Album nr 6 van Live ligt over ruim een maand. Met de kerst was er al een akoestische een van de tracks te downloaden.
Het album kan waarschijnlijk niet tippen aan hun eerste twee albums, maar waarschijnlijk is het wel de moeite waard!
Vandaag werd iig de tracklisting bekend:
1. Heaven (1e single - release 7 april)
2. She
3. The Sanctity of Dreams
4. Runaway
5. Life Marches On
6. Like I Do
7. Sweet Release
8. Every Time I See Your Face
9. Lighthouse
10. River Town
11. Out To Dry
12. Bring The People Together
13. What Are We Fighting For?
Bij de eerste persing van de cd zit er ook een DVD met een deel van hun optreden op Pinkpop 2002 (Selling The Drama, White Discussion, Nobody Knows en Voodoo Lady) bij!!!
quote:waarom dat? ik vind het wel mooi eerlijkgegezegd.
Op zondag 6 april 2003 00:59 schreef -Wepeel2- het volgende:
Ik vind het wel een verschrikkelijke albumtitel in ieder geval.
quote:Ik vraag me af of 'birds of pray' een grapje is van Live met een of andere diepere betekenis, of dat de topicopener gewoon verkeerd heeft overgetypt?
Op zondag 6 april 2003 00:59 schreef -Wepeel2- het volgende:
Ik vind het wel een verschrikkelijke albumtitel in ieder geval.
[edit]En daarnaast vraag ik me af waarom ik niet even wat beter op de albumhoes heb gekeken
Grapje van Live dus, met ongetwijfeld een diepere betekenis zoals alles bij Live altijd een diepere betekenis moet hebben.
(Nee, ik mag ze niet zo )
quote:Verkeerd gecopy en past dan
Op zondag 6 april 2003 15:10 schreef Fogerty het volgende:of dat de topicopener gewoon verkeerd heeft overgetypt?
runaway
what are we fighting for
heaven
Het klinkt wel goed.Natuurlijk niet het oude niveau maar alweer een stuk beter dan V gelukkig.
Hoeveel huillie-nummers genaamd "Heaven" komen er dit jaar nog...
quote:Ik weet het niet. Maar van deze titels van het nieuwe album krijg ik ook enigzins de kriebels:
Op maandag 7 april 2003 13:32 schreef Seborik het volgende:
Die single daarstraks gehoord op radio 3 en ik vind hem helemaal niet leuk.Hoeveel huillie-nummers genaamd "Heaven" komen er dit jaar nog...
Ik zou liever zien dat ze weer wat meer subtiele muziek maken. Die pathetische-bombastistische-amerikaanse-spirituele-rock heb ik nou wel genoeg gehoord.
Jammer, wel.
quote:
Op maandag 7 april 2003 14:29 schreef Jarno het volgende:
Ik vind Live echt zoooooo gigantisch afgegleden he. Het boeit me gewoon niet meer, terwijl ik Throwing Copper echt heeeeelemaal grijsgedraaid heb. En nog!Jammer, wel.
Live's eerste single die me totaal niks doet. Het geluid is hetzelfde gebleven maar ik mis er wat aan.
Jammer.
Misschien moet ik het nog wat vaker horen.
De cd begint met de huidige single, die de meeste wel kennen, dus hier wijd ik niet al teveel woorden aan, behalve dat het veel goeds voorspelt voor de resterende nummers. Hierna volgt She..een nummer dat rustig begint...dan bij het refrein harder gaat en weer zachter alvorens weer hard met uitrazende gitaren te eindigen,nummer ala the dolphins cry
Hierna the sancitity of dreams (wat een titel :S) Een nummer wat begint rockende gitaren en de hele tijd de vaart er lekker in heeft...Ed rockt met ze stem als vanouds en het enthouiasme straalt er van af..Bij het vierde nummer is het tijd voor een wat rustiger nummer..Runaway..Een nummer, wat wel aardig is en een welkome aanvullig tussen de wat haardere nummers, maar vaker geskipt zal worden, dan gerepeated.Albumversie verschilt niet veel van de akoestische die de meeste al kennen. Hierna li(v?)fe marches on...Nummer is lekker en lijkt op Sun van TDTH.Hierna Like I Do...nummer begint met rustige gitaren en ed rustig zingend..bij het refrein gaat het weer harder en dan weer zachter..nummer is voorspelbaar maar ligt erg lekker in het gehoor..vind eds stem tijdens dit nummer erg goed over komen.Bij het refrein zie ik wel een beeld voor me van allemaal mensen die hun handen in de lucht stekek als een soort vereringsgroet, moeilijk uit te leggen, maar luister zelf maar, het heeft gewoon iets spiritueels..En of dat een compliment is valt te betwijfelen. Hierna gaat de cd verder volgens de standaard formule...de laatste 2 nummers vallen op door hun te sentimentele en spirituele teksten... Ed in de rol van vredesambassadeur ligt hem niet.
Algehele conclusie:
live gaat terug naar de basis van vier leden en dat is te horen. De pianootjes zijn verdwenen en het is lekker rocken tot ze er bij neervallen.
BOP is van een kwalitatief goed niveau en heeft invloeden van de TDTH en TC. Al haalt ie zeker niet het niveau van TC. De nummers zijn daarvoor te voorspelbaar en teveel hetzelfde en missen de sublieme kracht van nummers als i alone en selling the drama. De nummers zullen het live goed doen. Lekker rocken met ze allen in het goffertpark.
Op een schaal van vijf sterren krijgt deze cd er van mij 3 1/2 en in de live top 6 komt ie binnen op plaats drie na TC en SS.
quote:Met welke van de vorige 5 albums kun je dit album het beste vergelijken?
Op dinsdag 29 april 2003 21:00 schreef SHARKYKING het volgende:Recensie
quote:Secret Samadhi denk ik als ik zo luister... Idd wat hij zei ik hoor geen fratsen en piano's enzo
Op dinsdag 29 april 2003 21:26 schreef Tony_Montana67 het volgende:[..]
Met welke van de vorige 5 albums kun je dit album het beste vergelijken?
quote:kan het me niet voorstellen maar ieder zijn smaak he
Op woensdag 30 april 2003 18:43 schreef LLCoolR het volgende:
Maarre......V vond/vind ik ook super! Kan dat?
quote:Ik heb V best weinig gedraait
Op woensdag 30 april 2003 18:43 schreef LLCoolR het volgende:
Heeeeeeeeeerlijke cd weer!!! Maarre......V vond/vind ik ook super! Kan dat?
quote:Deze is een stuk harder als V en geen keyboard blaat enzo
Op donderdag 1 mei 2003 11:11 schreef dantes_inferno86 het volgende:
V is dan ook heel erg slecht.Slechte teksten,keyboard teveel op de voorgrond,simpel geschreven,veels te zeikerige zang,ed die rapt,live sound weg.A distance to here vond ik ook al slecht.Ik weet nog niet of ik dit album zal gaan kopen.
Maar goed niks zo goed als Throwing Copper... Maar ja bands groeien enzo... Net als Pearl Jam geen 2e Ten maakt etc... The Distance To Here vond ik toch veeeeeeel beter als V, die draai ik ook regelmatig
quote:25 mei
Op vrijdag 2 mei 2003 13:24 schreef Terrah het volgende:
In tegenstelling tot de meeste mensen hiet vond ik V een goed album Maruh ligt ie nou al in de winkel gister naar Utrecht geweest maar kon m' toch niet vinden.
quote:[offtopic]
Op vrijdag 2 mei 2003 16:08 schreef Megalomaniac het volgende:
tssss ach je hebt altijd van die trieste figuren die niet tegen spirituele teksten kunnen en teksten die over vrede gaan en maar altijd wat te zeiken hebben, nou Live is dus wel ff beter als die achterlijke nu-metal bands van tegenwoordig of hiphopgastjes
alle cd's van Live zijn goed OOK V!en de nieuwe gaat weer lekkere ertegenaan en Heaven is een machtig nummer
smell ya later allemaal![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Hoi mede Muse fan
[/offtopic]
V heb ik echt weinig gedraait, de cd miste iets ik weet ook niet wat. Maar deze nieuwe cd is echt top
Die blijft wel ff hangen in m'n cd speler!
quote:
Op maandag 5 mei 2003 22:23 schreef Dezz het volgende:[..]
[offtopic]
Hoi mede Muse fan
[/offtopic]
hoooooi
V heb ik echt weinig gedraait, de cd miste iets ik weet ook niet wat. Maar deze nieuwe cd is echt top
Die blijft wel ff hangen in m'n cd speler!
quote:dit teken ziet er inderdaad erg manowar uit
Op maandag 5 mei 2003 23:14 schreef Theeboon het volgende:
Ik wil hierbij Live nomineren voor de langste string van slechte albumcovers ooit
quote:
Op maandag 5 mei 2003 23:14 schreef Theeboon het volgende:
Ik wil hierbij Live nomineren voor de langste string van slechte albumcovers ooit
't gaat toch om de muziek die erop staat???????
Kan je een geheimpje bewaren? Mooi. Weet je nog dat legendarische geheime concert van Robbie Williams bij BNN? Daar gaan we dus mee door. Niet met Robbie. Met de Amerikaanse mega band Live! Voor één keer in een kleine zaal. Voor een klein publiek. De droom van iedere fan. Alleen bereikbaar voor een paar mazzelaars. Totdat het uitgezonden wordt dan. Maar eigenlijk moet je daar als hardcore fan in echt bij zijn.
Kaarten winnen!
Blijft er nog een belangrijke vraag over: waar kan ik met mn slaapzak in de rij gaan liggen? Nou die slaapzak kan je vergeten. De enige manier om aan kaarten te komen is ze winnen bij BNN. En de enige manier om kaarten te winnen bij BNN is door te bewijzen dat jij een echte Live-fan bent. Nee niet zon mooi-weer-fan. Aleen echte down-in-the mud-sell-your-momma-and-your-best-friends-lung-for-tickets-fans maken een kans. Nou hoef je je moeder niet meteen in de modder te gaan liggen en je moeder te verkopen enzo. Maar je komt er niet met een poster boven je bed. Je hond getatoeëerd met het Live-logo? Dat lijkt er meer op. Maar dan iets zonder dierenmishandelingachtige dingen, zeg maar.
Dus: knip, plak, figuurzaag, film, fotografeer, klei, las, timmer, scheer, teken, aquarel, kopieer, graffiti, zeefdruk, flash, html en schrijf alsof je leven er vanaf hangt!
Waar moet dat heen?
Mail naar popsecret@bnn.nl
Maar met de post kan ook:
BNN Internet
POSTBUS 646
1200AP Hilversum
Ondervermelding van Popsecret: Live
En vergeet je naam, adres, telefoonnummer en woonplaats niet!
quote:Yech... Dat gaat een serieuze muziekliefhebber niet zo snel doen... Dan krijg je alleen maar van die overactieve breezahkids die wel wat willen knutselen....
Op donderdag 8 mei 2003 12:27 schreef SHARKYKING het volgende:Dus: knip, plak, figuurzaag, film, fotografeer, klei, las, timmer, scheer, teken, aquarel, kopieer, graffiti, zeefdruk, flash, html en schrijf alsof je leven er vanaf hangt!
quote:http://bnn-sites.omroep.nl/view/894/879/28765
Op donderdag 8 mei 2003 12:27 schreef SHARKYKING het volgende:
Er is eindelijk nieuws over het geheime concert wat live zou geven:Kan je een geheimpje bewaren? Mooi. Weet je nog dat legendarische geheime concert van Robbie Williams bij BNN? Daar gaan we dus mee door. Niet met Robbie. Met de Amerikaanse mega band Live! Voor één keer in een kleine zaal. Voor een klein publiek. De droom van iedere fan. Alleen bereikbaar voor een paar mazzelaars. Totdat het uitgezonden wordt dan. Maar eigenlijk moet je daar als hardcore fan in echt bij zijn.
Kaarten winnen!
Blijft er nog een belangrijke vraag over: waar kan ik met mn slaapzak in de rij gaan liggen? Nou die slaapzak kan je vergeten. De enige manier om aan kaarten te komen is ze winnen bij BNN. En de enige manier om kaarten te winnen bij BNN is door te bewijzen dat jij een echte Live-fan bent. Nee niet zon mooi-weer-fan. Aleen echte down-in-the mud-sell-your-momma-and-your-best-friends-lung-for-tickets-fans maken een kans. Nou hoef je je moeder niet meteen in de modder te gaan liggen en je moeder te verkopen enzo. Maar je komt er niet met een poster boven je bed. Je hond getatoeëerd met het Live-logo? Dat lijkt er meer op. Maar dan iets zonder dierenmishandelingachtige dingen, zeg maar.
Dus: knip, plak, figuurzaag, film, fotografeer, klei, las, timmer, scheer, teken, aquarel, kopieer, graffiti, zeefdruk, flash, html en schrijf alsof je leven er vanaf hangt!
Waar moet dat heen?
Mail naar popsecret@bnn.nl
Maar met de post kan ook:
BNN InternetPOSTBUS 646
1200AP Hilversum
Ondervermelding van Popsecret: Live
En vergeet je naam, adres, telefoonnummer en woonplaats niet!
iemand al leuke ideen op gedaan??
quote:Het is niet de bedoeling om hier dit soort vragen te stellen.
Op vrijdag 9 mei 2003 18:54 schreef T_r_u_m_a_n het volgende:
Hee ik lees dat sommige van jullie het hele album al binnen hebben.
Ik kan alleen heaven vinden, wat doe ik fout??
Gebruik gewoon kazaa.
HEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEELP!!!
quote:simpele mp3's op z'n engels geschreven weet je wel
Op vrijdag 9 mei 2003 18:54 schreef T_r_u_m_a_n het volgende:
Hee ik lees dat sommige van jullie het hele album al binnen hebben.
Ik kan alleen heaven vinden, wat doe ik fout??
Gebruik gewoon kazaa.
HEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEELP!!!
[Dit bericht is gewijzigd door Seborik op 09-05-2003 22:11]
Wel heel irri, die sensuur! Het leuke van een forum is toch dat je kunt zeggen (lees typen) wat je denkt!!
Als er verder nog iets is, dan kan dat hier:
Ben al druk bezig iets crea's te maken, maar er staat nergens voor welke datum het ingestuurd moet worden naar BNN, weet iemand dat????
Zlef vind ik Throwing copper de beste cd.. maar alles van Live is natuurlijk toppie!
Heb ze 2 jaar geleden ontmoet en ze zijn zooooo aardig, vooral ed en Chad T.
Degene die meedoen aan de wedstrijd, SUCCES!!!!
quote:Ik ben ook al druk bezig ja. Heb LIVE nog nooit ontmoet dus ik hoop dat dit de 1e keer gaat worden
Op zondag 11 mei 2003 15:56 schreef T_r_u_m_a_n het volgende:
Heej, hier vriendin van T_R_U_M_A_N....Ben al druk bezig iets crea's te maken, maar er staat nergens voor welke datum het ingestuurd moet worden naar BNN, weet iemand dat????
Zlef vind ik Throwing copper de beste cd.. maar alles van Live is natuurlijk toppie!
Heb ze 2 jaar geleden ontmoet en ze zijn zooooo aardig, vooral ed en Chad T.
Degene die meedoen aan de wedstrijd, SUCCES!!!!
quote:klopt! en wij (m'n vriend en ik) hebben net gewonnen. Ik hoef dus niet meer creatief te zijn!! yes!!! (was al begonnen aan een filmpje voor BNN maar dat hoeft dus niet meer!)
Op maandag 12 mei 2003 12:32 schreef calvobbes het volgende:
Voor de NIET creatievlingen, bij de diverse 3FM radioprogramma's worden deze week ook kaarten verloot
quote:'t was gisteren wel een doos
Op maandag 12 mei 2003 12:32 schreef calvobbes het volgende:
Voor de NIET creatievlingen, bij de diverse 3FM radioprogramma's worden deze week ook kaarten verloot
quote:nee is niet zo. 3FM hing op maar ze hebben het zo gemonteerd dat het leek alsof zij ophing...was dus helemaal geen doos.
Op vrijdag 16 mei 2003 13:13 schreef Terrah het volgende:[..]
't was gisteren wel een doos
zeg dat mens dat die kaartjes kreeg. gooide zo de hoorn erop en toch nog kaartjes krijgen schande!!
* AirwiN is blij dat hij Live gaat zien op 1 juli in Nijmegen!
quote:Ik vind wel dat BoP dat vleugje 'mystiek' wat ik in SS duidelijk naar voren zag komen wel miste. Niet negatief bedoeld overigens. De muziek is weer iets meer 'down to earth'.
Op maandag 19 mei 2003 19:00 schreef sklommel het volgende:
BOP gaat weer wat meer terug naar SS en TDTH, wat niet slecht is, hoewel ik V toch ook errug goed vond!!! (in tegenstelling tot anderen hier)
Ben erg benieuwd hoe dit 'live' gaat klinken vanavond!!!
vanmorgen in de Sp!ts recensie stond ook zoiets, dat het weer liedjes zijn waar je van na moet denken.
"verbeter-de-wereld-liedjes" ga gewoon rocken en hou op met dat gezeur Kowalcyk!
quote:Ik zou hem als ik jou was eerst eens zelf gaan luisteren!
Op vrijdag 23 mei 2003 20:59 schreef Zapper het volgende:
Bij die albumtitel dacht ik al: ojeeee daar gaan we weervanmorgen in de Sp!ts recensie stond ook zoiets, dat het weer liedjes zijn waar je van na moet denken.
"verbeter-de-wereld-liedjes"
ga gewoon rocken en hou op met dat gezeur Kowalcyk!
quote:hou op met die vooroordelen Zapper en ga gewoon luisteren! LIVE is juist meer down-to-earth met dit album, minder dat prekerige en meer terug naar de stijl van Throwing Copper. Dus als je nou niet de eerste de beste recensie die je leest aanhoudt en zelf eens een oordeel gaat vellen scheelt dat al een stuk!
Op vrijdag 23 mei 2003 20:59 schreef Zapper het volgende:"verbeter-de-wereld-liedjes"
ga gewoon rocken en hou op met dat gezeur Kowalcyk!
PS: popsecret was geweldig!!!
quote:Tja, tegen die eerste kunnen ze niet meer op.
Op maandag 2 juni 2003 11:00 schreef IkSchijtOpJou het volgende:De laatste cd's vallen me toch iets tegen
En toch ook weer een leuk album! Live blijft goed...
En ze zijn idd best populair in NL en BE
De rest van de wereld loopt er niet zo warm voor
Hoewel ik die keybordist maar nix vind in de band. Ik weet niet of ie nog erin zit
quote:daar was ik ook inderdaad..geweldige show!!
Op maandag 2 juni 2003 11:13 schreef xxgirlxx het volgende:
De CD's zijn allemaal lekker, maar er gaat niets boven Live live. Ik ben afgelopen zaterdag naar Live in Brussel geweest en het was gewoon heerlijk!!!
Ik heb wat foto's ervan online staan op:
http://album.tearsong.com/view_album.php?set_albumName=Brussel
quote:nope.
Op maandag 2 juni 2003 11:15 schreef Tunerd het volgende:
Hoewel ik die keybordist maar nix vind in de band. Ik weet niet of ie nog erin zit
13. What Are We Fighting For?
vind ik het beste nummer van de cd. zal wel op 11 september worden uitgebracht
quote:haha, dat vind ik juist 1 van de mindere nummers (beetje zeikerig)
Op maandag 2 juni 2003 11:32 schreef timmy2003 het volgende:13. What Are We Fighting For?
vind ik het beste nummer van de cd. zal wel op 11 september worden uitgebracht
Mijn persoonlijke favorieten zijn denk ik wel:
Like I do (geweldig om een live-show mee te beginnen)
The Sanctity of Dreams
She
Minder:
What are we fighting for, bring the ppl together en lighthouse.
Maar over het algemeen vind ik het een erg goed album, de nummers vullen elkaar goed aan...
quote:Eej, aan de hand van de foto's kan ik toch wel vaststellen dat we erg vlak bij elkaar hebben gestaan!!!
Op maandag 2 juni 2003 11:32 schreef TearSong het volgende:[..]
daar was ik ook inderdaad..geweldige show!!
Ik heb wat foto's ervan online staan op:
http://album.tearsong.com/view_album.php?set_albumName=Brussel
quote:
Op zaterdag 7 juni 2003 23:55 schreef T_r_u_m_a_n het volgende:
Wat vonden jullie van serafin (voorprogramma)??
echt heeeel erg. afschuwelijk...
De rode wijn: ach, was blij dat ik er niet in de buurt stond..en heb medelijden met de mensen met witte shirts die wel daar stonden!
Maar liever rode wijn dan die 'publiekspisser' die er was in Brussel!
Hoe vond je Adam als voor-voorprogramma dan?
Oh en ja, ik zat er al een tijdje voor die ingang..was lekker weer en heeel gezellig!
Voor mij is Throwing Copper nog steeds de ultieme Live CD, maar Distance to Here komt ook hoog hoor. Dolphin's Cry is nog steeds steen en steengoed!
(hmz ja..'ik was de persoon met het Subculture of Live shirt aan' werkt dus niet he?)
Grtz Mario
Let's Go For Pumping
Muzikaal vind ik het een prachtig album hoor, stuk voor stuk mooie nummers. 'Everytime I see your face' vind ik erg lekker, zal ook wel op single uitgebracht worden.
Er staan wel nummers op die ik iets te 'preachy' vind, maar die besmetten het album geenszins. En zo erg is het overigens ook niet, er staan geen Overcoompjes op ofzo. De meeste nummers gaan ook gewoon over
Ik kan er gewoon erg van genieten, zonder te lang over de tekst na te denken.
Ik kijk al uit naar 1 juli
quote:Bijna vergeten, bedankt voor de tip!!
Op zondag 29 juni 2003 18:34 schreef shmoopy het volgende:
Vanavond 22:57 op Ned. 2 het concert dat ze 23 mei gaven in Amsterdam.
*videorecorder klaar zet*
quote:dank u
Op zondag 29 juni 2003 18:24 schreef Machiel het volgende:
Deze www.friendsoflive.com, en damn wat is die website veranderd sinds the Distance
quote:http://www.friendsoflive.com/albums.php desbetreffende album aanklikken en je kunt de lyrics zien.
Op zondag 29 juni 2003 18:40 schreef Zapper het volgende:[..]
dank u
helaas staan er geen lyrics op, waar ik naar op zoek was
quote:
Op zondag 29 juni 2003 19:13 schreef dantes_inferno86 het volgende:http://www.friendsoflive.com/albums.php desbetreffende album aanklikken en je kunt de lyrics zien.
Nummers als Heaven, Life marches on, Out to dry ...
Zou om 23:45 beginnen zie ik nu op tvgids.nl, is dus al eerder begonnen. Zette m net aan en toen speelden ze The Dolphin's Cry.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |