abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_9653535
Amused to Death is wel aardig misschien. Maar ik heb wat live opnamen van de Pros en cons tour en Radio KAOS tour en dat vind ik toch echt bagger hoor. Het is niet voor niets dat Waters voor half lege zalen speelde en Pink Floyd in uitverkochtte voetbalstadions.

Ik mis zeker weten het gitaarwerk en alle andere muzikale invloeden van Gilmour tijdens Waters solo.
Zijn live optreden in Ahoy was wel aardig. Dogs was inderdaad super net als Shine on parts 5-9! Ik had helaas kutplaatsten waardoor het geluid bagger was

Ze moesten gewoon maar weer eens bij elkaar spelen en dan Wish you were here, Animals en als encore Echoes spelen
Nick en Roger zijn weer bij elkaar, David en Rick ook dus begin is er! Oude liefde roest niet..

pi_9653781
dat zou natuurlijk de meest ideale situatie zijn.
pi_9654012
toch denk ik dat de reden dat waters toendertijd voor halflege zalen speelde met name te maken had met het feit dat hij waters heet en geen pink floyd. pas sinds een jaar of 10, eigenlijk pas sinds the wall-berlijn weet de wereld wie roger waters is. als hij nu een plaat zou uitbrengen denk ik ook dat dat (mits het een goeie is natuurlijk) de succesvolste uit zijn (solo)carriere zal zijn.
pi_9654826
Amused to Death 'wel aardig' ? . Okay, ieder zijn mening, maar vergeleken met een oppervlakkig plaatje als The Division Bell is het 't Oude Testament der muziek. IMHO, dan.

Radio Kaos is ook zo slecht nog niet. Beetje matig geproduceerd, maar toch.

"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  dinsdag 8 april 2003 @ 14:14:33 #30
2889 Zander
He's gone
pi_9656318
Mjah, ik moet zeggen dat ik zowel het solowerk van Roger Waters als de Gilmour-versie van Pink Floyd lang zo graag niet hoor als de Floyd-platen in de klassieke bezetting. Roger Waters vind ik wel erg deprimerend en een hele cd lang is het, naar mijn smaak, gewoon muzikaal niet zo interessant (volgens mij heb ik Pros and Cons of Hitchhiking zelfs nog nooit helemaal tot het einde kunnen luisteren), terwijl de laatste twee Pink Floyd-platen mij ook nauwelijks konden boeien. Ben toendertijd wel nog naar het concert in de Kuip geweest, dat was wel mooi, maar de recente platen draai ik eigenlijk nooit.

Ik verheug me wel op die Pompeii DVD.

Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
pi_9656633
Wordt jij erg vrolijk van WYWH of DSOTM dan Zander? .
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
pi_9660487
Division Bell vind ik zeker wel een heele aardig plaat trouwens

Marooned vind ik een geweldige sound hebben, en dat alleen met gitaar.
A Great Day for freedom is ook onwijs, samen met Coming back to life heeft Gilmour die recentelijk tijdens zijn minitour nog gespeeld.
High Hopes vind ik absoluut ook een topper, etc etc..

uiteraard niet zo goed als Pink Floyd vroeger..

pi_9660624
Hier de site over de "nieuwe" Dark Side Of The Moon cd

met alle wetenswaardigheden over het album...

* madcap kijkt ook uit naar de Pompeii dvd

Iedereen is uniek, behalve ik
  dinsdag 8 april 2003 @ 17:26:44 #34
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_9660681
quote:
Op dinsdag 8 april 2003 17:18 schreef Echoes het volgende:
Division Bell vind ik zeker wel een heele aardig plaat trouwens

Marooned vind ik een geweldige sound hebben, en dat alleen met gitaar.
A Great Day for freedom is ook onwijs, samen met Coming back to life heeft Gilmour die recentelijk tijdens zijn minitour nog gespeeld.
High Hopes vind ik absoluut ook een topper, etc etc..

Ja same here! Dat gezeik altijd op Division Bell. Tis gewoon hartstikke gave muziek, punt uit.

Lekkere rhodes ook in track 2

[Dit bericht is gewijzigd door Tijn op 08-04-2003 17:28]

pi_9660705
bij de weg

De dvd van David Gilmour in Concert is ook niet verkeerd...

Veel nummers van vroeger semi acoustisch uitgevoerd...
zelfs 2 Barret nummers staan er op ....Terrapin en Dominoes

Iedereen is uniek, behalve ik
pi_9661407
inderdaad..en shine on part 6-9! super...gillende slideguitar
pi_9661929
Hey, TDB is geen slecht album hoor. Ik zeg alleen dat het, IMHO, veeeel verder weg staat van Pink Floyd dan ATD. Momentary Lapse of Reason vind ik ook een geweldige CD, maar het is geen Floyd, wat mij betreft. Qua sound, dan. Daar is Waters toch echt heer en meester in.
  dinsdag 8 april 2003 @ 19:34:24 #38
2710 Lafayette
Wat ben jij ziek bezig!
pi_9663403
Ben het met velen eens dat Gilmour wellicht wat gladder (smoother) is. Waters neigt toch wat meer naar schreeuwen. In de goede Floyd tijd waren nummers waar de zang van Waters domineerde ook meteen Waters nummers. Gilmour is gewoon een betere muzikant/producer.
The Final Cut was een echte Waters productie en daarna is het niet meer goed gekomen tussen die gasten.

Gilmour begon eigenlijk al toen hij Sid Barret uit het slop wilde trekken door zijn nummers te produceren. Wist tot voor kort niet dat Gilmour zelfs de drums heeft gedaan op sommige nummers van Barret.
Desalnietemin, The Floyd is slechts Pink Floyd met Waters. Waters is geen Pink Floyd. Ik knapte af op Waters toen hij zijn eerste The Wall concert gaf in Berlijn, net na de val van de muur. Wat een drama was dat zeg.
Mijn favoriete Floyd albums:
1. Wish you were here
2. Animals
3. Dark Side of the Moon.
4. Meddle
5. The Wall

De oudere delen
Relics, Obscured by Clouds, Ummagumma, etc.
kon ik nooit zo vaak luisteren, wel leuk voor als je even nostalgisch wil doen.

Heb hier zelfs nog een oude solo lp van Gilmour, About Face. Best redelijk.

pi_9664616
the wall in berlijn was eigenlijk alleen geweldig als je er bij bent geweest. op video slaat het nergens op. alleen al om daar voor dat ENORME podium te staan was al ontzettend heftig. muzikaal was het met name door de diverse gastbijdragen erg matig. maar waters stelt niet teleur, hij is wel de man die dit soort dingen op poten zet. dat doet echt niemand hem na.

en er zijn gewoon 4 floyd periodes waarin steeds iemand de hoofdrol op zich nam. welke periode het beste is is moeilijk te zeggen. maar ik vind de uitloop van floyd in het solo werk van waters via the final cut wel veel interessanter dan de typisch soort ambient-rock waar david gilmour later onder de naam pink floyd mee op de proppen kwam. the pros and cons of hitchhiking is overigens een album dat na jaren steeds krachtiger word. toch wel een erg onderschat album.

de gilmour touch in het floyd gebeuren is liever. momentary lapse en division bell vind ik altijd erg uh natuurlijk klinken, lief, ambient, new age rock, ik weet niet hoe ik het moet omschrijven. zo bekeken kan het er opzich best allemaal mee door maar ik kies toch voor het venijn of de paranoia van waters.

en vrolijk worden doe ik niet van floyd of waters, depressief word ik er ook niet van. ik word er altijd stil van, vanwege de manier waarop de muziek van floyd de kamer vult en je lijkt op te zuigen. dat is floyd. en waters heeft dat effect ook nog steeds op me.

pi_9664668
overigens hoor ik niemand over saucerfull of secrets en atom heart mother. die twee platen zijn ook allebei erg sterk. ik ken eigenlijk geen matige floyd muziek al komen de laatste paar floyd platen wel in de buurt van matig, maar dat blijft persoonlijke smaak natuurlijk.
  dinsdag 8 april 2003 @ 21:49:19 #41
44906 merino
World of Sleepers
pi_9666277
met een load van goede DVD's die eraan komen (zit nog steeds met afgebeten nagels te wachten op Pulse) ga ik binnekort ook maar es een 5.1 surround set en DVD speler kopen.

En jah, puur en alleen vanwege Pink Floyd.
Shine on you crazy diamond - Pulse live in 5.1 keihard in het donker met die gare beelden erbij (zeer psychedelische lichtshow) = het ultieme gevoel voor mij

I have pondered and sought to find an intrinsically existing self, but have consistently found only a flow of bits and pieces of inorganic, biological, social and intellectual value patterns.
pi_9671496
Misschien mag dit het centrale PF topic worden? *liefkijkt*

Ik zit zelf al een tijdje te loeren op de 9CD Shine On box. Wie heeft hem? Is het de moeite waard? Wat zit er allemaal nog meer bij?

pi_9671555
quote:
Op woensdag 9 april 2003 09:27 schreef Jarno het volgende:
Misschien mag dit het centrale PF topic worden? *liefkijkt*

Ik zit zelf al een tijdje te loeren op de 9CD Shine On box. Wie heeft hem? Is het de moeite waard? Wat zit er allemaal nog meer bij?

Je kunt imo beter de SACD remasters kopen. Die knallen dus echt uit je speakers! Weet trouwens niet of er van alle albums al een SACD versie is, maar ik zou daar zeker op wachten.
pi_9671589
Maar die box is wel . mooi . Nuoro. Het oog wil ook wat. En ik dacht dat die CD's ook al geremastered waren? En dat er single-materiaal bijzat dat niet op CD is uitgebracht verder?

Is het trouwens zeker dan dat alle CD's de SACD behandeling gaan krijgen? Ik dacht dat alleen DSOTM hiervoor in aanmerking kwam vanwege die 30 jaar enzo.

pi_9671678
Naar mijn weten zitten er juist helemaal geen extra nummers bij die boxset. Het ziet er natuurlijk wel gelikt uit in de kast, maar ik heb alles al op cd. Misschien niet in super geremasterde vorm, maar goed... ik voel me over het algemeen toch niet zo geroepen om albums die ik allang heb nog een keer aan te schaffen vanwege remastering of een nieuw boekje.

Saucerful of Secrets vind ik trouwens ook een erg leuke plaat, inderdaad vaak een beetje ondergewaardeerd.

pi_9671702
quote:
Op woensdag 9 april 2003 09:33 schreef Jarno het volgende:
Maar die box is wel . mooi . Nuoro. Het oog wil ook wat. En ik dacht dat die CD's ook al geremastered waren? En dat er single-materiaal bijzat dat niet op CD is uitgebracht verder?

Is het trouwens zeker dan dat alle CD's de SACD behandeling gaan krijgen? Ik dacht dat alleen DSOTM hiervoor in aanmerking kwam vanwege die 30 jaar enzo.

Ja, die box is idd schitterend om te zien, maar het is geen lust voor het oor , SACD daarentegen...

Ik denk haast wel dat alle PF cd's binnen een paar jaar de ge-SACD'd zullen worden. Mooi man!

pi_9671753
Die Shine On box is wel aardig als je gewoon snel de beste cd's van Pink Floyd wilt krijgen (al is 't belachelijk dat The Piper At The Gates of Dawn er niet bij zit).
Als extra zit er een cd'tje bij The Early Singles, dwz de A&B-sides van de twee Syd Barret singles (Arnold Layne en See Emily Play) en twee latere singles.
Verder zit er een boek bij met achtergrondinformatie over de albums die in de box zitten (songtexten, interviews, e.a.)
De cd's zitten alleen in zo'n irritant zwart doosje waarvan je op de zijkant niet kan zien welke cd het is. En je moet 't doosje opendoen voordat je de tracklist hebt...
pi_9671901
Wie plukt of past er even een lijstje met het reguliere studio-werk dat de heren uitgebracht hebben? En dan in de juiste volgorde? Ik heb nu bijna Motorpsycho compleet, dus ik ga maar eens aan de Floyd ofzo. . Heb wel wat origineel, maar lang niet alles.
pi_9671972
Uit de Allmusic Guide:

Reguliere albums:
1967 The Piper at the Gates of Dawn Capitol
1968 A Saucerful of Secrets Capitol
1969 Ummagumma Capitol
1970 Atom Heart Mother Capitol
1971 Meddle Capitol
1973 Dark Side of the Moon Capitol
1975 Wish You Were Here Capitol
1977 Animals Capitol
1979 The Wall Capitol
1983 The Final Cut Columbia
1987 A Momentary Lapse of Reason Columbia
1988 Delicate Sound of Thunder [live] Columbia
1994 The Division Bell Columbia
1995 Pulse [live]
2000 Is There Anybody out There? The Wall: Live 1980-1981

Soundtracks:
1970 Zabriskie Point
1972 Obscured by Clouds
1969 More

Verzamelaar met singles (de meeste staan op geen enkel album)
1971 Relics

Volgens mij heb ik ze allemaal wel, behalve Pulse en Delicate Sound of Thunder. Die Zabriskie Point-opnames heb ik op een of ander cheapo Hongaars cdtje.

[Dit bericht is gewijzigd door Zander op 09-04-2003 10:28]

pi_9672001
Thanks, Zander.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')