quote:slecht hoor in zo'n makkelijke poule
Op zaterdag 5 april 2003 18:09 schreef Kang-He het volgende:
[afbeelding]
quote:Wat een idiote bug. Ik snap sowieso niet dat ik groepswedstrijden moet spelen.
Op zaterdag 5 april 2003 18:11 schreef DJ.KRIZZ het volgende:[..]
slecht hoor in zo'n makkelijke poule
quote:Ondanks de bugs, ben ik van mening, dat het CM4 stukken beter is dan CM3. Ik zou zeker voor de nieuwe gaan. Speelt veel fijner.
Op zaterdag 5 april 2003 21:41 schreef twi het volgende:
Ik wil nu eindelijk eens een serieus begin aan CM maken. Ik haakte telkens af vanwege m'n PII-333 Mobile, waardoor ik nauwelijks 1 league kon laden. Nu krijg ik een P4M-1.9Ghz met 256 RAM, en hopelijk loopt CM4 er aardig op. Nu hoor ik alleen dat er zat bugs in zitten, en dus twijfel ik er nog over om CM01/02 te halen, of CM4 02/03. Is CM4 écht een stuk slechter dan 01/02, of kan ik gewoon zonder problemen naar de winkel? € 44,95 is namelijk niet niks voor een arm studentje
tja... 44,95 is idd veel geld.
Misschien dat je nu nog een week of 2/3 meer lol kan beleven aan 01/02. Maar daarna zul je balen dat je CM4 niet gekocht hebt
Heb trouwens wel een aankoop gedaan net, hoewel ik verwachtte dat dat moeilijk zou worden. Goalie Roger Juffing was transfervrij, en ik had maar 1 goalie... dus tijd voor een tweede
[Dit bericht is gewijzigd door DaMart op 06-04-2003 12:23]
lache!
quote:Als je even het topic gelezen zou hebben zou je zien dat het om Championship Manager gaat.
Op zondag 6 april 2003 12:59 schreef Bosbeetle het volgende:
cm ?? colin mcrea
quote:idd, ik heb ook alle cm reeksen hier liggen maar cm4 nog niet omdat het zo'n gekloot is met buggie versies/patches...neej ik waxht nog wel ff tot dat er een patch is die de meeste bugs er uit haalt
Op zondag 6 april 2003 13:18 schreef ScHuMiCaMpIoNe het volgende:
Ik vind het aan de ene kant een super spel maar aan de andere kant helemaal niks.
Voor de prijs dat je dit spel koopt mag je verwachten dat je meteen een goed spel in huis haalt zonder allerlei bugs.
Nu moet je weken lang wachten op patches die alles goed maken voordat je het pas echt leuk kan gaan spelen.
Ik vind dat er zeker 20 euro vanaf had gemoeten of nog een paar weken/maanden hadden moeten wachten wat voor de mensen zonder internet is dit spel gewoon 10x niks!
Nog een paar bugs:
Dennis Bergkamp is weer Nederlands international
In seizoen 2 veranderen de scores nadat je gewisseld hebt (3-2 voor tegen PSV en na het wisselen 6-1 voor)
Utrecht - Ajax wordt in de nieuwsberichten weergegeven als een derby
Tijdens de wedstrijd vallen soms in het overzichtsscherm de tijden van gemaakte doelpunten weg.
Wij hebben al zoveel bugs, anderen zullen vast nog wel een paar erbij hebben gevonden en nog veel dubbele, dus er is genoeg voor de luitjes te doen daar!
Ik weet niet of SI van plan is om rond oktober een CM 02/03 uit te brengen, maar ik vind dat degenen die nu CM4 hebben gekocht deze sterk gereduceerd zouden moeten kunnen krijgen. Ik voel me nu flink genaaid. Zoals al eerder is opgemerkt zit ook ik te wachten op de releases van Enhancement Pack 2 (eind deze week) en 3 (dat duurt nog wel een maand!). Normaal gesproken sluit ik mezelf een week lang op na een nieuwe release van CM, maar ik heb nu geen eens zin om aan CM 4 te beginnen. Ben iets te snel geweest met het weggooien van mijn oude savegame van CM 01/02...
quote:Is het wel een bestaande speler en niet alleen een opvul speler?
Op maandag 7 april 2003 00:06 schreef Enchanter het volgende:
Het lukt me niet om een (onbekende) speler aan te trekken , uit een of ander vaag land in Afrika , in de gebruiksaanwijzing staat dat ik op de 'action' knop moet drukken alk bij het splers profiel scherm ben , een probleem , ik zie die hele 'action'knop niet , alleen bij m'n eigen spelers profielen
Heeft ie een history? Zo niet, dan is het geen echte speler en zal dus ook de action button ontbreken, omdat ie niet bestaat.
Heb van der Vaart , Mancini en Wesley Sonck gehaald , Mancini zelfs transfervrij
Alleen de supporters mogen me niet , ze hebben een actiegroep opgestart om mij weg te werken
Wordt je met de patch op de hoogte gesteld van blessures tijdens internationale wedstrijden? Ik had 2x Emerton er uit voor een week of wat zonder iets te horen
Wel een keer verloren en gelijkgespeeld tegen bayern munchen. Maar daar tegenover 2 glansrijke overwinningen op club Brugge (9-0 thuis en 8-0 uit)
Ook tegen Real ging het goed. Een 4-1 thuis en een 4-2 uit. Uiteindelijk door naar de 2e ronde door een onderling beter resultaat in vergelijking met Real.
Je krijgt in de winterstop trouwens weinig tijd om spelers te kopen. Hij telt zo een aantal weken door. Tegen de tijd dat je de kans hebt is de transfermarkt weer gesloten.
Met nog een wedstrijd te spelen heb ik 10 punten en real 7 punten (2e en 3e plaats in de poule) Onderlinge resultaat is in het voordeel van mij. Dus in principe is alles in de poule beslist. Toch ben ik nog niet gekwalificeerd voor de volgende ronde. Dit gebeurde pas na de 6e wedstrijd.
quote:Oke, ga ik proberen. Zit bijna weer in de winterstop dus.
Op maandag 7 april 2003 09:22 schreef ChAoZ het volgende:
Klik eens op het vakje waarin het aantal nieuwe nieuwsitems staat. Dan breekt ie 'm af.
Ondertussen ben ik trouwens nog wel vol op bezig met 2001/2002 en dat gaat lekker Kreeg een waarschuwing dat het bestuur zich toch zorgen ging maken. Stond 18e met Ajax
(niet op verliespunten, maar toch). Heb mijn tactics maar omgegooid en Tsigalko gehaald (21 uit 18) en ik sta nu gelukkig al weer vierde en champions leaugue in zicht.
Ik blijf ze nieuwe contracten geven. En elke keer zo'n 20 tegelijk. Gaat een hoop tijd inzitten.
quote:zich bij die actiegroep wil aansluiten
Op maandag 7 april 2003 08:14 schreef Takemenow het volgende:
Alleen de supporters mogen me niet , ze hebben een actiegroep opgestart om mij weg te werken![]()
quote:misschien is dat zo, omdat dat in het echt ook zo is.
Op maandag 7 april 2003 11:52 schreef Werik het volgende:
Is het iemand anders ook opgevallen dat de spelers die in je U18 team zitten, na een paar maanden van hun (nieuwe) contract alweer als status unprotected krijgen.Ik blijf ze nieuwe contracten geven.
En elke keer zo'n 20 tegelijk. Gaat een hoop tijd inzitten.
quote:Dat zal dat het zijn , want ik probeerde een speler van Goldfield uit Zimbabwe
Op maandag 7 april 2003 07:59 schreef ToBe het volgende:[..]
Is het wel een bestaande speler en niet alleen een opvul speler?
Heeft ie een history? Zo niet, dan is het geen echte speler en zal dus ook de action button ontbreken, omdat ie niet bestaat.
[EDIT] Geldt dat ook voor spelers van m'n under 19 elftal? er zit wel een aardige middenvelder daarzo , die ik graag naar m'n eerste elftal wil halen , ik heb alleen geen idee hoe [/EDIT]
[Dit bericht is gewijzigd door Enchanter op 07-04-2003 14:27]
quote:Dat is het zeker, en ik houd mn hard vast volgend seizoen.
Op maandag 7 april 2003 01:26 schreef DJ.KRIZZ het volgende:
ajax - ado is ook een derby
quote:Alle bugs zijn bekend, niettemin hadden ze gewoon vermeden moeten worden.
