Heb je er werkelijk steun aan gehad ?
En als je een halve zool bent, gebruik je dan halve steunzolen ?
Serieuze reacties graag.
quote:Je wilt serieuze reacties en dan post je dit???
Op vrijdag 4 april 2003 23:24 schreef tong80 het volgende:
En als je een halve zool bent, gebruik je dan halve steunzolen ?Serieuze reacties graag.
maar goed, m'n pa heeft een steunzool omdat z'n rechterbeen korter is dan z'n linker (een paar milimeter), hierdoor loopt hij weer recht en heeft hij geen last meer van z'n rug . Dat bespaart de rest van de familie weer een hoop gemopper en hem veel pijn
.
Ben eerst in een peeskamertje wezen vragen wat hun remedie was.
Bleek dat ik beter een zooltje kon nemen.
Ik had klompvoetjes tijdens de geboorte
quote:Halve zool.
Op vrijdag 4 april 2003 23:24 schreef tong80 het volgende:
Post hier je ervaringen met steunzolen.
Steunzolen zijn toch altijd corrigerend en ondersteunend. Wat je nu precies bedoelt begrijp ik niet geheel. Metalen steunzolen werden vroeger bijna altijd voorgeschreven. Anderen waren er bijna ook niet. Later kwamen ze er ook van plexidur, kurk en leer. Werden ze bij jou toen ook nog aangemeten via van die gipsafdrukjes van de voeten? Hoe waren jouw ervaringen met die metalen steunzolen?. Opzich vind ik (als je er goed aan gewend bent) helemaal niet zo gek lopen. Heb ze zelf trouwens ook nog. Kreeg ze al op mijn 4e voor knik- platvoeten en X-benen.quote:Op vrijdag 4 april 2003 23:39 schreef AMADEUZ het volgende:
Heeft het geholpen tegen problemen met je achillespees? Heb zelf namelijk ook last van die klotedingen maar ik zie het wel weer voor me dat ik die dingen koop en het weer voor geen meter werkt.quote:Op vrijdag 4 april 2003 23:38 schreef tong80 het volgende:
hmmm... de quote werkt niet???quote:Op vrijdag 4 april 2003 23:24 schreef tong80 het volgende:
Ja okay, ik loop idd goed op hakken, kan er op rennen zonder te struikelen en door hardlopen heb ik ook sterke enkels en knieen. Dus het klopt idd wat de chiro zegt. Een Orthopeed is inmiddels niet meer nodig, de chiro doet zijn werk uitstekend, de intensieve training doet de rest. Meer zal ik er niet van kunnen maken. Maar bedankt voor je reactie!quote:Op zondag 1 januari 2006 19:03 schreef AnnemiekeL het volgende:
An24,
Op zich is het eens op (hoge) hakken lopen niet slecht. Het hangt ook een beetje af wat voor figuur je hebt (komt eens in een andere stand te staan) en tevens moet je daar aan koppelen de voeten, enkels, knieen, heupen en rug. Zelf bemerk je als beste als e.e.a. een beetje gemakkelijk loopt en of je ook zwikt of moet forseren. Als dat laatste het gevals is, ben je niet goed bezig.
Soms zie ik jonge meiden lopen op pumps en denk ik, je moet je eens zien lopen/wankelen op die hakken (en soms zijn ze niet eens extreem hoog). Hetzelfde geval geldt overigens voor kinderen op van die sportschoenen en in zekere mate ook voor die sneakers. Het is vaak schoeisel waar geen enkele steun in en aan zit, waardoor de voeten geheel kunnen in- en uitzakken. En vooral als je een beetje aanleg voor door- e/o uitzakken heb is helemaal het einde zoek. Voeten knikken geheel naar binnen, enkels gaan scheef staan met als gevolg soms X-benen. Ik denk dan wel eens, is de schoenmode van vandaag de problemen aan voeten, enkels, knieen. heupen en rug in de toekomst wel waard.
Misschien eens een idee, om een cunsult bij een orthopeed (via de huisarts) aan te vragen, welke vervolgens naar de "problemen" te laten kijken.
Dat het enigszins oncomfortabel is kan kloppen. Je voet wordt in een positie gedrukt wat het niet gewend is. Dat je tenen slapen (als je dat met doof bedoelt) kan niet de bedoeling zijn. Dat betekent namelijk dat de bloedtoevoer niet goed is!quote:Op maandag 9 januari 2006 13:44 schreef mirrie1986 het volgende:
Ik heb een vraagje,
Ik heb nu sinds een week steunzolen. ( en dan vooral voor het sporten) Maar als ik mijn steunzolen dan in heb, dan krijg ik last van dove tenen, pijnlijke tenen. Is dat normaal?
Mijn eerste gevoel was alsof ik met blote voeten over grove kiezelstenen heenliep. Ging wel snel over...quote:Op maandag 9 januari 2006 13:44 schreef mirrie1986 het volgende:
Ik heb een vraagje,
Ik heb nu sinds een week steunzolen. ( en dan vooral voor het sporten) Maar als ik mijn steunzolen dan in heb, dan krijg ik last van dove tenen, pijnlijke tenen. Is dat normaal?
Welk merk zijn die ballerina's, en waar heb je ze gekocht? (Hopelijk vind je het niet erg dat ik dit vraag, maar ben echt desparate op zoek...).quote:Op woensdag 10 mei 2006 20:24 schreef bladibladibla het volgende:
...
Een heel vervelend aspect van steunzolen is het feit dat schoenen kopen een stuk moeilijker wordt. Ik heb vorige week een paar stevige ballerinas gevonden, waar mijn steunzool goed in past.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |