abonnement Unibet Coolblue
pi_9692012
http://www.telegraaf.nl/irak/teksten/irak.moab.bommen.luchtmacht.html


Wat zijn ze nu weer van plan

Is dit voor tikrit

pi_9692033
Special delivery voor Saddam
pi_9692049
Ze verwachten natuurlijk nog meer... bagdad in nemen, ging wel HEEL makkelijk.
Lambo of Rekt
  donderdag 10 april 2003 @ 08:41:46 #4
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_9692055
quote:
Op donderdag 10 april 2003 08:39 schreef _Administr8or_ het volgende:
Special delivery voor Saddam
By Airmail
  donderdag 10 april 2003 @ 08:41:53 #5
36123 just_a_nice_guy
Waar is de ANY key
pi_9692058
Leuke landingplaats aanleggen . Ik denk dat ie in saddam's geboorteplaats gebruikt gaan worden, daar zit namelijk de gehele Blaat partij
  donderdag 10 april 2003 @ 08:42:19 #6
19242 yavanna
Results may vary.
pi_9692062
Tikrit zou kunnen, net als nog meer plekken, wel opzienbarend nieuws, dat is zeker.
~Cheer up, the worst is yet to come.~
  donderdag 10 april 2003 @ 08:42:57 #7
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_9692067
Ik kan niet geloven dat ze dat nu pas doen...
censuur :O
pi_9692074
quote:
Op donderdag 10 april 2003 08:42 schreef RemcoDelft het volgende:
Ik kan niet geloven dat ze dat nu pas doen...
Tuurlijk wel....

Last Best

Lambo of Rekt
pi_9692075
Da's de jaarlijkse lading zetpillen voor Saddam...
pi_9692080
Ze wouden toch een 'snelle' oorlog zonder burgerslachtoffers....

...volgens mij is die MOAB misschien wel snel, maar zeker niet zonder burgerslachtoffers

"Jij draait niet om de wereld, de wereld draait om jou"
pi_9692088
quote:
Op donderdag 10 april 2003 08:44 schreef ChimeraOffline het volgende:
Ze wouden toch een 'snelle' oorlog zonder burgerslachtoffers....

...volgens mij is die MOAB misschien wel snel, maar zeker niet zonder burgerslachtoffers


Je weet ook niet waar ze worden ingezet
  † In Memoriam † donderdag 10 april 2003 @ 08:50:41 #12
21636 Feestkabouter
pi_9692138
De Hercules C130 als bommenwerper, wow!
Ondanks het gewicht van de bom kan dat toestel er wel een hoop tegelijk meenemen......
  donderdag 10 april 2003 @ 08:50:55 #13
36123 just_a_nice_guy
Waar is de ANY key
pi_9692142
quote:
Op donderdag 10 april 2003 08:45 schreef GeFrenzy2 het volgende:

[..]

Je weet ook niet waar ze worden ingezet


Ik weet het ze gaan zwembaden aanleggen
  donderdag 10 april 2003 @ 08:51:26 #14
46558 Blacklander
Isaac had het maar zwaar :)
pi_9692143
Ik las van morge trouwesn dat de Russen de VS troepen niet in de Russische ambassade toe lieten. Dat zou ook voor Saddam een goede verstopplaats zijn. Geen VS troepen, verzorging van de Russen, geen bommen of burgers die hem lens willen slaan. En dan, als het rustig is naar Rusland gaan met een door Rusland gecharterde vlucht.

Maar ff ontopic\

MOAB's, ik denk niet dat ze die nodig hebben daaro. Een beetje overkill. Tenzij Saddam zich ergens zwaar heeft ingegraven. Maar de bommen zijn nu wel in de redio (het M-Oosten) dus ze zijn altijd dichtbij, voor Iran ofzo.

"Violence is the last refuge of the incompetent" Isaac Asimov, 1920 - 1992
pi_9692185
Ze willen gewoon kijken wat voor een schade zo n bom kan aanrichten...
Je hebt iemand nodig, stil en oprecht
die als het er op aan komt met je sms't en met je chat
Pas als je iemand hebt die met je skypet en met je mailt
dan pas kun je zeggen: ik heb een vriend die zich verveelt
pi_9692192
Misschien willen ze een nieuw zwembad voor Bush aanleggen.
gymnocalycium saglione in m'n hol
pi_9692215
Zou er ook een uitvoering komen die vanaf de schouder door een bazooka ofzo afgevuurd kan worden?
gymnocalycium saglione in m'n hol
pi_9692237
quote:
Op donderdag 10 april 2003 09:00 schreef Maud_Dib het volgende:
Zou er ook een uitvoering komen die vanaf de schouder door een bazooka ofzo afgevuurd kan worden?
Dan moet je een rioolbuis als bazooka gebruiken... dan maak je een kansje
Lambo of Rekt
pi_9692255
quote:
Op donderdag 10 april 2003 09:02 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Dan moet je een rioolbuis als bazooka gebruiken... dan maak je een kansje


Ik zie het al voor me, een gozer met een bom van een paar ton op z'n schouder.
gymnocalycium saglione in m'n hol
pi_9692286
quote:
Op donderdag 10 april 2003 09:03 schreef Maud_Dib het volgende:

[..]

Ik zie het al voor me, een gozer met een bom van een paar ton op z'n schouder.


Hahahaha Dat ding blaast in 1 keer een hectare op ofzo
Lambo of Rekt
pi_9692326
is alvast voor de volgende oorlog !
Religion : Mankind's worst invention !
  donderdag 10 april 2003 @ 09:15:53 #22
19242 yavanna
Results may vary.
pi_9692365
quote:
Op donderdag 10 april 2003 08:51 schreef Blacklander het volgende:
Ik las van morge trouwesn dat de Russen de VS troepen niet in de Russische ambassade toe lieten. Dat zou ook voor Saddam een goede verstopplaats zijn. Geen VS troepen, verzorging van de Russen, geen bommen of burgers die hem lens willen slaan. En dan, als het rustig is naar Rusland gaan met een door Rusland gecharterde vlucht.

Maar ff ontopic\

MOAB's, ik denk niet dat ze die nodig hebben daaro. Een beetje overkill. Tenzij Saddam zich ergens zwaar heeft ingegraven. Maar de bommen zijn nu wel in de redio (het M-Oosten) dus ze zijn altijd dichtbij, voor Iran ofzo.


Met hun afzwaaiers zou een afzwaaier op de russische ambassade ook bijna niet meer opvallen ( overdreven )
~Cheer up, the worst is yet to come.~
  donderdag 10 april 2003 @ 09:21:43 #23
14513 SilverMane
It`s all about the Mammon
pi_9692417
Voor the Mother of all wars II heb je natuurlijk wel Mother of all Bombs nodig.
Je bent geen dwaas als je opgeeft wat je niet kunt vasthouden om te krijgen wat je nooit meer afgenomen kan worden.
pi_9695788
Wat wil je Saddam heeft al een aanval met kruisraketten en een aanval met 4 bunkerboosters overleeft. Nu gaan ze gewoon op zeker.

Ik denk niet dat Saddam toegelaten wordt in een ambassade als dat volk daar achter komt heb je grote kans dat ze het gebouw bestormen.

Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_9695915
Die kunnen toch bunkers onder de grond volledig vernietigen??
  Moderator donderdag 10 april 2003 @ 12:36:16 #26
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_9695928
tja boeiend, of je nou 4 kleinere bommen of 1 grote bom op een wapenfabriek of bunkercomplex afwerpt doet er natuurlijk ook niet zoveel toe het verbaasd me al enigzins dat ze die dingen uberhaupt nog niet bij zich hebben

zolang ze die shit maar niet boven woonwijken gaan strooien kan het me weinig boeien wat ze inzetten zolang het maar geen verboden wapens zijn.

Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_9695945
..hmm, wel gevaarlijk voor de piloten die zo'n MOAB bom moeten gooien.
Die vliegen namelijk in slome transportvliegtuigen...
pi_9696759
quote:
Op donderdag 10 april 2003 12:36 schreef MarkzMan_X het volgende:
..hmm, wel gevaarlijk voor de piloten die zo'n MOAB bom moeten gooien.
Die vliegen namelijk in slome transportvliegtuigen...
Maar die bommen worden vanaf vele kilometers hoogte gegooid...da's dus geen probleem
pi_9697123
quote:
Op donderdag 10 april 2003 12:35 schreef schatje het volgende:
Die kunnen toch bunkers onder de grond volledig vernietigen??
Nee, dat doen de zogenaamde bunkerbusters. De MOAB (Massive Ordnance Air Blast) valt op de grond, verspreidt razendsnel een hoogexplosieve soort gaswolk in de omtrek en dan komt er een kleine ontploffing waardoor alles in de nabije omgeving explodeerd. Ik hoef er natuurlijk niet bij te vertellen dat dat een flinke (lees: gigantische) explosie tot gevolg heeft.

Als ze dat maar wel filmen want dan heb je weer wat moois te zien op CNN

  donderdag 10 april 2003 @ 13:44:44 #30
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_9717088
En maar klagen over WMD
pi_9717377
quote:
Op donderdag 10 april 2003 12:35 schreef schatje het volgende:
Die kunnen toch bunkers onder de grond volledig vernietigen??
Nee, laatst een artikel over in de volkskrant
http://zoek.volkskrant.nl/artikel?text=bunker%20%20saddam%20%20duits&FDOC=0&SORT=presence&PRD=2y&SEC=%2A&ADOC=7

Kut je moet er voor dokken

Anyway, een of ander duits bedrijf had zo'n bunker gebouwd voor Saddam in de jaren tachtig.

100 meter onder de grond, 5 meter dikke muren van gewapend beton, een eigen watervoorziening, een eigen stroomvoorziening, een gigantische voorraad opslag voor eten/drinken/medicijnen/wapens, een luchtfilteringssysteem dat de lucht van buitenaf filtert (ook tegen biologische/chemische shit) etc. etc.

Dat duits bedrijf verzekerde dat de enige mogenlijkheid om Saddam te pakken te krijgen mocht hij daar zitten was om OF gewoon naar binnen trekken met grondtroepen OF met kleine preciesie atoombommen erop te flikkeren.
Geen enkele conventionele bommen zouden zwaar genoeg zijn om zo'n bunker te trashen (ook de MOAB niet!)

ps: hij tekende nog aan dat met troepen naar binnen trekken niet zo slim zou zijn, er zouden daar overal volautomatische machinegeweren met motiondetection hangen

Wat ik van dit hele verhaal moet geloven weet ik niet, maar normaliter is de volkskrant toch wel een serieuze krant

Misschien nog iemand die dat artikel gelezen heeft??

De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_9717451
ff ¤1,15 betaald voor het hele artikel:
quote:
Saddams 'bunkermentaliteit'
de Volkskrant, Buitenland, 2 april 2003
Van onze buitenlandredactie
Saddam Hussein gaf in 1981 opdracht bunkers en andere ondergrondse voorzieningen te bouwen, geschrokken door de Israëlische luchtaanval op een Iraakse kerncentrale. De ontwerpers denken niet dat de Amerikaanse bommen hun bouwwerken kunnen vernietigen, 'of je moet de bunker vol met een atoombom raken'.

(foto)



© de Volkskrant, Ondergrondse bunker van Saddam Hussein Onderstaande tekening is gebaseerd op geschreven en verbale rapporten over mogelijke bunkers onder presidentiële paleizen in de hoofdstad Bagdad.

Officieel is het bunkerprogramma uitgevoerd in het belang van de nationale veiligheid, maar het is meer de 'bunkermentaliteit' van de dictator die zijn interesse in het project verklaart, betoogt Con Coughlin, die een biografie over Saddam schreef.

Vooral in Bagdad, maar ook in andere steden zoals Saddams geboorteplaats Tikrit, bouwden bedrijven bunkers. Over de omvang van de ondergrondse 'spiegelstad' van Bagdad doen veel geruchten de ronde. Maar zeker is dat Saddam over een uitgebreid stelsel van schuilkelders en vluchttunnels beschikt. .

Na een bezoek aan de bunker van de bevriende Joegoslavische leider Tito in Bosnië midden jaren zeventig, liet Saddam een nagenoeg exacte kopie in Bagdad bouwen. De bunker naar Joegoslavisch model heeft muren van bijna vijf meter dik gewapend beton. De constructie staat op schokabsorberende veren. In de bunker is een grote voorraad water, voedsel en brandstof voor het opwekken van elektriciteit. Zuurstof wordt aangevoerd via een filtersysteem dat bestand is tegen chemische of nucleaire oorlogsvoering.

Een andere bunker werd gebouwd door het Duitse bedrijf Boswau & Knauer. Ingenieur Karl Esser ontwierp het gebouw dat honderd meter onder het paleis van Saddam is ingegraven.

Volgens Esser kan deze naar NAVO-normen gebouwde bunker iedere aanval van conventionele bommen of raketten weerstaan. Alleen een welgemikte nucleaire raket zou voldoen. Aangezien de inzet van kernwapens door de VS onwaarschijnlijk is, lijkt een directe aanval door commando-eenheden die de ondergrondse deuren openbranden de enige mogelijkheid Saddam uit te schakelen.

Spijt van de bouw heeft Esser niet. Immers, 'bunkers schieten niet'.

Volgens Coughlin is het bouwwerk echter een stuk minder vredelievend: 'De beide James-Bond-achtige ontsnappingsroutes worden bewaakt door automatisch gestuurde machinegeweren.'

Copyright: de Volkskrant


De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_9717662
psssst, ik heb niet vor niks betaald hoor!

Denk dat ALS ie in zo'n bunker zit dat ze inderdaad geen ruk hebben aan die MOAB's

De werking van deze bommen is al uitgelegd hier, dus waar ze die dan voor gaan gebruiken is mij een raadsel

Misschien om wat onnodige burgerslachtoffers te maken ofzo

De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  vrijdag 11 april 2003 @ 13:34:57 #35
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_9717772
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 13:28 schreef vosss het volgende:
psssst, ik heb niet vor niks betaald hoor!
ok
quote:
Denk dat ALS ie in zo'n bunker zit dat ze inderdaad geen ruk hebben aan die MOAB's

De werking van deze bommen is al uitgelegd hier, dus waar ze die dan voor gaan gebruiken is mij een raadsel

Misschien om wat onnodige burgerslachtoffers te maken ofzo


Wie zegt dat ze die MOAB's gaan gebruiken? Misschien alleen als dreigmiddel om mensen uit de bunkers te krijgen?
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  vrijdag 11 april 2003 @ 13:35:59 #36
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_9717788
Die MOAB's halen alle zuurstof uit de lucht.. Heel veel burgerslachtoffers dus wsl.. .
Ik ben benieuwd hoe ze dat gaan doen met die bunkers..
-
pi_9717800
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 13:34 schreef Sidekick het volgende:

[..]

ok
[..]

Wie zegt dat ze die MOAB's gaan gebruiken? Misschien alleen als dreigmiddel om mensen uit de bunkers te krijgen?


Maar die zullen toch ook wel weten dat geen enkele conventionele wapens zwaar genoeg zijn

Lijkt me niet dat ze van zo'n dreiging onder de indruk zullen raken maargoed

De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  vrijdag 11 april 2003 @ 13:44:54 #38
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_9717954
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 13:36 schreef vosss het volgende:

[..]

Maar die zullen toch ook wel weten dat geen enkele conventionele wapens zwaar genoeg zijn

Lijkt me niet dat ze van zo'n dreiging onder de indruk zullen raken maargoed


Lijkt mij ook niet.

Hier een bunker:

A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_9717987
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 13:44 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Lijkt mij ook niet.

Hier een bunker:

[afbeelding]


dat was idd de foto die er in de krant bij stond

tsja

De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  vrijdag 11 april 2003 @ 13:58:02 #40
8502 BAZZA
Was de dader een Marokkaan?
pi_9718159
Oh leuk, zou het wel prettig vinden als ze het even zouden melden wanneer dan ga ik voor CNN zitten en genieten van het vuurwerk
"Arabs: apart from oil - which was discovered, is produced and is paid for by the West - what do they contribute?" "Can you think of anything? Anything really useful?... No, nor can I..."
pi_9719567
Er waren toch ook van die bommen die vlak voor de ingang van een grot/tunnel/bunker zouden ontploffen en alle lucht eruit zouden zuigen? Iedereen in die grot/tunnel/bunker zou dan een verschrikkelijke dood sterven...zag ik een aantal weken geleden iets over op TV...
pi_9719570
Gisteren was Rob de Wijk bij Nova aan het vertellen wat ze waarschijnlijk met die MOAB willen gaan doen.
Het kwam op het volgende neer: eerst gooi je een zware bom op of langs het paleis daar in Tikrit daardoor ontstaat een diepe krater die misschien wel een stukje tunnel bloot legt. Vervolgens gooi je in die krater de MOAB en met een beetje geluk wordt zo Saddam's bunker onttrokken van zuurstof

Volgens mij ging het tenminste zo

Dezz, koning van Lechland, opperbevelhebber van de Lechlandse Strijdkrachten groet U!
  vrijdag 11 april 2003 @ 15:30:18 #43
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  vrijdag 11 april 2003 @ 15:33:19 #44
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_9720009
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 15:30 schreef slashdotter3 het volgende:
Damn dat is een slim idee
Totdat je ontdekt dat het blootgelegde gedeelte van de bunker een kleine ruimte is omdat de bunker is opgedeeld in meerdere ruimtes.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  vrijdag 11 april 2003 @ 16:12:10 #45
19242 yavanna
Results may vary.
pi_9721020
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 15:33 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Totdat je ontdekt dat het blootgelegde gedeelte van de bunker een kleine ruimte is omdat de bunker is opgedeeld in meerdere ruimtes.


Misschien is die krater zo dan diep genoeg voor de moab, om ook veel andere ruimte's erbij te betrekken??
~Cheer up, the worst is yet to come.~
  vrijdag 11 april 2003 @ 19:15:13 #46
44550 toxi
Hooray for the South
pi_9724363
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 13:44 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Lijkt mij ook niet.

Hier een bunker:

[img]http://www.planet.nl/upload_mm/5/7/0/360377_178608.jpg[/img


En de Duitsers hebben ze gebouwd

Om Saddam en z'n snode kornuiten te beschermen dus...

[b]Hoe zal Nederland er over honderd jaar uitzien? Een bont geheel van etnische groepen die door elkaar heen wonen, allerhartelijkste betrekkingen onderhouden en zich verrijken met elkaars cultuur? Vergeet het maar. [/b]
  vrijdag 11 april 2003 @ 20:24:07 #47
52589 sjun
uit solidariteit
pi_9725579
quote:
Op donderdag 10 april 2003 08:42 schreef RemcoDelft het volgende:
Ik kan niet geloven dat ze dat nu pas doen...
Je geeft niet meteen al je kleingeld uit...
Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
  zondag 13 april 2003 @ 12:36:51 #48
32567 Kamphuys
Domo Di Campo
pi_9748122
quote:
Op donderdag 10 april 2003 12:28 schreef vipergts het volgende:
Wat wil je Saddam heeft al een aanval met kruisraketten en een aanval met 4 bunkerboosters overleeft. Nu gaan ze gewoon op zeker.

Ik denk niet dat Saddam toegelaten wordt in een ambassade als dat volk daar achter komt heb je grote kans dat ze het gebouw bestormen.


Wat is dat? Dat is een bom die automatisch de buitenmuren van de bunker verstevigt ofzo??
Now, how old are you, where is your harbour, Have many things to do, open the door.
Yes, I live so true, without my lover. But tell me if the sky is blue, how old are you?
Proud member of the UVT vinyl-crew
  maandag 14 april 2003 @ 00:38:22 #49
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_9761651
quote:
Op maandag 14 april 2003 00:38 schreef slashdotter3 het volgende:
Hebben ze die MOABs nu al gebruikt ?
Denk het niet, een verdamping van een paar vierkante kilometers gebied merk je wel op CNN hoor .
Carolyn Burnham: Uh, who's car is that out front?
Lester Burnham: Mine. 1970 Pontiac Firebird. The car I've always wanted and now I have it. I rule!
pi_9761831
Ik hoop dat ze het filmen

Natuurlijk hoop ik niet dat ze dat ding echt inzetten.
Het aantal doden in deze oorlog zal door 1 zo'n enkele bom verdubbelen

pi_9761919
quote:
Op maandag 14 april 2003 00:40 schreef KaAzKoP_ het volgende:

[..]

Denk het niet, een verdamping van een paar vierkante kilometers gebied merk je wel op CNN hoor .


Het zijn wel hele grote bommen, maar geen atoombommen. En er zijn wel degelijk enorme explosies gehoord en grote wolken gezien die het resultaat van zo'n MOAB zouden kunnen zijn. We weten het niet, de Amerikanen zeggen van niet. Maar ja, dat zegt natuurlijk niet veel.
pi_9761956
quote:
Op maandag 14 april 2003 00:54 schreef Refragmental het volgende:
Ik hoop dat ze het filmen

Natuurlijk hoop ik niet dat ze dat ding echt inzetten.
Het aantal doden in deze oorlog zal door 1 zo'n enkele bom verdubbelen


Zo dom is Amerika niet om op bevolkte gebieden een MOAB in te zetten, dat is gewoon genocide.

De MOAB is origineel ontwikkeld om tankdivisies/bunkercompexen te laten verdampen dus ga ik er ook vanuit dat die ook daarvoor gebruikt wordt.

Carolyn Burnham: Uh, who's car is that out front?
Lester Burnham: Mine. 1970 Pontiac Firebird. The car I've always wanted and now I have it. I rule!
pi_9761992
quote:
Op maandag 14 april 2003 01:00 schreef DiGuru het volgende:

[..]

Het zijn wel hele grote bommen, maar geen atoombommen. En er zijn wel degelijk enorme explosies gehoord en grote wolken gezien die het resultaat van zo'n MOAB zouden kunnen zijn. We weten het niet, de Amerikanen zeggen van niet. Maar ja, dat zegt natuurlijk niet veel.


Een MOAB is wel degelijk in staat kilometers gebied te verdampen, het is dan ook niet voor niets de opvolger van de Daisy Cutter.

Trouwens, die grote explosies die je boven Bagdad zag waren Bunker Busters.

Carolyn Burnham: Uh, who's car is that out front?
Lester Burnham: Mine. 1970 Pontiac Firebird. The car I've always wanted and now I have it. I rule!
pi_9762267
quote:
The force of a MOAB explosion is sufficient to knock over tanks and kill any people within several hundred meters of the detonation.

bron


Enkele honderden meters. Dat is natuurlijk nog steeds heel gruwelijk akelig, maar het is géén atoombom.
pi_9766708
quote:
Op maandag 14 april 2003 01:33 schreef DiGuru het volgende:

[..]

Enkele honderden meters. Dat is natuurlijk nog steeds heel gruwelijk akelig, maar het is géén atoombom.


En er is al helemaal geen sprake van verdamping, dan moet je toch echt een kernwapen inzetten.
  dinsdag 15 april 2003 @ 00:10:50 #57
32567 Kamphuys
Domo Di Campo
pi_9784071
Enkele honderden meters dodelijk... op een open veld misschien, in bebouwd gebied remt de bebouwing de explosie genoeg af hoor. Zo'n ding weegt 10.000 kilo, zeg dat daar 'ongeveer 8.000 kilo TNT' van is. 8 kiloton. Een beetje atoombom heeft ruim 10 Megaton. Dat is dus ruim 1000 keer zo krachtig.
Now, how old are you, where is your harbour, Have many things to do, open the door.
Yes, I live so true, without my lover. But tell me if the sky is blue, how old are you?
Proud member of the UVT vinyl-crew
pi_9784148

Besef wel dat dit van heeeeel ver weg is vastgelegd.

pi_9784394
quote:
Op dinsdag 15 april 2003 00:15 schreef battlesickloner het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]

Besef wel dat dit van heeeeel ver weg is vastgelegd.


Zou je het niet geweldig kicken vinden om dat van heeeeel dichtbij mee te maken? Doe maar niet.
pi_9785708
quote:
Op dinsdag 15 april 2003 00:10 schreef Kamphuys het volgende:
Enkele honderden meters dodelijk... op een open veld misschien, in bebouwd gebied remt de bebouwing de explosie genoeg af hoor. Zo'n ding weegt 10.000 kilo, zeg dat daar 'ongeveer 8.000 kilo TNT' van is. 8 kiloton. Een beetje atoombom heeft ruim 10 Megaton. Dat is dus ruim 1000 keer zo krachtig.
Precies, de bom heeft een veel te grote naam die het niet eens verdiend en is eigenlijk gewoon een onding.
pi_9789588
quote:
Op dinsdag 15 april 2003 07:37 schreef Disorder het volgende:

[..]

Precies, de bom heeft een veel te grote naam die het niet eens verdiend en is eigenlijk gewoon een onding.


Hoe 'zwaar' waren de atoombommen op Japan eigenlijk?
Realist met politiek incorrecte denkbeelden...
  dinsdag 15 april 2003 @ 13:57:32 #62
32567 Kamphuys
Domo Di Campo
pi_9792438
Die op Hiroshima (Little Boy) was 13 kiloton, die op Nagasaki (Fat Man) 20, maar van een heel ander type.

Dat lijkt niet zoveel in vergelijking met de MOAB, waarvan ik niet weet in hoeveel kilo TNT de ontploffing precies wordt uitgedrukt, hij werkt ook heel anders. Een atoombom ontploft naar buiten toe vanuit 1 punt, een MOAB werkt heel anders.

Buiten de ontploffing alleen (drukgolf) vernietigd een atoombom ook nog gigantisch veel door de grote hitte en de straling. Een MOAB is echt in de verste verte niet te vergelijken met wat voor kleine atoombom dan ook.

[Dit bericht is gewijzigd door Kamphuys op 15-04-2003 15:14]

Now, how old are you, where is your harbour, Have many things to do, open the door.
Yes, I live so true, without my lover. But tell me if the sky is blue, how old are you?
Proud member of the UVT vinyl-crew
  woensdag 16 april 2003 @ 20:11:57 #63
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  donderdag 17 april 2003 @ 06:52:16 #64
32567 Kamphuys
Domo Di Campo
pi_9831781
Die is nog steeds vele male krachtiger dan een MOAB hoor
Now, how old are you, where is your harbour, Have many things to do, open the door.
Yes, I live so true, without my lover. But tell me if the sky is blue, how old are you?
Proud member of the UVT vinyl-crew
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')