lag het aan de green of jouw concentratie?quote:Op maandag 19 juli 2004 23:51 schreef Nizzle1982 het volgende:
Not funny.. zal ff 1 voorbeeld geven.. Hole 9. Par 3 van 154 meter.. Afslag metertje of 5 van de hole.. en ik loop de green af met een Bogey.. 3 put dus..![]()
Mijn concentratie.. na 8 onwijs slechte holes een putt voor Birdie maken is niet makkelijk.. Ging vanaf de 2de al bagger.. Ben een beetje een heethoofd.. als ik slecht begin is het heel moeilijk voor me om te herpakken..quote:Op dinsdag 20 juli 2004 00:31 schreef just me het volgende:
[..]
lag het aan de green of jouw concentratie?
Waar woon je???????????quote:Op dinsdag 20 juli 2004 09:31 schreef H.Y.L het volgende:
Ik wil golflessen nemen, maar vind het een beetje duur, wellicht dat er mensen zijn die ook lessen willen volgen, zodat we gezamenlijke lessen kunnen boeken. Dan word het betaalbaarder. Ik had er trouwens een topic voor aangemaakt.
Zo mijn studenten leven is ten einde, na 4 jaar lopen kloten etc zonder motivatie in een richting (informatica) waar ik afgeleid word door 1 van mijn hobby's (computers..games etc) ben ik weer genoodzaakt te stoppen.quote:Op donderdag 22 juli 2004 @ 13:33 schreef golfer het volgende:
Lijkt me dan ook zinvoller als je in het golftopic post i.p.v. er een apart topic voor te openen.
Overigens kan jet het met hcp. 16 schudden om pro te worden.
Meer info kan je vinden op de site van de NGF.
Voorlopig voldoe je dus niet aan die eisen, maar dat wist je al. Veel trainen en oefenen dus. Misschien dat je dan in 2006 wel aan die opleiding kunt beginnen.quote:De kandidaten dienen twee selectiewedstrijden te spelen op 23 juni en 31 augustus 2004 op Golfpark de Efteling. Tijdens de wedstrijden observeren professionals uw techniek, coursemanagement, attitude en motivatie. Een score van hcp 10 of lager is indicatief voor de instroomeis.
Amersfoortquote:Op donderdag 22 juli 2004 13:35 schreef Nizzle1982 het volgende:
[..]
Waar woon je???????????
Ik ben 22 en studeer niet meer.quote:Op donderdag 22 juli 2004 15:54 schreef VanDread het volgende:
Dat is eigenlijk nog het minst waar ik me zorgen om maak... op 22 jarige leeftijd met 4 jaar gemiddeld een beetje golfen zal ik in 1 jaar goed golfen single handicap kunnen spelen.
Lekkere natte baan trouwens die Efteling baan
@ H.Y.L.
hoe oud ben je trouwens?
studeer je nog?
jeugdlessen zijn vaak flink goedkoper
Maar dat is ver weg..quote:Op maandag 26 juli 2004 11:42 schreef H.Y.L het volgende:
[..]
Amersfoort![]()
Ligt eraan waar je woont natuurlijk. En met de auto kan je ver rijden hoor!quote:Op maandag 26 juli 2004 11:50 schreef Nizzle1982 het volgende:
[..]
Maar dat is ver weg..
Wonn in Rijswijk, bij Den Haag.. en heb lekker geen rijbewijs..quote:Op maandag 26 juli 2004 14:06 schreef H.Y.L het volgende:
[..]
Ligt eraan waar je woont natuurlijk. En met de auto kan je ver rijden hoor!
Succes ouwe..quote:Op maandag 26 juli 2004 14:56 schreef just me het volgende:
Vanavond weer een heerlijk golfen, heb er zin in, ook in het biertje na afloop
ouwe ????quote:Op maandag 26 juli 2004 14:58 schreef Nizzle1982 het volgende:
[..]
Succes ouwe..
Dat is turbo-taal van sommige jongeren-groepen. Vooral boeren (zoals mensen uit Bunschoten/Spakenburg) gebruiken deze term. Blijkbaar wordt dit ook in Rijswijk gebruikt.quote:Op maandag 26 juli 2004 15:06 schreef just me het volgende:
[..]
ouwe ????
bedankt voor je uitlegquote:Op maandag 26 juli 2004 16:52 schreef H.Y.L het volgende:
Met ouwe wil hij niet zeggen dat jij een hoge leeftijd heb. Het is meer een amicale manier van aanspreken.
ooowww... ik zeg 1 keer ouwe.. en jij kan meteen dit allemaal over mij zeggen??quote:Op maandag 26 juli 2004 16:52 schreef H.Y.L het volgende:
[..]
Dat is turbo-taal van sommige jongeren-groepen. Vooral boeren (zoals mensen uit Bunschoten/Spakenburg) gebruiken deze term. Blijkbaar wordt dit ook in Rijswijk gebruikt.
Met ouwe wil hij niet zeggen dat jij een hoge leeftijd heb. Het is meer een amicale manier van aanspreken.
jij durft het toch niet aan om mij irl te zienquote:Op dinsdag 27 juli 2004 02:21 schreef mitt het volgende:
zeg JustMe, kan ik niet eens met je mee
Ik wil al jaren beginnen eigenlijk, maar het komt er nooit van
Volgens mij kun je overal wel clubs op maat laten maken. Het kan in ieder geval in het voormalig London Golf Centre, nu ook wel bekend als Jumbo Golfquote:Op dinsdag 27 juli 2004 02:00 schreef Drive-r het volgende:
Heren,
Vroeg me af of er hier op Fok ook wat golfers zijn met verstand van het materiaal? Ben zelf al eeuwen aan dezelfde tweedehands set die ik ooit lange geleden kocht, maar wil even iets anders. Aantal zaken waar ik wel op val: Forged steel clubhoofd, weinig loft, beetje oversized hoofd (niet teveel), stalen shaft, lichte cavity back... Nou ja, beetje klassieke club, ergens tussen een blade en zo;n fijne oversizede beginnersclub in. Nu ben ik altijd al een beetje verliefd geweest op het spul van Mizuno en zag dat zij net de MX-23 uithebben. Deze wordt volgens de reviews in Amerika erg goed ontvangen, iemand hier verhalen ervoer? Ik vroeg me trouwens ook af of iemand weet waar ik ze kan opmeten, dan ken ik in ieder geval mijn mizuno maten. Met die maten kan ik ze dan wel een keer meenemen uit de VS, scheelt weer de helft...
Ik hoef geen clubs op maat te laten maken, Mizuno heeft zelf al behoorlijk wat standaard variaties, dus je hoeft alleen een keer ergens te 'passen' en je hebt al een stuk betere set, meeste merken hebben dit trouwens. De Ping Zing 2 ijzers zijn inderdaad wel goed, maar ik heb er nooit echt aan kunnen wennen, verder speel ik sowieso met andere wedges, omdat ik nogal een korte-spel-man ben. Ik vroeg me trouwens af welke handicap je had dat je de MP-33's of MP-37's wilde proberen. Alle reviews die ik lees maken wel duidelijk dat deze clubs echt alleen voor profs te spelen zijn. Heel goed en aardig, maar zelfs een aantal profs op de europese tour houden het bij de mp-30 en gaan niet meer voor de blades van Mizuno...quote:Op dinsdag 27 juli 2004 10:53 schreef Pistol_Pete het volgende:
[..]
Volgens mij kun je overal wel clubs op maat laten maken. Het kan in ieder geval in het voormalig London Golf Centre, nu ook wel bekend als Jumbo Golf
Goede keuze trouwens MizunoIk denk dat de MX-23 serie wel bij alle soort niveau's golfers aanslaat. Ze hebben inderdaad een wat lagere loft dan standaard.
Ikzelf speel al jaren te lang met Ping Zing II ijzers. Deze zijn redelijk oversized, en dat bevalt me helemaal niet meer. Vooral bij de korte ijzers 9, PW, en SW heb ik voor mijn gevoel te weinig controle. Ik zit er al 2 jaar over te denken om mijn ijzers om te ruilen naar een Mizuno MP-33 of MP-37 setje.
Let wel op met importeren van een golfset uit de VS dat je 100% zeker wordt aangehouden en dus invoerbelasting moet betalen. De Nederlandse douane is zeer actief op het gebied van golfspullen. En een setje golfclubs neem je niet zomaar ongezien langs de douane mee.
Meldt zich.quote:Op donderdag 22 juli 2004 15:28 schreef VanDread het volgende:
Naar aanleiding hiervan hier gepost:
[..]
Zo mijn studenten leven is ten einde, na 4 jaar lopen kloten etc zonder motivatie in een richting (informatica) waar ik afgeleid word door 1 van mijn hobby's (computers..games etc) ben ik weer genoodzaakt te stoppen.![]()
Gevolg: zoek werk, een toekomst![]()
De andere hobby is golfmet 1 keer per week spelen heb ik hcp 16 bereikt. Het talent is dus wel enigszins aanwezig had ik zo gedacht. Alleen de tijd ontbrak.
Om nou van deze hobby mijn beroep te maken kan ik golf pro worden, geen afleiding omdat ik bezig ben met wat ik daadwerkelijk leuk vind.
Nou vroeg ik me af of er hier mensen ervaring hebben met golf pro worden.
Ik heb bijvoorbeeld deze site gevonden:
http://www.fontys.nl/sporthogeschool/golfopleiding/main.htm
De hoeveelheid informatie hier is vrij goed maar ik mis wat persoonlijke ervaringen van mensen.
Opzich voldoe ik dus (nog) niet aan de eisen maar wellicht kan ik volgend jaar mee doen, waarbij ik als een idioot ga oefenen en single hcp ga spelen. Wat dus een eis is en wat ik in 1 jaar 4-5 dagen per week spelen hoogstwaarschijnlijk best haal.
Idee is dan om komend jaar te gaan werken/golfen (ik heb een baantje op oproepbasis in de haven op een auto terminal) en dan volgend jaar mee te doen aan de selectie. Bij golf geef ik niet snel op, ik ben niet het type die luid gaat schelden of andere spelers het leven zuur maakt.
Commentaar is welkom. bvd
ps: golfer op de verschillende sites kom ik niet echt veel informatie tegen over het teaching pro klimaat in nederland. http://www.golfprofessionals.nl geeft nog de meeste en tevens de fontys link.
Zondag heb ik trouwens les, waar ik ook wat info kan inwinnen
Ik speel op GC Roxenisse te Melisant wat een stevig groeiende club is maar nog zonder al te veel bravour.
Ha fijnquote:Op dinsdag 27 juli 2004 16:00 schreef Tiger_Woods het volgende:
[..]
Meldt zich.
Opleiding is leuk, maar vaak ook een uitweg voor dropouts. (zoals al blijkt in het geval van VanDread)
Instroomeis van hcp 10 is nog wel te doen, maar dan moet je binnen 2 jaar hcp 4 spelen om te slagen en dat is andere koek.
Waar pro's mee spelen vind ik niet relevant, als de clubs voor mij maar goed aanvoelen.quote:Op dinsdag 27 juli 2004 12:49 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Ik hoef geen clubs op maat te laten maken, Mizuno heeft zelf al behoorlijk wat standaard variaties, dus je hoeft alleen een keer ergens te 'passen' en je hebt al een stuk betere set, meeste merken hebben dit trouwens. De Ping Zing 2 ijzers zijn inderdaad wel goed, maar ik heb er nooit echt aan kunnen wennen, verder speel ik sowieso met andere wedges, omdat ik nogal een korte-spel-man ben. Ik vroeg me trouwens af welke handicap je had dat je de MP-33's of MP-37's wilde proberen. Alle reviews die ik lees maken wel duidelijk dat deze clubs echt alleen voor profs te spelen zijn. Heel goed en aardig, maar zelfs een aantal profs op de europese tour houden het bij de mp-30 en gaan niet meer voor de blades van Mizuno...
Maar goed, ik kies liever voor een iets vergevingsgezindere club, maar moet iets meer afstand hebben. Clubs waar ik nu mee speel hebben echt veel te veel loft. Zeker op de baan waar ik speel, is balcontrole echter nog steeds het belangrijkste, vandaar dat ik eerder voor de mx-23 kies...
Heb je iig een buffertjequote:Op dinsdag 27 juli 2004 23:22 schreef golfer het volgende:
Pfoe, baan lag er zwaar bezand en beprikt bij. Vermoeiens spelen vandaag. Met pijn en moeite 35 puntjes bij elkaar gesprokkeld.
Theorie: didactiek (lesgeven aan mannen,vrouwen, kinderen, ouderen), fysiologie (menselijk lichaam), Alles met betrekking tot golf (soorten swings, slagen, balvluchten, principes, regels, etc), greenkeeping, shopmanagement etc.quote:Op dinsdag 27 juli 2004 19:56 schreef VanDread het volgende:
[..]
Ha fijn
Welke aspecten bevat het onderdeel theorie? Wat zijn de "leukere" en de "mindere" dingen?
Hoe ver ben je? of ben je klaar?
Een nar vraagt meer dan 10 wijzen beantwoorden kunnen
Voor baanpermissie betaal je niet dat krijg je als je GVB examen wordt aangevraagd! Je betaalt greenfee om op een baan te spelen....quote:Op zaterdag 5 april 2003 15:25 schreef Thomas B. het volgende:
Of je reageert op een post uit april 2003!quote:Op vrijdag 30 juli 2004 13:04 schreef carola het volgende:
Voor baanpermissie betaal je niet dat krijg je als je GVB examen wordt aangevraagd! Je betaalt greenfee om op een baan te spelen....![]()
staat ook bekend als 1 van de mooiste banen ter wereld zelfs. Hoop er volgend jaar ook een balletje te slaan.quote:Op donderdag 5 augustus 2004 10:02 schreef Chillmeister het volgende:
Moest zeggen dat de Nirwana Golf course in Bali in mijn top 10 mooiste banen staat die ik heb gespeeld. zal hopelijk wat pics en score posten.
En hoe is het nu?quote:Op maandag 18 oktober 2004 21:28 schreef Pistol_Pete het volgende:
Ik ga de golfclubs in de kast duwen. Heb het gehad met dit seizoen, te veel slechte rondes > handicap omhoog (12,8).Maarliefst 2 hcp verlagingen gehad en een ontelbaar aantal buffers en verhogingen
![]()
Het begint weer te koud te worden en aan mijn handicap werken is onder de huidige baanomstandigheden niet meer mogelijk. Het zal wel niet lang meer duren voordat de baan niet meer qualifying is.
Begin maart ga ik weer golfen, eerst veel driving range en oefenen en in de zomer gaat de handicap weer onder de 10![]()
http://www.equipegolf.nl/kaart_ZW.htmlquote:Op maandag 11 juli 2005 15:30 schreef Gierewiet het volgende:
Hé hallo,
Ik heb een vraagje - ik zoek een golfclub in de buurt van Leiden. Liefst een normale 18 holes baan die betaalbaar is en waar een gezellige sfeer hangt. Heeft iemand een idee?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |