quote:Sinds deze poll
Op dinsdag 15 april 2003 08:18 schreef Wile_E_Coyote het volgende:
Rare Poll. Sinds wanneer hebben we in Nederland een President?
quote:Via afluisterpraktijken heeft ze dat al gehoord
Heeft iemand dat al aan Bea verteld?
quote:Zolang het CDA niet in de regering zit, vind ik het best.
Op dinsdag 15 april 2003 08:40 schreef Wile_E_Coyote het volgende:
LOL. Zalm heeft een staatsgreep gepleegd!
quote:Ik ben het wel met je eens, maar ik vrees met grote vreze dat we daar niet onderuit komen. En zeker nu D66 zich gedraaikont heeft en ineens wel wil meedoen, denk ikl dat de adviezen vandaag heel verkeerd gaan uitpakken voor ons arme landje.
Op dinsdag 15 april 2003 08:54 schreef Sidekick het volgende:[..]
Zolang het CDA niet in de regering zit, vind ik het best.
Aan de andere kant: Zou Dittrich een goeie premier zijn?
quote:D66 heeft niet gedraaikont. D66 heeft gelijk wanneer het stelt dat wanneer het volledige programma in het regeeraccoord komt, dat het stom is om van regeringsdeelname af te zien. Bij voorbaat lijkt de kans dat D66 genoeg punten binnen kan halen erg onrealistisch, maar geeft wel een opening om een flinke vinger in de pap te krijgen.
Op dinsdag 15 april 2003 08:55 schreef Wile_E_Coyote het volgende:[..]
Ik ben het wel met je eens, maar ik vrees met grote vreze dat we daar niet onderuit komen. En zeker nu D66 zich gedraaikont heeft en ineens wel wil meedoen, denk ikl dat de adviezen vandaag heel verkeerd gaan uitpakken voor ons arme landje.
quote:
Aan de andere kant: Zou Dittrich een goeie premier zijn?
Poll: Zou Dittrich een goeie premier zijn?
quote:Een overtuigend argument
Op maandag 14 april 2003 00:07 schreef Dovenwereld het volgende:
Balkanade wil snel met VVD ..in zee.. .dus ....Balkanade uit de politiek geschopt!
van je politieke bewustzijn
quote:Met Job Cohen kun je problemen verwachten met vertegenwoordigers uit het Midden Oosten enkel om het feit dat hij Joods is en dat ook nog eens uit zijn namen blijkt.
Op zondag 13 april 2003 20:35 schreef Maerycke het volgende:[..]
Cohen. Heeft de juiste kwaliteiten, de juiste uitstraling van overwicht en degelijkheid en slaat ook in het buitenland geen modderfiguur denk ik. Wat de huidige uit de kluiten gewassen Harry Potter natuurlijk absoluut wel doet (alhoewel ik onder de indruk was van zijn Duits moet ik eerlijk toegeven, toen ik dat een keer op tv zag).
Laat Job Cohen lekker in Amsterdam zitten. Dat doet hij uitstekend en spaart Amsterdsm de derde burgemeester binnen tien jaar uit..
quote:Hij gaat heel goed om met de moslimgemeenschap in A'dam. Ik denk dat hij de juiste persoon is de spanningen te verminderen tussen Joden en moslims.
Op dinsdag 15 april 2003 10:10 schreef sjun het volgende:[..]
Met Job Cohen kun je problemen verwachten met vertegenwoordigers uit het Midden Oosten enkel om het feit dat hij Joods is en dat ook nog eens uit zijn namen blijkt.
quote:
Laat Job Cohen lekker in Amsterdam zitten. Dat doet hij uitstekend en spaart Amsterdsm de derde burgemeester binnen tien jaar uit..
quote:Ik vind dit echt een heel vreemd argument. We moeten in Nederland maar geen joodse premier nemen omdat dat mogelijk problemen oplevert met moslims... Is een katholieke premier dan ook uitgesloten omdat dat problemen kan opleveren met de protestanten in Nederland? Of een homo omdat dat wrevel kan opwekken bij degenen die daar vanuit religieus oogpunt bezwaar tegen kunnen hebben?
Op dinsdag 15 april 2003 10:10 schreef sjun het volgende:[..]
Met Job Cohen kun je problemen verwachten met vertegenwoordigers uit het Midden Oosten enkel om het feit dat hij Joods is en dat ook nog eens uit zijn namen blijkt.
Trouwens, als je het de moslims in Nederland zou vragen dan heeft men denk ik nauwelijks een probleem met Job Cohen. Waarschijnlijk integendeel.
quote:De beide voorgangers van Cohen hebben gewoon hun termijn als burgemeester uitgediend. Dus dat vind ik ook niet echt een argument. Hoewel het voor Amsterdam slecht nieuws zou zijn als zo'n uitstekende burgemeester naar Den Haag zou vertrekken.
quote:Het is ook een vreemd 'argument'. Ik hoopte op een soortgelijke reactie van de mensen die te vuur en te zwaard Irak en Syrië verdedigden ter bewustmaking van het feit machthebbers in het MO er vrij racistische denkbeelden op na houden..
Op dinsdag 15 april 2003 10:24 schreef Kozzmic het volgende:[..]
Ik vind dit echt een heel vreemd argument. We moeten in Nederland maar geen joodse premier nemen omdat dat mogelijk problemen oplevert met moslims... Is een katholieke premier dan ook uitgesloten omdat dat problemen kan opleveren met de protestanten in Nederland? Of een homo omdat dat wrevel kan opwekken bij degenen die daar vanuit religieus oogpunt bezwaar tegen kunnen hebben?
Trouwens, als je het de moslims in Nederland zou vragen dan heeft men denk ik nauwelijks een probleem met Job Cohen. Waarschijnlijk integendeel.
[..]De beide voorgangers van Cohen hebben gewoon hun termijn als burgemeester uitgediend. Dus dat vind ik ook niet echt een argument. Hoewel het voor Amsterdam slecht nieuws zou zijn als zo'n uitstekende burgemeester naar Den Haag zou vertrekken.
Het doet voor mij niet ter zake dat beide voorgangers hun termijnen hebben uitgediend, al werd er eentje gevraagd voor de landelijke PvdA aan de slag te gaan. Binnen tien jaar drie burgemeesters betekent extra inwerkperioden die ten koste gaan van adequaat stadsbestuur. Buiten dat zie ik Cohen niet graag vertrekken van de plek waar hij prima functioneert naar een onbestendige functie als premier van Nederland voor (als het meezit) vier jaar.
Nadeel:
Heeft zich niet (dat ik weet) bemoeid met de onderhandelingen. Ik weet dat dat geheel past in het dualisme van Bos, maar ikzelf vind nog steeds dat een MP ook bij de onderhanelingen het voortouw hoort te nemen.
Waarom niet dus?
Overigens vind ik dus vanuit mijn overtuiging dat de MP ook hoort te onderhandelen nog steeds, dat Balkenende mag blijven zitten. Maar puur als eerste keus qua uitstraling ga ik voor Maria.
Heeft de touwtjes binnen het CDA aardig in handen. Wet op tijd aandacht te besteden aan zjin gezien. Lijkt in zijn optreden daadkrachtiger dan Jan Peter Balkenende, is actief in de huidige politiek en is afkomstig van de grootste partij van het moment.
CV
Geboorteplaats en datum: Maastricht, 14 september 1956
Levensbeschouwing: Rooms-Katholiek
Burgerlijke staat : gehuwd
Kinderen: twee zonen en een dochter
Onderwijs
atheneum A, R.K. Hendric van Veldekecollege te Maastricht
Verdere opleiding
Geschiedenis Rijks Universiteit Leiden
Loopbaan/arbeidsverleden
1984-1987 persoonlijk medewerker CDA-Tweede Kamerlid
1987-1989 fractiemedewerker CDA Europese Zaken, Ontwikkelingssamenwerking en Handelspolitiek
1989-1994 lid Europees Parlement
1994-heden lid Tweede Kamer der Staten-Generaal
Nevenactiviteiten uit verleden
Vice-voorzitter EG-ACS Assemblee
Bestuurslid Noord-Zuid Centrum Lissabon
Huidige nevenactiviteiten
Lid Raad van Toezicht en Advies S.C.O. (st. Communicatie Ontwikkelingssamenwerking)
Lid Raad van Advies Stichting Platform Beeldvorming Nederland
Lid Dagelijks en Algemeen Bestuur Atlantische Commissie
Lid Stichting Europe 2000 NL Nationaal Comité
Lid Dagelijks Bestuur Europese Beweging Nederland
Eerdere partij-politieke functies
Diverse functies binnen het CDJA en CDA
Fractievoorzitter CDA Gemeenteraadsfractie Oegstgeest (tot 1989)
Lid bestuur CDA Stichting van Internationale Solidariteit "Eduardo Frei"
Lid van Tweede Kamercommissies
Buitenlandse Zaken, Europese Zaken, Defensie, Justitie, OCW
Fractiewoordvoerderschappen
Buitenlandse Zaken en Europese Zaken
Bijzonderheden
Initiatiefwetsvoorstel Machtiging Voorlopig Verblijf
quote:was het weer tijd voor een troll?
Op dinsdag 15 april 2003 17:23 schreef Linz het volgende:
Marcel van Dam
quote:Ze bevalt buiten gewoon goed in Delfzijl en dat is een reden geweest waarom ze haar graag zouden zien in Almere.
Op maandag 14 april 2003 22:08 schreef du_ke het volgende:[..]
Goh dan beviel het zeker toch niet zo in Delfzijl (wat ik me wel enigszins kan voorstellen) Daar was te toch binnengehaald als puinruimer en potentiele kandidaat om langer burgemeester te blijven.
quote:Hoeft neit hoor. Staat nergens in de kieswet. Desondanks is Zalm wel een probleem. Als je hem als 2e man hebt onder Balkenende heb je kans dat ie zich teveel naar voren dringt door zijn ervaring en betere uitstraling. Lastig. Toch gezien de verkiezingen is een niet-CDA premier ondenkbaar. Het verschil is te groot. Als alternatief is Donner m.i. het beste. Intelligent en welbespraakt. Zalm, kan beter in de kamer blijven of als minister van een probleem-ministerie een grote operatie leiden die hem in beslag neemt. (nieuwe zorgstelsel bij VWS?)
Op maandag 14 april 2003 22:57 schreef Maerycke het volgende:
Helaas voor hem levert de grootste partij de MP en is de VVD dat absoluut niet.
Maar als Balkie het niet wordt dan lijkt mij het logisch dat er nieuwe verkiezingen komen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |