quote:Voor 50 euro stuur ik je een kopie!
Op woensdag 16 april 2003 18:16 schreef flat_erik het volgende:
Komt er nog een herhaling?
quote:9 van de 10? Hoe kom je daar nou bij?
Op zondag 13 april 2003 00:44 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Goede film! Heel erg duidelijk verhaal, helaas de werkelijkheid voor 9 van de 10 Nederlandse meiden.Al zullen de meesten nou direct op de tippezone klanten gaan oppikken. Ze gaan altijd voor dat soort gasten. Die meid was wel lekker trouwens.
Qua verhaal had ik wel verwacht dat ze ging slikken en snuiven.
En de laatste seqeuentie was erg slecht, haar gezicht wordt opengesneden... Ja en dan? Gaat ze dood, gaat ze weer naar school, wordt de bende opgerold?
Met iets meer zorg had dit filmpje best in de bios kunnen draaien.
quote:Mooi icon dude!
Op woensdag 16 april 2003 18:16 schreef flat_erik het volgende:
Komt er nog een herhaling?
quote:Dat was juist stijlbreuk. Het moest ineens grappig zijn, versnelde beelden etc etc.
Op dinsdag 15 april 2003 20:04 schreef MikeyMo het volgende:
Ok, die ouwe vent en die 2 yuppies waren niet geromantiseerde voorstellingen van klanten
Jammer.
Dat Michael verliefd wordt is tot daaraan toe. Maar dan had Aziz wat meer in de film moeten zijn als tegengewicht.
Het acteren was verder prima.
Ik heb de film btw opgenomen op VHS, slowplay. Voor 7,50 incl. verzendkosten issie voor jou! Kosten band en postzegels.
quote:a. het is een nederlandse film, what did you expect?
Op donderdag 17 april 2003 22:23 schreef Ohmessylife het volgende:
leuke film. alleen een beetje jammer van het we zorgen dat er veel bloot en drank te zien is en dat er goed gevloekt wordt en dan zijn we wel controversieel.
Het was vast wellicht beter geweest om een filmpje over een grietje uit een low-life cultuur die gaat prostitueren zonder seks, drank en straattaal neer te maken. Dat had het realisme echt versterkt
quote:Zou er graag een kopietje van willen, bij deze dus.
Op maandag 14 april 2003 17:00 schreef BeeBeeBas het volgende:
Voor zover ik weet is nog geen DVD-release gepland. Ik heb hem wel opgenomen met mijn dvd-recordertje en de film omgezet naar video-cd. Als je een kopietje wil moet je het maar even laten weten.
Oja, als mijn gezicht wordt opengesneden blijf ik echt niet rustig staan kijken. Dan ga ik op de grond liggen krijsen vermoed ik.
quote:Nou het moest juist ranzig overkomen. Met d'r hoofd tussen de benen van een vies mannetje en ondergekotst worden door dronken corpsballen. Die scenes waren er in gezet om te laten zien dat ze echt nu aan de grond is geraakt en behoort tot het laagste van het laagste. Ook om de tegenstelling te laten zien met het begin waar ze een keurige zakenman op een mooie kamer ontving en voor een uurtje werk 300 euro ving, dat is wel een behoorlijke afgang; van mooie kamer naar 15 jaar oude auto's met vieze ouwe mannetjes en dronken corpsballen die hun kots niet kunnen inhouden. Dat aspect had van mij nog wel ff net wat rauwer neergezet mogen worden.
Op vrijdag 18 april 2003 01:30 schreef SunChaser het volgende:[..]
Dat was juist stijlbreuk. Het moest ineens grappig zijn, versnelde beelden etc etc.
Jammer.
Dat Michael verliefd wordt is tot daaraan toe. Maar dan had Aziz wat meer in de film moeten zijn als tegengewicht.
Het acteren was verder prima.
En die Michael, werd die nou eigenlijk verliefd? Ik had het mooier gevonden als hij de hele tijd meedogenloos zou blijven. In het echt worden ze ook niet verliefd op die grietjes, nu was het toch een beetje geromantiseerd... Die keren dat hij zich druk maakte om haar kunnen natuurlijk gezien worden als bescherming van je investering
quote:ff testen?
Op vrijdag 18 april 2003 11:45 schreef SunChaser het volgende:
Ben wel benieuwd naar de film Lilja-4-ever, die schijnt echt deprimerend te zijn.Oja, als mijn gezicht wordt opengesneden blijf ik echt niet rustig staan kijken. Dan ga ik op de grond liggen krijsen vermoed ik.
De overgangen in de film waren dus nogal cliche, het had me realistischer geleken als ze ook aan de drugs zou gaan voor hem. En Michael had wel koeler gemogen en wat meer meisjes erbij mogen halen. Die Asiz was wat dat betreft een betere loverboy.
quote:Mezelf kennende denk ik dan dat ik koel blijf. Ik kreeg jaren geleden toen ik bij gym de kleedkamer binnenliep vane en lolbroek een duw en ik kwam met m'n slaap op een jashaakje terecht. Het tintelde en het bloed stroomde over m'n gezicht. Mensen keken best wel paniekerig maar ik bleef koel liep op de leraar af en vroeg of hij hiervoor wat had.
Op vrijdag 18 april 2003 11:54 schreef SunChaser het volgende:
Is goed, kijken of jij cool blijft staan met een jaap in je gezichtDe overgangen in de film waren dus nogal cliche, het had me realistischer geleken als ze ook aan de drugs zou gaan voor hem. En Michael had wel koeler gemogen en wat meer meisjes erbij mogen halen. Die Asiz was wat dat betreft een betere loverboy.
De enigste keer dat ik wel paniekte was 11 ofzo en toen werd er in m'n been een snee gamaakt door en caravanrooster tot op het botvlies. het jeukte maar je schrikt je de pleuris als je plots met je hand in je been zit terwijl je dacht dat er gewoon wat jeukte
quote:Ja dat snap ik ook niet helemaal, want aan het eind in die auto keek ie toch zo alsof hij spijt had en vervolgens krijgt ze een haal over haar gezicht, beetje tegenstrijdig toch? Wat bedoelde die Michael er dan mee?
Op vrijdag 18 april 2003 11:47 schreef MikeyMo het volgende:[..]
En die Michael, werd die nou eigenlijk verliefd? Ik had het mooier gevonden als hij de hele tijd meedogenloos zou blijven. In het echt worden ze ook niet verliefd op die grietjes, nu was het toch een beetje geromantiseerd... Die keren dat hij zich druk maakte om haar kunnen natuurlijk gezien worden als bescherming van je investering
Nee joh.. vooral die scene met die vieze kerel en die hond in de auto.. daar ging de kwaliteit van omhoog... iedereen weet toch wat er gebeurt als zo'n meisje met een man meegaat. Om dit nou zo in beeld te brengen vond ik echt compleet overbodig. en nee ik ben er niet door geshockeerd en ik heb niets tegen sex en bloot in films, maar hier werd het gewoon gebruikt als een makkelijke manier om te scoren.
quote:ze kapten het toch vrij vlot af hoor. Vond ik tenminste. Ik vond het wel een goed stukje (haha die hond zo te hijgen er achter)
Op vrijdag 18 april 2003 19:48 schreef Ohmessylife het volgende:
Nee joh.. vooral die scene met die vieze kerel en die hond in de auto.. daar ging de kwaliteit van omhoog... iedereen weet toch wat er gebeurt als zo'n meisje met een man meegaat. Om dit nou zo in beeld te brengen vond ik echt compleet overbodig. en nee ik ben er niet door geshockeerd en ik heb niets tegen sex en bloot in films, maar hier werd het gewoon gebruikt als een makkelijke manier om te scoren.
maareh off-topic. Wat heb die Chantal Janzen een mooie benen he !
quote:Gister nog maar een keer gekeken en het leek er op alsof ze echt wilden vluchten naar ibiza, hij dus ook, maar doordat zijn maat Denise sms'de om langs te komen waardoor zij de hele setup van de relatie overhoorde verliet ze hem eindelijk definitief.
Op vrijdag 18 april 2003 18:25 schreef Yamyam het volgende:[..]
Ja dat snap ik ook niet helemaal, want aan het eind in die auto keek ie toch zo alsof hij spijt had en vervolgens krijgt ze een haal over haar gezicht, beetje tegenstrijdig toch? Wat bedoelde die Michael er dan mee?
Dan is er denk in de marokkaanse gemeenschap nog zoiets als eer en zo, dus er moest gewoon even wraak genomen worden door haar te verminken.
quote:Dat is een beetje het basketball diaries effect: eerst krijg je een geromantiseerde weergave van drugsgebruik: een beetje chloroform gebruiken samen met je maten, wat cocaine om beter te kunnen schrijven, wat pillen voor een basketbal wedstrijd. Allemaal geen probleem, de hoofdrolspeler walgt van de seksuele toespelingen van z'n coach die hem geld biedt om seks te hebben en met z'n maten heeft hij de grootste lol om een junkie.
Op vrijdag 18 april 2003 19:48 schreef Ohmessylife het volgende:
Dan raakt hij aan de heroine, het geld raakt op, hij eet niet meer omdat z'n geld opgaat aan drugs, z'n maten belanden in de gevangenis, hij gaat knock out door uitputting in een sneeuwbui, niemand met wie hij bevriend was wil hem nog leren kennen, uiteindelijk moet hij zelfs mannen bevredigen in vieze toiletten om aan z'n geld te komen.
Zo ging het ook in Loverboy: eerst een geweldig vriendje, toen seks met z'n maat. Geen probleem, viel best mee. Toen die klant op die hotelkamer: is dit alles wat ik er voor 300,- hoef te doen? Van hotelkamer naar een plek op de tippelzone. Leuke klanten en snel veel geld. Niet zo gek dat ze het wel leuk werk vind.
Dan bam: de minder leuke klanten. Oude vieze mannetjes met een hijgende hond en bezopen corpsballen die kotsen. Welcome 2 reality! De makers moesten het wel laten zien want een hoer heeft niet alleen maar lekkere verzorgde jongens als klant, vaak zijn het juist die kansloze mannetjes. Daarom mochten ze nog wel watmeer laten zien; het schrikt evt minderjarige meisjes af om in de prostitutie te gaan.
Juist door het zo confronterend te laten zien krijg je een soort van shockeffect. Door dingen te suggesteren mogen mensen zelf de ontbrekende beelden invullen en kunnen dat dan geromantiseerd doen. Nou niet, omdat ze laten zien wat ze allemaal met dat vieze mannetje moet doen en hoe het er met die corpsballen aan toe ging.
overigens leuk die kleine details zoals het afvegen van d'r mond op de terugweg in de auto met dat vieze mannetje
quote:Juist wel, dit gaf de film juist ook een luchtig tintje. De kunst is juist dat je bij een dramatisch verhaal af en toe iets grappigs inbouwt... De man met hond en de kotsende corpsballen waren erg grappig, maar toen ze daarna zo zielig opgepikt werd door Aziz en Maikel, werd het juist weer heel treurig....De schakeling van de ene emotie naar de andere was hier erg goed...
Op zaterdag 19 april 2003 09:37 schreef SunChaser het volgende:
Ik vond dat vieze oude mannetje en die corpsballen geen schokeffect teweegbrengen, het was juist zo over the top dat het lachwekkend was. Niet de bedoeling lijkt me.
Dat die corpsballen haar niet even ergens hebben afgezet waar zij wilde of haar even thuis een douche hebben laten nemen vind ik weer erg ongeloofwaardig trouwens, je laat zo'n meisje toch niet zomaar alleen achter op een industrierterrein, dat doe je toch niet... en dan ook nog helemaal geen gène over het feit dat ie over haar gezicht kotst..
quote:Dat was om te laten zien dat ze niet meer dan een hoer was. Wat me opviel dat het ineens dag was.
Op zaterdag 19 april 2003 10:51 schreef BloodhoundFromHell het volgende:Dat die corpsballen haar niet even ergens hebben afgezet waar zij wilde of haar even thuis een douche hebben laten nemen vind ik weer erg ongeloofwaardig trouwens,
Ik weet niet hoe je het voor elkaar krijgt, maar op 1 of andere manier weet je juist de leuke/goede kanten van de film negatief af te zetten, erg vreemd.
Die scenes die jij dan juist onjuist/onvakkundig vond, waren juist eenvoudig en correct. Niet te veel poes pas, simpel, helder, echt nix mis mee, maar volgens mij zijn de meeste mensen het hier juist met me eens daarover (gelukkig )
Zeker de beste Nederlandse film die ik ooit heb gezien over jongeren
quote:Binnenkort komt Van God Los, waarin egbert jan-weeber een vwo-scholier speelt die op het slechte pad raakt... vooralsnog enkelt lovende recensies
Op maandag 21 april 2003 15:44 schreef BAZZA het volgende:
Heb hem net op video gekeken, beviel mij erg goedZeker de beste Nederlandse film die ik ooit heb gezien over jongeren
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |