Dat vraag ik me af nadat ik me maar weer eens gewaagd heb kledingwinkels binnen te treden (je bent een man of je bent het niet, ik haat die drukte of als je de enige bent in zo'n zaak).
Wat ik bijvoorbeeld koop en wat ik maximaal uitgeef:
- Overhemd van Cottonfield, Esprit: fl. 99,-
- (Spijker)broek van WE, Levi's, Matinique: fl. 129,-
- T-shirt van diversen: fl. 39,-
- Winterjas van WE: fl. 299,-
- Sokken 3 paar bij Perry, Hema, overal: fl. 35,-
- Schoenen, Panama Jack: fl. 259,-
- Ondergoed bij de Hema, V&D: fl. 15,-
Veel meer zou ik durven betalen, de kwaliteit is meestal hetzelfde als voor het bedrag wat ik maximaal betaal aan de kleren hierboven.
* Merk dat ik nogal gekleed ben als de massa... Ow who cares
Ben toruwens welweer toe aan nieuwe kleren gloof ik.. maar ik heb geen geld..
njah ik sta danmaar wat meer rood...
de truien zijn meestal tussen de 60 en de 100 piek per stuk en me broeker komen ook niet over de 100 piek (guldende of 80 per broek)
jas en schoenen tussen de 150 en 200 piek en ondergoed en sokken is qua geld verwaarloosbaar
Wat zegt dit nu over mij?
quote:U is een Yup
Op 16 januari 2001 13:51 schreef k_man het volgende:Wat zegt dit nu over mij?
150 piek uitgeven aan een stropdas, je lijkt wel gek
[Dit bericht is gewijzigd door Techno op 16-01-2001 13:53]
quote:Same here. Ik besteed mijn geld liever aan andere dingen en ik heb trouwens ook een hekel aan kleren kopen. Ik ga pas als ik ECHT wat nodig heb en ik koop pas iets als het ECHT heel leuk is en ECHT niet duur (tsja en dan kun je vaak lang zoeken, wat het winkelen ook niet echt prettiger maakt
Op 16 januari 2001 13:56 schreef Arcee het volgende:
't Liefst zo weinig mogelijk.
Laatst vond ik bij de Coolcat in de uitverkoop een te gek gave knalrode ribbroek voor maar 39 piek, daar ben ik dan wel blij mee. Maar als diezelfde broek 80 piek was geweest had ik hem mooi laten hangen!
Gelukkig heb ik een werkende zus die regelmatig thuiskomt met iets moois voor me en ook uit de kast van andere zus jat ik regelmatig ff een kledingstuk..(gaat over en weer hoor).
quote:Een vrouw die niet van klerenkopen houdt! Wat ontzettend goed
Op 16 januari 2001 14:03 schreef Beatrice het volgende:
Same here. Ik besteed mijn geld liever aan andere dingen en ik heb trouwens ook een hekel aan kleren kopen.
quote:Same here.
Ik ga pas als ik ECHT wat nodig heb
quote:Correctie: is gek
Op 16 januari 2001 13:52 schreef Techno het volgende:
U is een Yup150 piek uitgeven aan een stropdas, je lijkt wel gek
quote:Hier is er nog een. Ik heb echt een hékel gekregen aan kleren kopen. Ik doe dat dan ook zelden. Het liefst ga ik een keer per kwartaal de stad in om gelijk maar alles in te slaan.
Op 16 januari 2001 14:12 schreef Arcee het volgende:
Een vrouw die niet van klerenkopen houdt! Wat ontzettend goed
quote:
Op 16 januari 2001 14:26 schreef Fannetje het volgende:
Hier is er nog een. Ik heb echt een hékel gekregen aan kleren kopen. Ik doe dat dan ook zelden. Het liefst ga ik een keer per kwartaal de stad in om gelijk maar alles in te slaan.
Ik wil ook absoluut niet teveel uitgeven, vind ik zonde van m'n geld.
quote:ach ja, ik ben altijd al een beetje apart geweest
Op 16 januari 2001 14:28 schreef Party-pooper het volgende:jullie zijn toch echt een minderheid onder de vrouwen.
quote:Retegoed, Fan! Helemaal mee eens
Hier is er nog een. Ik heb echt een hékel gekregen aan kleren kopen. Ik doe dat dan ook zelden. Het liefst ga ik een keer per kwartaal de stad in om gelijk maar alles in te slaan.
Ik wil ook absoluut niet teveel uitgeven, vind ik zonde van m'n geld.
Dus valt ook nog reuze mee
quote:Jou klerenkast is erg leeg heb ik het idee. 1 t-shirt en 1 overhemd, draag je ze ook binnenste buiten
Op 16 januari 2001 14:40 schreef Chandler het volgende:
- Overhemd van C&A ofzo: fl. 35,-
- (Spijker)broek van ??: fl. 189,- x4 ofzo!
- T-shirt van diversen: fl. 39,-
- Winterjas van Twin-Live: fl 350,-
- Sokken 10 paar v/d markt: fl. 40,-
- Schoenen, Fila & Nike: fl. 239,- & fl. 299
- Boxershorts van Gino nogwattus: fl. 49,-Dus valt ook nog reuze mee
Maar goed, als ik dan toch kleding koop: meest geef ik uit aan lingerie, het vaakst koop ik nieuwe truitjes. 'k Heb in Eindhoven een winkeltje gevonden waar bijna alle truitjes beneden de 40 piek zijn.
Maximum bedrag heb ik niet voor kleding. Als ik iets écht wil, maakt het me niet uit wat het kost. k Heb schoenen van 500 piek bijvoorbeeld. Draag ze nooit, maar dat is weer een ander verhaal.
Ach, zodra ik ben afgestudeerd en een baan heb, duik ik de stad eens in (heb een hekel aan winkelen trouwens, ook een reden dat ik niet veel nieuwe kleren koop) en koop gewoon een compleet nieuwe garderobe.
T-shirtjes van Boss (fl. 70 per 2)
Sokken van Burlington (iets van fl. 23 per paar)
Shorts van de V&D (fl. 20 p/stuk)
Overhemden/Truien meestal van Ralph Lauren (fl. 210/fl. 250)
Broeken van Dockers (ik dacht iets van fl. 140)
Schoenen van Van Bommel (rond de fl. 275)
Ik heb niet echt een maximum bedrag voor dingen. Als ik iets erg mooi vind dan koop ik het vaak wel.
[Dit bericht is gewijzigd door Squatt op 16-01-2001 15:05]
quote:
ik heb trouwens ook een hekel aan kleren kopen.
quote:
Ik heb echt een hékel gekregen aan kleren kopen.
quote:Wat een roelerende vrouwen in dit topic zeg!!
Op 16 januari 2001 14:55 schreef Barb het volgende:
heb een hekel aan winkelen trouwens
quote:En jij hebt kritiek op kakkers. Tjonge zelf kan je er ook wat van...
Op 16 januari 2001 15:29 schreef Roché het volgende:
Ik besteed dus al mijn geld aan kleding (en uitgaan). Ik koop alleen maar merkkleding, heel erg bewust zelfs. Ik draag voornamelijk Calvin Klein en Diesel spijkerbroeken, soms ook een witte Levi en een Ralph Lauren of Gap. Mijn t-shirts zijn Gap/ RA/ CK. Truien... tja, draag een paar vaste truien (heb er heel veel, draag er maar een paar) en die zijn behoorlijk prijzig.... Marco Polo, Tommy Hillfiger, Gap en Mexx. Sweaters zijn ook altijd merk, meestal Column en Part Two. Blouses zijn Ralph Lauren en Gap.Zelfs mijn sokken en ondergoed zijn merkkleding (Calvin Klein--> 50 gulden per boxer). Jas is Panama Jack en schoenen Kappa *schaam* en Rowland Brothers.
Dus, kort samengevat... ik geef al mijn geld aan kleding uit, maakt me niets uit hoe duur het is... en ik ga regelmatig kleding kopen. Dus honderden guldens op een middagje
quote:LOL!
Op 16 januari 2001 15:32 schreef Party-pooper het volgende:
En jij hebt kritiek op kakkers. Tjonge zelf kan je er ook wat van...
quote:Ik had het wel over de maximum bedragen. Bovendien koop ik er maar weinig.
U is een Yup150 piek uitgeven aan een stropdas, je lijkt wel gek
quote:Qua salaris kan ik me dat wel permiteren hoor, maar ik geef het toch echt liever aan andere dingen uit
Op 16 januari 2001 16:26 schreef k_man het volgende:
Tzal wel te maken hebben met de bestedingsruimte. Is forst toegenomen sinds ik werk.
quote:Same here met 1 klein detailverschil: Ik heb geen hekel aan kleding kopen
Same here. Ik besteed mijn geld liever aan andere dingen en ik heb trouwens ook een hekel aan kleren kopen. Ik ga pas als ik ECHT wat nodig heb en ik koop pas iets als het ECHT heel leuk is en ECHT niet duur (tsja en dan kun je vaak lang zoeken, wat het winkelen ook niet echt prettiger maakt)
quote:Dat valt wel mee toch? Kun je je een beetje onderscheiden van de slechtzittende lelijke pakken met dito stropdassen
150 piek uitgeven aan een stropdas, je lijkt wel gek
Zelf heb ik geen stropdas onder de 130 gulden en het dubbele komt ook voor.
Pakken van rond de 1500 gulden met een overhemd van 200 tot 300 gulden.
Schoenen zijn meestal tussen de 350 en 450 gulden en sokken/ondergoed ook wel een paar tientjes per paar/stuk.
Ik koop vrij weinig kleding maar als ik wat koop moet het mooi en goed zijn en daar geef ik dan vrij makkelijk geld aan uit. Ik heb een hekel aan kleding kopen dus ik ga meestal naar dezelfde (dure) winkels om snel weer klaar te zijn.
quote:Sorry hoor, dat is een wel heel erg slap excuus. Ik kan me ook onderscheiden van de massa in een outfit die bij elkaar hooguit 100 piek kost...
Op 16 januari 2001 18:01 schreef Lodi het volgende:
Dat valt wel mee toch? Kun je je een beetje onderscheiden van de slechtzittende lelijke pakken met dito stropdassen.
En nu maar afwachten of Arcee m'n laatste zinnen ook meeneemt in een nieuwe topic...
quote:Ja idd. Leuk voorbeeld, ik had een aantal Gapstar spijkerbroeken van 200 piek p/stuk en die waren allemaal binnen een jaar kapot
Op 16 januari 2001 18:12 schreef Dr_Crouton het volgende:
Klopt, als je werkt kan je je meer permiteren, maar wat ik en sommigen hier genoemd hebben zijn maximale bedragen. Ben zeker niet vies van koopjes en vind sommige merken belachelijk duur voor de kwaliteit die ze bieden. Krimpen, vlekken en scheuren doen ze allemaal.
Ik heb ook een paar 'no-name' spijkerbroeken van 50 a 60 piek die al meer dan 6 jaar meegaan
quote:
En nu maar afwachten of Arcee m'n laatste zinnen ook meeneemt in een nieuwe topic...
quote:Geen excuus maar een van de redenen. En als ik op m'n werk dan toch in een pak wil lopen dan loop ik graag in een mooi pak en dat red ik niet voor 100 piek.
Op 16 januari 2001 18:05 schreef Techno het volgende:
Sorry hoor, dat is een wel heel erg slap excuus. Ik kan me ook onderscheiden van de massa in een outfit die bij elkaar hooguit 100 piek kost...
En buiten mijn werk loop ik niet zo vaak in een pak en dan kom ik inderdaad wel eens wat goedkoper uit zonder op iedereen te lijken.
quote:Een excuus is een reden
Op 16 januari 2001 18:29 schreef Lodi het volgende:
Geen excuus maar een van de redenen.
Ik koop denk 2 keer in het jaar kleren (vlak voor de zomer en vlak voor de winter).
Soms koop ik nog wat met kerst of voor andere gelegenheden.. maar das dus een uitzondering.
Maar als ik dan ga shoppen koop ik meestal voor 600/700 gulden (misschien nog wel meer ook eigenlijk ) maar dat komt omdat ik dan alles koop (jas, broeken, truien, schoenen)
Dus tja kleren kopen is voor mij een noodzakelijk iets.. niet voor me lol dus!
Overhemden moeten ook van goede kwaliteit zijn. Voor alledag maakt het niet zoveel uit. Gewoon flanelen ruitjes hemden van een beetje goeie kwaliteit en natuurlijk materiaal voldoen dan prima.
Stropdas draag ik zelden of nooit. Belachelijk kledingstuk vind ik. Heeft totaal geen nut.
Tsja en verder natuurlijk een stel spijkerbroeken. Meestal Levi's 501 en een enkele zwarte dobber. Die zitten ook lekker. Verder geen casual stuff.
T-shirts draag ik eigenlijk ook nooit, of het moeten shirts met lange mouwen zijn maar meestal gewoon onder mijn overhemd een hemd of in de zomer alleen een overhemd. NOOIT met korte mouwen natuurlijk! Overhemden met korte mouwen zijn absolutely NOT done!
Truien draag ik eigenlijk ook zelden, ik heb wel een paar van die schipperstruien, vind ik soms wel leuk staan in de winter, en af en toe sweaters, vooral die van Everlast zitten lekker.
Schoenen, ook zoiets... Ik heb bijna allemaal gewone schoenen, momenteel 3 paar. Als ik al sportschoenen draag, dan ben ik ook echt aan het sporten. Verder een paar stevige bergschoenen voor op vakantie, ik loop altijd veel in de vakantie en dan zijn goeie schoenen belangrijk. Eh de prijs? Tussen de 300 en 700 piek denk ik.
Ik heb een winterjas van 2000 piek en een leren jack met schapenbont die heb ik al ruim 4 jaar. Zomers meestal een dun colbert.
Eigenlijk koop ik niet zoveel kleren, mijn kast puilt ook niet uit ofzo, maar wat ik koop moet mooi zijn en goed. Dat het dan automatisch duur is, tsja, daar kan ik niets aan doen! In Nederland koop ik eigenlijk zelden kleren, alleen spijkerbroeken en ander klein spul zoals ondergoed. Het is mijn smaak gewoon niet. Of het is oersaai allemaal of het is zo extravagant dat ik me er niet prettig in voel. In zaken als HIJ en C&A zul me nooit tegen komen.
Kleding moet voor mij vooral comfortabel en mooi zijn en vooral niet knellen, daar heb vreselijk de schurft aan.
Typisch Nederlands trouwens om niet veel geld aan je kleding uit te willen geven. Jammer is dat toch. Maar goed, ik geef bijvoorbeeld weer niks om auto's en andere zaken zoals inbouwkeukens van een halve ton, design koelkasten, openhaarden van Jan de Bouvrie, de laatste GSM, pergola's voor in de tuin en God mag weten wat nog meer, dus ik hou toch ruim geld over.
Voor de kleding ga ik altijd naar de Yes or No afdeling bij de V&D en als ik daar echt niks kan vinden (komt bijna niet voor) kijk ik verder de ene keer spaar ik ut op tot 150 gulden en haal ik dan een broek van rond de 60 gulden en nog 2 (of drie als ze wat goedkoper zijn) truien/shirtjes. En soms alleen een broek of trui. Schoenen haal ik bij verschillende winkels en van verschillende merken
meestal rond de 50 gulden ofzo
Fantastisch, ik zou willen dat alle kerels zo waren. 80% van de mannen in NL zouden er dan een stuk beter uit zien.
Ik bezuinig nooit op kleding en schoenen en ook niet op ondergoed. Nooit gedaan, ook toen ik erg weinig geld had. Als het mooi is, staat en zit wil ik wel betalen.
En nee..ik ben niet rijk, ben geen yup of zakenbitch, ik houd gewoon van mooie spulllen. Winkelen vindt ik trouwens echt ontzetten leuk, ook op internet, en ik koop niet eens altijd wat! Je moet er ook een beetje de lol van inzien.
Ik heb kleding in verschillende 'ranges'. M'n alledaagse 'casualkleding' is vrij standaard eigenlijk. Shirts van 40-200 pieken, broeken/pantalons van 70-180 pieken, sweaters/truien van 100-300 piek. Schoenen van 150-350 piek. Meeste geld gaat zitten in winterjassen(>300), die koop ik dan ook niet elk jaar
Ik heb een zeg maar 'niet-de-gemiddelde-Nederlandse-man-maat' dus als ik iets zie wat leuk is, past en goed zit, mag 't wel wat kosten. Ook een mooi Italiaans pak mag wat kosten, en als ik weer wat financien heb ga ik er een paar halen.
quote:Een paar tegelijk nog wel? Zozo... En waar haalt Beelze zijn pakken dan wel als ik vragen mag....?
Op 16 januari 2001 21:40 schreef beelzebub het volgende:
Ook een mooi Italiaans pak mag wat kosten, en als ik weer wat financien heb ga ik er een paar halen.
quote:Naaah nog niet gehaald, gewoon uurtje passen en dan toch van, eeeuh hij zit niet echt lekker op de heup
Op 16 januari 2001 21:53 schreef BooBooSan het volgende:
Een paar tegelijk nog wel? Zozo... En waar haalt Beelze zijn pakken dan wel als ik vragen mag....?
De pakken die ze bij de Jaguarshop(SchipholPlaza) verkopen zijn ook van Italiaanse makelij.
Dompeling(Almere) heeft ook leuke dingetjes, maar wel veel grijs. Daar moet ik 't vooralsnog mee doen.
Lekkere ouwehoer!
Ik koop voornamelijk bij C&A, Vogler en V&D, ik vindt dat als je een beetje gaat zoeken, je best wel een leuk pak kunt combineren voor weinig geld. En als je goedkoop shopt, kan je meer halen voor hetzelfde geld, dus je kan elke dag weer wat anders aan en niet dag in dag uit in het zelfde Armani-pak rondhuppelen, zoals veel mensen dat doen.
Broek max F 100,00
Blouse max F 75,00
Jasje max F 150,00
Stropdas max F 75,00
schoenen max F100,00
sokken max F 25,00 per paar (moeten goed zitten!!)
ondergoed zo goedkoop mogelijk
geurtje F 100,00
sieraden F 100,00
De prijzen gelden voor PER KEER dat ik iets nodig heb, ik zorg dat ik elke dag een schone blouse + stropdas aan heb, en om de 2 dagen een schone broek.
Winkelen vindt ik trouwens leuk (en dat voor een vent ), maar helaas : het geld is zo snel op
quote:
En jij hebt kritiek op kakkers. Tjonge zelf kan je er ook wat van...
Circa 500,- per maand aan kleding is gebruikelijk. Meestal spijkerbroeken van Levi's (159,-), broeken met van die zakken (80,-) of van die uitgaansbroeken (100,-). Meestal truien van merken (G-Star, Diesel) van maximaal 200,-. T-shirtjes en zo ook meestal bij de Factory. Schoenen van Adidas, Kappa (niet schaam, want die dingen zitten heerlijk) en Fila. Sokken en boxers gewoon bij de hema. Een merk op mijn kont hoeft echt niet van mij.
Vaste kledingrondje: Hij, Factory, V&D, Vet en enkele kleinere zaakjes in Amstelveen.
Ik kick niet echt op merken, maar draag ze meestal wel..
indicatie:
G-star broek: 190,-
Hij T-shirt: 15,
Hema sokken: 10,- (??)
Panama jacks schoenen: 250,-
Trui (op het moment Oakley): 100,- tot 200,-
Short's: hema'tjes, geen idee wat die kosten
quote:Oh, ik geef best een hoop geld uit aan kleding, kleding die ik koop varieert van heel goedkoop tot very pricey
Op 16 januari 2001 20:03 schreef BooBooSan het volgende:
Typisch Nederlands trouwens om niet veel geld aan je kleding uit te willen geven. Jammer is dat toch. Maar goed, ik geef bijvoorbeeld weer niks om auto's en andere zaken zoals inbouwkeukens van een halve ton, design koelkasten, openhaarden van Jan de Bouvrie, de laatste GSM, pergola's voor in de tuin en God mag weten wat nog meer, dus ik hou toch ruim geld over.
Ik vind het alleen een beetje raar om te stellen dat je je alleen kan onderscheiden van de massa in dure pakken met dito accesoires (k_man/lodi)...
Stropdassen heb ik niet omdat het idd kompleet nutteloze dingen zijn, vandaar dat ik er nooit 150+ piek aan uitgeven
quote:Dat heb ik ook nooit gezegd.
Op 17 januari 2001 11:47 schreef Techno het volgende:
Ik vind het alleen een beetje raar om te stellen dat je je alleen kan onderscheiden van de massa in dure pakken met dito accesoires (k_man/lodi)...
quote:Wel, ook nu weer zeg je het zelf.
Op 17 januari 2001 11:57 schreef k_man het volgende:
Dat heb ik ook nooit gezegd.
Het is wel zo dat als je toch een pak wilt dragen (omdat dat bijvoorbeeld door je werk van je verwacht wordt) je niet in zo'n hiep-hiep-hoera pak van WE of C&A aan kunt komen.
quote:Dat is idd wel extreem NOT done
Met een button-down shirt met korte mouwen, polyester das, witte sportsokken en bruine schoenen.
quote:Daar kan ik eigenlijk alleen maar heel hard om lache
Op 17 januari 2001 11:57 schreef k_man het volgende:
Dat heb ik ook nooit gezegd.
... je niet in zo'n hiep-hiep-hoera pak van WE of C&A aan kunt komen. Met een button-down shirt met korte mouwen, polyester das, witte sportsokken en bruine schoenen.
quote:Ik heb nooit willen beweren dat je je niet kunt onderscheiden voor weinig geld.
Op 17 januari 2001 11:47 schreef Techno het volgende:
Tot mijn 25ste ofzo droeg ik nooit iets anders als een spijkerbroek, t-shirt, motorjack, Later ben ik pas een mooi pak gaan waarderen. En er zijn trouwens nog wel periodes dat het me nauwelijks intereseert hoe ik er bij loop. Maar meestal dus wel. Het gaat me er niet eens om dat ik me onderscheidt van de massa (dan kun je beter in je blote reet gaan lopen, of een deken omslaan als je op straat gaat ), maar kleding is voor mij gewoon een stukje comfort en daar betaal je meer voor. Simpel en best wel terecht vind ik. Een goed pak maken of een mooi paar schoenen is namelijk best wel een "skill".
Overigens heb ik ook maar enkele pakken en een paar colbertjes om er netjes uit te zien. Ik doe ze toch alleen aan bij afspraken en zo.
[Dit bericht is gewijzigd door k_man op 17-01-2001 17:38]
quote:Klopt ja, dat is bij confectiepakken ook zo. Dezelfde snit maar betere stof kost honderden guldens meer. Maar dan staat het wel mooier en voelt het lekkerder. Wel duur betaald trouwens, dat beetje extra.
Op 17 januari 2001 17:46 schreef BooBooSan het volgende:
Het gaat bij een eerste klas pak om veel meer dingen als alleen de pasvorm hoor. Wat denk je van de kwaliteit van de stof zelf? Hoe dat geweven is etc. Hoe dunner de draad, hoe dunner de stof en hoe lekkerder het pak zit uiteindelijk. Daar betaal je OOK voor.
Maar BooSooSan, hoe bepaal je met zo'n maatpak trouwens of je de snit wel mooi vindt? Ik bedoel, als ik een pak koop pas ik gewoon veel verschillende en kijk hoe de het mij staat. Armani is wat afgerond, Versace juist wat 'scherper', Boss daar wat tussenin, etc etc. Maar hoe weet je met een maatpak dan hoe het je staat als het af is?
Daarna ga je stoffen bekijken en uit-kiezen en gaat de kleermaker aan het werk. Dan kom je nog een keer terug en pas je het pak waarna eventuele kleine correcties aangebracht worden.
Armani, Boss en Versace zijn wel klinkende namen natuurlijk, maar voor die namen moet je OOK betalen en dat vind IK nou weer zonde van m'n geld! Al heeft met name Armani hele mooie dingen hoor (vind ik dan), daar niet van.
Verder, snits, trends, ach... Ik heb bijvoorbeeld een pak wat echt een 'Frank Sinatra' jaren '50 model is. Super mega cool vind ik zelf. En omdat het dus speciaal op MIJN lijf gesneden is kom ik er mee weg ook al is het model nou niet echt van deze tijd. Maar de stof is superieur en het ZIT dus gewoon. Tsja, ik weet ook niet hoe ik dat verder uit moet leggen. Het is gewoon MIJN pak weet je? Het is niet in een atelier voor een anonieme klant gemaakt, maar speciaal voor MIJ. Dat is misschien ook wel een deel van de kick...
Als er een merknaam op een t-shirt staat hoef ik het niet. Weet niet waarom maar ik heb dat niet graag. Schoenen ook daar mag niet duidelijk op staan van welk merk het is.
Ik geef niet veel uit aan kleding. Als datgene wat ik heb echt "op" is dan zeg ik tegen mijn moeder dat ik geld nodig heb en dan ga ik winkelen
max bedragen:
Broek -100,-
T-shirt -40,-
Overhemd -80,-
Trui -100,-
Sokken,ondergoed etc. Gewoon goedkoop bij de bristol/hendriks/kien/weet ik veel.
quote:Ik vind ook dat je naar verhouding TE veel betaalt voor zo'n naam. Maar ja je koopt uiteindelijk toch wat je mooi vindt en neemt dan maar op de koop toe dat je eigenlijk 500 piek teveel betaalt vanwege het merk.
Op 17 januari 2001 21:46 schreef BooBooSan het volgende:
Armani, Boss en Versace zijn wel klinkende namen natuurlijk, maar voor die namen moet je OOK betalen en dat vind IK nou weer zonde van m'n geld! Al heeft met name Armani hele mooie dingen hoor (vind ik dan), daar niet van.
quote:Die kick, daar kan ik zeker inkomen (ik zie mezelf ook nog wel eens een maatpak kopen). Maar verder zijn die pakken sowieso erg klassiek. Ze sluiten nu wat hoger dan 10 jaar geleden en double breasted kan natuurlijk absoluut niet meer maar zelfs als ik fotos van 100 jaar geleden zie heb ik toch regelmatig iets van wow!, cool pak
Verder, snits, trends, ach... Ik heb bijvoorbeeld een pak wat echt een 'Frank Sinatra' jaren '50 model is. Super mega cool vind ik zelf.En omdat het dus speciaal op MIJN lijf gesneden is kom ik er mee weg ook al is het model nou niet echt van deze tijd. Maar de stof is superieur en het ZIT dus gewoon. Tsja, ik weet ook niet hoe ik dat verder uit moet leggen. Het is gewoon MIJN pak weet je? Het is niet in een atelier voor een anonieme klant gemaakt, maar speciaal voor MIJ. Dat is misschien ook wel een deel van de kick...
Ik draag in de eerste plaats kleding die ik lekker vind zitten, en in de 2e omdat ik het mooi vind. Ook is het zo dat ik altijd dingen probeer te kopen waar niet iedereen in loopt.
Gelukkig zit ik niet echt aan een "budget" gebonden, en kan ik kopen wat ik leuk vind (ik werk, maar krijg het meeste van me ouders).
Zo heb ik een Tommy Hilfiger jas van 800 piek maar een merkloos T-shirt aan van 15 piek. Heel afhankelijk van de stemming wat ik aandoe en koop.
quote:Yeah! Jij snapt het! Jammer dat Nederland niet echt een hoeden land is, maar anders...
Op 17 januari 2001 22:39 schreef Aernout het volgende:
Die kick, daar kan ik zeker inkomen (ik zie mezelf ook nog wel eens een maatpak kopen). Maar verder zijn die pakken sowieso erg klassiek. Ze sluiten nu wat hoger dan 10 jaar geleden en double breasted kan natuurlijk absoluut niet meer maar zelfs als ik fotos van 100 jaar geleden zie heb ik toch regelmatig iets van wow!, cool pakdus...
Yvette
quote:Double breasted, wasda?
Op 17 januari 2001 22:39 schreef Aernout het volgende:
Die kick, daar kan ik zeker inkomen (ik zie mezelf ook nog wel eens een maatpak kopen). Maar verder zijn die pakken sowieso erg klassiek. Ze sluiten nu wat hoger dan 10 jaar geleden en double breasted kan natuurlijk absoluut niet meer maar zelfs als ik fotos van 100 jaar geleden zie heb ik toch regelmatig iets van wow!, cool pakdus...
quote:Twee rijen knopen
Op 18 januari 2001 21:38 schreef Dr_Crouton het volgende:
Double breasted, wasda?
Heb nog geen pak, maar is wel handig om nu al wat over te weten.
quote:Ah, zoals David Letterman? Die heeft IMO een mooi pak aan, past bij hem.
Op 18 januari 2001 23:59 schreef Aernout het volgende:
Twee rijen knopen
Aangezien ik constant bezig ben met lijnen, vind ik het ook zonde om, bijvoorbeeld met kerst, veel geld uit te geven voor chique kleding. Stel dat ik over een half jaar maat 42 weer aankan!!!(dromen is toegestaan, of niet)
Wat schoenen betreft ben ik zeer goedkoop.
Ik heb maatje 37/38 en helemaal geen afwijkingen, dus ik slaag al bij de Massaschoen of de schoenenreus tussen de 30 en 60 gulden.
btw, ik heb vorig jaar een nieuw badpak moeten kopen en dat kostte 190 gulden en nog zakken de schouderbandjes af.....
quote:Mooie pakken, inderdaad. Ze staan hem in ieder geval goed. Hij is er ook trots op, vaak laat ie even zien hoe mooi de voerring is.
Op 19 januari 2001 00:16 schreef BooBooSan het volgende:
Ja, vind ik ook. Dave zal zijn pakken ook wel op maat laten maken denk ik zo.
quote:Da's typisch Amerikaans, die houden nu eenmaal van kitsch
Op 19 januari 2001 11:46 schreef k_man het volgende:
Maar hij verpest het beeld weer helemaal met die instappers en lichte sokken.
quote:Het kan zijn dat je, je badpak dan toch te groot hebt gekocht. Je kunt proberen de schouderbanden wat in te nemen, dat wil nog wel eens helpen, en verder hangt het er vanaf hoe intensief je het badpak gebruikt.
Op 19 januari 2001 00:31 schreef Gia het volgende:
.
btw, ik heb vorig jaar een nieuw badpak moeten kopen en dat kostte 190 gulden en nog zakken de schouderbandjes af.....
En mannen, allemaal goed onthouden dat witte sokken inderdaad NOOOOOOOOOIt leuk zijn!
Nou, ja misschien alleen als je gaat sporten dan, maar velen zijn hier op de goede weg.
Nu nog allemaal wat meer aan het ondergoed gaan uitgeven. U weet, een lelijke onderbroek is OOK anticonceptie....
quote:Die gaat toch uit?
Op 19 januari 2001 19:38 schreef moralia het volgende:
Nu nog allemaal wat meer aan het ondergoed gaan uitgeven. U weet, een lelijke onderbroek is OOK anticonceptie....
quote:Da,s uiteindelijk wel de bedoeling ja, en als je snel genoeg bent....ja dan maakt het niet veel uit, maar geloof me een blik op een oude afgeragde onderbroek of iets wat duidelijk door je moeder is gekocht kan een enorme afknapper zijn hoor!
Op 19 januari 2001 22:46 schreef Dr_Crouton het volgende:
Die gaat toch uit?
quote:Hoe ziet een onderbroek uit die door je moeder is gekocht?
Op 21 januari 2001 15:12 schreef moralia het volgende:
Da,s uiteindelijk wel de bedoeling ja, en als je snel genoeg bent....ja dan maakt het niet veel uit, maar geloof me een blik op een oude afgeragde onderbroek of iets wat duidelijk door je moeder is gekocht kan een enorme afknapper zijn hoor!
quote:Vaak veel te groot, wit of lichtblauw en dan met treintjes, autootjes of andere stomme figuurtjes er op, elastiek iets uitgerekt want veel te vaak en te heet gewassen.
Op 21 januari 2001 15:39 schreef Dr_Crouton het volgende:
Hoe ziet een onderbroek uit die door je moeder is gekocht?
Overhemden: 180 p/s (CK, Gant U.S.A.)
Truien: tussen 200 en 300 (Tommy/Gant/Ralph L.)
Broeken: tot 300 (varieren van Wrangler tot Boss)
Schoenen: 300 per paar
Sokken: uhm, Southpark sokken van 15
Boxers: 50 (CK)
Winterjas: 400 (Gaastra)
Pakken: Boss...
quote:Naah, die heb ik niet
Op 23 januari 2001 20:48 schreef moralia het volgende:
Vaak veel te groot, wit of lichtblauw en dan met treintjes, autootjes of andere stomme figuurtjes er op, elastiek iets uitgerekt want veel te vaak en te heet gewassen.
Die broeken zakken dan ook iets af en kunnen het veel gevreesde "bouvakkersdecolletee" veroorzaken.
[weer een interessante feit van Crouton]
quote:Ben ik het wel mee eens, schoenen en overhemd misschien wat meer...
Op dinsdag 16 januari 2001 13:51 schreef k_man het volgende:
De maxima die ik hanteer zijn ongeveer 150 gulden voor een overhemd, 250 voor een broek, 300 voor een paar schoenen, 20 voor een paar sokken, 150 voor een stropdas, 1000 voor een pak, 200 voor een trui.
quote:Ook mijn mening, maar daar moet bij 'als het erg lekker zit'!
Hmm, ik koop niet zo vaak kleding, maar als ik het doe geef ik vaak wel veel uit.
T-shirtjes van Boss (fl. 70 per 2)
Sokken van Burlington (iets van fl. 23 per paar)
Shorts van de V&D (fl. 20 p/stuk)
Overhemden/Truien meestal van Ralph Lauren (fl. 210/fl. 250)
Broeken van Dockers (ik dacht iets van fl. 140)
Schoenen van Van Bommel (rond de fl. 275)Ik heb niet echt een maximum bedrag voor dingen. Als ik iets erg mooi vind dan koop ik het vaak wel.
quote:
Dat valt wel mee toch? Kun je je een beetje onderscheiden van de slechtzittende lelijke pakken met dito stropdassen .
Zelf heb ik geen stropdas onder de 130 gulden en het dubbele komt ook voor.
Pakken van rond de 1500 gulden met een overhemd van 200 tot 300 gulden.
Schoenen zijn meestal tussen de 350 en 450 gulden en sokken/ondergoed ook wel een paar tientjes per paar/stuk.Ik koop vrij weinig kleding maar als ik wat koop moet het mooi en goed zijn en daar geef ik dan vrij makkelijk geld aan uit. Ik heb een hekel aan kleding kopen dus ik ga meestal naar dezelfde (dure) winkels om snel weer klaar te zijn.
quote:Leuk jasje
booboosan: Ik heb een winterjas van 2000 piek
quote:Falke zijn de beste sokken in de wereld! 20-70 gld per paar maar ZEKER de moeite waard (70=skisokken, maar die draag je denk ik niet onder een Italiaans maatpak
k-man (naast Falke - maar die zijn dus duur)
quote:Ben ik het niet mee eens, ik merkte wel degelijk het verschil tussen een jasje van 600.- en een van bijna het dubbele.
fokje: Daartegenover, veel duurdere zitten ook niet beter
Zoals wel duidelijk is heb ik een dure smaak en daar ben ik mij ook van bewust. Maar ik vind kleding een erg belangrijk onderdeel van mezelf en hoe ik mij naar anderen 'presenteer' en dus vind ik ook dat ik niet té veel uitgeef.
Ik koop wel pas iets als ik er echt van overtuigd ben dat het mij goed staat en het lekker zit.
En heeel belangrijk!! Petje F90,-
Dus op een avondje shoppen ben ik toch al snel 2 ruggen kwijt. Ligt er ook aan hoe hoog de dollar staat. Is directe import n.l.
Voordeel is wel dat die troep onverwoestbaar is!
Ik gooi sneller iets weg omdat ik het toch niet meer draag....
Of mee ben wezen klussen ofzo.
hehehe.. ik heb 1 levi's korte broek. Die kon ik na paar dagen bergbeklimmen enzo mooi wegflikkeren!
Doe mij maar sk8 merken, de rest van me leven.
Maaaaaar dat gaat nou eenmaal niet, ik ben 17, en woon op kamers.
Ik koop meestal wel duurdere kleding, maar dan wel afgeprijst.
Overhemden van Pall Mall, 50% afgeprijst, bijvoorbeeld. En de wat goedkopere merkkleding, zoals Levi's..
En ik vind van mezelf dat ik er wel netjes uitzie..
quote:Pall Mall heeft hele mooie kleren. Ik heb een hele zooi Pall Mall liggen hier. Maar Pall Mall heeft ook klote kleren
Op zaterdag 30 juni 2001 09:10 schreef MoJo het volgende:Overhemden van Pall Mall
Overhemd: fl. 150,-
T'shirt: fl. 50-100,-
Broeken: fl. 250,-
Sokken: fl. 15,- p.p.
Schoenen: fl. 250,-
Draag veel van mexx, Esprit en Matinique. Schoenen van Panama Jack.
heb dat meestal met schoenen..en die liggen dan vaak rond 200 - 250 piek..
Paar maanden terug heb ik veel 'zomerse kleren' gekocht... fantastisch met dit weer (hou zelf gewoon van surf/skatemerken en zo)
quote:Je hebt voor de volle 100% gelijk.
Op woensdag 17 januari 2001 11:57 schreef k_man het volgende:
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 17 januari 2001 11:47 schreef Techno het volgende:
Ik vind het alleen een beetje raar om te stellen dat je je alleen kan onderscheiden van de massa in dure pakken met dito accesoires (k_man/lodi)... <HR></BLOCKQUOTE>Dat heb ik ook nooit gezegd.
Het is wel zo dat als je toch een pak wilt dragen (omdat dat bijvoorbeeld door je werk van je verwacht wordt) je niet in zo'n hiep-hiep-hoera pak van WE of C&A aan kunt komen. Met een button-down shirt met korte mouwen, polyester das, witte sportsokken en bruine schoenen.
Het verschil in kwaliteit zie je vaak duidelijk. Wat niet wil zeggen dat er geen uitzonderingen zijn. Hema sokken zijn volgens mij qua kwaliteit één van de beste die er zijn (naast Falke - maar die zijn dus duur).
Een mooie zijden stropdas kost je 100,- . Zo'n polyester draadje zit op een paar tientjes. Ikzelf heb alleen zijden stropdassen, ik vind polyester niet kunnen.
Button-down? Ik prefereer wide-spread of semi-wide spread. Ik draag Arrow en Gentiluomo overhemden van rond de f150,- per stuk. Alleen lange mouw.
Witte sportsokken onder een kostuum! Schitterend!
Ik heb het liefst Falke-airport sokken, kwalitatief het beste. f22,50 per paar.
Wat kostuum betreft draag ik Van Gils of Carl Gross. Liefst 2-delig, pantalon zonder bandplooi en omslag. Kostuum kost rond de f900,-.
quote:Ik ben ontzettend verbaasd dat een jongen van 17 zóveel geld uitgeeft aan kleding. Of ben ik hierin de enige?
Op woensdag 27 juni 2001 16:37 schreef mistraldk het volgende:
Beetje oud topic maarja, boeje!
[..]Ben ik het wel mee eens, schoenen en overhemd misschien wat meer...
[..]Ook mijn mening, maar daar moet bij 'als het erg lekker zit'!
Verder koop ik noooit ralph lauren, vind ik te standaard, massa-product. Al mijn overhemden zijn nu gant& Faconnable, echt fantastisch mooi (vind ik zelf). Polo's, waar ralph lauren ook beroemd voor is, altijd Lacoste: zitten lekkerder en gaan langer mee. Dockers heb ik ook iets tegen, vast goede broeken maar mij zie je er niet in lopen, ik heb nu Brax, Strelson, en Boss.
[..]
[..]Leuk jasje
Ook skijack? Wat voor jas is dat?
Ik heb voor afgelopen seizoen een Killy-skijack gekocht, ook duur, maar ECHT Fantastisch!
[..]Falke zijn de beste sokken in de wereld! 20-70 gld per paar maar ZEKER de moeite waard (70=skisokken, maar die draag je denk ik niet onder een Italiaans maatpak
!)
[..]Ben ik het niet mee eens, ik merkte wel degelijk het verschil tussen een jasje van 600.- en een van bijna het dubbele.
Zoals wel duidelijk is heb ik een dure smaak en daar ben ik mij ook van bewust. Maar ik vind kleding een erg belangrijk onderdeel van mezelf en hoe ik mij naar anderen 'presenteer' en dus vind ik ook dat ik niet té veel uitgeef.
Ik koop wel pas iets als ik er echt van overtuigd ben dat het mij goed staat en het lekker zit.
quote:Als ik het zo nalees klinkt het inderdaad wel een beetje alsof ik alleen maar met geld aan het smijten ben als ik kleding koop. Dit is niet waar!
Op zondag 01 juli 2001 19:09 schreef fokje het volgende:[..]
Ik ben ontzettend verbaasd dat een jongen van 17 zóveel geld uitgeeft aan kleding. Of ben ik hierin de enige?
[Dit bericht is gewijzigd door mistraldk op 01-07-2001 20:53]
[hollandse-kneuterigheid] Waar doet'ie het toch van. [/hollandse-kneuterigheid]
quote:Waar doen die ouders het van?
Op zondag 01 juli 2001 23:07 schreef Mischa het volgende:
Ouders(en niet meteen beginnen te zeuren
)
Dit is wat ik dit weekend heb gekocht.
Trui: Joe Mitchel (89,-),
Stanley-B(130,-).
Shirt: Cottenfield (75,-)
Tommy Hilfiger (145,-)
Boxer, dunno gewoon Boxer van de lokale winkel :
[Dit bericht is gewijzigd door Yeppers op 03-07-2001 17:20]
quote:Dat spreekt voor zich (vind ik), want als het niet lekker zit draag ik het nooit meer, hoe mooi het ook is.
Op woensdag 27 juni 2001 16:37 schreef mistraldk het volgende:
Ook mijn mening, maar daar moet bij 'als het erg lekker zit'!
quote:Gant en Faconnable zijn ook erg mooi inderdaad. Ik heb net een Lacoste polo'tje gekocht, zit lekker. Overigens nog nooit klachten gehad over de duurzaamheid van m'n rl polo'tjes.
Verder koop ik noooit ralph lauren, vind ik te standaard, massa-product. Al mijn overhemden zijn nu gant& Faconnable, echt fantastisch mooi (vind ik zelf). Polo's, waar ralph lauren ook beroemd voor is, altijd Lacoste: zitten lekkerder en gaan langer mee.
quote:Ik heb tegenwoordig broeken van ralph lauren, die vind ik beter zitten en er mooier uitzien.
Dockers heb ik ook iets tegen, vast goede broeken maar mij zie je er niet in lopen, ik heb nu Brax, Strelson, en Boss.
quote:Hehe, idd. Heel irritant als je die hele mooie trui nooit draagt omdat je 'm niet lekker vind zitten.
quote:
fokje:haha, mistraldk, het was niet mijn bedoeling om je jezelf te verdedigen. Ja, als je gewoon in verhouding weinig kleding hebt of er gewoon heel lang mee doet, dan valt het uiteindelijk ook wel mee. Al zal jij denk ik uiteindelijk wel meer uitgeven dan je leeftijdgenoten.
[hollandse-kneuterigheid] Waar doet'ie het toch van. [/hollandse-kneuterigheid]
Zo had ik het ook niet opgevat, het zette me wel aan om mijn bericht nog eens door te lezen en het was idd een beetje scheef.
Ik zal best meer uitgeven dan mijn leeftijdgenoten. Ik vind het echter de moeite waard dus...
quote:OK, mijn ouders doen ook nog wel eens een duit in het zakje als ik iets nieuws ga kopen. Bv mijn blazer was een cadeau.
Ouders (en niet meteen beginnen te zeuren )
quote:Die ouders doen het van hard werken. Mijn ouders werken allebei, moeder 26 uur per week (officieel, word in werkelijkheid bijna dubbele
Waar doen die ouders het van?
Meest recente aankopen:
Broek van Replay: 184 euro
Broek van Jean Paul Gaultier: 92,50 euro (goedkoop!!!)
Trui van Donna Karan: 82,50 euro
Spijkerbroek van Diesel: 50,- euro in de uitverkoop
Laarzen van Morgan: 179,-
Voor een broek geef ik gem. 100,- euro uit. Voor een jas 200,-. Voor een trui rond de 80,-. Voor schoenen gem. 100,-
Het valt me op dat ik de euro gewoon als een gulden uitgeef.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |