abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 3 augustus 2005 @ 11:20:53 #53
116418 scubagirl
Diving is high enough
pi_29385991
een vriend heeft iets gebruikt wat prima werkt, ik zal eens vragen wat hij daarvoor gebruikt heeft. Ideaal!
als het onder water niet kan, kan het nergens
Mijn duiksite http://www.velvetglobedivers.nl
pi_29392923
Ik ben heeeel beniewd...
Ah...dat was het...
pi_30732287
.
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
  maandag 19 september 2005 @ 18:46:50 #56
40714 Subhuman
Televised confession
pi_30733692
quote:
Op maandag 19 september 2005 18:03 schreef desiredbard het volgende:
.
Waarom dit topic op deze manier kicken? Als je je vraag hierin gesteld had, had je misschien nog antwoord gekregen.
quote:
Op vrijdag 16 september 2005 17:06 schreef desiredbard het volgende:
Ik weet niet helemaal of ik dit nu hier of onder sport>duiken had moeten openen maar:

Sinds kort ben ik fanatiek begonnen met onderwater fotografie, iets dat lastiger is als het lijkt maar de qualiteit van mijn foto's begint te verbeteren.

Nu is het grootste probleem dat ik heb licht.

Ik wil geen stobe gebruiken, daar wordt je namelijk niey helemaal lekker van
En ik wil ok geen professionele onderwater video verlichting gaan kopen, want dat is me als beginner een te dduur geintje

Nu heb ik het volgende verzonnen. Daar ik och al een lamp meeneem onderwater, en het al lastig genoeg is net boven de bodem te zweven een moray aal uit zijn hol te lokken en dan met links je lamp en met rechts je camera vast te houden.

Zijn er nu geen beugels waar je een gewone lamp op kan vastschroeven. Godzijdank zijn die beugels nogal standaard.

Iemand enig idee?

PS
In duiken 3 is de laatste gedeelte met en externe lamp gemaakt (buddy belichting) en het verschil in kleur is gewoon verbluffend
http://www.de-ridder.info/photos/scuba.shtml
pi_30753772
Nee ik heb niet gekikt... ik moest gisteren weg en besloot even het topic in "mijn topics" te krijgen door een puntje te plaatsen. (Koffie tekort natuurlijk want ik had de link in die andere thread...nitrogen narcosis op 11 meter boven zeeniveau zullen we maar denken)

Bedankt voor het quoten van mijn post trouwens...ik wilde het er net in gaan kopieren

Ik ben verder nog stees aan het zoeken.... er zijn gewoon zoveel lampen op de markt...LED Halogeen etc grote hoek kleine hoek, lichtsterkte etc.

Nu lijkt het me dat je een grotere hoek wil als je gaat belichten voor film of foto, het liefst zou ik natuurlijk proberen maar dat gaat moeilijk worden.

Dus om de vraag nog even aan te passen:
Wat voor voorkeur hebben jullie op belichting, led/halogeen? en heeft er hier iemand zijn zaklamp op een bracket weten te knutsellen en wat voor uitvals hoek valt dan aan te raden?
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
pi_30754338
Ik heb een maand geleden een lamp gekocht om mijn fotocamera bij te lichten. Na heel veel research heb ik een Kowalski mini Xenon gekocht (is HID) en ik ben er echt SUPERtevreden mee. Ik heb hem gekocht met Flood reflector, zodat het licht diffuus verspreid wordt.

De voordelen:
felheid: 10 watt HID is geloof ik gelijk aan 50 watt halogeen, en de felheid van de lamp is dan ook fantastisch.
kleurtemperatuur: het licht is echt wit. niet blauw en niet geel
brandduur: lamp kan gemakkelijk 3 uur branden op de accu (handlamp)
model: de lamp heeft een handzaam formaat.
opladen: je hoeft niets open te schroeven, ja kan direct de lamp opladen
dimbaar: traploos dimbaar tot 60% (langere brandduur), alleen het verschil tussen de felheid van 100% en 60% is niet groot

nadelen: het lampje moet je de gehele duik aanlaten, want het aan en uit schakelen beperkt heel erg de levensduur
prijs: het kost wat! Ik heb voor mijn lamp 600 euro met verzeldkosten betaald en de lampjes zelf zijn ook vrij duur
gevoelig: de lampjes schijnen gevoeliger te zijn voor stoten, dus je moet voorzichtig zijn.
reflector: deze kan je niet zomaar even wisselen

Ik ben nog een beetje aan het orienteren voor een arm voor mijn OW-huis. Ik wil in ieder geval een hele wendbare arm hebben, maar hij moet de lamp wel kunnen dragen. Verder moet ik nog even zien hoe ik de lamp kan bevestigen.

Voor foto's kan je op mijn website kijken: de Kroatie OW foto's zijn bijgelicht met mijn Kowalski lamp.
  dinsdag 20 september 2005 @ 12:39:04 #59
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_30754418
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 18:07 schreef elcastel het volgende:

[..]

Dat zal nog wel even duren, want er zijn niet veel onderwaterdoca's
Zo''n ding heb ik ook gebruikt op Fiji

ziet er niet uit, bereik van 4 meter, terwijl je 30 kon zien
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  dinsdag 27 september 2005 @ 16:43:51 #60
116418 scubagirl
Diving is high enough
pi_30976109
check mijn pix op mijn site, te vinden onder portfolio...
als het onder water niet kan, kan het nergens
Mijn duiksite http://www.velvetglobedivers.nl
pi_32364596
Daar zitten hele mooie foto's bij, vooral die laatste is erg lekker van kleur. En ik kon lekker even een halen tijdens het laden, en ja, ik heb breedband.

Met andere woorden: resize je foto's voortaan even.
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
pi_32365550
paps en mams stappen over paar uurtjes op het vliegtuig richting seychellen, over 2 week retour, zal dan aardig wat foto's hier posten
The truth is rarely pure and never simple.
Op zondag 19 december 2010 18:43 schreef Netsplitter het volgende:
x-tremed: 48 uur wegens klote links.
  vrijdag 18 november 2005 @ 11:11:34 #64
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_32367234
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 08:45 schreef Vliegvrager het volgende:
Daar zitten hele mooie foto's bij, vooral die laatste is erg lekker van kleur. En ik kon lekker even een halen tijdens het laden, en ja, ik heb breedband.

Met andere woorden: resize je foto's voortaan even.
heel subtiel

maar het werkt lekker wel
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')