Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben en weten wat ik het beste kan eten? Ik eet 3 goede maaltijden per dag en tussendoortjes.. En als ik eet, ook een vol bord.. Maar het komt er maar niet bij
En ik kan ook niet zeggen dat ik me goed voel bij dit gewicht, anders zou ik het wel zo lekker houden...
quote:Niet sporten en vet eten!
Op donderdag 10 april 2003 12:01 schreef Marliezzz het volgende:
Mijn hele leven ben ik al enorm licht geweest en zelfs een hele tijd ondergewicht gehad.. Nu weeg ik 50 kilo bij 1,75.. En ik ben bijna 19. Ik vind dit nog wat aan de lage kant en ik wil aankomen.Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben en weten wat ik het beste kan eten? Ik eet 3 goede maaltijden per dag en tussendoortjes.. En als ik eet, ook een vol bord.. Maar het komt er maar niet bij
En ik kan ook niet zeggen dat ik me goed voel bij dit gewicht, anders zou ik het wel zo lekker houden...
Ik zou zeggen, vraag het eens bij een diëtist(e) wat je eraan kan doen.
Ik heb de hoop opgegeven en het boeid me eigelijk niet zoveel meer maar tis wel kut.
De reacties van mensen die op hun gewicht moeten letten en dan zien hoe ik me de pluris eet en niks aankom is wel cool
quote:werkt niet, sorry
Op donderdag 10 april 2003 12:04 schreef kwib het volgende:
Veel bier drinken![]()
quote:ik ben ongeveer hetzelfde als jou wat dat betreft, maar ik heb wel 1 jaar gesport enzo, en het baatte geen drol. helaas...
Op donderdag 10 april 2003 12:07 schreef LoonaTick het volgende:
zelfde hier hoor...ik weeg 63 en ik kan vreten wat ik wil...er komt geen onsje bij...en ik ben 19...1,80 ofzo...ik ben ook skinny zeg maar...en sport niet...dusjah...maar ik adviseer gewoon fitness ofzo...spieren kweken...want spieren zijn zwaarder als vet...en ziet er ff beter uit...ikzelf ben een beetje te lui hiervoor hehehe
Ik ben ook heel blij dat ik kan eten wat ik wil, maar ik voel me echt niet lekker bij dit gewicht.. Iets teveel inspanning en ik ben al zo flauw als et kweenietwat... En mijn dokter, die roept alleen maar: eet je maar wat meer chips, overkomt iedereen wel eens Maar dat zegt ie met alles
Ik wordt juist alleen maar dikker én ik sport me suf en eet niet-vet enzo.
Een reep choclade van 200 gram maakt me 500 gram zwaarder...
Maar goed, Kruidvat, de Tuinen enzo verkopen ook gewichtstoename-producten. Liggen in dezelfde schappen als zaken zoals afval-dingen en sportvoeding.
Of werkt dat net zo slecht als dieet-producten?
quote:Tja bij mij wel ik heb denk ik een snelle spijsvertering ofzow? want ik heb een jaar gesport en at me echt de tering met ook van die gewicht aankom troep maar hielp niks geen grammetje.
Op donderdag 10 april 2003 12:15 schreef ajay het volgende:
Wat een luxe probleem![]()
Een reep choclade van 200 gram maakt me 500 gram zwaarder...Maar goed, Kruidvat, de Tuinen enzo verkopen ook gewichtstoename-producten. Liggen in dezelfde schappen als zaken zoals afval-dingen en sportvoeding.
Hier ook t zelfde probleem, heeft met een snelle stofwisseling te maken en daar kan je niet veel aan doen.
Wat ik doe: is WEL veel sporten en daarnaast eiwitshakes drinken dan kom je een 3 kilo aan ongeveer.Maar als je stopt met sporten gaat t ook weer weg. veel kleine maaltijden eten helpt ook, maar daar is neit altijd tijd voor. er zijn idd weing producten om aan te komen maar fitness helpt zeker wel! suc6
in de sportschool met gewichten en toestellen, Dit in combinatie met voldoende eiwitten en je wordt gezond zwaarder
oplossing is dan alleen zwaar veel in de sportskool gaan zitten, maar zodra je dan stopt is het binnen mum van tijd weer weg.
Wanneer je gebruikt maakt van die flitsende (en dure) preparaten, is het effect misschien wel wat spectaculairder, maar het zal niet blijvend zijn.
Ongezond gaan leven, zoals extra (verkeerde) vetten eten e.d., raad ik je niet aan. Niet zo best voor hart & bloedvaten.
Pas echter op met het idee dat je altijd veel kan eten en niet aankomt. Het komt ooit eraan. Ik woog tijden 72 a 74 kilo bij 1 meter 95. Sinds een tijd komt dit er supersnel aan, weeg nu bijna 90 kilo. En m'n postuur is er niet naar, ben dus vrij mager. Ach, trainen om het eraf te krijgen maar ben vreselijk lui!
Heb ook al meerdere dingen geprobeerd zoals veel bier maar dat hielp ook nie. veel vettigheid ook niet, ben op kantoor gaan werken ben ik wat minder actief maar helpt ook niet.
Ik denk dat er ook niet veel aan te doen is
En het heeft ook wel voordelen je hoeft nie aan de lijn te doen
oh ja ben zelf ongeveer 1.78 en weeg wel ietsjes meer 55 kilo ongeveer, en ben 25 jaar...
quote:Dik zijn dat is pas een luxe probleem...
Op donderdag 10 april 2003 12:15 schreef ajay het volgende:
Wat een luxe probleem![]()
Een reep choclade van 200 gram maakt me 500 gram zwaarder...Maar goed, Kruidvat, de Tuinen enzo verkopen ook gewichtstoename-producten. Liggen in dezelfde schappen als zaken zoals afval-dingen en sportvoeding.
quote:Ik ben sinds ik ben gaan fitnessen juist 10 kilo aangekomen
Op donderdag 10 april 2003 12:03 schreef SiNz het volgende:
Niet sporten en vet eten!
kan eten wat ik wil, en heel veel vettige dingen ook zoals chips etc
want voor normaal eten heb ik nooit zoveel honger, maar eet toch vrij veel....
ik ben 20, 1.82m en weeg al jaren tussen 66-68
nu ben ik een maand geleden begonnen met fitness en daar ben ik voor het eerst na jaren weer eens op de weegschaal gaan staan: 64!! wtf ik ben zelfs afgevallen
maarja hopen dat de fitness nu een beetje helpt, spieren wegen ook veel schijnbaar
achja supererg vind ik het niet want ik kan wel de hele dag eten wat ik wil maar beetje breder zou ik wel willen zijn maarja....
knuf en kuxxie
quote:Join the club, meid.
Mijn hele leven ben ik al enorm licht geweest en zelfs een hele tijd ondergewicht gehad.. Nu weeg ik 50 kilo bij 1,75.. En ik ben bijna 19. Ik vind dit nog wat aan de lage kant en ik wil aankomen.Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben en weten wat ik het beste kan eten? Ik eet 3 goede maaltijden per dag en tussendoortjes.. En als ik eet, ook een vol bord.. Maar het komt er maar niet bij
Er is helaas niet zo veel tegen te doen. Pinda's en bananen zijn in ieder geval dingen waar je een redelijk stabiel gewicht door houdt als je ze zeer regelmatig eet, en dat is dan ook nog redelijk gezond. Maar echt aankomen....Dat is weer een ander verhaal.
Je hebt wel van die dingen als 'gewichtstoename' in de handel (poedertjes, shakes, enzovoort) maar dat is echt verschrikkelijk duur.
Het kan best wel zijn dat ik een te snelle stofwisseling heb..
Maar ik pak er zo een banaan bij pinda's lust ik niet zo
Nee, even serieus, sinds ik twee jaar geleden op mezelf ben gaan wonen ben ik 15 kilo aangekomen. Ik was zelf ook altijd aan de lichte kant (1.80m bij 60 kilo) en nu weeg ik dus 75. Nu ben ik alleen weer bang te zwaar te worden, dat is ook niet de bedoeling. Wat ik wel merk is dat m'n weerstand ook omhoog is gegaan, ik word minder snel ziek en ik merk ook dat als ik ziek ben dat die periode korter duurt.
Misschien meer pasta eten, werkt dat??
Bij mij lag het aan stress, weinig slaap en niet lekker in mijn vel zitten.
Ik at een hoop vet, dat hielp niet.
Een regelmatiger leven, meer slaap en rust en iets gaan doen wat ik echt leuk vond.. deed mij 8 kilo aankomen in een paar jaar.
Nog steeds weeg ik 58 kilo bij 1.76.
Ik ben tevreden, niet te mager.
Zolang je je menstruatie hebt, ben je niet "gevaarlijk" laag in gewicht.
Tja dat herbalife.... stond al een mien bij mij in de winkel met een I-LOVE-HERBALIFE-button op haar jas, mij het proberen te verkopen... (ja ok, klinkt een beetje dubbel, maar ze kwam om bij mij een bril te kopen en probeerde gelijk háár herbalife aan mij te verkopen..)
Maar ik ben er niet te diep op ingegaan.. Wat is het eigenlijk.. Herba=kruiden, life= leven.. Je gaat een kruidenleven opbouwen??
Ik voel me ook gewoon erg mager. En ik kan eten wat ik wil, maar er wil geen gram bij....
quote:wat jij moet doen is zwaar aan de ijzers gaan trekken, en enorm veel vreten. Dan zul je zien dat je zwaarder wordt. 3X per week keihard ertegenaan.
Op donderdag 10 april 2003 21:34 schreef QyRoZ het volgende:
Heeeeeeeeel bekend probleem.
Ik ben man, 24 jaar, 1 meter 85 en nog geen 60 kilo. En ik probeer al jaren aan te komen, van alles geprobeerd, maar ik heb het nu opgegeven. Niets werkt. Mooi kut.Ik voel me ook gewoon erg mager. En ik kan eten wat ik wil, maar er wil geen gram bij....
quote:
Op donderdag 10 april 2003 21:29 schreef Brennie het volgende:
Toen ik 18 was woog ik ook zoveel.Bij mij lag het aan stress, weinig slaap en niet lekker in mijn vel zitten.
Ik at een hoop vet, dat hielp niet.Een regelmatiger leven, meer slaap en rust en iets gaan doen wat ik echt leuk vond.. deed mij 8 kilo aankomen in een paar jaar.
Nog steeds weeg ik 58 kilo bij 1.76.
moet zeggen dat ik heel goed in mijn vel zit.. Doe nu iets wat ik echt leuk vind, slaap genoeg.. Alleen de stress zou wat minder kunnen..Ik ben tevreden, niet te mager.
Zolang je je menstruatie hebt, ben je niet "gevaarlijk" laag in gewicht. Die menstruatie is bij mij tot heel laat uitgebleven.. Pas ook inderdaad toen er gewicht bijkwam, begon die ellende...
quote:Bij sommige mensen werkt het lichaam nu eenmaal zo. Ik ben 1.70, en 52 kg.. en ik ben een jongen/man en ik ben 23! Oh well..
Maar waarom voel je je er niet goed bij dan?
quote:Misschien heb je bloedarmoede? Of is dat al gevraagd.. maar ik heb ook wel honger hoor als ik niet gegeten heb. Maar ik ben intussen wel gewend relatief laat te eten. (ik heb gewoon geen zin om vroeg te koken
Op donderdag 10 april 2003 22:30 schreef Marliezzz het volgende:
Na een beetje inspanning voel ik me al vermoeid.. Et lijkt alsof ik geen reserves heb ofzo.. Één keer later eten en ik sta te draaien op mijn benen...
quote:Waarom ga je dan niet naar je huisarts en/of diëtist(e)?
Op donderdag 10 april 2003 22:30 schreef Marliezzz het volgende:
Na een beetje inspanning voel ik me al vermoeid.. Et lijkt alsof ik geen reserves heb ofzo.. Één keer later eten en ik sta te draaien op mijn benen...
Maar uit mijn huisarts is nog nooit een nuttig woord gekomen helaas
Kan schelen namelijk
quote:Ik ben met roken ook 8 kilo aangekomen. Dus je kunt wel aankomen als je rookt.
Op donderdag 10 april 2003 23:12 schreef maartena het volgende:
Wat ik nog niet van je gehoord heb is of je ROOKT of nietKan schelen namelijk
Maar wie weet was ik wel zwaarder geweest als ik nooit gerookt had
quote:Volgens mij kom je sneller aan als je niet rookt
Op donderdag 10 april 2003 23:15 schreef Brennie het volgende:[..]
Ik ben met roken ook 8 kilo aangekomen. Dus je kunt wel aankomen als je rookt.
Maar wie weet was ik wel zwaarder geweest als ik nooit gerookt had
(Maar) En ik rook niet
ohja ik ben een jongen
Daar een drie tal shakjes per dag ...en geloof me..je komt zo een aantal kilo aan. Ik gebruikte het meestal in combinatie van creatine om zwaarder te trainen. Maar je ziet het resultaat na een week. Lees de bijsluiter maar eens.
Ik heb JAREN lang 65 gewogen maar sinds ikk samen ben gaan wonen is er 4 kilo bijgekomen. Ik denk dat dit te maken heeft met een soort rust vinden (had het thuis nogal zwaar).
Ik eet trouwens (en heb ook altijd gedaan) als een paard, 8 broodjes mee naar de baas, groot bord avondeten, koekje bij de koffie en een zak chips 's avonds laat.
Ik heb er vrede mee, heb genoeg zelfspot (ik sla altijd taartjes af met de opmerking: "nee bedankt, moet aan m'n lijn denken") en wat anderen ervan vinden?
quote:dus ik rook niet
Op donderdag 10 april 2003 21:23 schreef Marliezzz het volgende:
Hmmm dan moet ik eerst beginnen met roken.... mmmm... neee laat maar....
quote:Volg deze link en je krijgt:
Op vrijdag 11 april 2003 09:31 schreef _asterix_ het volgende:
Probeer eens fastfood van American sports http://www.vitamins.nl/nl/index.htm?g=products&id=600030765
TRIBEX
je voelt je er jonger bij
helpt je jonger en energieker te voelen
ondersteunt spiergroei
stimuleert vetverbranding
stimuleert libido c.q. geslachtsdrift
sterk aangeraden voor alle mannen ouder dan 28 jaar
Ben een meid van bijna 19...
Sinds 5 maanden fitness ik nu intensief en ik ben al 6 kilo aangekomen en zie er 10 keer beter uit dan een half jaar geleden.
Ben nu veel gezonder, sterker en heb er ook nog eens een goede conditie door gekregen!
quote:http://www.foodreference.com/html/artfenugreek.html
In various areas of North Africa the seeds (ground into a paste) were traditionally eaten by women to gain weight, in combination with sugar and olive oil. The seeds are still used for weight gain in Libya and other areas. They are also an important source of diosgenin, which is widely used in the production of steroids (which probably accounts for the weight gain), sex hormones, oral contraceptives and veterinary medicines.
Btw. je kunt het ook gewoon in capsules krijgen, hoor. Maar goed, zie maar...
Zo heb ik het gedaan en ik zag de resultaten al na enkele maanden.
mijn armen en benen zijn nog steeds aan de dunne kant maar worden nu ook wat forser.
Maak er een jaarplan van en niet een weekplan...
Voor mij was de discipline vooral belangerijk om regelmatig te eten, soms had ik nog geen honger maar at ik wel.
oja, dit alles niet overdrijven.
quote:oeps...ff doorzoeken op de site naar fastfood
Op vrijdag 11 april 2003 10:21 schreef Marliezzz het volgende:[..]
Volg deze link en je krijgt:
TRIBEX
je voelt je er jonger bij
helpt je jonger en energieker te voelen
ondersteunt spiergroei
stimuleert vetverbranding
stimuleert libido c.q. geslachtsdrift
sterk aangeraden voor alle mannen ouder dan 28 jaarBen een meid van bijna 19...
Andere verklaring is een fantastische metabolisme. Die heb ik ook, misschien wat minder, maar bij mij komt het erg traag aan.Toch een beetje met beleid handelen, want voor je het weet slaat er iets om en gaat je gewicht de hoogte in.
Voordat je begint met eventuele vreetacties, ook even je bloed checken op cholesterol en dergelijke...want als je dat verpest, dn ken het alleen de slechte kant opgaan.
Dan mag je volgens mij wel van geluk spreken
Nu ben ik weer zwanger dus het zal me benieuwen!
Overigens belachelijk dat je huisarts zegt 'eet maar wat meer chips' *tssss*
quote:Nou... volgens mij is ondergewicht net zo vervelend als overgewicht.
Op vrijdag 11 april 2003 14:33 schreef SheDeviltje het volgende:
Ik noem dit meer een luxe probleem![]()
Het is fijn dat ik alles kan eten, maar dan liever echt zonder dat duffe gedoe voor etenstijd..
En suiker.. nee ook niet zoveel. eigenlijk helemaal niet, alleen suiker in mijn thee.. Ik merk wel dat als ik zout eet, het wat beter wordt...
quote:6 keer in de week sporten is wel ok maar als je nog wil groeien ook moet je minstens 15 boterhammen per dag eten en 2 borden warme maaltijd.
Op donderdag 10 april 2003 12:13 schreef Marliezzz het volgende:
Ja ik sport 6 dagen in de week.. Nogal intensief. Maar dat ga ik niet opgeven.Ik ben ook heel blij dat ik kan eten wat ik wil, maar ik voel me echt niet lekker bij dit gewicht.. Iets teveel inspanning en ik ben al zo flauw als et kweenietwat... En mijn dokter, die roept alleen maar: eet je maar wat meer chips, overkomt iedereen wel eens
Maar dat zegt ie met alles
Neem op brood vooral kipfilet e.d.
Je kan ook eiwit-preperaat kopen en dan shakes maken.
* El-Rico kijkt naar profiel
Maar het beste is paardevlees, dat is echt super lekker en gezond.
Maar fitnessen lijkt me een goed plan. Nu ook daadwerkelijk een keer doen.
ik eet me kapot maar er gebeurd niets.
PRIMA!!!
Wat ik in het verleden heb geprobeerd:
1) 4 jaar fitness (5x p.w.) , met de meest vette eiwitshakes , bakken yoghurt , pasta's , kilo's Brinta e.d.
HET HELPT GEEN ENKELE REET!
2) Zoveel vreten dat je knalt (4x per dag en de nodige tussendoors)
HET HELPT GEEN REET!
3) Veel Bier zuipen... Nou dat doe ik al jaren..
HET HELPT NOG STEEDS GEEN REET!
4) Minder gezond leven , vet eten e.d.
OOK DIT HELPT NIET!
Conclusie:
Het zit bij mij gewoon in de familie aan 1 kant. Dus leer ermee leven dat je (nog) niet dik bent , je hebt waarschijnlijk een snelle stofwisseling (kan ook door roken komen ==> dit versnelt de stofwisseling)
Het enige wat je bereikt m.i. is dat je door volop vet eten je interne stelsel wel dermate kan vergallen (denk aan cholesterol , teveel zout e.d.).. dus probeer niet geforceerd dik te worden.
Wat wel waarheid is dat rond je 30e echt gaat uitbuiken .. ik kan niet w8en tot die tijd
Als Rollufie dik is dan schreeuwt hij dit van de top van het hoogste gebouw
quote:Geluksvogel
Mijn hele leven ben ik al enorm licht geweest en zelfs een hele tijd ondergewicht gehad.. Nu weeg ik 50 kilo bij 1,75.. En ik ben bijna 19. Ik vind dit nog wat aan de lage kant en ik wil aankomen.
quote:Hee, hoe kan deze mollige tante aan een lintworm komen? Dat wil ik ook wel, kan ik lekker eten wat ik wil en nog afvallen ook
Op vrijdag 11 april 2003 14:24 schreef Ashram het volgende:
Dit klinkt vergezocht, maar je kun je even laten controleren bij de dokter voor parasieten in je darmstelsel.
Een oorzaak van jou "probleem" zou lintworm kunnen zijn. ipv dat de voedingsstoffen door jou wordt opgenomen, gaat het naar de lintworm...
quote:En van dit soort reacties krijg ik altijd jeuk....
Op zaterdag 12 april 2003 10:54 schreef miendobbelsteen het volgende:Geluksvogel
Hier iemand die uit alle macht probeert van maat 42 naar maatje 36 / 38 te gaan, maar het lukt maar niet
Van dit soort topics wordt ik depri, had ik dat "probleem" maar dat ik alles kon eten wat ik wilde. Ik word al dik van een hap lucht
-edit- zie ook reactie RemCow
En voor topicstartster: ga idd nog maar eens naar de huisarts, en vraag om een verwijzing voor de diëtiste. Is écht de meest gezonde, veilige, goedkope en duurzame manier om (blijvend) op je gezonde gewicht te komen.
quote:je bent een vrouw dus dat komt met de jaren wel. hetzelfde geldt voor mannen. dont worry dus
quote:Vaak wel ja, maar niet altijd.
Op zaterdag 12 april 2003 12:37 schreef BigFloppyDonkeyDick het volgende:je bent een vrouw dus dat komt met de jaren wel. hetzelfde geldt voor mannen. dont worry dus
't Enige advies wat ik kan geven is; ga naar je huisarts en vraag een verwijzing naar een diëtiste.
quote:Jij kunt tenminste nog lekker op survival-kamp naar de Ardennen of zo zonder dat het lichamelijke schade oplevert. Om maar een voorbeeld te geven.
Op zaterdag 12 april 2003 10:54 schreef miendobbelsteen het volgende:[..]
Geluksvogel
Hier iemand die uit alle macht probeert van maat 42 naar maatje 36 / 38 te gaan, maar het lukt maar niet
Van dit soort topics wordt ik depri, had ik dat "probleem" maar dat ik alles kon eten wat ik wilde. Ik word al dik van een hap lucht
Toen ik daar een aantal jaren geleden met school heen ging had ik onderin mijn tas allemaal zakjes pinda's zitten uit angst teveel af te vallen. Die ik dan in mijn slaapzak leeg zat te eten als de rest sliep (ik word altijd vroeg wakker uit mezelf). Ik had gewoon duidelijk meer eten nodig dan dat er gemiddeld voor elk persoon beschikbaar was (wat ik voordat ik ging al had voorspeld), sowieso wordt er bij zoiets erg zuinig mee gedaan.
Ik was echt bang als een wandelende zombie thuis te komen.
In dat opzicht ben je met wat meer kilo's wat vrijer in je doen en laten.
quote:En bij mij als anorexia EN boulimia patient gaan bij dit soort topics de haren overeind staan
Op zaterdag 12 april 2003 12:34 schreef Eska het volgende:[..]
En van dit soort reacties krijg ik altijd jeuk....
Ik geloof onmiddellijk dat het echt heel vervelend en moeilijk is om af te vallen én dan op gewicht te blijven.
Maar onderschat alsjeblieft niet het probleem van té licht/dun zijn.
Niet alleen praktisch lastig (leuke kleding past en/of staat vaak niet), maar opmerkingen als "wat een gratenpakhuis" of "die heeft zeker anorexia" zijn echt afschuwelijk om te horen....![]()
Daarbij vaak nog het probleem dat de weerstand niet geweldig is (zal niet bij iedereen zo zijn), ik herstel altijd vrij traag van een infectie o.i.d. En veel mensen die te licht zijn hebben last van een (te) lage bloeddruk en zijn daardoor snel duizelig.
Aankomen en dan op gewicht blijven is minstens zo lastig als het omgekeerde hoor.
[Dit bericht is gewijzigd door miendobbelsteen op 12-04-2003 15:51]
Het grote nadeel is dat er zoiets als een 'schoonheidsideaal' is. Soms lijkt het of we allemaal slank horen te zijn. Ontzettend fout! Geen enkel mens is gelijk! Iedereen heeft een ander bouw, andere genen, een andere aanleg. Laten we dat niet vergeten!
[Dit bericht is gewijzigd door Natalie op 12-04-2003 17:02]
Niemand kan mij arm eten. Maar jij bent goed op weg.
quote:zeg jij dat niet?
Op zaterdag 12 april 2003 12:13 schreef RemCow het volgende:
Waar ik trouwens ontzettend giftig van wordt is dat mensen zeggen "Ah joh je moet niet klagen, er zijn zoveel mensen die juist lichter proberen te worden dat is veel vervelender."
Maar weet je hoe leuk het is om te horen dat je meer moet eten, wat ben je dun et etc.
IK ZEG OOK NIET TEGEN IEMAND DIE WAT DIK IS "JEZUS WAT HEB JE DIKKE ARMEN ZEG"
![]()
Mijn hele leven (vanaf tiener) ben ik 1.75 lang en woog ik altijd en eeuwig 52 en een halve kilo. Altijd en immer dat gezeur: eet maar hoor je kunt het gebruiken etc.!
Mijn zus idem dito! Nu ben ik 33 en sinds 2 jaar wordt ik zwaarder (dikker.... ).
Eerst was het 56 kilo (ik kijk nooit zo vaak, eigenlijk nooit en zo zag ik ineens 56 kilo). Dit jaar lag mijn vader in het ziekenhuis en daar stond een weegschaal in z'n kamer. Ik erop: 60 kilo!!! Nu had ik het natuurlijk al wel gezien hoor: waar eerst een soort kuilnietbuikje zat zit nu wel iets rondigs en m'n heupen en kont groeien plots.
Waar ik eerder altijd droomde van dikker worden (alles geprobeerd, niets hielp), wil ik nu niet verder uitdijen. Maar het probleem is dat ik altijd alles heb kunnen eten (zakken chips, ladingen chocala, grote stukken kaas, ga zo maar door op een middag of avond of allebei) en het nu echt niet kan laten!
Ik wil deze zomer wel meer gaan fietsen en wandelen, want sporten doe ik niet, maar echt veel zwaarder wil ik niet worden.
Maar wees gerust, het komt vanzelf als je ouder wordt. Laat je leven er niet door verpesten, want je bent mooi zoals je bent!
quote:Ja, hier heb ik niks meer aan toe te voegen, perfect verwoord
Op zaterdag 12 april 2003 16:50 schreef Natalie het volgende:
Misschien is het goed als we onszelf accepteren zoals we zijn. Hetzij te licht/dun of iets aan de stevige kant. Gezondheid is zoveel belangrijker dan gewicht. En inderdaad, te licht/dun zijn is -in de ogen van iemand die graag slank wil zijn- misschien iets geweldigs. Net als dunnere mensen juist erg graag wat kilo's erbij willen. 't Heeft allebei z'n voor- en nadelen.Het grote nadeel is dat er zoiets als een 'schoonheidsideaal' is. Soms lijkt het of we allemaal slank horen te zijn. Ontzettend fout! Geen enkel mens is gelijk! Iedereen heeft een ander bouw, andere genen, een andere aanleg. Laten we dat niet vergeten!
quote:oppassen, voor je het weet komt het wel aan en dan gaat het goed hard
Op zondag 13 april 2003 10:39 schreef EtsuYa het volgende:
Ik heb hetzelfde probleem ook een beetje...
ik weeg 65 en ben 1 meter 80.
das dus goed, maar ik eet dus echt veel.
S'ochtend sspeel ik soms een HEEL brood binnen met nog 3 eitjes enzo.
smiddags nog is een half broodje
en savonds echt gewoon veel (tot 750 gram en mer vlees soms)
ik doe weinig sport en kom niks bij
quote:creatine is iets wat je pas gaat gebruiken als je niet meer vooruitkomt met prestaties. en zeker niet om simpelweg te gaan slikken zonder kennis van zaken
Op zondag 13 april 2003 15:59 schreef Titmeister het volgende:
koop een pot creatine bij de fitness of een sportwinkel en de kilo's komen dan vanzelf wel. En het helpt uitstekend bij sportprestatie.
Dus koop die pot en hou verder op met zeuren. Creatine werkt gegarandeerd.
Eet VEEL groente en fruit en vlees
het helpt
anders eet je alleen snacks
En prop je je buik echt helemaal vol tot je niet meer kunt
succes!
quote:Ik zou als ik jou maar gauw naar de dokter gaan, ohja je moet wel echt trainen en neit stoppen als je "wat" voelt anders groeit er niks.
Op zaterdag 12 april 2003 02:43 schreef Rollufie het volgende:
Ik ben nu zelf 27 , 1.84 en weeg 67 kilo ofzo...Wat ik in het verleden heb geprobeerd:
1) 4 jaar fitness (5x p.w.) , met de meest vette eiwitshakes , bakken yoghurt , pasta's , kilo's Brinta e.d.HET HELPT GEEN ENKELE REET!
2) Zoveel vreten dat je knalt (4x per dag en de nodige tussendoors)
HET HELPT GEEN REET!
3) Veel Bier zuipen... Nou dat doe ik al jaren..
HET HELPT NOG STEEDS GEEN REET!
4) Minder gezond leven , vet eten e.d.
OOK DIT HELPT NIET!
Conclusie:
Het zit bij mij gewoon in de familie aan 1 kant. Dus leer ermee leven dat je (nog) niet dik bent , je hebt waarschijnlijk een snelle stofwisseling (kan ook door roken komen ==> dit versnelt de stofwisseling)
Het enige wat je bereikt m.i. is dat je door volop vet eten je interne stelsel wel dermate kan vergallen (denk aan cholesterol , teveel zout e.d.).. dus probeer niet geforceerd dik te worden.
Wat wel waarheid is dat rond je 30e echt gaat uitbuiken .. ik kan niet w8en tot die tijdAls Rollufie dik is dan schreeuwt hij dit van de top van het hoogste gebouw
weet iemand lekkere, eetbare, maar gezonde dingen waar je snel van aankomt?
quote:Hoe duur is zo'n pot en hoe lang doe je er eigenlijk mee...
Op zondag 13 april 2003 15:59 schreef Titmeister het volgende:
koop een pot creatine bij de fitness of een sportwinkel en de kilo's komen dan vanzelf wel. En het helpt uitstekend bij sportprestatie.
Dus koop die pot en hou verder op met zeuren. Creatine werkt gegarandeerd.
quote:zoek zelf wat meer info.. (www.perfectbody.nl)
Op woensdag 16 april 2003 18:16 schreef Fliepke het volgende:[..]
Hoe duur is zo'n pot en hoe lang doe je er eigenlijk mee...
heb alleen niet zo'n zin om te sporten
Maar wij hebben in de fitness-school van die pilletjes. Die schijnen echt te werken. Al geprobeerd?
quote:Ik doe al jaren niets anders en kom ook geen grammetje aan.
Op donderdag 10 april 2003 12:07 schreef danokorst_banned het volgende:
Zo min mogelijk bewegen, zoals achter de PC zitten. Ook zoveel mogelijk lopen of fietsen mijden en met de bus of auto gaan.
ik gebruik het nu 3 weken en ben 1.83 en nu 73 kilo ( was altijd 68 kilo)
Vorig jaar ben ik model geweest, een daar zeiden die gekken dat ik een of twee kilo moest afvallen en dat ik dan zeer waarschijnlijk wel carrière kon gaan maken. En ik voelde me al vrij slap toen...
Ik blijf gewoon lekker hoe ik ben hoor, mensen moeten zich niet zo bemoeien met andermans gewicht!
Waarom zou ik? ik ben tevreden: ik voel me lekker en presteer goed
Als je zwaarder wilt worden moet je dus veel eten. Maar dus niet rondjes rijden om de MacDrive, maar gezonde dingen enzo.
Hieronder staat mijn voedingsschema, wel gericht op 't bodybuilden, maar misschien valt er iets uit te halen voor anderen.
Ik ben sinds drie jaar met alle troep gestopt en niks afgevallen, maar wel een kilootje erbij gekregen!
De beste remedie is, althans voor mij, dat als je er niet druk om maakt het wel goed komt, misschien ben je gewoon zo gebouwd.
quote:Cashewnoten (+ andere nootsoorten), chocola, muesli, bananen + druiven
Op maandag 14 april 2003 19:08 schreef Trance4Ever het volgende:
...weet iemand lekkere, eetbare, maar gezonde dingen waar je snel van aankomt?
quote:Als ik dat zou eten zou ik een tientonner zijn
Op zondag 13 april 2003 10:39 schreef EtsuYa het volgende:
Ik heb hetzelfde probleem ook een beetje...
ik weeg 65 en ben 1 meter 80.
das dus goed, maar ik eet dus echt veel.
S'ochtend sspeel ik soms een HEEL brood binnen met nog 3 eitjes enzo.
smiddags nog is een half broodje
en savonds echt gewoon veel (tot 750 gram en mer vlees soms)
ik doe weinig sport en kom niks bij
En toch continu op 5% bodyfat zitten.
Op naar de 90 nu.
quote:5%
Op vrijdag 25 april 2003 09:11 schreef Mr.J het volgende:
Yep, ik ben dus in bijna 4 jaar tijd van 58 naar 78kg gegaan (+ 1 jaar stilgestaan door blessures).En toch continu op 5% bodyfat zitten.
Op naar de 90 nu.
Aan de ene kant ben je altijd scherp, aan de andere kant zet je zelfs met 5000kcal per dag niet zoveel massa aan als je zelf zou willen.
quote:Dan vind ik dat toch wel heel netjes om in 4 jaar er 20kg droog bij te komen! Maar ik neem aan dat je om massa te winnen dan toch af en toe wel heel erg hebt moeten bulken, heb je echt nooit hoger in je vet gezeten? Lijkt me erg moeilijk om massa te winnen als je altijd op die 5% zit?
Op vrijdag 25 april 2003 13:14 schreef Mr.J het volgende:
Tja, en ik doe er niets voor, dat is gewoon m'n lichaamsbouw (ectomorph).Aan de ene kant ben je altijd scherp, aan de andere kant zet je zelfs met 5000kcal per dag niet zoveel massa aan als je zelf zou willen.
En voor de rest eet ik nu het laatste jaar zeer goed.
Disclaimer om bepaalde users voor te zijn:
Ik ben wel sinds januari 5kg aangekomen. Dit omdat ik het eea gebruikt hebt.
Dit omdat ik a) Een polsblessure nu eindelijk genezen wilden zien en b) die 9 maanden groeiachterstand in wilde halen.
Neemt niet weg dat ik al die tijd gewoon 5x per week getraind en goed gegeten hebt, blessure of niet.
quote:Succes alvast!
Op vrijdag 25 april 2003 09:11 schreef Mr.J het volgende:
Yep, ik ben dus in bijna 4 jaar tijd van 58 naar 78kg gegaan (+ 1 jaar stilgestaan door blessures).En toch continu op 5% bodyfat zitten.
Op naar de 90 nu.
quote:Tnx.
Op vrijdag 25 april 2003 15:24 schreef Svensson het volgende:[..]
Succes alvast!
![]()
Ben zelf ook op weg naar de 90 kg (nu 80 kg met ongeveer 8% vet, clean) en ga volgende week van sportschool veranderen, zodat ik zwaarder kan gaan. Sportschool waar ik nu train gaat maar tot 20 kg dumbells, die andere tot 50 kg dus daar kan ik me nog wel een tijdje vermaken...
Hier gaan ze tot 60kg, dus ik kan ook nog even voort (zit nu op 40kg met borst).
Waar ik train is dus nog een beetje een old school BB. Squatrek, deadlifts, zware dumbbells, neck press losse stang etc etc.
Veel stuff die die hightech "All Sports" sportschooltjes niet hebben.
Hangt ook nog een heel goede sfeer, dus voor mij geen andere!
quote:De enigste manier om aan te komen is :
eten op onregelmatige tijden
ik bedoel hierbij dus niet sochtends smiddags en savonds maar snachts laat inde ochtend en laat in de middag en dan weer snachts
dit is de enige manier om aan te komen suc6 !
quote:
Op vrijdag 25 april 2003 16:24 schreef Bujin het volgende:[..]
De enigste manier om aan te komen is :
eten op onregelmatige tijden
ik bedoel hierbij dus niet sochtends smiddags en savonds maar snachts laat inde ochtend en laat in de middag en dan weer snachts
dit is de enige manier om aan te komen suc6 !
En 't komt natuurlijk ook door het feit dat je soms wel en soms niet daarvoor gegeten hebt, of naar de WC geweest bent.
Probeer 't over een bredere periode te meten. Elke 2 weken ofzo ipv elke dag.
En ga het bij elkaar zo'n maand doen om te kijken wat de pil met mijn gewicht doet.
Ik heb ook een enorm snelle spijsvertering, ik kan eten wat ik wil maar kom totaal niet aan. Met mijn schildklier is schijnbaar niks aan de hand.
Naar een sportschool heb ik geen zin in, daar vind ik niks aan. Ik laat het maar zo.
quote:Wil je wel zwanger maken????
[ontopic]
Heel vervelend! Meer MCdonalds en vette hap enzo? Vetter eten?
Ik wou dat ik een paar kilo's aan jouw kon geven.....
quote:Helaas werkt dat vaak averechts als je je vol gaat stouwen met vettigheid, je stofwisseling wordt dan als het ware nog sneller, waardoor je nog sneller vet gaat verbranden...
Op vrijdag 25 april 2003 22:51 schreef gateway het volgende:[..]
Wil je wel zwanger maken????
[ontopic]
Heel vervelend! Meer MCdonalds en vette hap enzo? Vetter eten?
Ik wou dat ik een paar kilo's aan jouw kon geven.....
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |