http://pub169.ezboard.com/feqluclinfrm12.showMessageRange?topicID=532.topic&start=1&stop=20
waren de grootste ter wereld! leven in grotten in Argetinië ofzo..
brrrrrrr
quote:.. en kakkerlakken....
Op dinsdag 8 april 2003 11:15 schreef Doopy-X- het volgende:
[
* Doopy-X- is als de dood voor spinnen
quote:daar ben ik niet bang voor, die vertrap ik gewoon
Op dinsdag 8 april 2003 11:16 schreef Qlimax het volgende:[..]
.. en kakkerlakken....
quote:inkoppertje ...
Op dinsdag 8 april 2003 11:17 schreef Doopy-X- het volgende:[..]
daar ben ik niet bang voor, die vertrap ik gewoon
ranzig die vieze spin.... getver....
quote:Mietje!
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]* Doopy-X- is als de dood voor spinnen
quote:heel soms kunnen wij het zo roerend eens zijn
Op dinsdag 8 april 2003 11:18 schreef Qlimax het volgende:[..]
inkoppertje ...
ranzig die vieze spin.... getver....
quote:zolang het maar niet over foeballuh gaat....
Op dinsdag 8 april 2003 11:21 schreef Doopy-X- het volgende:[..]
heel soms kunnen wij het zo roerend eens zijn
nee je zal lekker in je hotelletje op vakantie zitten en zo'n ding loopt in je kamer......
wordt je helemaal para....
quote:In het oude huis van mijn vriendin heeft ook eens een grote spin gezeten en daar werd ze al gek van, laat ik deze maar helemaal niet zien
Op dinsdag 8 april 2003 11:13 schreef 4]-[ Highlander het volgende:laat mijn vriendinnetje dit maar niet zien
quote:What?
Op dinsdag 8 april 2003 11:20 schreef ict-boy het volgende:
Somebody please call the exterminator.
quote:
Op dinsdag 8 april 2003 11:31 schreef Tr3Mm0r het volgende:
Ja, een troost...deze slik je niet zomaar in in je slaap
Die poten.
Ik zou gewoon een krant op de grond leggen ongeveer waar die spin zal neerkomen en het beest met een (zeer lange) tak naar beneden meppen en blijven meppen!!!!!
Meppen tot het ding vloeibaar genoeg is om door de deur naar buiten te vloeien...
En toen het geluid toen een maatje van me hem plette
Ik zou me trouwens eerder zrogen maken over een Zwarte Weduwe. Die zijn klein, springen en zijn dodelijk
quote:hey cool, die heb ik ooit op de zijkant van onze caravan zien lopen, alleen dan een heel stuk kleiner (6cm spanwijdte ongeveer), maar echt exact dezelfde lichaamsbouw, dat was gewoon in Italië
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]* Doopy-X- is als de dood voor spinnen
denk toch dat ik me bij dit formaat (en zeker binnenshuis) iets meer zorgen zou maken
Hier wordt ik in ieder geval niet vrolijker van.. wat een griezel.. je zal die poten maar achter je klok vandaan zien piepen... *gruwel*
quote:Stelletje mietjes?
Op dinsdag 8 april 2003 13:33 schreef Rietvaerder het volgende:
Gut gut, wat erg zeg.. een spinnetjeStelletje mietjes hier zeg...
Zo'n monster eet puppy's voor ontbijt!
Hier sluit ik me volledig bij aan..BRRR... kippenvel..
[Dit bericht is gewijzigd door Karliene op 08-04-2003 13:50]
quote:wtf is dat voor een ding? *ril*
Op dinsdag 8 april 2003 11:53 schreef Disorder het volgende:
Van datzelfde forum, de Japanse spidercrab:Ik ga nooit rond Japan zwemmen, NOOIT.
quote:Een spidercrab
Op dinsdag 8 april 2003 13:49 schreef DarkElf het volgende:[..]
wtf is dat voor een ding? *ril*
quote:
Op dinsdag 8 april 2003 13:48 schreef Mr.J het volgende:
Stelletje mietjes?Zo'n monster eet puppy's voor ontbijt!
Ik zou zeggen, raam openzetten, doos erover en 'm een zwieperd door het raam ernaast geven. En daarna ergens anders gaan slapen
quote:No way dat ik dichter dan 2 meter daarbij in de buurt kom.
Op dinsdag 8 april 2003 15:04 schreef Leshy het volgende:[..]
![]()
![]()
Ik zou zeggen, raam openzetten, doos erover en 'm een zwieperd door het raam ernaast geven. En daarna ergens anders gaan slapen
En slapen zal de komende jaren niet echt meer lukken vrees ik. Dat wordt RIAGG werk...
""Another biggie". The Goliath is the worlds largest spider, specimens can grow to over thirteen inches leg span, and weigh over six ounces. I have kept Goliaths for many years and I am always amazed by the rapid growth, a spiderling I obtained just over a year ago is already at around eight and a half inches leg span."
weltrusten
quote:Denk aan de vlek die het geeft als je er zo eentje doodslaat...
Op dinsdag 8 april 2003 15:30 schreef Northpole het volgende:
weltrusten
quote:ze kunnen ook nog redelijk ver springen.
Op dinsdag 8 april 2003 15:28 schreef Mr.J het volgende:[..]
No way dat ik dichter dan 2 meter daarbij in de buurt kom.
quote:4 uur ... Cup a fotosoep time
Op dinsdag 8 april 2003 15:32 schreef Foksuk het volgende:
Gsus, 't kan nog gekker.........
quote:Ik geloof niet dat ik de eerstkomende vier dagen slaap...
Op dinsdag 8 april 2003 15:30 schreef Northpole het volgende:
[afbeelding]""Another biggie". The Goliath is the worlds largest spider, specimens can grow to over thirteen inches leg span, and weigh over six ounces. I have kept Goliaths for many years and I am always amazed by the rapid growth, a spiderling I obtained just over a year ago is already at around eight and a half inches leg span."
weltrusten
Is er nog koffie?
quote:* MrJ cancelled z'n vakantie naar de VS...
Op dinsdag 8 april 2003 15:33 schreef Hrun het volgende:[..]
ze kunnen ook nog redelijk ver springen.
quote:Jij altijd. Kunnen we gezellig samen bang worden. Gedeelde samrt is 1/2 smart toch?
Op dinsdag 8 april 2003 15:38 schreef SheDeviltje het volgende:
brrr mag ik even bang worden
* Partygurl checkt vanavond 4keer dr slaapkamer voort slapen gaan
Gratis tip, mostergas.
quote:Ik ben toch geen tropische vogel, dus dat komt goed uit
Op dinsdag 8 april 2003 15:58 schreef Piro het volgende:
Zo'n beest vreet tropische vogels.
quote:Gezien z'n achterlijf komt ie niet verder dan kleine insecten
Zo'n beest vreet tropische vogels
quote:Ohw?
Op dinsdag 8 april 2003 15:58 schreef Piro het volgende:
Volgens mij is dat inderdaad een goliath vogelspin, maar alabama?
Ik ben dus echt bang voor spinnen, een kruisspin vind ik al eng...maar het begint me spontaan te jeuken hiero als ik dat zo zie
GATVER!
quote:Nee, de zeespin is de grootste die bestaat.
Op dinsdag 8 april 2003 11:11 schreef raampje het volgende:
zag toevallig gister op de BBC zulke grote spinnen..waren de grootste ter wereld! leven in grotten in Argetinië ofzo..
brrrrrrr
quote:..Foto?
Op dinsdag 8 april 2003 17:38 schreef EggsTC het volgende:[..]
Nee, de zeespin is de grootste die bestaat.
En ik had op vakantie ook een kakkerlak in mn kleren kast en 1 op de deur
Eén dreun met mijn vuist en dat ding is een vlek op de muur. Wat nou enge spin.
*bibbers over mijn hele lichaam* Echt waar, kippevel op mijn armen.
Die eerste foto met die pootjes vanonder die klok is de enige foto die ik heb gezien, de rest heb ik heel snel naar beneden gescrolled.
Man wat ben ik nu bang zeg, m'n hart in mijn keel eerlijk waar!
Ik overdrijf niet, maar ik voel het nu gelijk overal kriebelen...
(dit is toch niet in nederland, ik heb de reacties niet gelezen, dus ik weet het niet).
Maar ik vrees dat 't ook voor mij een lange nacht gaat worden.
Wist je dat je in je leven zo'n 10 spinnetjes opeet in je slaap? Damn, deze eet jou op trouwens!
Enkele tips om spinnen te bestrijden en wat voor de fun
+2 Relevant
[Dit bericht is gewijzigd door ASSpirine op 09-04-2003 01:41]
Wat een grote spin... *shivers*
Gelukkig red Garfield de dag
quote:JAAAAAAAAAAH!
Op woensdag 9 april 2003 01:13 schreef ASSpirine het volgende:
Spinnen zijn mooi
Maar zoiets wil ik nu ook niet s'avonds inslikkenEnkele tips om spinnen te bestrijden en wat voor de fun :p
+2 Relevant[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
ik heb in de afgelopen weken alle daily strips gelezen, en er zijn er nog veel meer over spinnen, maar je hebt de leuksten er wel uit gehaald
zwaar offtopic natuurlijk, maar ja ik heb eigenlijk niks anders ontopic te melden dan mijn voorgaande post
quote:
Op woensdag 9 april 2003 18:27 schreef dethoom het volgende:
DAMN! ik heb vannacht gedroomd over die rotspin in dit topic![]()
GRMBL....
quote:op zich wel, als ie dat web maar ergens in de rimboe maakt en niet in mn kamer
Op woensdag 9 april 2003 18:29 schreef Vogelbekdier het volgende:
Ben ik nou echt een van de weinigen die dat beest (een insect kun je het al niet meer noemen) wel mooi vindt? Moet je voorstellen wat een web dat beest heeft...wauw
quote:des te erger
Op woensdag 9 april 2003 18:29 schreef Vogelbekdier het volgende:
Ben ik nou echt een van de weinigen die dat beest (een insect kun je het al niet meer noemen) wel mooi vindt? Moet je voorstellen wat een web dat beest heeft...wauw
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Komt'ie...
het lijfje is (maar) 2,2 tot 2, cm groot, de poten kunnen tot 12, 13 centimeter lang worden ( ), hij is giftig (maar niet dodelijk geloof ik) het heet ook wel de 'bananenspin' uit de familie Sparassidae, en ja hij kan ook in Nederland voorkomen, maar het klimaat is hier te slecht dus reken er maar niet op. Het komt vaak genoeg voor dat deze diertjes mee komen in ladingen bananen (vandaar de naam bananenspin).
mooi dier (vind ik dan). Ze hebben een behoorlijk plat lijfje, en houden er van om in smalle openingen te kruipen, en ze zijn, net als de Tarantula, behoorlijk harig. In Australie/Amerika staan ze er om bekend om in auto's te kruipen en achter het zonneklepje te kruipen, of in het dashboard te gaan zitten. Deze beestjes komen in warmere landen, in het moesson-seizoen, met ontzettend veel voor. De kleinere versie van deze 'spinnetjes' worden vaak in hele kolonie's gevonden. Mooi dier
En het leukste is, dit is lang niet de grootste spin
[Dit bericht is gewijzigd door Vogelbekdier op 09-04-2003 19:04]
quote:dan ben ik nu dus wel heeel benieuwd naar een afbeelding van de ALLERgrootste spin (heb ik trouwens wel een nachtje verstroorde nachtrust voor over)
Op woensdag 9 april 2003 18:57 schreef Vogelbekdier het volgende:
En het leukste is, dit is lang niet de grootste spin
quote:Mag ik je voorstellen: de Goliath Birdeater, een Tarantula (Theraphosa leblondi), en de grootste spin op deze planeet. Maarliefst 30 centimeter met uitgestrekte poten. Als je wil kan ik wel een 'life-size' foto plaatsen?
Op woensdag 9 april 2003 19:25 schreef dethoom het volgende:[..]
dan ben ik nu dus wel heeel benieuwd naar een afbeelding van de ALLERgrootste spin (heb ik trouwens wel een nachtje verstroorde nachtrust voor over)
Iemand nog meer plaatjes van hele grote spinnen?
quote:Ja laat die life-size foto maar ff zien svp
Op woensdag 9 april 2003 20:51 schreef Vogelbekdier het volgende:[..]
Mag ik je voorstellen: de Goliath Birdeater, een Tarantula (Theraphosa leblondi), en de grootste spin op deze planeet. Maarliefst 30 centimeter met uitgestrekte poten. Als je wil kan ik wel een 'life-size' foto plaatsen?
[afbeelding]
quote:wohow! wat een beest! en toch vind ik die spin achter die klok enger! zou dat komen omdat ie daar in een bekende omgeving rondloopt (het zou bij je thuis kunnen zijn)
Mag ik je voorstellen: de Goliath Birdeater, een Tarantula (Theraphosa leblondi), en de grootste spin op deze planeet. Maarliefst 30 centimeter met uitgestrekte poten. Als je wil kan ik wel een 'life-size' foto plaatsen?
[afbeelding]
Edit: fok! verkleint inderdaad. Dus het is NOG groter
[Dit bericht is gewijzigd door Vogelbekdier op 09-04-2003 21:17]
Dit is dus de Goliath Vogelspin. Vind die 's nachts maar eens in je bed! ik wil wel zo eentje hebben, alleen jammer dat m'n vriendin helemaal hysterisch wordt van spinnen...ach ja, toch liever m'n vriendin dan een spin. (hey dat rijmt
)
quote:De spin van het topic is een wolf spider, maar het ziet er nogal gefotoshopped uit.
Op dinsdag 8 april 2003 13:19 schreef RemCow het volgende:
Jezus wat een joekel!!
Wat voor eentje is 't eigenlijk??Ik zou me trouwens eerder zrogen maken over een Zwarte Weduwe. Die zijn klein, springen en zijn dodelijk
En idd zijn de zwarte weduwe en brown recluse veel kleiner en gevaarlijker dan deze soort.
quote:Hahaha echt niet
Op dinsdag 8 april 2003 11:53 schreef Disorder het volgende:
Van datzelfde forum, de Japanse spidercrab:Ik ga nooit rond Japan zwemmen, NOOIT.
quote:In wallpaper formaat wel te verstaan.
Als je wil kan ik wel een 'life-size' foto plaatsen?
[afbeelding]
quote:Ik denk niet dat dat een wolfspin is...voor zoveer ik weet is dat een 'gewone' huntsman spin...kijk alleen al maar naar die poten, zulke lange poten (in verhouding tot het lijf) horen volgens mij niet bij een wolfspin. Weet het niet zeker hoor, en misschien leer ik nog eens wat
Op vrijdag 11 april 2003 00:16 schreef ghettoman het volgende:[..]
De spin van het topic is een wolf spider, maar het ziet er nogal gefotoshopped uit.
En idd zijn de zwarte weduwe en brown recluse veel kleiner en gevaarlijker dan deze soort.
quote:....slik...
Op woensdag 9 april 2003 21:33 schreef Vogelbekdier het volgende:
......
[afbeelding]......
quote:Er zijn meerere soorten wolfspinnen:
Op vrijdag 11 april 2003 12:02 schreef Vogelbekdier het volgende:[..]
Ik denk niet dat dat een wolfspin is...voor zoveer ik weet is dat een 'gewone' huntsman spin...kijk alleen al maar naar die poten, zulke lange poten (in verhouding tot het lijf) horen volgens mij niet bij een wolfspin. Weet het niet zeker hoor, en misschien leer ik nog eens wat
http://www.xs4all.nl/~ednieuw/Spiders/Lycosidae/wolfspidersNL.htm
op een papier gooien en het raam uit
En meerdere soorten Huntsman spinnen...
http://www.austmus.gov.au/factsheets/huntsman_spiders.htm
Kijk maar eens naar de common huntsman spider. En huntsman spinnen worden ook (ongeveer) zo groot als op de foto
quote:*stampt*
Op vrijdag 11 april 2003 12:38 schreef bbrother het volgende:
[afbeelding]
urgh, spinnen zijn eng
quote:* Kijkt naar naam
Op vrijdag 11 april 2003 16:27 schreef Random_hero het volgende:[..]
*stampt*
urgh, spinnen zijn eng
quote:nie mij hooi wagetjuhh doooood!
Op vrijdag 11 april 2003 16:27 schreef Random_hero het volgende:[..]
*stampt*
urgh, spinnen zijn eng
quote:Ha, ik wilde via google even over mn spin lezen, kom ik op deze post uit
[afbeelding]
Ik heb een goliath thuis. Erg koel beest.
Mooi truukje is het afschrikmiddel. Als ze zich bedreigd voelt gaat ze op dr achterpoten staan en gaat ze met de andere 6 poten door de lucht zwaaien en ze kan sissen.
Daar had ik niet op gerekend toen ik haar net had en wat restantjes sprinhanen wilde verwijderen Dat kostte me een paar hartslagen.
Dat formaat is geen leugen. Ze was niet zo groot toen ik haar kreeg maar na een paar keer vervellen is alles uitgekomen. Kolere, wat een monster! Geweldig. Ik zou dr bijna een jonge kat voeren. Iemand er eentje over?
Moet je wel snel bij zijn met dat tegengif. Duurt niet heel lang voordat bewegen erg moeilijk wordt.
ervaring met mensen die gebeten zijn door een BW?
vet oud topic omhoog te trappen, met pics die niet (meer) werken.
quote:Ik vond 'm anders wel erg leuk. Kan nu trouwens ook niet slapen. Ga 't zo weer proberen.. moet er over 5 uur uit
Op zaterdag 6 september 2003 21:13 schreef Hepyro het volgende:
* Hepyro spijt het dat hij niet goed heeft opgelet en dit onderwerp een onbedoelde kick heeft gegeven...
Zal wel ff kijken of ik ze hier nog heb en kan ze dan wel uploaden eventueel.
/edit:
2 van de 3 gevonden.
quote:Wat is dat voor een spin?? Die foto's zijn gewoon echt eng niet normaal gewoon...hopelijk komt deze niet in NL voor
Op dinsdag 9 september 2003 09:09 Postte Mr.J foto's van een knetterenge spin
zelf ben ik niet gauw bang voor spinnen maar nu wel een klein beetje...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |