*Ik geniet zelf meer van de klasse.. zoals Jimmy Hendrix - Little Wing
Heerlijke muziek toch?
Dat is toch veel meer kunst en passie,dan kei hard een gedicht te roepen!
*maarja wie ben ik om dat te zeggen.. terwijl ik van koeken noch snoepen der niks van af weet
quote:Okee ik ga een poging doen, ik errrrg veel van hiphop maar of ik het uit kan leggen
Op vrijdag 11 april 2003 01:19 schreef TimoBasso het volgende:
Maar wat is nou dan de kunst van het rappen?
Want maakt het nou zo mooi,dat er zoveel mensen van houden?
Dat wil ik wel eens weten
Waarom het mij aanspreekt-ik kan er veel uit halen, het is niet zomaar een lullig deuntje plus refrein maar ik kan echt genieten van mooie tekstuele hoogstandjes, love him or hate him maar Eminem kan dit bijvoorbeeld ook prachtig (zijn gebruik van lettergrepen ) en Jay-Z ook. En het is persoonlijk. Verder gaat het mij om de flow, ...hoe leg je dat uit? *kijkt naar andere hiphop fans?* Bijv. Ghostface Killah, hij gooit het eruit alsof hij zingt, zo melodisch kan het klinken.
Ik vind poetische, diepe hiphop als Common prachtig, maar hou net zo goed van lollige Lil Kim en Trina muziek als ik in die bui ben
quote:de helft van de scene is crimineel
Op vrijdag 11 april 2003 02:18 schreef Steijn het volgende:
Ik heb niet een specifiek genre wat ik leuk vind, als het maar goed in elkaar zit en goed klinkt zeg ik maar (in WA staan Jazz, Klassiek Techno en Trance door elkaar). Toch vind ik rap toch wel het slechtste genre. Waarom moet die muziek altijd zo agressief overkomen, waarom al die hoeren en waarom al dat gepats.Ik krijg echt het idee dat meer dan helft van de rap scene gewoon crimineel (en daar ben ik vreselijk tegen) is. Want waarom schiet men elkaar anders bijkans graag aan gort?? Maar goed smaken verschillen...
quote:Hier is de topicstarter weer even: ik had deze (dit) topic met rust gelaten onder het motto "to each his own" maar vanavond kreeg ik zo de tering in (ik voelde me bijna een rapper, alleen zonder pleisters op m'n gezicht
Op vrijdag 11 april 2003 02:34 schreef woediewokkie het volgende:
steijn,het raakt bij mij ook niet echt de gevoelige snaar,maar over smaak valt niet te twisten,ik hoef het niet in mijn cd spelertje,ik snap best dat men maatschappelijk kritisch kan zijn,ben ik ook,maar waarom laten ze zich door siebel sponseren,en ferrari,en badpakkies van spido,en completa poeder,heeft niets met elkaar te maken,tegenstrijdig,dus voor mij is dat niet echt,en ze pissen continu buiten de pot prive,zegt mij genoeg
Even ter informatie: ik ben 45.
quote:Bovengenoemde zenders draaien louter Top40-rommel, Nelly, Eminem en 50 Cent vertegenwoordigen niet echt de hiphopscene.
Op vrijdag 11 april 2003 08:11 schreef luked45 het volgende:
Als je 3 muziekzenders achterelkaar rappers tegenkomt heb je het als rap-hater echt wel gezien.
Naast deze commerciële hiphop-scene is er namelijk nog een wereld. Een wereld waar jij nog nooit van gehoord hebt. Rap kun je kut vinden, maar je moet wel weten waarover je het hebt.
conclusie, rap is oke
quote:op zich eens, behalve over Eminem, ik hekel de rappers die het alleen maar hebben over bling bling, mudafucking ho's etc.
Op vrijdag 11 april 2003 00:17 schreef luked45 het volgende:
Ik vind rap kut. Het is agressieve rijmelarij op een beat van en voor ghetto-bewoners, die zich graag nog "angrier" willen laten maken dan ze al zijn. De uitvoerenden zijn behangen met goud, rijden in dure auto's, dragen dure kleding (alles gejat?), en omringen zich met de knapste hoeren. Is dit een act? Volgens mij niet. Het is tuig, anders maken ze elkaar niet af (Notorious BIG, Tupac Shakur en onlangs nog één).
Toen kwamen de blanke rappers, waaronder nu de immens populaire Eminem. Altijd die stomme gehurkte houding en dat spastische gezwaai met die handjes. WAT IS DAAR GOED AAN? En kom niet met "Dan moet je maar eens goed luisteren naar de teksten", want daar is geen flikker van te verstaan, en ik ken toch heel goed Engels.
Misschien willen mensen die rap net zo'n vorn van verontreiniging vinden als ik ook reageren.
Eminem vind ik dus wel oprecht goed, z'n texten zijn erg goed (toch maar wat beter gaan luisteren) en hij heeft lekkere deuntjes.
quote:Hallo Hans Teeuwen
Op vrijdag 11 april 2003 00:20 schreef DeStedebouwer het volgende:
Ik ben het helemaal eens met de betreffende topicopener.Rap is ongeïnspireerde bagger. Dat heeft niets met muziek te maken.
Echt een topverhaal, er is geen speld tussen te krijgen. Gelukkig maak je ook niet de fout om over HIPHOP te spreken (want zo heet de hele stroming). Ik weet zeker dat jij de hele scene van binnen uit kent. De artiesten die je noemde staan natuurlijk ook binnen de scene oop een voetstuk en iedere hiphop liefhebber gaat helemaal losop 50 Cent en Nelly .
En omdat je het zo goed weet hoef ik je natuurlijk niet uit te leggen dat je topic titel fout is. Hiphop bestaat uit 4 elementen en daar is MC-ing (de Rap) er maar een van...
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 13:21 schreef Tony_Montana67 het volgende:
Wat een wereld argumenten!!!
De artiesten die je noemde staan natuurlijk ook binnen de scene oop een voetstuk en iedere hiphop liefhebber gaat helemaal losop 50 Cent en Nelly.
Wind je maar niet op Tony, 't is het niet waard
quote:Weet ik wel, maar ik moest ff een licht sarcastische opmerking maken
Op vrijdag 11 april 2003 13:24 schreef cosmick het volgende:
Wind je maar niet op Tony, 't is het niet waard
Van iemand die 45 beweerd te zijn, zou je een iets genuanceerdere reactie verwachten
quote:Ik doelde trouwens vooral op de negerrappers. Ja ik discrimineer. Net als Hans Teeuwen.
Op vrijdag 11 april 2003 09:55 schreef Dezz het volgende:[..]
Hallo Hans Teeuwen
quote:Ja, pure domheid en desinteresse. Eigenlijk de schuld van TMF en MTV.. die zenden al die troep uit. En mensen 'denken' dan dat DAT hiphop is
Op vrijdag 11 april 2003 13:27 schreef Tony_Montana67 het volgende:[..]
Weet ik wel, maar ik moest ff een licht sarcastische opmerking maken
Van iemand die 45 beweerd te zijn, zou je een iets genuanceerdere reactie verwachten
Gelukkig weten wij beter. En de topicstarter: luister 's
hier
naar ... of naar dit ...
Dat is de muziek die hiphop heet
quote:zou jij je verdiepen in muziek die je totaal niet interesseert??
Op vrijdag 11 april 2003 10:28 schreef woediewokkie het volgende:
dus je hebt er pas verstand van,als je het goedvindt???
dit is al eerder in een ander topic besproken btw , als ik bijv Trance oninteressant vind om te luisteren , baseer ik dat ook op de dingen die ik op de radio hoor langskomen (aangezien ik de moeite niet wil nemen om het te downloaden/kopen omdat het mij niet interesseert) , betekend dat dan dat ik opeens 'verstand' van trance mag hebben
[Dit bericht is gewijzigd door PaRoDiUzZ op 11-04-2003 13:51]
Maakt et mij uit?
Zolang ik maar mijn eigen muziek mag blijven luisten
En er zit een uitknop op mijn TV,
ook op mijn radio trouwens
(en ik ben het levende bewijs dat het mogelijk is het nummer van Jamai nog nooit te hebben gehoord )
quote:Je kinderen luisteren zeker naar Rap
Op vrijdag 11 april 2003 00:17 schreef luked45 het volgende:
Ik vind rap kut. Het is agressieve rijmelarij op een beat van en voor ghetto-bewoners, die zich graag nog "angrier" willen laten maken dan ze al zijn. De uitvoerenden zijn behangen met goud, rijden in dure auto's, dragen dure kleding (alles gejat?), en omringen zich met de knapste hoeren. Is dit een act? Volgens mij niet. Het is tuig, anders maken ze elkaar niet af (Notorious BIG, Tupac Shakur en onlangs nog één).
Toen kwamen de blanke rappers, waaronder nu de immens populaire Eminem. Altijd die stomme gehurkte houding en dat spastische gezwaai met die handjes. WAT IS DAAR GOED AAN? En kom niet met "Dan moet je maar eens goed luisteren naar de teksten", want daar is geen flikker van te verstaan, en ik ken toch heel goed Engels.
Misschien willen mensen die rap net zo'n vorn van verontreiniging vinden als ik ook reageren.
Lekker kortzichtig
Jam master jay was zeker ook tuig hij liep altijd met pistolen rond en schreewde bitch,ho,nigger
Beetje triest om rap zo de grond in te boren omdat jij er nix aan vind vooral als je er nix vanaf weet
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 13:21 schreef Tony_Montana67 het volgende:
Wat een wereld argumenten!!!Echt een topverhaal, er is geen speld tussen te krijgen. Gelukkig maak je ook niet de fout om over HIPHOP te spreken (want zo heet de hele stroming). Ik weet zeker dat jij de hele scene van binnen uit kent. De artiesten die je noemde staan natuurlijk ook binnen de scene oop een voetstuk en iedere hiphop liefhebber gaat helemaal losop 50 Cent en Nelly
.
En omdat je het zo goed weet hoef ik je natuurlijk niet uit te leggen dat je topic titel fout is. Hiphop bestaat uit 4 elementen en daar is MC-ing (de Rap) er maar een van...
Ieder zijn eigen ding
Et kan aan mij liggen, maar die kerel schreeuwt (whaaaaaaaaaaat! ) doet een hond na 100x in een nummer enz.
Zo vaak als ik het al heb gezegd, rap mag (van mij in ieder geval) niet tot muziek gerekend worden, waar is de ambacht te vinden in deze "scene" waar is de muziekaliteit te vinden bij die rappers? In de beats die ze maken? zelf? ho maar, zoals eerder gezegd zijn het allemaal computergegenereerde samples met een beatje eronder, het kan natuurlijk aan mij liggen, maar dat kan iedere Konjo 123 maken toch? en een tekst "rappen" in je eigen stijl bijzonder
btw hoeveel van dit soort topics gaan er nog komen ?
ook als je kritiek op hiphop hebt, maar dan kan er misschien een leuke discussie ontstaan
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |