abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_9779050
Mensen, ik ben zo down.
ik ben nu 26 en al 13 jaar "vecht" ik tegen mijn beste vriendin, zonder dat zij het weet.
Het zit zo: al die tijd voel ik me alsof ik in haar schaduw sta. Iedereen vindt haar oogverblindend mooi en als ik naast haar sta val ik in het niet. Alle ogen zijn op haar gericht, ik tel gewoon niet mee
Nu weer zoiets: een gewone vriend van me heeft haar gezien op mijn verjaardag en vind haar fantastisch. Hij heeft zelfs gezegd dat zij een 8 zou scoren waar ik een 7 scoor Vreselijk kwetsend om te horen, evenals dat zij "meer aan het ideaalbeeld voldoet dan ik" Lekkere opkikker...
Mijn vriendin is slank, ik heb maat 42 (maar toen ik in het verleden maatje 36 en zelfs kleiner had was zij nog steeds degene die alle aandacht van de mannen kreeg).
Maar wat heeft zij wat ik niet heb?!?!? Ben ik dan zo'n afstotelijk mens? Ik zou willen dat ik haar was... Had al zo'n hekel aan mijzelf (nu helemaal) en voel me zo gekwetst door dat "oordeel" van die vriend)
Als ik een partner heb dan durf ik die bij voorbaat al niet aan haar voor te stellen, uit angst dat hij verliefd wordt op haar (mijn 1e grote liefde bleef onbeantwoord, omdat hij op haar verliefd was en niet op mij )
Ik zit hier zo mee in mijn maag, zou willen dat ik mezelf om kon toveren in een echte beauty, zodat ik dit niet meer had.
pi_9779162
Weet je, ik heb dat jarenlang zo ervaren bij mijn beste vriendin. Zij was mooi, zij was slank en zij had altijd alle aandacht van mannen om ons heen. Ik was een beetje, tsja...wat was ik eigenlijk. Een soort funny side kick of zo Op een gegeven moment kwam ik erachter dat zij altijd jaloers op mij is geweest om mijn kennis, mijn uitstraling en mijn intelligentie. En eigenlijk als ik nadacht dan wilde ik ook haar leven helemaal niet hebben. Ze was absoluut veel aantrekkelijker dan ik was, maar ik bleek veel tevredener met mezelf te zijn dan ik kon vermoeden Zij heeft haar kwaliteiten, ik de mijne. Jammer dat mannen zo oppervlakkig zijn dat ze eerst op de meest aantrekkelijke vrouw afgaan En ik val eigenlijk niet op dat type man, dus dat scheelt

Nog even toevoegend: ik kan me heel goed voorstellen dat je bang bent dat mannen verliefd op haar worden terwijl jij je oog op hem hebt laten vallen. Dat is een rotgevoel en dat gaat niet zomaar weg. Heb vertrouwen in jezelf, zie hoe fantastisch jij bent en besef dat er genoeg mannen zijn die jou leuker vinden dan haar. Succes! (dit was ook heel moeilijk voor mij, vooral nadat een ex van mij verliefd op haar was geworden )

[Dit bericht is gewijzigd door Isabeau op 14-04-2003 21:15]

"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  maandag 14 april 2003 @ 21:13:23 #3
18360 cYbErTiM
Moet Niet Zeuren!
pi_9779183
Er zal altijd wel iemand 'knapper' zijn dan jou. Maar de schaduwzijde is dat er VEEL meer minder knap dan jou zijn

En angst om een vriendje voor te stellen aan die vriendin is onzin, want die gast ziet heus wel vaker mooie meisjes..

Je leeft maar één keer...
pi_9779220
Ik vind het maar raar dat zo'n vriend dat zegt. Wat heeft dat nou voor zin (tenzij jij er om gevraagd hebt, maar daar ga ik even niet vanuit)? Ik snap dat niet, hoor. Zo'n opmerking heeft geen enkel nut, geen toegevoegde waarde behalve dat jij je kut en minder voelt dan zij, het is alleen maar 'eerlijk zijn om het eerlijk zijn' zonder dat het zin heeft.
Ik vind dat je dat ook best tegen die vriend kan zeggen.

Verder weet ik ook niet zo een, twee, drie een oplossing, behalve dan dat je sowieso tevreden moet zijn met wie je zelf bent zonder je te veel met anderen te vergelijken, er zijn altijd mensen op de wereld knapper en slimmer, je wordt er niet gelukkig van als je jezelf daardoor naar beneden haalt. Ik snap wel dat het niet zo makkelijk is als zo'n perfect iemand je beste vriendin is, maar er valt weinig aan haar perfectie te doen, jij zult er in je hoofd iets aan moeten veranderen. Die idiote opmerking van die vriend helpt je daar dus niet bij, zeg gerust dat je daar niet op zit te wachten.

In deze tijd. Mag ik gewoon eerlijk zeggen dat ik nog nooit zo gelukkig ben geweest als nu?
  maandag 14 april 2003 @ 21:14:57 #5
50599 GeM
...hoog knuffelgehalte...
pi_9779224
heey meid,

komop, 13 jaar, das veel te lang.
zet je er overheen, accepteer wie je bent. maat 42 is lang niet zo erg. en als je een vriend hebt, is hij verliefd geworden op wie jij bent, en als hij dan voor je vriendin zou vallen (wat ik betwijfel, mannen van 26 en ouder zouden toch beter moeten weten) dan is hij het niet waard je vriend te zijn.

k weet verder niet zo veel te zeggen, maar ik hoop dat je je er overheen kan zetten. dat je vrienden, en jezelf je accepteren zoals je bent, en niet uitgaan van een 'schoonheids ideaal', want die bestaat gewoonweg niet,
ieder mens heeft zn eigen smaak,

komt wel goed.

I'm not the average girl from your video
pi_9779243
iemand mooier dan jou?

kan niet

pi_9779289
quote:
Op maandag 14 april 2003 21:15 schreef boebiedoe het volgende:
iemand mooier dan jou?

kan niet

mee eens

marre de buitekant doet er niet toe.. It's the inside that matters....

Op dinsdag 26 juni 2007 22:26 schreef Deoxyribonucleic het volgende:
dutchmage, ouwe kaenker taalpurist! O+
-webicon verwijderd, veel te groot, niet terugplaatsen-
pi_9779302
keyword: "zelfvertrouwen"
pi_9779318
Het is erg kru, maar ik denk wat betreft de ogen die op jouw vriendin gericht zijn de wereld gewoon zo in elkaar zit. De mensen alleen oog hebben voor jouw vriendin weten niet dat jij daar zo mee zit. Dat kun je hen niet kwalijk nemen, maar dat doe je ook niet.

Wat betreft die vriend van jou; ik vind persoonlijk dat hij het recht niet heeft haar zo openlijk met jou te "vergelijken". Ik denk dat je hem duidelijk zal moeten maken dat het jou kwetst, maar dat je hem opzich wel z'n mening gunt.

Vrienden kies je niet, die krijg je. Ik denk toch dat als het zo blijft doorgaan dat je een andere vriendin "moet" zoeken.

Sterkte is misschien niet helemaal het juiste woord, maar toch in ieder geval succes.

me·lo·maan\ (de ~ (m.), -manen)
1 iem. met een overdreven liefde voor muziek
  maandag 14 april 2003 @ 21:30:22 #10
35798 LordAnger
Heeft geen smaak
pi_9779631
Focus je je nu niet een beetje teveel op het uiterlijk? Verdien je het misschien niet dat iemand je beter leert kennen en je waardeer om WIE je bent?

Natuurlijk is het vervelend om te zien, dat iemand die jij leuk vindt zich meer aangetrokken voelt tot iemand anders (believe me, I know...) maar daar zou je toch niet zo mee moeten zitten? Gewoon een beetje positief bekijken: It's his loss!

Ik heb even de vrijheid genomen om in je fotoboek te kijken; daar is toch niks mis? Of ligt dat nou aan mij? Als je in de spiegel kijkt, ben je dan zwaar ontevreden met wat je ziet?

Houd in de gaten: Zij scoort een 8 waar jij een 7 zou scoren... Een 7 is gewoon een dikke voldoende hoor; en ja, je zult altijd mensen tegenkomen die knapper zijn als jij, dat is nu eenmaal zo. Maar wat voor de een knap is, hoeft dat voor de ander niet te zijn, die ziet het misschien juist wel andersom Op een dag kom je vast iemand tegen die je waardeert om wie je bent, hoe je bent, kortom... Om jou.

Hecht niet teveel belang aan hoe je vriendin er uitziet, zorg dat je tevreden bent met jezelf, dat je lekker in je vel zit, dat je dat uitstraalt... Dan komt het vanzelf goed

Sterkte...

(T): LordAnger gains a sense of humour until end of turn.
  maandag 14 april 2003 @ 21:47:20 #11
50981 PlastoQuinon
De Paarse Magister
pi_9780089
Hmmm... die vriend zei het iets anders, maar wil zich hierbij toch verontschuldigen... het kwam duidelijk verkeerd over.

Je bent meer dan je uiterlijk, Keizerinnetje!

Praat je nu weer met me?

maandag 14 april 2003 @ 21:54:46 #12
14934 Angeles
Verliefd!!
pi_9780304
quote:
Op maandag 14 april 2003 21:47 schreef PlastoQuinon het volgende:

En ook daar is niets mis mee!

In deze tijd. Mag ik gewoon eerlijk zeggen dat ik nog nooit zo gelukkig ben geweest als nu?
  maandag 14 april 2003 @ 22:02:59 #13
42446 Gehaktbal
A New Found Glory
pi_9780560
Ik heb persoonlijk liever een partner die van me houdt zoals ik ben en niet speciaal omdat ik knap ben ofzo.

Zie het als een uiteindelijk taktisch voordeel op je vriendin

Nice guys finish last. You're running out of gas...Your sympathy will get you left behind.
pi_9780598
quote:
Hmmm... die vriend zei het iets anders, maar wil zich hierbij toch verontschuldigen... het kwam duidelijk verkeerd over.

Praat je nu weer met me?

maandag 14 april 2003 @ 22:35:48 #15
50981 PlastoQuinon
De Paarse Magister
pi_9781561
pi_9781771
Hm... zoals iemand anders ook al iets zei in de zin van dat er wel meer mensen haar knapper vinden dan jou, dat zal misschien zo wel zijn. Dat kun je proberen te accepteren.
MAAR jij hebt toch ook je dingen? Je hebt toch ook mooie dingen aan je? Wat zijn die mooie dingen?? (denk na denk na)

Ze lijkt misschien perfect maar is het niet, is niemand.

Ik had een vriendin en zij liet haast traffic stoppen, kwam ik met haar ergens, all eyes on her, was wel grappig eigenlijk, ze werd er ook een beetje kriegel van.

Probeer wat meer op jezelf te focussen, op je eigen dingen.
Of doe dingen aan jezelf waardoor je je goed/mooier voelt, zoals gezichtsbehandeling, lekker lang in bad, ik noem maar iets...

Volgensmij word je er idd een beetje gek van als je jezelf blijft vergelijken, dat lijkt me niet zo handig. Andere vriendin is een oplossing maar dan is dat ook een soort vluchten. Het lijkt me handiger om het bij jezelf op te lossen.

Die opmerking van die vriend, dat is een tactloze opmerking, stomme opmerking waar je helemaal niets aan hebt.

Veel succes.

Vind ik
pi_9782000
quote:
Op maandag 14 april 2003 21:12 schreef Isabeau het volgende:
verhaal
Heel erg bedankt voor je reactie, die me erg veel troost en steun geeft, want ook ik hang er altijd maar bij naast haar wat zo klote voelt.
Tja, mijn vriendin heeft verder ook alles mee: ze heeft een betere opleiding dan ik (zij heeft doorgeleerd na de havo, ik niet vanwege mijn psychische problemen), heeft een vriend (ik ben alleenstaande moeder ) en is gewoon ontzettend spontaan. Ze valt gewoon erg op bij iedereen.
Gelukkig heb ik niet meegemaakt dat een vriendje van me gek op haar werd (want die ene jongen die ik noemde was al gek op haar en hij en ik hebben nooit wat gehad).
Maar ik heb gewoon een heel erg laag zelfbeeld, heb mede door de situatie met die vriendin een eetstoornis ontwikkeld en denk erg negatief.
Ik wil zo graag dat dat weg is, maar ben er nog steeds voor in therapie (al voor de 4e keer). Het voelt gewoon zo hopeloos
quote:
Op maandag 14 april 2003 21:14 schreef Angeles het volgende:
Ik vind het maar raar dat zo'n vriend dat zegt. Wat heeft dat nou voor zin (tenzij jij er om gevraagd hebt, maar daar ga ik even niet vanuit)? Ik snap dat niet, hoor. Zo'n opmerking heeft geen enkel nut, geen toegevoegde waarde behalve dat jij je kut en minder voelt dan zij, het is alleen maar 'eerlijk zijn om het eerlijk zijn' zonder dat het zin heeft.

Tja, geen idee waarom hij dat zei.
Voorlopig wil ik hem even niet spreken, ik kan hier gewoon niks mee. Ik snap niet dat hij niet snapt dat zoiets ontzettend kwetsend is
Ik voel alleen wel dat ik nu dus niks meer wil eten om maar weer zo slank mogelijk te worden
quote:
Op maandag 14 april 2003 21:18 schreef Roellio het volgende:
keyword: "zelfvertrouwen"
I know...
Maar als meer dan 3 therapieën hier niet aan hebben toe kunnen bijdragen, wat dan wel?
Ik wil gewoon net zo mooi zijn als die meid, dan zou ik deze shit niet hebben, of ik dan veel zelfvertrouwen hebt doet er dan niet toe, iedereen zou me dan mooi, lief en aardig vinden en mijn leven zoveel mooier
quote:
Op maandag 14 april 2003 21:15 schreef boebiedoe het volgende:
iemand mooier dan jou?

kan niet

Lief van je om te zeggen, alleen blijft die vervelende onzekerheid aan me knagen, ik zou willen dat ik het weg kon toveren.
Offtopic) ik kon trouwens niet op MSN praten omdat meerdere tegelijk me probeerden op te beuren
quote:
Op maandag 14 april 2003 22:42 schreef Leila het volgende:
verhaal
Maar ik ben gewoon extreem perfectionistisch, heb er bij wijze van spreken een moord voor over om extreem mooi t zijn, dan zou ik me niet zo onzeker voelen Want dat is zo'n klote gevoel.
Ik kan mijzelf niet accepteren en ook aangaande complimentjes aannemen van mensen die me wél mooier vinden dan die vriendin (vanavond 1 die dat vond op MSN ) , die complimentjes dringen niet door, of slechts tijdelijk.
Er zijn dingen die ik kan en die vriendin niet (bv. muziek maken, creatief bezig zijn met tekenen, kleien etc )en websites bouwen, maar voor mijn gevoel zijn mijn talenten nutteloos. Alles valt gewoon in het niet bij haar. Trouwens, er zijn mensen die die vriendin niet knap vinden. Het enige verschil tussen haar en mij is volgens hen dat zij meer uitstraling heeft omdat ze spontaner is dan ik, ik ben vaak verlegen op verjaardagen enzo, zij niet, en dat scoort blijkbaar

Aan alle anderen: bedankt voor de reacties.
Ik wil graag met deze vriendin om blijven gaan, het is een schat van een meid.
Ze heeft geen idee van wat er allemaal door mij heen gaat, heb er nooit met haar over gepraat ook, dat durf en wil ik ook niet.
Ik weet gewoon niet hoe ik moet leren leven met het feit dat elke potentiële partner verliefd op haar zal gaan worden, gelukkig maar dat ze al 7 jaar een relatie heeft, maar dat maakt mijn pijn en angst er niet minder om
Ik wil wel van mezelf leren houden, maar weet echt niet hoe.
Feit is gewoon dat in deze maatschappij het uiterlijk zwaar telt en dat ik mede daardoor een eetstoornis heb ontwikkeld en met deze onzekerheden kamp

[Dit bericht is gewijzigd door miendobbelsteen op 14-04-2003 23:00]

pi_9782044
quote:

Praat je nu weer met me?

Ik denk dat ik maar een FOK kloon ga aanmaken , blijkbaar word ik gevolgd

[Dit bericht is gewijzigd door miendobbelsteen op 14-04-2003 23:01]

maandag 14 april 2003 @ 22:55:30 #19
18807 Tha_Mav
yeah right whatever
pi_9782205
Mmmmhhh heb je foto's ff bekeken.......

ik vind je een zeer leuk gezichtje hebben.

mav out

R.I.P. -=[BIGHEADS]=-
pi_9782248
quote:
Op maandag 14 april 2003 22:49 schreef miendobbelsteen het volgende:

Ik weet gewoon niet hoe ik moet leren leven met het feit dat elke potentiële partner verliefd op haar zal gaan worden, gelukkig maar dat ze al 7 jaar een relatie heeft, maar dat maakt mijn pijn en angst er niet minder om
Ik wil wel van mezelf leren houden, maar weet echt niet hoe.
Feit is gewoon dat in deze maatschappij het uiterlijk zwaar telt en dat ik mede daardoor een eetstoornis heb ontwikkeld en met deze onzekerheden kamp [/b]

Elke potentiële partner verliefd op haar zal worden? Is dat echt wel zo??
Als een potentiële partner verliefd op haar wordt dan is het geen potentiële partner, denk ik. Of stel je nieuwe vriend later aan haar voor en leg hem uit waar je bang voor bent?

Van jezelf leren houden en weg met die onzekerheid is best moeilijk.
Als je op onzekerheid zoekt op fok dan vind je volgensmij al veel tips in alle onderwerpen.
Ga na wat je positieve kanten zijn en/of vraag dit aan anderen, schrijf het op. Zeg het tegen jezelf als je iets goeds gedaan hebt of als je vindt dat je er leuk uit ziet.Ga een sport of hobby bedoefenen wat helemaal van jouw wordt, waar je trots op kan zijn.

Vind ik
  maandag 14 april 2003 @ 23:01:43 #21
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_9782425
Ik vind het altijd zo'n ontiegelijk flutgezeik als vrouwen zeggen dat mannen alleen maar naar uiterlijk kijken. Een teken van gebrek aan zelfvertrouwen is het gewoon. Mannen kijken heus niet alleen naar uiterlijk.

Maargoed, ik heb nooit het gevoel gehad om in de schaduw te moeten staan van 1 van mijn vrienden. Okay, ik heb vrienden die echt veel aantrekkelijker zijn dan ik, maar then again heb ik ook weer goede kanten zoals dat ik intelligenter en spontaner ben.

Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  maandag 14 april 2003 @ 23:01:44 #22
50981 PlastoQuinon
De Paarse Magister
pi_9782427
Ik denk niet dat het zoeken van een andere vriendin de oplossing is. Bovendien is Keizerinnetje helemaal niet de mindere van haar - in ieder geval niet dat ik vind. Dat ze nou toevallig wat meer invloed op de hormonen heeft, ach, dat is de eerste minuut. Aantrekkelijkheid is heel wat meer dan uiterlijk alleen. Als persoon vind ik haar aantrekkelijker dan haar vriendin. En ja, dat heb ik haar ook verteld.

Nou, ik hoop dat het weer goed komt. Eén stommiteit in vier maanden mag toch wel voor een man
Maar ik had beter moeten weten.

pi_9782829
quote:
Op maandag 14 april 2003 22:56 schreef Leila het volgende:

verhaal

Thanks voor je reactie. en je hebt gelijk, als een potentiële partner mijn vriendin boven mij verkiest dat is hij me toch niet waard *spraak zij wijs met haar minderwaardigheidscomplex*
Iets beseffen en het in de praktijk naleven zijn 2 heel verschillende dingen. Het besef is er wel, maar ik kan het niet naleven. Ik ken mijn positieve punten, alleen vergeet ik ze meteen als iemand me attendeert op die vriendin, dan telt het ineens niet meer mee wat ik allemaal kan.
Ik weet dus al wat ik beter kan dan mijn vriendin, maar hoe dan ook: zij heeft de looks, waar mannen zoals onderstaande opgewonden van raken en ik niet
quote:
Op maandag 14 april 2003 23:01 schreef PlastoQuinon het volgende:
Ik denk niet dat het zoeken van een andere vriendin de oplossing is. Bovendien is Keizerinnetje helemaal niet de mindere van haar - in ieder geval niet dat ik vind. Dat ze nou toevallig wat meer invloed op de hormonen heeft, ach, dat is de eerste minuut.

[Dit bericht is gewijzigd door miendobbelsteen op 14-04-2003 23:21]

maandag 14 april 2003 @ 23:17:43 #24
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_9782895
quote:
Op maandag 14 april 2003 23:15 schreef miendobbelsteen het volgende:

[..]

Bij sommige vrouwen kun je niks goed doen
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_9782949
quote:
Op maandag 14 april 2003 23:15 schreef miendobbelsteen het volgende:

Nounounou, het was geloof ik helemaal niet negatief bedoelt of zo. Misschien even privé met elkaar msn'en/bellen/chatten/icq'en?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')