Op zondag 6 april 2003 13:30 schreef Werik het volgende:
De dubbel gewonnen met Ajax. In de competitie een achterstand van 11 punten goedgemaakt.Nog een paar bugs:
Dennis Bergkamp is weer Nederlands international
In seizoen 2 veranderen de scores nadat je gewisseld hebt (3-2 voor tegen PSV en na het wisselen 6-1 voor)
Utrecht - Ajax wordt in de nieuwsberichten weergegeven als een derby
Tijdens de wedstrijd vallen soms in het overzichtsscherm de tijden van gemaakte doelpunten weg.
Utrecht - Ajax is een derby, omdat ze inmiddels toch wel rivalen zijn geworden, het is immers niet echt gezellig tussen de fans.
quote:´der·by (de ~ (m.))
Op maandag 7 april 2003 20:56 schreef Reddiablo het volgende:
Utrecht - Ajax is een derby, omdat ze inmiddels toch wel rivalen zijn geworden, het is immers niet echt gezellig tussen de fans.
1 sportwedstrijd tussen ploegen uit dezelfde plaats of de omgeving
overigens wordt Ajax / Feyenoord / PSV onderling ook als 'derby' bestempeld.
I blame Mart Zwets
quote:'Klassieker' noemen we dat
Op maandag 7 april 2003 21:08 schreef Reddiablo het volgende:
houd het dan op rivaliteit.
overigens wordt Ajax / Feyenoord / PSV onderling ook als 'derby' bestempeld.I blame Mart Zwets
quote:Dat zijn toch juist de leuke wedstrijden
Op maandag 7 april 2003 20:54 schreef Reddiablo het volgende:[..]
Dat is het zeker, en ik houd mn hard vast volgend seizoen.
Denk er sterk over na om NIET naar ADO - Ajax te gaan.
Mijn voorhoede doet het leuk trouwens. Ibrahimovic 20 wedstrijden 33 doelpunten en Ivan Bosnjak 12 (8) 24 doelpunten. Gemiddelden van ruim boven de 1 doelpunt per wedstrijd.
Ik had overigens gehoord dat eind van deze week patch 2 uitkomt. Weet iemand al wanneer exact?
Gisteravond de altijd moeilijke wedstrijd tegen NEC gespeeld 3-0 Achterstand in de rust. Alexander Farnerud in deze wedstrijd het voordeel van de twijfel gegeven t.o.v. Ibrahimovic. Pakte dus niet goed uit.
In de 2e helft toch Ibrahimovic ingebracht voor Van der Meijde (Wordt veel gewisseld) Ging meteen een stuk beter. Eindstand 3 - 3 en mijn voorsprong op PSV gehouden.
Een derby is overigens een plaats,streek of een provincie gebonden wedstrijd. Utrecht en Den Haag liggen in een andere provincie!
Bij iemand zijn manager statistieken al veranderd? Bij mij nog niet. Hij past ook niet mijn favoriete opstelling aan. Volgens CM4 speel het liefst 3-4-1-2. Dit heb ik nog nooit gespeeld. Ik speel altijd met 4 verdedigers op lijn. In het eerste seizoen bijna het hele seizoen 4-5-1 gespeeld.
In mijn 2e seizoen speel ik nu 4-4-2 diamond met een inschuivende verdedigende middenvelder.
Het Ajax bestuur is overigens wel delighted met mijn perfomance. (Mag ook wel als je in je eerste jaar drie prijzen wint. (Ned. Super Cup, competitie en amstel cup)
veendam-groningen
cambuur-heerenveen
twente-heracles
psv-eindhoven
feyenoord-sparta
dat zouden de derby's moeten zijn ipv zulke wedstrijden
+ uiteraard de klassiekers
psv laat me(ajax) gewoon Van der Schaaf (die daar een heel seizoen basis stond) kopen voor een lullig prijsje terwijl dit toch wat moeilijker zou moeten zijn tussen toppers, hij stond nog geneens op de transferlijst ofzo...
voor het geval dat jullie dit nog niet wensen, ik kan cm4 niet draaien dus ik speel gewoon cm3 maar met die update dat ik de spelers van dit seizoen wel heb
Als je dus zegt dat de klassiekers derby's zijn, kun je ook zeggen dat b.v. Feyenoord - Groningen een derby is. In CM4 is het woord derby gebruikt in een veel te ruim begrip.
Ze kunnen beter iets van Rivals ofzo gebruiken. Dat is iets realistischer. Er zal nog wel een betere omschrijving zijn, maar daar kom ik zo gauw niet op.
Er is rivaliteit tussen Utrecht en Ajax, en ook bijv. tussen ADO en Ajax.
Soit, het zijn geen derby's, maar het predicaat wat het door het spel krijgt is correct. Alleen is de vertaling niet juist. Het zou een klassieker moeten zijn inderdaad. Weet even zo snel niet een goed Engels woord ervoor.
voorbeeld
Ajax:
Rival Teams
Feyenoord
PSV
Utrecht
Groningen:
Rival Teams
Heerenveen
Twente
Ajax
en daar hebben we dan weer gradaties in. Ajax vs Feyenoord heeft gradatie 20.
Groningen vs Ajax is weer een flink stuk minder.
Rivaliteit is dus inderdaad beter dan derby, maar in het engelse verhaal is volgens mij alleen derby naar voren gekomen.
Ik heb alleen een spitsenprobleem. Bijna alleen geblesseerd voor lange duur, ook Radzinski. Ik heb alleen Rooney (die toch wel eens moet rusten) en Campbell. Kan iemand nog een goede spits aanraden? Ik heb 1 miljoen pond tot mijn beschikking. Is Tsigalko nog steeds zo goed?
Ik heb nog geprobeerd om Yakubu te huren van Ajax , hij wou wel maar ik krijg maar geen werkvergunning
quote:Leuk dat er meer conf div spelers zijn, met beetje geluk ga ik over een paar wedstrijden naar de 2e divisie met Barnet. Heb net voor een 30k nieuwe spelers aangetrokken en ze spelen als een beest!
Op dinsdag 8 april 2003 11:15 schreef Enchanter het volgende:
Ik ben opnieuw begonnen , met forest green rovers in de conv. league.
gaat een stuk beter nu.
Na 28 wedstrijden sta ik op een keurige 8e plaats.
Heb een nieuwe assistent coach aangetrokken , een echte topper.
Bestuur en de fans zijn super tevreden, ik maak zelfs nog kans om play-offs te spelen , terwijl de doelstelling was om degredatie te voorkomen
Ik heb nog geprobeerd om Yakubu te huren van Ajax , hij wou wel maar ik krijg maar geen werkvergunning
quote:eerste 2 competitiewedstrijden al gelijk de topclubs tegen gekomen eerst ajax uit waar ik met 2-1 verloor (2x Hersi voor Ajax en 1x Korneev voor mij)
Op zondag 6 april 2003 21:09 schreef AirRaid het volgende:
via na-competitie gepromoveerd met Fortuna Sittard
2de wedstrijd was PSV thuis
Halve finale van de Championsleague ben ik uitgeschakeld door Arsenal, die later de CL ook wonnen.
Ik heb Chivu gekocht, maar die is dus helaas geen EU speler, en nu heb ik één basisspeler van buiten de EU te veel. Dat is een beetje jammer. Had ik op moeten letten. Ik wil hem eigenlijk dus weer zsm verkopen... Hij heeft zo weinig nut. Ach, ik zie wel hoe het verder verloopt!
quote:Zoals je het nu hebt neergezet helemaal mee eens.
Op dinsdag 8 april 2003 09:14 schreef Reddiablo het volgende:
eigenlijk klopt het dus wel, er zijn voor CM4 rivals ingevoerdvoorbeeld
Ajax:
Rival TeamsFeyenoord
PSV
UtrechtGroningen:
Rival Teams
Heerenveen
Twente
Ajaxen daar hebben we dan weer gradaties in. Ajax vs Feyenoord heeft gradatie 20.
Groningen vs Ajax is weer een flink stuk minder.Rivaliteit is dus inderdaad beter dan derby, maar in het engelse verhaal is volgens mij alleen derby naar voren gekomen.
In het 2e seizoen 12 wedstrijden basis en 8x ingevallen, 24 doelpunten.
quote:Klinkt goed
Op dinsdag 8 april 2003 13:27 schreef Werik het volgende:
Ivan Bosnjak!! Gekocht voor 250.000 euro.In het 2e seizoen 12 wedstrijden basis en 8x ingevallen, 24 doelpunten.
quote:CHEATER !
ik krijg net het bericht van het bestuur dat ze tevreden zijn met de 4-1 overwinning op aartsrivaal Utrecht.
quote:Ik heb hem in een wedstrijd voor 6 goals gehad. Die gast is een beest, niet normaal, als ik ooit nog met een nederlandse club ga spelen, dan haal ik hem zeker weg bij Barnet, kost bijna niets, maar is zoooooooooo goed!
Op dinsdag 8 april 2003 13:38 schreef Karel93 het volgende:
[afbeelding]ben strevens
Hij heeft dit seizoen iets van 37 goals op zijn naam staan met nog 6 wedstrijden te spelen. Ik heb in totaal een saldo van +42 goals, dus hij heeft er behoorlijk wat voor zijn rekeningen genomen (gezien het klein aantal tegendoelpunten wat ik heb).
Gekocht voor 7.5M van Vitesse, die hem weer voor 450.000 gekocht heeft van Sparta.
Ik ben nu op de helft van de competitie met Millwall (1st division, eerste seizoen) en sta momenteel tweede, met een paar puntjes achterstand op Portsmouth, ziet er dus goed uit.
Maar deze Samba is echt HET talent van Millwall (wat zowieso veel jonge supertalenten heeft in de jeugd). Hij is uiteraard clubtopscorer en wordt begeerd door veel clubs, maar is trouw aan Millwall en accepteerde een nieuwe contractaanbieding.
Ik verwacht dit jaar te gaan promoveren en dan eens wat goeie spelers aan te trekken.
Mijn beste spelers nu:
Mexčs (geleend)
Mista (geleend)
Samba
Dennis Wise (die kennen we vast wel)
Livermore
Cahill
"No one likes us, we don't care"
ik moet voor de Amstel Cup spelen op de dag van de loting. Fijn als je je spelers net hebt gespaard voor een CL wedstrijd en je opeens Amstel Cup moet spelen .
quote:nee
Op dinsdag 8 april 2003 16:25 schreef Kang-He het volgende:
Is er geen manier waarop je kan kijken welke spelers je club favouren?
quote:je kunt het spelen op 800x600 best spelen, maar niet windowed! dan moet je MEER DAN 1024x768 aankunnen
Op dinsdag 8 april 2003 17:29 schreef JOHAN410 het volgende:
Ik heb een probleem met Cm4 de standaard resolutie (1024X768) is te hoog voor mijn 15 inch monitor en als ik het vinkje bij full screen weg haal krijg ik een error. Maar het moet volgens de readme file wel mogelijk zijn om in 800X600 te spelen. Zou erg jammer zijn als het niet lukt want CM 2001-2002 vond ik een super gaaf spel. De patch heb ik trouwens al geinstalleerd.
quote:Hoe doe ik dat dan? Als ik bij display in het opties menu het vinkje bij full weg haal dan krijg ik deze error: I was unable to change your screen settings. Make sure your system supports the requested change and try again.
Op dinsdag 8 april 2003 18:02 schreef ChAoZ het volgende:[..]
je kunt het spelen op 800x600 best spelen, maar niet windowed! dan moet je MEER DAN 1024x768 aankunnen
Waar ik nou nieuwsgierig naar ben is of dat dus aan het aantal leaques ligt wat ik draai, of dat je meteen vanaf het begin al "kunstmatig" samengestelde spelers krijgt. Ook omdat de leeftijden van de spelers al betrekkelijk hoog zijn
quote:Ik kan met een gerust geweten zeggen dat ik in deze versie nog helemaal niet GECHEAT heb.
Op dinsdag 8 april 2003 14:42 schreef PBateman1978 het volgende:[..]
CHEATER !
Is ook niet nodig met 23 wedstrijden gespeeld en 106 doelpunten voor, 23 tegen in de competitie.
Wel in de tweede ronde cl uitgeschakeld door Milan
Het bestuur is tevreden over me na een zwaar en moeilijk seizoen waarin we in de tweede ronde CL uitgeschakeld werden maar gelukkig wel onze doelstelling om kampioen te worden hebben bereikt.
Alleen de supporters zijn nog steeds niet blij met me , maar zijn wel blij met het kampioenschap.
Net Figo aangetrokken die wegwilde bij Real Madrid Hij heeft beloofd veel prijzen met Manchester te gaan winnen
We zullen zien wat het tweede seizoen onder mijn management gaat brengen , Figo is binnen , nu Nesta en Davids nog ........
Sta na 30 wedstrijden in het 2e seizoen wel wederom in de middenmoot (10e) maar heb net wel met 1-8 (!!) van RBC gewonnen...
Een veels te hoge uitslag als je het mij vraagt, zulk soort uitslagen ben ik in CM01/02 zeker niet tegengekomen....
Het blijft in ieder geval erg moeilijk vind ik, in CM01/02 was ik vaak in het 2e seizoen met FCU al CL-speler en/of landskampioen of bekerwinnaar, maar dat zit er nu voorlopig nog niet in....
quote:Zijn naar aanleiding van de dubbel die je hebt behaald je managerstatistieken veranderd?
Op woensdag 9 april 2003 09:08 schreef Takemenow het volgende:
Gisteren mijn eerste seizoen bij Manchester United afgesloten met het binnenhalen van het landskampioenschap en de League Cup![]()
Het bestuur is tevreden over me na een zwaar en moeilijk seizoen waarin we in de tweede ronde CL uitgeschakeld werden maar gelukkig wel onze doelstelling om kampioen te worden hebben bereikt.
Alleen de supporters zijn nog steeds niet blij met me , maar zijn wel blij met het kampioenschap.
Net Figo aangetrokken die wegwilde bij Real Madrid
Hij heeft beloofd veel prijzen met Manchester te gaan winnen
We zullen zien wat het tweede seizoen onder mijn management gaat brengen , Figo is binnen , nu Nesta en Davids nog ........
Ik heb zelf met ajax de dubbel behaald, maar mijn statistieken zijn nog steeds hetzelfde.
quote:Ach, was maar een enkele uitslag bij jou. Ik heb voor de cl Club Brugge met 8-0 en 9-0 verslagen. In de competitie heb ik tegen PSV met 7-2 gewonnen en er komen regelmatig uitslagen van 6-0 of meer voor.
Op woensdag 9 april 2003 09:14 schreef PBateman1978 het volgende:
Ik ben gisteren weereens verder gegaan met FC Utrecht, heb eindelijk zelf eens trainingschemas opgesteld (defence, midfield, wingers, attack) en dat schijnt nog te helpen ook !Sta na 30 wedstrijden in het 2e seizoen wel wederom in de middenmoot (10e) maar heb net wel met 1-8 (!!) van RBC gewonnen...
Een veels te hoge uitslag als je het mij vraagt, zulk soort uitslagen ben ik in CM01/02 zeker niet tegengekomen....
Het blijft in ieder geval erg moeilijk vind ik, in CM01/02 was ik vaak in het 2e seizoen met FCU al CL-speler en/of landskampioen of bekerwinnaar, maar dat zit er nu voorlopig nog niet in....
Alleen tegen NEC heb ik het altijd moeilijk
In de vorige cm manager kwamen ze wel voor, maar slechts een aantal keren per seizoen en dan uitslagen van 6-1 ofzo. De AI wilde nog weleens gelijke spelen met een hoge uitslag (5-5) neerzetten. Maar dan had je het ook wel gehad.
in de competitie sta ik 1ste, maar het ontbreekt mij aan scorend vermogen, waar het in het begin goed mee ging en nu de laatste paar wedstrijden niet meer lukt
heb in 23 wedstrijdne slechts 35 gescoord en ben hiermee een van de minst scorende ploegen
quote:Nee, er is helemaal niks aan veranderd
Op woensdag 9 april 2003 09:16 schreef Werik het volgende:[..]
Zijn naar aanleiding van de dubbel die je hebt behaald je managerstatistieken veranderd?
Ik heb zelf met ajax de dubbel behaald, maar mijn statistieken zijn nog steeds hetzelfde.
Ik moet wel zeggen dat ik met mazzel kampioen ben geworden want ik had samen met Newcastle 79 punten , ik had alleen 1 doelpunt meer als hun
Het is zelfs een tijdje zo geweest dat bij Job Information mijn baan very insecure was
met de defensie zit het wel snor ben in de competitie pas 12x gepasseerd en dat omdat bartez bij mij paar keer geblesseerd raakte en ik dus ook veel met Carrol heb moeten keepen en zelf een keer met de pas 20-jarige Williams
quote:Je kan hem zelfs windowed spelen, je moet het volgende doen:
Op dinsdag 8 april 2003 17:29 schreef JOHAN410 het volgende:
Ik heb een probleem met Cm4 de standaard resolutie (1024X768) is te hoog voor mijn 15 inch monitor en als ik het vinkje bij full screen weg haal krijg ik een error. Maar het moet volgens de readme file wel mogelijk zijn om in 800X600 te spelen. Zou erg jammer zijn als het niet lukt want CM 2001-2002 vond ik een super gaaf spel. De patch heb ik trouwens al geinstalleerd.
ga naar de shortcut om hem op te starten, zet achter die shortcut -small_screen, hele shortcut wordt dan "C:\Program Files\Eidos Interactive\CM4\cm4.exe" -small_screen
Haal vinkje full screen weg, en het spel wordt windowed, kan je hem zo groot en klein maken als je wilt
quote:Dat zijn de overwinningen.
Op woensdag 9 april 2003 09:37 schreef Takemenow het volgende:[..]
Nee, er is helemaal niks aan veranderd
Heel apart , maar goed ik hoop op volgens seizoen.
Ik moet wel zeggen dat ik met mazzel kampioen ben geworden want ik had samen met Newcastle 79 punten , ik had alleen 1 doelpunt meer als hun
![]()
Het is zelfs een tijdje zo geweest dat bij Job Information mijn baan very insecure was
Ik krijg nu na elke wedstrijd dat ze delighted zijn Alleen toen ik net aangesteld was waren de fans niet blij dat hun club een onervaren speler had aangetrokken.
Ik zal vanavond eens kijken wat de fans nu zeggen.
quote:Satisfied houdt in dat je het gemiddeld doet. Je voldoet aan de verwachtingen van het bestuur. Met pleased doe je het bovengemiddeld. Je prestaties liggen iets boven de verwachtingen van het bestuur. Hierna krijg je nog very pleased en delighted. Met very pleased zijn je prestaties ver boven verwachting en met delighted zijn je prestaties van wereldniveau
Op woensdag 9 april 2003 10:20 schreef WasQ het volgende:
Is het beter als de board Satisfied is, of als ze Pleased is? Ik gok het laatste, maar echt veel verschil zie ik er niet in. Ik zou ze allebei vertalen met tevreden denk ik.
Unsatisfied spreekt voor zich denk.
quote:Betere sponsor proberen te krijgen? Stadion uitbreiden. Je budget vergroten door spelers te verkopen.
Op woensdag 9 april 2003 10:21 schreef ToBe het volgende:
Hoe kan ik ooit meer geld krijgen voor salarissen? Nu van de conf uiteindelijk in de 2e divisie terecht en mag nog steeds max 8000 euro per maand bieden. Zo kan ik natuurlijk geen spelers aantrekken.
In de vorige cm manager was het zo, dat hoe hoger je banksaldo was hoe hogere lonen je kon geven.
En anders kun je altijd je bestuur nog proberen te overtuigen.
quote:Door een beker te winnen of kampioen te worden komen er natuurlijk meer sponnsors , lijkt mij ..... ik heb namelijk zelf een verbeterde sponsor gekregen na het winnen van de League Cup en het landskampioenschap
Op woensdag 9 april 2003 10:56 schreef STHAJONG het volgende:
hoe krijg je beter sponsors dan????
quote:Lukt helaas ook niet ook dan krijg ik deze error: I was unable to change your screen settings. Make sure your system supports the requested change and try again. Damn ik wil zo graag Cm4 spelen maar het is nu echt te klein om het lekker te spelen
Op woensdag 9 april 2003 10:03 schreef ToBe het volgende:[..]
Je kan hem zelfs windowed spelen, je moet het volgende doen:
ga naar de shortcut om hem op te starten, zet achter die shortcut -small_screen, hele shortcut wordt dan "C:\Program Files\Eidos Interactive\CM4\cm4.exe" -small_screen
Haal vinkje full screen weg, en het spel wordt windowed, kan je hem zo groot en klein maken als je wilt
Ik dacht ik ga eens met vakantie voor onbepaalde tijd. Blijkt nu dat mijn team al !! zijn wedstrijden gewonnen heeft met slecht 8 tegendoelpunten en 100 voor er werd gewonnen van chelsea wolves en nog veel grote clubs. uiteindelijk kon alleen liverpool net van mij winnen. Mijn team heeft ongeveer 22 spelers, die bijvoorbeeld in januari 11 wedstrijden speelden en geen doeplunten tegen kreeg. Prima resultaat maar erg ongeloofwaardig. Dit alles terwijl het hele team zich vermoeid voelt.
ik speel trouwens met Barnet in de Third Division.
Tevens zou ik wel een wedstrijd willen uitstellen, hoe doe ik dat?
quote:Dank je voor de uitgebreide uitleg. Delighted enzo snap ik wel hoor. Kan wel Engels. Had alleen ff probleempjes met satisfied en pleased. Maar thanks
Op woensdag 9 april 2003 10:28 schreef Werik het volgende:[..]
Satisfied houdt in dat je het gemiddeld doet. Je voldoet aan de verwachtingen van het bestuur. Met pleased doe je het bovengemiddeld. Je prestaties liggen iets boven de verwachtingen van het bestuur. Hierna krijg je nog very pleased en delighted. Met very pleased zijn je prestaties ver boven verwachting en met delighted zijn je prestaties van wereldniveau
Unsatisfied spreekt voor zich denk.
quote:Graag gedaan. Enne ik was toch aan het typen dus
Op woensdag 9 april 2003 14:01 schreef WasQ het volgende:[..]
Dank je voor de uitgebreide uitleg. Delighted enzo snap ik wel hoor. Kan wel Engels. Had alleen ff probleempjes met satisfied en pleased. Maar thanks
quote:uitstellen kon je vroeger doen bij bestuur verzoek. Dan had je de keuze of voetbalbond verzoek of bestuur verzoek. bij de voetbalbond had je dan de optie om over een scheidsrechter te klagen of een wedstrijd uit te stellen (Dit kon alleen de eerstvolgende wedstrijd zijn)
Op woensdag 9 april 2003 13:06 schreef Karel93 het volgende:
volgens mij heb ik nog een bug/;Ik dacht ik ga eens met vakantie voor onbepaalde tijd. Blijkt nu dat mijn team al !! zijn wedstrijden gewonnen heeft met slecht 8 tegendoelpunten en 100 voor er werd gewonnen van chelsea wolves en nog veel grote clubs. uiteindelijk kon alleen liverpool net van mij winnen. Mijn team heeft ongeveer 22 spelers, die bijvoorbeeld in januari 11 wedstrijden speelden en geen doeplunten tegen kreeg. Prima resultaat maar erg ongeloofwaardig. Dit alles terwijl het hele team zich vermoeid voelt.
ik speel trouwens met Barnet in de Third Division.
Tevens zou ik wel een wedstrijd willen uitstellen, hoe doe ik dat?
Hoe dit in CM4 zit weet ik zo niet (ben aan het werk), maar ik denk dat het ongeveer op de bovenstaande manier gaat
Ik heb nu trouwens ook wat eigen trainingsschema's gemaakt voor aanvallers, middenveld en verdediging (geinspireerd door een eerdere post in dit topic )... zowaar lijken mijn middenvelders het net wat meer te vinden nu
Na een jaar:
Third div: 42x gewonnen 3x gelijk 1 keer verloren en 148 voor en 6 tegen.
Vans trophy gewonnen
League cup halve finale verloren van Liverpool
FA Cup gewonnen (oa fulham chelsea arsenal en ManU verslagen)
ik heb maar een speler gekocht (nick wright) en twee coahces: H Paiva(assistent manager) en F da costa.
maarje nu maar weer even normaal spelen, kijken of ik deze prestatie kan herhalen.
rare dingen:
Twee verdedigers hadden een conditie van 3 en toch won "ik" met 4-0 van chelsea.
Op een gegevne moment scoorde wright. hij schoot vanaf linksmidden in het stafschopgebied via de kop van de zestien in de rechterkruising ????
Het leek er ook op dat de tegenstanders niet konden scoren, meestal had ik 25 schoten tegen op doel en dan ging er geen een in.
dat was het weer eventjes.
lekker gepland die interlands
had hetzelfde met ajax tegen man utd maar hun misten 2x zoveel spelers
quote:met mijn tegenstander heb ik nix te maken, ik kan nu fijn zien hoe ik een elftal (dat mogelijkheden heeft) in elkaar te flansen
Op woensdag 9 april 2003 21:27 schreef DJ.KRIZZ het volgende:
ach, daar heeft je tegenstander ook last van..had hetzelfde met ajax tegen man utd maar hun misten 2x zoveel spelers
Ligt dit aan de tactiek en de spelers die je tot je beschikking hebt of aan het spel? (Niet dat ik het erg vindt hoor, ik hou er wel van om records te verpletteren.)
Ik heb ook al gehoord van iemand anders dat die na 15 wedstrijden pas 4 punten had en die speelde ook met Ajax.
Ik speel overigens 4-4-2 diamond met Gung ho, direct passen en Through the middle.
Ibrahimovic en Bosnjak hebben samen van de bovenstaande doelpunten er 120 gescoord!
Ik kreeg ook nog een melding dat speler x een pass deed naar speler y, waarbij speler y op het randje buitenspel stond. pass gegeven, melding: hij mag door, vlag blijft naar beneden. speler y moet nog een meter of 15 overbruggen, doet dat, schiet, scoort en de goal wordt afgekeurd. De grens had de vlag inmiddels toch maar omhoog gedaan. beetje vreemd voorval.
quote:Dat is wel heel extreem allemaal , dus die gekke Ibrahimovic zou er zomaar effe 60 inperen in 30 wedstrijden
Op donderdag 10 april 2003 08:34 schreef Werik het volgende:
Ik heb nu met Ajax in het 2e seizoen 140 doelpunten voor en iets van 34 tegen na 30 wedstrijden. Een voorsprong van 10 punten op feyenoord.
Ik heb PSV met 7-2 en Feyenoord met 8-1 verslagen. Dit lijken mij ook niet echt realistische getallen. Alle spelers blijven ook wedstrijdfit (afgezien van blessures dan)Ligt dit aan de tactiek en de spelers die je tot je beschikking hebt of aan het spel? (Niet dat ik het erg vindt hoor, ik hou er wel van om records te verpletteren.)
Ik heb ook al gehoord van iemand anders dat die na 15 wedstrijden pas 4 punten had en die speelde ook met Ajax.
Ik speel overigens 4-4-2 diamond met Gung ho, direct passen en Through the middle.
Ibrahimovic en Bosnjak hebben samen van de bovenstaande doelpunten er 120 gescoord!
Ik denk dat dat een bug is en een grote ook.
quote:Vreemd? Dat is zeer realistisch juist
Op donderdag 10 april 2003 09:03 schreef ChAoZ het volgende:
Ik kreeg ook nog een melding dat speler x een pass deed naar speler y, waarbij speler y op het randje buitenspel stond. pass gegeven, melding: hij mag door, vlag blijft naar beneden. speler y moet nog een meter of 15 overbruggen, doet dat, schiet, scoort en de goal wordt afgekeurd. De grens had de vlag inmiddels toch maar omhoog gedaan. beetje vreemd voorval.
NEC is trouwens veels te goed in dit spel. Klopt ook geen donder van. Zelfde geld in mindere mate voor AZ.
quote:Het is meer in de verhouding Ibrahimovic 75 en Bosnjak 45 (Ik zal binnenkort weleens proberen een screenie te plaatsen.)
Op donderdag 10 april 2003 09:05 schreef Takemenow het volgende:[..]
Dat is wel heel extreem allemaal , dus die gekke Ibrahimovic zou er zomaar effe 60 inperen in 30 wedstrijden
![]()
![]()
Ik denk dat dat een bug is en een grote ook.
quote:Jammer dat dit dan gebeurt in een verder redelijk realistisch spel .... 75 doelpunten en dan ook nog van Zlatan ...
Op donderdag 10 april 2003 09:13 schreef Werik het volgende:[..]
Het is meer in de verhouding Ibrahimovic 75 en Bosnjak 45 (Ik zal binnenkort weleens proberen een screenie te plaatsen.)
quote:Waarom?
Op donderdag 10 april 2003 09:06 schreef Cart_man het volgende:NEC is trouwens veels te goed in dit spel. Klopt ook geen donder van. Zelfde geld in mindere mate voor AZ.
heb zelf pas 1 seizoen afgerond, en NEC en AZ stonden gewoon in de middenmoot.
doormailen?
cmnederland@hotmail.com
quote:Ik denk dat het eraan ligt of je de juiste opstelling kunt creeeren, waarmee je de AI in de maling kan nemen. Het gebeurt overigens wel in het extreme.
Op donderdag 10 april 2003 09:20 schreef Takemenow het volgende:[..]
Jammer dat dit dan gebeurt in een verder redelijk realistisch spel .... 75 doelpunten en dan ook nog van Zlatan ...
![]()
(Ik was overigens wel uitgeschakeld in de derde ronde Amstel Cup en tweede ronde cl)
quote:Is goed, zal alleen waarschijnlijk morgenavond worden. Beetje druk vanavond (en nu zit ik op mijn werk)
Op donderdag 10 april 2003 09:25 schreef Reddiablo het volgende:
beetje absurd inderdaad dat Ajax verhaal, kun je de tactic uploaden of doormailen zodat ik dit kan testen?doormailen?
cmnederland@hotmail.com
quote:Dat zijn verhalen die ik van anderen hoor. Ik speel zelf nog niet. Wacht eerst tot alles verholpen is.
Op donderdag 10 april 2003 09:22 schreef Reddiablo het volgende:[..]
Waarom?
heb zelf pas 1 seizoen afgerond, en NEC en AZ stonden gewoon in de middenmoot.
Toch 10 miljoen Euro voor gevangen, dus dat scheelde weer.
Heb als vervanger in de spits Tommy Oren gehaald, en voor seizoen 3 ook weer een aantal nederlandse talenten gehaald zoals Sander Duits van de Graafschap (een linksbenige verdediger !!!!), Koen van der Laak van Den Bosch, en Antoine Wellens van Emmen (d8 ik)...
Had me zonder t te weten geplaatst voor de Intertoto-cup, en heb de 2e ronde al overleefd door Steaua te verslaan...
Trouwens, er zijn HEEL VEEL unemployed staff-leden te krijgen met voor zowat alle atrributes 20 !
quote:
Op donderdag 10 april 2003 10:10 schreef paterz het volgende:
Waarom zit iedereen te zeuren over kopen en 44.95 euro neem tog gewoon een gebrande versie dan maakt het ook niej uit als het spel wat minder is heeft je toch nix gekost![]()
![]()
30 wedstrijden gespeeld. 145 doelpunten voor, 33 doelpunten tegen Doelsaldo van +112
Zlatan Ibrahimovic: 27(1) wedstrijden daarin 61 doelpunten en 31 assists
Ivan Bosnjak: 25(4) wedstrijden waarin 34 doelpunten en 23 assists
Iets minder dan ik eerst zei, maar dat was met cl en amstel cup erbij.
Ik heb ook de fixtures even snel bekeken, daarin heb ik slechts 1 wedstrijd niet gescoord. (de Super Cup tegen PSV) De allereerste wedstrijd van het seizoen.
In cl zat ik in een poule met Real Madrid, Bayern Muchen en Club Brugge. Vooral de wedstrijden tegen Club waren onrealistich (maar wel leuk) 8-0 en 9-0.
Was overigens tegen NEC!! De enige ploeg waar ik uit en thuis moeite mee heb. (PSV uit is soms lastig)
Ik had in die wedstrijd de voorkeur gegeven aan Farnerud. (Een schitterende lijst, maar scoren ho maar) Snel maar weer van teruggekomen en Zlatan laten staan.
quote:Ik speel 4-4-2 Diamond
Op donderdag 10 april 2003 10:29 schreef Takemenow het volgende:
Dus Gung Ho doet de trucEn verder welke opstelling ? 4-4-2 4-3-3
Stekelenburg (DM)
Trabelsi (DR)
Pasanen (DC)
Marcelo Heleno (DC)
De Jong (DL)
Galasek (DMC bij balverlies, MC bij balbezit)
Farnerud (MR bij balverlies, AMR bij balbezit)
Van der Vaart of Hersi (ML bij balverlies, AML bij balbezit)
Hersi of van der Vaart (AMC)
Ibrahimovic (FC)
Bosnjak (FC)
Afhankelijk van de wedstrijd verwissel ik soms Van der Vaart en Hersi van positie.
Passing style: Direct (Als het niet loopt Long)
Focus passing: Through the middle
Tackling: Hard
Closing down: Always
Counter Attack: yes
Dit moet het zo ongeveer zijn.
quote:Maakt niks uit denk ik. Ik speel 4-4-2 diamond. Probeer het eens uit, zou ik zeggen. Ik heb wel mijn centrale verdedigers op Defensive gezet, anders krijg je van die 7-5 uitslagen tegen goede tegenstanders... Lijkt me...
Op donderdag 10 april 2003 10:29 schreef Takemenow het volgende:
Dus Gung Ho doet de trucEn verder welke opstelling ? 4-4-2 4-3-3
quote:Alleen Milan uit is lastig (5-2 verlies) In de competitie hoef je je verdedigers echt niet aan te passen. Je krijgt af en toe een doelpunt tegen. Soms 2 en volgens mij heb ik 1 keer 3 doelpunten tegen gehad.
Op donderdag 10 april 2003 10:54 schreef WasQ het volgende:[..]
Maakt niks uit denk ik. Ik speel 4-4-2 diamond. Probeer het eens uit, zou ik zeggen. Ik heb wel mijn centrale verdedigers op Defensive gezet, anders krijg je van die 7-5 uitslagen tegen goede tegenstanders... Lijkt me...
OW Ja, het is wel van belang dat je een goede keeper hebt.
[Dit bericht is gewijzigd door Werik op 10-04-2003 11:14]
quote:dat zijn er wel heel weinig. ik had 2,3,8 uit 110 goals of zo
Op donderdag 10 april 2003 10:57 schreef Werik het volgende:
Wat ik ook wel opvallend vindt is dat van die 145 doepunten er slechts 1 uit een directe vrije trap komt. Drie uit een indirecte en 3 uit een corner![]()
Nou ja, weer verder gaan proberen.
Speel nu 4-4-2
quote:dat had ik ook al een keer genoemd ja. maar kreeg er geen reactie op. Weet jij hier iets van Reddiablo?
Op donderdag 10 april 2003 12:56 schreef Poepoog het volgende:
Wat ook raar is, is dat niemand gebleseerd raakt in trainingen?
trouwens, ik speelde met crewe eerste seizoen (div 2 dus) en keek op een gegeven ogenblik naar form van de team. Nr 24 had een form van 3x winst en 2x gelijk!!!!! Lijkt me een bug
Ik speel 4.0.3
3x Boukhari (Zlatan was gebleseerd)
1x Elkhattbi
Ik speel trouwens nog met bijna dezelfde spelers als aan het begin.
Heb alleen:
Assouiki gehaald van RKC, omdat Mido en Zlatan beiden gebleseerd waren
Elkhattbi: Scoorde veel voor AZ en ik had dus een scorende spits nodig
Xavier: Trabelsi is weg gekaapt door Barca en had een vervanger nodig.
En Reddiablo had je nog gelezen dat dat probleempje met het terugvallen naar de desktop aan het automatisch verbergen van de office taakbalk ligt. (In ieder geval onder 98 se)
quote:Idd, NEC stond in de top 5 bij mij en stonden een hele tijd zelfs 2e geloof ik.
Op donderdag 10 april 2003 09:06 schreef Cart_man het volgende:[..]
Vreemd? Dat is zeer realistisch juist
NEC is trouwens veels te goed in dit spel. Klopt ook geen donder van. Zelfde geld in mindere mate voor AZ.
quote:NEC is idd erg overschat... in mijn eerste seizoen ben ik op doelsaldo kampioen geworden met Feyenoord... nummer 2, met een iets minder doelsaldo, en een flinke voorsprong op Ajax en PSV was... NEC
Op donderdag 10 april 2003 13:26 schreef Ajaxno1 het volgende:[..]
Idd, NEC stond in de top 5 bij mij en stonden een hele tijd zelfs 2e geloof ik.
quote:Binnen 5-7 dagen volgens 't forum van sigames...
Heeft iemand een datum voor wanneer de 2e patc... ehh... enhancement pack uitgebracht wordt? Ik heb nergens een datum of iets dergelijks kunnen vinden
[Dit bericht is gewijzigd door AirRaid op 10-04-2003 15:07]
quote:Gewoon mentalty op Gung ho zetten, en 4-4-2 spelen zoals ik doe, btw wel tackling op hard anders heb je imo kans op veel tegen goals. De gehele tacktiek staat een pag hiervoor geloof ik.
Op donderdag 10 april 2003 14:34 schreef AirRaid het volgende:
kan iemand die ging ho tacktiek ergens op een site zetten of anders een link geven waar die staat???
Leuk, zo'n scheids
Net even een nieuwe uitdaging voor de laatste 3 wedstrijden bedacht.
Ik heb nu in 31 wedstrijden 147x gescoord. in de laatste 3 wedstrijden wil ik proberen nog 23x te scoren. Dan zit je op een gemiddelde van exact 5 doelpunten per wedstrijd.
quote:Is mij niet opgevallen eigenlijk , waar ik me wel vreselijk aan stoor zijn die helften (?) dat er werkelijk h-e-l-e-m-a-a-l niets gebeurd.......
Op donderdag 10 april 2003 15:17 schreef Werik het volgende:
Ow ja, de aftrap na een doelpunt wordt trouwens niet als een dood spelmoment gezien. Is dit iemand anders ook opgevallen, dat je niet kan wisselen op het moment dat er een goal valt. Je moet wachten tot er een vrije trap, uitgooi etc. is om dan te kunnen wisselen.
quote:En dat is mij weer niet overkomen. Misschien komt het omdat ik te veel doelpunten maak.
Op donderdag 10 april 2003 15:23 schreef Takemenow het volgende:[..]
Is mij niet opgevallen eigenlijk , waar ik me wel vreselijk aan stoor zijn die helften (?) dat er werkelijk h-e-l-e-m-a-a-l niets gebeurd.......
Alhoewel het verschil tussen extended highlights en full match vergeleken met key behoorlijk groot is volgens mij. En dan doel ik eigenlijk vooral op het aantal schoten en doelpunten die je te zien krijgt.
Met extended schiet ik gemiddeld zo'n 30 a 40 keer op doel.
Met key was dit gehalveerd. Of dit nou aan die bepaalde wedstrijden lag weet ik niet. Maar ik vind het eigenlijk wel typisch.
Following PSV player John de Jong's plea for first-team football, soccernet.com conducted a poll to get the fan's view on whether de Jong should be part of PSV's first-team plans.
Remarkably not one single fan wanted de Jong in the first-team.
The full result was: Yes: 0% - No: 100% - Undecided: 0%.
.
quote:idd, maar je moet er wel de spelers voor hebben. En een strek middenveld plus verdediging.
Op donderdag 10 april 2003 18:31 schreef AirRaid het volgende:
dat gung ho is geniaal, na een paar mindere wedstrijden weer eens lekker gewonnen van Chelsea met 3-0 (3x van nistelrooij)
Ik win in m'n 1e jaar met psv de uefa cup en het landskampioenschap en wie word manager of the year?
Neeeeej...die heeft idd een hoop berijkt dit seizoen met rbc
bug is bekend
Ik ben kampioen geworden in mijn 1e seizoen van de 1st division met Millwall FC
Het was spannend tot de laatste wedstrijd, want ik ben met 1 punt verschil voor Portsmouth geëindigd.
Volgend seizoen premierleague, ik zal eerst eens proberen mijn selectie wat te versterken, dat is wel nodig denk ik om er niet direct weer uit te klappen.
Nog niet al te veel aankopen gedaan in totaal, en zeker niet aankopen die ik echt gebruik.
Voor dit seizoen helaas geen Emerton en Mista op loan. Duscher en een of andere FRC van Barcelona mogen die posities innemen. Hoewel, die FRC zit op de bank. Maar ja, hij kost niets. Rodrigo (MALC, eerste seizoen op huurbasis bij Everton) wilde voor 3000pound/week wel bij mij ballen En volgens mijn assistant is die beter voor de attacking midfielder positie in mijn 4-1-2-1-2 opstelling.
Trouwens wel ineens een stuk minder geld zeg in Engeland van de tv.
Zlatan Ibrahimovic en Ivan Bosnjak hebben samen ongeveer 130x gescoord. (Comp. cl. en Amstel Cup)
En ik heb zowaar een transferbudget gehad en de garantie dat ik alle transferinkomsten weer mag spenderen
quote:ik ging van 152 naar 438k pound sterling na promotie naar de 1e divisie
Op vrijdag 11 april 2003 08:22 schreef Werik het volgende:
Een nieuw sponsor gekregen trouwens. Van 2,9 miljoen naar 3,9 miljoen euro gegaan.En ik heb zowaar een transferbudget gehad en de garantie dat ik alle transferinkomsten weer mag spenderen
quote:toevallig een slechte crack? er zijn meerdere cracks beschikbaar, waarvan er min. 1 erg slecht is. Ik zou dus zeggen: kopen dag ding!
Op vrijdag 11 april 2003 09:03 schreef mregeling het volgende:
ik krijg cm4 geen eens opgestart, ik dubbelklik op cm4 icoon en verder gebeurt er nix, geen foutmelding , helemaal nix, vaag , want hij heeft het wel gedaan, maar toen ik later weer wou spelen krijg ik steeds dit
iemand verder last van??
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 09:21 schreef mregeling het volgende:
ik heb hem ook gekocht alleen ik heb die crack gedaan anders moet ik steeds cd erin hebben, nu heb ik hem opgeborgen
quote:somehow komt dit toch niet heel erg geloofwaardig over, zeker gezien de pfieww in je 2e post
Op vrijdag 11 april 2003 09:23 schreef mregeling het volgende:
ik heb nu goeie crack gevondenpfieww
ff een vraagje (ja ik ben CM noob) ; Kan je een speler op bepaalde dingen laten trainen , bijvoorbeeld een spits op finishing ?
Zo ja , hoe
zo nee jammer
quote:Ja, oner het kopje TRAINING kan je een aantal verschillende trainingsvormen kiezen. Je kan er ook verschillende schema's (bijv 1 voor spitsen, 1 voor middenveld, 1 defensie) maken en dan spelers in die verschillende schema's zetten
Op vrijdag 11 april 2003 12:42 schreef Enchanter het volgende:
ff een vraagje (ja ik ben CM noob) ; Kan je een speler op bepaalde dingen laten trainen , bijvoorbeeld een spits op finishing ?
Zo ja , hoe
zo nee jammer
quote:Custom training schedules samenstellen, dat spreekt voor zich hoe dat moet, is niet zo moeilijk.
Op vrijdag 11 april 2003 12:42 schreef Enchanter het volgende:
gisteren gedegradeerd met Forest green roversen ontslagen
Eerste seizoen ging goed , eindigde 6e
Tweede seizoen begon aardig , totdat ik een speler bestrafte omdat hij een rooie kaart kreeg.
Daar was de rest van het elftal niet mee eens , het moraal zakte tot een dieptepunt , en verloor 14 wedstrijden achter elkaar
Laatste 5 wedstrijden won ik wel weer (ze hadden er blijkbaar weer zin an) , maar het mocht niet baten
Vandaag maar opnieuw beginnen , Forest green zal ooit een keer de champions league winnenff een vraagje (ja ik ben CM noob) ; Kan je een speler op bepaalde dingen laten trainen , bijvoorbeeld een spits op finishing ?
Zo ja , hoe
zo nee jammer
quote:Ik heb in de een na laatste oefenwedstrijd van het 2e seizoen anders pas mijn eerste pingel gemist!!
Op vrijdag 11 april 2003 13:09 schreef Werik het volgende:
Ze missen er te veel!!!(penalty's dan he)
Trouwens kwam in de laatste oefenwedstrijd nog wel die bug voor van veranderende score. Sta met Crewe 2-0 voor tegen Werder Bremen. Na iets meer dan een uur wil ik wisselen. Kom terug 1-1!!!! En natuurlijk winnen die Duitsers weer door vlak voor tijd de 1-2 in te tikken
quote:Kijk anders even op SI Games website
Op vrijdag 11 april 2003 13:30 schreef Cart_man het volgende:
Wat zijn ook alweer de precieze systeemeisen van dit spel. Kan ze niet vinden.
met Fortuna sta ik in mijn 2de seizoen nu 3de (9 punten uit 4 wedstrijden) achter Feyenoord en NEC
quote:Dat heb ik gedaan en als ik dan een speler toewijs aan een bepaalde training, gaat het hele eerste team mee
Op vrijdag 11 april 2003 12:47 schreef BrauN het volgende:[..]
Custom training schedules samenstellen, dat spreekt voor zich hoe dat moet, is niet zo moeilijk.
doe ik iets fout?
-edit-
opgelost
In de zomerstop enkele versterkingen aangetrokken, te weten:
- Redondo (free)
- Ferrer (van Chelsea, free)
- Mexčs (maar weer geleend)
Eerste wedstrijd achter de rug: WBA uit, 0-0, mooi dus.
Mijn doelstelling is uiteraard handhaving in de Premierleague, dus proberen uitduels de schade beperkt te houden en thuis punten te pakken.
Wat ik wel positief vindt is dat hij nu wijzigingen in je team onthoudt als je naar een ander scherm gaat.
De download is overigens op het moment bagger, morgen nog maar eens proberen.
Wou dat die optie gewoon meegeleverd was...
Daar staat wel wat mirrors tussen. Trouwens, ik hoop dat EP2 gewoon van toepassing is op savegames, want ik ga écht niet wéér overnieuw beginnen.
quote:pleur dan zolang de oude cack er overheen
Op zaterdag 12 april 2003 10:11 schreef ToBe het volgende:
downloaden is niet te doen. en aangezien ik niet met cd in mijn pc wil spelen zal ik ook weer een crack moeten regelenWou dat die optie gewoon meegeleverd was...
quote:Laat maar. Hier: http://community.sigames.com/1/OpenTopic?q=Y&a=tpc&s=21019056&f=39919517&m=7941986336&p=1 staat dat je alleen EP2 hoeft te installeren
Op zaterdag 12 april 2003 13:31 schreef Beavis het volgende:
Ik heb hem net gekocht....is het nu de bedoeling dat ik beide enhancement packs gebruik, of zijn de bug-fixes van EP1 ook opgenomen in EP2?
de charity shield gewonnen door leeds met 7-0 te verlsaan
quote:Op het forum van Sigames loopt hier ook een topic over, ik denk dat makers van het spel er meer aan hebben dan Reddiablo, oke hij kan ze ook doorsturen, maar hoe sneller ze bij Sigames hoe beter natuurlijk
Op zaterdag 12 april 2003 15:32 schreef Werik het volgende:
Reddiablo, die tactic komt in de loop van volgende week naar je toe. Heel weinig tijd nu. (Staat op een PC zonder internet)
Hier kan je dat topic vinden.
quote:da's toch niet zo gek lang, lijkt mij?
Op zaterdag 12 april 2003 21:48 schreef Ajaxno1 het volgende:
Duurt bij jullie het saven naar anderhalf seizoen ook zo lang, hier duurt het ongv 30 tot 40 sec op een P IV 2400 Mhz plus 512 mb ram
quote:Exeter
Op zondag 13 april 2003 11:58 schreef Terrah het volgende:
Ik ben al jaren een fanatiek cm speler. maar eigenlijk was ik niet van plan cm4 te kopen. ik heb altijd pech met dat spl na 5 seizoenen crasht mijn computer of iets dergelijks. Maar nu ik dit topic lees MOET ik het spel gewoon hebben en zo geschiedde het, ga vandaag beginnen. iemand nog een idee voor een uitdagende club?
quote:foggia (als je daar een goed draaiende ploeg vna kon maken bij cm 01/02 was je een hele grote)
Ik ben al jaren een fanatiek cm speler. maar eigenlijk was ik niet van plan cm4 te kopen. ik heb altijd pech met dat spl na 5 seizoenen crasht mijn computer of iets dergelijks. Maar nu ik dit topic lees MOET ik het spel gewoon hebben en zo geschiedde het, ga vandaag beginnen. iemand nog een idee voor een uitdagende club?
quote:Backups maken van je savegame ?
Ik ben al jaren een fanatiek cm speler. maar eigenlijk was ik niet van plan cm4 te kopen. ik heb altijd pech met dat spl na 5 seizoenen crasht mijn computer of iets dergelijks.
quote:oh, hij is al uit?
Op zondag 13 april 2003 12:41 schreef DaMart het volgende:
DIe laatste patch (EP2) heeft de fout met de amstelcup verergerd. Vorig jaar kampioen geworden en de amstel cup gewonnen, en nu moet ik groepswedstrijden spelen
link?
Al gevonden
Maar ik heb nu even zin om Yeovil Town zoals in het echt naar de 3rd division te leiden, best een redelijk team op het oog om in de Conference mee te spelen.
Heb voor het thuisfront wat nederlands spul binnengehaald:
Koejoe, Juffing, Louhenapessy, de Freitas en Bryan Roy. Niet echt nodig allemaal, maar toch wat leuke naampjes ertussen en goed voor de squad depth.
quote:scheids omgekocht
Op zondag 13 april 2003 18:14 schreef Kang-He het volgende:[..]
Verklaar die 16-0 eens
.
quote:en dan dacht ik dat mijn
Op zondag 13 april 2003 16:52 schreef Kang-He het volgende:
[afbeelding]Hmmm...
quote:Photoshoppen?
Verklaar die 16-0 eens
.
quote:Is niet zo moeilijk hoor, gewoon voor een wedstrijd manager add-en en dan met je net gemaakte manager iets heel scheels opzetten,
Verklaar die 16-0 eens
.
Had ik 1 keer met Ajax-PSV , Kezman in doel, leandro laaste man, en waterreus scoorde zelfs 1 keer! en Kezman hield een pingel van Chivu, het werd 19-1 Zlatan 13x
quote:Deze wedstrijd is 100% eerlijk. Ik win vrij vaak met grote cijfers. Maar dit was toch echt een uitschieter.
Op zondag 13 april 2003 19:44 schreef Ajax_master het volgende:[..]
Is niet zo moeilijk hoor, gewoon voor een wedstrijd manager add-en en dan met je net gemaakte manager iets heel scheels opzetten,
Had ik 1 keer met Ajax-PSV , Kezman in doel, leandro laaste man, en waterreus scoorde zelfs 1 keer! en Kezman hield een pingel van Chivu, het werd 19-1 Zlatan 13x
hoe lang krijg ik nog om de juiste tactic te vinden....
Ben inmiddels wel in het tweede seizoen aanbeland met AC Parma. En zowaar breken er enkele talenten door. Gilardino, Gibbs, Citro, etc. Zal er binnenkort eens wat leuke screenshots van maken.
Heb gisteren een historische (volgens mij hoor) overwinning geboekt met Manchester United op Leeds United : Figo werd in de 9e minuut met rood van het veld gestuurd , waarom weet ik niet maar goed , ik dacht dus dat ik dit nooooit zou gaan winnen met 10 man en tegen Leeds , wel dus : het werd 9-2 5 x Raul
Gisteren met 1-6 gewonnen bij Feyenoord
Sta in mijn 3e seizoen 1e na 11 wedstrijden (10 gewonnen, 1 gelijk)
En Kuijt heeft in 10 wedstrijden 21 keer gescoord....
Ook Uefa cup is niet echt reeel. Uit bij West Ham United met 5-0 verloren. Thuis dus maar alles op de aanval en wat blijkt, alles is mogelijk 7-0 winst. Dus door naar de volgende ronde.
In de volgende ronde tegen Newcastle United. Eerste wedstrijd thuis netjes gewonnen met 3-1. In de uitwedstrijd kom ik met 3-0 achter. Dus maar wat wissels en alles op de aanval. Valt die eikel van een Stekelenburg uit met een verzwikte pols (Blijkt er later slechts 3 dagen uit te zijn)
Dus een veldspeler in het doel (3 wissels gebruikt). Gekozen voor een invaller. Ijeh goalkeeper rating 3!! Blijkt dus dat daarna elk schot op doel raak is. Uiteindelijk met 7-1 weggespeeld.
Ik maak nu geen kans meer op het kampioenschap, ben uitgeschakeld in de Uefa Cup en de Amstel Cup. Dus dan maar de 2e plek proberen vast te houden. Ik heb nu 5 punten voorsprong op FC Utrecht.
quote:Die lopen op dezelfde dag weer vast.
Op zondag 13 april 2003 14:04 schreef bobjuh het volgende:[..]
Backups maken van je savegame ?
quote:DAn kun je ziet aan de readme en various posts op en rond het messageboard, maar nee... van de 17 miljoen bugs zijn er nu een aantal opgelost, maar nog niet de nederlandse. Wellicht wordt er bij de volgende update een oplossing geboden.
Op maandag 14 april 2003 10:13 schreef Takemenow het volgende:
Ik heb het idee dat onze bugs niet zijn verwerkt in het Enhancenment Pack 2
Ik kan ook niet meer doen dan doorgeven en doorgeven etc.
Daar alle 50 leagues vast wel bugs hebben, en alle 50 researchers en alle assistenten en alle community members te pas en te onpas aan het bug registreren zijn.....
(ok, beetje overdreven, maar you catch my drift)
quote:Oke , oke , ik weet dat je er druk mee bent
Op maandag 14 april 2003 13:05 schreef Reddiablo het volgende:[..]
DAn kun je ziet aan de readme en various posts op en rond het messageboard, maar nee... van de 17 miljoen bugs zijn er nu een aantal opgelost, maar nog niet de nederlandse. Wellicht wordt er bij de volgende update een oplossing geboden.
Ik kan ook niet meer doen dan doorgeven en doorgeven etc.
Daar alle 50 leagues vast wel bugs hebben, en alle 50 researchers en alle assistenten en alle community members te pas en te onpas aan het bug registreren zijn.....(ok, beetje overdreven, maar you catch my drift)
Tim Howard - Metrostars
GOD !
quote:Kut he... Dat had ik nou ook... Stond ik net op het punt om te promoveren naar de Premier League...
Op maandag 14 april 2003 12:06 schreef Terrah het volgende:[..]
Die lopen op dezelfde dag weer vast.
quote:Barnet is een oppersterk team! Tot aan de 2e divisie hoef je eik geen spelers te kopen, zo sterk is je team.
Op maandag 14 april 2003 17:02 schreef Cart_man het volgende:
Pffff....speel met Barnet in 01/02 en begin gewoon zonder een rooie cent. Toch nog voor elkaar gekregen om van de eerste 10 wedstrijden 9 keer te winnen en 1 keer gelijk te spelen. Zit nog best wel wat talent daar dus...
Ik speel nu wat met Excelsior en vallen me paar dingen op:
1) team is behoorlijk sterk (heb alle feyenoorders gereleased en wat mensen aangetrokken en win makkelijk.
2) als ik tegen ajax speel verandert mijn score erg vaag. oefen potje tegen Ajax, stond 2-0 achter, wissel wat, kijk weer sta ik 2-3 voor, zonder dag er een minuut verstreken is, net voor de competitie nog een soortgelijk iets. Vaag hoor. Stond 2-0 achter en in de laatste minuut is er niet gescoord en staat er ineens 3-0 verloren
BUG!
quote:Eerste tip: Topic lezen! (Er staan genoeg aanwijzingen in)
Op dinsdag 15 april 2003 07:55 schreef trance_fan het volgende:
Ik heb een probleem met mijn opstelling van Ajax.
Ik ben net begonnen maar het lukt niet erg om een goede opstelling te vinden. Heb ondertussen al mijn oefenwedstrijden verloren.
Iemand nog tips voor een CM4 noob.
Tweede tip: 4-4-2 diamond. Dus met 4 verdedigers op lijn. Daarvoor een verdedigende middenvelder. Op ML en MR een aanvallend ingestelde speler, die in balbezit AMR of AML wordt. Dan nog een aanvallende middenvelder en 2 centrumspitsen.
Instellingen:
passing: Direct
Direction: Through the middle
Closing down: Always
Tackling: Hard
Mentality: Gung Ho
Counter Attack: Yes
Of je op buitenspel speelt moet je zelf weten, maar het is niet altijd aan te raden
quote:Geen probleem hoor we helpen je graag
Op dinsdag 15 april 2003 08:50 schreef trance_fan het volgende:
Oke ik zal dit topic nog eens een keer goed doorlezen.
Maar alvast bedankt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |