Ik heb hem altijd als de grootste sportman allertijden beschouwd.
Destijds in de "seventies" stond heel Nederland midden in de nacht op om hem te zien boksen. Hij was meer dan een bokser, Hij vertegenwoordigde een generatie die de vrijheid zocht. Samen met andere goden uit die tijd stond hij voor het schoppen tegen de heiligehuisjes.
Hij was de eerste sportman die lak had aan de Bobo's. Met ironie attaceerde hij alles wat hem in de weg stond opweg naar zijn doel : de overwinning.
Fly like a Butterfly, sting like a bee.
"The greatest", indeed ?
Heb Ali nooit live zien boksen, was voor m'n tijd, maar heb later wel alles gezien op TV en video en zo, geweldig allemaal. Dat ie nu parkinson heeft vind ik heel erg jammer, maar hij blijft voor mij een groots persoon. Of ie 'The Greatest' is... Ja op Boksgebied wel vind ik.
Wel 1 van de beste Teamsporters of all time, samen met Jordan, Pele en mischien "Babe Ruth."
quote:Op welk gebied?
Op 17 januari 2001 06:42 schreef tong80 het volgende:
Wie is volgens Digger The greatest ?
Maar hele groten..... Jesse Owen, Steve Redgrave, Michael Jordan, Mohammed Ali, Carl Lewis.....
Ik denk inderdaad ook dat je echter de ene sport niet met de ander kan vergelijken (ik neem aan dat er ook mensen zijn die bijvoorbeeld Senna, maradonna of Pete Sampras erin hebben staan.
Ik zou zo een twee drie niet iemand tot "greatest" durven te bombarderen.
quote:Björn Dählie.
Op 17 januari 2001 16:36 schreef idsme het volgende:
tja zo ken ik er nog een paar: Michael Jorden, Eric Heiden, Marc Spitz, Alexander Nemov, en zo'n noorse combinatie man waar ik de naam van vergeten ben.
Ben weer ontroerd.
Hoeveel partijen heeft Joval al teveel gebokst ?
- Eddy Merckx
- Carl Lewis
- Eric Heiden
- Johan Cruijff
- Michael Jordan
- Jesse Owen
- Johan Olav Koss
- Michael Johnson
quote:Even opgezocht en ja hoor:
Op 19 januari 2001 10:18 schreef Mark het volgende:
Manuel Estiarte (waterpolo, heeft volgens mij zelfs meer interlands dan de 500 van Peter Blange)
Lijkt me wel een prima CV voor een nominering, he?
quote:Pcies... zet Martina Navratilova er ook maar bij.
Op 19 januari 2001 10:18 schreef Mark het volgende:
En waarom vergeet iedereen Fanny Blankers-Koen? (Sowieso worden er geen vrouwen genoemd)
Colin Jackson
Jacky Joyner
Heike Drechsler
Chris Evert
Florence Griffith
Merlene Otty
Matty Nikanen
Eric Bristow
Steve Davis
Alberto Tomba
Pirmin Zurbriggen
Vladimir (heet ie zo van voren?) Smirnov
Kareem Abdul Jabar
Daryl Strawberry
Wat Russische en Roemeense turnsters van wie ik ff niet op de namen kan komen
etc etc
[Dit bericht is gewijzigd door DIGGER op 19-01-2001 19:03]
You gotta love'em of niets soms
quote:Deze ene zin maakt duidelijk dat Ali nog steeds meer humor heeft in zijn grote teen dan Mobster in z'n hele lijf.
Op 19 januari 2001 16:37 schreef Mysterious_Mobster het volgende:
Ali... hij kan niet lopen of niks en zijn bedankspeech voor sporter van de eeuw bedroeg 1 zin die alles over de goede man zegt
** bedenk krakkemikkige stem erbij **
Hearing all these people applaud for me, makes me wanne make a come-back.You gotta love'em of niets soms
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |