A.s. papa's en mama's:
22 april 2003: melonovy
12 mei: dolle_hond (papa)
18 mei 2003: PluizZzje
16 juni 2003: Miss
* 25 juni 2003: phileine en Voyeur
26 juni 2003 : coolbabe
?? juli 2003: Jacksmama
1 juli 2003: Tanne & Sc0rPi0n
8 juli 2003: Mirage & Overzichie
10 juli 2003: basset (papa)
18 juli 2003: mama-in-spe
24 juli 2003: Ethel
2 augustus 2003: danosa
* 4 augustus 2003: Eska & BugsBunny
06 augustus 2003: Logican
* 15 augustus 2003: bixister & GHaven
17 augustus 2003: jessie
31 augustus 2003: moussy
4 september 2003: Lois
28 september 2003: Chocobo (papa)
26 oktober 2003: Lies en Zooi
29 oktober 2003: Grijs
31 oktober 2003:SheDeviltje
31 oktober 2003: Meaghan
* 5 december: Knorretje en Danny
Babietjes:
* 3 mei 2002: Kajira Alicia Cosette, dochter van Knorretje en Danny
24 mei 2002: Freek, zoon van Leah
28 mei 2002: Zoë, dochter van Moralia
1 juli 2002: Melanie, dochter van otisclub
29 juli 2002: Tomas, zoon van Logican
10 augustus 2002 - 11 augustus 2002: Mink, zoon van moussy
16 augustus 2002: Rhody, zoon van gebruikersnaam
19 augustus 2002: Femke, dochter van Illogical
4 september 2002: Jonas, zoon van Sweej
30 oktober 2002: Tristan, zoon van Spuuglokje
19 november 2002: Justin Thomas, zoon van Angelic1
6 december 2002: Dylan, zoon van cheela
28 december 2002: Xander, zoon van D-FENS
6 januari 2003: Indy, dochter van Tinkepink
24 januari 2003: Nailo, zoon van mal-lam
4 februari 2003: Babet, dochter van Rosie
23 februari 2003: Demi Aidan, dochter van dice (papa)
5 maart 2003: Bram, zoon van Karin
18 maart 2003: Jennifer Leonie, dochter van Dinus
01 april 2003 : Duncan, zoon van Angel22
01 april 2003: Lara, dochter van CarOnline
12 april 2003: Jasper, zoon van NT-T.Bartman (papa)
20 april 2003: Yelena Sophia, dochter van Artemis665 en leviathanfd (papa)
* vermeldingen in het rood zijn (as) officiele fokbaby's
[Dit bericht is gewijzigd door Karin op 20-04-2003 16:21]
Knorretje hoe is jullie midweek weggeweest?
Hee Knor, hoe was de vakantie?
(ET, bij mij zijn ze godsgruwelijk nuchter beeeetje van "nou, we horen het wel he, als je zwanger bent" ze vragen aan mijn vriend wel veel geloof ik. )
Heb je andere speciale wensen (bepaalde beginletter, aantal lettergrepen), noem het maar en ik zoek
quote:Ik wil geen aanstaande mama's bangmaken, maar de bevalling was NIET leuk. Lees verder...
Op zaterdag 12 april 2003 20:52 schreef Spuuglokje het volgende:[..]
Woeoeoeoeiii, gefeliciteerd met jullie zoontje Jasper! Geniet ervan! (Ik hoop dat je later wat uitgebreider wilt vertellen over de bevalling, ik wil alles weten
En foto's natuurlijk!
)
Op vrijdag 11/4, de uitgerekende datum, diende de eerste echte weeen zich om ongeveer 23:30 aan, net toen we in bed stapten.
Om 02:00 kwamen ze om de vier minuten, toen hebben we de verloskundige gebeld. Die constateerde maar liefst 4 cm ontsluiting, en omdat alles goed ging was ze weer naar huis gegaan. Om 05:00 was de ontsluiting 7 cm, nog steeds een goed tempo dus.
Helaas was er om 09:00 nog maar 8 cm, het ging te langzaam en ons kind was een 'sterrenkijker', hij lag (wel hoofd naar onder) met zijn neus naar boven waardoor de spildraai moeilijk zou gaan. Door deze houding drukte hij met zijn achterhoofd op de zenuwen in de rug van moeder, wat tot gevolg had dat er veel 'rugweeen' tussen kwamen, naar ik nu weet de pijnlijkste van allemaal. We besloten om naar het ziekenhuis te gaan.
In het ziekenhuis werd er een infuuslijntje geprikt, maar door het gehobbel in de auto was de bevalling eigenlijk alweer vanzelf doorgestart zodat de infuuspomp in de laagste versnelling ging, op wat de verpleegkundige een 'homeopatische dosis' noemde. Het kind werd op een hartslagmeter aangesloten (via een miniscuul schroefje dat in zijn hoofdhuid werd gedraaid) en moeder werd op een weeen-meter aangesloten.
Helaas voor moeder waren de weeen nu bijna alleen nog maar rugweeen, wat veel pijn opleverde. Pijnstilling bij een bevalling is echter een moeilijk onderwerp omdat het kind hiervan versuft. Ik denk dat ik zelf nog wel een weekje spierpijn zal hebben van het in haar rug duwen om de weeen 'op te vangen'.
Om 12:00 hadden we de pers-fase bereikt, en om 13:02 was onze zoon ter wereld gekomen. Ondank het feit dat ik meestal niet zo emotioneel ben heb ik toen wel een paar traantjes gelaten.
Gelukkig was alle pijn in een keer over toen het kind er uit was, zelfs de nageboorte kwam zowat ongemerkt naar buiten.
Ons kindje was wat blauwig maar kleurde heel snel roze, wat hem een APGAR van 9/10 opleverde.
Tot slot een foto:
quote:Het schijnt voor een 'eerste' inderdaad nog wel mee te vallen, maar de ontsluiting heeft dus van 23:30 tot 12:00 geduurd. Wíj vonden dat wel lang zat...
Op zondag 13 april 2003 16:57 schreef Spuuglokje het volgende:De bevalling is ongetwijfeld een pijnlijke geweest, maar toch eigenlijk ook een vlotte? Het klinkt (afgezien van de pijnlijke rugweeen) alsof het allemaal 'gesmeerd' liep.
Rugweeën zijn dingen! Een blok pijn ter grootte van een broodtrommeltje in je rug, zo voelde het bij mij
quote:Nah, ook al zou mn vader dat heel erg graag willen
Op zondag 13 april 2003 15:34 schreef Spuuglokje het volgende:
Je maakt me heel nieuwsgierig, Moussy.... is het Joep?
Ik heb mn ondertitel zo van "Loesje" gepikt.
Jullie hebben een mooit ventje Bartman
Wij waren er voor een jongen trouwens helemaal uit dat zou Mick geworden zijn!!! Voor een meisje zijn we er nog steeds niet uit. Komt wel...... toch
Mijn god, nu moeten toch onderhand al alle fokkers(sters) een kleine hebben ofniet
*zich met kussens lekker in bed nestelt*
quote:ik niet hoor, liever nog ff wat ouder worden
Op zondag 13 april 2003 19:29 schreef vosss het volgende:
Deel 61??Mijn god, nu moeten toch onderhand al alle fokkers(sters) een kleine hebben ofniet
Jessie, moeilijk he namen!
Jonas heeft trouwens al drie nachten doorgeslapen *jeuh*
We zijn met Kindival begonnen en dat lijkt te helpen. Maar ik moet wel zeggen dat ik er overdag weinig van merk. Ik blijf het toch een raar idee vinden, zo'n pilletje tegen de onrust. Net of je em Ritalin geeft!
Bartman, van harte gefeliciteerd met Jasper! prachtige foto, (alweer zo'n lekker stevig ventje).
Logician, ik ken genoeg leuke 'Bas'-sen hoor.
Phileine, wat is je kinderwagen geweldig geworden zeg!
succes met spuiten weer E.T.
Ik zat net ff aan de foon en we kregen het er over dat we straks echt klaar zijn met het krijgen van kinderen.... Ja zegt ze dan heb je er 3, dat wilde je altijd. Dus ik zei, nee, ik vond 2 wel wat, maar Peter wilde graag 3 kinderen.... Ach zegt Peet, nu hebben we allebei ons zin
quote:Hm... apart soort van humor...
Op zondag 13 april 2003 22:35 schreef moussy het volgende:
MannenIk zat net ff aan de foon en we kregen het er over dat we straks echt klaar zijn met het krijgen van kinderen.... Ja zegt ze dan heb je er 3, dat wilde je altijd. Dus ik zei, nee, ik vond 2 wel wat, maar Peter wilde graag 3 kinderen.... Ach zegt Peet, nu hebben we allebei ons zin
![]()
![]()
quote:Ach ja, met een lach en een traan toch?
Op zondag 13 april 2003 22:36 schreef Rewimo het volgende:[..]
Hm... apart soort van humor...
quote:Dat is een homeopatisch middeltje van VSM wat helpt tegen onrust bij kinderen tot en met 6 jaar.
Op zondag 13 april 2003 20:50 schreef bixister het volgende:
wat is 'Kindival' dan precies, sweej?
quote:Ik kan het wel waarderen hoor
Op zondag 13 april 2003 22:51 schreef moussy het volgende:[..]
Ach ja, met een lach en een traan toch?
quote:Logician,
Op zondag 13 april 2003 13:00 schreef Logician het volgende:
Tjah ik vind Jasper op zich ook wel veel leuker qua naam,
alleen heb ik voor mijn huidige vriend een 2jaar lange relatie
met een Jasper gehad, was een leuke jongen hoor niets mis
mee, maar ik ben zo bang voor de reacties die ik hier misschien
op ga krijgen, en wat als hij het hoort? ik bedoel hij had het uit
gemaakt, straks denkt ie nog dat ik hem niet kan vergeten ofzo ..
Mijn vriend zegt dat ik daar gewoon schijt aan moet hebben en
dat als mijn ex het hoort ik maar gewoon moet zeggen dat mijn
vriend de naam uitkoos, maar toch zit ik echt behoorlijk in twijfel ...
Wat wij hebben gedaan bij het kiezen van een naam: als je er niet zo'n lekker gevoel bij hebt (door wat voor reden dan ook...), kies je gewoon voor een andere naam. Het is makkelijk gezegd door een ander dat je er schijt aan moet hebben en dat het wel zal wennen na een tijdje. Dat is waarschijnlijk ook wel zo, maar ik vind dat je wel 100 % achter de naamkeuze moet kunnen staan.
Eindelijk hebben ook wij onze naam uitgekozen, die overigens ook bij het rijtje staat van Spuuglokje !
Jullie in ieder geval nog succes met kiezen!
quote:Meid, je moet je hele leven doen met die naam, dus als je ook maar iets voelt van neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee dan echt niet doen
Op zondag 13 april 2003 13:00 schreef Logician het volgende:
Tjah ik vind Jasper op zich ook wel veel leuker qua naam,
alleen heb ik voor mijn huidige vriend een 2jaar lange relatie
met een Jasper gehad, was een leuke jongen hoor niets mis
mee, maar ik ben zo bang voor de reacties die ik hier misschien
op ga krijgen, en wat als hij het hoort? ik bedoel hij had het uit
gemaakt, straks denkt ie nog dat ik hem niet kan vergeten ofzo ..
Mijn vriend zegt dat ik daar gewoon schijt aan moet hebben en
dat als mijn ex het hoort ik maar gewoon moet zeggen dat mijn
vriend de naam uitkoos, maar toch zit ik echt behoorlijk in twijfel ...
Moussy
leuk dat jullie naam ertussen zit...........nu
oke ik ga wat doen hier in huis !
Fijne dag !
Stout
Ik ben vannacht voor het eerst aan het sproken en aan het geweest. Het liefse ging ik nu mn bed weer in, maar moet zo meteen hier naar het ziekenhuis voor mijn controle en vanmiddag naar het Slotervaart voor Peet zn rug
Ik wil naar bed!!!
quote:Beterschap en veel succes in de ziekenhuizen !
Op maandag 14 april 2003 09:17 schreef moussy het volgende:
Logican, denk er anders nog gewoon een s rustig over na. Je hebt nog ff de tijd. Laat de naam nog eens door je hoofd rollen als je met je handen op je buik zit en het frutje voel. Spreek het desnoods een paar keer uit. Als je daar al visioenen bij krijgt van je ex.... denk je gewoon nog een keer na of je zeker weet dat je dit wilt.Ik ben vannacht voor het eerst aan het sproken en aan het
geweest. Het liefse ging ik nu mn bed weer in, maar moet zo meteen hier naar het ziekenhuis voor mijn controle en vanmiddag naar het Slotervaart voor Peet zn rug
Ik wil naar bed!!!
Stout
quote:Kindival zijn kleine tabletjes waar je kind wat rustiger van wordt. Overdag merk je er weinig van, maar 's nachts wel iets.
Op zondag 13 april 2003 20:50 schreef bixister het volgende:
wat is 'Kindival' dan precies, sweej?
Voor de rest zou ik de site van Dr vogel ff moeten raadplegen, maar daar ben ik te lui voor ...
NT - Bartman ... gefeliciteerd !!! Grote kerel !!!
quote:
Op zondag 13 april 2003 13:11 schreef jessie het volgende:
Knorretje hoe is jullie midweek weggeweest?
quote:De vakantie was zeer geslaagd. zowel sneeuw als zon gehad
Op zondag 13 april 2003 14:50 schreef Catootje het volgende:
Hee Knor, hoe was de vakantie?
Ik was maar 2 kilo aangekomen in 6 weken tijd De gyn was erg te spreken over Zo en ik mocht dan zelf bepalen wanner ik terug zou komen
We hebben het maar voor over 4-5 weken gepland.
Ik ga toch ook maar weer ff een fotootje neerzetten hier... voor meer foto's verwijs ik jullie naar dit topic
Gisteren genomen bij mijn schoonouders... even na het boertje.
Nog geen kwartier later zat ik onder de kots want meneer gooide bijna zijn volledige fles er weer uit!!!
Ik denk dat ik toch liever de spuug van Damey opruim want dat stinkt minder dan die gore babyvoeding!!!!!
Verder gaat gelukkig alles goed met Duncan er zit wat meer regelmaat in zijn flessen dus er is weer wat meer rust hier.
Morgen komen ze langs van het CB voor een intake gesprek terwijl ze vorige week al zijn geweest voor het hielprikje en de gehoortest (die perfect was volgens die tuthola)
Nou denk ik dat ik een heleboel mensen ga vergeten maar iig Toot en ET (en de aanhang van jullie natuurlijk) een helehelehelehelehelehelehelehelehelehelehelehelehelehelehelehelehelehelehelehelehelehelehele DIKKE knuffel van hier want jullie hebben het echt niet makkelijk hoor. Ik heb zwaar respect voor alle ellende die jullie toch moeten doorstaan!!!
...
[Dit bericht is gewijzigd door Angel22 op 14-04-2003 11:56]
quote:
Op maandag 14 april 2003 11:45 schreef Brighteyes het volgende:
Mous, wat moet dat toch een lekker gevoel zijn!
Het is dat je nog bij de gyn loopt, maar verder ben je nu lekker een 'gewone zwangere' zonder rare bijsmaakjes, gekke dingen etc.
Wat ik trouwens ontzettend lief vind van die meiden die daar rondhobbelen, is dat ze vandaag meteen vroegen hoe alles met ons ging, maar ook aan René dachten.. Ik zal ze straks nog gaan missen
Dat is dus de reden van al mijn pech met zwangerschappen, ik heb maar hele korte pootjes...
quote:ik heb ook hele korte pootjes, maar niks mis met Jasper en Gijs ziet er (voor zover we konden zien uiteraard) ook gezond uit.
Op maandag 14 april 2003 12:11 schreef moussy het volgende:
http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=27686
Dat is dus de reden van al mijn pech met zwangerschappen, ik heb maar hele korte pootjes...
NT-T.Bartman gefeliciteerd met de geboorte van Jasper!!! Wat een mooie vent! En een leuke naam. Hebben wij ook nog over gehad over die naam.
Angel wat een schatje zeg!
Moussy ik heb ook hele korte pootjes maar hier ook gewoon een gezonde knul. Beetje raar bericht hoor vind ik dat.
ET toch lekker dat je nu alweer kan beginnen met spuiten! Dat is dan toch weer eerder dan verwacht? Sterkte de komende periode!
En Tootje jij ook heel veel sterkte! Ik wou dat ik wat kon zeggen om jullie op te beuren.
NT.T.Bartman, gefeliciteerd met Jasper. Mooie foto's en leuke naam.
Logician, mooi zeg jouw 3D echo. 'K vind ze er normaal een beetje luguber uitzien op de een of andere manier, maar die van jou dan weer niet.
quote:En dan ben je heel erg blij met ouders die komen oppassen zodat je zelf niet hoeft te zorgen voor je kind...
Op maandag 14 april 2003 12:57 schreef Karin het volgende:
KNIP Moet een hel zijn om ziek te zijn als moeder terwijl je kinderen al rondlopen/kruipen.
KNIP
Ik kan me nog wel herinneren dat ik een operatie achter de rug had waarna ik absoluut niet mocht tillen, René nog geen jaar was en ik haar uit bed moest halen. Maar ik kon ook niet staan, omdat ik een ontsteking in mijn knie had. Op handen en knieën moest ik de trap op, omdat ik geen kruk en kind te gelijk bij me kon houden schoof ik spastisch op mn kont in de richting van haar kamer en moest ik haar helpen om dr uit bed te laten klimmen en zo schoven we weer richting trap waar ik zittend vanaf ging.. Een drama was het!!
Moussy: beter worden joh! Zo kom je natuurlijk nooit aan!
Hier even een storm-update: het kreng heet Kujira, en raast op dit moment langs. Echter vooralsnog op flinke afstand (hier staat een mooie duidelijke foto) Als het zo blijft, is het een eitje! We zijn wel helemaal typhoon-klaar: benzine getankt, extra levenmiddelen (en luiers), koelkast en diepvries opgeruimd en op z'n koudst gezet, alle was -tot de laatste onderbroek- schoon, voor twee dagen eten in de koelkast, emmers en kinderbadje vol water, etc. En de hele buitenboel staat in de huiskamer en de luiken zijn allemaal dicht. Dat laatste is een vreselijke klus (en hubby kwam pas laat van z'n werk ): de gekkootjes springen je om te oren
Iris vond het geweldig al die voorbereidingen, maar slaapt nu erg onrustig. De luiken (een soort ijzeren harmonicadingen) maken nogal wat lawaai.
quote:In Indonesie worden gekko's geacht gelukt te brengen (als ik het goed onthouden heb). Misschien is dat een troost?
Op maandag 14 april 2003 14:47 schreef Gaoxing het volgende:En de hele buitenboel staat in de huiskamer en de luiken zijn allemaal dicht. Dat laatste is een vreselijke klus (en hubby kwam pas laat van z'n werk): de gekkootjes springen je om te oren
quote:Knuf:
Op maandag 14 april 2003 13:04 schreef Knuf het volgende:Logician, mooi zeg jouw 3D echo. 'K vind ze er normaal een beetje luguber uitzien op de een of andere manier, maar die van jou dan weer niet.
Bartman: mooie foto's!!!!
Stout & moussy: ik ga inderdaad even een poosje aanzien
mijn vriend zei al dat hij nu over de baby als "jasper" gaat praten
zodat ik er een beetje aan wen, en als ik het aan het eind van de
zwangerschap nog steeds raar vind dan nemen we toch maar Bas.
Ik ga nu eerst een mailtje aan mijn ex schrijven, gadver dat is best eng!
ik hoop dat het dan al wat minder raar voelt.
Sorrie dat ik er zo over door zeik, ik word soms niet goed van mijn
eigen gemaal.
quote:Jeetje dat klinkt heftig!
Op maandag 14 april 2003 14:47 schreef Gaoxing het volgende:
Hier even een storm-update: het kreng heet Kujira, en raast op dit moment langs. Echter vooralsnog op flinke afstand (hier staat een mooie duidelijke foto) Als het zo blijft, is het een eitje! We zijn wel helemaal typhoon-klaar: benzine getankt, extra levenmiddelen (en luiers), koelkast en diepvries opgeruimd en op z'n koudst gezet, alle was -tot de laatste onderbroek- schoon, voor twee dagen eten in de koelkast, emmers en kinderbadje vol water, etc. En de hele buitenboel staat in de huiskamer en de luiken zijn allemaal dicht. Dat laatste is een vreselijke klus (en hubby kwam pas laat van z'n werk): de gekkootjes springen je om te oren
Iris vond het geweldig al die voorbereidingen, maar slaapt nu erg onrustig. De luiken (een soort ijzeren harmonicadingen) maken nogal wat lawaai.
quote:Ik zou het ECHT niet doen als ik jou was! Zelf zou ik het echt heel vervelend vinden om steeds aan een ex herinnerd te worden, hoe leuk die misschien ook was. Het zou voor mij gewoon geen optie zijn. Een baby'tje moet (vind ik dan, he) een 'frisse' naam krijgen, zonder associaties met bepaalde personen (en dan vooral exen!), tenzij je bijvoorbeeld graag een familielid wilt vernoemen of zo...(maar daar hou ik ook niet van eigenlijk
Op maandag 14 april 2003 15:21 schreef Logician het volgende:[..]
Knuf:
Dankje
Waarschijnlijk komt dat omdat hij nog maar 21,5 week is,
waarom weet ik niet maar dat zei de vrouw die ze maakte
dat ze mooier zijn, als ze tussen de 20 en 30wk zijnBartman: mooie foto's!!!!
Stout & moussy: ik ga inderdaad even een poosje aanzien
mijn vriend zei al dat hij nu over de baby als "jasper" gaat praten
zodat ik er een beetje aan wen, en als ik het aan het eind van de
zwangerschap nog steeds raar vind dan nemen we toch maar Bas.
Ik ga nu eerst een mailtje aan mijn ex schrijven, gadver dat is best eng!
ik hoop dat het dan al wat minder raar voelt.
Sorrie dat ik er zo over door zeik, ik word soms niet goed van mijn
eigen gemaal.
quote:Tjah ik heb mijn ex net gemailt en ik denk dat ik er wel vrede mee
Op maandag 14 april 2003 15:40 schreef Spuuglokje het volgende:
Ik zou het ECHT niet doen als ik jou was! Zelf zou ik het echt heel vervelend vinden om steeds aan een ex herinnerd te worden, hoe leuk die misschien ook was. Het zou voor mij gewoon geen optie zijn. Een baby'tje moet (vind ik dan, he) een 'frisse' naam krijgen, zonder associaties met bepaalde personen (en dan vooral exen!), tenzij je bijvoorbeeld graag een familielid wilt vernoemen of zo...(maar daar hou ik ook niet van eigenlijk).
Waarom maak je er anders niet Jesper van?
Mijn vriend vind Jesper niets, had al als optie genoemd.
Logician, ik zou er toch ook nog maar eens over nadenken. Ik vond zelf Jesse een hele leuke naam maar je raadt het al... een ex. Mijn vriend vond em ook leuk maar om die reden is ie al snel van het lijstje verdwenen.
Moussy
quote:Mag ik even heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel hard lachen?
Op maandag 14 april 2003 12:11 schreef moussy het volgende:
http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=27686
Ze zijn echt niet bij mij geweest dus Korte pootjes en een baby van 4390 gram en 53 cm...
ik zal dus wel de beroemde uitzondering op de regel zijn
quote:Ze hebben het in het stukje ook over ondervoeding, nou ik ben al van alles geweest, maar ondervoed?? Nooit!! Volgens de michelin poppetjes foto's van mij iig niet
Op maandag 14 april 2003 17:33 schreef Rewimo het volgende:[..]
Mag ik even heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel hard lachen?
![]()
![]()
Ze zijn echt niet bij mij geweest dus
Korte pootjes en een baby van 4390 gram en 53 cm...
ik zal dus wel de beroemde uitzondering op de regel zijn
We zijn net weer terug uit het slotervaart, dat ging zo. Meneer kunt u op uw tenen lopen? en op uw hielen? Doe eens voor? Ja u mag weer aan het werk, rustig opbouwen. Daag..... Daarvoor zit je anderhalf uur in de auto heen en twee en aan half uur terug voor in de auto
quote:mijn eerste serieuze vriendje heette Richard.................
Op maandag 14 april 2003 15:49 schreef Logician het volgende:
KNIP
het feit ook dat mijn huidige vriend er mee aan komt
en dat hij het juist zo leuk vind, aangezien mijn ex een v.d eerste
jongens was waar ik echt verliefd op was, dus is dat allemaal nogal
verwarrend
Ik heb Christan wel vernoemd in feite, mijn moeders achternaam is namelijk Christan Toen we bezig waren met stamboomonderzoek (jaaaaaaaaaaaaaren geleden) kwamen we erachter dat Christan een patroniem is, d.w.z. een voornaam die als achternaam in gebruik is genomen. Op dat moment zei ik al: als ik ooit een zoon krijg, noem ik hem Christan. En dat is dus gebeurd
Zijn tweede naam Maurits kwam toen ik zwanger was spontaan in me op. Klinkt gewoon erg mooi in combinatie met onze achternaam, die ook met een M begint.
Ik zou mijn kind niet naar een bekende noemen, als dat niet heeeeeeeel erg goed zou voelen. Er zijn zat namen voor mij afgevallen, omdat ik aan iemand met die naam geen prettige herinneringen heb. Anderzijds stonden de namen die ik had, eigenlijk al jaren vast
quote:
Op zondag 13 april 2003 17:30 schreef NT-T.BartMan het volgende:[..]
Het schijnt voor een 'eerste' inderdaad nog wel mee te vallen, maar de ontsluiting heeft dus van 23:30 tot 12:00 geduurd. Wíj vonden dat wel lang zat...
Gefeliciteerd
De kleine lag lekker te schoppen in de placenta (vandaar dat ik nog steeds erg weinig voel) en was af en toe op vruchtwater aan het happen.
De techniek is zoveel verbeterd sinds Eva, ik heb zelfs de vlokken van het vruchtwater voorbij zien komen.
Het was fantastisch!
Alles groeide voorspoedig, het zat helemaal op het gemiddelde en de duur van de zwangerschap klopte precies met de metingen.
Het geslacht weten we maar we hebben besloten omdat (voorlopig in ieder geval) een geheimpje van ons tweetjes te laten.
Doe es vertellen? Ik heb zo'n idee dat dit totaal geen zin heeft, maar ik vraag het lekker toch
Knorretje, hoe is het met je? Hoe was de autorit? Is het nog een beetje meegevallen? En verder? (wat een vragen hè!)
quote:Wij dachten tot het láátste moment dat het vást nog wel even zou duren. Maar, zoals moeder het zo mooi kan zeggen: 't komt op als poepen!
Op dinsdag 15 april 2003 08:08 schreef leviathanfd het volgende:
NT-T.BartMan Gefeliciteerd! Sorry dat het een beetje laat is.
Dus nu staan wij bovenaan! Er is echter nog weinig aan de hand...
Heb ik Bartman nou al gefeliciteerd? Zo niet, dan alsnog, zo wel, dan nog een keer: gefeliciteerd!!! Mooi koppie, mooi kindje, mooie trotse vader.
Gisteren bij Kay geweest, wat een klein manneke (5 pond), de kleertjes waren duidelijk nog véééééél te groot. Wel een tevreden ventje met een heleboel donker haar en hele donkere ogen. Hij heeft een hele tijd zoet op mijn buik liggen duimen, met een Miepie die vrolijk tegen hem aan zat te schoppen. Heerlijk!!
Mijn zus belde net vanuit het ziekenhuis. Vliezen zijn gebroken, dus ze gaat nu aan het infuus om de weeën op te wekken. Baarmoedermond was goed zacht en dus al die 2 cm ontsluiting. Lijkt er dus op dat ik er vandaag nog een nichtje bij krijg! "hoe blijf ik nou rustig?" vroeg ze nog heel nerveus. Ja net of ík dat weet, het is voor haar tenminste nog de tweede keer. Dus ik heb maar gezegd dat ze haar vriend moet fijnknijpen, alleen stuitert die ergens door de gangen van het ziekenhuis want het is voor hem wèl de eerste keer en hij vindt het allemaal fantastisch dus hij is helemaal hyper van opwinding. Ben benieuwd hoe dat gaat aflopen .
Lois, mooie echo!! Zou hethelpen als ik het net zo doe als Phil? Ik het geslacht van ? en jij de naam van Zo ?? Ik heb gister zelfs al een site geregistreerd op naam van Zo
Wij zijn vandaag voor het eerst bij de verloskundige(n) geweest. Er werd ook een echo gemaakt, er zit echt een kindje in m'n buik! Ik had eigenlijk niet anders verwacht, maar toen ik het zag, was ik toch een beetje verrast. Volgens de echo ben ik 12 weken en nog een paar dagen zwanger. We houden als uitrekendatum 29 oktober aan Lois, wil je dat aanpassen?
Helaas is de echo niet erg duidelijk:
quote:Zus had moeten bevallen op de 13e (toch?). Wel heel erg spannend Phileine, ik hoop dat het een voorspoedige bevalling wordt!
Op dinsdag 15 april 2003 12:13 schreef moussy het volgende:
Phileine, houdt ze zich nu aan de traditie door vandaag te bevallen? Ben ff dé datum kwijt en kan het zo snel nie terug vinden. Spannend!! Durf je de deur nog uit vandaag? Of schakel je gewoon de telefoon door of zo?Lois, mooie echo!! Zou hethelpen als ik het net zo doe als Phil? Ik het geslacht van ? en jij de naam van Zo ??
Ik heb gister zelfs al een site geregistreerd op naam van Zo
Lois, dat lijkt me een heel goeie deal wat Moussy voorstelt
(Dat ik dan 2 geheimpjes in 1 klap te weten kom, zou echt supergeweldig leuk zijn!!! Dus.... kom maar op met het nieuws, meiden )
edit: En Grijs, met jouw aanwijzingen erbij kan ik er helemaal heel goed een kindje in ontdekken hoor! Leuk, leuk, leuk, die echo's
Hier is dus alles gisteren rustig gebleven; het was nauwelijks storm te noemen. Kujira is inmiddels uitgegroeid tot een monster en op weg naar de Filipijnen. Als dat maar goed gaat......
Iris vond het allemaal erg interessant. Ik vind gewoonlijk gekkootjes erg lief, maar ze moeten niet over me heen gaan rennen. Elke keer als dat tot mijn afgrijzen gebeurde, lag Iris helemaal dubbel. Ook had ze heel lief geholpen en het babybadje (vol met water voor het geval de waterdruk weg zou vallen) vol washandjes gegooid *zucht*
Oh, which reminds me: hebben jullie kinderen ook rond de 14 maanden een prop-alles-in-je-oren-fase gehad? Volgens mij gaan we eerdaags bij de dokter belanden om er iets uit te laten vissen, want werkelijk alles (boontjes, sinaasappel....) schijnt erin gepropt te moeten worden. Voorlopig maar geen erwtjes eten
quote:Wat lief dat je even aan ons denkt!
Op maandag 14 april 2003 22:09 schreef jessie het volgende:
Dinus hoe is het met jou en kleine Jennifer?
Het is druk met 2 kleintjes, en mijn bevalling/keizersnee heeft er aardig ingehakt merk ik, zowel lichamelijk als geestelijk. Sinds een kleine week voel ik me weer redelijk oke, maar daarvoor was ik erg veel in mineur. Om het minste geringste janken en moe, moe, moe.
Als je 1 kindje hebt die je uit de slaap houdt s'nachts dan haal je dat wel weer in, maar als je er 2 of meer hebt lukt je dat niet tenzij ze beiden tegelijk slapen en dat lukt me nog niet echt.
Jennifer doet het heel goed, de borstvoeding gaat prima en ze is helder en goedgehumeurd. We zien zelfs al een klein lachje af en toe.
Gisteren heb ik geprobeerd een paar foto's te plaatsen maar ik krijg ze niet op m'n site dus ik kan ze niet aan jullie laten zien........
Ik heb een cdrom met 31 echofoto's gehad gisteren en ik kan niet stoppen met ernaar te kijken.
quote:Mooi he, die echootjes!!
Op dinsdag 15 april 2003 14:04 schreef Lois het volgende:
Grijs, het lijstje is aangepast.
Dinus je mag de foto's ook mailen hoor, dan plaats ik ze op mijn site.
Ik heb een cdrom met 31 echofoto's gehad gisteren en ik kan niet stoppen met ernaar te kijken.![]()
De foto's zijn naar je onderweg, bedankt!!
quote:mijn zusje zag mij vroeger met oorbellen in mn oren. En besloot dat zij dat ook wilde. Dus pakte ze mijn oorbellen stopte die IN haar oren.
Oh, which reminds me: hebben jullie kinderen ook rond de 14 maanden een prop-alles-in-je-oren-fase gehad? Volgens mij gaan we eerdaags bij de dokter belanden om er iets uit te laten vissen, want werkelijk alles (boontjes, sinaasappel....) schijnt erin gepropt te moeten worden. Voorlopig maar geen erwtjes eten
quote:
Op dinsdag 15 april 2003 09:27 schreef Lois het volgende:
Mooie echofoto's en:Het geslacht weten we maar we hebben besloten omdat (voorlopig in ieder geval) een geheimpje van ons tweetjes te laten.
quote:Nee joh, Jessie, duidelijk een knul
Op dinsdag 15 april 2003 10:17 schreef jessie het volgende:
Lois wat een prachtige foto's zeg. Bij mij zijn ze niet zo mooi scherp hoor. Dat gezichtje geweldig gewoon. Is toch duidelijk een meisje hoef je niks geheimzinnigs over te doen hoor
Heerlijk gevoel he als alles er goed uitziet!!!!
vertel het nou maar Lois, ik heb gelijk hè?
quote:Wat een prachtig meiske
Op dinsdag 15 april 2003 14:44 schreef Dinus het volgende:
Onze jongste trots!
Mous: eh... kan ik nog iets aanbieden in ruil voor die naam? Want dat deel heb ik bij jou al vergeven. Iets anders wat je erg graag van me wil weten? Mijn pincode misschien?
Lois, ik dacht bij jou steeds een meisje, maar als ik die echo zie denk ik een knul. Niet dat ik er enig verstand van heb, maar ik vind het een jongetje lijken. Ben erg benieuwd. Pffff... lang wachten nog.
Dinus, wat een prachtige meid. Zo eentje wil ik ook!!
Wat een poepie is Jennifer!!
Bram is al groter dan dat wij in ons hoofd hebben. Vanmorgen had hij zijn laatste passende pakje ondergepiest en liep ik een beetje door zijn kast te grutten. Kwam een ontzettend leuk pakje tegen waarvan ik dacht dat het nog veels te groot zou zijn. Neehoor het past al zonder de mouwtjes om te slaan zelfs! Moet echt nog even goed die kast doorgrutten hoor. Voor je het weet is hij deze maat ook weer uitgegroeid (hij zit al in 62) en heeft hij de helft nog niet aangehad.
Wat een mooie echofoto's. Zo bijzonder he, zo'n klein wondertje in je buik met al van alles erop en eraan.
Wat is Jennifer een prachtmeid; hele leuke foto's!
Karin, dat had ik ook! Ik moest ineens snel al die kleertjes aan gaan trekken bij Jonas. Eens in de zoveel tijd pas ik maar eea bij em (wat hij natuurlijk niet leuk vindt ) Het is ook zo rot dat die maten zo ontzettend verschillen.
Dinus, je hebt een lekker frutje gebroed
Phil, zullen we mijn naam ruilen tegen de eerste foto's van miepie??
Die zus van je maakt het spannend, weet je zeker dat ze toch nog niet van naam veranderd is? Ik doe nog ff een paar
voor dr!!
René kwam iemand tegen in prenatal die ze kende (collega van Peet) en brulde meteen, Ik krijg weer een broertje!!!! En het kon me niks schelen. Alleen de vrouw van de collega vertelde dat ze bij het wurmpie van haar 4x "gegokt" hebben, 2x was het een meid volgens de echo en 2x een knulletje. Het is uiteindelijk een heel mooi keeltje geworden.
Oh ja, over die kleertjes, ik begreep dat Stout er ook last van had, maar das niet zo erg, Stout schuift door naar Zo
*bestelt een stuk of acht 'van zulleke' "*
*wil best Iris nog es zien*
E.T., succes met weer een nieuwe ronde, met weer nieuwe kansen!
phileine, wat een flitsende wagen is het geworden!
Hoe is het nu met je bil/been? Ben je er mee naar v.k of h.a. geweest?
Succes met de zenuwen van het a.s. tanteschap
Logician, (alsnog) gefeliciteerd met je verjaardag én met de mooie echo van je mooie ventje!
CarOnline, dat zal best nog lastig zijn om een (nieuw) ritme te vinden, zo met 3 kleine kinders. Jezelf niet voorbij lopen hoor! (al is zoiets gemakkelijker gezegd dan gedaan, dat weet ik)
Lois, wat een geweldige echo-foto's!
Grijs, heerlijk hè, zo'n echo.
Zo na de zwangerschapstest duurt het gewoon altijd nog zo'n poos voordat je "harde bewijzen" hebt dat er écht wat zit daarbinnen.
Dinus, wat een prachtige foto's van Jennifer! *smelt*
Hopelijk voel je je iedere dag weer een beetje meer jezelf.
quote:De autorit is me super meegevallen. Heb steeds van te voren pillen geslikt en daar ging het vrij goed op. Gelukkig. Want we zijn zo'n beetje iedere dag met de auto weggeweest.
Op dinsdag 15 april 2003 10:00 schreef Brighteyes het volgende:
Knorretje, hoe is het met je? Hoe was de autorit? Is het nog een beetje meegevallen? En verder? (wat een vragen hè!)
En verder ? tja. Zwanger volgens de testen, vanmorgen ook weer positief getest maar het voelt nog steeds niet goed aan, voel me er niet helemaal lekker bij maar hopelijk komt dat spoedig. Heb inmiddels al wel veel meer kwaaltjes dan alleen maar wagenziek, maar probeer bij ieder kwaaltje een smoes te verzinnen waarom ik het voel en dat het niet door de zwangerschap komt
We blijven echt ondoordringbare wezens he. Eerst willen we graag zwanger worden, dan duurt het "eeuwen" dan zijn we zwanger maar is er een gitzwarte wolk ipv roze. Dan willen we een herkansing en proberen eindelijk mee te liften op de roze wolk wil het geestelijk niet op de roze wolk springen en blijft steeds hangen op die stomme grijze donderwolken *zucht* Ik voel me zo ondankbaar
quote:Hè Knor! Wat naar dat je je nu zo voelt... Ik herken het wel, ik ben de hele zwangerschap van Freek een soort van afwachtend geweest. Eerst zien, dan geloven, zoiets. Zelfs toen ie er was heeft dat nog een dag of twee aangehouden.
Op dinsdag 15 april 2003 20:40 schreef Knorretje het volgende:[..]
We blijven echt ondoordringbare wezens he. Eerst willen we graag zwanger worden, dan duurt het "eeuwen" dan zijn we zwanger maar is er een gitzwarte wolk ipv roze. Dan willen we een herkansing en proberen eindelijk mee te liften op de roze wolk wil het geestelijk niet op de roze wolk springen en blijft steeds hangen op die stomme grijze donderwolken *zucht* Ik voel me zo ondankbaar
Ik voelde me ook erg ondankbaar, was ik eindelijk zwanger, genoot ik er niet van! Ik denk dat een deel ook door je hormonen komt?
Hoe dan ook, als ik je foto's zo met Alicia zie en lees wat je allemaal met d'r doet ( Doe ik veel minder, en dan ga ik nog pijnloos door het leven ook....) dan denk ik; Je kunt zwanger zijn dan wel niet als zo leuk ervaren, je bent wel een hele leuke moeder, en dat is uiteindelijk het belangrijkste!
Lois, mooi mupje heb je daar in je buik!
Grijs, geniet er maar lekker van, het is echt een kindje, hè?
quote:Hopelijk wordt de wolk in de loop van zwangerschap toch steeds een ietsje meer roze! Al is het maar beetje bij beetje.
Op dinsdag 15 april 2003 20:40 schreef Knorretje het volgende:(....) Dan willen we een herkansing en proberen eindelijk mee te liften op de roze wolk wil het geestelijk niet op de roze wolk springen en blijft steeds hangen op die stomme grijze donderwolken *zucht* Ik voel me zo ondankbaar
Tootje...
Hou je taai meid...
Enne... je mag hier ook best even komen klagen. Je weet dat we dat van jou kunnen hebben!
Geef ons ook een kans om jou uit de put te helpen zoals jij dat altijd met ons doet!
(edit...
STOM... had pagina 4 nog niet gelezen, ik was gestopt bij 3!
Heeft ze hier nog gezellig zitten posten!!!!)
quote:Het kan een teken zijn van hoge bloeddruk, hoe was die de laatste keer dat je op controle was? Laat je bloeddruk even meten voor alle zekerheid, bij vk of huisarts. Veel drinken, matig met zout, veel met je benen omhoog zitten en rusten helpt.
Op dinsdag 15 april 2003 22:10 schreef Eska het volgende:
Even een vraagje:
Is het erg ongewoon dat ik nu al last heb van dikke enkels? (ik ben 24 weken)
Ik dacht eigenlijk dat dit pas zo'n beetje aan het eind kwam, maar ik heb er al een paar weken last van, en het wordt steeds erger.
Het lijkt net of er kipfiletjes op mijn voeten/enkels liggen. Ik voel ze ook "drillen" als ik loop.
's Morgens is het wel iets minder, maar echt weg gaat het niet meer.
ik zit met een kip op schoot te fokken.. kon ik vast oefenen voor als er een kind op schoot ligt......mannen.......
Ik vrees eigenlijk voor de komende maanden, zéker als het warm gaat worden.
Misschien idd de v.k. maar even bellen morgen.
Veel drinken doe ik al, zout zou ik wel wat kunnen minderen.
Rustig aan doen probeer ik wel, maar is erg lastig met een verhuizing in het vooruitzicht....
quote:WEL even doen! Ik wil je absoluut niet aan het schrikken maken maar ik begon met een onderdruk van 55 en beviel met een onderdruk van 120.
Op dinsdag 15 april 2003 22:33 schreef Eska het volgende:Misschien idd de v.k. maar even bellen morgen.
55 is erg laag, 120 is erg hoog. Verbaasde me enorm, ik had op alles gerekend, maar niet op een hoge bloeddruk.
quote:Jeutje!
Op dinsdag 15 april 2003 22:43 schreef Leah het volgende:
WEL even doen! Ik wil je absoluut niet aan het schrikken maken maar ik begon met een onderdruk van 55 en beviel met een onderdruk van 120.
Wist ik dus niet, dat dat zó omhoog kon schieten.
Ik ga morgen zeker actie ondernemen.
Bedankt voor het meedenken, meiden!
quote:Leah!!
Op dinsdag 15 april 2003 21:44 schreef Leah het volgende:[..]
Hè Knor! Wat naar dat je je nu zo voelt... Ik herken het wel, ik ben de hele zwangerschap van Freek een soort van afwachtend geweest. Eerst zien, dan geloven, zoiets. Zelfs toen ie er was heeft dat nog een dag of twee aangehouden.
Ik voelde me ook erg ondankbaar, was ik eindelijk zwanger, genoot ik er niet van! Ik denk dat een deel ook door je hormonen komt?
Hoe dan ook, als ik je foto's zo met Alicia zie en lees wat je allemaal met d'r doet ( Doe ik veel minder, en dan ga ik nog pijnloos door het leven ook....) dan denk ik; Je kunt zwanger zijn dan wel niet als zo leuk ervaren, je bent wel een hele leuke moeder, en dat is uiteindelijk het belangrijkste!
Tja en daarnaast ben ik natuurlijk ontzettend bang voor wat komen gaat en dat draagt nou ook niet echt bij aan een roze wolk. Als ik nu kijk naar hoe ik me nu voel kwa pijn (mag geen pijnstilling slikken) en belasting vraag ik me gewoon af of ik er goed aangedaan heb en hier niet het gezinnetje wat ik nu heb mee schaadt. Ik pieker gewoon veel te veel maar kan het maar niet van me afzetten. Ik heb eerder de 9 maanden overleefd en de lange weg daarna maar 9 maanden nogmaals met een kind is natuurlijk heel anders en ja dat wist ik van te voren maar nu het dan voor het echt is voelt het heel anders. (De omgeving reageert ook heel anders, ze zijn zeer zorgelijk en minder belangstellend en blij Maar misschien moet iedereen incl mij gewoon nog wennen.)
We hebben hier iig wel alles alweer geregeld. We weten welk bedje, welke bekleding, welke namen, wanneer de pretecho (en waar) Kleertjes zijn onderverdeeld van alicia in wat voor een meisje is, wat voor een jongen en wat beiden aan zullen kunnen. Alleen de kraamzorg zijn we nog niet overuit. Kortom alles is er bijna klaar voor (al hoop ik nog steeds tussendoor te kunnen verhuizen)
Als je wil dat ze doorslapen doen ze het niet he???
Ik had heel wijs (not) gisteravond om half twaalf Duncan zijn laatste fles gegeven zodat hij "door" zou slapen. Meestal pakt hij na de laatste fles zeker zes uur slaap achter elkaar dus dat zou mooi uitkomen d8 ik....
Niet dus.... meneer kwam gewoon om half vier weer... en net om half zeven....
Voortaan maar wat vroeger naar bed toe.
Vandaag gaan we naar de kermis!!!! Er is kermis hier vlakbij en mijn moeder komt gezellig langs. Kunnen we even met zijn vieren naar de kermis toe. Ik ben benieuwd wat Duncan daar nou van vind.
Knor, het lijkt me ontzettend moeilijk zoveel zorgen. Ik besef veel te weinig dat ik zo'n geluk heb gehad met mijn compleet probleemloze bevalling en zwangerschap etc.. en toch heb ik ook me de hele zwangerschap wel zorgen gemaakt. Dat is toch wel normaal.
Het zal de komende maanden best zwaar worden. Maar net wat Leah al zei, je bent toch een geweldige moeder? En je hebt alweer zoveel dingen geregeld!
Hoe moeilijk het ook is, probeer ervan te genieten.
Je krijgt toch wel goede begeleiding tijdens de zwangerschap?
Hier is het doorslapen weer voorbij. Jonas vond drie nachten wel voldoende Ik ga nog maar heel even door met Kindival en hoop dat het maar een fase is!
<update>, Kay slaapt al 4 nachten door !!!!! weet niet wat ik meemaak !! Eindelijk ...
Demi komt nog maar 1 keer per nacht om te eten
Morgen maar weer eens fotos plaatsen
Knorretje, wat jammer dat je moeilijk kunt genieten van je zwangerschap (maar ik snap het wel). Probeer niet te bang te zijn dat je je gezin zou schaden, ik weet zeker dat Alicia het echt geweldig vindt om er een broertje of zusje bij te krijgen. En haar mama blijft in ieder geval even lief en zorgzaam voor haar, ook al zou ze (tijdelijk?) lichamelijk wat minder kunnen.
Volgens mij heeft iedereen wel eens twijfels over de zwangerschap. Ik heb me bijvoorbeeld vaak genoeg tijdens mijn derde zwangerschap afgevraagd of het nou wel zo verstandig was. Ik had toch 2 gezonde kinderen? Moest ik daar dan niet gewoon tevreden mee zijn? Wat als dit baby'tje wel ernstige bloedarmoede zou opbouwen en een transfusie nodig zou hebben? Wat als er iets tijdens de bevalling helemaal mis zou gaan? Zou het, als het er eenmaal was, niet veel te druk worden, zou ik het wel aankunnen? Zou ik nog tijd voor mezelf houden? Zouden mijn man en ik nog wel aan 'ons tweetjes' toekomen? Je kunt je helemaal gek piekeren, he? Nou Knor, ik hoop dat er gauw een grote roze wolk jouw kant op drijft waar je met een elegant sprongetje zo op neerploft. Dikke kus
quote:
Op dinsdag 15 april 2003 20:40 schreef Knorretje het volgende:[..]
De autorit is me super meegevallen. Heb steeds van te voren pillen geslikt en daar ging het vrij goed op. Gelukkig. Want we zijn zo'n beetje iedere dag met de auto weggeweest.
En verder ? tja. Zwanger volgens de testen, vanmorgen ook weer positief getest maar het voelt nog steeds niet goed aan, voel me er niet helemaal lekker bij maar hopelijk komt dat spoedig. Heb inmiddels al wel veel meer kwaaltjes dan alleen maar wagenziek, maar probeer bij ieder kwaaltje een smoes te verzinnen waarom ik het voel en dat het niet door de zwangerschap komt
![]()
quote:Ik kan me zo goed voorstellen dat je bij wijze van spreken gaat zitten wachten op nog meer pijn en die afschuwelijke misselijkheid van het begin. Maar begrijp ik goed dat vooralsnog mee lijkt te vallen? Wanneer begon dat de vorige keer?
Op dinsdag 15 april 2003 23:35 schreef Knorretje het volgende:Tja en daarnaast ben ik natuurlijk ontzettend bang voor wat komen gaat en dat draagt nou ook niet echt bij aan een roze wolk. Als ik nu kijk naar hoe ik me nu voel kwa pijn (mag geen pijnstilling slikken) en belasting vraag ik me gewoon af of ik er goed aangedaan heb en hier niet het gezinnetje wat ik nu heb mee schaadt. Ik pieker gewoon veel te veel maar kan het maar niet van me afzetten. Ik heb eerder de 9 maanden overleefd en de lange weg daarna maar 9 maanden nogmaals met een kind is natuurlijk heel anders en ja dat wist ik van te voren maar nu het dan voor het echt is voelt het heel anders. (De omgeving reageert ook heel anders, ze zijn zeer zorgelijk en minder belangstellend en blij
Maar misschien moet iedereen incl mij gewoon nog wennen.)
quote:wat betreft misselijkheid ben ik een supergelukkig mens. Ben smorgens gewoon misselijk en 's avonds even. En als ik iets vreselijks goor ruik als parfum, deo etc. Veel minder dus als de vorige keer. De vorige keer ging het verkeerd met 12 weken en met 15 in de stoel. Dat gaat deze keer wel later gebeuren. (als alles meezit) Ik heb nu al wel meer pijn en bepaalde bewegingen moet ik anders nemen om de belasting van de dag te vergroten. Alicia moet ook "opeens" anders "opgevoed" gaan worden met het oog op later. Meer zelfstandigheid. (bv als ze valt, zich pijn doet zelf opstaan en naar mama komen om getroost te worden ipv dat ik haar troost war ze valt en haar op til. etc etc) En dat vreet energie en is hartverscheurend om te zien.
Op woensdag 16 april 2003 09:44 schreef Brighteyes het volgende:[..]
[..]Ik kan me zo goed voorstellen dat je bij wijze van spreken gaat zitten wachten op nog meer pijn en die afschuwelijke misselijkheid van het begin. Maar begrijp ik goed dat vooralsnog mee lijkt te vallen? Wanneer begon dat de vorige keer?
Moeilijk hoor!
Maar ik ben nu een gewaarschuwd mens. Weet waar ik op moet letten en wat de symptonen zijn. Ik kan nu veel eerder ingrijpen en alles aanpassen aan de situatie lichamelijk gezien. Waardoor ik veel later pas echt slecht kom te zitten/liggen. We gebruiken nu al wel meer de stoel om de weegschaal van belasting en belastbaarheid in evenwicht te houden. Hetzelfde geldt voor steun bij het lopen, sluitlakens, bekkenband, etc alles staat klaar.
Angel, Duncan zit toch best in en mooi flesjes ritme, hij is toch ook nog maar 2 weken oud.
Kay Dice, dit is nu gelukt door het inbakeren?
quote:Valium
Op woensdag 16 april 2003 12:05 schreef moussy het volgende:Kay
Dice, dit is nu gelukt door het inbakeren?
Een ritme wat we er in gekregen hebben uit het inbakeren, gevolgd door de combisleeper (soort superslaapzak)
Na 2 maanden inbakeren hadden we het wakker worden teruggebracht to 1 keer per nacht, en daarna hebben we een combisleeper gekocht en daar slaapt hij heerlijk in. En sinds een paar nachten slaapt hij dus door tot een uur of 7 ... is dus nie slecht
quote:Wat is precies een combisleeper? Is dat ook wat voor onze wakkere Jonas?
Op woensdag 16 april 2003 12:13 schreef dice het volgende:
ValiumEen ritme wat we er in gekregen hebben uit het inbakeren, gevolgd door de combisleeper (soort superslaapzak)
Na 2 maanden inbakeren hadden we het wakker worden teruggebracht to 1 keer per nacht, en daarna hebben we een combisleeper gekocht en daar slaapt hij heerlijk in. En sinds een paar nachten slaapt hij dus door tot een uur of 7 ... is dus nie slecht
quote:Knor, weet je dat dat op zich wel heel goed is? Eigenlijk moet je als een kind valt wachten tot het zelf opstaat. Dan weet je ook meteen dat het niets ernstigs mankeert. Maar wij moeders vliegen er meteen op af
Op woensdag 16 april 2003 10:16 schreef Knorretje het volgende:[..]
Alicia moet ook "opeens" anders "opgevoed" gaan worden met het oog op later. Meer zelfstandigheid. (bv als ze valt, zich pijn doet zelf opstaan en naar mama komen om getroost te worden ipv dat ik haar troost war ze valt en haar op til. etc etc) En dat vreet energie en is hartverscheurend om te zien.
quote:met geen enkel van de opgestelde veranderingen (kwa "opvoeding" )schaadt ik alicia, maar het is af en toe verdomde moeilijk en veel. Ze is nog zo jong en moet nu al zoveel "zelf" gaan doen... maar wederom kwestie van wennen lijkt me.
Op woensdag 16 april 2003 16:54 schreef Rewimo het volgende:[..]
Knor, weet je dat dat op zich wel heel goed is? Eigenlijk moet je als een kind valt wachten tot het zelf opstaat. Dan weet je ook meteen dat het niets ernstigs mankeert. Maar wij moeders vliegen er meteen op af
en eigenlijk is dat niet verstandig. Want je hebt het dan niet altijd meteen in de gaten als er wel iets aan de hand is. Misschien kan dat je een beetje troosten
quote:dat zou je inderdaad zeggen
Op woensdag 16 april 2003 17:09 schreef Rewimo het volgende:
Nee, van schaden is geen sprakeMisschien meer een kwestie van loslaten hè
Gelukkig komt ze langzamerhand op de leeftijd van 'zelluf doen' dus misschien is de timing uiteindelijk niet zo slecht
quote:
Op woensdag 16 april 2003 20:41 schreef Lois het volgende:
Woeiiiii
Apart forum voor het zwangerschaps&kids gebeuren?
Mijn baarmoeder werd vandaag omgebouwd tot baarvader, Zo was zo drifitg aan het drabberen dat het gewoon zeer deed... dat beloofd nog wat
quote:Hier vind je meer informatie over de combisleeper, Sweej! Tristan ligt er ook al tijden in, hij vindt het heerlijk! En ik vind het wel zo veilig, zo weet ik zeker dat hij nooit met zijn hoofdje in de dekens verstrikt raakt, simpelweg omdat je geen dekentje/laken meer hoeft te gebruiken. En het 'maaien' met de armpjes wordt ook minder door de mouwtjes die eraan zitten (en die je er ook af kan ritsen hoor). Tristan kan zichzelf nu niet gemakkelijk meer per ongeluk een mep verkopen
Op woensdag 16 april 2003 16:50 schreef Sweej het volgende:[..]
Wat is precies een combisleeper? Is dat ook wat voor onze wakkere Jonas?
quote:Leuk!!
Woeiiiii
Ik heb vandaag de verloskundige gebeld, over die dikke enkels (en inmiddels ook benen). Ze vond het nog niet verontrustend, maar als ik verder nog klachten krijg als hoofdpijn of last van mijn maag, dan moet ik even langskomen. En als ik er toch niet gerust op ben, kan ik ook altijd langskomen. Wel gerustgesteld dus.
Verder adviseerde ze me om OPC bij de apotheek te halen, dat verstevigt de wanden van de bloedvaten, waardoor er minder vocht uit "lekt".
Bij de apotheek ook even voor de zekerheid mijn bloeddruk op laten meten; 127/67, da's wel wat hoger dan ik gewend ben (m.n. de bovendruk) maar nog steeds netjes.
quote:Leuk
Woeiiiii
Dankjewel Spuuglokje. Misschien is dat inderdaad wel iets voor Jonas. Hij begint nu ook -zelfs ingebakerd- bijna om te draaien in zijn bedje. Dat geeft me ook geen veilig gevoel.
Ik heb nog een vraagje over opvolgmelk/melk. Binnenkort ga ik twee dagen weg (voor het eerst, slik) en dan kolf ik wel wat maar voor de zekerheid wilde ik ook maar wat (opvolg)melk achterlaten. Nu vroeg ik mij af of kinderen vanaf 7 maanden ook 'gewone' melk mogen. Ik las namelijk pas een discussie over het feit dat opvolgmelk wel goed was maar vooral geldklopperij (oke, misschien beetje overdreven )
Je kunt dus ook al gewone melk geven ipv opvolgmelk??????
(stuk goedkoper nl.)
quote:Het zal er wel niet voor niets wezen en er zal heus wel aangepaste dosis eiwit, ijzer vet en weet ik veel wat er allemaal in melk zit. Maar alicia drinkt hier gewoon een beker melk (wel magere melk en aangelengd met water) Dat doet ze al een paar maanden, geen klachten gehad ook niet van het cb. Zo maken wij haar pap ook aan bij gebrek aan bv.
Op donderdag 17 april 2003 08:36 schreef Sweej het volgende:
** heel verhaal over opvolgmelk**
ik ben trouwens volledig gestopt met bv
quote:Jammer Knor! Maar wel een JAAR bv gegeven! Da's toch hartstikke goed?
Op donderdag 17 april 2003 08:52 schreef Knorretje het volgende:[..]
ik ben trouwens volledig gestopt met bv
![]()
Freek mag met 11 maanden over op gewone halfvolle melk, dus ik maak de opvolgmelk op en dan ga ik over.
quote:ow zeker wel, maar had graag langer door willen genieten. Maar nu met de komst van de tweede in gedachten wel het verstandigst. Ik heb nog een paar zakjes in de vriezer staan en die zullen einde volgende week wel op zijn en dan is ze inderdaad zo goed als een jaar.
Op donderdag 17 april 2003 09:25 schreef Leah het volgende:[..]
Jammer Knor! Maar wel een JAAR bv gegeven! Da's toch hartstikke goed?
quote:Ik geef vitamine D bij. Verder niet. Da's ook voldoende toch?
Op donderdag 17 april 2003 08:48 schreef moussy het volgende:
opvolgmelk, hoeft niet ook niet hoor, ik heb het iig nooit gegeven aan René. Als je (half)volle melk geeft moet je wel extra vitaminen bijgeven. Maar dat moet toch al met bv?
Bedankt voor jullie antwoorden.
Het maakt dus ook niet uit of het volle of halfvolle melk is?
quote:Volle melk wordt afgeraden ivm het hoge vetgehalte. Eva krijgt gewoon halfvolle melk, ze hebben nl. wel wat vet nodig maar niet te veel.
Op donderdag 17 april 2003 09:29 schreef Sweej het volgende:[..]
Ik geef vitamine D bij. Verder niet. Da's ook voldoende toch?
Jammer hoor Knor. Maarre op een jaar bv geven kun je best trots zijn hoor.
quote:Ik leng niks aan met water, nooit gedaan ook. Gewoon lauw maken in de magnetron en ze drinkt het zo op. Koud uit de koelkast kreeg ze krampjes van dus daarom maken we het warm.
Op donderdag 17 april 2003 09:32 schreef Sweej het volgende:
Warm maken? Aanlengen met water? Halfvolle melk is natuurlijk niet zo zoet als bv?Jammer hoor Knor. Maarre op een jaar bv geven kun je best trots zijn hoor.
quote:Vitamine K moet tot de derde levensmaand van je kindje, Vitamine D moet tot het derde levensjaar gegeven worden.
(Vit D maak je aan door in de zon te lopen, kinderen vanaf 3 jaar hebben genoeg huid om vitamine D aan te maken)
Wij geven dus Demi nu beide vitamines en Kay alleen de vitamine D.
quote:Hier op het cb raden ze halfvolle melk aan, magere melk raden ze af.
quote:alicia krijgt dus geen vitamine D. Dat was geen ramp volgens het cb mits ze iedere dag maar minimaal een uur buiten kwam.. (lekker tegenstrijdige info allemaal weer)
Op donderdag 17 april 2003 09:45 schreef dice het volgende:
(Vit D maak je aan door in de zon te lopen, kinderen vanaf 3 jaar hebben genoeg huid om vitamine D aan te maken)
Alicia is net voor het eerst echt gevallen. Ze probeerde zonder steun van het ene naar het andere te komen maar dat ging nog niet succesvol. Resultaat een flink dik oog, met "mooie" diepe rooie en blauwe kleuren
Ze schijnt er nu een kwartiertje later weinig last meer van te hebben, het verdriet is over een speelt weer lekker verder
Raar Knor van dat Vit. D want hier moet het beslist. Eva krijgt zelfs AD druppels voor extra weerstand (niet dat dat helpt maar dan heb je als moeder tenminste het gevoel dat je er alles aan hebt gedaan ) en ze krijgt ook fluoridedruppeltjes 2 keer per week (om de schade aan haar tandjes van de antibiotica te neutraliseren).
quote:Hoop dat het helpt. Mijn melkgebitje is naar de knoppen gegaan door antibiotica. Waren helemaal broos geworden en vertoonde dus gaatjes enal. Ook het volwassengebit heeft er een opdonder van meegekregen. (maar ik was dan ook een snelle wisselaar).
Op donderdag 17 april 2003 09:58 schreef Lois het volgende:
en ze krijgt ook fluoridedruppeltjes 2 keer per week (om de schade aan haar tandjes van de antibiotica te neutraliseren).
quote:Euh ... dat zal niet de eerste blauwe plek zijn ... en helaas *zucht* niet de laatste.
Op donderdag 17 april 2003 09:55 schreef Knorretje het volgende:[..]
alicia krijgt dus geen vitamine D. Dat was geen ramp volgens het cb mits ze iedere dag maar minimaal een uur buiten kwam.. (lekker tegenstrijdige info allemaal weer)
Alicia is net voor het eerst echt gevallen. Ze probeerde zonder steun van het ene naar het andere te komen maar dat ging nog niet succesvol. Resultaat een flink dik oog, met "mooie" diepe rooie en blauwe kleuren
Ze schijnt er nu een kwartiertje later weinig last meer van te hebben, het verdriet is over een speelt weer lekker verder
Ik heb vandaag verschrikkelijke last van mijn gewrichten. Ik kan bijna niet op of neer, bah wat is dat balen met dit weer. Ik wilde vandaag nog wel gaan behangen op de babykamer, nahjah, morgen weer een dag en anders overmorgen maar...
quote:zou kunnen maar ik houd het gewoon op wat arniflor en wat koeling. Het is nog wel een beetje dik en rood maar veel minder inmiddels.
Op donderdag 17 april 2003 10:26 schreef franka het volgende:
Hier een tip van een moeder met al iets oudere kinderen(14 en 16)
Als je kind gevallen is en er komt een bult aan, pak dan een laagje halvarine of margarine en smeer dat op de bult. Helpt tegen zwelling en blauw worden.
Wij hebben een tijdje opvolgmelk 3 gegeven omdat de overgang naar gewone melk te groot was (kwam er steeds uit) Nu zit ze al een tijdje aan de gewone halfvolle melk. Die warmen we op in de magnetron anders vind ze het niet lekker.Ook ons was aangeraden om vit d druppels te geven. En jaja ze drinkt al geruim een week uit een tuitje. Het gaat goed. Dit vond ze echt een ramp en gooide het steeds weg, maar nu eindelijk geen speen meer op de fles, maar een tuit.....op naar een gewone beker
voor Alicia
(offtopic, heb gisteren mijn eerste demonstratieavond meegelopen.... was zenuwachtig... maar ging heeeeel goed )
quote:zo we gaan dit keer hier echt snel
Op dinsdag 15 april 2003 23:35 schreef Knorretje het volgende:
We hebben hier iig wel alles alweer geregeld. We weten welk bedje, welke bekleding, welke namen, wanneer de pretecho (en waar) Kleertjes zijn onderverdeeld van alicia in wat voor een meisje is, wat voor een jongen en wat beiden aan zullen kunnen. Alleen de kraamzorg zijn we nog niet overuit. Kortom alles is er bijna klaar voor (al hoop ik nog steeds tussendoor te kunnen verhuizen)
We hebben besloten toch weer naar het kraamhotel te gaan, alleen ditmaal lokatie zuid omdat de afstand naar familie enzo veel dichterbij is.
En als klap op de vuurpijl zijn we ook eruit hoe ons geboortekaartje eruit gaat zien incl. tekst.
Is eigenlijk belachelijk ook, ben nog niet eens door de "gevarenzone" heen en alles is in kannen en kruiken, maar het geeft toch wel een goed gevoel het allemaal zelf geregeld te hebben.
Hier nog geen valpartijen. Al doet Jonas soms al net zo lomp met omdraaien. Dat gaat dan veel te hard en dan klapt ie met zijn hoofdje zo op de grond. Maar daar heeft hij gelukkig nog geen blauwe plekken aan overgehouden.
Jonas drinkt al uit een tuitbekertje. Dat gaat hardstikke goed. Na een weekje had hij het al onder de knie!
Ik raak vreselijk in de war van alles wat hierboven wordt besproken. Iris mocht tot 12 maanden geen gewone melk, moet nu volle melk drinken, heeft sinds 9 maanden al fluordruppeltjes en heeft nooit vitamine D nodig gehad. De meeste verschillen zijn echter logisch, vanwege de andere omstandigheden. Alleen de volle melk niet helemaal, maar aangezien Iris nog altijd weinig reserve heeft wat gewicht betreft ga ik daar gewoon mee door. Om dezelfde reden krijgt ze een keer per dag opvolgmelk.
(oe, Jessie, gaaf!!)
Phileintje, Marie ziet er errug schattig uit (echt zo'n hoofje dat zegt: laaat me met rust, ik wil mama!!)
quote:Ahhhhh, wat een lievie
Op donderdag 17 april 2003 13:35 schreef phileine het volgende:
Reageer even op niemand want ik moet weg, maar ik wou jullie Marie toch niet onthouden. T is niet moeders mooiste (net een tibetaans monnikje zegt mijn zus), maar op deze foto ook nog volop geboortestress. Lekkere vetzak is het.
Ik heb mijn eerste vervelende zwangerschapskwaaltje!
Kuit- en voetkrampen. Ik was echt vergeten hoeveel last ik daar van had bij Eva. Ben vannacht 2 keer mijn bed uitgetipt.
Phileine, mooi meissie hoor!
Ik stapte gister van mijn fiets af en kon mn ene been niet meer voor het andere verzetten Het hele stuk van mijn onderbuik richting schaambeen deed onwijs zeer, wat is dat nou weer? Idiote bandenpijn? Ik heb trouwens niet eens hard gefietst, omdat mn gewrichten al zo zeer deden ..
quote:Straalt dat ook uit richting je heupen? Mijn heupen zijn gevoeliger met lopen de laatste dagen. En zou dat dan inderdaad kunnen komen door 2 zwangerschappen vlak achter elkaar?
Op vrijdag 18 april 2003 10:33 schreef Leah het volgende:
Lijkt me dat je bekken protesteert Mouss.
Vergeet je even niet dat je twee zwangerschappen erg kort op elkaar hebt zitten? Wel een beetje op jezelf passen hoor!
Phileine: gefeliciteerd met Marie, ik vind 'r wel mooi hoor!
hier alles ok, buik is afgelopen week weer flink gegroeid, en vanmorgen zagen we 'm voor 't eerst echt golven door de bewegingen van de baby. prachtig!
sterkte voor iedereen met hormoon-ellende.
en moussy inderdaad voorzichtig aan hoor!
Over vitamine D, dat haal je inderdaad uit zonlicht, maar in Nederland is dat meestal niet genoeg. Die tweeling-vriendin van mij had het ook niet bijgegeven omdat ze dacht dat het wel goed zou gaan, maar één van die meiden heeft toen toch vreselijk rachitis gekregen. Het advies is er natuurlijk niet voor niets.
Lois: mijn zus had net op haar opleiding (diëtiek) die krampen tijdens zwangerschap behandeld. Kramp overdag is een tekort aan calcium, kramp 's nachts magnesium. Ik heb nu van die bruistabletten calcium/magnesium en sindsdien heb ik veel minder last van die kramp (van AH, vind ze nog lekker ook ), mag je er wel twee per dag van nemen. Je moet er alleen een paar weken voor de bevalling mee stoppen, omdat magnesium ook harde buiken en weeën onderdrukt. Calcium bijslikken is sowieso een goed idee, omdat het kindje dat enorm ontrekt aan je lijf.
Knor: rottig, dat je je zo onzeker voelt. Die "gewone" twijfel over of alles wel goed is met de zwangerschap is vrij normaal, die hebben veel vrouwen in het eerste trimester. Met name bij een tweede of later kindje. Meestal gaat dat bij de 12-weken echo wel over, dat was bij mij tenminste zo. Vanaf dat moment maakte ik me helemaal geen zorgen meer en was ik alleen nog maar verliefd. Dat je je zorgen maakt over hoe het nu verder gaat kan ik me enorm voorstellen. Ik vind het dapper dat je eraan bent begonnen, het zal zeker niet makkelijk zijn om weer zo met je neus op je beperkingen te worden gedrukt. Maar een slechte moeder word je er niet door hoor. Als ik kijk naar de foto's van Alicia -altijd die brede lach- en hoor wat je allemaal met haar doet, kan ik me nauwelijks een betere moeder voorstellen. Aandacht, warmte en liefde, da's toch veel belangrijker dan die praktische dingen? Er zijn maar weinig kinderen die dat in die mate krijgen, daar mag je hardstikke trots op zijn want dàt is iets wat een kind de rest van haar leven met zich meedraagt.
quote:Ik weet het niet , heb er zelf weinig last van gehad. Als ik even logisch nadenk lijken me 2 zwangerschappen snel achter elkaar een redelijke aanslag op je lijf. Niet dat dat erg is maar ik kan me voorstellen dat voor je lichaam hard werken is.
Op vrijdag 18 april 2003 10:38 schreef moussy het volgende:[..]
Straalt dat ook uit richting je heupen? Mijn heupen zijn gevoeliger met lopen de laatste dagen. En zou dat dan inderdaad kunnen komen door 2 zwangerschappen vlak achter elkaar?
Mijn rugpijn is trouwens gelukkig weer helemaal over, was blijkbaar toch gewoon een spier die kou had gevat. En Miepie is drukker dan ooit. Zeker om me te troosten dat ik niet naar Marie kan.
quote:Ik heb daar eigenlijk nooit bij stil gestaan dat ik dat ook kan krijgen. Hoe naïef kan je zijn... Maar goed, de praktijk is gesloten, maar als het erger wordt ga ik wel gewoon naar de centrale huisartsenpost.
Op vrijdag 18 april 2003 11:00 schreef phileine het volgende:
Mous, misschien moet je daar toch even mee langs de huisarts. Hoop het niet, maar het klinkt inderdaad alsof je bekken het er niet mee eens is. Ik kan me voorstellen dat zoveel zwangerschappen achter elkaar best een zware wissel trekken op je gewrichten.
quote:"De BH voor je buik en baarmoeder" Zij is toch diegene die dat zo noemt. ik ga ff googelen
Ik bind af en toe een tricot sjaal heel strak om mijn heupen, en dat geeft best wat verlichting. Heb het geleerd van Carita Salomé, dus het is niet gevaarlijk ofzo.
quote:Gelukkig geen enge dingen
Mijn rugpijn is trouwens gelukkig weer helemaal over, was blijkbaar toch gewoon een spier die kou had gevat.
quote:Het lijkt me ook vreselijk om machteloos van een afstand toe te moeten kijken. Het is ook neit iets waar je "even" heen gaat. Dat mijn broer net vader was geworden en we wel contact hadden mocht ik niet eerder komen dan na de kraamweek... hij woonde een paar honderd meter bij me vandaan.. toen ben ik helemaal niet meer geweest, voelde me zo afgedankt en weggestuurd.... Ik heb het jochie nog nooit gezien en nu is ie een jaar of 3.
En Miepie is drukker dan ooit. Zeker om me te troosten dat ik niet naar Marie kan.
quote:Ik weet dat het door calciumgebrek en magnesiumgebrek komt, nog van de vorige keer. Ik lust nl. geen melk en vla e.d. dus ik slik nu braaf calciumtabletten. Magnesium kan je inderdaad uit bananen halen maar gezien mijn huidige obstipatie (ook zo'n zalig kwaaltje) lijkt me dat niet raadzaam. Dus bedankt voor je tip Phil, ik ga gelijk straks even kijken bij de AH.
Op vrijdag 18 april 2003 10:43 schreef phileine het volgende:Lois: mijn zus had net op haar opleiding (diëtiek) die krampen tijdens zwangerschap behandeld. Kramp overdag is een tekort aan calcium, kramp 's nachts magnesium. Ik heb nu van die bruistabletten calcium/magnesium en sindsdien heb ik veel minder last van die kramp (van AH, vind ze nog lekker ook
), mag je er wel twee per dag van nemen. Je moet er alleen een paar weken voor de bevalling mee stoppen, omdat magnesium ook harde buiken en weeën onderdrukt. Calcium bijslikken is sowieso een goed idee, omdat het kindje dat enorm ontrekt aan je lijf.
Ik was er inderdaad belachelijk blij mee, met die krampen, omdat het een teken is van zwangerschap. Ik voel de baby maar heel soms, mensen zien ook nog steeds niets aan me, geen buikje of niks, hoewel dat nu wel begint te komen en nu de misselijkheid weg is merk ik eigenlijk weinig. Dan is dit wel weer eens leuk.
Waar ik me mateloos aan irriteer. Zijn de mensen die steeds zeggen "o lekker snel een 2e". "Je kan het maar gehad hebben he en ach dan hebben ze nog wat aan elkaar." Alsof je alles zelf voor het zeggen hebt en alsof het een ramp is. Net alsof ik het maar gehad wil hebben, pffff. Heel irritant. En als het leeftijdsverschil groter is hebben ze ook nog zat aan elkaar hoor.
*weer de tuin in gaat*
quote:nog irritanter: "zeker een ongelukje ?"
Op vrijdag 18 april 2003 13:51 schreef jessie het volgende:
Wat een lekker ding die van je zus hoor Phileine!!!!Waar ik me mateloos aan irriteer. Zijn de mensen die steeds zeggen "o lekker snel een 2e". "Je kan het maar gehad hebben he en ach dan hebben ze nog wat aan elkaar." Alsof je alles zelf voor het zeggen hebt en alsof het een ramp is. Net alsof ik het maar gehad wil hebben, pffff. Heel irritant. En als het leeftijdsverschil groter is hebben ze ook nog zat aan elkaar hoor.
*weer de tuin in gaat*
terwijl het toch zeker om een gepland gelukje gaat
quote:Wat een onzin hè Lois? Alsof Eva niet goed genoeg is of zo, bah!
Op vrijdag 18 april 2003 14:10 schreef Lois het volgende:
Of, ook net zo vervelend
"waar beginnen jullie in godsnaam aan met zo'n zorgenkindje als Eva'
of
'tis maar te hopen dat jullie met de 2e meer geluk hebben"
Moussy, ik heb vanaf een week of 20 erg veel pijn aan de onderkant van mijn buik gehad. Lopen deed heel erg veel zeer. Ik kan de pijn niet goed omschrijven, want tja, men vergeet. . Wat wel een beetje verlichting gaf, was zo'n grote elastische band die ik om mijn buik droeg. (Die heb ik toen bij Prénatal gekocht.)
Alleen de laatste maand hielp dat ook niet meer. Ik kwam met 8 maanden uit het ziekenhuis (bevalling was begonnen, maar stopte weer, dus ik mocht naar huis met ontsluiting en al) en toen kon ik echt niet meer lopen. Ik heb de laatste maand op de bank gelegen en elke vorm van beweging deed me ontzettend veel pijn. Daarom hebben ze me op de uitgerekende datum ook gestript, omdat het zo niet langer ging. Die pijn van de laatste maand kwam omdat Isabel al heel erg vroeg was ingedaald en dat koppie van haar zat daar dus al heel lang lekker te wroeten en dat ging me zo'n zeer doen.
Ga even langs de verloskundige of huisarts en vertel wat er is en haal eventueel zo'n band, want dat verlicht echt. (Ik ben de mijne kwijt anders had je de mijne mogen hebben)
Lois, het zit niet mee met Evaatje, hè? . Geef haar maar een dikke kus en neem er zelf ook 1, want die zorgen zijn echt niet leuk voor jou en je hubby.
En wat is Marie mooi. . *zucht*
Maar goed, het is toch fantastisch dat alle zwangerschappen hier (op wat kwaaltjes na) zeer voorspoedig verlopen!!
Wij zijn vandaag voor het eerst met Jonas gaan fietsen. Hij vond het geweldig! Ik zat echt enorm te stuntelen met die fiets en de rem en het afstappen enzo maar ik geloof dat ik het nu redelijk onder de knie heb!
En dan zeg je dat Anouk enigst kind blijft en zie je ze denken he.
Bah! .
Ik heb gewoon geen zin om me elke keer te moeten verantwoorden waarom Anouk enigst kind is/blijft
Weet iemand trouwens of je fabrikanten van injectienaalden kunt aanspreken op de kwaliteit van die dingen? Zat ik daarnet te internetten, bedacht me opeens vol schrik "shit, ik moet nog spuiten"
Ik naar beneden, spuit pakken (zijn kant en klaar), tik de lucht eruit, ontsmet m'n huid.. krijg ik de naald er niet in! (een heel klein stukje en dat deed hartstikke pijn) De tweede al van deze verpakking met een botte naald
Heb in de vorige periode ook al eens een kromme naald gehad.. ook van de week eentje waarin de naald niet op 't hoogste punt van de spuit zat zeg maar.. Bij 't uittikken van de lucht bleef de luchtbel naast de naald hangen, kreeg 'm er met geen mogelijkheid uit..
Naja.. ik ben er dus wel zo mee bezig, dat ik dus gewoon (bijna) vergeet om te spuiten
Misschien geen paashaas voor ons maar een paasbaby?
quote:[offtopic]
Op vrijdag 18 april 2003 19:46 schreef E.T. het volgende:
[...]
Weet iemand trouwens of je fabrikanten van injectienaalden kunt aanspreken op de kwaliteit van die dingen?
[...]
De tweede al van deze verpakking met een botte naald![]()
Naar zijn zeggen had hij er al eens over geklaagd, maar geen resultaat gekregen
[/offtopic]
quote:je leert je er voor af te sluiten echt waar. Oma heeft een obsessie om zoveel mogelijk speelgoed te kopen/geven waar geluid in zit of waar je herrie mee kan maken en ondanks dat hier van alles door elkaar afgaat, de meest vreemde muziekjes hier om de oren klinken (incl me eigen muziek en/of tv) stoor ik me er steeds minder aan.
Op vrijdag 18 april 2003 21:07 schreef Karin het volgende:
Als ik nu al gestoord ben van het riedeltje van de mobiel van de box hoe moet dat dan later als hij echt speelgoed met geluid heeft? Bram vind het geweldig zijn mobiel in de box en begint elke keer te huilen als het afgelopen is. We zitten al een half uur naar hetzelfde riedeltje te luisteren en heel snel weer op te winden als het afgelopen is.
Dat opwindprobleem kennen we hier niet. we hadden er een op baterijen en met afstandbediening. 1 handeling ideaal. Degene die daarna in trek kwam was een trekmechanisme en had ze zelf snel door (gelukkig)
quote:Gelukkig, dat zijn hoopvolle berichten
Op vrijdag 18 april 2003 21:12 schreef Knorretje het volgende:[..]
je leert je er voor af te sluiten echt waar. Oma heeft een obsessie om zoveel mogelijk speelgoed te kopen/geven waar geluid in zit of waar je herrie mee kan maken en ondanks dat hier van alles door elkaar afgaat, de meest vreemde muziekjes hier om de oren klinken (incl me eigen muziek en/of tv) stoor ik me er steeds minder aan.
Dat opwindprobleem kennen we hier niet. we hadden er een op baterijen en met afstandbediening. 1 handeling ideaal. Degene die daarna in trek kwam was een trekmechanisme en had ze zelf snel door (gelukkig)
Ik had je weer een mailtje gestuurd. Zijn er problemen met de @fok adressen?
quote:
Op vrijdag 18 april 2003 20:21 schreef leviathanfd het volgende:
Ik begin echt ongeduldig te worden.
Artemis665 heeft de afgelopen dagen af en toe pijn gehad, maar het zet niet door.
Gisteren heb ik 5 keer naar huis gebeld vanaf het werk!Misschien geen paashaas voor ons maar een paasbaby?
quote:ik ontvang volgens mij gewoon mijn mail, mail ook volop. Alleen heb weer niets van jou
Op vrijdag 18 april 2003 21:16 schreef Karin het volgende:
Ik had je weer een mailtje gestuurd. Zijn er problemen met de @fok adressen?
Die van mij is een maand geleden kapot gegaan . Baalde ik vreselijk van.. Freek is de schok alweer te boven
quote:Ik vind trouwens dat je je nu wel minimaal twee keer per dag in dit topic moet melden hoor!
Op vrijdag 18 april 2003 20:21 schreef leviathanfd het volgende:
Ik begin echt ongeduldig te worden.
Artemis665 heeft de afgelopen dagen af en toe pijn gehad, maar het zet niet door.
Gisteren heb ik 5 keer naar huis gebeld vanaf het werk!Misschien geen paashaas voor ons maar een paasbaby?
Enneh.. iemand iets van melovony (ofzoiets) gehoord?? (die met die mooie website)
quote:Wat zonde zeg! Wat is er precies aan stuk gegaan? Dan weet ik waar ik op voorzichtig mee moet doen.
Op vrijdag 18 april 2003 21:27 schreef Leah het volgende:
Karin, jij hebt toch ook een schaapjesmobile van Babico?Die van mij is een maand geleden kapot gegaan
. Baalde ik vreselijk van.. Freek is de schok alweer te boven
Ja ik heb ook een schaapjesmobiel maar die hangt in zijn bedje en in zijn box hangt een boerderij mobiel van Babico. Die kan hij wel zien, dat is er eentje met felle kleurtje. Volgens mij ziet hij de schaapjes nog niet.
Hub die niet handig is maar dat zelf wel vindt kon er ook nix meer van maken.
Misschien dat ik er toch nog maar een mailtje naar Babico aan waag, zo goedkoop zijn ze nou ook weer niet....
Hoe is het trouwens met je? De nasleep van de keizersnee viel mij indertijd behoorlijk tegen, duurde bv erg lang voordat ik weer een wat langer stuk kon lopen, en heb ook heel lang nog 's middags geslapen als ik de kans kreeg.
[Dit bericht is gewijzigd door Leah op 18-04-2003 21:59]
Ik wil er graag 1 voor bij het bedje, een muziekdoosje jammert altijd zo kort. René viel er altijd mee in slaap, maar als het riedeltje van haar beertje paddington afgelopen was en ze nog niet sliep gaf ze altijd een brul, vandaar dat ze een radio op haar kamer kreeg. Maar dáár begin ik niet meer aan. Ik zie mezelf niet op vakantie gaan met twéé radio's
Ik ben voor deze gevallen.. maar dat ding is 38,50
ET, Catootje: onthou goed: MEI. Herhaling, onthou goed: MEI.
*over en sluiten.
we hebben onze eigen rode-duivel-club hier
quote:Daar ben ik een beetje allergisch voor geworden
Op vrijdag 18 april 2003 22:07 schreef Nausicaa het volgende:we hebben onze eigen rode-duivel-club hier
*zeurtoontje* "ik ben al drie weken gestopt met de pil en nu ben ik een dag overtijd en ik heb wel een raar gevoel in mijn buik, ik denk dat ik zwanger ben" */zeurtoontje* (en dat elke maand weer).. daar was ik echt na twee dagen al uitgelezen...
sorry, voor deze offtopic enzo post
MEI, we doen 't gewoon! Want in mei leggen alle vogels een ei! Laat de paaseieren maar goed rijpen!
quote:Yep, en daarom lezen/posten we niet daar, maar hier!
Op vrijdag 18 april 2003 22:11 schreef E.T. het volgende:Daar ben ik een beetje allergisch voor geworden
![]()
En mei it is!
*Twiettwiettwiet*
* Nausicaa stelt zich voor dat ze een vogeltje is, misschien hellupt ut....
quote:zo lang je niet op het dak van je huis gaat staan en probeert te vliegen..
Op vrijdag 18 april 2003 22:17 schreef Nausicaa het volgende:[..]
Yep, en daarom lezen/posten we niet daar, maar hier!
![]()
En mei it is!
*Twiettwiettwiet*
* Nausicaa stelt zich voor dat ze een vogeltje is, misschien hellupt ut....
quote:yep helaas wel, wij waren zelfs +/- ¤50.00 kwijt en daar hebben we bij het bed maar heel kort lol van gehad, in de box was het een groter succes maar was ie lang niet zo functioneel. Overdag zie je immers geen sterretjes.
Op vrijdag 18 april 2003 21:58 schreef moussy het volgende:
zijn die mobieldingen altijd zo duur??
Maar vol goede moed gaan we hem uiteraard opnieuw gebruiken
Sterker nog denk dat ik hem inderdaad zoals op het plaatje neer ga zetten in de kamer misschien slaapt ze er rustiger op (wij hadden hem altijd aan het bed hangen)
quote:* Dice heeft het donkerbruine vermoeden dat dat soort speelgoed niet door mensen gemaakt wordt die zelf kinderen hebben.
Als ik nu al gestoord ben van het riedeltje van de mobiel van de box hoe moet dat dan later als hij echt speelgoed met geluid heeft? Bram vind het geweldig zijn mobiel in de box en begint elke keer te huilen als het afgelopen is. We zitten al een half uur naar hetzelfde riedeltje te luisteren en heel snel weer op te winden als het afgelopen is.
quote:troost..
Op vrijdag 18 april 2003 22:33 schreef dice het volgende:[..]
* Dice heeft het donkerbruine vermoeden dat dat soort speelgoed niet door mensen gemaakt wordt die zelf kinderen hebben.
Ik word er af en toe horendol van ... en kay kan er geen genoeg van krijgen.... en dan te beseffen dat een hele goede vriend van me het plan heeft om Kay op zijn 3e verjaardag een drumstel kado te doen
drumstelletjes maken minder herrie dan pannen, deksels en houten lepels die momenteel hier dienst doen om op geramd te worden. D'r trommeltjes, tamboerijnen, toeters en bekkens laat ze links liggen
quote:Ik kreeg net door dat ik toch ook een dik slot op de pannenkast ga maken
Op vrijdag 18 april 2003 22:35 schreef Knorretje het volgende:[..]
troost..
drumstelletjes maken minder herrie dan pannen, deksels en houten lepels die momenteel hier dienst doen om op geramd te worden. D'r trommeltjes, tamboerijnen, toeters en bekkens laat ze links liggen
quote:Ach het went hoor en zeker als je zo'n glunderend bekkie erbovenuit ziet dat driftig bezig is de katten te laten schrikken en hun leven zuur te maken. Heerlijk. Ik sleep ze met liefde uit de kasten naar haar toe (ben zelfs al op zoek geweest na oude pannetjes bij de kringloop
Op vrijdag 18 april 2003 22:38 schreef dice het volgende:[..]
Ik kreeg net door dat ik toch ook een dik slot op de pannenkast ga maken
Oh ja, over jankspeelgoed... hier in huis staat daar een verbod op. Het enige dat René heeft is een hondje dat jodelt maar oke.. dat komt uit zwitserland (en staat dus in de kast) een een snurk ernie. Jankende babypoppen en ander via batterijen herrie makend spul komt er hier niet in. Ik ben al blij dat dr furby batterijen vreet en op= op is. Ze moeten ook nog met hun fantasie kunnen spelen hoor.
quote:Ik was er ook fel tegen, genoeg herrie aan mijn hoofd gehad in de kdv tijd. En wat vindt Freek het meest geweldige? Juist
Op vrijdag 18 april 2003 22:47 schreef moussy het volgende:
Oh ja, over jankspeelgoed...
Het ding, inmiddels zonder mobiel eraan maar wel het muziekkastje, hangt nog steeds in haar bedje.
Gelukkig nooit hoeven opwinden, alleen batterijen vervangen.
Lang leve de oplaadbare batterijen. (daar gaan er heel wat van doorheen hier in huis)
quote:Dat was idd de bedoeling. .. Ik heb het alleen erg druk gehad met werk en een crash van Windows. Heb gisteren tot 4.00 opnieuw zitten installeren omdat we de geboortekaartjes zelf maken. En zonder de pc waar die kaartjes op gesaved zijn gaat dat niet.
Op vrijdag 18 april 2003 21:31 schreef E.T. het volgende:[..]
Ik vind trouwens dat je je nu wel minimaal twee keer per dag in dit topic moet melden hoor!
quote:*herkenbaar*
Op vrijdag 18 april 2003 22:11 schreef E.T. het volgende:[..]
Daar ben ik een beetje allergisch voor geworden
![]()
*zeurtoontje* "ik ben al drie weken gestopt met de pil en nu ben ik een dag overtijd en ik heb wel een raar gevoel in mijn buik, ik denk dat ik zwanger ben" */zeurtoontje* (en dat elke maand weer).. daar was ik echt na twee dagen al uitgelezen...
![]()
sorry, voor deze offtopic enzo post
MEI, we doen 't gewoon! Want in mei leggen alle vogels een ei! Laat de paaseieren maar goed rijpen!
![]()
MEI!!! Kan iedereen dat eeeven in de kalender zetten? Het is een maand na de geboorte van de baby van Levianthanuffuff (zoiets, sorry maar je nick is moeilijk)
*doet een vrolijk mei-dansje*
*zo weer even helpen gaat in de tuin, die lekker opgeknapt gaat worden*
De tuin is wel al klaar, nahjah klaar.... René dr nieuwe huisje moet nog in elkaar en van het oude huisje moeten we nog een kippenhok maken, maar dat is zo gebeurt.
wat zijn jullie allemaal snel zeg, bij mij moet er nog steeds een hoop gebeuren. Al zijn het wel steeds kleinere dingetjes, maar toch. Onze eigenlijk slaapkamer moet nog steeds helemaal in de revisie.
quote:Ik wroet niet in de aarde hoor , dat vind ik zooo goor. Wij hebben trouwens geen plantjes tuin, de kippen hebben alles gesloopt, dus de helft is nu tegels en de helft boomschors met daar flonders over heen.
Op zaterdag 19 april 2003 11:24 schreef phileine het volgende:
dames, denken jullie wel aan toxoplasmose, dus handschoenen aan als je in de tuin werkt!
quote:Ik ben nog nooit zo snel geweest eerlijk gezegd. Maar ben met de zwangerschap een beetje geschrokken. Na alle twijfel van wel niet een babykamer waren we eigenlijk nog niet klaar toen Mink geboren was. Er moest nog een lamp komen, er was nog geen matrasje *noteert, nog niet* ik had tussen de weeën door nog snel een wasje gedraaid met mini-kleertjes en er waren nog wat kleine dingen. Deze keer wil ik dat zo niet.
wat zijn jullie allemaal snel zeg, bij mij moet er nog steeds een hoop gebeuren. Al zijn het wel steeds kleinere dingetjes, maar toch. Onze eigenlijk slaapkamer moet nog steeds helemaal in de revisie.
Ik ben geslaagd voor stof zilvergrijs met een zilver friemeltje er in
Peet is trouwens gevallen voor de mobiel van de Hema, dus die gaat het worden.
quote:
Op zaterdag 19 april 2003 19:56 schreef leviathanfd het volgende:
Grote update! Toen ik om 18:15 van het werk kwam had Artemis665 om de 10 minuten weeen. Nu is dat al om de 5 a 6 minuten!
Ze heeft zich net wel verschrikkelijk verslikt...
Lijkt erop dat het nog vandaag wordt! En anders een paasbaby!!!
*alvast meeperst*
quote:Spannend!
Op zaterdag 19 april 2003 19:56 schreef leviathanfd het volgende:
Grote update! Toen ik om 18:15 van het werk kwam had Artemis665 om de 10 minuten weeen. Nu is dat al om de 5 a 6 minuten!
Ze heeft zich net wel verschrikkelijk verslikt...
Lijkt erop dat het nog vandaag wordt! En anders een paasbaby!!!
*er nog even wat perssmilies tegenaan gooit voor Artemis*
Moussy, wij hebben ook een mobiel van de Hema. Met sterretjes en een jongens en meisjespoppetje. Dat ding maakt me een pokkeherrie, niet meer normaal! Hij hangt dus ook boven de box (want hij ziet er wel enorm leuk uit) en niet boven het bed. Het is wel een grappig muziekje maar veeeeeeeeeel te hard!
quote:Hmmz.. die gaat dus ook afvallen
Op zaterdag 19 april 2003 20:42 schreef Sweej het volgende:
Moussy, wij hebben ook een mobiel van de Hema. Met sterretjes en een jongens en meisjespoppetje. Dat ding maakt me een pokkeherrie, niet meer normaal! Hij hangt dus ook boven de box (want hij ziet er wel enorm leuk uit) en niet boven het bed. Het is wel een grappig muziekje maar veeeeeeeeeel te hard!
quote:ik had voor de kids een baby-cassete-recorder. is gewoon een cassette-recorder met voor de ouders de knoppen bovenop en voor de baby/peuter twee grote aan en uit knoppen aan de voorkant. was een geweldig ding. bandje van een half uur erin. en er zat binnenin een geluidsbegrenzer
Als ik nu al gestoord ben van het riedeltje van de mobiel van de box hoe moet dat dan later als hij echt speelgoed met geluid heeft
Wens 'r veel sterkte, wees niet geschokt als je helemaal niets meer goed kunt doen strakjes en geniet van het wonder!
quote:* just me perst ook keihard mee!!!!
Op zondag 20 april 2003 07:45 schreef Angel22 het volgende:
* Angel22 perst uit alle macht mee!!!!!! Zet um op !!! Je kan het!!!!!!
als ik vanavond thuis ben wil ik lezen dat er een paas-baby geboren is
* Mirage vraagt zich af hoe het nu met ze gaat., volgens mij is het kindje al geboren en zijn ze aan het genieten en staren naar de newborn
of ze is nu hard aan het persen.... ( het is toch al een paar uurtjes weer stil aan die kant )
Ik pers ook even mee... veel duwtjes maken lichter werk
( hoop ik voor je! )
Succes en GENIET ervan als de baby er is !!!
Zo ja: flink genieten
Zo nee:
Dames weet een van jullie hoe lang het duurt voordat je oplosbare hechtingen oplossen?
Ik vind het nl danig irritant dat er zo'n knoopje bij m'n doos zit want die prikt af en toe in mijn vlees en das niet echt lekker.
Zou ik hiermee ook gewoon naar de huisarts kunnen van de week en vragen of ze dat ding er even uit wil trekken of moet ik echt wachten?
Ik heb met Damey nl geen oplosbare hechtingen gehad maar gewone en die zijn na twee weken verwijderd... Duncan is dinsdag alweer drie weken en ik wil er dus nu weleens vanaf.
Baby, doe es melden nu! Je bent er vast allang
ff voor de zekerheid
Maar goed: een triviaal probleempje waar de ervaren papa's en mama's hier me vast mee kunnen helpen: Hoe lang duurt het voor de navelstomp loslaat? Er zijn al een dag of twee kleine bloedinkjes (halve druppel per keer ofzo) bij zijn navel, maar het stompje zit er dus nog. DIt stompje begint bij vlagen al behoorlijk ranzig te ruiken...
Wat kan ik verwachten?
En Angel22, ik had ook zo'n knoopje dat heeeeeeel laat pas weer weg was. Een week of 5 voor 't 'losgeweekt' was? Ik wilde er niet voor naar de dokter, dacht dat het toch ooit uit zichzelf zou moeten oplossen, dat is dus inderdaad gebeurd.
Zo, vanmiddag ga ik een appeltaart bakken, want we hebben een paasdiner bij m'n schoonouders, met m'n schoonzus en vriend en nog 2 tantes, en wij verzorgen het toetje. Warme appeltaart met slagroom en slagroomijs. En ik heb nog 2 andere smaken ijs gekocht en tiramisu, dus die worden wel zat .
Angel ik had ook oplosbare hechtingen waarvan er 1 heel erg pijn deed die drukte op een zenuw ofzo. De verloskundige heeft dit toen op dag 8 er zelf uitgehaald. Was hier heel bang voor, maar was een opluchting dat ie er uit was.
Bo heeft weer wat nieuws, rondjes draaien totdat ze duizelig word en neervalt!!!!! Gek kind he, ze heeft heir de grootste lol om!!!
NOG GEEN BABY???????
poep dat kind er nou eens uit joh!!!!
Bartman, Eva had eigenlijk geen stompje, tenminste niet noemenswaardig. De klem viel er gewoon af na een weekje ofzo en toen had ze gelijk een kuiltje.
Sinds een week ofzo lijkt het erop dat alicia haar eten niet meer verteerd ofzo. Eerst dachten we dat het gewoon aan de boontjes lag die er weer heel uitkwamen in de broek, maar nu we erop letten blijkt ze dit bij alle groenten te doen. doppertjes, worteltjes, bloemkool, macaronipijpjes etc etc We weten zeker dat dit iets van de laatste week is, was ons vast anders eerder opgevallen. Is het fase ? Normaal ? Meer kindertjes dit ?
Ik heb het zelf ook wel met bepaalde voeding, maar zeker niet zo veelvuldig als zij het nu heeft en bij alles. Het is voor volwassen enorm handig bij het lijnen. Gewoon veel van dat spul eten, komt er toch onverteerd uit, wel vol gevoel, gewoon kunnen eten, maar niets aankomen Maar das dus echt het allerlaatste wat we bij alicia kunnen gebruiken. Ze is al zo klein en licht.
Angel: mijn hechtingen voor zover die niet kapot gesprongen waren hebben er zeker een kleine 3 weken misschien wel zelfs 4 erin gezeten.
Bartman: alicia was hem 's avonds op de derde dag al kwijt
Artemis!!!!! Is de baby al gearriveerd????
Ik ben net thuis. Totaal uitgeput. Om 1700 ga ik weer naar het AZM met een paar vrienden. Als het goed is mag Artemis665 morgen naar huis. Ze is gelukkig, maar heeft wel pijn (ingescheurd).
quote:Proficiat
Op zondag 20 april 2003 14:35 schreef leviathanfd het volgende:
Vanmorgen om 700 uur zijn we halsoverkop toch naar het AZM kunnen gaan. De ontsluiting werd minder en ook de weeen werden minder. Daar kreeg Artemis665 een infuus met glucose en zouten. Vervolgens werd er een CTG gemaakt. De conclusie was dat er toch weeopwekkers gebruikt zouden worden. De kleine was het hier absoluut niet mee eens en zonder ingrijpen had Artemis665 binnen 3 minuten volledige ontsluiting. Om 8:30 is Yelena Sophia geboren. 2975 gram en 47 cm!!!!!Ik ben net thuis. Totaal uitgeput. Om 1700 ga ik weer naar het AZM met een paar vrienden. Als het goed is mag Artemis665 morgen naar huis. Ze is gelukkig, maar heeft wel pijn (ingescheurd).
Ga je even slapen, of sta je te stuiteren?
dit postte nadientje per ongeluk onder account van D-devil
quote:Ik heb 40 uur niet geslapen en weet niet of ik honger heb. Ik geloof dat ik al stuiter!!!
Op zondag 20 april 2003 14:54 schreef Gaoxing het volgende:
Gaaaaaaf! Gefeliciteerd Leviapapa en Artemis! Prachtige namen ook.Ga je even slapen, of sta je te stuiteren?
Wat ontzettend leuk dat je al zo snel foto's hebt laten zien. Een prachtmeid!
Bartman, bij Katja viel het stompje er pas na twee weken af, maar ik kan me niet herinneren dat het bloedde, wel dat het een beetje begon te stinken. Toen het er eindelijk af was ben ik voor de zekerheid even naar het consultatiebureau gegaan en daar heeft de kinderarts even gekeken of het er allemaal goed uitzag.
Knorretje, ik heb er geen verstand van, maar het lijkt me toch niet zo goed, dat Alicia haar eten niet verteert. Is ze soms anders gaan eten sinds kort, sneller of gulziger of zo?
Geniet er lekker van!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |