Ik heb een maand geleden een lamp gekocht om mijn fotocamera bij te lichten. Na heel veel research heb ik een Kowalski mini Xenon gekocht (is HID) en ik ben er echt SUPERtevreden mee. Ik heb hem gekocht met Flood reflector, zodat het licht diffuus verspreid wordt.
De voordelen:
felheid: 10 watt HID is geloof ik gelijk aan 50 watt halogeen, en de felheid van de lamp is dan ook fantastisch.
kleurtemperatuur: het licht is echt wit. niet blauw en niet geel
brandduur: lamp kan gemakkelijk 3 uur branden op de accu (handlamp)
model: de lamp heeft een handzaam formaat.
opladen: je hoeft niets open te schroeven, ja kan direct de lamp opladen
dimbaar: traploos dimbaar tot 60% (langere brandduur), alleen het verschil tussen de felheid van 100% en 60% is niet groot
nadelen: het lampje moet je de gehele duik aanlaten, want het aan en uit schakelen beperkt heel erg de levensduur
prijs: het kost wat! Ik heb voor mijn lamp 600 euro met verzeldkosten betaald en de lampjes zelf zijn ook vrij duur
gevoelig: de lampjes schijnen gevoeliger te zijn voor stoten, dus je moet voorzichtig zijn.
reflector: deze kan je niet zomaar even wisselen
Ik ben nog een beetje aan het orienteren voor een arm voor mijn OW-huis. Ik wil in ieder geval een hele wendbare arm hebben, maar hij moet de lamp wel kunnen dragen. Verder moet ik nog even zien hoe ik de lamp kan bevestigen.
Voor foto's kan je op mijn website kijken: de Kroatie OW foto's zijn bijgelicht met mijn Kowalski lamp.