quote:Duurder wil alleen maar zeggen dat er meer werk in de fabricage zat. (en voor het merk betaal je natuurlijk ook) Verder is het een kwestie van smaak net als alles.
Op zaterdag 19 april 2003 11:58 schreef Yokozuna het volgende:
Ik vind sommige dure china's nog een stuk slechter klinken dan goedkope troep. Zelfde geld voor splashes.
quote:Ja, dat bedoel ik
Op zaterdag 19 april 2003 12:05 schreef search64 het volgende:
Duurder wil alleen maar zeggen dat er meer werk in de fabricage zat. (en voor het merk betaal je natuurlijk ook) Verder is het een kwestie van smaak net als alles.
[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 19-04-2003 12:12]
Maar die Shure A16, kun je me daar misschien iets meer over vertellen? Zoals prijs & waar te koop?
Eenmaal in huis dan is die 10mb webspace asap vol denk ik
quote:Dan open je weer een nieuwe account
Op zaterdag 19 april 2003 12:12 schreef twijfel het volgende:Eenmaal in huis dan is die 10mb webspace asap vol denk ik
quote:Ik heb nog niet zoveel ervaring met veel mics, maar ik ben zeker tevreden over de Shure 16A. Voor 89 euro vind ik het wel een goeie mic. Het is een condensator overhead microfoon, bedoeld voor bekkens, maar ik neem er gewoon alles mee op. Hij is wat minder gevoelig voor lage tonen, maar met Cooledit kun je dus heel veel
Op zaterdag 19 april 2003 12:12 schreef twijfel het volgende:
CoolBedankt voor je tip :>
/naar winkelMaar die Shure A16, kun je me daar misschien iets meer over vertellen? Zoals prijs & waar te koop?
Eenmaal in huis dan is die 10mb webspace asap vol denk ik
Ik zoek zo wel even of ik nog opnames heb, en of ze hem hebben bij Feedbakc.
quote:Gaaf, en dat je 3 maanden drumt maakt niet uit, er is niet mis met simpele stuff drummen. Zolang het maar klinkt.
Op zaterdag 19 april 2003 12:33 schreef twijfel het volgende:
89Euro?Dat zou wel erg netjes zijn
Hmm ff op mn loon wachten, dan koop ik hem volgende week meteen!
Dan post ik hier wel wat links naar wat gespeelde stukjes... verwacht absoluut niet teveel, want k drum pas 3 maanden ofzo he duz :x
Ik drum trouwens 1 uur per dag, zelfde kamer grootte (3.5x4), met het bandje spelen we meestal 2 a 4 uur, en als mijn ouders weg zijn ook nog wel langer dan een uur. Ik heb ook filters (25 euro ook), drums klinken idd minder cool maar het is echt veel beter voor je oren. Als je gesuis/gepiep in je hoofd hoort dan hebben je oren eigenlijk al teveel geleden. En dat heb je al als je ophoudt na 1 minuut zonder oordopjes spelen
Het klinkt minder cool ja, maar je moet es met goedkope oorpluggen spelen, dan klinkt je drumstel pas
Met die filters klinkt het iig al een stuk beter, je hebt volgens mij filters tot 130 euro, misschien ga ik die ooit nog eens halen, maar nu even niet ![]()
Over die Shure 16A, het is een ouder model, dus niet overal verkrijgbaar. Ik zou iig voor een condensor/condensator microfoon gaan, die zijn veel gevoeliger voor hoge tonen van je bekkens, en laag nemen ze ook nog aardig op. Ik heb mijn microfoon nu met een standaard recht boven mijn hoofd hangen en dan naar het drumstel gemikt. Deze setup gaf het beste resultaat bij mij tot nu toe, zo vangt de mic gewoon de meeste herrie op en hoor je minder de akoestiek van de ruimte.
quote:Als je over 20 jaar mensen nog fatsoenlijk wilt kunnen verstaan zou ik ze altijd dragen. Op korte termijn merk je helemaal niets van zonder oordoppen spelen, alleen tijdelijk gepiep in je oren. Zelfde geld voor feesten en optredens, soms piepen je oren de volgende dag nog. Dat is ECHT slecht
Zou ik ze echt moeten dragen of..... ideeën?
Bij mijn oordopjes zitten trouwens 2 filters, blauwe (met een suuuuuperklein geluidsdoorlatend gaatje) en witte (dicht). Als je ook de keuze hebt, voor de blauwe gaan
Je oren piepen niet na het drummen maar je drumstel wordt minder grof gedempt.
[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 19-04-2003 13:27]
Heb jij misschien ook nog zelfgespeelde stukken die je op internet hebt staan / kunt zetten?
quote:Jep dat is em.
Op zondag 20 april 2003 14:18 schreef twijfel het volgende:
http://www.tach-tally.nl/shop/microfoons.htm
quote:Is goed, heb even een oude geupload, van de zomer 2002. Ook met 1 16A,
Heb jij misschien ook nog zelfgespeelde stukken die je op internet hebt staan / kunt zetten?
http://onlinerock.com/musicians/yokozuna//fokdrums1.mp3
hier nog een nieuwere, zwaar geedit met Cooledit:
http://onlinerock.com/musicians/yokozuna//start2.mp3
Zal ik een topic openen waar je wat opnametjes aan anderen kunt laten horen? Dan kan dit een praat topic blijven.
[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 20-04-2003 17:19]
Ik heb zelf zo vaak precies het idee in mn hoofd wat ik wil spelen, maar de bass lukt dan niet :S
Mr. Bozzio, die beheerst gewoon alle rudiments
En hij heeft geloof ik 8 of 10 pedalen ofzo, 10 meter links van hem zie je dan een klopper tegen een bassdrum komen, haha. Maar vooral, hij is creatief, ik ken maar weinig drummers die langer dan 10 minuten weten te boeien met solo's ![]()
[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 20-04-2003 20:01]
quote:Maar ja jij vind ook dat de drummer op de achtergrond moet blijven anders dan andere mensen. Waarschijnlijk is dat de reden dat je TOOL niks vindt.
Op zondag 20 april 2003 19:49 schreef Yokozuna het volgende:
Mr. Bozzio, die beheerst gewoon alle rudimentsEn hij heeft geloof ik 8 of 10 pedalen ofzo, 10 meter links van hem zie je dan een klopper tegen een bassdrum komen, haha. Maar vooral, hij is creatief, ik ken maar weinig drummers die langer dan 10 minuten weten te boeien met solo's
quote:Dat ik Tool niets vind komt waarschijnlijk omdat ik gewoon geen zin heb/ de moeite neem wat vaker naar Tool te luisteren.
Op zondag 20 april 2003 20:18 schreef search64 het volgende:[..]
Maar ja jij vind ook dat de drummer op de achtergrond moet blijven anders dan andere mensen. Waarschijnlijk is dat de reden dat je TOOL niks vindt.
Bij Dream Theater is Mike Portnoy vaak ook prominent aanwezig, maar daar luister ik wel graag naar. Misschien ook omdat Dream Theater wat toegankelijkere muziek maakt. Bij een hoop metalbands is de drummer zelfs prominent aanwezig en daar luister ik graag naar. Zolang het binnen de muziek past heb ik niets tegen een prominent aanwezige drummer, alleen soms (vooral bij numetal) zitten drummers de hele tijd van die stomme patronen te spelen zonder grove, die ook niets toevoegen aan het nummer, en enkel afleiden.
Veel drumsolo's bestaan gewoon uit gepats, de hele tijd gepats gaat ook vervelen. Terry Bozio brengt gewoon veel variatie in zijn spel en maakt daarbij ook nuttig gebruik van zijn grote kit.
[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 20-04-2003 20:38]
quote:En die vent is ook nog eens hartstikke muzikaal. De meeste drummers kunnen op een notenbalk met bv. een vioolsleutel nog niet eens een e aanwijzen. Bozzio daarintegen heeft zelfs z`n toms gestemd naar de noten van een piano.
Op zondag 20 april 2003 20:32 schreef Yokozuna het volgende:Veel drumsolo's bestaan gewoon uit gepats, de hele tijd gepats gaat ook vervelen. Terry Bozio brengt gewoon veel variatie in zijn spel en maakt daarbij ook nuttig gebruik van zijn grote kit.
Ik heb trouwens thuis nog een hele grote poster met z`n drumstel erop liggen, ik zal er eens een foto van maken, als ie opgehangen is.
quote:Jah, creativiteit en muzikaliteit hebben natuurlijk wel verband met elkaar.
En die vent is ook nog eens hartstikke muzikaal.
quote:
Op maandag 21 april 2003 12:07 schreef daanharmsen het volgende:[..]
Ik heb trouwens thuis nog een hele grote poster met z`n drumstel erop liggen, ik zal er eens een foto van maken, als ie opgehangen is.
zoiets?
quote:Juist! Maaruh, zijn zijn stokjes nou zo groot, of is zijn hoofdsnare een maatje kleiner?
Op maandag 21 april 2003 15:42 schreef _Etter_ het volgende:[..]
zoiets?
Over snares gesproken, op het nieuwe Metallica album wat over 6 weken (geloof ik) uitkomt zal Lars Ulrich alles gespeeld hebben met een snare zonder snaren
kwijl!
Ik weet niet eens wat voor drumstel ik heb, het is echt een baggerding van heb ik jou daar.
Maar de bekkentjes zijn dan weer iets beter, Zildjian K crashes en ride, Zildjian A China, Sabian B8pro hihat en splash en volgende week ga ik van de studiefinanciering een aanbieding kopen van een paar China splashes van Stag, jawel.
En na de studie, dan komt er of een dikke Tama of een Pearl Masters Studio...of...of...
Ik ga in elk geval geen geld uitgeven aan een middenklasser, dan speel ik liever nog een paar jaar op een kutding en koop dan ineens iets goeds. En voor opnames e.d. kan ik een Masters Studio van een vriend van me gebruiken yes.
quote:ja zoiets, alleen dan met hem erbij, en een veel betere foto
Op maandag 21 april 2003 15:42 schreef _Etter_ het volgende:[..]
zoiets?
quote:Die zijn gaaf, ik heb er een gekocht, 15", 28 euro. Vond ze leuker klinken dan een Zildjian China Boy 16". Ik moet alleen nog een standaard kopen voor de China, hehe
aanbieding kopen van een paar China splashes van Stag, jawel.
Als je van een chinees geluid houdt moet je trouwens eens de Stagg - Regular Series - Handmade 8" splash proberen. Die had ik gekocht voor 30 euro omdat hij zo'n apart KTSJIINGGG geluid maakte! Echt gaaf.
Je kunt ook bv. een goedkope crash kopen (ook van Stagg, of andere 2e hand rommel) en dan zo'n 8" splash erop zetten, dan krijg je echt een apart gaaf geluid, heel helder, fel en kort, een soort "supersplash". Mike Portnoy gebruikt die weleens, op IOWA van Slipknot wordt zo'n combinatie ook gebruikt, en op het aankomende album van Metallica (St. Anger) ook.
[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 21-04-2003 21:01]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |