abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † dinsdag 20 juli 2004 @ 00:31:01 #151
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_20734644
quote:
Op maandag 19 juli 2004 23:51 schreef Nizzle1982 het volgende:

Not funny.. zal ff 1 voorbeeld geven.. Hole 9. Par 3 van 154 meter.. Afslag metertje of 5 van de hole.. en ik loop de green af met een Bogey.. 3 put dus..
lag het aan de green of jouw concentratie?
Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
pi_20734970
quote:
Op dinsdag 20 juli 2004 00:31 schreef just me het volgende:

[..]

lag het aan de green of jouw concentratie?
Mijn concentratie.. na 8 onwijs slechte holes een putt voor Birdie maken is niet makkelijk.. Ging vanaf de 2de al bagger.. Ben een beetje een heethoofd.. als ik slecht begin is het heel moeilijk voor me om te herpakken..
"Tommy, thats $100.000,- for a GD golf swing..."
"It's a beautiful saterday morning, what else can we do.."
  † In Memoriam † dinsdag 20 juli 2004 @ 09:17:50 #153
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_20737191
Ik ga vandaag voorzichtig wat oefenen met putten! ik moet me toch een beetje voorbereiden op mijn week golfen in en rond Spa half augustus
Godmother of Radio 49
How fragile we are
  dinsdag 20 juli 2004 @ 09:31:38 #154
54193 H.Y.L
Dat dacht ik...dus!
pi_20737376
Ik wil golflessen nemen, maar vind het een beetje duur, wellicht dat er mensen zijn die ook lessen willen volgen, zodat we gezamenlijke lessen kunnen boeken. Dan word het betaalbaarder. Ik had er trouwens een topic voor aangemaakt.
Geniet!
pi_20786953
quote:
Op dinsdag 20 juli 2004 09:31 schreef H.Y.L het volgende:
Ik wil golflessen nemen, maar vind het een beetje duur, wellicht dat er mensen zijn die ook lessen willen volgen, zodat we gezamenlijke lessen kunnen boeken. Dan word het betaalbaarder. Ik had er trouwens een topic voor aangemaakt.
Waar woon je???????????
pi_20789458
Naar aanleiding hiervan hier gepost:
quote:
Op donderdag 22 juli 2004 @ 13:33 schreef golfer het volgende:
Lijkt me dan ook zinvoller als je in het golftopic post i.p.v. er een apart topic voor te openen.
Overigens kan jet het met hcp. 16 schudden om pro te worden.
Meer info kan je vinden op de site van de NGF.
Zo mijn studenten leven is ten einde, na 4 jaar lopen kloten etc zonder motivatie in een richting (informatica) waar ik afgeleid word door 1 van mijn hobby's (computers..games etc) ben ik weer genoodzaakt te stoppen.
Gevolg: zoek werk, een toekomst

De andere hobby is golf met 1 keer per week spelen heb ik hcp 16 bereikt. Het talent is dus wel enigszins aanwezig had ik zo gedacht. Alleen de tijd ontbrak.
Om nou van deze hobby mijn beroep te maken kan ik golf pro worden, geen afleiding omdat ik bezig ben met wat ik daadwerkelijk leuk vind.

Nou vroeg ik me af of er hier mensen ervaring hebben met golf pro worden.
Ik heb bijvoorbeeld deze site gevonden:
http://www.fontys.nl/sporthogeschool/golfopleiding/main.htm
De hoeveelheid informatie hier is vrij goed maar ik mis wat persoonlijke ervaringen van mensen.

Opzich voldoe ik dus (nog) niet aan de eisen maar wellicht kan ik volgend jaar mee doen, waarbij ik als een idioot ga oefenen en single hcp ga spelen. Wat dus een eis is en wat ik in 1 jaar 4-5 dagen per week spelen hoogstwaarschijnlijk best haal.

Idee is dan om komend jaar te gaan werken/golfen (ik heb een baantje op oproepbasis in de haven op een auto terminal) en dan volgend jaar mee te doen aan de selectie. Bij golf geef ik niet snel op, ik ben niet het type die luid gaat schelden of andere spelers het leven zuur maakt.

Commentaar is welkom. bvd

ps: golfer op de verschillende sites kom ik niet echt veel informatie tegen over het teaching pro klimaat in nederland. http://www.golfprofessionals.nl geeft nog de meeste en tevens de fontys link.

Zondag heb ik trouwens les, waar ik ook wat info kan inwinnen
Ik speel op GC Roxenisse te Melisant wat een stevig groeiende club is maar nog zonder al te veel bravour.

[ Bericht 4% gewijzigd door VanDread op 22-07-2004 15:37:54 ]
en toen.....
  donderdag 22 juli 2004 @ 15:42:37 #157
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_20789771
Ik heb ook de diverse sites bekeken, VanDread en er is voor de opleiding golfprof-B wel het e.e.a. te vinden qua toelatingseisen.

Onderdeel om toegelaten te worden voor de opleiding in 2005 is het spelen van 2 kwalificatiewedstrijden:
quote:
De kandidaten dienen twee selectiewedstrijden te spelen op 23 juni en 31 augustus 2004 op Golfpark de Efteling. Tijdens de wedstrijden observeren professionals uw techniek, coursemanagement, attitude en motivatie. Een score van hcp 10 of lager is indicatief voor de instroomeis.
Voorlopig voldoe je dus niet aan die eisen, maar dat wist je al. Veel trainen en oefenen dus. Misschien dat je dan in 2006 wel aan die opleiding kunt beginnen.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_20790068
Dat is eigenlijk nog het minst waar ik me zorgen om maak... op 22 jarige leeftijd met 4 jaar gemiddeld een beetje golfen zal ik in 1 jaar goed golfen single handicap kunnen spelen.

Lekkere natte baan trouwens die Efteling baan

@ H.Y.L.
hoe oud ben je trouwens?
studeer je nog?
jeugdlessen zijn vaak flink goedkoper
en toen.....
  maandag 26 juli 2004 @ 11:42:53 #159
54193 H.Y.L
Dat dacht ik...dus!
pi_20863425
quote:
Op donderdag 22 juli 2004 13:35 schreef Nizzle1982 het volgende:

[..]

Waar woon je???????????
Amersfoort
Geniet!
  maandag 26 juli 2004 @ 11:44:04 #160
54193 H.Y.L
Dat dacht ik...dus!
pi_20863454
quote:
Op donderdag 22 juli 2004 15:54 schreef VanDread het volgende:
Dat is eigenlijk nog het minst waar ik me zorgen om maak... op 22 jarige leeftijd met 4 jaar gemiddeld een beetje golfen zal ik in 1 jaar goed golfen single handicap kunnen spelen.

Lekkere natte baan trouwens die Efteling baan

@ H.Y.L.
hoe oud ben je trouwens?
studeer je nog?
jeugdlessen zijn vaak flink goedkoper
Ik ben 22 en studeer niet meer.
Geniet!
pi_20863629
quote:
Op maandag 26 juli 2004 11:42 schreef H.Y.L het volgende:

[..]

Amersfoort
Maar dat is ver weg..
  maandag 26 juli 2004 @ 14:06:30 #162
54193 H.Y.L
Dat dacht ik...dus!
pi_20866616
quote:
Op maandag 26 juli 2004 11:50 schreef Nizzle1982 het volgende:

[..]

Maar dat is ver weg..
Ligt eraan waar je woont natuurlijk. En met de auto kan je ver rijden hoor!
Geniet!
pi_20867819
quote:
Op maandag 26 juli 2004 14:06 schreef H.Y.L het volgende:

[..]

Ligt eraan waar je woont natuurlijk. En met de auto kan je ver rijden hoor!
Wonn in Rijswijk, bij Den Haag.. en heb lekker geen rijbewijs..
  † In Memoriam † maandag 26 juli 2004 @ 14:56:35 #164
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_20867857
Vanavond weer een heerlijk golfen, heb er zin in, ook in het biertje na afloop
Godmother of Radio 49
How fragile we are
pi_20867907
quote:
Op maandag 26 juli 2004 14:56 schreef just me het volgende:
Vanavond weer een heerlijk golfen, heb er zin in, ook in het biertje na afloop
Succes ouwe..
  † In Memoriam † maandag 26 juli 2004 @ 15:06:54 #166
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_20868122
quote:
Op maandag 26 juli 2004 14:58 schreef Nizzle1982 het volgende:

[..]

Succes ouwe..
ouwe ????
Godmother of Radio 49
How fragile we are
  maandag 26 juli 2004 @ 16:52:11 #167
54193 H.Y.L
Dat dacht ik...dus!
pi_20870630
quote:
Op maandag 26 juli 2004 15:06 schreef just me het volgende:

[..]

ouwe ????
Dat is turbo-taal van sommige jongeren-groepen. Vooral boeren (zoals mensen uit Bunschoten/Spakenburg) gebruiken deze term. Blijkbaar wordt dit ook in Rijswijk gebruikt.

Met ouwe wil hij niet zeggen dat jij een hoge leeftijd heb. Het is meer een amicale manier van aanspreken.
Geniet!
  † In Memoriam † maandag 26 juli 2004 @ 18:03:52 #168
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_20872155
quote:
Op maandag 26 juli 2004 16:52 schreef H.Y.L het volgende:

Met ouwe wil hij niet zeggen dat jij een hoge leeftijd heb. Het is meer een amicale manier van aanspreken.
bedankt voor je uitleg

ik ga vanavond weer swingend mijn swing maken !
Godmother of Radio 49
How fragile we are
pi_20882132
Heren,

Vroeg me af of er hier op Fok ook wat golfers zijn met verstand van het materiaal? Ben zelf al eeuwen aan dezelfde tweedehands set die ik ooit lange geleden kocht, maar wil even iets anders. Aantal zaken waar ik wel op val: Forged steel clubhoofd, weinig loft, beetje oversized hoofd (niet teveel), stalen shaft, lichte cavity back... Nou ja, beetje klassieke club, ergens tussen een blade en zo;n fijne oversizede beginnersclub in. Nu ben ik altijd al een beetje verliefd geweest op het spul van Mizuno en zag dat zij net de MX-23 uithebben. Deze wordt volgens de reviews in Amerika erg goed ontvangen, iemand hier verhalen ervoer? Ik vroeg me trouwens ook af of iemand weet waar ik ze kan opmeten, dan ken ik in ieder geval mijn mizuno maten. Met die maten kan ik ze dan wel een keer meenemen uit de VS, scheelt weer de helft...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_20882257
zeg JustMe, kan ik niet eens met je mee

Ik wil al jaren beginnen eigenlijk, maar het komt er nooit van
[b]Op dinsdag 9 september 2003 13:57 schreef Dr.Daggla het volgende:[/b]
[13:57:43] <@Daggla> ik weet ei'k ook niet wie corleone is.. Uit ER ofzo?
pi_20882541
quote:
Op maandag 26 juli 2004 16:52 schreef H.Y.L het volgende:

[..]

Dat is turbo-taal van sommige jongeren-groepen. Vooral boeren (zoals mensen uit Bunschoten/Spakenburg) gebruiken deze term. Blijkbaar wordt dit ook in Rijswijk gebruikt.

ooowww... ik zeg 1 keer ouwe.. en jij kan meteen dit allemaal over mij zeggen??
pi_20882549
Wat kost nou eigenlijk zo'n golfbal?

Ik gok dat ir er veel kwijtraak
  † In Memoriam † dinsdag 27 juli 2004 @ 10:17:49 #173
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_20883976
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 02:21 schreef mitt het volgende:
zeg JustMe, kan ik niet eens met je mee

Ik wil al jaren beginnen eigenlijk, maar het komt er nooit van
jij durft het toch niet aan om mij irl te zien
Godmother of Radio 49
How fragile we are
  dinsdag 27 juli 2004 @ 10:53:43 #174
17114 Pistol_Pete
Hard to be a saint in the city
pi_20884543
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 02:00 schreef Drive-r het volgende:
Heren,

Vroeg me af of er hier op Fok ook wat golfers zijn met verstand van het materiaal? Ben zelf al eeuwen aan dezelfde tweedehands set die ik ooit lange geleden kocht, maar wil even iets anders. Aantal zaken waar ik wel op val: Forged steel clubhoofd, weinig loft, beetje oversized hoofd (niet teveel), stalen shaft, lichte cavity back... Nou ja, beetje klassieke club, ergens tussen een blade en zo;n fijne oversizede beginnersclub in. Nu ben ik altijd al een beetje verliefd geweest op het spul van Mizuno en zag dat zij net de MX-23 uithebben. Deze wordt volgens de reviews in Amerika erg goed ontvangen, iemand hier verhalen ervoer? Ik vroeg me trouwens ook af of iemand weet waar ik ze kan opmeten, dan ken ik in ieder geval mijn mizuno maten. Met die maten kan ik ze dan wel een keer meenemen uit de VS, scheelt weer de helft...
Volgens mij kun je overal wel clubs op maat laten maken. Het kan in ieder geval in het voormalig London Golf Centre, nu ook wel bekend als Jumbo Golf

Goede keuze trouwens Mizuno Ik denk dat de MX-23 serie wel bij alle soort niveau's golfers aanslaat. Ze hebben inderdaad een wat lagere loft dan standaard.

Ikzelf speel al jaren te lang met Ping Zing II ijzers. Deze zijn redelijk oversized, en dat bevalt me helemaal niet meer. Vooral bij de korte ijzers 9, PW, en SW heb ik voor mijn gevoel te weinig controle. Ik zit er al 2 jaar over te denken om mijn ijzers om te ruilen naar een Mizuno MP-33 of MP-37 setje.

Let wel op met importeren van een golfset uit de VS dat je 100% zeker wordt aangehouden en dus invoerbelasting moet betalen. De Nederlandse douane is zeer actief op het gebied van golfspullen. En een setje golfclubs neem je niet zomaar ongezien langs de douane mee.
[b]Stay Hard, Stay Hungry, Stay Alive[/b]
  dinsdag 27 juli 2004 @ 12:22:04 #175
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_20886245
Vanmiddag/vanavond maar weer ens een Q-kaart lopen op mijn cluppie.
Mooi golfweer, ik heb er zin in.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_20886690
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 10:53 schreef Pistol_Pete het volgende:

[..]

Volgens mij kun je overal wel clubs op maat laten maken. Het kan in ieder geval in het voormalig London Golf Centre, nu ook wel bekend als Jumbo Golf

Goede keuze trouwens Mizuno Ik denk dat de MX-23 serie wel bij alle soort niveau's golfers aanslaat. Ze hebben inderdaad een wat lagere loft dan standaard.

Ikzelf speel al jaren te lang met Ping Zing II ijzers. Deze zijn redelijk oversized, en dat bevalt me helemaal niet meer. Vooral bij de korte ijzers 9, PW, en SW heb ik voor mijn gevoel te weinig controle. Ik zit er al 2 jaar over te denken om mijn ijzers om te ruilen naar een Mizuno MP-33 of MP-37 setje.

Let wel op met importeren van een golfset uit de VS dat je 100% zeker wordt aangehouden en dus invoerbelasting moet betalen. De Nederlandse douane is zeer actief op het gebied van golfspullen. En een setje golfclubs neem je niet zomaar ongezien langs de douane mee.
Ik hoef geen clubs op maat te laten maken, Mizuno heeft zelf al behoorlijk wat standaard variaties, dus je hoeft alleen een keer ergens te 'passen' en je hebt al een stuk betere set, meeste merken hebben dit trouwens. De Ping Zing 2 ijzers zijn inderdaad wel goed, maar ik heb er nooit echt aan kunnen wennen, verder speel ik sowieso met andere wedges, omdat ik nogal een korte-spel-man ben. Ik vroeg me trouwens af welke handicap je had dat je de MP-33's of MP-37's wilde proberen. Alle reviews die ik lees maken wel duidelijk dat deze clubs echt alleen voor profs te spelen zijn. Heel goed en aardig, maar zelfs een aantal profs op de europese tour houden het bij de mp-30 en gaan niet meer voor de blades van Mizuno...
Maar goed, ik kies liever voor een iets vergevingsgezindere club, maar moet iets meer afstand hebben. Clubs waar ik nu mee speel hebben echt veel te veel loft. Zeker op de baan waar ik speel, is balcontrole echter nog steeds het belangrijkste, vandaar dat ik eerder voor de mx-23 kies...
pi_20890703
quote:
Op donderdag 22 juli 2004 15:28 schreef VanDread het volgende:
Naar aanleiding hiervan hier gepost:
[..]

Zo mijn studenten leven is ten einde, na 4 jaar lopen kloten etc zonder motivatie in een richting (informatica) waar ik afgeleid word door 1 van mijn hobby's (computers..games etc) ben ik weer genoodzaakt te stoppen.
Gevolg: zoek werk, een toekomst

De andere hobby is golf met 1 keer per week spelen heb ik hcp 16 bereikt. Het talent is dus wel enigszins aanwezig had ik zo gedacht. Alleen de tijd ontbrak.
Om nou van deze hobby mijn beroep te maken kan ik golf pro worden, geen afleiding omdat ik bezig ben met wat ik daadwerkelijk leuk vind.

Nou vroeg ik me af of er hier mensen ervaring hebben met golf pro worden.
Ik heb bijvoorbeeld deze site gevonden:
http://www.fontys.nl/sporthogeschool/golfopleiding/main.htm
De hoeveelheid informatie hier is vrij goed maar ik mis wat persoonlijke ervaringen van mensen.

Opzich voldoe ik dus (nog) niet aan de eisen maar wellicht kan ik volgend jaar mee doen, waarbij ik als een idioot ga oefenen en single hcp ga spelen. Wat dus een eis is en wat ik in 1 jaar 4-5 dagen per week spelen hoogstwaarschijnlijk best haal.

Idee is dan om komend jaar te gaan werken/golfen (ik heb een baantje op oproepbasis in de haven op een auto terminal) en dan volgend jaar mee te doen aan de selectie. Bij golf geef ik niet snel op, ik ben niet het type die luid gaat schelden of andere spelers het leven zuur maakt.

Commentaar is welkom. bvd

ps: golfer op de verschillende sites kom ik niet echt veel informatie tegen over het teaching pro klimaat in nederland. http://www.golfprofessionals.nl geeft nog de meeste en tevens de fontys link.

Zondag heb ik trouwens les, waar ik ook wat info kan inwinnen
Ik speel op GC Roxenisse te Melisant wat een stevig groeiende club is maar nog zonder al te veel bravour.
Meldt zich.
Opleiding is leuk, maar vaak ook een uitweg voor dropouts. (zoals al blijkt in het geval van VanDread)
Instroomeis van hcp 10 is nog wel te doen, maar dan moet je binnen 2 jaar hcp 4 spelen om te slagen en dat is andere koek.
pi_20895049
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 16:00 schreef Tiger_Woods het volgende:
[..]
Meldt zich.
Opleiding is leuk, maar vaak ook een uitweg voor dropouts. (zoals al blijkt in het geval van VanDread)
Instroomeis van hcp 10 is nog wel te doen, maar dan moet je binnen 2 jaar hcp 4 spelen om te slagen en dat is andere koek.
Ha fijn
Welke aspecten bevat het onderdeel theorie? Wat zijn de "leukere" en de "mindere" dingen?
Hoe ver ben je? of ben je klaar?
Een nar vraagt meer dan 10 wijzen beantwoorden kunnen
en toen.....
  dinsdag 27 juli 2004 @ 23:22:42 #179
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_20899992
Pfoe, baan lag er zwaar bezand en beprikt bij. Vermoeiens spelen vandaag. Met pijn en moeite 35 puntjes bij elkaar gesprokkeld.
Poef.....gone! ©golfer
  woensdag 28 juli 2004 @ 11:37:44 #180
17114 Pistol_Pete
pi_20906618
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 12:49 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Ik hoef geen clubs op maat te laten maken, Mizuno heeft zelf al behoorlijk wat standaard variaties, dus je hoeft alleen een keer ergens te 'passen' en je hebt al een stuk betere set, meeste merken hebben dit trouwens. De Ping Zing 2 ijzers zijn inderdaad wel goed, maar ik heb er nooit echt aan kunnen wennen, verder speel ik sowieso met andere wedges, omdat ik nogal een korte-spel-man ben. Ik vroeg me trouwens af welke handicap je had dat je de MP-33's of MP-37's wilde proberen. Alle reviews die ik lees maken wel duidelijk dat deze clubs echt alleen voor profs te spelen zijn. Heel goed en aardig, maar zelfs een aantal profs op de europese tour houden het bij de mp-30 en gaan niet meer voor de blades van Mizuno...
Maar goed, ik kies liever voor een iets vergevingsgezindere club, maar moet iets meer afstand hebben. Clubs waar ik nu mee speel hebben echt veel te veel loft. Zeker op de baan waar ik speel, is balcontrole echter nog steeds het belangrijkste, vandaar dat ik eerder voor de mx-23 kies...
Waar pro's mee spelen vind ik niet relevant, als de clubs voor mij maar goed aanvoelen.

Ik heb handicap 11 op het moment, maar heb al een tijdje rond de 8 gezeten ongeveer 2 jaar geleden. Helaas door andere verplichtingen wat minder kunnen gaan golfen en daardoor mijn handicap niet onder de 10 kunnen houden. Ik heb al een aantal maal met MP-33 ijzers wat ballen op de driving range geslagen en het beviel me prima. Voor mij is een vergevingsgezinde club niet zo van belang omdat mijn swing wel ok in elkaar zit (alhoewel ik maar niet van de natuurlijke draw afkom). Ik raak de bal bijna altijd wel op de sweetspot. Maar er zit ook nog wel eens een "hazeneukertje" tussen

Wat ik heel belangrijk vind is controle met de korte ijzers (5-SW) en dat mis ik nogal bij mijn Ping Zing II set. Ik krijg te weinig spin op de bal met korte ijzers. Verder zit er ook nog eens een heel groot gat tussen de afstand die ik met een ijzer 8 of ijzer 9 sla. Een normaal geslagen ijzer 8 komt zo rond de 145-150 meter neer, terwijl bij de ijzer 9 al bij 110 tot 120 meter de bal op de grond komt. Dat is dus een gat van 30 meter waarvoor ik geen geschikte club heb. Het viel mij op dat met ik met die MP-33 de afstanden die ik sla met de korte ijzers ook veel beter op elkaar aansluiten. Ik heb nog nooit een bal geslagen met de MP-30 of MX-23 serie, maar wat ik er zo over zie op Internet zijn de gebruikers daarvan zeer tevreden. Daar ga ik toch ook nog eens wat ballen mee slaan
  woensdag 28 juli 2004 @ 11:39:26 #181
17114 Pistol_Pete
pi_20906655
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 23:22 schreef golfer het volgende:
Pfoe, baan lag er zwaar bezand en beprikt bij. Vermoeiens spelen vandaag. Met pijn en moeite 35 puntjes bij elkaar gesprokkeld.
Heb je iig een buffertje
en hoeveel slagen had je nodig
pi_20908721
Ik zou inderdaad eerder de MP-30 proberen. Die hebben een lichte cavity back, maar die wordt snel minder bij de korte ijzers, waardoor je daar het gevoel van de blades krijgt. Trouwens, als die clubs goed genoeg zijn voor de pro's op de tour, waarom zou je dan overtoepen en gaan spelen met de mp-33/37, daar kun je niet veel meer mee winnen! Ik zit zlef ook tussen de mp-30 en mx-23 te kijken, moeilijke keuze. Speelde vroeger 11 op mijn homecourse, volgens mij is dat een single exact handicap, maar daar heb ik nooit naar gekeken. Verder nu drie jaar geen kaart gelopen en net weer hard begonnen. Mis gewoon echt een hoop meters met deze 15 jr. oude set, tijd voor wat nieuws!
pi_20929263
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 19:56 schreef VanDread het volgende:

[..]

Ha fijn
Welke aspecten bevat het onderdeel theorie? Wat zijn de "leukere" en de "mindere" dingen?
Hoe ver ben je? of ben je klaar?
Een nar vraagt meer dan 10 wijzen beantwoorden kunnen
Theorie: didactiek (lesgeven aan mannen,vrouwen, kinderen, ouderen), fysiologie (menselijk lichaam), Alles met betrekking tot golf (soorten swings, slagen, balvluchten, principes, regels, etc), greenkeeping, shopmanagement etc.

Alles is wel leuk maar het niveau van sommige onderdelen is vrij laag.

Ik was 'klaar' in 1994 (tweede lichting nieuwe opleiding, ongeveer zoals het nu nog steeds gaat)
pi_20952459
quote:
Op zaterdag 5 april 2003 15:25 schreef Thomas B. het volgende:
Voor baanpermissie betaal je niet dat krijg je als je GVB examen wordt aangevraagd! Je betaalt greenfee om op een baan te spelen....
  vrijdag 30 juli 2004 @ 13:06:08 #185
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_20952487
quote:
Op vrijdag 30 juli 2004 13:04 schreef carola het volgende:

Voor baanpermissie betaal je niet dat krijg je als je GVB examen wordt aangevraagd! Je betaalt greenfee om op een baan te spelen....
Of je reageert op een post uit april 2003!
Poef.....gone! ©golfer
  † In Memoriam † vrijdag 30 juli 2004 @ 13:06:37 #186
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_20952502
gamma
Godmother of Radio 49
How fragile we are
pi_20952564
haha ja, maar sorry het irriteerde me toen ik het topic opende...
pi_21070067
Moest zeggen dat de Nirwana Golf course in Bali in mijn top 10 mooiste banen staat die ik heb gespeeld. zal hopelijk wat pics en score posten.
pi_22626186
quote:
Op donderdag 5 augustus 2004 10:02 schreef Chillmeister het volgende:
Moest zeggen dat de Nirwana Golf course in Bali in mijn top 10 mooiste banen staat die ik heb gespeeld. zal hopelijk wat pics en score posten.
staat ook bekend als 1 van de mooiste banen ter wereld zelfs. Hoop er volgend jaar ook een balletje te slaan.
Ik ben tegen zinloos wiskunde®
  maandag 18 oktober 2004 @ 21:28:58 #190
17114 Pistol_Pete
pi_22710156
Ik ga de golfclubs in de kast duwen. Heb het gehad met dit seizoen, te veel slechte rondes > handicap omhoog (12,8 ).Maarliefst 2 hcp verlagingen gehad en een ontelbaar aantal buffers en verhogingen Het begint weer te koud te worden en aan mijn handicap werken is onder de huidige baanomstandigheden niet meer mogelijk. Het zal wel niet lang meer duren voordat de baan niet meer qualifying is.

Begin maart ga ik weer golfen, eerst veel driving range en oefenen en in de zomer gaat de handicap weer onder de 10
pi_26144741
quote:
Op maandag 18 oktober 2004 21:28 schreef Pistol_Pete het volgende:
Ik ga de golfclubs in de kast duwen. Heb het gehad met dit seizoen, te veel slechte rondes > handicap omhoog (12,8 ).Maarliefst 2 hcp verlagingen gehad en een ontelbaar aantal buffers en verhogingen Het begint weer te koud te worden en aan mijn handicap werken is onder de huidige baanomstandigheden niet meer mogelijk. Het zal wel niet lang meer duren voordat de baan niet meer qualifying is.

Begin maart ga ik weer golfen, eerst veel driving range en oefenen en in de zomer gaat de handicap weer onder de 10
En hoe is het nu?

Ik golf trouwens ook al een tijdje, vorige week sinds tijden weer een gegolft...ik moet echt weer gaan oefenen En ik heb een maandje geleden mijn handicap examen gehaald

kick
  woensdag 13 april 2005 @ 00:32:53 #192
34210 Eyeopener
Crespinaticism!
pi_26186006
* Eyeopener is ook bezig met golf. Via m'n studie voor het tweede jaar op rij een groepscursus van 8 weken genomen. Begint aardig te lopen . Vorige week m'n eigen clubs (set stalen ijzers 3 t/m SW (woods heb ik niet nodig op de baan hier)) gekocht, erg blij mee. Zelfs de golfpro vond dat ik een goede koop had gedaan, wat wil je nog meer .
pi_26186445
Wat je nog meer wil:

Een hole in one?
  woensdag 13 april 2005 @ 01:13:31 #194
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_26186584
Ik denk er steeds meer over mijn lidmaatschap van mijn club op te zeggen.

Heb vanaf augustus 2004 alweer geen stok in mijn handen gehad.
Handicap is alweer naar boven aangepast omdat ik te weinig kaarten gelopen heb.
Betaal nog steeds jaarlijks ¤ 1.080 aan contributie en haal die contributie er al een paar jaar niet meer uit, qua rondjes lopen.

Ben wel mede-eigenaar/aandeelhouder van mijn cluppie en heb destijds mijn aandeel voor 4.000 GULDEN aangeschaft en de huidige marktwaarde is 9.000 EURO.

Twijfel..twijfel...
Poef.....gone! ©golfer
pi_26211301
Gokfer, neem eens een kijkje op http://www.gvn.nl

Kost geen drol, maar het is echt een gezellige club
  vrijdag 1 juli 2005 @ 09:30:00 #196
117518 Erik_van_H
Bekijk het maar!
pi_28379269
Erik meld zich!

Volgende week in GVB doen
pi_28486761
Succes Eric! Ik heb het gvb zelf vorige week dinsdag gehaald
  maandag 4 juli 2005 @ 19:51:44 #198
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_28487137
Gisteren voor de derde keer al wezen golfen.

Even een avondje driving range gepakt, ook wel lachen. En golfen is hier lekker goedkoop, je hoeft geen lid te zijn maar da's ook niet zo raar omdat 't hier stikt van de diverse golf parcours.

't Blijft wel puur voor de gein.

[ Bericht 27% gewijzigd door popolon op 04-07-2005 20:01:32 ]
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  maandag 11 juli 2005 @ 15:30:53 #199
119107 Gierewiet
power corrupts
pi_28708258
Hé hallo,

Ik heb een vraagje - ik zoek een golfclub in de buurt van Leiden. Liefst een normale 18 holes baan die betaalbaar is en waar een gezellige sfeer hangt. Heeft iemand een idee?
11/1/11 verloor ik mijn geloof in de rechtstaat
  maandag 11 juli 2005 @ 17:04:50 #200
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_28710951
quote:
Op maandag 11 juli 2005 15:30 schreef Gierewiet het volgende:
Hé hallo,

Ik heb een vraagje - ik zoek een golfclub in de buurt van Leiden. Liefst een normale 18 holes baan die betaalbaar is en waar een gezellige sfeer hangt. Heeft iemand een idee?
http://www.equipegolf.nl/kaart_ZW.html
Poef.....gone! ©golfer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')