abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_9713091
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 08:25 schreef SCH het volgende:

[..]

Jawel de kiezer heeft duidelijk gemaakt wat de partijen zijn die het moeten gaan doen. Voor de rest is er geen meerderheid - de enige meerderheid die een optie is, is de reden waarom het vorige kabinet is gevallen, dus die valt sowieso al af. Een minderheidskabinet is imo niet democratisch en los daarvan ook erg instabiel.

Er zijn echt nog wel meer mogelijkheden om tot een meerderheid te komen.

Nieuwe verkiezingen zullen er niet komen denk ik. Gelukkig maar, want het is geen kansspelletje zo'n verkiezing.

FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_9713097
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 08:22 schreef schroefje het volgende:
Wouters ster dooft langzaam maar zeker
Ik denk dat Wouters populariteit gisteravond juist weer een enorme slag heeft gemaakt. Hij is degenen die het wel fair heeft gespeeld en consequent is gebleven. Hij is degene die voor de inhoud is blijven gaan en niet vuile spelletjes is gaan spelen.

Hoorde net dat JP zijn plannetje met het nieuwe voorstel aan het einde van het gesprek terugwilde van de informateurs en Bos zodat het niet naar buiten zou komen. Die weigerden: de informateurs willen het in het dossier en Bos wil zijn achterban kunnen vertellen hoe het CDA het spel precies heeft 'gespeeld'.

pi_9713101
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 08:26 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Er zijn echt nog wel meer mogelijkheden om tot een meerderheid te komen.

Nieuwe verkiezingen zullen er niet komen denk ik. Gelukkig maar, want het is geen kansspelletje zo'n verkiezing.

Nee, meer mogelijkheden zijn er niet. Kom er maar mee dan.
pi_9713119
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 08:28 schreef SCH het volgende:

[..]

Nee, meer mogelijkheden zijn er niet. Kom er maar mee dan.

Minderheidskabinet CDA - VVD gesteund in de Kamer door SGP en LPF.
CDA-VVD-LPF
CDA-VVD-CU-SGP

Zo maar even wat uit de mouw geschud.

FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  vrijdag 11 april 2003 @ 08:33:30 #55
35818 LouLou
ouwe lurkster
pi_9713133
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 08:27 schreef SCH het volgende:
Ik denk dat Wouters populariteit gisteravond juist weer een enorme slag heeft gemaakt. Hij is degenen die het wel fair heeft gespeeld en consequent is gebleven. Hij is degene die voor de inhoud is blijven gaan en niet vuile spelletjes is gaan spelen.
Ach, we weten toch al lang dat Bos geen goed kan doen in de ogen van sommigen. Net als bij de verkiezing zal hij ook hierin weer alles over zich heen krijgen, terwijl hij (imo) eindelijk eens van zich afbijt.

Dat het CDA nog niet met een reactie is gekomen en PvdA wel wil bij mij alleen maar zeggen dat ze bij het CDA nog een goede manier moeten vinden om dit aan de bevolking te verkopen.

Zeg het maar helder meneer Balkenende: wij van het CDA komen terug op alle eerdere afspraken en willen U om 1 minuut voor 12 ons eigen programma door de strot duwen.

Oh.
Ok.
  vrijdag 11 april 2003 @ 08:42:09 #56
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_9713182
Het lijkt me nog een beetje vroeg om 1 van de partijen de zwarte piet toe te schuiven. Alle info is nog lang niet bekend dus....... Niet op voorhand al gaan schreeuwen dat Balkenende of Bos degene was die het verstiers heeft want at berust gewoon op persoonlijk sentiment of afkeer tegen een bepaalde partij.
Say your prayers
  vrijdag 11 april 2003 @ 08:46:40 #57
41223 Wile_E_Coyote
Thank God I'm an atheist
pi_9713204
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 08:42 schreef Sickie het volgende:
Het lijkt me nog een beetje vroeg om 1 van de partijen de zwarte piet toe te schuiven. Alle info is nog lang niet bekend dus....... Niet op voorhand al gaan schreeuwen dat Balkenende of Bos degene was die het verstiers heeft want at berust gewoon op persoonlijk sentiment of afkeer tegen een bepaalde partij.
Dat is onzin. Het CDA is wel degelijk de schuldige door om 1 voor 12 met een plan te komen waarvan ze gewoon wisten dat het onaanvaardbaar was.
Art is long and time is fleeting
And our hearts, though stout and brave
Still, like muffled drums are beating
Funeral marches to the grave
  vrijdag 11 april 2003 @ 08:50:57 #58
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_9713229
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 08:46 schreef Wile_E_Coyote het volgende:

[..]

Dat is onzin. Het CDA is wel degelijk de schuldige door om 1 voor 12 met een plan te komen waarvan ze gewoon wisten dat het onaanvaardbaar was.

Ik heb anders de inhoud van dat plan niet onder ogen gehad dus je loopt een beetje voor de optocht uit. CDA bashen is tegenwoordig kennelijk net zo populair als Bush bashen.

Ik zou er trouwens maar niet van uit gaan dat beide heren de komende paar dagen oprecht in de media komen. Wat zal volgen is puur toneelspel van beide kanten om de breuk op de ander af te wentelen om de eigen zetels veilig te stellen. Het feit dat jij zo ontzettend met Wouter B. wegloopt veranderd daar niks aan.

Say your prayers
  vrijdag 11 april 2003 @ 08:53:43 #59
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_9713250
Gelukkig is die poppenkast ook weer voorbij.

Kan Balkenende weer wat "koffie drinken" om 2 weken lang in "kaart brengen" welke "studies" er kunnen worden uitgevoerd om het "signaal" van de kiezer te kunnen omzetten in "daadkracht"

Daarna handjeklap met de VVD, want daar is wel vertrouwen mee.

Jammer dat Balkenende de publieke opinie belangrijker vond, en niet gelijk heeft geroepen dat CDA-PvdA onmogelijk was door een gebrek aan vretrouwen.

Maar toch vind ik het vreemd, want ik hoorde gisteren dat Balkenende niet meer zo fel zat te hameren op een begrotingsoverschot in 2007.

A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  vrijdag 11 april 2003 @ 08:55:30 #60
41223 Wile_E_Coyote
Thank God I'm an atheist
pi_9713261
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 08:50 schreef Sickie het volgende:

[..]

Ik heb anders de inhoud van dat plan niet onder ogen gehad dus je loopt een beetje voor de optocht uit. CDA bashen is tegenwoordig kennelijk net zo populair als Bush bashen.

Ik zou er trouwens maar niet van uit gaan dat beide heren de komende paar dagen oprecht in de media komen. Wat zal volgen is puur toneelspel van beide kanten om de breuk op de ander af te wentelen om de eigen zetels veilig te stellen. Het feit dat jij zo ontzettend met Wouter B. wegloopt veranderd daar niks aan.

In tegenstelling tot jij luister ik naar de radio, waar ik twee aparte parlementaire verslaggevers dit heb horen vertellen. Tevens heb ik Bos gehoord, die in iets andere bewoordingen hetzelfde zei.
Art is long and time is fleeting
And our hearts, though stout and brave
Still, like muffled drums are beating
Funeral marches to the grave
  vrijdag 11 april 2003 @ 09:05:57 #61
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_9713337
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 08:55 schreef Wile_E_Coyote het volgende:

[..]

In tegenstelling tot jij luister ik naar de radio, waar ik twee aparte parlementaire verslaggevers dit heb horen vertellen. Tevens heb ik Bos gehoord, die in iets andere bewoordingen hetzelfde zei.

Mjuh, en waar denk jij dat die verslaggevers hun informatie vandaan hebben? W**t*r *o*). Verzin de rest er zelf maar bij. Is het nou zo moeilijk om even af te wachten tot er wat informatie naar buiten komt die wat betrouwbaarder is voor je met een oordeel klaar staat. Dat je sowieso de kant van de PvdA kiest vawege je CDA afkeer is onderhand wel een keertje bekend.

[Dit bericht is gewijzigd door Sickie op 11-04-2003 09:12]

Say your prayers
pi_9713354
In ieder geval 'blij' dat de knoop is doorgehakt. Ik was al niet overtuigd van het compromisvoorstel dat er lag en gezien de 'chemie' tussen beide heren had ik ook een hard hoofd in hoe dat in de toekomst zou gaan.

Dat het CDA hier op aanstuurde is nu helemaal duidelijk aangezien Verhagen kort geleden al met Zalm contact heeft gezocht om de nieuwe mogelijkheden te bespreken. Het CDA, met Verhagen als spil in het geheel, is wat mij betreft dan ook de hoofdschuldige van het klappen van de formatie. Bos verwijt ik een zekere naïviteit dat hij toch nog zo lang geloofd heeft, of beter gezegd, hoop had, in de betrouwbaarheid van Balkenende.

Qua beleid sluiten VVD en CDA natuurlijk een stuk beter bij elkaar aan, en het zou me dan ook niet verbazen als die twee elkaar heel snel weten te vinden. De VVD moet natuurlijk wel heeeeeeel erg voorzichtig zijn. Ze zijn de vorige keer ook morrend en tegen hun zin in het kabinet gestapt en daarvoor achteraf toch enigszins afgestraft. Een nieuwe misser kunnen ze zich niet veroorloven. Maar de verleiding is gewoon te groot voor ze.

Het beleid zal volkomen op de financiering afgestemd worden, waarbij begrotingsevenwicht weer prioriteit krijgt. Dat kan; en zal in de basis ook economisch zijn vruchten kunnen afwerpen. Het zal echter een enorme kaalslag betekenen voor de huidige maatschappelijke fundamenten. Onderwijs, zorg en sociale voorzieningen zullen enorme klappen krijgen. Mensen met WAO, AOW, huursubsidies kunnen hun borst natmaken. Natuurlijk is het goed dat daar de bezem een keer doorheen gaat, maar ik vrees dat de radicale wijze waarop een CDA/VVD kabinet dat gaat doen - LPF zal hoogstens als aankleding fungeren - ook diegenen die met recht van deze voorzieningen gebruik maken snoeihard zal treffen.

Wat dat betreft worden de komende 4 jaar voor veel mensen hele barre tijden. Ik voorspel dat een aantal fok!ers die nu nog staan te juichen bij het vooruitzicht van een VVD/CDA combinatie van een koude kermis thuis gaan komen als ze merken hoezeer hun eigen portemonnee wordt getroffen.

Enfin, wel leuk dat ik vanaf nu van de buitenkant eens naar de formatie kan kijken

pi_9713384
Job Frieszo was er vanmorgen trouwens weer snel bij om aan alle kijkers van het ochtendjournaal te vertellen dat het toch echt allemaal de schuld van het CDA was.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_9713392
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 08:53 schreef Sidekick het volgende:
Gelukkig is die poppenkast ook weer voorbij.

Kan Balkenende weer wat "koffie drinken" om 2 weken lang in "kaart brengen" welke "studies" er kunnen worden uitgevoerd om het "signaal" van de kiezer te kunnen omzetten in "daadkracht"

Daarna handjeklap met de VVD, want daar is wel vertrouwen mee.

Jammer dat Balkenende de publieke opinie belangrijker vond, en niet gelijk heeft geroepen dat CDA-PvdA onmogelijk was door een gebrek aan vretrouwen.

Maar toch vind ik het vreemd, want ik hoorde gisteren dat Balkenende niet meer zo fel zat te hameren op een begrotingsoverschot in 2007.

Nee, maar daar gaat het dan ook niet om... De PvdA moest koste-wat-kost uit de regering gehouden worden omdat ze een beetje teveel 'vernieuwd' is naar de smaak van Balkenende en Co.

Bos zou namelijk het liefst ook iets veranderen aan het bijzonder (lees: religieus) onderwijs, bijvoorbeeld. Artikel 23 van de grondwet is dat, en van daaruit is het nog maar een kleine stap naar artikel 6. Capice..? Nah, zal wel niet... Lees anders deze draad (op een ander (leuk) forum) maar eens: http://forum.planet.nl/ubb/Forum8/HTML/001753.html

Maar goed, het wordt een mooi jaar, dat weet ik wel.

vrijdag 11 april 2003 @ 09:15:31 #65
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_9713444
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 09:10 schreef Strolie75 het volgende:
Job Frieszo was er vanmorgen trouwens weer snel bij om aan alle kijkers van het ochtendjournaal te vertellen dat het toch echt allemaal de schuld van het CDA was.
Mja het is als partij dan ook wel donders handig dat je je eigen omroep /media ter beschikking hebt. Das na het RTL4 debat wel heel duidelijk geworden.
Say your prayers
pi_9713459
quote:
'Breuk per saldo negatief voor economie'

Uitgegeven: 11 april 2003 07:43

AMSTERDAM - Het stuklopen van de formatiebesprekingen tussen CDA en PvdA is per saldo negatief voor de Nederlandse economie, aldus de Groningse hoogleraar economie A. van Witteloostuijn. De doorslag hierbij geeft volgens de econoom -"Ik ben partijloos"- dat de VVD weer in beeld komt als regeringspartij. Daardoor dreigen nog omvangrijker bezuinigingen.

"De dreigende bezuinigingen van 20 miljard euro zijn voorlopig van tafel. Dat is positief omdat zo'n draconische ingreep volstrekt ongeschikt is in deze tijd. Maar als de VVD met het CDA gaat onderhandelen komt er misschien wel een pakket bezuinigingsmaatregelen van 25 miljard op tafel."

"De Britse regering geeft wat dat betreft het goede voorbeeld", meldt Van Witteloostuijn vanuit zijn kamer in het Britse Durham, waar hij aan de universiteit werkzaam is als hoogleraar internationale strategie. "De Britten lenen 30 miljard pond op de kapitaalmarkt om in de publieke sector te pompen, zoals de gezondheidszorg en het onderwijs. Daarmee schep je werkgelegenheid in de publieke sector en compenseer je het banenverlies in de private sector. Het gevolg is dat de Britse economie aardig doorsputtert, terwijl de Nederlandse economie vrijwel tot stilstand is gekomen."

Een algemeen probleem in Nederland is volgens Van Witteloostuijn dat er te veel politici rondlopen die geen verstand hebben van economie. "Ik kan niet traceren waar die neo-liberale, neo-conservatieve flauwekul vandaan komt dat je je als overheid geen schuld kunt veroorloven. Juist in tijden van laagconjuctuur moet de overheid investeren en de automatische stabilisatoren hun werk laten doen."

Conjunctuur

Als een 'bron van het kwaad' wijst Van Witteloostuijn op het Verdrag van Maastricht uit 1992, waarbij lidstaten van de Europese Unie afspraken dat het begrotingstekort niet meer dan 3 procent van het bruto binnenlands product mag bedragen. "Dat is veel te strak en bovendien afgesproken in een tijd van hoogconjuctuur. Zo'n norm moet flexibel zijn, moet meebewegen met de conjuctuur."

De breuk betekent dat Nederland het nog een onbepaalde tijd moet doen met een demissionair kabinet, dat geen beleid kan maken. Ook dat beoordeelt Van Witteloostuijn als een negatief effect, omdat het geen goed doet aan het toch al sterk afgenomen vertrouwen van consumenten, producenten en de financiële markten. "Op micro-niveau is het wel positief dat er nog geen nieuw kabinet is. De overproductie van beleidsregels is stilgevallen. Niet nog meer regels, geen nieuwe hervormingen van het onderwijs bijvoorbeeld. Het lijkt mij dat niemand dat erg vindt."

http://www.nu.nl/news.jsp?n=132364&c=31
  vrijdag 11 april 2003 @ 09:20:28 #67
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_9713502
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 09:07 schreef rvand het volgende:
In ieder geval 'blij' dat de knoop is doorgehakt. Ik was al niet overtuigd van het compromisvoorstel dat er lag en gezien de 'chemie' tussen beide heren had ik ook een hard hoofd in hoe dat in de toekomst zou gaan.

Dat het CDA hier op aanstuurde is nu helemaal duidelijk aangezien Verhagen kort geleden al met Zalm contact heeft gezocht om de nieuwe mogelijkheden te bespreken. Het CDA, met Verhagen als spil in het geheel, is wat mij betreft dan ook de hoofdschuldige van het klappen van de formatie. Bos verwijt ik een zekere naïviteit dat hij toch nog zo lang geloofd heeft, of beter gezegd, hoop had, in de betrouwbaarheid van Balkenende.

Qua beleid sluiten VVD en CDA natuurlijk een stuk beter bij elkaar aan, en het zou me dan ook niet verbazen als die twee elkaar heel snel weten te vinden.

Geheel mee eens.
quote:
De VVD moet natuurlijk wel heeeeeeel erg voorzichtig zijn. Ze zijn de vorige keer ook morrend en tegen hun zin in het kabinet gestapt en daarvoor achteraf toch enigszins afgestraft. Een nieuwe misser kunnen ze zich niet veroorloven. Maar de verleiding is gewoon te groot voor ze.
Ik vind niet dat ze erg afgestraft zijn vorige keer, toch 4 zetels erbij. Misschien niet het gehoopte resultaat, maar geen afstraffing. Tevens denk ik niet dat het komt vanwege de regeringsdeelname, dat gevoel bespeurde ik niet bij de publieke opinie.

Maar het is wel raar dat de VVD bij voorbaat al regeringsdeelname uitsloot (ok, het klinkt goed bij de achterban), nu moeten ze weer flink draaien net zoals de vorige keer. 1 keer is te 'vergeven', maar 2 keer draaien om regeringsdeelname gaat worden uitgebuit door de andere partijen bij volgende verkiezingen.

VVD gaat wel een imago krijgen van: wat bedoelen ze nou. Ook dat de VVD eigenlijk uit Paars moest stappen + 2 keer gedraai om regeringsdeelname (die 2de keer die komt nu toch wel ), dat maakt het er niet beter op.

quote:
Het beleid zal volkomen op de financiering afgestemd worden, waarbij begrotingsevenwicht weer prioriteit krijgt. Dat kan; en zal in de basis ook economisch zijn vruchten kunnen afwerpen. Het zal echter een enorme kaalslag betekenen voor de huidige maatschappelijke fundamenten. Onderwijs, zorg en sociale voorzieningen zullen enorme klappen krijgen. Mensen met WAO, AOW, huursubsidies kunnen hun borst natmaken. Natuurlijk is het goed dat daar de bezem een keer doorheen gaat, maar ik vrees dat de radicale wijze waarop een CDA/VVD kabinet dat gaat doen - LPF zal hoogstens als aankleding fungeren - ook diegenen die met recht van deze voorzieningen gebruik maken snoeihard zal treffen.
Ik denk het ook, alhoewel het afwachten is welke voorzieningen er minder gaat worden. Dit is wel een doemscenario die je voorspeld. Ik denk niet dat alle voorzieningen [/i]flink achteruit gaan. Ik hoop het iig niet.
quote:
Wat dat betreft worden de komende 4 jaar voor veel mensen hele barre tijden. Ik voorspel dat een aantal fok!ers die nu nog staan te juichen bij het vooruitzicht van een VVD/CDA combinatie van een koude kermis thuis gaan komen als ze merken hoezeer hun eigen portemonnee wordt getroffen.

Maar bij de verwachting dat de wereldeconomie gaat aantrekken (of blijft het dobberen op +/- 0.2%?), en de bezuinigingen + 'afbraak' voorzieningen, gaat de NL economie wel aantrekken waar ze mee kunnen pronken, en wat goed in de oren gaat klinken bij de rechtse en rijke stemmers (het arbeidersvolk in de wijken wat minder).
quote:
Enfin, wel leuk dat ik vanaf nu van de buitenkant eens naar de formatie kan kijken
Hoi Wouter Bos
  vrijdag 11 april 2003 @ 09:24:54 #68
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_9713567
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 09:10 schreef Strolie75 het volgende:
Ach, ga maar weer naar Knevel op Zaterdag kijken voor 'objectieve' berichtgeving.
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 09:17 schreef rvand het volgende:

[..]

http://www.nu.nl/news.jsp?n=132364&c=31

"Ik ben partijloos" Tuurlijk. Maar als er genoeg wordt gesnoeid in het sociale stelsel dan komt er ook veel geld bij en wordt de economie niet gehinderd door sociale zekerheden. Werkgevers krijgen meer ruimte, die vooral op economische groei mikken. Dus ik denk dat de economie niet te veel klappen gaat krijgen onder VVD-bewind.
pi_9713578
Grmbl CDA

Slechte zaak dat de formatie afgebroken is . Het is te hopen dat er nu snel een alternatief komt want we hebben gewoon een regering nodig op dit moment.

Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_9713923
quote:
Centraal Planbureau:

'Begroting moet in 2007 in evenwicht '

Door een onzer redacteuren

DEN HAAG, 10 APRIL. Om de oplopende kosten van de vergrijzing in de toekomst op te kunnen blijven vangen, moet een nieuw kabinet aansturen op begrotingsevenwicht in 2007.

Dat blijkt uit een analyse van de vergrijzing die het Centraal Planbureau (CPB) vandaag heeft gepubliceerd. De kosten van de vergrijzing waren voor het CDA reden om te streven naar een streng begrotingsbeleid.

De analyse is een aanpassing van een rapport dat het CPB drie jaar geleden schreef over de kosten van de vergrijzing. Toen stelde het planbureau nog dat voor het dekken van de hogere vergrijzingskosten een overschot van jaarlijks 1,7 procent van het bruto binnenlands product noodzakelijk is. Daarmee zouden de kosten draaglijk blijven en kon er, onder de toen geldende economische omstandigheden, een realistisch begrotingsbeleid worden gevoerd. Door de slechtere economische situatie nu is dat scenario niet meer houdbaar. Ook is een volledige aflossing van de staatsschuld in 2025 niet realistisch meer, stelt het CPB. Op het hoogtepunt van de vergrijzing, rond 2030, bedraagt de schuld volgens het CPB 10 procent van het bruto binnenlands product.

De CPB-analyse komt op het moment dat CDA en PvdA in de formatiebesprekingen in een impasse verkeren over het begrotingsbeleid. Juist de CDA-wens om de begroting in 2007 in evenwicht te krijgen speelt daarbij sterk. De PvdA wil afstappen van een evenwicht omdat de economische situatie dat niet zou rechtvaardigen.

Gisteren heeft het International Monetair (IMF) fonds in haar halfjaarlijkse Economic Outlook gewaarschuwd voor een te rigide omgang met de Europese begrotingsregels. Het fonds stelt dat gezien de huidige conjuncturele dip het Europese Stabiliteits- en Groeipact minder strak geïnterpreteerd moet worden. Het IMF pleit ervoor de zogenoemde automatische stabilisatoren ,,volledig'' te laten werken, ook als daarmee de tekortgrens van 3 procent van het bruto binnenlands product wordt overschreden. Bij een volledige werking van de automatische stabilisatoren lopen mee- of tegenvallers op de begroting rechstreeks het saldo in. Duitsland en Frankrijk overschrijden de 3-procents-norm volgens het IMF volgend jaar al.

bron: http://www.nrc.nl/binnenland/artikel/1049952323172.html

Dit artikel verscheen gisteren in NRC (voordat de breuk bekend werd). Interessant dat het IMF waarschuwt voor al te rigide begrotingspolitiek. Ik denk dat Nederland erg moet oppassen om niet als braafste jongetje van de klas gepasseerd te worden door andere landen die het met het stabiliteitspact niet zo nauw nemen.

pi_9713954
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 09:05 schreef Sickie het volgende:

[..]

Mjuh, en waar denk jij dat die verslaggevers hun informatie vandaan hebben?

De informateurs hebben beide gezegd dat het CDA de onwillige partij was en op een onmogelijk moment met een onmogelijk nieuw voorstel kwamen. Of vind je dat ook geen betrouwbare bron?
pi_9714097
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 09:20 schreef Sidekick het volgende:
Ik vind niet dat ze erg afgestraft zijn vorige keer, toch 4 zetels erbij. Misschien niet het gehoopte resultaat, maar geen afstraffing. Tevens denk ik niet dat het komt vanwege de regeringsdeelname, dat gevoel bespeurde ik niet bij de publieke opinie.
In de publieke opinie is de VVD nog steeds de enige partij die de stekker uit Balkenende I heeft getrokken en daar zijn ze wel degelijk op afgerekend.
quote:
Maar het is wel raar dat de VVD bij voorbaat al regeringsdeelname uitsloot (ok, het klinkt goed bij de achterban), nu moeten ze weer flink draaien net zoals de vorige keer. 1 keer is te 'vergeven', maar 2 keer draaien om regeringsdeelname gaat worden uitgebuit door de andere partijen bij volgende verkiezingen.
Aangezien de publieke opinie van mening is dat alle harde economische beslissingen van de afgelopen paar kabinetten allemaal de schuld zijn van de VVD zonder dat diezelfde opinie zich verder afvraagt of die beslissingen misschien noodzakelijk waren, kan ik het de VVD niet kwalijk nemen dat ze eerst twee andere partijen de kans hebben gegeven om in een moeilijke economie weinig populaire beslissingen door te voeren. Als de VVD nu weer in de regering gaat zitten worden ze daar inderdaad op afgerekend, maar volgens mij maar minimaal op het draaikonten en maximaal op de (buiten hun schuld) slechte economie en de daarbij behorende bezuinigingen.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  vrijdag 11 april 2003 @ 10:14:12 #73
38042 Maerycke
Ja, wat nou weer?
pi_9714154
Dit land gaat met een centrum-rechts (of rechts, want waarschijnlijk valt het nauwelijks meer centrum te noemen) volslagen naar de kl*ten.

De impact die de bezuinigingsmaatregelen zal hebben, zullen desastreus zijn. En waarschijnlijk zal het pakket aan maatregelen nu nog wel groter uitvallen dan de 20 miljard waar eerder over gesproken werd.

Je kunt nog zo braaf streven naar een begrotingsevenwicht, maar als daarvan de economie in een diepe recessie komt, er tienduizenden extra werklozen bijkomen, dan kan ik me nauwelijks voorstellen dat we daarmee de klappen van de vergrijzing kunenn opvangen.

De vergrijzing zal immers betaald moeten worden door WERKENDE mensen die het geld op zullen moeten hoesten voor de mensen die op dat moment in de AOW gaan en al zitten. Ik vraag me af hoe dat zal gaan als een groot deel van de mensen die tot arbeidsgeschikten behoort, geniet van een gekortwiekte uitkering.

pi_9714284
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 10:14 schreef Maerycke het volgende:
Dit land gaat met een centrum-rechts (of rechts, want waarschijnlijk valt het nauwelijks meer centrum te noemen) volslagen naar de kl*ten.

De impact die de bezuinigingsmaatregelen zal hebben, zullen desastreus zijn. En waarschijnlijk zal het pakket aan maatregelen nu nog wel groter uitvallen dan de 20 miljard waar eerder over gesproken werd.

Je kunt nog zo braaf streven naar een begrotingsevenwicht, maar als daarvan de economie in een diepe recessie komt, er tienduizenden extra werklozen bijkomen, dan kan ik me nauwelijks voorstellen dat we daarmee de klappen van de vergrijzing kunenn opvangen.

De vergrijzing zal immers betaald moeten worden door WERKENDE mensen die het geld op zullen moeten hoesten voor de mensen die op dat moment in de AOW gaan en al zitten. Ik vraag me af hoe dat zal gaan als een groot deel van de mensen die tot arbeidsgeschikten behoort, geniet van een gekortwiekte uitkering.

Volkomen gelijk maar het 'volk' wil het blijkbaar zo. Stelletje masochisten
  vrijdag 11 april 2003 @ 10:30:35 #75
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_9714440
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 10:22 schreef SCH het volgende:

[..]

Volkomen gelijk maar het 'volk' wil het blijkbaar zo. Stelletje masochisten

Nee, Balkenende wil weer wat koffie drinken, het volk heeft al aangegeven dat ze een CDA-PvdA kabinet wilde.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')