abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Trouwste user 2022 vrijdag 4 april 2003 @ 23:24:00 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_9592251
Post hier je ervaringen met steunzolen.

Heb je er werkelijk steun aan gehad ?

En als je een halve zool bent, gebruik je dan halve steunzolen ?

Serieuze reacties graag.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_9592453
Ja, ze werken. ik heb een schuin hielbeen en het helpt echt... Ik doe ze alleen te weinig in...
Als het niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!
pi_9592510
quote:
Op vrijdag 4 april 2003 23:24 schreef tong80 het volgende:
En als je een halve zool bent, gebruik je dan halve steunzolen ?

Serieuze reacties graag.

Je wilt serieuze reacties en dan post je dit???

maar goed, m'n pa heeft een steunzool omdat z'n rechterbeen korter is dan z'n linker (een paar milimeter), hierdoor loopt hij weer recht en heeft hij geen last meer van z'n rug . Dat bespaart de rest van de familie weer een hoop gemopper en hem veel pijn .

Gapen werkt aanstekelijk weet je!
  Trouwste user 2022 vrijdag 4 april 2003 @ 23:38:45 #4
7889 tong80
Spleenheup
pi_9592688
Tong had last van z'n achillespezen.

Ben eerst in een peeskamertje wezen vragen wat hun remedie was.

Bleek dat ik beter een zooltje kon nemen.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_9592719
Ik heb tot mijn 6de altijd op metalen steunzolen gelopen. Vanaf mijn 6de tot nu draag ik correctie steunzolen.

Ik had klompvoetjes tijdens de geboorte

vrijdag 4 april 2003 @ 23:40:02 #6
22497 Bioslock
we hope that you choke
pi_9592728
quote:
Post hier je ervaringen met steunzolen.

Halve zool.
pi_9602981
Ik heb nu ook al een aantal jaren steunzolen, alleen de eerste paar steunzolen die ik had bleken fout te zijn net terwijl ik in de groei zat dus was ik nog verder van huis....Ik heb nu andere *en vooral pijnlijkere steunzolen* Gewoon zoveel mogelijk dragen, dan merk je er niks van! (en dat is opzig wel slecht eigenlijk want je zou er rechter van moeten gaan lopen, nah jah ik dan )
pi_33050753
quote:
Op vrijdag 4 april 2003 23:39 schreef AMADEUZ het volgende:
Steunzolen zijn toch altijd corrigerend en ondersteunend. Wat je nu precies bedoelt begrijp ik niet geheel. Metalen steunzolen werden vroeger bijna altijd voorgeschreven. Anderen waren er bijna ook niet. Later kwamen ze er ook van plexidur, kurk en leer. Werden ze bij jou toen ook nog aangemeten via van die gipsafdrukjes van de voeten? Hoe waren jouw ervaringen met die metalen steunzolen?. Opzich vind ik (als je er goed aan gewend bent) helemaal niet zo gek lopen. Heb ze zelf trouwens ook nog. Kreeg ze al op mijn 4e voor knik- platvoeten en X-benen.
Thans heden zelfs werkzaam bij een orthopedisch-instrumenetenmaker in de gips- en paskamer. Dus goed over eigen ervaringen vertellen.

Groetjes,
Annemiekel
  dinsdag 13 december 2005 @ 19:35:02 #9
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_33050925
Ik heb steunzolen gehad om mijn houding te corrigeren. Ik heb een been langer dan het andere, een scheef bekken, een scoliose en als gevolg van dit alles staat ook een schouder scheef en had ik daardoor veel hoofdpijn.
De steunzolen hebben helaas niks geholpen, ik ben TE mislukt .

In het begin moest ik erg wennen aan het lopen op zooltjes en had ik erg zere voeten aan het eind van de dag. Maar na verloop van tijd vond ik het niet eens meer fijn lopen zonder zooltjes. Toen ze na twee jaar nog geen effect hadden opgeleverd (mijn houding was niet verbeterd en ik had nog praktisch net zoveel hoofdpijn als daarvoor) ben ik ermee gestopt.
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_33078533
Ach als je iedereen goed zal bekijken is niemand volmaakt. Over iedereen is wel wat op- e/o aan te merken. Weet je wel dat ik dat vaker hoor, dat als men steunzolen voor de eerste keer draagt dat het niet lekker loopt ........bla........bla en bla, maar dat ze na verloop van tijd niet meer zonder willen of kunnen. Als men dan weer nieuwe zolen laat aanmeten moesten ze gisteren eigenlijk al klaar zijn (want ze kunnen eigenlijk niet zonder). Wist je dat je beenlengte verschil (als het niet te erg is gemakkelijk kunt oplossen binnen de steunzolen en dat een dikke hak onder je schoen beslist niet meer noodzakelijk is. Welke soort steunzolen heb je eigenlijke gehad en werden ze bij jou ook nog via gipsafdrukjes aangemeten?

Annemiekel
  woensdag 14 december 2005 @ 20:07:07 #11
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_33080194
Ik heb leren zooltjes gehad, met wat kurken verhoginkjes erin. Ik had inderdaad geen lelijke dikke hak onder mijn schoen, het werd gewoon in mijn schoenen opgelost.
Mijn zooltjes zijn niet dmv gipsafdrukken gemeten, maar door afdrukken van mijn voeten te maken en door allerlei blokjes van verschillende diktes op verschillende plaatsen onder mijn voeten te leggen.

Steunzolen lopen echt heel lekker als je eraan gewend bent. Zonder steunzolen voelden mijn voeten zoooo kaal en niet ondersteund in mijn schoenen. Maar toch was ik heel snel gewend aan het weer lopen zonder steunzolen. Ik draag nog steeds wel alleen maar platte schoenen, ik merk dat op hakken lopen áltijd weer klachten veroorzaakt bij mij.
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_33082372
Altijd op (hoge) hakken lopen is niet goed voor je voeten, enkels en je figuur. Hetzelfde geldt eigenlijk voor instappers als je redelijk smalle voeten hebt. Het wordt dan klauwen met je tenen om de schoenen aan te houden. Als je helemaal normale voeten hebt moet je geen verschil voelen als je nu op steunzolen loopt of niet.

Als ik je verhaal zo lees zijn steunzolen toch misschien wel gewenst, maar dat moet je beslist zelf weten. Zelf heb ik ook nog steeds steunzolen, vooral als ik de gipskamer draai moet ik langdurig staan en zijn de correcties beslist geen overbodige luxe. Heb dan mijn metalen steunzolen gewoon bij de klompen in. Vele patienten gruwen van die metalen steunzolen, maar zelf ben ik er super positief over. Vanzelfsprekend passen ze niet in pumps en luxe italiaanse schoentjes (loop je toch al niet op als je wat moeilikere voeten hebt) maar je kan ze gemakkelijk opkloppen (ophogen als ze een beetje zijn doorgezakt) en eventueel smaller maken als dat noodzakelijk mocht zijn. Maar de patient is koning en die beslist met de arts welke soort wordt genomen.

Annemiekel
pi_33083608
quote:
Op vrijdag 4 april 2003 23:38 schreef tong80 het volgende:
Heeft het geholpen tegen problemen met je achillespees? Heb zelf namelijk ook last van die klotedingen maar ik zie het wel weer voor me dat ik die dingen koop en het weer voor geen meter werkt.
pi_33112605
Normaal gesproken zijn achillespees klachten prima met steunzolen te verhelpen, maar je moet er natuurlijk wel in geloven. Als je al de instelling hebt het was niets, het is niets en het zal ook wel niets worden hoef je er ook niet aan te beginnen. Bij vele ziektekostenverzekeringen zijn steunzolen gewoon geheel/gedeeltelijk meeverzekerd. Dus dan vallen de kosten (ze zijn er al vanaf ca. ¤. 100,00 tot wel uitlopend tot ¤. 140,00) van het laten aanmeten van steunzolen ook nog wel weer mee. De kosten hangen een beetje af van welk soort je kiest en "hoe slecht je voeten zijn". Iets kopen van de TV (Tel. Sell) is m.i. geen goed idee. Je moet er ook rekening mee houden dat geen paar voeten gelijk is. De corecties in voetholte en voorvoetsteun zitten daar eigenlijk nooit op de ideale plaats (geen maatwerk dus) wat het eigenlijk wel zal moeten zijn.

[ Bericht 18% gewijzigd door AnnemiekeL op 16-12-2005 19:15:35 ]
pi_33253250
Hier nog wat handige tips als je (nieuwe) steunzolen gaat laten aanmeten:

Denk er vast over na of je losse of juist vaste zolen wilt hebben.
Laat steunzolen nooit te breed aanmeten (komt vaak voor als je knikvoeten hebt en de afdruk belast wordt genomen.
Ga nooit steunzolen aanmeten met panty's of maillots aan. Lasting bij aan- en uitkleden. Bij panty's: als je gipsvoeten niet goed worden schoongemaakt kunnen er harde gipsrestjes achterblijven op je voeten, dag panty/ladder erin. Kom je direct bij de orthopeed vandaan dan maakt e.e.a. niet zoveel uit, want dan kom je toch al met blote voeten/benen in de gipskamer.
Bij het afpassen (afhalen) zijn panty's en maillots wel weer ideaal.
Steunzolen passen niet in alle schoenen.
Koop een paar voetvoetsteuntjes (model niertje of pelot/maakt niet uit) om deze in pumps. schoenen met hoge hakken of schoenen waar geen steunzolen in passen te kunnen dragen. Want de overgang van schoenen met en zonder steunzool kan groot zijn.
Steunzolen ook daadwerkelijk gaan dragen (anders hoef je ze ook niet te laten aanmeten als ze toch in de kast verdwijnen).
Je voeten zullen geleidelijk moeten wennnen aan de (nieuwe) steunzolen. De eerste weken kan je spierpijn hebben omdat je lichaam in een andere houding staat (is normaal).
Direct s'morgens de steunzolen in de schoenen (van uitstel komt vaak afstel).
Wisten jullie dat de voeten 's morgens op hun best zijn en 's middags op hun slechtst..
Ga niet direct voor de duurste steunzolen, kan later nog wel een keer. Eerst maar eens zien of ze ook daadwerkelijke effect hebben (vooral bij kinderen in de groei hoeven dure helemaal niet, ze groeien er toch snel uit).
De goedkopere soorten steunzolen zijn evengoed als het duurste soort.
Laat minimaal ix in de 2 jaar je steunzolen controleren of ze nog goed bij je voeten aansluiten (beter is 1x per jaar). Bij kinderen in de groei is 2x per jaar juist aan te raden. Kindervoeten kunnen soms heel snel groeien en 2 paar steunzolen per jaar is geen uitzondering.

Groetjes,
Annemiekel

[ Bericht 14% gewijzigd door AnnemiekeL op 21-12-2005 19:16:51 ]
  donderdag 22 december 2005 @ 08:39:21 #16
35446 NT-T.BartMan
voorgoed vertrokken
pi_33299423
quote:
hmmm... de quote werkt niet???

Hoe dan ook: steunzolen.

* NT-T.BartMan heeft kromme benen en daarom last van knieeen en rug

Heb eerst 'halve' zolen gehad en de laatste jaren 'hele' zolen die wel iets van een maan-landschap weghebben. Het doel er van is om mijn voeten 'recht' te laten landen als ik loop.

Ik heb er veel baat bij, al moet ik binnenkort weer eens voor revisie. Moet nog uitzoeken of de nieuwe zorgverzekering dat dekt... Anders eerst sparen...
pi_33300286
* 205_Lacoste heeft enorme platvoeten. Zelfs Donald Duck zou me nog uitlachen.

Hiervoor heb ik door een orthopeed steunzooltjes laten maken. De eerste keer waren het leren inlegzooltjes die het zachte deel van de voet (binnenkant) omhoog duwden. De tweede keer waren het zooltjes van een of ander speciaal schuim. Ik heb niet echt gemerkt dat het geholpen heeft, en heb ze dan ook al jaren niet meer.
Een macrobiotische uitstraling kon ik niet ontdekken aan de zolen, dus dat viel me alleszins mee.
  donderdag 22 december 2005 @ 09:51:59 #18
53283 Captain_Chaos
Aláááááááárm.....
pi_33300551
Ik ben er van overtuigd dat iedereen baat zou hebben bij op maat gemaakte inleg/steun zolen.
Ik gebruik zelf al langere tijd zolen die opgebouwd zijn uit leer, kurk en andere materialen met verschillende demping, steun en verhoging op de plaatsen waar dat nodig is. De dag dat ik de zolen kreeg was ook meteen de laatste dat ik ooit een blaar liep; ook tijdens lange marsen op weinig vergevingsgezind schoeisel (lees gevechtslaarzen). Ik heb drie paar inleg/steun zolen en laat ze om de beurt oplappen door de bouwer die dan meteen eventuele kleine veranderingen aanbrengt.

De dagen dat je een 'freak of nature' was liggen gelukkig achter ons.

Overigens is een verwisselbaar glad leren voetbed ook een paar keer hygiënischer dan op je ranzige gympies lopen tot ze van ellende van je voeten geteerd zijn. Over 'freak of nature' gesproken.

Jawohl Herr Kaloin!
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 22 december 2005 @ 10:26:08 #19
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_33301342
Ik heb geen steunzolen (wel vele soorten gehad vroeger) maar inmiddels complete op maat gemaakte schoenen. Ik loop er heerlijk op! Ik heb dan ook de nodige afwijkingen: stijfgezette grote teen, als gevolg daarvan twee geïrriteerde achillespezen plus aan beide kanten een hielspoor. Sinds ik mijn schoenen heb loop ik grotendeels pijnvrij Niet helemaal (vaak even startpijn) maar er is goed mee te leven.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_33301719
Ik heb vroeger ook steunzolen gehad maar in de loop van mijn jeugdjaren geen gebruik meer van gemaakt. Nu loop ik me tmijn voeten wel een beetje naar binnen dus denk erover om toch weer steunzolen te laten aanmeten. MAar ik ben wel een beetje een sneakerfreak dus is het lastig want met sneakers aan werkt het niet meer echt heb ik ergens gelezen geloof ik.
pi_33303530
Als je nou een serieus probleem hebt, dan kan je naar een podokinesioloog. Bij m'n geboorte was m'n bot niet helemaal goed in de heupkom ofzo, uitleggen is niet m'n sterkste kant. Gevolg: Ik moest als baby een spreidbroek dragen. Als ik nu de foto's daarvan zie, krijg ik spontaan medelijden met mezelf Vanaf m'n 8e ongeveer speciale zooltjes gehad omdat het ene been langer was dan het andere en uiteindelijk heeft dit wel geholpen allemaal, dus ik ben nu normaal.
Het doet er niet toe wie ik ben, maar wie ik wil zijn.
pi_33304783
bij mijn geboorte was er ook iets niet goed bij mijn heupen met als gevolg dat ik later toen ik ging lopen steeds met mijn rechterbeen naar binnen draaide en dus als ik erg moe was tegen mijn linkerenkel schopte jaja (verder liep ik normaal hoor )

toen heb ik ook tijdenlang steunzolen gehad en dat heeft echt gewerkt. heb ze al jaren niet meer nodig nu. (moet alleen als ik een moe lijf heb even opletten met rechtlopen verder nergens meer last van)
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_33305170
ik loop nog steeds op steunzolen, ik heb altijd problemen gehad met goed te kunnen lopen. Daarvoor kreeg ik fysiotherapie tot mijn 11e ongeveer. Op mijn 11e ben ik geopereerd daarvoor, het alternatief was het vastzetten van mijn voeten oid. De orthopedisch chirurg wilde voor de operatie advies hebben van zijn meester in Amsterdam (waar ik naar toe werd gestuurd dus om te bestuderen) dus ik was echt wel een moeilijk geval . Met stukjes bot uit mijn heup werden mijn voeten gecorrigeerd en dat werkte goed, ik hoefde uiteindelijk na mijn grootste groeiperiode niet meer naar de chirurg voor controle en nieuwe steunzolen. Ik heb ook geen pijn ofzo. Al blijf ik wel altijd last hebben soms om het evenwicht te kunnen bewaren (niet dat ik tegenwoordig val op mijn smoel, waar ik in mijn jonge kinderjaren wel last van gehad heb).

[ Bericht 1% gewijzigd door zakjapannertje op 22-12-2005 17:08:22 ]
  vrijdag 23 december 2005 @ 19:30:13 #24
37966 TimoBasso
Vai Vai,we need Bayliss
pi_33351717
Ik heb sinds jaar en dag last van mijn linker been,en na advies van de huisarts : Steunzolen
Loop er nu een weekje mee,het is wel even wennen.. De pijn is er nog steeds,maar het zou na 3 weken weg gaan.Als het goed is
SKB | Michel Fabrizio | Noriyuki Haga
MotoGP | World Champion 2006 Nicky Hayden | World Champion 2007 Casey Stoner
Alice Team | Mika Kallio | Niccolò Canepa
  vrijdag 23 december 2005 @ 20:03:14 #25
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_33352513
Ik heb vroeger steunzolen gedragen in mijn pubertijd.
Vanwege platte-voeten.
Echt veel had ik er niet aan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')