ook Nakur vind ik goed (net als araksi) ze zijn zo slim maar toch ook zo verborgen en geheimzinnig...
wie kent nog meer de boeken van Raymond E. Feist, en wat vinden jullie er van? en wie is jouw favoriet?
wees gegroet
Nakur is inderdaad top met zijn sinnasappels.
Maar Jimmy the Hand is mijn favoriet.
AF
wees gegroet
quote:de boeken zijn wel allemaal super vet
Op dinsdag 8 april 2003 11:42 schreef Chevalric het volgende:
Ik heb ze ook allemaal (moet alleen de laatste nieuwe nog kopen). Is wel alweer een tijdje terug dat ik ze gelezen heb, dus ken alleen de hoofdpersonages (Milamber/Pug, Tomas/Asschen Sakur enzo) nog maar...
maar in het nieuwe boek komen er veelbekende mensen terug zoals:
puc + nieuwe vrouw (uit de slangenoorlog)
nakur
en nog een paar andere bekenden
we komen alleen niet meer terug in het oude bekende krondor
Loop al dagen rond met de gedachte om een Raymond E. Feist topic te openen! Ik ben een mega fan van hem.
Het begon allemaal heel lang geleden toen ik de game Betrayal at Krondor kocht. Ik was meteen verslaafd aan dit spel en was erg onder de indruk van de teksten die in het spel stonden.
Niet wetende dat Feist een schrijver was (was toen nog jong), heb ik er jaren niets meer mee gedaan. Toen ik begon te studeren kreeg ik een groep vrienden die helemaal gek waren van Feist, vanaf dat moment ook veel gaan lezen. Tijdje terug eindelijk de Krondor serie voor mij zelf gekocht.
Maar jullie lezen de nederlandse versie? Nakur ipv Nakor die ik van de boeken ken?
Nakor is imho een van de meest coole characters van het boek. Ik heb ook veel vermoedens bij die gast, waarvan ik niet weet of ze kloppen en als ze kloppen wil ik het niet weten.
Daarnaast is Locklear een favoriet van me, komt denk ik voornamelijk door het spel BaK. Ik vond het ook goed balen in Princes of the Blood dat...
Ik krijg voor mijn verjaardag het eerste deel van The Serpentwar Saga, en regel zsm de rest van de serie. Ik kan niet wachten!
Ik ben trouwens zelf ook een fervente roleplayer en zou het nog steeds gaaf vinden om een rpg in die wereld te kunnen spelen. Ik wil nog steeds graag zelf een roleplay systeem maken, en die misschien in die setting plaatsen.
<----------------Eventuele SPOILER--------------------->
Ik vermoed dat Nakor Macros the Black is. Ze hebben best een aantal overeenkomsten, en Macros is al een tijd niet meer gesignaleerd. Nakor is flink oud en had als hij een normaal mens was dood moeten zijn. Daarnaast maakt hij in een van de boeken (Kings Buccaneer naar ik meen) de opmerking dat ie MtB wel eens ontmoet heeft, maar doet er verder erg geheimzinnig over.
[Dit bericht is gewijzigd door ToBe op 08-04-2003 11:54]
De engelse taal kan bepaalde dingen veel beter verwoorden. er zijn trouwens een hele boel meer boeken dan de riftwar sage hoor.
Hier ff de volgorde :
Riftwar Saga.
Magician
Silverthorn
A darkness at Sethanon
dan als overbrugging naar de Serpentwar Sage :
Prince of the Blood
The Kings Buccaneer
Dan de Serpentwar Saga :
Shadow of a Dark Queen
Rise of a Merchant Prince
Rage of a Deamon King
Shards of a Broken Crown
Dan heb je nog Legends of the Riftwar :
Honoured Enemy
????
En dan nog de Riftwar Legacy :
Krondor, The Betrayal (Betrayal at Kronder PC spel)
Krondor, The Assasins
Krondor, Tear of the Gods.
En dan is het ook nog heel leuk om de andere kant van het verhaal te lezen nl :
Daughter of the Empire
Servant of the Empire
Mistress of the Empire
Nog genoeg te lezen dus.
AF
quote:Is het niet zo dat je na de riftwar saga, eerst de riftwar legacy (de krondor boeken) moet lezen dan de Princes of the Blood en Kings Buccaneer en dan de serpentwar saga?
Op dinsdag 8 april 2003 11:53 schreef ActualFantasy het volgende:
snip
Dat is de volgorde die ik gelezen hebt en lijkt me ook logischer omdat in de riftwar legacy James en Locky nog jonger zijn dan in PotB en KB...
(ik heb ze dus ook allemaal in het engels gelezen)
quote:is niet
Op dinsdag 8 april 2003 11:52 schreef ToBe het volgende:
<----------------Eventuele SPOILER--------------------->Ik vermoed dat Nakor Macros the Black is. Ze hebben best een aantal overeenkomsten, en Macros is al een tijd niet meer gesignaleerd. Nakor is flink oud en had als hij een normaal mens was dood moeten zijn. Daarnaast maakt hij in een van de boeken (Kings Buccaneer naar ik meen) de opmerking dat ie MtB wel eens ontmoet heeft, maar doet er verder erg geheimzinnig over.
want opeen gegeven moment in een deel van de slangenoorlog, zijn ze beiden bij elkaar, en marcos is doodgegaan toen hij een scheuring probeerde te sluiten
Je kan dat allemaal nazoeken op :
http://www.crydee.com/feist/refindex.htm
AF
quote:je komtvaak in de war, omdat hij veel delen door elkaar heeft geschreven
Op dinsdag 8 april 2003 12:00 schreef ActualFantasy het volgende:
Ff kijken, want het kan best dat ik de chronologische en de volgorde van uitbrengen van de boeken doorelkaar gehaald heb.Je kan dat allemaal nazoeken op :
AF
quote:http://www.crydee.com/extras/order.htm
Op dinsdag 8 april 2003 12:00 schreef ActualFantasy het volgende:
Ff kijken, want het kan best dat ik de chronologische en de volgorde van uitbrengen van de boeken doorelkaar gehaald heb.Je kan dat allemaal nazoeken op :
AF
Hier staat de volgorde op uitbrengen en de chronologische volgorde. Ik heb dus de laatste gelezen.
Zie hier trouwens nog 2 boeken in de Krondor serie staan die nog niet uitgegeven zijn. Ben heel benieuwd naar die twee, omdat The Crawler een heel vaag personage blijft waar ik graag meer over wil weten.
=edit=
ik zie daar nog veel meer boeken die ik moet hebben...
bah, wil ze nu!!! wil lezen!
quote:natuurlijk wel!...heb ze allemaal (in het engels) in de kast staan!.....briljante boeken....eerste (magician:apprentice) was een beetje 'standaard' maar dat trok vrij snel bij....
Op woensdag 9 april 2003 10:05 schreef ToBe het volgende:
schopje, verder geen feist lezers?
Een boek geheel gewijd aan Jimmy the Hand.
Maar als hij eenmaal de machtigste persoon in die hele wereld is geworden blijkt wel hoezeer Feist zich heeft vergist in het maken van een dergelijk personage.
In de latere verhalen wordt ook erg duidelijk dat Feist zich af en toe in erg lastig bochten moet wringen om Pug ergens heen te sturen waar hij voorlopig niet kan helpen, omdat de problemen/gevaren anders wel erg snel over zouden zijn.
[spoiler?]
.
.
.
.
.
En dat ie later graaf van Krondor zal worden en in de stad blijft om te sterven als het onder de voet gelopen wordt tijdens de Serpentwar.
.
.
.
.
.
[/spoiler]
quote:Legends of the riftwar:
Op dinsdag 8 april 2003 11:53 schreef ActualFantasy het volgende:
Wel grappig, ik heb ze nl allemaal in het engels gelezen.De engelse taal kan bepaalde dingen veel beter verwoorden. er zijn trouwens een hele boel meer boeken dan de riftwar sage hoor.
Hier ff de volgorde :
Riftwar Saga.
Magician
Silverthorn
A darkness at Sethanondan als overbrugging naar de Serpentwar Sage :
Prince of the Blood
The Kings BuccaneerDan de Serpentwar Saga :
Shadow of a Dark Queen
Rise of a Merchant Prince
Rage of a Deamon King
Shards of a Broken CrownDan heb je nog Legends of the Riftwar :
Honoured Enemy
????En dan nog de Riftwar Legacy :
Krondor, The Betrayal (Betrayal at Kronder PC spel)
Krondor, The Assasins
Krondor, Tear of the Gods.En dan is het ook nog heel leuk om de andere kant van het verhaal te lezen nl :
Daughter of the Empire
Servant of the Empire
Mistress of the EmpireNog genoeg te lezen dus.
AF
Deel 2: Murder in Lamut
Deel 3: Jimmy the Hand
De legends of the riftwar heeft hij in samenwerking met 3 andere schrijvers geschreven. Ik vind ze persoonlijk minder spannend dan wanneer hij in zijn eentje schrijft.
Tevens is ondertussen alweer een tijdje Talon of the Silverhawk uit. Een echt ouderwets spannende Feist.
Weer een trilogie. Deel 2 komt in september of oktober geloof ik (Niet helemaal zeker van)
Als je trouwens van Feist houdt zijn de schrijvers Robin Hobb (alias Megan Lindholm) en R.A. Salvatore ook aanraders.
quote:Had ik ook gehoord. Het begin is even lastig om door te komen. Maar als je drie a vier hoofdstukken gelezen hebt, leg je hem echt niet meer aan de kant. Vooral deel 2 en 3 zijn echt onzettend spannend
Op woensdag 9 april 2003 14:00 schreef Dandelion het volgende:
Ben ook de hele serie aan het lezen. In het nederlands.
Maar moet inmiddels aan de keizerrijk trilogie beginnen, en daar heb ik nog ff geen zin aan, lijkt me toch ff minder.
quote:wat betreft faerie tale moet ik je groot gelijk geven.....een overbodig uitstapje van Feist.....de keizerrijk trilogie is wel een absolute aanrader....
Op woensdag 9 april 2003 23:11 schreef Dr_Crouton het volgende:
Ik heb het keizerrijk trilogie en Legends of the Riftwar nog niet gelezen, vind Faerie Tale niet te verteren en vind de Riftwar Legacy iets te makkelijk, minder onderhoudend dan Magician en Serpentwar.
quote:faerie tale lijkt me juist aardig om te lezen. Heb hem niet gelezen nog dus kan er niets over zeggen.
Op donderdag 10 april 2003 00:15 schreef Abbadon het volgende:[..]
wat betreft faerie tale moet ik je groot gelijk geven.....een overbodig uitstapje van Feist.....de keizerrijk trilogie is wel een absolute aanrader....
Heeft het helemaal niets met met Midkemia te maken?
quote:helemaal niets.....gaat over een amerikaans gezin dat verhuist naar een groot huis in een dicht donker bos en daar te maken krijgt met faeries....meer een soort poging tot fantasy-horror, maar geen erg geslaagde naar mijn mening......
Op donderdag 10 april 2003 14:29 schreef ToBe het volgende:[..]
faerie tale lijkt me juist aardig om te lezen. Heb hem niet gelezen nog dus kan er niets over zeggen.
Heeft het helemaal niets met met Midkemia te maken?
quote:Hmmm zonde...
Op donderdag 10 april 2003 14:50 schreef Abbadon het volgende:[..]
helemaal niets.....gaat over een amerikaans gezin dat verhuist naar een groot huis in een dicht donker bos en daar te maken krijgt met faeries....meer een soort poging tot fantasy-horror, maar geen erg geslaagde naar mijn mening......
Misschien daar maar eens niet lezen.
Ik heb nu de "riftwar saga", "riftwar legacy" en de overbrugging naar de "serpentwar saga" (Kings Buccaneer en Princes of the Blood) gelezen, klopt het dat de Crawler figuur nog steeds heel vaag is? Dat is een nog steeds niet afgesloten iets toch?
wees gegroet
quote:Je moet me even helpen, hoor, want Crawler figuur? Ik ben pas de laatste 2 saga's in het engels gaan lezen. Als je even aangeeft, wie dat ook weer is in het Nederlands kan ik je vraag misschien beantwoorden.
Op zaterdag 12 april 2003 10:06 schreef ToBe het volgende:[..]
Hmmm zonde...
Misschien daar maar eens niet lezen.
Ik heb nu de "riftwar saga", "riftwar legacy" en de overbrugging naar de "serpentwar saga" (Kings Buccaneer en Princes of the Blood) gelezen, klopt het dat de Crawler figuur nog steeds heel vaag is? Dat is een nog steeds niet afgesloten iets toch?
Of bedoel je hier die zwarte magier soms mee? De vader van Miranda. (.... de Zwarte, ik weet even zijn voornaam niet meer)
quote:Crawler = De kruiper in het nederlands. Komt voor in de Krondor Trilogie, en ja aan het eind daarvan is het allemaal nog onduidelijk.
Op donderdag 17 april 2003 13:35 schreef Werik het volgende:[..]
Je moet me even helpen, hoor, want Crawler figuur? Als je even aangeeft, wie dat ook weer is in het Nederlands kan ik je vraag misschien beantwoorden.
Of bedoel je hier die zwarte magier soms mee? De vader van Miranda. (.... de Zwarte, ik weet even zijn voornaam niet meer)
quote:Yep, en je mag gelukkig in Talon of the silverhawk ook weer een rolletje vervullen.
Op vrijdag 18 april 2003 12:24 schreef Nakur het volgende:
Eigenlijk vind ik mezelf wel leuk als karakter van feist.
quote:Helemaal juist, al had de klauw van de zilverhavik wel wat dikker gemogen er zijn het is nu beetje dunnig.
Op vrijdag 18 april 2003 12:28 schreef Werik het volgende:[..]
Yep, en je mag gelukkig in Talon of the silverhawk ook weer een rolletje vervullen.
quote:Er komen nog 2 delen, dus voorlopig kunnen we voort. Kan eigenlijk niet wachten tot deel 2 uitkomt (September of in die richting)
Op vrijdag 18 april 2003 13:00 schreef Nakur het volgende:[..]
Helemaal juist, al had de klauw van de zilverhavik wel wat dikker gemogen er zijn het is nu beetje dunnig.
+ vraag:
heb de keizerrijk-trilogie uit...
heb tussen door wat boeken gelezen enzo..
maar welk moet moet ik nu lezen dan (gezien qua volg orde)
heb de oorlog van de grote scheuring al gehad, en de slangen oorlog, en daarna de keizerrijk-trilogie..
de krondor-trilogie nu?
zou een mod misschien de titel van dit topic kunnen van anderen? naar iets als [centraal] Raymond E. Feist topic. Alvast bedankt!
zijn alle feist lezers ineens vertrokken? overgestapt op andere boeken? andere schrijvers? of misschien zelfs een ander genre ?
maar goed.. welk boek is het best op te lezen na de keizerrijk trilogie?
quote:Tja, ik heb ze nu allemaal gelezen, behalve Eervolle Vijand, en die boeit me niet zoveel eigenlijk. Ik ben nu dus begonnen met Terry Pratchett, en die kerel heeft echt goede humor
Op dinsdag 17 juni 2003 21:18 schreef Xilantof het volgende:
schopje:zijn alle feist lezers ineens vertrokken? overgestapt op andere boeken? andere schrijvers? of misschien zelfs een ander genre
?
maar goed.. welk boek is het best op te lezen na de keizerrijk trilogie?
quote:ook een aanrader dus?
Op donderdag 19 juni 2003 18:22 schreef sunnyboy2001 het volgende:[..]
Tja, ik heb ze nu allemaal gelezen, behalve Eervolle Vijand, en die boeit me niet zoveel eigenlijk. Ik ben nu dus begonnen met Terry Pratchett, en die kerel heeft echt goede humor
maar welke serie kan ik nu het beste lezen van Feist?
(na keizerrijk trilogie?)
quote:Eervolle vijand is juist best aardig
Op donderdag 19 juni 2003 18:22 schreef sunnyboy2001 het volgende:[..]
Tja, ik heb ze nu allemaal gelezen, behalve Eervolle Vijand, en die boeit me niet zoveel eigenlijk. Ik ben nu dus begonnen met Terry Pratchett, en die kerel heeft echt goede humor
De drie huurlingen daarentegen Wat een baggerboek was dat..
[Dit bericht is gewijzigd door Maerycke op 20-06-2003 13:05]
quote:Tsja, ik ben niet verder gekomen dan dat ze in dat verborgen dorp komen, met die oude bekende.
Op vrijdag 20 juni 2003 12:49 schreef Maerycke het volgende:[..]
Eervolle vijand is juist best aardig
De drie huurlingen daarentegen
Wat een baggerboek was staat..
quote:In principe heb je dan alle boeken uit die je hiervoor moest lezen. De krondor trilogie is een nieuwe trilogie en volgt op de slangenoorlog. De boeken de riftwar zijn in principe aanvullingen van de serie en De nieuwe serie (Talon of the Silverhawk is boek 1) speelt zich een stuk later af dan de overige boeken.
Op woensdag 11 juni 2003 21:49 schreef Xilantof het volgende:
schopje+ vraag:
heb de keizerrijk-trilogie uit...
heb tussen door wat boeken gelezen enzo..
maar welk moet moet ik nu lezen dan (gezien qua volg orde)
heb de oorlog van de grote scheuring al gehad, en de slangen oorlog, en daarna de keizerrijk-trilogie..de krondor-trilogie nu?
zou een mod misschien de titel van dit topic kunnen van anderen? naar iets als [centraal] Raymond E. Feist topic. Alvast bedankt!
quote:Ik kan je zeker David Gemmell aanraden. Die komt kwa spanning in zijn boeken heel dicht bij Feist.
Op zaterdag 21 juni 2003 18:53 schreef Xilantof het volgende:
dan ga ik maar een op zoek naar deel 1 van de krondor trilogie, heb wel weer zin in Feist....
ben nog geen betere schrijver tegengekomen...
Op 7 juli komt de engels versie van Jimmy the Hand trouwens uit. Voor de liefhebbers van engels dan. Dit is de laatste in de serie van de riftwar.
quote:ik zal die naam wel ff onthouden...
Op maandag 23 juni 2003 13:55 schreef Werik het volgende:[..]
Ik kan je zeker David Gemmell aanraden. Die komt kwa spanning in zijn boeken heel dicht bij Feist.
Op 7 juli komt de engels versie van Jimmy the Hand trouwens uit. Voor de liefhebbers van engels dan. Dit is de laatste in de serie van de riftwar.
engelse versie... serie Riftwar?
welke serie is dat ookal weer dan? ik bedoel, in de oorlog van de grote scheuring is ie er toch al?
verbeter, en verhelder aub, als ik het fout heb (ben net wakker
quote:Nee, in de oorlog van de grote scheuring zit geen boek genaamd Jimmy the hand.
Op dinsdag 24 juni 2003 08:00 schreef Xilantof het volgende:[..]
ik zal die naam wel ff onthouden...
engelse versie... serie Riftwar?
welke serie is dat ookal weer dan? ik bedoel, in de oorlog van de grote scheuring is ie er toch al?verbeter, en verhelder aub, als ik het fout heb (ben net wakker
Het is het laatste boek die hij met die drie andere schrijvers heeft geschreven (Rosenberg, Forschten en ......). Volgens mij wel van de Riftwar serie. Duidelijker?
Is de serie met als eerste boek eerzame vijand (Geloof ik) en als tweede boek de drie huurlingen.
Hier kan je de gepubliseerde reeks zien en de chronologische reeks (ik kom er net achter dat ik "the serpent war saga" nog niet had moeten lezen, maar eerst the Empire)
quote:Maakt op zich niet veel uit hoor. Ik vind the Empire een op zich staande serie. Wordt weinig in terugverwezen naar de andere boeken, op het vernietigen van de arena door Puc na dan.
Op dinsdag 24 juni 2003 10:11 schreef ToBe het volgende:
http://www.crydee.com/extras/order.htmHier kan je de gepubliseerde reeks zien en de chronologische reeks (ik kom er net achter dat ik "the serpent war saga" nog niet had moeten lezen, maar eerst the Empire)
quote:Thanx....
Op dinsdag 24 juni 2003 11:13 schreef ToBe het volgende:
In overleg met de KUL modjes (kunst und literatuur) de titel van dit topic aangepast naar "[Centraal] Raymond E. Feist topic".
quote:Zekers. Ik ben net geeindigd op pagina 400 van Shards of a Broken Crown. Nog 200 pagina's en deze serie is ook uit.
Op dinsdag 24 juni 2003 14:03 schreef Xilantof het volgende:[..]
Thanx....
hopelijk nu nog meer bezoekers..
Wat een gave serie is het, the serpent war saga!
De volgende reeks staat al klaar, alleen vraag ik me af of ik niet iets mis als ik "Vrouwe v/h keizerrijk" gewoon oversla..
(Volgende reeks begint met "De schaduw van een duistere koningin")
quote:Tsjah, je slaat niet echt een belangrijk stuk over, maar het is wel de afsluiting van het verhaal, en er gebeuren nogal wat grote dingen in, maar ik zal niet gaan spoilen.
Op woensdag 25 juni 2003 20:45 schreef Maerycke het volgende:
Ik moet nog steeds beginnen aan Vrouwe van het Keizerrijk.. maar hoe goed de vorige boeken ook waren, hier kom ik echt niet doorheen.. na 5 pagina's heb ik altijd het bouquetreeksgevoel.De volgende reeks staat al klaar, alleen vraag ik me af of ik niet iets mis als ik "Vrouwe v/h keizerrijk" gewoon oversla..
Ik zou hem dus wel lezen.
quote:idd. De eerste hoofdstukken zijn niet om doorheen te komen, maar daarna worden ze echt superspannend. Ik vind ze een stuk beter dan bijvoorbeeld de eerste 2 delen van de riftwar saga.
Op woensdag 25 juni 2003 22:24 schreef sunnyboy2001 het volgende:[..]
Tsjah, je slaat niet echt een belangrijk stuk over, maar het is wel de afsluiting van het verhaal, en er gebeuren nogal wat grote dingen in, maar ik zal niet gaan spoilen.
Ik zou hem dus wel lezen.
quote:ik vind hem idd ook wel tof, gebeurt lekker veel enzo!
Op woensdag 25 juni 2003 20:37 schreef ToBe het volgende:[..]
Zekers. Ik ben net geeindigd op pagina 400 van Shards of a Broken Crown. Nog 200 pagina's en deze serie is ook uit.
Wat een gave serie is het, the serpent war saga!
In een tweedehandsboekenwinkel hadden ze alleen Faerie Tale in het Engels, maar ik vond daar niet veel aan. Uit de bovenstaande reacties begrijp ik nu dat dit niet echt representatief is voor zijn werk.
In oktober ga ik voor een maandje naar NZ, ik zoek dus nog een stapel leesvoer om de lange avonden alleen (mijn man blijft hier ) door te komen. Welke boeken van Feist zouden jullie me aanbevelen? Ik ga ze waarschijnlijk pas in NZ kopen dan, in het dorp waar ik woon hebben ze helemaal geen Engelstalige boeken en in de stad 10 km verderop 1 plankje (geen SF/F).
quote:Gewoon beginnen met Magician en de reeks chronologisch verder lezen. Eerder in dit topic staat een link naar de juiste volgorde.
Op donderdag 26 juni 2003 08:24 schreef lizardtattoo het volgende:
Jaren geleden het spel Betrayal at Krondor gespeeld, vond ik geweldig.In een tweedehandsboekenwinkel hadden ze alleen Faerie Tale in het Engels, maar ik vond daar niet veel aan. Uit de bovenstaande reacties begrijp ik nu dat dit niet echt representatief is voor zijn werk.
In oktober ga ik voor een maandje naar NZ, ik zoek dus nog een stapel leesvoer om de lange avonden alleen (mijn man blijft hier
) door te komen. Welke boeken van Feist zouden jullie me aanbevelen? Ik ga ze waarschijnlijk pas in NZ kopen dan, in het dorp waar ik woon hebben ze helemaal geen Engelstalige boeken en in de stad 10 km verderop 1 plankje (geen SF/F).
quote:zoals al gezegt,
Op donderdag 26 juni 2003 08:24 schreef lizardtattoo het volgende:
Jaren geleden het spel Betrayal at Krondor gespeeld, vond ik geweldig.In een tweedehandsboekenwinkel hadden ze alleen Faerie Tale in het Engels, maar ik vond daar niet veel aan. Uit de bovenstaande reacties begrijp ik nu dat dit niet echt representatief is voor zijn werk.
In oktober ga ik voor een maandje naar NZ, ik zoek dus nog een stapel leesvoer om de lange avonden alleen (mijn man blijft hier
) door te komen. Welke boeken van Feist zouden jullie me aanbevelen? Ik ga ze waarschijnlijk pas in NZ kopen dan, in het dorp waar ik woon hebben ze helemaal geen Engelstalige boeken en in de stad 10 km verderop 1 plankje (geen SF/F).
en daarna The Serpentwar Saga
maar dat is niet helemaal in chronologische volgorde... maar dit zijn wel 2 erg leuke series...
en als al gezegt, zie ff die link voor de echte chronologische volgorde..
quote:Ik heb die serie dus per ongeluk overgeslagen (niet goed op de lijst gekeken van chronologische lees volgorde) en heb niets, maar dan ook niets gemist om "the serpent war saga" niet te kunnen volgen. Dus als je er echt niet door komt, je kan het lekker laten zitten, geen probleem.
Op woensdag 25 juni 2003 20:45 schreef Maerycke het volgende:
Ik moet nog steeds beginnen aan Vrouwe van het Keizerrijk.. maar hoe goed de vorige boeken ook waren, hier kom ik echt niet doorheen.. na 5 pagina's heb ik altijd het bouquetreeksgevoel.De volgende reeks staat al klaar, alleen vraag ik me af of ik niet iets mis als ik "Vrouwe v/h keizerrijk" gewoon oversla..
Het valt me trouwens op er veel mensen hier het hebben over de Nederlandse titels. Ik zou deze boeken namelijk absoluut niet in het Nederlands willen lezen. Het is denk ik iets persoonlijke, maar fantasy boeken in het Nederlands lopen imho gewoon niet lekker.
quote:Ligt eraan hoe goed ze vertaald zijn. De boeken van Feist, Gemmell en Hobb zijn in het Nederlands best goed te lezen.
Op donderdag 26 juni 2003 18:58 schreef ToBe het volgende:[..]
Ik heb die serie dus per ongeluk overgeslagen (niet goed op de lijst gekeken van chronologische lees volgorde) en heb niets, maar dan ook niets gemist om "the serpent war saga" niet te kunnen volgen. Dus als je er echt niet door komt, je kan het lekker laten zitten, geen probleem.
Het valt me trouwens op er veel mensen hier het hebben over de Nederlandse titels. Ik zou deze boeken namelijk absoluut niet in het Nederlands willen lezen. Het is denk ik iets persoonlijke, maar fantasy boeken in het Nederlands lopen imho gewoon niet lekker.
quote:idd.. die boeken van feist wel...
Op vrijdag 27 juni 2003 07:59 schreef Werik het volgende:[..]
Ligt eraan hoe goed ze vertaald zijn. De boeken van Feist, Gemmell en Hobb zijn in het Nederlands best goed te lezen.
Ik zou het geweldig vinden als er een nieuwe game zou komen a la Betrayal at Krondor. Zelf zit ik te denken dat Princes of the Blood een goede zou zijn om te vertalen naar een game.
Ik zou bij die game graag zien dat ze de interface hetzelfde houden als in de originele game. Die was ronduit geweldig (imho). Ik vond de interface van Tyr of the Gods (hoe heette de game ook alweer... Return to Krondor?) echt een ramp.
Verder moet ik hier in Finland "Daughter of the Empire" proberen te regelen, zodat ik verder kan met lezen (misschien straks even gelijk bestellen).
quote:weet al wie er in dat spel dan mij favo char wordt
Op woensdag 2 juli 2003 10:25 schreef ToBe het volgende:
Om topic nog eens wat leven in te blazen:Ik zou het geweldig vinden als er een nieuwe game zou komen a la Betrayal at Krondor. Zelf zit ik te denken dat Princes of the Blood een goede zou zijn om te vertalen naar een game.
Ik zou bij die game graag zien dat ze de interface hetzelfde houden als in de originele game. Die was ronduit geweldig (imho). Ik vond de interface van Tyr of the Gods (hoe heette de game ook alweer... Return to Krondor?) echt een ramp.
Verder moet ik hier in Finland "Daughter of the Empire" proberen te regelen, zodat ik verder kan met lezen (misschien straks even gelijk bestellen).
fantastisch ventje, heb me vaak rot gelachen om hem...
hebben ze in finland niet iets als "the american bookstore" ?
of internet? of zit je niet zo lang dat je hem kan bestellen?
quote:Nakor (Engelse spelling) zou ook mijn favo zijn. Wat een geweldig karakter! Echt super. Hij blijft super boeiend en het mooie van hem, hij blijft mysterieus. Heb nu the serpent war saga uit en het blijft een mysterie wat ie allemaal kan en wie ie is.
Op woensdag 2 juli 2003 19:51 schreef Xilantof het volgende:[..]
weet al wie er in dat spel dan mij favo char wordt
(als het Princes of the Blood zou worden)
Nakurfantastisch ventje, heb me vaak rot gelachen om hem...
hebben ze in finland niet iets als "the american bookstore" ?
of internet? of zit je niet zo lang dat je hem kan bestellen?
Ik woon permanent in Finland en moet hier gewoon even naar de boekenwinkel en hopen dat ze hem daar voor me kunnen bestellen, maar komt ongetwijfeld wel goed. Anders komt mijn vriendin over een paar weken hierheen en kijk ik haar lief aan om hem mee te nemen uit nld vandaan.
quote:Ik meen dat er al 2 nieuwe uitzijn, talon of the silverhawk en murder in LaMut.
Op woensdag 2 juli 2003 20:16 schreef Seborik het volgende:
Weet iemand wanneer er weer een nieuwe uitkomt?
quote:owh dat boek komt er dus wel,......
Op woensdag 2 juli 2003 20:06 schreef ToBe het volgende:[..]
Nakor (Engelse spelling) zou ook mijn favo zijn. Wat een geweldig karakter! Echt super. Hij blijft super boeiend en het mooie van hem, hij blijft mysterieus. Heb nu the serpent war saga uit en het blijft een mysterie wat ie allemaal kan en wie ie is.
Ik woon permanent in Finland en moet hier gewoon even naar de boekenwinkel en hopen dat ze hem daar voor me kunnen bestellen, maar komt ongetwijfeld wel goed. Anders komt mijn vriendin over een paar weken hierheen en kijk ik haar lief aan om hem mee te nemen uit nld vandaan.
die Nakor is echt gaaf..
idd erg mysterieus.. das wel tof ...
en zijn eeuwige sinasappels .........
quote:Ik lees ze in het Nederlands.
Op woensdag 2 juli 2003 20:18 schreef ToBe het volgende:[..]
Ik meen dat er al 2 nieuwe uitzijn, talon of the silverhawk en murder in LaMut.
Beide boeken heb ik maanden geleden al gelezen.
quote:Ah wist niet dat ze er al zo lang waren, maar goed, eerst the empire trilogie maar eens lezen.
Op woensdag 2 juli 2003 20:23 schreef Seborik het volgende:[..]
Ik lees ze in het Nederlands.
Beide boeken heb ik maanden geleden al gelezen.
quote:en die serie is zeker de "moeite" waard ...
Op woensdag 2 juli 2003 20:26 schreef ToBe het volgende:[..]
Ah wist niet dat ze er al zo lang waren, maar goed, eerst the empire trilogie maar eens lezen.
Het laatste deel van de legends of the Riftwar serie komt dus 7 JULI en dat is vandeweek in het engels uit.
Deel 2 van van de serie Conclave of shadows komt in september of oktober uit. Titel is bekend, ik moet vandaag toch nog wat op amazon.co.uk doen, dus ik zal wel even kijken naar de precieze datum en titel
De vertalingen van Feist liggen volgens mij binnen de twee weken al in de winkel, maar daar heb ik voorderest niet op gezocht omdat ik ze in het engels lees
[Dit bericht is gewijzigd door Werik op 03-07-2003 14:40]
quote:Graag gedaan.
Op donderdag 3 juli 2003 14:16 schreef Seborik het volgende:
Cool, bedankt Werik.
Boek wat binnenkort uitkomt heet trouwens Jimmy the hand.
Die in september uitkomt zal ik morgen neerzetten. Ben even te druk nu
issie goed?
quote:Heel goed, vooral het laatste deel.
Op zondag 6 juli 2003 12:00 schreef Xilantof het volgende:
heb gister op mijn verjaardag deel 1 van de Krondor trilogie gekregen....
ben benieuwd.....issie goed?
Heel pakkend einde
* Xilantof is zeer benieuwd
Bij deel 1 beleefde ik het hele spel weer. Flashbacks are good
Was puur genieten!
zit op pagina 70 ofzo...
en er is gelijk al weer zo veel gebeurt..
je zit er gelijk weer midden in
HEERLIJK!
ga uit school gewoon weer lekker verder lezen
quote:en welke is dat?
Op maandag 7 juli 2003 12:00 schreef Werik het volgende:
Ga zometeen even de nieuwe Feist bestellen.
trouwens nog een vraagje:
bij welke serie/sage hoort "de zilverhavik"????
quote:Teruglezen
Op maandag 7 juli 2003 16:31 schreef Xilantof het volgende:[..]
en welke is dat?
trouwens nog een vraagje:
bij welke serie/sage hoort "de zilverhavik"????
Conclaaf der schaduwen (Conclave of shadows)
Ik weet niet of de Nederlandse titel helemaal klopt, rechtstreeks vertaald vanaf de Engelse die klopt voor 100%
quote:ik vraag het omdat hij in het eerste deel van de krondor trilogie niet staat (voorin in dat lijstje met uitgekomen boeken)
Op maandag 7 juli 2003 18:28 schreef Werik het volgende:[..]
Teruglezen
Conclaaf der schaduwen (Conclave of shadows)
Ik weet niet of de Nederlandse titel helemaal klopt, rechtstreeks vertaald vanaf de Engelse die klopt voor 100%
ben benieuwd....
trouwens:
welke boeken "moet" ik na de krondor trilogie lezen?
quote:Je moet ook niet van die lijsten in de boeken uitgaan om de nieuwste uitgaven te weten. Dan moet je gewoon even bij amazon.co.uk op feist zoeken. Zij zijn meestal de eerste die een datum hebben staan.
Op maandag 7 juli 2003 19:38 schreef Xilantof het volgende:[..]
ik vraag het omdat hij in het eerste deel van de krondor trilogie niet staat (voorin in dat lijstje met uitgekomen boeken)
(de gehele krondor trilogie staat er wel in...)ben benieuwd....
trouwens:
Vandaag is dus Jimmy the Hand uitgekomen in het engels. Deel 3 van de Legends of the Riftwar en die heb ik dus besteld.
In pincipe is Talon of the Siverhawk, ofwel de serie Conclave of shadows de opvolger van deze serie.
De legends of the Riftwar kun je om alle andere delen heen lezen. Zeg maar losse avonturen op de wereld van Midkemia
quote:Na de krondor trilogie heb ik de "Princes of the Blood" en "The King's Buccaneer" gelezen. Deze twee zijn de opstap naar de Serpent War Saga. En chronologisch gezien komen deze na de Krondor Trilogie. De kids van Arutha zijn nu volwassen(er) en spelen de hoofdrol hier. (Borric en Erland dan, Nicky nog niet)
Op maandag 7 juli 2003 19:38 schreef Xilantof het volgende:[..]
ik vraag het omdat hij in het eerste deel van de krondor trilogie niet staat (voorin in dat lijstje met uitgekomen boeken)
(de gehele krondor trilogie staat er wel in...)ben benieuwd....
trouwens:
quote:heb de serpentware saga, riftwar sage en de keizerrijktrilogie allemaal al gelezen (ook met princes of the blood en the kings buccaneer)
Op dinsdag 8 juli 2003 10:27 schreef ToBe het volgende:[..]
Na de krondor trilogie heb ik de "Princes of the Blood" en "The King's Buccaneer" gelezen. Deze twee zijn de opstap naar de Serpent War Saga. En chronologisch gezien komen deze na de Krondor Trilogie. De kids van Arutha zijn nu volwassen(er) en spelen de hoofdrol hier. (Borric en Erland dan, Nicky nog niet)
en omdat toen de krondor trilogie nog niet uit was (toen ik klaar was met de riftwar saga) ben ikgewoon begonnen met de keizerrijk trilogie...
en nu ben ik dus bezig met de krondor trilogie
maar moet ik hierna
"legends of the riftwar" lezen? of de "conclave of shadows"-serie?
quote:de legends of the riftwar-boeken zijn verhalen die helemaal los staan....geen 'bekende' (hoofd)personen (in deel 1 en 2 iig), dus eigenlijk gewoon leuke tussendoortjes.
Op dinsdag 8 juli 2003 11:50 schreef Xilantof het volgende:[..]
heb de serpentware saga, riftwar sage en de keizerrijktrilogie allemaal al gelezen (ook met princes of the blood en the kings buccaneer)
en omdat toen de krondor trilogie nog niet uit was (toen ik klaar was met de riftwar saga) ben ikgewoon begonnen met de keizerrijk trilogie...
maar moet ik hierna
maakt dus niet zoveel uit wat je erna gaat lezen....
quote:Ach sorry, was nog vroeg, wist allang dat je die had gelezen... nm...
Op dinsdag 8 juli 2003 11:50 schreef Xilantof het volgende:[..]
heb de serpentware saga, riftwar sage en de keizerrijktrilogie allemaal al gelezen (ook met princes of the blood en the kings buccaneer)
maar moet ik hierna
wat een fantastisch boek weer......
vanaf blz. 300 in 1 ruk uitgelezen!!!
FEIST
* Xilantof gaat nu eerst een ander boek lezen (god's gym , van Leon de winter) en dat sprint ie naar de winkel voor deel 2
verder veel bekenden:
Martin
Borric en Erland (met Valentijn op komst)
de elven....
weer een fantastisch boek zeg...
heb me trouwens rot gelachen om Patrus
wat een mannetje is dat toch weer!
quote:pas maar op.......
Op dinsdag 15 juli 2003 21:30 schreef Maerycke het volgende:
Ik kan inmiddels melden dat ik toch maar ben begonnen in het laatste deel van de Keizerrijk-trilogie.. en inderdaad het is even doorbijten de eerste 100 pagina's vanwege het hoge bouquetreeks gehalte maar nu begint het toch weer aardig spannend te worden
t wordt nog veel erger (lees: beter, spannender en leuker)
in ieder geval sorry voor het midden in het topic crashen..
Hier zat ik inderdaad ook op te wachten , daar ik net zoals de meeste hier in dit topic een grote fan van Feist ben.
Ikzelf heb alles uit t/m de Krondor Trilogie en heb een week geleden het 2e deel van Legenden van de Oorlog van de Grote Scheuring gehaald : De Drie Huurlingen , waar ik nog aan moet beginnen..
Heb nog geen gaatje gevonden om te beginnen , maar kan eigenlijk niet wachten.
Mijn favorieten uit de serie blijven toch absoluut de Keizerrijk trilogie , Magier en de Krondor Trilogie..
Wat mij gewoon altijd zal bij blijven bij de boeken van Feist is dat je jezelf ongelofelijk gaat verplaatsen in de meeslepende verhalen die hij schrijft en ook op een gegeven moment je favoriete personage hebt .. wat in dit geval bij Puc zal zijn....
Al met al zal ik steeds met plezier naar een nieuw boek van Feist uitkijken , denk niet dat zijn verhalen me snel zullen vervelen!
quote:ik kan het hier alleen maar mee eens zijn
Op dinsdag 15 juli 2003 21:50 schreef Rollufie het volgende:
Waarom zie ik dit topic nu pas.. damn!in ieder geval sorry voor het midden in het topic crashen..
Hier zat ik inderdaad ook op te wachten , daar ik net zoals de meeste hier in dit topic een grote fan van Feist ben.
Ikzelf heb alles uit t/m de Krondor Trilogie en heb een week geleden het 2e deel van Legenden van de Oorlog van de Grote Scheuring gehaald : De Drie Huurlingen , waar ik nog aan moet beginnen..
Heb nog geen gaatje gevonden om te beginnen , maar kan eigenlijk niet wachten.
Mijn favorieten uit de serie blijven toch absoluut de Keizerrijk trilogie , Magier en de Krondor Trilogie..
Wat mij gewoon altijd zal bij blijven bij de boeken van Feist is dat je jezelf ongelofelijk gaat verplaatsen in de meeslepende verhalen die hij schrijft en ook op een gegeven moment je favoriete personage hebt .. wat in dit geval bij Puc zal zijn....
Al met al zal ik steeds met plezier naar een nieuw boek van Feist uitkijken , denk niet dat zijn verhalen me snel zullen vervelen!
wat bazel ik?
waarom zou ik kiezen, ben nog geen echt slecht boek tegengekomen!
quote:Wat dacht je van Milamber/puc
Op woensdag 16 juli 2003 11:33 schreef lizardtattoo het volgende:
Kan iemand (Xilantof?) me vertellen wat de oorspronkelijke topictitel was? Want het is leuk omgedoopt tot centraal Raymond E Feist topic, maar nu begin de startpost een beetje vreemd met "...is echt mijn favo karakter". Ben wel nieuwsgierig
quote:
Op woensdag 16 juli 2003 11:33 schreef lizardtattoo het volgende:
Kan iemand (Xilantof?) me vertellen wat de oorspronkelijke topictitel was? Want het is leuk omgedoopt tot centraal Raymond E Feist topic, maar nu begin de startpost een beetje vreemd met "...is echt mijn favo karakter". Ben wel nieuwsgierig
quote:idd:
Op woensdag 16 juli 2003 12:00 schreef Werik het volgende:[..]
Wat dacht je van Milamber/puc
maar daar was minder animo voor omdat niet iedereen door had dat gewoon een Feist fan topic was
dus toen vroeg ik of ze hem wilde veranderen
en nu loop ie wel
quote:Volgens mij is dat het verschil tussen de engelse en de Nederlandse benaming
Op woensdag 16 juli 2003 12:42 schreef lizardtattoo het volgende:
'kee, dank u.Puc ken ik geloof ik wel uit het spel (al heette hij daar Pug [afbeelding], of is dat iemand anders?). Milamber zegt me niks maar dat komt wel, ik ga zeker een stapel Feistboeken halen als ik in NZ ben!
quote:correct
Op woensdag 16 juli 2003 13:14 schreef Werik het volgende:[..]
Volgens mij is dat het verschil tussen de engelse en de Nederlandse benaming
puc= nederlands
pug= engels.
quote:Wie Milamber is gaan we je dan ook nog maar niet verklappen ofkorst
Op woensdag 16 juli 2003 12:42 schreef lizardtattoo het volgende:
'kee, dank u.Puc ken ik geloof ik wel uit het spel (al heette hij daar Pug [afbeelding], of is dat iemand anders?). Milamber zegt me niks maar dat komt wel, ik ga zeker een stapel Feistboeken halen als ik in NZ ben!
quote:Ik wacht nog steeds op mijn boek... duurt lang
Op dinsdag 15 juli 2003 21:30 schreef Maerycke het volgende:
Ik kan inmiddels melden dat ik toch maar ben begonnen in het laatste deel van de Keizerrijk-trilogie.. en inderdaad het is even doorbijten de eerste 100 pagina's vanwege het hoge bouquetreeks gehalte maar nu begint het toch weer aardig spannend te worden
Ik denk dat ik deel 2 en deel 3 ook maar gelijk bestel, duurt me veels te lang als ik moet wachten tot de rest er ook is....
Ben benieuwd
quote:Volgens mij is het eerste deel niet meer verkrijgbaar en wordt dat herdrukt in september... ik kijk het vanavond even voor je na... (of kijk zelf even op www.fantasyfan.nl bij de discussies
Op woensdag 16 juli 2003 17:10 schreef ToBe het volgende:[..]
Ik wacht nog steeds op mijn boek... duurt lang
Ik denk dat ik deel 2 en deel 3 ook maar gelijk bestel, duurt me veels te lang als ik moet wachten tot de rest er ook is....
quote:kan haast niet tegen vallen
Op woensdag 16 juli 2003 17:11 schreef Werik het volgende:
Vandaag Jimmy the Hand binnengekregen, ga er zo in beginnen.Ben benieuwd
de boeken van Feist zijn de enige die ik koop zonder ook maar op de achterkant te kijken
laat natuurlijk wel ff weten of iets echt zo goed is al we verwachten
Iemand trouwens al ervaringen met conclaaf der schaduwen , boek 1?
Ben ik ook benieuwd naar!
quote:Hmmmm ik woon in Finland, hoop dat het daarop geen effect heeft. Volgens de lokale boekenwinkel zou ik hem eind deze of anders volgende week moeten krijgen.
Op woensdag 16 juli 2003 17:21 schreef Maerycke het volgende:[..]
Volgens mij is het eerste deel niet meer verkrijgbaar en wordt dat herdrukt in september... ik kijk het vanavond even voor je na... (of kijk zelf even op www.fantasyfan.nl bij de discussies
quote:Persoonlijk vindt ik de legendes van de Riftwar tegenvallen. (Dat zijn dus de drie huurlingen en moord in Lamut)
Op woensdag 16 juli 2003 17:46 schreef Rollufie het volgende:
Ja graag , dat deel van de legenden heb ik ook nog niet in mijn bezit , hoor graag van je of ie goed te doen is Robbie de Hand (Jimmy the Hand) , maar ga er net zoals Xilantof vanuit dat ook dit boek weer blindelings in mijn bezit zal komen EN ik het wederom een goed boek zal vinden.Iemand trouwens al ervaringen met conclaaf der schaduwen , boek 1?
Ben ik ook benieuwd naar!
Maar van talon of the Silverhawk kan ik maar 1 woord bedenken: Fantastisch.
Weer een echte ouderwetse Feist
quote:ik moet ze toch zowiezo lezen om een eigen mening te vormen .....
Op woensdag 16 juli 2003 17:53 schreef Werik het volgende:[..]
Persoonlijk vindt ik de legendes van de Riftwar tegenvallen. (Dat zijn dus de drie huurlingen en moord in Lamut)
Maar van talon of the Silverhawk kan ik maar 1 woord bedenken: Fantastisch.
Weer een echte ouderwetse Feist
Niet meer storen, ik ben aan het lezen
quote:ok
Op donderdag 17 juli 2003 17:12 schreef ToBe het volgende:
Ik heb em, Ik heb em, Ik heb em, Ik heb em, Ik heb em, Ik heb em, Ik heb em, Ik heb em, Ik heb em, Ik heb em, Ik heb em, Ik heb em, Ik heb em, Ik heb em, Ik heb em, Ik heb em, Ik heb em, Ik heb em, Ik heb em, Ik heb em, Ik heb em!Niet meer storen, ik ben aan het lezen
we willen natuurlijk wel een review als je hem uit hebt !!!
quote:grrrrrrrrrr wat zei ik nou? NIET STOREN!
Op donderdag 17 juli 2003 17:26 schreef Xilantof het volgende:
owh
tja nog 1 keertje storen danhoe is ie?
is ie goed?
*ban aanvragen gaat*
Hijs leuk! Ben nog helemaal in het begin, maar zit er nu al in
* ToBe is blij dat ie het boek heeft!
quote:
Op donderdag 17 juli 2003 17:28 schreef ToBe het volgende:
*ban aanvragen gaat*
ben blij dat ie goed is........!
veel plezier!
Ik vind het alleen irri dat ik een paar van die tsurani woorden niet kan onthouden, wat zijn needra's en hmmm weet de rest al niet meer
quote:goed lezen he!!
Op donderdag 24 juli 2003 09:47 schreef ToBe het volgende:
Ff klein leesdipje gehad, maar ben nu hard op weg, gisteren in 1 ruk iets van 100 pagina's gelezen. Tis weer heerlijk smullen.Ik vind het alleen irri dat ik een paar van die tsurani woorden niet kan onthouden, wat zijn needra's en hmmm weet de rest al niet meer
needra's zijn toch van die 6 potige beesten (net als paarden)?
of waren needra's meer van die beesten die ze in de Arena's gebruiken?
*slik* ik weet het niet zeker meer....
volgens mij het eerste..
quote:Het eerste volgens mij.. ze worden ook als trek"beesten" gebruikt op de landerijen.
Op donderdag 24 juli 2003 14:13 schreef Xilantof het volgende:[..]
goed lezen he!!
![]()
needra's zijn toch van die 6 potige beesten (net als paarden)?
of waren needra's meer van die beesten die ze in de Arena's gebruiken?
*slik* ik weet het niet zeker meer....
volgens mij het eerste..
Zelf bezig met de boeken van de Slangenoorlog. Inmiddels aangeland in deel 3 alweer "De razernij van een demonenkoning". Hierna nog het laatste deel en dan nog "Talon" en "Elfensprook" en dan zijn alle boeken van Feist weer gelezen.
Overigens was het laatste deel van de Keizerrijk trilogie wel aardig, maar niet briljant. Het verhaal van Mara kon me alleen in het laatste gedeelte van het boek nog enigszins boeien.
Voor de mensen die de Keizerrijk-trilogie gaaf vonden, kan ik ook 'The art of war' van Zan Tzu (ben even kwijt hoe je de naam precies schrijft ) Deze man heeft heel veel strategieën en oorlogsgedachten op papier gezet en heeft daarmee een soort van Bijbel gecreëerd voro oorlogsvoering die tot op de dag van vandaag nog wordt gebruikt
quote:
Op donderdag 24 juli 2003 14:25 schreef Maerycke het volgende:
De eerste twee delen vond ik geweldig eigenlijk. Maar misschien omdat er zo enorm veel tijd zat tussen de eerste twee delen en het laatste deel en ik ook de indruk had dat het allemaal wat vergezocht was op een gegeven moment, vond ik het laatste deel gewoon wat minder leuk om te lezen. De strategieën die in de eerste twee delen werden uitgedacht, waren wat inventiever gevonden.
quote:pas idd maar op...
Op donderdag 24 juli 2003 14:30 schreef Lex_de_OD-OK-Man het volgende:(om niet iedereen hier tegen de schenen te trappen
)
toen ik een paar jaar geleden begon in Magier...
wow..
hij was de eerst schrijver die me echt in een boek kon houden... nu kunnen meer schrijvers het (ben sinds dien veel meer gaan lezen)
maar feist blijft favo!
quote:je bedoelt Sun Tzu....interessant boek idd 'the art of war'
Op donderdag 24 juli 2003 14:21 schreef Lex_de_OD-OK-Man het volgende:Voor de mensen die de Keizerrijk-trilogie gaaf vonden, kan ik ook 'The art of war' van Zan Tzu (ben even kwijt hoe je de naam precies schrijft
) Deze man heeft heel veel strategieën en oorlogsgedachten op papier gezet en heeft daarmee een soort van Bijbel gecreëerd voro oorlogsvoering die tot op de dag van vandaag nog wordt gebruikt
quote:Ik vond de beide Magician boeken erg goed, en ik had helemaal niet het gevoel dat ik bezig was met een rip off te lezen. Ik ben met je eens dat de boeken lekker weg lezen en vrij licht zijn, maar de boeken van Feist behoren imho tot de beste boeken die ik gelezen heb.
Op donderdag 24 juli 2003 17:07 schreef Abbadon het volgende:
Magier vond ik echt zijn slechtste boek (op faery tale na....).....echt een rip-off van Tolkien en AD&D....daarna heeft hij meer een eigen stijl ontwikkeld maar Feist is imho een schrijver van vrij 'lichte' boeken...het leest lekker weg, maar ik heb veel betere boeken gelezen...
quote:vooral het eerste deel van Magician vond ik meer dan een beetje clichematig...pas als hij in de boeken daarna van zijn uber-characters Pug en Tomas afstapt (wat hij wel moet omdat ze veel te machtig zijn geworden om er nog een normaal avontuur over te kunnen schrijven) krijgt zijn wereld wat meer vlees om de botten, en worden de boeken ook meteen een stuk beter imho....
Op vrijdag 25 juli 2003 07:25 schreef ToBe het volgende:[..]
Ik vond de beide Magician boeken erg goed, en ik had helemaal niet het gevoel dat ik bezig was met een rip off te lezen. Ik ben met je eens dat de boeken lekker weg lezen en vrij licht zijn, maar de boeken van Feist behoren imho tot de beste boeken die ik gelezen heb.
quote:Dat Feist zich enorm in de nesten heeft gewerkt met Pug, Tomas, (en Macros) is ongetwijfeld waar. Ze waren zo krachtig dat ze in staat waren heel Midkemia in 1 keer weg te vagen (bij wijze van spreke). In latere boeken zie je dat hier een hele stellage om heen gebouwd wordt, zodat Pug niet als de "deus ex machina" op kan treden en alle problemen even oplost.
Op vrijdag 25 juli 2003 10:55 schreef Abbadon het volgende:[..]
vooral het eerste deel van Magician vond ik meer dan een beetje clichematig...pas als hij in de boeken daarna van zijn uber-characters Pug en Tomas afstapt (wat hij wel moet omdat ze veel te machtig zijn geworden om er nog een normaal avontuur over te kunnen schrijven) krijgt zijn wereld wat meer vlees om de botten, en worden de boeken ook meteen een stuk beter imho....
Ik vind zelf denk ik de latere boeken ook wel leuker om te lezen. De Krondor serie en de Serpant War Saga (+ de 2 tussenliggende boeken) waren super
Ik wil ook niet zeggen dat ik Magician slechte boeken vind, maar imho wel zijn slechtste (wat iets anders is )...je kan wel merken dat het zijn eerste boeken zijn, zeg maar...
quote:eens...
Op vrijdag 25 juli 2003 11:01 schreef Abbadon het volgende:
je kan wel merken dat het zijn eerste boeken zijn, zeg maar...
maar vind dat hij het nu idd beter heeft aangepakt...
zijn boeken zijn gewoon goed
de magier blijft toch wel ergens bovenaan staan, omdat dat het eerst boek was dat mij -al die jaren terug- echt goed kon boeien..
(was ook het eerst boek wat ik van hem las)
Wil even wijzen op de boeken die Janny Wurtz zelf heeft geschreven zijn aardig om te lezen en beloven veel voor verdere delen.
quote:misschien offtopic
Op zaterdag 26 juli 2003 11:49 schreef Waylander het volgende:
Wil even wijzen op de boeken die Janny Wurtz zelf heeft geschreven zijn aardig om te lezen en beloven veel voor verdere delen.
Zijn de tot nog toe verschenen boeken in deze serie, maar ik verwacht er meer.
quote:ik ga eens op zoek naar 1 van die boeken,
Op zondag 27 juli 2003 07:53 schreef Waylander het volgende:
Het moet Janny Wurts zijn (ipv Wurtz) en de boeken van de Vuurcyclus.
1. De stormvoogd
2. De sleutelbewaarder
3. SchaduwvaanZijn de tot nog toe verschenen boeken in deze serie, maar ik verwacht er meer.
quote:Janny Wurts boeken zijn idd goed te doen
Op zondag 27 juli 2003 07:53 schreef Waylander het volgende:
Het moet Janny Wurts zijn (ipv Wurtz) en de boeken van de Vuurcyclus.
1. De stormvoogd
2. De sleutelbewaarder
3. SchaduwvaanZijn de tot nog toe verschenen boeken in deze serie, maar ik verwacht er meer.
spoiler:
quote:die boeken zijn idd ook erg gaaf (heb ze ook gelezen)
Op woensdag 6 augustus 2003 20:34 schreef ToBe het volgende:
Ik heb bijna het eerste deel uit van de Keizerrijk serie, wat een GAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAF boek! Heerlijk om te lezen.spoiler:
Ik vond het alleen super jammer dat Papewaio dood ging
maar wacht maar.... "der komt nog veel meer"
het wordt nog mooie, beter. enz enz..!
quote:Deel 1 was inderdaad de "slechtste" vanwege de wat "slome" opening
Op woensdag 6 augustus 2003 20:52 schreef Xilantof het volgende:[..]
die boeken zijn idd ook erg gaaf (heb ze ook gelezen)
en idd wel jammer.....maar wacht maar.... "der komt nog veel meer"
het wordt nog mooie, beter. enz enz..!
Overigens Heb ik bijna "Klauw van de zilverhavik" uit.. en het is weer genieten..
Hierna alleen nog "Elfensprook" van Feist liggen.. en dan is de koek weer op helaas..
Maar gelukkig heb ik nog drie series Robin Hobb liggen..
quote:En zo blijkt, smaken verschillen.
Op donderdag 7 augustus 2003 20:23 schreef Maerycke het volgende:
Ik vond deel 1 juist het beste eigenlijk van de Keizerrijk trilogie.. Beter uitgedacht dan de andere twee.Overigens Heb ik bijna "Klauw van de zilverhavik" uit.. en het is weer genieten..
Hierna alleen nog "Elfensprook" van Feist liggen.. en dan is de koek weer op helaas..
Maar gelukkig heb ik nog drie series Robin Hobb liggen..
Talon of the Silverhawk (Sorry, maar ik heb hem in het Engels) is echt weer een ouderwetse Feist.
Ik ben nu begonnen in Jimmy the Hand. Verwijst een hoop terug naar de tijd dat Arutha nog net getrouwd was. Een echte geheugenopfrisser. Maar wel meteen boordevol actie. Meteen op de eerste pagina beland je midden in een gevecht.
Als het goed is komt binnenkort het derde deel in de gouden nar serie uit in het engels dan
Edit- typo
[Dit bericht is gewijzigd door Werik op 07-08-2003 20:30]
quote:Yep, ik vind 'm ook leuk doordacht inderdaad...
Op donderdag 7 augustus 2003 20:27 schreef Werik het volgende:[..]
Talon of the Silverhawk (Sorry, maar ik heb hem in het Engels) is echt weer een ouderwetse Feist.
quote:Dat wordt afzien dan voor mij.. want ik heb een geheugen als gatenkaas... Misschien dat ik de boeken nog snel even doorblader voordat hij hier in het Nederlands verschijnt... (over een maand volgens mij).
Ik ben nu begonnen in Jimmy the Hand. Verweist een hoop terug naar de tijd dat Arutha nog net getrouwd was. Een echte geheugenopfrisser. Maar wel meteen boordevol actie. Meteen op de eerste pagina beland je midden in een gevecht
quote:Sterker nog.. hij moet er al zijn..
Op donderdag 7 augustus 2003 20:27 schreef Werik het volgende:[..]
Als het goed is komt binnenkort het derde deel in de gouden nar serie uit in het engels dan
Want in het Nederlands ligt hij er al namelijk. Ik heb 'm van de week gekocht..
quote:Hmmm, dan is ie vervroegd uitgebracht. In juli stond er nog September op Amazon. Naja, tripje boekenwinkel dan
Op donderdag 7 augustus 2003 20:30 schreef Maerycke het volgende:[..]
Sterker nog.. hij moet er al zijn..
Want in het Nederlands ligt hij er al namelijk. Ik heb 'm van de week gekocht..
daarna weer terug bij Feist...
deel 2 van krondor is aan de beurt
Ik moet zeggen dat ik 'm beter vond dat bv. de boeken van de Slangenoorlog (Serpent Wars).
Ik ben heel erg benieuwd naar het vervolg in ieder geval. Heeft iemand enig idee uit hoeveel boeken deze serie gaat bestaan?
quote:Klopt, volgens mij ook. Zal het wel eens nakijken
Op vrijdag 8 augustus 2003 12:24 schreef Abbadon het volgende:
ik meen ergens gelezen te hebben dat het een trilogie wordt, maar ik kan me vergissen.....
Ik zat net rond te neuzen op bol.com en daar heeft men het over de 3 huurlingen, maar ik ken dat boek niet.
Het commentaar:
quote:Kent iemand de 3 huurlingen?
Voor de feestdagen de 2 nieuwste boeken gekocht. De 3 huurlingen en Klauw van de Zilverhavik. Begonnen met de 3 huurlingen, dat wat tegenviel. Daarna met weinig verwachtingen aan Klauw van de Zilverhavik begonnen. Super!!!
Nu ik hier toch ben wil ik gelijk mijn afgunst uitspreken over Meulenhoff. Heb ik als trouwe fan altijd gelijk de 1e druk gekocht, allemaal met slappe kaft, beginnen ze na 2 jaar opeens met hardcovers! Stelletje #$%##$
Kan ik weer alles opnieuw kopen (zal wel moeten, magier heb ik 3 keer gelezen en die is nu al kapot... snik snik).
(Murder in Lamut in het engels?)
quote:De krondor serie is toch
Op maandag 11 augustus 2003 20:47 schreef Xilantof het volgende:
de 3 huurlingen is toch deel 3 van de Krondor serie?
The Betrayal (het verraad?), Assassins (Moordenaars?) en Tear of the Gods (Traan der Goden?)
(weet de nldse namen niet precies).
Volgens www.crydee.com (publicatie order)
Krondor Serie
Krondor: The Betrayal
Krondor: The Assassins
Krondor: Tear of the Gods
Krondor: The Crawler
(not written)
Krondor: The Dark Mage
(not written)
Nog een serie
Honoured Enemy
Murder in LaMut
Jimmy the Hand
Nog een serie
Talon of the Silver Hawk
King of Foxes
(not written)
Volgens www.crydee.com (reading order)
Riftwar Serie
Magician Apprentice
Magician Master
Honoured Enemy
Murder in LaMut
Jimmy the Hand
Silverthorn
A Darkness at Sethanon
Krondor Serie
Krondor: The Betrayal
Krondor: The Assassins
Krondor: Tear of the Gods
Krondor: The Crawler
(not written)
Krondor: The Dark Mage
(not written)
Nog een serie
Talon of the Silver Hawk
King of Foxes
(not written)
Exile's Return
(not written)
The Dark Empire
(not written)
Magician's Sons
(not written)
quote:FF checken.
Op dinsdag 12 augustus 2003 10:55 schreef ToBe het volgende:[..]
De krondor serie is toch
The Betrayal (het verraad?), Assassins (Moordenaars?) en Tear of the Gods (Traan der Goden?)
Klopt helemaal.
Dus mijn conclusie was de juiste! Murder in Lamut = De drie huurlingen. klopt ook wel wat inhoud betreft volgens mij.
Ik moet even wachten op mijn deel 2 van de Empire trilogie. Omdat ik de Feist boeken niet teveel door elkaar wil lezen, ben ik nu bezig in een boek van Terry Goodkind (Wizards First Rule, deel 1 van de Sword of truth serie)
quote:gefeliciteerd met je aankopen..
Op woensdag 27 augustus 2003 18:30 schreef ToBe het volgende:
en weer 2 boeken erbij, Honoured Enemy en Talon of the Silver Hawk.Ik moet even wachten op mijn deel 2 van de Empire trilogie. Omdat ik de Feist boeken niet teveel door elkaar wil lezen, ben ik nu bezig in een boek van Terry Goodkind (Wizards First Rule, deel 1 van de Sword of truth serie)
ik ben nu toevallig ook bezig in Wizards First Rule...
lees heel anders dan Feist. leest wel lekker, alleen wat langzamer...
quote:Jezus dan pas. Ik had gehoopt op dit jaar.
Op dinsdag 12 augustus 2003 19:57 schreef Werik het volgende:
Volgens Amazon.co.uk komt King of Foxes (Deel 2 uit Conclave of shadows) op 3 November uit (Hardcover versie)
Nou ja, dan maar Jimmy The Hand uitlezen, die is ook in een zucht uit.
quote:jaja, wel op blijven letten natuurlijk
Op dinsdag 23 september 2003 11:25 schreef Dr_Crouton het volgende:
Wow! Zijn er al nieuwe boeken? Tijd om maar weer eens een keer naar ABC te gaan..
heb ze laatst ook gezien in A'dam
quote:
Op dinsdag 23 september 2003 10:01 schreef Seborik het volgende:[..]
Jezus dan pas. Ik had gehoopt op dit jaar.
Nou ja, dan maar Jimmy The Hand uitlezen, die is ook in een zucht uit.
[inleiding]Ik heb nu een paar dagen het tweede deel van de Empire trilogie uit. Van de week heb ik Dune the miniserie uit 2001(?) weer eens gezien en heb al meerdere malen het boek van Frank Herbert gelezen.
[/inleiding]
Wat mij opvalt is dat er een (groot?) aantal overeenkomsten zijn tussen de boeken. Dan heb ik het niet zoveer over de verhaallijn, maar wel over de verschillende "houses" en hoe ze zijn opgebouwd.
Vooral het huis Minwanabi. Zij hebben, net als het huis Harkonnen een voorliefde voor geweld, martelen en het laten lijden van anderen. Dit is misschien niet zo raar, aangezien ze de "slechterikken zijn", maar dit is pas de eerste overeenkomst.
Als ik kijk naar de Baron Harkonnen is het een slimme intelligente leider die wel wat van Jingu weg heeft. Zijn zoon Desio, doet me denken aan Raban een van de neven van Baron Harkonnen. Geen/amper inzicht in hoe het land bestuurd moet worden, altijd overhaaste dingen doen en weinig aantrekken van opmerkingen van de First Adviser. De broer van Raban, Feyd Rautha, heeft dan weer veel weg van de neef van Desio, Tasaio (die later aan de macht komt), de complete tegenovergestelde van Raban, die wel een geweldig inzicht heeft in krijgskunsten en het besturen van het land.
Daarnaast lijken de First Advisers veel op de Mentat's uit Dune. Op zich niet heel bijzonder, maar zowel in Dune als in the Empire trilogie wordt er veel aandacht gevestigd op deze adviseurs.
Ook heeft Acoma wat weg van Atreides, het meer vredelievende volk. Daarnaast zijn de Minwanabi militair gezien ze steeds de baas, de stijdkrachten van hen zijn vele malen groter dan die van de Acoma, en de enige manier om het te overleven is door listen, wat eigenlijk ook voor de Atreides geldt, met de hulp van de Fremen. Acoma moet het, zeker in het begin, ook van "huurlingen" (grey warriors) hebben.
Als laatste overeenkomst is het helen huizen stelsen met 1 Emperor identiek. De huizen in Dune zelf worden niet zo benadrukt, maar er wordt wel aangegeven dat er meerdere zijn, die via alliances de clans van de Empire nabootsen (of is het andersom? )
Meer mensen die tijdens het lezen van de trilogie deze dingen zijn tegengekomen? Of het nu pas zien na het lezen van deze post? Ik ben benieuwd!
quote:phoe...
Op zondag 5 oktober 2003 16:43 schreef janatwork het volgende:
waar zijn deze boeken (nederlandse versie) een beetje goedkoop te koop?
Ben het wel met mensen eens dat het ietwat simpel geschreven is, vooral vergeleken met de naam die hier ook al een paar keer gevallen is, Robin Hobb (wie opent daar eens een topic over?). Maar Feist is gewoon heerlijk tussendoor, gewoon lekker lezen en niet al te veel hoeven nadenken. En het zijn zo verschrikkelijk veel boeken!
quote:ik ben nu bezig in De eerste wat van de magie (terry goodkind), en dat vind ik best klote geschreven....
Op zondag 5 oktober 2003 22:18 schreef engessa het volgende:
Feist is leuk! Ik heb onderhand ook al aardig wat boeken gelezen en nu de gehele 'Oorlogen van de Grote Scheuring'-serie en de eerste legende in mijn bezit. Zodra ik weer in de buurt kom van de Scholtens-Wristers komen hier zeker meer bij!Ben het wel met mensen eens dat het ietwat simpel geschreven is, vooral vergeleken met de naam die hier ook al een paar keer gevallen is, Robin Hobb (wie opent daar eens een topic over?). Maar Feist is gewoon heerlijk tussendoor, gewoon lekker lezen en niet al te veel hoeven nadenken. En het zijn zo verschrikkelijk veel boeken!
ik vind feist wel best
quote:Hobb wordt in diverse topics al genoemd en beschreven.
Op zondag 5 oktober 2003 22:18 schreef engessa het volgende:
Feist is leuk! Ik heb onderhand ook al aardig wat boeken gelezen en nu de gehele 'Oorlogen van de Grote Scheuring'-serie en de eerste legende in mijn bezit. Zodra ik weer in de buurt kom van de Scholtens-Wristers komen hier zeker meer bij!Ben het wel met mensen eens dat het ietwat simpel geschreven is, vooral vergeleken met de naam die hier ook al een paar keer gevallen is, Robin Hobb (wie opent daar eens een topic over?). Maar Feist is gewoon heerlijk tussendoor, gewoon lekker lezen en niet al te veel hoeven nadenken. En het zijn zo verschrikkelijk veel boeken!
Feist leest goed weg, net zoals Goodkind, heb nu de laatste liggen (Naked Empire)
quote:De dune boeken ken ik zo niet. Maar toen je het huis van die Tsurani beschreef moest ik wel denken aan de cultuur van de drow bijvoorbeeld. Maar ik persoonlijk denk dat het een onderwerp is waar je veel mee kunt. De onderdrukker en de onderdrukte. Eigenlijk het klassieke goed tegen kwaad.
Op vrijdag 3 oktober 2003 19:09 schreef ToBe het volgende:
- Grote lap tekst -
p.s. Misschien dat deze discussie verder kan gaan in fantastische boekbesprekingen op het eiland? Aangezien je op deze manier wel erg offtopic gaat.
quote:ik heb hem niet gelezen, ben jaar terug ofzo begonnen op de ongeveer chronolische volgorde.
Op maandag 6 oktober 2003 19:09 schreef jeremiah het volgende:
Vandaag toevallig "De eervolle vijand" geleend bij de bieb, verstandige keuze of is het beter om bij het begin te beginnen van alle boeken van Feist.
ik zou niet weten of dat boek veel verraad van de rest...
maar denk dat het wel kan...
quote:Moet op zich wel te doen zijn. Alleen mis je volgens mij een hoop achtergrondinformatie. Bijvoorbeeld hoe het mogelijk is dat beide partijen tegenover elkaar staan.
Vandaag toevallig "De eervolle vijand" geleend bij de bieb, verstandige keuze of is het beter om bij het begin te beginnen van alle boeken van Feist.
Maar als je daar geen moeite mee hebt hoeft het helemaal geen probleem te zijn om dat boek te gaan lezen.
quote:Dit gaat hier helemaal niet offtopic, het gaat hier over feist, zijn boeken en zijn personages.
Op maandag 6 oktober 2003 13:21 schreef Werik het volgende:[..]
De dune boeken ken ik zo niet. Maar toen je het huis van die Tsurani beschreef moest ik wel denken aan de cultuur van de drow bijvoorbeeld. Maar ik persoonlijk denk dat het een onderwerp is waar je veel mee kunt. De onderdrukker en de onderdrukte. Eigenlijk het klassieke goed tegen kwaad.
p.s. Misschien dat deze discussie verder kan gaan in fantastische boekbesprekingen op het eiland? Aangezien je op deze manier wel erg offtopic gaat.
Dit was iets wat mij over zijn boeken opviel dus lijkt dit me de plek om het te bespreken? En aangezien hier een groot Feist topic is plaats ik het liever hier dan op het EIL.
quote:Ik denk dat je beter bij Magician kan beginnen. Als ik me niet vergis komt deze chronologisch gezien na Magician. (ja dus: http://www.crydee.com/feist/refindex.htm)
Ik vond het boek een van zijn mindere boeken en is zeker geen aanrader als je nog niets van hem hebt gelezen en door dit boek je mening over al zijn werk laat vormen. Het boek was zo nu en dan wel grappig om te lezen, maar ik vond het geen super goed verhaal.
Ik ben net begonnen in Talon of the Silverhawk, en dit boek pakt me direct vanaf het begin al VEEL en VEEL meer.
quote:Wordt doorlezen dan, binnenkort komt deel 2 alweer uit.
Op dinsdag 7 oktober 2003 08:10 schreef ToBe het volgende:[..]
Ik denk dat je beter bij Magician kan beginnen. Als ik me niet vergis komt deze chronologisch gezien na Magician. (ja dus: http://www.crydee.com/feist/refindex.htm)
Ik vond het boek een van zijn mindere boeken en is zeker geen aanrader als je nog niets van hem hebt gelezen en door dit boek je mening over al zijn werk laat vormen. Het boek was zo nu en dan wel grappig om te lezen, maar ik vond het geen super goed verhaal.
Ik ben net begonnen in Talon of the Silverhawk, en dit boek pakt me direct vanaf het begin al VEEL en VEEL meer.
Maar ik las deze ook met veel meer plezier dan de legends of the riftwar trilogie, waarbij o.a. dus de de eervolle vijand hoort. Misschien dat het toch kwam door de andere schrijvers waarmee hij die boeken geschreven heeft. Aan de andere kant. De Empire trilogie heeft hij met Janny Wurts geschreven en dat vind ik dus wel een zeer goede trilogie.
Beetje vreemd eigenlijk. Misschien dat je meer van die andere boeken verwachtte ofzo. Ik weet het eigenlijk niet.
quote:En ik heb het derde deel van de Empire trilogie nog niet eens
Op dinsdag 7 oktober 2003 08:16 schreef Werik het volgende:[..]
Wordt doorlezen dan, binnenkort komt deel 2 alweer uit.
quote:Met Janny Wurts vond ik geweldig. De andere legeds of the riftwar heb ik nog niet dus kan ik niet over oordelen.
Maar ik las deze ook met veel meer plezier dan de legends of the riftwar trilogie, waarbij o.a. dus de de eervolle vijand hoort. Misschien dat het toch kwam door de andere schrijvers waarmee hij die boeken geschreven heeft. Aan de andere kant. De Empire trilogie heeft hij met Janny Wurts geschreven en dat vind ik dus wel een zeer goede trilogie.
quote:Ik vond dit meer een leuk los leesboek, wat zich wel afspeelt in Midkemia en ook zeker wel verbanden heeft en terugverwijzingen naar Magician, maar het verhaal was gewoon niet boeiend genoeg.
Beetje vreemd eigenlijk. Misschien dat je meer van die andere boeken verwachtte ofzo. Ik weet het eigenlijk niet.
Hier spoiler over hoe ik het boek zie:
spoiler:
quote:ik vond the empire trilogie ook erg goed,
Op dinsdag 7 oktober 2003 08:23 schreef ToBe het volgende:[..]
En ik heb het derde deel van de Empire trilogie nog niet eens
[..]Met Janny Wurts vond ik geweldig. De andere legeds of the riftwar heb ik nog niet dus kan ik niet over oordelen.
[..]
vond ik persoonlijk ook erg goed.
quote:De andere delen in die serie zijn murder in Lamut en Jimmy the hand. Ik ben nu halverwege in Jimmy the hand, maar het zegt denk ik al genoeg dat dat al een maand zo is. Een boek als Talon of the Silverhawk had ik bijvoorbeeld binnen een week uit.
Op dinsdag 7 oktober 2003 08:23 schreef ToBe het volgende:[..]
En ik heb het derde deel van de Empire trilogie nog niet eens
[..]Met Janny Wurts vond ik geweldig. De andere legeds of the riftwar heb ik nog niet dus kan ik niet over oordelen.
[..]Ik vond dit meer een leuk los leesboek, wat zich wel afspeelt in Midkemia en ook zeker wel verbanden heeft en terugverwijzingen naar Magician, maar het verhaal was gewoon niet boeiend genoeg.
Hier spoiler over hoe ik het boek zie:
spoiler:
Ze hebben ruzie, ze vluchten, ze werken samen, ze winnen, ze gaan als vrienden uit elkaar. Dit was het hele boek, en er zaten weinig tot geen verrassende wendingen in, geen dingen die vanaf het begin niet duidelijk waren, niets echt spannends. Maar das mijn mening Whehehehehe
Misschien toch niet helemaal de beste keuze geweest om met anderen te gaan schrijven. Maar ja.
quote:is het zo'n raar boek dan? dat je er lang over doet? of waarom doe je er zo lang over?
Op dinsdag 7 oktober 2003 08:41 schreef Werik het volgende:[..]
De andere delen in die serie zijn murder in Lamut en Jimmy the hand. Ik ben nu halverwege in Jimmy the hand, maar het zegt denk ik al genoeg dat dat al een maand zo is. Een boek als Talon of the Silverhawk had ik bijvoorbeeld binnen een week uit.
Misschien toch niet helemaal de beste keuze geweest om met anderen te gaan schrijven. Maar ja.
(ik ben nu ook al te lang bezig met Wizards first Law )
quote:Ik weet het eerlijk gezegd niet. Hij leest gewoon niet zo lekker weg. Hoewel er wel spannende stukken inzitten, waarbij je wel wilt weten hoe het afloopt zitten er denk ik te veel stukken in die gewoon te traag verlopen. Ik denk dat dat het is ofzo, kan het niet zo goed uitleggen.
Op dinsdag 7 oktober 2003 09:37 schreef Xilantof het volgende:[..]
is het zo'n raar boek dan? dat je er lang over doet? of waarom doe je er zo lang over?
(ik ben nu ook al te lang bezig met Wizards first Law
)
quote:idem heb ik dus bij wizards first law..
Op dinsdag 7 oktober 2003 10:05 schreef Werik het volgende:[..]
Ik weet het eerlijk gezegd niet. Hij leest gewoon niet zo lekker weg. Hoewel er wel spannende stukken inzitten, waarbij je wel wilt weten hoe het afloopt zitten er denk ik te veel stukken in die gewoon te traag verlopen. Ik denk dat dat het is ofzo, kan het niet zo goed uitleggen.
Bij het lezen van 'Talon of the Silverhawk' zat ik me eerlijk gezegd een beetje te ergeren. Begrijp me niet verkeerd, Feist is wat mij betreft een prima schrijver, z'n boeken lezen lekker weg. Maar op het vlak van de originaliteit zijn toch wel wat aanmerkingen te maken....een korte weergave van de hoofdpersonen/verhalen ter illustratie:
1. Pug: een weesjongen wordt onder de hoede genomen van een mentor (Kulgan), en groeit op om de 'beste magier van de hele wereld' te worden, ondertussen wordt een groot, wereldbedreigend kwaad verslagen...
2. Jimmy: een weesjongen wordt onder de hoede genomen van een mentor (Arutha), en groeit op als 'de beste dief van de hele wereld'. ondertussen wordt een groot, wereldbedreigend kwaad verslagen...
3. serpentwar saga: de 2 hoofdpersonen (1 zonder vader, en 1 zonder moeder, onder het motto: 2 halve wezen = 1 hele wees) worden onder de hoede genomen van een mentor (die sergeant...ben ff z'n naam kwijt) waarna de een uiteindelijk de beste soldaat wordt, en de ander 'de beste koopman'. ondertussen wordt een groot, wereldbedreigend kwaad verslagen...
4. empire-trilogie: Meisje (vader dood, dus weesje...) groeit, geadviseerd door wijze raadgevers, uit tot hoogste chick van het keizerrijk. ondertussen wordt een groot, wereldbedreigend kwaad verslagen...
waarmee we komen bij 'talon of the silverhawk', waarvan de samenvatting van het plot ondertussen geraden kan worden..maar voor de duidelijkheid toch maar even kort...
5. Talon o/t Silverhawk: Jongen, waarvan het hele volk is uitgeroeid (hoe wees kun je zijn?) wordt onder de hoede genomen van een mentor en groeit uit tot 'beste zwaardvechter ter wereld', en het moet wel heel gek lopen als er in de komende boeken niet weer een groot, wereldbedreigend kwaad zal worden verslagen...
conclusie: Feist schrijft in feite elke keer het zelfde verhaal. De details en de namen zijn wel wat anders, maar in grote lijnen komt het toch elke keer weer op het zelfde neer. (om over zijn vreemde fixatie voor weesjongetjes maar te zwijgen )
nou vraag ik me af; is het misschien juist die voorspelbaarheid die zoveel lezers trekt? (net zoals bij, pak 'm beet, bouquet-reeks boekjes... )
[Dit bericht is gewijzigd door Abbadon op 09-10-2003 14:15]
quote:Disclaimer: de volgende post kan wat kleine spoilers bevatten, ook al heb ik m'n best gedaan me zoveel mogelijk bij dingen te houden die ook al in de flap-teksten staan...
Op donderdag 9 oktober 2003 14:11 schreef Abbadon het volgende:- knip -
1) Pug, kan ik mij even niet meer herinneren wat er met zijn ouders gebeurd zou moetn zijn.
2) Jimmy the Hand is geen wees. Hij weet het alleen zelf niet. Het hoofd van de dievengilde is zijn vader en dat blijkt uit een discussie die hij voerde met Arutha! Daar wordt Jimmy onder de hoede genomen van Arutha in plaats van een schuld die Arutha een de (Damn, hoe wordt die man ook alweer genoemd.) vader van Jimmy zou gedaan moeten hebben.
3) Halve wezen bestaan niet.
4) Geldt weer voor, halve wezen bestaan niet
5) Talon is idd wel wees, maar samen Pug (denk ik) de enige.
Ik denk eerlijk gezegd dat het wel mee valt. Maar is het niet zo dat er in elk fantasy boek een "wereld" bedreigend gevaar verslagen moet worden. Je mag mij er eentje noemen waar dat niet zo is.
Salvatore, een demon die de wereld bedreigd in de icewind Dale trilogie. Een uitval van de Drow in de Legacy of the drow.
Ow, en zijn btw Catti-brie en Wulfgar ook geen wezen die opgevoed worden door Bruenor? Feist is dus niet de enige die dankbaar gebruik maakt van dit soort onderwerpen.
Hobb, in de boeken van de zieners. Allesbedreigend gevaar dat alleen voorkomen kan worden door een draak te creeeren. De levende schepen, oorlog tussen verschillende volkeren ook weer alleen te beslissen met behulp van draken.
Zelfs Harry Potter is een wees!
Conclusie: Zo goed als elke fantasie schrijver, schrijft hetzelfde verhaal. Gelukkig is dit niet waar, omdat de verhaallijnen en personages in alle boeken zo verschillend zijn dat dat een boek maakt tot wat hij is.
Lees the Empire trilogy.
Ik persoonlijk vond het het beste werk van feist ( Samen met Wurts)
feist moet echter ophouden zijn magician saga als een melkkoe te melken.
Ik heb nu alles gelezen en vond het fantastisch , maar zijn laatste boeken zijn echt niet meer om te pruimen. Als ik iets over Pug , Krondor etc wil lezen , pak ik magician weer op en lees het (en de volgende 5 boeken) weer voor de tiende keer, maar echt . de Krondor serie is niet om te pruimen
quote:Nee hoor, geen problemen mee gehad. Overigens stonden/staan er 5 delen in de planning van Krondor, maar ik weet niet of de laatste twee delen nog uitgebracht zullen worden eerlijk gezegd.
Op vrijdag 17 oktober 2003 12:02 schreef Xilantof het volgende:
ik heb nu alleen eerste deel gelezen van de krondor trilogie, en ik moet zeggen dat ik hem wel erg goed vond...
slaat het om bij de andere boeken?
quote:zijn ze geflopt?
Op vrijdag 17 oktober 2003 14:21 schreef Werik het volgende:[..]
Nee hoor, geen problemen mee gehad. Overigens stonden/staan er 5 delen in de planning van Krondor, maar ik weet niet of de laatste twee delen nog uitgebracht zullen worden eerlijk gezegd.
ik hoop dat het beter wordt.
quote:vast wel...
Op donderdag 23 oktober 2003 14:53 schreef ToBe het volgende:
Ik heb nu murder in LaMut gekocht. Ik heb 50 pagina's gelezen oid en ik vind het boek erg sloom... niet echt spannend/boeiend...ik hoop dat het beter wordt.
denk dat ik het stiekem gewoon hoop
quote:Ben nu op pag 100 en het is nog steeds
Op donderdag 23 oktober 2003 19:06 schreef Xilantof het volgende:[..]
vast wel...
denk dat ik het stiekem gewoon hoop
echt niet normaal
faerie tail, of in het Nederlands elfensprook is ook een lekkere weglezer van Feist.
quote:Ieeeeeeeeuw wat een verkrachting van James "Jimmy" the Hand!
Op zaterdag 25 oktober 2003 23:22 schreef dewd het volgende:
Ik heb ze bijna allemaal gelezen. Alleen de allernieuwste niet, en ik ben nu bezig met robbie de hand..(jimmy voor de masochisten die in het engels lezen)
faerie tail, of in het Nederlands elfensprook is ook een lekkere weglezer van Feist.
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2003 09:47 schreef ToBe het volgende:[..]
Ben nu op pag 100 en het is nog steeds
echt niet normaal
quote:vind ik ook ja, alleen veel mensen hier niet
Op zaterdag 25 oktober 2003 23:22 schreef dewd het volgende:faerie tail, of in het Nederlands elfensprook is ook een lekkere weglezer van Feist.
ik vind het wel goed
quote:Jimmy kan echt niet in het Nederlands, dat is echt te engels. Ik vind daarom Robbie goed gekozen. Jimmy klinkt zo nichterig.
Op zondag 26 oktober 2003 09:49 schreef ToBe het volgende:[..]
Ieeeeeeeeuw wat een verkrachting van James "Jimmy" the Hand!
Cart,
quote:Ik lees vandaag nog 10 pagina's in het boek en als er dan niet iets heel spannends gebeurd, leg ik hem weg... Het is zooooooo saai en zoooooooooo traag. Ik zit nu al 10 pagina's dialoog tussen een groep baronnen te lezen wat werkelijk NERGENS over gaat.
Op zondag 26 oktober 2003 11:23 schreef Xilantof het volgende:[..]
![]()
sonde...
zonde van 't boek, had me er zo op verheugd...
quote:idd een teleurstelling, zeker als zijn andere boeken zo goed zijn ,verwacht je niet ineens een inzinking
Op maandag 27 oktober 2003 06:39 schreef ToBe het volgende:[..]
Ik lees vandaag nog 10 pagina's in het boek en als er dan niet iets heel spannends gebeurd, leg ik hem weg... Het is zooooooo saai en zoooooooooo traag. Ik zit nu al 10 pagina's dialoog tussen een groep baronnen te lezen wat werkelijk NERGENS over gaat.
zonde van 't boek, had me er zo op verheugd...
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2003 07:54 schreef Werik het volgende:
Het blijft zo. Murder in LaMut (de drie huurlingen) valt erg tegen.
quote:Denk het ook... 188 van 3** en het blijft nergens over gaan, wat een saai kutboek.
Op dinsdag 28 oktober 2003 07:54 schreef Werik het volgende:
Het blijft zo. Murder in LaMut (de drie huurlingen) valt erg tegen.
quote:
Op woensdag 29 oktober 2003 09:20 schreef ToBe het volgende:[..]
Denk het ook... 188 van 3** en het blijft nergens over gaan, wat een saai kutboek.
quote:Maar in honoured zat af en toe nog een verhaal wat spannend was. In deze totaal niet.
Op woensdag 29 oktober 2003 12:11 schreef Werik het volgende:[..]
En dat vond eigenlijk ook al van Honoured enemy, maar ja. Feist is Feist he. Gelukkig is hij met Talon wel weer de goede weg ingeslagen
Lees ik verkeerd of gebeurd er niets?
spoiler:
Talon was trouwens een GENIAAL boek, erg goed vermaakt, was ook zo uit!
quote:JAAAAAAAAAAA! Het is gelukt! Ik heb het boek uit!!!
Op woensdag 29 oktober 2003 14:59 schreef Werik het volgende:
Ik geloof dat er op het einde nog wel een leuk hoofdstukje zit, maar over het algemeen is het boek langdradig en saai. Dat maakt 1 hoofdstuk niet goed
En je hebt gelijk er zit 1 goed hoofdstuk in, het "sherlock holmes hoofdstuk" is erg goed te pruimen. Het hoofdstuk maakt wat goed, maar overal geef ik het boek een 3. Ik vind het zijn slechste boek ooit. Hij moet geen uitstapjes naar sherlock holmes achtige detectives maken...
quote:Ik vond traan der goden het slechste, ik zal je besparen waarom mocht je hem nog niet gelezen hebben.
Op maandag 3 november 2003 15:38 schreef ToBe het volgende:[..]
JAAAAAAAAAAA! Het is gelukt! Ik heb het boek uit!!!
En je hebt gelijk er zit 1 goed hoofdstuk in, het "sherlock holmes hoofdstuk" is erg goed te pruimen. Het hoofdstuk maakt wat goed, maar overal geef ik het boek een 3. Ik vind het zijn slechste boek ooit. Hij moet geen uitstapjes naar sherlock holmes achtige detectives maken...
quote:Hmmm, ja leuk. Doe toch maar het waarom erbij
Op donderdag 13 november 2003 23:38 schreef dewd het volgende:[..]
Ik vond traan der goden het slechste, ik zal je besparen waarom mocht je hem nog niet gelezen hebben.
quote:argumentatie zou wel leuk zijn ja
Op vrijdag 14 november 2003 14:40 schreef Werik het volgende:[..]
Hmmm, ja leuk. Doe toch maar het waarom erbij
quote:Ben ik niet met je eens. Ook dit boek is weer een uitdieping en verbreding van de wereld die Feist heeft geschapen, misschien wat saaier dan andere boeken maar zeker niet verkeert. Het verhaalt over de rol van huurlingen en politiek op een wat kleine schaal maar er komen wel veel kleine dingetjes naar voren die je anders niet zou weten.
Op maandag 3 november 2003 15:38 schreef ToBe het volgende:[..]
JAAAAAAAAAAA! Het is gelukt! Ik heb het boek uit!!!
Verder nog even een citaatje van Feist uit het nawoord van Robbie de Hand (Jimmy nog wat ):
'Met Bill, Joel en Steven (de coauteurs van de legenden-serie) kwamen we een algemene verhaallijn overeen en vervolgens liet ik hen los. Als ik van hen een concept kreeg, herschreef ik dat. Hun 'stemmen' hield ik zoveel mogelijk intact terwijl ik ervoor zorgde dat het werk in overeenstemming bleef met de wereld waarin we schreven.'
Als ik dit zo lees denk ik dus dat het misschien niet eens aan Feist ligt dat het boek 'saai' is maar misschien meer aan Joel Rosenberg.
quote:Hmmm, ja daar heb je misschien wel gelijk in. Maar dan nog blijft de conclusie dat het gewoon een saai boek is. En dat relateer ik dan aan de andere boeken van Feist.
Op zondag 16 november 2003 01:08 schreef engessa het volgende:[..]
Ben ik niet met je eens. Ook dit boek is weer een uitdieping en verbreding van de wereld die Feist heeft geschapen, misschien wat saaier dan andere boeken maar zeker niet verkeert. Het verhaalt over de rol van huurlingen en politiek op een wat kleine schaal maar er komen wel veel kleine dingetjes naar voren die je anders niet zou weten.
Verder nog even een citaatje van Feist uit het nawoord van Robbie de Hand (Jimmy nog wat
):
'Met Bill, Joel en Steven (de coauteurs van de legenden-serie) kwamen we een algemene verhaallijn overeen en vervolgens liet ik hen los. Als ik van hen een concept kreeg, herschreef ik dat. Hun 'stemmen' hield ik zoveel mogelijk intact terwijl ik ervoor zorgde dat het werk in overeenstemming bleef met de wereld waarin we schreven.'Als ik dit zo lees denk ik dus dat het misschien niet eens aan Feist ligt dat het boek 'saai' is maar misschien meer aan Joel Rosenberg.
Eerlijk gezegd vind ik alle drie de boeken die hij heeft geschreven met de bovenstaande schrijvers gewoon een stuk minder dan de boeken die hij alleen heeft geschreven of die met Janny Wurts. Zeker nadat Talon of the Silverhawk gewoon weer een regelrechte topper was.
Mijn conclusie was na het boek van de Legends of the riftwar dus eigenlijk al dat dit een project van hem geweest is die niet echt goed uitgepakt is.
quote:Tear of the Gods was best goed te pruimen. Vergeleken met Honoured Enemy en Murder in LaMut een meesterwerk!
Op donderdag 13 november 2003 23:38 schreef dewd het volgende:[..]
Ik vond traan der goden het slechste, ik zal je besparen waarom mocht je hem nog niet gelezen hebben.
quote:Ik kan mij niets anders dan bij Werik aansluiten.
Op zondag 16 november 2003 13:58 schreef Werik het volgende:[..]
Hmmm, ja daar heb je misschien wel gelijk in. Maar dan nog blijft de conclusie dat het gewoon een saai boek is. En dat relateer ik dan aan de andere boeken van Feist.
Eerlijk gezegd vind ik alle drie de boeken die hij heeft geschreven met de bovenstaande schrijvers gewoon een stuk minder dan de boeken die hij alleen heeft geschreven of die met Janny Wurts. Zeker nadat Talon of the Silverhawk gewoon weer een regelrechte topper was.
Mijn conclusie was na het boek van de Legends of the riftwar dus eigenlijk al dat dit een project van hem geweest is die niet echt goed uitgepakt is.
Ondanks dat een aantal aspecten misschien interessant belicht worden, blijft het gewoon een feit dat het boek enorm saai is. Er gebeurd echt VEEEEEL te weinig om het een fijn leesbaar boek te maken.
Ik ben nu weer in Krondor: The Betrayal begonnen. Dit boek zal voor mij altijd speciaal wezen, omdat het spel Betrayal at Krondor, het eerste spel is wat ik ooit heb gekocht. Ik heb dit spel jaren lang met zo ontzettend veel plezier gespeeld, dat zodra ik het boek opensla, ik weer midden in Midkemia sta en alles zo voor me zie zoals in het spel.
quote:Oeps, belangrijk woordje vergeten.
Op zondag 16 november 2003 13:58 schreef Werik het volgende:[..]
Hmmm, ja daar heb je misschien wel gelijk in. Maar dan nog blijft de conclusie dat het gewoon een saai boek is. En dat relateer ik dan aan de andere boeken van Feist.
Mijn conclusie was na het 2e boek van de Legends of the riftwar dus eigenlijk al dat dit een project van hem geweest is die niet echt goed uitgepakt is.
Ik ben nu in jimmy the hand bezig en die ligt eerlijk gezegd al twee maanden op dezelfde bladzijde. Ik denk dat ik binnenkort toch maar eerst eens aan Winterkrijgers van Gemmell of het laatste deel van de boeken van de Nar van Robin Hobb begin om daarna nog maar eens te kijken of Jimmy the Hand tegen die tijd wel aanslaat.
edit - typo
[Dit bericht is gewijzigd door Werik op 16-11-2003 23:16]
Verder nu bijna Krondor: The Betrayal weer uit. Owyn en Gorath blijven toch wel bijzondere personages voor mij, mede door comp spel, maar staat hierboven al beschreven.
ps waarom lees je alle boeken in het engels?
quote:Waarom niet? De boeken van Feist zijn in het engels misschien nog wel makkelijker te lezen dan in het Nederlands. Plus het feit dat je je niet hoeft te ergeren aan rare vertalingen, hoewel dat met de vertalingen van Feist wel meevalt.
Op maandag 24 november 2003 10:22 schreef dewd het volgende:
Die serie is echt goed tobe, die heb ik met veel plezier gelezen. De samenwerking met janny was qua resultaat beter als met andere schrijvers voor feist.ps waarom lees je alle boeken in het engels?
Maar dat terzijde, heeft iemand al de volgende in de Conclave
of Shadows(om maar even Engels te gebruiken) al gelezen? King of foxes of koning der vossen..
quote:Engels rocks!
Op maandag 24 november 2003 10:22 schreef dewd het volgende:
Die serie is echt goed tobe, die heb ik met veel plezier gelezen. De samenwerking met janny was qua resultaat beter als met andere schrijvers voor feist.ps waarom lees je alle boeken in het engels?
Ik vind vertalingen van namen verschrikkelijk. Als ik hier namen in dit topic hoor moet ik haast
Fantasy hoort voor mij in het engels. Ik lees het al sinds ik 10 ben zo en zal zws ook niet veranderen.
quote:* ToBe woont in het buitenland en spreekt hele dag engels.
Maar hoe goed je ook in het Engels kunt lezen, Nederlands gaat altijd sneller :/
Ik durf te zeggen dat ik het vloeiend spreek en lees, het maakt voor leessnelheid echt geen zak uit.
Eens kijken of ik rond kerst eens echt kan gaan zitten voor Jimmy the Hand.
quote:die werd mij door een kennis ook aangeraden, misschien toch maar eens halen....
Op woensdag 26 november 2003 14:08 schreef dewd het volgende:
Toevallig een boek van Hobb gehaald, eerste deel van de levende schepen. Eens kijken of dit wat is.
In de boeken van de levende schepen maakt ze namelijk nogal veel subtiele opmerkingen die slaan op deze serie. Ook omdat het zich in dezelfde tijd en wereld afspeelt.
En de boeken van de nar is weer de opvolger van de boeken van de levende schepen. Ook een trilogie
quote:dankje voor de tip
Op woensdag 26 november 2003 14:31 schreef Werik het volgende:
Hoewel ze op zich wel alleenstaand te lezen zijn raad ik jullie toch aan om eerst de boeken van de zieners te lezen.In de boeken van de levende schepen maakt ze namelijk nogal veel subtiele opmerkingen die slaan op deze serie. Ook omdat het zich in dezelfde tijd en wereld afspeelt.
En de boeken van de nar is weer de opvolger van de boeken van de levende schepen. Ook een trilogie
en nu weer ontopic
quote:Ach een kleine dwaling op zijn tijd moet kunnen
Op woensdag 26 november 2003 14:35 schreef Xilantof het volgende:[..]
dankje voor de tip
en nu weer ontopic
![]()
Is er al iemand in King of Foxes bezig? Ben wel neiuwsgierig of die net zo aantrekkelijk is als het eerste deel.
Elfensprook vond ik eerlijk gezegd een stuk minder, maar z'n eerste twee series vind ik echt heel goed en heerlijk om te lezen. Ik moet nog beginnen aan de boeken over het Keizerrijk met Wurts en aan z'n Krondor trilogie, maar naar ik hoorde zijn dat ook wel zeer goede boeken van zijn hand.
Verder raad ik iedereen Goodkind aan.
quote:ik heb de eerste wet van de magie gelezen, en ik moet zeggen dat ik er vrij lastig doorheen kwam... weet niet of het aan het schrijven lag, of aan de lay-out van het boek...
Op dinsdag 2 december 2003 22:22 schreef Wickardia het volgende:
Ik persoonlijk kan niet zeggen welke beter zijn. Waarschijnlijk blijf ik bij Magician omdat PUK mij toch in het fantasy gerne heeft gebracht.
de empire boeken zijn anders omdat de hoofdpersoon een vrouw is en je merkt de vrouwlijke handtekening van Wurts.
De empire boeken zijn complexer. Veel meer intrige , veel meer diplomatie en rafinesse.
het is een beetje een avontuurlijke beschrijving van de japanse samenleving ten tijde van de Samurais
Ik kan ze alleen maar aanbevelen
quote:Dit is bijna net zo erg als iemand kanker aanraden.
Op dinsdag 2 december 2003 22:22 schreef Wickardia het volgende:
[Dit bericht is gewijzigd door zodiakk op 05-12-2003 17:07]
quote:Die moet ik ook nodig ophalen. Ben zo handig geweest om de boeken in de verkeerde volgorde te lezen nl. eerst de Oorlogen van de Grote Scheuring, daarna de Legendes en nu bijna De Slangenoorlogen uit. Heb dus de Krondor en Keizerrijk boeken overgeslagen en mis heel veel! Maar goed, die komen zeker nog wel in mijn collectie te staan.
Op vrijdag 5 december 2003 16:15 schreef CANARIS het volgende:
nee the empire boeken zijn anders.Ik persoonlijk kan niet zeggen welke beter zijn. Waarschijnlijk blijf ik bij Magician omdat PUK mij toch in het fantasy gerne heeft gebracht.
de empire boeken zijn anders omdat de hoofdpersoon een vrouw is en je merkt de vrouwlijke handtekening van Wurts.
De empire boeken zijn complexer. Veel meer intrige , veel meer diplomatie en rafinesse.het is een beetje een avontuurlijke beschrijving van de japanse samenleving ten tijde van de Samurais
Ik kan ze alleen maar aanbevelen
Ik ben ook zeer groot fan van Feist en ben al een tijdje met zijn boeken bezig, ik lees ze in het nederlands (ik zou niet weten waar ik de engelse kan kopen).
Tot zover heb ik gelezen:
Magiër
Zilverdoorn
Duisternis over Sethanon
Prins van den bloede
Boekanier des konings
En ik heb nu 2 boeken klaar liggen om mee te beginnen, maar weet niet welke ik moet lezen om de volgorde goed te houden.
Of: Eerste legende - De eervolle vijand of Krondor deel 1?
Oh en wat betreft nederlands of engels, ik vind persoonlijk jimmy the hand echt bagger.. maar dat komt denk ik dat ik standaard met nederlands ben begonnen.
Dus het is puur wat je gewend bent denk ik.. al kon ik me wel moeilijk vinden in de naam Valentijn
quote:krondor deel 1 had ik dus gedaan...
Op zondag 14 december 2003 22:51 schreef Loque het volgende:
Krondor deel 1?
....
al kon ik me wel moeilijk vinden in de naam Valentijn
en idd de naam valentijn was beetje raar. maar doet in mijn mening niets af aan de boeken
quote:Krondor trilogie eindigd een beetje vaag. Oorspronkelijk zouden er ook 5 delen worden uitgebracht. Ik weet eigenlijk niet of dat nog steeds zo is.
Op maandag 22 december 2003 18:19 schreef Xilantof het volgende:
ben nu net begonnen in deel 2 van de krondor trilogie..
ben benieuwd...
quote:Ik ben ook net begonnen in Magier, had afgelopen voorjaar Fairie Tale gelezen, en vind het een geweldige schrijver.
Op maandag 29 december 2003 01:17 schreef Jan-jaap het volgende:
ben al 2 weken bezig in Magiër ,geweldig boekben al op blz 570
.
word weer tijd om een ander boek te kopen
quote:
Op maandag 29 december 2003 01:17 schreef Jan-jaap het volgende:
ben al 2 weken bezig in Magiër ,geweldig boekben al op blz 570
.
word weer tijd om een ander boek te kopen
quote:
Op maandag 29 december 2003 02:00 schreef TARAraboemdijee het volgende:[...]
Ik ben ook net begonnen in Magier, had afgelopen voorjaar Fairie Tale gelezen, en vind het een geweldige schrijver.
quote:jep
Op maandag 29 december 2003 12:15 schreef Xilantof het volgende:[..]
[..]
weer 2 fans
quote:zag laatst ergens een aanbieding van de magier.. voor 10 euro..
Op maandag 29 december 2003 14:29 schreef Jan-jaap het volgende:[..]
jep
, ik was al heel lang van plan om ze te gaan lezen maar ze waren er steeds niet in de winkel en eindelijk heb ik ze
quote:ik had hem voor 9 euro
Op maandag 29 december 2003 15:23 schreef Xilantof het volgende:[..]
zag laatst ergens een aanbieding van de magier.. voor 10 euro..
jammer dat ik hem al een tijdje heb
quote:toch te vroeg
Op maandag 29 december 2003 23:02 schreef Jan-jaap het volgende:[..]
ik had hem voor 9 euro
, ik dacht nu moet ik hem halen
quote:wacht maar
Op donderdag 1 januari 2004 16:03 schreef Jan-jaap het volgende:
magier uitgelezenmeteen door naar zilverdoorn
veel plezier.
straks deel 3 er maar bij pakken..
Ik moet wachten tot ik weer centjes heb, ben blut en wil heeel graag verder lezen. En bieb is geen optie aangezien die geen Feist hebben.
quote:gaat te vlot
Op zondag 4 januari 2004 01:06 schreef engessa het volgende:
Gaat lekker vlot zo te zien.Ik moet wachten tot ik weer centjes heb, ben blut en wil heeel graag verder lezen. En bieb is geen optie aangezien die geen Feist hebben.
quote:ik heb ze ook allemaal in mijn kast staan, is een mooi rijtje ondertussen
Op woensdag 7 januari 2004 00:37 schreef Wickardia het volgende:
Toch leuk als je de hele Riftwar Saga plus de boeken over de Slangenoorlog allemaal in je collectie hebt -kan je mooi blijven lezen.
Voor de rest staat er een mooie rij in de boekenkast, alleen is het jammer dat op het moment dat ik ze kocht enkel magier in hardcover was en volgens bruna zou de rest softcover blijven.
Nou ja, vanaf The legends of the riftwar heb ik Feist toch in het engels gekocht.
quote:ja ,ik heb ze wel in hardcover gekocht.
Op woensdag 7 januari 2004 08:39 schreef Werik het volgende:
* Nog aan het sparen is voor King of FoxesVoor de rest staat er een mooie rij in de boekenkast, alleen is het jammer dat op het moment dat ik ze kocht enkel magier in hardcover was en volgens bruna zou de rest softcover blijven.
maar tot nu toe zijn het geweldige boeken
spoiler spoiler
spoiler:
Ben nu voor de tweede keer alle boeken aan het lezen, wel grappig dat je sommige dingen toch vergeet; blijven de boeken toch nog verfrissend.
deel 3 van de krondor trilogie vind ik trouwens ook om te smullen, moet nog iets van 110 blz.
quote:die moet ik ook nog allemaal lezen
Op zondag 11 januari 2004 19:16 schreef Xilantof het volgende:
een cliche zit vaker in boeken...deel 3 van de krondor trilogie vind ik trouwens ook om te smullen, moet nog iets van 110 blz.
quote:
Op zondag 11 januari 2004 20:37 schreef Jan-jaap het volgende:[..]
die moet ik ook nog allemaal lezen
,maar eerst nog 6 boeken van David gemmell
die van de zilverhavik ofzo?
quote:nope.
Op maandag 12 januari 2004 05:57 schreef Jan-jaap het volgende:
heb je Robbie de Hand al gelezen dan
quote:die hoort zeg maar nog bij de legenden van de oorlog van de grote scheuring.
Op maandag 12 januari 2004 07:51 schreef Xilantof het volgende:
komt die eerst dan? of van welke serie is die?
beetje uitleg bitte
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |