abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 14 april 2003 @ 11:51:02 #51
27459 MiepMuts
Gek??? Prettig gestoord!!
pi_9766027
quote:
Op maandag 14 april 2003 11:48 schreef Ernst het volgende:
Spoeddebat.

Dat somt die hele tijd en moeite verspillende club op.

Ze durven in ieder geval hun mond open te trekken, zoals dat hoort als je in de kamer zit. Bij andere partijen krijg ik wel eens het idee dat ze erin zitten en het vervolgens wel weer goed vinden. Lekker 4 jaar met hun luie reet op het pluche zitten.

Dat is tenminste iets waar je de SP niet van kan beschuldigen.

[url]http://www.cmcm.tk[/url]
  maandag 14 april 2003 @ 11:51:36 #52
14513 SilverMane
It`s all about the Mammon
pi_9766038
quote:
geen geld meer overhoud om vervolgens ook nog uit te gaan, cd's en dvd's te kopen.
Kijk en hier maak je een denk fout. Dit zijn allemaal redundante dingen.
Je reinste verkwisting.
quote:
Ik ben inmiddels actief lid van de SP, en betaal meer dan de minimum vereiste contributie. Ik denk dat dat mijn manier is om een steentje bij te dragen aan de samenleving.
Dat juich ik natuurlijk toe. Mensen met inzet en hart voor de zaak waar voor ze staan in plaats van passief blaten.
Je bent geen dwaas als je opgeeft wat je niet kunt vasthouden om te krijgen wat je nooit meer afgenomen kan worden.
  maandag 14 april 2003 @ 11:55:23 #53
14513 SilverMane
pi_9766128
quote:
Op maandag 14 april 2003 11:51 schreef MiepMuts het volgende:

[..]

Dat is tenminste iets waar je de SP niet van kan beschuldigen.

Maar het moet natuurlijk wel in het redelijke blijven. De laatste tijd had ik bij de SP toch wel het idee dat als er een kamerlid een scheet liet, dat er dan al een spoeddebat werd aangevraagd. En daardoor is heel de lading van een spoed debat verdwenen. En dat is natuurlijk ook niet erg positief.
Je bent geen dwaas als je opgeeft wat je niet kunt vasthouden om te krijgen wat je nooit meer afgenomen kan worden.
  maandag 14 april 2003 @ 11:55:28 #54
39510 R2cksson
KLIK VOORAL OP MIJN FOTOBOEK!!
pi_9766132
quote:
Op maandag 14 april 2003 11:51 schreef SilverMane het volgende:

[..]

Je reinste verkwisting.

Cultuur is geen overbodige luxe...
Ik gebruik text-only. Mijn excuses voor het ongemak.
"I believe in Spinoza's God who reveals himself in the orderly harmony of what exists, not in a God who concerns himself with the fates and actions of human beings."
  maandag 14 april 2003 @ 11:55:50 #55
27459 MiepMuts
pi_9766144
quote:
Je reinste verkwisting.
Als je die dingen niet hebt, of niet doet dan hoor je er absoluut niet bij tegenwoordig. Niet dat me dat iets uitmaakt trouwens, maar toch zijn er velen anderen die zich daar wel door laten leiden.
Ik menig student met harde inzet zien beginnen, maar toen ze ontdekten waar de studentenvereniging zat hun hele studie naar de knoppen holpen.
Ik vindt dat de maatschappij daar iets aan hoort te doen, maar zolang die studenten meer regel dan uitzondering zijn, kan je er als medestudent niets aan doen.
quote:
Inderdaad. Ik bedoel uitgaan kan ook theater of bioscoop zijn. Je moet je op een of andere manier ook sociaal kunnen opstellen.

[Dit bericht is gewijzigd door MiepMuts op 14-04-2003 11:57]

maandag 14 april 2003 @ 11:56:47 #56
14513 SilverMane
pi_9766164
quote:
Op maandag 14 april 2003 11:55 schreef R2cksson het volgende:

[..]

cultuur?
  maandag 14 april 2003 @ 11:57:15 #57
45802 Terrah
Jong en onbezonnen
pi_9766173
quote:
Marijnissen wil nieuwe verkiezingen

SP-leider Marijnissen vindt dat er nieuwe verkiezingen moeten worden gehouden. Hij zal dat maandag bepleiten tijdens het debat in de Tweede Kamer over de breuk in de kabinetsformatie. Hoewel het ongebruikelijk is om drie maal in een jaar naar de stembus te gaan, zit er volgens de SP gezien de huidige situatie niets anders op, aldus de SP zondag in een verklaring.

De mist rond de breuk in de kabinetsformatie is het afgelopen weekeinde niet opgetrokken. Prominente CDA'ers en PvdA'ers maakten elkaar via de media talrijke verwijten over de reden van de breuk. Twee op de drie Nederlanders vindt het erg of heel erg dat de formatiebesprekingen tussen CDA en PvdA zijn mislukt, zo blijkt uit een enquîte van Bureau Intomart.
Volgens ongeveer 38 procent ligt het aan het CDA dat de besprekingen op niets uitliepen. Ruim 13 procent zegt dat dit aan de PvdA is te wijten. Beiden hebben schuld, vindt ruim 42 procent. Ruim de helft van de Nederlanders vindt dat er een ander kabinet moet worden geformeerd. Bijna eenderde wil nieuwe verkiezingen en 14 procent hoopt op een lijmpoging tussen het CDA en de PvdA.
http://web.wanadoo.nl/wanadoo_2001/nieuws_chp-20581-1.html" target="_blank"> http://web.wanadoo.nl/wanadoo_2001/nieuws_chp-20581-1.html</a>

Je moet toegeven Marijnissen zit altijd boordevol orginele ideeen
There is no ultimate truth
  maandag 14 april 2003 @ 11:58:38 #58
39510 R2cksson
pi_9766201
quote:
Op maandag 14 april 2003 11:55 schreef SilverMane het volgende:

[..]

Maar het moet natuurlijk wel in het redelijke blijven. De laatste tijd had ik bij de SP toch wel het idee dat als er een kamerlid een scheet liet, dat er dan al een spoeddebat werd aangevraagd. En daardoor is heel de lading van een spoed debat verdwenen. En dat is natuurlijk ook niet erg positief.

Het is ook niet de bedoeling dat je in een kamer vol lui een scheet laat
"I believe in Spinoza's God who reveals himself in the orderly harmony of what exists, not in a God who concerns himself with the fates and actions of human beings."
  maandag 14 april 2003 @ 11:59:12 #59
14513 SilverMane
pi_9766210
quote:
Op maandag 14 april 2003 11:55 schreef MiepMuts het volgende:

[..]

Als je die dingen niet hebt, of niet doet dan hoor je er absoluut niet bij tegenwoordig.

Volgens mij is een communistisch model wel wat voor jou. De overheid heeft tot taak dat niemand op straat staat en dood gaat van de honger. Maar dingen als tv en cd`s enz. zijn allemaal niet nodig.
  maandag 14 april 2003 @ 11:59:34 #60
14513 SilverMane
pi_9766221
quote:
Op maandag 14 april 2003 11:58 schreef R2cksson het volgende:

[..]

Het is ook niet de bedoeling dat je in een kamer vol lui een scheet laat

maandag 14 april 2003 @ 11:59:39 #61
27403 henkalex
full-time rare gast
pi_9766223
quote:
Op maandag 14 april 2003 11:51 schreef SilverMane het volgende:

[..]

Je reinste verkwisting.

Hmz, lekker saai leven dan...

Maar, ook ik ken de situatie die MiepMuts schetst. Ik moet echter zelfs bijlenen om rond te kunnen komen, omdat mijn ouders net genoeg verdienen zodat ik geen aanvullende beurs krijg. Je bent dan maar wat blij dat je ziekenfonds verzekerd bent omdat particulier tegenwoordig geen pretje is...

Wat dat betreft kan ik me goed vinden bij de SP die het belang voor de zwakkeren in de samenleving voorop stellen, boven het zakkenvullen van mensen die toch al meer dan gemiddeld inkomen hebben.

Die interesseert het idd niet als het openbaar vervoer naar de knoppen gaat-->Ze rijden toch met de auto.
Die interesseert een hogere ziekenfondspremie niet --> Geld zat
Maar o wee als je aan hun auto komt door bijvoorbeeld een kilometerheffing te vragen of aan hun hypotheek komt. Dan zijn de poppen aan het dansen.

Logisch dat de SP dan veel kritiek krijgt, maar naar mijn mening pakken ze juist de goede dingen aan.

En over de oorlog: Een van de weinige partijen die weigert met Bush mee te lopen, omdat ze er principieel tegen zijn.

SP

Waarom normaal doen als je ook raar kan doen?
  maandag 14 april 2003 @ 12:00:35 #62
39510 R2cksson
pi_9766248
quote:
Op maandag 14 april 2003 11:56 schreef SilverMane het volgende:

[..]

cultuur?

Cultuur ja...

In de bios, het theater, een dvd van een band die je goed vindt, een CD van je favoriete muziek, ik noem dat cultuur...

Of zou jij kunnen leven zonder die cultuur?

maandag 14 april 2003 @ 12:01:56 #63
14513 SilverMane
pi_9766279
quote:
Op maandag 14 april 2003 12:00 schreef R2cksson het volgende:

[..]

Cultuur ja...

In de bios, het theater, een dvd van een band die je goed vindt, een CD van je favoriete muziek, ik noem dat cultuur...

Of zou jij kunnen leven zonder die cultuur?

En jij gaat zonder dood?
pi_9766302
quote:
Op maandag 14 april 2003 12:01 schreef SilverMane het volgende:

[..]

En jij gaat zonder dood?

Je gaat er niet aan dood. Maar in je studenten periode moet je imo wel een flinke portie cultuur meekrijgen.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  maandag 14 april 2003 @ 12:03:34 #65
27403 henkalex
full-time rare gast
pi_9766309
quote:
Op maandag 14 april 2003 11:55 schreef SilverMane het volgende:

[..]

Margaritha, Val van kabinet, Vogelpest, Srebrenica, Bouwfraude, Irak-oorlog, dat zijn natuurlijk zulke onbelangrijke onderwerpen, daar is geen spoeddebat over nodig als blijkt dat de minister van landbouw grove fouten heeft gemaakt bij de Vogelpest, of de val van het kabinet ogenschijnlijk geforceerd is nadat de CDA en VVD een meerderheid haalden.

Ik denk dat de spoeddebatten er juist voor zorgen dat men scherp blijft, want op het moment dat er iets wat niet door de beugel kan gebeurt, zit de SP er bovenop en komt het in de pers, en moet je dus zorgend dat je je zaken goed geregeld hebt en niet van die blunders maakt die de laatste tijd gemaakt zijn

maandag 14 april 2003 @ 12:05:23 #66
27459 MiepMuts
pi_9766355
quote:
Op maandag 14 april 2003 11:59 schreef SilverMane het volgende:

[..]

Volgens mij is een communistisch model wel wat voor jou. De overheid heeft tot taak dat niemand op straat staat en dood gaat van de honger. Maar dingen als tv en cd`s enz. zijn allemaal niet nodig.

Begrijp me niet verkeerd ik klaag absoluut niet over mijn situatie. Het hoort erbij, en ik weet wat ik er uiteindelijk mee bereik. Het grappige is dat je de waarde van geld beter leert kennen.

Als iemand meer verdiend heeft hij het recht om meer te verdienen, maar tevens ook de plicht om meer bij te dragen aan de samenleving.
Ik heb de laatste tijd het idee dat iedereen het recht van veel verdienen kent, maar de plicht een beetje vergeten is.

En er zijn nou eenmaal een aantal dingen waarvoor een overheid moet zorgen in een land. (Ziekefonds, uitkeringen, openbaar vervoer, politie) Zo houd je het land leefbaar voor iedereen en zorg je er tevens voor dat de criminaliteit niet uit de hand loopt.

maandag 14 april 2003 @ 12:05:44 #67
39510 R2cksson
pi_9766361
quote:

[..]

En jij gaat zonder dood?

Zonder zou ik niet willen leven
  maandag 14 april 2003 @ 12:06:07 #68
14513 SilverMane
pi_9766370
quote:
Op maandag 14 april 2003 12:03 schreef du_ke het volgende:

[..]

Je gaat er niet aan dood. Maar in je studenten periode moet je imo wel een flinke portie cultuur meekrijgen.

Ok, dan moet er iets komen dat je vanuit je opleiding naar het toneel gaat of dat je een bepaalde film ziet. Maar muziek cd`s en uitgaan enz. zijn ten diepste allemaal onzinnig. Het klinkt hard maar het is zo. En je moet toch ergens de grens trekken. Straks moet iedereen een auto omdat je er anders niet bijhoord.
  maandag 14 april 2003 @ 12:07:58 #69
27459 MiepMuts
pi_9766399
quote:

[..]

En jij gaat zonder dood?

Nee hoor want ik leef nog. Ik heb alleen wel het idee dat ik de afgelopen periode wat gemist heb. Maar ik klaag niet, want ik heb het zelf gewild. Ik had ook gewoon na de HAVO kunnen stoppen en gaan werken, dan had ik dit soort problemen allemaal niet gehad.
  maandag 14 april 2003 @ 12:08:08 #70
27403 henkalex
full-time rare gast
pi_9766402
quote:
Op maandag 14 april 2003 12:06 schreef SilverMane het volgende:

[..]

Ok, dan moet er iets komen dat je vanuit je opleiding naar het toneel gaat of dat je een bepaalde film ziet. Maar muziek cd`s en uitgaan enz. zijn ten diepste allemaal onzinnig. Het klinkt hard maar het is zo. En je moet toch ergens de grens trekken. Straks moet iedereen auto omdat je er anders niet bijhoord.

Ik zou zeggen:
Gooi je radio weg
Gooi je tv weg
Sluit je internetverbinding af en gooi je pc weg
Ga nooit met de auto
Ga nooit uit
etcetera

Dan snap je vanzelf het probleem van geen cultuur

maandag 14 april 2003 @ 12:15:01 #71
14513 SilverMane
pi_9766540
quote:
Op maandag 14 april 2003 12:08 schreef henkalex het volgende:

[..]

Ik zou zeggen:
Gooi je radio weg
Gooi je tv weg
Sluit je internetverbinding af en gooi je pc weg
Ga nooit met de auto
Ga nooit uit
etcetera

Dan snap je vanzelf het probleem van geen cultuur

Nee je begrijp me verkeerd. Het zijn allemaal geweldige dingen om te hebben. En ik gun het ook iedereen. En denk maar niet dat ik al deze dingen wel heb. Ik ga ook al een lange tijd sporadisch meer uit en ik zou ook graag een auto rijden en cd`s kopen maar dat kan ik niet. Maar waar het mij om gaat is dat in hoeverre de overheid in deze dingen tegemoet moet komen. Omschrijf eens wat volgens jouw de taak van de overheid moet zijn omtrent deze dingen.
  maandag 14 april 2003 @ 12:19:52 #72
27403 henkalex
full-time rare gast
pi_9766653
quote:
Op maandag 14 april 2003 12:15 schreef SilverMane het volgende:

[..]

Nee je begrijp me verkeerd. Het zijn allemaal geweldige dingen om te hebben. En ik gun het ook iedereen. En denk niet dat ik al deze dingen heb. Ik ga ook al een lange tijd sporadisch meer uit en ik zou ook graag een auto rijden en cd`s kopen maar dat kan ik niet. Maar waar het mij om gaat is dat in hoeverre de overheid in deze dingen tegemoet moet komen. Omschrijf eens wat volgens jouw de taak van de overheid moet zijn omtrent deze dingen.

De taak van de overheid is imo ervor zorgen dat de minder bedeelden fatsoenlijk kunnen leven. Ik vind dat een mens recht moet hebben op de toegang tot cultuur. of door Radio en TV of door theaterbezoek oid. Er moet dus voor de zwaksten een voorzieining zijn, zodat die mogelijkheden er zijn. Te denken valt aan gesubsidieerd theater waar gratis kaarten voor te krijgen zijn voor zwakkeren.

Ik heb zelf nu het geluk nog thuis te wonen en dus niet zelf eten te hoeven kopen, de elektriciteitsrekening te betalen, de huur te betalen. Als zulke dingen er nog eens bijkwamen kon ik mijn inboedeltje wel gaan verkopen, omdat ik dan dat geld nodig zou hebben.

In die lijst cultuur kun je ook nog een lijst huishouden zetten, waarbij gedacht moet worden dat zwakkeren in de samenleving ook wel eens een nieuwe wasmachine of koelkast nosig hebben.

maandag 14 april 2003 @ 12:25:23 #73
14513 SilverMane
pi_9766760
Het is wel interresant om vanuit de overheid bepaalde culturele dingen te subsidieren. Ik weet niet wat er nu precies aan wordt gedaan dus daar kan ik niets overzeggen.

Maar dan kom je aan het volgende probleem welke groep kan daar gebruik van maken. En zijn dat dan ook de mensen die het liefst eigenlijk al het kleine beetje geld dat over is aan alcohol en sigaretten spenderen?

quote:
In die lijst cultuur kun je ook nog een lijst huishouden zetten, waarbij gedacht moet worden dat zwakkeren in de samenleving ook wel eens een nieuwe wasmachine of koelkast nosig hebben.
Vanuit de gemeente zijn daar wel degelijk al regelingen voor.

[Dit bericht is gewijzigd door SilverMane op 14-04-2003 12:27]

maandag 14 april 2003 @ 12:26:41 #74
39510 R2cksson
pi_9766784
quote:
Op maandag 14 april 2003 12:06 schreef SilverMane het volgende:

[..]

Maar muziek cd`s en uitgaan enz. zijn ten diepste allemaal onzinnig.

Dikke BS...

Je moet aan je sociale vaardigheden werken en dat gaat niet door te chatten, je moet ook wat non-verbale vaardigheden bijwerken enz...

Muziek CD's die koop ik ook niet meer, ik download alles... Jammer voor de artiesten, maar ik kan ze niet betalen. Toch vind ik muziek (en zeker de vrijheid van je muziekkeuze) ontzettend belangrijk.

maandag 14 april 2003 @ 12:27:00 #75
27403 henkalex
full-time rare gast
pi_9766793
quote:
Op maandag 14 april 2003 12:25 schreef SilverMane het volgende:
Het is wel interresant om vanuit de overheid bepaalde culturele dingen te subsidieren. Ik weet niet wat er nu precies aan wordt gedaan dus daar kan ik niets overzeggen.

Maar dan kom je aan het volgende probleem welke groep kan daar gebruik van maken. En zijn dat dan ook de mensen die het liefst eigenlijk al het kleine beetje geld dat over is aan alcohol en sigaretten spenderen?

Ik denk dat dat hoe dan ook onvermijdelijk is aangezien er ook mensen onterecht in de WAO zitten, omdat ze niet meer willen werken.
Ik vind het een minder groot probleem is dat een paar man meeliften op de acties, dan dat de grote meerderheid de dupe is van een aantal eikels die niet van de drank af kunnen blijven
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')