quote:Veel lager hoop ik niet dat ze gaan, aangezien het slechtste nieuws nu wel is geweest..
Jemig. Jij durft! Getronics kopen op deze koers! Wat verwacht je zelf dat de koers doet dan?
die gast die erin belegd heeft had zo'n 10 % winst per maand, dat vind ik toch wel lekker (koninklijke olie)
quote:Royal Dutch levert echt geen 10%/maand op. Chk de grafiek.
Op maandag 14 april 2003 01:39 schreef SlickerThanAverage het volgende:
wat ik van mijn leraar m&o hoorde was dat bij deze oorlog de olieprijs altijd om hoog zou gaan, door ten eerste de schaarste van olie die heerst bij oorlog, en ten tweede als shell in irak gaat boren stijgt je aandeel ook.die gast die erin belegd heeft had zo'n 10 % winst per maand, dat vind ik toch wel lekker (koninklijke olie)
quote:Staat toch echt 10 %/maand
Op maandag 14 april 2003 01:39 schreef SlickerThanAverage het volgende:
10 % winst per maand
quote:Misschien had hij call-opties? Dan had je wel meer dan 10% winst per maand.
Op maandag 14 april 2003 01:47 schreef SlickerThanAverage het volgende:
misschien verkeerd verstaan 10 % totaal(hij had ze voor de oorlog gekocht)
quote:wat houden call-opties precies in dan?
Op maandag 14 april 2003 07:09 schreef JeOma het volgende:[..]
Misschien had hij call-opties? Dan had je wel meer dan 10% winst per maand.
Mijn portefeuille bestaat uit:
Versatel
Corus
Getronics
Sopheon
Magnus
Dit jaar heb ik op Euro 5000.- een winst gemaakt van Euro 1000.-
Voornamelijk met winsten op Getronics en Corus.
quote:Handel in UPC is nu stilgelegd, ze gaan waarschijnlijk van de euronext af.
Op woensdag 9 april 2003 09:39 schreef JeOma het volgende:
Gisteren gekocht: Ahold en Philips. So far een ERG domme keuze.Klapper van de laatste tijd (Versatel, sinds 30 cent er middenin), andere kleine klappers: kleine klimmetjes Ahold, Buhrmann en Philips.
Mazzelklapper van pas: UPC, van 2 naar 4 cent in twee weken. KATSJINGGGG....
Hoe zit dat nou precies met aandelen waarmee je verlies mee maakt.
Als ik nou voor ¤5000,- aandelen koop, en ze zijn op dat moment 0,80 waard, en na een tijdje is het gewoon 0,00
zit je dan in de schulden of is gewoon je 5000 euro pleite?
quote:Jij schrijft Euro 5000.- over naar je aandelenrekening.
Op maandag 14 april 2003 17:08 schreef Chr1st1aan het volgende:
Vraagje:Hoe zit dat nou precies met aandelen waarmee je verlies mee maakt.
Als ik nou voor ¤5000,- aandelen koop, en ze zijn op dat moment 0,80 waard, en na een tijdje is het gewoon 0,00
zit je dan in de schulden of is gewoon je 5000 euro pleite?
quote:Het "recht" om aandelen (opties gaan per 100 aandelen) te mogen kopen.
Op maandag 14 april 2003 15:27 schreef SlickerThanAverage het volgende:[..]
wat houden call-opties precies in dan?
Stel je koopt nu een optie om Philips te kopen voor 15,00E die geldig is tot eind 2004 kost dat bijvoorbeeld 100E. Als Philips bijvoorbeeld in maart 2004 opeens 25,00E waard is, is die optie in geld al 100x10 (100 aandelen met een verschil van 10E) = 1000E waard. Da's je inleg x 10 dus. Als je aandelen had gekocht voor 100E had je 100/15 = 7 aandelen gekocht met als winst 70E. Ziehier het hefboom-effect van opties...
en wat is een leuk start bedrag om wat aandelen te kopen?
quote:Nee, ik bedoelde dat je voor die 100E waarmee je 1 optie had kunnen kopen natuurlijk ook de aandelen ZELF had kunnen kopen. Alleen heb je voor 100E in het voorbeeld maar genoeg voor 7 aandelen. Snappu?
Op maandag 14 april 2003 18:29 schreef Stephant het volgende:
Ehm maar met die call opties, je krijgt toch niet zoveel korting? 100 aandelen ipv 7?
Leuk bedrag om te beginnen? 1000euro of zo? Maar ja dan is het meer als een hobby denk ik
Omdat je met transactiekosten zit is wat mij betreft de minimale inleg per aandeel 4 a 5 honderd euro. Je kunt ook wel 10 aandelen Corus (samen 1,30E) kopen, maar dan betaal je daar ook iets van 8E transactiekosten voor. Dat wil zeggen dat Corus qua koers moet ver-twintig-voudigen om winst te maken. Die kans is nihil.
(al zou ik 't graag zien, dan kon ik stevig op vakantie)
quote:Het KAN met opties veel en veel sneller gaan. Omhoog EN naar beneden. In het voorbeeld kan het ook zijn (en dat is waarschijnlijker) dan Philips 15E of lager staat. Dan is zo'n optie ook helemaal waardeloos. Hou 't dus maar bij aandelen.
Op maandag 14 april 2003 19:02 schreef Stephant het volgende:
Ah ik begrijp het die call opties zijn best aantrekkelijk dan, maar ja dan is het wel een lange termijn spel. En ja je moet natuurlijk niet 10 aandelen kopen. Ik hou het voorlopig maar gewoon bij het aandelen kopen/verkopen later misschien ooit die call opties
quote:Ik ken wel een paar lui die dat doen, maar die hebben afgelopen jaar niet zo'n goed jaar gehad.
Op maandag 14 april 2003 20:01 schreef Stephant het volgende:
Hehe aandelen handelen is op zich niet zo moeilijk alleen het zijn de dingen die je niet ziet aankomen die het verknallen (ahold "kuch"). Maar ehm is er hier ook echt iemand die met het handelen zijn brood verdient. ik vind het wel leuk als hobby.
quote:In tegendeel, veel 'profs' hebben juist bakken geld verdient door de hoge volatiliteit.
Op maandag 14 april 2003 21:52 schreef NightH4wk het volgende:[..]
Ik ken wel een paar lui die dat doen, maar die hebben afgelopen jaar niet zo'n goed jaar gehad.
quote:Yep, maar bij de lui die ik ken ging het iets minder het afgelopen jaar, maar nog altijd wel aardig. Gelukkig zijn m'n aandelen niet gedaald, alleen gestegen.
Op maandag 14 april 2003 21:56 schreef Aernout het volgende:[..]
In tegendeel, de 'profs' hebben juist bakken geld verdient door de hoge volatiliteit.
quote:ik werk nog wel een aantal dagen in de week voor een baas maar verdien een groot deel van mijn boterham met beleggen
Op maandag 14 april 2003 20:01 schreef Stephant het volgende:
Hehe aandelen handelen is op zich niet zo moeilijk alleen het zijn de dingen die je niet ziet aankomen die het verknallen (ahold "kuch"). Maar ehm is er hier ook echt iemand die met het handelen zijn brood verdient. ik vind het wel leuk als hobby.
Ik begrijp ook wel dat het niet altijd even duidelijk en gestructureerd is ingedeeld, maar ik begin altijd 2 dagen voor het einde van een deadline aan zo'n paper
. Het bevat trouwens ook een aantal leuke sites (literatuurlijst). Als iemand er toch iets mee denkt te zijn, kan je hem hier downloaden. Laat me dan ook ff weten wat je ervan vond aub.
quote:aardige paper die toch nog wel behoorlijk wat foutjes bevat (vooral in het begin)
Op dinsdag 15 april 2003 00:22 schreef Nokiaringtone.org het volgende:
Ik heb onlangs voor mij studies een korte paper (15tal bladzijden) moeten schrijven over opties. Omdat ik zelf ook totaal nieuw was in het beurswereldje, komt het een beetje over als een gids voor de beginnende belegger.Ik begrijp ook wel dat het niet altijd even duidelijk en gestructureerd is ingedeeld, maar ik begin altijd 2 dagen voor het einde van een deadline aan zo'n paper
. Het bevat trouwens ook een aantal leuke sites (literatuurlijst). Als iemand er toch iets mee denkt te zijn, kan je hem hier downloaden. Laat me dan ook ff weten wat je ervan vond aub.
http://www.nokiaringtone.org/opties.doc
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |