijg je. Ik denk toch dat als het zo blijft doorgaan dat je een andere vriendin "moet" zoeken.
Sterkte is misschien niet helemaal het juiste woord, maar toch in ieder geval succes.
Natuurlijk is het vervelend om te zien, dat iemand die jij leuk vindt zich meer aangetrokken voelt tot iemand anders (believe me, I know...) maar daar zou je toch niet zo mee moeten zitten? Gewoon een beetje positief bekijken: It's his loss!
Ik heb even de vrijheid genomen om in je fotoboek te kijken; daar is toch niks mis? Of ligt dat nou aan mij? Als je in de spiegel kijkt, ben je dan zwaar ontevreden met wat je ziet?
Houd in de gaten: Zij scoort een 8 waar jij een 7 zou scoren... Een 7 is gewoon een dikke voldoende hoor; en ja, je zult altijd mensen tegenkomen die knapper zijn als jij, dat is nu eenmaal zo. Maar wat voor de een knap is, hoeft dat voor de ander niet te zijn, die ziet het misschien juist wel andersom Op een dag kom je vast iemand tegen die je waardeert om wie je bent, hoe je bent, kortom... Om jou.
Hecht niet teveel belang aan hoe je vriendin er uitziet, zorg dat je tevreden bent met jezelf, dat je lekker in je vel zit, dat je dat uitstraalt... Dan komt het vanzelf goed
Sterkte...
Je bent meer dan je uiterlijk, Keizerinnetje!
Praat je nu weer met me?
quote:En ook daar is niets mis mee!
Op maandag 14 april 2003 21:47 schreef PlastoQuinon het volgende:Je bent meer dan je uiterlijk, Keizerinnetje!
Zie het als een uiteindelijk taktisch voordeel op je vriendin
quote:
Op maandag 14 april 2003 21:47 schreef PlastoQuinon het volgende:
Hmmm... die vriend zei het iets anders, maar wil zich hierbij toch verontschuldigen... het kwam duidelijk verkeerd over.Je bent meer dan je uiterlijk, Keizerinnetje!
Praat je nu weer met me?
Ze lijkt misschien perfect maar is het niet, is niemand.
Ik had een vriendin en zij liet haast traffic stoppen, kwam ik met haar ergens, all eyes on her, was wel grappig eigenlijk, ze werd er ook een beetje kriegel van.
Probeer wat meer op jezelf te focussen, op je eigen dingen.
Of doe dingen aan jezelf waardoor je je goed/mooier voelt, zoals gezichtsbehandeling, lekker lang in bad, ik noem maar iets...
Volgensmij word je er idd een beetje gek van als je jezelf blijft vergelijken, dat lijkt me niet zo handig. Andere vriendin is een oplossing maar dan is dat ook een soort vluchten. Het lijkt me handiger om het bij jezelf op te lossen.
Die opmerking van die vriend, dat is een tactloze opmerking, stomme opmerking waar je helemaal niets aan hebt.
Veel succes.
quote:Heel erg bedankt voor je reactie, die me erg veel troost en steun geeft, want ook ik hang er altijd maar bij naast haar
Op maandag 14 april 2003 21:12 schreef Isabeau het volgende:
verhaal
quote:Tja, geen idee waarom hij dat zei.
Op maandag 14 april 2003 21:14 schreef Angeles het volgende:
Ik vind het maar raar dat zo'n vriend dat zegt. Wat heeft dat nou voor zin (tenzij jij er om gevraagd hebt, maar daar ga ik even niet vanuit)? Ik snap dat niet, hoor. Zo'n opmerking heeft geen enkel nut, geen toegevoegde waarde behalve dat jij je kut en minder voelt dan zij, het is alleen maar 'eerlijk zijn om het eerlijk zijn' zonder dat het zin heeft.
quote:I know...
Op maandag 14 april 2003 21:18 schreef Roellio het volgende:
keyword: "zelfvertrouwen"
quote:Lief van je om te zeggen, alleen blijft die vervelende onzekerheid aan me knagen, ik zou willen dat ik het weg kon toveren.
Op maandag 14 april 2003 21:15 schreef boebiedoe het volgende:
iemand mooier dan jou?![]()
kan niet
quote:Maar ik ben gewoon extreem perfectionistisch, heb er bij wijze van spreken een moord voor over om extreem mooi t zijn, dan zou ik me niet zo onzeker voelen
Op maandag 14 april 2003 22:42 schreef Leila het volgende:
verhaal
Aan alle anderen: bedankt voor de reacties.
Ik wil graag met deze vriendin om blijven gaan, het is een schat van een meid.
Ze heeft geen idee van wat er allemaal door mij heen gaat, heb er nooit met haar over gepraat ook, dat durf en wil ik ook niet.
Ik weet gewoon niet hoe ik moet leren leven met het feit dat elke potentiële partner verliefd op haar zal gaan worden, gelukkig maar dat ze al 7 jaar een relatie heeft, maar dat maakt mijn pijn en angst er niet minder om
Ik wil wel van mezelf leren houden, maar weet echt niet hoe.
Feit is gewoon dat in deze maatschappij het uiterlijk zwaar telt en dat ik mede daardoor een eetstoornis heb ontwikkeld en met deze onzekerheden kamp
[Dit bericht is gewijzigd door miendobbelsteen op 14-04-2003 23:00]
quote:Ik denk dat ik maar een FOK kloon ga aanmaken
Op maandag 14 april 2003 21:47 schreef PlastoQuinon het volgende:
Hmmm... die vriend zei het iets anders, maar wil zich hierbij toch verontschuldigen... het kwam duidelijk verkeerd over.Je bent meer dan je uiterlijk, Keizerinnetje!
Praat je nu weer met me?
[Dit bericht is gewijzigd door miendobbelsteen op 14-04-2003 23:01]
ik vind je een zeer leuk gezichtje hebben.
mav out
quote:Elke potentiële partner verliefd op haar zal worden? Is dat echt wel zo??
Op maandag 14 april 2003 22:49 schreef miendobbelsteen het volgende:
Ik weet gewoon niet hoe ik moet leren leven met het feit dat elke potentiële partner verliefd op haar zal gaan worden, gelukkig maar dat ze al 7 jaar een relatie heeft, maar dat maakt mijn pijn en angst er niet minder om![]()
Ik wil wel van mezelf leren houden, maar weet echt niet hoe.
Feit is gewoon dat in deze maatschappij het uiterlijk zwaar telt en dat ik mede daardoor een eetstoornis heb ontwikkeld en met deze onzekerheden kamp [/b]
Van jezelf leren houden en weg met die onzekerheid is best moeilijk.
Als je op onzekerheid zoekt op fok dan vind je volgensmij al veel tips in alle onderwerpen.
Ga na wat je positieve kanten zijn en/of vraag dit aan anderen, schrijf het op. Zeg het tegen jezelf als je iets goeds gedaan hebt of als je vindt dat je er leuk uit ziet.Ga een sport of hobby bedoefenen wat helemaal van jouw wordt, waar je trots op kan zijn.
Maargoed, ik heb nooit het gevoel gehad om in de schaduw te moeten staan van 1 van mijn vrienden. Okay, ik heb vrienden die echt veel aantrekkelijker zijn dan ik, maar then again heb ik ook weer goede kanten zoals dat ik intelligenter en spontaner ben.
Nou, ik hoop dat het weer goed komt. Eén stommiteit in vier maanden mag toch wel voor een man
Maar ik had beter moeten weten.
quote:Thanks voor je reactie. en je hebt gelijk, als een potentiële partner mijn vriendin boven mij verkiest dat is hij me toch niet waard *spraak zij wijs met haar minderwaardigheidscomplex*
Op maandag 14 april 2003 22:56 schreef Leila het volgende:verhaal
quote:
Op maandag 14 april 2003 23:01 schreef PlastoQuinon het volgende:
Ik denk niet dat het zoeken van een andere vriendin de oplossing is. Bovendien is Keizerinnetje helemaal niet de mindere van haar - in ieder geval niet dat ik vind. Dat ze nou toevallig wat meer invloed op de hormonen heeft, ach, dat is de eerste minuut.
[Dit bericht is gewijzigd door miendobbelsteen op 14-04-2003 23:21]
quote:Bij sommige vrouwen kun je niks goed doen
Op maandag 14 april 2003 23:15 schreef miendobbelsteen het volgende:[..]
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
quote:Nounounou, het was geloof ik helemaal niet negatief bedoelt of zo. Misschien even privé met elkaar msn'en/bellen/chatten/icq'en?
Op maandag 14 april 2003 23:15 schreef miendobbelsteen het volgende:
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()