abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_9618041
Hallo, ik maak even een nieuw topic omdat in de andere topics mijn probleem niet echt voorkomt.

Het zit dus zo: mijn periodes kloppen de laatste tijd van geen hout. Ongeveer een half jaar geleden is het begonnen, de periodes tussen 2 ongesteldheden in, werden steeds korter. Eerst waren het nog periodes van 26-28 dagen, maar toen werden het periodes van 20 dagen en vorige week was het zelfs 16 dagen. Wat kan dit zijn? Stress? Ik zit voor de 2e keer in een eindexamenjaar maar de vorige keer had ik hier geen last van. Ik kan geen andere reden bedenken waarom de periodes nu ineens korter zijn.
Is het verstandig om hiermee naar de huisarts te gaan, of moet ik nog even afwachten, zoals mijn moeder zegt?

Alvast bedankt, ChatGirl

Op vrijdag 19 december 2014 13:42 schreef SilentChaos het volgende:
CG O+ Louter kwaliteitsposts _O_
Op dinsdag 8 september 2015 14:08 schreef ieniminimuis het volgende:
Jij bent de allerleukste van dit topic, hiep hé hoera hoezee *O*
pi_9618085
quote:
Op zondag 6 april 2003 16:18 schreef ChatGirl het volgende:
Hallo, ik maak even een nieuw topic omdat in de andere topics mijn probleem niet echt voorkomt.

Het zit dus zo: mijn periodes kloppen de laatste tijd van geen hout. Ongeveer een half jaar geleden is het begonnen, de periodes tussen 2 ongesteldheden in, werden steeds korter. Eerst waren het nog periodes van 26-28 dagen, maar toen werden het periodes van 20 dagen en vorige week was het zelfs 16 dagen. Wat kan dit zijn? Stress? Ik zit voor de 2e keer in een eindexamenjaar maar de vorige keer had ik hier geen last van. Ik kan geen andere reden bedenken waarom de periodes nu ineens korter zijn.
Is het verstandig om hiermee naar de huisarts te gaan, of moet ik nog even afwachten, zoals mijn moeder zegt?

Alvast bedankt, ChatGirl

Als je jezelf hierbij niet fijn voelt en je bent er onzeker over zou ik gewoon eventjes langs de dokter gaan.
pi_9618204
een kotex reclame van vandaag bevestigde het verhaal wat ik bij bio had gehoord nog maals, het zou kunnen zijn dat je lichaam zich "synchroniseerd" met een ander vrouwelijk lid in huis, zodat als resultaat jullie allebei op het zelfde moment ongesteld worden (het nut ontgaat me ook een beetje)
Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!
Hadîs (An-Nawawi): "Niemand van jullie gelooft (werkelijk) totdat hij voor zijn broeder wenst wat hij voor zichzelf wenst."
pi_9618245
Heb je wel eens gedacht aan de pil?? Kun je zelf bepalen wanneer je ongesteld wordt. Dan wordt je tenminste nooit verrast, door het bij jou niet zo maandelijkse probleem
En kun je het uitstellen als het je niet zo uitkomt (tijdens de examens bijvoorbeeld).
pi_9618334
quote:
Op zondag 6 april 2003 16:26 schreef Skinkie het volgende:
een kotex reclame van vandaag bevestigde het verhaal wat ik bij bio had gehoord nog maals, het zou kunnen zijn dat je lichaam zich "synchroniseerd" met een ander vrouwelijk lid in huis, zodat als resultaat jullie allebei op het zelfde moment ongesteld worden (het nut ontgaat me ook een beetje)
Klopt, maar over welke kotex reclame heb je het? Waar ging ie over?
pi_9618394
quote:
Op zondag 6 april 2003 16:26 schreef Skinkie het volgende:
maar dan loopt mijn periode gelijk met die van een ander vrouwelijk lid in het gezin. dan ben ik toch gewoon om de 4 weken ongesteld, of begrijp ik het verkeerd?
Op vrijdag 19 december 2014 13:42 schreef SilentChaos het volgende:
CG O+ Louter kwaliteitsposts _O_
Op dinsdag 8 september 2015 14:08 schreef ieniminimuis het volgende:
Jij bent de allerleukste van dit topic, hiep hé hoera hoezee *O*
pi_9618414
quote:
Op zondag 6 april 2003 16:34 schreef ChatGirl het volgende:

[..]

maar dan loopt mijn periode gelijk met die van een ander vrouwelijk lid in het gezin. dan ben ik toch gewoon om de 4 weken ongesteld, of begrijp ik het verkeerd?

Nee, je periode is zich aan het aanpassen aan de periode van een ander vrouwelijk lid. Dus het kan goed zijn dat wat sneller of langzamer gaat.
pi_9618891
Een onregelmatige cyclus hoeft niet per se iets slechts te zijn, er zijn gewoon vrouwen met een onregelmatige cyclus. Veranderingen in je leven (anders eten, meer of minder sporten, meer of minder stress) kunnen zeker van invloed zijn. Als je het heel vervelend vind zou ik gewoon langs de huisarts gaan en bespreken wat je er aan kunt doen. De pil gaan slikken is bijvoorbeeld een oplossing, maar misschien zijn er ook andere dingen die je kunt doen.
mooi he, alles
  Jubileum moderator zondag 6 april 2003 @ 20:30:51 #9
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_9622669
[Centraal] Menstruatie topic.

T was even zoeken maar we hebben voor dit soort dingen tegenwoordig 1 topic.
graag daar verder.

En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')