Ik mis zeker weten het gitaarwerk en alle andere muzikale invloeden van Gilmour tijdens Waters solo.
Zijn live optreden in Ahoy was wel aardig. Dogs was inderdaad super net als Shine on parts 5-9! Ik had helaas kutplaatsten waardoor het geluid bagger was
Ze moesten gewoon maar weer eens bij elkaar spelen en dan Wish you were here, Animals en als encore Echoes spelen
Nick en Roger zijn weer bij elkaar, David en Rick ook dus begin is er! Oude liefde roest niet..
Radio Kaos is ook zo slecht nog niet. Beetje matig geproduceerd, maar toch.
Ik verheug me wel op die Pompeii DVD.
Marooned vind ik een geweldige sound hebben, en dat alleen met gitaar.
A Great Day for freedom is ook onwijs, samen met Coming back to life heeft Gilmour die recentelijk tijdens zijn minitour nog gespeeld.
High Hopes vind ik absoluut ook een topper, etc etc..
uiteraard niet zo goed als Pink Floyd vroeger..
met alle wetenswaardigheden over het album...
* madcap kijkt ook uit naar de Pompeii dvd
quote:Ja same here! Dat gezeik altijd op Division Bell. Tis gewoon hartstikke gave muziek, punt uit.
Op dinsdag 8 april 2003 17:18 schreef Echoes het volgende:
Division Bell vind ik zeker wel een heele aardig plaat trouwensMarooned vind ik een geweldige sound hebben, en dat alleen met gitaar.
A Great Day for freedom is ook onwijs, samen met Coming back to life heeft Gilmour die recentelijk tijdens zijn minitour nog gespeeld.
High Hopes vind ik absoluut ook een topper, etc etc..
Lekkere rhodes ook in track 2
[Dit bericht is gewijzigd door Tijn op 08-04-2003 17:28]
De dvd van David Gilmour in Concert is ook niet verkeerd...
Veel nummers van vroeger semi acoustisch uitgevoerd...
zelfs 2 Barret nummers staan er op ....Terrapin en Dominoes
Gilmour begon eigenlijk al toen hij Sid Barret uit het slop wilde trekken door zijn nummers te produceren. Wist tot voor kort niet dat Gilmour zelfs de drums heeft gedaan op sommige nummers van Barret.
Desalnietemin, The Floyd is slechts Pink Floyd met Waters. Waters is geen Pink Floyd. Ik knapte af op Waters toen hij zijn eerste The Wall concert gaf in Berlijn, net na de val van de muur. Wat een drama was dat zeg.
Mijn favoriete Floyd albums:
1. Wish you were here
2. Animals
3. Dark Side of the Moon.
4. Meddle
5. The Wall
De oudere delen
Relics, Obscured by Clouds, Ummagumma, etc.
kon ik nooit zo vaak luisteren, wel leuk voor als je even nostalgisch wil doen.
Heb hier zelfs nog een oude solo lp van Gilmour, About Face. Best redelijk.
en er zijn gewoon 4 floyd periodes waarin steeds iemand de hoofdrol op zich nam. welke periode het beste is is moeilijk te zeggen. maar ik vind de uitloop van floyd in het solo werk van waters via the final cut wel veel interessanter dan de typisch soort ambient-rock waar david gilmour later onder de naam pink floyd mee op de proppen kwam. the pros and cons of hitchhiking is overigens een album dat na jaren steeds krachtiger word. toch wel een erg onderschat album.
de gilmour touch in het floyd gebeuren is liever. momentary lapse en division bell vind ik altijd erg uh natuurlijk klinken, lief, ambient, new age rock, ik weet niet hoe ik het moet omschrijven. zo bekeken kan het er opzich best allemaal mee door maar ik kies toch voor het venijn of de paranoia van waters.
en vrolijk worden doe ik niet van floyd of waters, depressief word ik er ook niet van. ik word er altijd stil van, vanwege de manier waarop de muziek van floyd de kamer vult en je lijkt op te zuigen. dat is floyd. en waters heeft dat effect ook nog steeds op me.
En jah, puur en alleen vanwege Pink Floyd.
Shine on you crazy diamond - Pulse live in 5.1 keihard in het donker met die gare beelden erbij (zeer psychedelische lichtshow) = het ultieme gevoel voor mij
Ik zit zelf al een tijdje te loeren op de 9CD Shine On box. Wie heeft hem? Is het de moeite waard? Wat zit er allemaal nog meer bij?
quote:Je kunt imo beter de SACD remasters kopen. Die knallen dus echt uit je speakers! Weet trouwens niet of er van alle albums al een SACD versie is, maar ik zou daar zeker op wachten.
Op woensdag 9 april 2003 09:27 schreef Jarno het volgende:
Misschien mag dit het centrale PF topic worden? *liefkijkt*Ik zit zelf al een tijdje te loeren op de 9CD Shine On box. Wie heeft hem? Is het de moeite waard? Wat zit er allemaal nog meer bij?
Is het trouwens zeker dan dat alle CD's de SACD behandeling gaan krijgen? Ik dacht dat alleen DSOTM hiervoor in aanmerking kwam vanwege die 30 jaar enzo.
Saucerful of Secrets vind ik trouwens ook een erg leuke plaat, inderdaad vaak een beetje ondergewaardeerd.
quote:Ja, die box is idd schitterend om te zien, maar het is geen lust voor het
Op woensdag 9 april 2003 09:33 schreef Jarno het volgende:
Maar die box is wel. mooi
. Nuoro. Het oog wil ook wat. En ik dacht dat die CD's ook al geremastered waren? En dat er single-materiaal bijzat dat niet op CD is uitgebracht verder?
Is het trouwens zeker dan dat alle CD's de SACD behandeling gaan krijgen? Ik dacht dat alleen DSOTM hiervoor in aanmerking kwam vanwege die 30 jaar enzo.
Ik denk haast wel dat alle PF cd's binnen een paar jaar de ge-SACD'd zullen worden. Mooi man!
Reguliere albums:
1967 The Piper at the Gates of Dawn Capitol
1968 A Saucerful of Secrets Capitol
1969 Ummagumma Capitol
1970 Atom Heart Mother Capitol
1971 Meddle Capitol
1973 Dark Side of the Moon Capitol
1975 Wish You Were Here Capitol
1977 Animals Capitol
1979 The Wall Capitol
1983 The Final Cut Columbia
1987 A Momentary Lapse of Reason Columbia
1988 Delicate Sound of Thunder [live] Columbia
1994 The Division Bell Columbia
1995 Pulse [live]
2000 Is There Anybody out There? The Wall: Live 1980-1981
Soundtracks:
1970 Zabriskie Point
1972 Obscured by Clouds
1969 More
Verzamelaar met singles (de meeste staan op geen enkel album)
1971 Relics
Volgens mij heb ik ze allemaal wel, behalve Pulse en Delicate Sound of Thunder. Die Zabriskie Point-opnames heb ik op een of ander cheapo Hongaars cdtje.
[Dit bericht is gewijzigd door Zander op 09-04-2003 10:28]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |