Dit jaar komt nieuw album, wat verwachten jullie ervan, het zal weer een politieke boodschap hebben, zoals het vorige album, Land Of The Free. Pennywise wordt bij ieder album serieuzer, vind je dit een goed proces, of heb je liever dat ze over alledaagse shit zingen?
Een klein nadeel van Pennywise is dat het nogal veel op elkaar lijkt.
Er is een kleine kans dat Pennywise als secret act gaat optreden op Deconstruction 2003.
Beste albums:
1. Pennywise (Self-Titled)
2. Full Circle
3. About Time
4. Straight Ahead
5. Land Of The Free
6. Unknown Road
7. Wildcard/Word From The Wise
Beste nummers: (ik heb gewoon wat goeie nummers in volgorde van goed naar slecht gezet)
1. Living For Today
2. Every Single Day
3. Fight Till You Die
4. The World
5. Come Out Fighting
6. Peaceful Day
7. Same Old Story
8. Perfect People
9. Final Day
10. Broken
11. Greed
12. Fuck Authority
13. Time Marches On
14. Alien
15. Pennywise
16. Get A Life
17. My Own Way
18. No Reason Why
19. Bro Hymn
20. Victim Of Reality
21. Nowhere Fast
22. It's Up To Me
23. Wouldn't It Be Nice
Nu jullie mening over Pennywise graag.
quote:Is dat zo??
Op zondag 13 april 2003 13:42 schreef clowntje het volgende:
Fletcher is weg!!?!
fletcher is niet weg!!!!! 1 april grapje!!!!
Wanneer komt et nieuwe album precies uit?
Want die moet ik uiteraard in mn bezit krijgen,en natuurlijk moet het weer "het PennyWise Geluid" zijn, dus ook met een politieke boodschap.
quote:Ja, dat is kut he.
Op zondag 13 april 2003 13:42 schreef clowntje het volgende:
Fletcher is weg!!?!
quote:Nou, de eerste albums hadden niet echt een politieke boodschap.
Op zondag 13 april 2003 13:53 schreef BertusBeensteen het volgende:PennyWise
![]()
Wanneer komt et nieuwe album precies uit?
Want die moet ik uiteraard in mn bezit krijgen,en natuurlijk moet het weer "het PennyWise Geluid" zijn, dus ook met een politieke boodschap.
quote:De eerste gaan meer over geweld, politie dat soort dingen, land of the free was eigenlijk de eerste waar het meer over globaal ging, daarbij is full circle natuurlijk grotendeels op jason gebaseert.
Op zondag 13 april 2003 19:29 schreef Ixnay het volgende:[..]
Nou, de eerste albums hadden niet echt een politieke boodschap.
Self-Titled iig niet, About Time ook niet, en Full Circle ook niet echt.
Mijn favoriete album is ook Full Circle.
Ik ben iig blij dat ik alle albums heb en nog wel origneel ook. Maar dat mag ook wel van zo'n goeie band, gelukkig hebben ze er niet zoveel als bad religion, al mis ik er daar ook maar een paar van.
Daarna zijn ze wat mij betreft echt HEEL hard achteruit gegaan. Laatste cd is door mij niet vaker dan 5 keer gedraaid.
Unknown Road is denk ik mijn favo. Full Circle is idd ook goed. Latere cds zijn niet slechter, maar toch minder goed dan de eerdere cds...
quote:...is typisch zo'n nummer dat mij niks meer doet. Gewoon doodgeproduceerd. Erg jammer
Op maandag 14 april 2003 12:43 schreef darkbahamutclan het volgende:Fuck authority
quote:Ach, het nummer opzich en de clip is niet verkeerd. Tis idd de manier waarop het wordt gepresenteerd vind ik.
Op maandag 14 april 2003 14:48 schreef againstthegrain het volgende:[..]
...is typisch zo'n nummer dat mij niks meer doet. Gewoon doodgeproduceerd. Erg jammer
The World vind ik zelf ook minstens zo goed, maar wederom wel een cliche hoor. Sowieso heeft PW last van cliches. Die zijn vaak wel waar, maar om ze nou op elke cd te horen.
Hoe dan ook, ben wel erg benieuwd naar het nieuwe album.
quote:Wat bedoel je hier met cliches?
Op maandag 14 april 2003 16:03 schreef =HellFire= het volgende:[..]
Ach, het nummer opzich en de clip is niet verkeerd. Tis idd de manier waarop het wordt gepresenteerd vind ik.
The World vind ik zelf ook minstens zo goed, maar wederom wel een cliche hoor. Sowieso heeft PW last van cliches. Die zijn vaak wel waar, maar om ze nou op elke cd te horen.
Hoe dan ook, ben wel erg benieuwd naar het nieuwe album.
Ik weet wel wat een cliche is, maar hoezo cliches in een Pennywise nummer?
quote:The World Is A Smoking Gun That Is Loaded, Soon Its Gonna Blow You Away
Op maandag 14 april 2003 16:16 schreef Ixnay het volgende:[..]
Wat bedoel je hier met cliches?
Ik weet wel wat een cliche is, maar hoezo cliches in een Pennywise nummer?
I say fuck authority silent majority raised by the system now it's time to rise against them we're sick of your treason sick of your lies fuck no we won't listen we're gonna open your eyes frustration domination feel the rage of a new generation we're living we're dying and we're never gonna stop trying
..... dat soort dingen. Vooral dat open your eyes wordt vaaaaaaaaaak gebruikt. Misschien wel waar, en daarom een cliche.
Vooral de laatste cd zit er vol mee. Niet dat dat erg is, maar ja... de oudere cds hebben dat minder en vind ik daarom wel beter. Hoewel een nummer als 'My God' wel weer erg goed is.
Ik vind hem wel vet.
Doet me denken aan het album Unknown Road.
quote:volledig mee eens
Op maandag 14 april 2003 15:20 schreef Ixnay het volgende:
Ik vind The World eigenlijk veel beter als Fuck Authority.
Die hadden ze als clip moeten uitbrengen.
Hier zijn de lyrics:
quote:
How does it feel to be one of those, when your back's against the wall?
A wrong way down a one way street and you're headed for a fall
You've got no hope and no way to cope and there's no one to call a friend
Your only prayer is if someone cares, enough to help it endThere's no way you're not gonna see it
You better, you better believe itIsn't this fun? It's a holiday in the sun
A life so serene for you, not me
Yeah we got it all, no problems my friend
We're all oblivious, because it's us, not themEvery day in the USA it's a life of luxury
We're rich, sublime and we're satisfied, you're reaching every need
And we don't care about the world out there, we just go about our lives
So self-absorbed we can just ignore the hate outside our eyesThere's no way you're not gonna see it
you better, you better believe itIsn't this fun? It's a holiday in the sun
We're all oblivious, because it's us, not themIsn't it nice when you have everything you need?
Just as long you close your eyes it's nice for you and me
Nice for you and meIsn't this fun? It's a holiday in the sun
We're all oblivious, because it's us, not them
quote:Wel leuk nummer. Beetje simpeltjes, hun 3 eerste cds zullen ze toch niet meer evenaren maarja. Die titel hadden ze alleen anders moeten doen, ik dacht ook gelijk aan een cover...
Op vrijdag 23 mei 2003 00:15 schreef Ixnay het volgende:
Wie heeft er al het nieuwe nummer "Holiday In The Sun" gehoord?
Het staat op Punk O Rama 8.Ik vind hem wel vet.
Doet me denken aan het album Unknown Road.
Unknown Road was toch jouw minst favo cd? Dan kan je dit nr niet goed vinden.
quote:Ik vind eigenlijk alles van Pennywise goed.
Op vrijdag 23 mei 2003 08:39 schreef =HellFire= het volgende:[..]
Wel leuk nummer. Beetje simpeltjes, hun 3 eerste cds zullen ze toch niet meer evenaren maarja. Die titel hadden ze alleen anders moeten doen, ik dacht ook gelijk aan een cover...
Unknown Road was toch jouw minst favo cd? Dan kan je dit nr niet goed vinden.
![]()
Word From The Wise vind ik btw de minst goeie.
quote:Mja, LotF vind ik ook niet meer zo sterk. Unknown Road en About Time, dat is Pennywise op hun best.
Op donderdag 29 mei 2003 15:39 schreef bubbelbobbel het volgende:
ik ga ni naar pukkelpop voor pennywise, Ik was vroeger echt zwaar pennywise fan, maar in de loop der jaren kom je achter er nog zoveel andere goede bands zijn.
persoonlijk vinnik land of the free maar een saai album, het heeft gewoon niets waar ik echt helemaal echt "out "kan gaan, de titeltrack vonnik nog het fijnst deed me denken aan de wat oudere pennywise met hun snellere drums, en hun minor threat achtige breaks. Unknown Road en Full circle zijn mijn favouriets albums en wie heeft ze eens live gezien ?
Nog nooit gezien helaas.
quote:Jaa, die is leuk. We coveren em met ons bandje. Ik vind Pennywise op zich niet zo speciaal, ze doen niks vernieuwends, maar het is gewoon leuk, aangenaam om naar te luisteren
Op maandag 14 april 2003 12:43 schreef darkbahamutclan het volgende:Fuck authority
quote:Haha, ze willen hun commitment met de fans graag tonen.
Op donderdag 29 mei 2003 15:51 schreef bubbelbobbel het volgende:
nou niemand live gezien ??nou als je ze gaat zien stel pukkelpop , wil je eens opletten wanneer ze midden in een nummer stoppen om dan te zeggen "hey hey is that kid alright ?" wijzend naar de massieve pit, "get him up, yeah youre alright ?"
ik vind het zo stom dat ze dit bij elke show moeten doen ( en jah ik was erbij) terwijl er nimand was gevallen of iets....das irritant. gewoon spelen. ohj en als je ze dan live ziet,maak je maar klaar voor een mooie fast speed fight till you die =)
Fight till you is een lekker live nummer trouwens.
About Time en Full Circle zijn ook heel goed.
Fight Till You Die is goed btw. Typische Pennywise style.
Hard, snel en straight
[Dit bericht is gewijzigd door Ixnay op 29-05-2003 15:55]
quote:Toen waren ze goed. Beter als in Nijmegen met de Heideroosjes.
Op donderdag 29 mei 2003 15:54 schreef bubbelbobbel het volgende:
ohj en een mooie anecdote:
2001 deconstruction tour, Heineken music hall, pennywise mainact:
mojo concert, crowdsurfverbod, veel security strak beleid, begon al bij de deur iedereen gefoulieerd en tassen legen.
bij het oiptreden van Sick of it All, was het al raak tussen het publiek en security, maar bij pennywise was het helemaal raak, knokpartijen tussen de hekken en het podium, security met kleerscheuren en pennywise met hun fuck authority attitude, maar na bro hymn stonden we wel, na de hekken en het podium te hebben bestormd op het podium. whooohooo
quote:Leuk verhaal.
Op donderdag 29 mei 2003 15:54 schreef bubbelbobbel het volgende:
ohj en een mooie anecdote:
2001 deconstruction tour, Heineken music hall, pennywise mainact:
mojo concert, crowdsurfverbod, veel security strak beleid, begon al bij de deur iedereen gefoulieerd en tassen legen.
bij het oiptreden van Sick of it All, was het al raak tussen het publiek en security, maar bij pennywise was het helemaal raak, knokpartijen tussen de hekken en het podium, security met kleerscheuren en pennywise met hun fuck authority attitude, maar na bro hymn stonden we wel, na de hekken en het podium te hebben bestormd op het podium. whooohooo
Volgens mij is HMH ook niet echt de venue voor dit soort acts trouwens.
quote:Komt er nog wel es een European Warped tour?
Op donderdag 29 mei 2003 15:59 schreef bubbelbobbel het volgende:
jah dit fock security was ook een reden dat de europese vans warped tour na 97 niet meer op lowlands was, Na het optrden van pennywise mochten ze het podium bijelkaar vegen,
quote:Net zo goed.
Op donderdag 29 mei 2003 16:06 schreef bubbelbobbel het volgende:
naar mijn weten zijn er geen europese vans warped tours meer, maar we hebben wel een deconstruction tour =)
Pennywise - From The Ashes
Tracklist:
*Now I Know
*Something to Change
*Waiting
*Falling Down
*Punch Drunk
*Look Who You Are
*God Save the USA
*Holiday in the Sun
*Yesterdays
*Emergency Broadcast System
*Change My Mind
*Rise Up
*Salvation
*Judgment Day
[Dit bericht is gewijzigd door Ixnay op 05-06-2003 15:52]
quote:14 nummers, like always. Klinkt goed.
Op donderdag 5 juni 2003 15:46 schreef Ixnay het volgende:
Het nieuwe album van Pennywise, From The Ashes komt uit op 9 september. Check de newsletter http://www.pennywisdom.com/newsletter/060303pw.html
En ze gaan een tour geven in Europa, o.a. Pukkelpop zoals eerder vermeld.Pennywise - From The Ashes
Tracklist:
*Now I Know
*Something to Change
*Waiting
*Falling Down
*Punch Drunk
*Look Who You Are
*God Save the USA
*Holiday in the Sun
*Yesterdays
*Emergency Broadcast System
*Change My Mind
*Rise Up
*Salvation
*Judgment Day
Dus ze komen weer in NL? Eindelijk...
quote:Ik vind dat nummer wel ok
Op donderdag 5 juni 2003 18:33 schreef Fatality het volgende:
Hopelijk komen ze met wat vernieuwends, hoewel dat nummer op Punk - o - Rama 8 niet echt die indruk gaf
quote:Vond ik ook niet echt... wel leuk, maar niet super. Ik koop dan wel gewoon de PW cd, daar niet van. Zitten leuke extra's op trouwens. Doen ze tegenwoordig wel vaker.
Op donderdag 5 juni 2003 18:33 schreef Fatality het volgende:
Hopelijk komen ze met wat vernieuwends, hoewel dat nummer op Punk - o - Rama 8 niet echt die indruk gaf
Zolang het maar weer Unknown Road/About Time niveau is...
Dat album dat wordt wel iets goeds denk ik...
Laatste slechte album van pennywise is hun eerste...
quote:De security had geen ruzie gemaakt, ze vingen een crowdsurfend meisje niet op waarop fletcher zei: "Why didn't you catch that girl? I saw her breaking her arm, you damned motherfucker."
Op vrijdag 6 juni 2003 16:22 schreef clowntje het volgende:
Als die security nou niet zo'n ruzie had gemaakt zoveel jaar geleden misschien kwamen ze dan ook wel op lowlands...
Jammer dat ik er niet bij was.
quote:Ze komen op Pukkelpop, dus....
Nou moet ik er waarschijnlijk weer speciaal voor naar Amsterdam.. off 013, naaja, ze moeten gewoon op lowlands...
quote:Bedoel je Wildcard/Words From The Wise of Pennywise (Self-Titled)?
Dat album dat wordt wel iets goeds denk ik...
Laatste slechte album van pennywise is hun eerste...
Veel mensen denken dat Pennywise (Self-Titled) de eerste is, maar dat is ie dus niet. Wel de eerste bij Epitaph.
Wildcard/Words From The Wise is wel matig, maar het is ook een debuut album, dus je kunt het ze niet kwalijk nemen.
Pennywise (Self-Titled) is misschien wel het beste album wat ze gemaakt hebben. Samen met About Time en Full Circle.
Na About Time werden ze wat serieuzer, de sound werd wel beter, maar de nummers werden minder.
Ik hoop dat het nieuwe album minder politiek gericht is, een of 2 nummers mag wel. En wat meer afwisseling mag wel, maar je moet toch duidelijk blijven horen dat het Pennywise is.
quote:Jah dat bedoel ik ook, ofja ik wist het niet precies, maar ik wist dat de security zo half zat te slapen (of gewoon geen zin had om te helpen) en dat pennywise toen boos werd enzo...
Op zaterdag 7 juni 2003 00:48 schreef Ixnay het volgende:
[..]
De security had geen ruzie gemaakt, ze vingen een crowdsurfend meisje niet op waarop fletcher zei: "Why didn't you catch that girl? I saw her breaking her arm, you damned motherfucker."
Vervolgens bestormde het publiek het podium. De beveiligingsdienst trekt zich terug. De overmacht van het publiek is te groot.
Toen het halve publiek op het podium stond, moesten ze stoppen, want het lukte niet meer.Jammer dat ik er niet bij was.
quote:Jaah, maar ik ga al naar lowlands dus dat helpt niet echt....
[..]
Ze komen op Pukkelpop, dus....
quote:Ik bedoelde natuurlijk Wildcard/Words From The Wise, het selftitled album is super!!
[..]
Bedoel je Wildcard/Words From The Wise of Pennywise (Self-Titled)?Veel mensen denken dat Pennywise (Self-Titled) de eerste is, maar dat is ie dus niet. Wel de eerste bij Epitaph.
Wildcard/Words From The Wise is wel matig, maar het is ook een debuut album, dus je kunt het ze niet kwalijk nemen.
Pennywise (Self-Titled) is misschien wel het beste album wat ze gemaakt hebben. Samen met About Time en Full Circle.Na About Time werden ze wat serieuzer, de sound werd wel beter, maar de nummers werden minder.
Ja en na About Time is het wel wat verandert, maar dat komt ook door Jason die er opeens niet meer was. Dat zie je met Backfire ook, dat is ook nooit meer geworden wat het geweest is nadat de drummer zelfmoord pleegde...
Wel moeilijk 3 nummers uitkiezen.
quote:Moet te doen zijn denk ik.
Op dinsdag 10 juni 2003 11:29 schreef Ixnay het volgende:
Nou je kunt nu op de Pennywise-site (www.pennywisdom.com) stemmen op jouw 3 favoriete Pennywise-songs.
De nummers met de meeste stemmen worden op de Warped Tour gespeeld, en waarschijnlijk ook als ze naar Europa komen.Wel moeilijk 3 nummers uitkiezen.
En jesus, als je op die site kijkt, die titels. Ik wist niet dat PW zulk klote titels had soms... Nooit echt opgelet.
My God
My Own Country
My Own Way
of
It's Up to Me
It's Up To You
It's What You Do With It
Naja, niks aan te doen.
quote:Waarom is dat klote?
Op dinsdag 10 juni 2003 11:32 schreef =HellFire= het volgende:[..]
Moet te doen zijn denk ik.
En jesus, als je op die site kijkt, die titels.
Ik wist niet dat PW zulk klote titels had soms... Nooit echt opgelet.
My God
My Own Country
My Own Wayof
It's Up to Me
It's Up To You
It's What You Do With ItNaja, niks aan te doen.
Zelfde geldt voor Alien of Living For Today. Daar stemmen genoeg mensen al op.
[Dit bericht is gewijzigd door Ixnay op 10-06-2003 11:40]
quote:iig Bro hymn
Op dinsdag 10 juni 2003 11:29 schreef Ixnay het volgende:
Nou je kunt nu op de Pennywise-site (www.pennywisdom.com) stemmen op jouw 3 favoriete Pennywise-songs.
De nummers met de meeste stemmen worden op de Warped Tour gespeeld, en waarschijnlijk ook als ze naar Europa komen.Wel moeilijk 3 nummers uitkiezen.
quote:Special Note: Even though it's listed, don't pick Bro Hymn. (It's sure thing it'll be on the list.)
Op dinsdag 10 juni 2003 11:40 schreef Doezelhaar het volgende:[..]
iig Bro hymn
Mmm, toch maar Dying to Know, Perfect People,
Maarja, nummers als Badge of Pride, Alien, American Dream, en zo'n beetje alles van Unknown Road en About Time zijn vet. Full Circle heeft ook wel zo z'n nummers. Dat geldt helemaal voor S/T. Hm....
Date with Destiny, Every Single Day en Perfect People.
Nee ik hou het op deze 3.
quote:#1 nu
Op dinsdag 10 juni 2003 12:07 schreef Tackleberry het volgende:
Perfect people op # 3 voorlopig...That's all that matters...
quote:Vind je het intellectuele titels dan? Voor een band als PW vind ik het maar magertjes hoor. De oudere titels waren stukken beter imo. Hoewel die ook niet al te hoog van niveau waren... Homesick, homeless...
Op dinsdag 10 juni 2003 11:37 schreef Ixnay het volgende:[..]
Waarom is dat klote?
quote:Cool!
Op dinsdag 10 juni 2003 12:08 schreef =HellFire= het volgende:
#1 nudoor mijn stem!
Nu moeten ze nog naar Nederland komen...
[Dit bericht is gewijzigd door koetjeboe op 10-06-2003 12:11]
quote:@ 12:12.
Perfect People 3.9%
Fuck Authority 3.9%
Same Old Story 3.9%
Date With Destiny 3.5%
My God 3.2%
Society 2.8%
Fight Till You Die 2.8%
Every Single Day 2.8%
Peaceful Day 2.5%
Alien 2.5%
My Own Country 2.5%
Bro Hymn Tribute 2.5%
No Reason Why 2.1%
quote:Het gaat om de inhoud ven de nummers, een titel is alleen voor de handigheid, dat je niet hoeft te zeggen: "Dat ene nummer met ....."
Op dinsdag 10 juni 2003 12:09 schreef =HellFire= het volgende:[..]
Vind je het intellectuele titels dan? Voor een band als PW vind ik het maar magertjes hoor. De oudere titels waren stukken beter imo. Hoewel die ook niet al te hoog van niveau waren... Homesick, homeless...
Mijn top 3 is:
1. Living For Today
2. Every Single Day
3. Fight Till You Die
Maar 1 en 3 spelen ze zowiezo ieder optreden
Every Single day is dus 100% zeker
Ik stem wel op deze 2 nog:
4. The World
5. Come Out Fighting
Maar dan staan vette nummers als: Greed, Final Day, Broken er niet in.
Maakt niet uit ik ga stemmen.
quote:Ja, tuurlijk... maar toch. Beetje meer variatie had ook gemogen imo.
Op dinsdag 10 juni 2003 12:14 schreef Ixnay het volgende:[..]
Het gaat om de inhoud ven de nummers, een titel is alleen voor de handigheid, dat je niet hoeft te zeggen: "Dat ene nummer met ....."
quote:Mja, idd. Every Single Day moeten ze maar es doen. Is echt een vet nummer. About Time is dan ook m'n favo cd.
Mijn top 3 is:
1. Living For Today
2. Every Single Day
3. Fight Till You DieMaar 1 en 3 spelen ze zowiezo ieder optreden
Full Circle heeft een aantal erg goeie nummers maar valt in herhaling na een tijdje. Maar je hoort de agressie er wel goed in.
Mja, teveel ouwe nummers vervangen ze door de nieuwere die toch veel minder zijn.
Wake Up vind ik maar een standaard PW nummer, niet echt apart.
Wat is dat eigenlijk voor een nummer zonder naam met 0,7% ?
Zullen wel eigenwijze mensen zijn die toch Bro Hymn hebben gestemd.
quote:Ze bedoelen trouwens Bro Hymn Tribute ipv Bro Hymn... raar dat ze zelf die fout maken.
Op dinsdag 10 juni 2003 12:25 schreef Ixnay het volgende:
Date With Destiny heeft veel stemmen.
Wordt ook nooit gespeeld.Wake Up vind ik maar een standaard PW nummer, niet echt apart.
Wat is dat eigenlijk voor een nummer zonder naam met 0,7% ?
Zullen wel eigenwijze mensen zijn die toch Bro Hymn hebben gestemd.
quote:Bro Hymn Tribute staat op Full Circle.
Op dinsdag 10 juni 2003 12:32 schreef =HellFire= het volgende:[..]
Ze bedoelen trouwens Bro Hymn Tribute ipv Bro Hymn... raar dat ze zelf die fout maken.
quote:Responsibility is toch als je bij Unknown Road "Clear Your Mind" doorspoelt?
Op dinsdag 10 juni 2003 12:19 schreef =HellFire= het volgende:
Of wat dacht je van Responsibility.
quote:Ja, maar ze zeggen dus. Kies niet Bro Hymn want die doen we al.
Op dinsdag 10 juni 2003 12:40 schreef Ixnay het volgende:[..]
Bro Hymn Tribute staat op Full Circle.
Bro Hymn staat op Self-Titled.
Je kunt er beide op stemmen.
Maar het is de tribute die ze doen, over Jason, niet over de andere gasten waar ze zongen back in '89.
Dus kies niet Bro Hymn tribute dus.
quote:Yup.
Op dinsdag 10 juni 2003 12:42 schreef Ixnay het volgende:[..]
Responsibility is toch als je bij Unknown Road "Clear Your Mind" doorspoelt?
Wel leuk nr.
code:Waar staat Living For Today01. Fuck Authority ....462
02. Perfect People ....249
03. Fight Till You Die 228
04. Alien .............204
05. Society ...........201
06. Same Old Story ....186
07. Bro Hymn Tribute ..168
08. Pennywise .........157
09. My God ............155
10. Peaceful Day ......152
11. Every Single Day ..139
12. My Own Country ....132
13. Homesick ..........128
14. Land of the Free? .123
15. Stand By Me .......123
16. Victim of Reality .112
17. Unknown Road ......104
18. Nothing ...........102
19. Blitzkrieg Bop .....99
20. Date With Destiny ..96
En wat staat "Nothing" hoog, is een gewoon nummer van Unknown Road, niks aparts ofzo. Andere nummers die verassend hoog staan: Date With Destiny, Blitzkrieg Bop (Ramones cover), My Own Country, Land Of The Free. My God op 9.
Fuck Authority had ik wel gedacht dat die bij de top 3 zou staan, maar zo'n overmacht had ik niet gedacht.
quote:Omdat ie op 1 staat?
Op donderdag 12 juni 2003 22:59 schreef =HellFire= het volgende:
Ik vind FA allang niet meer zo geweldig...
quote:Nee. Sowieso, hun oudere albums vind ik gewoon veel beter eigenlijk. FA vond ik in het begin heel cool, was een van de eerste nummers wat ik hoorde van Land of the Free?, maar als ik er nu over nadenk is het wel een beetje iets wat ze al veel vaker hebben gedaan, zeker qua tekst. Muzikaal gezien is ie wel leuk en aggresief opzich.
Op donderdag 12 juni 2003 23:02 schreef ZixS het volgende:[..]
Omdat ie op 1 staat?
quote:Ik heb gestemd op The World, My God en FA
Op donderdag 12 juni 2003 23:02 schreef Ixnay het volgende:
Het is wel een heel vet nummer, en duidelijk nummer 1, als je naar het aantal stemmen kijkt.
Maar ik denk dat er ook veel mensen stemmen, die maar een klein aantal nummers kennen, en daarom op een bekend nummer als FA stemmen. Zelf vind ik The World van LOTF beter.
quote:Weer zo'n newbie PW-fan die alleen de nieuwere albums heeft?
Op donderdag 12 juni 2003 23:04 schreef NRK het volgende:
Time Marches On, en Straight Ahead zijn imo het beste.
quote:
Op donderdag 12 juni 2003 23:07 schreef Ixnay het volgende:[..]
Weer zo'n newbie PW-fan die alleen de nieuwere albums heeft?
"Go Fletcher..."
quote:Ik heb op mijn compu staan dat het samen met NOFX was, maar hier kan ik ook iets doormekaar halen.
Op vrijdag 13 juni 2003 00:39 schreef Ixnay het volgende:
Stand By Me van Pennywise met Dexter Holland dat is pas een vage versie.
- Broken vind ik toch wel één van de beste liedjes, als we het over een stemming hebben.
quote:*Is* ook een goed nummer.
Op zaterdag 14 juni 2003 20:09 schreef Rahl het volgende:
Kan aan mij liggen, maar ik vind Divine Intervention ook heel erg goed.
quote:Is er op dat gebied toch niks mis met me
Op zondag 15 juni 2003 13:48 schreef =HellFire= het volgende:[..]
*Is* ook een goed nummer.
Een van de betere minder 'ruige' nummers van ze. Doen ze die wel es live?
Als dit al 15x gesteld is spijt het me zeer enzo.
quote:Oh dat nummer ken ik. De muziek is volgens mij echt wel van PW, kun je horen aan het gitaarwerk wat gewoon van Fletcher is. Nummer is al wel wat ouder, denk zo rond 1995 (About Time era).
Op zondag 15 juni 2003 20:20 schreef Nevermind het volgende:
Ah, het expert-topic. Kan iemand me vertellen of "The Offspring - DUI" een nummer is samen met Pennywise? Dat staat namelijk in de id3-tag van betreffende mp3, maar ik kan Pennywise er niet echt in horen ofzo.
Vocals zijn van Dexter maar das wel te horen he.
quote:NP.
Op zondag 15 juni 2003 23:15 schreef Nevermind het volgende:
Hmm, ik vond het ook wel Offspringachtig klinken (en dan doel ik dus niet op de zang), maar ik ben ook geen Pennywisekenner of iets dergelijks. Bedankt!
Alleen nu twijfel ik toch wel even... Begin is best Offspring, later meer PW achtig.
Solo heeft PW - Same Old Story invloeden, das gewoon zo. Nouja.
Dat geblaat is typisch Offspring.
quote:Ik heb het ook vaker gehoord, dat mensen zeggen dat Pennywise erin meespeelt. Maar het is gewoon een echt nummer van The Offspring.
Op zondag 15 juni 2003 20:20 schreef Nevermind het volgende:
Ah, het expert-topic. Kan iemand me vertellen of "The Offspring - DUI" een nummer is samen met Pennywise? Dat staat namelijk in de id3-tag van betreffende mp3, maar ik kan Pennywise er niet echt in horen ofzo.
quote:Nee 1997 in de "Ixnay On The Hombre"-era van The Offspring.
Op zondag 15 juni 2003 23:08 schreef =HellFire= het volgende:[..]
Oh dat nummer ken ik. De muziek is volgens mij echt wel van PW, kun je horen aan het gitaarwerk wat gewoon van Fletcher is. Nummer is al wel wat ouder, denk zo rond 1995 (About Time era).
Vocals zijn van Dexter maar das wel te horen he.
quote:Divine Intervention hebben ze nog nooit live gespeeld.
Op zondag 15 juni 2003 13:48 schreef =HellFire= het volgende:[..]
*Is* ook een goed nummer.
Een van de betere minder 'ruige' nummers van ze. Doen ze die wel es live?
quote:Ahhh, toch wel dus. Mwoah, vond het nummer wel een van de betere om eerlijk te zijn.
Op maandag 16 juni 2003 09:39 schreef Ixnay het volgende:[..]
Nee 1997 in de "Ixnay On The Hombre"-era van The Offspring.
Het nummer staat op de single van "Gone Away"
Ontopic:
Pennywise op Pukkelpop wordt relaxed. Ik verheug me er echt op.
Mr.Jim: We're Pennywise from Hermosa Beach, California.
Are you ready??
Fletcher: Are you fuckin' ready!!??
Mr.Jim: Let's Go.
This song is written by Jason Matthew Thirsk.
quote:Grappig voorkantje.
Op dinsdag 17 juni 2003 16:12 schreef Ixnay het volgende:
9 September....Pennywise - From The Ashes!!!
Wat is precies het verhaal achter From The Ashes [mbt de cover]?
quote:Rowin? Bro hymn tribute.
Op dinsdag 17 juni 2003 18:00 schreef TIC het volgende:
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH
ik had laatst een zon thunderdome achtig iets gehoord en ze coverde pennywise. Rowin heet het volgens mij met al die whooooooooooos
Na From The Ashes en de tour, brengt Pennywise WEER een nieuwe cd uit, met alle nummers die niet op een album zijn gkomen, covers, en dat zijn er veel.
Net als 45 or 46..... van NOFX.
quote:De gedachte achter From The Ashes mbt de cover zou ik niet weten, ik heb wel vermoedens.
Op dinsdag 17 juni 2003 17:49 schreef =HellFire= het volgende:
Wat is precies het verhaal achter From The Ashes [mbt de cover]?
quote:Die techno cover van Bro Hymn, of Bro Hymn zelf?
Op dinsdag 17 juni 2003 18:40 schreef TIC het volgende:
ja die, ik ben niet goed in titels maar von het wel bagger
quote:
Op dinsdag 17 juni 2003 19:50 schreef Ixnay het volgende:
Nog meer goed nieuws.Na From The Ashes en de tour, brengt Pennywise WEER een nieuwe cd uit, met alle nummers die niet op een album zijn gkomen, covers, en dat zijn er veel.
Net als 45 or 46..... van NOFX.
[..]De gedachte achter From The Ashes mbt de cover zou ik niet weten, ik heb wel vermoedens.
[..]Die techno cover van Bro Hymn, of Bro Hymn zelf?
quote:Idd... dow. Niet zo naief Ixnay.
Op dinsdag 17 juni 2003 21:08 schreef Jassie het volgende:
Nee, tuurlijk weten ze dat niet.
Ben benieuwd naar zo'n 45 or 46 achtig cdtje...
quote:Precies!
Op dinsdag 17 juni 2003 20:59 schreef Ixnay het volgende:
Eerst was er zoiets op tv.
Allemaal van die trance mietjes die Bro Hymn lagen te zingen, in zo'n disco geval. Allemaal whoooooooohohohooooooo....
Damn, dat is ONS nummer. Zullen ze eigenlijk wel weten dat het van Pennywise is.
OH......MY.....FUGGIN.......GÓD!!!
ik heb hem gedownload.....
het is nog erger dan ik dacht, de tranen staan me in de ogen.
Wat een ontzettende verkrachting van een geweldig nummer, nog erger dan Avril Lavigne die Cop Suey zingt.
[Dit bericht is gewijzigd door Rahl op 17-06-2003 21:59]
quote:Wow! * Shocked is *
Op dinsdag 17 juni 2003 21:46 schreef Rahl het volgende:[..]
nog erger dan Avril Lavigne die Chop Suey zingt.![]()
quote:Dat vraag ik me ook wel eens af
Op dinsdag 17 juni 2003 20:59 schreef Ixnay het volgende:
Eerst was er zoiets op tv.
Allemaal van die trance mietjes die Bro Hymn lagen te zingen, in zo'n disco geval. Allemaal whoooooooohohohooooooo....
Damn, dat is ONS nummer. Zullen ze eigenlijk wel weten dat het van Pennywise is.
1. My Own Way
2. My Own Country
3. Still Can Be Great
4. Something's Wrong With Me
5. Enemy
en Fight Till You Die .. ook wel .. en What If I .. Voor de rest heb ik eigenlijk weinig nummers die er echt uitspringen.
quote:Volgens mij is het DJ Paul vs teenage warning, wel jammer dat pennywise er dan weer een punk nummer van moest maken.
Op dinsdag 17 juni 2003 22:38 schreef Nevermind het volgende:
The horror...
DJ Paul Elstak? Achterlijke stakker!![]()
![]()
quote:Grapjas.
Op dinsdag 17 juni 2003 22:46 schreef Tweek het volgende:[..]
Volgens mij is het DJ Paul vs teenage warning, wel jammer dat pennywise er dan weer een punk nummer van moest maken.
Hier trouwens een tussenstand, van de nummers met 100 of meer stemmen, met album erbij:
code:En Living For Today op de 27ste plaats.01 Fuck Authority ....... 1077 Land Of The Free?
02 Perfect People ........ 549 About Time
03 Fight Till You Die .... 522 Full Circle
04 Alien ................. 481 Straight Ahead
05 Society ............... 473 Full Circle
06 Same Old Story ........ 409 About Time
07 Bro Hymn Tribute ...... 344 Full Circle
08 Pennywise ............. 340 Pennywise (Self-Titled)
09 My God ................ 339 Land Of The Free?
10 Peaceful Day .......... 301 About Time
11 Homesick .............. 278 Unknown Road
12 My Own Country ........ 277 Straight Ahead
13 Every Single Day ...... 277 About Time
14 Land of the Free? ..... 269 Land Of The Free?
15 Stand By Me ........... 255 Wildcard/Word From The Wise
16 Blitzkrieg Bop ........ 246 Ramones cover
17 Victim of Reality ..... 242 Straight Ahead
18 Unknown Road .......... 222 Unknown Road
19 Broken ................ 190 Full Circle
20 Date With Destiny ..... 186 Full Circle
21 Time Marches On ....... 185 Land Of The Free?
22 Greed ................. 181 Straight Ahead
23 No Reason Why ......... 172 Pennywise (Self-Titled)
24 Minor Threat .......... 164 Minor Threat cover (Dûh)
25 Surfin USA ............ 162 Beach Boys cover
26 Straight Ahead ........ 161 Straight Ahead
27 Living For Today ...... 161 Pennywise (Self-Titled)
28 Nothing ............... 158 Unknown Road
29 Holiday In The Sun .... 158 From The Ashes (nieuw album 9/9/03)
30 Bro Hymn .............. 156 Pennywise (Self-Titled)
31 Wouldn't It Be Nice ... 154 Pennywise (Self-Titled)
32 My Own Way ............ 148 Straight Ahead
33 Something Wrong With Me 145 Land Of The Free?
34 The World ............. 144 Land Of The Free?
35 Final Chapters ........ 137 Wildcard/Word From The Wise
36 Badge of Pride ........ 136 Straight Ahead
37 Killing Time .......... 132 About Time
38 Astro Zombies ......... 128 Misfits cover
39 You'll Never Make It .. 121 Full Circle
40 Who's On Your Side .... 120 Land Of The Free?
41 Same In The End ....... 120 Sublime cover
42 It's Up To You ........ 118 Land Of The Free?
43 Watch Me As I Fall .... 116 Straight Ahead
44 Final Day ............. 108 Full Circle
Het is wel duidelijk wat de fans het beste nummer vinden.
Eigenlijk zouden ze dat van Bro Hymn (Tribute) er niet bij moeten zetten, dat zou het misschien interessanter zijn. Of Fuck Authority dan nog eerste zou staan??
Mijn favoriete nummer: Every Time (Full Circle)
Mijn favoriete album: Full Circle
quote:
Op dinsdag 17 juni 2003 22:46 schreef Tweek het volgende:[..]
Volgens mij is het DJ Paul vs teenage warning, wel jammer dat pennywise er dan weer een punk nummer van moest maken.
quote:FA is een goed nummer maar Pennywise heeft veel betere nummers.
Op woensdag 18 juni 2003 00:30 schreef againsthegrain het volgende:
Sorry, maar ben ik de enige die Fuck Authority echt helemaal ruk vindt?Mijn favoriete nummer: Every Time (Full Circle)
Mijn favoriete album: Full Circle
quote:They all look the same.....
Op woensdag 18 juni 2003 17:18 schreef Tackleberry het volgende:
Perfect people op 2...
Trouwens:
quote:Yeah right.
If you're lucky enough to get your hands on this rare and out-of-print home video release from Pennywise, then you know the shocking truth. The film, which documents the band's 1994 Unknown Road world tour, is so controversial that it has now been banned by law. Home Movies features a no-holds-barred look at Pennywise on the road and gets you right into the middle of the riots, vomiting, "treatments" and of course incredible live shows.
Kent iemand deze VHS? Heeft iemand hem ook? Is ie ook te downloaden? Komt ie ook op DVD uit? Want ik ben best benieuwd hier naar.
code:Nieuwe tussenstand. Betekent dit geen Living For Today op Pukkelpop? Zou wel jammer zijn.01 Fuck Authority ....1314
02 Perfect People .....689
03 Fight Till You Die .642
04 Alien ..............604
05 Society ............599
06 Same Old Story .....508
07 My God .............455
08 Pennywise ..........434
09 Bro Hymn Tribute ...421
10 Peaceful Day .......383
11 Homesick ...........377
12 Land of the Free? ..355
13 My Own Country .....353
14 Every Single Day ...338
15 Blitzkrieg Bop .....315
16 Victim of Reality ..313
17 Stand By Me ........311
18 Unknown Road .......282
19 Date With Destiny ..243
20 Time Marches On ....238
21 Broken .............235
22 Greed ..............225
23 No Reason Why ......219
24 Bro Hymn ...........211
25 Straight Ahead .....210
26 Minor Threat .......208
27 Living For Today ...195
28 Wouldn't It Be Nice 194
29 Surfin USA .........193
30 My Own Way .........190
quote:Die band is alleen nog maar op Ebay te verkrijgen.
Op donderdag 19 juni 2003 14:54 schreef Ixnay het volgende:
Ik heb hem niet, maar ik ken wel iemand die hem heeft, daarvan heb ik alleen stukjes gezien.
Best veel relaxte live opnames op, maar het is t/m Unknown Road, dat is wel jammer, en verder veel om de optredens heen.
Ik ga hem misschien proberen te bestellen.
quote:Das best wel kut... Nergens te verkrijgen op Div-x ofzo? Of op een DVD ooit eens?
Op zondag 29 juni 2003 02:17 schreef Dissection het volgende:[..]
Die band is alleen nog maar op Ebay te verkrijgen.
Mijn vriendin heeft hem gekregen toendertijd.
Epitaph mag hem niet meer verkopen vanwege restricted material (nieuwsuitzendingen) dat op de band staat en niet wordt vrijgegeven door de diverse nieuwszenders.
quote:Pennywise gaat wel een nieuwe DVD uitbrengen "Home Movies Part Two" en die komt dit jaar nog uit. Ook veel live video's allemaal van de afgelopen 10 jaar.
Op zondag 29 juni 2003 13:11 schreef =HellFire= het volgende:[..]
Das best wel kut... Nergens te verkrijgen op Div-x ofzo? Of op een DVD ooit eens?
En er komt nog een album met alle unreleased songs, b-sides, covers, etc. Komt in 2004 ofzo.
Op From The Ashes staat een voorproefje van die DVD. De DVD komt vlak na From The Ashes uit.
quote:Zo mag ik het zien!
Op maandag 30 juni 2003 08:19 schreef Ixnay het volgende:[..]
Pennywise gaat wel een nieuwe DVD uitbrengen "Home Movies Part Two" en die komt dit jaar nog uit. Ook veel live video's allemaal van de afgelopen 10 jaar.
En er komt nog een album met alle unreleased songs, b-sides, covers, etc. Komt in 2004 ofzo.
Op From The Ashes staat een voorproefje van die DVD. De DVD komt vlak na From The Ashes uit.
quote:Ja, in de praktijk krijgen wij hem de 6e al. Is ALTIJD zo.
Op woensdag 2 juli 2003 08:44 schreef Ixnay het volgende:
We krijgen het nieuwe album From The Ashes een dagje eerder, 8 september. En in de USA komt ie pas uit op 9 september.
Overigens:
quote:Ik denk dat deze cd dus beter wordt dan Land of the Free?
PENNYWISETheir new album "From The Ashes" is f*cking killer! I got to hear four tracks yesterday in a meeting and it staggered me. They sound so f*cking pissed and energetic and driven that it is hard to believe these guys are "punk rock veterans." This new record is an amazing return to form for these guys and we are totally stoked and honored to be putting it out.
I can't give you any idea when or if we'll have any MP3s up, but you can check out the album art for the new record at the link below.
http://www.epitaph.com/bands/index.php?id=324
quote:[/quote]
Op woensdag 2 juli 2003 12:18 schreef =HellFire= het volgende:[quote]PENNYWISE
Their new album "From The Ashes" is f*cking killer! I got to hear four tracks yesterday in a meeting and it staggered me. They sound so f*cking pissed and energetic and driven that it is hard to believe these guys are "punk rock veterans." This new record is an amazing return to form for these guys and we are totally stoked and honored to be putting it out.
Het zou wel heel nice zijn als dit waar is...
Idd een terugkeer naar About Time of (vooral) Full Circle zou zeer wenselijk zijn
Hopelijk spelen ze die ook op Pukkelpop
Southern Californias quintessential punk rock band raises From the Ashes with a fury! Pennywise has returned with a stunning new album that reiterates their position at the top of the punk rock food chain. From the Ashes is a fourteen-track onslaught that hits you square in the face and doesnt let up! Songs like Waiting, Holiday in the Sun and God Save the U.S.A. display this bands seasoned, politically-informed writing style that just keeps getting better with every album. Following 2001s Land of the Free? wasnt going to be an easy task, but with From the Ashes, this band has truly pulled it off!
quote:En ik weet wie kaartjes gaat halen.
Op zondag 13 juli 2003 21:57 schreef wendydependie het volgende:
25-08 staan ze weer in de melkweg
Waar heb je deze info vandaan eigenlijk?
quote:En ik zie Pennywise al op Pukkelpop. Maar op een festival spelen ze meestal korter. Hopelijk geen voorprogramma, want van Amsterdam terug naar Limburg is vaak moeilijk. Met trein dan.
Op zondag 13 juli 2003 22:47 schreef wendydependie het volgende:
gistere in de melkweg (oa mark foggo en tokyo's ska orkest) stond 't op die monitors weet je wel.. vvk is nog niet begonnen volgens ticketservice.nl maar zal binnekort wel van start gaan, drukke week met een dag eerder anti-flag
quote:Ik ga ze in de Melkweg en op Pukkelpop zien, als dat waar is.
Op zondag 13 juli 2003 22:58 schreef wendydependie het volgende:
ja dat ken ik ja van die treinen, van a'damn naar dordt is al niet te doen na 23.30 laat staan limburgga daarom ook maar met de auto naar melkwegconcerten tegenwoordig.. enne bands als pennywise moet je (ook) in een zaal zien ipv op een festival zoals de meeste bands eigenlijk.. wat gaan er VEEL mensen naar pukkelpop trouwens.. blijf toch lowlands trouw.. dit jaar nog wel althans
Support is TBA. Kaartjes 15 euro. Bij de Ticketservice komt er nog 3 euro nog wat bij... voor het uitprinten 3 euro. Holy fuck.
Het begint overigens om 21:00 uur.
quote:Doen.
Op dinsdag 22 juli 2003 19:30 schreef clowntje het volgende:
Hmmmm, dan zal ik ook eens een vriendinnetje gaan zoeken in die omgeving...
Trouwens, punksquad weer online?
Edit: Wow en hoe!
quote:Mwoah... mwoah....
Op dinsdag 22 juli 2003 19:50 schreef Ixnay het volgende:
En in het voorprogramma speelt Matchbook Romance.
quote:Het kon slechter.
Op dinsdag 22 juli 2003 19:57 schreef =HellFire= het volgende:[..]
Mwoah... mwoah....
quote:Sick of it All komt niet...
Op dinsdag 22 juli 2003 21:39 schreef darktower het volgende:
tralala... pennywise en dan sick of it all.... het leven is goeddddddddd
===
Het bericht is nog niet echt doorgedrongen in Nederland, maar Sick Of It All komt dit najaar NIET naar Europa. De band staat nog steeds als "bevestigd" op de websites van de Melkweg en de Effenaar. Maar op de officiële website hebben ze al vijf dagen geleden laten weten dat de tour niet zal doorgaan. Ze bieden hun excuses aan en beloven in het begin van 2004 alsnog naar Europa te komen.
===
Zo goeddddd is het leven nou ook weer niet...
En overnachten in een internetcafé?? Klinkt niet echt super.. naja misschien wel beter dan niks.. Ik ga toch nog maar 's proberen iets te regelen...
quote:Godver! Das echt balen. Nja dan volgend jaar maar
Op woensdag 23 juli 2003 10:20 schreef clowntje het volgende:[..]
Sick of it All komt niet...
===
Het bericht is nog niet echt doorgedrongen in Nederland, maar Sick Of It All komt dit najaar NIET naar Europa. De band staat nog steeds als "bevestigd" op de websites van de Melkweg en de Effenaar. Maar op de officiële website hebben ze al vijf dagen geleden laten weten dat de tour niet zal doorgaan. Ze bieden hun excuses aan en beloven in het begin van 2004 alsnog naar Europa te komen.
===Zo goeddddd is het leven nou ook weer niet...
quote:Hij zal wel bedoelen dat je bij de meeste zalen een maandkaart moet kopen..
Op donderdag 24 juli 2003 21:49 schreef wendydependie het volgende:
hm sinds wanneer betaal je bij kaartjes aan de deur ook service kosten? bij 013 is dat zoiezo niet het geval.. bij de melkweg ook niet. Volges mij heb ik nooit servicekosten betaald aan een kassa van een zaal.
quote:Hmm.. bij 013 niet dan?
Op donderdag 24 juli 2003 23:43 schreef wendydependie het volgende:
o, lidmaatschap.. das toch alleen bij de melkweg en paradiso?
oja en nighttown maar daar is toch nooit wat te beleven
Jij ff mazzel.. ik kom het altijd tegen. Melkweg en Paradiso Amsterdam, Atlantis Alkmaar....
quote:Ik hoopte eigenlijk dat m'n kaartje gewoon geldig blijft voor de volgende keer. De nieuwe datum voor de effenaar is al bekend:
Op woensdag 23 juli 2003 16:41 schreef wendydependie het volgende:
huh wist ik helemaal nog niet.. kost me alweer een vermogen aan servicekosten(want ja die krijg je dus nooit terug bij inlevering van kaartjes)
Effenaar: 3 feb 2004
Op de site van de melkweg staat nog steeds vrolijk de oude datum...
Ze moeten die melkwegsite echt weer is normaal gaan updaten idd, er staat nog steeds een ticketservicelink achter soia.
Je kan geen oud lidmaatschapkaartje gebruiken bij de melkweg, chekken ze altijd. Wat je wel kan doen, is iemand voor laten gaan die vervolgens weer naar buiten gaat (krijgt een stempel) en z'n lidmaatschap aan jou doorgeeft.. als je 1maal een stempel hebt, vragen ze niet om kaartje/lidmaatschap.
quote:Van Sick Of It All?
Op vrijdag 25 juli 2003 16:01 schreef clowntje het volgende:[..]
Ik hoopte eigenlijk dat m'n kaartje gewoon geldig blijft voor de volgende keer. De nieuwe datum voor de effenaar is al bekend:
Effenaar: 3 feb 2004
Op de site van de melkweg staat nog steeds vrolijk de oude datum...
quote:Melkweg site nog steeds niet geupdated?
Op vrijdag 1 augustus 2003 21:24 schreef Afwezig het volgende:
Ik kan op inet nogsteeds kaarten kopen voor melkweg. Gaat het nou ECHT niet door of komen ze toch ?
Check offi site en dan wijst het zich vanzelf.
Ik vind het wel een OK nummer.
quote:Dat intro'tje op hun site klinkt ook wel lekker.
Op zaterdag 2 augustus 2003 12:02 schreef crN het volgende:
God Save The USA is downloadbaar.Check offi site en dan wijst het zich vanzelf.
Ik vind het wel een OK nummer.
And yeeh I joined the PW army.
quote:And dan zijn ze tegen het leger zeker. Hypocrites
Op zaterdag 2 augustus 2003 13:44 schreef crN het volgende:
Lol, ik voel me meteen een soldaat.![]()
Veel plezier.
[Dit bericht is gewijzigd door crN op 02-08-2003 19:28]
Het nummer is zeker niet slecht, maar ik had er meer van verwacht, omdat Jim op Warped zei: "This is your new favourite song".
Op de Website van pennywise staat dat het nog doorgaat nl...
quote:Dat gaat door. Ze hebben het over Sick of it All.
Op zaterdag 2 augustus 2003 16:03 schreef Doodkapje het volgende:
Gaat het optreden op 25 augustus nou door? en is de support act werkelijk Matchbook Romance...? dat zou gaaf zijn namelijk...Op de Website van pennywise staat dat het nog doorgaat nl...
Dus dat wordt of een taxi, of een hotel.
En mijn vriendin, die nu toch meewil, wil niet op een bankje op het station slapen.
Het wordt tijd dat ik een auto ga halen.
En het optreden gaat door, we hadden het over Sick Ot It All.
En Matchbook Romance speelt in het voorprogramma.
quote:Kraakpanden zat waar je goedkoop kan slapen denk ik zo in A'dam.
Op zaterdag 2 augustus 2003 17:01 schreef Ixnay het volgende:
Ik haal alleen de laatste trein niet terug.Dus dat wordt of een taxi, of een hotel.
En mijn vriendin, die nu toch meewil, wil niet op een bankje op het station slapen.Het wordt tijd dat ik een auto ga halen.
En het optreden gaat door, we hadden het over Sick Ot It All.
En Matchbook Romance speelt in het voorprogramma.
Taxi duuuuur.
Wooooooooooooo hooooooooooo hoooo ho ho
quote:Tot in Weert kom ik nog. En de dag erop heb ik om 9:00 een introductie op school. Dus ik kan niet in A'dam blijven.
Op zaterdag 2 augustus 2003 17:05 schreef =HellFire= het volgende:[..]
Kraakpanden zat waar je goedkoop kan slapen denk ik zo in A'dam.
Taxi duuuuur.
[Dit bericht is gewijzigd door Ixnay op 02-08-2003 17:19]
quote:Das mooi kut dan... ach ja, vriendin van mij ook introductie tijdens pukkelpop. Even worse.
Op zaterdag 2 augustus 2003 17:09 schreef Ixnay het volgende:[..]
Tot in Weert kom ik nog. En de dag erop heb ik om 9:00 een introductie op school. Dus ik kan in in A'dam blijven.
Trouwens, ik download nu zo'n rare en unreleased material cdtje van PW. Wel grappig. Is uit 2000 ofzo.
quote:Gelukkig kan ik zowel naar Pennywise/Matchbook Romance als naar Pukkelpop.
Op zaterdag 2 augustus 2003 17:12 schreef =HellFire= het volgende:[..]
Das mooi kut dan... ach ja, vriendin van mij ook introductie tijdens pukkelpop. Even worse.
Trouwens, ik download nu zo'n rare en unreleased material cdtje van PW. Wel grappig. Is uit 2000 ofzo.
Wel jammer, maar ga je wel naar Pukkelpop, of maar 1 dag ofzo?
Dat rare/unreleased cd'tje heb ik ook volgens mij. Staat daar ook Tomorrow enzo op?
quote:Kameraad van mij (koetjeboe hier ook op FOK!) haalt vandaag kaartjes in Maastricht. Dus ik heb officiele kaartjes dan. Wel zo handig.
Op zaterdag 2 augustus 2003 17:18 schreef Ixnay het volgende:[..]
Gelukkig kan ik zowel naar Pennywise/Matchbook Romance als naar Pukkelpop.
Wel jammer, maar ga je wel naar Pukkelpop, of maar 1 dag ofzo?
Dat rare/unreleased cd'tje heb ik ook volgens mij. Staat daar ook Tomorrow enzo op?
Ja, Tomorrow staat daar ook op. #2 is dat.
quote:Dan hebben we denk ik dezelfde, want bij mij is die ook #2.
Op zaterdag 2 augustus 2003 17:57 schreef =HellFire= het volgende:[..]
Kameraad van mij (koetjeboe hier ook op FOK!) haalt vandaag kaartjes in Maastricht. Dus ik heb officiele kaartjes dan. Wel zo handig.
Ja, Tomorrow staat daar ook op. #2 is dat.
quote:Enig idee wat de tijdspanne is van al die nummers? Bro Hymn live , uit Holland. Dat was in 2000 neem ik aan?
Op zondag 3 augustus 2003 00:07 schreef Ixnay het volgende:[..]
Dan hebben we denk ik dezelfde, want bij mij is die ook #2.
quote:Ben jij die eikel die zo ongeloooooooooflijk vals zingt (veel te hoog ook) en het nummer verneukt?
Op zondag 3 augustus 2003 00:48 schreef Ixnay het volgende:
Cool, daar was ik bij.
Update:
.... helaas, dat zullen we dit weekend niet meer weten. Rofl ...
[Dit bericht is gewijzigd door =HellFire= op 03-08-2003 00:59]
quote:Je bedoelt die kerel die op het podium Stand by me mocht meezingen? Dat concert heb ik grotendeels op tape staan
Op zondag 3 augustus 2003 00:52 schreef =HellFire= het volgende:[..]
Ben jij die eikel die zo ongeloooooooooflijk vals zingt (veel te hoog ook) en het nummer verneukt?
.
Update:
.... helaas, dat zullen we dit weekend niet meer weten. Rofl ...
En even back on topic:
Heb een nieuw nummertje van Pennywise gedownload (God save the USA). Klinkt niet heel gek op zich...
quote:Nee, bro hymn was dat live, Jim had het over blabla in Holland dus het was een Nederlandse opname maarja ze laten altijd gasten meezingen en dat joch kon echt niet zingen dus het kwam er allemaal vals en veel te hoog (damn 15 year old kids
Op maandag 4 augustus 2003 17:16 schreef againstthegrain het volgende:[..]
Je bedoelt die kerel die op het podium Stand by me mocht meezingen? Dat concert heb ik grotendeels op tape staan
En even back on topic:
Heb een nieuw nummertje van Pennywise gedownload (God save the USA). Klinkt niet heel gek op zich...
Tape? Cool. Doe mij copy?
En God save the USA is idd wel leuk, maar wederom standaard.
quote:Nou dat ben ik niet met je eens.
Op vrijdag 8 augustus 2003 00:26 schreef crN het volgende:
Pennywise zet iedereen in de zeik die niet over de ideeen denken zoals hun dat doen.
Hoewel dat altijd leuk is.
quote:Hoezo vind je dat leuk? Doe je dat wel eens dan?
Op vrijdag 8 augustus 2003 00:36 schreef crN het volgende:
Kom op hetzelfde neer, hun muziek is goed...de teksten zijn ook goed. Alleen het lijkt wel of ze teveel tegen de overheid willen aanschoppen.Hoewel dat altijd leuk is.
btw. Er zijn weinig nummers van PW die echt tegen de overheid bedoeld zijn.
Meer tegen oneerlijke zaken in society algemeen.
quote:Dat is waar, maar ik vind de Nederlandse regering echt niet minder fucked.
Op vrijdag 8 augustus 2003 00:45 schreef crN het volgende:
Je weet hoe fucked de Amerikaanse regering is, dan is het leuk dat er iemand over zingt die het publiek bereikt.
quote:Hou toch alstjeblieft je kop... met je domme geblaat altijd.
Op vrijdag 8 augustus 2003 01:19 schreef Ixnay het volgende:
Dat is waar, maar ik vind de Nederlandse regering echt niet minder fucked.
En Ixnay is weer terug hoor.
quote:Idd, allemaal wat goedkoop zo.
Op vrijdag 8 augustus 2003 13:18 schreef =HellFire= het volgende:
Ach ja... vroeger back in the mid nineties waren ze nog origineel en hadden ze nog een eigen mening. Ik bedoel, nummers als Homesick boeie me uiteindelijk veel meer dan een standaard Fuck Authority. Sinds een x aantal jaren herhalen ze zichzelf nogal.
quote:Hey, DR, wat doe jij in een PW topic?
Op vrijdag 8 augustus 2003 13:31 schreef Diverse_Reality het volgende:[..]
Idd, allemaal wat goedkoop zo.
Ontopic: Dat Matchbook Romance past helemaal niet in het Pennywise straatje. Beetje emo, klinkt opzich wel goed, maar beetje zeikerig soms hoor .
quote:Ga propaganda voor Bush voeren.
Op vrijdag 8 augustus 2003 12:01 schreef againstthegrain het volgende:[..]
Hou toch alstjeblieft je kop... met je domme geblaat altijd.
Oja, ontopic:
God Save The USA is goed maar het lijkt toch op Holiday in The Sun als je goed luistert.
Het stukje in Holiday in The Sun:
"And we don't care about the world out there, we just go on with our lives."
lijkt op dit stukje uit God Save The USA:
"And apathy is a natioanl disease, and there is no end in sight."
Precies hetzelfde principe, ineens hoger zingen, omdat het anders te eentonig wordt.
Als je het hoort snap je het wel.
Ik hoop niet dat ze dat bij meer nummers doen op From The Ashes.
[Dit bericht is gewijzigd door Ixnay op 08-08-2003 16:59]
quote:Ik heb alle cd's en zelfs een trui en een t-shirt van PW.
Op vrijdag 8 augustus 2003 16:47 schreef =HellFire= het volgende:Hey, DR, wat doe jij in een PW topic?
quote:Cool ja. Nooit geweten. Wanneer was 'vroeger'?
Op vrijdag 8 augustus 2003 16:58 schreef Diverse_Reality het volgende:[..]
Ik heb alle cd's en zelfs een trui en een t-shirt van PW.
. Was vroeger een groot fan, en beluister het nog steeds wel.
quote:LOL?
Op vrijdag 8 augustus 2003 16:56 schreef Ixnay het volgende:[..]
Ga propaganda voor Bush voeren.
quote:Grote kans van wel. Hedendaagse Pennywise he.
Oja, ontopic:
God Save The USA is goed maar het lijkt toch op Holiday in The Sun als je goed luistert.Het stukje in Holiday in The Sun:
"And we don't care about the world out there, we just go on with our lives."lijkt op dit stukje uit God Save The USA:
"And apathy is a natioanl disease, and there is no end in sight."Precies hetzelfde principe, ineens hoger zingen, omdat het anders te eentonig wordt.
Als je het hoort snap je het wel.
Ik hoop niet dat ze dat bij meer nummers doen op From The Ashes.
quote:Heh, ik loop er dan ook zeker niet mee te koop.
Op vrijdag 8 augustus 2003 17:11 schreef =HellFire= het volgende:Cool ja. Nooit geweten. Wanneer was 'vroeger'?
Heb je Wildcard ook? Wat is je favo cd?
Dat is toch die clown uit It van Stephen King?
[Dit bericht is gewijzigd door pandoraB op 08-08-2003 17:27]
quote:Hihi.
Op vrijdag 8 augustus 2003 17:26 schreef pandoraB het volgende:
Pennywise?Dat is toch die clown uit It van Stepehen King?
Nou, de originaliteit is ver te zoeken tegenwoordig
quote:Ja bij die man zijn boeken hebben een heleboel zaken met elkaar te maken. Dan heeft hij het misschien van die band gejat. Dus de vraag die bij mij opkomt is: Hoe lang bestaat Pennywise al en in welk jaar heeft Stephen King dat boek geschreven.
Op vrijdag 8 augustus 2003 17:46 schreef againstthegrain het volgende:
In een of ander boek van Stephen King (sorry, weet de titel niet meer) heeft 'ie het over graffiti die ergens op een muur staat. Dat gaat over de band Pennywise. Wel komisch dus...
Dat boek is uit 1986. De band uit 1988.
Vrij duidelijk dus. Gepikt.
En later als dankjewel o.i.d. refereert Stephen King naar de band vernoemt naar zijn eigen boek...
quote:Tsk tsk, hoor je er dan niet meer bij?
Op vrijdag 8 augustus 2003 17:21 schreef Diverse_Reality het volgende:[..]
Heh, ik loop er dan ook zeker niet mee te koop.
. Denk toch het eerste album, met living for today, Bro Hymn. Zeer okay.
En tja vroeger, denk toen ik een jaar of 14 was. Wat in mijn profiel staat klopt niet overigens..
Die EP, Word from the Wise heb ik trouwens niet op schijf.
Yep, S/T rockt idd. Unknown Road ben ik ook erg tevreden over. Enneh, 14? Hoe oud ben je nu dan?
quote:Ze hebben het ook van het boek. Wat de naam precies betekende weet ik niet meer... over je diepste angsten oid.
Op vrijdag 8 augustus 2003 18:28 schreef pandoraB het volgende:[..]
Ja bij die man zijn boeken hebben een heleboel zaken met elkaar te maken. Dan heeft hij het misschien van die band gejat. Dus de vraag die bij mij opkomt is: Hoe lang bestaat Pennywise al en in welk jaar heeft Stephen King dat boek geschreven.
Dat boek is uit 1986. De band uit 1988.
Vrij duidelijk dus. Gepikt.
Die clown uit It van Stephen King is daar ook naar vernoemd.
Dus Pennywise heeft z'n naam niet uit die film/boek.
Dat boek komt idd uit 1986, maar het werd pas bekend toen er een film van werd gemaakt. Pennywise is begonnen in 1987 en toen werd ook die naam bedacht, het eerste album komt uit 1988 dat weet ik, maar ze begonnen met muziek maken in 1987.
Pennywise had nog nooit van dat boek of die clown gehoord toen ze die naam bedachten.
quote:Toch grappig hoe de dingen met elkaar verweven zijn. In ieder geval ben ik weer wat wijzer
Op vrijdag 8 augustus 2003 20:06 schreef Ixnay het volgende:
De bandnaam Pennywise blijkt vernoemd te zijn naar een bepaalde shotgun, waar weinig info over is te vinden, maar toch is het zo.Die clown uit It van Stephen King is daar ook naar vernoemd.
Dus Pennywise heeft z'n naam niet uit die film/boek.
Dat boek komt idd uit 1986, maar het werd pas bekend toen er een film van werd gemaakt. Pennywise is begonnen in 1987 en toen werd ook die naam bedacht, het eerste album komt uit 1988 dat weet ik, maar ze begonnen met muziek maken in 1987.
Pennywise had nog nooit van dat boek of die clown gehoord toen ze die naam bedachten.
quote:Graffiti was dat.
Op zaterdag 9 augustus 2003 23:35 schreef koetjeboe het volgende:
ik meen me te herinneren dat er in het boek "dreamcatcher" (ook van King) ergens Pennywise op een muur stond (bij een afgebroken waterdepot oid
Maar ik vind dat dit album duidelijk het meeste op Land Of The Free lijkt, oudere stijlen die ze gebruikt hebben hoor je er bijna niet in terug.
Maar ik vind hem zeker niet slecht.
Niet echt lelijk ofzo, maar niets nieuws. Jammer.
quote:Dat bedoelde ik!!
Op zaterdag 9 augustus 2003 23:35 schreef koetjeboe het volgende:
ik meen me te herinneren dat er in het boek "dreamcatcher" (ook van King) ergens Pennywise op een muur stond (bij een afgebroken waterdepot oid
Van de vorige albums lijkt toch het meeste op Land Of The Free, maar het is toch wel iets anders. Het heeft een beetje een eigen stijl.
Something To Change doet me wel een beetje denken aan Full Circle. Intro lijkt een beetje op Fight Till You Die. Beste nummer van FTA tot nu toe wat ik gehoord heb.
Waiting vind ik eigenlijk helemaal niet zo goed.
Beetje zeurderig.
In Salvation proef ik ook wel een Full Circle/Straight Ahead stijltje.
Wel een erg standaard Pennywise nummer.
Now I Know is wel een beter nummer, lekker snel.
Yeah, I like it.
quote:Dan is PW finito he... als dat zo is. Ik ben benieuw... downing as we speak.
Op maandag 11 augustus 2003 21:21 schreef NRK het volgende:
Overproduced? =Z
Gewoon hetzelfde als Land of the Free?
quote:Ja.
Op maandag 11 augustus 2003 21:21 schreef NRK het volgende:
Overproduced? =Z
Gewoon hetzelfde als Land of the Free?
quote:Daar's toch niks mis mee?
Op maandag 11 augustus 2003 21:41 schreef crN het volgende:
Ik vind hem wel iets gelikter klinken als LOTF, maar niet overproduced. Je hoort de luidsprekers niet meer kraken. Bij Time Marches On bijv. hoor je je luidsprekers kraken.
quote:Mwoah, kvond dat nou net nog een teken van euh, rauwheid.
Op maandag 11 augustus 2003 21:50 schreef crN het volgende:
Nee, maar wel irritant en het klinkt gewoon niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |