Ik rij voornamelijk dressuur op mijn 8jarige (ze was afgelopen zondag jarig ) kwpner. Ze is 1,67 en schimmel... En ongelovelijk eigenwijs!!
Kijk maar eens op mijn site, -edit- sorry, reclame maken voor je eigen site mag niet -edit-
Ben benieuwd want ben nog geen FOK!kers tegengekomen die paarden als hobby hebben...
[Dit bericht is gewijzigd door Bluezz op 08-04-2003 21:29]
Ik heb vroeger veel gereden, cavaletten gelopen en lage sprongen gemaakt.
Na mijn puberteit bijna niet meer, jammer genoeg.
Ben nog wel errug op ze.
quote:nou alweer zo'n 9 jaar beoefenaar van mijn liefhebberij
Op dinsdag 8 april 2003 22:24 schreef Hansjoh het volgende:
En hoel lang ben je al een paardliefhebber?
Heb je een eigen paard of rij je op een manege?
quote:ik rijd 1 keer per week (jammer genoeg) op een manege.
Op donderdag 10 april 2003 09:09 schreef Marliezzz het volgende:
Is het ook gewoon!!!Heb je een eigen paard of rij je op een manege?
Dus alleen 'mams' berijden we.
Ooit verzorgden we trouwens 15 shetlanders
Ik rijd op Friesen, heb er 2 (samen met mijn man, die het nu aanm het leren is ;P ) een merrie van 8 en een ruin van 3. De merrie verwacht binnenkort een veulentje!
Ohja, ik rijd voornamelijk recreatief en een beetje dressuurmatig omdat dat voor de paarden goed is.
Ik heb al 9 jaar een nu 13-jarige half Arabische vosmerrie. ze heet Daisy, en als ik haar niet had zou ik denk ik tegen de muren oplopen. (en dat zelfs nadat ze me er vorig jaar zo hard heeft afgegooid dat ik maanden niet heb kunnen werken door een zwaar gekneusde rug, nog bedankt, Dees )
Sinds februari ben ik weer fanatiek aan het rijden met haar, voornamelijk dressuurmatig. Ik rij geen wedstrijden meer, maar misschien ga ik me binnenkort weer eens aan een proefje wagen.
Ik heb de laatste tijd heel erg veel stress door m'n werk, en als ik uit werk naar m'n paardje ga ben ik alle naigheid even helemaal kwijt, ik zie het echt als een soort therapie. Ik word altijd knoerthard gedag geschreeuwd als ik aankom op stal door haar, die vriendschap he? Er hangt een hele fijne sfeer op stal, en het is fantastisch om in de bak te rijden en de zon te zien ondergaan, het is ook een prachtige omgeving, heel wijds met al die weilanden die erbij horen. Zo, ik 'draaf' een beetje door, maar ik ben gewoon heel erg gelukkig met mijn paardje!
quote:Hé Farah, je hebt op mijn site je advertentie gezet
Op dinsdag 8 juli 2003 23:38 schreef izara het volgende:
hey
ik had 1 paard maar heb er sinds een week 2 ik heb het niet heel breed maar verwen mijn beestjes elke dag door het zijn schatjes wat zou ik doen zonder hen. Het jammere vind ik dat ik geen leverancier vind die voor 2 paardje goedkoper hooi en stro vind voor 2 paardjes ofwel zoek ik niet goed genoeg
groetjes farah
quote:Nou ze mogen van mij in Zuid-Holland ook wat meer bossen aanleggen met ruiterpaden.. Maar dat zit er niet in, Namaika's wei wordt evenals de rest helemaal volgebouwd
Op donderdag 17 juli 2003 21:38 schreef pierce het volgende:
Ik heb 7 jaar lang paard gereden.
Nu af en toe nog, gewoon ff een uurtje in de bossen.
quote:Friezen zijn reuzemooi!!!
Op zondag 29 juni 2003 10:04 schreef Nijntjuh het volgende:
Meldt!
Nog een paardenliefhebberIk rijd op Friesen, heb er 2 (samen met mijn man, die het nu aanm het leren is ;P ) een merrie van 8 en een ruin van 3. De merrie verwacht binnenkort een veulentje!
Ohja, ik rijd voornamelijk recreatief en een beetje dressuurmatig omdat dat voor de paarden goed is.
quote:Hier zijn er genoeg, gelukkig, o.a. de Loonse en Drunense duinen! Lang leve het zuiden.
Op donderdag 17 juli 2003 21:43 schreef Marliezzz het volgende:[..]
Nou ze mogen van mij in Zuid-Holland ook wat meer bossen aanleggen met ruiterpaden.. Maar dat zit er niet in, Namaika's wei wordt evenals de rest helemaal volgebouwd
quote:Friezen zijn gewoon té mooi, jammer dat ik niet friesland woon.. Dan kon ik er elke dag wel een zien
Op donderdag 17 juli 2003 21:45 schreef Marliezzz het volgende:[..]
Friezen zijn reuzemooi!!!
quote:
Op donderdag 31 juli 2003 18:47 schreef Ronah het volgende:[..]
Friezen zijn gewoon té mooi, jammer dat ik niet friesland woon.. Dan kon ik er elke dag wel een zien
quote:Ow ook gaaf! Ik zit nog een beetje te denken wat ik later ga doen, en fokkerij trekt me ook heel erg. Ik ga aan Dier en Veehouderij in Delft beginnen..
Op zondag 20 juli 2003 11:04 schreef sig000 het volgende:
Ik fok ze..
[afbeelding][afbeelding][afbeelding]
quote:jeetje wat is zijn stokmaat?
Op vrijdag 1 augustus 2003 20:52 schreef MiSs-TaKe het volgende:
Dit is mijn paardje.
Ik rijd dressuur met hem en recreatief uiteraard.
Foto is een beetje klein maja........heb je in ieder geval een idee
Mijn vader vond het zo erg voor mij dat ie gelijk zei dat hij een nieuw paard voor me wilde betalen.
Een maand later had ik deze grote krachtpatser........
Ik heb nog een foto van hem met zijn vorige eigenaresse, ik zal es kijken of ik die ook kan plaatsen.
Dit is mijn paardje dan!
Een paar foto's van afgelopen weekend:
Een beetje onduidelijk/onscherp geworden door het resizen, maar goed..
zo nu en dan bij een goede kennis op haar paard galopperen
quote:Hé, waar is dat op die wedstrijd? Ziet er trouwens super uit zeg, mooi paard heb je! Maar volgens mij herken ik die locatie...
Op donderdag 28 augustus 2003 14:15 schreef Elefes het volgende:Een beetje onduidelijk/onscherp geworden door het resizen, maar goed..
Dat was ze op een hele eigenwijze dag, echt overal de aandacht voor, behalve het rijden natuurlijk...
[Dit bericht is gewijzigd door Marliezzz op 28-08-2003 16:57]
quote:Tnx!
Op donderdag 28 augustus 2003 16:28 schreef Marliezzz het volgende:[..]
Hé, waar is dat op die wedstrijd? Ziet er trouwens super uit zeg, mooi paard heb je! Maar volgens mij herken ik die locatie...
quote:Ow nee dat ken ik niet. Maar ik hoop over een tijdje ook wedstrijden te rijden met Namaika. Het zou alleen mooi zijn als ik ergens in de buurt een wedstrijd op proef zou kunnen lopen. Ze is nl nog al schrikachtig (lees goed in zichzelf bangmaken) maar dat doet ze ook niet altijd...
Op donderdag 28 augustus 2003 17:10 schreef Elefes het volgende:[..]
Was Oirschot afgelopen weekend..
quote:Gewoon rijden
Op donderdag 28 augustus 2003 17:20 schreef Marliezzz het volgende:[..]
Ow nee dat ken ik niet. Maar ik hoop over een tijdje ook wedstrijden te rijden met Namaika. Het zou alleen mooi zijn als ik ergens in de buurt een wedstrijd op proef zou kunnen lopen. Ze is nl nog al schrikachtig (lees goed in zichzelf bangmaken) maar dat doet ze ook niet altijd...
Dus het is maar net de vraag wat ze op zo'n wedstrijd doet..
quote:Ja maar goed, het enige wat hier een beetje normaal wedstrijden organiseert is echt gigantisch duur in lidmaatschap.. Ik wil het heel graag proberen, maar niet gelijk voor een paar 100 euro uitgeven aan iets wat misschien niets wordt. Bij de vorige verzorgsters deed Namaika niets anders dan ze er zo snel mogelijk weer vanaf gooien.
Op donderdag 28 augustus 2003 17:29 schreef Elefes het volgende:[..]
Gewoon rijden
En het beste kun je dan beginnen met een buitenwedstrijd, buiten op een grasveld hebben ze meestal minder te zien dan binnen in een bak met een kantine, spiegels en springbalken langs de kant..
Ik rijd vaak wedstrijden, en al zijn ze soms wat kijkerig, daar kun je wel doorheen rijden na een beetje oefenen
Dus daarom, 1 klein wedstrijdje om te kijken of we al zover zijn..
Kijkerig vind ik nog niet het ergste nee, maar wegspringen, of stil staan en geen stap meer verzetten is toch iets wat je met oefenen in de ring niet goed genoeg kan afleren.
quote:Maar met een goede instructeur wel
Op donderdag 28 augustus 2003 17:54 schreef Marliezzz het volgende:Kijkerig vind ik nog niet het ergste nee, maar wegspringen, of stil staan en geen stap meer verzetten is toch iets wat je met oefenen in de ring niet goed genoeg kan afleren.
Maar een oefenwedstrijd is nooit een slecht idee natuurlijk, maar waar woon je dan, dat er zo weinig georganiseerd wordt?
(Hier in Brabant kun je wedstrijden rijden wanneer je wilt, er wordt altijd wel ergens iets georganiseerd)
quote:Prachtig beest!!
Op vrijdag 29 augustus 2003 21:09 schreef sig000 het volgende:
Net uit Duitsland mijn nieuwste aanwinst. Een goedgekeurde Shagya-Arabier hengst.
quote:Bedankt.
Op vrijdag 29 augustus 2003 21:43 schreef Bluezz het volgende:[..]
Prachtig beest!!
En zijn zoon,inmiddels ruin.
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2003 21:09 schreef sig000 het volgende:
Net uit Duitsland mijn nieuwste aanwinst. Een goedgekeurde Shagya-Arabier hengst.
Arabieren
Als ik ergens niet genoeg van kan zien, zijn het die beesten wel...
Damn, die zijn echt mooi
quote:Ik heb elke week les, in mijn eigen bak. Het gaat er mij net om dat ze die proef loopt zoals thuis in de bak, dat ze het niet ziet als een plek om zich lekker druk te maken. Tijdens een wedstrijd kan er moeilijk constant een instructrice achter staan met een zweep
Op vrijdag 29 augustus 2003 17:55 schreef Elefes het volgende:[..]
Maar met een goede instructeur wel
Nou ligt het er ook aan hoe je wilt rijden natuurlijk, ik rijd omdat ik het leuk vind, maar ik doe ook echt actief en serieus aan wedstrijden mee (gewoon amateurniveau, dat wel) en dan kun je gewoon het beste bij een vereniging zitten (het is zowiezo ook erg gezellig trouwens)
Maar een oefenwedstrijd is nooit een slecht idee natuurlijk, maar waar woon je dan, dat er zo weinig georganiseerd wordt?
(Hier in Brabant kun je wedstrijden rijden wanneer je wilt, er wordt altijd wel ergens iets georganiseerd)
Die arabier is inderdaad een mooi beest, zo te zien ook het temperament van een arabier. Ik ken iemand, die heeft een arabier en dat beest heeft het temperament van een oude shetlander. Je weet niet wat je ziet als ie loopt.
Persoonlijk vindt ik friese ruinen de mooiste soort.
Echte diesellocomotiven zijn dat.
quote:Nog beter, Friese hengsten! Maar ik heb toch ook de voorkeur voor friezen of andere, wat stevigere paarden.
Op zondag 31 augustus 2003 13:57 schreef Reza-impreza het volgende:
Persoonlijk vindt ik friese ruinen de mooiste soort.
Echte diesellocomotiven zijn dat.
Paarden
Disclaimer:
Het betreft hier mensen die dat middeleeuwse transport over openbare wegen en paadjes laveren.
quote:Haflingers enz enz...
Op zondag 31 augustus 2003 14:00 schreef Marliezzz het volgende:[..]
Nog beter, Friese hengsten! Maar ik heb toch ook de voorkeur voor friezen of andere, wat stevigere paarden.
quote:Kun je niet een keer bij je instructeur lessen dan misschien? Meestal scheelt het ook als ze gewend zijn ergens anders te lopen..
Op zondag 31 augustus 2003 13:52 schreef Marliezzz het volgende:[..]
Ik heb elke week les, in mijn eigen bak. Het gaat er mij net om dat ze die proef loopt zoals thuis in de bak, dat ze het niet ziet als een plek om zich lekker druk te maken. Tijdens een wedstrijd kan er moeilijk constant een instructrice achter staan met een zweep
Ik vind friezen ook altijd wel mooi, maar arabieren vind ik toch echt de meest sierlijke dieren die er zijn..
Er staan nu weer 2 van die paarden in de wei te wachten tot volgend jaar, ze worden namelijk verkocht als ze 2 jaar oud zijn. De kopers zijn trouwens voornamelijk héle rijke mensen die graag die paarden in races laten rennen.
- ik ben op m'n 13e begonnen met een verzorgpony (witte New Forest van 1.35 m)
- daarna doorgestroomd naar een grote verzorgpony (NRPSer van 1.45) deze heb ik ingereden en tot m'n 19e wedstrijden mee gereden (dressuur M2 en springen B) en daarnaast heb haar zusje recreatief bereden.
- daarna ben een poosje gestopt omdat ik ging studeren en op kamers
- op m'n 22e heb ik het rijden weer opgepakt en ben toen 'in de Friezen' beland.
Tussendoor verschillende paarden van anderen zadelmak gemaak.
En nu rijd ik al 2 jaar helemaal niet meer....op de één of andere manier kan ik het niet meer opbrengen. Ik denk dat het wel weer terug komt.
Rij het liefst op Friesen, lopen fijn en zien er gewoon geweldig mooi uit
Eigen paard moet nog komen.. ooit...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |